Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie: "Snelweg A13 stampvol zware criminelen"

a13boeven.jpgAap uit criminele mouw. Al die akelige flitsfiles op de A13, die onze haperende economie handenvol geld kosten, en automobilisten tot totale waanzin drijven, blijken opeens succesvolle opsporingsacties van de politie. Dat meldt het AD volgens het AD zegt het AD, in het Algemeen Dagblad vandaag. Na talloze GeenStijl-topics over dat zinloze gedoe op A13 kwamen er EIN DE LIJK kamervragen. SP-er Farshad Bashir leverde ze vorige week (pdf) in. En hopsakee, reces of niet, we hebben binnen 5 dagen al antwoord! Komt-ie dan: De A13 is de crimineelste snelweg van Nederland. Al het tuigh rijd de hele dag heen en weer tussen Rotterdam en Den Haag, dus de pakkans is enorm. Waarvan akte: in 24 weken tijd zijn 30 controles uitgevoerd en zijn er 350 zware jongens van de weg geplukt en is er voor 100.000 euro aan ontdoken taxpoet aan Jeroen Dijsselbloem overhandigd. En 9 autodieven in hun lurf gepakt. Met andere woorden: de flitsfiles op de A13 behoren tot de Grootste Successen van de Politie, en het is de schuld van GeenStijl dat crimineel automotive Nederland nu weet hoe de politie te werk gaat tijdens het boeven vangen. Jups, ons zijn weer eens de hufters. Verder wat Autoblog zegt. Beter boevenflitst de asfaltpopo met een camouflage-netje over de Gatso. Dan hoeven de hardwerkende Nederlanders niet zo in de ankers om vervolgens een uur vast te staan op weg naar werk, wijf en/of winkel. Hey agent. KIJK, daar gaat er weer eentje!

Reaguursels

Inloggen

Als de boef ik kwestie de tijd in de file als tijd in voorarrest kan declareren kan ie meteen doorrijden naar huis.

Misterwolf | 17-07-13 | 21:30

Op de A20 (hm36,0 Re) staat er regelmatig een Opvallende Volvo in de buurt van de flitsbus, waarbij ik me altijd al afvroeg wat hij daar deed (koffie en donuts brengen, verder kwam ik niet). Het zou dus echt kunnen zijn dat de snelheid bijzaak is en men vooral kentekens wil scannen om mensen gelijk van de weg te halen.

Zonietoch | 17-07-13 | 20:03

Dat meldt het AD volgens het AD zegt het AD, regel 3/4.
Dit is volgens mij fout, er staat volgens het AD.... dat kan maar dan staat er: Zegt het AD.
Dus volgens het AD zegt het AD, dat is hetzelfde als er staat: Volgens mij zeg ik dat ik van druiven hou. Het is dubbelop!

taalnaziuitnederland | 17-07-13 | 18:02

Muxje | 17-07-13 | 11:56
Ik snap dat bromsnor het niet met zijn blote oog doet hoor. Bedoelde overigens geen gestolen, maar valse kentekenplaten. Dat valt ook (lang niet altijd) met zo`n apparaat te controleren.

Er valt nog prima aan valse kentekenplaten te komen van hetzelfde type/kleur exemplaar als ergens anders rond rijdt.

Absoluut niet waar | 17-07-13 | 16:26

Waarom staat dat "UIT" bord daar eigenlijk? ik zie geen afrit!

vouwbare binnenband | 17-07-13 | 15:56

@mickeyD | 17-07-13 | 15:34
Bovendien hebben criminelen altijd een bumpersticker van het gilde, waaraan ze te herkennen zijn.

Piet_Snot | 17-07-13 | 15:40

*kuch*
bullshit! het enige wat ze kunnen scannen is de rechterbaan waar toch al niet te hard wordt gereden door het vele vrachtverkeer op die A13.
de hardrijders op de linkerbaan gaan zo goed als altijd vrijuit.
evenals de criminelen, want dat tuig rijd toch altijd op de middelste of linker baan, of er nou verkeer is of niet.
hang die troep lekker aan een viaduct, DAN ben je "eerlijk" bezig.

mickeyD | 17-07-13 | 15:34

Boeven vangen gereduceerd tot bijvangst van snelheids controles: De Nederlandse politie ten voeten uit. Het verklaart in elk geval de kleine pakkans.

En verder; Werkelijk?! Boeven vangen door ze te fotograferen?! Dat verhaal gelooft toch niemand (buiten het AD)?

Chuck the plant | 17-07-13 | 14:38

In hetzelfde rijtje rechtvaardigingen als: "De overheid tapt 100% informatie van burgers af voor de (inter)nationale veiligheid". Respect my authoritah!

Schwanz | 17-07-13 | 13:52

Vreemd,juich dit toe,maar blijkbaar nog steeds niet goed,hoever willen we hierin gaan?!

Djenghiz_ken_net | 17-07-13 | 13:44

Ja duh... wat een smoes.. het is gewoon een bemande flitsauto richting Den Haag. De andere kant op richting Rotterdam klopt het antwoord misschien wel. Ze geven het halve antwoord volgens mij. Kluitje het riet in.

pe4444 | 17-07-13 | 13:24

Hele DIKKE nonsens!!
Voor dit soort acties zetten ze namelijk altijd gewoon een fixed registratie-camera in (aan een paal, met GPRS modem), géén bemande flitsauto.
Zo één dus : farm3.staticflickr.com/2116/5721933596...
Hebben ze in Maastricht ook een hele tijd gehad om de wandelgangen van (bekende) drugsrunners in de stad na te gaan.

Piet_Snot | 17-07-13 | 13:18

Sukkels. Beetje zware jongen weet toch al lang dat je met de trein moet reizen.

Woods | 17-07-13 | 13:11

Afgelopen weken heb ik een keer of vier in zo'n flitsfile gestaan. Drie daarvan richting Den Haag leken mij toch echt alleen op snelheid gericht. Alleen de vierde, richting Rotterdam, klopt wel met dit verhaal.
Daar stond geen flitser, alleen een scanner. Even verderop stonden twee motoren en een auto te wachten, bij de oprit vanuit Delft..
Dus iedereen heeft een beetje gelijk.. :-P

fristifast | 17-07-13 | 12:35

btw, ik weet niet tot hoever het nu al is uitgebreid, maar in de regio tilburg hangen overal camera's die niet op snelheid flitsen, maar "zogenaamd" de verkeersstromen meten, en zo heb ik eens een brief vd rdw gehad, dat m'n auto niet meer verzekerd was,
(mijn fout) en kijkt dus ook de rdw mee naar alles wat er zo rond rijd, dus waarom kunnen die camera's dan niet langs zo'n megacriminele route als de A13 gehangen worden?
Verder word er als nooit tevoren gecontroleerd op snelheid, en dan op de meest onzinnige plekken, waar een beetje te hard rijden helemaal geen kwaad kan, en dat moet maar eens afgelopen zijn, want dat heeft niks meer met de verkeersveiligheid te maken, maar gewoon ordinair staatskas spekken. Ik heb dan alweer de zoveelste boete binnen, maar ik betaal die niet meer zonder slag of stoot, en ga ik altijd bezwaar maken, onder het mom dat ze dan maar ook moeten werken om mijn geld afhandig te maken, en stel ik voor dat iedereen dat voortaan gaat doen, zodat ze verzuipen in het papierwerk! Bezwaar maken, foto opvragen, en het ijkrapport vd apperatuur. Dan ben je zomaar 3/4 jaar verder voordat je uiteindelijk de boete moet betalen. De tering voor ze!

von sokkenstopfen | 17-07-13 | 12:22

Nog zo'n gebied; Alle wegen uit Amsterdam West

Kees8374 | 17-07-13 | 12:08

Volgens de huidige politieke logica: De A13 afsluiten en de criminaliteit is voorbij.

liegende hollander | 17-07-13 | 12:05

Zouden ze altijd maar zo flitsen! 0 boetes (staat een busje in de weg op de vluchtstrook :-D )

keverman | 17-07-13 | 12:05

maar we hebben toch niets te verbergen, is het motto vandaag de dag? Nou ik heb wel wat te verbergen, en en wel m'n PRIVACY!

von sokkenstopfen | 17-07-13 | 12:05

Ach ze zijn zo weer vrij hoor, en als ze boete niet kunnen ophoesten? 2 dagen brommen, over 1 maand hoeft dat ook niet meer want dan is dan zijn de cellen weer overvol, ohhh ok enkelbandje gaat dan weer wel!
Heeft ook wel weer een probleem want dan kunnen ze weer niet werken om hun boete te betalen.

KannieWaarZijn | 17-07-13 | 12:04

@Absoluut niet waar 11:02: Dat doet bromsnor ook niet; het het systeem doet de check, met een lijst van àlle gestolen kentekenplaten. Kan je nog steeds een vals adres opgeven etc, maar bij een staandehouding heb je tenminste wel de juiste persoon te pakken, en is het meteen afrekenen, of meekomen en/of auto in beslag nemen.

Het zou misschien ook kunnen via het trajectcontrolesysteem, maar ik vermoed dat dat systeem er niet op gebouwd is om live beelden af te tappen, en veel systemen (o.a. bij Rotterdam) doen geen nummerherkenning op alle kentekens, alleen op die van hardrijders (te controle zelf werkt met een soort handtekening die van de plaat wordt afgeleid). Zo'n camera langs de weg werkt dan ook prima, maar zoals gezegd is het beter om hem dan wat te camoufleren.

Muxje | 17-07-13 | 11:56

daar word het management van de politie blij van, in kaart brengen rond roepen in de wandelgangen puffend van opgeblazen zelfvoldoening knipogend naar de meisjes, je pistool goed hangen (hohoho niet die middelste)en dat is het dan.
ik zeg hang het aan de muur en ga darten

Benblij | 17-07-13 | 11:53

Na deze schokkende cijfers heb ik er een wetenschappelijk onderzoek van gediederikvonkt en kom ik tot de conclusie dat filerijden op de a13 leidt tot crimineel gedrag bij automobilisten.

halalterrorist | 17-07-13 | 11:51

@basweetutwel 11:19
Positief als ik ben, ga ik er van uit dat ze van hun middagdienst naar huis onderweg zijn.....
# alluminium hoedje weer af zet.

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 11:46

@Zeg maar jansen 10:34
Lol

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 11:43

Ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!!1!1

Die Eckte Eckte | 17-07-13 | 11:37

@putin | 17-07-13 | 09:32

Ik vind dat Nederland eerder alle kenmerken heeft/krijgt van een politiestaat!
Privacy, één van ons belangrijkste rechten wordt ons langzaam maar zeker in zijn geheel ontnomen.

[x]-Ongeschikt | 17-07-13 | 11:27

@Het leven is zwaar | 17-07-13 | 10:31,

Ze zijn 's-avonds altijd onderweg en dat zal niet naar de nachtdienst zijn gok ik zo.

basweetutwel | 17-07-13 | 11:19

Owjee en waar moeten we dan nog over zeiken .....

Aart Z. | 17-07-13 | 11:07

Zou ik ook zeggen als ik pliesie was!

Erg lelijk | 17-07-13 | 11:03

Muxje | 17-07-13 | 10:15
Dat snap ik, maar helpt een kentekencontrole dan wel?
Een bromsnor in een busje kan ook niet zien of de kentekenplaten gestolen zijn of niet.

En daarbij slaat dit hele verhaal natuurlijk nergens op. Want die vele camera`s boven de wegen, die zijn toch allemaal al uitgerust met kenteken controle?

Dit kutverhaal stinkt aan alle kanten en moet wel een zoethoudertje zijn om de publieke verontwaardiging over die onnozele controles iets in te dammen.

Absoluut niet waar | 17-07-13 | 11:02

@JasperdePiPaPasper | 17-07-13 | 09:59
Goeie tip. Bedankt. Had ik zelf nog niet bedacht. Maar uh... mis je dan niet af en toe net dat oranje stoplicht? Want een veel gehoord argument is dat je zo weinig opschiet met (te) snel rijden. Dat dat slechts een kwestie van seconden is enzo. Maar 2 km/uur sneller kan net het verschil zijn tussen oranje of vier minuten staan wachten voor een rood verkeerslicht.
Ik kan me ook altijd vreeeeslijk ergeren aan die lui die op hun dooie gemak met exact 50 km/uur op mijn voorbumper klevend richting het groene verkeerslicht hobbelen, wat ELK MOMENT OP ORANJE KAN SPRINGEN, in welk geval ze pardoes met twee voeten op de rem stampen. Dan kan ik werkelijk waar mijn stuur wel opvreten.

VanBukkem | 17-07-13 | 10:44

In de dezelfde newspeakcategorie als: "Omdat op de virtuele snelweg alle kinderlokkers zitten moet DPI kunnen en moeten we een digitaal paspoort krijgen.".

Warren G. Harding | 17-07-13 | 10:37

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 10:31 Dan weet je nu ook wat 'uitroepteken'-necrosis voor werk doet.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 10:34

Bullshit. Boeven rijden in huurauto's.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 10:33

Het AD, de betaalde Spits of Metro van Nederland. Naast oliebollen- en haringtest, nu ook de flitstest ...

deleraarspreekt | 17-07-13 | 10:31

@basweetutwel 10:18
Dat is niet alleen op de A13
Volgens mij werken ze alleen maar in ploegendienst. Aanvang 22:00 uur

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 10:31

Met alle respect hoor, maar als je keihard in de ankers gaat omdat je schrikt van een politiecontrole (terwijl je niet te hard rijdt), wat doe je dan in een noodsituatie. Volgens mij zijn die flitscontrole wel op een meter of 500 afstand te zien. Alle tijd voor een goede bestuurder om de voet van het pedaal te halen en rustig langs de flitser te rijden. Maar we zeiken liever op de politie dan dat we toegeven dat we voor geen meter opletten in het verkeer.

welstijl10 | 17-07-13 | 10:30

Autorijden kan best nog een stuk duurder gemaakt worden. Als alle onrendabelen daardoor de trein pakken dan lost dat het fileprobleem vanzelf op en kan de snelheid ook weer omhoog.

de euro middenweg | 17-07-13 | 10:28

Je krijgt tegenwoordig overal een strafblad voor :-/
Het woord crimineel is niet meer wat het geweest is.

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 10:27

Het grootste deel zijn burgers die door de aanhoudende bezuinigingen en overige overheidsdiefstal moeite hebben hun boete voor vaak een relatief kleine verkeersovertreding te betalen. Die worden van de weggetrokken en kunnen gelijk die paar honderd euro lappen.
De top van Nederlandse bankwezen, zorgverzekeraars en energiemaatschappijen en niet te vergeten onze Europarlementariërs die alles bij elkaar jatten loopt vrij rond1

Top gedaan politie!

de brave hendrik | 17-07-13 | 10:22

Als je 's-avonds over de A13 rijdt is het nagenoeg alleen maar booslims wat je voorbij ziet scheuren.

In de spits zie je die gasten zelden of nooit...

basweetutwel | 17-07-13 | 10:18

@Absoluut niet waar 10:02: Dat gaat lekker werken: gestolen kentekens (of auto's), verkeerd opgegeven adressen of auto's die op naam van een ander zijn gezet. Zelfs die lui die alleen een belastingschuld hebben zijn lastig te vangen, vandaar dat ze vaak op plaatsen als Schiphol worden gevonden.

Muxje | 17-07-13 | 10:15

Wat is de definitie van een persoon die zijn bekeuring niet betaald en een crimineel. Je wordt al van alle kanten door de roverheid begapt en gestolen, en als je door de enkels gaat komen ze je halen, ja ja.

dries62 | 17-07-13 | 10:14

Wat een onzin dat die file door de flitsers komen. Er staat daar al jaren iedere dag file en niet voor niets wordt de A4 verlengd door midden Delfland om de A13 te ontlasten.
Daarnaast, het kan zijn dat iemand die hard rijdt en een flitser ziet op de rem trapt en achter hem een file ontstaat. Even later rijdt iedereen langzaam en is het effect van de flitser weg> file schuift naar achteren en lost op. Die flitsers uit die filmpjes aan de A13 staan gewoon op plekken met veel op en afritten en waar de spitsstrook ophoudt. Daar is het altijd file gevoelig

pomtiedom | 17-07-13 | 10:13

Lutz | 17-07-13 | 10:06
Nee, niks doen is inderdaad beter. Kun je daar weer over zeiken. Lutzer.

Mark Smith | 17-07-13 | 10:11

De snelheidslimiet ligt veel te laag. Daar ligt het probleem.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 10:10

In 24 weken tijd bij 30 controles zijn er dus 350 zware jongens van de weg geplukt en dat heeft 100.000 euro opgeleverd. Da's dus gemiddeld 285,71 per zware jongen. Of 3333,33 euro per controleaktie. Wauw. Hoezee. Maar mag ik dan even vragen wat die controles dan wel niet gekost hebben, of ben ik dan weer flauw bezig? Wát een gigantisch succes voor de politie dus, gefeliciteerd jongens, héél goed bezig! Kots...

Lutz | 17-07-13 | 10:06

Klopt helemaal. Rij je in een auto? en naar je werk? En heb je werk? En ook nog net zoals 99% van de filerijders blank? Dan ben je 4* zware crimineel. De Overheid vindt alleen mensen lief die geen auto hebben, niet naar hun werk gaan met de auto, en niet werken, en een kleurtje hebben.
Dus nu weet ik het, elke A-weg is een crimineel gebeuren.

KarelMarks | 17-07-13 | 10:06

"350 criminelen en mensen met een betalingsachterstand bij de belasting." Ordinaire belastingincasso dus.

49 | 17-07-13 | 10:03

Wat een lulverhaal. Als de kentekens van die lui bekend zijn, is het wellicht een idee om ze zelf eens op te zoeken in plaats van afwachten tot dat ze een flitser voorbij rijden?

Absoluut niet waar | 17-07-13 | 10:02

@vraagstaart | 17-07-13 | 09:35
Inderdaad, iedereen die zijn belasting niet betaald steelt van de gemeenschap.
the Jackdawn | 17-07-13 | 09:49 | + -2 -
Jouw soort moet uitgeroeid worden. Het liefst met zoveel mogelijk geweld.

jemagookniksmeer | 17-07-13 | 10:01

@P.A. van der Werff 09:50: Volgende stap: een RFID-chip in alle identiteitsbewijzen, en lussen in de weg om ze uit te lezen. Dan kunnen ze je volautomatisch een boete sturen als je geen ID op zak hebt...

Muxje | 17-07-13 | 10:00

De Nederlandse overheid zou zich in een corrupte bananenrepubliek als een vis in het water voelen.
-
File veroorzakende 80 km/u zones zijn er om files tegen te gaan (LOL)
File veroorzakende flitscontroles zijn er om boeven te vangen.
-
Dat deze overheid er vele miljoenen aan overhoudt is puur toevallig... echt waar!

Moi2 | 17-07-13 | 09:59

Toen ik te weinig op mijn snelheid lette, kreeg ik wel eens een boete. Nu ik me sinds een jaar of tien aan de snelheid houd, nooit meer. Misschien een tip voor alle jankerds.

JasperdePiPaPasper | 17-07-13 | 09:59

@Muggenmepper 09:51: Precies. Goede actie om criminelen op kenteken te vangen; heb ik in het vorige topic hierover ook al bepleit en ben dus enigszins blij verrast dat ze dat ook doen. Maar onbegrijpelijk dat ze dat niet wat onopvallender doen, door op de alom aanwezige camera's boven de weg in te prikken. kan zeker weer niet...

Voor de rest: ook snelheidscontroles zijn prima, maar de grens zou op 10km/h te hard moeten liggen. Niet alleen vanwege het rechtsgevoel (4km/h te hard is volkomen irrelevant qua veiligheid), maar ook omdat een zo strak gehandhaafde limiet zorgt voor een onrustiger rijbeeld. Dat was op de A13 afgelopen weken trouwens goed te merken, zelfs als die jongens niet stonden te flitsen.

Muxje | 17-07-13 | 09:59

@Kim Philby | 17-07-13 | 09:45
Ik zou niet op de weg gaan zitten als ik jou was. Ten eerste mag dat niet en ten tweede is het gewoon levensgevaarlijk.

VanBukkem | 17-07-13 | 09:57

Opgepakt... en dan... in Nederland ?

duitse herder | 17-07-13 | 09:56

Hoernalist, bedoelde ik.

omanders | 17-07-13 | 09:56

"rijdt" de hele dag. Opletten Pritt ondanks het vroege uur.

pollodepiemel | 17-07-13 | 09:55

Is dat communist Farshad Bashir, zoon van een hoenalist die heulde met de Russische bezetter in Afghanistan? Het landverraden zit de familie klaarblijkelijk in het bloed want deze Farshad Bashir wil ook al ons koningshuis afschaffen. Fijne importmeneer dus.


Strange bedfellows, Pritt

omanders | 17-07-13 | 09:55

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 09:53

Kwa kentekenregistratie is er toch ook al het trajectcontrolesysteem bij R'dam? Of kun je daar geen boeven mee vangen?

Muggenmepper | 17-07-13 | 09:51

Wel handig die dubbelfuncties bij de politie. Geld bij elkaar flitsen en boeven vangen.
Ik neem aan dat de recherche binnenkort ook standaard wordt uitgerust met een flitsapparaat? Als je toch een hele dag in een auto iemand in de gaten zit te houden kun je net zo goed het voorbijkomende verkeer even controleren toch?

P.A. van der Werff | 17-07-13 | 09:50

@vraagstaart | 17-07-13 | 09:35
Inderdaad, iedereen die zijn belasting niet betaald steelt van de gemeenschap.

the Jackdawn | 17-07-13 | 09:49

Kan iemand zich de transitroute van Helmstedt naar Berlijn begin jaren 80 nog herinneren? Daar stonden die honden ook met netjes over de auto te wachten tot ze hun gezag konden laten gelden. Er is niets veranderd. Acab.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 09:48

Max Navelstaar | 17-07-13 | 09:42
Slechts het licht toucheren van het rempedaal, terwijl je angstig kijkt of je snelheid niet per ongeluk 107km/u is waar 100 is toegestaan, levert al een kettingreactie op. Nu denkt u vast: "rij dan gewoon 100km/u". Helaas positioneren de struikrovers hun camara's vaak onderaan een viaduct, zodat de zwaartekracht je net die paar kilometers te hard laat rijden, en is zo'n rem actie de reflex die veel automobilisten hebben ontwikkeld na jaren van flitsterreur.

aardappelninja | 17-07-13 | 09:48

Sommige mensen willen ook gewoon in de file staan, ze zoeken werk zover mogelijk van hun woonplaats vandaan en in hun vakantie gaan ze met 25 graden richting zandvoort of scheveningen.
.
Niet zeiken dus, mensen in de file willen dat allemaal zelf.

bob de boarder | 17-07-13 | 09:47

Wat een prutsagenten, ik lach ze eventjes hard uit. Belastingschuld van meer dan een ton, die mensen moeten ze in een 'net' laten rijden maar dreigtaal als je 5km/u te hard hebt gereden. De bureaustoel van het CJIB is aan vervanging toe betalen Pannehkoek!

Rest In Privacy | 17-07-13 | 09:47

harry poster | 17-07-13 | 09:33 | + 6 -
Het is nóóit goed.
Er moet altijd wat te zeiken zijn.

Zit trouwens regelmatig op de weg.
Bijna nooit boetes.
Maar ik kan dan ook autorijden.

Kim Philby | 17-07-13 | 09:45

Ligt dat aan de politie als er file ontstaat, of aan die malloten die hun auto dwars op de weg zetten zodra ze een camera zien?

Max Navelstaar | 17-07-13 | 09:42

@wil van reem-talma | 17-07-13 | 09:39
Als de voorsten in de files zich aan de minimumsnelheid zouden houden, dan zou de file een stuk sneller rijden.

steven paul | 17-07-13 | 09:42

Goed zo! Lekker doorgaan hiermee, hoeft er ook niet bezuinigd te worden...

Manu | 17-07-13 | 09:42

Acac.

reageerbuis | 17-07-13 | 09:41

Hé wat knap, een camera die een crimineel herkent. Hulde aan de techniek.

Mark Smith | 17-07-13 | 09:40

Als de voorsten in de files zich netjes aan de maximumsnelheid houden hoeft er nooit iemand in de ankers, wel of geen controles. 't Is allemaal geen raketwetenschap.

wil van reem-talma | 17-07-13 | 09:39

wat een bullshit verhaal in het AD.
een camera houdt geen mensen aan, dat doen agenten in undercover autootjes die er toevallig toch rijden (en die hebben zelf al een kenteken scanner aan boord).
Heeft dus niks met elkaar te maken, maar vindt wel toevallig op dezelfde weg plaats, dus kunnen ze eenvoudig in hun statistiekje manipuleren.

Kaosu | 17-07-13 | 09:38

Ze zouden natuurlijk ook die miljoenmiljard scooter bontkraagje in 020-Gaza in de gaten kunnen houden met camera's. Ik denk even hardop. Flitsplaatje naast iedere juwelier o.i.d.?

James St John Smythe | 17-07-13 | 09:38

Wat natuurlijk helemaal verbijstert is het feit dat al deze zware jongens bekend zijn, maar gewoon rondrijden terwijl ze allemaal al voor iets gezocht worden. Of nog erger, reeds veroordeeld zijn, maar hun veroordeling in vrijheid mogen afwachten. Of om god weet wat voor reden door de gapende rechterlijke mazen zijn geglipt.

In Nederland zit dus echt helemaal niemand meer in de bak. Dankzij een kompleet disfunctioneel OM en pluizige rechters. Reken maar dat zoiets gespuis uit Oost-Europa aantrekt...

getergde kaasboer | 17-07-13 | 09:38

Verder werden er ook 2400 boeven gevangen met een CJIB schuld van € 58,- tot € 350,-

Dwaaas | 17-07-13 | 09:36

De grootste criminelen tref je aan in die geblindeerde zwarte auto's die met een noodgang over de vluchtstrook razen. Meestal voorafgegaan door één of meerdere (vluchtende?) motoragenten.

VanBukkem | 17-07-13 | 09:36

Met een belastingschuld ben je dus crimineel? Welkom in verNederland.

vraagstaart | 17-07-13 | 09:35

Met een belastingschuld ben je dus crimineel? Welkom in verNederland.

vraagstaart | 17-07-13 | 09:35

Vangen ze boeven... is het ook weer niet goed. Man, man, man.

harry poster | 17-07-13 | 09:33

Gelukkig zijn we binnenkort allemaal crimineel dankzij de RFID chip. *kots*

Botte Hork | 17-07-13 | 09:32

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 09:32

Het is dat er in Nederland geen bananen groeien. Voor de rest heeft het alle kenmerken van een bananen republiek.

putin | 17-07-13 | 09:32

Zoals mijn manager altijd zei "een goed verhaal hoeft niet waar te zijn"

Bluto Blutarsky | 17-07-13 | 09:31

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 09:30

1984. Hallo.

Cappuccino | 17-07-13 | 09:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl