Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PANIEK! MinDef op weg naar de situation room

sjanien-stennis534.jpgANP PERSALARM PRIO 1 WIEHOEI -- TWEEDE KAMER TERUG VAN RECES OM SYRIE. Ehhh... Mensen. Gaat u maar rustig, werken, slapen, met uw bips op het strand liggen. Er is voorshands geen enkele reden werkelijk ongerust te zijn. Zolang onze minister van Defensie nog in een beeldig nagelstudio outfit-je naar haar extrabeveiligde commandobunker onder het Binnenhof gaat, hoeven we ons niet druk te maken om die naïeve oorlogshitsers van GroenLinks etcetera. Uitsnede van een prachtige Pieter de Hoogh-eske plaat van Martijn Beekman (©ANP) Hier highres klikken voor wie wil weten hoe mannen denken. LOLupdate: De commissie buitenland komt woensdag bijeen in een zogeheten procedurevergadering. Daar wordt besloten wanneer de commissie deze week nog bijeenkomt om met minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken te overleggen over de ontwikkelingen in Syrië. Update: Donderdag gehaktdag.

Reaguursels

Inloggen

Het begin van WOIII?

Ik zeg: hek erom, leeuwen erin!

JIP! | 28-08-13 | 11:32

minister van defensie.
Zou ze straks ook : "aanvallen mannen" roepen ?

0.9-FTE | 28-08-13 | 00:31

En wij gaan weer betalen! Mensen trek u portomonee maar weer open voor deze onzin.. Laat de haatbaarden het lekker samen uitzoeken !!

Cycloon | 28-08-13 | 00:17

sorry. pc blijkt traag. Eén keer drukken was voldoende.

Thefatfuck | 27-08-13 | 23:03

-weggejorist-

Thefatfuck | 27-08-13 | 23:02

-weggejorist-

Thefatfuck | 27-08-13 | 23:02

Irak had ook massa gifwapens

pe4444 | 27-08-13 | 22:29

Kaosu | 27-08-13 | 16:20
nee, wat ik er mee wil zeggen dat ze te stom zijn om een belangrijke speler te worden *in Syrie* (politiek en economisch). ...

Okee, dus zo bedoel je het. Zou best kunnen dat je daarin gelijk krijgt. Maar wat als je geen gelijk hebt? Iemand zei me ooit dat je een tegenstander, welke dan ook, nooit moet onderschatten. Dat is maar een gezegde tuurlijk, maar toch ..

gaffelbaard | 27-08-13 | 20:50

Laat ze. Assad, geholpen door Hezbollah en Iran blaft Al-Qaida moedjahedien af, die op hun beurt weer Iraanse Hezbollah moedjahedien afblaffen. Don't see the problem ! Zolang ze druk zijn met elkaar, zijn ze niet zo druk met ons. Laat ze !

Mesjoggah | 27-08-13 | 20:29

Als de Amerikanen nu de rebellen helpen, UK Assad en Frankrijk Libanon dan blijven wij gewoon in Turkije. Misschien wordt het dan nog wat.

echtpaul | 27-08-13 | 20:19

Timma | 27-08-13 | 20:03 |
Na een punt (en óók na een vraagteken), volgt er een spatie.

Ornoisliefde | 27-08-13 | 20:19

Hennis op weg naar een kinderverjaardag, en ondertussen even aanwipt bij defensie om streng en autoritair de oorlog te verklaren aan Syrië. Wat een gotspe dit!

lanexxx | 27-08-13 | 20:07

Hoi Geenstijl.Die gifgas aanval was toch een HOAX???Waarom vertelt leugenaar Kerry mij dat de aanval niet ontkenbaar is?Gewoon doordouwen hoor die Yankie doodles!!

Timma | 27-08-13 | 20:03

-weggejorist-

Bad Ass Justice | 27-08-13 | 20:03

Inderdaad de MB schijnt nogal heilig te zijn. Zelf een assistent van mevr Clinton is een MBer.

Alles moet blijkbaar daar MB zijn. Zal wel weer een plan achter zitten..

Bad Ass Justice | 27-08-13 | 20:03

Ja ja, de Amerikaanse oorlogsindustrie moet productie draaien. En daarvoor hebben ze een excuus nodig. Zoveel is wel duidelijk. Het is nooit anders geweest.
En onze regering er maar slaafs achteraan hobbelen. Is ook nooit anders geweest.

VanBukkem | 27-08-13 | 19:46

Wat een fris, lekker en intelligent wijf is het toch!

Snelle Jeroen | 27-08-13 | 19:34

Ach gut, er moet weer een oorlog gevoerd worden om een "dictator" af te zetten zodat de vredelievende moslimbroederschap ook hier de macht kan pakken..

Slipsnifter | 27-08-13 | 19:22

Wanneer ik goed kijk, dan heeft onze MilfDef een vrij klein slipje aan. Tenslotte moet de overredingskracht tijdens het overleg toch ergens vandaan komen.

Rokus3013 | 27-08-13 | 19:15

Waarom moet je daarvoor terugkomen anno 2013? Je kan toch aan het strand een digitale handtekening zetten, meer is toch niet nodig. En als je toevallig op Kreta zit, kun je daarna ook nog eens de kruisraketten zien overkomen. Pas wanneer er ook raketten terugkomen zou ik me zorgen gaan maken.

Van Duyvenbode | 27-08-13 | 19:02

Die fopneuzen moeten die bewijzen op tafel leggen, waarvan ze zeggen dat ze die hebben. Ik ben gekke henkie niet... Aan aannames en vermoedens hebben we niets, het gaat hier niet om een potje Risk...

Latrinalia | 27-08-13 | 19:01

Ons eigen land valt de hele zomer van het ene in het andere alarmerende bericht aangaande de economie. Maar pas als er in ver weg in Syrië mogelijk iets naars is gebeurd, is dat reden om terug te komen van zomerreces. Ook wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen van onze regering...

K. Lootviool | 27-08-13 | 18:47

De assistent van de secretaresse van de amerikaanse mindef die de orders doorgeeft was het beu z'n reet altijd door een oude vent gelikt te krijgen. Dat kan echt de enigste reden zijn dat wij met dit wijf opgescheept zitten. Of ben ik een ouderwetse vrouwenhater als ik zeg dat die functie gewoon gedaan moet worden door iemand die jou met twee vingers zou kunnen omleggen?

DaJonkel | 27-08-13 | 18:45

@Afgeschminkte Bassie | 27-08-13 | 17:23
Bedankt voor het verzieken van m'n eetlust...

Anarchus_Rex | 27-08-13 | 17:55

Whoppa, na de tour en wimbledon de olympische oorlogsspelen. Lekker met collega's een pooltje invullen, iedereen kijkt naar dezelfde programma's dus kunnen we lekker de volgende dag erover nakletsen. Zin in!

sjoerdploert | 27-08-13 | 17:55

Ik hoop dat we allemaal doodgaan.(Vrije Nator | 27-08-13 | 16:58 |)
Je zal maar eeuwig blijven leven, dat is ook saai.

sTiRf | 27-08-13 | 17:53

De meeste ministers hebben geen idee waar het in hun vakgebied over gaat. Zij worden dan ook altijd ter zijde gestaan door mensen die iets meer ingelicht zijn. Deze minister zit er alleen maar voor een krabbeltje, want argwaan of een kritische blijk is bij leken ver te zoeken. Zij tekenen wel. En Rusland gaat zoals gebruikelijk helemaal niets noppes nada doen. Mochten zij dat wel doen dan gaat simpelweg de geldkraan dicht en kunnen ze niet meer Anglo-Saksisch bankieren, wat de rest van de wereld wel doet. Tenzij ze natuurlijk weer terug willen naar het Sovjet-tijdperk die ook verstoten was van de mondiale financiële motor, en uiteindelijk zo failliet en bankroet als een zwerver was. En China? Waar ooit eens bijvoorbeeld 'Made in the USA' stond lezen we nu 'Made in China'. En het is toch echt niet zo dat wij ons hier in het westen door onze gele vrienden hebben laten bedreigen om daar onze artikelen te laten produceren.

Revvoyensovyet City | 27-08-13 | 17:51

Nederland staat altijd klaar om onze vrienden van Al Qaida te helpen! Wat moeten die mensen zich nu rot lachen.

Gallemies | 27-08-13 | 17:50

@Kees8374 | 27-08-13 | 17:08
We zijn nu al betrokken, die patriots zouden terug komen als turkije actief deel zou gaan nemen aan deze oorlog.
Triest is dat deze landen geen bewijs hebben en toch gaan aanvallen, en zo wordt dit land een Irak of Afghanistan, totaal oncontroleerbaar. Maar misschien is dat de hele opzet.

Implant | 27-08-13 | 17:40

In Joegoslavie en Irak werden de Russen terzijde geschoven als zijnde niet relevant. In Syrie dreigt hetzelfde te gebeuren. Het gaat niet alleen om gezichtverlies, maar Rusland heeft ook olie en gas belangen. Het is bovendien geen vriend van Saoedie-Arabie zoals het westen dat is, gezien de Saoedies een probleem vormen in de moslim-republieken in Rusland (Tjetjenie).
-
In het grotere plaatje is onze verhouding met de Russen veel belangrijker dan wat er gebeurt in Syrie. Er wordt gegokt dat de Russen zich andermaal koest zullen houden. Dat zal wel, maar reken maar dat de Russen op zoek zullen gaan naar een compensatie. Het kan zijn dat er over een paar jaar een ander conflict is, waarbij de Russen zich wel genoodzaakt voelen om een rode lijn trekken, enkel en alleen vanwege hetgeen nu dreigt te gebeuren.
-
In het spelletje wie er het verst durft te gaan is de USA tot nu toe de grote winaar. Het is de "mad-man theory". En inderdaad durven de Russen nooit een rode lijn te trekken. Maar het kan een keer fout aflopen.

D.Turpin | 27-08-13 | 17:34

Iemand die zelf nooit onder bevel heeft gestaan zou geen minister van Defensie mogen mogen worden.

MacMiep.nl | 27-08-13 | 17:27

Wat er ook gebeurd, laat het snel zijn. Heb geen zin in al dat gezeik op het nieuws over waarom we wel en niet zouden moeten gaan van mensen die er absoluut geen verstand van hebben. Waterstofbommetje erop of laat ze gewoon met rust.

De-oude-bok | 27-08-13 | 17:23

@paridae | 27-08-13 | 17:12
Daarom wil GroenLinks ook zo graag oorlog, doodsbang voor schaliegas.

Gerd Hardleers | 27-08-13 | 17:16

@Gootbalkoning | 27-08-13 | 16:53
Knap

zwartzondersuiker | 27-08-13 | 17:15

Dus al ik het goed begrijp is de aankomende ellende, de doden die gaan vallen, het geld dat het gaat kosten allemaal ten behoeve van de Qatar gaspijp?

paridae | 27-08-13 | 17:12

@Sjeng de helle | 27-08-13 | 15:58
Men vergeet even dat de Russen hypersonische Iskander kruisraketten hebben geplaatst waartegen geen Patriot helpt.
Gelukkig zitten de Russen achter de knoppen, maar als het echt bonje word, heeft het westen geen afweer tegen deze hypersonische kruisraketten.
Koning Alex had de beslissing genomen kunnen hebben. 'Het is een beetje dom hè?'
Ik snap echt niet waarom men zo dom is om deze oorlog te laten escaleren. Zelfs in het geval dat de rebellen winnen is het een nachtmerrie als deze terroristen terugkomen naar het Westen.

Kees8374 | 27-08-13 | 17:08

Ik hoop dat we allemaal doodgaan.
Vrije Nator | 27-08-13 | 16:58 | + 0 -

We gaan allemaal dood, op een dag.
Sorry dat je het van mij moet horen.

ElHombre | 27-08-13 | 17:07

Ik hoop dat we allemaal doodgaan.

Vrije Nator | 27-08-13 | 16:58

hey kijk een nieuws bericht uit december van de the guardian
Russian military presence in Syria poses challenge to US-led intervention www.theguardian.com/world/2012/dec/23/...

janneman1977 | 27-08-13 | 16:57

Sjeng de helle | 27-08-13 | 15:58

De situatie in Syrie lijkt als twee druppels water op die in Afghanistan, waar in de pre-Taliban jaren de Russen en Amerikanen lijnrecht tegenover elkaar stonden en de Amerika de moslimfundamentalisten steunde. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Het probleem van de meeste politieke analytici is dat ze zich geen voorstelling kunnen geven van het concept "Moslimterroristen als bondgenoten van het Westen." Wie de recente historie van Noord-Afrika en Midden-Oosten nuchter bekijkt, kan echter tot geen andere conclusie komen. Revoluties beginnen niet zomaar. In het geval van Lybië en Syrië is CIA-inmenging inmiddels bewezen. Zie de moord op de Amerikaanse ambassadeur in Lybië en de daarop volgende onthullingen.

Overal zie je hetzlefde patroon: het Westen werkt samen met terroristen. Waarom, als de onvermijdelijke uitkomst is dat een land, "bevrijd" door dit soort "bondgenoten" ten prooi valt aan middeleeuwse barbarij en religieuze tirannie? Het is voor het Westen echter van geen enkel belang welke politieke situatie ontstaat in Syrië na de val van Assad, zolang de belangen van de financiële elite maar worden veiliggesteld. En die belangen zijn momenteel niet veilig onder het bewind van Assad (opmerkelijk trouwens hoe de legitieme regering van Syrië door de media consequent als "regime" wordt aangeduid...)

Daar zit 'm de crux. Het kenmerk van een dictator is dat hij meestal vrij eigenwijs is, en weinig buitenlandse inmenging in de lokale economie duldt. Zie Ghaddafi, die vlak voor zijn ondergang experimenteerde met een nieuwe munteenheid, gebaseerd op de Lybische goudvoorraad (en dus geen "fiat money" zoals het nepgeld dat het Westen gebruikt wordt genoemd). Als dit experiment was geslaagd, zou er een levensgevaarlijk precedent geschapen zijn. Levensgevaarlijk voor de machtige banken-elite, welteverstaan - maar een zegen voor de rest van de wereld. Exit Ghadaffi dus, in een door de CIA georkestreerde "revolutie".

Tekenend is dat kort na de val van Ghadaffi in Lybië een nieuwe Centrale Bank werd opgericht, naar Westers model. Dat mag verrassend lijken, maar wie denkt dat in de "arabische lente"-landen anti-westerse krachten aan het bewind komen of zijn, ziet de rode lijn niet. De massa roept haar anti-westerse leuzen, maar de nieuwe machthebbers conformeren zich aan het westerse economische systeem.

Bij Assad staat ongeveer hetzelfde op het spel. Het is voor een deel ook symboolpolitiek. Assad mag dan alleen regionale invloed hebben, feit is dat "zijn" land een van de zeer weinige naties is die zich nog niet geconformeerd hebben aan het Centrale Banken systeem. De volgende dominostenen in dit perverse spel zijn Iran en Noord-Korea. Dissidenten, die een doorn in het oog zijn van de oorlogshitsers en de economische monopolisten van deze wereld.

Het resultaat is dat een criminele oorlog in worden gerommeld, onder valse voorwendsels en gesteund door de eenzijdige berichtgeving in de MSM. Een oorlog ten bate van wie? Niet van ons, en al zeker niet van het Syrische volk.

Je zou vermoeden dat niemand zit te springen om inmenging in het Syrische wespennest. Maar de media hebben de publike opinie inmiddels vakkundig gemasseerd ("Niet overtuigd? Hier, nog een vervalste foto met kinderlijkjes.") en voor elke falende regeringsleider (Obama, Cameron, Rutte) is een oorlog een perfecte bliksemafleider. Niet zeuren over binnenlandse problemen, mensen. We moeten nu de wereld redden!

Het wordt een gure herfst.

Gootbalkoning | 27-08-13 | 16:53

Al kwispelend mogen wij achter het door de verenigde staten gegooide balletje aan hollen. Woef woef!

Kets22 | 27-08-13 | 16:49

Heel goed dat de papa, van het meisje links op de foto, het binnenhof laat zien aan zijn dochter
Beetje algemene kennis kan nooit kwaad

TimoteoGrimbundecimo | 27-08-13 | 16:47

Man man man en wat dansen we weer naar die kudtpijpen van Qatar. Voor meer info mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...

Terug naar plan A (Iraanse route), snijden we ook meteen de Turken de pas af en hoeven Bulgarije en Roemenie niet toe te treden tot de EU. Is een prima plan zonder bloedvergieten, maar nee men wil zonodig de natte pijp droom van Qatar uit laten komen.

Bo Dreksma | 27-08-13 | 16:43

Voordat Rutte loopt te verkondigen dat zijn volk unaniem achter een aanval staat; Ik ben tegen, laat die moslims het maar lekker uitzoeken.

Stekeltje | 27-08-13 | 16:41

Gifgas is gruwelijk maar atoombommen , napalm en brandstormen (Dresden, Hamburg, Tokyo) niet ?

Bigi Bana Boy | 27-08-13 | 16:40

Idioten. Het Westen is volstrekt achterlijk aan het worden. Assad aanpakken om jihadis aan de macht te brengen. En dan denken dat die ons goed gezind zullen zijn. Net als de door gesteunde Taliban tegen de Russen destijds. Assad is een wrede tiran maar dat andere stel is een garantie voor aanslagen in onze steden. Zijn we Londen, Madrid en New York vergeten ?

Bigi Bana Boy | 27-08-13 | 16:37

CornholioNL | 27-08-13 | 15:07 |
Syrië is ook een soort bijenkorf, je kunt beter gepaste afstand houden.

mayor_pickwick | 27-08-13 | 16:36

Maar het mooiste is nog dat Den Haag niet blij is met onze Febojihadistjes die Assad gaan bevechten ( en ze in Belgie zelfs hun uitkering kwijtraken als ze gaan ) maar Rutte c.s. steunt gewoon diezelfde relidioten.
Snappuhetnog?

Graaisnaaiert | 27-08-13 | 16:33

CNN zit hier volgens mij achter.

#mischakat

Sir Eddy | 27-08-13 | 16:32

@Simon_GS | 27-08-13 | 16:11 | + 1 -
Tja.

Bewijs, iemand die er belang bij heeft dat Assad opdondert mag het bewijs aanleveren.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 16:32

wilmeister00 | 27-08-13 | 16:21 | + -3 -

Debieletje. Echt waar.

KollenbergSittard | 27-08-13 | 16:32

-weggejorist-

TheJesseJ | 27-08-13 | 16:30

En gratis geld geven aan Griekenland. Vragen, vragen, vragen....
Quichegerechtigde | 27-08-13 | 14:53

Maar dan kunnen die Grieken toch voor ons gaan vechten. Die zitten ook nog eens vlak om de hoek, zijn het klimaat gewend en hebben momenteel toch niets omhanden. Ook voor de Griekse regering win-win, want minder mensen terug, is minder onrust, minder werklozen (werkloosheid neemt af!) en minder uitkeringen. En hadden die Grieken ook geen nieuw oorlogstuig besteld. Moeten ze ook nog inschieten.

FrankVeer | 27-08-13 | 16:21

Prachtige vrouw hoor. Volgende keer krijgt ze weer mijn stem.

wilmeister00 | 27-08-13 | 16:21

gaffelbaard | 27-08-13 | 16:06 |
nee, wat ik er mee wil zeggen dat ze te stom zijn om een belangrijke speler te worden *in Syrie* (politiek en economisch). Als ze lastig worden en niet doen wat het westen wil (gastransport aanleggen naar Europa) dan zijn ze zo weer weg te werken. Bovendien hebben ze een schuld bij 'ons' want ze hebben steun gekregen, en net als bij de maffia heeft het accepteren van hulp nu eenmaal consequenties voor de toekomst.
Je ziet het nu bij Assad: hij heeft een fout gemaakt door europa te negeren en nu wordt hij weggewerkt. Oke, duurt een half jaartje, maar het lukt wel. En dan was Assad nog een heel slim persoon met veel macht.

Kaosu | 27-08-13 | 16:20

keurig. vlot en verzorgd, en helemaal in de mode die kleur. ben trots op je meid.

minimá-armezusvan.. | 27-08-13 | 16:16

bewapend met een schiet pistool en een busje pepperspray. Hier offer je toch je eigen mensen niet voor op!! (bosmaloot | 27-08-13 | 16:09 |)

Alle zandbakken lijken op elkaar: veel zand en dan vooral in de ogen.
Moi was ook eens een kleutert. :-)

sTiRf | 27-08-13 | 16:12

Laten we nou gewoon het kabinet van Nederland (het is toch niet ons kabinet) naar die zandbak sturen, bewapend met een schiet pistool en een busje pepperspray. Hier offer je toch je eigen mensen niet voor op!!

bosmaloot | 27-08-13 | 16:09

@supermarkt hebben jullie ook midden-oosterse nootjes ?

Shareholder II | 27-08-13 | 16:08

Het is te hopen dat die schietgrage debielen goed weten waar ze aan beginnen want er zitten sinds juni al tienduizenden Russische soldaten in Syrië. Waarschijnlijk krijgen ze de volle lading terug, weliswaar met een Syrisch vlaggetje erop, maar onmiskenbaar met de groeten van Poetin.
www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/pol...

Nestorix | 27-08-13 | 16:06

@ Sir Eddy | 27-08-13 | 16:04 |
Je omhoog neuken heet dat.
Het lijkt net of de mens een onderdeel is van de natuur: lokken om je voort te planten.
En vooral uitlokken.

sTiRf | 27-08-13 | 16:06

Kaosu | 27-08-13 | 15:56
Combatkwaliteiten zijn niet belangrijk hier. Ook niet nodig. Wie de juiste kennis heeft, kan relatief eenvoudig een bom maken en daarmee vele, vele doden maken. Denk: Boston Marathon snelkookpan-bombers. Of hetzelfde doen, maar dan met gifgas zoals Sarin, dat ook weer niet al te moeilijk te maken schijnt te zijn. Meest bekende voorbeeld daarvan is die aanval destijds in Japan of China (ben de juiste plek even vergeten).
En anders kan je ook nog gewoon je pistool op iemand leegknallen. Vraag maar aan de nabestaanden van Van Gogh. Goed. Allemaal voorbeelden dus van mensen zonder combat-kwaliteiten.

Waarom je combat-kwaliteiten hier een argument vind, ontgaat mij dus. Wat wil je daarmee zeggen? Dat de Syrische rebellen eigenlijk hele lieve jongetjes zijn? En dat geloof je echt?

gaffelbaard | 27-08-13 | 16:06

Heeft de vader van Assad niet ergens na afloop van de Koude Oorlog een paar kernwapens van Russische warlords gekocht? Dan wordt het pas echt vuurwerk in de regio! ...

deleraarspreekt | 27-08-13 | 16:05

Krijg steeds meer respect voor mhr Poetin.

hebbuh | 27-08-13 | 16:04

Je ziet het meteen aan de foto: Nederland is een serieuze speler in het "hoogste geweldsspectrum".

Sir Eddy | 27-08-13 | 16:04

Ik zou haar wel een flink willen bestuiven...

Glas Koning | 27-08-13 | 16:03

En nu, gaat mevr. de minister Obama bellen en zeggen : dat gaan we niet doen knul !
Flauwekul allemaal wat heeft NL hier mee van doen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-13 | 16:01

@gaffelbaard | 27-08-13 | 15:55
Venezuela zonder Chavez ook nog?
Het zal in elk geval een flinke puinhoop worden.

Humpf | 27-08-13 | 16:00

@ gaffelbaard | 27-08-13 | 15:55 |
- Shell
- ExonMobil
- Chevron
- BP
- Goldman Sachs
- Monsanto
- EADS

En verder mag de rest het aanvullen

sTiRf | 27-08-13 | 16:00

@Luisterend Oor | 27-08-13 | 15:00
Ja, dat kan. En daarna kan je ook CEO bij een bank worden.

Anarchus_Rex | 27-08-13 | 15:59

@zonder_moeite | 27-08-13 | 15:53
Tuurlijk gaat het om de pijp.
De rest (oa. islamisten voorzien van wapens zodat ze ons er later mee kunnen afknallen) is collateral damage.
Wij zijn uiteindelijk het kanonnenvlees, want hoe meer terroristen dankzij de oliezucht bewapend worden, hoe meer slachtoffers er ook hier ooit mee zullen gaan vallen.

Causa Sui | 27-08-13 | 15:59

Ik begrijp er de ballen nog van, Al Quaida bevechten in Aghanistan en Irak, Al Quaida steunen in Syrië, hoe zit dat dan nu?
Misschien willen ze wel dat de Syriërs hun S 300 afweersysteem testen. En wat gebeurt er als de Syriërs terugslaan met hun middellange afstand missiles richting Israël of Turkije? Oh ja, daar hebben we al maanden terug Patriots voor heen gebracht.
Wat een toeval allemaal.

Sjeng de helle | 27-08-13 | 15:58

Timmerfrans doet het goed, eigenwijs eerst om bewijs vragen en niet meelopen in oorlogsretoriek. Mag ook weleens gezegd worden.

En geef de Russen de kans hun bewijs naast dat van Kerry en Abu Mccain te leggen.

De gemiddelde reaguurder op RT news is trouwens wel een hufter zeg. Wat de achterbakse laffe nederlandse ongelovige christeninfidel orientalist polytheist is voor Maagwand, is de neocon US AL Ciada Zionist voor Borisz de Rus.

Tikje gekleurd wereldbeeld zullen we maar zeggen.

Achterbak | 27-08-13 | 15:57

Hier klopt gewoon geen ene reedt van. Benieuwd hoeveel de wapenlobby in de herverkiezing van Oboema gestoken heeft, want een normaal mens gaat alles behalve dictatortje pesten in de woestijn spelen, terwijl de hele halve maan haar plofgordels en kromzwaarden al op het westen gericht heeft.

Graaisnaaiert | 27-08-13 | 15:57

*Aluhoedje alert*

Syrie is een afleiding voor jan boerenlul om de crisis uit het nieuws te krijgen.

CornholioNL | 27-08-13 | 15:56

DAT was me vet balen!
Wilde ze nog een keer, gaat haar rode mobieltje af!
Jurkje aan, ff snel optutten, en wég was ze...
*zucht*

Ahasveros | 27-08-13 | 15:56

@Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:49
De huidige machthebbers hebben zich gek laten maken door groene stroom dmv windmolens, die gaan er dus gewoon komen.
Ongeacht de kosten die boven de baten uitstijgen: wij.moeten.groen!
Dat de burgerT het verschil tussen kosten en opbrengst de komende jaren mag ophoesten, mag niet gezegd worden!
Wat je wél mag zeggen is dat Assad een slechts mens is, zelfs zonder bewijzen, Obama said so!

necrosis | 27-08-13 | 15:56

@GS410 | 27-08-13 | 15:53
Zolang je blijft lachen is er niks aan de hand.

Humpf | 27-08-13 | 15:56

gaffelbaard | 27-08-13 | 15:46 |
je hebt in dat filmpje van een paar dagen geleden kunnen zie dat de combat-kwaliteiten van de rebellen bijna lachwekkend is.
Daar hoef je niks van te vrezen.
Dat hele gifgas gedoe is alleen maar om een ingrijpen aan het grote publiek te verantwoorden; uiteraard is het niet waar, maar dat maakt ook niet uit.

Kaosu | 27-08-13 | 15:56

Humpf | 27-08-13 | 15:46
Ik denk van wel.

Kamp Assad:
China. Iran. Irak. Rusland. Venezuela. Libanon.
http://www.bndestem.nl/algemeen/buitenland/bondgenoten-van-assad-1.225073

anti-Assad kamp:
VS, GB, Frankrijk. En de extremistische fundamentalistische moslimrebellen.

Ben ik iets vergeten? Vul gerust de lijst aan.

gaffelbaard | 27-08-13 | 15:55

@ Guusd | 27-08-13 | 15:50 |
Ik zie het verschil niet.

sTiRf | 27-08-13 | 15:54

Iedereen met een klein beetje gezond verstand zegt "niet doen! Niet mee bemoeien!!" Dus drie keer raden wat er gaat gebeuren.

Anarchus_Rex | 27-08-13 | 15:54

Tuurlijk. Geef al die relifanaten in het MO nog een reden om los te gaan tegen het westen. Ik snap er geen reet meer van. Gaat het nu om een pijpleiding? Of het pleasen van die moslimfundi's zodat ze het westen met rust laten? Of willen ze Rusland en China dwarszitten? Of gaat het hier echt om humane redenen? Ik heb daar echt mijn twijfels bij.

zonder_moeite | 27-08-13 | 15:53

Is toch best grappig. 95% van de Nederlandse bevolking zegt: NEE!!!! Rutte: Jazekerrrr!! Wat gaat hier fout?

GS410 | 27-08-13 | 15:53

En donderdag kunnen ze al beginnen. Hm, dat overhaaste gedoe doet me een beetje denken aan de situatie met Hans Blix, nog maar 13 jaartjes terug.
L'histoire se repete...

Graaisnaaiert | 27-08-13 | 15:52

De olieprijzen stijgen al, lekker.. ik ga wel in mn roeiboot naar t werk.

Causa Sui | 27-08-13 | 15:52

Maar goed dat geenstijl zo enthousiast werft voor de landmacht, kunnen wij ook wat ex-vakkenvullers van 18 naar het front sturen om de VS te paaien.

John Muts | 27-08-13 | 15:50

Er is zenuwgas gebruikt. Opzich maakt het voor de neutrale bevolking niet veel uit welke partij dit heeft gedaan. Als het maar stopt, en hopelijk lukt dat met een aanval

Guusd | 27-08-13 | 15:50

@Rikketiktik | 27-08-13 | 15:16

U snapt het! +1

CornholioNL | 27-08-13 | 15:49

@Kaosu | 27-08-13 | 15:42 | + 0 -
Ben ik mij van bewust. Maar 10 miljard in een pijpleiding of 10 miljard extra in Thoriumreactoren... tja...

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:49

@Bruno Alaska | 27-08-13 | 15:34
Zo te zien heeft het verval van de maatschappij reeds de politiek bereikt.
Maar nu even serieus: Ik las eergisteren iets over de bewijzen van de USA over het gebruik van gifgas in Syrië.
Het bewijs zou flinterdun zijn, vergeleken met dat van de Russen, die menen dat de rebellen met gifgas lopen te strooien.
En aangezien de USA nog steeds de WMD in Irak moet vinden, ga ik niet akkoord met een aanval op een soeverein land.
Of zal ik nog even over Obama's belofte inzake Gitmo fulmineren.....

necrosis | 27-08-13 | 15:47

Lekkere seksbom, onze minister van defensie.

Kededian | 27-08-13 | 15:47

dus vanaf donderdag gaan de amerikanen luchtmachtje spelen voor al-qaeda, het terroristische netwerk dat de aanleiding gaf tot de invasie in afghanistan en ten dele de legitimatie was voor de inval in irak ?
en we gaan oorlog voeren tegen syrie, onderdeel van de "coalition of the willing" in de tweede irak-oorlog?
en dat alles op onbewezen aantijgingen van een gasaanval, net zo geloofwaardig als de vertoning in de veiligheidsraad door Colin Powell (de man was daarna we volledig en totaal zijn geloofwaardigheid kwijt, waarmee hij ook de kans verspeelde om de eerste zwarte president van de VS te worden, maar dat terzijde)
was er voor de inval in irak nog enig enthousiasme op te brengen, deze vertoning levert louter scepsis op.
volgens mij heeft de leugenachtigheid van de overheden zijn maximale verspreiding bereikt en gelooft niemand meer wat de overheid, de regering, de main-stream media ook brengen. en dat werd tijd.

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 15:47

Dat dit wijf minister van defensie is, onvoorstelbaar. Een echte 'Rutte kut'.

Old_Spice | 27-08-13 | 15:46

Voor de crisis komen ze hun bed niet uit en voor Syrie wel?

Watapatja | 27-08-13 | 15:46

Nu ben ik maar een domme boerenlul en waarom haatbaard de andere haatbaard afmaakt boeit mij ook geen hol maar kan iemand mij in Jip & Janneke taal uitleggen waarom de U.S.A en G.B. willen ingrijpen in een land waar een leider zijn land beschermt tegen Moslim extremisme ?

Ik begrijp er fuck meer van...

CornholioNL | 27-08-13 | 15:46

Nou dat wordt weer wat. Is het al bekend welke spelers er allemaal meedoen en in welk team ze zitten?

Humpf | 27-08-13 | 15:46

Lijkt mij allemaal veel te veel op een val.
Een val met als doel het Westen in de oorlog te lokken.
Een val waar Obama met open ogen intuint.
En het domme blondje van de foto ook.

"Quite apart from all this, why were the "videos" providing "evidence" of this alleged chemical weapons attack posted on August 20, when the attack was supposed to be made in the early hours of August 21? They were certainly not uploaded from Syria." http://english.pravda.ru/hotspots/conflicts/21-08-2013/125461-false_flag-0/

Wat wint Assad ermee gifgas te gebruiken? A: Niets.
Wat winnen de rebellen ermee het gifgas te gebruiken? A: het Westen de oorlog in lokken. Meer; Amerika in een oorlog te lokken. En als dat gebeurt, riskeer je dat de twee strijdende groepen moslims de handen ineen slaan, en er een gevecht ontstaat tussen moslims en alle andere mensen die dat niet zijn. Een wereldwijd gevecht. Een WO3 dus. Maar dan beginnen in het M-O.

De Syrische rebellen (Al-Nasra, een zusje van A-Q, en MB) hebben al jarenlang het plan om het Westen, om Amerika, in een oorlog in het M-O te lokken. Dat was al zo sinds OBL in 2004.
"Bin Laden's overall strategy against much larger enemies such as the Soviet Union and United States was to lure them into a long war of attrition in Muslim countries, .." http://en.wikipedia.org/wiki/Osama_bin_Laden

Verbazend gewoon. Hoeveel mensen hier domweg instinken. De VS is alvast aan het onderzoeken of ze Kosovo (=zonder VN-mandaat een land bombarderen) nog eens dunnetjes over kunnen doen.
Is Obama vriendjes met de moslim-rebellen, of 'just plain stupid'? Ik weet het niet.
http://www.nytimes.com/2013/08/24/world/air-war-in-kosovo-seen-as-precedent-in-possible-response-to-syria-chemical-attack.html?pagewanted=all&_r=0
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21841965/__Obama___beperkte_aanval___.html
Hetzelfde geldt voor Cameron van de UK.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2013/8/Cameron-instrueert-leger-Obama-overweegt-militaire-actie-tegen-Syrie-1345454W/

Hoop dat wordt geluisterd naar China.
"China is tegen een militaire actie in Syrië. Peking noemt een eventuele aanval gevaarlijk en onverantwoordelijk.."
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/gifgasaanval-syrie#node_375671
En zelfs het Congres is het niet met Obama eens.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3498874/2013/08/27/Congres-wil-dat-Obama-Syrie-besluit-eerst-voorlegt.dhtml

gaffelbaard | 27-08-13 | 15:46

@ Update over donerdag a.s. - Volgens mij is tot nu toe telkens de strategie geweest; twee dagen van te voren de oorlog aankondigen, één dag van te voren (eerder) binnenvallen.

Rikketiktik | 27-08-13 | 15:44

Snel, zet al onze 90 resterende Leopard tanks vast op de trein richting Turkije! We zullen ze daar nodig hebben, Assad heeft slechts 6400 tanks. O wacht... www.prodef.nl/pdf/20130807_Hennis_smoo...

Chiant | 27-08-13 | 15:43

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:34 |
Noorwegen werkt aan een thoriumreaktor. Maar dan nog, dat duurt te lang voordat die operationeel is. Het is helaas nog steeds experimentele techniek.

Kaosu | 27-08-13 | 15:42

@kicktherabbit | 27-08-13 | 15:01
Denk dat de Engelsen en Fransen er beter aan doen 5 e colonnes in eigen land op te ruimen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-13 | 15:42

-weggejorist-

random4030 | 27-08-13 | 15:41

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:54 | + 34 -
Iedereen aan het gas dus.

swassannuf | 27-08-13 | 15:41

Zo hoefde je aan de Somme toendertijd écht niet erbij te lopen.

huub2077 | 27-08-13 | 15:40

@Blotebelg | 27-08-13 | 15:29
Zoals ze er op de pica uitziet?
Ik zou bijna pleiten voor loonsverhoging.....
(Bijna dan, hè)

necrosis | 27-08-13 | 15:39

2 woppers voor 5 bucks!

LikkePot | 27-08-13 | 15:39

@Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:34
Ze willen geen energieonafhankelijkheid, maar geld.
Weet je hoeveel ze binnenhalen met belastingen op olie en alles wat daarmee samenhangt? Een heuleboel. En die koe willen ze zo lang mogelijk uitmelken.

zwartzondersuiker | 27-08-13 | 15:39

@ D.Turpin | 27-08-13 | 15:32 |
Het kan ook zijn dat ingrijpen een vlo in de pels is voor Iran en kan Israel zonder pardon zijn macht tonen en dan komt Rusland, buddy van Iran en Syrië, met zijn machtsvertoon.
Het zijn net een stelletje apen met teveel middelen en te weinig hersencellen.

sTiRf | 27-08-13 | 15:36

V. Ingrijpen lieve mevrouw, waarom?
A. Nou gewoon, omdat de Moslimbroeders zeggen dat Assad hun kinderen met een heel gemeen gifgas heeft vermoord.

V. Is dat waar?
A. De Moslimbroeders zijn de beste vrinden van Obama; en van onze bazen in Brussel. Die zeggen zelf dat ze een WC Eend op onderzoek stuurden. In afwachting van het te verwachten resultaat kan ik u alvast zeggen dat het dus Waar is.

V. Maar meneer Assad heeft alles (echt alles) te verliezen als zijn luchtmacht en zijn leger kapotgebombardeerd wordt door Obama bin Laden, dan is zijn schuld toch niet logisch?
A. Nee, maar wat logisch is telt niet mee. Wij praten hier over rauwe emotie - en dat is wat telt in Allah's Snackbar. Toch?
Heeft u zelf kinderen?

Jan Passant mk2 | 27-08-13 | 15:36

@Kaosu | 27-08-13 | 15:30
Gelukkig heb we nog gas te fracken hier, oh.. neeeeejjj, mag niet, krijg je scheurtjes van in je gevel van je huis in uitkeringstrekprovincie numero uno van NL.

Causa Sui | 27-08-13 | 15:36

Als je dit aantrekt, wat wil je dan uitstralen? De vitrage van oma gecombineerd met te lage hoge hakken. Ik snap hem niet.

Bruno Alaska | 27-08-13 | 15:34

@Kaosu | 27-08-13 | 15:30 | + 0 -
Zou een verklaring kunnen zijn. Maar in ieder geval zoekt de EU geen onafhankelijkheid van olie, olie is het nieuwe suiker dat voorheen nootmuskaat was.

Als ze echt energieonafhankelijkheid zochten hadden we hier Thoriumreactoren gehad die snel opgevolgd werden door Kernfusiereactoren.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:34

Full frontal attack op Syrië. Dit om aandacht af te leiden van 6 miljard bezuinigingen.

Rommelende Onderbuik | 27-08-13 | 15:34

Kaosu | 27-08-13 | 15:30

Dank u voor de duiding.
Geld dus

zwartzondersuiker | 27-08-13 | 15:32

Oeh. Ik hoop dat Plasgaat daadkrachtig zal ingrijpen en haar jurk uittrekt.

LibertasSimplex | 27-08-13 | 15:32

De grote vraag is hoe Rusland reageert. En wie weet gaat het precies om deze vraag. Dwz dat ingrijpen in Syrie indirekt een boodschap kan zijn dat Rusland geen rol speelt in de wereld. Dat is een gevaarlijk spelletje. De hegomonie van de USA wordt niet geaccepteerd door de Russen. Ook als Rusland zich koest houdt in deze, dan nog zullen de Russen dit gezichtsverlies willen compenseren. Is het niet nu dan is het wel later.

D.Turpin | 27-08-13 | 15:32

Kabinet komt terug van reces Voor Syrië. ... Maar gaat als Nederland in de problemen zit Met Reces Huh volkskabinet? ??????????? PVV kom er maar in

Flexxxlexxx | 27-08-13 | 15:32

@ ElHombre | 27-08-13 | 15:27 |
In Syrië is het op het moment iedere dag oud en nieuw.
Alleen ontbreken de oliebollen ... oh, wacht, daar is het om te doen, stomme ikke.

sTiRf | 27-08-13 | 15:32

kijk even op de kaart : Er moet een landtransport komen voor gas en olie naar europa. Syrie ligt op de route kuweit , irak , (cyprus, griekenland) europa (eindpunt is Oostenrijk, nabij Wenen is de raffinaderij). Via Turkije kan ook, maar dat land wil het liever voor zichzelf houden en is onbetrouwbaar.
zie wat eerder werd gepost: mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...
Europa is nu te afhankelijk van Rusland voor energie, (vandaar ook de energie-transitie naar windmolens, zonnepanelen in Dtslnd en NL).

Kaosu | 27-08-13 | 15:30

Die kerel op de pica weet gewoon dat Jeanine de werkende mannen en vrouwen van Nederland heel veel geld gaat kosten.

blinde kip | 27-08-13 | 15:29

Gewoon wegblijven uit die zandbak, welk belang hebben wij bij Syrië ?
En waarom mag een familie Kim al decennia lang miljoenen mensen laten verhongeren en horen we daar nooit iets over?

Ronman2k | 27-08-13 | 15:29

Graaisnaaiert | 27-08-13 | 15:23 |
spijker-op-kop-slaat
Het Haags rapaille ligt 8 weken op hun luie reet aan het strand terwijl het land krepeert. MinPres Rutte is nergens te zien in velden of wegen als zijn schandknaap Dijsselbloem met een grijns op zijn bakkes het mes nog een stuk dieper in de dodelijke verwonde economie steekt.

Nestorix | 27-08-13 | 15:29

Ik zou d'r doen. Meerdere keren op een dag en dat jarenlang.

Blotebelg | 27-08-13 | 15:29

-weggejorist-

random4030 | 27-08-13 | 15:27

Mijn gedachten gaan ook enigszins uit naar Dimitri Bontinck, de man die zijn (door Sharia4Belgium gebrainwashte) zoon Jejoen in Syrië ging zoeken. Nu het daar met behulp van USA etc. nog meer vuurwerk zal geven, zou ik me in zijn plaats alvast voorbereiden op slecht nieuws.
Lesson to be learned: wanneer je zoon een jurk begint te dragen en fan wordt van een zekere 'Allah'... meteen ingrijpen!
.
www.standaard.be/cnt/dmf20130513_00579...

ElHombre | 27-08-13 | 15:27

Buitenland, ja daar hebben ze wel tijd voor... en geld.

Methylfenidaat | 27-08-13 | 15:27

@ITEACHYOU 15:17
Neh. De meeste zijn apentrots op Israël, iets wat wij niet kennen - tenzij je wil worden weggezet als nationalistische xenofobe racist.

@random 4030 15:17
Behalve met voetbal dan zijn ze net als Nederlanders ineens wel één. Toch?

AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 15:25

Geen paniek inderdaad, da's gewoon status MILFCON 5.

panacee | 27-08-13 | 15:25

Kunnen wij in Syrië ook geen wapentuig verkopen / iets verdienen?. Altijd dat helpen helpen, soms moet je de open mogelijkheden benutten.

Antitheïst | 27-08-13 | 15:25

Zojuist m'n PSU uit de kelder gehaald dus ik ben er bijna klaar voor. Nog even zien dat ik m'n broek en jasje dicht krijg. Zal wel gekrompen zijn.

Man, man, man, we gaan oorlog voeren, wat een geweldige grap.

Reinaert | 27-08-13 | 15:25

@Einde van de Domheid | 27-08-13 | 15:17 | + 0 -
Boeien.
Hier ook een VN inspecteur.
www.npr.org/2013/03/19/174708587/u-n-w...

Overruled, onze bestuurders weten het beter. Zijn ze gewoon echt zo dom, of spelen ze het om hun eigen belang te dienen.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:24

Dat dacht ik ook.

Smeerwortel | 27-08-13 | 15:24

De barbiepop van defensie gaat lekker WoW'n in haar roze bunkertje. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. *zakdoekjes ziet, slipje op de laptop en overleggen maar*
Ik zou haar doen.
Minister van 'die vent zie'. Maar het is wel een lekker ding voor een avond WoW'n

sTiRf | 27-08-13 | 15:23

"Ab Heute wird zurückgeschossen" hoorde de wereld z' on 75 jaar geleden.
Waarom heb ik nu het gevoeld dat dezelfde drogreden wordt gebruikt om een oorlog te beginnen waarvan niemand het eind kan voorspellen.

Nestorix | 27-08-13 | 15:23

Maare, als ik het goed begrijp laten we de crisis gewoon de crisis en we komen wel van vakantie terug omdat een stel plofbaarden 4000 kilometer verderop elkaar lopen te slachten?

Graaisnaaiert | 27-08-13 | 15:23

@Betweetert | 27-08-13 | 15:19 | + 0 -

Dus voor goedkope olie moeten we rebellen in olierijke landen financieren? Zou Timmerfrans dan toch slim zijn? Het zal toch niet...

Vrije Nator | 27-08-13 | 15:21

@rara | 27-08-13 | 15:20 | + 1 -
Gewoon de verantwoordelijken hiervoor DIRECT ontslaan. Maar dit soort gekte kan gewoon doorgaan. Totaal debiel!

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:21

Welke debiel heeft die procedures bedacht en waarop wordt daar zo hardnekkig aan vastgehouden. We leven gvd in een wereld met internet, niet in een wereld waar iedereen per postduif op de hoogte moet worden gebracht en drie dagen per paard en wagen onderweg is naar den haag.

P.A. van der Werff | 27-08-13 | 15:21

@Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:11
Over informatie delen gesproken:

www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

De gemeente WOBt de gemeente omdat de gemeente niet aan de gemeente wil vertellen wat de gemeente heeft ontdekt over fraude door de gemeente.

rara | 27-08-13 | 15:20

De enige reden die ik kan bedenken dat een land, wat zelf al 30 X failliet is, toch een oorlog begint tegen Syrie, waarbij het bewijs nog niet eens is geleverd, is dat het geld opbrengt. Vaker zijn rebellen door de CIA gesteund om zo een "ingang" te forceren. Met Irak nog vers in het geheugen, nu dus Syrie. Eens kijken hoe snel de olie uit dat land zijn weg naar de USA vindt...

Betweetert | 27-08-13 | 15:19

ElHombre | 27-08-13 | 15:00 |
Iran heeft een dubbele rol in deze. Iran heeft er een groot belang bij om Europa te steunen. (Rusland is een concurrent van Iran als het om gasvoorraad gaat)

Kaosu | 27-08-13 | 15:19

De jurk overigens begint dezelfde stijlloze en vormloze (wegens te dikke stoffen) vormen aan te nemen als de draken waarin de voormalige koningin zich stak.

Einde van de Domheid | 27-08-13 | 15:19

@Hondebrock | 27-08-13 | 15:09 | + 0 -

Oh ja, is waar ook. Mein gott. Ik..... als er al hoop is voor gristengekkies, misschien ook voor de zandbakmensen?

Vrije Nator | 27-08-13 | 15:18

@ITEACHYOU | 27-08-13 | 15:16 | + 0 -
Nope. Daarom ben ik voor het afschaffen van ontwikkelingssamenwerking. Want dit werkt ook niet en je subsidieert hiermee gewoon leed.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:18

Wanneer komt nu eindelijk de nota -in vroeger tijden 'visie' geheten- over defensie?

SamKoeman | 27-08-13 | 15:17

We hebben er niets te zoeken!!!!!!!!! Moet je gaan kiezen tussen slecht of slecht!!!!!!!!!

ikdenkwat | 27-08-13 | 15:17

-weggejorist-

random4030 | 27-08-13 | 15:17

AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 15:16
Israël, die hebben er zelfs een muur voor gemaakt :)

ITEACHYOU | 27-08-13 | 15:17

Zou er eigenlijk nog een land bestaan waar de ingezetenen hun eigen land zo afzeiken zoals wij Nederlanders dat doen?

Ik betwijfel het.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 15:16

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57
De dreiging op de ambassades in Jemen, het "probleem" Israël, olie, wapenleveranciers, dikke piemel werk en ga zo maar door, pas op het laatst geldt het argument dat het zo zielig is voor die kindjes.......
Weet je hoeveel kindjes er in congo met machetes zijn doodgemaakt? Meer dan een miljoen doden en niemand deed wat.

ITEACHYOU | 27-08-13 | 15:16

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:13

Lol. sinds wanneer leven we in een democratie?
Democratie is de beste vorm van communisme.

zwartzondersuiker | 27-08-13 | 15:16

We worden er weer ingerommeld!

pitsteen | 27-08-13 | 15:16

In het land der goedlachse schalie-asbakken valt blond het best op.

Einde van de Domheid | 27-08-13 | 15:16

Het land gaat failliet, maar de vakantie van onze waardeloze bestuurders zal doorgaan. De VS zijn iets van plan en ze zijn er als de kippen bij om weer aan het werk te gaan, want het baasje gaat misschien weer schouderklopjes uitdelen als ze gehoorzaam zijn. Ik walg van "onze" bestuurders.

Merkava | 27-08-13 | 15:15

Op de middengolf hoorde ik al Radio Oranje met de volgende mededeling: Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gaat met 3 dozen kaakjes en blikken bonen alvast onder de trap zitten, Tabé !

Mazzeltov | 27-08-13 | 15:15

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:12
The Four Horsemen. Het zal ook eens niet! ;)

Rikketiktik | 27-08-13 | 15:14

@zwartzondersuiker | 27-08-13 | 15:12 | + 0 -
Maar dan leven we dus niet in een democratie.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:13

In het land der blinden is eenjurk koningin!

Einde van de Domheid | 27-08-13 | 15:13

Ik stel voor dat alle politici die willen dat deFancy naar Syrië gaat allemaal hun eigen kinderen aan het front laten meevechten of zelf gaan vechten aan het front.
Doen we of niet mee of trekken we ons meteen weer terug. Ik walg van het feit dat we daar iedereen om zeep gaan helpen om een gifaanval van rebellen die er een extreme moslimstaat willen vestigen en om een pijplijn voor de olie en gas naar Europa.
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Obama is zo dom dat hij luistert naar 'Skull and Bones" en de CIA. Maar wij moeten beter weten. Fok ze.
Ik hoop dat er veel James Blunt's zullen meedoen.

Kees8374 | 27-08-13 | 15:13

'T giet oan en dat is een goede zaak. Even weer dat (nieuwe) materiaal en materieel testen, even de jonge vliegers ervaring laten opdoen, de nieuwe chiefs in hun rol laten groeien, kortom de boel weer eens op scherp zetten. Soort WK-voetbal maar dan met vliegtuigen. Dat we Assad ermee kwijt raken is min of meer bijkomstig, maar laten we eerlijk zijn, de Syrische tyfuszooi heeft meer dan lang genoeg geduurd.

milky bar | 27-08-13 | 15:13

Duidelijk stront aan den knikker. Hoe is het met de steun van Poetin en Jinping aan Assad? Niks mis met de benen van de minister in ieder geval.

ITEACHYOU | 27-08-13 | 15:13

Wat zit er in haar tas? Een doek/lap voor het afstoffen van onze high-end Lynx helikopters? #dtv

First Contact | 27-08-13 | 15:12

@Rikketiktik | 27-08-13 | 15:08 | + 2 -
Soros is voor 1,5 miljard dollar short op de Nasdaq.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:12

weapons of mass destruction... elkaida... terr'r... axis of evil...
trappen we hier nu serieus WEER in ?

Fr3bzY | 27-08-13 | 15:12

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57

Inderdaad. Niemand interesseert zich in mensen.

Een wilde gok hoor, maar heeft het misschien iets met geld te maken?

zwartzondersuiker | 27-08-13 | 15:12

"Schoevers-muts rommelt onschuldige zonen en dochters het wespennest van de eeuw in"

Jackanders | 27-08-13 | 15:12

Wilders maakt alweer als enige een verstandige opmerking.

tslerf | 27-08-13 | 15:12

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:03
Vraag maar aan Sjaak. En als die niet antwoord zoek je maar even in die tool.
Oeverloze herhaling haalt de kracht uit een boodschap..

Mark Smith | 27-08-13 | 15:12

@Kaosu | 27-08-13 | 15:07 | + 0 -
Dit belang wordt aan je ontrokken, daarom kunnen wij geen logica hieraan ontdekken.

Het is namelijk totaal onlogisch als je de 2 incidenten weegt.

Eerder incident is gifgas gebruikt door de rebellen.
2de incident door Assad (nog onbewezen naar mijn mening)

Waarom dan nu wel oorlog? Met deze informatie is het niet logisch, omdat ons informatie ontbreekt kunnen we geen andere conclusie trekken, maar toch beslist onze democratisch gekozen regering anders. Dan hebben ze dus andere informatie, die zij niet willen delen... wat is dat?

En dit is natuurlijk niet gebaseerd op 1 voorbeeld, dit gebeurt steeds. Ook achteraf wordt informatie niet gedeeld. Dan zitten wij niet meer in een democratie naar mijn mening.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:11

Debielen zijn het! Ze gaan terroristen helpen een gematigd moslim te verslaan die niets anders doet dan zijn land beschermen tegen extremistische moslims, waanzin is het!

Mozeskriebels | 27-08-13 | 15:11

Obomba heeft last van gas en geeft Assad de schuld... wat een nassibal

Fr3bzY | 27-08-13 | 15:10

nooit gehoord van vriendjes politiek.

sharlie | 27-08-13 | 15:10

Het falliet van de Nederlandsche krijgsmacht perfect in 1 beeld gevangen... man, man, man wat een land zijn wij geworden...

CornholioNL | 27-08-13 | 15:10

Vrije Nator | 27-08-13 | 15:07

Sinds vandaag heeft de SGP een vrouwlijke lijsttrekker sinds de oprichting in 1900 ergens. Dus je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Hondebrock | 27-08-13 | 15:09

Gut, zometeen gaat ze wapens uitdelen en komen we die over een jaartje allemaal weer tegen in A'dam ZO.
Ik hoop dan wel, dat als ze dan nauutrlijk gebruikt worden om de NL'ers te beroven, het de pro-ingrijp-politici zijn die onder schot worden gehouden en niet ik.

Causa Sui | 27-08-13 | 15:09

Kunnen we onze tanks sturen? Owww nee...
Vliegtuigen: aan de grond bij gebrek aan onderdelen.
Schepen: Zijn al bezig andere moslims in het gareel te houden.
Wat een land.

funkyd | 27-08-13 | 15:08

Heerlijke vrouw!

Kerejaan | 27-08-13 | 15:08

@ Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57
Dat weten we snel genoeg door de stijgende aandelen te checken enkele dagen na de aanval. Meestal een ver neefje van Bush of een of ander groot staalbedrijf uit Amerika.

Rikketiktik | 27-08-13 | 15:08

"Howdy Mark, are you willing?"
"Eh, let mie tjek with mai mistres of diefense. I call you right bek, sir kelly"

Getson | 27-08-13 | 15:08

Enige wat mist op de pica is een ballonnetje boven haar hoofd met de tekst:

"Syrië aanvallen ? Nee joh gekkie, sale bij de Bijenkorf ! hihi..."

CornholioNL | 27-08-13 | 15:07

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57 |
Vertel er dan ook even bij welk belang jij denkt te zien. anders blijft het van dat loze geouwehoer.

(Mijn visie heb ik eerder al genoemd, moet te vinden zijn.)

Kaosu | 27-08-13 | 15:07

.... wacht. Sinds wanneer kan een vrouw minister van defensie zijn?

Vrije Nator | 27-08-13 | 15:07

Ik zeg Syrie: niet mee bemoeien. Laten ze daar doorgaan met elkaar afmaken. Vraag ook niet wie er schuld heeft of wat er precies gaande is: iedereen liegt! Booslims liegen altijd!

grote haas | 27-08-13 | 15:06

@neemjemoederindemali | 27-08-13 | 14:57
Als we Jorritsma BV sturen word heel Syrië zo snel mogelijk herbouwd en word al het uitschot van verre gehaald zodat ze door kan blijven bouwen.
Ik hoop het ook zo erg dat jouw idee slaagt, omdat wij dan van dat mens af zijn.

Kees8374 | 27-08-13 | 15:06

Ik wou dat Rusland gewoon een lijn trok. Vallen jullie Syrië binnen, dan vallen wij Syrië ook binnen en schoppen we jullie eruit.

Wat ze nu gedaan hebben is precies zoals in Irak. Ze hebben een heleboel leugens verteld over het zogenaamde gebruik van chemische wapens door Assad, maar nu er een commissie van de Verenigde Naties is die het moet onderzoeken, willen ze geen risico's nemen. Straks komt die commissie er nog achter dat de Britse, Franse en Amerikaanse overheid hebben lopen liegen over dat zogenaamde 'bewijs' voor gifgasaanvallen door Assad.

En dus willen ze nu aanvallen, net als in Irak. Ik hoop dat die gelakte kut op Defensie stikt in haar kantoorkoffie.

Nequebard | 27-08-13 | 15:06

Niks paniek. Gewoon op verzoek van SP, Christenunie en D'66.

malin | 27-08-13 | 15:05

Klimmen we net hééééél voorzichtig uit een recessie, krijgen we nog een oorlog om onze kiezen ook.
Het is dat Islam=vrede is, maar anders worden we zo WO3 in getrapt.

Sjaak uit Dordt | 27-08-13 | 15:05

Cnn al weer als zender 1 geinstalleerd. Chips en bier staan klaar. Graag direct na psv in milaan beginnen met de eerste kruisraket aanval. Yessssss!!!!!

politiekgeneuzel | 27-08-13 | 15:04

@Mark Smith | 27-08-13 | 15:00 | + 0 -
Kan je ook eens inhoudelijk reageren? Dat iemand niet bij jou in de smaak ligt legitimeert je mening niet.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:03

Wel mooie benen

Lange | 27-08-13 | 15:03

And remember: Nobody fucks with Frank de... uhh, Janine Henn.... uhh.....

lulleficatie | 27-08-13 | 15:02

Wat een tank!

dzzl1969 | 27-08-13 | 15:02

Er is eigenlijk nog maar 1 iemand in wie ik nog niet AL het vertrouwen heb verloren van de huidige regering. Dat is in Hennis!

Hoop dat de Piratenpartij haar op de lijst zet volgende keer.

024 | 27-08-13 | 15:01

@Gerd Hardleers | 27-08-13 | 15:00 | + 1 -
Vreemd dat de NAVO van een defensief pact naar een agressief pact is omgevormd. Pre-emptive strike my ass.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:01

Laat de Engelsen en Fransen maar even wat vliegvelden plat leggen zodat er hoe dan ook geen onschuldige burgers meer gebombardeerd en gegifgasserd kunnen worden. Richt een aantal safezones aan de grens in (anders komen al die vluchtelingen hier heen) die bewaakt worden en laat het ze daarna lekker uitvechten daar.
Oorlog prima, maar de burgers in Syrië kiezen hier natuurlijk niet voor en over hun rug wordt nu wel deze oorlog gevoerd. En wij kunnen niet toekijken hoe complete dorpen afgeslacht worden door Assad en/of de extremisten, dat hebben we in Rwanda al gedaan.

kicktherabbit | 27-08-13 | 15:01

Lol! Die Hennis, met haar gepekop, staat mooi symbool voor onze strijdkrachten.
Ik denk dat we gewoon bedankt worden voor de eer.

Mark Smith | 27-08-13 | 15:00

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er binnen een aantal weken redelijk veel kaka in de ventilator zal vliegen. USA/UK/France hebben zin om bommetjes te gooien, en daar zullen Rusland/Iran/Syrië niét vrolijk om zijn.
De doos van Pandora.

ElHombre | 27-08-13 | 15:00

@neemjemoederindemali | 27-08-13 | 14:59 | + 0 -
Pilsch.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 15:00

Hoe kan het dat je minister van defensie kan worden zonder enige kennis daarin of ook maar iets op je CV wat erop lijkt? Kan je ook minister van financien worden zonder een economische studie gedaan te hebben? Raar.

Luisterend Oor | 27-08-13 | 15:00

Het NAVO-front vormt zich al: VS, GB, Frankrijk, Duitsland en Turkije staan klaar. Laten we maar weer eens een gooi doen naar neutraliteit, want deze zaak stinkt een uur in de wind.

Gerd Hardleers | 27-08-13 | 15:00

Bunker is niet onder het Binnenhof. Bunker staat in de buurt van Hilversum.

Snorry! | 27-08-13 | 15:00

Of laten we syrie platgooien en.koloniseren. van ons maken. Tucht leren. Geldverdienen. Net als in de gouden eeuw. Ja das een idee.

dictatorgio | 27-08-13 | 14:59

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57 | + 0

Wat heb je gegeten?

neemjemoederindemali | 27-08-13 | 14:59

Hmmm, m'n post bevatte dubbele zandbak, hopelijk nog enigsinds te volgen.

MrTitanski | 27-08-13 | 14:59

Er gaat van alles mis in Nederland en de hele regentenmeute blijft op de luie reedt liggen.

Maar als een paar Arabieren elkaar afmaken, dan komt het spul wèl terug van reces.

Mij dunkt dat we nu weten waar de prioriteiten liggen in den Haag. In ieder geval niet bij de Nederlanders.

vraagstaart | 27-08-13 | 14:58

Lelijke trol - ik zou er geen drol op leggen.

Snackbar van Allah | 27-08-13 | 14:58

Groenlinks= alles voor de islam. Groenlinks is een kutpartij die al.aan het begin opgeheven moest worden

dictatorgio | 27-08-13 | 14:58

ze ziet er in ieder geval heldhaftiger uit dan destijds joris voorhoeve en relus ter beek in de rol van minister van defensie.

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 14:58

Goed, mocht onze regering en andere besluiten toch aan te vallen en achteraf bleek de vork anders in de steel te zitten, gaarne een Onrechtmatige Overheidsdaad instellen.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:58

Oorlog. Oude mannen in pak en stropdas die jonge, vaak naïve kerels, op oorlog sturen naar een zandbak om te vechten voor Amerikaanse belangen in een fucking zandbak.
Oorlogje hier, oorlogje daar, boeit ze allemaal geen fuck, ze hoeven zelf toch niet te gaan.
En wat kunnen wij er tegen doen? Klagen op Geenstijl.nl, Twitter.com en af en toe hopen dat we eens in de 4jaar een verschil kunnen maken. Hmpf.

MrTitanski | 27-08-13 | 14:58

@ strandcam. Links voor --> rode ola windscherm --> 2 dames --> allebei topless --> rechter heeft blauwe string aan. Graag gedaan...

Laten we Jorritsma sturen, dan verdwijnt Assad sneller dan je het licht aan kunt doen.

neemjemoederindemali | 27-08-13 | 14:57

Als 91% van de bevolking zegt niet doen, niet militair ingrijpen in Syrië zouden dat dan alle maal populisten zijn ?

Willemdewilde | 27-08-13 | 14:57

Er is geen logische verklaring als Assad aangevallen wordt.

Er speelt natuurlijk iets anders. Hopelijk beseft iedereen zich dit. Van enkele democratische legitimatie is geen sprake aangezien ik verwacht dat onze bestuurders professionaliteit in acht nemen bij het maken van beslissingen, hier schaar ik minimaal de logica onder.

En zo gaat het altijd.

Als iets niet logisch of redelijk te verklaren is, dient een andere belang.

Trias Parasitica.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:57

En het volk, kijkt met de handen in de zakken, meewarig en aan de zijlijn toe.

Niemands Knegt | 27-08-13 | 14:57

Ik ben voor een groot hek, zo om het midden oosten. Aan de rand een hele grote delegatie antirakettendingesen en laat ze het daar maar uitvechten.

Hondebrock | 27-08-13 | 14:57

Een vrouw in het bestuur, is olie op het vuur!

Rikketiktik | 27-08-13 | 14:57

Colin Powell heeft nog wel een powerpoint die ze kunnen gebruiken.

ElMatadero | 27-08-13 | 14:57

Vol erop. Weg met de religie.

keizerkoningadmiraal | 27-08-13 | 14:56

-weggejorist-

random4030 | 27-08-13 | 14:56

make love no war...

Crematorium-de-Asbak | 27-08-13 | 14:55

Er zijn in syrie volop chemische wapens, net als in Irak. Ingrijpen dus.

drs.Aeneid | 27-08-13 | 14:55

Door de bombaardementen trilt Damuscus op haar fundamenten.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:55

Blijf daar weg.
Niets te winnen.

Spokoynoy Nochi | 27-08-13 | 14:54

Koop de Gripen!

Napoleon I | 27-08-13 | 14:54

Ik zou d'r doen. Hebben we die alvast gehad.

brutus68 | 27-08-13 | 14:54

Why so syrious?
Hopelijk wordt dit niet het 100ste faalproject. Dat begint als wat steun op afstand met raketten, en eindigt in 10 jaar geld verneuken en een onstabiele dictatuur van moslim fanatici.

1337haxxor | 27-08-13 | 14:54

Ik wil keihard bewijs zien dat dit van Assad komt, en als het gifgas van Assad komt wil ik dat met terugwerkende kracht de rebellen OOK gebombardeerd worden die al eerder gifgas in het conflict hebben gebruikt.

Kaas de Vies | 27-08-13 | 14:54

Daar gaan we weer... Volgende week groene lichtflitsen kijken op het journaal s'ochtends. Kan het me nog goed herinneren.

Bobjandeman | 27-08-13 | 14:54

Hoeveel kost zo'n oorlog nou? En is daar geld voor? We moeten ook 6 miljard bezuinigen! En gratis geld geven aan Griekenland. Vragen, vragen, vragen....

Quichegerechtigde | 27-08-13 | 14:53

@bottlebaby
Zo praat je niet over Hennis Plashaar

Richie | 27-08-13 | 14:53

Nederland land zal wel weer meelopen met de grote 'jongens', deze hele Syrie kwestie is niks anders dan meedeinen op de achterliggende belangen..

Ramsay | 27-08-13 | 14:53

Hoor net dat als gevolg van deze onderbreking van het reces Assad van angst onder zijn bureau is gekropen.

Diareeremmer | 27-08-13 | 14:52

Minister van de Fancy.

OverdrevenGeouwehoer | 27-08-13 | 14:52

-weggejorist-

bottlebaby | 27-08-13 | 14:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken