Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Timmerfrans wil Turkije gewoon bij de EU

lastturkstanding.jpg Vorige maand werden de Europese onderhandelingen over de toetreding van Turkije tot de EU stop gezet. Reden: Erdogan Pasja was zijn volk aan het kapotknuppelen, traanvergassen en procesloos opsluiten, alleen maar omdat ze in een park zaten te twitteren & facebooken. Dat zijn niet onze Europese normen en waarden, vriend, zei de EU toen in een zeldzame oprisping van rationaliteit. Maar de Europese expansiedrift wint het inmiddels weer van de mensenrechten: amper een maand later en de EU wil weer rond de tafel met Erdogan de Verschrikkelijke. Gelukkig hebben wij hier in Nederland de dappere, onverzettelijke alsook nobele ridder van de mensenrechten, Frans Timmermans. Die zal hier toch wel voor gaan liggen zeker? Hij was immers woest op Erdogan en zou hem wel eens persoonlijk de waarheid zeggen via een telefoontje met een onderknuppel voorzichtig en vooral heel erg lafjes vertellen dat het ook anders kan. Maar nee. Timmerfrans kan niet wáchten tot de Turken toetreden tot de EU, zodat het wankele vertrouwen in de democratie en de rechtsstaat nog wat verder uitgehold kan worden met de komst van een leider die de lange lat lustig over zijn eigen volk legt. Lees maar, in de brief van Timmerfrans (pdf) aan de Kamer die per ongeluk ook in onze brievenbus werd geschoven. Transscript: "Het park is ontruimd, de rust is wedergekeerd en de onderknuppel die ik gesproken heb, heeft een onderzoek naar het politieoptreden toegezegd. Dus we kunnen weer om de tafel met de Turken. La la la la niks aan de hand, iemand nog een kopje mierzoete thee om de bittere smaak van dat traangas mee weg te spoelen?" Update: Vanavond debat over hervatting Turkse toetredingsgesprekken ondanks mensenrechtenschendingen. En hoe zit dat met die Turkse commissie die in Nederland op bezoek komt om te vragen hoe het nu met Yunus is..?

Reaguursels

Inloggen

Ik heb liever dat alle islamitische turken weer richting turkistan gaan.
die timmermans is een landverrader en zou opgehangen moeten worden op het binnenhof. ons hele land wordt opengesteld voor islamieten die de sharia in willen voeren, voor oostblokkers die met hun dronken koppen onze familie doodrijden en onze spullen jatten.
gooi die grens eens dicht.

According2Mark | 26-06-13 | 11:03

-weggejorist-

Tuinpad | 26-06-13 | 01:57

Alsof nóg zo'n wrakke economie erbij die Eurozone zou kunnen redden... Zijn ze nou helemaal krankzinnig geworden?

Wijze Uil | 25-06-13 | 23:07

Turkije er in, Russ Meyer er uit. Die tsunami van Islamisering ga ik niet meemaken.

Russ Meyer | 25-06-13 | 20:34

Eerst Erdogan weg, genocide erkennen, sorry daarvoor en voor slavernij van honderdduizenden europeanen, sorry voor andere roof en schade vergoeding, Pontische kust en Constantinople terug aan een onafhankelijke Byzantijnse republiek, mensenrechten gaan doen, schade betalingen alle oorlogzuchtige ellende uit de 15-16e eeuw die aan hongarije, oostenrijk, spanje, Italie etc. hebben uitgestort, en dan kunnen we de onderhandelingen starten. onderhandelingen gaan als volgt: excuses geaccepteerd, maar jullie zijn niet Europees, het enige dat jullie betekent hebben voor Europa is een rol als gemeenschappelijke vijand. Jullie hebben niet de cultuur historische achtergrond, niet dezelfde ontwikkelingen doorgemaakt en terzijde, jullie moeten zelf ook niet bij de EU willen, want NIEMAND die in de EU zit is er blij mee.

Rommelende Onderbuik | 25-06-13 | 19:59

Iedereen die VVD, PvdA, D66, CDA of GL stemt, stemt voor toetreding van Turkije tot de EU. Ga er maar eens over denken mensen!

Moonwarrior | 25-06-13 | 19:00

TimmerFrans, hou nou een sop, we willen het niet

hoedje van papier | 25-06-13 | 18:29

Ik heb zo'n idee dat ze ons haastig voor de volgende verkiezingen voor een voldongen feit willen stellen of in ieder toch een onomkeerbare situatie willen creëren.

WirMachenMusik | 25-06-13 | 18:25

-weggejorist-

Phoenixcore | 25-06-13 | 18:20

Erdogan:

'Democratie?, Dat is als een tram. Als je op de bestemming bent. Stap je uit.'

Griekenland moest erbij vanwege strategische redenen. Bakken met geld, nee sloten, nee het spoot/spuit euro's richting Griekenland.

Ik kan wel raden wat er met Turkije gaat gebeuren.

Bad Ass Justice | 25-06-13 | 18:00

Het compleet failliet van de klassieke Nederlandse regent tentoongesteld.

appeltjesgroeneweide | 25-06-13 | 17:59

volgens het FD gaan de gesprekken niet door. "Vooral Duitsland, Nederland en Oostenrijk hebben erop aangedrongen de gesprekken uit te stellen" (citaat uit het FD). Maar dat lees ik toch echt niet in de brief van BuZa, opgesteld door mevrouw Heleen Bakker, nu hoofd EU zaken en voorheen speechwriter bij het ministerie.

gooi en smijtwerker | 25-06-13 | 17:03

Dit is afshurlijk!

To have an Islamist dictator in Turkey is also a suicidel decision for Europe.
He knows that this will never happen and he is lying and giving support to the dictator, Timmermans will have the blood of the student in his hands!

Is this the European Culture and values?
Shame, really a shame!

Now the Islamist militants will pressure more to have more mosques and more voice in NL!
Rather than forming a line against the radical Islam, Timmermans decided to dance with the wolfs!
Sad.

Groetjes
Mustafa

Wachtloper | 25-06-13 | 17:03

We gaan nog een heleboel vreselijke dingen horen van die Timmerfrans, zijn zucht naar macht is enorm de opgeblazen windvaan.

lanexxx | 25-06-13 | 16:55

Turkije zal een grote bek en een grote stem hebben binnen de EU. Het land is te groot. Zo groot dat elke discussie over verschillen in cultuur er helemaal niet toe doet. Het zet de machtsverhoudingen binnen de EU op zijn kop. Komt Turkije er trouwens wel bij, welk excuus hebben we dan om Rusland een lidmaatschap te ontzeggen? Voor dat land geldt hetzelfde namelijk. Ook veels te groot. In hindsight was een unie der kleine landen trouwens sowieso veel beter geweest. Zo'n unie had dan bilaterale betrekkingen kunnen hebben met Duitsland, Frankrijk en Engeland. Was veel beter geweest voor de machtsverhoudingen.

D.Turpin | 25-06-13 | 16:54

Ik kan niet wachten op grote groepen kansarme Türken, die na 3 maanden schoonmaken aan het overheidsinfuus worden gelegd. Trek het maar van mijn pensioen af, jongens...

Ornoisliefde | 25-06-13 | 16:50

Timmerfrans is goedgekeurd door:

AKP
Ministerie van Geloofszaken Turkije
MIT, afdeling spionage, detentie en vervolging afdeling Amsterdamn
Project haatdemocratie trein, minaret en kinderproduktie en anticonceptie Staffel Ozturk.
Het Moslim Broederschap afdeling Den Haag
Comittee Armeense en Joodse genocide ontkenning
Commitee embargo Israel/Palestina nee
Stichting democratie nu maar niet later MO denktank

Achterbak | 25-06-13 | 16:22

Voor de NWO globalisten is Turkije strategisch onderdeel van de Verenigde Staten van Europa. Dus het is niet de vraag of Turkije toetreedt, maar hoe het verkocht wordt aan het volk. Alle discussies zijn voor de bühne.

Afgeschminkte Bassie | 25-06-13 | 15:47

Als Nederland een grote mond opzet tegen Turkije, gooien de Turken gewoon wat rapporten over Demmink over de schutting.

Veldmaarschalk Sorry | 25-06-13 | 15:25

en dan nog het feit dat terroristen die op de 'wanted' lists staan er gastvrij ontvangen worden door het hoofd van de turkse geheime dienst, met medeweten van Erdogan.
cryptome.org/2013/06/tr-terrorist-mit....

Gix | 25-06-13 | 15:23

@ ole guapa | 25-06-13 | 12:13
Wij hebben helaas geen grondwet dat begint met: "We the people..." zoals de VS.

Nee, onze grondwet begint met: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.". Onze grondwet lijkt geschreven te zijn vanuit het standpunt van een heerser, bijvoorbeeld een koning of een overheid. Zegt eigenlijk alles...

CornFlakey | 25-06-13 | 15:21

Als die Timmerfransz zijn muil nou gewoon even houdt, dan is de wereld meteen al een stuk mooier. Veel boeiends zullen we niet missen.

Gekke Henkie niet | 25-06-13 | 15:21

Waar je niet zo direct aan denk, maar toch:

Turkije is een verdeeld land, deels (sort of) Europees / seculair / rijk, en deels arabisch / islamitisch arm, die dan de meerderheid zijn, en die Erdogan steunen. Niets verkeerd mee, is hun land, mogen ze doen wat ze willen.

Probleem voor ons, is dat er ERG VEEL van die arme islamieten zijn. Als Turkije bij de EU komt, is dat dan gelijk het grootste land in de EU, en dan mogen ze vrij hier naartoe komen, zonder belemmeringen. De kans bestaat dat ze dat er miljoenen dat dan ook gaan doen, want arm. Het kan zomaar zijn dat er een paar miljoen naar NL komen. Is ook waarschijnlijk, want een basis gemeenschap is er al voor ze. Dat zal de staatskas niet ten goede komen.

Tweede probleem is dat als er veel naar NL komen, dat zijn dan vrij snel de meerderheid zullen zijn, zowel in het land als in de grote gemeentes. Zij gaan dan de toekomst van het land bepalen. Wij zijn dan ons land kwijt. Regels van de democratie.

Derde probleem is dat Turkije dan ook in de EU hetzelfde of meer stemrecht heeft dan Duitsland of Frankrijk. Wij kleine landen weten dat als Duitsland of Frankrijk de rgeletjes van de EU maken, zoals nu het geval is, dat het ook ongeveer is zoals wij dat hebben willen. We hebben tenslotte dezelfde cultuur, normen en waarden. Dat is zeker niet het geval bij Turkije. Die gaat dan regels doordrukken die meer passen bij hun cultuur, en absoluut niet bij de onze. Maar gezien zij de grootste zijn, hebben wij dat maar te accepteren, want democratie.

Fijn hè?

CornFlakey | 25-06-13 | 15:12

Gewoon heel snel erdoor duwen. Die sukkels van een bevolking zijn alleen maar goed om dom te stemmen. Snel de turken erbij, dan hebben we tenminste een echte dictator. Ook weten we dan zeker waar al ons geld naartoe gaat en kunnen we zeker ervan zijn dat we het ultiem einddoel halen:
Nederlanders allemaal failliet, Nederland vol moslim-immigranten. De grenzen gaan open op 1 januari, waarom zou Turkije een uitzondering zijn.
.
En allemaal even Nederlands leren: graties oitkierink

Patatter | 25-06-13 | 15:05

Prima, Turkije er in, wij er uit. Timmermans in de gevangenis.

tipo | 25-06-13 | 15:05

Wat een gezeik om dat traangas. Die Turken hebben prima opgetreden tegen dat tuig. Zo deden wij dat voor enkele jaren ook. Kijk maar eens wat beelden van april 1980 na.

Koessens | 25-06-13 | 14:35

Nee, tuurlijk joh, we willen echt dat Turkije met zn 80 miljoen mensen een net zo'n grote stem als fucking Duitsland in de EU krijgen. Echt een ontzettend goed plan... Zucht. Wat is er toch mis met die politici. Alleen maar wensdenken en de bureaucratie vergroten. IK wil geen Turken in mijn land en ook niet in Europa. Jammer, een kille waarheid maar wel een echte waarheid en niet zo een waarvan politici zeggen dat het waar is.

WatZalIkErvanZeggen | 25-06-13 | 14:33

socialisten zijn nu eenmaal dol op fascisten. eigenlijk vinden ze het gewoonweg sneu dat hitler de oorlog verloren heeft, want een dergelijke controle over de samenleving is toch om je vingers bij af te likken. helaas het mocht niet zo zijn, maar gelukkig is er een nieuwe totalitair aansturingsmodel ruim voorradig geworden zodat daar mee gekoketteerd kan worden. en jezelf maar superieur voelen en neerkijken op het domme volk, het plebs, die broeihaard van "populisme". linksch is het nieuwe conservatief geworden. de aanbidders van maangoden die geloven in een goddelijke ordening die alleen door hen begrepen en uitgevoerd kan worden. het ancien régime in de 21ste eeuw dat democratie rap plaats laat maken voor overheidscontrole en financiële afhankelijkheid. een soort proto-oema waar iedereen arm en dom is.

minimá-armezusvan.. | 25-06-13 | 14:19

Nou en? Als wij de goede Turken er maar bij krijgen. De Turken die een hoofddoek niet als opperste uiting van Feminisme zien. Die niet geloven dat verbod op een koud biertje voor hun eigen ziele heil is. Voor Turken die geloven dat vrijheid van meningsuiting en persvrijheid en vrijheid van vergadering zaken zijn om voor te vechten. Die Turken mogen zich best Europeaan voelen, en mogen best bij de EU. De rest sluit zich het beste aan bij Iran.

Fred Janssen | 25-06-13 | 14:14

half Turkije woont al in de EU.

Tsjernodebiel | 25-06-13 | 14:07

Waarom zijn we nog verbaast.
.
Obama en zijn bondgenoten steunen Soennitische terroristen in Syrië.
.
Obama ,Clinton en velen van het politiek en media establishment steunen de Islam fascist Morsi die enkele dagen geleden opgeroepen heeft tot een bloedige heilige oorlog tegen Assad.
.
christenen in het huidig Midden Oosten worden vervolgd en zelfs gedood en de EU zwijgt.
.
En nu willen ze zelfs de moslim fundamentalist Erdogan bij de EU.
.
En mensen die opkomen voor de westerse waarden en normen en waarschuwen voor het gevaar van de Islam worden weggezet als "extreem rechts" door de politieke en media elite.
.
Zoals al meer gezegd; de "liefde" van het politiek en media establishment voor de islam is verbijsterend.

Mortimerr | 25-06-13 | 13:52

En Pieter Omtzicht zit er weer bovenop.
Wat wat jammer dat die man - een van de beste parlementariërs die we hebben - bij zo'n volslagen kudtpartij als het CDA zit.
Hij mag nu z'n mond opendoen over dat belachelijke en provocerende bezoek van die Turkse commissie, maar over het grote verhaal moet hij zwijgen en de eurofiele lijn van zijn partij volgen.
Doodzonde. Hij signaleert de goede dingen, maar komt op deze manier niet verder dan symptoombestrijding.
Zou je niet eens overstappen naar de PVV, Pieter? Of nog beter: lijsttrekker van de Libertariërs of de Piraten worden?

Gootbalkoning | 25-06-13 | 13:50

Maar misschien is Nederland, braaf slaafje alle overige grote landen, wel heel erg bereid de democratische rechten en vrijheid de islam te kritiseren op te offeren voor een lekker gevoel ergens in het politieke kruis. Tenslotte zijn we ook de PvdA en veel andere grote partijen een doorn in het oog en het is een wonder dat zij nog niet erin geslaagd zijn onze vrijheden aan te pakken en islamcritici effectief op te pakken.

ZSU-23-4 | 25-06-13 | 13:46

En hier in Nederland hebben we vooralsnog een democratie en persvrijheid en Erdogan kan maar beter zijn zegeningen tellen nu hij ze nog heeft, want hier zullen we hem gepeperd aanpakken, want hier heeft meneer absoluut de pers en kritische massa niet onder controle. Turken hebben hier niet veel in de melk te brokkelen en zelf Allah en de islam is hier niet veilig voor kritiek.
Vraag me serieus af of Erdogan dat wel zou trekken..

ZSU-23-4 | 25-06-13 | 13:44

@ de Turkse staat en Erdogan: Yunus een eind op en kijk eens naar jezelf, domkop of zoals een heel oud spreekwoord zegt, gij spreekt over de splinter in andermans oog, maar ziet gij niet de balk in uw eigen oog?

ZSU-23-4 | 25-06-13 | 13:39

De Turkse staat die elders komt kijken hoe het met de mensenrechten gaat is alsof hoer van Babylon bij de andere dorpsleden langsgaat om te pleiten voor minder geneuk.
Het klinkt alsof de EU ons Nederlanders gaat vertellen vooral spaarzamer en economischer met ons geld om te gaan, maar dan anders en toch hetzelfde.
Alsof aids en syfilis in menselijk/Turkse gedaante tegelijk de strijd aangaat met de kinkhoest.

ZSU-23-4 | 25-06-13 | 13:38

Timmermans is een marionet van de multinationals: zij willen goedkoop produceren in Turkije, zodat ze hun fabrieken hier kunnen sluiten.

Avant | 25-06-13 | 13:34

Tuurlijk! De Euro is op sterven na dood kom maar op met de definitieve doodsteek.

ikdenkwat | 25-06-13 | 13:29

Politici zijn enkel met en voor zichzelf bezig. Van hen hoef je niets te verwachten.

natte krant | 25-06-13 | 13:29

Zonder Erdogan had Turkije best wel lid van de EU kunnen worden, want aan de bevolking ligt het niet, het zijn wel geschikte mensen die niet vies van werken zijn, economie is ook wel ok.
Maar ja, het is een dictatortje heh, ophoeren met die gasten, loopt altijd fout, ken mijn geschiedenislesjes.

Terpen-tijn | 25-06-13 | 13:06

Natuurlijk willen ze dat.
De NWO ontstaat niet vanzelf namelijk.
Uiteindelijk zullen we toch 1 leider krijgen voor de gehele Europese unie. Waardoor wij weinig te zeggen gaan krijgen.

Henk003 | 25-06-13 | 13:03

Is "vuile PvdA rat" in deze gepast ?
Ja, dat is het.

bas ooms53686289 | 25-06-13 | 13:03

Geografisch gezien hoort Turkije gewoon bij Europa. Punt.
Bakito | 25-06-13 | 12:48 | + -3 -

Ik lees iets doms en vervolgens zie ...: oh ja ene " bakito".. je zou bijna denken ingehuurd door Geenstijl als pinch-hitter of zo :))

daytripper | 25-06-13 | 13:03

ik vraag me echt af waarom de EU de Turken zoveel euri toeschuiven ( www.dagelijksestandaard.nl/2011/11/tus... )
-
- De Yavuz Sultan Selim-brug heeft een kostenplaatje van ongeveer 4,5 miljard euro en zal naar verwachting in 2015 voltooid worden.
- Een Turkse gezamenlijke onderneming wint de aanbesteding om de derde luchthaven in Istanbul te bouwen & exploiteren voor 25 jaar. Verwacht wordt dat de luchthaven 's werelds grootste wordt, In 2018 moet de nieuwe luchthaven zijn deuren openen, kosten 22 miljard
- Turkije heeft met het Japanse Mitsubishi Heavy Industries en het Franse Areva een overeenkomst getekend van 16,7 miljard euro voor de bouw van een nieuwe kerncentrale.

(c)ZWITSUL | 25-06-13 | 13:02

Ikbeneenzelfbouwer | 25-06-13 | 12:53
Mooie wegen dus Nederland is een rijk land?
Allemaal gekocht met een oplopende schuld.

domheid regeert | 25-06-13 | 13:00

Als je eenmalige crisisbelasting aan bedrijven met personeel welke méér dan €150.000 verdiende (ANWB!) kunt bestrijden met een beroep op de mensenrechten.
Dan weet je nu genoeg, mensenrechten bestaan niet.
Dus Turkse dictatuur welkom in de EU graaibunker.

gebrokenvleugel | 25-06-13 | 12:57

@carramba | 25-06-13 | 12:48
Een brug tussen Europa en Azie.

Alsof vliegtuigen en zeeschepen niet meer bestaan en communicatie niet over het internet plaats kan vinden. Alsof Rusland nog een gesloten communistische hel is.

Turkije als 'brug' is een gepasseerd station. En het midden-oosten heeft niets van waarde behalve olie, wat beter met zeeschepen kan worden vervoerd voordat een of andere leipe mossel weer een pijpleiding opblaast.

dlseth_ | 25-06-13 | 12:55

Je valt elke dag van de ene verbazing in de andere. Wat voor slap land zijn wij zeg, ongelofelijk.

lachenjoh | 25-06-13 | 12:55

Dat traangas kakt niet zoveel. Veel belangrijker is dat Turkije een islamitisch land is en cultureel geenszins Europa.
Een wederom krankzinnige gedachte dat land tot de EU toe te laten en de zoveelste doodssteek voor de EU.
Wat hebben die gasten zoals Timmerfrans toch in hun bol dat ze daar zo geil op zijn ??

daytripper | 25-06-13 | 12:54

@Bakito | 25-06-13 | 12:48

Geografisch gezien eindigt Europa bij de Bosporus.

Desmoulins | 25-06-13 | 12:54

Met zijn brief geeft Timmermans meteen de richting aan van de EU.
Als er protesten zijn, dan sla je er zo hard op in dat een paar demonstranten sterven. Een aantal sluit je op zonder proces, met gebruikmaking van terrorismewetten en de kranten hou je goed onder druk.
Voila. Geen protesten meer dus de bevolking staat achter de regering.
Nu in Turkije, in uitvoering in de EU.
Timmermans vergeet één ding. Op een gegeven moment kan er een opstand komen die niet meer is neer te slaan. Vervolgens komt er, hopen veel mensen, een tribunaal en dan mag Timmermans zijn brief nog een keer voorlezen en uitleggen waarom Nederland zo uitverkocht werd.
Het wordt echt tijd dat politici gaan bedenken dat ze ooit ter verantwoording kunnen worden geroepen. Niet in De Kamer, maar voor een rechtbank.

domheid regeert | 25-06-13 | 12:53

@@Bakito | 25-06-13 | 12:48

Friesland behoort geografisch gezien ook bij Europa, dus wat is je punt?
brutus68 | 25-06-13 | 12:51 | + 0 -

Friesland is tenminste vrijer van allochtonen dan jouw stekkie, vriend.

Vrije Nator | 25-06-13 | 12:53

Nederland is een rijk land met politici die alles gratis weggeven. Rij maar eens door België naar het zuiden en tel de keren dat je wielen op en neer tetsen vanwege de kuilen in het asfalt. En doe dat ook een keer in Nederland en ervaar hoe welvarend Nederland wel niet is.

Ikbeneenzelfbouwer | 25-06-13 | 12:53

Vervang 'expansiedrift' van de EU voor zucht naar overheersing door de islam, islamitische dictators destructie van vrijheid en democratie binnen de EU.
De mensen die, nu we het ware dictatoriale extremistische moslimgezicht van Erdogan hebben gezien, Turkije nog steeds bij de EU willen zijn ontoerekeningsvatbaar.

boegiewoogie | 25-06-13 | 12:52

@Bakito | 25-06-13 | 12:48

Friesland behoort geografisch gezien ook bij Europa, dus wat is je punt?

brutus68 | 25-06-13 | 12:51

Desmoulins | 25-06-13 | 12:42 | + 0 -
Geografisch gezien hoort Turkije gewoon bij Europa. Punt.

Bakito | 25-06-13 | 12:48

@Petrus de Rewa | 25-06-13 | 12:35 | + 0 -
De geografische ligging ten opzichte van Europa en het Midden-Oosten maken Turkije interessant. Een brug tussen het westen en Midden-Oosten. Dat is de enige reden dat onderhandelingen zeer intensief zijn de laatste jaren. Mensenrechten zijn altijd ondergeschikt aan economische en militair strategische belangen. Ga daar maar vanuit.

carramba | 25-06-13 | 12:48

@brutus68 | 25-06-13 | 12:30
Zodra Turkije bij de EU zit "mogen" we ze wel helpen a la Griekenland, Spanje, Portugal enzovoort.
BTW naar 40%, pensioenfondsen worden compleet leeggehaald. Maar dan hebben we wel de eeuwige dank van onze islamitische "vrienden".

sinar2 | 25-06-13 | 12:48

Uit m'n hoofd...
Het ontkennen van de Armeense genocide (1915).
Het bezetten van N-Cyprus (sinds 1974).
Het schenden van mensenrechten t.a.v. de Koerden.
Het niet sluiten van een uileveringsverdrag met de EU.
Het opsluiten van journalisten/schrijvers omdat ze 'stoute' dingen zeggen/schrijven.
Het is een moslimland dat voor zo'n 97% in Azië ligt.

kibambam | 25-06-13 | 12:47

Heb ik een vaste baan, mag ik weer gaan betalen aan de Turken. Dat doe ik al! Dus nu krijgen die Turken dubbel betaald?

Vrije Nator | 25-06-13 | 12:45

Turkijke heeft hervormingen doorgevoerd op het gebied van democratie.. Heeft hij wel een punt. Nederland is vergelijkbaar ondemocratisch als Turkije.

Complete kak aan wat de bevolking wil en lekker de eigen belangen vooropstellen.

Fratello | 25-06-13 | 12:45

-weggejorist-

dr hook | 25-06-13 | 12:45

Grappig feit is wel, als hier de 'lente' uitbreekt, dat er genoeg extremisten rond lopen die ook een poging willen wagen om de leiding over te nemen. Allemaal dankzij mensen,,, sorry: sukkels, zoals Fransie.

Methylfenidaat | 25-06-13 | 12:44

@Bakito | 25-06-13 | 12:29
Prima, dan mogen de Turken ook meedoen met de songfestivalhype en mogen ze ook meevoetballen.

Maar dan wil ik ook meer geile Turkse legervrouwtjes die een show geven. En niet van die vrouwtjes met de kop van Tom Selleck inclusief snor.

*prefap*

dlseth_ | 25-06-13 | 12:44

Kunnen die Turken niet weggejaagd worden naar buiten Mongolië of hoe dat gebied ook heet waar die nomaden vandaan komen?
*boos grote hap van een taart nemen doet*

Jim Lovell | 25-06-13 | 12:43

Maar waarom eigenlijk? Het is niets meer dan een stelletje machtswellustelingen daar in Brussel.
Zolang het zo'n teringzooi is, geen enkel land er meer bij.

Rico Tampeloerus | 25-06-13 | 12:43

@carramba | 25-06-13 | 12:34
Met de boel bij de burgers door de strot duwen hebben ze in Brussel nog nooit problemen gehad.
Dus die Turken komen wel.

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:43

@Tsjernodebiel | 25-06-13 | 12:39
Bakje Kapsalon!

plaszak | 25-06-13 | 12:43

@Bakito | 25-06-13 | 12:29

Turkije is lid van de UEFA, om louter financiële redenen en uiteraard het sportieve aspect van een grotere weerstand. Ook is Turkije van de partij tijdens het songfestival, als ik me niet vergis.
Uw punt is?

Desmoulins | 25-06-13 | 12:42

Het aantal kwakkel-landen wordt inmiddels zo groot dat we beter gebruik kunnen gaan maken van Artikel 50...

Symmachus | 25-06-13 | 12:41

Turkije NOOIT bij de EU.

Claire | 25-06-13 | 12:41

@Bakito | 25-06-13 | 12:29
Ach, van mij mag Turkije ook meedoen aan het songfestival hoor. Als ze maar niet meer willen.

Zou Erdogan kunnen zingen trouwens?

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:41

@Graaisnaaiert | 25-06-13 | 12:31
Zou het niet gelijk "onterecht" willen noemen: na 560 jaar kun je toch wel spreken van "right of conquest".

Maar het is een quasi-ontwikkelde schurkenstaat met een dubieuze staat van dienst op het gebied van mensenrechten. Net als overigens Roemenie en Hongarije...

Symmachus | 25-06-13 | 12:40

@De-oude-bok | 25-06-13 | 12:23
Er is wel meer aan de hand daar. Dit zijn gewoon mensen van de middenklasse die hun vrijheden en kansen sterk zien worden ingeperkt door een conservatief religieus regime. Dat park was slechts de druppel.

blinde kip | 25-06-13 | 12:40

als de turken ietsjes meer blank waren was timmermans wel boos geworden denk ik.

poli | 25-06-13 | 12:40

De europese expansiedrift ???
De europese strooimetuwgelddrift zal men bedoelen...

Ing. eslapen | 25-06-13 | 12:39

Nou nou nou nou nou, rustig mensen, Turkije heeft de EU toch ook ontzettend veel goeds te bieden?! Zoals bijvoorbeeld.. eh.. em.. kebab hebben we al, eh.. mogen beren op eenwielers nog?nee?oh.. eh dan.. eh.. hmm

Tsjernodebiel | 25-06-13 | 12:39

Wel alles goed uitspreken hoor, anders wordt der Franz boos......

Lief meiske | 25-06-13 | 12:39

@hetluis | 25-06-13 | 12:35

Dat is vooral voor de bühne. Na haar herverkiezing gaat het Europese Project in de hoogste versnelling.
In werkelijkheid zijn ze hier al lang mee akkoord gegaan.
Uitbreiding van de markt en dat soort holle frases rechtvaardigen de uiteindelijke, onvermijdelijke ondergang, blijkbaar.

Desmoulins | 25-06-13 | 12:38

@Litsehimmel | 25-06-13 | 12:34
Goed stuk!

Petrus de Rewa | 25-06-13 | 12:37

Als Turkije met Dictator Erdogan in de EU komt dan EIS ik dat we ook Iran erbij halen!!!!

dirkieeee | 25-06-13 | 12:36

Hongarije wordt zo ongeveer de EU uitgeschopt wegens ondemocratisch gedrag en Turkije wordt op de schouders binnengehaald in Brussel. Ik begrijp deze wereld niet meer.

Petrus de Rewa | 25-06-13 | 12:35

gelukkig denkt Merkel er anders over

hetluis | 25-06-13 | 12:35

Timmerfrans is slechts een loopjongen die alle bagger over zich heen krijgt. Geloof me, Turkije bij de EU is allang rond, nu is het nog een kwestie van de boel bij de burgers door de strot duwen.

carramba | 25-06-13 | 12:34

-weggejorist-

gaffelbaard | 25-06-13 | 12:33

Wat Timmermans wil of wenst is ondergeschikt aan de politbureaus in Brussel, Frankfurt en Straatsburg.
Ik zou willen dat ik verbaasd ben over deze minachting jegens mensenrechten, het uithangbord van de EU, maar wie een beetje geïnteresseerd is in Timmermans had kunnen weten dat hij graag het laatste zetje zou geven om de totalitaire plannen te kunnen realiseren.
Timmermans is, net zoals de rest van dit kabinet en vrijwel de gehele Tweede Kamer, de perfecte stroman.

Desmoulins | 25-06-13 | 12:33

Briljant, nog een corrupt apenland erbij.

ratelaar | 25-06-13 | 12:33

Franz, ik vind je an sich een prima kerel ( serieus ), maar dit is natuurlijk onzin. Turkije is geen Europa, sterker nog, het is een roofstaat die nog steeds ten onrechte Byzantium en de Dardanellen op Europees gebied bezet houdt en zich niet ten westen van de Bosporus dient te bevinden.
Lees o.a. Tom Holland ( Persian Fire ) nog eens even door.

Graaisnaaiert | 25-06-13 | 12:31

het grootste probleem van de EU. ze vinden en doen dingen die het volk niet wil. daarom holt het draagvlak langzaam uit. dus vooral zaaks om geen referenda en verkiezingen te houden. een enkel land heeft onvoldoende macht om allerlei plannen te stoppen. stuurloos. de eu ambtenaren krijgen zoveel geld dat het ze werkelijk worst zal zijn wat er besloten wordt, als ze maar vangen. de vraag is dan: wie bepaalt er echt in Europa en hoe stop je een trein die de verkeerde kant opgaat?

zeeman73 | 25-06-13 | 12:31

@sinar2 | 25-06-13 | 12:27

En die economische groei is een zeepbel, deels gebouwd op consumentenkrediet. Zo'n beetje het meest linke economische spelletje wat je kan spelen. Als die zeepbel uit elkaar spat zijn de gevolgen niet te overzien.

brutus68 | 25-06-13 | 12:30

@Che_cuevara | 25-06-13 | 12:11
2 regels

1: Geenstijl heeft altijd gelijk
2: bij geen gelijk, refer naar regel 1.

GekkeDave | 25-06-13 | 12:30

Zolang Israël (Azië? Afrika?) mag meedoen met Eurosongvisiefestival en met de Champignons League is dit natuurlijk een onzinnige diskussie.

Gelijke monniken, gelijke keppeltjes!

Bakito | 25-06-13 | 12:29

Het mes snijdt aan twee kanten.

1. Met Turkije erbij slaat de balans tussen de werk- en de vakantielanden nog verder in het voordeel van de laatsten uit - met voorspelbare gevolgen voor de economische situatie voor landen die nu nog de motor van Europa zijn.
Maar zoals bekend is de verpaupering van Noord-Europa voor Brussel geen bron tot zorgen. Sterker nog, het is een pervers doel op zich. Een niet aflatende recessie vernietigt op den duur de middenklasse, waardoor je een machtige toplaag en een verpauperde onderlaag overhoudt, die volledig afhankelijk is van de overheid. De geheime wensdroom van alle socialisten.
Bovendien zorgt economische ellende ervoor dat nationale overheden nog eerder geneigd zijn, hun verantwoordelijkheden over te hevelen naar Brussel.

2. Met Turkije haal je een land binnen met een grotendeels ondemocratische bestuurscultuur en een twijfelachtige reputatie als het gaat om mensenrechten en individuele vrijheden. Optimisten zullen beweren dat de EU een heilzame invloed op het Turkse democratisch proces zal hebben, maar ik voorspel het tegenovergestelde: het toch al ondoorzichtige en oncontroleerbare bestuur van de EU zal zich geinspireerd voelen door het autoritaire machtsvertoon van Erdogan en de zijnen - en zal dit, subtiel uiteraard, als voorbeeld voor haar eigen bestuurscultuur en die van de nationale overheden presenteren.

Gootbalkoning | 25-06-13 | 12:28

geweldig een achtergebleven land welke reeds nu in een neerwaartse spiraal is geraakt na een tijdelijke economische luchtbel.

met name doordat buitenlandse bedrijven eenvoudig laag betaald werk in Turkije lieten doen, polen bv is al weer te duur, deed zich een opleving voor.

maar de groei is er al bijna weer uit en als je als overheid allerlei werklozen projekten laat doen, raakt het geld snel op.

beter zou het geweest zijn, wanneer men eens wat zou doen aan de scholing van vrouwen, meer dan 8 miljoen vrouwen zijn analfabeet,zo een zelfde aantal heeft een gebrekkige opleiding, minder dan 3% genoot een universitaire opleiding.

bijna 60% wordt mishandeld en uithuwelijken en zelfs eerwraak komt volop voor.
en zo n achterlijk zooitje moet bij de EU?

te gek voor woorden, kijk even naar het funktioneren van turken in west Europa en we willen nog meer aanhangers van een wreed, onderdrukkend geloof?

hendrik j. | 25-06-13 | 12:28

De EU staart zich blind op de zogenaamd goede economische vooruitgang in Turkije met jaarlijkse groei van 8%.
Mensen die echt verder kijken zien de problemen die er achter schuilgaan: kinderarbeid en een platteland dat in de middeleeuwen is blijven steken.
Buiten de paar grote steden om is Turkije nog gewoon een derdewereld land.

sinar2 | 25-06-13 | 12:27

Overigens wil ik wel duidelijk maken dat ik het niet eens ben met hoe Erdogan zijn land runt, journalisten in de cel flikkert e.d.

De-oude-bok | 25-06-13 | 12:26

Betogers neerknuppelen is kennelijk dé natte droom van Timmerkansloos. Ben benieuwd hoe de Nederlandse politie zou reageren op boze menigten en welke instructies ze al hebben gekregen.

Merkava | 25-06-13 | 12:25

De meeste Turken zijn vriendelijke hartelijke mensen. Ze hebben alleen een totaal anders normen en waarden-patroon dan de gemiddelde Europeaan. Moeten en mogen ze zelf weten, maar dat patroon past niet in het Europa zoals wij dat kennen. Of anders gezegd: de culturele verschillen zijn te groot, en niet te overbruggen. Verregaande economische samenwerking: prima, maar laat het daar bij blijven. De Turken bij de EU gaat voor alle partners een heel ongelukkig huwelijk worden.

brutus68 | 25-06-13 | 12:23

LJBrinkhorst | 25-06-13 | 12:20 | + 0 -
Het gaat bij die carrieretijgers ook helemaal niet meer om de ideologie van hun partij of iets betekenen voor anderen, maar gewoon om belangrijk gevonden te worden en carriere maken.

lingo star | 25-06-13 | 12:23

Heeft Timmerfrans soms die touristische rondleiding door Ankara gevolgd waarin ze maar zitten te hameren dat Turkije zo westers is. Maar loop de stad uit en je waant je in de middeleeuwen! Turkije NIET in de EU!

Sunabalk | 25-06-13 | 12:23

@Eelko1976
Als er op een bouwplaats dagenlang protesten zijn komt de ME ook opdagen om de boel op te ruimen. Gezi Park wordt namelijk gesloopt. Dat was een van de redenen van het ontstaan van het protest op die locatie.

De-oude-bok | 25-06-13 | 12:23

Eigenlijk van de zotte dat er überhaupt gesprekken aangegaan worden met de bezetter van een deel van een EU-land.

zuurkool | 25-06-13 | 12:21

lingo star | 25-06-13 | 12:17 | + 1 -

Precies, het interesseert Timmermans geen reet wat de Nederlandse bevolking wil. Als meneer zich maar hogerop kan pijpen.

LJBrinkhorst | 25-06-13 | 12:20

@De-oude-bok | 25-06-13 | 12:18 | + 0 -
Het idee.... het idee.... jij had het idee, maar zij hadden een ander idee.

En daar ging het dus mis.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:20

@De-oude-bok | 25-06-13 | 12:05

Deze "rebellen" zijn hoofdzakelijk seculiere Turkse jongeren die geen politieke islam opgelegd willen krijgen. Groot verschil.

eelko1976 | 25-06-13 | 12:19

@Kaas
Het idee van de Arabische lente was misschien wel beter, het werd uitgevoerd door huurlingen, militanten. Het land is nu nog fundementalistischer dan het was. Met dank aan de brotherhood. Het is jammer maar Noord-Afrika is nog niet klaar voor democratie. Te veel buitenlandse invloeden zorgen ervoor dat zo'n proces nooit goed verloopt.

Economisch gezien zijn ze er ook op achteruitgegaan, alhoewel je zou kunnen beargumenteren dat dat ook met de eurocrisis te maken zou kunnen hebben.

En met de vrijheid van de vrouwen in Egypte is het ook niet beter gesteld na deze zogenaamde revolutie.

Nearly 50 percent of women reported more harassment after the revolution; 44 percent said the level of harassment remained the same before and after the revolution. Meanwhile, more than 58 percent of men surveyed said harassment increased after the revolution.

De-oude-bok | 25-06-13 | 12:18

Turkije bij Europa?? Niet doen, we hebben de duitsers al. En op dictators en nog meer nationalisme zitten we niet te wachten..

denoorman | 25-06-13 | 12:17

@(c)ZWITSUL | 25-06-13 | 12:08
Dat dat allemaal maar kan hier...
Ook dit verdient een eigen topic.
Vandaag is het wel heel erg kwa stupiditeiten van onze bestuurders.
Deze kan er ook nog wel bij:
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

plaszak | 25-06-13 | 12:17

Timmermans is een carrieretijger, wat de kiezers vinden interesseert hem niets.

lingo star | 25-06-13 | 12:17

Die Timmerfrans moeten ze met een knuppel op zijn bolle harses slaan, misschien komt er dan wat verstand bij.

joyriders | 25-06-13 | 12:16

Gewoon doen mensen! Heerlijk idee... kunnen we als westers land (die zij zo haten) vele miljaren die kant op doen om zodoende hun infrastructuur, zorgstelsel en wat nog meer, een extra boost te geven. Prachtig idee!!1 Ik neem er nog wel een baan bij zodat er iig voldoende belastinggeld binnen blijft komen. 180-urige werkweek, geen enkel probleem.

Man man man..

harry poster | 25-06-13 | 12:16

Timmerfrans heeft de meeste zwier, charme, gracieuze bekoorlijkheid, charisma, intellect, natuurlijk leiderschap, diplomatieke goedgemanierdheid en goddelijke uitstraling OOIT, EVER gecombineerd in een Minister van Buitenlandse zaken.
Vind 'ie zelf dan, de lul met oren.

Conan de Rabarber | 25-06-13 | 12:16

@Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:13
Nee, daar moet je natuurlijk wel voor gestudeerd hebben. En over het weer slaan ze de bal ook wel eens mis.

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:15

Ach ja zo komt de bouw iig wel weer op gang.
Extra moskeeën enzo.....

cobie | 25-06-13 | 12:14

Erdogan heeft goed gehandeld.
Stel westerse ophitsers hebben geprobeerd hem af te zetten omdat hij niet naar hun pijpen wil dansen en openlijk kritiek uit op Europese kinderroof praktijken ( ook zonder proces als wij het daar toch over hebben. ).
.
Dus kudo's voor Erdogan.

Harvey Specter | 25-06-13 | 12:14

Nog vijf jaar en dan zitten wij allemaal aan de thee, mijmerend over de de tijd dat we nog gezellig een biertje aan de bar dronken....

ElMatadero | 25-06-13 | 12:14

@2low4zero | 25-06-13 | 12:11
Nee hoor, Timmerfrans mag best in de EU blijven.
Als wij er maar uit gaan.

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:14

Als je na vijftienhonderd jaar vijandigheid tussen Turkije en Europa politiek bedrijft a la Timmerfrans, dan heb je blijkbaar het historisch besef van een pinda. Die geschiedenis kent tal van voorbeelden van mensen die in hun eentje de meest bloederige oorlogen zijn begonnen. En in potentie is Erdogan de volgende slager - met medewerking van Timmerfrans en de andere Eurolutsers.
En zo drijven we met zijn allen intussen af richting dat moment waarop je serieus overweegt het laatste beetje geborgenheid van je vrije Westerse leven op te geven voor het verzet, om te voorkomen dat uiteindelijk alles van waarde wordt kapotgemaakt door die narcistische zelfpijpers.

Professor Superhirn | 25-06-13 | 12:14

Timmerfranz kan Turkije er wel bij willen, maar wij (the people) willen dat niet.

ole guapa | 25-06-13 | 12:13

@Che_cuevara | 25-06-13 | 12:11 | + 0 -
Tenzij ze het over winterbanden hebben.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:13

Wij eruit, zij erin. Is dat misschien een oplossing?

Aan de andere kant snap ik wel dat de EU Turkije erin wil hebben. Iemand met praktijkervaring erbij hebben is wel zo makkelijk als je gaat beginnen met censureren, zelfverrijken en schijten op de grondwet en democratie. Want dat doet de EU momenteel en dat gaat alleen maar erger worden.

Zomaar wat voorbeeldjes;
-Ze willen de macht om journalisten te ontslaan.
-De tenenkrommende filmpjes van Tom gisteren (het filmpje zelf was niet tenenkrommend, dat was +veel, maar ik heb het over het gedrag).
-ESM.
-Door de strot rammen van de Europese grondwet.
-PRISM (niet direct aan te rekenen aan de EU, maar ze doen wel vrolijk mee en veroordelen het zeker niet).
-De zadenkeuring (met Monsanto)
-Glashard liegen over Alles.
-Enzovoorts enzovoorts.

deprivéspeler | 25-06-13 | 12:12

Maar natuurlijk. Een open Europese grens tot aan Syrie, Iran en Irak aan toe. Complete waanzin.

brutus68 | 25-06-13 | 12:12

@ Ikbeneenzelfbouwer | 25-06-13 | 12:10
Ik denk dat ze eerder óns zullen peppersprayen.

cobie | 25-06-13 | 12:11

@Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:08
Geenstijl heeft altijd gelijk.
En zo niet, dan toch.

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:11

Wij willen Timmerfrans uit de EU.. Zet hem maar op de Noordpool neer ofzo, daar kan hij tenminste geen schade aanrichten. Alhoewel..

2low4zero | 25-06-13 | 12:11

@WatEenGezeikWeer | 25-06-13 | 12:06
Die komt precies op dezelfde manier op die positie als al die andere drollen in Den Haag. Ons kent ons hé.
En niet alleen Timmertje weet niet wat de meerderheid van NL wil, niemand daar weet dat.

Che_cuevara | 25-06-13 | 12:10

Vrij en demokratisch Israel schofferen en bedreigen en tegelijkertijd die Turkse fascisten binnen de EU willen halen is Frans T./PvdA ten voeten uit.
Laat dit rariteitenkabinet, dit narrenschip, a.u.b. zo snel mogelijk vallen en met onze stem Greet naar het torentje sturen.

Psycheltje | 25-06-13 | 12:10

Gaan ze dan die bontkraagjes met waterkanonnen en pepperspray wegspuiten? Laat maar komen dan.

Ikbeneenzelfbouwer | 25-06-13 | 12:10

Waarom wil Turkije in allahsnaam bij de EU? Dan weet je zeker dat je land binnen de kortste keren naar den kloten gaat!

deministerpresident | 25-06-13 | 12:09

Fransje toont alleen stalen ballen als Israel kleine palestijnse ettertjes aanpakt, maar ben je nb in Turkije volstaat telefoontje met onderknuppel

hetluis | 25-06-13 | 12:09

Erdogan en van Rompuy zijn qua denkwijze twee handen op 1 buik, dus Turkije komt er wel in.

Wc-kip | 25-06-13 | 12:08

Een delegatie van de mensenrechtencommissie van het Turkse parlement is voor een driedaags bezoek in Nederland. Doel van de commissie is om te onderzoeken hoe in Nederland wordt omgegaan met de rechten van Turken.

De commissie onderzoekt het weghalen van kinderen van Turkse afkomst bij hun biologische ouders. Ook de behandeling van Turken in Nederlandse gevangenissen staat op de agenda. De commissie heeft in Rotterdam en Deventer ontmoetingen met vertegenwoordigers van diverse Turks-Nederlandse organisaties.

www.turks.nl/nieuws/binnenland/item/32...

(c)ZWITSUL | 25-06-13 | 12:08

@De-oude-bok | 25-06-13 | 12:05 | + -3 -
Geenstijl steunt niet vanuit politiek correct wensdenken, maar denkt zelf na. Vandaar ook dat ze het bij de Arabische lente juist hadden, en bij Turkije hoogstwaarschijnlijk ook.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:08

Wat voor toegevoegde waarde heeft Turkije aan de EU? Behalve dan misschien 3 of 4 jaar extra inkomsten voor de EU (politici). Maar daarna kunnen wij als Noord-Europeanen weer een zuid Europees land redden. Dit terwijl er genoeg turken zijn die we al gered hebben (die hier leven van een bijstandsuitkering).

deboerenlul | 25-06-13 | 12:07

We hebben nog genoeg geld dat we kunnen weggeven volgens de socialisten.

funkyd | 25-06-13 | 12:06

Ik erger mij aan Timmermans.
Die hele onnozele houding, dat consequent aarslikken van de "badguys" enz.
Deze man weet ECHT niet wat de meerderheid van NL wil.
Hoe komt zo'n drol op zo'n positie vraag je, je dan af.

WatEenGezeikWeer | 25-06-13 | 12:06

Ik vind het heel raar dat Geenstijl hier heel makkelijk de rebellen steunt. In Egypte is dat door de mediaas ook gedaan maar achteraf is gebleken dat ze toch de verkeerde gesteund hebben...

De-oude-bok | 25-06-13 | 12:05

En dat alles voor nog 80 miljoen kanslozen die aanspraak komen maken op bijstandsuitkeringen in Nederland.

gooi en smijtwerker | 25-06-13 | 12:05

De EU will Erdogan er bij als ervaringsdeskundige voor het doodknuppelen van opstandige bevolking.

sinar2 | 25-06-13 | 12:05

Natuurlijk willen ze dat. Erdogan heeft bijna net zo veel op met democratie en de wil van het volk als de EUSSR. Misschien kunnen ze elkaar wel nieuwe trucjes leren om het klootjesvolk onder de duim te houden!

NiceGuysFinishLast | 25-06-13 | 12:04

Moet van de VS.

Megalomaantje | 25-06-13 | 12:03

Ze hebben haast, binnen enkele maanden zal zelfs Erdogan inzien dat de EU 'yesterdays news' is.

witwas | 25-06-13 | 12:03

Tja we zijn toch al naar de klote dus laat de rest ook maar komen.
Nog meer geld naar andere landen

cobie | 25-06-13 | 12:03

"Timmerfrans wil Turkije gewoon bij de EU"

Ja en de EU wil Turkije er ook bij............... Maar wij niet, maar dat boeit niet, dat wordt weer heelijk weggemasseerd door wellicht een referendum waar ze hun EU-bolides mee kunnen poetsen.

Ik wil Turkije er niet bij, want Turkije ligt niet in Europa.

Spanje is niet lid van de Afrikaanse Unie.

Kaas de Vies | 25-06-13 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken