Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PRINS FRISO KOMT NAAR HUIS DEZE ZOMER!

donorhart.jpg Hoezee! Laat het confetti sneeuwen en hou de NRC-redactie uit de buurt van artsen, faxen en telefoons! Prins Friso mag naar Huis (ten Bosch) deze zomer. Hij is uitbehandeld in het Wellington ziekenhuis en zojuist heeft de RVD bekend gemaakt dat de comapatiënt al is overgebracht naar Huis ten Bosch. Letterlijk staat er dit nogal pijnlijke eufemisme: "Deze zomer zal Prins Friso met zijn gezin doorbrengen op Paleis Huis ten Bosch, waar een medisch team onder leiding van Prof. Jan van Gijn en Dr. Michael Kuiper hem zal verzorgen. Hij is daar vandaag aangekomen.". We zullen niet zeggen dat berichtgeving over het verhuizen van een kasplant het ultieme komkommernieuws is, maar bereid u alvast maar voor op een wekenlange duidingsoorlog met royaltywatchers en medische beroepseerschenders in alle denkbare tekst- en televeerubrieken over de vraag wat het betekent dat Friso weer 'thuis' is. Is het een tegenvallertje voor patiënten die op een goed reserve-orgaan liggen te wachten? Of is deze verkassing van Prins Plant juist een koninklijke sterfhuisconstructie, met het Huis ten Bosch als aanstaand mausoleum voor de hersendode Oranje? En wie zal het langer volhouden om halfdood door familie omringd te zijn, het negertje of het prinsje? Enfin. Dit soort vraagstukken gaat net zo lang door deze zomer totdat uw eigen hersengolven hetzelfde patroon als die van Prins Friso vertonen: lekker dicht tegen een flatline aan. Update: Regio 15 heeft een pica van de groentekar bij Huis ten Bosch.

Reaguursels

Inloggen

En toch is het verschrikkelijk voor de hele familie,en natuurlijk ook voor iereen bij URENCO,waar hij financieel directeur van was..
Een grauwe dag in de uraniumbrandstofkernen wereld...

gimme a beat,rix | 10-07-13 | 07:55

De reden dat hij naar 0031 wordt verplaatst is dat het Ziekenhuis in Engeland wordt gesloten. Raar dat niemand in de pers dit heeft opgepikt, omdat de -gewone engelsman- zwaar tegen de sluiting protesteerd. Iets met aanrijtijden en bereikbaarheid spoedhulp enzo.

Fred Janssen | 10-07-13 | 07:21

-weggejorist-

Nietvoordekat | 10-07-13 | 03:29

@Den Meester | 09-07-13 | 15:55
Ik zou het eerder verstandig noemen. Maar goed, noem het vooral zoals je wilt.

Nietvoordekat | 10-07-13 | 03:22

@kogel kwam van links.
Lijkt oof jij van links komt.

eltorro112 | 10-07-13 | 01:12

Tijd voor een revolutie en ieder is het zelfde waard.
En niet in welke wieg je geboren bent.

eltorro112 | 10-07-13 | 01:11

Als mij dat zou overkomen lag ik allang onder de grond.
En ze hebben geeneens belasting betaald.
Betalen ze wel zorgverzekering?
Lekker aan schuiven bij bilderberg en consorten.
Als ik in dat bed lag was de stekkker al lang eruit.
Echt erg die twee deling.
Fuck it

eltorro112 | 10-07-13 | 01:08

en voor de familie is het altijd heel erg dat iemand (bijna) dood gaat: maakt niet uit of het mijn familie is, jouw familie, die van een onbekende, van een booslim jihadi, van een roof-fin of van een lid van het koninklijk huis. Niet zeiken dus.

dekogelkwamvanlinks | 10-07-13 | 00:19

Een normaal mens was inmiddels alweer anderhalf jaar geleden het kerstmenu voor de wormen geweest.
Hopen op een wonder is altijd leuk, maar uiteindelijk blijkt het alleen maar uitstel van executie geweest te zijn en het leven van alle betrokkenen voor altijd ontwricht te hebben.
Sterkte verder...

BTW: net en integer stukje van van Rossum; niets mis mee en zeker niet voor GS. Alleen voor lui die denken dat de graaiers met duits bloed ver boven het gepeupel verheven zijn lijken er toch een paar komma's verkeerd te staan?

dekogelkwamvanlinks | 10-07-13 | 00:15

slecht stuk, shame!

textprostitue | 10-07-13 | 00:06

@Freek de Leek

Met je laatste reactie geef ik je gelijk.
Maar we hebben in Nederland jaren gevochten voor gelijk recht en nu worden de eigen burgers gediscrimineerd. Door niet iedereen de zelfde kwaliteit te leveren in zijn of haar leven.
En mijn persoonlijke mening als ik al zo'n tijd niets van de wereld mee had gekregen, lag ik nu liever tussen de maden dan een beetje half dood tussen mijn familie te liggen die elke dag hopen dat ik weer beter wordt.
Dus mijn vraag voor wie houden we hem in leven?
Omdat we geen afscheid kunnen nemen? Vind ik dan wel een beetje zelfzuchtig..

likemonus | 10-07-13 | 00:06

Hoe je ook denkt over onze rare bananenmonarchie en die koninklijke zakkenvullers, het zal godsamme je vader, echtgenoot of zoon maar zijn. Beetje gemakkelijk om ze hierop af te zeiken. Kudtsituatie voor alle betrokkenen. Maar waarschijnlijk is dat niet stoer om te zeggen op GS.

Dizzydent | 10-07-13 | 00:05

Ik vind het geschreven stukje van Van Rossem en een hoop reacties vrij respectloos maar ik snap de uiterst meelevende reacties ook niet helemaal.

De beste man is volledig op eigen risico aan een hele risicovolle afdaling begonnen, helaas liep dit verkeerd af. Vervolgens is hij meer(!!!) dan 3 kwartier gereanimeerd, iedereen met een beetje medische kennis weet dat dit zinloos is, en per ambulancevliegtuig naar inmiddels zijn 3de locatie gevlogen.

De vraag of de leek, met alle bezuinigen in de zorg in het achterhoofd, ook deze behandeling zou krijgen is helemaal niet gek. Er zijn bejaarden in verzorgingstehuizen die maar 1 keer per week onder de douche gezet kunnen worden. Dit omdat er te weinig personeel is en het personeel wat er is wordt onderbetaald.

Nou is het een publiek geheim dat de Oranjes schatrijk zijn, die hebben een vermogen waar je misselijk van wordt. Dus wanneer dit hele circus uit eigen zak wordt betaald, geen probleem. Ik denk ook dat dat het geval is.

Freek de Leek | 09-07-13 | 23:42

Wat een respectloze en gevoelloze tekst en reacties hier. Dit is de eerste keer dat ik walg van zoveel puberaal gezwets. Wens jullie (bijna) allemaal een off-piste toe.
salsaparilla | 09-07-13 | 22:18 | + -1 -

Ik ben het volkomen met je eens, wat een domme reacties staan er hier.
Wat zijn dat voor mensen ?
Die zijn ook een beetje hersendood volgens mij.

ikkrijgjewel | 09-07-13 | 23:33

Er is het afgelopen jaar nog veel gelachen, hoor. Kijk maar in de bladen. Het is meer een schrikreactie van de mensen. Men moet ineens omschakelen.

Esprit77 | 09-07-13 | 23:29

Onaardig kutstukje!! Zal wel lollig bedoeld zijn.

navanico | 09-07-13 | 23:28

Binnenkort de 11 provinciën tour ?

Charles Swietert | 09-07-13 | 23:13

Benieuwd of u ook zelf kinderen of een echtgenote heeft, van Rossem? In dat geval gun ik u van ganser harte exact hetzelfde als wat Beatrix met haar zoon dan wel Mabel met haar man is overkomen. Datzelfde gun ik alle lolbroeken, die over een triest onderwerp als dit nog wagen om stompzinnige en infantiele grapjes te maken. Ik wist dat Nederland aardig is afgegleden qua normen en waarden maar dit artikel en vele reakties tonen aan dat het nog stukken slechter met ons gesteld is. Misselijkmakend!

Jan van den Heuvel | 09-07-13 | 23:13

Er is zo'n tv -programma waar iemand met een kist op zijn dak bij bekende Nederlanders langs gaat.
Misschien even tippen, dat ie eens gaat horen wat Friso er nu van vind allemaal.

LostSandWich | 09-07-13 | 23:00

We mogen blij zijn met een koningshuis dat ons toelaat de eigen regering te kiezen.
Dat was vroeger wel anders.

oplichter | 09-07-13 | 22:51

@salsaparilla | 09-07-13 | 22:18
Dus de off piste mag wel de reaguurders overkomen?
Maar iemand het einde gunnen (ja gunnen, ipv onthouden) mag niet in geval van iemand die zo ongeveer al dood is, ware t niet vanwege wat apparaten.

Stumper.

Causa Sui | 09-07-13 | 22:41

Huis ten Bosch is een betere locatie dan die in Engeland.
Bespaart een hoop uitvaartkosten.

Bataaf | 09-07-13 | 22:32

En ik maar denken dat hij naar het paleis van Doornroosje zou gaan. Koningen, Efteling, je weet wel.

Byter | 09-07-13 | 22:22

Wat een respectloze en gevoelloze tekst en reacties hier. Dit is de eerste keer dat ik walg van zoveel puberaal gezwets. Wens jullie (bijna) allemaal een off-piste toe.

salsaparilla | 09-07-13 | 22:18

Een zombie is een levende dode.
Ik moet bij het woord Friso telkens aan het woord zombie denken. Gek he.

Koos Knak | 09-07-13 | 22:13

Zal ze wel te duur worden in uk, bea kan niet meer gratis met regeringsvliegtuig enzo. Nu mag de belastingbetaler betalen voor de verzorging.

watazooi | 09-07-13 | 22:11

Alles zal wel goed afgeschermd worden. Het Dna van koninklijken is heilig. Begrijp die opmerking over privacy ook niet. Anderhalf jaar met rust gelaten zijn en dan orders gaan uitdelen over privacy. Overdreven.

Esprit77 | 09-07-13 | 22:08

Bea,van manteldrager naar mantelzorget.

Knappe snuiter | 09-07-13 | 22:00

Zo kom je wel aan je eigen risico bedrag.

Jan Toeternuitje | 09-07-13 | 20:47

Een medisch team onder leiding van een professor en dokter. Hallo?? En wij kunnen betalen voor die poppenkast? En krijgen wij ook die verzorging? Opzouten met die namaak zooi.

XipeTotec | 09-07-13 | 20:43

Niet leuk Van Rossem. Prins Friso was een beter mens dan dat jij ooit zult worden, dus praat niet zo respectloos.

g00f | 09-07-13 | 20:31

Wat hebben ze dan eigenlijk de hele tijd in dat peperdure ziekenhuis gedaan?

mindless | 09-07-13 | 20:18

Goed plan van die bolle, nu heeft hij de perfecte orgaandonor in zijn kelder liggen.

Bazooka Joe | 09-07-13 | 20:11

Het waarschijnlijk de enige die nog geniet van de SBS-programma's deze zomer !

Wilhem van Nathouwe | 09-07-13 | 20:05

Lol @ groentekar :)
.
Om te vieren dat Friso weer thuis is zal ik zijn lievelingsnummer even door de luidsprekers laten galmen:
"If I just lay here" van Snow Patrol!

McPhart | 09-07-13 | 19:52

Kansloos verslag dit. Het zal je vader of zoon of echtgenoot maar zijn. Een groot persoonlijk drama, wat een stoer BS verhaaltje van Van Rossem. Ik weet niet wie je bent Van Rossem maar ik hoop dat jij nooit hoeft mee te maken wat de directe omgeving van Friso moet meemaken.

strange matter | 09-07-13 | 19:43

Deze keer doe ik eens niet negatief. Immers wel de zoon van een moeder.

ad melkert | 09-07-13 | 19:42

Van Rossem, je bent een hork, zo praat je niet over *mensen* of ze nou blauw bloed hebben of niet, ga lekker azijnpissen over je eigen familie en geliefden maar laat dit soort gezever achterwege, met je groentekar -> want ies leuk om dit toch maar durven te posten qua durf-notering en moetkunnenwantmeningsuiting-ratio(sic!).

meganerd69 | 09-07-13 | 19:20

Is iemand van Koninklijke Bloede eigenlijk ook orgaan donor ???????
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, krijgt de eerste op de lijst dan gewoon een koninklijke hart?
Of wachten zij dan op een koninklijke gegadigde?

Benblij | 09-07-13 | 19:14

ik vind het allemaal heel zielig, maar vraag mij ook af wie betaald dit eigenlijk, en hoe lang gaat het door, als ik het zo hoor kan hij oud worden zonder dat hij het weet, like a zombie, als ze hem maar goed verzorgen, er is een prive staf aangesteld, dat kost klauwen met geld, wie betaald dat??????

Benblij | 09-07-13 | 19:03

@Mark van Leeuwen | 09-07-13 | 17:23
Dat je het boers gedrag noemt is nogal denigrerend tegenover de agrarische medemens. Fatsoensrakker zonder fatsoen.

rara | 09-07-13 | 19:01

Zelfs een lid van het koninklijk huis verdient dit stukje niet. Ga je heel diep schamen van Rossem. Goedkope poging om mensen te shockeren. Pathetic.

Sneeuwblauwtje | 09-07-13 | 18:56

Waarom bij zijn moesje en niet bij zijn vrouw.
Balsemen en bijzetten in de Delftse grafkelder, of moet hij nog even in de wachtkamer tot de verbouwing van de grote kerk voltooid is.

Bo Dreksma | 09-07-13 | 18:47

En z'n vrouw dan; getrouwd zijn met een plant, dat is toch een ramp, het wordt vast niet gewaardeerd door de gristelijke koninklijke familie als ze er een publiekelijk een minnaar bij neemt. Nog afgezien van t feit dat al die staatsbezoeken de afgelopen jaren naar landjes gingen waar je daarvoor per direct onthoofd zou worden, maar ook lokaal in de kerk valt dat niet altijd lekker.
Hoewel de konfam het er niet altijd zo nauw mee nam trouwens, schuinsmarcheren, maar dan vooral in t geniep, dat is wat anders dan daartoe door de situatie gedwongen worden.
Ik voorzie toch echt dat de stekker eruit gaat binnen nu en een jaar, onder t mom 'infectie in de longen door voedingssonde' ofzo.

Causa Sui | 09-07-13 | 18:25

Wie is Erikje?

kloosterkade | 09-07-13 | 18:23

@GainStyle | 09-07-13 | 17:56
Niet zo denigrerend. Jij komt hier binnenvallen en haalt Erikje erbij om je punt te maken.

Dus herhaal ik Storm nog maar even:
Joe lult uit joe nek.

La Vie En Rose | 09-07-13 | 18:04

GainStyle | 09-07-13 | 17:56 | + 0 -
Waarom reaguur je hier eigenlijk. Natuurlijk je goedrecht maar je gaat niemand tot Zwitsal bekeren. Eigenlijk moeten die Friso gewoon uit het nieuws laten. Er gebeuren zoveel erge dingen. Alleen omdat ie nazaat is van een 17e eeuwse roofridder worden we er mee doodgegooid

Zatkniss | 09-07-13 | 18:04

Ik vind het maar zielig, voor alle betrokken. Maar hopen dat Friso geen enkel bewustzijn heeft. Eigenlijk zouden ze beter de stekker...

The real McCoy | 09-07-13 | 18:01

Gelukkig mag het niks kosten...

Behangdelul | 09-07-13 | 17:58

Stormageddon | 09-07-13 | 17:48 |
Je bent niet dom, maar begrijpend lezen is wel een puntje.
Geeft niks, niemand is perfect, maar een discussie is op deze manier niet te voeren. Fijne avond nog.
.
La Vie En Rose | 09-07-13 | 17:45 |
*zucht*
Je kon er op wachten.

GainStyle | 09-07-13 | 17:56

Bij een niet bekende kasplant was allang de stekker dr uit getrokken en als een niet bekende kasplant iets gevaarlijks deed om in vegatieve staat te geraken, zoals of piste skieen, dan was de concensus in de comments eigen schuld dikke bult en waar kan ik het filmpje op dumpert een +1 geven....

paranoya | 09-07-13 | 17:55

@GainStyle | 09-07-13 | 17:25
Dat bedoel ik dus: de persoon niet kennen en de ziekte niet kennen en dan toch kritiek hebben. Erikje's kanker had geen ene moer met roken te maken. Nul komma nul.

Stormageddon | 09-07-13 | 17:48

@GainStyle | 09-07-13 | 17:25
Kap toch eens met die onzinnige vergelijking tussen Erikje en Friso.
Kanker krijgen en daaraan doodgaan op jonge leeftijd is iets heel anders dan het roekeloze gedrag van een ervaren skiër met dit tot gevolg. Ja, erg voor familie en vrienden. Maar een beetje spotten kan geen kwaad. Deed Erikje zelf ook. En als je daar niet tegen kan, soit, maar ga niet anderen de les lezen.

Overigens krijgen kleine kinderen ook kanker. Gratis en voor niets. Volwassenen, die gezond hebben geleefd, ook.

La Vie En Rose | 09-07-13 | 17:45

@GainStyle | 09-07-13 | 17:11
Dan moet je het misschien in het vervolg wat duidelijker opschrijven. Je vergelijkt beide gevallen wel degelijk doordat je Erikje noemt en het valt je tegen van Parsons. Impliciet is dat: beide gevallen zijn gelijk (anders zou je het niet noemen) en even impliciet: Parsons, ook in dit geval moet je je bek houden dan wel evenveel empathie betonen als toen

Het grote verschil is niet relatie met het slachtoffer, maar de oorzaak van de situatie en de bekendheid van de persoon alsmede de reden van bekendheid, zijnde zoon van een ongekozen staatshoofd. En nee, het hebben van een relatie met een patient is geen vrijwaring voor kritiek, of grappen. Het tegendeel wel: als je geen relatie hebt en geen flikker van de situatie weet dan is kritiek of grappen op z'n minst zeer onkies en dat was @Parsons voornaamste grief destijds.

Welnu: met Friso heeft elke Nederlander een relatie en iedereen is bekend met de situatie. Het was wekenlang voorpagina-nieuws en je kon er niet omheen. Als ouders van een doodgeboren kind krijg je nog minder informatie dan het Nederlandse volk van Friso's toestand toen.

Kortom: joe lullen uit joe nek.

Stormageddon | 09-07-13 | 17:40

La Vie En Rose | 09-07-13 | 17:30 |" GS doet niks anders dan misstanden in de politiek etc aanpakken. Maar dan zit jij wellicht alle topics op de Joop te lezen. "

Het enige wat GS doet is lafjes een beetje populistisch blaffen. Maar echt lekker doorbijten? Ho maar! Waar zijn de echte scoops? Sinds Ella Vogelaar is GS een main stream media geworden, vol met goedkoop roddelnieuws (PowNews & Glamorama), en die af en toe in de goeie reichting gaan, maar dan weer gauw afhaken als het serieus wordt, zoals met de EUSSR, en Snowden.

bokkenrijder | 09-07-13 | 17:37

15:52 LIBERTINOWITZ Is u het brave koorknaapje van Maxima? Ga eens lekker neuken.

grote haas | 09-07-13 | 17:34

En wie gaat dat specialistenteam, dat bij zijn familie in vaste dienst treedt, betalen? De KONING zeker?

grote haas | 09-07-13 | 17:31

@bokkenrijder | 09-07-13 | 17:14
Lul niet. Van Rossem heeft gelijk. We krijgen de komende uren, en wellicht dagen, weer een stortvloed van Friso-nieuws en duiders over ons heen. En je bent hier op GS, niet bij de VK.

En je tweede alinea is helemaal een gotspe.
GS doet niks anders dan misstanden in de politiek etc aanpakken. Maar dan zit jij wellicht alle topics op de Joop te lezen.




La Vie En Rose | 09-07-13 | 17:30

Wat een leuk stuk zeg, die comateuze Prins eens even goed afgezeken. Nu maar hopen dat z'n familie het nog leest en dan is de lol compleet. Ben benieuwd naar het volgende onderwerp!

HEvD | 09-07-13 | 17:29

Je zal dit stukje maar lezen als moeder zijnde...

beetjemoe | 09-07-13 | 17:25

Kanker, daar kies je niet voor.
Off-track skieen, wel.
Graftak | 09-07-13 | 16:58 |
Erikje rookte.
Dat is geen 100% garantie op kanker en al helemaal niet verdiend, maar je vergroot de kans om die klote ziekte te krijgen wel behoorlijk door te roken.
Kom maar op met die lawine (we willen wel on topic blijven) aan min-kudo's rokende medemens, maar het zijn nou eenmaal de feiten en ik heb ze niet verzonnen.
Off-piste skiën, roken, beide stom maar beide geen vrijbrief om iemand lachend en gierend te bespotten.

GainStyle | 09-07-13 | 17:25

@ rara | 09-07-13 | 16:00 | + 6 -

Ik heb nog even gekeken voor je, maar ik ben geen verhalen tegen gekomen over vrolijke euthanasie. Maar om de aftrap dan maar te geven, ik vermoed dat je binnen nu en een jaar ineens te horen krijgt dat Friso in het bijzijn van zijn familie overleden is. Zoiets. Zoals bij elke familie is het aan hen om dit te bepalen, dat staat volgens mij los van het koningshuis. En verder vind ik de berichtgeving en reacties ronduit boers. Ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar dat doe ik graag als ik ergens voor sta. Verder vind ik het wel best zo.

Mark van Leeuwen | 09-07-13 | 17:23

Ik heet Den Prinsch een hartelijk welkom in Jaderland.
Uw bedje ligt weer gespreid hier.

meneer der meneren | 09-07-13 | 17:21

bokkenrijder | 09-07-13 | 17:14
Wat een laf, smakeloos en niveauloos stukje 'journalistiek.' Goedkoop scoren over de rug van iemand die zich fysiek noch verbaal kan verdedigen. Bah!
--

Zo had ik het nog niet bekeken, maar je hebt wel helemaal gelijk. Van Rossem mag zich wel eens achter de oren krabben.

Invisions | 09-07-13 | 17:15

Wat een laf, smakeloos en niveauloos stukje 'journalistiek.' Goedkoop scoren over de rug van iemand die zich fysiek noch verbaal kan verdedigen. Bah!

Maar goed, trappen tegen een comateus lid van het koninklijk huis is natuurlijk makkelijker dan echte misstanden in de politiek en economie aanpakken!
-edit Zeg het ze ! -

bokkenrijder | 09-07-13 | 17:14

Wat een laf, smakeloos en niveauloos stukje 'journalistiek.' Goedkoop scoren over de rug van iemand die zich fysiek noch verbaal kan verdedigen. Bah!

Maar goed, trappen tegen een comateus lid van het koninklijk huis is natuurlijk makkelijker dan echte misstanden in de politiek en economie aanpakken!

bokkenrijder | 09-07-13 | 17:14

Standard | 09-07-13 | 17:08 | + 4
Ja, dat is een keuze.

Graftak | 09-07-13 | 17:13

Ja, jij vindt dat precies hetzelfde. Allebei even zielig en @Parsons moet z'n bek houden van je, want hij vond Erikje wel zielig en Friso niet.

Niet alleen vind jij beide gevallen hetzelfde, iemand die dat overduidelijk niet zo ziet mag dat niet zeggen want dat is kwetsend en valt jou tegen.

Welnu, meneer fatsoenrakker: dat maakt Parsons zelf wel uit en beide gevallen zijn niet gelijk ook al vind jij van wel.
Stormageddon | 09-07-13 | 16:54 |
Wow, je hebt echt geen moer begrepen van wat ik heb geschreven.
Quote me even waar ik zeg dat Parsons z'n bek moet houden. En als je toch bezig bent, quote me ook even waar ik zeg dat beide gevallen gelijk zijn.
Maar goed, je bent on a roll, dus
leg eens uit waarom het prima oke is om een vader van begin 40 die in coma ligt uit te lachen en waarom het verwerpelijk is om een verkeerd woord te zeggen over een jongen van begin 20 die kanker heeft?
Het grote verschil is: relatie.
Als je op geen enkele manier een relatie met iemand hebt, is het volgens sommige mensen dus geen enkel probleem om iemand die half dood is belachelijk te maken en uit te lachen (maar wel allemaal weer in de stress schieten als er een pest topic komt, over fatsoensrakker gesproken).
Heb je een relatie, van welke aard dan ook, met de patiënt, dan mogen er geen grappen en al helemaal geen kritiek meer geleverd worden.
Logisch.
Niet logisch, dat het voor sommige mensen blijkbaar teveel gevraagd is om iets verder te kijken dan hun neus lang is.

GainStyle | 09-07-13 | 17:11

Graftak
Juist ja. Dat is hetzelfde als jouw kind al fietsend aan het whatsappen is en pardoes overhoop wordt gereden. Fietsend whatsappen is een keuze, toch?

Standard | 09-07-13 | 17:08

In en in triest dat Bea nu ook al moet gaan mantelzorgen! Die had haar oude dag echt wel anders voorgesteld, dan poepluiers bij haar zoon te moeten verwisselen. Zal toch wel een vorstelijke vergoeding tegenover staan?

Arnold9638 | 09-07-13 | 17:08

rara | 09-07-13 | 17:00
Ach ja, klopt :) Gelukkig maar dat Nederland groter is dan GS.

Invisions | 09-07-13 | 17:06

@Invisions | 09-07-13 | 16:46
Nederland is groter dan GS. Hier op GS zijn we nu eenmaal wat onbehouwen, daar kan ik ook niets aan doen.

rara | 09-07-13 | 17:00

@miko | 09-07-13 | 16:31
Geen grappen maken miko, de moral fag brigade is weer in tha house.

La Vie En Rose | 09-07-13 | 16:59

@rara | 09-07-13 | 16:30
Als je de juiste artsen treft wel ja. Maar zo makkelijk gaat het allemaal niet.
En dat onze rechten qua leven worden ingeperkt klopt, maar daar zijn we zelf schuldig aan door niet in opstand te komen maar op die troep te blijven stemmen.

La Vie En Rose | 09-07-13 | 16:58

@GainStyle | 09-07-13 | 16:47
Nee, dat is alleen m'n image hier op GS. Die heb ik zorgvuldig gecultiveerd.

rara | 09-07-13 | 16:58

@GainStyle | 09-07-13 | 16:40
Kanker, daar kies je niet voor.
Off-track skieen, wel.

Graftak | 09-07-13 | 16:58

Monica1900 | 09-07-13 | 16:52
Denk dat Bea best boos was dat zelfs de beste dokters van de wereld haar prinsje niet wakker konden krijgen. We zijn potverdorrie van adel! We zijn geen plebs!

Graftak | 09-07-13 | 16:56

De man ligt in een fokking coma, van Rossem. Heb een beetje repsect. Een beetje maar. Als potdomme jouw vader of zoon in een coma ligt, wil ik precies zo'n stukje lezen. Goed?

Standard | 09-07-13 | 16:55

@Mark Smith | 09-07-13 | 16:47
Er is geen plank. Behalve die voor jouw hoofd. En de balk voor de kop van @GainStyle die een splinter in een oog bij een ander ontwaart.

Stormageddon | 09-07-13 | 16:55

@GainStyle | 09-07-13 | 16:40
Ja, jij vindt dat precies hetzelfde. Allebei even zielig en @Parsons moet z'n bek houden van je, want hij vond Erikje wel zielig en Friso niet.

Niet alleen vind jij beide gevallen hetzelfde, iemand die dat overduidelijk niet zo ziet mag dat niet zeggen want dat is kwetsend en valt jou tegen.

Welnu, meneer fatsoenrakker: dat maakt Parsons zelf wel uit en beide gevallen zijn niet gelijk ook al vind jij van wel.

Stormageddon | 09-07-13 | 16:54

En wat is de volgende stap van Belasting Bea? Moet Tinkerbel een handtas van hem maken op onze kosten zodat hij altijd bij zijn moeder kan zijn?

Monica1900 | 09-07-13 | 16:52

@Monica1900 | 09-07-13 | 16:48
Het interesseert me eigenlijk geen lor wat ze met die knul doen. Echter die moeder doet wat de meeste moeders zouden doen, als ze het kunnen doen. Dat kan je haar niet kwalijk nemen, hooguit het systeem waar ze het van doet.

Lafayette | 09-07-13 | 16:50

wat kon mozes ook alweer...

Petrus de Rewa | 09-07-13 | 16:49

De uitdrukking 'kasplantje' krijgt hier wel een heel foute betekenis. Een vegetatief mens die op kosten van de staatskas reisjes maakt waar hij niets van merkt, maar alleen omdat zijn moeder dat eist.

Monica1900 | 09-07-13 | 16:48

rara | 09-07-13 | 16:45 |
Dank je. Hoe bevalt dat, als een verharde, verbitterde zuurpruim door het leven gaan?

GainStyle | 09-07-13 | 16:47

Stormageddon | 09-07-13 | 16:37
Plank. Mis.
Jammer.

Mark Smith | 09-07-13 | 16:47

Een uit het plebs was al begraven geweest. Het koninklijke vleesch mag niet koud worden. Dat vind ik respectloos tav de rest van het volk.

Zatkniss | 09-07-13 | 16:47

@rara Erg he... een beetje fatsoen in Nederland.

Invisions | 09-07-13 | 16:46

@GainStyle | 09-07-13 | 16:40
Welkom op GS. Hoe bevalt dat, zo'n functie bij de fatsoenspolitie?

rara | 09-07-13 | 16:45

Oh , en reken maar dat ons Mabeltje. Met smart op het einde zit te wachten, dan kan ze weer een rijke crimineel aan de haak slaan. Ik heb nul , nul medelijden met haar.

Lief meiske | 09-07-13 | 16:42

Graftak | 09-07-13 | 15:41
En wie was jij liever Graftak, Friso of Kees? Juist ja, dacht ik al.

Mark Smith | 09-07-13 | 16:41

Graftak | 09-07-13 | 16:37 |
Doe eens even normaal joh, dappere dodo.
.
Stormageddon | 09-07-13 | 16:37 |
Lees mijn tegel nog eens en probeer het dan nog een keer.

GainStyle | 09-07-13 | 16:40

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Prima, geen moeite mee. Goede kwetsende humor is ook een kunst. Is in deze niet echt gelukt Van Rossem. Je kan beter dan dit ongeïnspireerde plempsel.

Lafayette | 09-07-13 | 16:40

@Graftak: Nee, te simpel :)

Invisions | 09-07-13 | 16:39

Neurochirurg Tulleken vanavond bij de surrogaten van Paul & Witteman. Minister Schippers zal de aanvraag voor een PGB persoonlijk behandelen...

Hyppo Kriet | 09-07-13 | 16:39

Dit is ongetwijfeld een goedkopere oplossing dan die inmiddels talloze vluchten naar Engeland.

b-ry | 09-07-13 | 16:39

Invisions | 09-07-13 | 16:35 | + -39
Rechtsboven. Rood knopje. X. Klik.

Graftak | 09-07-13 | 16:38

Dit is gewoon het begin van het einde. Ze willen hem denk ik thuis laten sterven .let maar op !

Lief meiske | 09-07-13 | 16:38

@GainStyle | 09-07-13 | 16:34
Oh ja, want kanker krijgen op je 20e is precies hetzelfde als op kosten van de belastingbetaler een lawinegevaarlijke besneeuwde helling afskieën voor het prinsheerlijke sportlife-gevoel.

Stormageddon | 09-07-13 | 16:37

GainStyle | 09-07-13 | 16:34 | + 0
Beetje dimmen , Zwitsal.

Graftak | 09-07-13 | 16:37

Zo Van Rossem, je dacht ik schrijf een stukje optima forma passend bij de slogan van GeenStijl. Je kunt ook te ver doorslaan, mijns inziens ook perfect gelukt.

Invisions | 09-07-13 | 16:35

@TonyD | 09-07-13 | 16:29
Folivora maakt contact met homebase
repeat
Folivora maakt contact met homebase

miko | 09-07-13 | 16:34

Parsons | 09-07-13 | 15:31 |
Juist van jou had ik zo'n reactie niet verwacht.
Weet je nog hoe het er hier aan toeging toen erikje was overleden? Die enkeling die het aandurfde commentaar te leveren op zijn lifestyle/behandeling daarvoor werd afgeslacht en was een ongevoelige hond. Ook ik heb hem twee keer een kaart gestuurd en ook ik vond het erg dat zo'n jonge vent uit het leven werd gerukt.
Ik kende hem niet. Ik ken prins Friso ook niet. Toch vind ik het erg voor zijn familie (vooral voor zijn kinderen) dat hij er zo bij ligt.
Jammer, dat het voor sommige mensen zo moeilijk is om een klein beetje inlevingsvermogen te kweken als het om 'die ander' gaat. En vooral jammer dat er dan zelfs op zo'n misselijke grappig bedoelde manier over gesproken wordt.
.
Prof.Ockels | 09-07-13 | 15:55 |
Hoe oud ben jij?
En wat heeft dat geintje dat jij hier die jaren rondloopt de samenleving gekost?

GainStyle | 09-07-13 | 16:34

Aatje | 09-07-13 | 16:28 | + 2
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Ga naar Joop als je lekker verschillig wilt zijn.

Graftak | 09-07-13 | 16:32

@Jackanders | 09-07-13 | 16:24
Ik heb 'm anders nog niet horen klagen.

rara | 09-07-13 | 16:31

Dus friso is aangekomen? Hoeveel kilo?

miko | 09-07-13 | 16:31

@La Vie En Rose | 09-07-13 | 16:23
Ja, ons recht op sterven is goed geregeld. Onze rechten qua leven worden wel steeds verder ingeperkt, dat dan weer wel.

rara | 09-07-13 | 16:30

"The Eagle has Landed"...
Ik herhaal
"The Eagle has Landed"...

TonyD | 09-07-13 | 16:29

@Oldtimer50A | 09-07-13 | 16:27
Maar genoeg zelf benoemde criminele prinsjes.

miko | 09-07-13 | 16:29



@kloosterkade | 09-07-13 | 16:17
Je kan een brandend huis niet verzekeren. Zo heet dat in verzekeringstermen.

rara | 09-07-13 | 16:29

@Ton Plafond | 09-07-13 | 16:24
Die columnist van de Nieuwe Revu is meer in haar straatje

Ing. eslapen | 09-07-13 | 16:28

Onnodig respectloos, jammer.

Aatje | 09-07-13 | 16:28

Komcomar nieuws, leuk

miko | 09-07-13 | 16:28

Nou, je kunt er op wachten dat een of andere bijziende lakei struikelt over een elektriciteitsleiding van de noodzakelijk apparatuur en dat de heer Friso (Prins Fris welteverstaan) het leven laat. Misschien ook wel beter zo...

Komt het NRC nog met een extra editie?!!

Hyppo Kriet | 09-07-13 | 16:27

Denk dat Bea in control is. Denk niet dat Mabel iets te zeggen heeft. Denk dat ze wel blij zal zijn als het voorbij is, zodat ze zich weer lekker omhoog kan neuqen. Graftak | 09-07-13 | 16:21 | + 0 -

Ze heeft haar top al bereikt. Er zijn geen andere prinsen meer vrij .....

Oldtimer50A | 09-07-13 | 16:27

Smakeloos verslag, sterkte gewenst aan de familie.

newray | 09-07-13 | 16:27

@Rene7559 | 09-07-13 | 15:40
And you go back to your cafe rene! Ga mimi neuken of zo.

@brutus68 | 09-07-13 | 16:01
Gezien zijn lompheid af en toe denk ik eerder aan prins bier himself.

miko | 09-07-13 | 16:26

Vind het makkelijk om dit op de KonFam af te schuiven, u zou ook uw geliefden zo lang mogelijk bij u willen houden. Het staat echter wel in schril contrast met "we gaan de behandeling van uw man morgen stopzetten" "nee, een andere keus is er niet"
Je kunt jaloers zijn en zeggen "omdat hunnie sente hebbu"
Maar uiteindelijk gaat het om een familie die een dode in leven houden, omdat ze hem niet kwijt willen. Dat mag je best een beetje sneu vinden. Ik wel.

Not Muhammad | 09-07-13 | 16:26

@Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 16:12 |
Wij betalen het circus, dus wij hebben er mee te maken.

dlseth_ | 09-07-13 | 16:25

Heel simpel hoor die strakke regie van de oranjes van Duitsen bloed. Precies zoals ik had verwacht: Eerst de kroning van de koning en dan nog voor de volgende wintersport de stekker eruit. Mabel zit als voorzitster van de donorenbeweging te springen om goede sier te maken met zijn organen. Oh wacht, ze gaan natuurlijk niet het goede voorbeeld geven.

Ergste is dat we naast Kwalbert Verlinde ook die volgevreten zogenaamde royality slijmbal en kwijl weer te zien krijgen. Een zogenaamde obesitas ontploffing in HD-breedbeeld formaat en dat net terwijl je zit te eten.

Kan Mabel btw als golddigger eindelijk weer gaan daten, want dergelijke types willen niet lang trouw blijven aan een man die meer weg heeft van een plantje. Is Peter R. de Vries niet wat voor haar, of te weinig op de creditcard?

Ton Plafond | 09-07-13 | 16:24

Zonder de titel 'Prins' was de arme man nooit zo belachelijk lang gereanimeerd, en was dit topic en zijn lijdensweg helemaal niet nodig geweest.

Jackanders | 09-07-13 | 16:24

Dat betekent dat er geen enkele hoop meer bestaat op wat voor verbetering dan ook en dat op niet al te lange termijn de stekker er uit gaat. Want dat mag niet in Engeland.
Een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen voor deze 'vakantie'. In Nederland, for all places.

La Vie En Rose | 09-07-13 | 16:23

http://www.youtube.com/watch?v=RMxpORK1UEk

Baby Rasta | 09-07-13 | 16:22

Aiii | 09-07-13 | 16:17 |
Denk dat Bea in control is. Denk niet dat Mabel iets te zeggen heeft. Denk dat ze wel blij zal zijn als het voorbij is, zodat ze zich weer lekker omhoog kan neuqen.

Graftak | 09-07-13 | 16:21

Toch netjes dat ze al die tijd op de organen hebben gepast en ze nu terugsturen.

blinde kip | 09-07-13 | 16:20

@kloosterkade
O wat zijn we weer lollig.
En wat hier boven staat, idd hopelijk lezen z n kinderen al die onzin hiero niet.

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 16:19

TypischTypetje | 09-07-13 | 16:14 |
Als jij en ik die Duitse bloedlijn hadden, dan kregen we een uitkering die 100x beter is dan de uitkering die een pauper kan krijgen (na veel papierwerk en gedoe). We hoeven dan ook niet eens elke week te solliciteren.

Graftak | 09-07-13 | 16:18

kloosterkade | 09-07-13 | 15:39
Lijkt mij ook waarschijnlijk.

Simon_GS | 09-07-13 | 16:18

@ITEACHYOU | 09-07-13 | 16:05
Als je door een machine gevoed wordt en je breinfunctie nagenoeg nul is, is dat wat mij betreft ook kunstmatig in leven gehouden worden. Nu hoeven ze de goede man natuurlijk niet te laten verhongeren, daar zijn toch vast wel legale euthanasie opties voor? Ik moet toegeven dat ik geen expert ben, maar ik neem aan dat Friso's vrouw hier volmacht heeft en een beslissing mag maken hierover?

Aiii | 09-07-13 | 16:17

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 16:12 | + 1 -

Welke overlijdensrisico verzekering zou u aanraden met de huidige stand van zaken?

kloosterkade | 09-07-13 | 16:17

En nu maar hopen dat zijn kinderen dit nooit lezen.

GainStyle | 09-07-13 | 16:16

Is dat leuk, een willekeurig iemand die in coma ligt en zijn familie zo bespotten? Of doen jullie dat alleen omdat het Prins Friso is?
Gewinflipt | 09-07-13 | 16:06 | + 0 -

Doen we inderdaad omdat het Friso is. Omdat ie koninklijk is, staat ie boven de Nederlandse burgers en is ie nu eenmaal heel bijzonder.

In casu: een bijzonder koninklijk kasplantje waar een plaatjes in de Hortus Botanicus misschien wel beter op zn plek is.

kloosterkade | 09-07-13 | 16:15

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 16:12 | + 1
Wat heb je met de e gedaan?

Graftak | 09-07-13 | 16:15

LJBrinkhorst | 09-07-13 | 16:11 | + 0
Prins - dat is hij
Plant - dat is hij ook

Graftak | 09-07-13 | 16:15

Graftak | 09-07-13 | 15:55 |
"Some animals are more equal..." - George Orwell - Animal Farm

TypischTypetje | 09-07-13 | 16:14

Laat die familie, althans op dit onderwerp, met rust, hebben wij toch geen bal mee te maken.

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-13 | 16:12

Terpen-tijn | 09-07-13 | 15:47 | + 0 -

Uitkering opstrijken?

kloosterkade | 09-07-13 | 16:11

@Graftak | 09-07-13 | 15:59 | + 1 -

Ik zie gewoon niet in waarom Friso met woorden als Prins Plant en groentekar weggezet moet worden, anders dan dat alleen maar wordt gedaan uit effectbejag. Ik begrijp dat GeenStijl niet Roomser dan de paus wil zijn, maar ik vind het zo Youp van 't Hekkerig. En nee, das geen compliment.

LJBrinkhorst | 09-07-13 | 16:11

Krijg de indruk, dat de prins in een Minimally Conscious State (MCS) leeft, een relatief nieuwe aanduiding. Het kleine beetje wetenschappelijk onderzoek, dat ernaar gedaan is, geeft kennelijk aan, dat er - hoe klein ook - een kans bestaat, dat iemand, die door een trauma in die staat geraakt is, er over een periode van een paar jaar weer redelijk bovenop kan komen. Neem aan, dat de familie er hun hoop op gevestigd heeft, dat de prins tot dat kleine percentage recuperanten zal behoren.

baba4oog | 09-07-13 | 16:10

Wanneer komt Ariel Sharon op staatsbezoek?

Ommie de HaatMoker | 09-07-13 | 16:10

Gewinflipt | 09-07-13 | 16:06 | + 0
Een willekeurig persoon zou nooit zo lang in coma liggen! Vanwege weinig geld in de zorg en bij geen hoop op verbetering/hersenactiviteit gaat er daar na een paar weken gewoon de stekker uit.

Graftak | 09-07-13 | 16:08

Is dat leuk, een willekeurig iemand die in coma ligt en zijn familie zo bespotten? Of doen jullie dat alleen omdat het Prins Friso is?

Gewinflipt | 09-07-13 | 16:06

Aiii | 09-07-13 | 16:00
Volgens mij ligt hij niet aan de beademing. Dus het enige wat je actief zou kunnen doen is geen voedsel/vocht meer toedienen.

ITEACHYOU | 09-07-13 | 16:05

Er staat duidelijk dat hij deze zomer hier in NL is dus gewoon FF op vakantie. Lekker een kleurtje pakken in de paleistuin. We zien later wel de vanantiekiekjes denk ik

Kazango | 09-07-13 | 16:05

Lekker gezellig naar Snowworld in Zoetermeer met de familie.

Rico den Hollander | 09-07-13 | 16:03

Prof.Ockels | 09-07-13 | 15:55
Dat sommigen van u over kosten praten in een dergelijk geval......... te walgelijk voor woorden. Is het niet zo dat de regels van "versterving" hier soepeler zijn dan in Engeland?

ITEACHYOU | 09-07-13 | 16:02

@Graftak | 09-07-13 | 15:59

Het schijnt dat Bakito Pieter van Vollenhoven is.

brutus68 | 09-07-13 | 16:01

Ik hoop dat ze dit doen zodat de goede man in bijzijn van zijn familie, thuis, kan sterven. Waarom zou je iemand die er eigenlijk al lang niet meer is nog zolang kunstmatig in leven houden? Ik snap dat je de eerste tijd nodig hebt te wennen aan het feit dat je geliefde man/zoon/vader/broer er niet meer is en nog enige hoop houdt dat hij wakker wordt, maar nu je zolang hebt gehad om te wennen aan het idee en over de shock heen bent gekomen wil je toch niet liever dan er een punt achter zetten, niet langer in het verleden leven en verdergaan met je eigen leven?

Aiii | 09-07-13 | 16:00

@Mark van Leeuwen | 09-07-13 | 15:54
Friso leidt wel tot discussies over de waarde van euthanasie, en dat is goed. Als je het onderwerp te zwaar vindt dan zou je es bij Disney.com kunnen kijken, daar is het allemaal wat vrolijker.

rara | 09-07-13 | 16:00

Ze kunnen hem ook vast bijschuiven in de kelder van de kerk in Delft. Veel verschil zou er tussen hem en de rest die daar ligt niet zijn.

Bert.H | 09-07-13 | 16:00

Als ie maar zijn belasting blijft betalen

MPdeH9 | 09-07-13 | 15:59

LJBrinkhorst | 09-07-13 | 15:56 | + 0
Serieus? Horkerig?
De koninklijke tokkies zijn ook gewoon vrij om te reaguren hoor. Weet zeker dat ze GeenStijl wel eens gezien hebben.

Graftak | 09-07-13 | 15:59

@Libertinowitz | 09-07-13 | 15:27
Ja. Dit is nodeloos kwetsend.

VanBukkem | 09-07-13 | 15:58

Een prof, dr en waarschijnlijk nog een kluit verpleegsters voor de verzorging. En mijn bejaarde buurvrouw werd vriendelijk verzocht maar snel dood te gaan omdat de kosten voor een hulp twee keer per week toch wel duur werd voor de gemeente.

sinar2 | 09-07-13 | 15:58

Ik ga toch maar eens een rechtsgeldige wilsverklaring regelen. M'n familie en vrienden weten dat ik dit gesol nooit zou willen, maar het maakt het voor de arts (juridisch) wel makkelijker om de stekker eruit te trekken als de boel goed op papier staat.

Andy Devins | 09-07-13 | 15:57

Mooi die gele "amblance"

van Oeffelen | 09-07-13 | 15:57

Tis makkelijk schoppen tegen iemand (en zijn familie) die niet kan reageren. WTF heeft Friso GeenStijl cum suis aangedaan om zo horkerig weggezet te worden? Als Friso Prins Plant is, is Van Rossem een mislukte cabaretier.

LJBrinkhorst | 09-07-13 | 15:56

@Mark van Leeuwen | 09-07-13 | 15:54
Beatrix en gevoelens? Dar harteloze serpent heeft evenveel emotie als dat Rutte verstand heeft of Spekman goede smaak.

dlseth_ | 09-07-13 | 15:56

gaat dat geintje kosten?

Prof.Ockels | 09-07-13 | 15:55

@Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:35
Een watje dus?

Den Meester | 09-07-13 | 15:55

Terpen-tijn | 09-07-13 | 15:45 | + 0
Toch maar geld legaal gejat van dat stomme klootjesvolk waar je als koninklijk persoon een paar keer per jaar als een koe voor moet paraderen.

Graftak | 09-07-13 | 15:55

Van mij mag dit onderwerp weggejorrist worden. Conclusies trekken doe ik zelf wel, en ik houd het er op dat Beatrix moeite heeft met afscheid nemen. Wat het natuurlijk ook is, het gaat tenslotte om haar zoon.

Mark van Leeuwen | 09-07-13 | 15:54

Durft te wedden dat ie nog steeds slimmer is dan z'n hersendode debiele broertje die nu koning is geworden. Is me dat ff een achterlijke bedoeling bij elkaar, heel dat koningshuis. Uitvreters.

Koettoerk | 09-07-13 | 15:54

@Terpen-tijn | 09-07-13 | 15:47
Och. Ze hebben jarenlange ervaring met Juliana.

Stormageddon | 09-07-13 | 15:52

@Baal Illegaal | 09-07-13 | 15:46
Heeft Prins Plant oranje wortels?

rara | 09-07-13 | 15:50

Voor de familie wordt het een lange lijdensweg, wat moet je nou met een levend lijk?

Terpen-tijn | 09-07-13 | 15:47

Prins Plant... vindt dit niet echt netjes.

Baal Illegaal | 09-07-13 | 15:46

Voorbereidende zet om naar euthanasie toe te werken lijkt mij. Is in NL vast makkelijker dan in GB.

HJdeT | 09-07-13 | 15:45

Prins Friso is mijn nieuwe favoriete Oranje. Vaste jaarlijkse kosten voor onderhoud en hij zegt niets achterlijks. Geweldig!

Leve Friso!

dlseth_ | 09-07-13 | 15:45

Kasplanten kunnen heel oud worden op kosten van de staat, want niemand durft nu meer de stekker eruit te trekken.
Bovendien speelt zoals gezegd geld geen rol.

Terpen-tijn | 09-07-13 | 15:45

@Kim Philby | 09-07-13 | 15:43

Nee, dat is onwaarschijnlijk. Maar toch geen prettig lot.

brutus68 | 09-07-13 | 15:45

Dima Beeline | 09-07-13 | 15:31 Erger nog, als ze inderdaad uiteindelijk "de stekker er uit zullen trekken" dan blijven ze rondlopen met de gedachte dat er altijd nog een kans geweest zou zijn dat als ze het niet gedaan hadden, hij nog bij had kunnen komen.

CynicalBastard | 09-07-13 | 15:43

brutus68 | 09-07-13 | 15:42 | + 0 -
Denk niet dat ie er zelf veel van merkt.

Kim Philby | 09-07-13 | 15:43

Tegen waarschijnlijk wil en dank in leven worden gehouden. Geen prettig lot.

brutus68 | 09-07-13 | 15:42

@CynicalBastard | 09-07-13 | 15:38
Graag gedaan, anticiperen is my middlename.

Conan de Rabarber | 09-07-13 | 15:41

Mark Smith | 09-07-13 | 15:31 | + -1
Als hij geen Friso maar gewoon Kees Buurman had geheten, hadden ze hem nooit zo lang gereanimeerd en als het een kasplantje was geworden hadden ze na een paar weken de stekker er al uitgetrokken. Bezuinigen in de zorg, je weet wel. Kees was ook een zoon, echtgenot, vader.
Maar ja, niet uit de vagina van Bea gekropen dus gewoon klootjesvolk.

Graftak | 09-07-13 | 15:41

waardeloos en totaal respectloos stuk. Ga eens iets beters verzinnen!!

Rene7559 | 09-07-13 | 15:40

Nu kunnen ze de komende twintig jaar continu afscheid nemen en het gaan accepteren ,dat maakt het eens stuk makkelijker.. not.. volgens mij had hij beter gewoon ver weg kunnen blijven en ongmerkt in de nacht het loodje kunnen leggen doordat iemand over de kabel struikelde, dit wordt zo'n niet los kunnen laten drama. Elk zenuwpulsknippertje heeft ineens waarde, totdat je er zelf ligt te knipperen in je coma.

Causa Sui | 09-07-13 | 15:40

gentle giant | 09-07-13 | 15:35 | + -1 -
Ik loop bijna dagelijks over het Spui maar ik kan me niet herinneren dat daar een zwembad ligt. Of is er iemand verdronken in de fontijntjes daar?

mindless | 09-07-13 | 15:40

Of zullen ze gewoon op Nederlands grondgebied de stekker eruit willen trekken. Kan ook natuurlijk.

kloosterkade | 09-07-13 | 15:39

dat is dan de tweede bekende comateuze Nederlander. de ene in bed, de andere in de 2e kamer.

Skunk57 | 09-07-13 | 15:39

Conan de Rabarber | 09-07-13 | 15:29 & CynicalBastard | 09-07-13 | 15:37 dank u.

CynicalBastard | 09-07-13 | 15:38

anne de graaf8209 | 09-07-13 | 15:30 | + 0 -
Dit spaart juist kosten. Trix pakte het regeringsvliegtuig om op en neer te vliegen heb ik weleens begrepen..

kloosterkade | 09-07-13 | 15:38

Mama, mag ik met Oom Friso spelen?

Nee Amalia, leg 'm nu terug in bed.

rara | 09-07-13 | 15:37

Ik mis even aan welk "negertje" van Rossem hier refereert. Wie helpt me?

CynicalBastard | 09-07-13 | 15:37

@gentle giant | 09-07-13 | 15:35
Voordeel is wel, als de bom in Nederland barst is Friso de laatste die wegrent.

Ing. eslapen | 09-07-13 | 15:37

Binnenkort in de bioscoop :
The King And Him.
Imax 3D

amin | 09-07-13 | 15:36

Gepensioneerde Bea kan nu dus de koninklijke geraniums en het koninklijke kasplantje verzorgen :)

Toch leuk op je ouwe dag!

kloosterkade | 09-07-13 | 15:36

Ik heb gehoord dat ie erevoorzitter wordt van de Abvakabo.

VanBukkem | 09-07-13 | 15:36

@Nequebard | 09-07-13 | 15:32 Wees blij. Ik zou niet graag hebben dat ze me zomaar meer dan een jaar zo zouden laten vegeteren.

Treurig varken | 09-07-13 | 15:36

@Mark Smith | 09-07-13 | 15:34
Als het niet nodig is, dan doe ik dat inderdaad niet. En ik heb nog niet eens kinderen of een vriendin.

Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:35

In het Spui is dit weekend een jongen verdronken, ging buiten de boeien, kon niet zwemmen, boven water gehaald 's nachts overleden in het ziekenhuis, (mijns inziens de stekker eruit).
En dan lees je dit over Friso die ff buiten de piste ging skiën.
Dan de tweets van Mabel over orgaandonatie nog in gedachten hebbend ga ik ff zwaar aan het bier.
Hypocriet kudtland.

gentle giant | 09-07-13 | 15:35

nowitsz
denk dat ze de kids meer eer en respect aan zullen doen door nu otch langzaam maar zeker de waarheid te gaan vertellen. en papa naar huis brengen lijkt me niet echt daar bij helpen.
ken de achtergronden verder niet, maar goed

CtrlAltDel | 09-07-13 | 15:35

Toch het duurste kasplantje ooit gok ik. was wat geweest voor op de Floriade of in de Keukenhof.

Zure Boer | 09-07-13 | 15:34

"We zullen niet zeggen dat berichtgeving over het verhuizen van een kasplant het ultieme komkommernieuws is,..."

En toch zeggen en daarbij zelf er een rubriek over schrijven, maakt jezelf ook een beetje van het komkommerniveau. Daarbij ook een beetje puberaal om het op zo'n niveau te brengen, puur en alleen om te laten zien hoe stoer jullie af en toe kunnen zijn bij geenstijl. Hou dit soort berichten voor pownieuws, of ga lekker een paar weken op vakantie als je niks beters weet te verzinnen.

haat | 09-07-13 | 15:34

Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:32
U neemt nooit en te nimmer ook maar enig risico?

Mark Smith | 09-07-13 | 15:34

@Parsons | 09-07-13 | 15:33
een marteldood sterven.

Parsons | 09-07-13 | 15:34

@hunman | 09-07-13 | 15:30
Mag niet van hun godje. Hij moet

Parsons | 09-07-13 | 15:33

Ons koningshuis wordt nou niet echt geroemd als het om hun om hun hersenactiviteiten gaat!

toetanchamon | 09-07-13 | 15:33

U en ik, en al het andere gepeupel, waren allang ontleed voor de wetenschap.

Snackbar van Allah | 09-07-13 | 15:33

Ah, één van de gasten van 'Zomergasten'
Of presentator, who cares.

Cuyahoga | 09-07-13 | 15:33

Overigens vind ik Friso nog steeds een enorme eikel. Als vader heb je de verantwoordelijkheid om geen onnodige risico's te nemen, omdat je ook een gezin hebt om aan te denken en voor te zorgen. Op het moment dat je zo gevaarlijk gaat doen (off-piste skiën zonder airbags terwijl je weet of behoort te weten dat dat link is) en het gaat fout, heb je niet alleen jezelf, maar ook je vrouw en kinderen.

Maar goed. Laten we vooral allemaal gaan janken over hoe zielig hij is.

Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:32

Ik ben blij dat hardwerkende Nederlanders op eenzelfde behandeling mogen rekenen als ze in coma raken. Oh, wacht, daar trekken ze de stekker er na hooguit twee maanden uit. Heerlijk, die standendiscriminatie.

Nequebard | 09-07-13 | 15:32

@Parsons | 09-07-13 | 15:31

Jij... anders nog vragen?... ;-)

Fatwabuster | 09-07-13 | 15:32

Arme Friso. Wel fijn voor zijn kinderen dat ze nu dichter bij de rest van de familie (inclusief oma die nu wat meer tijd heeft) zijn. Ik maak graag een uitzondering op mijn normaal gesproken aanvallende houding voor iemand die zich niet kan verdedigen.

Den Meester | 09-07-13 | 15:32

Ze kunnen hem op deze manier nog jaren artificieel in leven houden. Sowieso heef hij het feit dat hij technisch gezien nog leeft te danken aan zijn prinsenstatus. Als het plebs was, zoals jij en ik, dan had hij al jaren een tuintje op zijn buik.

Graftak | 09-07-13 | 15:31

Wie betaalt het in leven houden van deze kasplant eigenlijk?

Parsons | 09-07-13 | 15:31

mmmm klink goed, een prof en een dokter die de kalme, zwak pulserende pols voelen en de droge mond met wat rozenwater deppen, dat is wat anders dan 8 uur wachten op verschoning in je stinkluier met je doorligplek die nog erger riekt dan die luier.

Causa Sui | 09-07-13 | 15:31

Het betreft hier een vader, zoon en echtgenoot van Rossem.

Laat onverlet dat het sneust is dat hij eigenlijk al lang dood had moeten zijn.

Mark Smith | 09-07-13 | 15:31

Zal mooi kut zijn voor die kinderen. Lijkt me makkelijker als je pa gewoon de pijp uit is. Nu krijg je iedere fucking dag het idee dat hij nog wakker kan worden. Mag je al je belevenissen vertellen aan een pa die niet wakker wordt en er waarschijnlijk niks van hoort of ziet. Als ie nou nog met z'n ogen kon knipperen dan heb je nog een beetje communicatie. Ik zou zelf niet zo in coma hoeven liggen en m'n vrouw en kinderen dit (ongewild, nou ja, off-piste gooi ik eigenlijk onder gewild) aandoen.

Dima Beeline | 09-07-13 | 15:31

Geef die man toch lekker zijn rust. Ik begrijp niet waarom de koninklijke familie niet accepteert dat die hij al zo goed als dood is. En mocht hij ooit bijkomen is het nog maar de vraag wat hij nog WEL kan.

Persoonlijk zou ik liever dood willen zijn dan een kasplantje. Pure marteling.

hunman | 09-07-13 | 15:30

Geen goed teken. Als er zicht was op een spatje verbetering waren kosten noch moeite gespaard. Scheelt wel vliegkosten maar medisch tikt de teller door.

anne de graaf8209 | 09-07-13 | 15:30

Gefeliciteerd... duurde even maar Friso is dus weer beter... toch?

Fatwabuster | 09-07-13 | 15:30

Ach... al verplaatsen ze de arme drommel naar Antartica merkt hij het niet. Ben bang dat dit een aflopende zaak is.

papiJ | 09-07-13 | 15:29

Met de gouden handdruk voor Emile Lohman aan zorg moet hij toch wel weer op te wekken zijn?

Godsammekraken | 09-07-13 | 15:29

Nieuw hoogtepunt na dat stuk van quid over Mandela. We kijken ook uit naar jullie flatline!

Vl1jm | 09-07-13 | 15:29

Als ze'm nou op één kamer met Mandela leggen dan spaart dat ook weer lekker uit.

Conan de Rabarber | 09-07-13 | 15:29

@Libertinowitz | 09-07-13 | 15:27
Is het ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend?
Vertel me er meer over, alseblieft!

Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:28

kan hij mooi adviseur worden van zijn broer. die is namelijk een beetje dom en kan wel wat hulp gebruiken.

gooi en smijtwerker | 09-07-13 | 15:28

Willem-Alexander, Maxima en de kinderen zullen gaan wonen op Huis ten Bosch. En ergens in een kamer van dat paleis ligt Friso dus.

SamKoeman | 09-07-13 | 15:28

Prins Friso is de enige van het Koningshuis die openlijk toegeeft dat hij hersendood is.

Nietvoordekat | 09-07-13 | 15:27

Respectloos stukje, Van Rossem. Lekker horkerig ook. Er zijn ook mensen, die van Friso houden; denk bijvoorbeeld aan zijn kinderen.

Libertinowitz | 09-07-13 | 15:27

Heeft wat gekost.. maar dan heb je ook wat!

antagonist | 09-07-13 | 15:27

Mooi, als het mee zit kan tie van de winter weer off-piste skiën dan.

Methylfenidaat | 09-07-13 | 15:27

Precies op tijd voor de kerstvakantie...

Vakonov | 09-07-13 | 15:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken