Obama: 'Ik had een zwarte jongen kunnen zijn'
Obama. Zijn privé concentratiekamp barst uit z'n prikkeldraadhekken van de terrorismeverdachten die al jaren op een eerlijk proces wachten. Collateral damage. Zijn drones bombarderen vrouwen en kinderen in het Midden-Oosten naar Allah. Collateral damage. Zijn No Such Agency bespioneert wereldwijd miljoenen onschuldigen (en die lui van de EU). Collateral damage. Maar zijn heetste hangijzer is de vrijspraak voor George Zimmerman. Want rassenkwestie, omdat iedereen er een rassenkwestie van maakt. Is dat nou een rookgordijn van zwarte, of van witte rook? Hoe dan ook, POTUS maakt er dankbaar gebruik van. Want als de Hispanic Zimmerman eigenlijk een blanke is, had hij als zoon van een blanke moeder toch ook best een zwarte man kunnen zijn, met een zwarte zoon die in de schoenen van Treyvon Martin had kunnen staan. [Ruim een jaar geleden zei Obama overigens ook al zoiets.] Dus of we wel even normaal willen doen met z'n allen, in de United States of Apartheid. De boel bij elkaar houden op z'n Amerikaans, is dat. Kopje thee, Mr. President?
Reaguursels
InloggenMisschien bedoelde Obama dat jij vroeger ook inbrak en drugs gebruikte. Dan heeft het gelukkig niet meer met racisme te maken
Stel je een bus voor, waarin alle 'zwarte' mensen met een rode kaart moeten staan en alle 'blanke' mensen met een groene kaart mogen zitten.
Niet zo vreemd hoor, dit was nog niet eens zo lang geleden heel normaal.
Door al het oponthoud wat de controle veroorzaakte, besloot deze grote busmaatschappij dat het beter was om dan maar gewoon iedereen een groene kaart te geven.
Na twee jaar bleek dat 'het blanke volk' niet naast een 'zwarte' wou zitten. Het systeem werd aangepast, 'blanken' kregen een lichtgroene kaart en mochten zitten en de 'zwarten' kregen een donkergroene kaart en mochten staan.
--
Moraal van het verhaal in kader van dit artikel: De hoge heren vinden altijd wel een oplossing om een discriminatie probleem te maskeren met een ander probleem.
--
Persoonlijke note: Alle mensen op deze planeet zijn genetisch bijna hetzelfde, de achtergrond bepaald de ontwikkeling. Obama is prima geschikt voor deze functie of ie nu wel zon doorbakken is of niet.
Raffael77 | 20-07-13 | 14:46
Oh en overigens neemt de intelligentie, gemiddeld, ook af met de mate van pigmentering. Ook jammer natuurlijk.
Raffael77 | 20-07-13 | 14:46
Prachtige bladibla, 70% van de lieden in de gevangenis in de USA zijn, je raadt het nooit, uhm, fors getint. Vergelijkbaar probleem met de Marokkanen hier, gemiddeld neemt de criminaliteit toe met de mate van pigmentering, jammer, maar het is helaas zo.
Zzzzooooffff | 20-07-13 | 10:07 |
Bovendien bleek uit een FBI-onderzoek naar een mogelijk racistisch verleden van Zimmerman dat hij zelfs het tegenovergestelde van een racist. Hij bleek succesvol actie te hebben gevoerd tegen vermeend racisme tegen zwarte door politie-agenten en hielp zwarte kinderen door ze bijles te geven.
Als je leest wat er op grond van getuigenissen hoogstwaarschijnlijk werkelijk gebeurd is tijdens dat die confrontatie met Martin. Daarnaast de achtergrond van Martin (inclusief dat vaststaat dat nét hij zich antiblank racistisch uitliet) vergelijkt met die van Latino Zimmerman, wordt het finaal conspicious hoe zelfs mainstreammedia als WAPO, NYT en NBC (zelfs met gemanipuleerde geluidsopnamen) die affaire aanvankelijk totaal verdraaiden. Je zou bijna denken dat ze, inclusief Obama, om een of andere reden uit zijn op rassenrellen.
De zaak Zimmerman stinkt. Lees dit hele stukhttp://www.nytimes.com/2013/07/14/us/george-zimmerman-verdict-trayvon-martin.html?pagewanted=all maar eens voordat je klakkeloos CNN als mees betrouwbare bron gaat nemen. Zimmerman die maar al te graag een echte politie held wilde zijn en ook het advies van meneer de politie agent niet opvolgde die hem duidelijk maakte Martin niet te volgen. Volgens de politie agent (die gebeld werd door Zimmerman) maakte Zimmerman een opmerking als: Het is altijd hetzelfde probleem met dit soort mensen doelend op Martin. De wijk waar Martin zich bevond nadat hij van school geschorst was voor het bezit van drugs was voor Zimmerman bekend terrein. Zimmerman wantrouwde Martin omdat hij hem daar nog nooit eerder had gezien en is daarom op onder zoek uitgegaan. Martin die belde met zijn vriendin zei meerdere malen tegen zijn vriendin dat hij bang was omdat hij gevolg werd door Zimmerman. Zimmerman zelf staat bekend als omhoog gevallen wannebe cop die zich maar al te graag wilde bewijzen (Gek dat mensen hier nu ineens een stadswachter wel weten te waarderen maar in Nederland zien ze deze wannebe cops liever verdwijnen van de straat). Volgens getuigen Hoorden ze gestommel en iemand heel hard help schreeuwen/roepen waarop ineens een knal te horen was. Het is ook niet duidelijk wie er nu begonnen is met vechten. Was het Zimmerman die Martin aanvloog of andersom. Dat antwoord zullen we nooit krijgen. Het ergste is nog dat het bij wet daar staat vastgesteld dat iemand die zich in dood angst verkeerd een wapen mag gebruiken ook al kan die persoon in kwestie de benen nemen om een confrontatie uit de weg te gaan. Dit is waarschijnlijk ook de hoofdreden dat Zimmerman is vrijgesproken. Obama had beter zijn mond kunnen houden maar drukt wel een vinger op de zere plek. Het zijn veelal blanke mensen of mensen die het makkelijk hebben die zeggen dat zwarten zich niet moeten aanstellen en makkelijk een bestaan op kunnen bouwen. Dat veel zwarte mensen een lager iq hebben komt omdat zij in de VS vroeger ook geen scholing kregen of geschorst werden omdat ze voor zichzelf opkwamen omdat blanken kinderen discrimineerden. Ook hebben veel zwarten mensen slechte scholing gehad door matig onderwijs op school. Ze hebben ook de kans niet gekregen om zich bijvoorbeeld te ontwikkelen als muzikant vanwege besparingen op scholen en bij hun de instrumenten en docenten compleet werden weg bezuinigd terwijl ze een paar straten verderop een muziek school openden voor blanken kinderen. Dit is ook een van de evolutionaire tijden op het gebied van samplen en daarom is samplen ook zo groot geworden. Geld bij elkaar sprokkelen door hosselen en dan zo snel mogelijke uitweg vinden genaamd de GHETTO.
Rassenkwestie?? Gewoon zieligdoenerij! In elke stad in de VS leggen de zwarten/negers/afros elkaar om omdat ze een andere kleur tshirt dragen of om een mislukte crackdeal, maar wordt er een keer eentje gedood door een niet-neger en het is meteen racisme..
De meest voor de hand liggende rationale achter die vooral door Amerikanen algemeen als domme move beoordeelde uitspraken van Obama is dat hij daardoor zijn als een kaartenhuis in elkaar stortende populariteit hoopt te kunnen framen als blank racisme tegenover een zwarte president (die overigens naast bijna alle zwarten ook door een meerderheid van de blanke Amerikanen verkozen werd)
oh zou obama ook in t donker met een hoodie op een neighborhood watchmen aanvallen die hem in de gaten hield ivm inbraken van die er waren? ..
zimmerman heeft eerst een paar klappen moeten incaseren voor hij tot de conclusie kwam dat de enigste weg om zijn leven te redden het gebruik van zijn vuurwapen was en dat heeft hij als laatst gebruikt.. maar omdat het slachtoffer een kleurtje had die donkerder was dan de latijnsamerikaans zimmerman maakt men er een probleem van.
Het is best apart hoe de zwarte gemeenschap in Amerika over het algemeen werkt zoals de Islamitische gemeenschap in Europa. Zelfs de president legt eerst trouw af aan de gemeenschap, voor het land.
Al hoewel, Obama probeert hier ook het issue lekker raciaal te "chargen" zodat hij zijn strengere wapenwetten kan doordrukken.
Nee, bah. Ik walg van die man. Bestuur je land, a.u.b., en loop niet te roeren in raciale verhoudingen. Hoe erg is dit wel niet voor Zimmerman? Als hij geen wapen had gehad, was hij gewoon weer de zoveelste anonieme misdaad statistiek geweest van zwart op blank geweld. Maar nu heeft hij zichzelf verdedigd, is onschuldig verklaard door de rechtbank, maar heeft nu nota bene de president van zijn eigen land in zijn nek, die hem ook nog even voor racist uitmaakt.
Maar eerlijk is eerlijk, ik word gaandeweg steeds racistischer door dit soort dingen. maar dat zou Obama toch moeten begrijpen, die ervaring dat je vanwege je ras altijd wordt weggezet in een bepaald hokje...
Waarom hebben jullie dat ander stukje eruit geknipt?? kwestie van zekerheid op mijn uitspraak.
-weggejorist-
Amsterdamsko | 20-07-13 | 11:32 |
Obama verwoordt het heel slim, zegt eigenlijk alles en zegt eigenlijk niks, trapt eigenlijk op ieders tenen maar doet dat tegelijk ook weer niet.
Het is moeilijk om hier de racismekaart te spelen, want een hispanic als dader, het is ook moeilijk om de racismekaart niet te spelen want zwarte is slachtoffer. Als een zwarte het slachtoffer is, en je voelt dat je de kaart uit moet spelen, dan moet je dus de tegenstelling zwart-blank opvoeren, en ga je heel slim de ervaringen van de hispanics en de blacks parallel trekken door te herinneren aan de dagen dat zowel hispanics en zwarten zo zwaar gediscrimineerd werden door de bleekscheten. Om vervolgens alleen maar te zeggen dat jij die jongen had kunnen zijn, jij, de zwarte president die toen óók zo gediscrimineerd werd, had deze zwarte jongen kunnen zijn.
Niks zegt hij letterlijk, alles zegt hij indirect, suggereert hij maar het totale beeld dat hij op wil roepen is glashelder in zijn vasigheid: dader en slachtoffer zijn beide slachtoffer, de discriminerende blanke is de oorspronkelijke dader, die heeft het allemaal op zijn geweten.
rara | 20-07-13 | 12:44 | + -1 -
Onder volkeren heb je geen rassen? Wat probeer je eigenlijk te verdraaien?
@hölzenbein | 20-07-13 | 11:31
Dat jij opeens over volkeren begint.
Die Obama is gewoon nog meer tegengevallen dan ik bij z'n aantreden al vreesde.
Amsterdamsko | 20-07-13 | 12:09
Dat is ook de bedoeling van dit journailistisch afvoerputje. Zoals al boven elke topic staat tendentieus ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Dan mag je als redactie wel wat mensen op het verkeerde been zetten, uit de duim zuigen, of gladde leugens verkondigen. Helaas trekt het ook veel stormfront volk en soortgelijke mafkezen aan die meteen smullen van of Obama nou zwart is of niet. Ga je er kritisch tegen in dan word je voor idioot uitgemaakt. Een andere mening als een dumbfuck mening mag niet want dan krijg je net als ik een levenslange ip ban. Zo zijn ze wel ja. Als het niet in hun bekrompen straatje past...
@
'Obama's NOT our first black president'
www.youtube.com/watch?v=lWgamQdjnq0
Die Obama gaat nog eens de geschiedenis in als slechtste president tot nu toe..
@Mozeskriebels | 20-07-13 | 11:39 |
Jij bent wat optimistischer dan ik. Ik zie toch heel veel plempsels hier die gaan over de vraag of Obama nou wel of niet zwart is. Dat soort onzin.
Bovendien: het is wel opvallend dat niemand valt over de tendentieuze vertaling van Van Rossem. Zo een kop boven een stuk is niet niks. Het kan de hele daarop volgende discussie beinvloeden en dat blijkt wel.
Wat Obama betreft: ik snap jouw scepsis wel maar anderzijds zie ik hem alleen maar verwoorden wat een groot deel van de Afro-Amerikaanse gemeenschap voelt en ervaart. Hij legt ook de historische context uit en doet dat op een weloverwogen wijze en helemaal niet hetzerig. Je kunt ook zeggen dat hij daarmee de lont uit het kruitvat haalt. Dat is ook een rol die hij moet spelen.
Overigens: wat Van Rossem niet laat zien, is het vervolg waarin Obama wel degelijk optimistisch is en zegt dat er op het punt van de rassenverhoudingen grote progressie is en wordt geboekt.
Maar ja: dat is natuurlijk niet besteed aan Van Rossem en zijn schare azijnpissers!
Obama is vrede.
LA Niggaz rule the world!
een jury heeft zimmerman vrijgesproken,einde verhaal
Bakito | 20-07-13 | 11:38 | + -3 -
Aangezien die geblondeerde gek geen ruggengraat heeft zal dat niet gebeuren. Hij vreet liever nog wat uit de staatsruif terwijl ie verder volkeren mag verhetzen.
necrosis | 20-07-13 | 11:08
Heb geen pleuris hekel aan je. Dat is een misverstand.
Amsterdamsko | 20-07-13 | 11:32 | + 0 -
Ik denk dat de meeste reaguurders hier zelf wel het filmpje hebben gekeken en daaruit hen oordeel trekken.
Wat die Obama zegt is gewoon pure onzin en minachting van de rechtsstaat, hij komt met hetzelfde afgezaagde onzin verhaal als al die zogenaamde voorvechters van de de zwarte gemeenschap.
Moet je als blanke daar doen, voorvechter zijn voor de blanke gemeenschap, wat ben je dan? Racist en xenofoob.
Dat is wat er al sowieso mis is met die hele zwarte " community", ze zijn zelf zo racistisch als de pleuris tegenover alles wat niet zwart is.
Vooral niet kijken maar de eigen inbreng in het falen, precies zoals de allochtonen dat in Europa doen.
hölzenbein | 20-07-13 | 11:35 | + -1 -
Tsja, het zou logisch zijn om dat proces over te doen, gezien de beerput die naderhand werd open getrokken.
Bakito | 20-07-13 | 11:04
Hij had een zeer betrouwbare advocaat. - kuch
Kom op Van Rossem. Wat is dit nou voor een stemmingmakerij?
Ik ben geen fan van Obama maar dat betekent niet dat jij wegkomt met de lousy vertaling van zijn woorden.
Obama zegt niet dat hij EEN zwarte jongen had kunnen zijn. Hij zegt wel dat hij Travon Martin had kunnen zijn.
Dat is een wezenlijk verschil, Van Rossem.
Ach, anderzijds: ik behoor duidelijk niet tot jouw doelgroep. Leeghoofdig als die is, gaat die helemaal los op basis van jouw gemanipuleerde vertaling.
Veel plezier jongens en kom maar op met die minnetjes.
De discussie gaat niet over volkeren, maar over ras.
rara | 20-07-13 | 11:01 | + 0 -
Dus? Wat begrijp jij niet?
@bakito, get over it . Dat waren geen mazen vd wet. Het was gewoon appeltj eitje. Recht toe en recht aan met als bonus: de ontmaskering van een vooringenomen rechtbank.
verdeel en heers...
necrosis | 20-07-13 | 11:08
Daar. Gaat. Het. Niet. Over. Hier. Ik vind geel ook leuker dan groen.
@hölzenbein | 20-07-13 | 10:58
Samsom is kaal.
Idd een rookgordijn. Volgens de laatste statistieken zitten 105 miljoen amerikanen aan de foodstamps. 105! Dat is bijna een derde van iedereen daar. De werkelijke tweedeling is niet zwart of wit, maar arm of rijk. Een beetje afleiding kan dus weer geen kwaad in de United States of Perception Management.
Mozeskriebels | 20-07-13 | 11:18 | + 0 -
Waarom propageert Wilders dan dat alle blanke Nederlanders hetzelfde zijn?
Ah, bakito is ook uit zijn hut gevallen!
Ik dacht al, waar blijft Wilders nou in dit draadje.
En op mijn vorige post komen de minnetjes ook al binnen, ter verduidelijking, ik laat alleen maar zien met die filmpjes wat er gewoon gebeurd irl.
Ik kan nog veel meer posten waaruit blijkt dat er over de hele wereld verschillen zijn in de rassen en het iq en de manier waarop ze problemen aanpakken.
Dat linksmensen dit niet graag horen omdat ze in een droomwereld leven waarin iedereen gelijk is kan ik dit zeggen, wakker worden!
Ik zal nog een laatste filmpje erbij doen met de uitleg over de verschillen in iq, youtu.be/PLjovgiNZfE
OBAMA is dat die nep neger van dat derde werelddeel dat USA heet wij zijn beter dan wie dan ook volk maar daarnaast te dom om uit hun ogen te kijken oorlog lustig volk met een haat naar alles wat anders is dan hun daarnaast het land van de dikkers/porno/wannabees/en mislukkingen
Che_cuevara | 20-07-13 | 11:10
(...) They began building the White House in 1792 and the first president to live in it was President John Adams and his wife. At that time it was called the President's House. So where did the name White House come from?
www.visionradioproductions.com/node/47...
hatsjepsoet | 20-07-13 | 11:00 |
Ah, je bent van vrouwenrechten en tegen onderdrukking.
Daar ging het vorige topic over!
@Che_cuevara | 20-07-13 | 11:07
Het wordt hoog tijd dat Didi en Marx voor het hekje mogen gaan staan wegens landverraad!
Che_cuevara | 20-07-13 | 11:07 | + 1 -
Nou, jij weet donders goed dat criminelen in dit land binnen de kortste keren weer op straat staan. Wilders en zijn advocaat hebben handig gebruik gemaakt van de mazen in de wet en waarschijnlijk ook wat invloed uitgeoefend op de rechterlijke macht achter de schermen. Denk maar aan dat etentje met Hans Jansen.
Mwhoa vind dat ie 't nog redelijk genuanceerd uitlegd.
Echter dienen wij dit "slegs vir blancke""praat onmiddellijk aan te grijpen om de jsf af te bestellen!
Komop mark dit is de kans.......
Als Obama zo tegen racisme is, waarom blijft hij dan in het "White House"?
@hölzenbein | 20-07-13 | 10:58
Die geblondeerde volidioot is nog altijd een stuk slimmer dan Rutte en Samsom samen.
En dan komt de 'verlosser' ook nog eens uit Libauland.
Zeg het maar niet, ik voel dat je een pleurishekel aan me hebt.....
*har har*
@Bakito | 20-07-13 | 11:04
De rechtbank wou hem maar al te graag veroordelen.
Zijn politieke tegenstanders hadden niets liever gezien dan een veroordeling.
En ondanks een "flink" dossier, toch vrijspraak.
En dat in Nederland, zou het dan misschien zo kunnen zijn dat er echt helemaal geen sprake was van racisme?
Wat betekent het nu dat er achter hem 'witte waston' staat ?
Ik geloof zeker nog in Obama.
Alleen, dit soort berichten verschijnen ook;
'If you believed in Obama, the stock market has doubled since his inauguration.
If you believed in the collapse of the dollar, imminent Weimar-style inflation, gold as the only true store of value, you got killed. The Armageddon trade is a disaster.'
pragcap.com/the-fear-trade-has-been-de...
@Bakito | 20-07-13 | 11:04
Een dik dossier vol onzin.
Jij bent ook doodziek.
-weggejorist-
-weggejorist-
In Nederland zijn we helaas nog niet zo ver. Hier werd Wilders gewoon vrijgesproken van racisme, ondanks een flink dossier. Dit land is doodziek.
Fopspeen | 20-07-13 | 10:48
Die trotsheid kan al snel vertaald worden als een vermeend superioriteitsgevoel. Kan.
As all men are created equal.
Trots zijn op het feit dat je toevallig blank bent of trots op wat je misschien gelukkig juist niet bent?
It's the same hate that has
caused war from religion.
Gender to skincolor,
the complexion of our pigment.
"De voormalige PvdA-lijsttrekker wordt de nieuwe voorzitter van Cedris, de brancheorganisatie van sociale werkvoorzieningsbedrijven."
Haha, de slechtste premier die Nederland gelukkig nooit gehad heeft, aangekomen op een plek meer in overeenstemming met zijn bescheiden talenten. Zelfs een post als CvdK in Drente kon er klaarblijkelijk niet vanaf.
@hölzenbein | 20-07-13 | 10:58
De discussie gaat niet over volkeren, maar over ras.
Het scheelt maar een letter: "Ik had ook een zware jongen kunnen zijn".Niet vreemd toch voor iemand uit Chicago ?
@arie181818 | 20-07-13 | 10:55
Ik voldoe aan NIEMANDS verwachtingen, terwijl Cohen (ongeacht de tijd, de functie, whatever) gewoon overbodig is.
Die vent is rijp voor de geraniums.
Tenzij jij een goede reden kan geven waarom zo'n stuk dinosaurus moet blijven zitten waar hij zit.
Ik wacht....
Trouwens, al dat filmpje gezien van de " getuige" die met Martin aan de telefoon zat toen dit alles gebeurde.
Dat was dan de grote troef van de aanklagers, ze zat overduidelijk alles bijelkaar te liegen en zo dom dat ik me amper voor kan stellen dat ze weet hoe je een telefoon moet opnemen.
Eerst even dit filmpje van een zwarte man die het wel snapt, youtu.be/2sL2f0PoqME
Hier het filmpje van de " getuige", youtu.be/mL1OFA7LPrY
En als je denkt dat het toeval is dat zij gewoon dom is, hier wat bestuurders uit Detroit die voornamelijk zwart zijn, youtu.be/tmYKQZCbahQ
Hier de schoolresultaten van een zwarte school youtu.be/9dBbZFXr05Ul ,68% zo laag scoort dat iemand die gokt op de antwoorden hetzelfde resultaat heeft tot beter..
En zo heb je nog heel wat voorbeelden waar gewoon duidelijk is dat er wel degelijk verschillen zijn.
Maar dat mag je niet zeggen want de waarheid moet verdoezeld worden.
-weggejorist-
Ik zie het helemaal voor me: Obama zittend op een blanke man, met beide handen bezig het hoofd van die man tegen de stoeptegels te proberen kapot te rammen, als betrof het een te pellen eitje. Obama heeft dringend een nieuwe tekstschrijver nodig.
Beter een kopje thee met de president drinken dan volkeren verhetzen zoals veel neo nazis hier doen met een geblondeerde volidioot als voorbeeld.
Of had je een ander voorstel Van Rossem?
Oh kom op.
Alsof iemand hier iets geeft om terrorismeverdachten op Gitmo of moslims in het M-O. Riiiiight.
En nou deur op slot en ramen dicht. Telefoon uit en internet opzeggen. Straks kijkt er iemand mee.
@necrosis | 20-07-13 | 09:36
denk je niet dat van Rossem die laatste 2 zinnetjes er een beetje bewust heeft bijgezet om Cohen er ook bij te slepen? Je voldoet aan zijn verwachtingen
Ja maar onder Bush was Obama ook al een neger!!
@Jan Passant mk2 | 20-07-13 | 10:42
Daar willen ze het niet snappen. Overigens had ik niet het woord 'rassen' moeten gebruiken, maar het woord 'fenotypes'.
dienekes.blogspot.nl/2004/11/phylogene...
Je hebt in de wereld van die idioten die ook op latere leeftijd politietje willen spelen en dan denken een mandaat te hebben om te schieten op alles wat - volgens hem - verdacht is! Zo de waard is...
Er hingen rassenrellen in de lucht dus iemand heeft tegen hem gezegd "you go chill them niggas out".
Eén van de weinige keren dat die man oprecht overkomt.
De protesten lopen zoals gewoonlijk uit op rellen en plunderingen. Gebeurt zelden bij demonstraties met voornamelijk blanken. Misschien moet de zwarte gemeenschap eens diep naar zichzelf kijken en nadenken over waarom de blanken zo op ze reageren.
Hoe racistisch is de uitspraak van Obama wel niet over blanken? Eigenlijk heel erg, maar racisme is iets dat alleen blanken kunnen doen. Als een zwarte een blanke dood schiet is er altijd een ander excuusmotief ook al gaat het puur om de kleur. Het is altijd de blanke die het fout doet. Men noemt dit de epische troefkaart. Een soort joker die je kan inzetten tijdens moeilijke situaties. Ik wil ook zo'n joker! Maar ja, wil ik die maximaal kunnen benutten dan moet ik een zwarte moslima worden en ik ben er net zo trots op om blank te zijn... of mogen ook alleen zwarten dat?
@de honden blaffen... | 20-07-13 | 10:36
Hetzelfde hier, slaat een allochtoon een autochtoon is het een incident. Andersom racisme.
@colonnecinco | 20-07-13 | 10:27
Obama gaat de geschiedenis in als de zoveelste president die geen zak te vertellen heeft.
@Terpen-tijn:
Juist, die zimmerman had zich gewoon dood moeten laten slaan, dan was er niets aan de hand geweest.
Obama grijpt deze rechtzaak aan om na alle schandalen (prism, drone attacks) weer eens het morele podium te betreden. En wat is er gemakkelijker scoren dan te verwijzen naar racisme.
Het imago van de president was er de laatste tijd niet beter op geworden, vandaar. Kritiek op de eerste zwarte president van de US is trouwens ook racisme. Want als een blanke president die eruit zou zijn als de norsige Nixon drone aanvallen had uitgevoerd op de schaal waarop ze nu plaatsvinden, en als hij verward zou zijn geraakt in een schandaal als PRISM, dan waren de rapen gaar en werd geroepen om zijn afzetting. Maar nu het een zwarte president betreft, krab je nog wel eens achter je oren voordat je komt met zware kritiek, laat staan met de eis tot aftreden.
... Obama moet eens stoppen met het opleggen van een vals schuldgevoel bij de blanke medemens.
De feiten spreken voor zich,.... dit heeft niets met kleur te maken, maar de lamlendige cultuur die wordt doorgegeven door uitschot aan uitschot. Misschien moet Obama er ook eens bij vertellen hoeveel "Afro-Americans" opgevoed worden met de boodschap dat je ongelimiteerd mag stelen van "the white." Alsof Treyvons handen "schoon" waren in deze. Zimmerman had waarschijnlijk die gebroken neus en hoofdwonden moeten accepteren nadat hij als burgerwacht terecht had gevraagd wat de bedoelingen waren van deze wannebe gangstah.
Er is een onschuldige doodgeschoten door een verrot systeem.
Terpen-tijn | 20-07-13 | 10:27 | + -3 -
-------------
Dan heb je kennelijk niet het proces gevolgd en ben afgegaan op de onjuiste informatie over de hispanic Zimmerman in de media. Sommige media hebben er alles aan gedaan om Zimmerman als een monster af te schilderen.
.
Zimmerman is vrijgesproken omdat er geen zaak was tegen hem. Hij schoot op Martin omdat die hem aanviel en tot pulp probeerde te slaan.
.
Als Zimmerman niet had geschoten had hij het vermoedelijk niet overleefd of was zwaar gewond geweest.
.
Tussen de aanklacht tegen Zimmerman en de jury uitspraak zijn in Chicago alleen al ongeveer 400 zwarten omgekomen door criminaliteit tussen zwarten onderling. Vaak bende gerelateerd.
.
Dat krijgt in de media lang niet zoveel aandacht dan deze zaak. Want dat is niet interessant voor de media.
.
Sommige media vinden het veel interessanter om de rassen kaart te spelen en de mensen tegen elkaar op te hitsten in plaats om op een feitelijke manier over deze problematiek te praten.
@hatsjepsoet | 20-07-13 | 10:21
En wat denk je van deze. Te gek voor woorden.
www.telegraaf.nl/buitenland/21748942/_...
@de honden blaffen... | 20-07-13 | 10:36
In dat geval is er ook niet zoveel controverse. Negers die blanken omleggen krijgen, indien wettelijk gezien mogelijk, doorgaans shocktherapie.
Ik zeg "Strange fruit" vat het samen www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs
@rara | 20-07-13 | 10:38
Ja, ga dat maar eens uitleggen in de getto's, waar onderscheid nog steeds tot de bodem wordt uitgemolken.
Obama moeten ze dirct afzetten, zo n man is een gevaar voor de Usa.
Bovendien is het een racist, als er een blanke wordt neergeschoten trekt hij zijn bek niet open.
@Onderbuik | 20-07-13 | 10:17
En daar kun je goed ziek van worden.
de honden blaffen... | 20-07-13 | 10:36 |
Het heeft altijd te maken met racisme. Is het niet de dader die racistisch is, dan zijn het wel de mensen, die de getinte schutter veroordelen.
@mezelf, eerst lezen voordat je post.die idiote iPad verdraait ook al mijn woorden!
Stomme linkse iPad!
Obama neemt het op voor de mocro's van USArië.
Als echte 0031ert verwacht je het niet van 'socialisten'.
@Jan Passant mk2 | 20-07-13 | 10:31
De indeling in zwart, blank en hispanic is achterhaald en kan maar beter afgeschaft worden, daar in de USA. Bijna elke Amerikaan is een mengsel van verschillende rassen. Het is me dan ook een raadsel waarom ze vast willen houden aan die verouderde en achterhaalde indeling.
@2BOrNot2B | 20-07-13 | 09:51
Het zal Obame een zorg zijn denk ik.
Hij is toch aan zijn tweede termijn bezig en kan niet meer herkozen worden.
Nu laat hij zijn ware gezicht zien, en dat is geen prettig gezicht.
Zo'n verhaal hoor je nou nooit, als een blanke door een neger omgelegd wordt.
Groundkeeper Willy | 20-07-13 | 10:24 | + 1 -
Ik denk dat jij wiet goed luistert, hij loopt weer te zaniken over blanken die zwarten niet vertrouwen, dat blanke bij voorbaat al denken dat er iets kan gebeuren als ze een zwarte man zien.
En zo zegt hij nog een heel riedeltje aan verwijten zonder te onderstrepen dat het toch echt het even gedrag is wat dot veroorzaakt.
Obama lult, hij had dat ventje riet kunnen zijn want hij zou er niet meteen op los meppen als iemand hem zou volgen.
Een normaal mens vraagt dan, meneer, wat is er aan de hand dat u mij volgt?
Dan kan je erover discussiëren en was er niets aan de hand geweest.
Die buurtwachten zijn gewoon legaal in Amerika en nodig in die wijken, anders is het helemaal onleefbaar daar door de vele berovingen en inbraken.
Daar moet ie eens over hebben, dat de zwarte gemeenschap zelf eens zijn verantwoordelijkheid neemt.
De rechtbank spreekt Zimmerman vrij, maar idioot Obama geeft hem even een trap na door hem als president van de USA schuldig te verklaren.
In feite geeft hij ook het hele juridische systeem een trap na.
Beste meneer Obama, ook voor de president van de USA is er een grens waar je beter niet overheen kunt gaan. De rechtspraak is zo een grens.
Ing.eslapen 10:31
Precies, waar maken we ons druk om, morgen gebeurt dat weer, het is nu eenmaal legaal om een zwarte neer te schieten die zich verdacht gedraagt, naar ik heb begrepen liep die jongen te "langzaam"...
obama my muslim faith
www.youtube.com/watch?v=bMUgNg7aD8M
obama: 'ik had een duitser kunnen zijn'.
@Terpen-tijn | 20-07-13 | 10:27
Elk systeem heeft zijn nadelen.
Hier lopen de schuldigen vrij rond door een verrot systeem.
"Zwart" is een zwaar politiek onderwerp in de Verenigde Staten. Grote "zwarte" problemen bestaan niet omdat ze zwart zijn. Lichtgewicht Obama was nooit president geweest als hij niet "zwart" was. Er zou geen crisis zijn geweest als Trayvon Martin niet "zwart" was. Er zou geen crisis zijn geweest als George Zimmerman wel "zwart" was.
Het woord "zwart" kan maar beter een andere naam krijgen. Is er iemand van de PvdA in de zaal, getraind in de Newspeak waarmee hier zo succesvol de multiKul bedreven wordt?
Ben je president van de US geworden, zeg je nog dat je slachtoffer bent van racisme. Sure. Obama is gewoon pathetisch.
colonnecinco | 20-07-13 | 10:27 |
Ik denk dat Obama, wat zijn missie ook was, vooral de geschiedenisboeken in gaat vanwege zijn huidskleur.
Uiteindelijk gaat Obama de geschiedenis in als een heel gemiddelde president.
De nadruk moet toch weer liggen op de zogenaamde foute uitspraken van Obama, maar niemand praat meer over het slachtoffer.
Er is een onschuldige doodgeschoten door een verrot systeem.
Ondanks het dramatische buitenlandse beleid van de USA, is en blijft Obama voor mij een held. Hele goede speech dit.
Supermatthijs | 20-07-13 | 10:17 | + -3
Joop was zijn voornaam geloof ik die Y of ij zal me aan den reet roesten. Overigens Joop waar heb ik dat eerder gehoord?
@ Mozeskriebels | 20-07-13 | 10:11 |
Luisteren is niet je sterkste punt blijkbaar. Volgens mij is er helemaal niets mis met wat Obama hier zegt. Hij verwoord goed welke spanningen die er momenteel zijn in de samenleving in de VS. Niets meer, niets minder.
Obama zei: "Trayvon Martin could have been me 35 years ago,"
.
Waarmee hij indirect zegt dat Martin vanwege zijn huidskleur is doodgeschoten.
.
Daarmee gooit Obama olie op het vuur en gaat in essentie tegen de jury uitspraak in.
.
Het is al veel gezegd; uit geen enkel feit blijkt dat racisme in deze zaak een rol heeft gespeeld; wat door grondig FBI onderzoek word bevestigd.
.
Toen Zimmerman terug keerde naar zijn auto werd hij daar door Martin opgewacht en aangevallen. Martin sloeg Zimmerman op het gezicht en sloeg het hoofd van Zimmerman op de straat. Daarop schoot Zimmerman uit zelfverdediging.
.
Ook bleek uit het proces dat Martin aan vechtpartijen deed; een aantal malen van school was gestuurd omdat er gestolen spul en inbrekers spul is gevonden in zijn tas. Ook gebruikte Martin drugs.
.
edition.cnn.com/2013/05/23/justice/flo...
.
www.dailymail.co.uk/news/article-21205...
.
Praktisch iedere juridische expert zegt dat er geen andere jury uitspraak mogelijk was omdat de aanklager geen zaak had.
.
www.miamiherald.com/2013/07/13/3499114...
.
Obama kan beter praten over de enorme criminaliteit onder de zwarte gemeenschap en proberen daar iets aan te doen in plaats weer de zaak af te schuiven op "racisme".
.
"Any candid debate on race and criminality in this country would have to start with the fact that blacks commit an astoundingly disproportionate number of crimes. African-Americans constitute about 13% of the population, yet between 1976 and 2005 blacks committed more than half of all murders in the U.S. The black arrest rate for most offensesincluding robbery, aggravated assault and property crimesis typically two to three times their representation in the population. Black crime and incarceration rates spiked in the 1970s and '80s in cities such as Cleveland, Detroit, Chicago and Philadelphia, under black mayors and black police chiefs. Some of the most violent cities in the U.S. today are run by blacks."
.
online.wsj.com/article/SB1000142412788...
Ik begrijp Obama wel, hij probeert aan te geven waarom de zwarte gemeenschap in de VS vraagtekens bij het jury-vonnis zet.
Persoonlijk vind ik de toon ietwat dramqueen. Ik bedoel, sommige stereotypes hebben zichzelf niet gemaakt.
Om daar nu QB, PRISM en wat dies meer zij bij te halen komt ietwat goedkoop over. Nederland heeft makkelijk praten, de enige internationale verantwoordelijkheid die NL heeft is OLA ijsjes op tijd afleveren en baggeren. Dat is iets anders wanneer je, ik schreef het al eerder, het laatste bastion der vrijheid tussen Allah-mannetjes en vrije democratie bent.
Opvallend altijd dat blanken die door zwarten worden omgelegd nooit gekoppeld worden aan racisme en discriminatie.
Als het beleid van Obama er op gericht was geweest dat burgers niet terug moesten vallen op buurtwachten maar had opgetreden tegen de oververtegwoordiging van de Afro-American in de criminaliteit dan had die knul ook nog geleefd. Maar nu is George de gebeten hond, net als in Nederland, het zijn niet de veroorzakers maar die lui die tegen een onzinnig beleid in verweer gaan en zeggen "hier is de grens".
Binnenkort ook in het Nederlands theater, als ik de geluiden om me heen mag geloven, die reacties spreken van het spuugzat zijn van verkrachtingen, gesis en overvallen.
-weggejorist-
@Kaas de Vies | 20-07-13 | 10:04
Al lang?
-dvh- | 20-07-13 | 10:02 | + -1 -
Zeker maar daar houden we hier niet van . Wij zijn meer van de hufters vandaar.
@Supermatthijs | 20-07-13 | 10:14
Joop had mandenmaker moeten worden, net zoals zijn vader.
Dat had mij kapitalen aan taxpoet gescheeld.
Nu moet ik met mijn salaris zo'n 5 gezinnen onderhouden, dankzij het 'linkse' gedachtengoed.
*terug verlangt naar het ouderwetsche loonzakje waar zelfs de PvdA niet aan kon komen*
-weggejorist-
joyriders | 20-07-13 | 10:16 | + 0 -
Zijn achternaam luidde officieel 'Den Uijl', maar hij gebruikte altijd de spelling 'Den Uyl'.
-weggejorist-
@Terpen-tijn | 20-07-13 | 10:15
Obama is een half gare Hamburger.
Supermatthijs | 20-07-13 | 10:14 | + 0
Even corrigeren, Den Uyl was van de fabeltjeskrant.
Kennedy war ein Berliner, aber Obama kan nicht sagen das er Schwarz ist?
necrosis | 20-07-13 | 10:10 | + 0 -
Nou moet je twee dingen goed begrijpen. Haha. Den Uyl was een groot staatsman en zeker niet de karikatuur die populisten van hem maken.
nl.wikipedia.org/wiki/Joop_den_Uyl
Ga je er nou een gewoonte van maken om foute stellingen te plempen ?
@Kaas de Vies | 20-07-13 | 10:04
Maar geen vrouw.....
Aan het einde van de hittegolf des doods is iedereen zwart.
Hetzelfde riedeltje, blanken zijn de oorzaak ervan dat zwarten in arme wijken wonen en daarom meer crimineel zijn. Dat ook al is het bijna altijd een zwarte die je berooft of je auto jat, je mag niet bij voorbaat denken dat zoiets kan gebeuren als je een zwarte ziet in een slechte buurt.
De president laat ook even weg in zijn betoog dat zwarte mensen een lager iq hebben dan blanken ( zoals blanken een lager iq hebben dan Japanners bv).
Dat zwarte mensen zelf verantwoordelijk zijn voor het leven wat ze kiezen en dat juist alle kansen er waren voor ze met de positieve discriminatie, hij is er het schoolvoorbeeld van!
Want zonder die positieve discriminatie en weg met ons mentaliteit bij blanken, dan was er geen Obama president geworden.
Als ik hem nu ook zo hoor praten vraag ik me echt af of hij wel weet wat hij doet, dit helpt niet echt met het oplossen van deze waanzin die is ontstaan in deze zaak.
Dit mannetje sloeg er vol op los voordat er geschoten is en had een strafblad, maar dat punt laten ze er ook maar liever uit.
Dat het ventje helemaal niet zo klein ventje was ook, dit is gewoon weer alles omdraaien.
Wij zijn zo zielig door de blanken, blanken zijn bevooroordeeld ( feiten worden even vergeten) en ga zo maar door.
Een rolbevestigend lulverhaal voor zijn achterban.
Onderbuik | 20-07-13 | 10:08 |
Zijn ziel is anders inmiddels wel git- en gitzwart geworden.
@Supermatthijs | 20-07-13 | 10:04
Je noemt mij een populist, terwijl je een tijdje terug nog vol lof was over Joop den Uyl.....
Ik ben liever een populist dan een landverrader!
Obama is een halfbloed en maar heel licht getint, de rest komt door het veelvuldig gebruik van de zonnebank.
En de gutmenschen trappen er nog in ook...
Ik kan Obama alleen maar omschrijven als iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk.
Een rasechte fin dus.
Overigens kan Cohen van mij ongezien de typhus krijgen.
Een burgemeester die bepaalde gedupeerde inwoners van 020 volledig buitenspel zet en thee gaat drinken om de boel bij elkaar te houden, is geen echte burgemeester.
Hoe zat het ook alweer met mensen die hun tweedehands auto in vlammen zagen opgaan en geen cent uitgekeerd kregen van de verzekering?
En nee, van der Laan is geen verbetering, slechts een voortzetting van de 'powers that be'.....
Die Zimmerman is helemaal niet blank maar Latino. Maar als je dat zegt dan ben je een rascist. Verder moet een president zich niet met uitspraken van de rechtbank bemoeien.
Kaas de Vies | 20-07-13 | 10:04 | + 0 -
Ja, qua overspeligheid kom je zeker dicht in de buurt ?
Ik ben ook een neger.
necrosis | 20-07-13 | 09:54 | + 0 -
Leuk hé, beetje de populist uit hangen. En dat de werkelijkheid dan toch echt anders is doet er niet toe:
nl.wikipedia.org/wiki/Job_Cohen
Obama is het sprekend voorbeeld waartoe democratie op z,n Amerikaans so to speak vervallen is, een plastische façade van waar het eens voor stond tog?
Sympathieke vent die Obama.
@Dronebama @GitmoMan
"NO Freeman* shall be taken or imprisoned, or be disseised of his Freehold, or Liberties, or free Customs, or be outlawed, or exiled, or any other wise destroyed; nor will We not pass upon him, nor condemn him, but by lawful judgment of his Peers, or by the Law of the land. We will sell to no man, we will not deny or defer to any man either Justice or Right."
Magna Carta 1215
Salut! Evocatus
*Ja, over de rechten van slaven en lijfeigenen een andere onderworpenen werd natuurlijk helemaal niet nagdacht, maar toch....
Eigenlijk is de kwestie voor Obama nog niet ingewikkeld genoeg. Als George Zimmerman nu ook nog eens atheïst, heaumeausueel en gehandicapt was, dan viel waarschijnlijk de haardos van Obama weg tegen de gevel van het Witte Huis.
@Ing. eslapen | 20-07-13 | 09:53
Voor zover ik weet zuigt Obama niet aan sigaren.
En wat dat betreft geef ik hem groot gelijk, ik sabbel liever aan Michelle.
*ineens busjes met geblindeerde ramen voor voordeur ziet staan*
@Che_cuevara | 20-07-13 | 09:39
Aangezien Cohen 65 is en waarschijnlijk onder de oude regels valt:
*smeekt*
Geef die man zijn AOW en verlos ons van die ...... [MagNie van Joris]
Die vent heeft nog nooit wat goeds gebracht, niet in 020, noch in de politiek.
Na 8 jaar witte huis heeft Obama 50 tinten grijs.
Daar kan Clinton nog een puntje aan zuigen.
Wat een onvoorstelbare (politieke) blunder van Obama.
Over dit alles heeft een rechtbank zich uitgesproken. Staatsrechtelijk bezien moet hij daar dus verre van blijven als president van USA.
Dat hij zich nu begeeft op het gladde ijs van wel/niet racistisch is een groot brevet van onvermogen. Een president hoort hier juist boven de partijen (wit/zwart/groen/geel of wat dan ook) te staan en hoort die partijen te verbinden.
Obama is hiermee echter de splijtzwam van de multi-culturele Amerikaanse samenleving geworden. Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren. Wat een loser blijkt deze man.
Saucony | 20-07-13 | 09:47 |
Alle mensen die hun kind geen andere naam gegeven hebben.
als Obama hetzelfde was overkomen als Martin dan zouden een heleboel door hem doodgedronebombede bruine jongens nu nog leven.
@Saucony | 20-07-13 | 09:47
Z'n moeder, natuurlijk. Domme zwitsal.
@Che_cuevara | 20-07-13 | 09:37
Insgelijks, de VS (met als 'opperhoofd' Obama) wilde de vrijlating van Mursi/ Morsi.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
De VS doen wel vaker dingen waar ik niet achter sta, zoals steun aan het verjagen van de Sjah van Perzië waardoor mensen als Achlikmegat aan de macht konden komen, de moord op Saddam nadat hij de jaren ervoor alle steun kreeg tijdens de oorlog tegen het Iran van NA de Sjah, het steunen van de rebellen in Afghanistan die de Russen bevochten en later de Amerikaanse soldaten (met wapens gefinancierd door de VS)....
Tijd voor mijn portie Xanax.
Obama is misschien wel de grootste race hustler (mensen die de racisme kaart continu trekken omdat ze er zelf beter van worden.) die er is.
.
In de Gates affaire ging Obama ook al in de fout en moest hij min of meer zijn excuus aanbieden door die "Beer summit"
.
In de Zimmerman zaak heeft Obama ook uitspraken gedaan(voor het proces) die Zimmerman veroordelen en Martin als onschuldig bestempelen , terwijl tijdens het proces naar voren kwam dat er geen enkel racistisch motief aanwezig was in deze zaak.
.
Ook volgens de FBI , die het verleden van de hispanic Zimmerman heeft onderzocht is niets gebleken van racisme.
Eerder het tegendeel. Zimmerman heeft zwarte kinderen geholpen in zijn buurt; heeft van zijn moeder's kant zwarte familieleden en heeft een zaak gehad met een zwarte medewerker.
.
Ook bleek uit de feiten van het proces dat Martin geen liefertje was. Daar kwam bij dat getuigen uitlegden dat Zimmerman Martin inderdaad volgde, maar dat het de laatste was die de confrontatie zocht én die de eerste klap(pen) uitdeelde. Zimmerman gebruikte zijn wapen pas toen de weliswaar jongere, maar sterkere en grotere Martin hem al een paar keer met zijn hoofd tegen de straat had geslagen. Het was dus zelfverdediging.
.
Ook heeft de FBI uitvoerig onderzoek gedaan naar Zimmerman's verleden en daaruit is geen enkel bewijs van racisme gevonden.
.
Verschillende keren heeft Obama racisme geïnjecteerd in zaken waar geen sprake was van racisme en zo mensen tegen elkaar opgezet. Obama blijkt toch steeds weer de community organizer te zijn en niet de president waar veel mensen op gehoopt hadden.
Nog nog even wachten hoe de NOS dit gaat verdraaien.
Wie noemt z'n kind nou Trayvon?
Ook in Amsterdam zijn ze boos: www.funx.nl/index.php/home/amsterdam/1...
Het voordeel is wel, dat als je zelf zwart bent, mensen niet heel snel racisme brullen. En zo kun je dus uit 2 groepen steun verwachten.
Obama was an inside job...
In het geval van Obama zou het eerder om een glas bier kunnen gaan dan een kop thee.
@necrosis | 20-07-13 | 09:36
Nee, Cohen zit nu op zijn plaats.
De voormalige PvdA-lijsttrekker wordt de nieuwe voorzitter van Cedris, de brancheorganisatie van sociale werkvoorzieningsbedrijven.
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2013/7...
Volgens mij geloven die Yanks dat het niet politiek correct is om überhaupt een huidskleur te hebben.
Als Obama een stageadres zoekt dan weet ik nog wel een stage landje...
ABC news zijn geen vrienden van GS zo te zien.
En het zal mij aan mijn reet roesten wat Obama vertelt.
De boel bij elkaar houden?
Heeft Obama Cohen op de loonlijst gezet?
*facepalm van epische proporties*
Obama is niet zwart, hij is flink getint.
En volgens mij zag ik ook al wat grijze haren....
REAGEER OOK