Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fotobewijs: onterecht geflitste voertuigen op beeld

verkeerdgeflitstefietsdraagauto.jpg Op deze foto, opgevraagd door Boeteservice, is een Renault Dinges te zien. Met een fietsendrager die fietsen draagt achterop. Maar volgens de camera die deze foto gemaakt heeft, is dit een auto met een aanhanger. Die zou maar 90 mogen, en geen 120. Gevolg: deze bestuurder heeft een bekeuring ontvangen voor een gemeten snelheid van 114 km/u. Maar feitelijk reed hij 6 km/u minder hard dan de maximaal toegestane 120, en is dit dus een uitermate brave bestuurder die door de overheid bestolen wordt omdat Teeven met troep werkt. De onterechte boete: 207 euro, inclusief administratiekosten. We hebben d'r nog zo eentje, in een vorm die nog niet eerder genoemd is in dit boeteschandaal. Het gaat om deze opvallende combinatie van motor met zijspan plus aanhanger. Snapt zo'n trajectcontrole niets van. De combi is lichter dan 3500 kilo en mag daarom 90 km/h. De bestuurder rijdt 98 (= 95 na correctie). Maar volgens de flitsfyra weegt de combi méér dan 3500 kilo, en dan mag je maar 80. Dus niet 5, maar 15 te hard volgens Teeven. En de boete daarom geen 44, maar 148 euro. Beide boetes zijn - gelukkig - nog niet betaald. Maar om er onder uit te komen, moet er nu dus eerst bezwaar gemaakt worden. Kost tijd, kost geld, kost chagrijn, en je moet maar hopen dat je gelijk krijgt. Allemaal omdat Fredje Teeven het, net als Attje Kuiken, prrrima vindt om onschuldige weggebruikers te criminaliseren met behulp van slecht werkende apparatuur. Die falende flitsfyrae boven de Nederlandse snelwegen moeten worden UITGEZET. Allemaal. Dikke P.S. Beide voertuigen zijn zeer recent bekeurd op de pas dit voorjaar ingevoerde (en zeer 'succesvolle') trajectcontrole op de A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Hee. Dat is waar volgens PvdA-gansje Attje Kuiken 'het systeem inmiddels is aangepast', en dus foutloos zou moeten werken...

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we die trajectcontrolesystemen niet naar Afrika sturen als ontwikkelingshulp? Hebben zij een eigen inkomstenbron, hoeven ze niet meer bij ons aan te kloppen.

Kikkerzz | 25-06-13 | 07:24

@ropeholder | 24-06-13 | 23:54
Jazeker! Betalingskenmerk (=boete referentie) via internetbankieren achterhalen en direct in beklag gaan.

Piet_Snot | 25-06-13 | 01:39

Ja sh#t heej... Ik ben geflits met mijn auto met fietsendrager op dat traject Roozendaal...206 eurootjes betaald en de acceptgiro weggedonderd...

Niet voor het geld, maar om een huwelijkse crisis te bezweren:

Iemand nog een idee of je die "bon" nog kan opvragen?

ropeholder | 24-06-13 | 23:54

Ben benieuwd hoe Koos Spee de betweter (Dat enge mannetje die meewerkt aan Weg misbruikers van SBS 6) hierover denkt. Hij zal ongetwijfeld wel weer een of ander nietszeggend weerwoord (Lees lul verhaal) aanvoeren.

kiki01 | 24-06-13 | 21:16

Nou niet Teeven van alles wat fout gaat de schuld geven. Hij is afhankelijk van wat zijn ambtenaren ervan maken en dat is dus niet bijster veel.

Danbolig | 24-06-13 | 19:39

Het had nog erger gekund: een boete voor fietsen op de snelweg.

Rideo Ergo Sum | 24-06-13 | 17:30

Alles kan niet worden uitgezet voor de VERKEERSVEILIGHEID...
Wat een kletskoek! Heeft niets met verkeersveiligheid maar ALLES met ordinair graaien te maken.
En het maar vreemd vinden dat de politie alle respect bij de burger heeft verloren...

Wijze Uil | 24-06-13 | 17:29

Ik stel voor om die bestuurder van die fietsendrager extra geld terug te geven omdat hij langzamer reed dan de toegestane maximumsnelheid.

gruzelement | 24-06-13 | 16:17

Uitzetten kan echt niet. Want het gaat niet om de veiligheid maar om het geld.

Patatter | 24-06-13 | 15:59

Sinds wanneer worden we toegesproken door een flitscamera?
Het hele verbaal bestaat uit "Ik zag, Ik constateerde. Door mij is waargenomen. Ambtsbelofte"
Dus die incompetente camera plus hulpmiddelen is een persoon?
Direct ontslaan, zou ik zeggen.
Wegens gebrek aan diploma's en te laag IQ.
En mocht ie een diploma hebben....
Ow,wacht effe.

Schietmijmaarlek | 24-06-13 | 15:50

Niet fietsen op de snelweg, en zeker babyboomers met fietsen achterop in de spits horen van de weg te worden gehaald. Ik pleit voor daluren voor fietsendragers. Het sowieso onzinnig, ga fietsen in je eigen buurt, met een elektrische fiets kun je ver genoeg komen.

Werkgeneratie | 24-06-13 | 15:43

Wacht, het is nog veel erger het staat er wel wat ik zocht; bij voertuig staat het toch dat het een aanhangwagen betreft

en zoiets is dan korpschef :-(

Tim Grimbek 10 | 24-06-13 | 15:40

www.geenstijl.nl/archives/images/foutg...
Waarom vraagt zo'n agent zich niet af waarom je daar maar 90 mag? waren er werkzaamheden? er staat enkel toegestane snelheid 90 km per uur en verder kijkt hij gewoon niet

best zielig alleen zwart/wit kunnen denken..

Tim Grimbek 10 | 24-06-13 | 15:37

De geloofwaardigheid in de overheid is tegenwoordig heel ver te zoeken.
Regels ombuigende VVD ers, pedofiele onbestrafte OM ers en bewust verkeerde geprogrammeerde boeteinnerij.
Geef mijn portie maar aan fikkie maar ik stem niet meer op die ellende uit Den Haag totdat er een revolutie geweest is.

Willem van Rood | 24-06-13 | 15:33

Toch zegt iets me dat auto's met zo'n fietsenrek per definitie niet onterecht bekeurd kunnen worden - die schreeuwen er om...

pvpb | 24-06-13 | 15:31

hoeveel schuift het reclame maken voor boeteservice.nl? ik d8 dat jullie onafhankelijk waren, ieder kan via cjib.nl zelf bewaar maken tegen een kennelijk onjuiste boete, dat duurt hooguit 5 minuten

natjebor | 24-06-13 | 15:20

@Tjemig | 24-06-13 | 13:48
Heb ik nog een mooie voor je: mijn tandarts zit in Den Haag, zijn praktijk zit halverwege een vrij lange straat.
Daar moet je dokken om te parkeren, maar er is maar één punt waar je een kaartje kunt halen, aan het absolute begin van die éénrichtingstraat.
Als je je auto aan het begin van de straat stilzet en een kaartje gaat kopen kun je ruzie verwachten met andere automobilisten, parkeer je voor de deur van de tandarts en loop je terug om een kaartje te halen, zit er een bekeuring achter je ruitenwisser tegen de tijd dat je terug bent....
Ik heb een andere tandarts genomen!

necrosis | 24-06-13 | 14:24

Nou, ik zou 85 euro administratiekosten bij het CJIB in rekening brengen voor het verifiëren omdat je de foto moet opvragen (kost ook weer geld) de tijd er voor moet nemen, bezwaar maken, postzegel likken ... dat is nog altijd meer dan alleen op print drukken.
En dan de emotionele schade die je oploopt door dat de overheid je ziet als doorgewinterde crimineel ... dat is ook weer z'n 1500 euro waard ... Terugpakken die zooi!

FapMaster | 24-06-13 | 14:22

@stemvee | 24-06-13 | 13:53 |
'Die Attje Kuiken is duidelijk een broer van die mevrouw Tim Kuik van jullie die hier wel eens opduikt.'
.
Bijna goed.
Moet zijn: ... van jullie die hier wel eens opkuikt.

Van Dikhout | 24-06-13 | 14:20

@necrosis | 24-06-13 | 13:08 |
'Die 4 km per uur te hard kan je remweg met wel 25 cm verlengen. En dat is lang genoeg om een met uitsterven bedreigd Korenwolfje te pletten!'
.
Dit is je reinste discriminatie!
Je hebt opzettelijk het Rivierkreeftje niet genoemd.
Bah.

Van Dikhout | 24-06-13 | 14:17

Zijn er al "Als je niet te hard rijdt, is er niets mis met trajectcontroles" roepers voorbij gereden?

aardappelninja | 24-06-13 | 14:04

Waarschuwing voor de oud ijzerhandel:
Pas op! Er zit zeker 1000 kilo koper in iedere flitspaal met zonder stroom durrop jonguh. Herhaling. Pas op.

stemvee | 24-06-13 | 13:57

Die Attje Kuiken is duidelijk een broer van die mevrouw Tim Kuik van jullie die hier wel eens opduikt.

stemvee | 24-06-13 | 13:53

Tjemig | 24-06-13 | 13:48
Zit je lekker in jou flitsmobiel? Want zulke argumenten kunnen alleen van een stiekeme flitsboy af komen.

mente aperta | 24-06-13 | 13:52

mis ik iets? bij een kenteken registratie is toch bekend wat voor type voertuig het is?
dat staat toch allemaal geregistreerd bij die gasten?

respect | 24-06-13 | 13:52

Het is een aanhanger zonder wieltjes en ze rijden altijd tergend traag voor je met die wiebelende fietsjes. Terecht dat ze een boete krijgen.

voldemort | 24-06-13 | 13:51

Tjemig | 24-06-13 | 13:48
Ik heb wat ll-en vandaag: goedbedoelende & wisselgeld

Tjemig | 24-06-13 | 13:50

necrosis | 24-06-13 | 13:33
Elke boete is in de ogen van de nietsvermoeddende goedbedoellende burger onzin. Bij mij is dat echt niet anders. Had laatst ook mot met parkeerwachters omdat ik willegeld haalde en de 3 (niet uit Friesland afkomstige) stadssukkels beweerden dat ik er al zeker een half uur stond omdat de motorkap niet warm. Dat ik pas 0,5 km gereden had deed niet terzake bij de CSIamateurs.
-
Maar even terugkomend op het onderwerp: als je ~100Kmh op je teller hebt staan waar je 80 mag, moet je niet zeiken, maar gewoon dokken!

Tjemig | 24-06-13 | 13:48

Tjemig | 24-06-13 | 13:22 |
Niet nodig ik rijd een Audi A8 en die heeft nagenoeg geen afwijking (click2how.com/your-speedometer-wrong-c...) dus waar is jou linkje op gebaseerd? ff verder kijken voordat je een oordeel geef. Het hele punt van boetes bij lage snelheidsovertredingen gaat jou helemaal voorbij omdat je met deze marges meer op je km teller zit te turen dan je daadwerkelijk op de weg let.

mente aperta | 24-06-13 | 13:45

Fietsen zijn om te fietsen, niet om aan een auto te hangen. Als we dat niet begrijpen blijven we altijd slaaf van het Midden Oosten. Terecht , die prent.

De Troet | 24-06-13 | 13:35

@Tjemig | 24-06-13 | 13:22
Je kunt ook een onzinboete krijgen zonder inmenging van een camera.
Ik kreeg een eeuwigheid geleden een bekeuring wegens negeren van een geslotenverklaring.
Ik ben toen rechtsaf geslagen in Den Haag waar ik schijnbaar niet rechtsaf mocht, het feit dat er tientallen auto's geparkeerd stonden en geen hek of welke vorm van afzetting dan ook, deed me niet vermoeden dat ik iets deed wat niet mocht.
Ik ben bekeurd door een anoniem éénstrepertje die ondanks mijn vele vragen het gelijk aan zijn kant kreeg.

necrosis | 24-06-13 | 13:33

Ik mis een kopie van het IJKCERTIFICAAT met het registratienummer van de camera?

Waar is die?
En waar te controleren op de bijbehorende foto?

Wie heeft gecontroleerd dat de ijkdatum wel hoort bij de camera?

VRAGEN VRAGEN VRAGEN

Alt | 24-06-13 | 13:22

mente aperta | 24-06-13 | 13:14
Hier bijvoorbeeld.
www.w123club.nl/afwijking-kilometertel...
Koop een tomtom (op marktplaats) of download een app op je smartphone en je weet het!

Tjemig | 24-06-13 | 13:22

De (Nederlandse) politiek is ook akelig inefficiënt. Politici krijgen eens in de 4 jaar een stem, en geloven vervolgens een vrijbrief te hebben om alles maar te doen waar ze zin in hebben. Beleid is niet transparant(welke lobby bemoeit zich waarmee etc.), en dus is het altijd onzeker welke belangen behartigd worden met (nieuw) beleid.

derkaderp | 24-06-13 | 13:21

Hier in het hoge noorden geen last van. Het heeft zo zijn voordelen om niet in de randstad te wonen. Heerlijk!

miereneukert | 24-06-13 | 13:20

@Snorry! | 24-06-13 | 13:15
Ga jij nog uit van een of/ of beleid?
Volgens mij is het al jaren en/ en.
Oftewel bukken EN betalen!

necrosis | 24-06-13 | 13:19

Als de overheidsfinanciering middels boetebeleid gestopt wordt, betekent dat automatisch dat er een andere belasting omhoog moet of dat er een nieuwe belasting bij moet.

Snorry! | 24-06-13 | 13:15

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:41
Neeee,... ik heb een wel een geweten. Maar vind wel dat je eenduidig moet zijn in regels. Als jij ervoor kiest 2 grote fietsen met kinderzitje en tassen achterop je haak mee gaat sleuren, je ook rekening moet houden met de snelheid. En eigenlijk een extra bord CONVOI EXCEPTIONNEL moet voeren.

Cavelier | 24-06-13 | 13:14

Ik reed daadwerkelijk onder de 90 km p/u en om precies te zijn reed ik 87 km p/u. Sap niet waar (Tjemig | 24-06-13 | 13:04 ) zijn info vandaan haald?

mente aperta | 24-06-13 | 13:14

@azoturie | 24-06-13 | 13:10
Die moet je even uitleggen.....

necrosis | 24-06-13 | 13:13

@mente aperta | 24-06-13 | 13:07
Hoezo moet @Tjemig zijn auto na laten kijken, vrijwel alle snelheidsmeters geven meer aan dan je werkelijk rijdt.
Alleen Rolls Royce schijnt 99% nauwkeurig te zijn.

necrosis | 24-06-13 | 13:12

Stokje-bokkepootje-kogellagervet.
-
Wel vroeg opstaan.

azoturie | 24-06-13 | 13:10

@mente aperta | 24-06-13 | 13:00
Die 4 km per uur te hard kan je remweg met wel 25 cm verlengen.
En dat is lang genoeg om een met uitsterven bedreigd Korenwolfje te pletten!
*gnehe*

necrosis | 24-06-13 | 13:08

Je reed dus 92, dat is op de teller van de meeste auto's 100 Tjemig | 24-06-13 | 13:04

Dan zou ik als ik jou was je auto na laten kijken.

mente aperta | 24-06-13 | 13:07

mente aperta | 24-06-13 | 13:00
Je reed dus 92, dat is op de teller van de meeste auto's 100. Volhouden! Gewoon elke dag blijven doen. Op een gegeven moment gaan ze je wel begrijpen, heus.

Tjemig | 24-06-13 | 13:04

Gelukkig wijzen de zwaar teruglopende autoverkoop cijfers uit dat de flitserij zijn langste tijd gehad heeft en totaal zinloze bezigheid gaat worden met alle oost-Europese paard en wagens op de wegen.

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 13:02

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:55
Heb ik weer wat geleerd, maar ik heb dan ook nooit een aanhanger getrokken.
Ik koop altijd een auto waar alles inpast....

necrosis | 24-06-13 | 13:01


Bekeuring binnen omdat ik asociaal supper gevaarlijk hard gereden heb op 'n weg waar je 80 km p/u mag en ik met maar liefst 4 km harder dan toegestaan rijd. Boete 23 euri en 7 euri adm kosten? Op een gvd lege weg rond 21:00 's avonds.
Bekeuringen zijn oké als ze terecht en de veiligheid bevorderen maar dit soort acties is puur om de staatskas te vullen en snap niet dat er mensen zijn die dat soort werk willen doen! Die horen in Rusland thuis en daar hadden wel nuttig werk kunnen doen.

www.dumpert.nl/mediabase/6434452/3e578...

mente aperta | 24-06-13 | 13:00

Piet_Snot | 24-06-13 | 12:56 En bedankt voor het kapotchecken van een goed topic.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:57

Ehhhh ... De flits-foto's zijn toch ook uit begin MEI? Dus voor alle aanpassingen.
Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet goed wat jullie ermee willen aantonen.
Dit nieuws is al 2 weken bekend.

Piet_Snot | 24-06-13 | 12:56

necrosis | 24-06-13 | 12:49 Aanhangers tot 750 kilogrammen totaalgewicht hebben een witte kentekenplaat met gelijk aan trekkende auto kenteken.

Ook dat fietsendragertje moet een witte plaat hebben.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:55

Dit is inderdaad weer een gepruts zonder weerga.

van_de_pot_gerukt | 24-06-13 | 12:53

@FredFlinstone | 24-06-13 | 12:47
Pas maar op, misschien leest Teeven mee, en krijg je alsnog een prent, verhoogd met 20 jaar rente....

necrosis | 24-06-13 | 12:53

Die fietsdragende renault daar mag nog wel een flinke prent heen, op de trekhaak mag maar slechts 70kg drie volwassen fietsen plus drager is gauw 100kg schoon aan de haak.
Kom op Fredje Teeven actie.

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 12:52

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:41
Aanhangers hebben een gele plaat, geen witte.
Dus als CJIB een foto te pakken heeft van een aanhangsel met witte plaat, dan weten ze toch dat ze fout zitten?
Of zouden ze hopen dat 'betaal op tijd, voorkom verhoging' (met verhoogde sanctiebedragen erbij) genoeg indruk maakt om zo snel mogelijk over de brug te komen?
Mag ik zeggen wat ik denk van mensen die bij CJIB werken of Spee als achternaam hebben?

necrosis | 24-06-13 | 12:49

Ik heb in een ver verleden weleens zo een failpaal-gefopt door met 145 in tegengestelde richting aan te komen...

Ik zag wel een flits, echter op de boete zit ik nu -bijna 20 jaar later- nog te wachten

FredFlinstone | 24-06-13 | 12:47

Links rijden met 6 km/u onder de toegestane maximum snelheid. Wat mij betreft gewoon dokken :-).

Rideo Ergo Sum | 24-06-13 | 12:45

@Feynman | 24-06-13 | 12:36
Helemaal met je eens. Hetzelfde geldt voor veel andere overheidsingrijpen: denk aan de toeslagenfraude en de belastinginning. Wat aan de ene kant minutieus wordt gecontroleerd, wordt aan de andere kant met gulle hand, zonder controle, uitgestrooid over diegenen die er geen recht op hebben.

Petrus de Rewa | 24-06-13 | 12:44

Ik overweeg een petitie om samen met die falende flitsfyrae boven de Nederlandse snelwegen Teeven uit te zetten. Naar El Salvador of zo.
Dan kan ie daar verder zijn dwangmatige zucht naar totalitarisme botvieren. En wegen hebben ze daar ook niet dus dat de zooi niet werkt maakt daar niet uit.

mixey | 24-06-13 | 12:43

Cavelier | 24-06-13 | 12:37 Jij werkt bij het cjib zeker?

Het komt door die witte kentekenplaat. Zo'n fietsendrager is geen aanhanger maar een verlenging van de auto en zou dus eigenlijk gewoon een gele Gaikplaat moeten hebben.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:41

We moeten als we een bekeuring krijgen altijd standaard vermeld zien op basis van wat voor voertuig de opgelegde sancie is vastgesteld. Tot die tijd moeten we allemaal standaard de foto's opvragen en conroleren hoe hard we op het trakect waar de bekeuring is uitgedeeld mogen rijden. Ook dat zou eigenoijk standaard bij de sanctie moeten staan vermeld. Overheid blijft ernstig in gebreken. Verwijtbaar in gebreke zelfs. Er zou een rechtzaak tegen de overheid moeten komen voor al die onterecht opgelegde boetes wegens een enorm falend systeem.

The real McCoy | 24-06-13 | 12:40

Als er software is voor gezichtsherkenning dan zou dit toch een eitje moeten zijn voor software ontwikkelaars.

Simon_GS | 24-06-13 | 12:40

Is GS uitzending gemist van RTLnieuws geworden of zo?

Tjemig | 24-06-13 | 12:40

Het is gewoon kut.

van_de_pot_gerukt | 24-06-13 | 12:39

@necrosis | 24-06-13 | 12:36
Daarom klopt die smoes van dat PvdA gansje ook niet. En ze weet het zelf ook wel maar heeft de inkomsten uit de boetes al ingeplanned in de subsidies voor Afrika.

sinar2 | 24-06-13 | 12:39

Twinny loads, als je ziet wat voor lompe uitsteeksels er links en rechts steken vind ik dat ze hiervoor een snelheid beperking moeten krijgen, ze moeten immers ook een wit nummerbord voeren. Consequent zijn, alles met wit nummerbord is afwijkend dus snelheid beperking. Klaar next,............

Cavelier | 24-06-13 | 12:37

Trajectcontroles. Een zinloze vorm van 100% controle op wegen waar het totaal niet nodig is. Rechte stukken asfalt, verstoken van recente ongevallen. Alsof je bij het boemeltreintje door de polder even iedereen door de bodyscan heenhaalt.

Op plaatsen waar daadwerkelijk aan de weg wordt gewerkt en regelmatig echte mannen van het asfalt sterven, zie je ze zelden. Soms even een mobiele camera als er niet gewerkt wordt, anders staat deze in de weg. Liever controleren ze de kilometers voor en na de werkzaamheden waar om duistere redenen ten onrechte de lagere snelheid ook geldt om de staatskas te spekken.

Ik stelde jaren geleden de vraag of de boetes gericht waren op de staatskas, of de verkeersveiligheid. Ik keek toen naar de relatie tussen gegeven boetes en dodelijke verkeersslachtoffers. Wat blijkt, meer dan de helft van de boetes is voor zinloze enkelcijferige verkeersovertredingen en creatief geparkeerde auto`s. Dat heeft NIETS met wel of niet iemand doodrijden te maken. Bekeuringen voor voorrangsfouten zijn zeldzaam. Terwijl IEDERE botsing een voorrangsfout nodig heeft. IEDERE !

Het fijnmazige wegennet, waar voetganger, fietser, brommer en auto elkaar ontmoeten heerst een ZÜTALL machtsvacuüm qua toezicht. Geen trajectcontroles, geen flitspalen, geen agenten, maar wel gemiddeld 1 dode per dag. Geen enkele poging wordt ondernomen om daar verbetering in te brengen. Fuck You en sterf maar als je te pauper bent voor een auto.

We hebben de overheid ongekende staatsrechtelijke privileges gegeven om de verkeersveiligheid te waarborgen. De onschuldspresumptie, omkering bewijslast, de 100% weigering om ongevraagd de processtukken te moeten aanleveren, zelfs de foto krijg je niet vanzelf. We braken de democratie af voor extra veiligheid en kregen niet geleverd.

In het kader van terrorismebestrijding doen we hetzelfde. Weg privacy, neem alles maar op, kijk in mijn mail, kijk in mij BH, kijk in mijn onderbroek mee. Zoek het uit. Vervolgens gebeurt nog steeds de ene na de andere aanslag. Nog steeds worden journalisten en publicisten politiek vervolgd. Het Westen is het nieuwe beloofde land van Josef Stalin.

Zelden sloeg de overheid de plank zo ver mis. Als een machine walsen ze over automobilisten die netjes en vlot rijden. Een machine weigert aan de slag te gaan in dorpskernen, woonwijken en stadscentra. De overheid is ernstig nalatig van het beschermen van voetgangers, fietsers, brommers en ouderen.

Dit schoonheidsfoutje met kwalificatie van verkeersdeelnemers door tolpoortjes is slechts cosmetisch foutje in een tot de kern verrot en corrupt systeem.

Feynman | 24-06-13 | 12:36

@sinar2 | 24-06-13 | 12:27
Op snelwegen vallen relatief en absoluut gezien de minste doden.
Voor de meeste doden moet je naar de bebouwde kom en 80-km wegen....

necrosis | 24-06-13 | 12:36

We gaan naar een tijd dat burgers de post van overheid instanties zo de prullenbak in gooien. onpersoonlijke geautomatiseerde systemen zijn het contact vandaag de dag tussen burger en overheid. Een overheid dat de burger een vermogen kost zonder dat het maar iets bied. Administratie kosten rekenen voor activiteiten waar geen mens meer aan te pas komt, wegbezuinigd!!

De overheid is hard bezig om haar eigen ondergang te graven, geloofwaardig is dit allang niet meer. Tik, tak, tik, tak.......

toetanchamon | 24-06-13 | 12:35

@zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:29 |

Ik ben nog met de redactie aan het uitzoeken of het een spel-, zet-, of drukfout is geweest...

Parel van het Zuiden | 24-06-13 | 12:34

Inmiddels weten we ook hoe we met medewerking van RDW opgelicht worden door brandstof verbruikscijfers zoals opgegeven door fabrikanten die tot wel 50% hoger uitvallen in de praktijk.
Zelfde RDW probeert mij op te lichten voor €500 voor een trekhaak keuring(amerikaan), om het juiste trekgewicht op mijn kentekenbewijs te krijgen, honderden auto's van hetzelfde type en bouwjaar rijden er mee rond, maar toch komen en aftikken.
Gelukkig blijft de economische spiraal naar beneden in stand en komen de rovende stropdassen uiteindelijk zelf ook aan de beurt.

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 12:33

Terechte boete: 114 waar je 120 mag. Dat veroorzaakt stremmingen, dus bekeuren!

hysteria | 24-06-13 | 12:33

Deze week een bon. Had maar liefst 5 km te hard gereden.
Inderdaad, wat een droevig land. Eigenlijk te zielig om erop te reageren. Om zo aan je geld te komen om daarmee Europa tevreden te stellen.

Kamervraag | 24-06-13 | 12:32

Boetes komen ten goede aan de totale samenleving.
Jullie geen boetes meer betalen, iedereen meer belasting.
Niet zeuren dus.

Skunk57 | 24-06-13 | 12:32

Tevens kunnen we beter het wekelijkse uurtje van de premier vervangen door het uurtje van de op dat moment in opspraak geraakte bewindspersoon. De aanvoer is schier eindeloos dus qua content zit het wel snor.

Parel van het Zuiden | 24-06-13 | 12:31

@Vix707 | 24-06-13 | 12:17 | + -2
'Terecht! Je mag helemaal niet zo hard met een fiets, en ook nog een boete voor fietsen op de snelweg.
Zal ze leren die babyboomers met hun hybride stadsbikes!'
.
Jammer Vix707, humor is net als eten. Je lust het of niet. Maar twee minnen voor dit geinige plemsel betekent twee GS-minkukels zonder humor (pleonasme...).
.

Van Dikhout | 24-06-13 | 12:30

necrosis | 24-06-13 | 12:28 Onterecht beboeten, dat zou verboten moeten zijn.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:30

Parel van het Zuiden | 24-06-13 | 12:28 Een hotstop?

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:29

@Botte Hork | 24-06-13 | 12:21
Bedoel je die geribbelde plastic hoezen die niet opvallen als je recht achter een auto staat, maar het kenteken onder alle andere omstandigheden onzichtbaar maken?
Wist je dat die hartstikke verboTen zijn?

necrosis | 24-06-13 | 12:28

Wellicht wordt het eens tijd om de calculatiemethoden van de belastingdienst eens na te lopen. Dat is namelijk ook zo'n hotstop van geld, ICT, en overheid.
.
De huidige politiek en bestuur verdienen geen enkele vorm van vertrouwen. Moeten we ze dus ook niet meer geven.
.
Te goeder trouw... Een zinsnede uit lang vervolgen tijden...

Parel van het Zuiden | 24-06-13 | 12:28

Mag je bij een ongeldige bekeuring ook administratiekosten rekenen aan de overheid? Zou wel zo eerlijk zijn...

Jordi | 24-06-13 | 12:28

@vlaghalfstok 12:20
Stumpertje.

Ceristimo | 24-06-13 | 12:27

De principekwestie komt niet aan de orde of tien-twintig kilometer te hard nu inderdaad zo een maatschappelijke schade veroorzaakt dat dergelijke buitensporige boetes te rechtvaardigen zijn. Ik vind van niet.

Petrus de Rewa | 24-06-13 | 12:27

Maar wel straks weer braaf PVVDA stemmen, OK?
James Lastig | 24-06-13 | 12:20
.
Nope. Libertarische Partij.

thefonz | 24-06-13 | 12:27

@jemagookniksmeer | 24-06-13 | 12:26
Klopt, op wegen zonder trajectcontrole rijden mensen elkaar nu om de haverklap dood.

sinar2 | 24-06-13 | 12:27

-weggejorist en opgerot-

Krak Eling | 24-06-13 | 12:26

[email protected]: "systeem uitzetten kan niet ivm veiligheid".

jemagookniksmeer | 24-06-13 | 12:26

024 | 24-06-13 | 12:25 Nee. Anders is er niks meer te repareren en recht te zetten. Dat is een hele hoop werkgelegenheid.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:26

Mafiapraktijken, iets anders kan je dit niet noemen.

Conan de Rabarber | 24-06-13 | 12:26

We zouden met z'n allen een datum moeten prikken waarop er geen boetes meer betaald worden. En alleen bezwaar wordt aangetekend, ongeacht of je beter weet. Zou het systeem dat door boetes gefinancierd wordt gaan kraken?

Woutorious | 24-06-13 | 12:26

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:23 | + 1 - |

Uiteraard, de kieslijst, Dank u wel.
Nou ben ik mij (nog) bewust van enige sociale normen, anders veegde ik mijn reedt ook af met het stembiljet, ter plekke.

Wc-kip | 24-06-13 | 12:25

Kan er dan echt helemaal niets meer goed gaan in dit land?

024 | 24-06-13 | 12:25

Wc-kip | 24-06-13 | 12:22 Foto's of het is niet gebeurd.

Het stembiljet moet je niet verwarren met de kieslijst die je thuiskrijgt. Het stembiljet krijg je in het stembureau.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:23

Gewoon allemaal een jaartje 80 blijven rijden, echt haast hoef je niet meer te hebben, meer is onzinnig elke euro zal verdwijnen in de Europese solidariteit en vrije marktwerking.

gebrokenvleugel | 24-06-13 | 12:23

Meneer Teeven is ook niet geak hoor, natuurlijk weet hij dat dit probleem al langer speelt, maar ja ik zou ook niets zeggen om de staatskas te vullen. Hoe bedoel je opgelicht worden door je eigen overheid.

onbekentje | 24-06-13 | 12:23

Het in verband met veiligheid argument.

Fucking facepalm.

Parsons | 24-06-13 | 12:23

Uitzetten is natuurlijk het mooiste :) maar anders moet het toch een fluitje van een cent zijn om dat gefotografeerde KENTEKEN even op te zoeken in een KENTEKEN database, om dan meteen te zien dat het geen vrachtwagen is maar een personenwagen, en het juiste boetebedrag, indien nodig te berekenen. Simpel.

962ZyAd6nu82n79A | 24-06-13 | 12:23

*motor

shim slady | 24-06-13 | 12:22

@vraagstaart | 24-06-13 | 12:15

Precies.
Zaken waar we echt verbolgen over zouden moeten zijn, slikken we als een straatprostituee. Wat overigens niet weg neemt dat dit soort praktijken de zoveelste 'F*ck you!' richting de welwillende burgers is.

Desmoulins | 24-06-13 | 12:22

James Lastig | 24-06-13 | 12:20 | + 0 - |

Sinds Bak-ellende IV stem ik niet meer. Ik veeg mijn reedt af met het stembiljet tegenwoordig ( letterlijk )

Wc-kip | 24-06-13 | 12:22

Hoog tijd om massaal die anti flits reflectors weer op de kentekens te plakken.

Botte Hork | 24-06-13 | 12:21

Guilty until proven innocent dus.
Smerige maffiapraktijken.

panadol | 24-06-13 | 12:21

Zo'n rekje met 'reddingsfietsen' achterop.

Dat zegt iets over wat de eigenaar van de auto denkt over de betrouwbaarheid.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:21

Ik werd misselijk van het sarcastisch schrijven van m'n 2e alinea.

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 12:21

moter+zijspan+aanhanger? koop een auto!

shim slady | 24-06-13 | 12:20

Iedere dag komt er wel iets in het nieuws waarbij de roverheid weer eens inde fout gaat waardoor u weer meer moet gaan betalen. En wat doet u?

Inderdaad ... he-le-maal niets !

Maar wel straks weer braaf PVVDA stemmen, OK?

James Lastig | 24-06-13 | 12:20

Gewoon bij de rdw de kenmerken voertuig op laten nemen, zoals wel of geen trekhaak, wel of geen aanhanger zijnde enz. en dan na flitsen lekker door een ambtenaar alle twijfel gevallen aan de hand van de beelden wel of niet versturen. Kunnen ze mooi doen in dat paleis van ze op die design banken...

verlegenmaarlief | 24-06-13 | 12:20

Overheid en ICT dat is vragen om moeilijkheden.

Merkava | 24-06-13 | 12:20

-weggejorist-

vlaghalfstok | 24-06-13 | 12:20

Een Renault met fietsen achter op..... :-/ *kots*

vlaghalfstok | 24-06-13 | 12:20

necrosis | 24-06-13 | 12:17 Yep, aan de trekhaak.

zeg maar jansen | 24-06-13 | 12:19

Oké, nieuwe regel, electronica + overheid in het algemeen is gewoon ronduit om te huilen. Niet alleen ICT + overheid.

Of eigenlijk is de overheid gewoon nergens goed in.. Ach, zal toch niet? Ze betalen altijd zo veel voor de bedrijven die ze inhuren om hun troep op te lossen! En al die bedrijven moet ook allemaal de multi-kulti goedkeurings stempel hebben, dus dat zal ALTIJD goed moeten komen toch? De Burgert moet niet zeiken maar betalen of bezwaar aantekenen volgens de PvdA, want problemen oplossen, ho maar.

LangeTijdGeleden | 24-06-13 | 12:19

maar goed, Overheid + ICT = Faal

Vix707 | 24-06-13 | 12:19

Waarom worden die geflitste kentekens niet eerst vergeleken met de database waarin geregistreerd staat wat voor type voertuig het is?
Of rekenen ze er op dat een groot deel toch wel gewoon betaald en het dus lekker cashen is?

sinar2 | 24-06-13 | 12:18

Toch blijft het lastig om het volk op te roepen tot verzet hiertegen.
Gewoon alle cameras in één beweging eraf rukken. eens kijken wat er dan gebeurt?
En dat zeg ik terwijl ik in de afgelopen 5 jaar 1 boete heb gehad van 30 euro.(voor 4km te hard)

Mr aarsch | 24-06-13 | 12:18

Technisch gezien hangt die fietsendrager aan de auto....

necrosis | 24-06-13 | 12:17

Correctie: wanneer je de obese bestuurder en mogelijk nog obeser echtgenoot meetelt dan kom je bij deze combinatie: www.geenstijl.nl/archives/images/motor...
waarschijnlijk wel boven de drie en een halve ton uit...

Simon de Danser | 24-06-13 | 12:17

terecht!!! je mag helemaal niet zo hard met een fiets, en ook nog een boete voor fietsen op de snelweg.
Zal ze leren die babyboomers met hun hybride stadsbikes!

Vix707 | 24-06-13 | 12:17

♪Poen, poen, poen. De een zegt cash, de ander cheques, maar Fredje Teeven zegt poen...♫

Cappuccino | 24-06-13 | 12:16

De (reguliere) belastingdienst maakt ook geregeld fouten... die wordt toch ook niet afgeschaft?

BlauwVanBinnen | 24-06-13 | 12:16

Zo Fredje, lul je hier maar eens uit.

Wc-kip | 24-06-13 | 12:15

Helaas is de Nederlandse politiek is een ernstiger faalsysteem dan de trajectcontrole. Dat kan nog lang duren voordat dat 'gefixed' is.

van heinde en verre | 24-06-13 | 12:15

Mensen moeten een onterechte boete betalen van een paar tientjes. Nou en?

Dat valt in het niet bij de plunderingen die de EUSSR-piraten onder het motto van "solidariteit" uitvoeren.

Vroeger zouden we "te wapen!" roepen als we die rovers zagen aankomen. Nu worden we geacht ze te verwelkomen.

Rare jongens, die Europeanen.

vraagstaart | 24-06-13 | 12:15

Er is maar 1 oplossing om deze geldgenerator te stoppen en dat is slopen.... wederom een faal product van de overheid!

Fatwabuster | 24-06-13 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken