Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TdF Live. Naar de kloten op de Ventoux

ventoux534.jpgZeau. Stelletje stijfgedrogeerde stierenbloedzuipende kuitenscheerders met verschrompelde talkpoedertestikels en Gerrit Zalm-salarissen op carbonnen rosjes van tien mille. Vandaag moeten jullie snuivende infuuslijers eindelijk eens echt aan de bak. De Puist des Doods. Werken voor je geld. Er wacht een moordenaar aan het eind van de dag (klik fly-over en huiver). Enter: de helden van dit verhaal. De keurige jongens van Belkin. LTD & Mollema et al. Vanochtend vroeg zaten ze al aan de Drie Pee's. Kampioenenvoer. Heldenvoedsel. Pasta, pannekoeken en pindakaas. Deze dag kan al niet meer stuk. De NOS, het ja-knikkende koorknaapje in de hoogmis der wielrennerij, twittert hoe braaf ONZE JONGENS aan een ontbijt met pindakaas zitten. Dat kan niet anders dan een glorieuze zege voor LTD worden. Wikkels vol livestreams hierrr, of bij de hosselaars Ducrot & Dijkstra daarrr. Bindend volgadvies voor op de twitters: TourdeJose. Allez! Update: Froome wint groots in het geel op Ventoux. Mollema behoudt tweede plek, met 11 seconden voor op Contador. LTD finisht als 9de. Netjes.

Reaguursels

Inloggen

@IndoFortuyn | 14-07-13 | 17:14 | + 0

GW501516 is makkelijk te traceren zelfs tot 40 dagen na een enkele dosis (in de urine), en is niet lichaamseigen dus zal niet gebruikt worden (hoewel een enkele wielrenner al positief is bevonden)

AICAR is ook te traceren , Echter is lichaams eigenstof .
Echter referentie waardes zijn in 2010 bij ELITE sporters vastgesteld..

link.springer.com/article/10.1007%2Fs0...

Testen kan wel maar bij hogewaardes zal een renner (slechts) als verdacht te boek staan, Eigenlijk moeten de waardes aan het bloedpaspoort worden toegevoegd.

AICAR en andere AMPK/PPAR agonisten zijn het nieuwe EPO..

infamousbastard | 15-07-13 | 13:28

@RugOp81: Iedereen heeft doping gebruikt deze Tour de France... Wow, je opent me de ogen. Heb je deze geniale conclusie zelf bedacht? Ik zou maar journalist worden met zulk scherpzinnig inzicht.

Üb3rSeX0r | 15-07-13 | 02:51

Wie heeft er eigenlijk al dat bouwpuin op die berg neergeflikkerd??

Tsjernodebiel | 14-07-13 | 23:11

-Froome nieuwste van het nieuwste doping .. net als Wiggins vorig jaar.
-Contador doet het iets rustiger met de dope, wordt iets te warm onder de voeten.
-Schleck geen doping, en zie waar hij nu rijdt
-Laurens ten Dam vorige 8 TdF op 4,5 uur gereden nu bijna eerste boven, doping.
-Mollema hoop van niet denk het wel.

Het nieuwe wielrennen, de nieuwe generatie, nieuwe talenten ... ja me reet !!

RugOp81 | 14-07-13 | 19:35

Laurens ter Foekingdamme?

Speitoptantje | 14-07-13 | 19:17

Wat ging die gast hard zeg ...

klimtijden Ventoux: Froome 47'40", Armstrong 2002 48'30"

PSZ-E | 14-07-13 | 19:12

Prachtige etappe en dito topic. Proost voor diegene die ook genoten hebben van deze etappe. Morgen een rustdag maar daarna is het weer genieten geblazen met de bekende "Nederlandse" alp nog in het verschiet. Kijk je ook weer mee Terpen-tijn?

Datzegiktoch | 14-07-13 | 19:04

Schattig om te zien hoe slecht shleck was nu z,n broertje geschorst is voor doping gebruik.

Die durft dus niet meer te nemen.

lady blabla | 14-07-13 | 18:39

Froome pakken ze nooit op dope, daar fiets hij te hard voor, bij een controle rijdt hij gewoon weg.

KarelMarks | 14-07-13 | 17:26

@meneer Q | 14-07-13 | 17:00

Juist niet, je zit namelijk op je zitbotten.

Willem van Rood | 14-07-13 | 17:16

@ Roeieber
Punt is dat de dopingwapenwedloop tussen gebruikers en opsporingsinstanties na EPO niet gestopt is.

IndoFortuyn | 14-07-13 | 17:14

fietspraat.nl/index.php?option=com_con...

Het dopingmiddel GW501516

Doping door de jaren heen kent verschillende soorten verboden middelen die gebruikt werden. Zo was er eind jaren negentig van de vorige eeuw en de eerste jaren van het huidige millenium het product EPO, gecombineerd met cortisonen. Toen dat opeens te traceren was, werd bloeddoping (hoewel niet nieuw) opeens weer heel erg populair. Nu ook dit via het biologisch paspoort op z'n retour is, duiken er weer nieuwe producten op. We schreven eerder over Aicar Daarnaast is er het product GW501516, ook wel GW1516 genoemd. Wat is dit en wat doet het?

Aicar

De werking van Aicar beschreven we reeds eerder, maar zullen we hier nog even kort herhalen. Stel, je slikt elke dag een dosis Aicar pillen maar doet verder geen actieve training. Na vier weken blijk je 23 procent langer te kunnen rennen (dan vier weken geleden) en in die tijd leg je ook nog eens 44 procent meer afstand af. Dat is in het kort wat Aicar doet: je uithoudingsvermogen verbeteren zonder te trainen.

GW501516

GW501516 is een experimenteel medicijn van GlaxoSmithKline dat de concentratie HDL (goed cholesterol) in het lichaam verhoogt. In tegenstelling tot Aicar werkt GW501516 niet als er geen training plaatsvind. Voer je dus geen steek uit, dan kun je GW501516 slikken wat je wilt, je prestaties zullen er niet beter van worden. Gebruik je echter GW501516 terwijl je erbij traint, dan blijk je na vier weken 68 procent langer te kunnen rennen en 70 procent meer afstand af te leggen. GW501516 als geneesmiddel is bedoeld als medicijn tegen zwaarlijvigheid, diabetes en hart- en vaatziekten. Hiervoor is het middel echter nog niet goedgekeurd en geregistreerd.

Combinatie Aicar en GW501516

Toediening van de combinatie Aicar, GW501516 en training schijnt nog spectaculairdere resultaten op te leveren. Bovenstaande percentages van Aicar en GW501516 afzonderlijk zijn afkomstig van studies met muizen. Exacte cijfers over toediening van de combinatie zijn niet bekend, maar schijnen wel substantieel hoger te zijn.

Kopen en bijsluiters

Middelen als Aicar en GW501516 lijken moeilijk verkrijgbaar te zijn, maar dat valt in de praktijk wel mee. Deze middelen vallen onder de categorie van research chemicals en zijn gewoon in webshops verkrijgbaar. Op deze webshops kan iedereen gewoon producten kopen. Er zitten natuurlijk bijsluiters bij. De bijsluiter van GW501516 meldt bijvoorbeeld: "GW501516 is a very potent chemical. This form is for research/laboratory use only. Not intended for human use. Accidental ingestion could cause increased body temperature, heart palpitations, vomiting, shaking, or even death. Keep out of the reach of children. Protect from light. Store at room temperature" Gegevens uit dit artikel zijn mede afkomstig van de website www.ergogenics.org

Wada waarschuwing tegen GW501516

In maart 2013 brent WADA een waarschuwing tegen GW501516 naar buiten. Dit is zeer ongebruikelijk, maar het WADA geeft aan dat GW501516 dusdanig gevaarlijk kan zijn dat het de gezondheid van een sporter die dit middel gebruikt ernstig kan schaden.
Het blijkt namelijk dat GSK (GlaxoSmithKline) al in 2006 de ontwikkeling van het product heeft gestaakt, nadat bleek dat de muizen waarop GW501516 getest werd veel meer tumoren ontwikkelden dan gebruikelijk. Het medicijn werkte dus wel, maar had alleen heel erg verstrekkende gevolgen. Ondanks het feit dat GSK gestopt is met de ontwikkeling van het medicijn is GW501516 wel verkrijgbaar op de zwarte markt. Het WADA brengt de waarschuwing naar buiten, omdat er inmiddels sporters zijn die positief bevonden zijn op GW501516. Informatie van GSK waar het stoppen van het onderzoek naar de werking van het product duidelijk te zien is vind je hier.

IndoFortuyn | 14-07-13 | 17:12

@IndoFortuyn | 14-07-13 | 17:07
Leuke info, uw punt is?

Roeieber | 14-07-13 | 17:11

fietspraat.nl/index.php?option=com_con...

Aicar, wat is het en hoe werkt het?

In maart 2012 staan de kranten opeens vol van het nieuwe dopingwondermiddel Aicar. Dit middel zou het nieuwe EPO zijn: Op grote schaal gebruikt binnen het wielerpeloton en niet te traceren. Maar is Aicar wel zo nieuw en hoe werkt het eigenlijk?

Het medicijn Aicar

Zoals bijna alle dopingmiddelen is Aicar ontwikkeld als medicijn. Om erachter te komen hoe het werkt, moet je dus ook een beetje in dit wereldje duiken. Uit een onderzoek naar toepassing van Aicar bij diabetes patiënten blijkt het volgende. Spiercellen zorgen ervoor dat een mens kan bewegen, en om energie te krijgen halen ze suiker (glucose) uit het bloed. Daarvoor gaan eerst suikertransport-moleculen vanuit een opslagplaats midden in de spiercel naar de buitenkant van de spiercel. Dit signaal gaat bij diabetes patiënten mis, omdat deze patiënten ongevoelig zijn voor insuline. Insuline zorgt er namelijk voor dat dit signaal overkomt. Andere manieren om dit signaal te verzorgen zijn o.a. beweging en een kort zuurstofgebrek in de spieren. Bij deze beide manieren wordt door bepaalde moleculen (AMPK) in het lichaam het energieniveau in de spieren in de gaten gehouden. Bij een tekort zorgt deze molecuul er voor dat er alsnog suiker naar de spieren gaat, zonder dat er insuline voor nodig is. Nu blijkt dat het medicijn Aicar er voor zorgt dat de AMPK moleculen hun werk gaan doen, zonder dat het energieniveau in de spieren te laag is. Dus door toediening van Aicar wordt energie richting de spieren gestuurd.

Doping

Tot zover de relatie met diabetes. Bovenstaand stuk is misschien erg theoretisch en medisch, maar in gewone mensentaal komt het er in het kort op neer dat Aicar vet verbrandend en spierversterkend is. Beide zijn natuurlijk ook een deel van de gemiddelde werking van training. Je zorgt er tijdens een training voor dat vet verbrand wordt en dat je spieren sterker worden. Training omvat natuurlijk nog meer zaken, zoals duurvermogen, explosiviteit en dergelijke, maar Aicar bewerkstelligt een aantal facetten van een training. Hiermee wordt Aicar een doping middel. Het verbeterd namelijk de effecten van training (die toch moet gebeuren). Alleen is de training van iemand die Aicar gebruikt veel effectiever en doeltreffender dan de training van iemand die geen Aicar gebruikt.

Is het werkelijk zo nieuw?

De wereld werd in maart 2012 wakker gemaakt voor dit middel. Het is echter al veel langer bekend. Op 29 juli 2009, vlak na de Tour de France schreef Pierre Bordry er al over. In de Tour de France van 2009 werden er geen renners betrapt op doping en volgens ASO en UCI was dat een grote overwinning. Aicar is echter nog niet te traceren. De werking er van is ook maar vrij kort. Rond de zomer van 2010 begint in Spanje een onderzoek onder de naam Operatie Skype. Deze operatie begint, nadat wielrenner David Garcia in de Ronde van Spanje wordt betrapt op Epo Zeta. Garcia geeft informatie, waarna het onderzoek begint. Garcia blijkt de Epo gekocht te hebben via een arts Alberto Beltran Nino, woonachtig in Bahrein. Beltran is afkomstig uit Colombia, en wordt in maart 2012 in Madrid gearresteerd in het bezit van onder andere Aicar. Beltran blijft tijdens het onderzoek betrokken te zijn geweest bij een aantal kleinere wielerploegen te weten: Sella Italia, Kaiku, Xacobeo, Liberty.

What's next?

Na het openbaar worden van het bestaan van Aicar is het nieuwste dopingproduct in 2013 opeens GW501516. Zelfs WADA waarschuwt sporters ervoor om dit product maar vooral niet te gebruiken. Lees meer erover in ons artikel.

IndoFortuyn | 14-07-13 | 17:07

Die zadeltjes waar de "heren" op zitten echte droogkloot-zadeltjes daar wordt je nou impotent van... hahaha.

meneer Q | 14-07-13 | 17:00

Froome is te sterk.
Vorig jaar trapte hij al watts tegen EPO waarden en nu is het volgens mij nog erger.

Willem van Rood | 14-07-13 | 16:57

Laurens Ten Famme. Wie kent hem niet.

Den Meester | 14-07-13 | 16:55

Best kans dat over 10 a 20 jaar blijkt dat Froome Aicar, de nieuwe doping, heeft gebruikt: en.wikipedia.org/wiki/AICA_ribonucleot...
Bewaren dus die urinest(r)alen en bloedmonsters.

IndoFortuyn | 14-07-13 | 16:53

Zo Froome mag wel even plassen na deze rit....

Behangdelul | 14-07-13 | 16:53

Hoe gaat het met de dopingcontroles ? Al iemand gepakt ?

Rest In Privacy | 14-07-13 | 16:50

LTF?!

madakantognie?! | 14-07-13 | 16:47

Einde van de Domheid | 14-07-13 | 16:43 | + 0 -

En terecht wat de Duitsers hebben gedaan na Ullrich. Dat had NL ook moeten doen, na het debacle Rasmussen.

Baby Rasta | 14-07-13 | 16:45

Schleck fiets langzamer zonder drugs, als Froom ook gepakt wordt klimt Mollema een plaatsje.

Onderbuik | 14-07-13 | 16:45

Mollema heeft meer recht op de bijnaam 'de neus' dan Holleeder...

CornholioNL | 14-07-13 | 16:44

Mooie overwinning van Froome. Het doet een beetje denken aan Armstrong en Pantani in hun betere jaren.

VanBukkem | 14-07-13 | 16:44

Wat de Duisters hebben gedaan (geen TV ivm alle drugschandalen) vind ik eigenlijk wel prima. Ik bedoel, normaal heb ik het niet zo op de uitvreters maar in deze... chapeau!

Einde van de Domheid | 14-07-13 | 16:43

@rara 16:37
JFK?

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 16:39

Wat voor nieuw soort doping hebben die britten?

klopt niks van man!

lady blabla | 14-07-13 | 16:38

Respect voor onze boys, knap gedaan, Froome stinkt naar de misdaad maar ik kijk door een oranje bril...

CornholioNL | 14-07-13 | 16:37

Weet je wie ook doping gebruikte om het vol te houden?

rara | 14-07-13 | 16:36

Oppassen voor bermbommen!

De Aarsonaut | 14-07-13 | 16:31

Froome heeft duidelijk de beste dokter... :-p

CornholioNL | 14-07-13 | 16:30

Christopher Vroemmm.

Ferdi Rivas | 14-07-13 | 16:29

die quintana die braaf op kop reed voor froome, dom zeg.

cumshaft | 14-07-13 | 16:28

Kunnen ze dat monument van Simpson, die vuile dopingzondaar, niet gewoon slopen? Trouwens wel een sukkel dat ie naast doping bezopen was, want daar ga je niet harder van fietsen, de beroepsamateur.

IndoFortuyn | 14-07-13 | 16:28

chiel_labiel | 14-07-13 | 16:22 |
Omdat Skoda de tour sponsort.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 16:24

@Supermatthijs | 14-07-13 | 16:05
Ja, vanaf 16.05

rara | 14-07-13 | 16:23

Waarom rijdt er geen hummer met een .50 voorop. Idioot gedrag van dat publiek.

chiel_labiel | 14-07-13 | 16:22

@Terpen-tijn | 14-07-13 | 16:05
Mijn halve leven ... voor jan lul

En de andere helft heb je wel zinnig besteed? Serieuze vraag.

rara | 14-07-13 | 16:22

@Stormageddon | 14-07-13 | 16:15 |

Precies! En gelijk hebben ze. De Tour zou ook veel leuker zijn als men eens spontaan zou demarreren in plaats van gepland...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:22

@CornholioNL | 14-07-13 | 16:10 |

Dat weet ik, maar ik ben geen wielrenliefhebber. Dat komt omdat ik een sportliefhebber ben. Sport is eerlijke competitie en daar is in de wielrennerij geen sprake van. Dat krijg je als vrijwel alle "verantwoordelijke" officials en instanties bij het grootste schandaal in de desbetreffende sport allertijden, allemaal vrijgeleide hebben gekregen of niet eens ter verantwoording geroepen worden. Er is niets geleerd en slechts de methoden om controles te frustreren zijn veranderd...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:18

De Aarsonaut | 14-07-13 | 16:13 |
Ik heb zojuist direct doorgetrokken, zonder te kijken. Dus ik zou het niet weten.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 16:15

*wat Froome doet kan helemaal niet*

CornholioNL | 14-07-13 | 16:15

@Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:11
Ja, het D-woord zal vanavond wel weer vallen in de avondetappe.

Stormageddon | 14-07-13 | 16:15

Zit PSV nog in de race?

De Aarsonaut | 14-07-13 | 16:13

Wow.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 16:12

Ja, als ik moest kiezen tussen een triootje met gordon en gerard joling, of een focking berg opfietsen op smalle klotebandjes en een dun zadel tussen je reedt..

Het zou lastig worden. De hele houding is volgens mij zo onnatuurlijk als wat. Dubbelgevouwen als een pannekoek op je veels te smalle zadel en alle kracht moet in je bovenbenen. Renners hebben ook een nogal groot hart heb ik gehoord. Bizarre sport.

de grote Anti | 14-07-13 | 16:12

CornholioNL | 14-07-13 | 16:08 | + -1 -

Contributie al betaald ?

Supermatthijs | 14-07-13 | 16:11

@Stormageddon | 14-07-13 | 16:06

Weet u wat ze in de wielrennerij ook heel goed wisten te plannen en te organiseren?

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:11

Terpen-tijn | 14-07-13 | 16:05 | + 0 -

Ik vind het op zn minst hypocriet van de wielerunies. Ze denken dat ze met Armstrong te straffen en Rasmussen, dat ze de uitwassen eruit hebben gefilterd. Maar ondertussen mag Contador gewoon rijden.

Baby Rasta | 14-07-13 | 16:10

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:05 |

Ach, de wielerliefhebber maakt het geen fuck uit of er gebruikt word of niet, wij willen een mooie koers zien, thats all.

CornholioNL | 14-07-13 | 16:10

Terpen-tijn | 14-07-13 | 16:05 | + 0 -

Ik vind het op zn minst hypocriet van de wielerunies. Ze denken dat ze met Armstrong te straffen en Rasmussen, dat ze de uitwassen eruit hebben gefilterd. Maar ondertussen mag Contador gewoon rijden.

Baby Rasta | 14-07-13 | 16:09

Supermatthijs | 14-07-13 | 16:05 |

Heaumeau !

CornholioNL | 14-07-13 | 16:08

Nou zeg! De mannen van Froome hebben vooraf afgesproken waar ze de zakken eten en het drinken gaan halen. Allemaal gepland en georganiseerd. Tot in de puntjes. Ongelofelijk.
Dat ze dat bij die andere ploegen niet bedacht hebben. Dat je zeg maar, vóóraf al afspreekt wat je waar gaat doen. Wonderbaarlijk. Is dat het nieuwe wielrennen, Maarten?

Stormageddon | 14-07-13 | 16:06

Hahaha, trollen probleempje ?

Supermatthijs | 14-07-13 | 16:05

@Eurotokkie | 14-07-13 | 15:59 |

Oei, oei, kijk nou toch uit. De combinatie Tour en doping zijn tot taboe verklaard in dit paneel. Het is slechts wachten totdat iemand voorstelt om het woord "doping" niet meer te gebruiken, want stigmatiserend.
.
Bovendien is het zelfs met doping een hele tour hoor, dat bergop fietsen, dus dan is [ insert newspeak for doping here ] ok...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 16:05

Mijn halve leven de tour voor jan lul zitten kijken.
Genoeg is genoeg.
Maar dat mag dan weer niet gezegd worden, want er is weer een nieuwe generatie die nog maar 1 dopingschandaal hebben meegemaakt.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 16:05

@Terpen-tijn 16:00
Ik weet het. Maar elke schuimbekkende repliek is zo uiterst vermakelijk. Ok ok. Gaat vanaf nu weer in. Go!

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 16:04

@Bo Dreksma | 14-07-13 | 15:59
Johnny neemt vandaag de achterhoede voor zijn rekening. Zet 'm op John!

VanBukkem | 14-07-13 | 16:02

Ashley ash
Don t feed the trol weet je nog..
Hou dan je smoel, raar gebakkie.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 16:00

@Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:55
Ik geloof dat ik weer een prachtige touretappe zit te kijken. En de enige van wie ik zeker weet dat ie positief test bij een dopingtest, dat ben ik zelf.
*draait er nog één*

VanBukkem | 14-07-13 | 16:00

En waar is Johnny.

Bo Dreksma | 14-07-13 | 15:59

Oh, vertel nog eens wat over dat kasteel, Herbert. Ga ik even koffie halen.

Stormageddon | 14-07-13 | 15:59

Hier komt de doping het best tot zijn recht, zware etappes maken het verschil.
Zo n kermiskoersje als gister is dan weer zonde van de dope.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:59

Zie ik daar zakje bloed aan het stuur hangen ?

Eurotokkie | 14-07-13 | 15:59

@Terpen-tijn 15:52
Je taalkundige tekortkomingen in het begrijpend lezen vormen een dusdanige barrière dat elke vorm van iets uitleggen een onbegonnen taak is.
Figure of speech - dat is het.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:58

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:55 |
Topsport is doping. So what, probeer eens een berg op te fietsen.
Trouwens sport kijken is ook doping met al die cafeïne.

Watapatja | 14-07-13 | 15:58

@Ik was in Haren | 14-07-13 | 15:54
Klootzakken, allemaal!

VanBukkem | 14-07-13 | 15:57

Met of zonder doping, het is en blijft een prestatie om zo'n berg met rond de 20 km/u tegenop te knallen daar waar een normaal persoon het met 6 km/u al laat afweten.

ProAsfalt | 14-07-13 | 15:56

Ja mensen, dit is werkelijk de hoogmis van het wielrennen. Hier worden de mannen van de jongetjes gescheiden. Als je hier kraakt dan breek je. En het is nog een heel eind naar boven en om dan al zo met je krachten te smijten, dan weet je dat je als laatste onder de douche staat. Want als het echt steil wordt dan pier je er zo af. Het groepje dunt nu zo hard uit als de haardos van Mart Smeets.

Stormageddon | 14-07-13 | 15:56

VanBukkem 15;53
Tuurlijk niet, geloof jij nou maar wat je geloven wilt, ik weet beter.
Wielrennen is doping, altijd, nu, vroeger en morgen weer.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:55

Colombiaantje heeft coke in zijn bidon ?

CornholioNL | 14-07-13 | 15:55

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:51 |
Zodra iemand scheldwoorden in zijn redenaties gebruikt, weet je dat hij de discussie al zo goed als verloren heeft.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 15:54

@Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:44
Eddy Merckx zou nooit en te nimmer doping gebruiken. Dat zijn allemaal leugens!

VanBukkem | 14-07-13 | 15:53

Ashley Ash.
Hoor het hypocrietje dan, vals ventje.
En wie zijn wij? Voel je je een binkie omdat de meerderheid net zo n mongooltje is als jij?

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:52

... oow het schelden is al begonnen, iemand enig idee wat een wierenmongooltje is?

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:51

Doei Andy !

CornholioNL | 14-07-13 | 15:48

@Ik was in Haren 15:44
Je moet de trol nooit voeren. Dat weet je toch? Komen er weer scheldwoorden en meer van zulk gal en dat moeten we niet willen met z'n allen.

Goooo Mollema!

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:47

@Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:27

Gehersenspoeld? Man, man, man jank toch niet zo.
Welke gek dacht dan dat doping niet inherent is, of geweest maar dat boeit me geen zak, aan deze sport?
Jij zeker, naïeve dwaas. Ik ben niet eens een groot liefhebber, de tour en dan alleen de bergetappes kunnen mij bekoren. Het is geen voetbal.

Desmoulins | 14-07-13 | 15:45

Het is wel duidelijk>> genoeg wierenmongooltjes die geloven dat het deze keer wel zonder doping kan..
Verandert ook niks>> al in de jaren zeventig werden ze boos als je over doping begon.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:44

@Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:31
Kom kom kom, niet zo zuur. Het is Mont Ventoux vandaag.

VanBukkem | 14-07-13 | 15:44

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:40 |
Als je je kritiek tot vervelens toe blijft herhalen, dan voldoe je prima aan de beschrijving.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 15:44

VanBukkem | 14-07-13 | 15:41 | + 0 -

Kijk dat zo pas vermaak zijn. Altijd leuk als er iets onverwachts gebeurt.

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:43

VanBukkem | 14-07-13 | 15:41 |

Ben meer bang voor duwen, is ook verboden...

CornholioNL | 14-07-13 | 15:43

klaar met eten, nu moeten ze gaan de renners!

cumshaft | 14-07-13 | 15:42

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:40 |

U snapt het principe van een troll totaal niet merk ik... dat maakt u nog zieliger.

CornholioNL | 14-07-13 | 15:42

@CornholioNL | 14-07-13 | 15:33
Nu maar hopen dat er niet één of andere idioot in een oranje leeuwenpak -die graag op teevee wil komen- het presteert om met zijn staart tussen de spaken van Bauke Mollema terecht te komen!

VanBukkem | 14-07-13 | 15:41

Haha, Sagan +1...:-)

CornholioNL | 14-07-13 | 15:40

Datzgiktoch 15:37
Ach gossie, kneusje.. als je kritiek hebt ben je ook een trol.
Stakker.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:40

Doping in een ongetraind en slap lichaam is als raketbrandstof in een Fiat Panda. Het gaat misschien heel even heel hard maar daarna ontploft de boel en is het over en uit.

Datzegiktoch | 14-07-13 | 15:39

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:37 | + 0 -

Ik zal wel even zappen om te kijken of er wat leuks tussen loopt. Hup Holland Hup!

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:38

Dope in de pindakaas is wel een handige vondst, beter als stiekem in de bus je te laten volspuiten.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:37

@Terpen-tijn. Jou leven is nog sneuer als van die simpele zielen. Jou zondag bestaat namelijk uit het trollen van een topic waar je niks mee hebt. Hoe zielig ben je dan...

Datzegiktoch | 14-07-13 | 15:37

@Baby Rasta 15:31
Dat ga ik OOK kijken vanavond. Waarom jezelf tenslotte limiteren met voorgekookte aannames en de illusie dat er bijna geen doping bestaat in welke professionele tak van sport dan ook?
Ik geniet gewoon, als dat je welbehagen kan vinden natuurlijk. Haha. Zuurpruim.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:37

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:34 |

Als je er zo,n godsgruwelijke afkeer van hebt waarom kijk je dan lutser ?

Gaat lekker vissen ofzo..

CornholioNL | 14-07-13 | 15:36

Kijk ze staan dan die simpele zielen, ze willen niet beter weten.
Kijk die achtelijke bende juichen voor de grootste slikker.
Hun favoriet zit bij de besten en ja, we weten toch dat een tour zonder doping te zwaar is, dat je links en rechts voorbij wordt gereden. Onmenselijk.
Doping moet.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:34

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:31 |
Toch gek dat je net zoveel energie verbruikt aan de tour als de renners, voor iets wat je totaal niet interesseert.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 15:34

500.000 toeschouwers op 1 berg... eat that haters !

CornholioNL | 14-07-13 | 15:33

IndoFortuyn | 14-07-13 | 15:28 |
Ik ben voor. Kan me de beelden herinneren van een Italiaanse die met het shirt half open afzag.

Watapatja | 14-07-13 | 15:32

Mooi eufemisme pindakaas.

Andersom dag | 14-07-13 | 15:32

Doet Iban Mayo mee ?

Nonkel Frituur | 14-07-13 | 15:31

@VanBukkem | 14-07-13 | 15:09 |

Ik had dit inderdaad niet moeten schrijven. Natuurlijk hebben "ze" gelijk en is de tour nu schoon. Er is werkelijk geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Eerder vertoont gedrag is nooit relevant.
.
* De TK12092012 is voor mij nu ook verklaard *

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:31

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:19 | + 0 -

Nog liever kijk ik dan nog naar damesvoetbal vanavond dan dat ik naar deze farce kijk.
Ja, echt waar. Over mijn lijk.

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:31

@Desmoulins 99.9% van de reaguurders zouden zelfs volgepompt met doping niet verder dan de eerste bocht komen. Maar iets over de tour en doping roepen is een hype voor mensen die voorheen niet eens van het bestaan van een wielrenfiets afwisten. Dikzak bankhangers die morgen weer vroeg moeten opstaan voor hun sneue baantjes.

Datzegiktoch | 14-07-13 | 15:31

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:20 |

Ja we weten het nu wel, dat roep je al 2 weken in elke wielertopic zielige aandachtshoer, ga eensch deaud..

CornholioNL | 14-07-13 | 15:28

Iedereen die gelooft in een dopingvrije tour is niet goed bij zijn hoofd.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:28

Ook met doping blijft het de zwaarste sport..
Tjonge jonge, wat een gehersenspoelde dropveter.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:27

Nou het klimmen gaat beginnen, leuk.

Onderbuik | 14-07-13 | 15:23

@rara | 14-07-13 | 14:50

Er zijn er genoeg die denken dat je niet compleet afgetraind moet zijn om zulke afstanden te kunnen fietsen... Net of een beetje doping je plotseling een uithoudingsvermogen verschaft.
Ook met doping blijft het de zwaarste sport.

Desmoulins | 14-07-13 | 15:23

Moge de beste slikkert winnen.
Alleen een idioot gelooft dat het dit keer door de pindakaas komt, maar ja, the show must go on, zaken zijn zaken.

Terpen-tijn | 14-07-13 | 15:23

ltd? iets te veel naar mart geluisterd pritt?

cumshaft | 14-07-13 | 15:21

Ik heb net vernomen dat Buikje Molligma geen ervaring heeft met de Ventoux. Dat wordt dus uithuilen dalijk voor de fanatici van deze dopingsport als hij op 10 min. wordt gereden. Zijn we eindelijk van die gekte af.

Baby Rasta | 14-07-13 | 15:20

@Parel van het Zuiden 15:14
Weet je dan niet,
dat je het ware potentieel van echte menselijke kracht maar zelden ziet?
Nu klapt hij vol op je scherm in HD,
dus kijk heel goed en roep met me mee,
De Tour is schoon - Doping Nee Nee Nee!!1

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:19

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:06 | + -1 -
Nou, ze arriveren nu pas in de Alpen. Ik kan me herinneren dat men dit gebergte vroeger al in de eerste week had bereikt. Deze achterstand in het schema lijkt me in ieder geval pleiten voor een schoon peloton.

Bakito | 14-07-13 | 15:17

@AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:08 |

Rijmen en dichten.
Zal hun weg naar boven niet verlichten.
Epo en bloeddoping wel.
De klim is dan veel minder een hel.

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:14

Ik hoop dat Mollema wint.
En ik hoop dat Kathleen Aerts (ex-K3) trouwt met Marcel Kittel.

Cuyahoga | 14-07-13 | 15:11

Nog steeds geen update. Nuff said.

Bakito | 14-07-13 | 15:11

Ventoux is een monster. Zelfs met de auto een hele lange en steile klim met veel wind bovenin.

Stroopdoos | 14-07-13 | 15:11

@Bakito | 14-07-13 | 14:56

Stel je voor dat mensen ergens plezier in hebben...

brutus68 | 14-07-13 | 15:09

@Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:06
Zolang ze niet gepakt worden, zijn ze schoon. Verpest het feestje nou niet.

VanBukkem | 14-07-13 | 15:09

Bauke en Laurens,
op eenzame hoogte vol trots,
klimmen als engelen naar de laatste rots,
zonder een enkele grens.

Goooooo!

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 15:08

Gaaaaap!

Amsterdamsko | 14-07-13 | 15:08

@Watapatja | 14-07-13 | 15:00
Ja, dat is dan alleen de Ventoux. Die etappe van vandaag is 250 km, daar doe je dan toch al snel een paar weken over. Stukje fietsen, hotel zoeken, hapje eten, beetje zuipen, de dag erna weer een stukje fietsen (niet te lang, anders word je moe) enzovoorts.
En dan moet je al die kastelen en kloosters die Herbert benoemt ook nog bezoeken. Daar gaat ook tijd in zitten.

Stormageddon | 14-07-13 | 15:06

Alle mensen die de vorige 20 jaar volhielden dat de tour schoon was roepen nu heel hard dat de tour eindelijk WEER schoon is.
.
Dus we kunnen heus aannemen dat de tour nu schoon is.
.
Want "ze" zeggen het...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 15:06

De berg der bergen! Eenzame rotsige reus rustend in een rustieke landschap van dwergen. Zolang je er nog nooit geweest bent heb je geen flauw idee wat de mystiek van deze puist betekent.

Datzegiktoch | 14-07-13 | 15:05

Stormageddon | 14-07-13 | 15:02 |
Ik heb nog nooit een fatsoenlijk rendement bij de Rabobank gezien, op geen enkel vlak.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 15:04

Stormageddon | 14-07-13 | 15:02 |

Niet te vroeg juichen, de zwaarste etappes moeten nog komen maar tot nu toe valt alles goed en zit alles mee dit in tegenstelling tot voorgaande jaren...

CornholioNL | 14-07-13 | 15:04

@Bakito | 14-07-13 | 14:56
Dus als Michael Boogert nou gewoon een keer de Alpe d'Huez had gewonnen, dan zaten we nu niet middenin bankencrisis. Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu wel.

VanBukkem | 14-07-13 | 15:02

Hoe zouden ze bij de Rabobank naar deze tour kijken? Nieuwe sponsor voor de ploeg en hoppa: 2 man bij de eerste 10 en een tourkoorts in Nederland zoals we die 25 jaar niet gezien hebben. Dan heb je als voormalig hoofdsponsor met weinig successen (en de successen die er waren met doping) het idee dat je zo'n wielerploeg 10 jaar lang voor de kat haar poesje in de wielen hebt gehouden.
Lijkt mij.

Stormageddon | 14-07-13 | 15:02

Bakito | 14-07-13 | 14:56 |

... zucht...

CornholioNL | 14-07-13 | 15:02

Bakito | 14-07-13 | 14:56 | + -2 -

Jou is ook geen topic te laag om zelf het klassement aan te blijven voeren hé ?

Supermatthijs | 14-07-13 | 15:01

Mooi dat de tour deze berg weer aan doet. Al was het alleen maar omdat er dan vooraf onderhoud aan de wegen gedaan is.

Bo Dreksma | 14-07-13 | 15:01

Stormageddon | 14-07-13 | 14:53 |
Fiets aan de hand, bergop wandelen, 20 km, 2 dagen moet lukken.

Watapatja | 14-07-13 | 15:00

Doen er ook Canadians mee?

lady blabla | 14-07-13 | 14:59

Iedereen die finisht vandaag, zit wel in de top.

Watapatja | 14-07-13 | 14:57

Alpe d'Huez was altijd een etappe waar Nederlandse renners furore maken. Helaas heeft de bankencrisis er ingehakt en heeft het boekhoudschandaal bij Rabobank en de gelijknamige wielerploeg zijn sporen na gelaten in de rest van het peloton.

Hopelijk staat er over enkele jaren weer en generatie op die zich weer kan meten met de absolute top als Armstrong en Hinault. Tot die tijd kun je net zo goed voetbal kijken, stelt ook geen moer meer voor.

Bakito | 14-07-13 | 14:56

Met of zonder doping, het blijft een hele prestatie. ( al moe is van naar de buurtsuper fietsen)

Het leven is zwaar | 14-07-13 | 14:55

Hopelijk kunnen onze cleane nederlandse renners iets laten zien.

Onderbuik | 14-07-13 | 14:54

@rara | 14-07-13 | 14:50
Ik zou dat best kunnen. Maar niet in de tijd die ervoor staat. Ik schat dat ik ongeveer een jaartje onderweg zou zijn. Misschien 8 maanden als ik me ga haasten.

Stormageddon | 14-07-13 | 14:53

Het zou leuk zijn als Mollema in de top van ket klassement kan blijven mee rijden.

brutus68 | 14-07-13 | 14:51

@Kaas de Vies | 14-07-13 | 14:22

Bergetappes, helemaal nu de Nederlandse jongens meedoen voor het podium, zijn altijd het bekijken waard...

Desmoulins | 14-07-13 | 14:50

Met of zonder doping, ik zou die tour niet uit kunnen rijden.

rara | 14-07-13 | 14:50

@Che_cuevara | 14-07-13 | 14:29
Roel van Velzen, maar dat weet iedereen.

rara | 14-07-13 | 14:47


Ik denk dat vandaag met name de Spaanse en Italiaanse renners met weemoed terug gaan denken aan de zogenaamde epo-jaren.

VanBukkem | 14-07-13 | 14:41

Achossie, de wielerhaters hebben de min-knop gevonden, gaat is lekker bij schoonmoeder op de koffie ofzeau....

CornholioNL | 14-07-13 | 14:41

Zijn de pluskudo's op?

Lijkt me logisch... | 14-07-13 | 14:40

Op roggebrood fiets je een stuk harder en langer dan op past. Vandaar die epo en cera.

KarelMarks | 14-07-13 | 14:40

500.000 mensen op de berg. Hopelijk gaat dat goed komen.

Boerenhoofd | 14-07-13 | 14:39

Voor 245 kilometer op de fiets zou ik mijn pannenkoeken met Norit beleggen, zeker met dit warme weer.

Ik was in Haren | 14-07-13 | 14:39

Kom op Mollema, je kunt het !!!

Succes voor alle renners vandaag,

Behalve Cavendish... die klootzak

ANGEL70 | 14-07-13 | 14:35

MoldieMart... ik bedoel Mollema!

Frikanknul | 14-07-13 | 14:35

Ik ben er klaar voor. Laat de Berg des Doods maar komen.

Boerenhoofd | 14-07-13 | 14:33

Go go go Ten Dam en Mollema! Laat die -andere- bloedspuiters een oud-Hollandsch poepie ruiken!

Den Meester | 14-07-13 | 14:33

Kijk toch liever in HD naar de NOS dan naar die crappy livestreams.

kicktherabbit | 14-07-13 | 14:31

@Kaas de Vies | 14-07-13 | 14:22
Heb je het al eens geprobeerd met een beetje doping?

VanBukkem | 14-07-13 | 14:30

Er is een grote kans dat de eerste die boven is de etappe wint.

Igor.The.Horrible | 14-07-13 | 14:30

*klaar zit met een wijntje, stukje kaas en genieten gaat*

CornholioNL | 14-07-13 | 14:30

Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden?

Che_cuevara | 14-07-13 | 14:29

Mensen ophouden met zeuren over doping: het leven is oneerlijk want als je in Cambodja geboren wordt is het ook veel moeilijker om profrenner te worden. Net als met alle drugs, alcohol etc. heb je alleen jezelf ermee.
Zo nu in de beugels. Een Grolsch beugel.

SharpEye | 14-07-13 | 14:29

Vlak voor de Mont Ventoux nog even een sprintje laten trekken. Benieuwd of die Zuid-Amerikaan er weer een klap op gaat geven. Of zal Contador alsnog wat gaan doen?

BeunDeHaas | 14-07-13 | 14:28

Moge de gene met de beste doping winnen.

Avi0 | 14-07-13 | 14:27

Hup Mollema!!!

DikkeKnop | 14-07-13 | 14:25

Dat op Koning/Koninginnedag het Nederlands eftal moet spelen. Een beetje dat idee.

Ga lekker vuurwerk afsteken en militaire parades houden.

kapotte_stofzuiger | 14-07-13 | 14:25

Kan wel wezen Prit Stift maar als je je beentjes stil houdt kom je niet boven, doping of niet en dan maakt het ook niet uit als je op een fiets zit 1 mille kost of 100 miljoen mille!

Man-Bijt-Hond | 14-07-13 | 14:22

Wielrennen kan mij niet bekoren, helaas behalve de finish. Hmm dit is eigenlijk ook van toepassing op mijn seksleven. En blijkt mijn mont ventoux ook vrij lastig te nemen.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 14:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl