Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trainingspaktuig stofzuigt BMW leeg in wasstraat

"Beste redactie, de BMW van een vriend is gisterenmiddag om 13u30 leeggeroofd bij een Rotterdamse wasstraat. Er zijn beelden van twee camera's beschikbaar. Eentje waarop de daders aankomen en op hun gemak even de auto gaan stofzuigen. Het kenteken van hun Ford Fiesta is duidelijk te zien: 61-SRN-1. Op het andere filmpje (hierboven) is de roof duidelijk te zien. Het gebeurt als de daders hun auto gaan schoonspuiten. Meegenomen spullen zijn onder andere een iPod, een zonnebril en de omzet van de dag ervoor: de auto is namelijk van de eigenaar van de wasstraat. Politie doet uiteraard niets, dus misschien dat jullie kunnen helpen? Alvast bedankt!" Bij dezen dus. Politie, pak deze schuimpjes eens op. Veel makkelijker krijg je ze niet aangeleverd. Signalement: trainingspakkies, lichtgetint, opgeschoren hoofd, zichtbaar kenteken en ze luisteren goed naar advies van de BOVAG om hun auto niet aan de straat te wassen.

Reaguursels

Inloggen

Ach meneer rijd een dure BMW en is eigenaar van de wasstraat? Dan koop je toch lekker een nieuwe iPod, en een zonnebril? Geld genoeg!

Solid Snaak | 25-06-13 | 15:53

Ik weet zeker dat Ivo op stelten dit varkentje persoonlijk gaat wassen na Kamervragen door GroenLinks, want hierdoor wast men de auto liever thuis, voor de deur..

Hyppo Kriet | 25-06-13 | 13:07

ja, hallo? zet de pliesie nou niet zo onder druk, ze hebben ook vrouw(en) en kindertje(s), als dat soepkonijn zijn deuren niet op slot mogen deze langdurige toeristjes toch gewoon alles jatten wat er voor het grijpen ligt? we moeten ons maar aanpassen aan HUN cultuur en niet zeuren.

thepinkpainter | 25-06-13 | 11:46

Hee. Weer een Marokkaanse jongeman.

Schreeuwmeeuw | 25-06-13 | 08:45

De dagomzet in je open auto laten liggen. Dat zal de advocaat wel uitleggen als uitlokking.

Cap65 | 25-06-13 | 01:57

Wellicht off topic maar m.i. toch relevant... Er zitten 218K leden op deze website, zie boven... zeg dat ze een familie en vriendenkring hebben van 10 personen gemiddeld die min of meer hetzelfde denken als zij...
Praat je over 2.2M mensen die ergens een bepaalde mening over hebben... Lijkt me genoeg om eens echt een verandering door te voeren, i.p.v. altijd maar oeverloos te lopen zeiken...
Bijvoorbeeld, stel dat 1% gezamenlijk zou besluiten om wat te doen aan de overlast in bepaalde wijken....22K mensen hebben m.i. weinig te vrezen van wie dan ook, anders bestaat er altijd nog een Louisville Slugger om de gemoederen te bedaren...
Mijn ervaring is dat bepaalde leden/groepen van onze gemeenschap, enkel luisteren naar een nog grotere groep die ook meent wat ze zegt...
Laat maar weten waar ik me voor het een en ander kan aanmelden, wil best voor buurtcoach spelen met zoveel "vrienden" :-)

JP B. | 24-06-13 | 23:51

Wellicht off topic maar m.i. toch relevant... Er zitten 218K leden op deze website, zie boven... zeg dat ze een familie en vriendenkring hebben van 10 personen gemiddeld die min of meer hetzelfde denken als zij...
Praat je over 2.2M mensen die ergens een bepaalde mening over hebben... Lijkt me genoeg om eens echt een verandering door te voeren, i.p.v. altijd maar oeverloos te lopen zeiken...
Bijvoorbeeld, stel dat 1% gezamenlijk zou besluiten om wat te doen aan de overlast in bepaalde wijken....22K mensen hebben m.i. weinig te vrezen van wie dan ook, anders bestaat er altijd nog een Louisville Slugger om de gemoederen te bedaren...
Mijn ervaring is dat bepaalde leden/groepen van onze gemeenschap, enkel luisteren naar een nog grotere groep die ook meent wat ze zegt...
Laat maar weten waar ik me voor het een en ander kan aanmelden, wil best voor buurtcoach spelen met zoveel "vrienden" :-)

JP B. | 24-06-13 | 23:51

-weggejorist-

Phoenixcore | 24-06-13 | 23:41

gezien het filmpje, is getoonde actie redelijk routine en wordt als fiesta gehuurd is deze hiermee betaald en zal bij onderzoek ook reden van huur bekend worden zal ook wel enig geestverruimende stoffen worden gevonden, en iets zegt me dat heren als ze bepaald niveau bereiken gewoon worden opgeruimd, das het leuke met geld der zijn altijd mensen die er meer van hebben en gemener zijn

Umberto die trotzoni | 24-06-13 | 23:22

@ kloosterkade | 24-06-13 | 17:44 | + 2

Thanks, weer wat geleerd. De ratten, van welke komaf of kleur ook, verzinnen dus gewoon weer wat nieuws...
Iedereen weet hoe het gaat maar aanpakken duurt tot sintjuttemus (of topicgeenstijllus) voordat er iets gebeurd.

*zucht*

De politie zal om achter de huurder te komen een vordering van een officier van justitie moeten hebben.
En dat kan best een dagje duren. En dan moet je niet denken dat de politie niets anders te doen heeft en zit te wachten tot je met je verhaal binnen komt lopen en dan opspringt en uitroept: "Eindelijk, een klant." Dus als jij niet DIREKT geholpen wordt dan betekent dat "ze doen niks"? En dan is het te hopen dat de huurder ook degene is die de daad pleegde. En het is te hopen dat de huurder geen vervalst identiteitsbewijs heeft gebruikt. Want dit soort knapen huurt auto's om NIET te achterhalen te zijn tijdens hun 'werk', dus daar zullen ze alles aan doen. Ennuh wie zegt dat de dagopbrengst in de auto lag. Dat zou ik ook roepen om die gasten een extra hak te zetten. Of ben je ècht zo dom? Alhoewel, ik geloof het zomaar.

Pimmetjes | 24-06-13 | 22:29

Zelf je auto niet op slot zetten en dan binnen een dag bleren dat de politie niets doet. En GeenStijl gaat erin mee. En straks niet verbaast zijn als de buit foetsie is omdat die gasten getipt zijn dat ze op internet staan. En ook niet huilen als de rechter vindt dat voor een diefstal die zo makkelijk gemaakt werd door de auto niet af te sluiten en de daders op internet te zetten zij al gebrandmerkt genoeg zijn.
Conclusie: eigendommen foetsen en nul straf. 2x eigen schuld.

Pimmetjes | 24-06-13 | 22:15

Wij hakken geen handen af in Nederland, dat gebeurt alleen in slechte islamlanden. Nee, wij zouden het volgens het pol(der)sen model moeten doen.Polsen van notoire dieven in de portierssponning van een afgeneukte BerberMW leggen en met de heftrucklepels sluiten we het portier en drukken dan met 3 ton na om zeker te weten dat het portier niet tocht.
Althans dat zou wat mij betreft een wettelijk opgelegde straf mogen zijn.

slakkenzout | 24-06-13 | 22:03

-weggejorist-

kiki01 | 24-06-13 | 21:02

bijzonder dikke BMW eerlijk verdiend met wasstraatje????????

dekogelkwamvanlinks | 24-06-13 | 20:53

Licht getinte semi nederlander steelt van wasstraat tokkie. Toch mooi dat ze van elkaar stelen of zie ik dat nou verkeerd?

Blikje RedBull | 24-06-13 | 20:16

@wotan:
"En een wasstraat waar men alleen cash betaald is sowieso raar."

Ik pin op best veel plekken, maar bij een wasstraat is het nog erg gebruikelijk dat je cash afrekend hoor.

germ | 24-06-13 | 20:15

Ja gvd de politie doet niets, bmw motherfucking 7 serie open laten met dagopbrengst en ipod erin, dat in midden rotterdam. Het topic was opvallender geweest als het niet gejat was.

ikdenkwat | 24-06-13 | 20:03

Toch mooi straks in Arnhem sharia, is dan wel straks handjes eraf en niet meer sturen in hoerauto.

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 19:34

Ies hoerauto wel Halal?

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 19:32

De dagopbrengst, een handgranaat en een touwtje. Dat moet haast wel een explosie van geluk geven.

tiswat | 24-06-13 | 19:14

Nu eens deze jongens, tesamen met hun familie, uit Nederland zetten nadat deze jongens hun straf hebben uitgezeten. Het moet zo langzamerhand 1x keer ophouden. Rechters, doe er wat aan. De 2e Kamer zal volgen, hoop ik...

Thoth | 24-06-13 | 19:10

volgens hun bekrompen geest mag het allemaal omdat we ongelovigen zijn.

Maar volgens de Sharia mogen hun poten worden afgehakt.

Het zal niet lang meer duren voordat we het hebben gehad en we voor rechter moeten gaan spelen en ter plaatse de handen afhakken van dat lafhartige lage onmenselijke tuig.

www.youtube.com/watch?v=LKIUtBCyt50

Henniedelaar | 24-06-13 | 19:04

Oké stelen mag niet maar je deur open laten staan met de dagomzet erin dan ben je ook niet heel snugger ..
Zijn ze al gepakt ?

Harken maar | 24-06-13 | 19:03

En de PVDA en Theo Maassen keken weg en zagen dat het goed was. Hier hoor je ze NOOIT over. Nooit.

Rest In Privacy | 24-06-13 | 18:53

Als ik in een wasstraat kom, en dat is niet vaak, ben ik vaak de enige niet-mohammedaan die de bolide reinigt.
Waarom beginnen die gasten zelf geen wasstraat als ze zo van poetsen houden?

basweetutwel | 24-06-13 | 18:48

Ik zie het alweer man met een PVDA kleur en camping smoking geeft nieuwe betekenis aan delen met je mede mens .

el che | 24-06-13 | 18:23

@Claire | 24-06-13 | 17:24
Nog zo'n licht in de duisternis.

In dat topic over 'Briljongetje pakt pestkop bleef u ook gewoon volhouden dat de pester een rifaap was, www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... terwijl al een paar keer in de panelen was geplempt dat het om Ruben van Dorsten (van Surinaams/Nederlandse afkomst) ging.

Enfin, volgende keer maar niet meer op de PvdD stemmen, maar gewoon op de PVV om een signaal af te geven.

La Vie En Rose | 24-06-13 | 18:17

@Mokum Kosher | 24-06-13 | 17:07
Ah, de keiharde waarheid wordt gewoon gemind.

Interessant.

Mokum Kosher | 24-06-13 | 18:14

Er zijn, althans in het Rotterdamse, want daar woon ik nou eenmaal, een aantal verhuurbedrijven die criminelen van auto' voorzien. ordje Fiesta, maar ook BMW X5 of duurder kan allemaal gewoon per dag of langer gehuurd, zodat boefjes buiten schot blijven.
Oberigens rijden ook lelieblanke criminelen tegenwoordig in huurbakken, je zou wel gestoord zijn om telkens je eigen investeringte laten afpakken.
Nieuwste trend is opzetten van Pools bedrijf, en op naam van dat bedrijf met al je maatjes in dikke bakken te gaan rijden met Pools kenteken.

captainobvious | 24-06-13 | 18:04

Knap hoor, al die roeptoeters hier die direct weer beginnen te schreeuwen dat het om Marokkanen gaat.
Nou zijn die het meestal wel, maar niet altijd zoals de laatste tijd wel vaker is gebleken.

Enfin, paar keer beide filmpjes gekeken maar kan echt niet zien of het om daders van Marokkaanse afkomst gaat, of om lichtgetinten met een andere afkomst. Dus maar even afwachten of de eigenaar wel weet om wie het gaat.

Daarnaast vind ik die wasstraateigenaar een enorme sukkel.

En dat deze zaak niet de eerste prioriteit van de politie is - die hebben wel wat anders te doen, zoals het oplossen van gruwelijke roofovervallen bij oude mensen thuis of bij gezinnen met jonge kinderen - snap ik ook.

De politie waarschuwt al decennia om geen dure spullen in je auto achter te laten, en dan komt er weer zo'n sukkel die én zijn dure auto niet heeft afgesloten én zijn dagopbrengst van de vorige dag en nog wat spullen in zijn auto heeft laten liggen. Ja daar gaan ze gelijk een team voor vrij maken. * met ogen draaien doet *

La Vie En Rose | 24-06-13 | 18:01

hey.. wat nu als de eigenaar van die wasstraat en de eigenaar van de BMW ook een lichtgetinte man van noord afrikaanse origine is?
LeBlanc | 24-06-13 | 17:23 | + 1

dan had hij persoonlijk afgerekend met die jochies

HamKaasChips | 24-06-13 | 17:58

[email protected] | 24-06-13 | 17:30 | + 0 -

Check de kentekens even via zomoto/rdw en je ziet of ie particulier of zakelijk tenaamgesteld is.

Veel auto's die crimineeltje rijden zijn geleased/gehuurd. De achterliggende reden is dat die auto's dan niet in beslag genomen kunnen worden in het kader van de Plukze wetgeving. Dus nu kunnen die gasten lekker opzichtig rond blijven rijden in hun dure bakken zonder het risico te lopen dat deze in beslag genomen worden. Plus dat ze via de verhuurmaatschappijtjes ook hun crimineel verdiende geld witwassen. Die verhuurmaatschappijtjes zijn ook niet de fijnste meestal.

kloosterkade | 24-06-13 | 17:44

Ik ben verbaasd dat je auto niet is meegenomen!

oosteuropijan--> | 24-06-13 | 17:42

Noem mij maar een complotdenker maar ik ben zeer beducht voor in elkaar gezette filmpjes door lieden die juist het hele 'naming and shaming' onderuit willen halen.
Ik bedoel: we gaan hier uit ons dak op basis van een filmpje waarvan we niet eens weten of het echt of gespeeld is.
Het wachten is op de eerste slimmerik die door middel van een nep-filmpje bewijst hoe makkelijk het is om een massahysterie te veroorzaken.
Sorry mensen, ik pas!

Amsterdamsko | 24-06-13 | 17:40

Ja maar de eigenaar van de bmw had een afwijking aan de hersenen, dus kan niet bewezen worden dat deze heren hem wilde bestelen edellachbare.

niksneem | 24-06-13 | 17:39

Galatasaray supporters, allemaal tuig!!

dani7902 | 24-06-13 | 17:33

@Boombast | 24-06-13 | 16:28
Het lijkt me sterk dat hij op vakantie geweest is en nu al terug is, dus dat verhaal geloof ik niet. En ik denk ook niet dat hij een zonnebank bezocht heeft, hoewel ik die mogelijkheid inderdaad niet uit kan sluiten. Maar waarschijnlijk is dat dus gewoon zijn natuurlijke huidskleur.

En ik herken toch echt een lichtgetint kleurtje bij meneer.

Nietvoordekat | 24-06-13 | 17:32

Dat lees je net te vaak: de politie die ondanks een kant en klaar aangeleverde casus niets doet. Een zeer zorgwekkende ontwikkeling. Of ging dit altijd al zo maar wisten we dit niet omdat er nog geen internet met GS was?

appeltjesgroeneweide | 24-06-13 | 17:32

Beetje off-topic Klopt het dat al dat Mocro's en tuig in dure auto's rijd, allemaal huur auto's zijn..

Want krijg af en toe een rolberoertje als ik weer zo'n pareltje uit een auto zie stappen van boven de 70.000. En in mijn tokkie wijk rijden wel een paar BMW 7serie cabrio, porche Chayene en meer van die dikke bakken rond..
En nee ze zijn niet allemaal directeur van de Vestia... maar als brave burger gaat de bloeddruk omhoog.. en fuck ja ik let er op tegen beter weten in... pik ze er ook zo uit..

Maar wie weet hoe dat zit... huur/contant afrekenen dunno

"Ja je auto niet afsluiten is ergens je eigen schuld, hoewel ik niet zeg dat het netjes is".
Rot eens op met je kut redenering. Op die manier is het straks "Ja hij had z'n deur wel op slot gedaan, maar z'n anti diefstal lazers niet aangezet, dus ja dan is vragen om je ruit in te laten slaan".

DaJonkel | 24-06-13 | 17:25

Wat een vies soort mensen vind ik het toch deze Riffianen.

De politie doet uiteraard niets.

Totaal onbegrijpelijk.

Claire | 24-06-13 | 17:24

hey.. wat nu als de eigenaar van die wasstraat en de eigenaar van de BMW ook een lichtgetinte man van noord afrikaanse origine is?

LeBlanc | 24-06-13 | 17:23

wie gaat er met een huurauto naar de wasstraat.. Just asking.

dBuitenstaander | 24-06-13 | 17:21

-weggejorist-

dr hook | 24-06-13 | 17:18

DeSjaak1000 | 24-06-13 | 17:09 | + 1 -

U snapt het wel, die lutser van een copywriter niet.
Mijn beurs is ook eens gestolen. De sukkel die was, had hem op de balie laten liggen. In de avond werd ik gebeld dat ze mijn beurs hadden gevonden. Zat nog een tientje in. De overige 180 euro waren verdwenen. Alle pasjes zaten erin en mocht hem thuis komen afhalen bij de mensen. Heb ze een mooie bos bloemen gegeven en bedankt. Ik kan u melden dat het niet om finnen ging, wel diegene die de beurs hadden meegenomen. Aangifte had geen zin werd er door een nogal zuchtende agent toegezegt.

Die beurs van mij, met inhoud was terug te leiden naar mij toe, door de pasjes.
Een briefje van 50,- op straat niet. Wat ik al eerder zei, de politie gaat een SHITTY WOK order plaatsen voor het departement. Er zit dus een verschil in of iemand een onafgesloten huis binnengaat om te steeldieven of een gevonden geld briefje houdt.

Als is dat niet de hoofdzaak. Dat is het vinden en achterhalen van deze Riffianen. Want de politie doet het niet.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 17:16

Bakito | 24-06-13 | 15:58
Ah, u insinueert een verzekeringsfraudeprobleem?
Ik durf keihard te stellen, ja ik weet het zeker, dat als wij zo'n 40 jaren geleden onze hard bevochten grenzen hadden dichtgehouden, de premies nu stukken lager zouden uitvallen....

Ommezwaai | 24-06-13 | 17:16

Je bent een enorme sukkel als je niet met je teringklauwen van een ander zijn spullen kan blijven. Maar je bent ook een doperwt als je je auto niet afsluit en er allerlei waardevolle spullen in laat liggen.

flinkescheet | 24-06-13 | 17:14

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 17:07
50 Euro die niet van U zijn in uw zak steken of 50.000 Euro die niet van U zijn uit een niet afgesloten auto halen en in uw zak steken blijft allebeide diefstal.
Meer kan ik er niet van maken.

copywriter | 24-06-13 | 17:13

Terpen-tijn | 24-06-13 | 16:56 | + 0 -
Denemarken

duitse herder | 24-06-13 | 17:10

''Dus 50 Euro achteroverdrukken is ok, 50.000 Euro achteroverdrukken is niet ok, heb ik dat zo goed begrepen?''

.
Die 50.000 had duidelijk een eigenaar namelijk de bmw-meneer. 50 euro op straat heeft niet duidelijk een eigenaar. Is toch een verschilletje, me dunkt.
Als je naar een buro gaat met de mededeling dan je 50 euro hebt verloren krijg je niet zomaar elk gevonden briefje van 50 mee. Je zult zo goed als zeker het briefje-nummer moeten hebben om te bewijzen dat dat briefje van 50 daadwerkelijk van jou was.... Kortom die 50 euro gaat zo in de Politie-pot voor de afhaalchinees.
.
Als je al gaat melden bij de popo dat je 50 euro hebt gevonden neem dan die 50 euro mee naar huis met de mededeling dat wanneer iemand zich meldt die 50 euro is verloren hij jou kan bellen om het af te halen...

DeSjaak1000 | 24-06-13 | 17:09

Bakito | 24-06-13 | 16:03 | + -2 -
Ik denk dat je weer gelijk hebt. Zelfs de datum en tijd zijn gefotoshopt (zie de witte 2 en de 3)

De Troet | 24-06-13 | 17:08

copywriter | 24-06-13 | 16:57 | + 0 -

Nee, u heeft het nog steeds niet begrepen. U faalt er in het relaas tussen de 2 voorbeelden die ik u eerder schetste. Het is overigens ook onjuist mij te betichten dat ik klakkeloos iemand anders zijn geld in eigen zak zou steken. Daar ben ik niet de juiste persoon voor. Het gaat erom dat er een verschil in zit als iemand zo'n briefje vind op straat en dat er finnen zomaar iemands autodeur opentrekken om te steeldieven. Ik reken het 2de voorval iemand veel zwaarder aan dan het eerste. Leuk dat u de situatie naar uw hand probeert te scheppen met een bijstandsmoeder, echter blijft er een verschil bestaan.

Ongeacht de auto open of op slot was, je blijft er met je poten van af.

En dat moet u niet al lutserend gaan bleren dat het de eigen schuld was van de auto eigenaar. Immers is een deur die openstaat geen argument te gaan steeldieven.

Normale mensen trekken niet autoportieren open van anderen.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 17:07

@wontan | 24-06-13 | 16:41
Bij de Nederlandse popo weet je toch gewoon direct dat ze er niets mee doen? Dus kan je best na een dag al zeggen dat de smeris er niets meedoet. Daar is geen woord van gelogen.

Mokum Kosher | 24-06-13 | 17:07

@Bakito lul toch niet, cash is nooit verzekerd!

mygfisbrazilian | 24-06-13 | 17:06

Weerduivel | 24-06-13 | 16:41 | + 0
Dan had je alsnog de lichten moeten zien knipperen van het openen van de deuren met afstandsbediening. Deze eigenaar is gewoon dom.

Datzegiktoch | 24-06-13 | 17:06

Tja, waarom ook niet hè? Politie is er vrijwel niet, gevangenissen gaan dicht, en de linkse softe rechtertjes staan aan de kant van de criminelen. Logisch dat ze maar blijven jatten/beroven/verkrachten etc.

Avant | 24-06-13 | 17:01

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:50
Het zou natuurlijk ook kunnen dat dat briefje van 50 toebehoort aan een bijstandsmoeder die nu het eind van de maand niet meer gaat halen.
Bijstandsmoeke gaat uit pure wanhoop toch maar naar pliesie buro, je weet maar nooit. Nee mevrouwtje, geen briefje van 50 afgegeven helaas.
Geen wonder, U hebt het in uw zak gestoken!
Het gaat om fatsoen mijn vrind.
Dus 50 Euro achteroverdrukken is ok, 50.000 Euro achteroverdrukken is niet ok, heb ik dat zo goed begrepen?

copywriter | 24-06-13 | 16:57

duitse herder 16;48
Waar staat jouw hok dan?
Overal kan je auto gestolen worden, behalve natuurlijk in Appingendam en wijken waar de sharia heerst.
Met contactsleutels erin is nooit handig, al was het alleen maar uit veiigheid.

Terpen-tijn | 24-06-13 | 16:56

Optie 1: Die huurwagen zal wel niet gestolen zijn. Die kentekenplaten daarentegen..

Optie 2: Kenteken hoort bij de auto en deze is inderdaad gehuurd. De dader kan niet achterhaald worden want de auto is gehuurd door een vriendje van de daders die 'm vervolgens weer uitgeleend heeft..

Optie 3: Er is helemaal geen sprake van diefstal. De eigenaar wil gewoon gratis reclame via GeenStijl.

Maar hoe dan ook; die eigenaar is het haasje en kan naar zn spulletjes en dagomzet fluiten. Door zn eigen schuld. Welke idioot laat zn BMW met dagomzet erin nu onafgesloten staan?

kloosterkade | 24-06-13 | 16:56

Uitlokken van misdrijven is strafbaar: artikel 47 lid 1 Wetboek van Strafrecht verbiedt het opzettelijk uitlokken van strafbare feiten "door giften, beloften, misbruik van gezag, geweld, bedreiging, of misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen".Of @Bakito heeft weer gelijk? Lastig.

De Troet | 24-06-13 | 16:55

copywriter | 24-06-13 | 16:41 | + 0 -

Als u het vershil tussen die voorbeelden niet ziet klopt er aardig wat niet bij u.
Als u een auto ziet staan, al staan de deuren open en ligt er 50.000,- aan cash in blijf je met je klauwen er van af.
Als je een briefje onbeheerd op straat vind van 50,- , niemand die eigendom claimt. En je gaat hem naar het bureau brengen als u claimt. Wat denkt u dat oom agent met dat briefje doet?
BESTELLING PLAATSEN BIJ SHITTY WOK, voor iedereen.
Aldus. Vrind. Vind ik het enigzins begrijpelijk als iemand die in zijn/haar zak steekt. Dat is iets heel anders een huis of auto binnengaan om te steeldieven.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:50

Daar waar in nu woon als emigrant, laat ik de sleutels in het contact zitten van de auto als ik in de supermarkt boodschappen doe... omdat het wel kan.

duitse herder | 24-06-13 | 16:48

Tegenwoordig kan de politie "lichtgetint" onder de Ctrl-v stoppen. Scheelt een berg tijd bij een aangifte

Kazango | 24-06-13 | 16:48

Biff Eagleburger | 24-06-13 | 16:42 | + 0 -

Wel als je de wietkruimels en e.v. vingerafdrukken uit je auto wil halen:D
Gestolen huurauto? Daar had ik niets over gezegt, dus wat u daar mee bedoelt geen idee. Ik heb vroeger naast mijn studie gewerkt bij een een autoverhuurbedrijf. Daar leverden finnen de auto's keurig netjes in (niet altijd), vaak wilden ze ook wel zelf even de auto schoonmaken. Waarom. Omdat de auto stinkt naar wietjes. Ze flinkeren daar hele flessen parfum voor in. Zou een reden kunnen zijn.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:46

Dit land heeft een trainingspakkenprobleem.

Bulloch | 24-06-13 | 16:46

hysteria | 24-06-13 | 16:30 |
+1

Bakito | 24-06-13 | 16:42

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:29

Huurwagen gestolen? Zoals hierboven al is aangegeven is er níemand die zijn huurwagen zelf gaat wassen.

Biff Eagleburger | 24-06-13 | 16:42

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:32
Niet veel opvoeding ben ik bang.
Dat 50,- briefje behoort U naar de politie te brengen afd. gevonden voorwerpen, en niet in uw zak te steken.
Dan bent U ook gewoon een dief.
Het gaat om fatsoen mijn vrind.
En dan durft U anderen de maat te nemen?

copywriter | 24-06-13 | 16:41

Beste mensen, wordt wakker. Ook afgesloten auto's worden tegenwoordig gewoon leeggeroofd. Men heeft er namelijk een leuk dingetje voor dat alle auto's (niet die hele oude bakken zonder elektronisch slot) van buiten af en zonder sleutel kunnen worden geopend. Kutte is dat je dus geen braaksporen meer hebt en daarom doen sommige verzekeringsmaatschappijen nogal lastig met uitbetalen van de schade.

Weerduivel | 24-06-13 | 16:41

dus het kenteken is niet goed zichtbaar in de filmpjes, maar toch weet de eigenaar van de BMW precies wat het kenteken is.
En na opmerkingen hierover is het plotseling van YT verwijdert.
Maar wat nog vreemder is is dat dit gisteren had plaatsgevonden, je krijgt bij aangifte heus niet te horen 'daar gaan we niks mee doen, meneertje...', nee, ze moeten de aangifte registreren, en een paar weken later kom je er pas achter dat ze er niks mee gedaan hebben. Dat komen ze je heus niet de volgende ochtend melden.

wontan | 24-06-13 | 16:41

@Old_Spice | 24-06-13 | 16:23 |
'Desalniettemin belachelijk dat de politie met dit aangeleverde bewijs niets doet.'
.
Bovenstaande is natuurlijk niet waar. Alleen, ze wachten er drie maanden mee en gaan dan naar Opsporing Verzocht. Simpel, maar toch eenvoudig.

Van Dikhout | 24-06-13 | 16:40

@Kobus Kloothamer | 24-06-13 | 16:33
Ik moest ineens aan Mythbusters denken.....

necrosis | 24-06-13 | 16:40

Sorry maar voor domme mensen die er om vragen ga ik echt niet mijn best doen. En daarnaast BMW+eigenaar wasstraat=waarschijnlijk rifaap en dus blijft het bezit in de familie.

Datzegiktoch | 24-06-13 | 16:39

Eigenlijk doen wij onbezoldigd opsporingswerk. Klussen die de politie niet aan
kan, (lees,levert geen munten op) komen op GS en daarna zijn de daders vaak de pisang. Zeer nuttig dus.
Is ook werk, zeker ook een soort van vrijwilligerswerk.
Zeg dat maar tegen de sociale dienst als ze je oproepen voor papierprikken.

Terpen-tijn | 24-06-13 | 16:38

@Old_Spice | 24-06-13 | 16:23
"Desalniettemin belachelijk dat de politie met dit aangeleverde bewijs niets doet."
De informatie is pas gisteren na 13:30 aan de politie doorgegeven.
In alle redelijkheid mag je toch niet verwachten dat na minder dan 24 hr. de zaak al is opgelost.
Allochtonen zijn kut dat weten we allemaal.
Maar die klojo's in Den Haag hebben we natuurlijk wel zelf gekozen.
Bij de laatste verkiezingen hebben de meeste NLers zich laten ompraten om toch vooral strategisch te gaan stemmen. 'Lekker veilig. Je weet tenminste wat je krijgt.'
Jij en ik en alle kiezers zijn mede schuldig aan deze puinhoop.

copywriter | 24-06-13 | 16:36

Veel naive reacties!!
.
Die auto is van die mocro (anders gaat hij hem echt niet wassen) MAAR staat niet op zijn naam want die mocro heeft geen werk maar slechts een uitkering. Dus wordt een auto-verhuurbedrijfje opgericht. Dit bedrijfje koopt de auto (met geleend geld van diegene die met de auto gaat rijden) en ''verhuurt'' deze auto aan die persoon. Wordt die persoon aangehouden door de politie dan hoeft hij niet de herkomst van het geld om die auto te kopen te verklaren want hij ''huurt'' de auto slechts voor een paar dagen....... En dat loopt dan zo jaren door!

DeSjaak1000 | 24-06-13 | 16:36

Eigen schuld, dikke bult. Je dikke BMW met kostbare spullen open laten staan in Rotjeknor of all places. Je bent dom geweest, take it as a man.

Roeieber | 24-06-13 | 16:35

Terpen-tijn | 24-06-13 | 16:31 Geen trajectcontrole daar hè?


Anders lag het héél anders.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:34

Als je dat trainingspaktuig een touw om zijn nek bindt, zou je hem dan onder die BMW door kunnen trekken? Zou dat passen?

Kobus Kloothamer | 24-06-13 | 16:33

copywriter | 24-06-13 | 16:25 | + -1 -

Het gaat om fatsoen mijn vrind.
Gewoon het principe. Je blijft van andermans shit af. Kijk, als er een 50,- briefje op straat ligt, niemand kijkt, niemand in de buurt. Dan gaat ie in mn zak. Dat kan ik begrijpen.
Maar om in iemands huis/auto te gaan roofdieven en het normaal vinden gezien het niet op slot was vind ik wat anders.
Ik heb iets van opvoeding mogen genieten, daar twijfel ik bij u aan.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:32

Waarom doet de politie niks, als zelfs het kenteken bekend is?
Antwoord>> de staatsincasso heeft daar geen tijd voor.
Nu staat het op GS en moeten ze alsnog aan het werk.
De daders ook, want die moeten weer nieuwe kentekenplaten monteren. Minstens.

Terpen-tijn | 24-06-13 | 16:31

@Bakito
Wat zou GS toch saai zijn zonder jou. Dan is iedereen het gewoon eens met elkaar. Reaguren heeft dan geen enkele zin meer. Gelukkig is er iemand die gewoon, tegen elke logische redenatie in, telkens weer de meest ongeloofwaardige complottheorieen uit de hoge hoed tevert. Echt, respect!

hysteria | 24-06-13 | 16:30

Biff Eagleburger | 24-06-13 | 16:24 | + 0 -

Zou best kunnen, maar waarom dan een huurauto gebruiken welke makkelijk te verhalen is op de huurder?
Natuurlijk is Nederland niet Nederland als er een mogelijkheid tot vrijkomen is als je zegt; Iek hep die auto geleent aan Rashid! Waarop Rashid zegt: Nee mefrau rechter, iek hep auto even aan Wahid gegeven. Waarop Wahid antwoord; Ja iek hep auto an frienden geleent. Enzovoorts.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:29

-weggejorist-

Boombast | 24-06-13 | 16:28

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:09

Ik weet niet van welke planeet U bent komen aanwaaien maar fatsoen in deze maatschappij is tegenwoordig ver te zoeken.
Trouwens waarom denkt U dat sloten zijn uitgevonden?
Om ze niet te gebruiken?
Dus U doet 's nachts uw voordeur niet op slot omdat 'het niet nodig zou moeten zijn'?
Blijkbaar heeft U niet in de gaten dat de wereld zoals die is een andere is dan de wereld zoals die volgens U zou moeten zijn.
DAAROM zijn sloten uitgevonden.
Ik gebruik ze elke dag.

copywriter | 24-06-13 | 16:25

@Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:09

Cash geld wordt volgens mij niet uitgekeerd, maar scheelt natuurlijk wel bij de belasting als je een aangifte diefstal hebt, met camerabeelden en ineens een aantal duizend tekort in kas. Elke ondernemer die ik ken bewaakt z'n omzet beter dan z'n kinderen en z'n vrouw. Daar heb je of een kluis of een stortluik bij de bank voor. Geen open wagen.

Biff Eagleburger | 24-06-13 | 16:24

Toen ik die bladeren op 1:35 binnen zag waaien dacht ik even dat highlander orde op zaken kwam stellen maar dat is net zo goed fictie als een lichtgetinte medelander die met z'n poten van andermans spullen afblijft als er een auto even niet afgesloten is.

Robbie van Zon | 24-06-13 | 16:24

@copywriter | 24-06-13 | 15:54
Inderdaad. Het is al sinds eeuw en dag bekend om niet je laptop in de auto te laten liggen bij een benzinepomp, of überhaupt ergens. Je dagomzet laten liggen open en bloot is inderdaad een beetje vragen om problemen.
Desalniettemin belachelijk dat de politie met dit aangeleverde bewijs niets doet. En überhaupt, dat weer allochtonen aantoonbaar zitten te jatten. Opsporing verzocht, dit soort beelden, en dat zijn dan alleen nog maar de beelden, moet je nagaan hoe vaak dit soort dingen gebeuren buiten het oog van de camera! Waarom laten wij dit criminele volk hier nog wonen? Paspoort afpakken, strippen van eigendommen, en op de boot terug naar land van herkomst met die gasten.

Old_Spice | 24-06-13 | 16:23

Vanuit PVDAchenebbesjes standaarden doen ze niks verkeerd, want we zijn namelijk solidair met elkaar. dus delen alles! zie het al een brief van 50 dat op straat ligt, zo lag de auto op straat, met briefjes van 50 erin. zo voor het oprapen, niemand in de buurt die zich kon melden. Dus vinders loon.

Hoop dat ze zo dom zijn de auto er nog eens te wassen en dat de eigenaar een 250-bar spuitinstallatie heeft, die hij tussen de ogen mikt al alluhaaa akbar roepend.

[G]eenstijl | 24-06-13 | 16:21

"Politie doet uiteraard niets". Nee want anders worden ze voor racist uitgemaakt. Nog een wonder dat ze u niet opgepakt hebben wegens laster of zo.

lulleficatie | 24-06-13 | 16:21

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:15
Ja dat is in dit geval wel zo!
Dan maar wel op slot doen voortaan in z'n eigen wasstraat want voor je het weet zegt de advocaat van de stelers dat het uitlokking was.

Welles! Nietes! | 24-06-13 | 16:21

@Van Dikhout | 24-06-13 | 16:18
*grinnikt*

Fart Fader | 24-06-13 | 16:20

filmpje is verwijdert van YT door de eigenaar.
raar...
Dit zaakje stinkt.

wontan | 24-06-13 | 16:20

Fatwabuster | 24-06-13 | 16:16
Begrijp me niet verkeerd, de eigenaar van de wasstraat verdient een eerlijk proces, ook al is de bewijslast niet erg gunstig voor hem. Wellicht zijn er verzachtende omstandigheden.

Uiteindelijk beslist de rechter en niet jij of ik.

Bakito | 24-06-13 | 16:18

'... dit type maar dan met lichtmetalen velgen?'
'Nee, liever met lichtgetinte. Da's meer van deze tijd.'

Van Dikhout | 24-06-13 | 16:18

@Bakito | 24-06-13 | 16:12 |
U ziet daders waar ze niet zijn en slachtoffers waar ze niet zijn...

Ahasveros | 24-06-13 | 16:18

Makklijk zeggen ze. Die rifapen lopen allemaal in trainingspak en met een opgeschoren kop.

hamertje | 24-06-13 | 16:17

In Allahmere.... daar hebben ze wasstraten die dood lopen... en met licht getinte bewakers... behalve op vrijdag middag... dan gaan ze schoenen jatten bij de moskeetje tippelen... en roepen ze HOERRRRRRRRRRRRR.
Je kan het er druk mee hebben!

Arend9697 | 24-06-13 | 16:16

@Bakito | 24-06-13 | 16:12

Man man man... er komt weer een hoop digitale diarree uit je tikplank aap... !!

Fatwabuster | 24-06-13 | 16:16

Welles! Nietes! | 24-06-13 | 16:14 Ja. Maar als je zelf eigenaar bent van een autowasstraat staat dat wel raar.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:15

Zie hier nog een rede om je auto lekker voor de deur in het sop te zetten.

Welles! Nietes! | 24-06-13 | 16:14

ijzere blub | 24-06-13 | 16:11 Hulde voor uw snelle reactie.

Hier kunnen we wat mee.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:13

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:09 |
Haha, je draait het om.

Door Geenstijl in te schakelen creëert deze oplichter een rookgordijn. Jammer voor hem, maar hier prikt een kind doorheen.

Bakito | 24-06-13 | 16:12

ijzere blub | 24-06-13 | 16:11 | + 0 -

Dank voor uw vaststelling, al was deze al een tijdje terug gedaan in de reaguursels.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:12

-weggejorist-

ijzere blub | 24-06-13 | 16:11

Auto open of niet, gewoon met je poten afblijven van andermans spullen, omgekeerde wereld dat je alles moet vast ankeren anders is het je eigen schuld?????
Deze heren moeten voor 10 weken gewoon aan een paal bij het hek worden gebonden met groot bord er op. " piss op mij want ik ben een dief". Leuke plaatjes komen dan ook weer via de digi media en worden ze named and shamed.

stofwolk | 24-06-13 | 16:11

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:10
Ik heb weinig verstand van verzekeringen, dus ik geloof je op je woord.

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:11

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:09 Cash is nooit meeverzekerd.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:10

Voor alle mensen die roepen dat hij zijn auto had moeten afsluiten;

waarom is het eigenlijk nodig om je auto af te sluiten? iedereen hoort gewoon van andermans spullen af te blijven.. sloten zouden helemaal niet nodig moeten zijn, behalve als je 'n gezellig onderonsje met je partner hebt en geen zin in een trio hebt

Tim Grimbek 10 | 24-06-13 | 16:10

-weggejorist-

Boombast | 24-06-13 | 16:10

copywriter | 24-06-13 | 16:06 | + 0 -

O. Dus als u uw achterdeur niet op slot doet zodat uw hondje in de tuin kan schijten en u even gaat douchen en er een 5-tal lichtgetinte roof-bandieten de keet leeghalen is het uw eigen schuld?
Nee, dat is een stukje fatsoen mijn vriend. Die BMW was niet van Rachid, Mohammed of Achmed.
Gewoon afblijven. Niet van jou. Afblijven.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:09

@Bakito | 24-06-13 | 15:58
Ik denk niet dat dit verzekeringsfraude is. Stel jij wilt de verzekering oplichten, en huurt dus iemand in om de dagopbrengst te "stelen": dan heb je er geen belang bij dat diegene gepakt wordt. Integendeel, want dan is er een goede kans dat jij ook de sjaak bent.

En gezien de trackrecord van GeenStijl, is het dan als verzekeringsfraudeur gewoon echt enorm stom om je verhaal bij GeenStijl te houden.

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:09

Een Mocro die "zijn" hoerauto gaat wassen ies wel vreemd, niet dan ?

kneuterzak | 24-06-13 | 16:09

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:06
Steek een kaarsje op, wellicht helpt dat.

Bakito | 24-06-13 | 16:08

Wasstraateigenaar zijn is wel een lucratief beroep aan die BMW te zien.

Wonderlijk! | 24-06-13 | 16:08

Naast campings en wasseretttes zijn wasstraten overigens hét middel van de onderwereld om geld wit te wassen. Capaciteitsgebonden omzet waarop geen controle mogelijk is en die veelal cash wordt ontvangen.
*misschien off topic, maar ik wou de vorige 50 reacties niet herhalen

witwas | 24-06-13 | 16:08

 
Het kan natuurlijk niet zijn wat het lijkt;
 
De aardige meneer, die bij het autoverhuurbedrijf de auto's wast, zag dat de dure BMW niet op slot stond en heeft ter voorkoming van diefstal, de mooie en duidelijk kostbare spullen uit de auto gehaald. Hij heeft daarna alles netjes afgegeven bij zijn neefje achter de balie, maar die bleek minder betrouwbaar ...  

 

Rebellis | 24-06-13 | 16:08

@Boombast | 24-06-13 | 16:02
-1. Graag gedaan hoor.

In dit land is een meerderheid van alle bajesklanten allochtoon, waarvan het overgrote deel dichtgetint. Een meerderheid is dus minderheden. Er zijn meer Marokkaanse jongens die WEL in contact zijn geweest met de politie, dan Marokkaanse jongens die NIET in contact zijn geweest met de politie. Dit zijn feiten. Feiten liegen niet.

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:07

Bakito | 24-06-13 | 16:05 En nu maar hopen dat jou hetzelfde ten deel valt als anderen die die vier letters plempen.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:06

@KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:56
Klopt wat je zegt, maar je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid ten aanzien van je eigen spullen.
Diefstal is van alle tijden. Gebeurde 50 100 500 jaar geleden ook al.
Maar als je een enveloppe met geld midden op straat laat liggen moet je niet raar opkijken als ie na een paar seconden is verdwenen.
That's life, suck it up and move on.

copywriter | 24-06-13 | 16:06

De hoeveelste keer is het inmiddels dat GeenStijl de daders o peen dienblaadje aanreikt, en de politie weer eens geen fuck doet ?

Byter | 24-06-13 | 16:06

Een beetje dom om de auto open te laten, maar je moet met je fikken van een ander zijn spullen afblijven. Hoe gaan we dat oplossen als de daders worden gepakt? Handen afhakken?

p3xxx | 24-06-13 | 16:06

Hertz Rent-a-getawaycar.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 16:05

irma zonderboezem | 24-06-13 | 16:02
gaap

Bakito | 24-06-13 | 16:05

Voordat u gaat boeken, dient u hier te klikken om aan te geven dat u de algemene klantvoorwaarden zorgvuldig hebt gelezen en begrepen.

Ja, maar da's een auto van verhuurbedrijf De Halve Maan, van Mo en Raghid. Die hadden de auto weggebracht voor een schoonmaakbeurt en dat was weer uitbesteed aan achterneef Youssouf, die weer iemand kende enz. enz. Uiteindelijk wijzen ze allemaal naar een andere Mo of Ibrahim en zegt de politie dat ze niks kunnen doen.

FrankVeer | 24-06-13 | 16:05

@KollenbergSittard: "Haha het is algemeen bekend dat crimineel Nederland, nja.. marokko in huur auto's rond rijdt."
Wel netjes dat ze hun huurauto wassen!
Pirata piraticus | 24-06-13 | 15:59 | + 1 -

Om bewijslast en de laatste wietkruimels uit de kofferbak te stofzuigen zeker.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:05

@Boombast | 24-06-13 | 16:02

Er is hier maar 1 prutser en dat ben jij.... zoveel woorden spenderen aan het feit je getint bent...
.
*op voorhoofd wijst*

Fatwabuster | 24-06-13 | 16:04

Dus dit leren ze dus op die "goede" school Ibn Ghaldoun.

psycho_3 | 24-06-13 | 16:03

Causa Sui | 24-06-13 | 16:01 |
Don't shoot the messenger, het ligt er allemaal wel erg dik bovenop.

Bakito | 24-06-13 | 16:03

wat heb je te zoeken in andermans eigendom ?
goed dat de sterke arm des wet er is, maar nu ff niet

witchmaster | 24-06-13 | 16:03


Bakito | 24-06-13 | 15:58 |
Apen zijn een groot maatschappelijk probleem maar kijk lekker de andere kant op.

irma zonderboezem | 24-06-13 | 16:02

Het is zo gemakkelijk om deze dief te kunnen arresteren, zelfs nu wordt dat nagelaten.
Liever bonnen schrijven uiteraard.
Bah.

van_de_pot_gerukt | 24-06-13 | 16:02

hysteria | 24-06-13 | 16:00
De braakschade werd hoogstwaarschijnlijk toegebracht op het moment dat de camera eventjes uitstond. Heel toevallig allemaal. Dit zaakje is onfris, goede zaak dat Geenstijl roert waar het stinkt. Chapeau.

Bakito | 24-06-13 | 16:02

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:57 | + 0 -

Goed punt. Goed punt.
Rijd zelf ook wel eens via mijn werk in een huurauto. Moet u eens eentje met een Frans kenteken rijden in Maastricht, leuk hoor wat je dan gebeurt.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 16:02

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:57 | + 0 -
Daar heb je 100% gelijk in. Zo'n 7 jaar geleden was een oom van me aangereden in z'n auto door 3 turken in een afgetrapte Golf. Godzijdank had hij nog even snel het kenteken kunnen opschrijven alvorens ze er met een fikse deuk en scheur in de voorbumper/motorkap er vandoor scheurden. Wat bleek? Auto was niet verzekerd, eigenaar was onbekend en m'n oom kon helemaal zelf voor alle schaden opdraaien.

Sinds al die schoften in vezekerde en op-naam gezette huurauto's rondrijden is het aantal onverzekerde ongelukken drastisch afgelopen.

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 16:02

-weggejorist-

Boombast | 24-06-13 | 16:02

maar waarom zul je een huurauto wassen?

hetluis | 24-06-13 | 16:01

@Bakito | 24-06-13 | 15:58
Dus jij beschuldigt de eigenaar van de wasstraat nu van fraude en van het schenden van privacy van de daarvoor speciaal ingehuurde gympakmalloot want het is eveneens het vals beschuldigen van een onschuldige ander die in opdracht van de egienaar een iphone en wat geld in bewaring neemt.
Netjes van je, moraalwrat.

Causa Sui | 24-06-13 | 16:01

Waar blijft de schaamtecultuur als je 'm nodig hebt?

HEvD | 24-06-13 | 16:01

@Bakito | 24-06-13 | 15:58
Wat ik erger vind is dat de eigenaar van de donkere auto kostbare tijd heeft verspild van deze kansenjongeren. Die hadden ze ook kunnen gebruiken om de straatcultuur te verrijken i.p.v. sloten te checken.

blinde kip | 24-06-13 | 16:01

@Bakito | 24-06-13 | 15:58

Waarom wordt er dan een mocro ingehuurd? Om zijn skills?

Fatwabuster | 24-06-13 | 16:01

Moet je je eens voorstellen. Al de bandbreedte die je jezelf zou kunnen besparen als je gewoon bij elk signalement alleen die kenmerken aangeeft, die afwijken van het ondertussen algemeen geaccepteerde standaard daderprofiel.

Ik hoor u al denken: zoveel bandbreedte kan dat toch niet schelen, bij elk signalement de woordjes "lichtgetint", "bontkraag" en "Noord-Afrikaans" weglaten? Daar heeft u absoluut gelijk in, maar vele kleine getalletjes maken samen een erg groot getal. En dat is weer goed voor het milieu en de pr0n-downloadsnelheid en zo.

Nietvoordekat | 24-06-13 | 16:00

Bakito | 24-06-13 | 15:54
Welke verzekering denk je gaat betalen voor een inbraak in een niet afgesloten auto?

hysteria | 24-06-13 | 16:00

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:36 | + 12 -
Dus dan moet je het maar jatten? of dan is het minder erg? wat een onzin. Diefstal is diefstal of ik me portemonnee nou midden op straat leg of in een kluis, als het niet van jouw is blijf je ervan af.

AmericanDad | 24-06-13 | 16:00

Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven, al staan de deuren wagenwijd open...... is dat nou echt zo moeilijk !?

bob de boarder | 24-06-13 | 16:00

@HetMannetje! | 24-06-13 | 15:32
Eigenlijk wel. Maar daar hebben we tegenwoordig schijt aan.

copywriter | 24-06-13 | 15:59

@KollenbergSittard: "Haha het is algemeen bekend dat crimineel Nederland, nja.. marokko in huur auto's rond rijdt."
Wel netjes dat ze hun huurauto wassen!

Pirata piraticus | 24-06-13 | 15:59

Ommezwaai | 24-06-13 | 15:57 | + 0 -
Onzin, ik stel juist dat verzekeringsfraude een groot maatschappelijk probleem is. Maar kijk jij maar lekker de andere kant op, zoals gewoonlijk.

Bakito | 24-06-13 | 15:58

James Lastig | 24-06-13 | 15:47
Dat is dan wel weer zo. Best kut eigenlijk. Ik probeer ze nog goed te praten maar dat is gewoon niet te doen.

hysteria | 24-06-13 | 15:58

KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:54 We moeten blij zijn dat ze in huurauto's rondrijden.

Die zijn tenminste verzekerd.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:57

Bakito | 24-06-13 | 15:54
Ik wou bijna posten: "Waar is een comment van Bakito als je hem nodig hebt?"
Maar de beroeps-downplayer heeft alweer een zachte, rubberen tegel geplempt.

Ommezwaai | 24-06-13 | 15:57

@Borakh | 24-06-13 | 15:42
Je bedoelt zeker mocro maken?

copywriter | 24-06-13 | 15:56

Ja laat je dagomzet voor het oog van de wereld slingeren op de voorstoel van je auto.
Vervolgens loop je weg zonder de auto op slot te doen.
En vervolgens ga je hier op GS
www.geenstijl.nl...
lopen klagen dat het zo slecht gaat met het MKB en dat je je arme bloedjes van kinderen niks te vreten kunt geven.
Ja daaaag.
copywriter | 24-06-13 | 15:54 | + -1 -

Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven grapjas. Ies Normal, was normaal in nederland.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:56

@deboerenlul | 24-06-13 | 15:40
Je belasting en verzekering "vergeten" te betalen en/of de tenaamstelling niet helemaal correct regelen (Ben iek niet, ies main neef. Woont in Marokko.)
Dat scheelt je al snel een paar meier in de maand.

Stormageddon | 24-06-13 | 15:56

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:50
Dan moet die helemaal makkelijk te vinden zijn. Ik kan trouwens die sticker van de verhuurder niet zo snel zien. Maar ik ben dan ook een blinde kip.

blinde kip | 24-06-13 | 15:55

@Rebellis | 24-06-13 | 15:52
Of een gestolen lease bakje.

copywriter | 24-06-13 | 15:55

Ali G. in da house?

lldbhnger | 24-06-13 | 15:55

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:46 | + 0 -

Haha het is algemeen bekend dat crimineel Nederland, nja.. marokko in huur auto's rond rijdt.
De gemiddelde huur van een auto per dag is 70,-
Wekenlang rijden ze er in rond, dus criminaliteit loont erg goed.
Dit was even een buitenkansje erbij naast het dagelijks drugsdealer, kraakjes zetten en afstuderen aan het Ibn Galdhoen 'college'.

KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:54

Rebellis | 24-06-13 | 15:52 Oh ja joh? Goh.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:54

Het enige dat de politie eraan zou doen is per ongeluk een dienstwapen af laten gaan.

ren-forrest-ren-e | 24-06-13 | 15:54

Ja laat je dagomzet voor het oog van de wereld slingeren op de voorstoel van je auto.
Vervolgens loop je weg zonder de auto op slot te doen.
En vervolgens ga je hier op GS
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...
lopen klagen dat het zo slecht gaat met het MKB en dat je je arme bloedjes van kinderen niks te vreten kunt geven.
Ja daaaag.

copywriter | 24-06-13 | 15:54

Tuig moet je net als onkruid gewoon uitroeien, wanneer leren we het nu eens?!

Maxx! | 24-06-13 | 15:54

Duidelijk gevalletje van verzekering oplichten, met gratis tanken en wasbeurt als tegenprestatie. Door dit soort fraude gaat de premie dus telkens omhoog.

Bakito | 24-06-13 | 15:54

Nog nooit is het in me opgekomen even een blik te werpen in andermans auto. Ik snap niet wat die mensen bezielt, ze zijn enkel bezig met kijken of ergens een slot af is, of dat er wat te jatten valt, wat ben je dan een supersneu mannetje in je volkomen foute pak, met je tokkiekutpetje, en je klotekarretje.

Causa Sui | 24-06-13 | 15:52


Volgens de RDW site:
 
Aantal eigenaren privé / zakelijk : 0 / 2
 
Het betreft hier waarschijnlijk een huurauto
 

Rebellis | 24-06-13 | 15:52

blinde kip | 24-06-13 | 15:48 En dan is het de knul die daar de auto's moet schoonmaken.

Niemand wast en stofzuigt een huurauto als huurder.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:50

Ik laat ook altijd peperdure auto's staan zonder op slot te doen en als ik dan terug kom en mijn shit is gestolen ben ik telkens weer heel verbaasd.

profiteroles | 24-06-13 | 15:50

"Wij zijn geen probleem..."

kibambam | 24-06-13 | 15:49

oranjerood | 24-06-13 | 15:47 Is dat zo? Waar ik m'n auto laat wassen gaat betalen uitstekend met pin.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:48

Die auto niet afsluiten is natuurlijk wel de kat op het spek binden. Maar je dient gewoon met je tengels van de spullen van een ander af te blijven.

brutus68 | 24-06-13 | 15:48

Even verhuurbedrijf opzoeken. Die weet wel wie de auto geleend heeft op het bewuste tijdstip. Als die niet over de brug wil komen met de gegevens, gelijk bekend maken.

blinde kip | 24-06-13 | 15:48

In Breaking Bad heeft Walter White trouwens ook een wasstraat. Dus dat ie een dikke BMW rijdt verbaast me niet zo.

dutchbasterd | 24-06-13 | 15:47

een willekeurige oerhollandse tokkie had exact hetzelfde gedaan.
hysteria | 24-06-13 | 15:38

Maar het was geen oerhollandse tokkie, het was weer eens mocro tuig.

James Lastig | 24-06-13 | 15:47

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:35 | + 4 -
Simpel, is het je nooit opgevallen dat je alleen cash kan betalen bij een wasstraat en niet pinnen?

oranjerood | 24-06-13 | 15:47

KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:44 Een mocro die een huurauto wast.

Die moet in dienst zijn van de verhuurder. Anders snap ik het echt niet.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:46

Zo zie je maar weer, je hebt helemaal geen Ibn Galdhoun schooldiploma nodig om je centen te verdienen.

blinde kip | 24-06-13 | 15:45

@ Joris

Sorry vriend, ik liet me even gaan...

eerstneukendanpraten | 24-06-13 | 15:44

Is een huurauto van Hertz Autoverhuur zo te zien.
(stickertjes op de ramen).

KollenbergSittard | 24-06-13 | 15:44

Ik doe zelfs mijn corolla op slot als ik afreken bij de pomp. En daar ligt alleen een kruidvat zonnebril in van 2.99.

irma zonderboezem | 24-06-13 | 15:44

Wat waren mensen denkende, toen ze dit soort woestijnlui importeerde? Oh, dat komt allemaal wel goed ofzeau? Je kan het beestje wel uit de jungle halen, maar je haalt de jungle nooit uit het beestje.

Old_Spice | 24-06-13 | 15:43

Erg onnozel om zo met je spullen om te gaan. En het verhaal klopt ook niet, want de schrijver is in het bezit van de beelden, maar de auto is van een vriend, die dan weer de eigenaar van de wasstraat is??? Ik denk dat de schrijver zelf de eigenaar is, maar niet voor z'n domheid uit durft te komen.
Blijft natuurlijk een feit dat niemand het recht heeft die spullen te jatten.

Haduco | 24-06-13 | 15:43

Is het aangeboren dat sommigen zo letten op andere (dure) auto's?

blinde kip | 24-06-13 | 15:43

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:36 |
misschien zegt hij dat alleen maar ivm de verzekering.
En een wasstraat waar men alleen cash betaald is sowieso raar. Hij zal wel een extra produkt leveren waarvan ze de opbrengst niet bij de bank kunnen stallen.

wontan | 24-06-13 | 15:43

Uiteraard doet de politie niks.... diefstal valt toch niet onder hun taken en dan ook nog de brutaliteit hebben om bewijsmateriaal aan te leveren... hoe gek wil je het hebben

Fatwabuster | 24-06-13 | 15:42

Goh, lichtgetint, hoe verassend!

* gaat toetsenbord macro maken voor bovenstaande tekst *

Borakh | 24-06-13 | 15:42

Licht getint? Ach , dat moet een vergissing zijn.

Lief meiske | 24-06-13 | 15:41

Je omzet van de dag ervoor in een open wagen laten liggen? Een wagen die gezien de aard en te verwachten omzet van zo'n zaak wel enigszins optimistisch is? Volgens mij kwam het de eigenaar wel goed uit dat die tyfushond de deur opentrok.
Just asking questions.

Biff Eagleburger | 24-06-13 | 15:41

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:40 En gelegitimeerd met het paspoort van 'hun Oma'.

Zat nog in een handtas.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:41

Ik vraag me altijd af hoe die 20 jarige mocro's aan (bijna) nieuwe auto's komen. Terwijl ik met pijn en moeite (en modaal inkomen) net een suzuki alto uit 1993 op de weg kan houden. Ik bedoel het lijkt wel of die mocro's crimineel geld verdienen... Oh wacht... Nouja in dat geval ben ik liever niet-crimineel en arm dan crimineel en 'rijk'.

deboerenlul | 24-06-13 | 15:40

Ja, dat was 30 jaar geleden dat je je auto open kon laten om even snel een winkel ofzo in te gaan.Ko je ook de motor nog wel laten draaien

Tegenwoordig laten mensen hun auto expres van het slot zodat ze in elk geval geen kapotte ramen en/of sloten oplopen als hun eigendom weer ens wordt leeggeroofd.

En waarvan hebben we er de afgelopen 30 jaar heeeeel veeeeel van bij gekregen?

Ikdus | 24-06-13 | 15:40

"Politie doet uiteraard niets"

Dat hoeft ook niet meer, want nu die gasten weten dat ze met hun ponum op Geenstijl staan hebben ze alle tijd om die spullen weg te doen en een goed verhaal te verzinnen. Goeie actie hoor...!

Baron Wilhelmus | 24-06-13 | 15:40

Wat een clownspak.

blinde kip | 24-06-13 | 15:40

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:35 | + 0 -
Oh nvm, Tuigh heeft auto gehuurd en betaald het van de uitkering en sociale toeslagen.

Eigenaar is Verhuurbedrijf.

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:40

Ik ben absoluut een tinteling-roeper, maar vraag me af of we hier niet fout zitten. Lijkt eerder op een fopnegert.

bestgeil | 24-06-13 | 15:39

Wat een in én in trieste onderkant van de samenleving hebben we toch ...

deleraarspreekt | 24-06-13 | 15:39

Ik mag daar goddomme niet eens insoppen en de baas parkeert hem er gewoon? Zet hem dan tenminste op slot als je dagopbrengst je wat waard is.

jos verstoppen | 24-06-13 | 15:39

Ah, bij die kentekenlink: Soort eigenaar: Verhuurbedrijf.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:39

Lichtgetint? Je verwacht het niet...

Dr.Zeldenrust | 24-06-13 | 15:39

Diefstal met een stofzuiger is stiekem best wel +1.

kapotte_stofzuiger | 24-06-13 | 15:39

Ik heb zo'n zin in de nieuwe verkiezingen!
Hopelijk maakt Geertje eindelijk eens een klapper en laat het land zien dat we het zat zijn!
C'est Ca!

HartstikkeMooi | 24-06-13 | 15:39

Ok, je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven laat dat voorop staan, alleen weten wij inmiddels dat deze regel niet geld voor de gemiddelde kansenparel. Je auto niet op slot doen en diverse waardevolle spullen er in laten liggen is dan ook vragen om diefstal.

CornholioNL | 24-06-13 | 15:38

De dagopbrengst in een niet afgesloten auto. Makkelijker kon hij het inderdaad niet aanleveren. Het was inderdaad een lichtgetinte maar een willekeurige oerhollandse tokkie had exact hetzelfde gedaan.

hysteria | 24-06-13 | 15:38

Het is trouwens wel de favoriete wasstraat van m'n zoontje. Ze hebben lichtjes in de waterstralen en na afloop krijgen de kleintjes een lolly !

Pikkebaas | 24-06-13 | 15:38

Als het een wasstraat betreft, dan kunnen we vermomde krakers als daders uitsluiten.

Simon de Danser | 24-06-13 | 15:38

De Ford Fiesta staat op naam van een verhuurbedrijf. Telefoontje naar de verhuur, kopietje van het rijbewijs en aankloppen bij het desbetreffende huis waar de huurder staat geregistreerd.

Is het nou werkelijk zo moeilijk politie...?

Derechtselutser | 24-06-13 | 15:38

Ik vermoed vuil spel, ze zijn ertoe aangezet!!!

wijnvlek | 24-06-13 | 15:38

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:35 | + 0 -

Ik heb het natuurlijk over het lichtgetint tuigh, dat die wasstraat eigenaar een BMW rijdt boeit me niet. Een nieuwe Ford Fiesta...

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:38

Betwetertje | 24-06-13 | 15:34 > Gelijk heb je! Vroeg of laat komt die dekselse Fiesta vast een keer langs een snelheidscontrole, dan kan het CJIB ze een dikke prent nasturen (die ze met het gejatte geld betalen).

Dat zal ze leren. HA!

Lange Neus | 24-06-13 | 15:38

wontan | 24-06-13 | 15:35
Dumpert is nog steeds geen HD he...

EllaRouvoet | 24-06-13 | 15:37

De opbrengst van de vorige dag in een onafgesloten auto.

Wie is er dan een schuimpje?

zeg maar jansen | 24-06-13 | 15:36

Zucht(tweede van vandaag)

Knappe snuiter | 24-06-13 | 15:36

Incidentje, toch?

ElMatadero | 24-06-13 | 15:36

Die auto staat niet op slot. Dat is wel heel dom.
Gelegenheid maakt de dief.

Pikkebaas | 24-06-13 | 15:36

Je blijft gewoon met je flikken van andermans eigendom af! Ga eens werken voor je geld!

Mr.Socrates | 24-06-13 | 15:36

kenteken duidelijk te zien?
waar dan?

wontan | 24-06-13 | 15:35

Hoe betalen dit soort idioten dat soort auto's?! Ik rij, met baan en huurappartement, in een auto van 11 jaar rond en kon die maar net aan betalen!

En zeg me niet dat het eerlijke burgers zijn die een baan en al hebben, want dan ga je niet de spullen jatten uit een auto van een ander. Of wacht, tenzij het een "ongelovige hond" is natuurlijk.

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 15:35

Iets met gelegenheid maakt dief. Ik praat het niet goed, maar een ipod, zonnebril en je dagomzet in een niet afgesloten auto leggen getuigt ook niet van al teveel gezonde hersencellen.

Grijpgraag&deStier | 24-06-13 | 15:35

We hebben een wasstraatprobleem.

BedrijfsTijgerT | 24-06-13 | 15:35

Ben je toch wel een sukkel dat je je dikke BMW zomaar open laat staan.

dutchbasterd | 24-06-13 | 15:35

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 24-06-13 | 15:35

Het is voor die gasten gewoon hun tweede natuur. Ze hebben schijt aan alles en iedereen. Maar we mogen er niets van zeggen van onze PVDA want er is geen probleem. Nou die is er wel degelijk en het geduld van de Nederlander is bijna op. Nog even het Europa krijgt wat het wil. Maatschappelijke onrust en ongeregeldheden.

StijlvolRechts | 24-06-13 | 15:35

Gistermiddag, beelden overgedragen. Doe eens normaal met de politie doet UITERAARD niets. Wat een gelul. Geef ze wel even de tijd.

Betwetertje | 24-06-13 | 15:34

Makkelijk deze: Fernando Torres.

Cuyahoga | 24-06-13 | 15:34

Ze waren wel zo aardig wat examenantwoorden achter te laten.

Godsammekraken | 24-06-13 | 15:33

Dagomzet in niet afgesloten auto laten liggen, de eigenaar is blont & behoorlijk naïef?

met vreselijke groet | 24-06-13 | 15:33

Bij dit soort dingen doen ze nooit iets, maar als ik ff m'n blaas sta te legen tegen een muurtje staat meneer de pliesie agent al klaar met het bonnenboekje. Bah!

EllaRouvoet | 24-06-13 | 15:33

Lichtgetint? Mag je dat wel zeggen? Is dat niet racisme volgens de PvdA?

HetMannetje! | 24-06-13 | 15:32

Auto is niet op slot gezet , klassiek fout , en helaas was het daderprofiel al bekend voordat ik het filmpje bekeken had.

Mr aarsch | 24-06-13 | 15:32

lichtgetint ... wat een verrassing

En de PvdA zag dat het goed was.

James Lastig | 24-06-13 | 15:32

En daarom was ik aan de straat.

Fart Fader | 24-06-13 | 15:32

"Ze wilden alleen maar helpen en die spullen hebben ze weggehaald zodat ze niet gestolen konden worden", aldus de pro-deo advocaat...

Vakonov | 24-06-13 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken