
In de categorie 'door alle media hedenmorgen opgepikt & overgenomen nieuws, dat eigenlijk helemaal geen nieuws is': openbaar vervoersbedrijven verdienen schandalig veel geld aan mensen die vergeten uit te checken. Joh. Dertig miljoen euro levert dat de vervoerders jaarlijks op, volgens 'betrouwbare bronnen'
in de Televaag. Lol. 'Betrouwbare bronnen' uit de ov-wereld. Serieus? Bij die zogenaamde 'dienstverleners' die altijd te laat komen, onmogelijke aansluitingsschema's hanteren, bij ieder beest op de rails, sneeuw op de wissels of zomerzon op hun traject hun betrouwbaarheid samen de gedupeerde reizigers op het perron achterlaten, met hooguit een kop smerige Kioskkoffie ter compensatie? Zwart op wit cijfers met een stempel van de notaris er op willen we zien voor dat we geloven dat het dertig miljoen is. Want volgens een simpele berekening op de abacus van de GS Economieredactie, is de schade alleen al voor treinreizigers namelijk minstens twee keer tot mogelijk zelfs vier keer zo groot. Als 1 procent van de treinreizigers vergeet uit te checken en dat iedere keer 10 tot 20 euro kost (zoals de vervoerders in de Telegraaf zeggen), kom je op een bedrag tussen de 59,1 en de 118,2 miljoen euro. Berekening: 1% maal 4.000 reizigers gemiddeld per station per dag [Bron:
NS], keer 405 stations [Bron:
wiki] keer 365 dagen per jaar [Bron: de kalender], maal 10 tot 20 euro = 59,1 tot 118,2 miljoen euro. En dat is dan alleen nog maar de trein, daar zijn de uitcheckfaals à 4 euro per keer in trams, bussen en metro's nog niet bij opgeteld. Maar niet zeuren, forens: de vervoerders doen zelf ook nog uitgebreid huiliehuilie in de Televaag omdat het chipsysteem dat ze zelf zo graag wilden voor hen ook tien keer zo duur blijkt te zijn dan het ouderwetse maar oh zo betrouwbare papieren kaartje. Hoor. Beetje medelijden graag, ook al is het reizigerskaartje ook tot
38% duurder geworden. En verder je verantwoordelijkheid nemen en gewoon niet vergeten uit te checken. *piep*
Reaguursels
InloggenBeste NS neem gewoon het voorbeeld aan de TFL in londen (regelt o.a. de underground en andere openbaar vervoer systemen in London) Vergeten uit te checken betekend dat het geld automatisch op de kaart terug word gestort. Moet je eens opletten hoe snel een systeem kan gaan werken....
De oplichting is ook zo bewust.
Als het je niet om financieel voordeel te doen is, laat je een claim niet na 3 maanden verjaren.
En de overheid laat het toe.
Onder het mom van consumentenbelang (nieuwe incassowet met giga-minimumtarieven voor futiele vorderingen is voor de burger veel slechter dan het oude VoorwerkII) mogen alle grote bedrijven hun verdienmodelletjes invoeren.
@timoteo of zo,
Je hebt wel even laten lachen.
Voorbeeld r,dam groningen 1e klas (want dat doe je dan) 41,80. Jawel een enkeltje!
Welterusten; GAAP
In Engeland in de Metro met de Oysterkaart vergeet 3% uit te checken. Waarom zou het in Nederland maar op 1% zijn?
Ze hebben zelfs billboard om te waarschuwen dat 3% van de journeys incomplete zijn en dat je op het station gewoon kan melden en zo een credit op de kaart kan krijgen. Na aftrek van de claims is er nog steeds 1.6% unclaimed.
Nog wat getallen uit UK:
www.fulhamchronicle.co.uk/fulham-and-h...
De pasjes systemen wordt de gebruiker nooit beter van.
Kijk naar de arena kaart om de zoveel jaar een nieuw kaartje weg geld.
De chipper en shitknip.
10 miljoen mensen allemaal 100 euro er op das 1 miljard waar geen rente over betaald hoeft te worden. Pin automaten het zelfde in de winkels.
Sluit je ogen en betaal, loon slaven !!
@dreiner | 12-08-13 | 17:05
Kom maar op met een voorbeeldje met 'n reis die 40 euro kost..
Andere dom noemen an sich geen probleem, maar doe het niet als je eigen broekmaat hoger dan het iq ligt.
Je kunt gewoon je geld terugvragen bij bijvoorbeeld de NS, online kan dit natuurlijk niet, dus ga je bellen à 10 cent per minuut (exclusief de kosten van jouw provider)
Daar ben je ongeveer 20 minuten mee zoet, als je geluk hebt dat het in één keer kan, meestal zijn er zogenaamde storingen dat je vaker moet bellen
Zo rollen ze nu eenmaal bij de NS..
Oja beste NS ik krijg nog 23 euro 34 van jullie, doe eens heel gauw overmaken!
Eerlijk gezegd vind ik dit een dramatisch domme conclusie. Als je 20 borg moet betalen bij aanvang voor een reis die bv 40 kost log ik toch niet uit. 20 per reis verdiend, ja ik en niet de vervoerder!! Een dom systeem voor de vele domme mensen met..... hier en daar een slimmerik. Ga vooral zo door prutsers.
Ik ben in totaal 3 of 4 keer vergeten om uit te checken. Ik ga dan echter niet lopen mekkeren en daar een zondebok voor aanwijzen. Neen, de zondebok ben ik zelf. Dus geef ik mezelf een spreekwoordelijke klap voor de kop en claim mijn te veel betaalde geld terug. Tot nu toe altijd keurig geregeld.
De les: wees alert en neem je verantwoordelijkheid als je vergeet uit te checken. Zeuren daarover en anderen de schuld geven van je eigen falen is zo dom en niet productief. Komop zeg!
Die slachtoffer jas zit velen kennelijk als gegoten en voelt ook behaaglijk warm. Losers!
Al lang bekend...
60 procent duurder. En ik checkte wel uit.
www.bndestem.nl/regio/zeeland/ov-chipk...
Weer het zoveelste faalsysteem waar sommigen miljoenen aan verdienen want de mensen zien dat geld niet meer terug. Eigenlijk is het een soort skimmen.
Ahum, zijn de werkelijke kosten van het traject waarover gereisd wordt al in mindering gebracht op die 4 of 10 of 20 euro waarmee gerekend wordt? Dit artikel bevat berekeningen die echt te kort door de bocht gaan. Als ik van A naar B rijd per bus en daar 2 euro voor moet betalen maar vergeet uit te checken is mijn schade niet 4 euro maar 4 minus 2 = 2 euro. Journalisten staan niet bekend om hun kennis van beta wetenschappen. Dat blijkt maar weer eens.
Dat was dan ook het hele idee achter de chipkaart: moeilijker maken en geld graaien.
@ Amigo1973 | 12-08-13 | 09:18
Misschien heeft die "klapperaap" een kaartje gekocht en is hij pissed of omdat hij om die reden wordt opgesloten?
Is mij in ieder geval daar wel eens overkomen. Zolang er nog kaartjes worden verkocht, zouden die klotepoortjes kapot geramd moeten worden.
@Redactie
Tweakers suggereert dat die 30 miljoen waarschijnlijk PER MAAND is, in plaats van per jaar.
Ook leuk, de GVB machines om een anonieme OV chipkaart te kopen. Een briljante geest heeft bedacht dat deze pas, na betaling!, aangeeft dat er geen chipkaarten meer beschikbaar zijn. Of je even naar het dichtstbijzijnde loket wil gaan om het bonnetje in te ruilen.... Van het soort businessmodel; tada, gratis geld in de la!
Niks mis mee met de OV-Chip, gewoon een geweldig systeem. Het bedrag van 20 Euro svp verhogen tot 10 euro boven maximale ritprijs per klasse. Dus tot 40 en 90 euro. Dan zal het misbruik van het niet uitchecken ook verdwijnen.
Verder ben je gewoon dom als je het vergeet.
Neemt niet weg dat de NS de zaak wat beter kan dichttimmeren door er voor te zorgen dat je altijd door poortjes in en u
Er moet een wet aangenomen worden die stelt: Als de Zwitsers het niet hebben, dan is het voor ons ook niet nodig. Als de Zwitsers het WEL hebben, dan kopen we het van de Zwitsers en gaan we NIET proberen het wiel zelf opnieuw uit te vinden.
Jammer dat de Geenstijl redactie één cruciale factor vergeet bij deze berekening: mensjes die vergeten uit te checken kunnen hiervoor geld terug krijgen als ze wat formuliertjes invullen. Oftewel veel kostbare rompslomp en minder winst.
Graag gedaan!
Die 1% kan niet anders zijn dan uit de duim gezogen. Hoe check je dat? Ik hoef gelukkig weinig met de trein, als ik het doe heb ik eerlijk gezegd zelden problemen (al vergeet ik het uitchecken ook wel eens), maar om een goede vriend te citeren: waarom moet je in een land met zo'n grote belastingdruk überhaupt betalen voor openbaar vervoer? Hadden het nooit moeten privatiseren. Is het woord openbaar niet waardig. Noem het dan particulier vervoer.
Het Internet Vergeet Niets:
Uit 2005: "Minister Peijs van V&W zal er op toezien dat de invoering van de chipkaart niet gebruikt wordt om de tarieven te verhogen, zo beloofde de verkeers-minister gisteren de Kamer tijdens een algemeen overleg."
www.ipo.nl/publicaties/ov-niet-duurder...
Deze is ook leuk uit 2010: "Reizen met de OV-chipkaart mag voor reizigers gemiddeld niet duurder worden. De Tweede Kamer schaarde zich donderdagavond achter een motie van PVV-kamerlid Richard de Mos" www.nu.nl/politiek/2251860/ov-chipkaar...
-weggejorist-
Vergeet je dan niet de gemiddelde ritprijs van die 10 tot 20 euro af te halen?
Op de pagina die jullie gebruikte staat slechts 1 jaartal vermeld en dat is 2010 (dus best oud en lelijk).Je kunt beter 1%(zoals ze et in de macro-economie doen) van jaaropbrengst in 2012 nemen =3568mil*0.01=36mil(jaarverslag2012-NS).Bij de metro is niet uitchecken door de poortjes redelijk moeilijk(tenzij die enkele keer dat de paaltjes kapot zijn ofc).Treinverkeer staat ong 3 tot 1 met metro+tram+bus in km statline.cbs.nl/StatWeb/publication/de... . Dus als je aanneemt dat die ongeveer hetzelfde kosten (laat staan dat niet uitchecken daar goedkoper is) kom je op 35.68*1.3=46mil.Met andere woorden 30 zou nog best kunnen als het minder dan 1% is in mijn nogsteeds discutabele berekening(en die 46mil is echt helemaal niks vergeleken met de totale opbrengst, maar is wel vervelend enzo).
In plaats van "Schade door niet uitchecken" zou ik als kopregel "Diefstal door niet uitchecken" gekozen hebben. Zoals het er nu staat is het toch net alsof er niet veel aan te doen is ("Schade door noodweer", etc.)
Bij ritten duurder dan 10 check ik altijd bewust niet uit met mijn studenten OV. Dan wordt er niet meer dan 10 afgeschreven. :)
De stadsbus is voor mij in 030 na de strippenkaart 50% duurder geworden, ik ben zo'n uitzondering. Ik fiets dus vaker. Ook het feit dat er altijd minimaal 10 euro als reserve op mijn chipkaart moet staan is een reden om minder vaak de trein te pakken.
Leuk apparaat, zo'n abacus. Helaas werkt zo'n ding volgen het SISO (shit in, shit out)principe...
Eens even een paar aannames tegen het licht houden:
(1) "1 procent van de treinreizigers vergeet uit te checken": prima, komt direct van de vervoerders
(2) "405" stations in Nederland" idem
(3) "365 dagen per jaar" bron lijkt me betrouwbaar
(4) "4.000 reizigers per station": helaas lijkt de 'Economieredactie' hier even vergeten dat een reiziger per treinreis 2 maal een station aandoet...
(5) "dat het iedere keer 10 tot 20 euro kost" ook hier gaat de redactie even voorbij aan het feit dat dit het voorschot betreft dat de reiziger heeft betaald. Indien we willen weten hoeveel de reiziger benadeeld wordt moeten we nog wel weten hoe duur de reis was geweest als er wel was uitgecheckt...
Hoog tijd voor een opfriscursus economie voor GS redactie: Laten we beginnen met het daadwerkelijk aantal treinreizen verzorgd door de NS: 348 miljoen in 2010 (bron: NS); als we vasthouden aan de 1% hebben we het hier over ~3.5mln gevallen van 'oeps, vergeten uit te checken'. Dit vermenigvuldigd met 2 tot 12 'verlies' per keer (10 tot 20 minus een gemiddelde ritprijs van 8 over 2010. Bron: NS jaarverslag). Hebben we het hier over een totaal van zo'n 7 tot 40mln euro. Niet significant anders dan vermeld in het originele bericht...
Laten we voor het gemak nog even buiten beschouwing dat 1% van de NS reizigers blijkbaar te dom/lui is om uit te checken, en een (zelf opgelegde) 'straf' van 2 tot 12 euro per keer blijkbaar niet voldoende prikkel is om het gedrag aan te passen...
Tot zover de opfriscursus economie, volgende keer: 'van abacus naar rekenmachine: science fiction of de toekomst van de wiskunde'
Wat niet klopt in je berekening Quid is dat 4 euro een bedrag is waar mensen nog 'Meh' voor zeggen, maar voor 20 euro gaan ze zitten om het terug te vragen. Neemt niet weg dat het een hoop geld is wat de vervoerders zelf berekenen.
De schade door niet uitchecken is geen pure winst. Als mijn reis duurder is dan 20 euro check ik niet uit.
Privatisering van het openbaar vervoer. Je verwacht het niet...
Het is ook net geen stelen omdat ze de uit check verantwoording bij de reiziger hebben neergelegd. Verder is dit natuurlijk het bericht waar van iedereen wist dat het zou komen...
En dan nog die energieverspillende poortjes, kutsysteem. Degene die dit heeft ingevoerd mag op zijn minst een stront/kotstaart in het gelaat tegemoet zien.
@Van Rossem | 12-08-13 | 08:45
4000 reizigers komen op minimaal 2 stations (je reist van A naar B), en gemiddeld nog meer door overstappen.
Het totaalbedrag moet dus nog wel even door dat onbekende gemiddelde gedeeld worden.
Openbaar vervoer? Dat is toch iets met treinen of zo?
Volgens mij kan niet uitchecken ook voordelig zijn voor reizigers, namelijk in gevallen waar de reis duurder is dan het instaptarief.. En bij de trein zit je daar al snel aan.
De oude nar X | 12-08-13 | 10:00 | + -1
Ik heb narren gezien / gehoord met leukere grappen. OT: De palen doen het vaak niet, en je weet nooit of het piepje dat de paal geeft van jou is of van je voorganger.
-weggejorist-
*Heerlijk treinen gaat en na het inchecken het uitchecken niet overslaat*
@ Mark Smith 09:45
En ik ben in het volgend topic ook al weer losgegaan op de islam!
TP 1984 | 12-08-13 | 09:10 | -1
Niks mis met winstbejag toch?
Winst maken is goed, maar wel met n eerlijk product en op eerlijke wijze.
Het 'wat n gek er voor geeft' principe moet niet verworden tot 'wat we van n gek kunnen jatten'.
Simon_GS | 12-08-13 | 08:52 | + 1
Zolang de kwaliteit van het openbaar vervoer in Amsterdam is zoals nu, zijn ze het niet waard dat iemand incheckt.
Nog een beetje vroeg, van Rossem?
Die dertig miljoen is PER MAAND, het is dus 360 miljoen PER JAAR.
nogeentjedan | 12-08-13 | 09:20 | -3
Zucht.
eerstneukendanpraten | 12-08-13 | 09:39 | + 0 -
Ja, heerlijk hė? Ouderwets milieu vervuilen. Ik heb zojuist nog ouwe verf in de sloot gegooid en een plastic zak begraven.
Prachtig..
De redenen dat ik zo'n bloedhekel aan het OV heb stapelen zich al jaren op. Wat een kutsysteem, die chip. Vertrouw het voor geen cent.
Heb het OV na m'n OV studentenkaart (ver) achter me gelaten. En hey, dat bevalt prima!
Lijkt me iets voor de premier om zich mee te bemoeien. Zichtbaar, strijdbaar, opkomend voor de burger. Iets goed maken wat zo overduidelijk kapot is.
Maar Rutte....... Rutte lacht.
Het enige openbaar vervoer waar ik nog in kom is de regionale museumspoorlijn want daar kun je nog gewoon een kaartje kopen bij een man in een oud uniform achter een echt loket. Ze hebben zelfs een pinautomaat en helpen je ook nog met het tillen van je fiets in de goederenwagon. En de brandstof voor de locs is nog ouderwets vervuilende steenkool of diesel. Prachtig...
Barbatruuk! | 12-08-13 | 09:18 | 0
Vergeten uit te checken is een wanprestatie die je de NS etc. niet kan aanrekenen.
Je kunt wel van ze verwachten dat ze het herstellen hiervan wat eenvoudiger/laagdrempeliger maken zoals@Bluto Blutarsky | 12-08-13 | 08:55 ervaart in londen.
Degene die niet uitchecken zullen dan toch wel studenten zijn. Of ze nu wel of niet uitchecken: het kost ze niets. Daarbij zullen ze helft van de tijd bezopen zijn.
Dit is uiteraard compleet met voorbedachte rade gedaan. Gewoon heel cynisch inspelen op de vergeetachtigheid van de meeste mensen. En ondanks de nu al jaren kritiek gewoon negeren dat volk want het is toch niets anders dan een hoop slaven die je uitknijpt.
De burger wordt overal uitgeknepen, maar Den Haag boeit het geen moer...
Velen lopen al jaren te verkondigen dat het OV ruk is, en proberen mensen te overtuigen om gewoon met de auto te gaan. Maar ik had de NS nog in geen miljoen jaar in dat rijtje verwacht. Want laten we wel wezen, de NS doet er alles aan om klanten weg te jagen. Op zich wel grappig dat ze zelfs daarin nog falen, ware het niet dat het zo triest was.
Gaan ze lopen zeuren over de onderhoudskosten, als ze dit domme 'nieuwe' systeem er niet door hadden gedrukt en gewoon voor een bestaand systeem waren gegaan had je dit gezeik nu niet.
Faalsystemen en Nederland, we zijn er zo goed in.. Zou er bijna trots op worden, kost toch behoorlijk wat moeite om zo te falen.
harry poster | 12-08-13 | 09:16 | 1
precies. en deurwaarders, advocaten, de energie maatschappijen, gemeenteljke lege's.
de lijst van vage prijsstellingen en oneigenlijke nota's is oneindig. tot supermarkten met hun bonuskaarten toe.
hamsteren en aanvulluh, ze doen t allemaal.
oke t gaat nu om het ov kaartje (btw. bij een winkel vergeet je toch ook niet je wisselgeld aan te pakken!?) maar oneerlijke business,uitbuiten, vage rekeningen/belasting, het mag in nederland. de regering doet vrolijk mee.
harry poster | 12-08-13 | 09:13 | + 0 -
Je hebt gelijk. Ik filosofeerde ook maar wat. Een proefballonnetje zeg maar.
Nee natuurlijk niet, ze verhogen vanzelf wel weer de prijs/belastingdruk voor forenzen met auto's. - Nederlandsche overheid logica.*
*nog een bak koffie halen doet*
'tien keer zo duur ALS'
Misschien dat die 30 miljoen overblijft nadat er wordt teruggevraagd en de kosten van dat teruggeven er ook van af zijn?
Och och, zal die woekerwinst positieve invloed hebben op het verlagen van de OV-prijs?
Nee natuurlijk niet, ze verhogen vanzelf wel weer de forenzen met auto's. - Nederlandsche overheid logica.
Zoveel gratis geld en nog zulke wanprestaties leveren is eigenlijk best knap. Dat verdient een applaus.
images3.wikia.nocookie.net/__cb2012081...
@Fokjeop | 12-08-13 | 09:04 |
Moet je eens uitstappen bij metro Slinge in Rotterdam zuid , dan loopt er zo`n klapperaap voor je die beukt het poortje open omdat hij als kansen jeugd nu eenmaal niet betaald , en tja dan heb jij daarachter dus een probleem gaat dat poortje lopen piepen en met een beetje bad luck springt hij in storing en checkt dus niet uit ...
Iedere keer als ik met de Metro ga zie ik het gebeuren , daarom ga ik maar liever met de auto is sneller en geloof het of niet met mijn auto ook nog goedkoper
@Fokjeop | 12-08-13 | 09:04
Komt regelmatig voor dat de uitcheck dingen uitvallen / niet werken.
@amin | 12-08-13 | 09:08
Inderdaad. En dan afgetekend door een accountant. Dan hebben we de hele witteboordenwereld wel gehad. Iedereen focust zich zo mooi op de banken, maar vergeet dat er nog vele takken zijn waar winstbejag als hoogste doel is verklaard.
@Mark Smith | 12-08-13 | 09:10
Of je maakt de boete 10% hoger omdat je 1) te lui bent om uit te checken of 2) je denkt dat je door niet uit te checken niets hoeft te betalen. Als jij iets koopt vergeet je toch ook niet te betalen? Probeer het eens... laat je boodschappen scannen en ren dan met je volle boodschappentas hard weg.
Zet bij iedere in/-/ uitgang een werkloze die mensen erop wijst in/ uit te checken. Bij gechiktheid een bonus van 10% op de uitkering. Te betalen door de NS.
Hallo EU-burgert. Welkom in 2013.... we leven in een maatschappij waar alles om winstbejag draait en niet meer om het persoontje. Zo lang u dat nog niet door heeft bent u niet alleen kansloos, maar ook reddeloos.
Zwart op wit cijfers van de notaris, want dat zijn eerlijke mensen zonder witteboorden praktijken?
Auto> petroldollars > koewiet > moskee
"omdat het chipsysteem dat ze zelf zo graag wilden voor hen ook tien keer zo duur blijkt te zijn dan het ouderwetse maar oh zo betrouwbare papieren kaartje".
Drie miljard Euro. Dat is wat het UWV aan een brak systeem heeft uitgegeven. Van mijn taxpoet.
Dus hier kan ook nog makkelijk een paar miljard tegenaan gekwakt worden.
Ik vind mensen die niet uitchekecken eigenlijk een beetje dom. Als ik de auto uitstap doe ik mijn motor uit en sluit ik de deuren, zou ik mijn motor aanlaten, dan vind u mij toch ook dom? Ik zie uit checken als vanzelfsprekend. Zelden maak ik gebruik van het OV, maar als ik dit doe verdienen bedrijven als RET geen cent meer aan me dan nodig is. Hoe moeilijk is het om even in - en uit te checken.
Je kan natuurlijk ook gewoon niet zeiken en je eigen verantwoordelijkheid nemen in het uitchecken. Ben je het vergeten... dan had je maar beter op moeten letten. Of zijn we ineens tegen eigen verantwoordelijkheid en moeten we iedereen aan het handje vasthouden?
Vandaar zit Paul Rosenmöller in de raad van commissarissen van de NS. www.ns.nl/over-ns/wie-zijn-wij/profiel...
Wat ook fijn is aan de OV chipdinges: als je een 1 zone abonnement hebt, en je moet 1 halte buiten de zone wezen dan betaal je precies op de zonegrens *instaptarief*. Dit terwijl je al 30 minuten geleden (want traag) in de tram bent gestapt.
Wat vergeten wordt, systeem geeft ook voordelen; reisje groningen -maastricht kost 29,60 ; dus beter niet uitchecken, reisje kost dan 20,-
@deboerenlul | 12-08-13 | 08:52 Oh, dat wist ik niet.
Enfin, je zal maar een hekel aan je klanten hebben.
De banken hebben juist het meest verdiend aan indicatoren die niks zeggen de laatste jaren. Triple A ratings voor bergen schulden die nooit afbetaald zullen worden en zo. Toch fijn dat ze nu waarschuwen als het niet hun eigen producten betreft.
Het kan ook anders, zo was ik begin van het jaar in London en wilde mijn oysterkaart opladen. "seek assistance" zeurde hij. Op een groot metro station heb je nog gewoon mensen zitten die je kan spreken. Zus en zo kan niet opladen. "ow u bent dan en dan niet uitgechecked, waar bent u toen uitgestapt" "daar en daar" "ok dat is nu gefixed, hoeveel wilt u bij storten, okey en een fijne dag verder"
Een mooie som geld die ongetwijfeld zal worden geinvesteerd in een nog betere dienstverlening. Zo investeerde de NS al eerder stevig door een speciale adviseur in dienst te nemen die zijn sporen in het veld wel verdiend heeft. De NS, elk jaar een beetje beter.
.
Oh wacht....
Van te voren door iedereen voorspeld behalve door de mensen die achter de knoppen zitten.
Ons land is gegijzeld door regenteske incompetentie.
@neemjemoederindemali | 12-08-13 | 08:50
van Boxtel zit nog aan het champagneontbijt.
Ik zou al lang blij als mensen niet 'vergeten' in te checken want iedere keer als ik reis ben ik er getuige van dat iemand illegaal reist. Bijvoorbeeld door na het inchecken gelijk weer uit te checken en dan de reis te vervolgen. Of door gewoon de poortjes open te duwen of dicht achter iemand aan te lopen bij het uitchecken. Ik vermoed dat 10% helemaal niet betaalt in Amsterdam hetgeen indirect weer neerkomt op de andere reizigers.
Not Muhammad | 12-08-13 | 08:46 | + 0 - Ja het kan nu nog. Maar de papieren kaartjes worden op korte termijn afgeschaft. Dus dan word het door onze strot geduwd.
Ik tank in Duitsland en doe sinds 2008 niet meer aan OV.
Je kan het natuurlijk van de positieve kant zien: OV moet (belasting)geld bij. Altijd. De (meeste) reaguurders stellen dat ze nooit, never, nooit in het OV komen. Die hebben hier voordeel aan.
NS is de naam onrendabelenvervoer ook niet meer waardig.
.. oh, de NS was stipt op tijd over drie maal overstappen. Petje.
Oh ja, ik vergat uit te checken gisteren. Voor het eerst sinds tijden een lange tocht met den trein ondernomen, ritprijs 45 euro. Laat die 20 dan maar zitten.
Ja , kom er maar in , je neemt de auto niet . Je gaat met de auto , toch ?
We hebben nog steeds geen antwoord van grootgraaier @rogervanboxtel van @menzis of moeten we tegelijkertijd ook het OV aanpakken?
Dit noemen ze dan openbaar zakken vullen.
Gelukkig rij ik nooit met het openbaar vervoer. Maar ook ik word kaalgeplukt.
Neem dan gewoon de auto .
Openbaar ver.. wat?
Je zou bijna een Amsterdamse taxi nemen. Bijna hè!
Je kunt gewoon een kaartje kopen. Wel zo makkelijk.
En, naar nu blijkt, wel zo goedkoop.
-weggejorist-
REAGEER OOK