Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Woorddansje! Wegjorissen in het woordenboek!

weggejoristewoordenboeken.jpgWeet je wie echt een verrijking zijn voor de Canon van Nederland? Wij. Van de GeenStijl. Komt omdat we de Nederlandse taal beheersen. Dat is stap 1 naar zelfontplooiing, een solide positie in de samenleving en uiteindelijk wereldheerschappij. Het mooiste van taal, is dat taal er voor iedereen is en algemeen wordt erkend als geweldloos wapen dat bij de juiste toepassing meer respect & resultaat oplevert dan spreken met de vuist of een vuurwapen. Waar het gebruik van geweld wordt bestraft (theoretisch althans), wordt de toepassing van taal juist beloond. Met stijlvol geschreven duiding van stijlloze woordverzinsels bijvoorbeeld. Neem nou 'ponypletter'. Niet alleen duiden de levenslustige lexicografen van Van Dale de door GeenStijl verzonnen term naar erkenning. Je kan er ook nog op stemmen als Woord van de Maand. Prachtig mooie recognitie van de zorgvuldige en weloverwogen manier waarop GeenStijl het alfabet hersorteert. Ook de stijlloze definiëring van nieuwerige woorden als 'twerken' kan op liederlijke goedkeuring van de woordenboekbazen van Van Dale rekenen. Maar de mooiste ganzenveer in onze inktpot is nog in de making: Ton den Boon, hoofdredacteur van de Dikke Van Dale, schrijft vandaag in Trouw dat het niet lang meer duurt voordat 'wegjorissen' in de Dikke Van Dale wordt opgenomen. TAALWIN! VUISTPOMP! Uitnodigingen voor het Boekenbal! Heruitgave van het gehele GeenStijl-archief in vierenveertigdelige hardcover bewaarserie! Of wacht ff. Genoeg gejuicht over onszelf. Even mikoflohren, qua vervelende nuance: de term 'wegjorissen' [werkwoord; joriste weg; heeft weggejorist; is weggejorist & opgerot] is afkomstig van huist-IT'er Joris von Loghausen, die het woord vervolgens naar zichzelf vernoemde. Zitten we dan. Met al onze epische taalbeheersing. Gepwnd door een IT'er die alleen in programmeercode kan communiceren. Kudtjoris. UPDATE: Opa Hoxha vertelt over vroeger...

Reaguursels

Inloggen

Jongens, het aan elkaar plakken van bestaande woorden.. zijn dat echt nieuwe woorden?!

ik dacht het even niet!

jongablies,.. da's een nieuw woord.

dutch-jack | 05-08-13 | 20:15

ik dacht altijd dat de WelEdelGestrenge Heer Demmink iets met deze woordspeling te maken had?

thepinkpainter | 05-08-13 | 09:07

Benieuwd of GeenStijl Koot en Bie ooit gaat inhalen qua nieuwe woorden.

Uriël Fack | 04-08-13 | 13:36

Ook een sjoerd doet hetzelfde vak als joris.
Die noemt het weggeboensjoerd.

tweetybird | 04-08-13 | 11:23

-weggejorist en opgerot-

Fris_Barend | 04-08-13 | 11:20

Geenstijl jat alles (doet dat goed hoor!) en maakt t winstgevend maar zoals met alles (fotofucken, vmkm, etc etc) is ook Jorissen geenszins een GS - uitvinding.
Dat de gemiddelde reaguurders het geheugen van een pinda hebben wil niet zeggen dat er niet altijd nog mensen bestaan die WEL weten hoe t zit.
Zo is GS groot geworden dankzij het posten van pedofiele foto's (Louske iemand) en ondanks de herhaalde oproepen dat het leven van een 13-jarige vernietigd werd weigerde GS de pics off line te halen... maar ja, we maakten allemaal fouten in t begin.
Het is alleen wel jammer dat GS de horde barbaren, die ze links en rehcts het internet opstuurden om mensen online kapot te maken, blijft ontkennen als de basis van de wereldheerschappij van GS.
Het is helemaal niet erg maar wel totaal hypocriet meer en meer de agenda van de open source beweging over te nemen aangezien GS daar niets aan bijgedragen heeft en slechts de gratis ruif van briljante idee-en heeft leeggevreten onder het af en toe uitdelen van vuistslagen aan de mensen die die ruif vulden.

2emeREP | 04-08-13 | 11:12

Jan Dribbel | 04-08-13 | 00:55 |
Bakito is anders dan anderen en mensen die dat vinden, blijven net zolang afzeiken waarbij zij hopen dat Bakito weg gaat.
Op de lager onderwijs en de middelbare school werd dat ook gedaan door vreemde figuren die nooit verder kwamen in hun leven.
Wellicht kun je hen herinneren elke dag het zelfde zeggen en doen tegen en over zo een figuur altijd diezelfde zogenaamde grappen, tas uit handen slaan, laten struikelen, stiekem vloeistof op de rug gooien, je kent het wel.

Benblij | 04-08-13 | 10:07

Een Graaf is een regent pur sang en regenten en de PVV=Nee

Benblij | 04-08-13 | 09:49

het gesproken woord en schrijvende pen zijn scherper dan het zwaard.

Benblij | 04-08-13 | 09:44

Je kan er ook nog op stemmen als Woord van de Maand.

Hmmm. Geenstijl beweert de taal te beheersen...

Het is volgens mij je KUNT er ook nog op stemmen...

He kan valt naar mijn bescheiden mening onder spreektaal.

;)

wndrmk | 04-08-13 | 09:41

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08 |
Mooie tijd was dat man!
Kan me nog het 1 jarig feestjuh met De Chileen en Horse in café 't Spuitje herinneren...

Ahasveros | 04-08-13 | 08:43

Dit staat in mijn NL woordenboek:

~ weggejorist - weggejorist en opgerot

Dus...

Pieter Bas | 04-08-13 | 08:32

Het waren tijden. Dat kun je er in elk geval van zeggen. En de woorden stroomden gelijk cholerisch gif over de lippen der respectieve guurders.
Tekstenaars waren we. Maar aardiged tekstenaars. Al zeg ik het zelf.
Nu kijken wij - de hond, de bever, het tuinpad en de paap - minzaam op u neder vanuit een wat rommelig ingerichte reaguurdershemel. Rustend na een helse tocht door de panelen.

Jaap de Paap | 04-08-13 | 06:44

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 22:05
Dat is een prachtige oplossing, beste Graaf. Ik zou het ook op die manier doen. Met een hartelijke groet van uw Jaap, die nog immer meeleest, zij het gerantsoeneerd.

Jaap de Paap | 04-08-13 | 06:40

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08
Geweldig. Dank voor de bijlees, Hoxha.

Jaap de Paap | 04-08-13 | 06:36

Waar is Drs. FlaterT eigenlijk gebleven?

Klapsigaar | 04-08-13 | 06:35

Duffe reacties hier... Ga stoelendansen!fleischer | 04-08-13 | 02:03 | + 0 -
Ja of paaldansen,maar dat maakt het dan wel weer spannend. Zie trouwens nu wel de woorden voor mijn ogen dansen. Klopt de titel woorddansen toch. Het kan aan de titel liggen,het kan ook dat kleine schermpje van mijn telefoon zijn.

tweetybird | 04-08-13 | 02:24

^ Nah, doet 't toch net niet zo goed.

In the morning! | 04-08-13 | 02:24

- Quidkicked -

In the morning! | 04-08-13 | 02:13

Duffe reacties hier...
Ga stoelendansen!

fleischer | 04-08-13 | 02:03

Is trouwens Cobie al teruggejorist na het neerzetten van van haar krat bier?
De Joris van dienst vond dit zo errug... dat ze zelfs moest oprotten.......

winged | 04-08-13 | 01:48

ach ... en ik was dus in de naieve veronderstelling dat met die Joris... een dikke leuter bedoeld werd! wegleuteren is ook goed dan!

dewaarheid.nl | 04-08-13 | 01:22

Dan kun je de dikke van dale beter wegjorissen.

* | 04-08-13 | 01:01

Is Bakito een neefje van Bokito? Bakito wordt wel heel veel geciteerd.

Jan Dribbel | 04-08-13 | 00:55

Vroeger had je ook een jorisdriepinter meen ik mij te herinneren.

tweetybird | 04-08-13 | 00:34

Het is maar goed dat joris ,joris heet en geen joep,anders had het weggejoept heten. Klinkt toch net effe minder vind ik.

tweetybird | 04-08-13 | 00:31

Bakitonezen :veel minnetjes ontvangen
Cobieisme : met krat bier willen emigreren
Tattooterminator: met grof geweld je punt maken

123 je proeft het zo | 04-08-13 | 00:16

[email protected] | 03-08-13 | 21:09
Teruggejorist,wordt het helemaal in 2014.
Nu de economie nog terugjorissen, maar dan moeten we eerst dit kabinet wegjorissen.

Ton Plafond | 03-08-13 | 23:47

Bijvoorbeeld dubbele posten worden door joris niet meer weggejorist maar dat wodt een joris weggummertje. Het nieuwe geenstijl usb 3.0.

tweetybird | 03-08-13 | 23:43

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:03 | + 1 -
Lol! Wat ben je toch een gevoelige dame.

Mark Smith | 03-08-13 | 23:34

De term "kopschoppers" doet het trouwens ook erg goed!

DeRustige_ | 03-08-13 | 23:33

Hou een sop

goktrommelisttot | 03-08-13 | 23:32

tweetybird | 03-08-13 | 23:16 |
Denk je dat jouw publiek straal bezopen is dan?
Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:20 | + 0 -

Ik dacht dat reaguurders geen bier mochten drinken omdat er geen drankvergunning is,en niet mogen roken omdat het hier een openbare ruimte betreft.

tweetybird | 03-08-13 | 23:29

Dus nu kan de rechter dadelijk zeggen,meneer de crimineel u wordt weggejorist voor de tijd van 10 maanden.
En nu weggejorist en opgerot.

tweetybird | 03-08-13 | 23:24

tweetybird | 03-08-13 | 23:16 |
Denk je dat jouw publiek straal bezopen is dan?

Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:20

tweetybird | 03-08-13 | 23:09 |
Ben jij straal bezopen of zo?
Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:11 | + 0 -

Nee voor zuipen heb ik geen tijd,ben te druk met woorddansen.
Dacht aan de plusjes knop met geluid van klappen, of geluid van een juigend publiek.Het nieuwe geenstijl,usb 3.0

tweetybird | 03-08-13 | 23:16

@Bakito | 03-08-13 | 23:10 | + 0 -
Oh ja natuurlijk. Even mijn blauwe smoking naar de stomerij brengen.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:11

kaas,Pinda's,Bananen en bier naar midden toeschuift.

luchtledig | 03-08-13 | 23:11

tweetybird | 03-08-13 | 23:09 |
Ben jij straal bezopen of zo?

Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:11

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:07 | + 0 -
Yep, uitgenodigd, maar op die dag is ook de bruiloft van Ruud en Mirjam.

Bakito | 03-08-13 | 23:10

Het minnen geven gaan we wegjodelen noemen. Nu nog een leuk jodelnummer die afspeelt als je op de min toets drukt,jodeliehhehe

tweetybird | 03-08-13 | 23:09

@Stormageddon | 03-08-13 | 23:06
Jammer.

Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 23:08

En je moet al een enorme slijmbal zijn om je weer onder je oude nick opnieuw binnen te likken,nietwaar.....?

zwellevertje | 03-08-13 | 23:07

@Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:01
Infaam, om dat te zeggen over Bakito.

Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 23:07

@Bakito | 03-08-13 | 23:06 | + 0 -
Ik zou wel willen, maar printpapier is op.
Mag jij ook op die reaguurdersbijeenkomst komen, met je trekzak?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:07

@zwellevertje | 03-08-13 | 23:05 | + 0 -
Over wie heb je het precies?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:06

@Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 23:03
Ik ben discreet en ik kan vertrouwelijke informatie ook vertrouwelijk houden. Dus. Van mij zal je het niet horen.

Stormageddon | 03-08-13 | 23:06

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:05 | + 0 -
Ga jij ff lekker de url inlijsten, knul.

Bakito | 03-08-13 | 23:06

Voor al die "weggejorist" fans;google er maar eens op en lees wat een zelfpijperij beleid GS er op na houdt wat betreft dat wegjorissen.
Soms terecht maar vaak ook de willekeur van een mislukte hoernalist die gefrustreerd z'n stukjes bij elkaar rommelt en als wraak de Jorisknop mag hanteren.

zwellevertje | 03-08-13 | 23:05

@Bakito | 03-08-13 | 23:04 | + 0 -
Oh daar hebben wie die linksche onderbuikfascistracist weer.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:05

Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:01 | + 0 -
Mooie typering van de gemiddelde reaguurder.

Bakito | 03-08-13 | 23:04

@Stormageddon | 03-08-13 | 22:58
Zozo, nieuwe bijvoeglijke naamwoordjes geleerd tijdens de zomer?

King of controversy | 03-08-13 | 23:03

Hmmm mooi...

w.g.jorist | 03-08-13 | 23:03

@Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:01 | + 0 -
Beetje flauw om Ton Plafond en Mark Smith nu een sneer te geven terwijl ze zich nu niet kunnen verdedigen.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 23:03

@Stormageddon | 03-08-13 | 23:00
Nicks?

Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 23:03

wegesmurft -
Tsjernodebiel | 03-08-13 | 22:50 | + -3 -

Is hetzelfde als weggejorist masr dan in 3D

tweetybird | 03-08-13 | 23:02

Stormageddon | 03-08-13 | 22:58 |
Op zich is dat niet eens zo verwonderlijk. Mensen die zelf over onvoldoende talenten beschikken om op te vallen en daar onzeker over zijn, gaan anderen naar beneden halen om de aandacht van hun eigen persoon af te halen en zichzelf relatief beter te voelen ten opzichte van de gebrekkige anderen.

Ik was in Haren | 03-08-13 | 23:01

De ruk.Ton den Boon voorziet GS zelfs van gratis reclame. Het kan haast niet anders dan dat dit zich terug vertaald in (gratis) bier en dito tieten op het grote GS feest. Btw,zijn er nog kaarten?

luchtledig | 03-08-13 | 23:01

@Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 22:54
Het zijn er wel meer dan twee. Maar een heel aantal van wie ik het zeker weet is inmiddels ook alweer ex-politicus.

Stormageddon | 03-08-13 | 23:00

Nieuwe woorden en/of betekenissen zijn leuk (sommigen gaan al decennia mee). Vooral die die een betekenis hebben doordat ze voetafdrukken in de aarde hebben achtergelaten. Wat te denken van: opgelegde islamitische massa-immigratie, War on Terror (u zei islamitische massa-immigratie?), soevereiniteitsoverdracht aan Brussel, illegale aanvalsoorlogen, 'fossiele?' brandstoffen, globalisatie, corporatisme, privatisatie, marktwerking en natuurlijk het wegjorissen. Wegjorissen klinkt lekker onschuldig en trendy, dus als je op een veilige wijze punten wilt scoren dan zou ik het hier mee doen.

Revvoyensovyet City | 03-08-13 | 23:00

Toch blij dat ik ook wel eens weggejorist ben (en opgerot) .. heb ik dat toch mooi ook eens meegemaakt.

SyntaxError | 03-08-13 | 22:58

@Ik was in Haren | 03-08-13 | 22:51
't Is een ontzettend Nederlandse reactie inderdaad. (Opvallend ook dat vaak zichzelf mondaine kosmopolieten achtende lieden dergelijk benepen, bekrompen, hautaine en misgunnende reacties geven, maar dat terzijde)

Stormageddon | 03-08-13 | 22:58

Maar Koot&Bie haalt Joris nooit in.

boasatlas | 03-08-13 | 22:55

@Stormageddon | 03-08-13 | 22:21
Welke twee zijn dat?

Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 22:54

tweetybird | 03-08-13 | 22:38 | + -1 -
Dr. Seuss?
Bakito | 03-08-13 | 22:40 | + 0 -

Nee woorddansje,zoveel mogelijk jorissen in een zin. Moet nog langer kunnen maar dat laat ik aan de andere reaguurders.

tweetybird | 03-08-13 | 22:52

@ Stormageddon 22:48
Twijfelt er dan werkelijk iemand over of mijn persoontje relevant is?

Serieus, als je doel in 2005 wereldheerschappij was, en 8 jaar later heb je bereikt dat er 1 woordje in de Vandale is terechtgekomen. en dan ga je daar nog mee shinen alsof je de Nobelprijs voor de vrede hebt gewonnen.

Dan kun je nog beter een DutchBloggieAward winnen.

King of controversy | 03-08-13 | 22:52

@RegseHippie | 03-08-13 | 22:25
True that.

Parsons | 03-08-13 | 22:51

Stormageddon | 03-08-13 | 22:48 |
Het is vandaag de dag bijna een doodzonde om iemand te complimenteren met succes. Als iemand iets heeft behaald, heb je het óf beter gedaan óf het stelt niet zoveel voor en is dus niet van belang. Op die manier kun je jezelf altijd boven de ander uit laten steken.

Ik was in Haren | 03-08-13 | 22:51

- wegesmurft -

Tsjernodebiel | 03-08-13 | 22:50

@King of controversy | 03-08-13 | 22:44
Met hoeveel woorden sta jij in Van Dale? En wat zegt dat over jouw relevantie?

Stormageddon | 03-08-13 | 22:48

@de grote Anti 22:26
Ik probeer iedereen hier te beoordelen (ok, soms veroordelen - sorry U guys) op hetgeen ik lees. Als reaguurder heb ik 'em hoog zitten - los van de inhoud.
Dus vind ik het jammer, that's all.

@Jackanders 22:29
Je zou toch bijna overwegen weer te gaan twitteren?Bijna hè ...

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:46

@neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:43
Als er meisjes van zeg 16-25 komen ben ik van de partij.
Maar dat zit er natuurlijk weer niet in hmm.

de grote Anti | 03-08-13 | 22:44

@neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:43 | + 0 -
Ja gaat het er zo heet aan toe? Geil hoor, zijn er foto's?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 22:44

@ Redactie
Leuk voor jullie dat er eens één Gs woordje uit 2005 officieel erkenning krijgt. Maar ik zou me meer zorgen maken om het feit dat er geen algemeen erkende opvolger van wegjorissen klaar staat. Zegt wat over jullie relevantie.

King of controversy | 03-08-13 | 22:44

Feli's GS met het behalen van Van Dale.

Lewis Lewinsky | 03-08-13 | 22:43

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:55 | + 1 -

Btw, 31-8 is er weer een klein GS feestje. Aanmelden kan op de bekende kanalen of gewoon op @GSuptwente

mevrouw Vraagstaart vraagt of je voor de tijd een schone (onder)broek wilt aantrekken. Dat arme mens heeft 2 maanden penicilline mogen slikken de vorige keer.

neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:43

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:55 | + 1 -

Btw, 31-8 is er weer een klein GS feestje. Aanmelden kan op de bekende kanalen of gewoon op @GSuptwente

mevrouw Vraagstaart vraagt of je voor de tijd een schone (onder)broek wilt aantrekken. Dat arme mens heeft 2 maanden penicilline mogen slikken de vorige keer.

neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:43

kaas de Vies 22:34
Soms snapte ik geen reet van hem.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 22:42

tweetybird | 03-08-13 | 22:38 | + -1 -
Dr. Seuss?

Bakito | 03-08-13 | 22:40

miko | 03-08-13 | 22:35 | + 0 -
De Wehkamp is veel meer dan Leontien de Ruiter, als je je er eens goed in verdiept. Helaas wordt er vaak maar wat geroepen, zonder kennis van zaken. Populistisch gebral, zum kockhalzen.

Bakito | 03-08-13 | 22:39

Supermatthijs | 03-08-13 | 22:36 |
Dat was nou het voordeel van de Wehkamp catalogus, daar heb je geen doekje bij nodig. De Wehkamp zelf vangt alles op. En doordat de bladzijdes vervolgens aan elkaar gekleefd zitten, is het niet meer mogelijk om zonder te scheuren, de bladzijdes los van elkaar te krijgen en weet dus niemand dat jij de lingerie in de Wehkamp hebt bekeken.

Ik was in Haren | 03-08-13 | 22:39

@Terpen-tijn | 03-08-13 | 22:28 | + 0 -
Hij kwam uit Rotterdam.... Hek de Goot wellicht?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 22:38

Joris is weggejorist door joris omdat hij is weggejorist om het wegjorissen.

tweetybird | 03-08-13 | 22:38

Bakito | 03-08-13 | 22:32 | + 0 -

Oef, doekje, de lingerie bladzijden. Geweldig.

Supermatthijs | 03-08-13 | 22:36

@Bakito | 03-08-13 | 22:32
Stond daar Leontien de ruiter in?

miko | 03-08-13 | 22:35

@de grote Anti | 03-08-13 | 22:26 | + 0-
Ach ik kan pius wel aan hoor.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 22:34

miko | 03-08-13 | 21:57 | + 0 -
Wehkamp, zomereditie 1992.

Bakito | 03-08-13 | 22:32

Ik kan dat weggejorist & opgerot wel dromen zo onderhand. ;-)

Mazzeltov | 03-08-13 | 22:32

Meestal komt Van Dale met toevoegingen aan het woordenboek als het woord in de maatschappij niet meer gebruikt wordt.
Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:42 |
Ik heb ooit nog eens met Zwarte Kip en ??? een biertje gedronken op de Dutch Bloggies, waar wij ook genomineerd waren geloof ik. Maar die hielden zich toen netjes binnen de perken.

Ik was in Haren | 03-08-13 | 22:31

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:22
Iedereen gaat over zijn eigen tegels, dat is zeker.
Maar met steeds minder tegengas, wordt het lezen hier toch wat bleker.

Jackanders | 03-08-13 | 22:29

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:42 | + 1 -

Dat 'we' laat maar weg, jij was de 1e die we af konden voeren. Wij hebben daarna nog 6 uur keihard moeten doorbikkelen.

neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:28

Jackanders 22:15
Onvervangbaar zeker?
On topic. Minkukel moet ook levend gehouden worden, onder te verdelen als degene die altijd minnen krijgt of zelf uitdeelt, beiden hebben geen tot onnozele teksten, anders zou het geen minkukel zijn.
Ook een woordkunstenaar Marten Toonder, want wie heeft ook het woord onnozel bedacht?

Terpen-tijn | 03-08-13 | 22:28

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:22
Toch heeft @pius een shidtload aan kritiek mogen slikken, en aangezien ik ook geen voorstander ben van mocro's leren vechten niet geheel onterecht.
Dat kun je voor mij niet goedpraten. Maar pius is geen idioot kwam ik achter. En geloof wel dat hij uitsmijter was. Vreemde combinatie al in al, hmm?

de grote Anti | 03-08-13 | 22:26

Haha ! Geniaal !

RegseHippie | 03-08-13 | 22:25

@Parsons | 03-08-13 | 21:43
Waxinelichtwerper. Die zal ook nog lang meegaan.

Stormageddon | 03-08-13 | 22:23

@Jackanders 22:15
Ik respecteer zijn keuze en redenen (welke dat ook moge zijn) om hier voorlopig niet meer actief te reaguren. Briljante geest en dito vermogen deze te laten spreken in pakkende teksten.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:22

Een 'Mindy doen' lijkt me een mooi eerbetoon aan de ons ontvallen reaguurster Mindy.

neemjemoederindemali | 03-08-13 | 22:22

Plofmoslim klinkt beter dan zelmoordterrorist.

Jan Dribbel | 03-08-13 | 22:21

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:36
Politici lezen GS. Tenminste, velen wel. Misschien niet meer zoveel als ooit het geval was, maar er is zeker nog een heel koppel dat hier regelmatig de panelen afspeurt.

Stormageddon | 03-08-13 | 22:21

Ik mis kim en z'n mooie tuktuk.

99Z28 | 03-08-13 | 22:16

Ik mis kim en z'n mooie tuktuk.

99Z28 | 03-08-13 | 22:16

@CornholioNL | 03-08-13 | 21:03
Vrachtwagen staat voorlopig nog geparkeerd. Raaaaar dat Joris dat niet zelf heeft terug gedraaid.

miko | 03-08-13 | 22:16

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:03
Ik wil pius terug.
Niet alleen bij het overlijden van een reaguurster, maar regelmatig stekend, als een ware turbo-mug.

Jackanders | 03-08-13 | 22:15

@McSnor | 03-08-13 | 21:49
Precies, de labiaplastyjoris.
Oftewel de overtollige schaamlip joris.
Ik zat uit interesse (ja echt) wat research te doen naar het fenomeen en de populariteit ervan.. En weet je wat grappig is, veel van de schaamlip jorissen die daar bleke onzekere meisjes op hun praktijk krijgen, zijn vaak donkere mannen. Midden-oosten, india, pakistan.

Het zit diep mensen, erg diep.

de grote Anti | 03-08-13 | 22:14

@Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:41
He toe nou!!!
*Weer aan de drank gaat*
Hoe zou het met de Chileen gaan? ergens BMVO filtertjes over laten flowen?

miko | 03-08-13 | 22:12

Weggejorist door censuur zou geen weggejorist mogen heten. Die gebruiken maar het woord censuur, maar dat doen ze niet, de lafbekken.
Hier betekent het gewoon dat je huisregels hebt overtreden, niets meer of minder.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 22:12

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 22:05
Het lijkt me leuke als de redactie dat een jaartje bijhoud uit de reaguursels en daar aan het eind van het jaar een poll van maakt zodat we een reaguurderswoord van het jaar krijgen met als prijs een koelkast of een BBQ!

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 22:12

@Graaf van Egmont 22:03
Vergeleken met Jaap ben ik bijkans een analfabeet.
Verschil moet er immers zijn.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:08

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:46
Hoeft ook niet hoor! Zolang je maar niemand wegjorist zoals Volkert.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 22:07

@VanBukkem | 03-08-13 | 22:04
Het grote boek vandijselbloem

miko | 03-08-13 | 22:07

Was Ayaan Hirsi Ali trouwens gelabiaminorist of geclitjorist? Dat soort vragen kunnen we met dergelijke nieuwe woorden eindelijk kernachtig stellen.

McSnor | 03-08-13 | 22:05

@Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:55
Ad Melkert...? (Mag ik dag zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!)

VanBukkem | 03-08-13 | 22:05

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:57
Je kunt het natuurlijk ook zelf doen. Vul je gewoon de lijst van Jaap de Paap aan.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 22:05

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:03 | + 0
.
Porno gekeken?

Rest In Privacy | 03-08-13 | 22:05

Weggejorist betekent dus zonder censuur verwijderd.
Bravo gs, altijd mooi als een nieuw verzonnen woord gemeentaal wordt.

Terpen-tijn | 03-08-13 | 22:04


@miko | 03-08-13 | 21:57
Het Grote Boek van Sinterklaas!

VanBukkem | 03-08-13 | 22:04

@Jackanders 21:51 Hehe.
Oudgedienden beginnen we zo langzamerhand te worden hier, Jack. GS meubilair.
Reaguurders en redacteuren zien komen en gaan,
door de jaren heen vooraan blijven staan,
soms vraag ik me na die honderden uren reagluren en reaguren: wat had ik anders allemaal met die vrije tijd gedaan?

;)

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 22:03

en nu opgejorist en weggerot. Trouwens van Dale is tegenwoordig net zo nuttig als het telefoonboek dat je jaarlijks met de post krijgt.

vliegemepperd | 03-08-13 | 22:03

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:57
Ik heb Jaap al lang niet meer tussen de panelen gezien. En uit zijn reactie op te maken wil Asbak Williams het graag over nemen.

"Ik ben verliefd op taal - vandaar dat ik hier graag mag komen.
Mooie linguitische vondsten spotten om bij weg te dromen.
Doe jullie best jongens - dan blijf ik hier komen.
GS,
the best."
AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 21:44 |

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 22:03

@lingo star | 03-08-13 | 21:27
Joris gebruikt een Enka zeem om alles uit te wissen. En die gaat lang mee. Maand na maand na maand na maand. :)

miko | 03-08-13 | 22:00

Hmm..

En dan nu, beste beeldbuiskinderen:
oogjes dicht, en snaveltjes toe.

En nu opgejorist!

ZZP-er | 03-08-13 | 21:58

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:42
"Je kon op het laatst zelf even je woord aan Jaap te melden om te worden opgenomen."
Waarom is dat nu niet meer?
Lijkt me wel leuk om een reaguurders woordenboek bij te houden met meest fantasievolle woorduitingen.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:57

@Bakito | 03-08-13 | 21:44
Das kapital ? Het groene boekje van M. Gaddaffie? Het rode boekje?

miko | 03-08-13 | 21:57

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08 | + 51 -
Mooi verhaal, vertel ook nog eens dat winterbandenverhaal. Ook zo'n klassieker.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 21:56

VanBukkem | 03-08-13 | 21:49
Bijna.

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:55

Ik neem aan dat Joris nou weer een topic verdient heeft met deze media aandacht.
*zwaait naar Hoxha*...

da wizard | 03-08-13 | 21:53

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 21:44
1-4, mijn rijmelarij is voorlopig wat summier.

*Zo, en nu aan het bier*

Jackanders | 03-08-13 | 21:51


@Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:39
Barack Abama...?

VanBukkem | 03-08-13 | 21:49

@anti
Dan onderscheiden we gewoon de labiamijoris en de meer ingrijpende, totale clitjoris. Dan klopt alles weer.

McSnor | 03-08-13 | 21:49

@Geil Kippetje | 03-08-13 | 21:42
maakt dat nou uit joh.. allemaal 2 snuifjes en het is weer wegejorist!

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:47

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:44
PVV-ers ex of niet, ik heb er niets mee.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:46

Parsons | 03-08-13 | 21:43
Ik had het meer met bottehond. Zou die na de groene revolutie in Iran opgehangen zijn?

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:45

@mijntweecent | 03-08-13 | 21:40
De term is wel bedacht door GS, ook al ligt de oorsprong ergens anders.

Anderzijds heeft GS ook veel termen groot gemaakt die wel elders zijn bedacht.(bijvoorbeeld op het ooit veel populairdere maar tegenwoordig "margeblogje" Retecool.com)

Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:45

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:36
Ik denk dat alleen ex PVVers kunnen spreken over weggejorist en opgerot.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:44

Ik ben verliefd op taal - vandaar dat ik hier graag mag komen.
Mooie linguitische vondsten spotten om bij weg te dromen.
Doe jullie best jongens - dan blijf ik hier komen.
GS,
the best.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-08-13 | 21:44

brutus68 | 03-08-13 | 21:38 | + 0 -
Er is maar één boek van importentie B. , dat weet jij drommels goed.

Bakito | 03-08-13 | 21:44

Damschreeuwer blijft mijn favoriet.

Parsons | 03-08-13 | 21:43

fleischer | 03-08-13 | 21:28 |\
1 x een feestje van Geenstijl meegemaakt. Moest 3 dagen bijkomen.
Was overigens wel gezellig. We hebben létterlijk de drankvoorraad van het café waar we zaten er doorheen gezopen.

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:42

Eigen roem stinkt.

Geil Kippetje | 03-08-13 | 21:42

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:35
Gelezen die goeie ouwe Hoxha. Wat ik dus zeg, ik heb nooit anders gekend. En het was Jaap de Paap zelf die alle nieuwe woorden bijhield. Je kon op het laatst zelf even je woord aan Jaap te melden om te worden opgenomen.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:42

@miko | 03-08-13 | 21:35
Fleischbaum

Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:41

Het was dus gewoon Joris Leermakers! Wel lullig hoe de eer dankzij Hoxha zo voor de voeten van Von Loghausen wordt weggejorist.

mijntweecent | 03-08-13 | 21:40

brutus68 | 03-08-13 | 21:29
Even denken.
Ik denk dat-ie begint met de letter 'A'.

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:39

@miko | 03-08-13 | 21:35
Oke dank je voor dit weetje. ik heb begrepen dat het van een Joris van een ander blog afkomstig is volgens prof Hoxha.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:38

Bakito | 03-08-13 | 21:27

Of jij verstand hebt van boeken. De enige keer dat jij boeken hebt gezien is toen je de folder van de ECI verveeld aan het doorbladeren was.

brutus68 | 03-08-13 | 21:38

de grote Anti | 03-08-13 | 21:32 | + 0 -
Dat snap ik, maar noem het dan 'woordenboeken' i.p.v. 'woordenboek'. Oblesse noblige!

Bakito | 03-08-13 | 21:38

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08
Ja hox jij bent zowat de enige nog die het kan vertellen.

miko | 03-08-13 | 21:37

Stormageddon | 03-08-13 | 21:32
Die vraag moet je natuurlijk hier niet stellen. Wij zijn slechts hinderlijke volgers van politici. Maar nu je het zo vraagt: Blonde Greet zou het wel durven. Nu alleen nog de juiste context vinden.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:36

@Storm
Als Wilders er nu eens in zou slagen om Rutte weg te jorissen...

McSnor | 03-08-13 | 21:36

@Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:27
Alleen mijn buurman is oké, maar die is hier dan ook nog niet ontdekt.

Jackanders | 03-08-13 | 21:36

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:31
Prof Hoxha gaf op dezelfde tijd uitleg op het moment dat ik het jou vroeg.( zie hieronder Prof Hoxha 21:08)

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:35

@Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:08
Joris is er al van af het prille begin
Weensie weet ik niet meer hoe hij heette dat heb ik uit mijn geheugen gejorist!

miko | 03-08-13 | 21:35

@Dhr. W. Anhoop | 03-08-13 | 21:31
Je kan ook beter je internethandelingen en realiteit strikt gescheiden houden.

Ing. eslapen | 03-08-13 | 21:35

@Bakito | 03-08-13 | 21:27
Wat als je de inhoud van de vier boeken in een harde kaft stopt.. Van dale is gewoon 1 boek dus, maar het is zo lastig telkens een boek van 10 kilo uit de kast te trekken.

de grote Anti | 03-08-13 | 21:32

Het wordt natuurlijk echt een officieel woord als het in de handelingen van de Tweede Kamer terechtkomt.
Dus... welke politici durven?

Stormageddon | 03-08-13 | 21:32

Gelukkig dat we snel uit de van Dale kunnen putten voor nadere duiding van alle Joris varianten. Aangezien ik een weinig omringd ben door GS reaguurders in het echte leven is het soms dodelijk vermoeiend elke keer te moeten uitleggen wat ik bedoel....

Dhr. W. Anhoop | 03-08-13 | 21:31

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:08
Ik weet niet beter dan dat het wegjorissen was. Ook toen Weensie nog aan het roer stond.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:31

Whooaaa !!
"Komt omdat we de Nederlandse taal beheersen" is dus de gotspe van de dag.

Dat IS omdat we .......
of
Dat komt DOORDAT we .....

Leer die taal nou toch eerst eens voordat je nonsens schrijft.

taxhond | 03-08-13 | 21:29

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:25

Weet jij wie er ook graag mensen liet wegjorissen?

brutus68 | 03-08-13 | 21:29

Mooi warrek!
Da's dan een SUPER GS-feestje veaur de boeg.
Mooie tent erbij met een Steely Dan revivalband en weelderige catering...
Wij reaguurders zijn dan wèl allemaal uitgeneaudigd toch?

fleischer | 03-08-13 | 21:28

Van Dale is geen woordenboek, het zijn vier boeken. Kijk maar naar de pica. Meervoud dus. Erg slordig. -1

Bakito | 03-08-13 | 21:27

Ode aan Joris Driepinter.

lingo star | 03-08-13 | 21:27

@eerstneukendanpraten | 03-08-13 | 21:11
Weggejorist en een opgerot is mij slechts 1 keer overkomen ,en heeft geleid tot mijn huidige nick.
Om de 3 dagen proberen te reaguren en dan met maar één gedachte.. Welles! en bij de teleurstelling Nietes!

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:27

Van Dale is geen woordenboek, het zijn vier boeken. Kijk maar naar de pica. Meervoud dus. Erg slordig. -1

Bakito | 03-08-13 | 21:27

@Jackanders | 03-08-13 | 21:25
En daar heb ik nou zo'n hekel aan...
Dat iets alleen OK zou zijn als de meute het nog niet ontdekt heeft.

Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:27

Terzijde. meest bekende wat volgens mij is voortgekomen uit web-log.nl is mkb/twitter/drank personality meisjevandeslijterij aka Petra de Boevere.

Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:26

Zyprexa20mg | 03-08-13 | 21:20

Tandpasta en negers. Het is ook te makkelijk.

brutus68 | 03-08-13 | 21:26

Tijd om er hier wat anders voor te vinden dus.
Als de meute het leuk gaat vinden, is het tijd voor een drastische verandering.

Jackanders | 03-08-13 | 21:25

Een niet nader te noemen nieuwe reaguurster (Bella_Donna), mag van mij weggejorist worden..

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:25

@McSnor | 03-08-13 | 21:19
Zover ik weet is het een misconceptie dat bij vrouwenbesnijdenis altijd de clitoris wordt weggehaald.
Binnenste schaamlippen wel i.e.g, want de moslim man heeft het graag lekker strak allemaal. De erg extreem gelovigen zullen ook de clit meenemen omdat de vrouw uiteraard geen plezier mag hebben.

Tot zover de OT/ uitleg over vrouwenbesnijdenis.

de grote Anti | 03-08-13 | 21:24

Over wegjorissen gesproken; leeft Joris Voorhoeve nog? Of is die ook al weggejorist?

VanBukkem | 03-08-13 | 21:24

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08
Mooi om te lezen, Hoxha.
Ik mis je stukkies hier wel.

Lijkt me logisch... | 03-08-13 | 21:23

@brutus68 | 03-08-13 | 21:19 LOL

Not Muhammad | 03-08-13 | 21:21

Dat hebben jullie toch mooi voor elkaar gekregen. Knuffel voor iedereen op de redactie!
Eén keer in mijn niet zo prille carrière als reaguurder is het me gelukt om weggejorist te worden. Ik herinner het me als gisteren. Het ging over tandpasta. En negers. Meer zeg ik niet.
Ergens heb ik dus ook maar mooi bijgedragen aan de verspreiding van dat woord.
*ontroert traantje wegpinkt*

Zyprexa20mg | 03-08-13 | 21:20

Not Muhammad | 03-08-13 | 21:17

Wat een vervelende sneer naar Bakito en Supermatthijs toe.

brutus68 | 03-08-13 | 21:19

@tattoeboer
Vrouwenbesnijdenis=clitjoris.

McSnor | 03-08-13 | 21:19

Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08 | + 7
Top Hoxha

joyriders | 03-08-13 | 21:19

@eerstneukendanpraten
Neehee

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 21:18

Werken achter de schermen kan dus toch voor een mooie erkenning zorgen. Met dank aan Joris Leermakers zoals @prof Hoxha voor de uitleg van de oorsprong.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:18

@hoxha; U heeft ooit een geweldige column geschreven over werkloos volk dat de gehele dag (en nacht) uw weblog vervuilde.
Dat mag weer in de herhaling, dacht ik zo. ;)

Not Muhammad | 03-08-13 | 21:17

@ Nacho Vidal 20:50

Ik geef je een gerede kans als je een link naar 2guys1horse plempt...

eerstneukendanpraten | 03-08-13 | 21:15

McSnor | 03-08-13 | 21:10 |

Peter Timo-dinges...? :-)

CornholioNL | 03-08-13 | 21:14

@Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08
Nou, dat is dan duidelijk.
Thanks @Hoxha.

En boks voor joris von loghausen.
Tot zover ben ik pas uhmm, een paar honderd keer (?) -weggejorist- en dat is gezien de inhoud (of gebrek eraan) heul, heul weinig eigenlijk.

de grote Anti | 03-08-13 | 21:14

j naar boven schopt...

CornholioNL | 03-08-13 | 21:13

McSnor | 03-08-13 | 21:10

Goebbels. Dat weet iedereen.

brutus68 | 03-08-13 | 21:12

Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08 |

Stuke G.S. historie, puik werk beste +1

CornholioNL | 03-08-13 | 21:12

Maar volgens mij is opgerot nog net even ietsepietsie erger dan weggejorist. Maar gelukkig heb ik daar nog nooit mee te maken gehad. Nou ja, bijna dan...

eerstneukendanpraten | 03-08-13 | 21:11

Pfft. Wie heeft er de uitdrukking 'dat zit wel snor' al jaren geleden uitgevonden denk je?

McSnor | 03-08-13 | 21:10

Joris staat voor iets wegnemen, vernietigen. Waar het woord verschijnt houdt iets op te bestaan. In een ondemocratische context. Ik zou WOEST zijn als ik Joris was.
Ze zouden die Dikke van Dale moeten aanklagen.

Not Muhammad | 03-08-13 | 21:10

@Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:51
2 keer opgerot en toch terugkomen?
Dat maakt je al een draaideurreaguurder ;)

@CornholioNL | 03-08-13 | 21:03
Die is in de kelder, fusten aan het sjouwen.

Dömper | 03-08-13 | 21:08

@Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:03
Ik vrees het ook Graaf.
Weet jij trouwens als oudgediende hoe het hier werd aangegeven toen weesie nog de scepter zwaaide?
Kan me voorstellen dat het toen bv wegweesiën was.
Of is Joris er al vanaf het begin?

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:08

Etymologische oorsprong van 'wegjorissen' ik was er bij namelijk: en helaas is dit niet terug te vinden in de archieven.

Het woord is al rond 2004 ontstaan. uit een 'fittie' met web-log.nl. Dit was rond die tijd een populair weblogplatform, voordat het werd uitgehold en uitgekotst door Sanoma althans. De 'leider' en bedenker van dit weblog was Joris Leermakers. Deze jongeman moest in z'n eentje een weblog van een stuk of 1.000 tot 10.000 bijhouden. Let wel, dit was nog voor blogger.com, en Wordpress. Maar goed, Joris was dus streng, en gind uiteraard en redelijk begrijpelijk, af en toe in de fout. Dan was ie te streng, of haalde hij goede reacties weg, whatever. In ieder geval spraken deze webstreepjeloggers van censuur. En GeenStijl berichtte hierover. In deze context noemden we voor het eerst 'wegjorissen'. Niet veel later werd GeenStijl versterkt met niet nader genoemde it-nerd. Hij noemde zichzelf korte tijd Joris de Lognazi, maar die achternaam was gewoon niet leuk dus werd dat al snel Joris von Loghausen.

Niet veel later ging GeenStijl als gevolg van vervelende uitwassen, over tot het modereren van reacties (achteraf). In die tijd was registratie bijvoorbeeld helemaal niet nodig. En dit modereren werd uiteraard 'wegjorissen'. Volgens mij kondigde GeenStijl dit in een eerste artikel ook zo aan. 'Wij gaan Wegjorissen' oid.

samenvatting:
Joris Leermakers maakte web-log. GeenStijl berichtte hierover. Jorissen werd dankzij Leermakers op GeenStijl tot een begrip gemaakt. Even later gingen we zelf 'wegjorissen'. De leider van het GeenStijl moderatieteam was lange tijd Joris von Loghausen. Joris von Loghausen is naamgevend gezien, familie van Joris Webstreepjeog.

Prof. Hoxha | 03-08-13 | 21:08

Adolf Mao en potje pol
Zij hadden hoofdhaar en
Joristen veel

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 21:08

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 20:57 |
't Zal dan wel niet meer worden bijgehouden, heb niet naar de actualiteit gekeken.

CoffeePatch | 03-08-13 | 21:07

@Wiebe Filippus | 03-08-13 | 20:57
Nee. En 'studentenkabinet' en 'kutregering' ook niet.

VanBukkem | 03-08-13 | 21:06

Dit gaat een heel melig topic worden vrees ik.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 21:03

Dömper | 03-08-13 | 20:57 |

Oh die ! , ja verdomd, die kan ik wel... btw, is Cobie nog steeds niet terug ?

CornholioNL | 03-08-13 | 21:03

@brutus68 | 03-08-13 | 20:37
visvoer ?

Ing. eslapen | 03-08-13 | 21:00

Asielzoekerscentrum= wegjoriscentrum
Afwerkplek= afjorisplek.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 21:00

-weggejorist-
-weggejorist-

oosteuropijan--> | 03-08-13 | 20:58

@ coffeepatch
Geen punt
Kaas erover

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 20:58

@tattooboer | 03-08-13 | 20:50
Gebluste brand= uitgejorist.

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 20:57

@CornholioNL | 03-08-13 | 20:43
Ja, Joris de LogStasi, ken je 'm niet?

Dömper | 03-08-13 | 20:57

CoffeePatch | 03-08-13 | 20:44
Zag er nog twee van mij langskomen, maar onder een andere nick. Is wel lang geleden hoor.

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 20:57

Zelfpijperij, staat dat er al in?

Wiebe Filippus | 03-08-13 | 20:57

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 20:54 |
Die vrouwelijke versie is weggemeulenbelt.

CoffeePatch | 03-08-13 | 20:56

@CoffeePatch | 03-08-13 | 20:53 | + 0 -
Je hebt gelijk, ik moet het meer van mijn uiterlijk hebben.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:55

@kaas
Valt mee ja?

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 20:54

Weg gecobiet. Kan ook
Vrouwelijke versie van Joris etc

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 20:54

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:47 |
Ligt aan je taalcreativiteit, en dat terwijl het Nederlands zich juist voortreffelijk leent tot het smeden van nieuwe woorden die vaak getuigen van veel linguïstiek vernuft.

CoffeePatch | 03-08-13 | 20:53

Gefeliciteerd Joris, ik gun het je van harte.

mr.knetter | 03-08-13 | 20:52

Besnijdenis dus.

tattooboer | 03-08-13 | 20:52

Ik heb in de jaren 90 ooit een knakker gekend die Joris heette. Hij runde een snackbar in waddinxveen. Na 1995 nooit meer gezien.

1+1 | 03-08-13 | 20:52

@Nacho_Vidal | 03-08-13 | 20:50 | + 0
aantal keer weggejorist : 131 keer
waarbij tevens opgerot : 2 keer

valt mee.

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:51

Mag ik voorstellen om het volgende van Dale woord te introduceren door het op GS voortaan te hebben over Umarmachtig ipv oppermachtig?

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 20:51

Wat ik zo fijn vindt aan Geenstijl, is dat het echt een site is zonder navelstaarderij en egotripping.

YMMMV | 03-08-13 | 20:51

Ik zie dat wel zitten,
belasting betaald? = geld weggejorist,
Illegaal in het land?= opgejorist.
USB stick geformateerd?= Leeggejorist.
Besbijdenis?= afgejorist.

tattooboer | 03-08-13 | 20:50

Ik ben volgens mij nog nooit weggejorist.

Nacho_Vidal | 03-08-13 | 20:50

"huis-IT'er" met jullie epische taalbeheersing

Bluebook | 03-08-13 | 20:50

@Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:45
u was eerder weggeteend?

cumshaft | 03-08-13 | 20:50

@Ton Plafond | 03-08-13 | 20:48 | + 0 -
Ben ik Pastor Sippenhaft?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:50

En zo heren neem je de wereld over!! Go Joris!! :)

WellusNietus | 03-08-13 | 20:49

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:39
Stel jij hier wel eens een vraag waarvan jou het antwoord al bekend is, waarbij aandacht de oorsprong is en niet nieuwsgierigheid op het moment dat een fipo aan je voorbij gaat? Samen met Quid nog op een bootje gezeten in Amsterdam, of was je weer druk langs de snelweg in dat roze konijnenpak?

Ton Plafond | 03-08-13 | 20:48

Kabinetfaal mag er ook wel in.

joyriders | 03-08-13 | 20:48

Passen jullie een beetje op dat jullie niet het hele bureau wordt onder cummen, dat gaat zo plakken.

HJdeT | 03-08-13 | 20:48

@ kaas
Lego ook goed?

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 20:48

@CoffeePatch | 03-08-13 | 20:44 | + 0 -
Sta er gewoon niet bij. Wat is dit voor waanzin!

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:47

Is 'reaguren' al in de Dikke Van Dale opgenomen?

VanBukkem | 03-08-13 | 20:47

o.a. door mij was het noodzakelijk om uberhaupt weg te jorissen, waar is mijn taart?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:45

Opgeislamd
En weggeforist

123 je proeft het zo | 03-08-13 | 20:44

Joris von Loghausen ? Wtf...

CornholioNL | 03-08-13 | 20:43

Van wie was opgerot dan?

Welles! Nietes! | 03-08-13 | 20:43

En met dank aan ondergetekende om wegjorissen ook in het openbaar leven te gebruiken. Zoals waarschijnlijk meerdere medereaguurders en gluurders.

miko | 03-08-13 | 20:42

Nou, gefeliciteerd dan maar.

Boer in 020 | 03-08-13 | 20:42

Lol @brutus68 | 03-08-13 | 20:37 |
'tis makkelijk schuilen achter zo'n autoriteit.

Simon de Danser | 03-08-13 | 20:42

Fuck het is wegjorisen......

emoe | 03-08-13 | 20:42

Ik gebruik wegjorissen overal voor! jammer dat als ik het intyp op geenstijl dat ik verbeterd word maar alla.
Nee echt ik gebruik het woord altijd, bij de was, in het eten, als ik de hond uitlaat!! U moet het ook eens proberen, wegjorissen een woord dat ik nooit meer kan missen!!

emoe | 03-08-13 | 20:40

Is het geenstijl eigenlijk ooit wel eens gelukt om een woord in de van Dale te krijgen?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:39

brutus68 | 03-08-13 | 20:37
Wegpiraat?

Graaf van Egmont | 03-08-13 | 20:39

@brutus68 | 03-08-13 | 20:37 | + -2 -
Rukegels?

Kaas de Vies | 03-08-13 | 20:38

Eerst de taal, dan de moraal, Nederland hervormt.

smdyasc | 03-08-13 | 20:38

Feli's heur!

Merlot | 03-08-13 | 20:38

Reaguurders die zichzelf vernoemen naar een ordinaire piraat en met Nietzsche schermen, daar moet ook nog een term op gevonden worden...

brutus68 | 03-08-13 | 20:37

''Weggejorist wat betekent dat?''
''Euhm je hebt toch een woordenboek?''

Zou een leuke toevoeging zijn in de Van Dale.

Pork & Beans | 03-08-13 | 20:36

Weg met Joris !

Caturman | 03-08-13 | 20:36

En wanneer word Titty Flash Monday tot nationale feestdag verklaard?

nielsjuuh23 | 03-08-13 | 20:35

Je bent zelf -weggejorist-

ojédiaré | 03-08-13 | 20:35

De taal is de eerste trede op de ladder van de wetenschap.
(Nietzsche, Menschliches Allzumenschliches. 1878)

Simon de Danser | 03-08-13 | 20:34

-weggejorist-

yamahaha | 03-08-13 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken