Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Boston Bomber. Maar dan wat minder sexy

roodstipje534.jpgKent u die knappe Dylaneske rockmuzikant op de cover van de Rolling Stone nog nog nog? Welnu, dit is hem ook. Boston bomber & kindermoordenaar Boktor Tsarnaev met een rood laserstipje des doods op zijn voorhoofd, terwijl hij aangehouden werd toen hij zich schijterig verstopte in een boot in een achtertuin. Niks blaze of glory en eruit gaan met een knal. Maar lafjes boehoe piepen en je overgeven als een Mo Bouyeri. Grote bek over sterven voor Allah & een enkele reis paradijs. Maar op het moment supreme 72 kleuren peop schijten in je haatjurk en slaafs jaknikken naar de kafirs. So far voor terroristenromantiek. In antwoord op de ongelukkige heldencover van Rolling Stone heeft Boston Magazine (mirror want populairder dan Rolling Stone) een reeks foto's gepubliceerd van Tsarnaevs finest shittiest hour. Zoals het hoort. Prutsers horen niet op posters.

Reaguursels

Inloggen

Zoek eens als je momenteel niet veel te doen hebt op google naar Boston Exposed.. best interessant met uiteraard beeld materiaal + uitleg. Enigste wat ik nu zie is dat dit verhaal 2 kanten heeft.

Mertom | 20-07-13 | 23:02

Benblij | 19-07-13 | 14:39 |
Het aanbidden van de duivel kan heel bevrijdend zijn.

Schoorsteenveger | 20-07-13 | 00:05

Desmoulins | 19-07-13 | 22:09 |
Ik zie het verschil tussen micro-bestrijding en macro-bestrijding niet. Zonder religieuze mensen geen religieus systeem, zonder religieus systeem geen religieuze mensen. En verbieden is een van de minst effectieve manieren om iets te verwijderen of onschadelijk te maken.
Overigens, ik geloof niet dat het mogelijk is om de werkelijkheid in blauwdrukken vast te leggen. Geldt dus ook voor alle pogingen om iets, wat dan ook, als oorzaak te definiëren.

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 23:50

@Schoorsteenveger | 19-07-13 | 11:37

Je kunt onmogelijk iets begrijpen waar jij zelf niet in gelooft. De wetenschap heeft religie vervangen in het westen, vandaar ook dat er de drang heerst om te begrijpen waarom bijvoorbeeld Bouyeri zich heeft kunnen ontwikkelen zodat we eventuele toekomstige gevallen kunnen voorkomen. U prefereert een wijze van micro-bestrijding waarbij we individuele gevallen uitlichten en trachten te standaardiseren als referentiekader. Daarmee gaat u er dus vanuit dat er een blauwdruk gemaakt kan worden waarin al dit soort gedragingen ter sprake komen, gecategoriseerd kunnen worden om tot inzicht te komen achter de context van radicalisering. Dit soort werkzaamheden liggen al grotendeels binnen de werkzaamheden van de veiligheidsdiensten. Ik ben niet voor symptoombestrijding maar juist voor een draconische aanpak bij de oorzaak. En dat vrijwel alleen maar leiden tot een aantal verboden betreffende zaken die simpelweg niet in te passen zijn binnen een rechtsstaat.

Desmoulins | 19-07-13 | 22:09

@Bakito | 19-07-13 | 10:04
@Bakito | 19-07-13 | 10:11
Deze twee plempsels zijn zo idioot, dat het geen trollen meer is, maar pure kwaadaardigheid. Je bedoelt dat je het vermoorden en verminken van onschuldige burgers goedkeurt?

Lewis Lewinsky | 19-07-13 | 17:06

amin | 19-07-13 | 15:02 | +
Wat mij betreft functioneren de aangewezen instanties niet.
De wetten in Nederland moeten aangepast op bijna elk niveau, dat gaat maar heel mondjes maat, en altijd achteraf, en dan ook nog zo dat de gewone burger er het meest last van heeft.
Er heerst klassenjustitie, daderpamperen en ongegeneerd wettelijk stelen van de burger die goed wil.
nou ja ik kan zo wel door blijven gaan, nu het zo slecht gaat met Nederland hoor je eindelijk de Nederlanders, vooral welke hun baan kwijt raken, kankeren op onze regering en op andere toestanden, als dat zo doorgaat knapt er iets.

Benblij | 19-07-13 | 15:43

Was beter geweest als er op zn achterhoofd een rode vlek verscheen

bosmaloot | 19-07-13 | 15:20

Benblij | 19-07-13 | 14:30 | 1
Zo denk ik er idd ook over met die reservering dat ikzelf pas de behoefte heb aan wraak of bestraffen als mij persoonlijk of mijn dierbaren iets is aangedaan. Maar dan nog laat ik het aan de daarvoor aangewezen instanties om te bepalen hoe of op welke manier een slechte daad dader wordt aangepakt.
Hoewel er, moet ik toegeven, wel een paar slechte daden bestaan die hoogst waarschijnlijk zelf zou bestraffen als ik de dader zou kennen.

amin | 19-07-13 | 15:02

Benblij | 19-07-13 | 14:45
Religie en ideologie zijn behoorlijk uitwisselbaar, beiden zijn wegen naar een voorgehouden waarheid die verzonnen zijn door anderen.
Het is jammer dat zoveel mensen anno nu nog steeds de waarheid buiten zichzelf zoeken en denken die waarheid goed te doen door anderen uit te moorden.

me,myself and IK | 19-07-13 | 14:54

captainobvious | 19-07-13 | 12:36
bakito is een vrouw, ik heb zelf gevoeld

Benblij | 19-07-13 | 14:53

me,myself and IK | 19-07-13 | 13:51 |
je hebt helemaal gelijk, maar ik zou wel willen dat die familie, kennissen, geldschieters noem maar op, ook iets te maken krijgt met justitie.
Zij hebben mede schuld. In dit geval is het ook heel duidelijk gezien de uitspraken van onder andere zijn familie.

Benblij | 19-07-13 | 14:51

Rene7559 | 19-07-13 | 12:35
Ik weet nog dat Mao tse Toeng leider van de partij van china de woorden sprak "religie is vergif voor het volk."
Toen dacht ik al, hé, een communist die ergens gelijk in heeft.
Hoe hij dat dacht op te lossen is natuurlijk een misdaad geweest welke zijn weerga niet kent.

Benblij | 19-07-13 | 14:45

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 12:51
Mee eens, onderscheiden van slechte en goede mensen is niet te doen, er zitten zoveel schakeringen bijna alles is grijs met hier en daar flink wat uitschieters naar zwart en heel weinig naar wit.
Voor velen is helaas de duivel een wezen net zoals god voor hun een wezen is, god staat voor het goede de duivel voor het slechte, toch worden er in naam van god de meeste misdaden tegen de mensheid gepleegd, in het verleden, nu, en in de toekomst.
Het komt karikaturaal over als je bijvoorbeeld de soennieten en de sjiieten elkaar ziet doodschieten allen roepen hun god aan die ook nog eens de zelfde god is.
Je zou haast een duivelsaanbidder worden!

Benblij | 19-07-13 | 14:39

amin | 19-07-13 | 12:00 |
Wat mij betreft is die complexiteit voor buitenstaanders, gogen, en andere hulp verleners. Verdediging en elimineren, wraak of zo je wilt straf, is het eerste wat bij mij opkomt.

Benblij | 19-07-13 | 14:30

Ooit was het bon ton om moordenaars te vereren.

http://visualogs.com/images/2013/02/Che_Guevara-Wallpaper.jpg

http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1551

Stormageddon | 19-07-13 | 14:25

captainobvious | 19-07-13 | 12:36
Het is handiger om geen waarde toe te kennen aan zaken die geen waarde hebben, dan stoor je er ook niet aan.

me,myself and IK | 19-07-13 | 13:58

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:19
Persoonlijk val ik niet over de foto op de cover, maar de zin eronder 'failed by his family'. Die zin wekt de suggestie dat deze 'popular promesing student' niet verantwoordelijk was voor zijn eigen daden.
Het kan zijn dat dat in het artikel zelf anders wordt weergegeven, maar het staat er toch maat mooi.
Gaat niet over de vraag of die zin onwaar is, maar zijn familie heeft die bom niet geplaatst, die verantwoordelijkheid ligt volledig bij de daders.

me,myself and IK | 19-07-13 | 13:51

We 've got him!

Rest In Privacy | 19-07-13 | 12:54

Benblij | 19-07-13 | 11:50 |
De duivel is voor mij een metafoor. En was het maar zo dat we simpelweg kunnen onderscheiden tussen goede en slechte mensen. Het is heel gemakkelijk om vanuit je eigen gelijk een fatsoenskloof waar te nemen en te gaan zitten oordelen en veroordelen, maar dat is moralisme, niet meer dan dat, hetzelfde simplistische moralisme van waaruit die cover wordt afgekeurd.

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 12:51

Een boktor is een kudtinsect.
Dat hoor je inderdaad gewoon deaud te trappen.
Voor de rest mag de RS zelf weten wat ze op de cover pleuren, ook al is het niet mijn smaakje.

mothersfinest | 19-07-13 | 12:42

Veel plezier in ADX Florence Djokhar.

ikmagookeenkeer | 19-07-13 | 12:40

Bakito begint steeds meer te lijken op een wat trieste totaal malloot zonder werk, vrouw en leven, die zich hier tegen alles keert.
Een mening heeft deze dwaas niet, hersens ook niet veel, maar oh, wat een plezier om wat te trollen en op die manier toch aandacht te krijgen in je sneue leventje.

captainobvious | 19-07-13 | 12:36

@benblij helemaal mee eens! Ik zou willen toevoegen de grootste terreur op deze aardbol is religie.. niks dan duizenden jaren zinloos geweld.

Rene7559 | 19-07-13 | 12:35

Da's mogelijk nog erger voor hem, 3*100 jaar zien dat je onzin terreur nergens toe leidt, laten we het hopen.

KarelMarks | 19-07-13 | 12:31

@KarelMarks | 19-07-13 | 11:03
Ik heb alle vertrouwen in de jury. Als de jury een goeie bui heeft, komt ie er vanaf met drie keer levenslang.

VanBukkem | 19-07-13 | 12:26

Benblij | 19-07-13 | 11:50 | 0
Yep ende gelijk.
Wat bestaat zijn goede daden en slechte daden.
Dat er soms slechte daden nodig zijn om andere slechte daden te bestraffen maakt het soms erg complex.
Dat het geloof in hemel en hel wordt gebruikt om slechte daden goed te praten, dat is de terror.

amin | 19-07-13 | 12:00

Hem doodschieten was dom geweest, dan komt hij er wel erg makkelijk vanaf en wordt hij aanbeden door zijn achterban. Nu kan hij zijn leven lang wegrotten in een cel en denken aan de schade die hij heeft aangericht, wat heel anders zal zijn geweest dan hij zich van tevoren had bedacht.

tjawatmoetjeermee | 19-07-13 | 11:56

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 11:05
god bestaat niet, de duivel bestaat ook niet, de hemel bestaat niet de hel ook niet alsmede er tussen in het vagevuur dit verzinsels van mensen uit het "stenen tijdperk". Om andere mensen onder de duim te houden.
Wat bestaat zijn zonder verder te nuanceren, slechte en goede mensen.
En ook daarover valt te discussiëren.

Benblij | 19-07-13 | 11:50

pokkejong | 19-07-13 | 11:44
RS bestaat al meer dan 40 jaar en mag inmiddels toch wel tot de echte media worden gerekend. Ergens heerst nog steeds het misverstand dat het louter een muziekblad is. In mijn kinderjaren lag het blad naast Time Magazine en Elsevier op tafel in mijn ouderlijk huis; ook toen al richtte men zich op cultuur in het algemeen en politiek-maatschappelijke onderwerpen. Overigens met een oplage van 1,5 miljoen alleen al in de USA heeft het een behoorlijk hoog bereik.

andalucia | 19-07-13 | 11:48

Rollingstone is over het algemeen 1000x betere journalistiek dan de 'echte media'. Ook nu weer. Voor de tere zieltjes op GS wellicht wat te confronterend. Dat wel.

pokkejong | 19-07-13 | 11:44

Bakito | 19-07-13 | 10:04 | +
En dan hebben ze kans om hem uit zijn lijden te helpen, doen ze het niet, nemen ze hem gewoon gevangen net als elke andere inbreker.
Achteraf toch een land van liefde dat wel.
Of zou hij ingezet zijn door de, sie aai ee, ik vertrouw het niet.

Benblij | 19-07-13 | 11:43

andalucia | 19-07-13 | 11:33 | 0
Mijn punt is pointless om aan u te moeten uitleggen.

amin | 19-07-13 | 11:39

Desmoulins | 19-07-13 | 11:15 |
Begrip opbrengen is meestal iets anders dan pogen te begrijpen. De Islam is een veelkoppig monster, en we begrijpen maar weinig van de dynamiek. Waarom wordt een jongen als Bouyeri een moordenaar, en worden andere jongens die in veel opzichten lijken op Bouyeri géén moordenaar? Hoe werkt radicalisering precies? Waarom is de een uitersr vatbaar voor radicale ideeën en de ander niet? En hoe komen die radicale ideeën tot stand, hoe gedijen ze, en hoe fungeren ze als facilitator? Enzovoorts.

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 11:37

Kaas de Vies | 19-07-13 | 09:56 |
Goh de meeste mensen zeggen dat het hindoeïsme en boeddhisme geloven zijn van devote liefde, ga jij dat weer kapot schrijven! Zullen ze niet blij mee zijn.

Benblij | 19-07-13 | 11:37

Er zou zogenaamd een filmpje zijn waaruit zou blijken dat ie de rugzak op de plaats van de bom zou plaatsen. Zelfs de burgemeester heeft het er vaak over gehad. Echter om een of andere reden kan men het niet vrijgeven. Ik denk... er is helemaal geen filmpje. #voordedraadermee

Pimp my Voortuin | 19-07-13 | 11:37

amin | 19-07-13 | 11:28
En uw punt is?

andalucia | 19-07-13 | 11:33

Bakito | 19-07-13 | 11:01
Hij is goed echt waar daar waar een ander je niet verwent, doe jet zelf maar.
Leuven whaaaaaaaaaaa

Benblij | 19-07-13 | 11:33

Lafaard pur sang, bah, maar dat zijn ze allemaal geen eigen verantwoordelijkheid, alles uit naam van die tiefus allah of god. Allemaal lafaards!!

Benblij | 19-07-13 | 11:29

Grappig dat de ene kunstenaar de andere kunstenaar in opleiding (?!) een kneus noemt.
Grappig dat ze lekker heen en weer ad hominemmen.
Grappig dat zgn. kunstenaars op gs elkaar bevechten, terwijl ze alletwee uit de zelfde ruif moeten vreten. De ruif van kunstsubsiedie.
Kut dat ik moet wachten tot 2014 om te lezen wat kunstenmaker B. te vertellen heeft anders dan hier op gs.
Kut dat ik niks anders van kunstenmaker i.o. FC dan dat wat hij op gs plempt.
Kunstig om zo zoveel te publiceren en zooo weinig te zeggen.
Uberkunstig om zo weinig te zeggen en zoveel mensen te ergeren dan wel vermaken.
Kunst, is slechts hoe een gek ernaar kijkt en wat quasi intellect ervoor wil geven

amin | 19-07-13 | 11:28

brtnsnwbrd | 19-07-13 | 11:23
Tromgeroffel, oplopende spanning enzo... Licht u even een tipje van de sluier op? Louter zij die erbij waren (voorbereiding, plaatsing, ontploffing zowel als menhunt), weten met zekerheid te zeggen wat zich heeft afgespeeld. Kom op joh! Maak ons wijzer, laat uw licht en wijsheid op ons afstralen.

andalucia | 19-07-13 | 11:26

Mensen, mensen, mensen..... Dat jullie deze poppenkast geloven. Werkelijk waar...
Probeer eens buiten jullie mainstream media te kijken naar dit verhaal, de achterliggende gedachten en gebeurtenissen die zich tegelijkertijd afspeelden na te trekken. (als je er al achter komt)
Misschien, heel misschien, denk je er dan ietsje anders over. Succes!

brtnsnwbrd | 19-07-13 | 11:23

@Bakito | 19-07-13 | 11:03
Ik meen mij toch te herinneren dat je gisteravond op een post van mij reageerde. Dus wat jij zegt, klopt niet.

Maar dat wisten we al.

Mokum Kosher | 19-07-13 | 11:19

@Schoorsteenveger | 19-07-13 | 11:05

Het gaat er vooral om dat men na het plegen van zo'n daad helemaal niet op zoek moet zijn naar begrip. Alleen retributie is dan nog relevant. Er zijn wel degelijk gradaties betreft in de ban raken van de duivel. Niets menselijks is mij vreemd, maar er zijn wel degelijk grenzen. Grenzen die niet lijken te bestaan bij figuren die in de ban zijn geraakt van de welbekende doodscultus.
De context is dan ook universeel in zekere zin als we het hebben over door de islam gemotiveerd terrorisme.

Desmoulins | 19-07-13 | 11:15

@ andalucia | 19-07-13 | 11:03 | nice, ik snap je. Niet iedereen leest het artikel, en daar ben ik bezorgd om, voor de meer oppervlakkigen, die zien de voorkant van de rolling stone, waar vorige keer Jay-z stoer op stond te zijn, etc, en gaat dan aanbidden wat verafschuwd moet worden. De mensen die lezen, lezen toch wel over deze moordenaar in andere artikelen, andere bladen, en hebben het inzicht over het kwaad toch wel (of niet).

mental K | 19-07-13 | 11:15

je bent heel erg dom als je denkt dat deze gozer de dader is.

aadje82 | 19-07-13 | 11:13

Desmoulins | 19-07-13 | 10:56 |
Ik kan het hier niet met je eens zijn. Ik ben de laatste om te vinden dat de duivel een menselijk gezicht moet krijgen, of liever gezegd, een menslievend gezicht. Maar ik vind het ook niet echt verstandig om te vinden dat duivels niets menselijks in zich hebben. In ieder van ons schuilt het duivelse, en het is maar hoe en in welke context dat duivelse wordt aangesproken. Als we dat niet beter willen snappen, dan zijn we als mensheid verloren.
religionresearch.org/martijn/2013/07/1...

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 11:05

Goed zo, en de volgende foto dat hij geroosterd wordt op de elektrische stoel. Ander slopen er over 20 jaar nog van die malloten rond met hem op een T shirt, net zoals die terrorist/beul/slager van een Che Guevara, waarmee duizenden debielen nog steeds lopen te pronken.

KarelMarks | 19-07-13 | 11:03

Mokum Kosher | 19-07-13 | 11:01 | + 0 -
Nee, ik lees jouw 13-in-dozijn-posts nooit, behalve als ze aan mij persoonlijk zijn geadresseerd, puur uit beleefdheid.

Bakito | 19-07-13 | 11:03

mental K | 19-07-13 | 10:57
Je laatste zin is boeiend. Juist door een reconstructie van een leven of een gebeurtenis, bij voorkeur een tijdje nadat de eerste emoties en schok zijn weggeëbd, kom je soms tot inzichten. In eerste instantie is iedereen verbijsterd en hebben we de wens om het kwaad een herkenbaar gezicht te geven. Liefst een lelijke kop, niet die van de gemiddelde buurman aan de barbecue met een biertje in de hand en een vrolijke glimlach op z'n kop. Dat is geruststellend, dat houdt het kwaad (in onszelf?) op afstand. Maar helaas is het leven niet zo zwart-wit. Jij ziet dat blijkbaar; maar ik zie vele reaguursels hier die kleurnuances niet kunnen onderscheiden. Mensen die louter het kwaad van het moment zien en niet de ontwikkeling die tot dat kwaad heeft kunnen leiden. Let wel: ontwikkeling, dus zeker geen rechtvaardiging. En wat betreft mijn eerdere opmerking "en dit is nieuws omdat?". Ik had de impact behoorlijk onderschat, geef ik toe.

andalucia | 19-07-13 | 11:03

.. op een lijst

Jan Passant mk2 | 19-07-13 | 11:02

Absoluut niet waar | 19-07-13 | 10:55 |
Ik heb enkele jaren gedoceerd aan de VU en aan de Universiteit van Leuven. Waren mooie tijden en dankbaar werk. Momenteel stort ik me liever op de kunst en mijn boek, dat eind 2014 zal verschijnen.

Mijn haarscherpe analyses hier moet je beschouwen als louter tijdverdrijf, al kom ik waarschijnlijk zeer professioneel over. Zegt ook iets over het 'niveau' van de andere reaguurders denk ik.

Bakito | 19-07-13 | 11:01

@Bakito | 19-07-13 | 10:57
Alfa's? Ha ha... afgekeken van mijn post gisteravond over die bitch Supermatthijs. En ook jij bent de bitch van de roedel anders zou je je niet zo afzetten tegen de hand die je te vreten geeft.

Mokum Kosher | 19-07-13 | 11:01

Aha, Zijne Koninklijke Hoogheid Michael Bloomberg van New York schreef de naam van de broer van deze nieuwe linkse popster ook al een waarmee "onschuldige slachtoffers van wapengeweld" worden herdacht. Net als de namen van andere criminelen die elkaar afschoten of door de politie gepopt werden. Die lijst wordt overal met aanklagende grafstem voorgedragen op bijeenkomsten van Burgemeesters tegen Wapengeweld.

De boven onsch geplaatsten kijken niet zo nauw bij het verbeteren van den Wereld. Het doel heiligt (al) hun middelen.
www.breitbart.com/Big-Government/2013/...

Overigens is de nieuwe soort dictators (Obama, Schultz, Rompuy) allemaal heel erg op de hand van moslim-extremisten. Moslim extremisten, die zij juist WEL van wapens willen voorzien in hun gezamenlijke strijd tegen de democratie.

Jan Passant mk2 | 19-07-13 | 11:01

@Bakito | 19-07-13 | 10:57
*proest* zegt de kunstenaar in opleiding...

First Contact | 19-07-13 | 10:59

First Contact | 19-07-13 | 10:49 |
Gewone jongens zijn in staat tot monsterlijkheden. Deze jongen een monster noemen is a posteriori een etiket plakken. Vertel mij maar hoe we de monsters van morgen er vandaag al uit kunnen pikken. "Als je tot zoiets in staat bent, dan moet er wel een steek aan je los zijn" is een waarheid die achteraf een al te gemakkelijke dooddoener is, een gevaarlijke dooddoener ook, want al die normalen willen we als normalen blijven zien, en niet als monsters, niet eens als potentiële monsters. "Het was zo'n gewone jongen, ik had nooit gedacht dat hij zoiets zou kunnen doen." Hoe vaak zal dat nog klinken nadat het zoveelste monster zich in al zijn monsterlijkheid heeft gemanifesteerd?

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:58

@andalucia | 19-07-13 | 10:30 | Mwoah. Ok, maar je vroeg juist bij vorig artikel waarom dit nieuws zou zijn... Nou hierom. En ik blijf van mening verschillen, kan best een goed artikel in dat blad staan, maar dit lijkt te veel op glorificatie. Vooral omdat het blad vaak rockhelden op zijn voorkant afbeeldt. Tuurlijk willen ze verkopen, en hebben ze dat recht, maar de wereld eromheen, en ik, heb het recht dit niet te vinden kunnen, en het blad terecht te wijzen. En, persoonlijk, vind ik de bovenstaande foto veel mooier. Ik heb geen glossy nodig om te weten dat het kwaad onder ons is.

mental K | 19-07-13 | 10:57

First Contact | 19-07-13 | 10:55 | + 0 -
Die verzorgingstaat is er vooral om kneuzen als jou een kans te geven om te overleven.

Alfa's als ik redden zich overal en altijd wel, zo is gebleken.

Bakito | 19-07-13 | 10:57

@Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:45

Zijn hele gewone jongens werkelijk in staat tot het plegen van zoiets? Ik geloof daar niet in. Het is eerder dat wij door onze decadente houding, in de volksmond: beschaving, teveel de focus leggen op de persoon achter deze misdaad, terwijl het gegeven dat hij een mohammedaan is eigenlijk al afdoende is. Om de motieven te kunnen doorgronden is iedere vorm van aandacht op zijn bestaan als redelijk succesvol student en sportman uiterst irrelevant. Je kunt de duivel geen menselijk gezicht geven.

Desmoulins | 19-07-13 | 10:56

Bakito | 19-07-13 | 10:52
Bakito, ik ben onder de indruk van je parate kennis. Ik ken een school die op zoek is naar een gekwalificeerde leraar geschiedenis. Iets voor jou wellicht?

Absoluut niet waar | 19-07-13 | 10:55

@Bakito | 19-07-13 | 10:52
Zonder Amerikanen en het Marshall plan had jij nooit van de Nederlandse verzorgingsstaat kunnen profiteren. #feit

First Contact | 19-07-13 | 10:55

de hoofdreacteur van de rolling stone hadden ze van mij tot pulp mogen slaan om vervolgens te vermengen met de houtsnippers voor het papier van de rolling stone.
kijk dan heb je ten minste een actie met ballen.
maar nu zijn het maar een stelletje laffe journos die zicht verschuilen achter de werkelijke reden : geld en aandacht. jammer dat die terrorist zoveel aandacht krijgt. van mij mogen ze zijn ledermaten met kleine bommen amputeren. terroristen kun je alleen betalen met gelijke munt.

According2Mark | 19-07-13 | 10:55

Ja, de enige slachtoffers van oorlog of terreur ooit, waren 300.000 Amerikanen in 1945.

De andere miljoenen of miljarden doden waren ongelukjes of verzinsels van de Volkskrant.

Bakito | 19-07-13 | 10:52

Ik vind hem trouwens een vieze lelijke kutkop hebben maar goed....

Nilfisk | 19-07-13 | 10:49

@Bakito | 19-07-13 | 10:04
Zoals ik al eerder zei. Best jammer dat er 300.000+ Amerkanen gesneuveld zijn, opdat jij jouw dagelijkse poep uit je mond kan braken.

Mokum Kosher | 19-07-13 | 10:49

@Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:45
Gewone jongens plegen geen terroristische aanslagen op burgers. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn/haar daden, ook dit monster.

First Contact | 19-07-13 | 10:49

@synchronicity | 19-07-13 | 10:03
Heeft Amerika Tsjetsjenië aangevallen dan? Lutser, kuiken dat je bent. Laat hij dan lekker in Rusland zijn islamitische vrede brengen.

Mokum Kosher | 19-07-13 | 10:48

Dit soort dingen moet je ook niet aan Pritt overlaten. Pritt marcheert liever dan dat hij nadenkt.

pokkejong | 19-07-13 | 10:47

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:40
En mensen schrikken ervan als ze merken dat ze zich met zo iemand kunnen identificeren.

Terroristen zijn toch afzichtelijke monsters? Lelijke booslims met lange baarden, een jurk en een typische look van een psychopaat?

Wanneer dit niet zo blijkt te zijn is het verschil tussen goed en kwaad niet meer in een oogopslag te zien. Hè, wat jammer nou. Het was net zo overzichtelijk.

Absoluut niet waar | 19-07-13 | 10:47

Ah, het oude GS is weer terug. naief, dom en goedgelovig :) Je moet wel uit een prehistorisch dino-ei komen om het officiele verhaal te geloven.

pokkejong | 19-07-13 | 10:47

Ah, het oude GS is weer terug. naief, dom en goedgelovig :) Je moet wel uit een prehistorisch dino-ei komen om het officiele verhaal te geloven.

pokkejong | 19-07-13 | 10:47

@Not Muhammad | 19-07-13 | 10:40

De yanks die ik ken hebben het trouwens ook behoorlijk gehad met de politie- en brandweermannen, die zichzelf een heldenstatus toedichten en de constante emotionele chantage die ze plegen, zoals meneer in het artikel. En dan heb ik het over S&W-rechtsdragende Texanen, niet over de vegan-hippy-hipster uit NY.

Biff Eagleburger | 19-07-13 | 10:46

-weggejorist-

Klappernoot | 19-07-13 | 10:45

De enige foto die de politie daar kan vrijgeven waar mij onderbuik naar is geïnteresseerd zijn de foto’s, waar op te zien is dat ze de bommen plaatsen of aan het maken zijn

janneman1977 | 19-07-13 | 10:45

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:40 |
Precies. Men wil het niet waar hebben dat deze jongen een heel gewone jongen is maar tóch een monster. Dan komt het allemaal te dichtbij. Die jongen moet als monster worden afgebeeld, dan kan men het plaatsen.

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:45

@Not Muhammad 10:40
It's a thin line between what's accepted as normal and being a vicious monster. Dat kan soms beangstigend zijn voor de romantici waar uiterlijk vertoon de boventoon voert en waar vervolgens loze conclusies uit worden getrokken.

AshleyJ"Ash"Williams | 19-07-13 | 10:44

Valt me nog mee dat er geen live programma komt rondom het 'leven van een terrorist' in dat knotsgekke Amerika ...

deleraarspreekt | 19-07-13 | 10:44

Zo zie je maar, kijk nooit naar het uiterlijk. Want ook in een ''Rockstar'' kan een verwilderde extremist zitten. Zelfs Rutte, zou, misschien, nee.

3voor12 | 19-07-13 | 10:42

@AshleyJ"Ash"Williams | 19-07-13 | 10:33 Vraag me af of ze deze shitstorm zagen aankomen bij RS. Bin Laden is immers ook vaak afgebeeld. Volgens mij komt de opwinding voort uit angst. Eerst was de vijand nog een lelijkerd met baard in jurk. Nu is het een swag-boy. En da's eng, want zo herkennen we ze niet meer.

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:40

andalucia | 19-07-13 | 10:30 | + 0
Helemaal mee eens, juist de ongemakkelijke waarheid dat dit een hele sympathieke gast leek die toch zo'n zieke daad pleegt is interessant.

don cappuccino | 19-07-13 | 10:35

@Not Muhammad 10:26
Controversy sells. Of het nu een ex-topcrimineel met een (tijdelijke) column in de NR is of een upskirt foto van Kim Kardashian in de Privé. Stiekem genieten we allemaal mee.

AshleyJ"Ash"Williams | 19-07-13 | 10:33

synchronicity | 19-07-13 | 10:03 | 0
Als ze hier binnenvallen en 100.000+ vermoorden in the war on terror?
Als ze beginnen met die terror in den haag en vervolgens doorgaan naar brussel en gaande weg ook nog eens allerlei kutgasten afschieten die onze veiligheid terroriseren, hoeven ze niet binnen te vallen, dan mogen ze gewoon door de voordeur erin wmb.
Wel op voorwaarde dat ze daarna weer optyfen want anders hebben we de ene terror vervangen voor de andere.

amin | 19-07-13 | 10:31

De discussie over wel of niet plaatsen van de (overbekende) foto op de cover van RS zal nog wel even doorgaan. In mijn optiek was er geen sprake van heldenverering. Het bijbehorende artikel van RS was een goed onderbouwd stuk dat tracht licht te werpen op zijn achtergrond en zijn ontsporing "how he turned into a monster". Mijn favoriete commentaar in Boston Magazine is de volgende:

If your objection is that the cover photo glamorizes Dzhokhar Tsarnaev and presents him as an enticing role model to young readers because of his looks then you’re rightly concerned about something that has nothing to do with Rolling Stone.

If your objection is that the cover photo humanizes Dzhokhar Tsarnaev and presents him as a multi-demensional -- even sympathetic -- figure, well you have just confronted one of humanity’s starkest truths: that we are all humans, endowed with a tremendous capacity for both evil and empathy. Again, your concern has nothing to do with Rolling Stone.

If your objection is that the cover photo of Dzhokhar Tsarnaev disrespects the victims of his alleged crimes because it focuses on the criminal rather than the crimes then you’re arguing for such a narrow view of journalism and journalistic priorities that the end product would probably do little to educate, enlighten, and engage readers.

If your objection is that Rolling Stone’s intention is to drive sales with sensational cover photos, well, yeah.

Then again, see the photos above, linked online, to drive traffic.

andalucia | 19-07-13 | 10:30

@lekkurlinx | 19-07-13 | 10:11
Misschien begrijpen ze het dan...

Nilfisk | 19-07-13 | 10:26

Het is bijna beledigend dat sommige mensen voor mij willen bepalen wat ik mag zien en niet. Wat was de gedachte achter die RS-controverse? Dat ik langs de schappen loop en bij het zien van een RS spontaan tot de radicale islam bekeer?
Rot toch op. RS (lees het artikel eens, zou ik zeggen) heeft een mooi beeld geschetst van een enerzijds knappe, sportieve, intelligente hippe jongeman. Anderzijds het monster dat zonder schroom een mensenmassa opblaast.
Maar goed. Kennelijk 'moeten we dat niet willen, met ze allen'
Wat een kleinburgerlijk pest-argument.

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:26

Bakito | 19-07-13 | 10:11 |
Soms ben je net een mens. Helaas niet in deze topic.

Smarties | 19-07-13 | 10:23

Ik denk dat men in de VS het doel van de foto icm het artikel niet ziet of heeft willen zien. Begrijpelijk als je zoiets mee maakt, maar er moet, hoe lastig dit ook kan zijn, gekeken worden naar het doel van de foto / reportage. Het ging hier om een " normale jongen" die het goed deed op school, er goed uit zag maar toch radicaliseerde. Het doel van de foto is te laten zien dat je aan uiterlijk en prestaties een (mogelijke) dader of terrorist niet herkent. Hoe vaak hoor / lees je " het was zo een lieve jongen" Helaas ontgaat dit de gemiddelde Amerikaan die ontsteekt in woede zonder het artikel daadwerkelijk te lezen.
Slechts mijn bescheiden beeld op dit alles.

Super Grover | 19-07-13 | 10:19

Ik snap eerlijk gezegd die verontwaardiging niet helemaal. Heldenvereringen zijn wat ze zijn, tijdelijk, vergankelijk en bedenkelijk. Rolling Stone weet dat als geen ander en durft met dat thema te spelen. Het is maar hoe je er naar kijkt, naar die plaat. Dit is de wereld waarin wij leven, een wereld waarin monsters en helden in één persoon kunnen samengaan. Voor de één een held, voor de ander een monster. De wijze waarop Rolling Stone hem afbeeldt is de wijze waarop hij door velen onder ons als held wordt vereerd.

Schoorsteenveger | 19-07-13 | 10:19

Freedom of speech is in de USA niet meer wat het geweest is en bij Geenstijl blijkbaar ook niet.

99problems | 19-07-13 | 10:19

Kaas de Vies | 19-07-13 | 10:15 | + 0 -
Een 24/7 politiestraat is vele malen erger dan eens in de tien jaar zo'n terreurdaad.

Je zou daar uit kunnen opmaken dat veel aanslagen inside jobs zijn van mensen die belangen hebben in de politie-industrie of militaire apparaten. Follow the money.

Bakito | 19-07-13 | 10:18

Prutser is veel teveel eer voor dit stuk vreten.
Het is een van de meest lage schepsels die je kunt aantreffen op aarde. Wie het leven van een ander niet respecteert in een land dat jouw geen strobreed in de weg heeft gelegd, in tegendeel zelfs, verdient het niet om te leven.

Desmoulins | 19-07-13 | 10:16

Rolling Stone is nooit vies geweest van wat controverse en blijkbaar geldt het cliché hier des te meer: 'never judge a book by its cover'. Dat een schijnbaar aantrekkelijke jongeman, met een normaal sociaal leven een bommenleggend monster kan worden is - min of meer - waar het verhaal en de cover om draaien.
Dezelfde foto is trouwens al eerder gepubliceerd in de NYT - 20 dagen na de aanslag - en toen was er niemand die er over viel. Emotie is een hoer.
www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemp...

Biff Eagleburger | 19-07-13 | 10:16

Nieuwste rage in de VS: rood stipje op je voorhoofd tattooeren.

Detlev Tarnowitz | 19-07-13 | 10:16

@Bakito | 19-07-13 | 10:11 | + -2 -
Toch heb je onbedoeld een punt.

Martial Law in Boston na de aanslag. Hele wijken afgegrendeld, iedereen was verdacht. Een verkeerde stap en je had een kogel door je hersenpan.
Bij het zien van de beelden bekroop mij een naar gevoel.

Kaas de Vies | 19-07-13 | 10:15

@sananda | 19-07-13 | 10:03 : tuurlijk jongen. En zet nu je alu-hoedje maar weer op, dat beschermt tegen radioactieve chemtrails.... Lees ook verder over het bovennatuurlijke verband tussen de Boston Bomber en de JFK shooter...

ole guapa | 19-07-13 | 10:15

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:04
U heeft gelijk denk ik.
Alhoewel ik wel een paar posters ken waar ik wel op wil prutsen.

amin | 19-07-13 | 10:15

Well do you feel Lucky Punk

McNail | 19-07-13 | 10:14

Bakito | 19-07-13 | 10:11 | + 0 -
TRolololololololl

Flodder | 19-07-13 | 10:14

Ik heb het idee dat de gemiddelde extremistische moslim deze foto juist als toppunt van romantiek beschouwt. Besmeurd met bloed, omringd door machinegeweren en hard op weg naar de maagden.
Precies wat Mohammed B beschreef in zijn Sinterklaasgedicht dat hij op Theo van Gogh prikte: de martelaarsdood die hij en ook dit sujet helaas niet hebben gekregen.

Eric Blair | 19-07-13 | 10:12

Kek jasje overigens. Een Nike "just do it" was toepasselijker geweest.

Mark Smith | 19-07-13 | 10:12

Raar dat zelfs schrijvers voor een site als geenstijl voor censuur zijn als het nieuws of verhaal hen niet aan staat.

zteil | 19-07-13 | 10:12

Flodder | 19-07-13 | 10:06 | + 2 -
Ja, één snelkookpan, geen tienduizend snelkookpannen. Nogmaals, deze arrestatie was volledig buitenproportioneel. Hopelijk worden de verantwoordelijke politiechefs en/of politici hiervoor aangepakt, anders zal de amerikaanse burger het vertrouwen in het toch al wankele rechtssysteem in rap tempo verliezen.

Bakito | 19-07-13 | 10:11

Als ik die agent was, had ik die hele boot doorzeefd. Gewoon uit pure zelfverdediging.

VanBukkem | 19-07-13 | 10:11

Weet je wat ik laf vind, mensaap? dat is een spijkerbom aan de rand van een sport-evenement neer te leggen. Daar waar kinderen aan de kant staan te wachten tot moeder of vader na een hardloopwedstrijd van 42 kilometer en een beetje over de streep komen. Om dan verviolgens aan stukken te worden gereten omdat een paar verhitte zielen een conflict in hun thuisland tussen islamisten en de russische overheid te gaan wreken omdat de amerikaanse imperialisten overal schuldig aan zijn. ook al heb je met je familie jarenlang gastvrijheid genoten in dat land op een schaal die in je eigen woestijn totaal ondenkbaar is.
nee, kom mij niet aan met lafheid van de amerikaanse politie - hoeveel daar ook op afgegeven kan worden. Maar niet in dit verband.

gooi en smijtwerker | 19-07-13 | 10:11

@hunman | 19-07-13 | 09:58
Zonder vorm van proces? Dan verlaag je je tot hun niveau.

lekkurlinx | 19-07-13 | 10:11

@Mark Smith 10:08
Drew Barrymore having her period again?

AshleyJ"Ash"Williams | 19-07-13 | 10:10

Gave foto's. Draagt alleen maar bij aan de mythevorming.

Detlev Tarnowitz | 19-07-13 | 10:10

Bakito | 19-07-13 | 10:04
"He drew first blood"

Mark Smith | 19-07-13 | 10:08

Zonde van die boot.

amin | 19-07-13 | 10:07

Bakito | 19-07-13 | 10:04 | + 0 -
Ja, dan zijn explosieve snelkookpannen vol spijkers tegen omstanders bij een marathon een stuk heldhaftiger.

Flodder | 19-07-13 | 10:06

Als die ooit vrij komt kan hij kiezen uit duizenden mooie vrouwen.
Gelukkig zit hij daar vast en niet in nederland, waar hij binnen een paar jaar weer vrij man zou zijn.

Slipsnifter | 19-07-13 | 10:06

Ik snap het niet. Ze hadden hem in het vizier....

VanBukkem | 19-07-13 | 10:05

Schril contrast met dat promofilmpje van gisteren met al die vlotte gay-boys en Oekraïense pornosterren.

Cuyahoga | 19-07-13 | 10:04

"prutser horen niet op posters"
Dat mag Rolling Stone magazine helemaal zelf uitmaken.
Ik moet me sterk vergissen of dit heeft veel weg van een morele reprimande. Van GS.

Not Muhammad | 19-07-13 | 10:04

Erg laf, met 10.000 politie-agenten en de meest geavanceerde wapens tegen één jongeman.

Een echte kerel doet dat met zijn blote handen, niet met een heel leger. Zum kotzen dit machtsvertoon. Geen wonder dat de hele wereld een hekel heeft aan de V.S.

Bakito | 19-07-13 | 10:04

Bij die islamietjes denk ik altijd dat ze bereid zijn zich op te blazen om dat ze zo seksueel gefrustreerd zijn. Maar deze Tsarnaev moet toch geen probleem hebben gehad om Amerikaanse cheerleaders erop te zetten. Nu moet ie het tot eind der tijden met Bubba's doen. En Allah zag dat het goed was.

Flodder | 19-07-13 | 10:04

Een bom plaatsen is niet wat, maar gewoon een proces is toch wel het minste lijkt me wat je met een verdachte doet. Oh wacht Amerika... het land waar niks op aan te merk is... Ik vraag me wel eens af hoe wij zouden reageren als de US of A hier binnenviel en 100.000+ vermoorden onder het mom van de war on terror.

synchronicity | 19-07-13 | 10:03

@zeg maar jansen | 19-07-13 | 10:01 | + 1 -
Nee bij de rector, ben weer uit de klas gestuurd wegens overdadig reaguren.

Kaas de Vies | 19-07-13 | 10:03

Mooi, als anti held, zoals Mohammed B. die zich met zijn laaste toespraak in de rechtbank, op het intellectueel niveau van groep 8, als een nobody in de geschiedschrijving heeft vereeuwigd.

aceofspades | 19-07-13 | 10:03

USA Geheimendiensten hebben de bommen laten ontploffen, lees de wereldgeschiedenis er op na. Op alternatieve sites wordt je wijzer.Je wordt voor de geke gehouden: WAKKER WORDEN het is tijd.

sananda | 19-07-13 | 10:03

Stond er een onder handen genomen windmolen op hem gericht?

Laser.

AshleyJ"Ash"Williams | 19-07-13 | 10:02

Kaas de Vies | 19-07-13 | 10:00 De reclassering weer?

zeg maar jansen | 19-07-13 | 10:01

Meh, had meer in gezeten. Goed ik moet me 10:00 melden, dus tabee.

Kaas de Vies | 19-07-13 | 10:00

"terroristenromantiek"

Het was een zwoele nacht aan de rand van de woestijn. Achmed keek uit zijn tent. In de verte hoorde hij het rustgevende gezoem van de drones. Ze kunnen hem niets maken, hij wordt magisch beschermd door Allah. En daar lag ze in de schemering van de olielamp zag hij daar zijn Fatima liggen in haar Niqaab. Een donkere hoop stof, maar oh wat zal hij haar eens verrassen. Achmed liep daar naartoe, langzaam maakte hij zijn bomgordel los. Zijn minaretje ging al paraat staan voor zijn Goddelijke oproep tot gebed. En daar besprong hij haar.

Achmed, wat doe je in de wasmand, zei Fatima.

Kaas de Vies | 19-07-13 | 09:59

Het is maar één enkel stipje. Dat had er uit mogen zien als de bolletjestrui.

zeg maar jansen | 19-07-13 | 09:59

Je moet je maar kunnen beheersen als rode stipjeszetter.

Mark Smith | 19-07-13 | 09:58

Ze kunnen zulk mensen beter gelijk afschieten, ze kosten alleen maar geld, hopeloos...

hunman | 19-07-13 | 09:58

Hij lijkt er dan misschien een beetje op maar denk niet dat Dylan graag met dit soort types wordt geassocieerd.

supah | 19-07-13 | 09:58

Dat stipje had ook best een gat mogen worden.

zeg maar jansen | 19-07-13 | 09:57

Hij ziet er wat mij betreft ook hier nog veel te gezond uit.

Godsammekraken | 19-07-13 | 09:56

"met een rood laserstipje des doods op zijn voorhoofd"

Altijd weer die Hindoestanen met hun religie van terreur en onderdrukking waar ze de Westerse wereld mee opzadelen.

Kaas de Vies | 19-07-13 | 09:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken