Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toch rechtszaak tegen bestolen horeca-ondernemer

saddamkwamgratissnacken.pngCriminele organisaties in Nederland weten dat de wet hen vaker beschermt dan tegenwerkt. We noemen een BREIN, een BUMA of een CJIB. Maar ook de BWO, de Bond van Wetsovertreders, weet hoe je een gang naar de rechter maakt. Als zaak-aanspanner en niet als gedaagde, welteverstaan. Vorige week dreigde de boevenbond met een rechtszaak tegen hotel-restaurant Sevenster te Delden, nadat die foto's en videobeelden van een notoire eetpiraat op hun Facebook hadden gezet. De man bleek een ware plaag voor hardwerkend MKB in een groot gebied in Oost-Nederland en de Zechpreller had in Duitsland al honderden keren toegeslagen, maar dat weerhield de Bond van Wetsovertreders er niet van om te sommeren dat de beelden offline moesten, omdat de eigenaar van Sevenster speelde met de privé van de dader. Maar gelukkig: de horeca-oplichter werd dezelfde dag nog opgepakt tijdens het proletarisch koekhappen in Deventer, de eigenaar van Sevenster verwijderde de beelden en BWO trok - met enige tegenzin - de aanklacht in. Maar omdat eigenaar Rosendal 'arrogant' reageerde op de sommatie, wil de boevenbond alsnog een rechtszaak. Zodat ze de hardwerkende horeca-ondernemer nog eens vijf- tot tienduizend euro lichter kunnen maken. Argument: "De ondernemer heeft deze ellende bewust over zichzelf afgeroepen, en daar hangt een prijskaartje aan." Mogelijk binnenkort op dit weplok dus een nieuwe inzamelingsactie voor gratis geld voor alweer een gedupeerde van de rechtsstaat.

Reaguursels

Inloggen

Wat een arrogante club van volslagen idioten zeg, die gasten van de BWO, niet te geloven wat een stumpers. Wees blij dat zo'n criminele hufter gepakt wordt. Gaan ze zeuren over internetbeelden. Je verzint het niet. Ik denk dat moeders van privacy-leuteraars zich rotschamen. Je zal zulk achterlijk nageslacht op de wereld hebben gezet.

lekker wijf | 27-06-13 | 22:30

Dit moet echt stoppen hoor..... Hoe leg je dit een -let op!- een normaal redenerend mens uit met enig gevoel voor waarden en normen?

Zijn we zo ver doorgeschoten in het respecteren van privacy voor diegene die willens en wetens de boel bederven? Laat maar... retorische vraag... wat een wereld, compleet gestoord!

Baruch de Spinazie | 27-06-13 | 22:30

-weggejorist-

Byter | 27-06-13 | 19:14

het blijven boeven he...

yuryzelluf | 27-06-13 | 18:55

Sterker nog, tijd dat rechtshulpverlening compleet wordt afgeschaft. Criminelen verdedigen is geen taak van de overheid. Daar sluiten ze dan maar lekker een verzekering voor af. Of niet.

sitzkrieg | 27-06-13 | 17:02

Lol, de BWO, je verzint het niet..

Maar ik snap wel dat ze de man aanraden om de BWO opdracht te geven een rechtsprocedure te starten:
dat betekent KASSA!:

Momenteel heeft de BWO onderstaande leden (stand per 1 februari 2013);

- 45 Advocaat-leden
- 5 strafrecht- en penitentiair recht juristen

De BWO krijgt gelden uit contributie’s, donatie’s en rechtshulpverlening op uurtarief.

Hoog tijd dat immorele advocaten eens aangepakt worden.

sitzkrieg | 27-06-13 | 16:57

Het wordt toch te gek - een clubje van verdomde asocialen die strafbare feiten plegen en daar ook nog trots op zijn. Dat soort verdiend te worden opgehangen.

JohnDee | 27-06-13 | 16:39

Ik snap hun truc wel... geen processen doen is ook geen gratis subsidiegeld ontvangen. Geen luizenbaantje meer...

duitse herder | 27-06-13 | 16:22

is er eigenlijk al een Islamitische Bond van Wets Overtreders ? .. je weet tog

(c)ZWITSUL | 27-06-13 | 16:11

wat een idioten die 'Bond' .. foute club maar 'all in the name' * kots

(c)ZWITSUL | 27-06-13 | 16:09

Gijsbert kreeg een Euro en hier gaat weer een Euro naartoe indien jullie een actie starten.

MacMiep.nl | 27-06-13 | 15:19

Als het een overtreding is om zomaar iemands foto op faceboek te plempen dan kiest die bond toch nu de verkeerde kant?
Ze zouden de ondernemer juist moeten steunen.
Geeft al weer aan hoe dom of ze zijn bij de BWO.
De oplichter/eetpiraat pleegt n misdrijf toch ?!
En de ondernemer beantwoordt dat met een overtreding van de wet op de privacy .... toch?!

amin | 27-06-13 | 14:59

Laten we een zaak aanspannen tegen de BWO.
Omdat ze in gemeenschap en vereniging er voor zorgen dat ons land onveiliger wordt door het overtreden van de wet te promoten dan wel mogelijk te maken, obstructie plegen op de rechtsgang en ons recht op verdediging, en omdat ze pogen ons prive leven te manipuleren door de inhoud van onze social media te willen bepalen.
Ik stel voor dat we hoog inzetten met bijvoorbeeld de aanklacht voor n staats-ondermijnende vereniging of misschien zelf terrorisme. Geld inzamelen is goed maar dan niet stoppen als het benodigde bedrag is gehaald dit keer maar doorgaan om een zaak tegen hen te kunnen bekostigen.
En natuurlijk allemaal meedenken om nog meer aanklachten tegen ze te kunnen doen. Wij zijn met zn allen hier toch slimmer dan een vereniging voor potentiele crimineeltjes.

amin | 27-06-13 | 14:47

Nederland heeft de best beschermde diersoort ter wereld: de crimineel.

bruin1 | 27-06-13 | 14:39

"Bond van wetsovertreders." Niet te geloven. Ik dacht eerst dat het een goede grap van De Speld was. Maar zoiets bestaat dus echt in dit land. Allejezus, wat een land :-((

jojo1956 | 27-06-13 | 14:36

bah wat een smeerlappen, tom staal ga eens ff kontenschoppen daar.

BozeHenk | 27-06-13 | 14:24

Is Job C. eigenlijk lid van de BWO?

kibambam | 27-06-13 | 14:05

De Bond van Wetsovertreders zal ongetwijfeld de fijnbesnaarde , keurig articulerende en in goede doen verkerende ( jaartje sabbatical zeilen ) D66-er de heer J.Kohnstam aan hun zijde vinden. De heer Kohnstam is voorzitter van de Commissie ter Bescherming "privacy" en heeft uit dien hoofde meerdere malen gewaarschuwd voor de ímpact van de sociale media en fora als GS. Privacy ,in zijn optiek, is derhalve ook in het geding daar waar geboefte parasiteert op anderen. Het wachten is op zijn reactie in dezen.

Jan Boule | 27-06-13 | 14:05

Idd, willem, maar ja, wat kan hem dat bouten? Hij heeft inmiddels gratis zn dikke pens vol gevreten, en de volle aandacht blijkbaar.

KannieWaarZijn | 27-06-13 | 14:04

Die voorzitter van de bond heeft een bijstandsuitkering, maar samen met wat vrienden ook een eigen vliegtuig wtf

billenbijter | 27-06-13 | 13:52

Volgens mij is er maar 1 die de wet bleef overtreden en dat is de eetpiraat.
De rest is oorzaak en gevolg.

Willem van Rood | 27-06-13 | 13:48

Als molotov-gooiende pseudo-tokkies een zak reaguurcentjes krijgen moet dat voor een hardwerkende bestolene ook wel lukken.

tweezer | 27-06-13 | 13:44

Pfff. Ik ben al jaren lid van de BMOH (Bond van Midden-Oosterse Kopafhakkerts).
Wat is er tegen bont eh... een bond?

Van Dikhout | 27-06-13 | 13:40

Stuur Tom Staal er opaf

zare | 27-06-13 | 13:40

Ondernemers en burgers worden standaard geweerd cq op afstand gehouden cq ontmoedigd door politie en justitie om te melden of aangifte te doen maar deze bond weet de weg en regelt een rechtzaak.
Ik ben net terug van vakantie en loop alweer de hele dag te godveren. Een filmpje op internet plaatsen is strafbaar maar moorden in Syrië kan zomaar. We moeten vrijheid inleveren want terrorisme maar een vvd/pvda-er herkent ze niet als ze op schiphol aankomen. Net bekend dat oude tijden herleven en dat huizen kopen niet meer kan voor hele bevolkingsgroepen. We hebben alles maar te pikken van een handjevol idioten met een overheidspetje op.

eastender | 27-06-13 | 13:33

Voor degenen die dit verhaal niet helemaal begrijpen geeft de bond op haar website het volgende advies:

"Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met de voorzitter/woordvoerder
van de BWO, Pieter Vleeming, op telefoonnummer 06-29297018.U kunt
ook bellen op het nummer 06-29297018"

The_Beum | 27-06-13 | 13:32

De enige oplossing die wel werkt: emigreer naar een democratisch land... dat heb ik 5 jaar geleden al gedaan.

duitse herder | 27-06-13 | 13:30

De rechtspleging in dit land is KRANKZINNIG.
We moeten er maar mee leren leven.......

Beneveld | 27-06-13 | 13:24

deze Bond is een gesubsideerd speeltje van Linkschmensen neem ik aan?!zogenaamd voor de goede zaak en dan lekker gesubsidieerd de werkende mensen lastig vallen met dit soort berichten want er zijn ook mensen die het niet zo goed als mij hebben en daar is zoń bond voor en dat is lief en en sociaal!ga is d**d...

Djenghiz_ken_net | 27-06-13 | 13:20

Als je in het buitenland vertelt dat we hier een "Vakbond voor Wetsovertreders" hebben, komen ze niet meer bij van het lachen en terecht want zoiets kan alleen in het land van Gekke Henkie.
Tsja, het verenigingsrecht is sterk in Nederland, zodat helaas dit soort verenigingen, net als de Hells Angels, gewoon bestaansrecht hebben, maar dergelijke juridische spitsvondigheden zijn natuurlijk allang niet meer aan de gewone burger uit te leggen, toch Marx Rutte.

Schweinchen Dick | 27-06-13 | 13:16

LOL ---> "Het enige contact dat Louis ooit met de heer Vleeming heeft gehad dateert uit begin 1992. Beiden zaten toen gedetineerd in Sittard en maakten daar deel uit van de gedetineerdencommissie"

www.louisseveke.nl/node/147

Ik begrijp nu beter waarom Dhr Vleeming het opneemt voor een crimineel, hij was er namelijk zelf ook 1!

K0fr@ | 27-06-13 | 13:10

Die gasten zullen wel een hoop kosten hebben om hun website in 6 talen te brengen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-13 | 13:10

Tijd dat er een soort greet wilders opstaat om ons te redden.

Skunk57 | 27-06-13 | 13:08

Aan diefstal hangt natuurlijk geen prijskaartje.

Guido | 27-06-13 | 13:08

ja dr hangt inderdaad een prijskaartje aan. Voor die bond dan he..

-Wil- | 27-06-13 | 13:08

Van plan om een misdrijf te plegen? Mail eerst de bond van wetsovertreders voor wat algemene tips.

De Drent | 27-06-13 | 13:07

Stuur maxim er maar heen, Tom moet de EU slopen. Voor een ieder zijn bestwil.

Europasceptisch | 27-06-13 | 13:03

De rechtsstaat van ons land is in een staat van onrecht belandt.

Petrus de Rewa | 27-06-13 | 12:58

Als je steelt wordt je foto op internet gedeeld.
Hup Geert!

billenbijter | 27-06-13 | 12:57

@Deus Ex Vagina | 27-06-13 | 12:02

Waarom richten we niet een bond opzetten tegen incompetente bestuursleden?

Rest In Privacy | 27-06-13 | 12:53

Dus... De bond van wetsovertreders spant een rechtszaak aan tegen de ondernemer wegens het overtreden van een wet? Is er dan ook een bond van wetsovertreders die reageren op een wetsovertreder? Of misschien wel een bond ter behartiging van de belangen van een groep die op de wet gaat overtreden door een einde gaan maken aan de praktijken van de bond van wetsovertreders?
.
Terzijde, misschien een domme vraag, maar sinds de PvvdA aan de macht is, weet ik het niet meer: is wetsovertreding illegaal en zo ja, dan ook nog strafbaar?

Rommelende Onderbuik | 27-06-13 | 12:51

@garywhite | 27-06-13 | 12:38 Uit de vacaturetekst:
"affiniteit met wetsovertreders"
Ik zou niet meer bijkomen van het lachen als het niet zo om te huilen zou zijn.

Petrus de Rewa | 27-06-13 | 12:51

Gisteren Married with children gezien waarin Al Bundy 50.000 dollar moest betalen omdat hij een inbreker op z'n plaat had geslagen.
Toen vond ik het grappig...

pech63 | 27-06-13 | 12:49

Ene Rita V. was vroeger trouwens lid van die bond.

Dampert | 27-06-13 | 12:49

-weggejorist-

garywhite | 27-06-13 | 12:48

Binnenkort nieuw soort vluchteling: Crimineel Vluchteling. Die bieden wij natuurlijk gewoon asiel aan omdat hij hier beter beschermd is. In verweggiestan komen beelden op interwebs van de beste man maar kom maar hier, hier kijgt u naast: Uitkering, Zorgtoeslag en Huurtoeslag ook 10k als u op internet komt met uw daden.

DeJr | 27-06-13 | 12:47

-weggejorist-

vrachtwaggel | 27-06-13 | 12:47

Wacht effe , Bond van Wetsovertreders ????? The fuck, zoiets bestaat dus echt. 0.o

Harvey Specter | 27-06-13 | 12:44

Alleen de hekken en een portier ontbreken hier nog in dit land. oh wacht..... open inrichting natuurlijk.

niksneem | 27-06-13 | 12:44

-weggejorist-

jacobh-59 | 27-06-13 | 12:44

Waarom is er nou niet een of ander rijk figuur die zegt, kom maar op met die rechtzaak ik ga je steunen meneer de horeaca ondernemer... Mvr. Heineken ofzo. Op een of andere manier zit er in rechtssysteem een knettergekke "bug".

ikdenkwat | 27-06-13 | 12:43

"De BWO krijgt gelden uit contributie’s, donatie’s en rechtshulpverlening op uurtarief."

Staat gewoon op hun site.

Sint Pauper | 27-06-13 | 12:40

@ Che_cuevara 12:32

Er is zelfs een spreekwoord voor: schoenmaker, blijf bij je leest.

eerstneukendanpraten | 27-06-13 | 12:40

-weggejorist-

Phoenixcore | 27-06-13 | 12:39

-weggejorist-

garywhite | 27-06-13 | 12:38

Ik zou zeggen tegen de hordes: doe jullie ding: bondvanwetsovertreders.nl/contact/
ennuhh natuurlijk zijn ze idealistisch als ze zijn, klant van de Triodos bank, weet je ook weer hoe die rollen.

mental K | 27-06-13 | 12:37

@witchmaster | 27-06-13 | 12:19
1 miljoen maar?
Ik denk eerder dat ze er straks 16 miljoen hebben

Che_cuevara | 27-06-13 | 12:34

Elk beroep draagt risico met zich mee, risico van het vak zal ik maar zeggen. Als je dus steelt voor je beroep, loop je risico gepakt te worden, en wereldwijd op google te vinden ook natuurlijk.
Dus bezint voor u begint!!!

KannieWaarZijn | 27-06-13 | 12:34

Ziek, Nederland is doodziek. En het ergste is, er is geen redden meer aan.

fleurtje | 27-06-13 | 12:34

We leven in SinCity.

Petrus de Rewa | 27-06-13 | 12:33

En men zag dat het goed was.....

Läderlappen | 27-06-13 | 12:32

@eerstneukendanpraten | 27-06-13 | 12:30
Tja, het is net hetzelfde als de kat op het spek binden.
Maar ze blijven zo wel hun principes trouw, dat dan weer wel.

Che_cuevara | 27-06-13 | 12:32

@ Kaas de Vies | 27-06-13 | 12:17
Dus Pieter Vleeming zeg je is de volslagen idioot achter de Bond van Wetsovertreders.
Hoi Koninklijke Bibliotheek (KB) en digitaal erfgoed !

oranjerood | 27-06-13 | 12:31

@ Che_cuevara 12:18

LOL! Dat verwacht je toch niet in zo'n organisatie?

eerstneukendanpraten | 27-06-13 | 12:30

-weggejorist-

garywhite | 27-06-13 | 12:29

Je zou zeggen dat de Bond van Wetsovertreders blij zou moeten zijn dat iemand in hun ogen de wet heeft overtreden.

El Rico Grande | 27-06-13 | 12:29

dit zooitje minkukels heeft een side, je kunt overwegen hen een miljoen mails te sturen met relevante, of niet, vragen.

hendrik j. | 27-06-13 | 12:28

Er gaan nog een keer een hele hoop dooien vallen zo.

Symmachus | 27-06-13 | 12:28

Waar kennen we Pieter Vleeming ook alweer van? Behalve dat hij op een blauwe maandag een collega van me is geweest bij een call center?

Ah! Iemand had die Yahoo Groups link al gepost, wat een vent...

Sint Pauper | 27-06-13 | 12:27

@ zeg maar jansen 12:21

Ik lees dat dit baantje uitstekend betaald wordt. Wie o wie zou hiervoor zijn portemonnee moeten trekken? Denk dat ik het antwoord wel weet helaas...

eerstneukendanpraten | 27-06-13 | 12:24

Ondernemer in kwestie is ook een wetsovertreder, dus als hij lid wordt van de BVW kan hij de BVW vragen om op te treden tegen de BVW wegens aantasting van zijn privacy. Hij wordt nu te kijk gezet door de BVW als zijnde een schender van andermans privacy, maar zolang de rechter daar niet over heeft geoordeeld mag dat helemaal niet.

Beter, allemaal lid worden. Er ligt vast nog wel ergens een parkeerbon, als ze moeilijk gaan doen over het brave-burger zijn. En natuurlijk geen contributie betalen.

Jan de Schot | 27-06-13 | 12:23

The name is Bond, Bond van Wetsovertreders - shaken not stirred.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-06-13 | 12:20

Het moet toch algemeen bekend zijn dat je in NL overal gefilmd zijn. Als eetpiraat moet je gewoon je integraalhelm of bivakmuts ophouden.

witwas | 27-06-13 | 12:19

Ik ga maar weer even wat van Monty Python kijken.
Is een stuk realistischer dan wat er dagelijks gebeurt in Nederland Opzijnkoppistan.

Cuyahoga | 27-06-13 | 12:19

Ik ben Gerrit en ik steel als de raven
'k Ben een boef in de ogen der braven
Maar wat moet je nou als je niks hebt
In deze wereld waar je steeds wordt genept!
dit wordt ons lot als deze regering blijft zitten , binnen kort heeft deze bond 1 miljoen leden , tis toch om te janken

witchmaster | 27-06-13 | 12:19

de Bond van Wetsovertreders. Ook een soort vakbond dus maar dan door en voor gespuis.

Treurig varken | 27-06-13 | 12:19

Wanneer krijgen we een verbond van slachtoffers? Nu moet een winkeldief al 151 euro bijlappen, maar de familie van grensrechter Richard Nieuwenhuijzen kreeg maar € 5000,- van de rechtbank. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...

Laten we trouwens eens twee dingen uit elkaar halen. De verdachte heeft recht op privacy, de DADER niet. Nooit gehad ook. Dit restaurant post foto`s van de dader, tijdens de daad. Daarvoor heb je de rechter niet nodig. Beeld en daad zitten in hetzelfde shot.

De bond van wetsovertreders zit nu te huilen alsof er een willekeurige foto van facebook getrokken is om een willekeurig iemand zwart te maken. Dat er enige kans is dat niet de juiste persoon op de beelden staat. We hebben de rechter alleen nodig om te kijken of de persoon voor het hekje, de persoon in de beelden is.

Laat ook die dader zelf maar procederen. Wie zegt ons dat die dader op dit proces, dat namens hem wordt gevoerd, wel in zijn belang en zijn wens is. Leuk dat de bond van wetsovertreders hun vrije maandag tot en met zondag wil besteden, maar zit de dader wel te wachten op al die extra publiciteit rond zijn persoon?

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 27-06-13 | 12:19

Oh, een bond met als doelstelling om de samenleving ernstig te ontwrichten. Is de subsidie al geregeld?

hysteria | 27-06-13 | 12:18

Geef die 20k van Gilbert lekker aan deze MKB-er, is een nuttigere besteding.

StYxX | 27-06-13 | 12:18

@Bokito ergo sum | 27-06-13 | 12:10
Ja, dat krijgen ze. Maar, zoals te verwachten bij wetsovertreders, wordt dat ook zo weer gestolen.

www.digibron.nl/search/detail/012df376...

Che_cuevara | 27-06-13 | 12:18

Tarmac | 27-06-13 | 12:17 En 15 handtassen.

zeg maar jansen | 27-06-13 | 12:17

Wat is de contributie van de BWO als je lid wil worden?
Twee autoradio's en een fiets per jaar?

Tarmac | 27-06-13 | 12:17

Zet de foto's van het bestuur van die bond maar online. Weten hun buren ook meteen wat voor criminelen ze naast zich hebben wonen.

sinar2 | 27-06-13 | 12:16

Even een quote van de site van de wetswellustelingen:

"Leden informatie; De BWO heeft de afgelopen maanden qua leden een sterke groei gehad, het aantal leden, per 1 mei 2013 is gestegen naar 3.207. Vanzelfsprekend is het bestuur daar erg blij mee.".

Zie je wel dat de misdaad dus toeneemt?

zeg maar jansen | 27-06-13 | 12:16

Als je een bond voor belastingontduikers opricht, dan zit je binnen een week al in de cel.

steven paul | 27-06-13 | 12:16

We hebben een verdomde goede minister van justitie hoor , die zal wel ingrijpen maar dan moet deze horeca ondernemer wel met wat wiet zwaaien anders valt het bij de persoon niet op

witchmaster | 27-06-13 | 12:15

Tijd voor GS om die paupers achter de bond voor wetsovertreders ff te namen en shamen......

Basje1738 | 27-06-13 | 12:14

De Bond van Wetsovertreders, dat geeft net zo'n vieze smaak in de mond als een stg Martijn. Nederland is ziek.

Conan de Rabarber | 27-06-13 | 12:13

Er is ook goed nieuws: "De bond stelt dat de verdachte tot in lengte van jaren op internet te vinden zal zijn, ook na het uitzitten van zijn straf." Na een volgende misstap zal deze eetpiraat dus waarschijnlijk sneller gepakt worden.

Dat betekent dus ook dat deze eetpiraat beroofd is van z'n broodwinning. Dan zou de bond voor wetsovertreders, als ze zichzelf serieus nemen, wel wat meer moeten eisen dan die schamele 5.000-10.000 euro's.

steven paul | 27-06-13 | 12:13

Bond van bemoeiallers. Wat een stelletje debielen lopen er hier rond.

oranjerood | 27-06-13 | 12:12

De bond stelt dat de verdachte tot in lengte van jaren op internet te vinden zal zijn, ook na het uitzitten van zijn straf.

Ik noem dat bedrijfsrisico, schijnbaar kennen ze dat niet bij de BVO.

mocroGS | 27-06-13 | 12:12

Dit land is knettergek. Ik voel me steeds meer Josef K.

Willem VanDer Decken | 27-06-13 | 12:12

Vleeming: "reacties zijn over het algemeen negatief. Maar als we mensen uitleggen wat we doen en waarom, dan draaien ze vaak bij."
Wat een waardeloze sukken, die vent van de BWO.
En oplichters moeten juist met hun domme hoofd op internet, dat maakt hen het "werken" een stuk lastiger.

ZSU-23-4 | 27-06-13 | 12:12

De vraag is: Kun je vervolgd worden om je houding?

zeg maar jansen | 27-06-13 | 12:11

Ik verbaas me elke dag weer

KannieWaarZijn | 27-06-13 | 12:11

Zou me niks verbazen als ze nog subsidie krijgen ook

Bokito ergo sum | 27-06-13 | 12:10

Ach, in andere landen is het echt niet altijd beter. In Jemen heb je ook zo'n bond.

Call on the attacker | 27-06-13 | 12:10

@Kaas de Vies | 27-06-13 | 12:05
Als die "proletarische vreter" lid is van die bond misschien wel.
Vraag is, hebben die wel leden.

Che_cuevara | 27-06-13 | 12:09

Dus BWO gaat 10.000 Euro schadevergoeding betalen aan de gedupeerde ondernemers, want een restaurant runnen is keihard werken voor je geld? Toch??
Ohnee, dit is Nederland, rechtvaardigheid ondersteboven land.

ZSU-23-4 | 27-06-13 | 12:09

Kunnen wij als bond van slachtoffers ons ook niet mengen in deze zaak?

Kaas de Vies | 27-06-13 | 12:07

ik bewoon half-open inrichting BV Nederland ... :(

trotse-ambtenar | 27-06-13 | 12:07

De bond van wetsovertreders vertegenwoordigd dus de rechte van wetsovertreders cq criminelen.
Welke rechten hebben die dan nog?
Volgens de wet héél veel, volgens mij geen enkel.
En die bond moet al helemaal niet over "arrogantie" lullen, het arrogante stelletje.

Che_cuevara | 27-06-13 | 12:07

Hoe lang duurt het nog voordat men doorheeft dat een boeventronie op het net hoort en blijft; noem het de wraak van deze tijdgeest op de straffen die al lang hun 'ontmoedigende' uitwerking op het stelende, kopschoppende, appels-met-wijnglas-pellende gajes hebben verloren.

Simon de Danser | 27-06-13 | 12:07

-weggejorist-

peteyoung | 27-06-13 | 12:05

Haha, te grappig dat deze bond bestaat. Alsof je de Donald Duck zit te lezen.

mr.knetter | 27-06-13 | 12:05

Een organisatie genaamd 'Bond van Wetsovertreders' klaagt een bestolen horecaondernemer aan omdat die actief meehelpt aan de opsporing van wetsovertreders, en maakt zo te lezen goede kans.

Het kán in 0031.

Muggenmepper | 27-06-13 | 12:05

Is BWO wel belanghebbende in deze zaak? Lijkt me niet.

Kaas de Vies | 27-06-13 | 12:05

Bond van Wetsovertreders; van alle misstanden in Nederland vinden ze dát het meest urgente om je tijd en energie aan te besteden?

De wereld op zijn kop.. Reddeloos gewoon.

Absoluut niet waar | 27-06-13 | 12:05

Ja, een zeer plausibele rechtvaardiging voor wandaden voor afpersers en verkrachters en andere menselijke roofdieren:
"De ondernemer (=het slachtoffer) heeft deze ellende bewust over zichzelf afgeroepen, en daar hangt een prijskaartje aan."

Niet zelden gesteund door linkse media en - rechter.

Jan Passant mk2 | 27-06-13 | 12:05

Maar dit is toch fantastisch ! Dan kan die horecaondernemer de rekening voor de maaltijd naar dat advokatenburo sturen ?
Die steken nu hun nek uit.
Of maak ik een denkfout ?

hotnot | 27-06-13 | 12:05

Deus Ex Vagina | 27-06-13 | 12:02 | + 0 -
LOL,
de Bond voor Incompetente Ministers
Die hebben we al dat heet Kabinet.

Sjeng de helle | 27-06-13 | 12:05

Inzamelingsactie dan maar? Of gewoon de BWO maar 's uitdiepen, want daar zitten ook alleen maar ex-criminelen in.

Maar goed, wel eerst Tom Staal de EU laten slopen.

Snackbar van Allah | 27-06-13 | 12:04

Dit stinkt, misschien kan Tom Staal enes met camera gaan roeren.

De Ingeniale | 27-06-13 | 12:04

Het lijkt haast of je als crimineel niet crimineel meer bent...

Zwijneveld | 27-06-13 | 12:03

@Deus Ex Vagina | 27-06-13 | 12:02
Die bonden vallen onder de vereniging PvdA.

kapotte_stofzuiger | 27-06-13 | 12:02

Kan er geen leuk filmpje komen bond? Overigens sowieso totaal absurd, dat een derde een zaak kan starten over iets dat hem strafrechtelijk geen ruk aangaat.

Hellsmurfje | 27-06-13 | 12:02

Bond van Wetsovertreders, het moet niet gekken worden. Wat krijgen we nog meer: de Bond van Stelende Bontkraagjes, de Bond voor Incompetente Ministers, de Bond voor Mensen tegen Regenachtige Zondagen??

Deus Ex Vagina | 27-06-13 | 12:02

Hopen dat die zaak in eerste aanleg geseponeerd wordt wegens niet ontvankelijk.

De Ingeniale | 27-06-13 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken