Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alex de Augurk rookt PvdA-panharing Marcel

cupcakemarcel.jpgIk had vandaag het voorrecht om een columnpje van PvdA’er Marcel Duyvestijn te lezen op een plek waar je het niet verwacht: het blog van Elsevier. Op zichzelf prima dat links bij rechts komt schrijven; is toch leuk voer voor pittige en inhoudelijke discussies zou je zeggen. In plaats daarvan kreeg ik alleen een markante bloeddrukverhoging, want de column gaat over een klassieke fout die onze politieke elite maar al te vaak maakt: het omdraaien van oorzaak en gevolg. Het punt van Marcel is namelijk dat columnisten en andere opiniemakers te cynisch zijn. En waarom is dit een slechte zaak volgens Duyv? Hierom: Hoe meer gezeur vanaf de zijlijn hoe verder het vertrouwen in onze politici daalt. Ik denk aan Martin Sommer, die ooit in De Volkskrant schreef: zijn wij wel zuinig genoeg op onze politici? Ofwel, het is met name ons gezeur waardoor het vertrouwen in de politiek daalt. Yeah right! Met deze briljante vaststelling komt de columnist ook gelijk op de proppen met een oplossing: opiniemakers moeten minder cynisch zijn. Typisch voor onze (politieke) gevestigde orde om het probleem verkeerd vast te stellen en dan ook nog met de verkeerde maatregel te komen. De reden dat het vertrouwen in politici zo laag is heeft natuurlijk niets te maken -met het jatten ongeoorloofd lenen van publiek geld (van het declareren van ongeoorloofde taxiritten, bedden, etentjes, tot pure omkoping); -met liegen en anderszins creatief omgaan met de waarheid (de EU is Top, Fortis is een gezonde bank, Griekenland heeft geen bailout meer nodig en we krijgen alles met rente terug, de euro heeft ons veel voorspoed gebracht, en zo verder); -met het negeren van de kiezer (EU referendum, Ruttes EUR 1000,- lastenverzwaringen, etc.); Deze lijst kan zo een NSA-datacenter vullen, maar volgens Duyv is dit niet de oorzaak van het tanende vertrouwen in onze politici; nee, dat zijn dus mensen zoals @ewaldeng, @thierrybaudet, @Jan_Bennink, @nausicaamarbe en andere zuurpruimen en schrijvende augurken zoals ondergetekende. Dat u het even weet. Verderop in zijn column gaat Duyv naar zijn hoogtepunt, want hij “komt” met het ultieme wapen van de Gutmensch: het cordon sanitaire, maar weet deze met zijn creativiteit (vast ingegeven door een gesubsidieerde marketingcursus) een nieuwe draai te geven: haring met uitjes. Jawel, het nationale gerecht bij uitstek wordt door de beste man aangehaald om iets duidelijk te maken. Duyv stelt namelijk dat het bijtende cynisme van opiniemakers voedsel is voor de politieke flanken; ofwel PVV en SP. Zij vreten zich er vol mee. Hoe meer wij met z’n allen zeiken, hoe groter zij worden. Dat is niet wenselijk. De gevestigde partijen zijn de haring, in mootjes. De PVV en SP zijn het zuur en de uitjes. Roemer en Wilders geven smaak aan de haring, maar ze moeten niet overheersend worden. Uhh, dus eerst was ons cynisme de oorzaak van gebrek aan vertrouwen in politici, maar het is tevens ook de reden waarom de PVV en SP zo populair zijn. Of Duyv vindt dat PVV’ers en SP’ers geen politici zijn, of hij is uiterst inconsequent. Maar ja, hij is immers een politicus hè. Anyway, de columnist van het Politbureau geeft u dus toestemming om het eten wat smaakvoller te maken, maar u moet en zal de haring vreten. Beetje van “u mag alles doen zolang u maar doet wat ik wil”. Klassiek politiek gedachtegoed anno 2013. Hierop besloot ik natuurlijk een tweet te sturen naar de beste man. Ik wees hem op het feit dat hij oorzaak en gevolg door elkaar haalde en dat de populariteit van de PVV en SP te danken is aan het wanbeleid van de politieke roversbende. Verder schreef ik dat hij het wanbeleid binnen de zijn zo gekoesterde haringpartijen moest aanpakken, als hij wil voorkomen dat de politieke flanken te groot worden. Zijn antwoord was weer een klassiekertje uit het politieke handboek “Hoe omzeil ik moeilijke vragen en opmerkingen”, namelijk: het wegsturen van het onderwerp. Hij stuurde mij deze tweet waarin hij dus niet ingaat op het omdraaien van oorzaak en gevolg: “haha. Wanbeleid!! Daarom wonen we in 1 van de prettigste landen". Buiten het feit dat dit helemaal geen reden is om maar niet op de flanken te stemmen en wel op de haringpartijen, is het ook nog eens een naïeve vaststelling. Het mag niemand verbazen dat een politicus van de gevestigde orde kredietgedreven economische groei verwart met structurele economische verbeteringen. Dat onze haringmeesters hiervoor verantwoordelijk zijn (zie deze tweedelige column van mijn hand “Willen de echte schuldigen opstaan” en Willen de echte schuldigen opstaan II, daar heeft de Duyv het natuurlijk niet over. Naast over de hoog oplopende en nog openstaande rekening van deze politieke waanideeën heeft hij het ook niet over... omwisselverlies, “redding” eurozone, pensioenafschrijvingen, crashende huizenmarkt, en zo verder. Impliciet zegt hij dus dat in het verleden geclaimde danwel behaalde resultaten een garantie bieden voor de toekomst. Kortom, het is allemaal de schuld van cynische opiniemakers dat het vertrouwen in de politiek praktisch nul cq tanende is en u, de kiezer, moet haring vreten. U mag een beetje ui en zuur erbij nemen, maar niet teveel. Mag niet. Intussen liggen de marketingmensen bij de PVV en SP in een deuk, want WEER heeft een politicus van de gevestigde orde de verkiezingspromotie voor hen gedaan. Oh the irony… Alex Sassen van Elsloo

Reaguursels

Inloggen

Duyvestijn is een stalinist van het zuiverste water.
Toen hij nog de website van de PVDA Amsterdam beheerde, kreeg iedere reaguurder die het waagde om kritiek te leveren op de PVDA en/of de multiculturele samenleving na verloop van tijd een ban tot er geen criticus meer was op de website.

Hoedt u voor deze gluipjanus!

knerf | 23-08-13 | 16:38

Jammer. De Elsevier leiding had waarschijnlijk alleen gegoogled op 'Liefdevol lid' en niet op 'Haatvol lid van de PvdA'.

Lezen hier mensen mee die weten wat de geuzennaam van Johnny van Doorn was?
www.youtube.com/watch?v=CXmzt8MgBzs

Fransg | 23-08-13 | 16:06

Wat wordt dan nu een bindend stemadvies voor mij?! (Werk, huis, haat betutteling)

Zó veel partijtjes, zo weinig keuze.....

Epibrateur | 23-08-13 | 15:30

Die Duyvestein had die ook niet een miljoenen kostende megafaal op z'n geweten in Almere? Maar was ie alweer weg toen dat uitkwam. Die heeft een plaat van kevlar voor z'n harses hangen.

Willem VanDer Decken | 23-08-13 | 14:38

De arrogantie van dit soort mensen, echt stuitend. Het is niet de schuld van VVD of PvdA, maar de schuld van de kritische burger. Werkelijk waar, hoe groot moet dat bord wel niet zijn voor de kop van Marcel Duyvestijn...

Old_Spice | 23-08-13 | 13:49

Who the hell is Marcel Duyvenpoep dat we hier zoveel tekst aan moeten besteden? Mevrouw Duyvenpoep kan nu wekenlang de dikke klodders mediageil van het behang afsteken omdat hij nu eens eindelijk publicitair onder de aandacht komt. Het zal hem, zoals een politicus betaamt, echt worst zijn of de aandacht positief of negatief is. Als zijn naam maar wordt genoemd.

Theo Reet | 23-08-13 | 11:24

Heerlijk te zien en te lezen hoe de machtshebbers zichzelf onderuit halen.

Iwmac | 23-08-13 | 10:15

Jaja

tvalidation | 23-08-13 | 10:09

mooi stuk, hulde.
en dank aan de incompetente PvdA-er

de beer van de meer | 23-08-13 | 09:18

Hahaha, hij heet Sassen!

sjaakdeslinksesul | 23-08-13 | 09:07

@jemagookniksmeer | 22-08-13 | 22:22

klopt. de meesten daarvan reaguren hier ;)

Ballenman | 23-08-13 | 09:00

Ik wil toch even melden dat zowel de PvdA als de VVD ruk is.

van_de_pot_gerukt | 23-08-13 | 08:52

Voor Mujica kan ik nog wel respect opbrengen als mens , als ware socialist woont hij nog altijd in in zijn bescheiden woning en staat een groot deel van zijn salaris af aan hulpbehoefende mensen .

el che | 23-08-13 | 08:51

De Uruguayaanse übersocialist Presidente Mujica heeft hier een wetje voor in de maak, als ie al niet in werking is getreden. De media mogen slechts gelimiteerd berichten over negatieve zaken, op straffe van een boete. Dat moet de natte droom van Marcel zijn.

aardappelninja | 23-08-13 | 08:45

Wat is de maximale belastingdruk, voordat het volk in opstand komt? 40 procent? 50 procent? 75 procent? 100 procent?

Karel Popper | 23-08-13 | 08:45

* gooit extra 'PVV' naar boven *

Kees Maf | 23-08-13 | 08:42

Maar uhm, waarom verlangen lieden zelfs hier naar een coalitie van SP en PVV? De komt weleens met goede punten, maar de SP, srsly? Vergeleken met het nivelleerfeest dat de SP voor ogen heeft, is dat van de PvdA een kinderpartijtje.

Kees Maf | 23-08-13 | 08:41

Nederland moet immigranten toelaten met ondernemings zin en of geld , mensen die op een postieve manier willen bijdragen aan ons land . Zulke mensen hebben geen inburgerings cursus nodig want als echt van goede bedoeling hebben dan nemen ze zelf het initiatief om nederlands te leren en of onze gewoontes te respecteren .

el che | 23-08-13 | 08:38

Le beau monde van Marcel Duyvestijn: de hofhouding, de regenten, de gepriviligeerden, the beautiful people, the folks on the hill, etc. Cynici moeten buiten hun condominium worden gehouden desnoods met mooi geweld.
Aan de poorten van Marcel's mooie wereld staat CENSUUR CYNISTEN op te wachten met een mooie gesubsidieerde kogelschieter.

ecologiste | 23-08-13 | 08:37

Immigranten moeten een inburgeringscursus doen wanneer ze hier komen. Zou het niet een goed idee zijn dat wanneer iemand zich ook maar enigszins bezig wil houden met de politiek dat ze een realiteits besef test, een psychologische test en een gezond verstand test moeten afleggen voordat ze ook maar 1 woord mgen zeggen/schrijven over hun politieke gedachte? Denk dat met name de gevestigde partijen zullen falen en juist de SP en PVV politici zullen slagen.

FinFucker | 23-08-13 | 08:26

@supermatthijs

Natuurlijk heb je geljk we zijn nog altijd een van de rijkste landen van de wereld althans voorlopig nog . Heb vooral de indruk dat diegene die er beter van zijn geworden de corrupte pvda politici zijn , de pvda met hun pro geld verslindende intigratie beleid ( wat vooral een banen machine is voor pvda idioten ) een beleid dat alleen maar heeft leid tot een toename van onderlinge aversie onder de nederlanders . Dan nog het idee van de Pvda dat nederlnad financieel moet bijdragen aan de clusterfucks van andere europese unie landen , Om dat allemaal te onderhouden zijn de belastingen enorm hoog , en om te zorgen dat mensen hun belastingen betalen bespioneert de overheid op zijn eigen bevolking ( nl.wikipedia.org/wiki/Telefoontap ) nederland is kampioen in telefoon taps ) wat weer in mijn optiek zware inbreuk is om mijn privacy en de privacy van mijn medelanders en daar supermatthijs samen met de pvda sta jiij voor . De volgende drol die ik draai op de plee draag ik op aan jou op ... Bye

el che | 23-08-13 | 08:24

Dan zal de opmerking van Dick Boer (Ahold) ze ook wel in het verkeerde keelgat geschoten zijn.

Flink Ployd | 23-08-13 | 08:23

@Anijsblokje 07:23
Klopt helemaal. Die waterdragers acteren vlak onder die sterspeler en maken meestal de dienst uit.

Ongeblustekalk | 23-08-13 | 08:20

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:19 |
huisuitzettingen
failliete bedrijven
woningnood
voedselbanken
geen zorg voor ouderen
fraude in al het onderwijs
banken die gesubsidieerd worden
florerende criminaliteit
fraude in de gezondheidszorg
enzovoort, enzovoort

Benblij | 23-08-13 | 08:15

Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 03:13 Wakker hoor.

Maar toch jokt ze niet heel erg. Een moslima is geen moslim. Voor moslima's gelden nu eenmaal andere mores dan voor moslims.

Heel andere mores.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 08:14

Hallo Marcel, we zitten ondanks uw partij nog in een prettig land om te wonen. Nog wel, want het kantelpunt is nabij. Zo kunt u uzelf al terugvinden in het rechterrijtje van goed economisch presterende landen in Europa. Over het leefklimaat in de grote steden heb ik het de volgende keer.

roze_bril | 23-08-13 | 08:06

wtf_ftw | 23-08-13 | 07:40 | + 0 -
Inderdaad heerlijk tijdverdrijf.

Anijsblokje | 23-08-13 | 08:02

Dat is toch het kenmerk van falende politici en goedgelovige reaguurders.
Oorzaak en gevolg omdraaiend en zich dan maar schrap zettend om onnozele visies te verdedigen.
Indien nodig anderen daarbij demoniserend en/of belachelijk makend.

wtf_ftw | 23-08-13 | 07:40

@Anijsblokje | 23-08-13 | 07:27
Die blonde marketingstrateeg van PvdA heeft 'promotie' gekregen van DiederIK.....

necrosis | 23-08-13 | 07:37

Wtf
"Wij de haring. Zij de uitjes"
Nee die is zuur.
Die Marcel Duyvestijn komt duidelijk wat actie tekort.
Hebben ze daar bij de PvdA geen blonde marketingstrateeg rondlopen of zo?

Anijsblokje | 23-08-13 | 07:27

Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 03:27 | + 0 -

Beoordeling op kwaliteit is inderdaad al een tijdje wat minder populair.
Een ander belangrijk aspect van het verval is de begeleiding. Twee hele generaties hebben voornamelijk aan eigen belang gedacht, maar voor lange termijn continuiteit is het nodig dat mensen zich in de schaduw plaatsen om de volgende te laten schitteren.
Dat altruisme moet dan wel navenant beloond worden.
Daar speelt beleid & beeldvorming een rol.
Er is bij iedereen het idee ingeramd, dat men sterspeler moet zijn (because you're worth it) en daarom komen we solide waterdragers te kort. Die laatste categorie bepaalt het verschil tussen winst of verlies. Niet de sterspeler.

Die ontwikkelingen zijn overigens niet ongebruikelijk in hoogconjunctuur. Daar ligt dan ook het nut van een flinke crisis. Ik ben dan ook niet zo pessimistisch. Die gruwelijke netwerkdecade heeft zijn langste tijd wel gehad.

Anijsblokje | 23-08-13 | 07:23

[email protected],
Als Duyvestein en Co. eens een artikel zouden schrijven onder de Titel:"Mea Culpa"Mijn schuld dan ga ik meteen aan de Seresta Temesta en ander geestelijk remmende stoffen. Dan heeft namelijk iets een Geestverruimende inpact gehad waar ik de aard en werking niet van ken en dat is beangstigend. Zelf denk ik dat het gemakkelijker is een ijzeren paal krom te lullen dan dat dit soort lieden van hun in betongegoten stellingen en gedachten afstappen. Een vergelijking met Reli fanaten kan ik helaas niet onderdrukken, de overtuiging van het eigen gelijk, en het opleggen daarvan aan anderen, is morbide.
Wat staat ons nog allemaal te wachten, arm Nederland.

Sjeng de helle | 23-08-13 | 07:18

@Revvoyensovyet City | 23-08-13 | 06:49
De enigen die beter zijn geworden van de privatisering van de zorg, zijn de verzekeringsmaatschappijen en hun bonusgeile directie.
Na het lezen van opmerkingen als 'zorg inkopen' en 'ziekenhuizen die winst maken', heb ik maag/ hoofdpijntabletten en anti-diarree pillen nodig!

necrosis | 23-08-13 | 07:02

Als je maatregelen en beleid erdoor jast zonder daarbij de werkelijke motivatie erbij te vertellen, dan willen mensen nog wel eens kritische stukjes schrijven. Veel mensen zijn niet dom en weten gewoon wanneer er onzin verkondigt wordt. Zo zou het met de privatisatie van de zorg allemaal beter worden. Zij relativeren de zaak en dan loop je vanzelf tegen de inconsistentie van het verkondigde aan. De uitwerking hiervan kan in principe grote gevolgen hebben voor de beleidsmakers, maar het plakt ze in ieder het label op van uit de nek kletsende bureaucraten, beleidsmakers of politici. Mensen zouden dan wel eens kunnen gaan twijfelen waardoor de besluiten in gevaar zouden kunnen komen, en dat is nu eenmaal niet wenselijk. Dus als beleid averechts werkt ten opzichte van hetgeen is beloofd en er gemord wordt , ligt dat niet aan de beleidsmakers maar aan de critici die de bevolking ophitsen. Duyvestein, die één van de brave hard meelopende kritiekloze burgers is, snapt dat als geen ander. Volgens hem is oorzaak en gevolg dan ook een punkband uit de jaren '70. Een andere lam gevleugelde uitspraak die kant noch wal raakt is bijvoorbeeld het niet mogen uiten van kritiek zonder daarbij met oplossingen te komen. Een methode die het monddood zijn promoot. Pas als je net zo slap en onsamenhangend lult als bijvoorbeeld politici, wordt je pas serieus genomen. Dan ben je rijp om mee te helpen beleid door iemands strot te drukken.

Revvoyensovyet City | 23-08-13 | 06:49

In het geval van de "haringpartijen" bieden teleurstellingen uit het verleden wel degelijk garanties voor de toekomst.

Maximus Cesar | 23-08-13 | 06:24

Oja getver ik zie dat GS nu plaats bied aan DDS schrijvers. Wees dan consequent en ga niet zeiken over links en rechts en laat iemand van bv Sargasso hier ook een tegengas geven. Volkskrant heeft Bert een podium gegeven en zo hebben wel meer "linkse" podia plaats gegeven voor wat zij over het algemeen rechts vonden.
Anywayz, als jullie Jonny Quid maar houden dan ben ik tevree.

Baby Rasta | 23-08-13 | 03:34

@Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 03:13 |
Oeps excuus. Er zullen eerder meer persoonlijkheden bijkomen dan dat dit mysterie opgelost wordt gok ik.

Giskard Reventlov | 23-08-13 | 03:33

@INH.30CL | 23-08-13 | 02:53
Goed gezegd. Dat geldt ook voor de wetenschap (hoi Stapel), het onderwijs, de medische stand (hoi Jansen Steur), de media (hoi Peter R.), justitie (hoi Tonino) en de gehele overheid en semi-overheid.

Of je wat kan is onbelangrijk (hoi Marcel D.), maar wie je kent, dat telt.
*Nederland is verloren*

Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 03:27

INH.30CL | 23-08-13 | 02:40 | + 0 -
Ik ben dan toch in de buurt. Hoe toevallig ook.... Kom gezellig naar het Zuiderpark. Neem wat vlees mee en wat mensen en maak kennis met de Haagse gezelligheid.

Baby Rasta | 23-08-13 | 03:26

Marcel Duyvestijn. *Zucht*. Schreef zijn beste columns onder de schuilnaam Paloma in het Amsterdamse sufferdje De Echo. Hierin kwam hij over als een volslagen debiel, een goedmens van de ergste soort en een cynicus die zich niet bewust is van zijn cynisme.

Het spreekt voor zich dat dit dwaallicht hiermee in intellectuele kwaliteiten met kop en schouders uitsteekt boven de andere dombo's, zwakbegaafden en hersendoden die de Amsterdamse Partij van de Analfabetisering bevolken.
*PvdA weg ermee*

Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 03:21

wie betaald hiervoor

chayennefrere | 23-08-13 | 03:21

@Stormageddon | 23-08-13 | 02:24
En verder in de politiek of bedrijfsleven(daar ook) het gaat er niet om wat je kan, het gaat erom wie je kent.

INH.30CL | 23-08-13 | 02:53

@Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 01:48 |
Als je daar een stukje naar beneden scrollt is het opeens wat anders geworden. Je bent dus aan de late kant met deze opmerking.

Giskard Reventlov | 23-08-13 | 02:44

Wie neemt de BBQ mee op 21 september?

INH.30CL | 23-08-13 | 02:40

@Stormageddon | 23-08-13 | 02:24
Je had er nog iets bij kunnen vermelden aangaande de EU-wetten, dan was je comment volmaakt geweest.

INH.30CL | 23-08-13 | 02:39

@Watapatja | 23-08-13 | 02:07
Tsja, als je net als de Grieken de schulden uit de boeken houdt ziet het er leuk uit ja.

Parsons | 23-08-13 | 02:28

Het probleem met politici is dat als je eenmaal je haring gekozen hebt, dat uiteindelijk blijkt dat er helemaal geen haring is. Zelfs geen uitjes en zuur.

Slechts een foto, met daaronder "dit is geen haring".

Remy Martin Louis 13 | 23-08-13 | 02:24

De politici zijn niet eens het probleem. Dat zijn ook allemaal domme betweterige idealisten zoals de gemiddelde "opiniemaker" of reaguurder. Die weten het ook beter, maar lopen tegen de weerbarstige klippen op van de wetgeving van de betweters die voor hen kwamen, en de ambtenaren die hen daar fijntjes op wijzen waarom alles wat zij willen en alles wat zij bekritiseren niet kan, want dat is tegen de wet- en regelgeving van eerdere parlementen.

"Ah", denkt de betweterige en idealistische politicus, "het is dus een kwestie van die wetgeving aanpassen, intrekken of verbeteren en dan kan het wel". Dat is precies wat de Sir Humphry's van de ambtenarij willen. Voorbereiding van nieuwe wetgeving en de ambtenaren gaan dan met verve aan de slag om conflicterende wetgeving te vinden waarom een wijziging niet kan.
In theorie is bestaande wetgeving niet in steen gebeiteld, in de praktijk wel. Daarom komt er van alle goede bedoelingen geen reet terecht, zelfs als die goede bedoelingen niet eens goed bedoeld zijn (of juist wel).

Het punt is eigenlijk dat we de (zogenaamd) "gekozen" politici veel meer macht toekennen dan ze feitelijk hebben. Ons is de illusie voorgespiegeld dat gekozen politici alles kunnen veranderen wat ze bij meerderheid van stem maar willen. Dat is slechts dat: een illusie. Een leugen zo u wilt. Dit land is geen democratie, nooit een democratie geweest. De verkiezingen zijn slechts een sausje van democratische legitimiteit die de werkelijke (voornamelijk ambtelijke) oligarchie nodig heeft.
www.despinoza.nl/spinoza/artikelen/de_... (met dank aan Antisoof voor de link)
Slaap lekker.

Stormageddon | 23-08-13 | 02:24

Watapatja | 23-08-13 | 02:07
Er zijn vele manieren om iets te meten.
Zoals mag blijken uit de anekdote van de tapijthandelaar die aan zijn knecht de meetlat vraagt.
Waarop deze antwoordt: welke meetlat Heer die voor de inkoop, of die voor de verkoop?

de honden blaffen... | 23-08-13 | 02:17

Zoloft | 23-08-13 | 01:58 |
Investeren in MKB en werkgelegenheid is zeker nodig. Ik merk zelf hoe lastig het is met 4 goeie start ups. Nivelleren ben ik op tegen, maar beloning waar het thuishoort moet echt weer op orde komen. Daarnaast dienen we de ondergrens te bewaken, anders kunnen we het woord beschaving wel schrappen.

Watapatja | 23-08-13 | 02:12

Gelukkig , die hoer uit Antwerpen is een musselman aan het afwerken. En Mathijsje eigenwijsje ligt na z,n mescalletje ( laat je moeder het maar niet te weten komen) waarschijnlijk fap fap te doen met zn kleine pikkie terwijl hij terugdenkt aan zijn "grappige " opmerkingen.

Kan ik lekker SCHREEUWEN dat de pvda wel schuld heeft aan alles. En dat Greet , Great is.

hero_of_heaven | 23-08-13 | 02:09

@Parsons | 23-08-13 | 02:00
Niet overdrijven P. We staan er goed voor in de top 15 van rijkste kneuters.

INH.30CL | 23-08-13 | 02:02

Ik heb mezelf werkloos gemaakt. Je moet eens weten hoe rijk ik me nu voel!

INH.30CL | 23-08-13 | 02:00

@ Watapatja | 23-08-13 | 01:44

Er zijn geen lichtpuntjes. Vermogende ondernemers/werknemers vinden steeds meer legale wegen om het absurde Nederlandse belastingstelsel te ontwijken.

Laat ondernemers investeren ipv nivelleren en laat banken, voor een groot gedeelte in handen van de staat, weer startersleningen geven. Misschien gaan we dan langzaam weer een lichtpuntje zien.

Zoloft | 23-08-13 | 01:58

@iris kijkt op haar neus | 22-08-13 | 22:57
Dus op 22 augustus schrijf je dat je geen moslim bent, terwijl je op 14 augustus het omgekeerde beweerde?
Want in deze plemp schreef je, begin citaat, *ik ben ook nog moslima*, einde citaat.
Hoe noemen we een leugenaar, leugenaar?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...

Lewis Lewinsky | 23-08-13 | 01:48

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:47 |
Macro-economisch zijn we 1 vd rijkste landen van de wereld. Wat mensen vergeten is dat hun persoonlijke situatie onderdeel is van de micro-economie. En op dat niveau zie je pas de scheefgroei in welvaart. Spekman heeft dus gelijk als hij zegt dat we een betere verdeling van de welvaart nodig hebben. De weg die de huidige politiek daarvoor uitstippelt toont jammer genoeg aan dat ze in Den Haag werkelijk in een ivoren toren leven en geen agenda hebben die de burger nog snapt of ten goede komt. Ik ben benieuwd wat jij verwacht de komende jaren, ik zie in ieder geval weinig lichtpuntjes. Integendeel, ik zie een steeds verder verhardende maatschappij met een toenemende veramerikanisering en individualisering.

Watapatja | 23-08-13 | 01:44

Uitgerekend PvdA Marcel Duivesteijn die in die column zelf 0,0000 inhoud bijdraagt aan het politieke debat verwijt critici die zich wel dagelijks in de materie verdiepen, cynisme?

Op een symposium over de 'politieke islam en islamisme' overigens een westerse vinding, met diverse interessante sprekers, kwam PvdA Marcel Duivesteijn het podium op met een *grapje* hij vroeg waarom een oudere man die gewoon zijn hand opstak om een vraag te stellen, waarom hij de Hitlergroet uitbracht... waarna de stemming was gezet. De PvdA-mascotte werd uitgejoeld.

Een paar maanden daarna tijdens een politieke bijeenkomst, nam menig bezoeker het op voor Fleur Agema nadat die Duivelsteijn een column voordroeg aan Fleur en haar vroeg de haat uit haar ruggenmerg te wrijven.

Dat hij met die socialistisch cynische houding probeert een plekje te verwerven in het politieke etablissement, moet hij weten.
Wel triest dat Elsevier daar in trapt en journalist Wierd Duk heeft ingeruild voor een inhoudsloze charlatan waar de doorsnee lezer niet op zit te wachten.
Wie weet dat ze zich daar door Sassen van Elsloo achter de oren gaan krabben en alsnog kiezen voor kwaliteit, actualiteiten uit het leven gegrepen van Nausicaa Marbe en/of de EU-kritische Ewald Engelen.

drs.Nee | 23-08-13 | 01:37

Zolang politici en economen niet willen accepteren dat er grote economische veranderingen en investeringen moeten plaatsvinden willen we het hier nog een beetje gezellig met elkaar houden zal het naar beneden gaan.
De tijd dringt. De cijfers en voorspellingen uit China zijn nu niet echt geweldig (rente percentage van 25% en een terugloop van de import uit EUropa, met name Duitsland.)
Sumato | 23-08-13 | 01:05

Het geld dat beschikbaar had kunnen zijn voor investeringen in de Nederlandse economie , verdwijnt in de bodemloze putten van de massa-immigratie.

de honden blaffen... | 23-08-13 | 01:23

@Supermatthijs | 23-08-13 | 00:18

Je hebt gelijk, tijdens de hoogtij dagen van onze rente-gestuurde economie hoorde je niemand klagen. Vrijheid blijheid, en dat afbetalen of dat terugbetalen komt later wel. Politici hand-in-hand met economen en bankiers keken de andere kant op. Elke serieuze vorm van kritiek in de media werd tot laat 2008 afgedaan als pessimistisch gezeik.

Nu 5 jaar later zitten we met een regering die haar economisch en sociaal 'beleid' letterlijk afstemd op hoop. Hoop dat de argwanende bevolking dezelfde fouten gaat maken als tijdens de hoogtij dagen van de rente-economie (lenen, lenen, lenen, kopen kopen kopen) en hoop dat er een of ander wereldwijd economisch wonder gaat plaatsvinden dat Nederlandse economie een zet moet geven. Elk kwartaal wordt deze valse hoop aangevuld met valse berichtgevingen over dat het einde van de economische malaise in zicht is. Met als enig resultaat dat men meeer en meer wantrouwend wordt.

We gaan niet meer terug naar de economie voor de crisis sinds September 2008, hoeveel Ruttetjes, Wientjes en Zalmpjes ons ook beloven. Die rijkdom die we hebben is relatief, die zal alleen maar verder naar beneden gaan. Zolang politici en economen niet willen accepteren dat er grote economische veranderingen en investeringen moeten plaatsvinden willen we het hier nog een beetje gezellig met elkaar houden zal het naar beneden gaan.

De tijd dringt. De cijfers en voorspellingen uit China zijn nu niet echt geweldig (rente percentage van 25% en een terugloop van de import uit EUropa, met name Duitsland.)

Sumato | 23-08-13 | 01:05

quote:[ het wanbeleid van de politieke roversbende. ]
Vreemd: toen ik het huidige politieke bestel vergeleek met een roversbende werd ik acuut weggejorist... Meten met twee maten, geen stijl!

Wijze Uil | 23-08-13 | 01:04

Supermatthijs heeft zo te zien een exemplaar ''Hoe omzeil ik moeilijke vragen en opmerkingen'' in bezit, belachelijk trouwens dat reaguurders als @cobie eruitgekicked worden (alhoewel ze wel terug is nu) en Supermatthijs lekker mag blijven doortrollen. En van Alex zie ik graag meer stukjes, leest heerlijk weg dit. Cynical ftw!

Pork & Beans | 23-08-13 | 01:02

Ik was in Haren | 23-08-13 | 00:48 | + 0 -

Je hebt weer een goed punt. Bij mij is het ook voornamelijk mijn nick die het hem doet. Out, mescal, douchen, bananensoesjes en free Bakito.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:52

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:47 | + 0 -
Voor wat betreft uw P.S., Point taken. Daar heeft u gelijk .

Mark Smith | 23-08-13 | 00:52

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:43 |
Och, als ik het van die plusjes moest hebben hier op GS, dan was mijn ongelukkige nickname op een ongelukkige tijd gekozen.

Ik was in Haren | 23-08-13 | 00:48

@antisoof dat is idd waar. Maar er zijn feiten aan te dragen die al veel teniet doen, zelfs zonder de subjectieve interpretatie. dalende opbrengsten per geleende dollar, stijging wereldwijde schulden, Optimal currency area theorie die bevestigd wordt door de toenemende divergentie in de eurozone, en zo verder. Ik vind het dan een ontzettend knap om dit te negeren bij het gebruk van de sticker "1vd rijkste landen om in te wonen" Komt er iig op neer dat zonder interpretatie we ook geen discussie kunnen voeren.

P.S. aan alle reaguurders: schrijven voor de Telegraaf kent vele vormen; als blogger is wat anders dan in de redactie zitten. Beste is op inhoud (en subjectieve interpretaties van auteur ;-) ) te oordelen.

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:47

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:35 | + 0 -
+ 1 ;)

Mark Smith | 23-08-13 | 00:47

Ik was in Haren | 23-08-13 | 00:41 | + 0 -

Daar zit ook wat in en dat onrendabele was niet aardig van mij geloof ik.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:43

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:35 |
Ik zie het altijd maar als bewijs, dat mijn reactie ergens op de wereld ook op ander scherm is verschenen, dan alleen dat van mij.

Ik was in Haren | 23-08-13 | 00:41

@sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:28
Wel sportief dat je je er bent. Maar weet je, de interpretatie van de zgn 'realiteit is ook weet afhankelijk van de persoon. Ok, vergezocht, maar toch.
(bedoelde ik)

AntiSoof | 23-08-13 | 00:41

@sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:28
Wel sportief dat je je er bent. Maar weet je, de interpretatie van de zgn ook 'realiteit is ook weet afhankelijk van de persoon. Ok, vergezocht, maart toch.

AntiSoof | 23-08-13 | 00:38

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:34 | + 0 -
Ik druk niet op plus of min en vindt dat GS zich kapot zou moeten schamen dat volwassen mensen (?) zich daar zichtbaar druk om maken.
Het roze leger dat over kudo's rept *proest*

Mark Smith | 23-08-13 | 00:37

Mark Smith | 23-08-13 | 00:33 | + 0 -

Ik zie een minnetje hier altijd als een teken dat ik toch iets goed deed. Dat zo'n onrendabele de moeite nam op het knopje te drukken. Bij gebrek aan argumenten.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:35

Mark Smith | 23-08-13 | 00:33 Ik zag je er eerder over te keer gaan. Je doet het zelf ook. Zonder enig onderbouwd argument op de min drukken.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:34

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:28 | + -1 -
Jij let er echt op hė, die plusjes en minnetjes? Gebrek aan zelfvertrouwen? Of slaap je der niet van?
Sukkel.

Mark Smith | 23-08-13 | 00:33

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:28 | + 0 -
Linken naar de telegraaf, ooit een trigger voor eeuwige hoon hier.

Mark Smith | 23-08-13 | 00:30

Doldwaas | 23-08-13 | 00:28
Waar staat bankmedewerker moet staan bankier. De gewone medewerker lijdt er ook onder. Stop de tijd!

Doldwaas | 23-08-13 | 00:29

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:21 | + 0 -
Jij bent een goed voorbeeld.

Mark Smith | 23-08-13 | 00:28

En Mark de minnert is weer binnen.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:28

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:18
Wie zijn we? Zijn dat die postbezorgers die steeds harder moeten knokken om hun broek op te houden? Zijn dat die zorgmedewerkers die met evenveel mensen zonder daar ooit iets voor terug te doen steeds meer zorg moeten verlenen? Is dat die ZZP'er die moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen?

Vanuit mijn populistische onderbuik is die we toch vooral de topmanager die zonder werkelijk productief te zijn steeds meer geld opstrijkt. Ook die bankmedewerker die de economie de afgrond in heeft geholpen, maar nog steeds fikse bonussen opstrijkt hoort waarschijnlijk bij die we.

Niet iedereen heeft op te grote voet geleefd en het steeds beter gekregen. Speak for yourself, bro!

Doldwaas | 23-08-13 | 00:28

necrosis | 23-08-13 | 00:25 Jaja, met rente.

Ik denk van niet. IJsland betaalde niet terug, Griekenland heeft nog meer nodig en betaalt niet terug. Cyprus betaalt niet terug. Italië betaalt niet terug. En Egypte, oh wacht, dat was een schenking.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:27

necrosis | 23-08-13 | 00:16 | + -1 -
Omdat Nederlanders een benepen kruideniersmentaliteit hebben en " wat als" voor in de mond hebben liggen. Voorts alleen mar klagen in olaats van mogelijkheden te zien en verder chronisch ontevreden naar beter gesitueerden kijken. Als laatste noem ik nog de vele kliklijnen.
Genoeg redenen?

Mark Smith | 23-08-13 | 00:26

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:21 | + 0 -

En een nieuwe primaat in de burelen. Hoera ! Ik zeg helemaal nergens dat we het beste land zijn. Dat maak jij ervan. En nu ga je lukraak wat aannames met feiten mengen en denk je daarmee indruk te maken ? Op mij niet. Zet dat maar in de krant.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:25

@zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:24
MET rente!

necrosis | 23-08-13 | 00:25

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:18 We zijn kredietmiljardairs.

We hebben overal nog wat tegoed.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:24

@Supermatthijs | 23-08-13 | 00:18
Dat is geen antwoord op mijn vraag maar ik ben niet anders gewend van je.

necrosis | 23-08-13 | 00:22

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:17 Ja ja, eerst maken ze iedereen zo'n beetje ZZP-er en als dan iedereen voor eigen rekening en risico werkt halen ze de voordelen weg.

Lekker stel zit er. Met die vreemdganger van een Samsom die niet eens het lef had om in het kabinet te gaan zitten.

We weten nu waarom, zo'n schandaaltje kun je als Kamerlid wel hebben, als minister niet.


Kun je nagaan hoelang ie die blonde campagnetrien al aanduwt. Hij belazerde zijn eigen vrouw. En die staat dichter bij hem dan wij. Dus ons belazert ie ook. En harder.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:22

@supermatthijs Wat een slap gezanik over we wonen in het beste land bla di bla. Koopkrachtontwikkeling van Nederlandse burger blijft erg achter door de kleptocratie die jij vast kapitalisme noemt. Verder, omdat de groei in Nederland (en het Westerse wereld) met name gedreven was door krediet. De rekening van dit alles moet nog worden betaald en aangezien de euro niet houdbaar is, gaat dit zeker gebeuren. Het mooiste is nog dat je zegt voor de PvdA te zijn, maar de totale scheefgroei door de kleptocratie niet eens benoemd. De voorspoed die wij hebben is dus voor groot deel gebaseerd op lucht (krediet) en nog fout verdeeld ook. Iets waar het links hart toch van zou moeten breken, nietwaar?

sassen van elsloo | 23-08-13 | 00:21

necrosis | 23-08-13 | 00:16 | + 0 -

We hebben jarenlang ver boven onze stand geleefd en zullen het nu even met wat minder moeten doen. Maar we blijven gewoon één van de rijkste landen ter wereld.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:18

Die Duyvenstein heeft een heel mooi punt dat Nederland een fantastisch land is, maar dat is het eerder ondanks dan dankzij de politieke elite van de afgelopen jaren. Het enige waar deze politici mee komen is meer bezuinigen, afbraak van verworven rechten en vooral alles bij het oude houden. Lost het de werkloosheid op? Lost het de groeiende onvrede over de staat van de multiculturele samenleving op? Nee!

Maar mogen we daar cynisch over zijn? Wat Duyvenstein betreft niet. Het zou toch veel makkelijker zijn als bloggers, columnisten en andere luizen in de pels dansen naar de pijpen van de politieke elite die in de eerste plaats het probleem veroorzaakt heeft door een corrupt financieel systeem te creëren en ten tweede geen werkelijke oplossingen voor een einde aan de crisis heeft.

Doldwaas | 23-08-13 | 00:17

dani7902 | 23-08-13 | 00:13 | + 0 -

Je zat zelf makkelijk te lullen in je post van 23.33. Maar gewoon aantoonbaar een hoop onzin. We betalen hier niet het meeste belasting, de lasten zijn hoog maar niet het hoogst en we zijn gewoon nog steeds één van de rijkste landen ter wereld. En daar zit jij nu als een verongelijkt kind over te klagen. Schaam je !

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:17

@Supermatthijs | 23-08-13 | 00:05
Als Nederland zo rijk is als jij 'bewijst' met je linkjes, waarom kopen we dan niet massaal een nieuwe auto, een huis.......
Waarom doet Nederland het ronduit slecht in de Eurozone qua consumentenbesteding?
Luister jij wel eens naar echte economen?
Of lees jij alleen door PvdA-politbureau goedgekeurde propaganda?

necrosis | 23-08-13 | 00:16

Jij kan helemaal niet kijken in mijn situatie gozert!!
Dat jij dan blijkbaar lekker knus in je bijna villa wijk zit, wil niet zeggen dat ik dat ook zit!!

Maar goed als jij t rechtse retoriek vindt, ik vind jou antwoord het zoveelst bewijs van t standaard wegkijk gedrag van links. Of te wel, ik zie het probleem niet dus het bestaat niet!!

Makkelijk lullen ken jij!!

dani7902 | 23-08-13 | 00:15

Jij kan helemaal niet kijken in mijn situatie gozert!!
Dat jij dan blijkbaar lekker knus in je bijna villa wijk zit, wil niet zeggen dat ik dat ook zit!!

Maar goed als jij t rechtse retoriek vindt, ik vind jou antwoord het zoveelst bewijs van t standaard wegkijk gedrag van links. Of te wel, ik zie het probleem niet dus het bestaat niet!!

Makkelijk lullen ken jij!!

dani7902 | 23-08-13 | 00:13

Handenvol met pillen moet slikken om weer rustig te worden.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:12

dani7902 | 23-08-13 | 00:07 | + 0 -

Dat zijn helemaal geen feiten maar het is domme rechtse retoriek. Zoek eens op wat ontwikkelingshulp ons kost, zoek eens op wat Griekenland ons kost. Niks feiten, je praat poep en loopt hier te zeiken zoals zoveel anderen met volop vreten in je bek. Je leeft hier (nog steeds) in één van de rijkste landen ter wereld.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:10

Sukkelmatthijs
Jij loopt te zeiken dat ik weg moet!!
Ik constateer gewoon een aantal feiten!
Realiteit! Is zeker te hard en te confronterend voor je roze wolk?

dani7902 | 23-08-13 | 00:07

PvdA.
Alleen al om die naam verdienen ze een vuurpeloton.
Lees de geschiedenis er nog maar eens op na Marcel!
Begin maar in 1783.

mothersfinest | 23-08-13 | 00:03

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:55
BBP is niet hetzelfde als besteedbaar inkomen!

necrosis | 23-08-13 | 00:01

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:00 Ik bedoel jou hè?

Voor als je dat niet in de gaten had.

zeg maar jansen | 23-08-13 | 00:01

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:59 | + 0 -

Dat klopt, op een oude fiets moet je het leren.

Supermatthijs | 23-08-13 | 00:00

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:44 Jouw tante heeft een lul. Ze noemt het zelf haar neefje.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:59

@King of the Oneliner | 22-08-13 | 23:44
Paniekvogel.
http://shirtoid.com/17054/think-outside-the-box/

Ongeblustekalk | 22-08-13 | 23:55

Wie is Redactie?? NAW?

Masturwasbeert | 22-08-13 | 23:49

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:40
Je moet niet kijken naar andere landen, je moet kijken naar wat mensen in NL maandelijks verdienen (of 'krijgen'), wat ze na belastingen en heffingen overhouden en wat ze daar voor kunnen kopen!
DAT is relevant!
Waarom denk je dat veel mensen die in de grensstreek van Duitsland en België wonen, daar hun eten, benzine en drank/rookwaar kopen.....?

necrosis | 22-08-13 | 23:48

dani7902 | 22-08-13 | 23:43 | + 0 -

Betaal jij effe lekker zelf, pauper. Jij loopt hier toch te zeiken dat het allemaal niks is ? Ga weg dan, doei ! En doe ze de groeten daar van me vanuit één van de rijkste landen ter wereld.

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:48

Aan gediscussieer op internet hebben we uiteindelijk niks, politici liggen allang op hun dure Auping bedje, als hier 's nachts de ene na de andere woedende uithaal wordt gedaan, en mensen de problemen haarfijn analyseren en met oplossingen komen aandragen.
Het enige wat misschien helpt is keiharde actie, dus niet lullig met olijke en ludieke spandoekjes gaan zwaaien op het Malieveld (" Wij pikken het niet meer!!!" " Oprutte!!" etc), maar gewoon een ring (cordon sanitaire, maar dan echt) om Den Haag leggen, alle uitvalswegen blokkeren, en ook GEEN uitzonderingen maken voor ambulances, politiewagens, corps diplomatique, en meer van dat gelul.
Het moet duidelijk worden dat het serieus is.
Dus alle wegen van en naar Den Haag blokkeren d.m.v. menselijke ketens en auto's dwars op de weg.
Dit volhouden, totdat de staan Nederlandse winkels, organiseer trips naar Duitsland om daar in te kopen.
Dit ook net zolang volhouden tot zijn ware ugly face laat zien, en het leger of de politie de boel uit elkaar probeert te slaan.
Plan b)bewust kopersstaking tot het verboden wordt, en de staat harde maatregelen gaat treffen.
c)Troll The System
vraag bijvoorbeeld kinderbijslag aan voor kinderen in het buitenland (hoeven niet per se te bestaan of van jou te zijn.
(Oh ja, dat wordt al gedaan...)

King of the Oneliner | 22-08-13 | 23:44

necrosis | 22-08-13 | 23:42 | + 0 -

Als mijn tante een lul had dan was het mijn oom.

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:44

Nietzosupermatthijs
Prima!! Betaal jij t voor me? Doe maar enkeltje JFK met goedgekeurde greencard.
Anders: sssssssst!! Zip it!!!

dani7902 | 22-08-13 | 23:43

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:36
Als alle 'rendabelen' hun biezen pakken en emigreren, wie denk je dat de PvdA DAN gaat uitknijpen voor hun linkse hobby's......

necrosis | 22-08-13 | 23:42

Alex Sassen van Elsloo +1

Interpoolbal | 22-08-13 | 23:41

@Van Duyvenbode | 22-08-13 | 23:24
Politicy zitten er niet voor de burger. Ja, op papier misschien, maar in de praktijk zitten ze er voor zichzelf, de partij en de regering. De regering zijn de koning en de ministers. De 2e kamer zou ons moeten vertegenwoordigen, maar de leden ervan zijn gevangen in de partij-constructie. De leden worden niet gekozen, maar benoemd door de partij, zie;
www.despinoza.nl/spinoza/artikelen/de_...
Daar wordt e.e.a. uitgelegd.
Ook kan ik je de bestudering van de Grondwet aanbevelen.;
www.parlement.com/id/vhnnmt7jesyv/hoof...

AntiSoof | 22-08-13 | 23:39

Marcel bedoelt:
We moeten niet zo zeiken op de regering (pvda) want dan worden de oppositiepartijen (niet-pvda) populair.

Benno | 22-08-13 | 23:39

@ necrosis | 22-08-13 | 23:32 | 0
Had t kunnen weten.
* out *

cobie | 22-08-13 | 23:37

dani7902 | 22-08-13 | 23:33 | + 0 -

Je praat poep maar ga dan weg joh als het hier allemaal zo slecht is. Er gaan dagelijks ik weet niet hoeveel vliegtuigen vanaf schiphol. Doei !

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:36

Oh oh oh! Wat een geweldig land!
Belastingen zijn t hoogste van europa,
Lasten voor de burgers idem dito!
Regering loopt alleen maar hun best te doen voor de eu(ssr) en de aanwezige allochtonen.

Als je een keertje je frustraties botviert op de twits of fakebook , staat binnen no time een peleton me'rs in je woonkamer.
Als je een huurhuis wilt, omdat "kopen" onbetaalbaar is geworden moet je achteraan aansluiten met je woonpas, maar ben je allochtoon + zielig heb je zo een huis van de woningbouw dmv urgentie.

Politie klust tegenwoordig meer bij als incasso medewerker dan dat ze crime fighten doen.
Als je naar de voetbal gaat, wordt je door die zelfde politie meerdere malen ongevraagd op de foto gezet, ook al hebbje geen hooligan aanleg.

Regering zegt nergens geld voor te hebben (zorg, onderwijs) maar maandelijks gaat er miljoen(en) naar de griek of ander pauperland.

Bedrag wat bezuinigd moet worden is jaarlijks net zo hoog als wat er onder het motto van ontwikkelings zorg naar afrika etc. gaat!

Wegen worden binnenkort niet meet onderhouden.

Onrendabelen Vervoer is bijna van amateuristisch niveau (Fyra) en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Jaaaa geweldig land hoor!!

dani7902 | 22-08-13 | 23:33

@Publius | 22-08-13 | 22:07

Payback time? U heeft nog niet zolang stemrecht is het wel?

Een week voor de verkiezingen zoeken ze elkaar weer op. De VVD en de PvdA praten met het CDA en uiteindelijk zal het er op uit draaien dat de kiezer weer dezelfde fout maakt.

Wientjes (de Nederlandse industrie) zal het nooit toestaan dat zowel de PVV of de SP voldoende macht krijgt om weznelijke sociaal en economisch inhoudelijke verschillen te kunnen maken.

Sumato | 22-08-13 | 23:33

Ieder nog een fijne discussie morgen weer vroeg op.
Welterusten.
*licht uit doet en voor necro nachtlampje aanzetten doet*

cobie | 22-08-13 | 23:32

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:26
Dat is geld dat van de burger is gestolen om PvdA-dingen te doen voor PvdA'ers.
Zoals jouw uitkering......

necrosis | 22-08-13 | 23:30

necrosis | 22-08-13 | 23:25 | + 0 -

Populistisch gelul en dat weet je best. En de multiculti is niet exclusief de schuld van de Pvda. Eerder van de VVD, je weet wel waar Greet jarenlang voor in de kamer zat.

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:29

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:22 | + 0 -

Onzin, we hebben hier nog geld voor de gekste dingen en behoren nog steeds tot de top 10 van rijkste landen ter wereld. Al dat gezeik en geklaag hier altijd maar. Besef toch eens hoe goed je het hier hebt. Dankzij de Pvda !

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:26

Ook een klassieker, ondanks en dankzij omdraaien.
De draaiert schrijft: "We wonen (nog) in een van de prettigste landen DANKZIJ het kabinet".
Dit moet zijn: "We wonen (nog) in een van de prettigste landen ONDANKS het kabinet."

huh, ian? | 22-08-13 | 23:26

@ necrosis | 22-08-13 | 23:19 |
*schop verkopen doet*
;-)

cobie | 22-08-13 | 23:25

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:18
Het is inderdaad prettig wonen (in je gated community) als je geld genoeg kan graaien om jezelf te onttrekken aan de (dankzij de PvdA) gecreëerde) multicultiwaanzin.

necrosis | 22-08-13 | 23:25

Waarom zitten de politici er in de eerste plaats? Om het belang van de burgers te vertegenwoordigen, de Nederlandse burger, en niet de Griekse, Italiaanse, Roemeense burger. Het mateloze wegrelativeren van Nederland als land en natie ligt aan de wortel van het wijdverbreide cynisme. Nederland wordt door onze eigen politiek verraden aan de EU en de multikul. Vind je het gek dat mensen cynisch zijn geworden.

Van Duyvenbode | 22-08-13 | 23:24

lanexxx | 22-08-13 | 23:21 | + 1 -

Tering, wat moet Greet dan niet roken ?

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:23

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:18 Duyvestijn zit in de ontkenningsfase. Het was een fijn en rijk land.

Onze rijkdom is nu bij die corrupte Grieken. En het beetje wat we nog over hielde nivelleerde de PvdA weg.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:22

Ik verdenk dit soort PvdA lichten van het roken van te zware wiet, ze sporen gewoon niet!

lanexxx | 22-08-13 | 23:21

@cobie | 22-08-13 | 23:12
En een 't' te weinig....
[/taalnazimodus]

necrosis | 22-08-13 | 23:19

@ Guido | 22-08-13 | 23:16
Als je de vieze smaak van de PvdA wilt wegwerken denk ik dat we heel wat uitjes te kort komen :-P

cobie | 22-08-13 | 23:18

Duyvestijn heeft hier natuurlijk wel helemaal gelijk. Al dat gelul over wanbeleid, we leven in één van de rijkste landen ter wereld. Nog steeds.

twitter.com/Liefdevollid/status/37049...

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:18

Inzicht en rationaliteit zijn ook ver te zoeken bij Duyv.

schrale anus | 22-08-13 | 23:16

Niet zo'n gelukkige vergelijking van Marcel, die haring met uitjes. Een haring eet men zonder uitjes, die behoeft geen krans. Vroeger echter, toen de haring nog in zout werd bewaard, was de oude haring ranzig en bremzout. Om de vieze smaakt te maskeren deed men op die belegen slechte haring wat uitjes. Hij zet de PvdA en de andere klassieke partijen dus weg als oud en verrot...

Guido | 22-08-13 | 23:16

@ Welles! Nietes! | 22-08-13 | 23:11 |
Ik had een 'o' teveel neergezet.
Vandaar -o ;-)

cobie | 22-08-13 | 23:12

@cobie | 22-08-13 | 23:02
Aan iemand die de o niet kan uitspreken?
Of was het slechts verbazing dat linkse politicus schrijf bij rechtse media.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 23:11

Cynisme is de taal van de machtelozen.

triasenergetica | 22-08-13 | 23:10

@wakkere_nederlander | 22-08-13 | 22:39
Heb je het over het werven voor de EO ofwa?

Ongeblustekalk | 22-08-13 | 23:10

@ Supermatthijs | 22-08-13 | 23:07 |
Geven gewoon jou de schuld.
Als PvdA stemmer.

cobie | 22-08-13 | 23:09

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:07 Jij leest echt niks hè?

De afgelopen jaren iedereen regelmatig en hier ter site.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:09

Gaan jullie elkaar nu huilend in de armen vallen en beloven dat het toch wel allemaal goed komt, trots der natie?
Wat een vertoning zeg, stelletje jankerTs.
Toetsenbordhelden! ;) Kuss.

Ongeblustekalk | 22-08-13 | 23:08

Heeft iemand de Pvda al de schuld gegeven van al het slechts op de wereld ???

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:07

@Supermatthijs | 22-08-13 | 23:05
Psssst! Afwerkplek in de buurt van het binnenhof zeg maar.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 23:07

necrosis | 22-08-13 | 23:03 De Plaats. Nadere aanduiding niet nodig.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:07

@Kaas de Vries

Electronisch patienten dossier
Rekeningrijden
kwartje van Kok
Alle ICT projecten
kinderbijslagfraude
privatisering nutsbedrijven
aardgas gratis weggeven aan Italie en Frankrijk

ik stop ook voordat ik een pvv stemmer ga worden
Ze kunnen het echt niet

HistoryTeacher | 22-08-13 | 23:06

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:05 Nou, dat valt wel mee.

Als Kaas het nou was. Enfin.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:06

@necrosis | 22-08-13 | 23:03
Idd de gebroeders gingen voor minder tussen de paarden daar!

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 23:06

necrosis | 22-08-13 | 23:03 | + 0 -

De groene pixel ?

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:05

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:03 | + 1 -

Ik ben bang dat de tafel er aardig van langs gaat krijgen als het wel zo is.

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:05

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:02 Ik hoop van niet. De vlek begint net een beetje te vervagen in de tafel.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:03

Dankzij al die falende en huilende politici, hoop ik op de terugkeer van het Groene Zoodje.....

necrosis | 22-08-13 | 23:03

Supermatthijs | 22-08-13 | 22:56 Nee, heeft. Hij heeft.

zeg maar jansen | 22-08-13 | 23:02

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:59 | + 0 -

Tsja, dat zit er wel in. Zal Joris hem ooit weer tot ons toelaten ?

Supermatthijs | 22-08-13 | 23:02

@ Welles! Nietes! | 22-08-13 | 22:55 |
Verhuurt.
Beetje zwart bijverdienen he :-P

cobie | 22-08-13 | 23:02

Ik denk dat de mensen soms hun denken baseren op de mediaberichten, hoe zouden ze op bepaalde gebieden anders kunnen? Dus het cynisme en de negativiteit is in wezen afkomstig van de media. Nu rijst de vraag wie die media betaalt. Want wie betaalt bepaalt.

AntiSoof | 22-08-13 | 23:01

@Supermatthijs | 22-08-13 | 22:56 | + 0 -
Oh oh oh wat zal Bakito jaloers zijn.

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:59

@basweetuwel- Ik kan inderdaad ook nog wel op andere dingen reageren hoor, hoewel ik natuurlijk liefst een beetje loop te bashen tegen de moslim-bashers, terwijl ik toch echt geen moslim ben.maar is een beetje hetzelfde misschien als die homo-bashers rond Poetin, vind ik ook niks, terwijl ik toch niet lesbisch ben.

iris kijkt | 22-08-13 | 22:57

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:43 | + 0 -

Je bent de grootste lul hier Kaas, beschouw dat maar als compliment.

Supermatthijs | 22-08-13 | 22:56

Ach Duiffie. Als u dacht dat al die kritiek pijn deed moet jullie nog eventjes doorgaan op dit gebaande pad. Dan zal dat mee blijken te vallen...
.
* Riek nog maar eens slijpt *
.
PS: Medelanders, dat ding is onderhand zo scherp dat ie moeiteloos door gewapend beton gaat. Of jullie even wakker willen worden, dus...

Parel van het Zuiden | 22-08-13 | 22:56

Zolang politici partijbelang en dus eigenbelang voor Landsbelang stellen blijft het kut.

Er zal pas iets veranderen als er echt iets erg gebeurd. Pas als het kalf verdronken is.

Bad Ass Justice | 22-08-13 | 22:55

@cobie | 22-08-13 | 22:38
Is de rest van je toetsenbord gestolen cootje?
ghe.. ghe.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 22:55

Zoals onze grote profeet Balkenende ons reeds voorspelde; "Na het zuur komt het zoet!" snel dus opnieuw naar de stembus,en laat maar komen die(zogenaamde) zure coalitie van PVV en SP dan krijgen we eindelijk het zoet.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 22:53

Schrijfstijl kan nog wat verbeterd worden. Sinds wanneer is de heer Sassen van Elsloo toegetreden tot de redactie?

Petrus de Rewa | 22-08-13 | 22:52

Treffend voorbeeld van die haring, uitjes en het zuur. Ik blief het niet en ik blief de politiek ook niet.

Watapatja | 22-08-13 | 22:51

'If there's one thing that makes me cynical, it's optimists. They are just far too cynical about cynicism'.

Rest In Privacy | 22-08-13 | 22:44

@Itzamná | 22-08-13 | 22:33 | + 2 -
Jazeker, maar dit wist ik al.

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:43

'Toch leuk dat links bij rechts komt schrijven.'
Ik moest meteen even denken aan onze Johnny...

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 22:39

-o

cobie | 22-08-13 | 22:38

De PvdA is het cynisch politieke antwoord op een eerlijke samenleving!

Ik was in Haren | 22-08-13 | 22:38

Volgens Rutte gaat alles goedgekomen.
Maandag of dinsdag zijn de discussies met de PvdA en de VVD ( dus geen enkele van andere partijen weet er iets van) waarschijnlijk rond.
Oh ja en Rutte denk dat het goedgekeurd woord door de andere partijen en de 1e kamer.
*bloeddruk verlager alvast halen gaat*

cobie | 22-08-13 | 22:37

Makkelijk, de ander de schuld geven van eigen falen. Wel grappig dat hij de PVVDA vergelijkt met haring. Al was paling nog een betere vergelijking geweest. Ik denk dat het hoog tijd is dat andere partijen het maar eens gaan proberen. Veel slechter zal het niet kunnen. Zelden zo'n poppenkast gezien.

Robertski | 22-08-13 | 22:36

Cynisme ontstaat als je het gevoel krijgt door het gedrag van de ander dat jij er niet toe doet.

Rest In Privacy | 22-08-13 | 22:35

Het is tijd voor Hollandse nieuwe in plaats van de bescheten restjes aas van voorgaande seizoenen...
.
Zeg ik nou Hollands? Daar is geen woord Europa bij.
.
Nederland weer volledig soeverein en dan de puinhopen van 30 jaar gevestigde politiek opruimen..

Parel van het Zuiden | 22-08-13 | 22:34

Zwaar dagje, i'm out.

Sleep well @ all.

Itzamná | 22-08-13 | 22:34

Laat Zwitserland ons maar overnemen.

Dan komt alles goed.

ProAsfalt | 22-08-13 | 22:34

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:27 | + 0
Ben meer van de mezcal, maar begrijp je boodschap.

Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand 'cynisch' wordt genoemd als hij alleen maar benoemt wat er gaande is.
Ik zou bijna om die reden cynisch worden, wat ik in wezen niet ben. Ik zie veel dingen totaal uit de hand lopen. Daar je ogen voor sluiten, dat is cynisme. Jij doet dat niet en dat is zeer in je te prijzen.

Verder ben je natuurlijk een lul.
Dat bindt.

Itzamná | 22-08-13 | 22:33

@Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:19
Je moet eens met mijn psych gaan praten, die heeft ook pilletjes om rustig te worden. Geen nieuws meer volgen helpt ook goed. En al dat gedoe omtrend een soort 4e rijk .. laat toch gaan joh :D
*Geeft Kaas een banaan

SyntaxError | 22-08-13 | 22:33

Oude wijn in nieuwe zakken. U mag wel kritisch zijn. U mag het zelfs hardop zeggen tegenwoordig. Maar gvd wel PvdA stemmen he!?
Niet luisteren naar die clowns aan de zijlijn. Hier, neem nog een gratis haring.

Not Muhammad | 22-08-13 | 22:32

lees ik toch net dat kathleen ferrier nog 9 jaar wachtgeld @ 70.000 euris gaat zitten trekken in hong kong waar manlief docent missiologie is. en dan het raar vinden dat uitgeknepen burgers cynisch over politiek worden. waarom wordt fraude door politici op pluche kussens niet vervolgd? wel je druk maken over brievenbuspissers, wat uiteraard laakbaar is, maar binnen het ambt frauderen is ineens wel chic en straffeloos. te veel declaren is gewoon valsheid in geschrifte.

minimá-armezusvan.. | 22-08-13 | 22:31

Liegen in de politiek is een concept dat begin jaren 70 door de Pvda, ene den Uijl, Pronk en van Dam is uitgevonden.
Polariseren noemde het geboefte dat.
Alle middelen waren toegestaan, liegen, bedriegen, you name it als Links er maar goed uit kwam.
De term Links en Rechts is ook door die lui toen verzonnen.
De bedoeling was Rechts in een kwaad daglicht te plaatsen en te verpletteren en tussendoor de confessionele partijen ook onder de voet te lopen.
Geen geintje was een bewuste lijn die men toen ingezet heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-13 | 22:30

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:19
Indrukwekkend CV, Loek Hermans is jaloers op je.

Boerenbrandtlul | 22-08-13 | 22:27

Die is ook com-pleet hersendood. Journalisten, columnisten en dat soort is bedoeld om de luis in de pels te zijn. Dat hoort zo. 'Duiding geven aan', zoals de GS-mensen zo graag zeggen. Helaas is 99,9999% van de 'journalisten' en 'columnisten' een inholland-diploma nog niet eens waardig. Anders gezegd: is dat nog te hoog gegrepen voor ze. Even een paar 100 jaar terug in de tijd: de verlichting kwam door? Kritische mensen. Punt.

BellaBella | 22-08-13 | 22:27

Draai eens om Duyv. Als er een sterke, charismatische, integere, etc-etc politicus/a aan het firmament zou verschijnen, zou Geenstijl hem of haar hetzelfde 'aandoen'?

Nee. Het ligt aan jullie zelf. Als je 'echt' bent en ergens voor staat, dan kan je op je bek gaan, maar Geenstijl is geen kopschopper. En in de comments wordt afgerekend met reaguurders die dat wel doen.

Was Geenstijl er niet, dan was het wel een ander. Dit is ook burgerparticipatie anno nu. Je hebt er maar mee om te gaan.

Organische evolutie | 22-08-13 | 22:27

@Itzamná | 22-08-13 | 22:24 | + 0-
Stuur bier.

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:27

Eerder zijn PVV en SP de haring en de PvdA het (erg)zuur en de VVD (huilen) de uien...

paost712 | 22-08-13 | 22:26

Zoals ik bij de bash-tweet van baardsterk al zei ze worden bang... er hangen nieuwe verkiezingen in de lucht,en dan heb ik het niet over de gemeenteraadsverkiezingen.
Het grote demoniseer rad is weer aangezwengeld omdat er veel volk op 21 september voor het PVV protest in Den Haag wordt verwacht, en dat willen de haringen liever niet om maar bij de beeldspraak van Duyvedinges te blijven.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 22:24

We wachten in spanning af of een oplossing uit het politieke midden komt (haringen in een ton), maar we rekenen door de vele teleurstellingen uit het verleden nergens meer op.

Boerenbrandtlul | 22-08-13 | 22:24

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:19 | + 1
Ach man, je hebt helemaal gelijk. Geef het niet op, iemand moet het zeggen.

Je was geloof ik wat snel, want 'immigratie zonder grenzen' is betekenisloos, maar ik geloof dat iedereen, ook ik, wel begrijpt wat je bedoelt.

Keep it up, bro!

Itzamná | 22-08-13 | 22:24

Bij de volgende verkiezingen zal ook gewoon de EU weer winnen.Linksom en rechtsom loopt aan de leiband.

van stampij | 22-08-13 | 22:23

Beste Marcel,
.
Wellicht is het handig om het tijdens de "bezuinigingsoverleggen" (lastenverzwaaroverleggen) eens te hebben over concrete bezuinigen op het aantal clusterfucks dat dit kabinet jaarlijks produceert.
.
Meer specifiek de economische clusterfucks zoals die spraakverwarring lastenverzwaren en bezuinigen. Ga echt bezuinigen, kosten besparen dus!
.
Wellicht dat de kritiek dan minder wordt.
.
MvG,
.
PvhZ

Parel van het Zuiden | 22-08-13 | 22:23

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-08-13 | 22:22 | + 0 -
Ja of zelfs van zusterpartijen van de PvdA...

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:23

Publius | 22-08-13 | 22:07 | + 7 -
Verwacht er niet teveel van.
Je wil niet weten hoeveel onnozelaars er stemrecht hebben, maar binnenkort weet je het wel.

jemagookniksmeer | 22-08-13 | 22:22

Toch verdient juist Marcel Duyvenstein enig krediet. Samen met zijn vriend Eddy Terstall behoort behoort hij tot de kritische 'liefhebbende leden' van de PvdA die op de rechtervleugel van die partij regelmatig in conflict komen met het oud linkse regenteske partijkader. In tegenstelling tot die lui heeft hij bijvoorbeeld geen persoonlijke hekel aan Geert Wilders behalve dat hij deze als een politiek opponent beschouwd. Of Duyvenstein in zijn stukkie in de Elsevier zo hard uit de bocht vliegt als Alex Sassen van Elsloo doet voorkomen kan een ieder voor zichzelf uitmaken. Maar als je PvdA'erts wil bashen dan zijn er wel andere beter geschikt daartoe.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-08-13 | 22:22

@Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:15
Sinds Arts en Auto alleen nog maar schrijft over Opel en Audi.

kapotte_stofzuiger | 22-08-13 | 22:21

Basaal is eigenlijk dat we niks hebben aan al die partijen. We hebben, als elk normaal land, genoeg aan twee, maximaal drie partijen. Dan kun je iets veranderen.

Dat polderen heeft ons land niks gebracht. Doe mij maar een conservatief kabinet dat voor alles de eigen autonomie handhaaft en dus niet overdraagt aan Brussel en de ruifvreters en criminelen van zekere afkomst niet laat schoffelen, maar gewoon aan publieke werken zet. Die Noord-Zuid lijn kun je ook wel uitgraven zonder machines - steken ze wat van op.

Die lijn is trouwens volstrekt overbodig, wat het des te nuttiger maakt om die imbecielen bezig te houden.

Zei ik al 'krant'?

Itzamná | 22-08-13 | 22:21

"Duyv stelt namelijk dat het bijtende cynisme van opiniemakers voedsel is voor de politieke flanken; ofwel PVV en SP."

En hier moet ie ook niet zeiken: zijn kudtpartij heeft driekwart van de NPO als brandstof.

ZKH EénOog | 22-08-13 | 22:19

"Het punt van Marcel is namelijk dat columnisten en andere opiniemakers te cynisch zijn"

Aha dus politici falen om dat we te cynisch zijn, en dan heb je ook nog de stomme reaguurders met hun grote bek.

Het spijt me jongens volgende is allemaal mijn schuld

-immigratie zonder grenzen
-Fyra
-JSF
-Hedwigepolder
-Betuwelijn
-Griekenland
-ESM
-Bulgarenfraude
-Marktconforme zelfverrijking semi-publieke bestuurders
-Elatik Fatimek, ofzo, die met die neus.
-Noord Zuid lijn

Sorry die lijst is langer maar ik kreeg direct last van mijn winterdepressie. En dan moeten we niet net doen alsof ik al het gefaal van 200 jaar opnoem, dit is voornamelijk van de laatste 10 jaar, wellicht zelfs 5.

En dan ben ik te cynisch.

Godverdomme ik ga een joint roken met Bakito, ik geef hetop.

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:19

@Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:15
cda in oppositie, vvd in de regering. dan krijg je dus een schizofrene elsevier.

cumshaft | 22-08-13 | 22:19

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:15 |
Sinds Quid bij GS schrijft?

Russ Meyer | 22-08-13 | 22:19

Ik ben bang dat Wilders te soft is en ook de zoveelste draaiende onbetrouwbare politicus.
Moeten we het toch van de revolte hebben.

ZDEV | 22-08-13 | 22:18

Als ik het goed samenvat; Politiek is verstokt van en verdraait realiteit als men deze eindelijk onder ogen ziet. Eens!

Russ Meyer | 22-08-13 | 22:17

Zelfstandige denkers zijn de doodsteek voor de dictatoriale democratie waar wij in leven.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 22:16

Alsof je cynisch zou moeten zijn om in te zien dat Den Haag (en Brussel) vol met cynici zit.

Hoef je alleen maar voor te kijken, tsss.

Itzamná | 22-08-13 | 22:16

"Op zichzelf prima dat links bij rechts komt schrijven"

Sinds wanneer is Elsevier weer rechts?

Kaas de Vies | 22-08-13 | 22:15

De stolp lijkt vooralsnog nog steeds onbreekbaar.

Maar dat zal niet heel lang meer duren. Een groeiend aantal werklozen en daklozen staan dalijk op die bunker te rossen.

ZKH EénOog | 22-08-13 | 22:15

Volgende keer stem ik voor het eerst PVV en dat komt niet door een of andere columnist, maar door een totaal visieloos kabinet.

Ohm | 22-08-13 | 22:14

@iris kijkt | 22-08-13 | 22:09 ,

Leuk dat u reaguurt.. het topic gaat geen eens over islam of mohammedanen...

basweetutwel | 22-08-13 | 22:13

Begrijp ik goed dat Geenstijl NU al wordt beschuldigt van het veroorzaken van het vallen van het kabinet? Zelfkennis bij politici? Gekker moet het niet worden.

Rico den Hollander | 22-08-13 | 22:12

De meeste PvdA-ers beschouwen realisme als cynisme. Dat is het probleem.

kapotte_stofzuiger | 22-08-13 | 22:09

Omschreef m`n schrijfstijl altijd als 'fel realisme'.. #cynisch

DoctahDie | 22-08-13 | 22:09

Wel mee eens met deze column, hoewel enigszins sceptisch toch over het zelfverzekerde toontje van kritiek. Wie gaat hier eens echt iets aan doen ? En dan doel ik niet op knokploegen die maar marktkraampjes van illegalen van straat moeten gaan vegen, zoals in Griekenland.

iris kijkt | 22-08-13 | 22:09

@Duyvestijn Wie last heeft van luizen in zijn pels is de pels niet waard.

Simon de Danser | 22-08-13 | 22:09

veel te lang artikel voor de gemideelde GS reagluurder.
ik haak af

Yabadabedoe | 22-08-13 | 22:08

Ik had vroeger een vriendin en haar vader had de volgende spreuk aan de muur hangen - "houd je verre van domme mensen, je wordt er alleen maar boos van"

Dat houd ik gelukkig al jaren vol - ik kijk geen politiek meer. En ik l*l er ook niet over met anderen. Elk onderzoek naar dit onderwerp is doordrenkt met persoonlijke meningen die als feiten worden geponeerd.

Snackbar van Allah | 22-08-13 | 22:08

*tot*..

Rest In Privacy | 22-08-13 | 22:08

Zie je wel!
Geenstijl heeft het gedaan!

prince | 22-08-13 | 22:08

Ik kan niet wachten op de eerstvolgende verkiezingen. Ook bekend als payback time..

Rest In Privacy | 22-08-13 | 22:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken