Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wielerterreur aangepakt met 'groene ventieldopjes'

Zonder twijfel de gruwelijkste Obersturmbannführers van Nederland: amataur-wielrenners. Klootzakkerige bejaarden-killers, allemaal. Er zijn steeds meer klachten over het gedrag van wielrenners, aldus de dodeboom versie van Trouw, wegens hun steeds groter wordende drang om onschuldige bejaarden te vermoorden en vooral wegens hun arrogante houding. Daarmee bedoelt Trouw het feit dat ALLE amateur-wielrenners lachend over de lijken van de onschuldige bejaarden die ze met opzet dood hebben gereden heen pissen. Voor de duidelijkheid. Maar aan dit alles gaat de dame uit bovenstaande video iets doen. Met ventieldopjes! Groene. Van 'Ik Fiets Vriendelijk'. Ofzo. Zoals Lance Armstrong die bandjes had, zegt ze. Armstrong, ook al zo'n fijne vent. Gewoon eens lekker terminaal van je racefiets afpleuren, een veel beter idee dan die ventieldopjes.

Reaguursels

Inloggen

tja groene ventiel dopjes . . . . .
het punt is de maatschappij is gewoon egocentrisch en verrot en tje een deel daarvan stapt ook wel eens op een (wielren)fiets.
Vraag aan alle wielrenbashers hierboven, jullie steken wel de hand uit bij het afslaan en wachten keurig voor rood???

rooiebosduivel | 17-07-13 | 10:04

Schitterend! Lekker hard komen aanfietsen (niet roepen, uiteraard) En dan op het laatste moment over de overgebleven twee centimeter van het wegdek voorbij razen! En iedereen die deze jongen irriteert spuug ik in het gezicht! Daarbij poep ik in de voortuin en heb ik zojuist mijn Belkin tenue aangeschaft omdat ik er dan toch een beetje bij zal horen. Stelletje chagrijnige dikzakken, ik zie jullie in het weekend wel:-) psst, kijk ook even in je voortuin.

XGesch1kt | 17-07-13 | 08:21

Politie een controle houden waar ze veel met wielren fietsen rijden, en iedereen zonder bel een boete. :)

Necramonium | 17-07-13 | 05:20

alle wielren liefhebbers het ga jullie goed, maar rustig rijden als ik ergens aan het lopen ben, want zo niet ga je de sloot in.
En nog beter erg rustig rijden als je ouders met kinderen ziet rijden lopen etc en oude van dagen laat ze lekker zwalken en mensen die rustig op het fietspad staan te kijken naar de natuur laat lekker staan of op een bankje zitten laat lekker zitten met hun benen lekker uitgespreid genietend van een fijne dag. Gewoon je bek houden afremmen en als het weer kan aanzetten en gaan.
En anders gaan we tegen deze aso's wetjes maken dan is het afgelopen met racfietsen op de gewone weg.
We gaan ook niet met een racemotor de weg op mag ook niet. Zelfde geld voor die gasten die mountenbiken die zijn nog erger. Die zijn echt gek in hun hoofd.

Benblij | 17-07-13 | 02:35

Benblij | 16-07-13 | 15:27
Zo ik was weer even op de fiets. Maar jij weegt 130 kg zonder vet. Dat is fijn voor je, maar hoe lang ben je dan, 2.30 meter? Nee toch, dikzak? Ik weeg de helft en dan durf je stoer tegen me te gaan doen. Flinke vent zeg.
# schmenzo +tig

Vindefin | 16-07-13 | 22:35

Een bel is dan niet zo 'professioneel', maar wel enorm verplicht in Nederland. Dus oppakken die snelheidsduivels!

Zaaddonor | 16-07-13 | 21:53

Kunnen we niet beter alle rifaapjes voorzien van een groen dopje?

niksneem | 16-07-13 | 21:47

Ik rij altijd met een wandelstok bij me, als ze te dichtbij langs vliegen die stok tussen de spaken en lachen joh, je ziet ze vliegen.

OudRotjeknorrer | 16-07-13 | 21:05

Citaat uit hittegolf des doods:
veel uitpierende sterfbejaarden = minder pensioen & zorg = minder uitgaven. Hopsakee!
Idem dito voor bejaarden die niet op racefietsers letten.

IndoFortuyn | 16-07-13 | 19:03

Tegen beter weten in ga ik hier toch even mijn ervaringen delen.

*Het hebben van een bel op welke fiets dan ook heeft geen enkel nut omdat bejaarden/schoolkinderen etc daar niet op reageren.

*Voor een fiets geldt de maximale snelheid niet.

*Automobilisten houden op de wegen waar geen fietspaden zijn absoluut geen enkele rekening met de wat snellere fietsers. Gevolg, je wordt regelmatig afgesneden, de stoep opgeduwd etc.

FEIT:
Alle fietsers die zich met zijn tweeën of meer op de weg begeven zijn hufters. Ze geven nooit en te nimmer de ruimte aan tegenliggers of mensen die willen passeren.

Het gros van deze aso's zijn de bejaarde-dagjes-mensen en de scholieren. Zeker wanneer deze mensen zich voortbewegen op een e-bike. Nog los van leraren die met klassen onderweg zijn en vinden dat iedereen daar maar voor moet wijken.

Als iedereen gewoon op zijn eigen weghelft blijft is er niets aan de hand.

bees-t- | 16-07-13 | 17:53

Benblij | 16-07-13 | 16:53 | + 0

Jij vind dat het moet kunnen een hardloper een duw geven en dan schreeuwen ga in het gras lopen klootzak.

Waar lees jij dat ik dat vind? Als jij mij dit soort verzinsels in de schoenen schuift, kan ik toch onmogelijk met je discussiëren?

Maar laten we erover ophouden, tegen zoveel frustratie is geen redenering opgewassen. Succes met hardlopen en geen mensen duwen hoor! Mag niet van de pliesie!

schmenzo | 16-07-13 | 17:11

Benblij | 16-07-13 | 16:45 | + 0

*Zucht*

Lezen is blijkbaar niet je sterkste punt. Ik heb nu tot 3, 4 keer toe aangegeven dat ik (en velen met mij) mij anders gedraag dan de wielrenners waar jij zo'n hekel aan hebt. Netjes bellen, even roepen, bedanken bij het inhalen, afremmen als er iets niet helemaal goed gaat. Ik heb een bel en fiets nooit in het donker. Ik noem mensen nergens idioten. Daaruit blijkt dat ik GEEN schijt heb aan mijn medeweggebruikers. Dat jij mij dat gemakshalve in de schoenen schuift, getuigt van grote frustratie (of domheid, maar waarschijnlijk allebei).

Dat het af en toe niet soepel gaat door honden/kinderen/slingerbejaarden/whatsapppubers, op de linkerkant van het fietspad, ligt toch niet alleen aan de wielrenners zelf? Wat als jij op de snelweg een auto inhaalt die plots naar links uitwijkt, ben je dan ook zo stellig? Door onverdraagzame types zoals jij ontstaat juist het probleem. Ter illustratie: ik blijf inhoudelijk argumenteren, jij hebt het constant over ons wielrenners 'de berm of de sloot' in de werken. Neanderthaler.

schmenzo | 16-07-13 | 17:05

schmenzo | 16-07-13 | 16:26
kijk ik begrijp het wel hoor, want racefietsers zijn heel lui, die willen niet elke keer remmen, want dan moeten ze weer aanzetten en dat is waar de kracht naar toe gaat, daar word je errug moe van, als je eenmaal vaart hebt dan kan je efficient door trappen. Maar ja dan moet je niet in de buurt van gewone mensen gaan fietsen

Benblij | 16-07-13 | 16:59

schmenzo | 16-07-13 | 16:26
oh is trouwens een hele mooie en dure bril hoor heel licht geen last van en heel sneaky goed he. Loop jij ook? oh nee je bent een race rijder

Benblij | 16-07-13 | 16:55

schmenzo | 16-07-13 | 16:26
kijk vriend wat je zegt over links lopen natuurlijk weet ik dat maar het komt wel eens anders uit.
En een kort lontje, dat is meer iets voor een aso wielrenner. Die hebben helemaal geen lontje.
Jij vind dat je een kort lontje hebt als je reageert op het aanranden van je persoon.
Jij vind dat het moet kunnen een hardloper een duw geven en dan schreeuwen ga in het gras lopen klootzak.
Ja als dat zo is, dan ben je een linkse klojo of niet goed bij je hoofd, eigenlijk ben je nog erger dan die aso wielrenner, kies maar.

Benblij | 16-07-13 | 16:53

Killerbee77 | 16-07-13 | 16:19
schmenzo | 16-07-13 | 16:16
Ik leg het nog eens uit, ze trainen in grote ploegen op de openbare weg (fietspad) daar bevinden zich mensen die NIET trainen maar lekker bezig zijn, vooral binnen de bebouwde kom en bij recreatie parken etc. in de buurt, en laten we zeggen een kilometer wijder, Dan houd het op, dan zijn zoals jullie stellen de idioten die met hun kinderen lekker aan het fietsen zijn weg, en zeker ouden van dagen, en nog zekerder scootmobiels niet meer aanwezig.
Je kan met je ploeg een route uitstippelen die geen overlast geeft, en kom je in de buurt van die, zoals jullie zeggen idioten, dan moet je gewoon rustig 5 km per uur fietsen tot je er voorbij bent, doe je dat niet dan ben je een aso want schijt aan de normale weggebruikers.
Als de aso's aankomen scheuren onder de adrenaline dan denk ik wat een klootzakken. Ze hebben geen bel ze hebben geen licht ze beantwoorden totaal niet aan de reglementen die er zijn voor fietser, dat wordt allemaal oogluikend toegestaan.
Kijk mij maakt het niet uit ik ben er klaar voor, bij mij ga je de berm in en nog liever de sloot.
Maar al die andere mensen die zich niet kunne of durven verweren die hebben voorrang op jullie fietsracers, want nogmaals de openbare weg is er niet om te koersen, of je moet het aanvragen zodat er maatregelen getroffen kunnen worden, de openbare weg is er ook niet om in zo een mate te trainen.
Als ik met mijn maten ga trainen (lopen) en de mensen weg vloek dan zijn wij ook aso's.
Jullie mogen blij zijn dat het nog tot zo lang wordt getolereerd maar geloof me als jullie daar mee doorgaan dan komt er een wetje. Dus nogmaals rot op met dit geshit en doe normaal.

Benblij | 16-07-13 | 16:45

Killerbee77 | 16-07-13 | 16:19 |
Benblij | 16-07-13 | 16:09
actie is geen achterlijke reactie, dat dan weer wel.... meneertje

ITEACHYOU | 16-07-13 | 16:27

Benblij | 16-07-13 | 16:09 | + 0

Als (hard)loper zou je moeten weten dat je altijd tegen het verkeer in moet lopen. Voor jouw oogpunt aan de linkerkant van de weg dus. Heb je ook niet zo'n rare bril nodig. Ook zie je het tegemoetkomende verkeer beter aankomen. Daarbij dient een wandelaar/hardloper zich te schikken naar de rest van het verkeer op een fietspad, voor jouw info: je bent geen bestuurder.

Dat allemaal buiten beschouwing, ik kom hordes en hordes hardlopers tegen (waarom is dat toch zo populair?) en heb nog nooit een wanklank gehoord. We zitten totaal niet in elkaars vaarwater. Als jij nou altijd problemen hebt met allerlei mensen, zou dat dan ook een beetje aan jezelf kunnen liggen? Kort lontje? traumatische ervaring? Of ben je gewoon een zuurpruim?

schmenzo | 16-07-13 | 16:26

schmenzo | 16-07-13 | 15:51 |
actie reactie meneertje, ze wachten maar met achterlijk rijden tot ze in rustiger stukken komen.

Met andere woorden wielrenners moeten zich aanpassen aan jou. Maar jij pretendeert dat mensen zich niet hoeven aan te passen aan wielrenners....
Volgens mij is dat nou een typisch voorbeeld van geen rekening met elkaar houden. En DAAR zit 'm nou juist het probleem.

Killerbee77 | 16-07-13 | 16:19

Benblij | 16-07-13 | 15:59 | + 1

Jij bewijst met je reactie dat er niet met je te discussiëren valt. Ik probeer nuance aan te brengen door te wijzen op het feit dat dagjesmensen (zoals jij) ook wel eens de hand in eigen boezem mogen steken. Voor jouw info: het hele fietspad slingerend bezetten is vele malen asocialer dan op een verantwoorde manier een groep fietsers inhalen (zoals ik dat doe). Dat is mijn hele punt.

Jij blijft vervolgens maar beweren dat alle wielrenners aso's zijn, die van de weg verbannen moeten worden naar de polder. Jij spreekt mensen erop aan asociaal te zijn, terwijl je vervolgens beweert fietsers van de weg te duwen... Volgens mij heb jij een gaatje in je hoofd.

schmenzo | 16-07-13 | 16:16

Wielrennen Ok: Tussen 03:00 en 05:00 uur.

HoutekopHarryHendrik | 16-07-13 | 16:15

Ik heb een "ik rem niet voor wielrenners sticker op mijn auto"

Andersom dag | 16-07-13 | 16:12

schmenzo | 16-07-13 | 15:51
trouwens ik fiets niet ik loop, heb al een keer moeten ervaren dat zo een lafaard me een duw gaf, plek genoeg om te passeren maar toch een duw, ik heb tegenwoordig een bril om te lopen aangeschaft waarin ik links achter mij kan kijken, ik wacht echt op de ploeg die mij nog eens rakelings passeert als er plek genoeg is. En geloof mij log ben ik niet, als ik mijn bek open trek en ze zien me, maken ze gauw dat ze wegkomen. Die gast die mij trouwens een duw gaf had ik bijna ingehaald bij een kruispunt hij zag het net op tijd en weg was hij.

Benblij | 16-07-13 | 16:09

Killerbee77 | 16-07-13 | 15:33 |
Dat is nou precies wat er aan de hand is met die achterlijke racefietsers "ze kunnen zich niet bedwingen!!!!"
Weg wezen dat schorem! Ver weg naar een polder of andere eenzame wegen.

Benblij | 16-07-13 | 16:01

schmenzo | 16-07-13 | 15:51 |
actie reactie meneertje, ze wachten maar met achterlijk rijden tot ze in rustiger stukken komen. het gebeurt altijd als ze met een ploeg zijn, dan hebben ze een grote opgefokte bek de aso's, de mensen die met hun kinderen rijden de ouden van dagen de scootmobiels hebben wat mij betreft voorrang het moet afgelopen zijn met racen op de openbare weg. Op rotten
En geloof mij er komt weer een wetje aan op den duur.

Benblij | 16-07-13 | 15:59

Benblij | 16-07-13 | 15:27 | + 1

Jij gaat totaal voorbij aan het feit dat als iedereen zich aan de regels houdt (zowel dagjesmensen als sportieve fietsers) er helemaal niets aan de hand is. Natuurlijk laten wielrenners je weten dat je het fietspad blokkeert door aan de linkerkant te fietsen met je 130kg. Op dat moment wordt je aangesproken op het feit dat je je niet aan de regels houdt. Waar haal je dan het lef vandaan om je logge lijf tegen een passerende wielrenner te gooien. JIJ bent degene die zich niet aan de regeles houdt! En dat spreekt mensen aan op asociaal gedrag.

schmenzo | 16-07-13 | 15:51

Grappig dat die bejaarden ineens zo gaan ageren tegen wielrenners. Moet je die lui eens zien op die elektrische fietsen van ze. Als iets een gevaar op de weg is dan zijn het wel bejaarden op een elektrische fiets.(vooral voor zichzelf gelukkig)

zeertegendradig | 16-07-13 | 15:48

Holla Hezbollah | 16-07-13 | 10:49 |
toeclips? van welke planeet kom jij?

Benblij | 16-07-13 | 15:46

Benblij | 16-07-13 | 15:19 |
Dus bejaarden laten we lekker gevaarlijk zijn omdat ze oud zijn? Dat is wel een heel goede oplossing zeg. Bejaarden vormen zowel op de autowegen als op fietspaden een gevaar, maar omdat ze oud zijn laten we dat maar zo.
WAUW dat ik zelf nooit aan die oplossing heb gedacht.
En met oprotten je niet doordachte reactie te onderstrepen.... Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af waarom ik eigenlijk aandacht geef aan zoveel domheid, maar ik kan mezelf toch weer niet bedwingen.

Killerbee77 | 16-07-13 | 15:33

als ze dan nog gaan lopen zeiken krijgen ze de wind van voren.
Vindefin | 16-07-13 | 15:14

Ja stel je voor dat iemand gaat "lopen zeiken" omdat jij zonodig met een tyfusgang over het fietspad moet.

Ouderen? Kleine kinderen? Mensen met fietstassen? Oprotten! Iedereen aan de kant want jij moet zonodig Lance Armstrong nadoen. Je wás aso? Je begrijpt de definitie niet eens.

Dr.Dexter | 16-07-13 | 15:28

Vindefin | 16-07-13 | 15:14
Je kan er niet tegen dat de mensen omkijken.
Precies ze moeten zich maar aan jou aanpassen.
Begrijp je nou niet dat wat je zegt A-sociaal is.
Ik kan je vertellen dat als je mij gaat passeren op het fietspad met schreeuwen en schelden dan gooi ik gelijk mijn 130 kilo, en daar zit weinig vet aan, tegen je fiets.
Maar als het zo door gaat komt er wel eens een verordening dat het niet meer mag. Alleen als jullie slim zijn en je aanpast kan je dat tegen houden.Denk niet dat anderen die rustig aan het fietsen of lopen zijn zich aan jou moeten aanpassen.

Benblij | 16-07-13 | 15:27

Benblij | 16-07-13 | 15:12 | + 0

Het zou ook genuanceerder zijn als slingerbejaarden en whatsapp-pubers zich gewoon netjes aan de regels houden (o.a. rechts fietsen!), ook als er geen wielrenners in de buurt zijn. Als iemand (na herhaaldelijk bellen en roepen) op het laatste moment naar links slingert en het onmogelijk voor mij maakt er zonder brokken langs te manouvreren, heb ík het gedaan. Toch raar, want ik heb mij wél aan de regels gehouden. Bejaard, puber of wat ook, dan kun van mij in een deuk vallen.

schmenzo | 16-07-13 | 15:24

Killerbee77 | 16-07-13 | 14:16 |
Grote verschil is dat bejaarden hun manier van doen door hun leeftijd hebben gekregen daar is niets aan te doen.
Trainen op de fiets op de openbare weg is wat mij betreft niet geoorloofd en dient verboden te worden.
Wees slim en rijd rustig met de hele meute naar een plek waar je verder hard kan in de polder ofzo en dan je je adrenaline oppompen en je meten met de stoere mannen.
We gaan ook niet Tennis trainen, rugby, paardrijden motorcross etc etc. Gewoon niet doen op rotten.

Benblij | 16-07-13 | 15:19

BerendB | 16-07-13 | 14:35
Er zijn inderdaad veel aso's op de racefiets, maar die rijden veelal in groepjes. Lekker stoer met zijn allen. Vroeger was ik ook zo'n aso toen ik nog amateur was. Had ik geen groepje voor nodig. Tegenwoordig ben erg netjes door keurig te bellen en te bedanken als mensen naar rechts gaan. Waar ik alleen echt niet tegen kan is als mensen om gaan kijken als je belt, waardoor je vol in de remmen moet. Als zij niets zeggen, zeg ik ook niets, maar als ze dan nog gaan lopen zeiken krijgen ze de wind van voren.

Vindefin | 16-07-13 | 15:14

iedereen hoort desnoods een toeter.

Benblij | 16-07-13 | 15:12

schmenzo | 16-07-13 | 14:52
Het zou genuanceerder zijn als iedereen gewoon een bel had die

Benblij | 16-07-13 | 15:12

gewoon een bel dat was toch verplicht in nederland ik snap het soms echt niet hoor, oom agent ga eens hele groepen tegelijk bekeuren wegens geen fietsbel.
Ze zijn zo goed bezig die wielrenners elkaar waarschuwen enzo, gewoon bellen godverdomme!!!
Van mijn part weegt zo een bel 10 kilo idioten!

Benblij | 16-07-13 | 15:10

@Old_Spice | 16-07-13 | 13:34 | + -2
Ik fiets voor mijn gezondheid in het Oost-Groninger landschap en dat zullen westerlingen als 'afgelegen' beschouwen. Drukke en smalle fietspaden mijd ik zoveel mogelijk vanwege de slingerende bejaarden en whatsappende jongeren. Voor mijn eigen en andermans veiligheid.
Doe ik daarmee iets verkeerd?!

Rest In Privacy | 16-07-13 | 15:08

-weggejorist-

jacobh-59 | 16-07-13 | 15:06

Om nog maar te zwijgen over, met gigatassen voorziene, knetterbrede, elektrische fietsen. Levensgevaarlijk.

schmenzo | 16-07-13 | 14:56

fuck you gs. en nu ga ik fijn wat bejaarden doodrijden.

(klap) (klap) (klap) | 16-07-13 | 14:53

Ik ben wielrenner mét bel én gedraag me altijd zo netjes mogelijk. Heb immers een vooroordeel te bestrijden. In de groep houden we alles zo scherp mogelijk in de gaten omdat de snelheidsverschillen met andere fietspadgebruikers nogal groot is. Dit doen we niet alleen voor onze eigen veiligheid, maar ook voor die van de andere (vaak op de linkerhelft fietsende) medemens. In een groep rijden we in een lint als we mensen inhalen (we zeggen dan netjes dankjewel) en we bellen altijd zéér ruim van te voren. Vaak tevergeefs, want die hoge klanken komen 9 van de 10 keer niet over bij de bejaarde medemens. Even roepen dus dat je eraan komt. Gevolg: fietsers kijken over hun schouders, maken een slinger naar links en je zit er zowat bovenop (ook als je snelheid verminderd). Ergens logisch dat je dan als asociaal bestempeld wordt, de waarheid ligt echter veel genuanceerder.

schmenzo | 16-07-13 | 14:52

BerendB | 16-07-13 | 14:35 | + 0
Klopt vrijwel, die kutgroepen zeker, moet je eens de pech hebben een rondje te rijden een km of tig precies tegen de route van zo'n toertocht met duizenden idioten in, zelfs als stuurvaste hardrijder word je dan al niet blij, zeker niet als je daar net je kind per ongeluk op dat stukje weg wil leren fietsen.

KarelMarks | 16-07-13 | 14:45

@ITEACHYOU | 16-07-13 | 14:02
Volledig eens met de stelling dat je zelf moet gaan sporten.
Maar val dan a.u.b. geen andere mensen lastig met jouw hobby... en als je jouw sport al op de openbare weg moet beoefenen hou dan rekening met andere mensen die hier (al dan niet voor hun hobby) gebruik van maken.

Humungousfungus | 16-07-13 | 14:44

@Vindefin | 16-07-13 | 14:31
Fietsen is ook mijn sport en passie ik fiets 9 van de 10 sukkels met hun dure pakjes en brilletjes er gewoon uit het is gewoon een keihard feit dat die kutgroepen zich voor 95% associaal gedragen. Doe daar eens wat aan, ageer er iig tegen.

BerendB | 16-07-13 | 14:35

Groene ventieldopjes... hoe vergroenlinkst moet een land zijn voor men met zulke 'ludieke' ideeën komt.

Wat dachten we van een whateverkleurige BEL op je drogisterijsprinter? Of gewoon een beetje fatsoen?

Maar dan moeten we eerst eens ophouden met fietsers - als de allochtonen in het verkeer - te bestempelen als "zwakke verkeersdeelnemers" die bij voorbaat óveral mee wegkomen, al zijn ze nog zo asociaal. Zodra je een zogenaamde 'minderheid' de hand boven het hoofd gaat houden worden het onuitstaanbare etters die iedereen buiten hun groep gaan terroriseren.

Gelijke monniken gelijke kappen.

Dr.Dexter | 16-07-13 | 14:35

Als enthousiaste fietser die per week een kilometer of 250 op de fiets zit kan ik het hier helemaal mee eens zijn. Nu moet ik op mijn oude hybride fiets met stadsfietsbanden en als enige uitrusting een fatsoenlijke fietsbroek doorgaans hard lachen om de idioten op hun extreem dure fietsen met kleding van een prof maar de groepen zijn zwaar irritant!
Ze rijden overal doorheen en gaan nergens aan de kant. Je zou zeggen ze hebben respect voor de eenzame fietser die solo harder gaat op een oud barrel dan hun kutgroep op dure fietsen maar nee hoor... Je mag er vaak gewoon niet langs.

Ik kan me trouwens ook ergeren om oudjes op hun e-bikes die na 12 keer bellen nog steeds niet aan de kant gaan...

Dat is trouwens iets waar politie op moet controleren; De Bel!
Elke amateur renner die meent gewicht te besparen door geen bel op zijn fiets te monteren moet een zware boete krijgen.

BerendB | 16-07-13 | 14:33

@ eikels
Wielrennen is mijn sport en mijn passie. Pleur allemaal maar een eind op met jullie vette plofbuiken. Losers!

Vindefin | 16-07-13 | 14:31

Jaap Brulaap | 16-07-13 | 14:27
Hij doet of heeft aan kickboksen gedaan volgens mij, dat zegt genoeg......

ITEACHYOU | 16-07-13 | 14:29

SvennusMax | 16-07-13 | 13:13 |
Wel mooi wat voor rare conclusies je uit mijn woorden trekt.

Ik zeg toch júíst dat er geen ingewikkelde shit aan de hand is bij wielrennen. Ik vind het mooie juist om te zien dat het lekker simpel is, gewoon mano a mano wie het hardst tegen een berg op kan blaffen.

Al die ploegstrategiën maken het inderdaad wel nog wat interessanter om naar te kijken, maar je zult mij nooit horen zeggen dat het zo'n intelligente of ingewikkelde sport is.

Het feit dat jij elke wielerliefhebber per definitie bestempelt als "dom" geeft alleen maar aan dat jouw eigen brein alleen in staat is tot gegeneraliseerde waardeoordelen zonder enige nuance.

Het feit dat het niet al te ingewikkeld is betekent niet dat je er als intelligent persoon niet van kan genieten.

Jaap Brulaap | 16-07-13 | 14:27

Ongelovelijk als ik de reacties zo hierboven lees, dan zou ik me bijna gaan schamen dat ik "Wielrenner" ben.
Dus omdat ik graag op mijn racefiets, met kek brilletje en schoenen een beetje tempo rij(30-35km/h) ben ik meteen een potentiele bejaarden moordenaar.
Op de autoweg mag ik niet rijden, en op het fietspad wat er voor is aangelegd blijkbaar ook niet als ik de meeste meningen hierboven peil.
Maar wie bepaald er nou werkelijk dat langzamer verkeer privileges heeft boven sneller verkeer? Wie bepaald er dat ondanks dat ik me aan alle regels houd overdag niet zou mogen fietsen op de paden? Waarom horen we dit soort dingen over de "Wielrenners" en niet over de slingerende, (oostindisch)dove bejaarde? Of zijn het tegenwoordig alleen nog bejaarden die reaguren op geenstijl. want dan begrijp ik de reacties hierboven. Volgens mij zijn er "foute" wielrenners en bejaarden en scholieren en en en. Die samen zorgen voor valpartijen en gevaarlijke situaties. Niet de "Wielrenner" alleen.
Maar ja, generaliseren is zo lekker makkelijk...

Killerbee77 | 16-07-13 | 14:16

cyberbabe | 16-07-13 | 14:03
zo jij bent trouwmateriaal zo te lezen.......... noooot. Ga lekker met je kutbakfiets en je kinderen rondjes fietsen, zal je goed staan zo een bakfiets met zo een grote waffel

ITEACHYOU | 16-07-13 | 14:07

@ole guapa | 16-07-13 | 10:29
Ik sta er helemaal achter. Wat een stel hufters hier op de meest smalle paden. Maar bij wijze van zelfverdediging beschik ik over een fijne oerdegelijke gietijzeren fietspomp.
Maar ff zonder dollen: het zijn soms krankzinnigen die met een noodvaart over een pad van net een meter breed over de Utrechtse Heuvelrug knallen. Niets ontziend en blind voor andere fietsgebruikers. In deze tijd veelal gezinnen met kleine kinderen op hun fietsjes. Dat er nog niet meer zwaargewonden en/of doden zijn gevallen is op zich al een godswonder. Ik mag zelf ook graag op mijn racefiets rondrijden, maar voluit rijden en zeker in een groepje, doe ik op fietspaden waar dat verantwoord is. Ik heb wat tegen die voor ieder wissewasje bonnen uitschrijvende politieagentjes, maar wat dit probleem betreft mogen ze wat mij betreft hun gang gaan. Die gasten brengen met hun levensgevaarlijke capriolen andere mensen onnodig in gevaar, en verdienen een zware financiele afstraffing. Hard aanpakken dus !

qutrex | 16-07-13 | 14:05

Type vatsige kale man, ongeschoren dikke poten, kleur melkwit, te strak fietspakje, je denkt dat het pakje lichter is geworden door het vele wassen.... nee hoor dat zit gewoon TE STRAK!! Zo in en in triest dat volk. Ik (blonde vrouw) fiets ook, 12 maanden per jaar wel te verstaan. Ik heb een bel op mijn fiets laten zeggen, ik houd rekening met andere weggebruikers. De eerste van de idote ploeg die een week geleden naar mij zat te schreeuwen heeft het beton van heel dichtbij gezien. Stelletje randdebielen. Kruip lekker achter de tv en kijk naar de TourdeFransje, alvast bedankt!

cyberbabe | 16-07-13 | 14:03

Humungousfungus | 16-07-13 | 12:30
Tja, ik kan me voorstellen dat er een hoop dwazen tussen zitten, maar helaas heb je die overal. Toen ik nog met een groepje fietste werd je bekant gekielhaald als je door rood reed, ook al was het nog zo overzichtelijk en rustig. Jij kan als eerste van het groepje goed opletten, maar de derde of vierde in de rij vertrouwt vaak op de eerste renner en de kans is groot dat hij dan ook door rood rijdt, zonder goed op te letten. Al die gefrustreerde mensen die te lui zijn om zelf te sporten, maar vervolgens wel op geenstijl gaan lopen kankeren, jankerds, kom van je bank af, ga sporten en je zal veel vrolijker in het leven komen te staan. Zure zeikerds

ITEACHYOU | 16-07-13 | 14:02

Volgens mij ben ik de enige die er weinig tot geen last van heb. Soms zie je wel 's zo'n peloton wannabe's tegemoet die elkaar waarschuwen en dan mss alsnog paar cm's op mn weghelft zitten. Boeiend, dan ga ik ook stukje naar zijkant.

Joshua42 | 16-07-13 | 13:59

Als het hier boven de 20 graden is, gaan alle ouderen op pad. Alle fietspaden een grote file met ouderen die zo langzaam fietsen dat ze net niet omvallen. Als je daar voorbij wilt moet je continue bellen. Dan denken ze eerst: Hoor ik wat? Dan kijken ze om. Dan gaan ze niet opzij, maar nee, tergend langzaam achter elkaar. Dan kun je er voorbij en op naar de volgende. Nee, echt niet leuk.

Rest In Privacy | 16-07-13 | 13:53

Nee kutbejaarde op racefietsen zit geen bel.....
rode peper | 16-07-13 | 11:41
He kutpeper op een fiets hoort een bel punt.

antilinks | 16-07-13 | 13:51

The Thinker in ME | 16-07-13 | 11:16
Beetje jammer dat jouw ouders je ooit beschermd hebben toen je leerde fietsen lutser

antilinks | 16-07-13 | 13:46

SvennusMax | 16-07-13 | 13:14 | + 0

Mijn betoog is net zo goed onderbouwd als jouw subjectieve afbraak verhaal over wielrennen. Als je zo'n groot sportman bent als je schrijft kan je een bal die je kaatst terugverwachten. Verder ook een beetje vreemd dat zo'n groot sportman een andere sport zo intens haat, toch ooit je fietsje gestolen vrees ik?

KarelMarks | 16-07-13 | 13:35

@macmiep.nl | 16-07-13 | 13:21
Je hebt het er maar mee te doen. Autoweg is voor auto's, niet voor wannabe tour de france rijders. Als je rustiger wil fietsen, doe je dat maar in een afgelegen gebied.

Old_Spice | 16-07-13 | 13:34

Feespallum in het kwadraad...

Ruben Koene | 16-07-13 | 13:32

Amateurwielrenners zijn dan ook dikke vette fags. Beetje over de autoweg rijden terwijl er een fietspad naast ligt, en dan nog een grote bek geven en zeiken als je erachter rijdt, en een klein claxonnetje doet. En die lichamen dan, van dat dunne lange, met geschoren benen, gadver! Tevens vervuilen ze de boel ook. Ze kakken gerust ergens in iemands tuin als ze moeten. Het is eigenlijk gewoon asociaal tuig, soort van Marokkanen onder de autochtone Nederlanders.

Old_Spice | 16-07-13 | 13:32

@SvennusMax | 16-07-13 | 12:43 |

Wel mooi geschreven, -1 voor de inhoud!

Igor.The.Horrible | 16-07-13 | 13:31

Ik fiets altijd alleen. Ik roep altijd keurig "Tring Tring" voordat ik wil passeren. Nee, bellen doe ik niet aan: altijd twee handjes aan het stuur, zeker in zo'n situatie.

Veel ouderen kijken dan eerst om en beginnen daarom te slingeren. En dan ben ik al naast hun. Of ze zijn doof, al dan niet Oost-indisch. Jeugd heeft alleen maar aandacht voor dat mobieltje en slingert uit zichzelf al.
Fietspaden mijd ik daarom zoveel mogelijk. Te gevaarlijk.

Rest In Privacy | 16-07-13 | 13:21

Ik doe actief aan wielrennen. Ik heb overigens ook een bel op de fiets maar in de praktijk wordt die vaak niet gehoord (ouderen of fietsers met oordopjes in).
Roepen werkt al wat beter maar vaak zijn de schrikreacties daarop weer erg gevaarlijk (omkijken en ineens naar links sturen etc..)

Er zijn eigenlijk maar 2 opties:

1. Vaart minderen bij drukte (maar dat wil je niet als wielrenner)

2. Gewoon je verstand gebruiken en nooit gaan wielrennen waar traditioneel veel dagjesmensen aan het fietsen zijn. Dus op een zonnige zaterdagmiddag niet de duinen in. Zoek dan gewoon een rustige polder op. Daar heeft niemand last van je en raak je ook niet gefrustreerd door het overige verkeer.

Kim Sung-Il | 16-07-13 | 13:19

@KarelMarks | 16-07-13 | 12:59
Fantastische argumentatie! Welk een repliek! Inhoudelijk ook prima, hoor!

Ik zal pogen om mezelf tot jouw intellectuele speelveld te verhogen. Komt ie. Ahem.

NIETES!

SvennusMax | 16-07-13 | 13:14

@Jaap Brulaap | 16-07-13 | 12:52
Dat mijn punt compleet aan jou voorbijgaat, verbaast me eigenlijk niets. Het ging om het argument dat mensen beweren dat er zo enorm veel tactiek aan te pas komt in de tour.

Het ironische is nu dat jij eigenlijk alles bevestigt wat ik beweer. Fietsen is een domme sport, en de volgers nog dommer. Dank u.

P.s. Nee, ik werd nooit als laatste gekozen met gym. Dat kwam omdat ik tenniste, judo deed, kickboxte, voetbalde en hockeyde in mijn vrije tijd. En daar nooit gewichtig over deed. Verder nog iets?

SvennusMax | 16-07-13 | 13:13

Schaamteloos nergens over gaan, het is echt helemaal in zie ik.

De Aarsonaut | 16-07-13 | 13:11

SvennusMax | 16-07-13 | 12:43 | + 0

Jouw verhaal doet vermoeden dat jij nog minder denkproces hebt dan de stomste racefietser. En dan is het niet best. Het lijkt meer op orale diarree.
Hebben ze vroeger je fietsje gestolen soms?

KarelMarks | 16-07-13 | 12:59

Maak de weg vrij wegens mijn mollemania, ik zet mijn stuur wat lager en ga voor 100 punten van Van Leeuwen.

skatefast! | 16-07-13 | 12:57

Hey waarom zet de KLPD geen flitsteam langs deze fietspaden. De maximum snelheid is toch 40km/h. Kijk daar knap de verkeers veiligheid van op. Dat moeten we toch willen

nickstert | 16-07-13 | 12:54

SvennusMax | 16-07-13 | 12:43 |
Ja want sporten gaat ook om "diepte in tactiek en denkprocessen".

Jij werd zeker altijd als laatste gekozen met gym vroeger (of nog steeds).

Jaap Brulaap | 16-07-13 | 12:52

Het ligt vooral niet aan al die bejaarden op hun elektrische fietsen, waarvan een groot deel te stijf is om achterom te kijken en de bel niet hoort als je er voorbij wilt.

henriette | 16-07-13 | 12:48

Als je wilt racen, dan op de racebaan. Veel te vaak last gehad van die ASO-renners die nog een grote bek geven als je niet te snel aan de kant gaat. Ben blij dat het onder de aandacht wordt gebracht.

Kamervraag | 16-07-13 | 12:44


Onzekere polderpedaaltrappers, denken dat ze op onze fietspaden de Tour rijden.

Ook niet even aankondigen dat je eraan komt. Nee, want een bel is zwaar en de rest ziet ons hopelijk als stoere sportmannen. Lutsers.

KoningVanDeLach | 16-07-13 | 12:43

Ik vind wielrennen een verschrikkelijke en domme sport. Er is nog nooit iemand geweest die mij met argumenten kon overtuigen dat er een enorm diepte in tactiek of denkproces schuilt in het fietsen. Ja, het is enorm zwaar. Ja, het is afzien. Maar dat is 72 uur achter elkaar afsjorren ook. En daar hoef ik ook niet naar te kijken, hoewel de entertainmentwaarde een stuk hoger ligt dan uren naar een tv te gaan zitten staren in de hoop op een valpartij of dat ineens één fietsertje harder gaat rijden dan het andere fietsertje.

Maar dat nog tot daar aan toe. Mensen die zich moedwillig in racefietstenues gaan hijsen (en dan ook nog gelijkend op die van de Tour-renners want dat is cool), verdienen het om een klapband te krijgen met 60 km/u en het stuur hun (veelal kunst)gebitten te laten verbrijzelen. Niets is verdrietiger.

Behalve dan misschien dat ik in bijvoorbeeld Drenthe, zodra de zon ook maar één straaltje uitschijt, hele hordes dikke, vadsige 50-plussers in die strakke wielrentenuetjes als rollades op een fiets uit 1980 rond zie banjeren. Met geknikte knietjes en rechte ruggen welteverstaan, want te vet en uit conditie en zo.

En dát zijn dus de asociale wielrenners die echt compleet schijt hebben aan de verkeersregels, want in hun Volvo hoeven ze dat ook niet. De postnatale abortussen van de babyboom. Godverdomme. Ophoeren met die sport. Het is de mannelijke equivalent van "Boer zoekt Vrouw". Kom er maar in, neemjemoeder.

SvennusMax | 16-07-13 | 12:43

ole guapa | 16-07-13 | 11:27 | + 2
Dat is ook niet bepaald een kort stukje. Levensgevaarlijk dit soort idioten.

Maar goed, het is hier wel prima wonen verder.

Henk003 | 16-07-13 | 12:40

Het is overigens een goede zaak dat de discussie eens op gang komt.

Jaap Brulaap | 16-07-13 | 12:33

Het wordt wel gezellig zo op de fietspaden. Ik hield als racefietser, net zoals de meeste anderen, altijd rekening met overige fietsers, hoe achterlijk die dan ook mogen rijden, slingerend voortsukkelen of de weg anderszins in al hun domheid blokkeren.
Maar goed, als men oorlog wil op het fietspad, mij ook best. Een soort freefight biking dus.

KarelMarks | 16-07-13 | 12:33

@ITEACHYOU | 16-07-13 | 12:00
Ik persoonlijk kan die fietsers wel waarderen die zich met een ware doodsverachting door het verkeer begeven en je aankijken met een blik van 'hallo ik neem effe voorrang hoor!' Als hij -of zij- maar oogcontact maakt. Ik heb meer moeite met die twijfelaar-fietsers, waarvan je geen idee hebt wat ze gaan doen. Als die het even niet meer weten knijpen ze in de rem. En staat iedereen stil. [stuur opeten] Volkomen onnodig.

VanBukkem | 16-07-13 | 12:33

@ITEACHYOU | 16-07-13 | 12:00
"Een beetje slimme fietser".... en dat is nou net het probleem... dat is de minderheid. De meerderheid is gewoon asociaal. Stoppen voor overstekende kids... notabene bij een zebrapad.... no way! Ik woon jammergenoeg in een streek die nogal geliefd is bij de wanna-be-mollemas. Constant overlast van grote groepen wielrenners die god nog gebod kennen. Pissen... dat doe je gewoon bij iemand in de tuin. Auto's, die moeten maar achter zo'n clubje latente dopingzondaars aantuffen. Bellen... oh ja, die hebben ze niet... dan maar schreeuwen.
De slimme fietser houdt zich aan de verkeersregels... maar een degelijke handhaving lijkt me ook niet slecht!

Humungousfungus | 16-07-13 | 12:30

Groene ventieldopjes... vergelijkbaar met de gele armbandjes van Armstrong. Ja hoor, mevrouw. Weet niet wat er in uw bidonnetje zit?

harry poster | 16-07-13 | 12:30

Ik doe ook wel eens een rondje op mijn racefiets, meestal alleen. Ik gedraag me eigenlijk altijd best netjes, maar word af en toe best moe van de medeweggebruiker (voornamelijk fietsers). Die houden echt voor geen meter rekening met objecten die harder dan 20 gaan en geen geluid maken.

Brommers en auto's horen ze aankomen, dus daar gaan ze wel voor aan de kant, maar uitkijken doen ze niet. Dus lekker oversteken, linksaf slaan, en links rijden zonder ook maar een keer om te kijken is eerder regel dan uitzondering.

Enige oplossing is inderdaad eindeloos bellen, maar als je dan bij het inhalen voor de zekerheid een belletje doet bij mensen die toevallig weer wel (even) rechts rijden is het vaak weer niet goed.

Feit is nou eenmaal dat je op de racefiets een stuk harder gaat dan op een normale fiets, en daar houden mensen geen rekening mee. En om bij elke medeweggebruiker nou helemaal naar onder de 20 af te remmen is ook niet te doen.

Laatst ook weer een of andere snol op een paard die begon de schelden. Op een landweggetje, zij helemaal rechts, ik speciaal helemaal naar links uitgeweken en afgeremd. Dat paard schrikt alsnog, heb ik het weer gedaan.

Ik snap dat met name die wielerpeletons heel vervelend zijn, maar het moet ook een beetje van twee kanten komen...

Jaap Brulaap | 16-07-13 | 12:27

Een wielrenner heeft uberhaupt geen ventieldopjes op zijn fiets, in wat voor kleur dan ook.

Armada | 16-07-13 | 12:23

Heb dat nooit begrepen die outfits. Betaal je 80 euro voor een synthetisch flut truitje om in andermans reclame te mogen rondfietsen. Zal wel iets te maken hebben met groepsdruk.

carramba | 16-07-13 | 12:22

Rochel | 16-07-13 | 12:17 | + 0
-
Breed gedragen "zuur gezeik" We zouden ons zelfs kunnen afvragen of er een verband is. En zelfs of (amateur)wielrenners zich misschien daadwerkelijk misdragen op de fietspaden en buitenwegen.

Badderbeest! | 16-07-13 | 12:22

Wat een zuur gezeik over die wielrenners.

Rochel | 16-07-13 | 12:17

Ik fiets, ren en wandel het liefst in mijn eentje. Wie dat liever in een groep doet moet dat zelf weten, maar gedraag je dan niet alsof de weg van jou alleen is.
Trouwens, als er al een doelgroep is waar bijvoorbeeld een Sire-campagne merkbaar effect zou kunnen hebben lijken mij dat peletonfietsers. Dit omdat ik vermoed dat het merendeel van die gasten helemaal niet in gaten heeft hoe irritant ze zich gedragen. Maar toegegeven het is nou ook weer niet een van meest dringende asocialiteitsproblemen waar we mee te kampen hebben.

WirMachenMusik | 16-07-13 | 12:12

Ik zeg alle bejaarden van de weg met hun herriemakende elektrische fiets waardoor ze een bel niet meer horen.
Oja en tevens die bejaarden die sowieso al niks horen en niet netjes in een rechte lijn kunnen fietsen.

of nog leuker een bejaarde recht op je af zien komen met hun scooter terwijl jij netjes op je eigen helft zit... Die mensen moeten achter de geraniums gaan zitten!

menotyou | 16-07-13 | 12:12

Boombast | 16-07-13 | 10:56
zo, wat ben jij goed zeg.... wat een triestigheid dit....

ITEACHYOU | 16-07-13 | 12:06

paul de vries9779 | 16-07-13 | 11:57 |
En uiteindelijk doen we het daar voor!!!!!

Varkensjuin | 16-07-13 | 12:02

Fietsmeneer in het filmpje vertelt het probleem. 'Om nou in een wedstrijd aan te komen met een bel dat uuh'.
Dus omdat zijn fietsvriendjes hem een loser vinden omdat `ie een bel heeft, moeten andere weggebruikers daar maar hinder van ondervinden?
Z`n fiets is gewoon niet geschikt voor de openbare weg, wel voor wedstrijden. Goed dat hij dat zelf aangeeft.

henkstubbe | 16-07-13 | 12:01

In plaats van dat er gepromoot wordt om meer te gaan fietsen zodat mensen gezonder worden en de kosten van zorg naar beneden gaan, kankert men op GS liever op amateur sporters omdat ze niet in een streep kunnen doorrijden met hun bmw 7 serie. Stel je voor je moet afremmen voor een fietser, krankzinnig gewoon.....
Een beetje slimme fietser weet dat hij/zij de zwakkere partij is in het verkeer en zal dus altijd defensief rijden. Ik word vaak genoeg ingehaald door auto's met meer dan 100 km per uur op een landweggetje terwijl ik daar de longen uit me lijf fiets. Rekening houden met je medemens>? Welnee, ik wil 120 over deze dijk en dan doe ik dat ook lekker. Dat jij op je fiets, bij de minst geringste afwijking van je lijn, door de lucht vliegt en dood gaat als zo een broodmongool je raakt, dat snappen ze niet. Irritante mensen heb je overal, maar dat zijn toch wel de ergste.

ITEACHYOU | 16-07-13 | 12:00

Hmmm ik zie wel graag een lekkere wielrenner hoor, met gespierde kuiten, lekkere sokken (gewone, niet van die enkeldingen) en mooie sportschoenen erbij, lekker bezweet... hmmmmmm !

paul de vries9779 | 16-07-13 | 11:57

Fuck.... doe ik het dus helemaal verkeerd met mijn fietsbel en zwarte ventieldopjes. Hoeveel bejaarden zou ik al hebben vermoord zonder het te weten?

Maar goed dat ik het meestal bij hardlopen houd. Tijdens die trainingen heb ik toch vooral positieve ervaringen met het gedrag van wielrenners: zelf een beetje aan de kant gaan en dan zie je ze 9 van de 10 keer netjes in een rij met voldoende afstand passeren. Vreemd dat zoveel anderen schijnbaar alleen die aso-groepjes tegenkomen.

#34 | 16-07-13 | 11:55

Bejaarden zijn juist een gevaar op de weg, zoals hierboven ook al is gezegd. Ik kom regelmatig bejaarden tegen die met z'n 2en over de volledige breedte van een "vierbaans"weg rijden. Als ze een bocht nemen dan kijken ze A niet om, steken ze vaak B hun hand niet uit en doen ze dit C zo breed mogelijk over de weg. Wat ook een gevaarlijke bejaardenhobby schijnt te zijn is de kamikazebocht. met z'n 2en over de volledige breedte van een "vierbaans"fietspad te rijden in een onoverzichtelijke bocht.

as-saboer | 16-07-13 | 11:52

Groene wieldopjes hoe verzin je de nutteloosheid.. en dat krijgt dan nog media aandacht ook.

Gewoon niet zeiken en de verplichte bel op dat namaak stuk racefiets. Echt dubbele facepalm om iets extra te verzinnen terwijl het gewoon het niet naleven is van de normale regels van een fiets..

Je bloed gaat alleen al koken van het arrogante in het hele verhaal.. de mooi weer wannabie profwielrenners met een kut mentaliteit. Toppunt van de verloedering van de maatschappij.... ikke ikke.

nobody@home | 16-07-13 | 11:50

@ Varkensjuin | 16-07-13 | 11:41 |
Ik weet van de huidige generatie bejaarden. Die attitude is erg hardnekkig. Als fietser zou je idd gewoon moeten afstappen en de discussie aan gaan.

HJdeT | 16-07-13 | 11:49

Het was natuurlijk te verwachten dat zo'n bejaarde een keer doodgereden werd door een wielrenner, van die bejaarde die met z'n tweeen een "vierbaans"fietspad over de gehele breedte weten te blokkeren, weigeren aan de kant te gaan en ook nog eens een grote bek hebben als je vraagt of ze aan de kant gaan: "heb je geen bel" Nee kutbejaarde op racefietsen zit geen bel.....
rode peper | 16-07-13 | 11:41 | + 0 -

Beetje geïrriteerd? Ga een stukje fietsen dat helpt.

kampertjeee | 16-07-13 | 11:48

Haha alleen in het overbevolkte en over betuttelde Nederland is dit een probleem. Wat een vreselijk land is het toch ook af en toe.

zeertegendradig | 16-07-13 | 11:46

@HJdeT | 16-07-13 | 11:22
Lievvv. Ik weet trouwens niet wie dat bedacht heeft, die vlaggetjes achterop kinderfietsjes, maar ik vind wel dat diegene op zijn minst een koninklijke onderscheiding verdiend heeft. Want daar heeft hij ons toch al heel wat kinderleed mee bespaard.
In mijn tijd was nog niemand op het idee gekomen. Wij werden gewoon met enkel wat zijwieltjes en een fietsbel de weg op gebonjourd.
En die helmpjes bestonden toen ook nog niet. Zo leerden wij vallen.

VanBukkem | 16-07-13 | 11:45

Het is gewoon een beetje te druk in Nederland. Kom eens in Canada kijken zou ik zeggen.

miereneukert | 16-07-13 | 11:44

NL het land waar alles moet kunnen.
Met dank aan "onze" volksvertegenwoordigers.

ecologiste | 16-07-13 | 11:42

Het was natuurlijk te verwachten dat zo'n bejaarde een keer doodgereden werd door een wielrenner, van die bejaarde die met z'n tweeen een "vierbaans"fietspad over de gehele breedte weten te blokkeren, weigeren aan de kant te gaan en ook nog eens een grote bek hebben als je vraagt of ze aan de kant gaan: "heb je geen bel" Nee kutbejaarde op racefietsen zit geen bel.....

rode peper | 16-07-13 | 11:41

HJdeT | 16-07-13 | 11:34 |
De bejaarden die nu nog kunnen fietsen hebben hebben Nederland niet opgebouwd. Die mensen zijn dood of zitten seniel in een verzorgingstehuis. In het algemeen zijn ze veel te vroeg met pensioen gestuurd en vreten dus iets te lang van dat van jou. Is een leuk argument als dat je wordt nageroepen. De woede waarin zo'n figuur in ontsteekt werkt haast perfect om de lengte van dat pensioen stevig te beperken.

Varkensjuin | 16-07-13 | 11:41

Ik fiets zelf ook heel graag, en twee van mijn tien fietsen zijn ook racefietsen.

Ik fiets twaalf maanden per jaar, en problemen op het fietspad zijn er maar gedurende een paar zomermaanden, en dan nog voornamelijk als het goed weer is.

Dit land is gewoon te vol met mensen, en heel wat ervan weigeren rekening met anderen te houden.

Peter_K | 16-07-13 | 11:40

Heb je godverdomme al die honden in de auto geladen en onderweg naar het bos meerdere malen de verleiding weerstaan zo'n sneu trosje Rabohomo's de dood in te jagen..

Mannen op krosfietsjes in het bos die naar elkaar schreeuwen dat jij daar wandelt met je honden.

Canis Spurcus | 16-07-13 | 11:38

@ Varkensjuin | 16-07-13 | 11:29 |
Ja, want zij hebben na de oorlog Nederland weer opgebouwd, dus dan heb je automatisch meer rechten.

Gebrek aan sociaal bewustzijn is ook een groot probleem. Dit kan voorkomen bij alle weggebruikers dus is niet wielrenners eigen. Combinatie van adrenaline, verminderd sociaal bewustzijn en groepsvorming zijn wel redelijk funest.

HJdeT | 16-07-13 | 11:34

Rekening houden met elkaar?! Nederland is ikke, ikke, ikke.

natte krant | 16-07-13 | 11:34

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:51

Ik koop 'm ongezien!

botteslopert | 16-07-13 | 11:34

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:32
Is 'Mijn Kaas' niet een betere titel voor je boek? Gewoon kort maar krachtig?

VanBukkem | 16-07-13 | 11:29

zozegheBoeiend | 16-07-13 | 11:25 |
Gewoon in de polder gaan fietsen. Daar kom je bijna nooit andere fietsers tegen, en anders is daar de weg breed genoeg.
Wat eventueel ook werkt is in plaats van bellen op niet al te grote afstand: "pardon, mag ik er even langs"? roepen (niet te hard, dan schrikken ze) en als je er langs fietst:"Dankuwel"! zeggen. Dan nog wordt er nog wel een gescholden of geroepen, maar dat is meer een Pavlov reactie. Het is wel zo dat de senioren het meest schelden. Dat is opmerkelijk inderdaad.

Varkensjuin | 16-07-13 | 11:29

Op de gemiddelde racefiets zit geen ventieldopje.

Willem van Rood | 16-07-13 | 11:28

@Henk003 | 16-07-13 | 11:14 Deze week nog een eenzame fietser op de doorgaande weg N225 Leersum > Doorn (waar dus een breed fietspad langs ligt). In de schaduw van de bomen, geen verlichting, volledig onzichtbaar.
Oplossing: rakelings inhalen en tegelijk even flink de voorruit sproeien.

ole guapa | 16-07-13 | 11:27

@harrybarry | 16-07-13 | 11:03 | + 4
Eens. Fiets zelf al jaren (meestal alleen, max 2 en bij voorkeur 's avonds) inclusief fietsbel. Bejaarden zijn vaak minstens zo irritant. Een combinatie van een asociale (groep) wielrenner(s) en een (groep) bejaarde(n) is dan ook bijzonder slecht...

zozegheBoeiend | 16-07-13 | 11:25

Remmen voor niemand. Want, beschermd!

Billy Balzak | 16-07-13 | 11:23

Ach ja, van alle kanten is het onverdraagzaam. Wielrenners zonder bel, voetgangers drie breed op het fietspad, wandelaars aan de verkeerde kant van de weg die jou niet aan zien komen, skaters die een heel pad nodig hebben enzovoorts. Ik heb gewoon een hele grote bromfietsbel (ding-dong) op mijn racefietsje gemonteerd. Grote hilariteit altijd bij toertochten maar werkt uitstekend. Beetje sneu die pseudo Froome's die die 100g van een goede bel teveel vinden.
En oh ja, die groene dopjes. Actie loopt al twee jaar... werkt blijkbaar niet echt.

Hoeki Oekema | 16-07-13 | 11:22

@harrybarry | 16-07-13 | 11:03 |

Als recreatief wielrenner erger ik me ook mateloos aan bejaarden en babyboomers op hun elektrische fietsen. Nooit omkijken, met z'n tweeën naast elkaar op het fietspad, de bel (ja, ik heb er gelukkig een) pas na de 10de keer (willen) horen en mijn favoriet: midden op fietspaden (en het liefst een knooproutepunt) blijven staan om de route te bekijken/eten/praten/omdraaien etc. Je gaat toch ook niet met je auto midden op de snelweg staan?

Igor.The.Horrible | 16-07-13 | 11:22

Oh en mountun bijkers moeten ook dood. Allemaal!

Canis Spurcus | 16-07-13 | 11:22

Met bel word je al van je fiets geduwd in het peloton, laat staan met ventieldoppen. Echt een goede actie! haha

AlterEgo- | 16-07-13 | 11:18

En nog iets!: ik als lonely mountainbiker wordt nooit gegroet door zo'n groepje ieliefragiele-fietsers. Ik eis respect!

The Thinker in ME | 16-07-13 | 11:18

In Belgie is het een ware vloek.
Zoals de reuk van hondenpeop hier parken en bossen verpest, verpesten die hardfietsers de gehele natuur op de wegen.

Einde van de Domheid | 16-07-13 | 11:17

Die hangbuikzwijnen moeten uberhaupt niet op een fiets gaan zitten. Het ziet er niet uit en het is nog gevaarlijk ook.

Luna71 | 16-07-13 | 11:16

Waar ik het een beetje mee gehad heb zijn die vaders/moeders die hun 2 fietsende kinderen 'beschermen' door er naast te rijden en zo 75% van de weg voor zich toe-eigenen.
Ach laten we het maar toegeven, we hebben het hier een beetje gehad met elkaar in NL

The Thinker in ME | 16-07-13 | 11:16

Laat een vrouw of een linkse hippie los op een probleem wat altijd zal blijven bestaan, en ze komen met de achterlijkste dingen die natuurlijk gepromoot gaan worden door een stichting met foldertjes en dikke subsidie met riante salarissen voor de directie.

Mozeskriebels | 16-07-13 | 11:15

Wij snauwen niet, wij schreeuwen om te waarschuwen dat we eraan komen en dat de rest van het verkeer moet optyfen anders rijd ik je voor je flikker! Ik wist niet dat dit OK was. Rare mensen.

Parelmoer | 16-07-13 | 11:15

ole guapa | 16-07-13 | 10:29 | + 53
Zelf woon ik ook op de Utrechtse Heuvelrug.
Klinkt zeer herkenbaar. Laatst zag ik eens een wielrenner op de provinciale weg van Elst naar Amerongen... Terwijl daar gewoon een dubbelfietspad naast ligt!

Henk003 | 16-07-13 | 11:14

@Kaosu | 16-07-13 | 11:03
Groene sportvelgen: Aan de kant stelletje slakken, ik wil er langs!

VanBukkem | 16-07-13 | 11:13

JanModaaltje | 16-07-13 | 11:03

Hear, hear. Het is toch diep triest dat een dergelijke norm ver te zoeken is. Gelukkig kan ook ik nog genieten van het babyboomvrije ochtendgloren.

Põhjapõder | 16-07-13 | 11:11

Stop die ventieldopjes maar in een zekere kanaal.

Kilsdonk | 16-07-13 | 11:11

@Mark Smith | 16-07-13 | 10:57 | + 0 -
Jazeker, de 1e maar ook de 3de en de 4de.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 11:11

@ madakantognie?! | 16-07-13 | 11:04 |
Idd, een belletje klinkt een stuk vriendelijker. Onlangs kwam mij een peloton tegemoet terwijl een auto mij inhaalde. De voorste wielrenners blies op een fluitje om aan te geven dat er een tegenligger aan kwam. Dat klonk ook al een stuk beter dan primitieve oerwoud geluiden.

HJdeT | 16-07-13 | 11:11

Artikel 5 voor al die idioten op de fiets.

ja,diedus! | 16-07-13 | 11:09

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:32
Vind je het goed dat ik even wacht tot ie bij De Slegte ligt?

VanBukkem | 16-07-13 | 11:07

HJdeT | 16-07-13 | 11:02
idd.. gewoon een fietsbel op de racer. Van dat geschreeuw pleuren bejaarden al spontaan van de fiets.

madakantognie?! | 16-07-13 | 11:04

Als (enige??) reagurder/wielrenner, heb ik het gehad met die oude mensen, met zelfde outfits en fiets, die slingerend naast elkaar (want dat is gezellig) op mijn zijde van het fietspad rijden. Vooral de reactie van die oude treuzelaars is storend als je met 35km op ze afkomt en ze pas op het laatste moment op hun eigen helft gaan fietsen. Op die rood rijders en peleton aso's heb ik geen goed woord voor. Maar ik zal wel eens een artikel willen zien over die naast elkaar rijders en die dagelijks de fietspaden blokkeren (Amsterdam) en het gek vinden als mensen sneller gaan dan hun slakkentempo!

harrybarry | 16-07-13 | 11:03

Doe dan ook gelijk een groene sok voor alle hardlopers.
Dit om een gebaar te maken naar alle hufterige hardlopers die denken dat je aan de verkeerde kant van een fietspad moet lopen en het vervolgens verdommen uit te kijken als er tegenliggers aankomen.

Kaosu | 16-07-13 | 11:03

@Saaihead
Klopt wat je zegt. Ik fiets al enige jaren en altijd alleen. Ik fiets meestal op de wat rustigere tijden in de ochtend of in de avond Afremmen voor anderen is voor mij geen probleem. Dan maar even de snelheid eruit. Een keer stopte ik netjes voor een moeder en wat kinderen, komt een peloton babyboomers (u kent ze vast) toch nog ongegeneerd en lomp voorbij. Daar krijg ik dus moordneigingen van. Kortom kritiek op wielrenclubjes is terecht. Jammer voor de rechtgeaarde solist.

JanModaaltje | 16-07-13 | 11:03

De wannabee's willen geen bel op hun reesfiets want dat staat niet Tour de France genoeg. En voor- en achterlampen zijn voor het gemeen volk, denken ze. Hee wouten ga dat fietstuig eens bestelen inplaats van eerbare automobilisten op de A2.

Psycheltje | 16-07-13 | 11:03

Bono | 16-07-13 | 10:58 | + 1 -
-
ook dat kun je in eigen hand nemen.

Badderbeest! | 16-07-13 | 11:02

Vanwaar dat hysterische gedoe om hyper licht gewicht fietsen, zware verlichting en fietsbellen?

HJdeT | 16-07-13 | 11:02

Sporten doe je op een sportcomplex of een ander daarvoor aangewezen plek (trapveldjes,panakooien etc.)
Elke voetbalclub moet zichzelf bedruipen om zo'n plek te kunnen bestieren voor hun sport, dus wielerclubs moeten dat ook maar gaan doen. Gewoon rondjes fietsen op een baan ofzo. Racen doe je op n circuit .
Als ze willen tour de fransen kunnen ze naar frankrijk gaan of met zn allen het geld ophoesten om die kunstmatige berg in de polder te maken van dat plan van n jaar geleden ofzo. Op de openbare weg gelden nou eenmaal verkeersregels.

amin | 16-07-13 | 11:02

Ik loop graag buiten en ga niet voor ze aan de kant. Ga altijd de confrontatie aan en als ze dan gaan snijden geef ik ze een douw. En ik hoop uit de grond van m'n hart dat er eens eentje wijs genoeg is om af te stappen. Dan peur ik 'm op z'n muil en vouw ik van z'n racefiets een bril!
Boombast | 16-07-13 | 10:56 | + 0 -

Film je het wel? Niet dat ik niet geloof dat je em op ze muil peurd.. Maare van ze racefiets een bril vouwen wil ik wel graag zien.

kampertjeee | 16-07-13 | 11:01

Wielertuig

Badderbeest! | 16-07-13 | 11:01

Rule #51 // Livestrong wristbands are cockrings for your arms

Zoiets | 16-07-13 | 11:01

@stalen kloten | 16-07-13 | 10:37
Een vriend van me weegt om en nabij de 130 kilo. Hij gaat nooit aan de kant voor wielrenners. Zij wel voor hem, meestal vrijwillig.

rara | 16-07-13 | 11:01

-weggejorist-

Houtduif99 | 16-07-13 | 11:00

Groene ventieldopjes? Diep triest op zoveel niveaus.

Ik rol zelf ook graag een rondje op de reesfiets, maar vraag me toch elke keer weer ernstig af waarom het voor de fietspadterroristen onder ons nu echt zo moeilijk is om de rem te vinden waar nodig. En als er op die handlebars plaats is voor een Garmin of iPhone kan er ook een bel naast. En ook als we het over verlichting hebben zijn er tegenwoordig ook prachtige, afneembare, lichtgewicht modules voor op de racefiets.

Põhjapõder | 16-07-13 | 10:59

Groene ventieldopjes. Serieus. Godverdomme. Was ik maar dood.

Bono | 16-07-13 | 10:58

Gewoon op de rijweg tussen de auto's
Fietspaden zijn voor fietsers
Net zoals de brommers er gewoon vanaf kicken die halve schreeuwende zolen.
KOOP EEN BEL (11 gram) en pleur op van de fietspaden

Alt | 16-07-13 | 10:58

Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:51
Wees eens eerlijk, jij bent de eerste geïnterviewde in bijgaand filmpje hè?
www.youtube.com/watch?v=raAnH0Hn_BQ

Mark Smith | 16-07-13 | 10:57

-weggejorist-

Boombast | 16-07-13 | 10:56

ZDEV | 16-07-13 | 10:45 | + 2 -
Ahha mooi man!

kampertjeee | 16-07-13 | 10:56

Wielrenners zijn wel een steeds terugkerend topic op GS. Kan mij nog een stuk herinneren van Quid over wielrenners. Verder, elke groep en kent zijn klootzakken.

Dude heb je eten | 16-07-13 | 10:56

Wielrenners hebben meerdere malen een aanslag op mijn leven gepleegd.

De eerste keer was het een zonderling die op mijn groepje fietsende scholieren af denderde. Het was gelukkig 1-0 voor mijn stalen ros versus beenscheerdertje die een prachtige salto maakte.

Onlangs reed ik in de 4x4 netjes rustig over een bochtig weggetje met bomen aan weerszijde. Een fietspad ernaast. Kom ik de bocht door, doemt daar plotsklaps een peloton van die sneue neptourdefrancers op. Ja alsof ik dan een boom ga koppen. Wielrenners koppen is veiliger. het ging net goed bovendien. En nog kwaad op mij ook. Domme lui.

ZDEV | 16-07-13 | 10:56

Ik fiets zo nu en dan een rondje om van mijn buikje af te komen, maar met dit soort berichten durf ik mij nauwelijks nog op straat te vertonen. 'Respect' in voetbal is een interne kwestie waar je bij weg kunt lopen. Dit soort wielrenners terreur treft iedere weggebruiker.

HJdeT | 16-07-13 | 10:55

Hoe lang zou het duren als ik een echt racepak aantrek, een helm op doe en in een F1 bolide de A2 begin af te scheuren voordat ik wordt opgewacht door het KLPD?

''Ik schreeuwde nog zo dat iedereen aan de kant moest''

kLuTz001 | 16-07-13 | 10:55

toetanchamon | 16-07-13 | 10:53
Jammer dat U hier de Mongolen beledigt...

Hendrikaatje | 16-07-13 | 10:55

Amateur wielrenners, mongolen die geld betalen om als reclamezuil in hun vrije tijd op een fiets te gaan zitten met het idee dat ze dan ineens wel iemand zijn.

toetanchamon | 16-07-13 | 10:53

Het probleem is dat wielrenners tijdens hun trainingsrondjes zich gedragen alsof ze een wedstrijd aan het rijden zijn. Veiligheid gaat voor, afremmen voor je medeweggebruikers en daarna weer optrekken maakt je training alleen maar beter.
Soms voel ik mij de enige wielrenner die nog stopt voor een zebrapad :/

Beau_Speedjood | 16-07-13 | 10:52

Allemaal babyboom-lulletjes met dikke pensen op de wielrenfiets of midlifers met dito overgewicht. Maar een bel op de fiets kan niet, want dit is wel mijn wedstrijdfiets, laat me niet lachen! Ik ga niet voor je aan de kant als je niet belt, als ik zowaar eens een tochtje op de fiets maak.

botteslopert | 16-07-13 | 10:51

Snap niet dat iedereen zo tegen mijn boek is, hoe kan ik dan als toekomstig politicus refereren aan mijn boek!

Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:51

Ja hoor, het land wordt weer rijp gemaakt voor de een of andere achterlijke doos die roept dat iedereen onder de 44 en boven de 45 verplicht aan de fietshelm moet. Let maar op.

lulleficatie | 16-07-13 | 10:50

stalen kloten | 16-07-13 | 10:37
Heb je nog geluk gehad. Vaak bespugen of slaan ze mensen als ze niet in hun eigen tempo kunnen doorrijden.

Canis Spurcus | 16-07-13 | 10:50

Mocht ik van een rotonde afkomen, waar een fietspad naast ligt, en ik heb voorrang, dan laat ik dat hele peleton idioten volop in de hengsels gaan. Moet je ze dan eens horen, want al die geschoren dames-beentjes zitten vast in de toeclips en stoppen gaat dan moeilijk.

Holla Hezbollah | 16-07-13 | 10:49

... groene ventieldopjes... *facepalm*

Sunabalk | 16-07-13 | 10:49

Het zijn niet eens wielrenners, maar groepjes wielrenners die het probleem zijn. Ik doe ook wel eens een rondje op mijn fiets, maar ik wordt net zo goed regelmatig aan de kant gedrukt door zo'n groepje schreeuwende en spugende metromannen met geschoren benen die denken dat de weg van hun is.

Saaihead | 16-07-13 | 10:48

Oh noes! Je zou maar aan een wedstrijd deelnemen met een kleine bel *ping* op je racert... echt not done!

MartinLeuterKingsize | 16-07-13 | 10:48

Sport voor babyboomers dus gedragen ze zich als babyboomers, asociaal

Bokito ergo sum | 16-07-13 | 10:48

Hendrikaatje | 16-07-13 | 10:46 Wettelijk gezien mag je geen wedstrijden houden op de openbare weg.

Dat betekent dat wanneer jij tegen je zoon zegt: "Wie het eerst thuis is". Dan ben je dus eigenlijk al strafbaar.

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:47

Vraag me overigens af waarom deze lieden zonder goedgekeurde helm sneller dan 25 km/u mogen rijden op de openbare weg.
Ook waarom hun fietsen niet aan de geldende eisen voor fietsen moeten voldoen op de openbare weg.
Dit soort fietsen zou eigenlijk alleen maar voor wedstrijden op afgesloten weggedeeltes of op circuits gebruikt mogen worden.

Hendrikaatje | 16-07-13 | 10:46

Ik ga op zonnige dagen graag langs de fietspaden in Drenthe staan. Sponsjes uitdelen aan wielrenners. Met pure ranja erin.

ZDEV | 16-07-13 | 10:45

Supergoed voor een stukje bewustwording naar de mensen toe.

Lijkt me logisch... | 16-07-13 | 10:44

Valt lekker op, groene ventieldopjes bij 50 kmu. Naakt op de recefiets is een beter signaal.

Gezellig! | 16-07-13 | 10:43

Ik zie de verkeersruzie al voor me: "Ja maar ik heb groene ventieldopjes".

-KNAL!

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:43

Wat een gelul van dat achterlijke wijf. Groene ventieldopjes. Doe dan groene tepels achter je a-cupje, ziet ook niemand. Hobbywielrenners hebben een IQ van een kind van twaalf. Ze voelen zich stoer in die gekleurde kleertjes, kekke schoentjes en snelle helmpjes. "Kijk mamma, ik zit ook een beetje in de tour". Oh o wat erger ik me aan die zieke geesten. Zijn ook meestal van die relie-achtige types die nooit wat te neuken hebben(gehad). Geilen alleen op hun fietsie. Bah!!

grote haas | 16-07-13 | 10:43

Echt nadenken is ook niet het sterkste punt van dit soort naïeve-wereld-verbeterende-ideeën-dozen. Groene ventieldopjes echt? Ooit weleens geprobeerd om te kijken wat voor kleur het ventieldopje van een fietser is. Nee, al was het pimpelpaars of neon-geel, zien doe je het toch niet. Dus hoe verzin je het?

wo ist der bahnhof | 16-07-13 | 10:41

Altijd leuk die paniek onder die wielrenners als je ze met de auto tegemoet rijd en niet aan de kant ga voor ze. Massaal vallen ze over elkaar heen.
Moeten ze maar op het naast gelegen fietspad gaan rijden, of op de speciaal voor hun aangelegde wielrenbaan 4 kilometer verderop.

sinar2 | 16-07-13 | 10:41

Ik zag gister ook een groepje fietsen. Er zaten er een paar bij waarvan je kon zien dat ze zeker al een paar bejaarden op hun geweten hebben.

roze_bril | 16-07-13 | 10:40

Nog een wielerterreur-annecdote: enkele jaren geleden reden wielrenners bij ons in de regio op de doorgaande weg (fietspad ernaast, dit terzijde). Auto gehinderd. Automobilist zo over de rooie dat hij in het volgende dorp de tour-de-france heeft opgewacht met zijn vriendje kriksleutel. Was niet zo best voor de fiets-spaken!

ole guapa | 16-07-13 | 10:39

Pas wanneer de zwakzinnige-groene-ventiel-dop-dame zich op een ezel laat vervoeren, krijgt ze mij zover dat ik hosanna zeg.

Simon de Danser | 16-07-13 | 10:38

Denk dat voor deze geschoren beentjes, met hun anus over een te smal zadeltje schurende homokonten een zacht roze ventieldopje meer op z'n plaats is

Hendrikaatje | 16-07-13 | 10:38

Groene dopjes zijn er om stikstof gevulde banden te herkennen volgens mij...

loverlover1 | 16-07-13 | 10:37

Als de overheid slim is maken ze een fietsbel gewoon verplicht op racefietsen. Kan de politie weer lekker bonnetjes schrijven.

atmin | 16-07-13 | 10:37

Al die van Agten de pleuris.

BBmetR | 16-07-13 | 10:37

Laatst weerr zo'n groepje wielrenners met 4-5 man naast elkaar, komen je tegemoet terwijl je met je kind naast je rijd, roepende WIELERPLOEHOEG. Riep even terug ; BLOEDCHAGRIJNIGE VADER DIE GEEN MM AAN DE KANT GAAT ! Zowaar passeerden we 2 aan 2 zonder verdere beslommeringen. Kijk zo kan het ook......

stalen kloten | 16-07-13 | 10:37

Wielrenners moet je van de fiets aftrappen.. Denken dat ze alleen op de wereld zijn.

Sorry voor de halve post hiervoor Joris!

kampertjeee | 16-07-13 | 10:36

@Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:32
Ik heb een idee voor de omslag. Niet duur ook.

blinde kip | 16-07-13 | 10:36

Eindelijk eens een groep mensen die actief iets aan het babyboomerprobleem wil doen, is het weer niet goed...

Petrus Poortwachter | 16-07-13 | 10:35

Als ik zo'n groen ventieldopje zie, zal ik zorgen dat hij zo snel mogelijk bruin wordt.

1st Male Lesbian | 16-07-13 | 10:35

Wielrenners m

kampertjeee | 16-07-13 | 10:35

Een groen stok in je hol kun je krijgen. Met je reesfiets.

Canis Spurcus | 16-07-13 | 10:35

Over fietsen gesproken: wat is die Bauke Mollema toch een symphatieke en welbespraakte knul, een verademing vergeleken met de meeste voetballers die een mediatraining teveel hebben gehad - en derhalve alleen nog in cliché's en teamsbelang kunnen communiceren.
Hulde!!!

AshleyJ"Ash"Williams | 16-07-13 | 10:35

1st Male Lesbian | 16-07-13 | 10:33 Ouderen met een scootmobiel kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:34

Als je fietst, haal je een x-aantal rotaties per minuut. Is het dan wel mogelijk om een ventieldopje te spotten? Vragen alom!

Läderlappen | 16-07-13 | 10:34

Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:32
Ga toch fietsen man.

Mark Smith | 16-07-13 | 10:34

Ik zeg het maar gewoon: We hebben een wielrennersprobleem in dit land! (Zo, dat is eruit!)

VanBukkem | 16-07-13 | 10:34

Ik pleit voor groene condooms.

Bluto Blutarsky | 16-07-13 | 10:34

Signalen, mensen!

blinde kip | 16-07-13 | 10:34

Zo irritant, al die wannabe Mollema's. Zit je rustig op je fiets en hoor je continu vanuit je rug: 'HHOOOOOOOOOOO!!!!' OF 'ZIJKANT!!!!!!' Misschien wordt het tijd om met een stok te gaan fietsen. Die kun je dan mooi tussen de spaken douwen van die ongeleide projectielen als ze langsrazen.

mijntweecent | 16-07-13 | 10:34

Zie je bij een terras dus een groepje fietsen staan met groene ventieldopjes dan weet je wat voor volk er binnen zit.

Schreeuwers. Een ander terras uitzoeken dus.

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:34

Ben zelf ook klaar met de zichzelf enorm belangrijk vindende testosteron-ego's die in groepen wielerkoersje (of tourtje) spelen. Hoe groter de groep hoe belachelijker het gedrag. Het lijken wel hooligans of kansenjongeren.
Groene of rode ventielen belachelijk maken doet daar niks aan af.
Houd je gewoon aan de verkeersregels en hou rekening met gewone weggebruikers.

Roer | 16-07-13 | 10:33

En wat dacht je van de Boulevard en de duinen van Katwijk!? Ze rijden dwars door groepen schoolkinderen die met school een wandeling gaan maken op strand. Of ouderen die in duin van hun scootmobiel worden afgereden. Of gezinnen die naar de McDonalds willen in Noordwijk. Echt een drama!

1st Male Lesbian | 16-07-13 | 10:33

Gelukkig rij ik ventieldopvrij. Rutte heeft gezegd dat ik geld uit moet geven dus een nieuwe wagen aangeschaft.
Fuck de Co2 uitstoot plus de fiets en het milieu. Gas is het devies, hoe sneller hoe beter. Accijns, tanken, btw you name it ik volg de lijn van dit kabinet.

joyriders | 16-07-13 | 10:33

Zo zo, even een statement maken met groene ventieldopjes.

kenny harder | 16-07-13 | 10:33

en als symbool tegen seksisme loop ik de hele dag met n paal rond

Cousin Eddie | 16-07-13 | 10:33

Ik zeg heel veel dingen, maar meestal weet ik niet waar ik het over heb. Het trieste is dat ik vaak nog gelijk krijg.

Sorry voor deze gratis ontboezeming, de rest staan binnenkort in mijn boek dat 21 september uitkomt. Kaas en zijn Kaas.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:32

om te laten zien dat ik deze actie steun heb ik 'n paars rolkraagje in mn broek

Cousin Eddie | 16-07-13 | 10:32

Zo sneu. Het trieste van tegenwoordig is dat mensen zo vol van zichzelf zijn (lees: twitter, facebook) dat alleen iets goed doen of je goed gedragen niet goed genoeg meer is, maar dat anderen het vooral moet ZIEN dat je dat doet. Ik heb dan ook hekel aan mensen met pink ribbons, gekleurde armbandjes of Twitter accounts. Als je je aan die regel houdt blijven inderdaad de leukste vrienden over. Probeer het eens zou ik zeggen!

beetjemoe | 16-07-13 | 10:31

What's next, een blauwe spaak? Hou toch op...

Akkefietje | 16-07-13 | 10:31

@rara | 16-07-13 | 10:28 |
En alle amateur wielrenners de electrische stoel...

Humungousfungus | 16-07-13 | 10:30

Ik denk dat NXP een veel beter plan heeft. Elke Nederlander krijgt een RFID-chip die dan wordt geprojecteerd op de verplichte google glass brillen van de racefietsers.

Lijkt mij de beste oplossing voor iedereen.

Kaas de Vies | 16-07-13 | 10:30

Met groene dopjes mag je dus wel schreeuwen?

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:30

Op de Utrechtse Heuvelrug zijn inwoners ook helemaal klaar met wielrenners. Allerallerallergevaarlijkste zijn de klojo's die op de doorgaande weg rijden (gescheiden fietspad ernaast!) zonder verlichting. Alleralleralleriritantst zijn de klojo's die met zijn allen door rood licht knallen omdat anders hun 'peleton' opbreekt. Hun peloton!?! Stelletje would-be-tour-de-france fuckers.

ole guapa | 16-07-13 | 10:29

Geef alle bejaarden een electrische fiets, en let God sort 'em out.

rara | 16-07-13 | 10:28

Ik wil een doosje met groene punaises.

zeg maar jansen | 16-07-13 | 10:27

Ik wil rode ventieldopjes om aan te geven dat ik het er niet mee eens ben.

ojédiaré | 16-07-13 | 10:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl