
Een uur nadat MinFin Dijsselbloem mompelt dat er een akkoord ligt voor nog eens
zes miljard aan lastenverzwaringen die 'goed zijn voor Nederland', breekt het nieuws dat de Kamer teruggeroepen wordt van reces om over ingrijpen in
Sywië te praten. Goh. Eigen land in langdurige crisis. Boeiend, de Kamer is lekker met reces. Ander land in crisis. Hoppa, Kamer teruggeroepen van verkansie. Over verkeerde prioriteiten gesproken. Het kabinet Waarisrutte heeft al veel vlaggetjes in nog meer drollen geprikt om hun visieloze sloopmaatregelen aan de bühne te kunnen verkopen, maar deze bliksemafleider om nieuw
koopkrachtverlies te verbloemen spant toch wel de kroon. Wedden om dat duizendje van Rutte dat er in Nederland veel meer mensen wakker liggen over hun hypotheekschuld, baanzekerheid of oplopende belastingdruk, dan over het leed in Syrië? De wens om in te grijpen in Sywië is politiek bedrijven op primaire emoties ("Boehoehoe wat errug! We moeten iets doen!"), maar heeft niets met inhoud (waar is het bewijs dat het gifgas van Assad was? Israëlische
bronnen? Puh-lease.) en ook niet met ratio (Wat zijn de politieke- of veiligheidsbelangen voor het Westen?) te maken. Maar ja. Wat kun je verwachten van een kabinet dat qua crisismanagement al een jaar lang niet verder komt dan visieloze lastenverzwaringen onder de lege slogan 'goed voor Nederland'. Oorlog voeren, het leidt wel lekker af hè.
Update: Syrische hackers hebben gifgas in de DNS van Twitter, NYT en HuffPo gespoten.
Best wel bazig, boys van
@Official_SEA16 /
Sea.sy. (DNS hack
wiki, voor de analoge
ANP avondploeg.)
Hoe Nederlandse oorlogstaal klinkt? Lachwekkend. De VVD is bereid om het veto van Rusland in de VN Veiligheidsraad
te negeren en gewoon te gaan schieten. Niet alleen tegen alle VN-spelregels in, maar ook
stuitend dom. Harry van de SP heeft zichzelf
gemobiliseerd en wacht in de tunnels onder Palestina op aanvalsorders. GroenLinks heeft de terrasvlammenwerpers
zaterdag al met biogas gevuld. Maar wat kunnen we in godsnaam doen, zonder JSF, zonder tanks, zonder Tofik, Jolande & Mariko en zonder geld? Een beetje
postzegelhandel met intel vergarende onderzeeboten, maar verder is het louter cashen op de morele geldingsdrang om 'Het Goede' te doen. Er bij horen als De Goeien het tegen De Kwaaien (wie dat dan ook zijn) opnemen. Want Nederland wil meedoen, nu het Britse Lagerhuis het zomerreces ook heeft afgebroken, Frankrijk met het nucleaire vliegdekschip Charles de Gaulle opstoomt om de wereldvrede in stand te houden (
lolwut?), en Dronebama al met zijn triggerhappy tengels bij de rode knop zit. Voor de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede is het aanwakkeren van haat jegens het Westen door zich te mengen in Arabisch-islamitische zaken niets meer dan een keihard verdienmodel. Amerika wil
donderdag al raketten op Syrië slingeren - terwijl het nog altijd onduidelijk of en door wie er precies met gifgas is gesproeid. Assad? Of toch het
Free Syrian Army?
Mmmh? Whatever, lekker belangrijk, kijk dan hoe
awesome al die Facebookpagina's van de Amerikaanse vliegdekschepen er uit zien! War kicks ass!
Ohnee toch niet.
War sucks. Je gunt het niemand om van huis en haard verjaagd te worden en als de gaswolk is opgetrokken te ontdekken dat papa, mama, broer en zus allemaal dood zijn. Maar daarom hoeft Nederland nog niet de verantwoordelijkheid op zich te nemen om zich neokoloniaal met andermans oorlog te bemoeien. De middeleeuwen moeten zichzelf ontwikkelen, en zolang er geen religieuze Verlichting door het M-O waait, doet Nederland er goed aan er zo ver mogelijk vandaan te blijven. Westerse inmenging stelt de komst van zo'n Verlichting alleen maar uit, zo lijkt het als je met de kennis van nu terugblikt op de steeds langer wordende lijst van militaire vergissingen (en de eerloze verkwanseling van jonge Nederlandse levens) in het Midden-Oosten.
Leave them be. Dat is beter dan jezelf weer jaren- of zelfs decennialang committeren aan een heilloze missie die door de haatbaarden van Al Kaida cum suis onmiddellijk als opruiende propaganda gebruikt zal worden tegen ons, perfide democraten uit het Westen. Bovendien was Assad net zo lekker aan de winnende hand. Even doorbijten nog, en het is weer rustig. Verder wat
Geert Wilders en
Ron Paul zeggen. Denk aan de veiligheid van je eigen burgers en blijf in Allah's naam weg uit dat vuige Westennest. De tiefus voor emotioneel neokolonialisme. HUP ASSAD!
Reaguursels
Inloggen"Ik kom die dingen eigenlijk niet tegen in de wervingscampagnes van defensie. Je zal maar getekend hebben."
Parel van het Zuiden | 27-08-13 | 22:11 | + 43 -
Ik kan me herinneren dat we hier een tijd geleden een ellenlange discussie over hadden. Ben blij dat we nu meer op één lijn zitten dan toen. Kan me ook nog herinneren dat we het toen hadden over oorlogmisdaden van de NAVO in het voormalig onder andere Joegoslavie, Irak, in Vietnam (Há, Agent Orange), Cambodja (oeps). Ik vrees dat nu ook Syrië toegevoegd kan worden aan dit lijst. Who's next? Iran? Rusland? China?
*d
De enige vraag die we ons zelf moeten stellen: Als we stelling nemen in deze burgeroorlog, what's in it for us? Die gasten hebben amper olie, geen kernwapens, alleen een dictator die niet zo lief is voor z'n bevolking. (Ja ik zou misschien wel invallen als ze wel olie zouden hebben, i.t.t. Groenlinks die alleen voor oorlog is als dit juist niet het geval is!)
Het westen is geenszins verantwoordelijk voor Assads daden en moet daarnaast ook niet de naieve waarheid koesteren dat een eventuele interventie ook maar iets beter gaat maken voor de mensen aldaar. "Stop policing the world" aldus Ron Paul bij de laatste presidentsverkiezingen. Jammer dat hij het niet geworden is.
Assad, nogmaals, is geen lieverdje, maar het alternatief is waarschijnlijk nog erger. Ik wil iedereen er aan helpen herinneren wat er in de jaren '80 is gebeurd toen de Amerikanen de Moedjahedien in Afghanistan besloten te steunen. 15 jaar later was 9-11 en vervolgens 12 jaar aan "War on Terror". Laten we alsjeblieft niet nog eens keer die fout maken.
Assad steunen dan, ook nog een optie natuurlijk. Ook niet handig wat mij betreft, deden Amerikanen ook met de Sjah in Iran eind jaren '70. Kijk wat daar van gekomen is met al die haatbaarden die het daar nu inmiddels al 30 jaar lang voor het zeggen hebben.
Dus: Nederland moet zich helemaal buiten deze ongein houden en absoluut geen stelling willen nemen. Als Turkije besluit Syrie aan te gaan vallen, dan onze Patriots daar weg. NAVO is bedoelt ter verdediging, niet om een ander soeverein land binnen te vallen omdat er nare dictator aan de macht is.
geen geld, maar wel oorlog willen voeren. je zou haast terug verlangen naar het rentmeesterschap van het cda. die buma gaat het nog maken, let op mijn woorden. dachten die nono's in den haag dat er iemand in china, rusland, de vs, syrië, turkije, en het hele midden oosten iemand, die het ene reet kan schelen wat deze wethouders van juinen ergens van vinden. misplaatste nederlandse zelfoverschatting van een brullende muis met een emaille vergiet op zijn kop tegen de luchtaanvallen.
Maar wat willen ze bereiken met een oorlog tegen Assad? Als hij weg is gaat de burgeroorlog gewoon door en dan zal al dat gifgas in handen vallen van de patat-jihadis (en croissant-, tortilla- en bratwurst-jihadis) die dat gas vervolgens zullen gebruiken in aanslagen op treinen en metros in West-Europa. Gifgas tegen burgerdoelen is onacceptabel maar daar moet wel hard bewijs voor zijn alvorens weer een oorlog te beginnen zonder duidelijk eindobjectief. Hoe een jihadi sterft maakt me niet uit, dat is lood om oud gas.
bohoe wat errrug? beetje respect in je donder postert ... maak jij je lekker druk om tenen laat t moraal over aan denkers...
@Frans1156 | 28-08-13 | 06:59
Hoezo is die vraag überhaupt relevant als we op zoek zijn naar de oorzaken van de relatief (toren)hoge private schuldenlast in Nederland?
.
De terugloop in omzet in het MKB is slechts één van de gevolgen en daaropvolgend slechts een schakel in de beschreven vicieuze cirkel. Daarnaast wordt het MKB ook kapotgereguleerd, iets wat ernstig drukt op de winstmarges. Minder overheid = ook daar beter.
Nadat ik me gisteren helemaal kapot heb geërgerd aan al die verdomde oorlogpropaganda, moet ik toegeven dat ik ietwat opgelucht ben na het lezen van dit artikel op GeenStijl. Geenstijl begint hier in NL dan ook naar mijn mening als een soort pionier te zijn om geen blad meer voor de mond te nemen. In tegenstelling natuurlijk tot de mainstream media (iemand gisteren nog het 8 uur journaal gezien? -_-' ). Ze doen ook nauwelijks een poging om ook maar enigszins kritische vragen te stellen met betrekking tot "Syrie aan te vallen buiten de VN-veiligheidsraad om". Vragen zoals:
- De VN veiligheidsraad is na de Tweede Wereld Oorlog opgericht om toekomstige wereldoorlogen te voorkomen. Er zijn strikte regels en procedures ontwikkeld om uiteindelijk een militaire aanval te starten tegen een SOEVEREIN land (om zo in de toekomst nieuwe wereldoorlogen te voorkomen). Op dit moment is de veiligheidsraad het er nog niet over eens of een aanval DAADWERKELIJK wenselijk/nodig is. Mijn vraag is dan: zou een dergelijke aanval (zonder toestemming van de veiligheidsraad) dan niet volkomen illegaal zijn en in strijd met talloze getekende verdragen en Internationale Wetten? Zo ja, wat bezielt al die westerse regeringen dan om dan TOCH een aanval door te willen drukken buiten deze instituten om?
- Minister Buitenlandse Zaken John Kerry sprak over "feiten" die duidelijk maken dat Assad's regime achter de gifgasaanvallen zit. Hmm.. Deze voelde u vast al aankomen: WELKE feiten?
- Vers van nu.nl: "Een woordvoerder (=spindoctor) van Cameron zei woensdagochtend dat "zowel Cameron als de Amerikaanse president Barack Obama er niet over twijfelen dat het regime van Assad verantwoordelijk is voor de chemische aanval"."
Zijn dat soms de feiten waar Kerry het steeds over heeft? We moeten ze maar op hun blauwe ogen geloven dus? Ik bedoel, politici die liegen immers nooit, he?
Maar dit soort vragen die zijn aan nieuwszenders (of moet ik zeggen spindoctors?) niet bestemd. Ze hebben absoluut geen idee waar ze zich mede verantwoordelijk aan maken. En dat is denk ik nog engste van alles. Zomaar even een oorlogje starten alsof het niets is.
Ik zou hier nog een opsomming kunnen maken van alle oorlogen na de Tweede Wereldoorlog die verkocht zijn aan het volk met nog veel slechtere argumenten hier nu in Syrië. Van het voormalig Joegoslavie tot aan Panama, Vietnam en de Irak Golfoorlogen. Maar ik wil niet onnodig open deuren in trappen.
Volgens 'nieuwsuur' gisteravond staat 2/3 van de Nederlanders achter het plan om in te grijpen in Syrië.. In onze buurlanden is het resultaat precies omgedraaid!! Ik heb het gevoel dat de Plebs in ons land gigantisch verneukt worden!
Ik ben voor een compromis (want Nederlander hé...) De Amerikanen en co mogen drie dag Assad bombarderen, waarna de Russen drie dagen de 'rebellen' mogen platgooien.
Is win-win.
De NOS geeft valse boodschappen door, leugenachtig en hypocriet, deze staatszender zou geboycot moeten worden.
Binnen de SP heb je inderdaad wat bejaarde stalinistische, antisemitische islamknuffelaars als Meulenbelt en Duisenberg.
Maar verder heeft de SP - met de PVV - zoals gebruikelijk het juiste standpunt: al dat Westerse wapengekletter leidt alleen maar tot nog meer ellende.
Militair ingrijpen van het westen vanaf eindjaren 80 - de steun van Reagan aan haatbaarden in Pakistan/Afghanistan, de eerste Golfoorlog van pappa Bush, de aanval op Afghanistan door zoontje Bush, de aanval op Irak door zoontje Bush en recentelijk de steun aan Noord-Afrikaanse islamisten - heeft tot een levensgevaarlijke chaos geleid.
Als er hierdoor zoiets als een WOIII ontstaat zullen wij daar vermoedelijk weinig last van hebben. Maar met name in het MO kan kan het in het ergste geval voor honderden miljoenen doden gaan zorgen.
Nyt nog steeds onbereikbaar. Wist niet dat de syriers zo goed konden hacken.
Van een Arabische lente naar een Arabische ijstijd. Volgend jaar dubbel feest: 100 jaar WO I en de start van WO III.
Assad uit zijn zandkasteel blazen en de rode loper uitrollen voor de Vrij(heid)etijdsterroristen. Hebben ze nog een klein jaar de tijd om elkaar, onder het mom van de ware Islam,uit te roeien.
Vervolgens," en laten we daar begrip voor tonen ", wegens economische malaise en gebrek aan werkgelegenheid, therapeutisch Israël gaan terroriseren. Een paar zelfmoorterroristen en autobomaanslag later zal Israël with great vengeance and furious anger terugslaan. De Arabische Liga op zijn achterste poten, het is weer allemaal de schuld van de joden, Amerika en het Verwerpelijke Westen, en de boel explodeert.
TIP: Schuilkelder metselen en benzine hamsteren!
ik heb genoeg van die politiek shit.
ik voel me op geen enkele manier gerepresenteerd; nationaal en internationaal.
tijd om te stoppen met stemmen.
no vote.
It's a setup.
Een groot gedeelte van de media die tegen de oorlog van Irak was door Bush en Bush fel bekritiseerde zijn ineens wel voor het bombarderen van Assad door Obama. Vooral de NOS doet het propaganda werk voor Obama waarbij praktisch geen enkele kritische kant tekening word geplaatst.
.
Toentertijd werd vastgesteld dat Sadam Hoesein van Irak gas gebruikte tegen de koerden. Maar het is tot nu toe niet vastgesteld dat Assad gas heeft gebruikt.
.
Hoe hypocriet kunnen de media zijn. En waar zijn de demonstranten die zo tegen de oorlog in Irak zijn?
.
Met andere woorden als Bush iets deed schreeuwde sommige media moord en brand en nu Obama in essentie hetzelfde doet verdedigt men Obama.
.
De Obama administratie is betrokken bij veel schandalen; b.v Benghazi gate, het IRS schandaal ; het NSA schandaal,etc En Obama schijnt er gewoon mee weg te komen omdat nog altijd hij de steun van de media heeft.
.
Een republikeinse president zou hier nooit mee wegkomen. De media zouden gehakt van het maken.
Putin kijkt het aan en wacht, Rusland/China zijn wel erg rustig sinds de schepen zijn gaan varen, maar ik ben bang dat ze zich niet heel erg lang erbuiten houden als de eerste bom valt.
willen de linkse goedmensen die afhankelijk zijn van de zielige mensen industrie niet gewoon wat extra vluchtelingen voor Nederland? Want dat geeft weer een beetje tegengewicht tegen al dei gelukszoekers, als je wat oorlogsslachtoffers opneemt. En natuurlijk wel gelijk een huis en gratis geld, verblijfsvergunning want we gaan er van uit dat deze oorlog heel lang gaat duren, en dan is het onmenselijk om deze zielige mensen terug te sturen.
Het Amerikaanse Congress is op 7 augustus op reces gegaan, voor 5 weken. Het Britse House of Commons is tot 2 september op reces. Onze eigen kamer is er ook niet. Dat de gas-aanval, alsmede de militaire actie precies valt in de reces-periode van de parlementen berust natuurlijk louter op toeval.......
De hypocrisie van al die oorlogsvoerders: voor Irak wilde ze niet geloven dat er massavernietigingswapens waren en moesten er 100 commissies komen.
Voor Syrië is een enkel vaag filmje uit Pallywood al genoeg om de legers het land in te laten rukken.
Laten we Badr Haram sturen. Hij is een mocro rambo. Syrie blij. Mocros blij. Wij blij. Estelle blij? Hij is ten slotte een hufter!!! 1e klas.
Gister met verbijstering 1Vandaag gekeken. Midden-Oosten 'deskundigen' en JDH Scheffer: 'Nee, we weten niet precies wie de gasaanvallen heeft uitgevoerd. Maar we moeten wél doelen van Assad bombarderen om 'm af te straffen.'
Dus zo werkt internationaal recht: geen idee of je schuldig bent, maar als we je niet mogen, dan bombarderen we je gewoon.
We leven in barre tijden van grenzeloze hypocrisie, letterlijk.
Hier in Nederland mag alles onder de hamer omdat "wij" schuldig zijn aan de ergste misdaad die deze wereld kent: een land hebben waar het relatief goed wonen is omdat onze voorouders dat zo bouwden.
Daarom MOETEN wij de corruptie steunen in het buitenland. En telkens bijspringen bij de uitwassen van de islam.
"Islam ies vrede" is de meest cynische leugen ooit. De islam is een tragedie die zich als een lawine verspreidt. Een misdaad tegen de menselijkheid. Het grootste concentratiekamp ooit, zonder prikkeldraad.
Ik maak mij veel meer zorgen om het ingegroeide teennageltje van een dierbare, dan om een islamitische schoft (of dat nu de dictator of de rebel is) die zijn eigen volk vergast om de macht te grijpen.
Zolang "wij" de islam niet MOGEN herkennen voor wat dat veroorzaakt, blijft zulk leed onvermijdelijk. En zal zich nog vaak herhalen.
Kijk voor de gein eens naar de reacties op nujij.nl op de poll van RTL 4 dat 70% zogenaamd voor ingrijpen zou zijn.
Vrijwel iedereen is tegen en ze hebben allemaal door dat het smerige propaganda is van RTL 4.
www.nujij.nl/algemeen/70-procent-van-d...
.38 special | 28-08-13 | 01:20 | ,
Dat is precies het op emotie gebasseerde redeneren dat ten grondslag ligt aan de wil om in te grijpen. Los van de offers die wij volgens jou moeten brengen zullen westerse wapens extra slachtoffers eisen onder de bevolking. Daar zitten ze op te wachten.
En het ironische is dat iedereen die daar nu vecht precies dezelfde roept. Wij vechten voor een vrij, veilig en verbroederd Syrië. En kijk eens wat dat tot nu toe brengt. Slaap lekker!
Waarom praten ze uberhaupt over oorlog? We hebben niet eens een tank. En ook niet echt een leger.
We worden misschien een oorlog ingerommeld omdat Obama geen gezichtsverlies mag lijden.
Obama zou eens een voorbeeld mogen nemen aan de Oostenrijkese keizerin Maria Theresia die tegen haar generaals en adel zei:
"Gewiss ich schenkte euch einen schlechten Frieden, aber der ist immer noch besser als der beste Krieg" nadat zij de Pruisich -Oostenrijkese oorlog had afgesloten met een voor haar nadelig vredesverdrag.
blinde kip | 27-08-13 | 23:09 | + 13
Dit bericht gaat over Syrie vandaar dat ik deze opmerking over Syrie plaats.
Vindt ik Mexico ook rijp voor de VN? Zeker, maar dat is een ander verhaal en verder ga ik niet het lijstje met je af. (Alhoewel ik zeker vindt dat India niet op dat lijstje hoort.)
@Deus Absurdia | 28-08-13 | 01:44
Ik ben het geheel met je eens qua eigen verantwoordelijkheid. Overigens heb ik geen hypotheek en wordt ik dan ook niet echt warm of koud van die discussie.
Het is echter in de praktijk gebleken dat mensen niet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan. Den Heerscher 2.09
Doen jullie beiden niet zo belachelijk en wijsneuzig. Hoe had MKB zich kunnen voorbereiden op omzetverlies van 50% in enkele jaren tijd? Niets wees daarop in 2008. En wie had kunnen bedenken dat regering MKB nog verder de nek om zou draaien? Wacht maar, straks worden al de loonslaven die nu nog beschermd worden door PVDA ook meegezogen. Want als MKB eraan gaat, gaan de baantjes v.d. loonslaven er ook aan. En hebben we ook geen ambtenaren meer nodig. Pff, eigen verantwoordelijkheid, rot toch op.
Hahaha de lol. Syrie niet interessant. Wat hey hacker? Ooooh wow Syire! Snel een update doen..
Mogguh @ All,
Het wordt met de dag onbegrijpelijker voor mij.
Tijdens de koude oorlog werden de mensen die bereid waren zich te verdedigen tegen het totalitaire communisme Havikken genoemd en de mensen die riepen geen man, geen vrouw geen cent voor het leger de duiven.
Nu roepen de haviken van destijds niet doen geen oorlog en dat zijn nu de duiven en de duiven van toen zijn nu de haviken.
Het kan verkeren.
Wij worden geregeerd door waanzinnigen.
@Lijkt me logisch... | 28-08-13
Geniet van je hondje en vooral veel ballen laten apporteren. Blijven terriërs en die hebben nu eenmaal veel beweging nodig.
Blijft overigens apart dat honden meestal aanslaan op den gekleurde medemens. Ook als ze dit niet geleerd is.
Beetje dictator weet dat als je niet naar de pijpen van de Dollar danst je vroeg of laat aan de beurt bent.
Morgen gaat trekpop Obama nog even het 50 jarig jubileum van "I have a dream" vieren, maar daarna gaat die rode knop echt wel ingedrukt worden.
Zou het ook liever anders zien, maar de realiteit is helaas niet anders.
@necrosis & @ Lewis : ook ik heb het knopje gehanteerd.
De poen is op.De haatbaarden grijpen de kans.Nederland stelt echt niks voor in dit conflict.Misschien overbodig,Nederland laat zich beroven door de EU.
Ik laat het maar over me heen gaan...............
oh nee,oh wacht, we zijn Nederland,we gaan massaal er tegenin.We gaan die huizen kopen,we kopen die nieuwe auto,we gooien die stelende zakkenroller eruit.we zijn de EU zat. Ja,de echte Nederlander.Helaas,hij bestaat niet meer.
Het zal wel
@Cuyahoga | 27-08-13 | 22:10
Nu heb ik sinds een half jaar een kleine schattige Jack Russel....
Blijkt dat zelfs de normaal heel erg stoer doende islamiet (eigen ervaring, geen vooroordeel) in z'n broek schijt voor zo'n klein beessie. Ik laat 'm 15 keer per dag uit, als ik niet hoef te werken ;-)
Samen met mijn twee blonde dochtertjes die voorheen werden nagesist.
www.politicalcartoons.com/cartoon/cf68...
kutserver
Het getal van 70% Nederlanders die volgens RTL vóór een interventie in Syrië zijn. Zal wel net zo tot stand zijn gekomen, als in augustus/september 2012 de uitslag wie de winnaar was van het verkiezingsdebat. Het verkiezingsdebat was nog niet afgelopen en toch werd Samsom door de MSM al als grote winnaar gepresenteerd. Allemaal ruim van te voren gedirigeerd
Het getal van 70% Nederlanders die volgens RTL vóór een interventie in Syrië zijn. Zal wel net zo tot stand zijn gekomen, als in augustus/september 2012 de uitslag wie de winnaar was van het verkiezingsdebat. Het verkiezingsdebat was nog niet afgelopen en toch werd Samsom door de MSM al als grote winnaar gepresenteerd. Allemaal ruim van te voren gedirigeerd
Het getal van 70% Nederlanders die volgens RTL vóór een interventie in Syrië zijn. Zal wel net zo tot stand zijn gekomen, als in augustus/september 2012 de uitslag wie de winnaar was van het verkiezingsdebat. Het verkiezingsdebat was nog niet afgelopen en toch werd Samsom door de MSM al als grote winnaar gepresenteerd. Allemaal ruim van te voren gedirigeerd
necrosis | 28-08-13 | 03:05
Vort werken voor mijn geld.
@LibertasSimplex | 28-08-13 | 03:00
Die is LOLlig!
En nu weer loonslaven.
*out*
necrosis | 28-08-13 | 02:52 |
*waar een brief ligt met "Lieve necrosis ik ben op Simplex"*
Overigens: Amen!
Statement by President George W Bush: 'Dr. King was on this Earth just 39 years, but the ideals that guided his life of conscience and purpose are eternal. Honoring him requires the commitment of every one of us. There's still a need for every American to help hasten the day when Dr. King's vision is made real in every community - when what truly matters is not the color of a person's skin, but the content of their character.' -
@LibertasSimplex | 28-08-13 | 02:44
Ik zal het haar vragen.
*naar slaapkamer lopen doet*
Is er nog nieuws? Het lijkt wel replay allemaal.
LibertasSimplex | 28-08-13 | 02:44
Uw 3 wensen worden niet vervuld.
Ik wil Hennis-Plasschaar naakt op mijn balkon. En als dat niet lukt graag duizend euro. Niet oorlog.
@necrosis | 28-08-13 | 02:31
Op "endorse" klikken doet.
.
Over nacht gesproken...
Ik heb nog een baan morgen.
Trusten.
.
En ondanks alle zielige zandkinderen ga ik een korte, maar heerlijke nachtrust tegemoet. Sorry Syrie, ik slaap geen minuut minder om jullie... Dat is zoals gebruikelijk allemaal de schuld van GeenStijl.
Nederland is een 'roof-staat aan de zee tusschen Oost-Friesland en de Schelde'
---Multatuli.
@Den Heerscher | 28-08-13 | 02:15
Ik solliciteer gewoon op de functie 'nachtJoris'.
Over mijn salaris worden GU en ik het wel eens......
@Deus Absurdia | 28-08-13 | 02:15
"want mensen die dit nivau ECHT niet halen vormen de lagere middenklasse niet, hebben geen hypotheek en leven over het algemeen ook niet op te grote voet."
.
Nee, die zitten in een te riant sociaal vangnet, bevatten verhoudingsgewijs veel mensen die daarom simpelweg niet willen werken. Elk eigen initiatief wordt ondertussen in de kiem gesmoord met een oceaan van regeltjes gehandhaaft door een leger van ambtenaartjes.
Beide groepen wederom een enorme extra kostenpost voor het relatief kleine productieve deel van de bevolking waarvan die groep wil dat men geld uit gaat geven om deze perversie in stand te kunnen houden.
@Goorbatchov
Heeft niets met mijn ouders te maken want basiskennis van budget en huishoudboekjes is het domein van het basisonderwijs en dat is een door de overheid verplicht gestelde opleiding.
Ik ben dus idd niet verheven, want mensen die dit nivau ECHT niet halen vormen de lagere middenklasse niet, hebben geen hypotheek en leven over het algemeen ook niet op te grote voet.
.
Grappig overigens dat ik vaak merk dat de luidste klagers over hypotheekschuld, economie en bijbehorende maatregelen uit de hoek van PVV komen, terwijl de PVV het luidst en veruit als eerste heeft aangekondigd dat de economie enorm zou verslechteren ( met als voorbeeld Argentijnse proporties - in 2007 al..)
Als je het dan over voorlichting en luisteren hebt, dan horen PVVers wel veel, maar luisteren doen ze niet echt he?
@necrosis | 28-08-13 | 01:51
Klopt helemaal, maar deze tekst leek me wel van toepassing op de zwitsal waar het om ging, i.v.m. op [!] klikken.
.
Ik kan me zo 123 geen toepasselijke titel van Carcass voor de geest halen wat dat betreft.
@neutron | 28-08-13 | 01:50
Daarom wordt het daar georganiseerd. Heb ik geen aluhoedje meer voor nodig. Gewoon de feiten beschouwen.
@Lewis Lewinsky | 28-08-13 | 02:04
*gnehehe*
@Deus Absurdia | 28-08-13 | 01:44
Ik ben het geheel met je eens qua eigen verantwoordelijkheid. Overigens heb ik geen hypotheek en wordt ik dan ook niet echt warm of koud van die discussie.
Het is echter in de praktijk gebleken dat mensen niet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan. Het is daarom aan banken om de juiste sommetjes te maken en aan een overheid om te controleren of de boel wel klopt, bij wijze van spreken. Niet om het te corrigeren als de boel niet klopt en het deel van de bevolking die de verantwoordelijkheid wel nemen te naaien. Het probleem ligt in die zin bij de ongeinformeerde en inderdaad achterlijke consument, maar evenzo bij de constructies van de banken en de maatregelen van de overheid die deze spelletjes mogelijk maakten.
.
Overigens zit voor de meeste mensen niet zozeer het probleem in het voldoen van de maandlasten, maar in koopkrachtdaling door lastenverzwaring. Tel daarbij de waardedaling van het huis (restschuld hypotheek) bij op en men heeft *plotseling* niet zoveel financiele zekerheid meer en gaat minder consumeren, wat leidt tot een daling in de werkgelegenheid, vicueuze cirkel, etc.. De overheid probeert dit te op te lossen door de consumptie (=werkgelegenheid, =lagere collectieve lasten, =lastenverlichting) te stimuleren. In Nederland zijn ze echter expert in het implementeren van averechtse halfslachtige maatregelen. Vroeg of laat moet men op de fles gaan en dat is dan inderdaad de uitslag van een slecht genomen en allicht slecht geinformeerde gok.
.
Volgens mij zijn we het ondanks hele verschillende benaderingen volledig eens.
[!]Supermatthijs | 27-08-13 | 22:21
-weggejorist-
-weggejorist-
www.youtube.com/watch?v=UJAIVsIK_IEHie... nog ff de tekst:
www.lyricsdepot.com/bruce-springsteen/...
@Den Heerscher | 28-08-13 | 01:49
Ik heb eigenlijk geen idee wie op de plus heeft gedrukt van deze idioot.
Den Heerscher
Onzin. Het afsluiten vam een hypotheek is een persoonlijke afweging. Daar horen maandinkomen en maandlasten bij, alsmede risico's als baangarantie. Simpel sommetje.. Simpele afweging :Kan ik bij tegenvallers ook nog rondkomen?
.
En als het niet kan dan zoek je dus een goedkoper alternatief.. En als je vond tot 2008 dat het het risico wel waard was moet je nu niet janken.
@Den Heerscher | 28-08-13 | 01:46
Beetje gejat van Carcass, maar toch een 'ik vind dit leuk' stickerT voor u!
Tja die rotzooi in Syrië en Egypte komt de politiek wel lekker uit, complete media hype richting die landen en Nederland ach ja.
Parsons | 28-08-13 | 01:47
Ik weet het; belachelijk.
Daarentegen, als je zoiets in Indonesië organiseert, dan VRAAG je er toch ook om?
@neutron | 28-08-13 | 01:43
@Lewis Lewinsky | 28-08-13 | 01:44
Een schrale troost dat het eerst op -6 stond. Daarna zijn de overige partei-genossen van de Groenlinks-DWARS-vergadering online gekomen...
General Wesley Clark: Wars Were Planned - Seven Countries In Five Years
youtu.be/9RC1Mepk_Sw
Zucht.
www.powned.tv/nieuws/media/2013/08/sch...
@necrosis | 28-08-13 | 01:39
Voor de moeite...
www.youtube.com/watch?v=JZ5QleN03DU
@neutron | 28-08-13 | 01:43
Ja, dat is zeker bedenkelijk.
@Goorbatchov
Tokkiehypotheek is niet mijn uitvinding maar die van Dirk Scheringa met trademark GeenStijl.. Follow the money maar vlag dekt lading.
.
Als je in dit land 18 jaar wordt, dan ben je vanaf dat moment VERANTWOORDELIJK voor doen en handelen. Het afsluiten van een hypotheek hoort daarbij inclusief genot en risico. Het is hetzelfde gejank van mensen die naar een casino gaan, 1000 euro verspelen en Dan ACHTERAF janken.. Ja maar ze zeiden zet maar op zwart.... Wist ik veel dat het ook rood kon zijn?
.
Zover ik dat wel doorhad ben ik idd verheven, maar hoe "Verheven" is het eigenlijk om te kunnen bedenken.. "Goh, ik hou na alle lasten en verplichtingen150 euro netto per maand over.. Geeft mij dat wel zekerheid dat ik financiele tegenvallers kan opvangen?
.
Mijn dochter van 10 kan dat gvd al bedenken..
Lewis Lewinsky | 28-08-13 | 01:34 |
Bedenkelijk; die heeft nog 18 kudos voor die opmerking ook.
@necrosis | 28-08-13 | 01:39
Tx.
@Lewis Lewinsky | 28-08-13 | 01:34
Onbegrijpelijk dat ik die gemist heb..... maar, inmiddels gelezen en naar behoren gehandeld!
@necrosis | 28-08-13 | 01:30
Lees even [!].38 special | 27-08-13 | 23:37
necrosis | 28-08-13 | 01:30
Precies necrosis!
Laten we ons toch vooral bekommeren om de niet-moslims in die regio, want zij zijn ALTIJD het slachtoffer van welke onderlinge muzelman-conflicten dan ook.
Deus Absurdia | 28-08-13 | 01:24
"En ondanks dat banken als rattenvangers die tokkiehypotheeknemers hebben binnengeharkt blijf je zelf verantwoordelijk voor feiten als wel gokken maar niet kunnen rekenen."
.
En door collectivisering van de schuldenlast (hypotheekrente) is dat niet langer waar. Juist omdat je daarmee de prijs kunstmatig omhoog drijft: De lasten gaan omlaag, men houdt geld over en neemt een hogere hypotheek. Omdat dit zo makkelijk kan, gaan de prijzen van huizen omhoog.
En inderdaad, dan is er geen ruimte meer: Afschaffen betekent half Nederland kan het niet meer betalen, niet afschaffen betekent ook half Nederland kan het niet meer betalen. Op dezelfde manier wordt het uitermate pijnlijk om een aantal andere systemen (toeslagen, iemand? Zorg?) om zeep te helpen ookal zou dat beter zijn. De politiek heeft de ballen niet dus moddert maar wat voort, want ja: Ondertussen lekker geld harken zodat je zelf in ieder geval niet de lul bent als de boel op de fles gaat...
-weggejorist-
@.38 special | 28-08-13 | 01:20
Ben jij soms een GroenLinks stemmerT met je jankverhaal?
Ik voel me totaal niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt in Syrië, vooral omdat niet duidelijk is wie daar de 'slechteriken' zijn.
Wanneer ga jij diezelfde 'liefde' even prediken voor de Kopten in Egypte?
De voornaamste slachtoffers van de Arabische horrorwinter in Egypte!
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:04 Dat onderscheid hem juist van moslims.
Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Waarom moet de politiek zich daar weer mee inmengen? Kost weer miljarden en levert alleen maar meer shit op.
Ik had onlangs een goedkoop simonly kaartje gekocht om alvast te wennen aan de crisisshit in eigen land en kreeg een raar gesprek over hetzelfde lijntje terwijl ik met een gabbertje aan het babbelen was.
Die storende lijn kwam erg duidelijk door en er werd gezegd;
Hee Poetie, hier Assie,
Jij gaf mij die schijtbommetjes voor het nieuwjaarsfeest, maar die zijn opeens afgeknald en nou is er vette shit.
WAT ETEN JULLIE DAAR?
@Den Heerscher
Ik vat het anders samen:
De lagere middenklasse zou niet boven haar stand leven als ze op 2 x 24 uur per week een huis hadden gekocht dat 50% van hun gezinsinkomen opmaakt en in tijden van elke economische tegenwind geen enkele ruimte laat voor tegenvallende inkomsten.
.
En ondanks dat banken als rattenvangers die tokkiehypotheeknemers hebben binnengeharkt blijf je zelf verantwoordelijk voor feiten als wel gokken maar niet kunnen rekenen.
Mooie follow up Geen Stijl! Wel links die de boel vervuilen, maar alá.
@Zoloft | 28-08-13 | 01:11
Zie @Bo Dreksma | 27-08-13 | 21:23
mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...
.
Zoals gezegd is dit geen verklaring voor strijd op menselijk niveau.
-weggejorist-
-weggejorist-
@ Deus Absurdia | 28-08-13 | 01:16
Iran verkoopt enorme hoeveelheden olie richting China.
En dat ondanks de handelsblokkade.
Kwa gas is u liever afhankelijk van Rusland?
-weggejorist-
@Deus Absurdia | 28-08-13 | 01:03
De lagere middenklasse zou niet boven haar stand leven als...
- De belastingdruk niet zo waanzinnig hoog was
- Door incompetent, graaiend wanbestuur
- Door privatisering van bepaalde sectoren die niet op/om winst zouden moeten draaien (o.a. zorg)
- De sociale zekerheden niet zo vreselijk riant waren, maar gewoon mensen eten en een dak en verder niets boden
- Het toeslagenstelsel, de studiefinanciering en de uitkeringssystemen niet zo fraudegevoelig zouden zijn
- Er wat minder aan advies en wat meer aan uitvoering besteed zou worden
.
Tel daar de kunstmatig gecreeerde huizenbubbel dankzij gecollectiviseerde schuldlasten (wederom overheid) bij op en daar heb je de reden waarom de lagere middenklasse niet meer bestaat. De uitvreters zouden de onderklasse moeten zijn en de overheid moet z'n werk doen, zodat de middenklasse middenklasse kan blijven.
.
Juist door het linkscorrecte "iedereen moet het even goed" (socialisme) proberen te mengen met een vrije markt "consumptie en vrije handel, privatisering, marktwerking, jeeeee" leidt er toe dat er uiteindelijk enkel nog ziets is als "de lage middenklasse" en "het geld". History repeats. Kijk wie baat hebben bij zo'n situatie... Extreem grote producenten met de politiek in de zak dankzij het kapitaal die alles en iedereen van dezelfde troep kunnen voorzien, want eigen initiatief kapot reguleren en ondertussen de markt zo homogeen mogelijk maken, betekent een grotere omzet. Een oorlogje hier en daar om deze systemen in stand te houden maakt die lieden echt niets uit. Dit hele gasgebeuren is daar slechts een voorbeeld van.
.
Laten we niet vergeten: Het is en blijft mensenwerk.
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw General of the US army. Zegt dat het al een tijd bekend is dat ze 7 landen kapot willen.
@Zoloft
Iran kan niet eens haar olie kwijt, hoe wil ze haar gasvoorraden dan slijten?
Life is a carnival: de onechtheid is tot norm verheven.
www.youtube.com/watch?v=6Us7Pmd0QEk
@ Den Heerscher | 28-08-13 | 01:01
Assad wil samenwerken met Iran, USA werkt liever samen met Quatar, financier van Al Quade. En dat alleen maar om Iran te boycotten. Als Iran het gasveld kan exploiteren wordt het dominant op wereldniveau. Om daar tegen op te treden is blijkbaar alles geoorloofd.
zeg maar jansen | 28-08-13 | 00:42 | + 1 -
Bende !
Ray Donovan | 28-08-13 | 00:44 | + 0 -
Zelf laten uitzoeken. Het is een burgeroorlog.
Knebel en Von den Brink. Er wordt misschien veel op gekankerd maar geen enkele andere talkshow biedt zoveel ruimte aan tegengeluid. De godganse dag hoor je de NOS kritiekloos begrip kweken voor de Syrische jihadistisen en de naderende interventie, maar bij de EO mag ervaringsdeskundige Karskens uitgebreid het tegendeel beargumenteren.
Heel die zogenaamde poll in Nederland stinkt naar fraude. www.reuters.com/article/2013/08/25/us-...
In de USA is maar 9% voor...
@Goorbatchov.
Ik wil wel een poging doen hoor..
HET IS GOED.
Omdat 6 miljard nu straks 8 miljard is...
Het gaat er ook niet om DAT het 6 miljard is, maar WAAR ze die 6 miljard gaan bezuinigen.
En ga er maar vanuit dat die 6 miljard het hardste gevoeld gaan worden in een nog steeds ver boven haar stand levende lagere middenklasse..
homo homini lupus ?
Overigens is het gasverhaal een belang van ons kapitaal en derhalve de corrupte politici, denk maar geen moment dat wij zullen profiteren van een lagere gasprijs.
Persoonlijk gewin ten koste van mensenlevens en je eigen menselijkheid.
.
Bovendien verklaart dit niets over de motieven van de "rebellen" (externe Jihadi's, huurlingen, etc.) en daar zitten wel degelijk godsdienstwaanzinnige groepen tussen en komt wel degelijk terreurdreiging vandaan. Het verklaart de wens van onze politici om mee te willen schaken in de regio, maar niets over het conflict op menselijk niveau.
.
Dat laatste is wel degelijk een belangrijke factor in het Midden-Oosten en de (zowel het geheel als de verschillende takken van) Islam is wel degelijk een catalysator daarin. Monetaire en machtsbelangen van derden helpen hooguit om de uitslag van een dergelijk conflict te bepalen, want veel centjes is veel wapens is je zin doordrukken en dus meer centjes.
.
Van alle partijen die zich er mee wensen te bemoeien een slechte manier van prioriteiten stellen wat mij betreft...
We kunnen niet meespelen, we hebben geen speelgoed.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...
Nog even, en ik ga nog geloven dat de jihadi's uit Nederland door het UVW gestuurd worden.
Waarvan akte.
Maar die almacht klopt wel aardig...
-weggejorist-
@ Den Heerscher | 28-08-13 | 00:55
U heeft helemaal gelijk.
data ZIJN
@Zoloft | 28-08-13 | 00:50
Welnee, het uberhaupt kunnen betrekken van Boxtel in het Syrisch conflict is een bevestiging van mijn almacht.
@zeg maar jansen | 28-08-13 | 00:44
Zie mijn plempsels op het Roos Vonk-topic van gisteren.
Eerst afwachten, beter onderzoek dan nu voorhanden is, voldoende veiligheid waarborgen en dan pas boren.
Proefboring an sich ben ik niet op tegen.
N.b. de relevante onderzoeken heb ik daar ook gepost en die zijn "inconclusive" m.b.t. drinkwater en werkelijke impact. Met name omdat er nog niet genoeg data voorhanden is. Laat ze dat eerst maar verzamelen en pas als er "(very) low risk for public health and safety" is, hier ook gaan boren.
.
De tegel in kwestie was dan ook niet geheel serieus bedoeld, mocht hij onverhoopt aldus geinterpreteerd zijn.
@zeg maar jansen
Precies wat ik zeg.. Maar heb je dat liever met of zonder mosterdgas?
Net gelezen in Trouw.
Een Saoedische vader wil dat zijn zoon de doodstraf krijgt omdat die atheistische trekjes vertoont.
Je zal er als Stenen Tijdperker zelfs grijze haren van krijgen, als je zoon de achterlijkheid van de Wahabieten ontdekt.
De autoriteiten geven de zoon niet de doodstraf. Neen, dat doen ze niet, want ze zijn beschaafd, ze geven de zoon, 600 zweepslagen. Dat is geen doodstraf, maar doodslaan. En dat maakt toch wel verschil in het land van de godsdienswaanzinnigen.
En Obama kijkt toe en ziet dat het goed gaat in wahabietenland.
Olie stinkt niet, al is het chemisch afval.
@Supermatthijs | 27-08-13 | 22:21
Iets minder die roze snoepjes eten met omgekeerde ¿ erop, zou je goed doen.
@ Den Heerscher | 28-08-13 | 00:42
LOL. Dat je Boxtel betrekt in het Syrie conflict geeft aan dat je je naam een klein beetje verkeerd hebt gekozen.
@zeg maar jansen
De effecten van drinkwatervervuiling door schaliegas op de bevolking van Boxtel zijn niet meetbaar... In Boxtel schijten zoveel varkens het grondwater naar de verdommenis dat schaliegaswinning wel eens een positief effect kan hebben op het grondwater.
Zoloft | 28-08-13 | 00:13
Bij nader inzien ga ik ver met je mee. Bedankt voor je linkje. Moslimbroeders in Syrië aan de macht helpen om gaspijplijn uit Quatar mogelijk te maken en zo de mogelijkheden voor Iran te beperken. 2 vliegen in één klap.
En dat heeft iemand op regenachtige namiddag zitten uitdenken. En de uitvoering start nu met deze wazige gifgasaanval als perfecte cover up. We doen het allemaal vanwege de immoraliteit van het gebruik van gifgas. Yeah, sure.
@.38 special | 27-08-13 | 23:37
Moet ik nu plussen of minnen? Of toch maar de nsb knop?
Waarschijnlijk kom ik daar nooit uit...
Deus Absurdia | 28-08-13 | 00:44 Wie er ook wint in Syrië, een regimewissel komt er niet.
Het blijft islamitisch. Van de regen in de drup. Zie de gevolgen momenteel in Egypte.
@Nestorix
Als je de Russische minister van BuZa gisteren had horen zeggen, op TV, ' Wij gaan met niemand vechten', dan hoorde je iemand die in de wereld van diplomatie zei: ga je gang NAVO maar maak het niet te bont, dwz doe wat je moet doen tegen gifgasvoorraden en bijbehorende command structure, maar zorg dat wij nog jaren wapens kunnen leveren.
.
Vandaag stelde de VS Rusland nog even gerust door te stellen dat ze niet uit zijn op regime change.. Nogal wiedes natuurlijk, die rebellen bestaan uit facties die helmaal niet te controleren zijn en dat ook nog naast Israel..
-weggejorist-
Den Heerscher | 28-08-13 | 00:42 Niks proefboring.
Een beetje ons drinkwater verzieken, dat is wat ze gaan bereiken met een proefboring.
Rammstein | 28-08-13 | 00:36 | + 0 -
Waarom?
Rammstein | 28-08-13 | 00:36 Het Playmobiel-leger heeft momenteel even niets te doen.
En omdat Mark en Didi bekend staan om hun tegen de wens van het volk te handelen zullen ze wel weer snel staan te trappelen om daadkrachtig op te treden.
Met Mariko op de ambassade om eventueel geld aan minnaars en nieuwe vrienden te schenken.
Niets geleerd van enige geschiedenis.
Als ik de "het gaat om gas"-linkjes hierboven check, dan zeg ik: "Boxtel, aan jullie de keuze: Proefboring of jullie samen met alle kamerleden op ingrijpvakantie in Syrie. Zeg het maar..."
@Supermatthijs | 27-08-13 | 22:04
Wilders moet, nu de echte mannen hun spierballen laten zien, even aan de kant gaan staan. Daar heeft hij overigens geen moeite mee want hij wil die verantwoordelijkheid van een beslissing ook niet hebben.
www.globalresearch.ca/oil-and-pipeline...
Olie, gas etc. Allemaal bronnen.
Het gaat uiteindelijk om totale controle te krijgen over alle banken, bronnen etc. Die conspiracy gekken zijn nu 10 jaar later toch niet zo gek als ik destijds dacht ;)
Nee nee nee, doe dat nou niet !
@ LieberLiber | 28-08-13 | 00:31
Denk aan de handelsblokkade van Iran.
Als Iran het gasveld kan exploiteren wordt het schatrijk.
Nestorix | 28-08-13 | 00:27 | + 0 -
Zou u denken? Ik houd mn mond maar Gezbolla, Isreal, Iran, Turkije.
@ blinde kip | 28-08-13 | 00:22
Het gaat over het grootste gasveld ter wereld, gelegen in Iran/Quatar. En de USA heeft de pest aan Iran...
Lees mijn linkje even..
mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...
Het gaat niet om wie er wint ( of zelfs dat er iemand wint - voorlopig liever niet!).. Het gaat erom dat de partijen het gebruik van gifgas eigenlijk best wel vinden kunnen.. En wie er dan ook wint, er op dat moment gifgas in handen is van een regime of een losgeslagen bende moslimfundamentalisten die internationale tereuraanslagen eigenlijk ook heel gewoon vinden.
.
Dus als de VS, GB en Frankrijk vinden dat zij die gifgasvoorraden moeten uitschakelen, dan is dat eigenlijk niet zo'n raar idee. En iedereen is het eigenlijk wel met hun eens dat er iets moet gebeuren, zelfs 'wij gaan met niemand vechten' Rusland.
@Occipitaalcasibus | 28-08-13 | 00:11
Zo stom om straks weer te gaan stemmen en de Haagse en Brusselse verraders te legitimeren.
Zoloft | 28-08-13 | 00:13
Dat is inderdaad een antwoord, maar ik vind het te simpel om dat als enige antwoord te zien.
De hijgerigheid waarmee EU-politici achter de VS aanlopen zonder zelf na te denken is beangstigend.
Een kleine 3 weken geleden, dus nog voor de vermeende gifgasaanval, lekte uit dat de Russen hypermoderne Kh-35 raketten aan Syrië leveren en hun aanwezigheid van de marine flink wordt opgeschroefd. Dan komt de Amerikanen een verwerpelijke gifgasaanval toevallig (*kuch*) heel goed uit zodat ze met wel erg gezwinde spoed tot de aanval kunnen overgaan nog voordat de Russen er de facto de baas zijn. Het westen speelt aldus wel heel erg hoog spel door als een kip zonder kop en met rationeel diffuse redenen binnen enkele dagen een aanval te riskeren, zeker wanneer je in acht neemt dat een gedegen aanval logistiek gezien minimaal enkele weken voorbereiding nodig heeft nadat hiertoe is besloten. Hier wordt een vies spel gespeeld waarbij vooral de emotionele gutmenschen dusdanig worden gemanipuleerd dat zij als lemmingen achter het oorlogszuchtige trio Obama-Cameron-Hollande aanrennen. Grote kans dat deze geplande aanval binnen enkele weken volledig zal escaleren.
Voor de liefhebber o.a.:
www.youtube.com/watch?v=WFMMvOExgTA
Occipitaalcasibus | 28-08-13 | 00:12
Nou, behoorlijk als ik dat zo lees. Geen bewijs, toch bombarderen. Olie en gas. Daar gaat dit hele conflict om.
Hoezo zinloos? Nederland verdient er ook wat aan als 7e grootste wapenhandelaar.
@ Waterdicht | 28-08-13 | 00:20
Het gaat niet om olie, maar gas.
@LieberLiber | 27-08-13 | 23:43
Ik zie een patroon als ik naar die landen kijk:
"A saturated North American gas market and a far more competitive Asian market leaves only Europe. The discovery in 2009 of a new gas field near Israel, Lebanon, Cyprus, and Syria opened new possibilities to bypass the Saudi Barrier and to secure a new source of income. Pipelines are in place already in Turkey to receive the gas. Only Al-Assad is in the way."
bron: www.zerohedge.com/news/2013-05-16/myst...
Olie. Stelletje narcistische barbaren zijn het.
Waarom vallen ze Afrika niet binnen ze zijn toch zulke barmhartige Samaritanen ?
Oh ja.. Beetje domme vraag van mij; Geen Olie.
Who controls the resources, controls the world.
Daar gaat het deze narcisten om.
Het zijn achter de schermen net kleine kinderen die vechten om een knikker.
Ze geven geen reet om u.
Ze hebben wel geweldig acteerskills dat dan weer wel. Want de meesten schaapjes onder ons slikken het voor zoete koek.
Ook kruisraketten hebben een houdbaarheids datum.
Wat komt het goed uit dat de VS ze straks kunnen verversen.
En tevens de militaire tak (Al-Qaeda) van het Saoedisch regime een dienst te bewijzen.
Want Saoedie-Arabië en Al-Qaeda zijn twee handen in elkaars haatbaarden.
Het grootste terreur regime in de regio en ver daar buiten is Saoedie-Arabië.
Waar halen de achterlijke salafisten in Nederland hun inspiratie vandaan?
Van de stenen tijdperk gedachten van de wahabieten in SA.
-weggejorist-
Amerika wil bombarderen, maar wat nou als blijkt dat de fsa erachter zit ?
Wat doen ze dan ?
Dat is dan toch diezelfde rode lijn, alleen andere daders.
Dan bombarderen ze toch, omdat ze dat gewoon willen.
Weer nieuwe wapens en bommen uittesten.
zeg maar jansen | 27-08-13 | 23:28
Precies: NIMBY.
Maar zorg dan ook dat in niet in je backyard terechtkomt door daar gewoon weg te blijven.
@ LieberLiber | 27-08-13 | 23:43
mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...
-weggejorist-
-weggejorist-
We hebben daar NIETS in die zandbak te zoeken!!!! Als er een coalitie voor ingrijpen stemt, stel ik voor dat ALLE pluchetijgers er naar toe worden gestuurd, stel mafkezen in den Haag, jullie leren ook geen zak he? Aan deze oorlogsretoriek aangrijpen om de echte problemen in ons eigen land te verdoezelen, HOE STOM DENKEN ZE DAT WIJ NEDERLANDERS ZIJN ????
@Den Heerscher | 27-08-13 | 23:07
Mezelf, aanvulling.
.
Overigens is ook het RTL-artikel niet alleen slecht gebaseerd op het onderzoek, de boel wordt verdraaid:
Zo valt er in het artikel te lezen:
"61,8 procent van de ondervraagden vindt dat Nederland moet bijdragen met politieke steun. 38,2 procent vindt dat er daarnaast ook militaire steun geleverd moet worden."
In het onderzoek is dit inderdaad de verdeling van de antwoorden op een twee-keuzevraag: "Hoe vindt u dat Nederland moet bijdragen?" met als opties "Politieke Steun" en "Politieke en militaire steun".
Dat 46,2% eerder zegt dat Nederland niet zou moeten helpen als er internationaal ingegrepen wordt (vraag 1 en 2) en bij de vraag "Hoe moet Nederland bijdragen aan actie in Syrie" slechts 18,3% militair ingrijpen kiest, bij de vraag "Als er grondtroepen worden gestuurd, moet Nederland ook militairen sturen" 66,7% nee zegt laten we even buiten beschouwing.
.
Zoals gezegd: Vuile propaganda. Het begint bij suggestieve vraagstelling en zelfs dan wordt de uitslag nog verder verdraaid.
Als je dan toch de cijfers verzamelt en publiceert, vertel ons dan ook de waarheid. Of is de journalist zo'n HBO-overtikgeit die ik gisteren al ergens de grond in gestampt heb?
.
www.youtube.com/watch?v=BWaHfVtnen4
plus heul veul van Rossem!
Rand Paul: U.S. Funding a War on Christianity in the Middle East
.
www.youtube.com/watch?v=RSZiYp3gJww
Mijn grootste fout was dat leraren weten waar ze het over hebben, ouders weten hoe met een kind om te gaan en politici die hun eigen leugens geloven.
Sinterklaas bestaat niet en de rest van die jurken (haatbarden inclus) ook niet.
Omdat het qua banken gezien slecht gaat is en oorlog het enige dat geld genereerd, is niet van mij, maar van iemand die zei: maak oorlog en de economie gaat bloeien
Ik rust mijn koffer.
@.38 special | 27-08-13 | 23:37
[!] --> \o
Omdat dergelijk dom over the top roeptoeteren door een linkse gutmensch die een reaguurder denkt te parodieren simpelweg niet grappig is.
Endoxa | 27-08-13 | 23:31 |
het is bedoeld voor europa, niet de VS.
je moet kiezen tussen 2 kwaden: Wat heb je liever: 20% economische achteruitgang (met alle ellende, metname voor de zwakkeren) voor alle landen in Europa of ingrijpen in Syrie.
Laten we hopen dat we dit maal, in tegenstelling tot de eerste golfoorlog, wel ons hoofd koel houden als gewone burgers en ons niet mee laten slepen door leugenachtige oorlogspropaganda. Nu is er het internet, misschien laten we ons dit keer niet voor liegen. De waarheid sneuvelt als eerste in de oorlog, dat is een oude waarheid.
Ik heb werkelijk geen idee wat een westerse alliantie in Syrië wil gaan doen. Welk doel hebben ze voor ogen? Wie moet er geholpen gaan worden? Als je niet weet wat je wilt bereiken moet je er niet aan beginnen. Zeker niet als je kunt voorspellen dat het alleen maar mensenlevens zal kosten.
Alleen roepen: 'Gifgas gebruiken mag niet!' en dan de boel platbombarderen is niet direct een constructieve bijdrage aan deze ellende. Nutteloos, doelloos en super-escalerend.
Het Westen gedraagt zich niet alleen als moreel kompas voor de eigen normen en waarden, maar ook als politieagent, de aanklager, de rechter en executeur van de wereld. En dat allemaal tegelijk met één en dezelfde pet op!
Als je iemand de les wilt lezen zoals hij deed, kan je je geen fout permitteren.
ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:24 | + 0 -
Er was geen fout, en ik wil hem niet de les lezen maar je moet mentaal gehandicapten er op blijven wijzen dat hen gedachten ziek zijn.
@.38 special | 27-08-13 | 23:37
! With love.
Er is helemaal niet mis met de opstelling van Harry "Intifada" van Bommel. Die wil gewoon zo snel mogelijk weten wie wat aan Nederland gevraagd heeft als bijdrage in een eventuele strijd.
Verder zegt hij: "Het conflict in Syrië is razend ingewikkeld. Militaire acties kunnen leiden tot verdere escalatie van het conflict en tot uitbreiding van het conflict naar de buurlanden van Syrië. Daarmee is niemand gediend, zeker niet de burgerbevolking van Syrië." daar is niets mis mee. Kan beter door meteen te zeggen dat we nog geen kogel daar gaan bijdragen, maar goed hij mist dan ook het inzicht van Arnold Karskens.
Kan nog leuk worden als er per ongeluk iets op de marine basis van de Russen in Tartus neerkomt.
"symbolische handeling zonder enige strategisch-militaire gevolgen."
Van Duyvenbode | 27-08-13 | 23:27 |
Laten we dat dan maar hopen, veel van die zgn. leiders dachten ook dat er geen oorlog zou komen in 1914. Toch oorlog compleet met gifgas.
Salut! Evocatus
.38 special | 27-08-13 | 23:37 |
*zwaaien doet*
ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:32
Maar echt ingrijpen is het vooralsnog niet, zo lijkt het toch.
Behalve de islamtische halve garen-brigades ziet niemand te wachten op een grotere oorlog. Daarom verdenk ik persoonlijk de rebellen van de gifgas-aanval. Uiteraard kan het uit de hand lopen zo'n actie van het westen, maar ik verwacht het niet.
Ik heb wel eens gebiljard, maar meestal raak ik geen bal.
Het kabinet kan de tyfus krijgen
-weggejorist en opgerot-
Supermatthijs | 27-08-13 | 23:00 |
Als jij nou eens de plaats van de Aap in neemt ?
Liever 10 Bakito's dan 1 SuperDeJoopWannabeeLutser...
*out*
wat is die Pechtold toch een onbeschofte kwal (was net op 1)
Van Duyvenbode | 27-08-13 | 23:27 | + 0 -
Heb je wel eens gebiljart? Altijd denken aan de volgende bal of zelfs ballen. Assad heeft al aangekondigd Israël aan te vallen als ze worden aangevallen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het bij een paar raketten blijft. Iran zit ook al op de wip. Een domme beslissing van die Iraanse knakker en we hebben een pandemonium
* laat = plaat
Dit is het Amerika waar onze grote leiders achteraan lopen: www.foreignpolicy.com/articles/2013/08...
En is dit niet het land waar de toenmalige koningin Beatrix als lieve petemoei op de gevoelige laat werd vastgelegd? www.zerohedge.com/news/2013-05-16/myst...
Bah, bah, bah!
LieberLiber | 27-08-13 | 23:27 Als het maar in die regio is hè? Niet hier.
Zoals het er nu naar uitziet, blijft het beperkt tot een paar daagjes prijsschieten vanaf zeeschepen. Een hoop gedoe om niks.
"Ingrijpen" kun je het niet noemen. Het is slechts een tik op de vingers van Assad. Hoeft voor mij ook niet, maar er zijn nu eenmaal een hoop muggenzifters in de top die er hun zinnen op hebben gezet. En de media doen gewoon braaf wat er van hen verlangd wordt, nl. de geesten ervoor rijp maken. Maar gelukkig, zoals het er nu naar uitziet, is het meer een symbolische handeling zonder enige strategisch-militaire gevolgen.
WTF! Slimme Nederlanders!
61,8% vindt dat Nederland een militair ingrijpen ten minste moet ondersteunen.
79,5% denkt dat militair ingrijpen leidt tot escalaties in de regio.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/syr...
reageerbuis | 27-08-13 | 23:19 | + -1 -
Als je iemand de les wilt lezen zoals hij deed, kan je je geen fout permitteren.
@Van Duyvenbode
Dat van die baby's in Koeweit was in scene gezet met een verpleegster die later de dochter van de VS ambassadeur bleek te zijn.
ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:20 Heel erg hol.
blinde kip | 27-08-13 | 23:09
Vergeet Friesland niet.
En toch is die aankomende oorlog goed om te relativeren, zo slecht hebben we het hier niet.... of is dit holle retoriek?
@Parel van het Zuiden | 27-08-13 | 22:50: Het belang van de VS, daar kan ik me het een en ander bij voorstellen. Iran uit de tent lokken. Israel heeft in het geheim aangekondigd zelf schoon schip te maken als er niet wordt opgetreden. Saudi's willen van Alawiet Assad af. Na Snowden pakt Obama een speeltje van Rusland en China af. Speculatief, maar niet helemaal ondenkbaar.
@ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:13
Zich druk maken over (=zich kwaad maken om, zich aantrekken van)
Jij slaat dus hier een modderfiguur. Een (modder)figuur slaan (=een belachelijke of domme indruk maken).
Van Anraat had tenminste de echte shit.. Maar dat waren militante Koerden..
Foto``s van slapende kinderen en de oorlogsmachine slaat op hol.
Op basis van foto`s..
Laat me Bin Laden eens zien!!
Goed stuk en maar al te waar!!
Het was wachten op laatste duwtje man man man... Alles lag al klaar in de greppels. Het is niet meer te stoppen. De routeplanners zijn al ingevoerd in de kruisraketten.
@zeg maar jansen | 27-08-13 | 23:10
Zo is het!
Het kost ons op dit moment al aandacht van een regering die te weinig oog heeft voor de eigen burger,en liever over bommen dan bonussen lijkt te willen praten op dit moment.
@ElHombre | 27-08-13 | 22:25
Het is in een eerder tegel al eerder vermeld, wat is het verschil om met een bomgordel om een drukke cristelijke markt te bezoeken, of met 3 gekaapte vliegtuigen dood en verderf te zaaien of met 2 atoombommen 10% van een lands-inwoneraantal te decimeren.
Als al die figuren die al die beslissingen niet konden maken niet als kind opgegroeid waren hadden heel misschien deze kinderen nog wel geleefd.
Jij denkt volgens mij alleen maar met je lul.
reageerbuis | 27-08-13 | 22:43 | + 0 -
.
Eerst en vooral: neen, ik denk niet alleen maar met mijn penis, zeker niet wanneer ik aan dode kinderen denk. Maar goed, over smaak valt te twisten.
To the point: laten we het erover eens zijn dat kinderen, voordat ze tieners worden, geen eigen mening kunnen vormen. Het lijkt wel alsof jij denkt dat de kinderen die zijn omgekomen door de aanval met gifgas voorbestemd waren om binnen 20 jaar met een bomgordel marktplaatsen te terroriseren. Ik zeg: stierenkak (bullshit)! Indoctrinatie is een krachtig gif, maar niet krachtig genoeg om zomaar te kunnen zeggen dat moslimkinderen, terwijl ze nog kind zijn, een potentieel gevaar inhouden.
En voordat je de 'emotie'-kaart trekt: ik heb zelf geen kinderen. Meer nog: ik wíl geen kinderen want ik vind ze helemaal niet zo leuk (of toch niet langer dan enkele uurtjes). MAAR ze verdienen wel een eerlijke kans. Misschien verkloten ze het en worden ze een hersenloze jihadist... misschien blijken ze toch wat slimmer en worden ze een sympathieke dude.
Wat ik vooral wil zeggen is... realiseer je dat je een zin begonnen bent met: "Het grote voordeel van die kinderen die bij deze gifgaswedstrijd zijn omgekomen is...". Dat noem ik wel behoorlijk harteloos. Je bent zelf ooit een kind geweest, remember?
Assad heeft mij nog nooit bedrogen. Rutte mij al heel vaak.
Dus de koppensnellers krijgen steun van het westen.
ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:11 Gasflesjes lachgas.
Supermatthijs | 27-08-13 | 23:00 Ik heb het je al eerder gezegd. Uit protest zou je op kunnen houden met reaguren.
@Kaosu | 27-08-13 | 23:02
Uiteraard. Wat ik tracht te beschrijven is de bottom-line voor je eigen bevolking evenals wat er in de koppen van figuren die zo denken om moet gaan...
Het is uiteindelijk altijd macht en geld.
Mozeskriebels | 27-08-13 | 23:09
Druk maken OM, maar dat wist je vast al...
ITEACHYOU | 27-08-13 | 23:11 | + 0 -
Eigen gifgas eerst !
Hoever zijn we al met de inzameling om een enkeltje voor Sywert te bekostigen?
Supermatthijs
Net alsof je aan de coke zit joh met je onuitputtelijke one liners ;)
Welles! Nietes! | 27-08-13 | 23:07 Daarom, ik blijf erbij dat 'ze' het maar uitzoeken in hun zandbak.
Het is niet ons probleem en we hebben zelf problemen genoeg.
Ook moeten er geen vluchtelingen worden toegelaten in de AZC's die uit Syrië komen. Ons geld is op. Mee-eters ongewenst.
Supermatthijs, was het maar dat je echt trolde, je meent al die onzin ook nog die je hier kotst op Geenstijl.
Dan zou ik nog kunnen lachen om zoveel onzin, maar je bent echt zo'n eng links mannetje die schijt heeft aan zijn oude zieke buurman, maar zich wel druk maakt over zielige afrikaantjes.
@Einde van de Domheid | 27-08-13 | 22:18
Niet zo selectief doen. Laten we dan gelijk ook ingrijpen in drie kwart van Afrika, Mexico, Colombia, Peru, Afghanistan, Birma, Filipijnen, India, Irak, Iran, Palestina, Jemen, Kirgizië, Libanon, Nepal, Noord-Korea, Pakistan ,India , Sri Lanka, Syrië, Thailand, Tibet, Turkije, en dichter bij huis in Bosnië, Kosovo, Macedonië, Cyprus ,Noord-Ierland ,Georgië ,Tsjetsjenië en Baskenland.
En er zit weer een zoveelst hysterische dame uit een Arabisch land emotioneel te wezen als "deskundige"...
Zelfde boek, verschillende titel.
En waaron schreeuwen die wijven uit de Halve Maangordel altijd zo?
Parel van het Zuiden | 27-08-13 | 22:50 | + 1 -
Hij heeft nog steeds blanken boven zich....
TK: Schaam je diep dat je moslims uit deze contreien ongestraft Syrië laat kapot slaan en de mensen laat omleggen; dat zij huurlingen mogen zijn omdat jullie op je luie reet liggen; Schaam je nog dieper dat je bereidt wil zijn Nederlandse militairen op te offeren voor een conflict dat je niet begrijpt; matig je niet aan dat je een oorlog kunt verdragen omdat 'ie ver weg is; Buig je hoofd nog dieper als je voor de politieke islam dood en verderf wil goedkeuren en laten uitvoeren.
Sta recht en verdedig de vrijheid die we hier bevochten hebben en maak het hier vrij van politieke islam. Dat is de enige weg.
@watergeus | 27-08-13 | 22:56
Ach, de NOS verdraaid weer eens een peiling van de RTL deze keer...
www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/c...
.
Moet je de antwoorden even lezen en je weet zeker dat er geen drol klopt van wat de NOS zegt en zelfs de koppen op RTL-nieuws www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/syr... een totaal ander beeld geven dan het onderzoekje dat ze er bij publiceren.
.
"There are lies, there are damned lies and there are statistics" (Twain) en ook hier wordt een smerig spelletje gespeeld qua propaganda.
Over een jaar of twintig staan er weer duizenden vrouwen op het binnenhof te schreeuwen dat ze financieel gecompenseerd willen worden door Nederland wegens omgekomen mannen,vaders,zonen,broers en neven.En menig links gutmensch die nu schreeuwen om ingrijpen zullen zij aan zij met de vrouwen mee schreeuwen om gerechtigheid wegens NIET geoorloofde inmenging in het Syrisch binnenlands conflict.En Freek de Jonge zal tegen die tijd wel vervangen zijn door Theo Maasen btw.
Vertrouwen we nu deze rebellen die eerder al 3 keer in Syrië proeven hebben gedaan met chemische wapens?
Vertrouwen we de rebellen met afdeling al qaida (al-nusra)?
Vertrouwen we westerse regeringsleiders:
"Saddam heeft massavernietigingswapens en banden met Al Qaida"
"Irakese soldaten hebben couveuse kindjes laten sterven op de koude grond"?
Nog meer lastenverzwaring gaat minder inkomsten betekenen voor rupsjenooitgenoeg de staat.
Minder consumptie is minder accijnzen. En een lager inkomen in het MKB is een lager belastingtarief.
Volgend jaar komen ze 12 miljard te kort.
rutten denk dat hij de 4 jaar van terreur wel vol kan maken,dat hij opereert zonder achterban,maakt hem niet uit.
toch vreemd,dat een zich democraties noemend land,de regering de burgers zelfs al tijdens de verkiezing openlijk verneukt.
nu zijn ze al zowat op de solo tour bezig
ze moeten zelfs hun wel zeer lange vakantie onderbreken,voor een land waar we totaal geen binding mee hebben,eigen sores is totaal niet belangrijk
syrie wordt door ingrijpen een kruidvat,er zijn van die landen die daar binding mee hebben,die echt niet met zich laten spotten.
wie wint zaait zal storm oogsten.
Wat mij zo enorm opvalt is dat alle linksen die met afghanistan en irak zo anti oorlog waren nu ineens zo voor oorlog zijn. Make peace not war?
En rond kerst "het Glazenhuis" voor de oorlogslachtoffers in Syrië.
Den Heerscher | 27-08-13 | 22:51 |
nee, in het gunstigste geval doet de machthebber (Assad of z'n opvolger) mee met de wensen van Europa.
Zoals al eerder is vermeld gaat het om een gasveld en de toevoer hiervan naar Europa (en dat het niet via Turkije hoeft, want die doen stom). Dit om het monopoly van Rusland/gazprom te breken.
Iedereen die denkt dat het iets met islam of gifgas te maken heeft snapt er gewoon geen fuck van en moet gewoon verder gaan met voebal kijkuh.
Zijn de Van Ojik- en Umar-brigades reeds gemobiliseerd?
Ik zou deze keer namelijk graag de schreeuwende goedmensen voorop zien gaan in de strijd in plaats van zichzelf schouderklopjes gevend thuis op de bank of erger bij een van de talking head duo's op TV...
NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 22:58 | + 0 -
Met Bakito is zeker leuker maar ik vermaak me zo ook wel hoor. Bedankt voor de interesse. En Joris is het niet eens tijd om de aap weer los te laten ? We hebben hier toch een leider nodig en Kaas is wat slapjes tegenwoordig.
AEX weer op z'n bek met 8,62 punten verlies op een dag
terwijl het net zo lekker ging.
Oudste en meest ranzige truc in het politieke spelletje: wie thuis niet populair is begint een oorlog om zo in te spelen op primitieve nationalistische sentimenten en om de aandacht van de binnenlandse ellende af te leiden.
En zo worden we weer een oorlog in gesjoemeld.
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:54
Mis jij Bakito niet? In je eentje trollen lijkt me zo saai
Wie denkt dat oorlog er ooit anders heeft uitgezien is een naïeve lul.
Wegblijven uit dat wespennest.
Ik denk dat ghot zelf niet eens zou weten hoe ie dit netjes op zou kunnen lossen. Vermits ie bestond etc.
Nou ja, Hum kennende zou ie d'r misschien ongezien de builenpest op los laten.
Messy.
Nog meer agitprop tijdens het 20.00 uur journaal.
"de meerderheid van de nederlanders is voor ingrijpen".
Dat gelooft toch niemand.
persoonlijk vind ik dat v.Agt, Meulenbelt, Greta en Harry v. Bommel daar heen gestuurd moeten worden voor een 'vredes'-missie.
*Put your money where your mouth is*.
Eén woord: emigreer...
reageerbuis | 27-08-13 | 22:51 | + 0 -
Het Feyenoord legioen natuurlijk. Die kunnen een overwinning wel gebruiken.
Wat een onzin al deze discussies... GEWOON NIET DOEN. punt. weer geschreeuwd, verdomme... Dat doe ik anders nooit.
Kaosu | 27-08-13 | 22:50 | + 0 -
Klinkt goed, ze mag bij altijd binnen komen vallen.
plazilla.com/mooie-vrouwen-op-middelba...
@Patatter | 27-08-13 | 22:47
In het gunstigste geval hou je ze uit elkaar totdat je eigen troepen weer vertrekken. In het ongunstigste geval creeer je een gemeenschappelijke vijand en/of haal je de strijd naar je eigen huis.
Maar ja, het verdiend zo lekker, zo'n oorlogje, en het leidt zo lekker af, zo'n oorlogje... Met grof geweld en brute propaganda zand in de ogen strooien van je volk zodat je je inkomen en je baantje en verdere veilig kunt stellen.
Deze fenomenen noemen we ook wel corruptie.
Een hoop figuren hier snappen niet wat er kan gebeuren nu als andere landen juist Assad gaan helpen als het westen er zich mee gaat bemoeien.
Dit zijn nou van dis momenten dat een bindend referendum gehouden moet worden, dit is te belangrijk om door een paar idioten te laten beslissen die niet eens een land kunnen besturen met zo'n groot inkomen.
Een regering die niet het verschil weet tussen bezuinigen en lasten verzwaren moet nu wen beslissing nemen over zo iets essentieels, ik vertrouw ze dat niet toe!
Ze storten ons in nog meer ellende, en als ik onze minister van defensie zie, dan schaam ik me gewoon ervoor.
Ze weet nog niet eens hoe een geweer werkt, last staan dat ze ook maar iets snapt over strategieën.
En hier is maar één juiste strategie, wegblijven!
En als je rilt helpen, help dan Assad die terroristen te ontwapenen en breng de rust terug.
@Supermatthijs | 27-08-13 | 22:28
Waarmee wil jij dan ingrijpen? Met schaliegas?
@Not Muhammad | 27-08-13 | 22:35 |
Oh er spelen heel veel belangen en invalshoeken (waarvan we lang niet alles weten). Ik vraag me echter af of dat deze keer Amerikaanse belangen zijn. Oftewel zit Obama wel goed in de "drivers seat"? Het ziet er allemaal inconsistent uit.
.
Wijfelende houding in de afgelopen periode.
In zijn eigen land bestaat veel weerstand tegen een nieuwe oorlog.
Het gaspijplijnverhaal is vooral van belang voor regionale machten en de Europese Unie.
De strategische deployment van de Amerikaanse krijgsmacht werd net verlegd naar het Verre Oosten.
Turkije, UK, en Frankrijk grepen meteen naar grote termen, de US volgde daarna.
.
Gewoon wat dingetjes die me opvielen. Vreemd. In dat opzicht oogde Bush bijvoorbeeld veel consistenter.
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:46 |
true true.
def-puma , klinkt dat beter?
@i-Wonder | 27-08-13 | 22:28
Die grens ligt vrij natuurlijk al bij de middelandse zee. Als al die afrikaners nu eens de normen en waarden zouden respecteren in het land waar ze woonachtig waren zou het al een stuk schelen.
... en het gaat maar door...
In alle oorlogretoriek waar landen opeens zelf hun kant kiezen is het vanuit Brussel akelig stil als je bedenkt dat die griezels zich met elke scheet die een lidstaat laat bemoeien. Hebben we Barroso of v, Rompuy nog gehoord deze dagen? Ome Olie.. iemand?
Onze coalitie heeft deze week even 6 miljard voor de heren in Brussel vastgezet uit onze zakken,dus het Brussels belang is gefikst en gedekt.Het brood is zo goed als op,maar we krijgen nog wel spelen.. of we willen of niet! Afleiding stilt ook een bepaalde honger zal waarschijnlijk in de agenda van vak K staan.
En de haatbaarden lachen zich rot.
Of niet, want de haatbaarden van Al-Qaeda mogen niet lachen, heeft Moh ze zelf verteld.
Dus knallen ze nog wat burgers af. Dat vindt Moh prima, want dat zijn de instructies van Moh.
Ik haat haatbaarden. Zal wel niet mogen van Moh.
Rusland heeft op 1 punt zeker wel gelijk:
Ermee bemoeien is dom en een zaak zonder einde. BEIDE partijen zijn verziekt. Er is geen vrede mogelijk. De puinhoop wordt alleen maar groter.
@ElHombre | 27-08-13 | 22:35
Waar heb ik gezegd dat ik sta te juichen eikel! Ik heb alleen maar de realiteit benoemd. In deze tegel.
Kaosu | 27-08-13 | 22:42 | + 0 -
Nee joh, ik doe maar wat. Maar je hebt ergens wel een punt al zal ik dat nooit toe geven natuurlijk. cougar - def klinkt toch wat minder.
Ik krijg net door dat Maothijs met zijn DWDD maandag weer terug is van een welverdiende 4-maanden durende vakantie.
Tafeldame de eerste week zal Zimmerfranz wel weer zijn, dus die Nederlandse bemoeienis in die hellhole komt er echt wel.
www.telegraph.co.uk/finance/newsbysect...
Is Saudi-Arabië niet een van de meest extreme moslimlanden? Wat is hun belang? Ik weet wel dat Osama en Co. bij de rebellen zitten.
Zitten we niet helemaal aan de verkeerde kant?
Ik tegelde het vd week al, de Syrië kwestie is een bliksemafleider voor de crisis en de puinhoop van dit kabinet...
Hoppa, even een oorlogje er tussendoor en jan met de pet is de rest weer vergeten....
*aluhoedje afzetten doet*
Verdomme...
*denkt aan alle eigen posts uit het vorige topic ctrl c+v-en*
*denkt aan joris
*"neen"
.
Heb er verder niets aan toe te voegen.
Overigens, Van Rossem, het zal me echt een rotzorg zijn wie die strijd wint, zolang we er maar verre van blijven, dus wat nou "Hup Assad"?
@ElHombre | 27-08-13 | 22:25
Het is in een eerder tegel al eerder vermeld, wat is het verschil om met een bomgordel om een drukke cristelijke markt te bezoeken, of met 3 gekaapte vliegtuigen dood en verderf te zaaien of met 2 atoombommen 10% van een lands-inwoneraantal te decimeren.
Als al die figuren die al die beslissingen niet konden maken niet als kind opgegroeid waren hadden heel misschien deze kinderen nog wel geleefd.
Jij denkt volgens mij alleen maar met je lul.
@Masky33 | 27-08-13 | 22:31
En dat was reaguurder nr 2 die er verstand van heeft, goedzo!
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:39 |
milf? ze heeft geen kids, dacht ik.
(of snap je je eigen popiejopie taalgebruik niet?)
Maar ik zou onze def-milf toch zeker keihard doen, maar dit terzijde.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
Luisterden jullie maar eens naar Ras Mokenen. www.youtube.com/watch?v=UlwzlzZOc6Q
Als Al Quaida en GroenLinks the coalition of the willing zijn, is het dan wel zo een goed idee om je daar bij aan te sluiten?
Als het morele kompas door GroenLinks wordt gehanteerd, moet ik vooral de andere kant uitlopen.
Het gebroken geweertje is verleden tijd.
NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 22:14 |
1. dat is voor de buhne, en werkte destijds in Irak ook. Men moet iets hebben om het te legitimeren.
2. ja. maar van china verwacht ik niet veel (te druk met hun economie overeind houden) en rusland staat redelijk alleen. Maar rusland zou de gaskraan kunnen dichtdraaien deze winter.
wat gaat deze oorlog opleveren?
veel heel veel maar dan ook heel erg veel!
vluchtelingen. otw gezeik in dit kut!land.
De kracht van niets doen wordt enorm onderschat.
@Masky
Als men terug is van reces, is het alweer voorbij hoor. Zou eens kijken naar je mogelijkheden in meer idiote regimes zoald de Maagwand/van Doorn milities, de russische commandos of natuurlijk US marine Corps?
Succes!
@Parel van het Zuiden | 27-08-13 | 22:29 Ik geloof niet meer in dergelijke naïviteit. Geen idee welke partij nu exact belang heeft bij welke handeling. Iedereen heeft z'n vermoedens, weten doen we praktisch niets. Behalve dat twee ruziede partijen elkaar de schuld geven. TOP-basis voor een oorlog. Helemaal lekker.
Het grote voordeel van die kinderen die bij deze gifgaswedstrijd zijn omgekomen is dan wel, dat zij niet over pakweg 20 jaar met een bomgordeltje om, andere kinderen van over deze planeet af kunnen sturen.
reageerbuis | 27-08-13 | 22:19 | + 3 -
Zozo, beste mensen... ik verlaat GeenStijl.
Juichen om kinderen die zijn vermoord, DOE JE NIET.
Een kind is, toch zeker tot de puberteit, per definitie onschuldig en verdient het niet te sterven, om welke reden dan ook.
Blijkbaar zijn jullie zodanig verzuurd dat zelfs dode moslimKINDEREN op applaus worden onthaald. Shame on you.
Doei!
Samengevat: Oorlog is een linkse hobby
De teerling is blijkbaar geworpen. Nu wordt alles op alles gezet om het volk te laten geloven dat ingrijpen zinvol en rechtvaardig is.
Maar waarom wordt altijd voor de fundamentalistische islam gekozen bij ingrijpen? Dat was zo in Bosnië, in Kosovo, in Irak, in Libië en nu in Syrië.
Altijd als er een seculiere en gematigde leider zit die met moeite en soms met harde hand zijn land bij elkaar probeert te houden moet die weg! Niet van zijn eigen volk, niet van het volk in het Westen, maar van de Elite uit het Westen. Waarom? Wat zit daar achter?
Vrij klote,
Dat hebben we als ras altijd al gezegd. www.youtube.com/watch?v=KgA7I9e5woU
um dit was aangaande Umberto Tan op 4, off topic en anachroon sry.
Bijna net zo buitentijds als een haatbaard in Syrie anno 2013.
nog een OT
Tyson mag toch wel een groter beest heten dan Badr.
En toch bezinning en rouw, laten we het positieve zien.
/antisoof mode off
NIET DOEN. Inderdaad, ik schreeuwde...
Wc-kip | 27-08-13 | 22:29 | + 0 -
Hé, doe es effe rustig. Vrijheid van meningsuiting hoor.
domme sukkels , die bommen liggen toch al klaar en hoeven niet economisch nu gemaakt te worden.
zoals iedere f-16 piloot in nederland zal beamen , zoveel training zoveel geld en man uren , maar nooit doen waar je voor opgeleid ben...
nu is de tijd daar en gaan we zielig zitten doen over een crisis ?
militair gezien zijn dit soort dingen ingecalculeerd.
ga nou niet zeggen dat er geen kernwapens op volkel liggen , of dat onze schepen en vliegtuigen alleen maar stilstaan of liggen.
militair is militair en dat heeft geen invloed op de crisis ... voor nu!
besef wel dat al iran , rusland en/of chia zich hier mee gaat bemoeien dat de UK , USA , Frankrijk en Duitsland best een groot probleem kunnen hebben.
misschien niet militair maar dan wel economisch.
maargoed het duurde nog lang voor WWIII er was , dit is z`on moment.
fingers crossed en hopen dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt , en dit met een sisser afloopt.
we kunnen hier natuurlijk nog uren over door praten met een ieder zijn mening , maar heeft dat als burger zin ?
men komt terug van reces , what happens next is not our dissision. !.!.!
Trouwens, nog even over dat duizendje.. Heeft 1 van jullie die al mogen ontvangen van Markje kutten?
Zo ja, moet ik ze morgen denk even bellen, want dan zijn ze me rekeningnummer kwijt...
NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 22:23
Volgens mij zijn Rusland en de VS goede partners. Oorlog lijkt mij uitgesloten.
Terugkeer van de Dandy op 4, heerlijk portrait of beauty and vanity.
Een beetje Oscar Wilde en een beetje Johan Cruijff.
Overigens is Gijp de enige echte Liberace in de sportjournalistiek, maar het is een leuke poging.
@Not Muhammad | 27-08-13 | 22:24 |
Helaas zit Obama vast in zijn eigen retoriek. Red line..
Diplomatie en persco's 1on1:
Les 1: wees nooit concreet.
Les 2: wees nooit concreet over het feit dat je niet concreet bent.
Les 3: volg altijd les 1 & 2.
Kaosu | 27-08-13 | 22:27 |
Rot op, misselijkmakend ventje.
Verder voel ik me boos en machteloos over dat ingrijpen in Syrie. Over Obama die zich nu defacto bondgenoot maakt van Al-Qaeida, over de media nauwelijks kritische vragen stellen, de NOS voorop en over de eenzijdige pundits. Het is een grote farce. En ik hoop dat Rusland en Iran straks met alles wat ze hebben de Syrische regering gaan helpen. Te beginnen met een paar intimederende Bears boven west-Europa, maar dat alleen omdat het mooie vliegtuigen zijn.
Het wordt tijd dat dit "kabinet" ploft en er nieuwe verkiezingen komen.
Nederland kan zeker iets betekenen met "ons" strategisch inzicht.
www.powned.tv/nieuws/sport/2013/08/ned...
Wc-kip | 27-08-13 | 22:26 | + 0 -
Nee, ik ben het daar niet mee eens. Maar bepaalde politici hier vinden het te duur om in te grijpen. Die dus blijkbaar wel.
@Wc-kip | 27-08-13 | 22:26
En waar trek jij dan de grens, waar mogen mensen in andere landen zelf over beschikken en waar moeten ze jouw normen en waarden overnemen?
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:04 |
ben het dit keer wel met je eens.
Greet, praatjes schieten geen gaatjes. Kom eens uit die arubaanse hangmat en doe eens echt wat tegen die verderfelijke islam. De tijd van oneliners twetteren is nu wel voorbij. Die gasvelden zijn hard nodig voor onze economie, dus zorg eens voor wat vuurwerk in die woestijn. Tijd voor de Grote Schoonmaak.
@Not Muhammad | 27-08-13 | 22:24
En wat dan nog? Is Irak beter af nu Hoessein weg is? Ons ingrijpen daar heeft heel veel mensen het leven gekost. Zij hebben andere normen en waarden en waarom zouden onze zo superieur zijn dat we onze normen en waarden met geweld moeten brengen?
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:21 |
Tja, sommige volkeren onthoofden kinderen, schieten ze neer of hangen ze op, maar dat is cultuur, dus dat mag gewoon van u?
Het grote voordeel van die kinderen die bij deze gifgaswedstrijd zijn omgekomen is dan wel, dat zij niet over pakweg 20 jaar met een bomgordeltje om, andere kinderen van over deze planeet af kunnen sturen.
reageerbuis | 27-08-13 | 22:19 | + -1 -
.
Je bent een harteloze eikel.
@Supermatthijs | 27-08-13 | 22:18
Die haatbaarden die een ander naar het leven staan zijn 25 jaar geleden ook begonnen als kind.
Zo ben jij jarenlang vergiftigd met de pvda mentaliteit en dat heeft jou ook geen goed gedaan.
Lees net dat een ruime meerderheid van de nl'se bevolking voor ingrijpen is. Waarom geloof ik dit totaal niet?
Mozeskriebels | 27-08-13 | 22:23 |
Bij een moslim/PVV/Geert widlers topic ''hoort gewoon'' een enorm zuigende Supermatthijs erbij.
Hear Hear @ Van Rossum - Interventie Syria = full scale war met de omringende landen en partijen. Iran zal zich mengen en dan realiseert Goed Volk zich pas in wat voor clusterfuck we onszelf gewerkt hebben. Doe Het Niet! Dit zal bijzonder ernstige gevolgen hebben.
Mooi man. Vetcoole nieuwe hyperwapens in HD op mijn nieuwe 42" Full HD Led Smart TV. Bier en chips en genieten! Mooiste zou zijn als er nog een app komt waarmee we onze eigen drone mogen besturen. Heb ik wel 4,95 voor over.
Mr assad heeft het wel gedaan.
Omdat het uit een vliegtuig is gedropt.
En alle vliegtuigen zitten onder assads leger
Hoe wou je anders zoveel mensen tegelijk vergassen.
Alle opstandelingen op timing een gifgas granaat gooien nah ...
Ik gok zo even dat al die hulp niks gaat helpen, en meer gaat kosten dan geraamd is. Krijg ik bonuspunten als er ook nog mensen die we daar naartoe sturen ontvoerd of vermoord worden?
IdiotSavant | 27-08-13 | 22:17
Thanks!
Strohond | 27-08-13 | 22:21
En China en Rusland gezamenlijk?
Supermathijs, wat ben jij toch een enorme droplul!
En OT, heel goed geschreven stukje, niets meer aan toe te voegen.
Blijf weg uit die wespennesten en laat de moslims wegblijven uit het westen, we hebben er hier ook namelijk niets dan ellende van.
Onze regering moet zich kapot schamen om nu wel op te springen voor een leugen en als het gaat om het landsbelang het volk te laten barsten, al vele jaren lang.
Het wordt tijd dat we hier ook eens op gaan staan tegen dit zooitje idioten die ons land in rap tempo kapot maken.
Volgens mij was de laatste oorlog waaraan Nederland meedeed en als winnaar uit de bus kwam, die van de Hoekse en Kabeljauwse twisten.
Edit: de Nederlander maakt zich niet druk*
-weggejorist-
kunnen we niet beter het voltallige kabinet naar Syrie sturen ipv kruisraketen?
NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 22:14
Het Pentagon heeft al uitgebreide studies gedaan naar een mogelijke oorlog met China. Zonder toestemming van de president overigens. Zoals het er nu voor staat maakt China geen schijn van kans.
En als de islamofascisten in Syrië straks gewonnen hebben met steun van onze trigger-happy leiders? Is er dan al iets geregeld voor de christenen en de alavieten in Syrië? Of mogen die gewoon worden uitgemoord?
Die Bram van Ojik is in no time het gezicht van de Syrië-oorlogsmissie geworden. Knap gedaan van de GroenLinks-spindoctors.
Check ook de propaganda weer in de kranten zoals het AD die melden dat een meerderheid voor een interventie in Syrië is. Dit zal vast niet het enigste nieuwsmedium zijn dat dit gewoon publiceert alsof het de waarheid is, helaas gelooft 99% van de Nederlanders dit of maakt er zich druk over.
Het grote voordeel van die kinderen die bij deze gifgaswedstrijd zijn omgekomen is dan wel, dat zij niet over pakweg 20 jaar met een bomgordeltje om, andere kinderen van over deze planeet af kunnen sturen.
Wesley Clark vertelde het allemaal al: 7 landen....
www.youtube.com/watch?v=Ha1rEhovONU
Een van de belangrijkste clipjes ooit.
Achterbak | 27-08-13 | 22:10 | + 1 -
Het is bang afwachten welke houding België zal innemen tijdens dit conflict.
Gaan we onze manschappen sturen? Alletwee?
www.youtube.com/watch?v=za3EUy3Gd2g
Einde van de Domheid | 27-08-13 | 22:18 | + 0 -
Volgens Geert geeft dat niks. Het zijn toch maar moslims.
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:14 | + 0 -
Assad wilt alleen hetero's in zijn leger, je valt af.
Misschien moet hier in NL zelf een oorlog ontketend worden voordat men iets hier gaat doen...
Chapeau westen voor het jezelf opwerpen als het hulpje van Al Qaida. De stuitende arrogantie die eraan ten grondslag moet liggen dat 'wij' even moeten gaan bepalen dat de mensen daar onder een zware religieuze dictatuur zullen moeten gaan leven (of als andersdenkende, sterven) is mij vreemd. Gun ze dan tenminste nog het recht om zelf hun leven naar de kloten te helpen.
We hebben domweg het geld niet om ons verantwoordelijk te voelen over elke heksenketel, duizenden en duizenden kilometers weg.
Wat betekent dit concreet? En realiseert men zich dan niet dat er vroeger of later weer enorme bloedbaden komen als er weer revolutie of opstand komt tegen het door ons aan de macht geholpen religieuze haatregime?
Westen, verdomme, leer van Afghanistan. Je kúnt een achterlijk land niet veranderen in een zoete democratie. We komen binnenrollen met ons geschut, schieten een hoop mensen overhoop of worden zelf op onze beurt afgeknald, verdampen enorme kapitalen aan de bekostiging van dit prachtige festijn, alleen maar om een totaal geruïneerde puinhoop achter te laten en een machtsvacuüm dat ongetwijfeld opgevuld zal worden door de gevaarlijkste types die je je in kunt denken- degenen die misbruik maken van chaos, opstand en geweld zijn veelal de ernstigste psychopaten.
Daarnaast is het een vernedering van jewelste. Al Qaida zal zich glunderend in de handjes klappen. De NAVO die zich opwerpt als een ''International Friends of Al Qaida'' is een totale farce. Het maakt me zó pissig. Maar goed, we moeten kontkruipen bij de VS al lijkt dat weinig belang meer te hebben gezien de kosten ervan, dus als Obama iets wil krijgt ie z'n zin. Soms gaat het excuusneger-ding te ver.
De waanzin. Alsof de situatie op enige manier te redden is. Alsof wij verantwoordelijk zijn voor alles. Komaan regering, heb ballen en zeg dat het kopen van morele anti-schuldgevoel-aflaten niet echt toppie is in tijden van crisis. Hop, wees een domme populist!
Ik weet niet wat er moet gebeuren maar er moet natuurlijk wel iets gebeuren in Syrie. We kunnen als wereld niet tolereren dat daar onschuldige kinderen afgeslacht worden.
Stel dat Rob Paul nu president was van de VS. Toch maar libertarische Partij stemmen. :)
NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 22:14 |
1. Omdat het langzamer is, niet doelgericht/precies genoeg is en tevens kan zorgen voor medische problemen op langere termijn onder onschuldigen. (agent orange)
2. Ja
Fighting for peace is like fucking for virginity
(om er nog maar eens een oud Nederlandsche wijschheid tegenaan te gooieb)
Het westen. Syrië.
Wie gaat wie bevredigen?
Alleen een missie naar Syrie sturen als deze ter plaatste wordt uitgevoerd door het voltallige kabinet en alle leden van de Tweede Kamer.
Dat scheelt ons een extra bezuiniging en ach, daar in Syrie kunnen ze niet zoveel kwaad aanrichten...
Cuyahoga | 27-08-13 | 22:10
Koop dan een echte hond. Heb je de pepperspray niet meer nodig.
Mooi om te zien dat Geert niet blindelings achter de VS en Israel aan rent maar voor het belang van Nederland gaat, in tegenstelling tot de PVVDA en GL. Nu kunnen de mensen die altijd piepen over buitenlandse donaties aan Geert ook een toontje lager zingen.
Kunnen we achteraf Cohen vragen om duiding. Oorlog is YOLO.
Ik ga alvast solliciteren naar het baantje van minister van informatie van Syrië.
Kan iemand mijn volgende 2 vragen beantwoorden:
1 waarom vindt men chemische wapens zoveel erger dan bommen? Ik snap het verschil niet echt, maar wil het graag weten.
2 lopen we hier niet een heel groot risico op een veel grotere oorlog omdat Rusland en China er een iets andere mening op nahouden?
Supermatthijs | 27-08-13 | 22:04 | + -9 -
Ga eens deaud.
Een vlaggetje in een drol zorgt altijd voor een glimlach.
De eerste grote orders playmobil zijn al onderweg.
Kaas de Vies | 27-08-13 | 22:11 | + 0 -
En was dit nou een emo-reactie of een realpolitik- reactie ?
Nog een voorbeeldje van oorloghitserij door de publieke omroep. Eerste item van het NOS Journaal (20u) van afgelopen zondag. Een pleidooi van Lex Runderkamp voor het bombarderen van luchthavens en een interview met een FSA mijnheer die ook wel voelt voor Westers ingrijpen. En daarmee was de berichtgeving ten einde. Niets over Isis, Al Nusra of Moslimbroederclub FSA, legitimiteit ingrijpen en wat er eigenlijk mee bereikt moet worden. Maar goed, het werd die middag bij Buitenhof door die schriele uit Limburg gezegd; 'de publieke opinie wordt nu ook klaargemaakt voor ingrijpen'.
.
nos.nl/uitzendingen/11766-nos-journaal...
Geweldig. Laten we als straf maar flink wat kruisraketten en bommen gooien op ... eh ... op de 'slechterikken'. Wie dat zijn weten we eerlijk gezegd niet, maar het zijn in ieder geval de mannen, vrouwen en kinderen die toevallig op de verkeerde plek wonen.
Tja, moeten ze maar niet gaan wonen in een gebied dat onder controle staat van Assad. Want, eerlijk is eerlijk, die Assad moet flink gestraft en gewaarschuwd worden voor een gifgasaanval, waarvan nog niet is vastgesteld wie die uitgevoerd heeft.
Dondert allemaal niet. Het westen heeft gesproken en nu moeten er opzettelijk onschuldige mensen doodgemaakt gaan worden om Assad een lesje te leren! Foei Assad: mensen doodmaken met gifgas mag niet. Dat mag alleen met ouderwetse bommen! En dat doe je dus zo!
Maar wacht even ... het Westen dacht toch dat hij ZELF zijn eigen burgers dood maakte? Gaan we hem nu een handje helpen door het zelf voor hem te gaan doen?
We offeren via dit kabinet al vrijheid, democratie, rechtstaat, en welvaart aan de EU en onseigen groteske overheidsapparaat.
.
Nu dus ook bloed voor ....., tjsa voor wat eigenlijk? Een happing ending in Syrië? Opmars van de Sunni-Islam? Plaatsje aan tafel?
.
Ik kom die dingen eigenlijk niet tegen in de wervingscampagnes van defensie. Je zal maar getekend hebben.
Ik gooi het allemaal maar op -emotiepolitik- het trieste antwoord op -realpolitik-
Dit keer maar geen bier en chips.
Westerse inmenging gaat leiden tot een situatie waarin de Arabische rijen zich weer sluiten (Falkland en Gibraltar politiek) met gigantische gevolgen...
Ik vind het juist wel verfrissend dat Nederland totaal irrelevant is als het gaat om internationale oorlogsvoering. Een bezigheid waar je maar beter zo ver mogelijk van kan blijven. GS heeft nog niet door dat NL niet meedoet maar de internationale grootmachten wel.
Zoals het een hobbitland betaamt.
war huh yeah, what is it good for?
Wij hebben niks te zoeken in die beerput.
Gewoon zelf uit laten zoeken en over 500 jaar, als ze een beetje bij zijn met evolueren, nog eens een keer gaan kijken.
Onze bejaarden liggen in 24-uurs luiers, onze ondernemers gaan failliet, de grote steden worden overgenomen door mensen die hier niks te zoeken hebben en je kan 's avonds niet eens meer je hond uitlaten zonder een flesje pepperspray op zak.
Man, man wat een regering, zum kotzen.
Ik heb een meme gemist geloof ik. "Leave them be"?
www.youtube.com/watch?v=UjlUTjPvd7o
www.youtube.com/watch?v=IvWhhgXue2k
www.youtube.com/watch?v=rXIfdURxOeo
En wie wordt er vandaag door Groenlinks gesteund? Wie van de martelende moordenaars die lijken op de gestapo en de SS verdient onze steun? Wat een mesjogge wereld is dit!
Nigeriaanse moslims vermoorden christenstudenten, Assad's troepen martelen rebellen en rebellen martelen Assad's aanhangers. Opvallend is dat iedereen roept: Allah Akhbar! Allah is groot als je iemand levend verbrand, de hersenen inslaat en vernedert.
Maar, we bereiden ons voor op oorlog. Dat is goed voor de economie, leidt de aandacht af van onze sores en we zien dagelijks dat het elders nog beroerder aan toe gaat. Mesjogge allemaal, Arabieren, politici en opiniepeilers.
Het stinkt naar ongefundeerde pseudo moraliteit en de bijpassende opportunistische koopwaar.
De ''coalitie'' die naar Syrië wordt gestuurd is nou al gedoemd te mislukken. Je zou verwachten dat ze na Irak, Afghanistan, Libië en in mindere vorm Egypte de spreekwoordelijke ezel zich niet voor een zesde maal aan dezelfde steen stoot...
Pork & Beans | 27-08-13 | 22:05 |
Dat doe ik dan ook al sinds het begin ;)
Maar bij een tekort aan militairen? Sturen we er dan het overschot aan beleidsambtenaren naartoe, samen met alle Sywerts en Kurpershoeken?
Weet dat pluchetuig uberhaubt nog waar de Nederlanders wonen?
Om van de mogelijke effecten op binnenlandse veiligheid nog maar niet te spreken.
vergeet griekenland niet nog wat toe te douwen rutte
IdiotSavant | 27-08-13 | 22:04 | + 0 -
En daarom zou iedereen op Wilders moeten stemmen.
Neuhkon iemand?
Laat Greet zo'n kans on moslims aan te vallen gewoon liggen. Onbegrijpelijk.
Inderdaad een visieloos kabinet, echter is dit ook een structureel probleem in ons verkiezingssysteem. Voor 4 jaar zitten maar éénmalig stemmen kan alleen maar kiezersbedrog als uitkomst hebben. We zullen hoe dan ook van de regen in de drup blijven vallen.
REAGEER OOK