
Hadden we vorige week al stilstaand maar
onomstotelijk bewijs van het keiharde feit dat mobiele flitsteams de veroorzakers zijn van acute horrorfiles des doods, vandaag is dit fenomeen
LIVE OP UW BEELDSCHERM te bekijken. Ter hoogte van Delft staat een flitsbusje ontzettend stiekem onder een brug geparkeerd waarvan de heren flitsaapjes op dit moment een eindje verderop zijn gelopen. En wat zien we? De A13 gaan
en masse in de ankers. Knalrode remlichten overal. Volstrekt begrijpelijke reactie. Wij van uw woest roze redactie zitten hier al een half uur lang oorverdovend hard REMMEN NOU naar onze HD-42" superplasma schermen te schreeuwen, puur in de hoop dat de dappere automobilisten onze waarschuwingen kunnen horen daar in Delft. Goed. Als we dan toch bezig zijn met Kamervragen over het belachelijk
decadente CJIB-interieur, kan iemand dan ook gelijk moeilijk doen in de Kamer over deze flitsfile-teams des doods? (
via)
Lievv: Rijkswaterstaat komt de blutgeflitste burger
te hulp met waarschuwingssignalen. Dat is
dus verboden. Kan ook zijn dat ie het flitsagentje staat te vertellen dat-ie op GeenStijl staat.
Update: Flietsboesje ies
pleite. Want beter kijkt niet heel Nederland mee terwijl je files (of erger: kop-staartjes) staat te veroorzaken. Rijkswaterstaat-knipperkar staat er nog wel.
Reaguursels
InloggenIk herinner me dat bedrijf nog, dat, toen er een flitser stond, dit aangaven op hun reclamebord. Geniaal!
Hier.. gevonden.. mijn bewegende bewijs dat het overal zo is.. filmpje is al wat ouder, en te lang, maar het is maar om de hele vertraging aan te geven, skippen naar het einde voor de clou.
www.youtube.com/watch?v=lV8MobnlPHQ
Het recht om een wapen te dragen is helemaal zo gek nog niet. Het CJIB en de EU (met onze politici als 'het circus jeroen bosch') zijn geduchte vijanden!
@Skunk57 | 02-07-13 | 15:55
Gevaar gevaar gevaar gevaar!
Staan ze nou ALWEER daar. Om gek van te worden. Vorige week ook al hetzelfde liedje. File vanaf de A20 tot aan dat kutviaduct waar die gasten staan. Vermoeiend.
"In de ankers gaan", wie heeft deze idiote uitdrukking nou weer verzonnen? Mijn auto heeft helemaal geen ankers.
Je hebt wel eens dat je even moet stoppen langs de kant van de weg, om een aansteker op de achterbank te zoeken ofzo, of omdat je Alfa Romeo het begeven heeft, maar... zet die auto dan wel effe zo weg dat de overige weggebruikers ook doorhebben dat je geen flitsambtenaar bent. (Maar dat hoef ik jullie reaguurders niet te vertellen natuurlijk.)
Wordt de file niet gewoon veroorzaakt door te hard rijdende mensen die in de ankers gaan hangen om een boete te ontwijken? Want laten we even eerlijk zijn, te hard rijden is geen recht. Als je je netjes aan de maximum snelheid houdt, hoef je helemaal geen boete in te koppen.
Of je doet dat wel, en veroorzaakt geen file. Misschien als we een hogere boete op het veroorzaken van files zetten...
stelletje hypocriet knurften. Te hard scheuren en dan een ander in gevaar brengen.
Zet ze met z'n tweeën op een scooter en deze lease hufters zullen ontkennen. Gajes!@!
@hangtiet met knoop | 02-07-13 | 14:06
Ben je (taxi)chauffeur of koerier? Ik word namelijk altijd een beetje sceptisch als mensen beweren meer dan 40/50 duizend km in een jaar te rijden. Dat kan eigenlijk niet, tenzij je beroepschauffeur bent en met rijden je geld verdient. Taxichauffeurs en koeriers kunnen vrij makkelijk 70.000 tot 100.000 km halen, anderen eigenlijk niet.
Want 70K is minimaal 2000 uur per jaar in de auto en dan moet je nogal doorkarren om gemiddeld 35 km/u te halen, zeker in Nederland (file, stoplichten).
Met 48 uur werken per jaar en een 40-urige werkweek ben je 1920 uur kwijt. Dus met een kantoorbaan of ander werk op een vaste plek moet je woon-werkverkeer minimaal 6-7 uur zijn om die 70K te halen, zo'n forenstijd heeft bijna niemand.
Zelfs vertegenwoordigers met een groot rayon (laten we zeggen Noord Nederland - Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel) halen dat niet; ik heb dat een tijdje gedaan: ik kan het weten.
Ik wil je best geloven dat je 70K per jaar rijdt, maar dan vraag ik me wel onmiddellijk af wat voor werk je dan doet. Is gewoon mijn natuurlijke scepsis.
pomtiedom | 02-07-13 | 12:59
Totale controle? Als ik de andere topics lees dan wil ik geen totale controle afgeven aan dat soort mensen. Noord-Korea is groter dan je denkt. Het 'wij weten het beter' virus is gevaarlijker dan de kippen of varkens ziekte.
Tsja, vanochtend langs gereden terwijl die gasten nog aan het opzetten waren. Direct maar in Tomtom gezet zodat anderen een struikrover-waarschuwing krijgen. Blijkbaar hebben die gasten op de foto geen Tomtom, dan hadden ze wel eerder geremd.
Ik wou nu nog dat anderen ook hun Tomtom hiervoor gebruiken :(
@ozewiesewoze | 02-07-13 | 13:48
Jouw punten zijn stuk voor stuk te weerleggen.
Bijvoorbeeld gaat iemand die naar zijn snelheidsmeter kijkt hier geen minuut naar turen maar hooguit een seconde. Hierdoor wordt je dus niet afgeleid om verder naar het verkeer te kijken. Net zoals je +/- 5 keer per minuut in de spiegels (achteruit/zijkant links/zijkant rechts) zou moeten kijken.
Als iedereen de van jouw benoemde inzicht zou hebben dwat gevaarlijk is en wat niet" dan hadden auto's geen veiligheidsgordels, kreukelzone en airbag nodig. Helaas heeft dit niemand - ik ga zover om te zeggen dat er misschien 0,01% van de automobilisten hiertoe in staat zijn. Feit is dat er ieder jaar tig-duizend ongelukken gebeuren. Maar zoek maar iemand die zegt "Het was mijn schuld."
Ik heb in mijn auto-rij-carriere drie keer een ongeluk gehad. Twee keer was het MIJN schuld. Kan ik nu inschatten wat gevaarlijk is en wat niet? Waarschijnlijk niet. Ik rij zo'n 70k km per jaar, en iedere dag merk ik dat er situaties zijn die gevaar opleveren omdat ik ergens anders mee bezig ben of de bestuurder naast mij.
Heeft de maximum snelheid een nut? Waarschijnlijk wel. Hebben al die regels nut? Waarschijnlijk wel, omdat er in het verleden iets grondig mis ging.
Ik wil jou wel zien als de agent voor je deur staat met de mededeling dat je partner/kind/ouder is doodgereden omdat iemand dacht dat-ie wel een inzicht had wat gevaarlijk zou zijn.
Los van het feit dat de controles meer het doel hebben om de staatskas te spekken is er genoeg te zeggen over het nut van regels.
Als dit bij jou tot het reflex "allemaal NSB'er" leidt - dan ben je toe aan een bijles geschiedenis. (nuttige) Regels opvolgen is iets anders dan een ideologie te ondersteunen waar het doel is om mensen uit te roeien.
ozewiesewoze | 02-07-13 | 13:48
In je betoog van 12:44 begin je je eerste zinnen over WO-2. Heeft geen klap te maken met het onderwerp.
Dus vallen je goede argumenten, die vanaf "Het gáat er nou ...." helaas iets minder uit.
Je vergelijking met de Koos-Spee fanclub is dan juist wel weer een prima! Dan is direct met het heden verbonden en mensen weten meer dan prima over wie je het hebt.
.
En schelden heeft geen nut (en doet bij mij niet zeer). Ook daarmee haal je je inhoudelijke argumenten onderuit.
ozewiesewoze | 02-07-13 | 13:48
Het is geen kwestie van tere zieltjes, het is een kwestie van beschaving als je je medereaguurders niet direct uitkaffert voor achterlijke loser, schaap of eng volk. Verder zou je betoog enorm aan zeggingskracht winnen als je de nsb vergelijking achterwege liet. Je hebt namelijk her en der wel een punt maar door je overdreven gekrijs krijg je de credits niet.
Parasitisme, niets minder.
TheStef | 02-07-13 | 13:22 | + 1 -
Ik rem niet voor een flitser, ik rij ALTIJD op de cruisecontrol en die staat 10km/h harder dan de toegestane snelheid. Sinds ik dit doe heb ik nooit een bekeuring meer gehad voor te hard rijden.
Ik rij minimaal 3x per week zeeland naar amsterdam en terug, dus flitsers en trajectcontroles genoeg onderweg.
Heeft de directie van het CJIB thuis ook de inrichting laten vernieuwen door de zelfde interieurleverancier?
@gekrenkte mensen. Wat een tere zieltjes zeg.
Mijn excuses als ik jullie beledigd heb, dat was niet de bedoeling.
Maar mijn vergelijking is slechts wat het is; een vergelijking van de denkwijze en in optiek een heel treffende. Niet meer, niet minder. De een vergelijking van vorm, niet van inhoud.
Jammer dat dat dan net wordt uitgelicht, in plaats van het punt dat ik tracht te maken.
Mocht je overigens ooit in een kijkersfile terecht komen, dan moet je vooral niet kankeren op de gasten die bovenop hun rem gaan staan om te kijken of ze bloed kunnen zien, maar op de mensen die daar op de rijbaan liggen leeg te lopen. Nieuwsgierigheid is tenslotte een normale, menselijke reactie die je niet al te serieus moet nemen.
* | 02-07-13 | 12:57 | ...moraalridder...
@TheStef | 02-07-13 | 13:22
Ik zie je probleem niet. Ik rij vrij constant op de snelheid mbv mijn cruise control. Ik hoef dus niet op mijn snelheid te letten zoals je het beschrijft.
Als dan voor mij geremd wordt (gebeurt dus ook bij vaste flitspalen) dan rem ik af als mijn voorganger remt, anders niet.
Resultaat: Twee snelheidsboetes in +/- 25 jaar. Nog vragen?
Ik ga hier dus nog een keer (just for you) de "houd je aan de snelheid" zeloot uithangen.
Ik betaal genoeg belasting - afgelopen jaar zo'n beetje de stand van de Hero-Brinkman-Wachtgeldometer.
Als ik iets niet wil dan is het om nog meer van mijn geld voor NIETS weg te geven. Dat doe ik met mijn cruise control. Als er mensen zijn die denken dat ze harder moeten rijde - be my guest. Ik heb er op de snelweg weinig moeite mee. Ik kom vaak in DE en kan dus met grote snelheidsverschillen omgaan. Je wilt harder rijden - ga je gang. Maar omdat iedereen weet dat er veel langs de snelweg geflitst wordt weet je ook dat de pakkans hoog is. Dus stop met het gepiep.
En ja - ik weet dat deze controles niets met verkeersveiligheid te maken hebben, maar puur met geld aftroggelen. Om de bovengenoemde reden doe ik er dus niet aan mee.
Nog iets over de winst van harder rijden. Ik moet regelmatig naar Berlijn, Frankfurt en verder. Als ik vanaf de grens 180 rij ipv 120 dan is het op zo'n stuk (400-600km) een tijdwinst van +/- 15 minuten. Als iemand zo vriendelijk wil zijn om voor mij de snelheid uit te rekenen hoe hard je moet rijden om op het stuk Den Haag- Rotterdam (a13) 10 minuten eerder thuis bent hou ik me aanbevolen. Ik vrees dat je hiervoor wel een Blackbird SR-71 nodig hebt.
Ik was dus ook op de A13 vanochtend en heb ook hard geremd. Dit deed ik omdat vanwege de file die daar aan het ontstaan was, de matrix borden op 70 sprongen. Kortom, ipv 100 mocht je ineens maar 70, met een flits-auto in de berm die uit is op je knaken. Ik ga dan niet op coulance rekenen maar neem het zekere voor het onzekere; de rem er op.
panadol | 02-07-13 | 12:50 | + 2 -
Het is niet eens hun schuld, ze krijgen het ook maar van bovenaf opgedragen de politiek is weer eens de schuldig die verzinnen al die bullshit.
We schoppen vaak tegen diegene die de opdrachten uitvoeren maar vergeten vaak wie al die ellende verzint, daar ligt het probleem.
Aan alle "houd je aan de snelheid" zeloten
IEDEREEN remt bij een flitser, ook diegenen die zachter dan de toegestane snelheid rijden, dat is namelijk de eerste reactie, eerst remmen en dan pas kijken hoe hard je nu eigenlijk rijd.
Maar ja, sommigen in deze draad letten blijkbaar meer op hun kilometerteller dan op het verkeer, ik vraag mij af wat veiliger is
Ik voeg standaard in bij afrit Ikea, er stond vanmorgen inderdaad file, 100% zeker dat dit te wijten was aan de struikrovers die onder het viaduct stonden inderdaad. Ze stonden zelfs (flitsmeister, elke ochtend en middag) twee kanten op vanmorgen.
Het is mij trouwens een raadsel waarom daar en waarom op dit tijdstip, want zonder struikrovers voeg je daar sowieso elke ochtend in op fiets snelheid.
Lach,
Nederlanders zijn zeer acociale auto rijders,
Punt.
Schaamteloze landverraders, iemand die dit 'werk' doet kom ik liever niet tegen als het oorlog is. Nu ook niet trouwens...
ozewiesewoze | 02-07-13 | 12:58 |
Bij de eerste zin gestopt met lezen.
Prettige dag verder.
Dat ding parkeerde daar vanmorgen al om 0715uur.. Zullen ze aardig wat binnenharken.
Dat flitsen is niet zo erg maar die debielen die 90 rijden waar je 100 mag en dan alsnog gaan remmen als ze een auto zien staan dat zijn de gevaren op de weg !!
Valt me bij dit soort topics op dat er toch nog een groot aantal nsb-ers aanwezig is onder ons.
[...]
ozewiesewoze | 02-07-13 | 12:44 |
.
Jammer van de onnodige verwijzing naar WO-2, want je argumenten zijn goed. En ben ik het ook roerend mee eens.
En inderdaad: waarom op de A4 tussen Den Haag en Leiden een dure trajectcontrole om overdag de boel op 100 te houden. Terwijl je 's nachts daar nu opeens 130 mag....
Iedereen reed voor de trajectcontrole al harder dan 100, zonder dat dat voor noemenswaardige problemen zorgde en opeens was daar de (m.i. overbodige) handhaving. Wil ik dat begrijpen? Nee, en ik denk velen met mij ook niet.
Ja, controle is op sommige plaatsen hard nodig, maar dat is niet op een recht stuk op een snelweg. Maar bij scholen, in woonwijken, zie je ze nooit, want dat levert natuurlijk gewoon niet genoeg op.
@panadol 12:50: Ik ken dat stukje weg (reed vanochtend ook weer langs die controle), en ik kan wel geloven dat die snelheidscontrole veel meer gevaar voor het verkeer oplevert dan de mensen die daar gewoonlijk 120 doen (wat trouwens ook de oude maximumsnelheid daar was). Laat ze controleren op plekken waar hard rijden gevaarlijk is, en laat ze de grens op snelwegen op 15km te hard zetten. Gaat dan iedereen 10km te hard rijden? Vast wel. En als je dan net 1km/h over de grens zit heb je het ook echt aan jezelf te wijten. Het valt me trouwens op dat het verkeersbeeld op wegen waar geen controle is veel rustiger is dan op wegen met bijv. trajectcontrole, een enkele idioot die veel te hard rijdt daargelaten.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat iedereen (net als ik) tijdens zijn- danwel haar lunchpauze hier reaguurt in de panelen?
Ik heb dus ooit eens zo`n boete gehad voor het waarschuwen van een tegenligger voor een snelheidscontrole.. Staat daar een motormuis in de bosjes (apart van de controle) die mij daar speciaal voor heeft aanhouden.
Geeft die apenbal niet alleen een bekeuring, maar ook een preek dat mijn gedrag levensgevaarlijk is omdat wanneer iedereen dat zou doen, niemand meer adequaat zou reageren bij het seinen met groot licht bij daadwerkelijk gevaar. Ehh, ja. Precies.
Dat soort geneuzel maakte me eigenlijk nog kwaaier dan de boete an sich..
Van afstand makkelijk geklets, maar als je er zelf rijdt, weet je pas wat voor gevaarlijke situaties die flitser daar oplevert! Heb opzich geen moeite met flitsen (alhoewel ik de meeste controles dieptriest vind opgesteld staan!), maar deze locatie is echt levensgevaarlijk. Ooit geprobeerd serieus met zo'n lapzwans van de politie hierover in gesprek te gaan, maar die zijn totaal niet voor rede vatbaar. Het is wachten totdat het hier echt een keer serieus fout gaat en dan zullen ze alles aangrijpen om wie dan ook de schuld te geven, maar de schuld ligt dan wel degelijk bij die flitsagentjes en bij niemand anders!
@Humpf | 02-07-13 | 12:55
Precies - iedereen doet maar wat, heeft geen idee hoe hard men rijdt, en gaat dus voor de zekerheid maar remmen. Heeft dus niets met die flitser te maken, maar met wezenloze bestuurders die niet opletten wat ze aan het doen zijn... kudtvolk.
ozewiesewoze | 02-07-13 | 12:44
Waarom zou je eigenlijk gas bij moet geven om "de ander niet tot last te zijn"? Niemand kan jou en mij verplichten om de regels te overtreden. Jij hebt het volste recht om met 120 (cq 130) op de linkerbaan een inhaalmanoeuvre uit te voeren, mits je niet op het laatste moment naar links vliegt of niet onnodig links blijft plakken. Als ik een ander niet tot last wil zijn, laat ik me niet opjagen door met 140 in te halen, maar blijf ik eventjes rechts wachten tot de meute voorbij is.
Ik blijf het bullshit vinden. Oorzaak zijn niet de flitsers, maar de mensen die geen auto kunnen rijden (lees: gaan remmen). Wat is dat toch hier in Nederland? Altijd wordt geroepen om strenger handhaven, behalve in het verkeer, daar vindt iedereen blijkbaar dat-ie 't recht heeft om zelf te bepalen hoe of wat. Is het nou zo verschrikkelijk om 100 te moeten rijden? Ook al is de weg leeg?
Ik ben voor een systeem met een GPS kastje in iedere auto op het dashboard die de snelheid meet en aangeeft wat de max. snelheid op die weg is. Zodra je erover gaat (na enige tijd/afstand zodat inhalen mogelijk blijft en na een waarschuwing dat je te hard gaat) begint een teller te lopen met de boete b.v. 1 per km / kmh te hard. De boetes worden via de weg portalen geüpload met een stukje gps historie om de overtreding precies te kunnen reconstrueren en te bewijzen.Het kastje uitzetten/sjoemelen kan worden opgemerkt middels de huidige trajectcontrole camera's : wel een auto, geen signaal van bijhorende tracker= boete wegens sjoemelen. Alle flitsers kunnen verdwijnen evenals deze agenten aangezien in heel Nederland/Europa hiermee real time kan worden gecontroleerd. Privacy is geen punt want alleen in geval van een boete hoeft de data te worden bewaard en geüpload.
Bijkomend voordeel, als iedereen zich netjes aan de snelheid houdt kan er ook sneller worden gereden. Bij de bepaling van max. snelheid voor ene nieuwe snelheid wordt namelijk berekend wat veilig is (zicht, bochten, af/toeritten, etc hebben hierin een rol). Als uit die berekening komt dat je daar 131 km/h kan rijden volgens de normen wordt vaak gekozen voor 120 omdat men ervan uitgaat dat de meesten toch wel harder rijden dan op de borden staat. Met 100% controle zullen mensen minder snel te hard gaan rijden.
Wie is voor/tegen, argumenten kom maar
uhm,
geen idee,
volg GS al jaren, reageer sinds kort,
een Duitser is geen mof,
vroeger wel, en die generatie had een punt,
was is hun leven,
maar ik niet,
en jullie leven ook niet,
en voor de oudere reaguurders hier,
Laat het aub.
@smith
lezen achterlijke loser, probeer het nog maar eens.
dat je geraakt bent door de vergelijking snap ik. Maar daar gaat het nou net niet om, maar het is wel tekenend voor schapen zoals jij.
Wat is dus al zeg: natuurlijk moeten mensen die zich niet aan de regels houden bekeurt worden. Daar zijn het regels voor die gelden voor iedereen, daar is verder geen discussie wat mij betreft/.
waar ik me me aan stoor is dat mensen zonder meer accepteren dat er regels onder het mom van veiligheid worden gehanteerd terwijl overduidelijk is dat de veiligheid hier geen cent mee geholpen is, en door dit soort handhaving alleen maar in het nauw komt.
Ik geef aan dat er al lang en breed andere middelen zijn om de veiligheid in de vorm van max snelheden te handhaven.
als je daar nou eens op reageerde ipv de vergelijking, dan werd je hier mss een keer serieus genomen.
Gewoon aan de snelheid houden, hoef je je ook niet rot te schrikken en op de rem te stampen. Wel typisch dat ik alleen op de linkerrijstrook panieklichten zie.
Laatst reed ik over de A15 waar je 120 mag en dat werd ook gereden, maar bij het zien van een struikrover ging men toch pontificaal in de ankers. Het is dus een natuurlijke reactie om te remmen bij een controle, zoals het is om weg te rennen van een leeuw.
ozewiesewoze | 02-07-13 | 12:44
Als je in dit land vol controles, en zeker op de hierboven genoemde plaats, een bekeuring krijgt voor te hard rijden ben je gewoon een sukkel, of je neemt het risico dat je een bekeuring kunt krijgen en je houdt verder je jankbek.
Makkelijker kan ik het niet maken. Je kinderachtige NSB vergelijking slaat dan ook nergens op, maar doet het waarschijnlijk leuk op verjaardagen.
die zijn vrij vlot weg...
Verdomme, kan de politie AUB ophouden met opzet levensgevaarlijke situaties veroorzaken zodat hardwerkende burgers nog wat extra geld uit de zakken geklopt kan worden? Smeerlappen.
@ Godsammekraken | 02-07-13 | 12:19
Als dát geen permaban oplevert...
Te hulp? Ik denk dat dit een nieuw niveau van automobilisten naaien is: zet er een bordje wegwerkzaamheden bij en verdubbel je boete! Nog meer meubeltjes voor het CJIB.
Valt me bij dit soort topics op dat er toch nog een groot aantal nsb-ers aanwezig is onder ons.
Met hun "regels zijn regels" en "rij dan niet te hard"
In 40-45 was er ook een hele kudde mensen die mak de ", regels" zomaar accepteerde zonder zich af te vragen of ze het doel wel dienden of een andere reden hadden.
Het gáat er nou net om dat het grootste deel van de "hardrijders" helemaal geen bewuste hardrijders zijn, maar mensen die op het verkeer letten in plaats van op hun dashboard/snelheidsmeter. Mensen die wel ff net gas bijgeven als ze iemand inhalen, om de andere weggebruiker niet tot last te zijn. Mensen die zich bewust zijn van wat gevaarlijk en niet gevaarlijk is, en mensen die snappen dat de maximumsnelheden zoals ze gelden nogal waanzinnig zijn.
Het gaat er hier om dat men een onveilige situatie creëert door schrik-reacties op te wekken. Niet alleen bij de hardrijders, maar juist bij de mensenn die zich er niet van bewust zijn, of nog erger, mensen die toch al voor de zekerheid 110 rijden waar je 120 mag, uit angst voor de "veiligheidstroepen" dus op zich al een gevaarlijke situatie, maar die dan alsnog van schrik op de rem vliegen
ALs de overheid echt wilde dat men niet harder reed dan toegestaan dan zou men wel digitale begrenzers in elke auto verplichten, welke middels gps per weg de verschillende dan toegestane snelheden ingeprogrammeer zou krijgen. Allemaal technisch al lang en breed mogelijk.
Maar dat doet men niet, puur om financiele redenen, wat dat betreft is de overheid al lang door de mand gevallen. En bijna idereen heeft dat door. Alleen de koos-spee fanclub, hier blijkbaar ruimschoots aanwezig nog niet.
eng volk. Van dat volk dat midden in de nacht op bij een verlaten zebrapad 5 minuten voor een rood voetgangers-stoplicht staat te wachten, niet meer in staat om zelf na te denken.
brrrr.
Ze stonden zelfs aan beide kanten onder het viaduct, tegelijkertijd.
And it's gone.
Flitsnazi's zijn vertrokken.
-weggejorist-
en nu kan je mooi het verschil zien, busje gaat pleite en mensen stoppen met remmen.
@Kaas de Vies | 02-07-13 | 12:05
Dat valt automatisch in de categorie road-train met oversize load. Dus 30 km/h.
Ik moet trouwens zeggen dat nu ik een tijdje kijk ik het veel schokkender vind hoe mensen hier 'rijden'. Bumperkleven, amper een meter afstand houden achter vrachtwagens. Laat ze liever achter die idioten aangaan. Hardrijden / remmen is hier het probleem niet.
VanLeeuwen, dat *kuch* Lieve Rijkswaterstaat wagentje voert een wegwerkzaamhedenbord. Daardoor krijgen alle bekeuringen die werkzaamheden bonus, terwijl er geen wegwerker, pion of machine staat.
zat 1 min te kijken al 5 bijna ongelukken gezien. Maar mensen is voor de veiligheid hoor.
Achja, weet niet wat ik erger moet vinden, die file of dat je zo te kakken bij collega's komt te staan, dat je in het afvalputje beland der politie stazi nsb macht. dat je word gedegradeerd tot flits officier der Nederlansche wegen.
Man man man wat moet die man een hekel aan zichzelf hebben en wat moet die man zich kapot irriteren en schrikken dat er steeds net niet ongelukken gebeuren, door zijn toedoen! Chapeau!
Dus alleen de eerste 4 worden geflitst, die remmen en daarna rijdt iedereen 'te langzaam' om geflitst te worden. Lekker efficiënt weer...
Tip: Ga alleen flitsen op plekken waar niet zoveel auto's rijden en waar het ook daadwerkelijk gevaarlijk is om te hard te rijden.
Ik denk dat er meer op de rem trappen na het zien van de knipperende lichten waarmee wegwerkzaamheden worden aangegeven.
Het busje is pas later zichtbaar in het voorbijrijden.
Kan er ook iemand in de Kamer zich afvragen waarom voetgangers, fietsers en brommers bijna nooit bekeurd worden? Terwijl hun groep de helft van de jaarlijkse dodelijke slachtoffers vormen? Vooral ouderen sterven bij bosjes door dit falende beleid.
Waarom wordt er in het fijnmazige wegennet waar zij sterven zelden tot nooit geflitst? Als er al binnen de bebouwde kom geflitst wordt is dat op doorgaande wegen met gescheiden fietspaden en stoplichten, waar het wel goed gaat. Gewoon in winkelcentra en bij scholen, waar iedereen haast heeft, niemand elkaar de ruimte geeft, iedereen midden op straat zijn auto neer pleurt en iedereen tussendoor probeert even voorlangs te gaan worden de lijkkisten gevuld.
Kan iemand zich afvragen waarom in Nederland 90% van de bekeuringen op kenteken worden uitgeschreven? Zonder de mogelijkheid tot een educatief gesprek of waarschuwing. Zonder de mogelijkheid om te controleren op valse platen (ruim 100.000 in NL), of te bekeuren voor Poolse platen. (Geen centrale kentekenadministratie in Polen.)
Je ziet allemaal mensen remmen, die geeneens te hard rijden. Zoveel vertrouwen is er dus nog in dit systeem.
Baron Wilhelmus | 02-07-13 | 12:17 |
Ik probeer het ook niet goed te praten, maar ik heb er wel begrip voor.
Nu mogen van mij alle snelheidscontroleurflitsers nu nog door een verdwaalde meteoriet worden getroffen, maar volgens google-maps-traffic is er toch echt geen file. Sorry.
maps.google.com/maps?q=delft+a13&...
@Godsammekraken | 02-07-13 | 12:19
Doe nou niet, je bent net terug.
boete voor een snelheidsoveschrijding van 8 kilometer (voor aftrek van de meetcorrectie) plus 7 euro administratiekosten is 30 euro. dat zijn dus tweehonderdmiljoen bekeuringen voor 30 euro ofwel - uitgaande van tienmiljoen auto's - twintig de neus. anderhalf per maand.
Dat busje staat er al de hele ochtend dus, rond 8:30 reed ik er (in filevorm) langs.
Maar detail: Er staat geen flitser bij, is alleen een radar. Iets verderop, bij de oprit/afrit naar tankstation stonden een politieauto en twee motoragenten te wachten om snelrijders op te vangen.
Maar die waren er dus niet zo veel..
@baba4oog | 02-07-13 | 12:11
Pas maar op. Anders ga ik zingen.
'En masse in de ankers'?
Yeah right.
Ik zie het niet.
Gewoon je eigen aan de regels houden werkt voor iedereen het makkelijkst, heb je ook minder stress en het is een stuk goedkoper.
Kapitein_Koek | 02-07-13 | 12:15
En toch zijn het niet de popo's die op de rem trappen, toch?
bumperklevers...
De volgende stap is de beelden met intelligent monitoring scannen op automatic threat detection, dan via de EU rechtsstreeks naar de VS sturen.
"The primary objective of intelligent monitoring is to develop advanced and innovative algorithms for human decision support in combating terrorism and other criminal activities, such as human trafficking, child pornography, detection of dangerous situations (e.g. robberies) and the use of dangerous objects (e.g. knives or guns) in public spaces. Efficient tools for dealing with such situations are crucial to ensuring the safety of citizens. "
ec.europa.eu/enterprise/policies/secur...
www.indect-project.eu/
Ze hebben er snel wegwerkzaamheden van gemaakt met een rijdende afzetting, oplichters!
zes miljard bij elkaar flitsen is ook een optie.
Aan al die gasten die lopen te janken over die mensen die in de ankers gaan? Ja dat is achtelijk, maar vergeet niet dat de meeste mensen dat tegenwoordig in een reflex doen omdat de boetes asociaal duur zijn in verhouding met het delict.
Wegwerkers erbij? Is dit een indekker van de politie of een strategie om hardrijders te pakken.
Eventjes zitten kijken maar het is echt zo. Iedereen (zowat) trapt op de rem...
Inmiddels is er iets met knipperlichten voor gaan staan. Interessante ontwikkelingen!
Ik ga de weg niet meer op zonder mijn bewapening; smartphone met Flitsmeister. Ideaal! Kijken hoelang het nog duurt voordat dit ook strafbaar gesteld wordt.
heeft de popo zelf deze foto gemaakt? van hun grensverleggend werk/aanwezigheid.
Ik zie geen file. Inderdaad wel wat idioten die op de rem trappen.
@Godsammekraken | 02-07-13 | 12:09
i.chzbgr.com/maxW500/5322411776/hE40D...
Die politieauto reed wel erg hard en remde niet.
Trouwens ook weer overduidelijk onnodig links rijden, hulde voor het aantonen van dat gruwel!
@ Godsammekraken | 02-07-13 | 12:09
Als een soort Jordy van Loon van GS, whoehaha...
@Fart Fader | 02-07-13 | 12:06 | + 0 -
Ja mooi he?!
Nu live afwachten tot het eerste ongeluk gebeurd
Als extraatje, de idioten die hier in de ankers gaan hun rijbewijs afnemen ivm creëren van gevaarlijke situaties!!
De stem van David attenborough hoort bij deze live-documentaire:
'Here we see your government silently lurking in the shrubbery, waiting to attack its innocent and helpless prey.'
@Fart Fader | 02-07-13 | 12:06
Yep. Weet nog steeds niet waarom. Ook niet waarom ik weg was trouwens. Maar ik ga door; voor al mijn fans :-)
Die files ontstaan niet door de flitsers, maar door die achterlijke mongeaulen die op de rem trappen omdat er een busje langs de weg staat. Rij dan NIET te hard stelletje lutsers! Maar ja, altijd makkelijker om de schuld af te schuiven.
die staan er geloof ik elke dag ...
@ Godsamme
Je bent er nu al weer! Heb nog een bedelbriefje voor je naar Joris gestuurd, misschien heeft het geholpen...
Ja handig.
En dan gaan ze voortaan de apparatuur (nóg) verdekter opstellen zodat men niet meer schrikt.
Kunnen we dáár weer over zeiken.
opnemen, bij ongeval de staat aanklagen. bewijsmateriaal is er dan.
maar ze zullen wel een nieuw regeltje verzinnen, dikke boete bij het remmen bij een flitspaal.
Jankers. Als je je nou simpelweg aan de snelheidslimieten houdt, is er geen vuiltje aan de lucht...
Ze reden dus te hard.
Leuk gezicht.. hij begint alleen helaas al te haperen :P
@ Kaas de Vies 12:05
Dat zoeken we op!
Het CJIB had nog een aantal nieuwe tuinsets nodig hoorde ik
Gezeik altijd met die flitsfuiken.
@Godsammekraken | 02-07-13 | 12:05
Ah, u is weer terug?
Das mooi :)
Hoeveel dodelijke verkeersongevallen moeten er nog vallen?
Ik heb een busje met fietsenrek en trekhaak, hoe hard mag ik daar?
File? Waar dan?
".. acute horror*files* des doods.."?
Om maar niet te spreken van de acute horror*doods* des doods
Struikrovers.
REAGEER OOK