Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zonder kranten en RTL weet u niets!

tiktik100.jpgEindelijk is er een campagne van de nieuwsmedia om u, onwetende pauper, eens bewust te maken van het feit dat u zonder die nieuwsmedia (kranten & RTL) absoluut helemaal totaal compleet niets zou weten. Maar dan ook echt helemaal niets, check die foto's maar onderaan de pagina. Een regeltje tekst en dan een witte vlek. Voorbeelden: Syrië zonder het Brabants Dagblad? Wat de coïtus is een Syrië? Internetspionage zonder Trouw? Wat de hel is internet überhaupt? Hoog tijd dat u een abonnement neemt op zoveel mogelijk kranten en RTL's, als dit langer op deze manier doorgaat bent u binnen de kortste keren volledig gemileycyrust. Lekker origineel trouwens die campagne, echt niet alsof dit 50 jaar geleden niet al de boodschap was van de maar niet tot sterven bereid zijnde kranten. Zelfs @AlexanderNL vindt het stom, en die heeft verstand van e-mailing dus dan is het stom. We wilden hier argumenten opvoeren om ons verhaal te onderbouwen, maar we moeten even wachten tot die argumenten in de 't Handelsblad staan vanmiddag, want zelf hebben we eigenlijk geen flauw idee. Gaan wij verder surfen op dat 'internet', kijken of we nog wat leuke plaatjes van katten en niezende panda's kunnen vinden, onderwijl hopend dat de gerespecteerde dames en heren journalisten ons van informatie willen voorzien. Toegegeven, wij zitten hier ook maar een beetje vanachter onze bureau's alles beter te weten. Verlos ons van onze domheid, o hemelse journo's. Amen.

Reaguursels

Inloggen

In wat voor tijd leven die journo's. Net onder een steen weggekropen. Waarom zijn er steeds minder abonnementen, we vinden het nieuws zelf wel, zonder de betweters van de kranten.

Rest In Privacy | 27-08-13 | 14:37

Bellabella,
Je zit op de verkeerde site, je moet naar Joop daar denkt iedereen de wijsheid in pacht te hebben. Daar voel je beter als hier, iedereen voelt zich daar übermensch. Net als jij je hier vertoont. Zo van euhh iedereen is dom behalve ik . Hahahaha

klote land | 27-08-13 | 00:40

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom er zo weinig verschillend nieuws is? gebeurt er niets?
Al het nieuws komt van een paar nieuws providers. De journos hoeven alleen het wat op te leuken of gewoon copy+pasta te doen. Maar al het nieuws is per definitie historie. En het is geselecteerd voor het domme volk.
Ik kan nu de kranten al vullen voor morgen.
bomaanslag in irak, steel pool opgepakt. laffe roof marrokaan gezocht, rutte jat lachend ons geld, benzine wordt duurder, goud prijs stijgt, kan mooi weer worden maar is altijd kans op regen. etc.
Wie koopt er op vakantie nog een televaag? Vroeger was je blij met een 3 dagen oude krant. Maar nu wil je live die bommen zien ontploffen. kranten sterven vanzelf uit net als de journos. met open source nieuws hebben we geen stukkie plempers meer nodig.
en een video zegt ook meer dan duizend woorden.

According2Mark | 26-08-13 | 23:48

@de grote Anti | 26-08-13 | 23:17 | + 0 -
Serieus? Ik heb in zo'n korte tijd nog nooit zo snel een antipool aangetroffen.

Kaas de Vies | 26-08-13 | 23:25

Aangezien @bellabella mij attendeerde op mijn bijzonder verfijnde etiquettes ben ik nu al een liefhebber van haar schrijven. Maar helaas wil ik ook weleens over het randje gaan @bellabella. Wees echter gerust, in het echte leven zou ik nooit zomaar iemand belachelijk maken of over de knie leggen. Niets voor niets draag ik een nogal belachelijke alias.

de grote Anti | 26-08-13 | 23:17

Dus om de omzetten een beetje omhoog te krijgen gaan nieuwsmedia bij elkaar adverteren. Goed bedacht.

Strohond | 26-08-13 | 23:03

@BellaBella | 26-08-13 | 22:27
Ik benoemde dan ook expliciet de gemiddelde HBO-plusser die de politiek of journalistiek in ging, laten we de vrijetijdskunde- en aan aanverwante studies -studenten vooral niet te kort doen...

Den Heerscher | 26-08-13 | 23:02

de papieren roddelkrantjes worden mij iets te veel voorgeknauwt door een macht die door de wetten naar zijn hand te zetten altijd gelijk probeert te krijgen.
thepinkpainter | 26-08-13 | 22:35 |
En wat is het verschil dan met de digitale tak van schrijven? Wat jij zegt kan net zo goed gedaan worden door digitale media, zoals GS. Wat een krant toch altijd wat leuker maakt zijn de veelal lokale berichten en wat er grotendeels leeft onder de mensen. Niet persé rechts of links, maar wel datgeen wat er gaande is. Vaak lees ik prettige topics in plaats van alleen narigheid of enkelzijdige visie. Ik ben nog steeds abonnee van de de krant, de twentsche courant tubantie wel te verstaan.

WeerEenPilsjeOp | 26-08-13 | 22:39

de papieren roddelkrantjes worden mij iets te veel voorgeknauwt door een macht die door de wetten naar zijn hand te zetten altijd gelijk probeert te krijgen.

thepinkpainter | 26-08-13 | 22:35

@BellaBella | 26-08-13 | 22:32 | + 0 -
Maar maakt me dit dom? Maakt mij dit onethisch? Mocht het waar zijn?

Ik ben te slim, ik heb alle honken aangeraakt dus ik kan neerkijken op de samenleving.

Klinkt bekent nietwaar?

Je doet louter aannames, terwijl ik jouw spiegel vul met je eigen woorden. Sip.

Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:34

@WeerEenPilsjeOp | 26-08-13 | 22:21 | + 0 -
Dat zou kunnen,

Maar vind je me ook dom?
Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:27 |

Dat zou zomaar kunnen, dus probeer me maar niet. En iemand geeft jou een min en mij een plus.. iemand die er ff buiten moet blijven.

WeerEenPilsjeOp | 26-08-13 | 22:34

Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:27 | "proest". U moet dringend eens van uw uitkering af, en eens gaan *werken* voor uw geld, in plaats van maar constant te parasiteren op de eervolle, *wel werkende* mensen. Schaamt u zich niet dat u eet van de noeste arbeid van anderen? Laat me raden: nee, uw soort schaamt zich daar niet voor. Pff, sneller dan menig denkt is dat toch voorbij. Eens zien hoe groot uw mond dan nog is.

BellaBella | 26-08-13 | 22:32

@BellaBella | 26-08-13 | 22:27 | + 0 -
Je acteert.

Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:30

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:26 | U hebt gelijk over de mavoklanten: ik bied mijn excuses aan. Niet dat ik denk dat dit nu de lichten van deze wereld waren, maar inderdaad: relatief gezien zijn zij *waarschijnlijk* minder zombie dan wat tegenwoordig van hun equivalent (vmbo) afkwam. Slimheid en opleidingsniveau hebben inderdaad nul komma nul met elkaar te maken, maar uw propositie dat de 'gemiddelde' mavoklant het wint van de 'gemiddelde' hbo-klant is dan wel weer voor uw rekening. We moeten, per slot van rekening, de mavoklanten nu ook weer niet hypen als zijnde de 'oude wel echte wetenschappers'. Mavoklanten waren ook toen, in de jaren '80, niet meer dan dat: mavoklanten. De onderste laag van ons onderwijsstelsel, door de bank genomen zaten daar - toevallig of niet - ook niet bepaald de slimste klanten maar meer de mensen die hoe dan ook aan een of ander diploma, hoe onzinnig dan ook, geholpen moesten worden. Ja, inderdaad, ook toen was de linkse ziekte al wijd verspreid in elke porie van de samenleving.

BellaBella | 26-08-13 | 22:27

@BellaBella | 26-08-13 | 22:20 | + 0 -
Slechte manager!

*proest*

Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:27

@WeerEenPilsjeOp | 26-08-13 | 22:21 | + 0 -
Dat zou kunnen,

Maar vind je me ook dom?

Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:27

Zonder Telegraaf (dooiebomenmisbaksel) geen GeenStijl en zonder GeenStijl weet je nix, toch?

mrplado | 26-08-13 | 22:26


Ik lees geen kranten en ik kijk geen RTL

I rest my kaas.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 18:32 |

Dan neem jij eenzijdige informatie tot je en dat beïnvloedt jouw algehele rationele denken. Jij leest dus wat jij wilt lezen en slaat al het andere over. Dat is dom.

WeerEenPilsjeOp | 26-08-13 | 22:21

Ik weet, ik vergat links en rechts een woord. Mea culpa. Ik ben nogal moe. Het was een drukke dag. Ik ben niet heel erg gecharmeerd van die charters om handtekeningen te moeten zetten. Hoe dan ook hoop ik dat u ondanks de fouten het bericht begrijpt.

BellaBella | 26-08-13 | 22:20

de grote Anti | 26-08-13 | 19:26 | Ik moet u uw vraag niet vergeven; u vroeg niets onbeleefds. Het antwoord op uw vraag is: neen, ik ben verre van lesbisch. Ik weet dat het merendeel van het volk dat hier reageert tot de 90-95% behoort waarover ik reeds eerder schreef. Die hebben niet door dat zowel mevrouw Nanninga als mevrouw Ebru wel zeker talenten in huis hebben waarover zij zelf helemaal nooit, nog niet in de verste verte, zullen beschikken. Voorts meen ik nog op te moeten merken dat u zeldzaam bent op in ieder geval dit punt: u beheerst uw etiquette; u tutoyeert mij niet niet maar neemt de elementaire fatsoensnormen in acht. Daarvoor krijgt u van een hele dikke plus. Fatsoen, ook dat is iets waar de 90-95% te onontwikkeld voor is.

BellaBella | 26-08-13 | 22:18

Dank, dan weet ik dat nu weer.
Ow wacht...

hotmint | 26-08-13 | 22:08

Je moet echt helemaal de weg kwijt zijn om reclame te maken met informatie-voorziening waarin de "afzenders" echt 0,0 aan bijgedragen hebben, en bovendien voor de helft gaat over de feiten als nieuws brengen terwijl de ellende allang is geschiedt en van tevoren bekend was. Maar ja, toen verkocht het niet genoeg advertenties/commercials, of was het onwelgevallig.

Ik wordt echt piswoedend als ik zo'n campagne site lees van de collectieve firma Doofpot en Verstrooiing. De hufters die er voor verantwoordelijk zijn dat we pas sinds eind jaren 90 dankzij internet mondjesmaat echt nieuws kunnen krijgen.

terror406 | 26-08-13 | 21:15

@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:16
Niets meer aan toe te voegen - Het is het "zelf uploaden van de [beelden van de] gruwlijkheden" wat voorheen ongekend was, point taken.

Den Heerscher | 26-08-13 | 20:26

@Den Heerscher | 26-08-13 | 20:10 |

Die barbarij is helaas zeker niet nieuw, maar delen met de buitenwereld wel. Een stukje innovatie naar de mensen toe, zeg maar. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Arabieren in principe niets weten te bedenken en doorontwikkelen, anders was er vast al een "how to" -appje voor uitgekomen...

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:16

De WC-eend prijs voor vandaag gaat naar &lt;tromgeroffel&gt; De nieuwsmedia </tromgeroffel>.

p3xxx | 26-08-13 | 20:11

@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:02
Ach niets nieuws aan. Het komt alleen wat beter door dankzij internet.
.
De oorlog in Vietnam is verloren in de Amerikaanse huiskamer door alle gruwelbeelden continue op televee te tonen.
De mainstream media is n.a.v. dat debacle er (onder zware politieke druk) uiteindelijk toe gekomen om niet alles bot in beeld te brengen maar wat "voorzichtiger" te zijn met oorlogsberichtgeving.
.
Elke oorlog is extreem gewelddadig en bij elke oorlog worden er burgers om helemaal niets geexecuteerd. Of dacht je dat het er in Srebrenica, bij de Koerden of bij de Armenen anders aan toe ging dan nu in Syrie?
.
Los daarvan: Het is inderdaad een grote barbaarse smerige bende, daarover zijn we het volledig eens.

Den Heerscher | 26-08-13 | 20:10

Ik lees alleen de GeenStijl. En de ingezonden brieven uit de Telegraaf, ook altijd leuk.

VanBukkem | 26-08-13 | 20:06

Heb al jaren geen (staats)journaal meer op tv gezien, alleen bij grote calamiteiten kijk ik nog wel eens online.
Heb het idee dat ik meer weet wat er in de wereld gebeurt dan mensen die wel elke dag kijken. Iedere burger met internet kan nu immers journalist zijn.
Vroeger waren we overgeleverd aan personen die daarvoor 'geleerd' hadden en dus aan hun gekleurde visie. Nu kan iedereen een blog beginnen en zeggen wat ie wil... (voor zolang als het duurt). Zoveel bronnen dat een nuchtere internetter zijn eigen beeld kan vormen.
Hebben de media dit beeld al aangehaald trouwens?
www.youtube.com/watch?v=LmfVs3WaE9Y

Rest In Privacy | 26-08-13 | 20:04

@Den Heerscher | 26-08-13 | 19:57 |

Ik weet mijn weg wel door de geschiedenis. Toch vind ik het wapperen met kinderlijkjes of het standrechtelijk executeren van jonge tieners, voor de camera wel innovatief op het gebied van barbarij.

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:02

zonder zuurstof geen leven,
zonder frituurvet geen kroketten,
zonder water geen frisdrank,
zonder regen geen paraplu
enz enz
dus ?

Kamervraag | 26-08-13 | 20:02

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 19:48
Toegegeven, ze zijn er wel goed in. Misschien dat een krant er een los katern Wekelijkse Wreedheden aan kan wijden.

harbi | 26-08-13 | 19:59

Weet je wie ook bepaalde media door de strot wilde duwen?

Detlev Tarnowitz | 26-08-13 | 19:59

@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 19:48
Zolang die aangeboorde dieptepunten olie bevatten en dat deze kant op komt, heb je volkomen gelijk.
.
Het oorlogsgeweld daar is absoluut niet nieuw, maar een constante...
en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_c... (1902-2011)

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:57

@harbi | 26-08-13 | 19:40 |

Nou, nou, ere wie ere toekomt. Op dit moment weten ze in het Midden Oosten wekelijks nieuwe dieptepunten aan te boren...

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 19:48

Het probleem met traditionele media is dat ze al het nieuws op politiek correcte wijze willen duiden. Kap eerst maar eens met die belerende newspeak, dan praten we verder.

Overigens zou ik prima zonder nieuws over Syrië kunnen, want dat er ellende is in het Midden-Oosten is simpelweg geen nieuws.

harbi | 26-08-13 | 19:40

Maar VanLeeuwen, wie moet GS nog citeren en linken als er geen kranten en nieuwsprogramma's zijn?

Err | 26-08-13 | 19:37

Deze hele campagne doet me trouwens denken aan www.youtube.com/watch?v=zV5UTHRx0a4 van Jon Lajoie, op het feit dat zijn samenvatting iets eerlijker is na dan.

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:34

Wat vindt Pieter ervan?

Dömper | 26-08-13 | 19:34

Wie deze reactie leest en echt goed toch zich door laat dringen zal nooit meer dezelfde zijn.

sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 19:34

Ik ben best bereid stevig te betalen voor een goede online/offline krant. Eentje gevuld met nieuws bestande uit feiten, onderzoek, achtergronden, en inzichten vanuit meerdere invalshoeken. Ik betaal ook voor zulke kranten. Alleen dat zijn geen Nederlandse kranten. Waarom niet?
.
U weet het antwoord natuurlijk zelf wel. De Nederlandse journalistiek is geen knip voor de neus waard, mag de kont van echte journalisten niet eens kussen.
.
Nederlandse kranten zuigen ballen, allemaal!

Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 19:30

Dat kranten nog niet failliet zijn gegaan is te danken aan de subsidie van de staat zodat ze als propaganda-kanaal dienst kunnen doen. Wat een fiasco.

Ongeblustekalk | 26-08-13 | 19:28

@BellaBella | 26-08-13 | 19:21
Nogal denigrerend naar MAVO-klanten. De gemiddelde MAVO'er is een stuk minder wereldvreemd dan de HBO-plusser die de politiek / journalistiek in gaat.
Het moge duidelijk zijn dat slimheid en onderwijsniveau vrij weinig met elkaar te maken hebben: De meest achterlijke lieden die ik heb mogen meemaken waren zeker weten studiegenoten op universitair niveau; goed in het reproduceren van iets wat ergens in een boekje te vinden is, maar absoluut niet in staat om een zinnige eigen gedachte te formuleren. Het niveau ANP-overschrijfbureau inderdaad.

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:26

@BellaBella | 26-08-13 | 19:21
Vergeef mijn vraag, maar bent u een lesbische vrouw?

de grote Anti | 26-08-13 | 19:26

Een werkelijk goed idee is een nieuwsdieet. Gewoon afkoppelen. Als het echt belangrijk is hoor je het vast wel een keer. Geeft enorme rust. En ruimte om werkelijk slimme dingen tot je te nemen.

ole guapa | 26-08-13 | 19:25

Wat zou Powned zijn zonder de kranten?
Die ze dan alleen braaf natypen.

Terpen-tijn | 26-08-13 | 19:25

Ah ja, en mijnheer/mevrouw Van Leeuwen doet het ook niet onaardig :-)

BellaBella | 26-08-13 | 19:21

Leuk geschreven :-) Als econoom bezie ik die wanhoopskreten van, zoals u het zegt, de oude, en dode-boom, media, met veel genoegen. Harige graai-mavoklanten die te dom zijn om door te hebben dan hun business model al lang, lang, geleden overleden is. Ik gun ze die pijn, vertwijfeling, frustratie meer dan van harte. te lang is ons het 'nieuws' voorgelepeld door mavoklanten met een te groot ego. Ik vind het lollig te weten dat hun pensioengat, en hypotheekschuld, nooit meer opgelost gaan worden. Obst we never forget: het zijn - behoudens een uitzondering - nooit de slimsten geweest die een 'opleiding' 'journalistiek' gingen doen. Integendeel: op GS zitten een aantal 1000x meer talentvolle journalisten dan wat de oude - overleden - media krampachtig proberen te blijven slijten. Hallo mevrouw Nanninga en mevrouw Ebru :-)

BellaBella | 26-08-13 | 19:21

@Kaas de Vies | 26-08-13 | 18:32 | + 5 -

Idem. Wtf is RTL nou weer?

Vrije Nator | 26-08-13 | 19:16

De heren Reaguurders halen nieuws van GS en de Televaag.
Dat is volkomen voldoende om een verknipt wereldbeeld te krijgen.

Skunk57 | 26-08-13 | 19:16

@Den Heerscher | 26-08-13 | 19:10
*beginnen - congruentie enzo.

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:12

Overigens ook dieptriest dat de verheven feiten- en analysebrengende nieuwsmedia niet weten hoe je "campagne-uitingen" hoort te schrijven en met enige regelmaat nieuwe zinnen begint met het koppelwoord "en", maar ondertussen wel hoog van de toren blazen over hoe ze docenten helpen om de kids taalvaardigheid bij te brengen.

Den Heerscher | 26-08-13 | 19:10

"Hoe serieus/geloofwaardig wil je als jeugd genomen worden anno 2013 om op straat "gratis" kranten (abbo verkoop) te gaan uitdelen in winkelcentra's.De helft van de tijd staan ze met een smartphone in je klauwen je eigen ding te doen.

toetanchamon | 26-08-13 | 19:10

Mijn ouders hebben de krant. Handig als je van een dag oud nieuws houdt.

Der Schnitzeljäger | 26-08-13 | 19:03

Je kunt uit niets ook nieuws maken en daar is RTL-Nieuws heel goed in , wat betreft de kranten dit is meestal oud nieuws en er zijn zelfs mensen die ervoor betalen.

Eurotokkie | 26-08-13 | 19:02

Dus negers jatten onze stageplekken? Moeten we niet willen met zijn allen. Onze blonde vrouwen zijn we ook al kwijt aan ze.

sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 19:01

Kan iemand mij vertellen wat ik hier moet schrijven ik heb namelijk geen krant

Rocknrolla7372 | 26-08-13 | 19:00

Cool, de hele RTL Nieuws bumper zonder geouwehoer. En de studio ook nog eens... Die MP4 gaat snel de verzameling in.

j0shua | 26-08-13 | 18:59

@Argyronauta
Opgroeien met de gasbel was zeker lekker comfortabel? Hij is bijna op. Ik zou mijn nostalgische kolenkit niet wegdoen.

De Geus | 26-08-13 | 18:58

Van de "afgeleide campagne"-site "Nieuws in de klas":
.
"Nieuws in de klas helpt docenten in het primair en voortgezet onderwijs nieuwsmedia in hun lesprogramma te verwerken. Gebruikmakend van onze Nieuwsservice werken zij met hun leerlingen aan taalvaardigheid, mediawijsheid en burgerschap."
.
M.a.w. "Nieuws in de klas is een indoctrinatieprocedure in het primair en voortgezet onderwijs waarbij docenten de policorkranten bij kinderen door de strot drukken als 'toonaangevende informatie'. Hierbij gebruiken zij enkel onze nieuwsservice om kinderen zo mediaonwetendheid bij te brengen en als brave burgerslaaf in de pas te laten lopen." - Let wel: Taalvaardigheid is onderdeel van het echte onderwijs en staat los van "nieuws in de klas".

Den Heerscher | 26-08-13 | 18:57

Als we nou een krant hadden als The Guardian of The Independent, dan zou deze actie helemaal niet nodig zijn geweest. Maar wij hebben in dit land vodden die niet eens de waarde hebben van het papier waarop ze zijn gedrukt.

Rest In Privacy | 26-08-13 | 18:57

Ach RTLnieuws is wel mijn eerste nieuwsbron maar de afgelopen dagen is er echt geen nieuws. Zo weinig nieuws zelfs dat ze bijna uitsluitend over Syrie (lees: ver van mijn bed show) berichten. En het ergste is nog, geenstijl doet er gewoon aan mee.

deboerenlul | 26-08-13 | 18:55

Ach, wat moet er toch mee, met zo'n wereldbeeld. RTL vind ik beter als NOS en kranten lees ik zelden. Internet is prima om alle ellende te volgen (en af te stompen). Het is een heksenketel waar we in zitten. Deze media zijn als het ware parasieten die teren op ellende en drama. Het zou ze sieren als ze wat zouden indimmen en stoppen met het zichzelf op de borst te slaan. Nog buiten het feit dat ze vaak halve waarheden presenteren als de waarheid.

Robertski | 26-08-13 | 18:54

Amen.

dubbert | 26-08-13 | 18:54

Politiek journalist zijn betekent tegenwoordig het regeringsbeleid in jip- en janneketaal uitleggen aan de domme burger.

JoranVanderdood | 26-08-13 | 18:54

Oja, en je hoeft niet te lezen.

de grote Anti | 26-08-13 | 18:53

Wat is nu het probleem? Het stuk waar de juiste link inmiddels naar verwijst heeft ook betrekking op websites. Het gaat helemaal niet alleen over de oude media.

De Geus | 26-08-13 | 18:53

Wat een lachwekkende, zielige campagne. Hij doet me denken aan de reclames die je lang, lang geleden op stations en bushokjes zag, waarin de voordelen van kolenkachels werden bezongen, met foto's van mooi gloeiende kolenkachels, die écht gezellige, levende warmte die ze gaven, i.p.v. die steriele, ongezellige cv. Dit is een vergelijkbare noodkreet van een stervend bedrijf; zeg nou zelf, hoeveel mensen hebben nu nog een kolenkachel met een kolenkit ernaast?

Argyronauta | 26-08-13 | 18:53

@Mark Smith | 26-08-13 | 18:51
Ja.

rara | 26-08-13 | 18:53

Nou, stukje hoorcollege dan maar over dutch and british exceptionalism - www.youtube.com/watch?v=-ax_UsqQ3dc
Beetje verstrooide prof (uiteraard), maar best interessant. En meer hoef ik niet te weten. Lekker puh.

de grote Anti | 26-08-13 | 18:52

-weggejorist-

ecologiste | 26-08-13 | 18:51

rara | 26-08-13 | 18:49 | + 0 -
We?

Mark Smith | 26-08-13 | 18:51

Waar zouden we zijn zonder de trein .

Eurotokkie | 26-08-13 | 18:51

Is het al opgevallen dat die jehoofdsponsorsite nog steeds niet werkt?

frank87 | 26-08-13 | 18:49

@Mark Smith | 26-08-13 | 18:43
Ja, we hebben last van de lijkenlucht.

rara | 26-08-13 | 18:49

Mijn kat schijt op kranten.

rara | 26-08-13 | 18:48

"De nieuwsmedia dragen de feiten en analyses aan die onze meningen onderbouwen. En ondergraven."
Juist ja, daarom is elk artikel op elke site en in elk krantje identiek en staat overal zo'n C-tje in een cirkel en ANP onder. Vanwege de feiten en de analyse die mijn mening onderbouwt en ondergraaft.

Den Heerscher | 26-08-13 | 18:46

Huh? Spitsnieuws staat ertussen? Even checken of inloggen nog steeds kan.

sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 18:45

Wat is een krant? Rtl? Heb ik iets gemist in mijn tot nu goede ervaringen met het internet?

Hoezo Democratie?! | 26-08-13 | 18:43

Voor een "deaud" medium ( totale oplage 3 miljoen per dag)krijgt de krantensector hier altijd nog veel aandacht.

Mark Smith | 26-08-13 | 18:43

Ik heb een abonnement op álle kranten en kijk zoveel RTL dat hun reclames me persoonlijk aanspreken en ik weet nog steeds niks. Voordeel is wel dat ik ook geen geld meer heb wat Mark aan Souvlakistan kan overmaken.

Boris Kapotjeplof | 26-08-13 | 18:41

Ik heb een abonnement op álle kranten en kijk zoveel RTL dat hun reclames me persoonlijk aanspreken en ik weet nog steeds niks. Voordeel is wel dat ik ook geen geld meer heb wat Mark aan Souvlakistan kan overmaken.

Boris Kapotjeplof | 26-08-13 | 18:41

Wat een afgrijselijke campagne! Misschien is het wel omdat de Nederlander de 'nieuwsmedia' zat begint te worden. En misschien is dat niet omdat de Nederlander apathisch is, maar omdat de 'nieuwsmedia' haast altijd bestaat uit propaganda van de regerende klasse.

Als het gaat over de eurocrisis, dan binden de 'nieuwsmedia' zich vrijwillig aan de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank, want daar liggen de sociale, culturele en financiële belangen van de redactie. Als het gaat om de 'multiculturele samenleving', dan juichen de 'nieuwsmedia' om de successen van integratie en wordt een kritisch standpunt nauwelijks gehoord, want dat gaat tegen de belangen van de regerende klasse in - en daar behoren ook de redacteurs van de 'nieuwsmedia' toe.

Daarom is het internet ook een zegen voor de burgers; we kunnen eindelijk zelf moeite doen om de waarheid boven tafel te halen en vervolgens te delen, en we hoeven niet meer afhankelijk te zijn van politiek gemotiveerde redacteurs die alleen hele brave standpunten toelaten in hun glanzende 'nieuwsmedia'.

En ja, die mensen zien nu hun baan bedreigd.

Nequebard | 26-08-13 | 18:40

Als je je advertentieruimte bij de straatstenen niet meer kwijtraakt, kun je inderdaad net zo goed reclame voor je eigen gaan maken..

Mooi, binnenkort worden er dus een heel stuk minder bomen zinloos vermoordt.

TimoteoGrimbundecimo | 26-08-13 | 18:40

Ik lees liever reclamefolders, daar wordt tenminste niet in gelogen.

Ongeblustekalk | 26-08-13 | 18:40

Een kattenbak kan niet zonder oude media.

Borrelende Boris | 26-08-13 | 18:39

Een abonnement op een krant is ideaal voor de mensen die willen betalen om gebrainwashed te worden

NiceGuysFinishLast | 26-08-13 | 18:39

Of ik kranten met de zoveelste weerswaarschuwing ga missen? Kranten met nieuws over P. Brard of de gebleekte anus van ene Gordon? Kranten die Polen of Marokkanen steevast "inwoner van plaats x" noemen? Kranten die de indruk wekken dat er in de (lange!) vakantieperiode weinig nieuws is te melden? Kranten die het nieuws van vandaag morgen melden? Nee hoor, die kranten ga ik echt niets missen.

Alexander de Kleine | 26-08-13 | 18:38

Juiste link plaatsen is wel moeilijk voor dit nieuwe medium.

De Geus | 26-08-13 | 18:36

"Zonder nieuwsmedia, Witte vlekken". Ja dan zou ik inderdaad mijn tijd besteden aan fappen en witte vlekken creëren. Met nieuwsmedia ook. xhamster aangooien doet*

c.onjo | 26-08-13 | 18:36

"Zonder nieuwsmedia hadden we zoveel geweten over Syrië."
Niets.
Mooi, want het interesseert me ook geen reedt meer.

EigenVolkEerst | 26-08-13 | 18:36

Voor de eigen gezondheid is het tegenwoordig een pre om zo min mogelijk te weten.
Het gaat hier niet zo goed dus.

Jackanders | 26-08-13 | 18:36

'News is bad for you and giving up reading it will make you happier. News is bad for your health. It leads to fear and aggression, and hinders your creativity and ability to think deeply. The solution? Stop consuming it altogether' m.theguardian.com/media/2013/apr/12/ne...

seven | 26-08-13 | 18:35

Gelukkig hebben we GS nog om ons van tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende informatie te voorzien.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 26-08-13 | 18:34

Iets dat pas de volgende dag over gebeurtenissen bericht kun je in deze moderne tijden geen nieuwsmedium meer noemen.

ZDEV | 26-08-13 | 18:34

Welja, de oude media.

Als je ze naar de inhoud van hun werk vraagt, beginnen ze hun zinnen altijd met "Je moet &lt;insert semi-beschouwend lulverhaal over afstand, rust en diepte&gt;."

Let maar op. De tering voor ze.

SvennusMax | 26-08-13 | 18:33

".. maar niet tot sterven bereid zijnde.."

Alles wat je aandacht geeft groeit. Of krimpt minder hard.

Godsammekraken | 26-08-13 | 18:32

Ik lees geen kranten en ik kijk geen RTL

I rest my kaas.

Kaas de Vies | 26-08-13 | 18:32

Opeens heb je het... Je wordt Amish!

Läderlappen | 26-08-13 | 18:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland