Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Smile. Een hatende Yaris op GeenStijl

Steeds. Maar. Weer. Kinderachtig gezeik op de Nederlandse wegen. Wat zijn jelui toch een stel jengelende kleuters in die geasfalteerde zandbak. Toyota Yaris met een inhaalsyndroom kan het even niet hebben dat dashcammeneer a/h einde van de wegversmalling de deur dichtgooit. Om die rekening te vereffenen zwaait de rancuneuze Yaris-kleinburger na een wel geslaagde inhaalmanoeuvre even met zijn imposante 26 centimeter lange stevigkloppend mannenzwaard überlullige rempedaaltje van zijn sneugrijze Japanse koekblik. Gut gut gut, kinders. Weten jullie wel wat van zoiets komt? Juist. Hele stomme ongelukken, met files en oponthoud enzoo die dan weer andere weggebruikers duperen. Pepijn Moll (spiegel), die gisteren op de A9 zijn auto in de prak reed na een soortgelijk akkefietje weet ervan. Welles. Nietes. Welles. Heren, dames ook. Fucken doe je thuis. Niet op de openbare weg.

Reaguursels

Inloggen

87 stampende paardjes... Als je dan vóór iemand wilt invoegen, dan zul je die meestal ook wel vol moeten laten draven tegenwoordig. En anders... rangschik je jezelf gewoon, je kunt er ook achter... Geeft niet, is niet erg.

Ik heb zelf ook een Japannertje met vermogensbeperkingen, en ben me daarvan bewust in het verkeer. Ik ga dus geen acties doen waarvan ik weet dat ik het mezelf (en een ander) lastig maak. P.s. dat de Yaris pas op dit punt op deze weg zich vóór de filmert weet te positioneren, bevestigd mijn bovenstaande verhaal :-) Dus niet meer zo opgefokt doen, Yaris-meneer, ook niet voor of na een dag op kantoor...

ViezeVeeg | 22-08-13 | 11:53

Die knakker ( 73-ZR-RV ) doet dat meerdere keren, dat plots ervoor gooien.
Dus ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zo'n kerel er niet meer tussen laat.
Niet goed, maar voorstelbaar.
Er staan op de weg van die pijlen, dus je weet dat de weg smaller wordt.
Dan hoor je gewoon gas terug te nemen en je klaar te maken om je ertussen te voegen.
Niet om flink gas te geven en over de verdrijvingsvlakken te rijden om er nog net even voor te komen.
En dat remmen op het laatst?
Tja, dat helpt echt niet om de spanning te verminderen. ( die die kerel met dat snijden toch echt zelf veroorzaakt heeft ).

helaas nederlander | 22-08-13 | 09:43

Nog even op het allerlaatste moment voor je insnijden - terwijl achter jou 300 meter leeg is. Ja zo gaat dat tegenwoordig en ik heb er een neus voor inmiddels. Ik rijd dat gat dus ook dicht, geen zin om scherp te moeten remmen voor die sukkels.
Camerameneer heeft helemaal gelijk.

michello | 22-08-13 | 00:17

Mwoa, ik vind hem medium -

ren-forrest-ren-e | 22-08-13 | 00:03

Ik ga een dashcam aanschaffen. wereld zit vol met idioten die per direct een nekschot met een ak47 verdienen

sickstyle | 21-08-13 | 23:15

ik had mn leasebak er vol snelheid met cruisecontrol in gezet, zal hem leren wanner die een dwarslaesie oploopt

m.rotten | 21-08-13 | 23:14

Wederom een werelditem. Waarom gaat Geenstijl nog niet mondiaal? Oh, ik weet het al...

Baron Wilhelmus | 21-08-13 | 21:35

Waar? Arnhem-Noord richting de oprit A50/A12...

drammerd | 21-08-13 | 21:28

Op de weg, nederlanders gunnen elkaar niks en communiceren niet met elkaar, en als iemand denkt dat hij heeft RECHT om iets te deon, dan gaat hij het doen, het heet arrogantie.

Aydont Giveufeuq | 21-08-13 | 19:43

-weggejorist-

RMoser | 21-08-13 | 19:33

-weggejorist-

RMoser | 21-08-13 | 19:32

Ik had hem aangetikt en weg gereden, schade aan mijn auto kan me toch niet boeien.

DarkBever1 | 21-08-13 | 19:09

Typische Nederlandse kleinzielige mentaliteit. Beiden.

Der Schnitzeljäger | 21-08-13 | 19:01

gewoon een tik geven je hebt de beelden al

R.B.Bender | 21-08-13 | 17:20

Kan aan mij liggen hoor, maar in het eerste fragment reed de Yaris (ook al niet zo netjes ingevoegd) dus uiteindelijk VOOR de filmert.
-
Dan is er een stukje dat wij niet mogen zien (..?) en daarna rijdt de Yaris in het tweede fragment wederom ACHTER de filmert.
-
Was de filmert misschien zelf ook niet helemaal vrij van blaam?

mek R | 21-08-13 | 16:53

Wat die Yaris doet getuigd van weinig zelfbeheersing, maar de dashcam meneer/mevrouw is ook een stakker. Op dat punt moet er geritst worden. Bij ritsen voeg je keurig om en om in. De voorganger van de Yaris voegt voor de witte bus in. Dat betekent dat de Yaris achter de witte bus zou moeten invoegen. Dat de dashcam bestuurder dat niet toelaat is ook buitengewoon treurig. Die is net zo goed een zielig Koos Speetje.

HJdeT | 21-08-13 | 16:52

Gezien zijn IK-IK-IK rijgedrag vast een PvdA stemmer en/of zelfs een PvdA ambtenaartje.
LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 14:35

Ik zocht naar en handigerd die dit topic naar de islam kon buigen, maar naar het socialisme is ook goed. Dank u wel!

Mr. Eindhoven | 21-08-13 | 16:48

Ha, de Yaris. Gaat nooit kapot, daalt nauwelijks in waarde, kost bijna geen wegenbelasting, onderdelen goedkoop te krijgen. Daarom heb ik 'm ook. Ik begrijp eigenlijk niet waarom niet iedereen (die geen leaseauto heeft) een Yaris rijdt. Mijn Yaris is een van m'n beste vrienden.

ministerpronk | 21-08-13 | 16:44

Nu ben ik benieuwd naar wat al die mensen rijden die het telkens over pauperauto's, koekblikken etc. hebben. Die hebben allemaal minimaal 200 pk onder de kap zeker? Volgens mij zijn het allemaal 2e hands Astra, Golf of Focusrijders die door zo'n zelfde Yaris het snot voor de ogen wordt gereden.

Bwork | 21-08-13 | 16:38

OpperGek | 21-08-13 | 16:26
je doet je Nick eer aan, dus als je een AMG hebt mag je je wel de hele dag als een stuk stront gedragen?

ITEACHYOU | 21-08-13 | 16:36

Op naar je werk in de hoop niet ontslagen te worden. Het is dus de schuld van Die Rutte. Stress, stress, stress. En de media maar inzetten om te zeggen dat het zo goed gaat in dit land.

Kamervraag | 21-08-13 | 16:26

@ TheLuggs | 21-08-13 | 16:21 |

Die kerel had gewoon niet eens meer in moeten halen met die pauperbak van hem. Die trekt dat niet eens. Uitvoegstrook was praktisch ten einde, dus tenzij je een AMG onder je kont hebt moet je in zo'n geval gewoon je bek houden.

OpperGek | 21-08-13 | 16:26

@baba4oog
En mensen die misschien eens een herexamen zouden moeten proberen.
De invoegstrook, zowel binnen de bebouwde kom maar ook die op de snelweg, is bedoeld om te gebruiken. Tot het einde uitrijden is niet asociaal, dat is de bedoeling.

Wél is het handig om terwijl je er op rijdt al te bepalen waar je gaat invoegen en daar alvast positie op innemen. En het is inderdaad asociaal om hem er zo voor te drukken. Maar dat komt ook omdat de cam-rijder weigert het gas even los te laten.

Beetje meedenken met je mede-weggebruikers kan geen kwaad.

frickY | 21-08-13 | 16:25

Zal wel aan mij liggen, maar om vlug het gaatje dicht te rijden zodat die dat Japans sardineblikje maar vooral niet voor jou kan invoegen is bijna net zo zielig als voor eimand om de rem trappen om te etteren.

TheLuggs | 21-08-13 | 16:21

Wie er ook gelijk heeft even in het midden laten. Wat heeft het voor nut gehad om de deur dicht te gooien en wat heeft het voor nut gehad om vervolgens hard voor hem te remmen anders dan kijken wie de grootste lul heeft?

ITEACHYOU | 21-08-13 | 16:15

Had een mooie voor me geweest. Een afdruk van een Volvo in zijn kofferbak gehad.

Mr_Pikibelly | 21-08-13 | 16:10

Kom op zeg, dat kan beter!!! Neem een voorbeeld aan onze Roessische medeweggebruikers, die hadden in dat tijdsbestek al 3 aanrijdingen met auto's, 2* voetgangers en een besteltruck met gasflesjes naar de maan geholpen. ;-)

burgerservicenummer | 21-08-13 | 15:55

Die gasten hebben ook allemaal dezelfde achterbakse rotkop als je ze bekijkt nadat ze je zinloos afgesneden hebben met hun goedkope kutautootje. Maar je aankijken durven ze niet. Heb altijd medelijden met hun vrouw (als ze die al hebben). Denk niet dat zo'n pauper thuis ineens wel manieren heeft.

Meer van Dit | 21-08-13 | 15:50

De Yarisrijder heeft hier overduidelijk de kleinste piemel. Thuis maakt hij ogenschijnlijk niets klaar, dus dan maar de grote jongen uithangen op de weg. Ook hier wordt hij al niet voor vol aangezien (DUH! in een Yaris!) en gaat dan heel stoer remmen. Nounou, tuttut..
Zeg vriend, doe de rest van NL een lol, rij even door naar de vuilverwerking en spring dan in die groene bak met restafval!

Sunabalk | 21-08-13 | 15:44

Kijk daaris; een Yaris

geile hirsch | 21-08-13 | 15:41

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:15
Pepijn kan de camerabeelden van Rijkswaterstaat opvragen. Wellicht zien we dan iemand die A-sociaal gevaarlijk invoegt en met te lage snelheid, meteen irritant op de 3e baan gaat blokkeren en treiteren om zodoende een medeweggebruiker te laten ontploffen met zijn -ordnung muss sein gedrag-. Want owee als je een medeweggebruiker even attent maakt dat ie levensgevaarlijk rijdt en dat er dankzij jouw anticipatie vermogen een ongeluk is voorkomen. Dan moet er een lesje geleerd worden dat 80 op de linker baan hard genoeg is. En dan huilie huilie doen als een heetgebakerd mannetje domweg op zijn remmen trapt. Uiteraard heel erg fout. Maar mijn vriendin gaat ook niet in een minirok op het Tahirplein roepen "Allah is gek, Allah is gek". Beide bestuurders rijbewijs inleveren dus en schade delen.

pleemobiel | 21-08-13 | 15:39

Ik had 'm er vol gas ingeramd.
Je hebt toch niet voor niks een dashcam ??
Waarvoor heb je dat ding anders?

Piet_Snot | 21-08-13 | 15:38

btw, wanneer gaat de politie eens boetes uitschrijven voor dit soort fratsen

BozeHenk | 21-08-13 | 15:35

sommige mensen kunnen maar beter direct de auto heel hard tegen een boom parkeren.

BozeHenk | 21-08-13 | 15:34

Het grote probleem is het gebrek aan parkeerplaatsen bij kantoren. Als je er niet snel genoeg bent staat die tuthola van administratie al weer op JOUW plek. Daar moeten ze eens iets aan doen! Vind je het gek dat ik dan zo snel mogelijk naar mijn werk rij in mijn-eigen-betaalde-Yaris. (haha, ik moest best lachen om mezelf)

keikoud | 21-08-13 | 15:34

Dit gedrag zie ik zo vaak. Vooral zwarte kutGolfjes (meestal met bontkraagjes, zowel blank als lichtgetint) hebben hier een handje van. Ik blijf daarom altijd een beetje bij dit soort idioten in de buurt, ik houd graag mijn auto heel.

Pearlyan | 21-08-13 | 15:30

Old_Spice | 21-08-13 | 15:22 | + 0
Vlak de kantoorlul niet uit die ondanks 1x modaal in een dikke Duitser rijdt en krom ligt voor de bijtelling. Wat een gefrustreerde mannetjes zijn dat!

John Muts | 21-08-13 | 15:25

Allebei even kinderachtig. Waarbij degene met de dashcam nog kinderachtiger is door te denken dat ie een filmpje moet monteren en uploaden.

fail | 21-08-13 | 15:23

Tja, Aziatische bakken, Franse bakken, dat zijn dikwijls de slechtste chauffeurs op de weg.

Old_Spice | 21-08-13 | 15:22

Wel stoer genoeg om agressief te doen op de weg en daarmee ook andere weggebruikers in gevaar te brengen. Maar niet stoer genoeg om tegen je baas of klant te zeggen: sorry dat ik 5 minuutjes later ben. Of om de wekker gewoon eerder te zetten. In de auto moet je gewoon geen haast hebben.

John Muts | 21-08-13 | 15:18

Sommige mogen hier ook opnieuw theorieexamen doen. Yarislutser voert een bijzondere verrichting uit(van rijstrook wisselen) en dient het overig verkeer ongehinderd voorrang te verlenen. Ritsen is ook een advies en niet verplicht.

mvddj | 21-08-13 | 15:17

Er zijn er hier (Speertjespunt, frickY bijvoorbeeld), die baat zouden kunnen hebben bij een EMG-cursus en/of een groothandelsverpakking kalmerende middelen. Op 't allerlaatste moment nog een auto voorbij willen is zó aandoenlijk.

baba4oog | 21-08-13 | 15:15

Cam-chauffeur is een egoïstische lul.

Bij invoegen laat je om en om een auto invoegen. Hij laat niemand voor, en wil perse achter dat witte busje plakken.

frickY | 21-08-13 | 15:05

Liever dit dan een bontkraagje die midden op de weg stopt en uitstapt, om even een praatje te maken met een mede-bontkraag die hij op de stoep zag lopen.

frickY | 21-08-13 | 15:03

Meestal zie je de acties, zoals die Yaris-zool tentoon spreidt, wel een beetje aankomen (in je spiegels). Dus áls je al een keer op je strepen wil staan als zo'n lutser er voorbij wil op een moment, dat dat eigenlijk niet meer kan, volstaat tijdig een halve rijbaan naar links opschuiven om 'm op andere gedachten te brengen. Maar zoals velen hierboven al suggereren : de randdebiel ervoor laten en meewarig je schouders ophalen over z'n infantiele rijgedrag is verreweg de verstandigste keus. De te winnen/verliezen tijd is inderdaad volstrekt verwaarloosbaar en het gedoe niet waard.

baba4oog | 21-08-13 | 15:03

@RugOp81 | 21-08-13 | 14:14 | + -36 -

Dus dashcam-auto moet vol op de rem omdat Yaris-frustraatje persé nog een plekkie verder wil invoegen?

Als je (herhaaldelijk) tot ver in het verdrijvingsvlak nog links zit, dan heb je a) geen enkel verkeersinzicht, of b) je bent een asociale hork. Beide mogelijkheden zijn niet te verenigen met het bezitten van een rijbewijs.

raskol | 21-08-13 | 15:00

Oja die figuren in 107's met "Bitch" stickertjes op de achteruit..... mogen ook snel kapot.

smoelsmid | 21-08-13 | 14:57

Het valt mij ook op dat bestuurders in zulke type auto's denken dat ze een 3 liter blok onder de motorkap hebben liggen. Opgefokte kleine wasmachines op wieltjes met kansloze figuren achter het stuur. Nee, geef mij dan toch maar de Audi, Merc, BMW, VW rijders. Die kunnen wel rijden en rijden tenminste een beetje door.

smoelsmid | 21-08-13 | 14:56

@Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:52

Die reclame dateert uit de (begin) tachtiger jaren van de vorige eeuw.

www.youtube.com/watch?v=5kgFIv__S1s

Reinaert | 21-08-13 | 14:55

@ole guapa | 21-08-13 | 14:46

Het is een koekblik op wielen maar meer heb ik niet nodig.

Ik rijd niet zo veel dus waarom zou ik een bolide aanschaffen waar ik verder toch niet veel mee doe? Een auto is voor mij een functioneel iets, geen verlengstuk van mijn geslachtsdeel. 44.000 Kilometer in 12 jaar zegt genoeg lijkt me: ik heb dat ding niet echt nodig, ik heb ook nog een fiets namelijk ;-)

Reinaert | 21-08-13 | 14:52

@ole guapa | 21-08-13 | 14:46
Die reclame is een stuk ouder dan twaalf jaar. Eerder het dubbele.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:52

@rara | 21-08-13 | 14:45

Ik zwijg als het graf. Beter voor die kondtbonkende vrienden van je ook trouwens. Enfin, ernstig off-topic dus stout. Ik zeg gewoon niks meer ;-)

Reinaert | 21-08-13 | 14:47

Ik rijd ook wel eens flink te hard. Houd eenmaal van snelle wagens en snel rijden. Echter niet op plaatsen waar dit niet kan. Zal nooit het bovenstaande gedrag vertonen. Dan maak je brokken en kost het weer geld voor zoiets 'kleins'.
Op tijd moven van die linkerbaan als je iets ziet komen.
Mensen laten invoegen waar dat de bedoeling is.
En niet sukkelen. Aan de andere kant, niet als 'n sjonnie rijden. Scheelt vaak nauwelijks aan tijd.

KollenbergSittard | 21-08-13 | 14:46

@Reinaert | 21-08-13 | 14:43
Stoer. Met een Panda ga je inderdaad vanzelf wel defensief rijden met moderne auto's om je heen. Ik vind het wel een charmant autootje. Slim gebouwd en leuke reclame's indertijd (ik herinner me een lachende motoragent).

ole guapa | 21-08-13 | 14:46

@Reinaert | 21-08-13 | 14:29
Ja, dat vonden m'n kroegmaten ook al. Hun vriendinnen weten beter...

rara | 21-08-13 | 14:45

"Japanners waren in de 2e helft van de vorige eeuw ook al zo'n agressief volkje. Je komt dat nu nog tegen in de producten die ze exporteren.
reageerbuis | 21-08-13 | 14:24 | + 1 -"

Mijn opa en oma vonden die Jappen in de 1e helft vd vorige eeuw agressiever...

paddy | 21-08-13 | 14:45

Geef.Ritser.Ruimte Steeds.Maar.Weer mega aso dashcammer! Wordt doodziek van die gasten. Trek je gezamelijk op, ga je verzet rijden, dus niet voordringen, richt je op de kont van de auto schuin voor je, heb je altijd wel weer zo'n vingerwijzende schoolmeester die vindt dat je er voor HEM niet voor mag. Nou, ik douw 'm gewoon naar rechts.

Speertjespunt | 21-08-13 | 14:45

@ Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:10 | haha typisch hollandsch.. jij komt niet veel op de weg.. in ieder geval niet in de randstad.

mental K | 21-08-13 | 14:44

@ole guapa | 21-08-13 | 14:38

Een Fiat Panda 900. Twaalf jaar oud, 44000km op de teller.

Brengt me overal, met dien verstande dat ik autobanen mijd.

Reinaert | 21-08-13 | 14:43

WAt ik me nu afvraag : normaal ben jij fout als die yaris remt en je knalt er bovenop; maar als je nu deze beelden hebt van je dashcam? is toch duidelijk te zien dat de yaris zonder reden op de rem trapt ? wie is er dan fout ? iemand ?

Rest In Privacy | 21-08-13 | 14:42

@Symmachus | 21-08-13 | 14:36

Neuh. Ik haal geen kunstjes uit waarmee ik op het eind van de rit toch wel mooi 2 minuten eerder op de plaats van bestemming ben. Welgeteld één bekeuring (wegens stout parkeren) in ruim dertig jaar zegt genoeg denk ik.

Reinaert | 21-08-13 | 14:40

@Reinaert | 21-08-13 | 14:34
39PK? Rij je dan in een 2CV (charmant) of een originele Fiat 500 (levensgevaarlijk)? Een VW Bus T1?

ole guapa | 21-08-13 | 14:38

Weet iemand hoe het verhaal schuldtechnisch zou aflopen als je er achterop zou rijden en je dus op camera hebt staan dat de gene voor je het expres deed?

DaJonkel | 21-08-13 | 14:37

De dissociale persoonlijkheidsstoornis(-sen).
Waar een klein land groot in kan zijn...

binary-coded decimal | 21-08-13 | 14:36

Waarom moest "die deur dichtgegooid" worden? Waarom niet gewoon de Kameroudste-methode:

Schouders ophalen, weten dat je beter bent dan dat stuk plebs in die auto vóór je, en je weg vervolgen. Het leven is veel te kort om je met dat soort onbenulligheden bezig te houden.

Kameroudste | 21-08-13 | 14:36

@Reinaert | 21-08-13 | 14:34
Daar is niets mis mee. Maar jij gaat dan waarschijnlijk niet langs het verdrijvingsvlak invoegen, wat ook mijn punt was. :)

Symmachus | 21-08-13 | 14:36

Gezien zijn IK-IK-IK rijgedrag vast een PvdA stemmer en/of zelfs een PvdA ambtenaartje.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 14:35

@De echte Stolwijker | 21-08-13 | 14:29
Ik rij inderdaad in een snelle auto. Maarrrr, ik weet wel dat mijn vermogen, mij ook verantwoordelijkheid oplegt. Op de snelweg rijdt ik echt wel eens wat te hard, en betaal ik ook gewoon de bonnen hiervoor. Daar vermijdt ik gevaarlijke inhaalacties, juist omdat een sportwagen laag en daarmee slecht zichtbaar is. Op de binnenwegen rij ik aan de snelheid en rij ik zeer defensief (beetje als een motorrijder).

Waar dit lijstje vandaan komt zijn de eeuwige snurkers die het verkeer hinderen op een 80 weg of linkerbermtoeristen die inhalen met +2 km/uur. En die zitten, like it or not, heel veel in dit soort autootjes.

ole guapa | 21-08-13 | 14:35

De yaris-meneer zag op het laatste moment dat hij te hard reed en remde een beetje bij. Weet je wel dat kost, 4 km te hard rijden?

Eigenaar_IJsland | 21-08-13 | 14:35

Waarom worden er steeds inlogschermen van ene Facebook gelinkt?

Canis Spurcus | 21-08-13 | 14:34

Laten we niet overdrijven, het valt best wel mee.

Spokoynoy Nochi | 21-08-13 | 14:34

@Symmachus | 21-08-13 | 14:28

"Alles onder de 100pk is tegenwoordig een prutsautootje".

Ik doe het met welgeteld 39 pk. €15 Wegenbelasting, €17,50 verzekering per maand. En dan nog een beetje benzine. Prutsautootje wellicht maar in elk geval rijdt 'ie wel van A naar B. Meer heb ik niet nodig.

Reinaert | 21-08-13 | 14:34

Srry hoor, maar dashcam eigenaar is natuurlijk net zo'n sneue klootzak als Yaris figuur.
En die jankende Pepijn voegt dus met een noodgang over twee rijstroken in, tja, dan kan je dus zelf ook niet rijden.

captainobvious | 21-08-13 | 14:33

via www.haaldewegpiraatvanstraat.nl krijgt deze man(vrouw) een officiële waarschuwing. 3x kost je zelfs een punt
Behalve als ze Ali of Mohammed heten want die hebben hun kentekens altijd op naam van een tante in Appingedam en de verzekering loopt via een neef in Maaastricht dus die kunnen de pliesiewouten niet pakken

rooiebosduivel | 21-08-13 | 14:31

Dit soort dingen gebeuren toch dagelijks. Over 3 jaar heeft iedereen een dashcam, dan zijn er dagelijks 1000 van dit soort filmpjes.

@Pepijn Moll: Kijk eens op dashcam-winkel.com/ (of een andere shop) dan maak je die ellende niet meer mee. Hoop voor je dat je het op te lossen is met de kracht van Geenstijl

Ace22 | 21-08-13 | 14:30

@Reinaert | 21-08-13 | 14:24
Ach, bel de duitsers anders even voor een bakkie pleur/eine tasse Caffee. Als die langs zijn geweest is er weer genoeg ruimte om te bouwen..

dlseth_ | 21-08-13 | 14:30

@Professor Superhirn | 21-08-13 | 14:25
Het is inderdaad niet dramatisch. Toch, elkaar wat gunnen kan het verkeer zo veel relaxter maken. Daarvoor is er doorgaans maar één nodig die een ander wat gunt, dus het ligt binnen ieders bereik! Op een bepaalde manier geeft het zelfs voldoening om een ander de ruimte te geven om in te voegen, zeker als die persoon vervolgens vriendelijk de hand opsteekt.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:29

@rara | 21-08-13 | 14:28

Never mind. Ik vond die fiets ook wel een beetje gay.

Reinaert | 21-08-13 | 14:29

miko | 21-08-13 | 14:24 |
Dat ben ik roerend met je eens. Maar wat ik al zei: als dat op een normale manier gaat: geen problemen mee. Als de hele rij 50 rijdt (noem 's wat) en iemand wil er dan nog met 80 zijn auto tussen proppen, dan gaat er ergens iets fout. Dat heeft dan m.i. niets meer met ritsen te maken, maar gewoon met aso-rijgedrag.

frenkievee | 21-08-13 | 14:29

RugOp81 | 21-08-13 | 14:14
Volgens mij is het bij het invoegen juist omgekeerd. Diegene op de linkerstrook (die eindigt) KOMT van links en wil naar rechts. Aangezien rechts nog altijd voorrang heeft, moet de invoegende meneer dus voorrang verlenen.

ole guapa | 21-08-13 | 14:29

ole guapa | 21-08-13 | 14:24
En wat doe jij dan, Ole. Blijf je gewoon beschaafd of ga je lekker met je groot licht knipperen in je patjepeeër-Audi? Mistlampjes aan? Of rechts inhalen om te laten zien dat jij Baas bent in je kom-nie-an-me-waoge-BMW?
.
Zonder gekheid: die generalisaties, die ergernissen, dat gescheld. Echt debet aan het sfeertje op de weg tegenwoordig. Haal gewoon je schouders op, wees blij dat je niet in een Scenic rijdt en ga ervan uit dat iedereen op de weg gestoord is behalve jij.

De echte Stolwijker | 21-08-13 | 14:29

Een van de acties waar ik me behoorlijk aan kan ergeren. Ik ben tegen lichamelijk geweld, met uitzonderingen daargelaten zoals bv bepaalde leden van dit kabinet, dus gewoon bij het volgende stoplicht zijn spiegel eraf trappen.

joyriders | 21-08-13 | 14:28

Wat een ontzettende lutser. Alles onder de 100pk is tegenwoordig een prutsauto'tje en moet zich niet aan last-minute inhaalacties wagen.

Symmachus | 21-08-13 | 14:28

@Reinaert | 21-08-13 | 14:25
Oh, sorry nog.

rara | 21-08-13 | 14:28

Beetje kudt dat er een hoop geknipt is in het filmpje. Heb geen idee of deze desjkemmer zelf ook heeft lopen klootviolen

An-us | 21-08-13 | 14:28

@reageerbuis | 21-08-13 | 14:24
En de daarbij behorende kamikaze acties!
Banzai!

miko | 21-08-13 | 14:26

@RugOp81 | 21-08-13 | 14:14
Volgens mij moet je zelf naar rechts wanneer dat kan en dat is in dit geval dus voor de auto omdat er niet voor niets borden staan en pijlen op de weg.
Als je de eerste keer over een verdrijvingsvlak nog even ergens tussen wilt dan is dat al erg genoeg natuurlijk maar als je dat dan een tweede keer nogmaals wilt proberen dan ben je of heel erg dom of a-sociaal.

Willem van Rood | 21-08-13 | 14:26

87 pk heeft dat koekblik. Dat die yaris überhaupt kan inhalen!?

roverheid | 21-08-13 | 14:25

@rara | 21-08-13 | 14:21

Dat dus.

Zo'n mountainbike had ik ook. Is gestolen trouwens. Voor het COC-pand. Flikkers!

Reinaert | 21-08-13 | 14:25

@Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:20
Ik zie gewoon wat standaardinvoegproblemen. En dat invoegen gaat eigenlijk altijd gewoon goed - of de inhaler haalt het, of hij haalt het niet en moet dan weer terugzakken.

De kans op ongelukken neemt pas écht toe als zo'n kort lontje puur uit boosheid boven op de rem gaat staan.

Professor Superhirn | 21-08-13 | 14:25

Beide "heren" zijn sneu. Maar als ik in zo'n ritssituatie iemand links van me zie, denk ik wel eens: volgens mij heb ìk lekker gelijk, zal ik gauw het gaatje even dicht rijden?
.
Maar ik doe het niet en geef de betreffende Audi gewoon de ruimte. Een beetje geven en nemen, niet altijd je gelijk of voorrang opeisen; is toch het veiligst.
.
Maar inderdaad, plotseling remmen om je achterligger dwars te zitten, is wat mij betreft rechtstreeks naar de Officier van Justitie.

De echte Stolwijker | 21-08-13 | 14:25

@frenkievee | 21-08-13 | 14:20
Nee op het laatste moment ritsen is het beste.(iets met wegcapaciteit )

miko | 21-08-13 | 14:24

Een Toyota Yaris... Een van de rampmodellen (naast Citroen Berlingo, de Renault Scenic en de Prius) waarin mensen zitten die niet kunnen rijden.
Of ze rijden consequent 70 km/h op 80-wegen en voegen met dezelfde snelheid in op de snelweg, of het zijn leaserijders die door hun baas in zo'n koekblik gedwongen zijn en hun frustratie botvieren. Deze is er duidelijk eentje van de laatste categorie, wat een loser met dat koekblik.

ole guapa | 21-08-13 | 14:24

@CoffeePatch | 21-08-13 | 14:22
Doe een bontkraagje aan, ga een tijdje onder de zonnebank, en je kunt doen wat je wil.

Che_cuevara | 21-08-13 | 14:24

@dlseth_ | 21-08-13 | 14:19

Verkeerskundig is het een Gordiaanse knoop, dat ben ik met je eens, zeker als je er niet dagelijks rijdt, maar laten we wel zijn: zo moeilijk is het allemaal niet. En veel ruimte voor uitbreiding is er ook niet, al was het maar omdat de stad zelf de bottleneck vormt.

Reinaert | 21-08-13 | 14:24

Was het daarentegen een Volvo geweest...

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 14:24

Japanners waren in de 2e helft van de vorige eeuw ook al zo'n agressief volkje. Je komt dat nu nog tegen in de producten die ze exporteren.

reageerbuis | 21-08-13 | 14:24

RugOp81 | 21-08-13 | 14:14 | + -7 -
Nee.

kate l. | 21-08-13 | 14:23

Camerameneer was ook niet netjes...
Meneer Yaris was duidelijk met een inhaalactie bezig, dan laat je de auto er even tussen

De Treinende Rechter | 21-08-13 | 14:23

Ik snap het wel. Je zult maar een kleine piemel EN een kleine auto hebben.

hysteria | 21-08-13 | 14:22

@RugOp81:
Sinds wanneer moet ik een drammer in een Yaris voorrang verlenen als die 'm over het verdrijvingsvlak gooit? Anticiperend rijgedrag leert je dat je dat van tevoren kunt zien aankomen en dan pas je je snelheid aan teneinde achter je voorligger in te voegen!
Ik adviseer wat extra theorie.....

achter de deur | 21-08-13 | 14:22

Cameratoezicht, drones, dashcams waar kun je je tegenwoordig nog misdragen?

CoffeePatch | 21-08-13 | 14:22

So hey, fokking schokking.

Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 14:22

@Reinaert | 21-08-13 | 14:19
Ooit had ik een paarse mountainbike met roze accenten. Hoefde nooit op slot.

rara | 21-08-13 | 14:21

"[...] maar volgens mij moet je voorrang geven aan auto's die moeten invoegen bij het overgaan van een twee naar éénbaansweg."
RugOp81 | 21-08-13 | 14:14 |
.
Is dat niet een beetje afhankelijk van hoe de invoegende aan komt rijden? Iemand die schuin voor me rijdt en netjes vraagt middels richtingaanwijzer (huh, wat is dat???? denken sommigen nu) krijgen van mij alle ruimte. Een coureur die met hoge snelheid aan komt blazen om hem nog op de (aller-)laatste meter ertussen te proppen kan wat mij betreft ook gerust de boom in.

frenkievee | 21-08-13 | 14:20

@Godsammekraken | 21-08-13 | 14:17
Dat is ongetwijfeld fout, maar extra gas geven maakt de situatie nog gevaarlijker. Ik houd dan juist even in om zo iemand voor te laten, kan mij het schelen.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:20

@Reinaert | 21-08-13 | 14:16
Maar wel weer een geniaal stukje planologie hier in Arnhem. Je neemt een weg; een mooi recht stuk met niets behalve tuig uit Arnhem-Noord. En dan laat je mensen bij iedere lantaarnpaal links-recht-vanonderen-en-van-boven ritsen. Want een paar banen erbij duwen is teveel moeite en blikschade en tijdsverlies is voor de automobilist, niet de gemeente...

dlseth_ | 21-08-13 | 14:19

Daarom heb ik dus een hardroze Fiat Multipla gekocht.

Altijd vrij baan op de autobaan. Niemand wil in m'n buurt gezien worden.

Reinaert | 21-08-13 | 14:19

@Getson | 21-08-13 | 14:16
Bekijken in de pauze, zoals de meeste werknemers in NL.

rara | 21-08-13 | 14:18

@RugOp81 | 21-08-13 | 14:14
Je bedoeld ritsen.
In NL weet ik het niet maar in België kost het je €300 als je het niet doet.

Che_cuevara | 21-08-13 | 14:17

@RugOp81 | 21-08-13 | 14:14
Niet aan malloten die met 30 km oversnelheid vlak voor het verdrijvingsvlak proberen er nog tussen te piepen.

Godsammekraken | 21-08-13 | 14:17

Dashcams gaan ook in Nederland groot worden. Ik geef het een paar jaar.

twisternederland | 21-08-13 | 14:17

Ik maak dit soort dingen ook mee, helaas is mijn auto veel te langzaam, dus ik laat het dan maar gaan.

poeszje | 21-08-13 | 14:16

Ah. De Apeldoornseweg. Achtertuinmomentje - met normaliter nogal veel stresskippen en andere gekkies die op tijd hun kantoortuinplaatsplekje moeten bereiken.

Niets nieuws onder de zon. Kantoorstress.

Reinaert | 21-08-13 | 14:16

doet de politie iets met zulke beelden?

Getson | 21-08-13 | 14:16

Die ene week per jaar dat ik nog in Nederland kom kan ik maar niet wennen aan de voortdurende agressie op de wegen. Afsnijden, groot licht knipperen, opjagen, claxoneren, middelvinger in de lucht... kortom jullie zijn daar kettergek !!

duitse herder | 21-08-13 | 14:15

Lang leve de Dashcam.

ProAsfalt | 21-08-13 | 14:15

Advies aan Pepijn Moll: vraag bij Rijkswaterstaat of het incident in beeld was bij zo'n camera waarmee het verkeer gemonitord wordt, en zo ja, of je de beelden mag.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:15

Vol op de rem stampen is totaal onacceptabel, maar hij heeft wel gelijk. Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij moet je voorrang geven aan auto's die moeten invoegen bij het overgaan van een twee naar éénbaansweg.

RugOp81 | 21-08-13 | 14:14

@Che_cuevara | 21-08-13 | 14:12
De eik in mijn tuin heeft er anders geen problemen mee, ik heb het hem net nog gevraagd.

rara | 21-08-13 | 14:14

Bijna dagelijks zie je ze wel, vooral 's ochtends vroeg, haast om op je werk te komen. Je werk moet wel heel leuk zijn als je er zo snel naartoe wilt.

P.A. van der Werff | 21-08-13 | 14:13

Ach ja vervelende Yaris rijders audiautisten mercedesmafkezen skodasukkels. Nederland zit er vol mee. De een gunt de andere geen vrij baan en de ander doet niets liever dan de wannabee verstappen uithangen om een uur later naast je te staan aan een stoplicht.

miko | 21-08-13 | 14:13

@rara | 21-08-13 | 14:11
Die boom heeft ook gevoel hoor.
Vraag maar aan prinses Irene.

Che_cuevara | 21-08-13 | 14:12

Onopgemerkt achtervolgen tot zijn eindbestemming en wanneer de bestuurder uit het zicht is alle vier de banden leeg laten lopen. Het is maar een ideetje.

Dömper | 21-08-13 | 14:12

Als ik in een Yaris reed zou ik me bescheiden opstellen.

Eric Blair | 21-08-13 | 14:12

Met een Yaris ga je toch niet stoer proberen te doen.
Wat een sneu ventje moet dat zijn.

Che_cuevara | 21-08-13 | 14:11

Autorijden is geen baansport, en de sportievelingen die denken dat dat wel zo is eindigen vaak zonder rijbewijs. Of tegen een boom, dat is ook mooi.

rara | 21-08-13 | 14:11

Zo typisch Hollands. Zowel het nog even gas geven om te voorkomen dat je ingehaald wordt als het naderhand even betaald zetten. Maar goed, wie in een Yaris rijdt heeft het al niet gemakkelijk.

Als ze het maar niet voor mijn wagen doen.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-08-13 | 14:10

Ow ja... Dashcams FTW! Wanneer bouwt Tomtom ze standaard in op de achterkant van de navigatie?

Rikketiktik | 21-08-13 | 14:10

Ikke ikke ikke mentaliteit.

Willem van Rood | 21-08-13 | 14:10

Dat is de weg van ziekenhuis Rijnstate in Arnhem naar knooppunt Waterberg (A12/A50). Vreselijk irritant die mannetjes daar...

W. Sneijder | 21-08-13 | 14:10

Je moet wat, met je 87 paardenkrachten.

Mr Dixit | 21-08-13 | 14:09

Of meneer in de Yaris kan gewoon niet rijden. Niet geheel ongebruikelijk bij Jappen-chauffs.

Godsammekraken | 21-08-13 | 14:08

Het houd niet op... niet vanzelf.

Kapitein_Koek | 21-08-13 | 14:08

Kill it with fire!!!!

Rikketiktik | 21-08-13 | 14:08

Daarom neem ik tegenwoordig de tandem. Hard trappen hoor voor mijn chauffeur.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 14:07

Steeds maar weer Steeds.Maar.Weer. Dat kan toch wel wat minder?

Rest In Privacy | 21-08-13 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland