Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uiteindelijk stoppen we allemaal...

Wat rolt beter? Mascotte!Binnenkort een afspraak bij de huisarts? Sta dan niet raar te kijken wanneer u deur uit wandelt met een doos nicotinepleisters onder uw arm. Artsen, tandartsen, verplegers en verloskundigen hebben namelijk afgesproken rokers voortaan standaard aan te raden om te stoppen met roken. Last van aambeien? Stoppen met roken! Uw vrouw tijdens een uit de hand gelopen SM-sessie uw scrotum eraf gebeten? Stoppen met roken. Hetzelfde geldt voor patiënten met ingegroeide teennagels, zweetvoeten, harde danwel zachte sjanker, flaporen en niet te vergeten de tenniselleboog. U heet toevallig Dinand Woesthof? Stoppen, gewoon stoppen...

Reaguursels

Inloggen

Voor sommige is roken gezond,immers verminderd de stress,nicotine helpt tegen dementie er zitten ook veel voordelen aan het product tabak!
Natuurlijk van alles teveel is slecht,de anti rook lobby,een stelletje mensen met geittewollen sokken wil alles verbieden,o,ja zijn dat niet de mensen die heel veel kindjes ter wereld brengen,en anti condoom zijn?

nummertje | 17-02-05 | 10:05

Alsof Uzelf geen probleem is!!!

Koelere!
Kom maar eens in de ring!
Handen&voeten, knie-en & ellebogen toegestaan!!!
Zoniet?
Slappe Hap!!!

Dr.D | 16-02-05 | 18:21

Ik vind rokers maar zielige figuren!
Elke keer proberen ze weer te stoppen en dat lukt ze dan weer niet of ze groeien rond en gaan dan maar weer roken. Stakkertjes!
Je bent toch wel een geweldige loser als je niet van een verslaving af kan komen. Geen karakter en geen ballen!
Oe, ik voel me zo ongemakkelijk zonder iets in mijn handen, hup sigaretje! Oe, wat ben ik gespannen, hup sigaretje! Enz, enz, en nog meer slappe excuses!

Watjes, zaffeltjes, onzekere mannetjes en vrouwtjes. Gewoon slapjannessen!

Nooit meer slapen | 16-02-05 | 13:47

judge: zonder roken verdraag je meer wiskey en heb je beduidend beter&langer seks. nu mischien nog niet belangrijk, maar naar jouw leeftijd te beoordelen over 5-10 jaar wel... hehe.

weissbier | 16-02-05 | 12:26

@ MTA,
nee, maar ik ken iemand die net gestopt is. en niet omdat ie het graag wilde, maar omdat ie letterlijk nog nauwelijks leeft...

pater | 16-02-05 | 12:13

ik ben een overtuigd roker (na de maaltijd bijv. of met bier gewoon perfekt!) intussen echter wel gestopt... een beetje roken gaat eenvoudig niet. summasummarum voel je je helaas duidelijk beter zonder moet ik zeggen. maarreh
vanderF, wat een onzin jij daar lult: "By the way, men kickt makkelijker af van heroine als van roken" is precies de smoes niet op te houden, "het is zo moeilijk". is het namelijk absoluut niet, gewoon niet kopen en een tijdje de kroeg niet in gaan. en naar de beschrijving van een cold turkey te beoordelen al helemaal niet als het afkicken van heroine. waar haal je het vandaan.

weissbier | 16-02-05 | 12:11

Pater net gestopt zeker?

MTA | 16-02-05 | 11:53

Pater heb jij wel voor je zieleheil gezorgd NA de dood?

Pannie | 16-02-05 | 11:23

@pater
Ja nu weten we het wel...

knutsel | 16-02-05 | 10:33

mensen, wil je nog steeds geloven in wat de tabaksindustrie je 50 jaar geleden voorhield? als jullie nou graag willen ontkennen dat roken slecht voor je is, en in sommige gevallen funest, omdat je gewoon niet de wilskracht hebt ermee te stoppen, moet je dat vooral doen. ik vind roken eerder een teken van zwakte dan van stoerheid, maarja dat ben ik, en ik beslis niet voor jullie. maar ga nou niet lopen klagen als iemand je vertelt dat het slecht voor je is. niemand verbiedt het je toch, en je kunt nogsteeds zelf kiezen.

de dag dat je zelf, of een dierbare, langzaam ligt te verteren in bed en nog nauwelijks adem kunt halen of je om kunt draaien zien jullie het licht. jammer dat het dan aan het einde van een lange donkere tunnel schijnt.

pater | 16-02-05 | 10:15

Sterker nog, alles wat energie oplevert of kost, en da's een boel, kan zorgen voor celmutatie en derhalve voor de ontwikkeling van een nieuwvorming, maligniteit of kanker (alle drie woorden voor één en hetzelfde). Dus voornamelijk niets doen lijkt het beste....

niet eten, niet bewegen, niet denken enz. enz.

Locus | 16-02-05 | 10:10

De "bewijzen" dat roken van zichzelf slecht is zijn zo dun, dat Pinokkio Prins wel moet liegen. De statistieken moeten bewerkt en "anders gepresenteerd" worden. "vander F" haalde al aan dat in de praktijk helemaal niet blijkt dat stevige rokers doorgaans jonger sterven of eerder / meer enge ziekten krijgen. Sterker nog: eerder is het omgekeerde het geval!

DenkZelfstandig | 16-02-05 | 09:37

Steek er nog één op, anders heb ik (als arts) straks geen reet meer te doen!

Locus | 16-02-05 | 09:15

Dus ik ken niet meer met een peuk ik me bek bij de doktor binnen lopen ?

gwdtjuh | 16-02-05 | 09:07

We krijgen straks ook advies van heren doktoren stoppen met roken
stoppen met drinken!
stoppen met eten!
stoppen met sporten!(teveel blessures)
stoppen met ademen!(teveel Co2)
stoppen met neuken!(teveel Aids)
Howe the fuck is that Dokter!

nummertje | 16-02-05 | 08:56

@ DeKeet 16-02-05 @ 00:22
Nee dus.

Sunnygirl | 16-02-05 | 08:38

Zonder peuk krijg je last van depressies en dat wakkert dan weer het aantal onnodige bezoeken aan de (huis)arts aan.
In het kader van de bezuingingen lijkt mij dit een beetje omgekeerd beleid, medunkt. *daalt af naar de rookkamer zonder ramen (dat is ook beleid, geen luxe voor rokers........ pffffff)*

Kakbouter | 16-02-05 | 08:37

Ook nog echt....
Voor enige jaren terug was ik bij een TBS kliniek aan het werk.
Regelmatig dat er zo'n cliënt zonder begeleiding bij ons kwam kijken.
Die persoon heeft dus meerdere verkrachtingen enzovoorts op zijn kerfstok.
Sorry... maar ik wil NIET dat die mensen vrij op straat lopen.

~Pyro~ | 16-02-05 | 08:10

@Pyro: ik denk dat ze in NL zelfs voor Hitler/Himmler/Eichmann nog onbegleid verlof of vrijspraak hadden gevraagd.

Met afstand het softste land van de wereld...

The Evil One | 16-02-05 | 07:55

Mag ik even zeiken Judge??
Of.. beter.. zeiken jullie even.
~
Langstzittende tbs'er vraagt aan rechter meer vrijheid
~
ARNHEM - Theo H., de langstzittende tbs'er in Nederland, verdient het dat zijn zaak regelmatig door een rechter wordt beoordeeld. Ook moet hij onbegeleid verlof kunnen krijgen. Dat betoogde advocaat Willem Anker dinsdag voor het gerechtshof in Arnhem.

Anker maakte bezwaar tegen de verlenging van de tbs van H.. Afgelopen juni verlengde de rechtbank in Den Bosch deze met twee jaar. De rechter liet zich vooral leiden door de grote kans op recidive. H., 62 inmiddels, is pedofiel en meermalen veroordeeld voor aanranding van kinderen. Sinds 1960 verblijft hij in tbs-klinieken.

Volgens de raadsman dient het hof in Arnhem de rechtbank een duidelijk signaal te geven dat het belang van zijn cliënt, na een uitzonderlijk lange opsluiting, erg zwaar weegt. 'Een periode van twee jaar is voor Theo H. een onafzienbare tijd. Je schrijft iemand op die manier volledig af', aldus de raadsman. Bovendien gaat het om een zaak waar nog beweging in zit.

Anker zet zich al jaren in voor een menswaardiger bestaan voor Theo H.. Anderhalf jaar geleden wist hij, met instemming van het hof in Arnhem, voor elkaar te krijgen dat H. de Van Mesdagkliniek in Groningen kon verruilen voor de iets riantere longstay-afdeling van de Pompekliniek in Nijmegen.

Drie keer per week mag H. daar naar buiten, maar alleen onder begeleiding. Uitstapjes zonder toezicht zijn vorig jaar door het ministerie verboden voor bewoners van dergelijke afdelingen.

Toch gaat Anker, met instemming van de Pompekliniek, daarover praten met justitie. Anker hoopt op elektronisch toezicht, bijvoorbeeld een enkelband die op basis van GPS waarschuwt als H. in de buurt komt van een school of kinderboerderij.
www.volkskrant.nl/binnenland/110845082...

~Pyro~ | 16-02-05 | 06:47

verdomd loop te liegen, ken me huisarts wel van de tijd dat ik nog een verzekering had voor dergelijke.
Scheuren in het omhulsel welke genaaid moesten worden en wat wagens aan flarden gereden, maar dergelijke zaken tel ik niet mee fictieve rots eh
Anyway peukje dus, niet zeiken...

DaJudge | 16-02-05 | 04:56

Judge een kerel uit een rots, rookt ze tabakje, drinkt ze whisky, rood wijntje, biertje, koffie sloten ga maar door.
Nog nooit bij de dokter geweest, wel 1 keer ff een check maar dat had met andere hobby?s te maken :-)
Ziekenhuis kent hij ook niet, evenmin medicijnen beginnen we niet aan, pijn is fijn gaat vanzelf over.
Er zijn zoveel dingen slecht voor je, in je vreten in de stad? gewoon lekker leven je ding doen en opzouten met je gezeik over omvallen, omvallen doen we toch wel.
Als Judge 90 haalt is dat mooi, hoewel de meeste hobby?s dan niet meer haalbaar zijn.
Als hij met een 50 op tyft jammer, ik lig er niet wakker van.
Feit is dat ik lekker leef nu? en waar ik wel wakker van lig is dat ik eventueel niet gedaan heb wat ik zou willen doen voor ik tyft.
Tijd voor een peukie? en lig me niet te neuqen wanneer ik er 1 opsteek in open lucht, komt gesodemieter van.

DaJudge | 16-02-05 | 04:49

@llemaal!
Wiet roken nu!!!
Of warme melk mag ook...
. Dr.D 16-02-05 @ 00:21

mediwiet.. eh eh...

prinsype | 16-02-05 | 03:16

@rookverslaafde
Uw commentaar is leuk, naar wij dachten

squire | 16-02-05 | 02:12

Net weer een fiks aantal hersencelletjes om zeep geholpen in de Irish pub, morgen weer om 8:00 op om aan de slag te gaan. Ook weer twintig peukjes het licht van dichtbij laten zien. Hoe heerlijk is het leven. Ik geniet van mijn peukjes, mijn pintjes en mijn p**sjes. De drie peetjes maken het leven fijn. Als ik later groot en oud ben zweer ik het wel af. Longkanker is later, dus later!

EN NEE DIT IS GEEN ROOKVRIJE SITE!!! QED door de Rookverslaafde...

Rookverslaafde | 16-02-05 | 01:28

Is dit eigenlijk een rookvrije site ?

Dilbart | 16-02-05 | 01:08

@sunnygirl 00:24

geen antwoord ;-))

mezz | 16-02-05 | 00:57

@ vander F 15-02-05 @23.32

welke verslaving is wel simpel? overigens is het, volgens mij, meer het gedrag dan de verslaving waardoor mensen blijven roken.

mezz | 16-02-05 | 00:53

Heel erg trendy om de pik in te hebben op rokers.
Deze "eigen schuld, dikke bult" cultuur moeten ze even door trekken naar alle gewoontes en gedragingen van alle mensen.
Dan wordt iedereen al bij de voordeur van zijn arts van de stoep gebonjourt.

MijnZus | 16-02-05 | 00:48

Want ik rook niet!

Sunnygirl | 16-02-05 | 00:26

@ DeKeet
Vind je mij gezellig?

Sunnygirl | 16-02-05 | 00:24

F*ck, t gros van de gezellige mensen hier is roker en ik ben net een week geleden gestopt. Mag ik toch nog meedoen?

DeKeet | 16-02-05 | 00:22

@ Bunt
Waar rook is, is vuur

Sunnygirl | 16-02-05 | 00:21

@llemaal!
Wiet roken nu!!!
Of warme melk mag ook...

Dr.D | 16-02-05 | 00:21

Wat een geneuzel om een beetje rook.

Bunt | 16-02-05 | 00:18

Ga slapen, Kevin.

Pritt Stift | 16-02-05 | 00:11

En het mooie is, de dood maakt geen onderscheid. We gaan allemaal.
Geweldig!
Of je nou je hele leven nix doet of je zes slagen in de rondte werkt, maakt niet uit , we gaan hartstikke dood.

kevindeathmatch | 16-02-05 | 00:07

Dood gaan we allemaal.
Meestal aan de zwakste plek.
Als je rookt heb je grote kans dat je dood gaat dat verooraakt wordt door roken.
Als je stopt met roken, dan zal je dood gaan aan iets wat niet gerelateerd kan worden met roken.
Toch ga je dood.

UuhhH?
Is dood gaan verboden ofzo?

kevindeathmatch | 15-02-05 | 23:59

Zinloze avond wee inderdaadr, zit ik nog te typen.

vander F | 15-02-05 | 23:59

Randstad Pater, het grootste gedeelte van Nederland bestaat niet uit de Randstad.
Zowiezo veel media aandacht voor een paar ontspoorde wijken in een paar grote steden.
Media heeft een hoog grachtengordel gehalte.
Beetje hysterisch soms.

vander F | 15-02-05 | 23:57

@vanderF,
t valt hier in West nog wel enigzins mee hoor, vind ik. maarja, misschien zit ik juist in de verkeerde/goeie straat. denk dat t in Oost meer is...
beetje jammerlijke cijfers als we een kenniseconomie willen zijn, dat wel. iemand intresse in een ministerschapje onderwijs en kennis?

pater | 15-02-05 | 23:52

Zo en nu benzoloos naar bed.
n'avond

vander F | 15-02-05 | 23:51

@ vander F
Helemaal met je eens. Lang heeft men het niet zo nauw genomen met de Benzo's

Sunnygirl | 15-02-05 | 23:47

@sunnygirl
Je hebt volkomen gelijk, alleen is dit de laatste 30 jaar niet correct gedaan (gedoogd). Gelukkig begint men nu wel wat actie te ondernemen.
Dit is echter ook een ethisch probleem, niet alleen praktisch. Iemand na 15 jaar zonder vragen pillen voorschrijven en dan melden dat men eigenlijk moet stoppen, lastig hoor.
Even los van de ruiten die uit de praktijk/apotheek vliegen.

vander F | 15-02-05 | 23:44

@ vander F 15-02-05 @ 23:39
Hoeveel roken er?

Sunnygirl | 15-02-05 | 23:42

't Gaat hier nou wel erg serieus worden. Goedennacht.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:40

Jezus is 50% van de schoolgaande Nederlanders marrokaans?
60% doet vmbo, 5/6 daarvan is marrokaans?
Waar wonen die in godsnaam dan.
Toch niet met z'n allen in Amsterdam west?

vander F | 15-02-05 | 23:39

@ vander F 15-02-05 @ 23:27
dat is een probleem van een arts en een apotheker. een apotheker moet dat soort dingen signaleren aan de huisarts. Patienten shoppen soms om aan hun benzo's te komen. Als het gaat om medicatie heeft een apotheker hier ook een belangrijke taak in. Verplichte koppeling van alle medische systemen zou een oplossing kunnen zijn. Alleen is dit een politiek besluit wat Hoogervorst nog niet genomen heeft.

Sunnygirl | 15-02-05 | 23:37

ROKEN BEDREIGT DE GEZONDHEID, STOP DE ROOKWORST!

ConFictius | 15-02-05 | 23:34

@vander F
Die 3 miljoen heb je zeker van Pinokkio.
Zijn er gewoon veel meer. Er zijn alleen al 3 miljoen vmbo-ers... Waarvan weer 2,5 miljoen marokjes.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:34

@ Apotheker, ik weet niet of Claus rookte, maar goed Parkinson was hem in ieder geval voor.
Juul en Benno rookten wel, 90 + geworden.
Trix en Alex paffen ook, eens kijken hoe het hen vergaat.

En roken is geen SIMPELE verslaving.
*meer dan 3 miljoen rokers getuigen*

vander F | 15-02-05 | 23:32

@DT71
... zucht...

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:32

@ sunny,
ben ik t met je eens, verzin je weer wat nieuws. je hoeft niet op alle slakken zout te leggen hoor, wat is dat toch met het GSpubliek dat ze overal op menen te moeten reageren (zegt hij vol zelfspot, na een verloren avondje)

trouwens, als je ziet wat de industrie doet om artsen zo ver te krijgen hun middelen voor te schrijven. ik ken toevallig een longarts, nou die wordt overladen met kado's van farmaceutische bedrijven. maar, zo serieus bedoelde ik het niet hoor. slavernij is al tijden afgeschaft. sowwy...

ik ga trouwens niet voor het premierschap, maar voor het echte presidentschap! tja, dat zit er ook niet in vrees ik...

pater | 15-02-05 | 23:31

Aan alle gestopte rokers. (dit geldt niet voor de niet-rokers, want die weten niet beter)
Weten jullie wel wat jullie missen. Die heerlijke geur, die aangename prikkeling aan je gehemelte, en dat gevoel van voldoening na het inhaleren. Dat is iets wat je nooit vergeet. Bovendien stimuleert nicotine de hersenen.
Zoek zo gauw mogelijk een reden om weer aan de sigaret te gaan. Bv. je kat heeft een muis gevangen en opgegeten en dat heeft je geestelijk aangegrepen. Niemand die je het dan kwalijk neemt dat je door zo'n schok weer 'even' aan de sigaret bent geraakt.

Mexicano | 15-02-05 | 23:29

Niemand van koninklijk bloede (zou het dan toch iets speciaals zijn?) is doodgegaan aan roken. En ze rookten allemaal. Hetgeen hier een wetenschappelijk bewijs is dat het slechts statistisch bewezen is dat je dood gaat aan roken. Ja, ik weet het is laat. Dan lul ik zoms maar wat. Hoewel: ik rook op doktersadvies. Heb namelijk aanleg om parkinson te krijgen. Hoewel die ziekte nou juist weer een mooie remiedie is om er af te komen. Je krijgt met goed fatsoen geen peuk meer in je bek.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:28

@ sunnygirl, sorry maar het voorschrijfbeleid van artsen aangaande benzodiazepinen is ronduit schandalig.
Er is momenteel wel aandacht voor dit probleem, maar iets wat jaren lang uit de klauwen is gelopen herstel je niet zomaar, niet bij deze middelen.
Je kunt ook moeilijk toegeven dat men jarenlang teveel en lang heeft voorgeschreven.
Voor je het weet heb je een paar stevige processen aan je achterwerk hangen, wordt een lange rechtsgang.

vander F | 15-02-05 | 23:27

@ mexicano,
als ik een aantal van de pro-rokers hier hoor, dan zijn die heel wat gefrustreerder en sneller op hun teentjes getrapt dan ik. ik weet alleen *wel* waar ik het over heb. lees alles even door, dan weet je wel wat ik bedoel...

opzich jammer dat velen te zwak zijn om een simpele verslaving het hoofd te bieden, en dus maar met excuses komen. ik zou alleen al om het feit dat het een verslaving is willen stoppen, maargoed, anderen niet. zelf weten.

ik zeg het nog 1 keer, en nu voor de laatste keer: voorkomen is beter dan genezen, ontkennen is beter dan voorkomen...

pater | 15-02-05 | 23:23


Quote vanderF

"De hele koninklijke famillie rookt trouwens ook.
Die gaan ook maar niet dood."

> Claus, Juul, Bernie...

Apotheker | 15-02-05 | 23:23

Jaaaaah, balkie met z'n 7 weken vakantie!
Ik ken geen werkende mensen die 7 week vakantie kunnen opnemen maar ik begrijp het blijkbaar niet weer.
Heb ik vaker bij die man.

De hele koninklijke famillie rookt trouwens ook.
Die gaan ook maar niet dood.

vander F | 15-02-05 | 23:20

@ HyBriD VorTeX 15-02-05 @ 21:59

Roken is wel degelijk verslavend. Stoffen die verslavend werken zijn stoffen waar je een kick van krijgt. Dit gebeurd met stoffen die snel een hoge concentratie bereiken. Nicotine is daar een van, net als heroine en caffeine.

@ vander F 15-02-05 @ 22:14
Zet het even af tegen het aantal ingrepen per jaar. 3000 zijn er 3000 teveel. in verhouding tot het aantal ingrepen per jaar. Ongewenste gebeurtenissen
traden op in 3,2% van de ziekenhuisopnames waarbij 6,6% leidde tot de dood
(2? van het totaal). Van deze problemen werd 53% beschouwd als vermijdbaar en 29% als het gevolg van nalatigheid.

@ vander F 15-02-05 @ 22:29
Gelukkig het het nog steeds zo dat niet een pharmaceut maar een arts de eindverantwoording heeft als het gaat om medische ingrepen. En als patient heb je het laatste woorden. Samen met de arts ben je dus verantwoordelijk. En dat maakt dat er geen directe link is tussen een keuze voor een middel of een behandeling en de commercie die er geld aan verdiend.

@ pater
Artsen hoeven geen slaven van de industrie te zijn. Ze laten zich hooguit verleiden. En als ik je teksten zo lees hoeven we niet bang te zijn dat jij MP wordt. Gelukkig sluit je jezelf uit door ondoordacht vanuit de heup wat losse flodders los te laten.

@ Mexicano
Huisartsen zijn net mensen

Sunnygirl | 15-02-05 | 23:20

Quote vander F
"Elke dag een laagje roet op m'n witte plastic tuinstoel.
En die shit adem je dus ook in."

>> godzijdank ja

rottige kuthippie

Apotheker | 15-02-05 | 23:18

@Apotheker,
Welke dokter wil er eigenlijk nog met je samenwerken?

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:18

@ Apotheker,
tja, het is heel wat waarschijnlijker dat jij langzaam zal sterven, hoewel ik het je niet toe zal wensen. maarja, het is je eigen keuze om te roken, dus je moet het zelf weten...

pater | 15-02-05 | 23:17

Jongens (en Fuckje) zijn we nu nog bezig over dit onderwerp? En ik maar denken dat de discussie rondom het roken nu wel eens een keer gedaan zou zijn. Neuh, bij ons op het werk rookt inmiddels alweer 75%. Denk dat we een probleem met Baklje krijgen wat betreft de productiviteit. Maar dat heb tie toch allemaal zelf geregeld? Als we steeds maar met ons peukje naar buiten moeten sloffen (wij hebben namelijk niet zo'n raar bushokje op kantoor, omdat er gewoon nooit een bus komt) komt er van werken ook weinig terecht. Tel daarbij al die atv dagen op en zie: we werken dus gewoon 7 weken minder dan de rest van onze unie van euri's. Dus gewoon weer roken op je werkplek (da's dus goed voor de productie) en we trekken behalve aan onze sigaret ook even de economie weer uit het slop. Proost en ik steek er nog eentje op.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 23:15

Okee Pater, minister dan maar, t'is niet anders : )
In ken de gezondheidszorg van binnenuit, al zo'n 15 jaar,
The Man Inside, je moest eens weten.....

Ik heb eens een tijdje naast het slotervaart Ziekenhuis in Amsterdam gewoond, vlakbij Schiphol.
Af en toe stond de hele buurt in een kerosine damp, staan die vliegtuigen weer te lozen.
En wit tuinmeubilair is niet aan te raden.
Elke dag een laagje roet op m'n witte plastic tuinstoel.
En die shit adem je dus ook in.

vander F | 15-02-05 | 23:15

Omdat jij daar geil van wordt zeker? Ik dacht het niet neuqvaut. En nu optiefen.

Jemme101 | 15-02-05 | 23:14

@Pater
Je klinkt erg gefrustreerd. Komt dat omdat je in het klooster niet mag roken? Vraag je toch aan de nonnetjes of ze je even pijpen, kun je toch nog aan een rookatribuut denken.

Mexicano | 15-02-05 | 23:14

-weggejorist-

Pieter Baan | 15-02-05 | 23:12

en een jointje dan???

english cunt | 15-02-05 | 23:10

Sommige mensen checken nog andere sites ivm hoor en wederhoor naaje Pieter.

Jemme101 | 15-02-05 | 23:09


Quote Pater

"best n goed idee. accijnzen op sigaretten 10% omhoog en van die 150 miljoen euro afkicken stimuleren (met bewezen middelen dan wel heh, niet die pilletjes van de grote farmaceutische bedrijven waar bill gates zijn geld mee verdient"

> Sterf randdebiel

En langzaam graag

Apotheker | 15-02-05 | 23:09

@Pater
Klopt. Daarom fiets ik niet in de stad.

Mexicano | 15-02-05 | 23:08

@mexicano,
en het roken van 20 sigaretten en n half uur fietsen door de stad staat gelijk aan 40 sigaretten...

ik kan de website waraop staat dat ik de president van nederland ben niet meer vinden ;)

pater | 15-02-05 | 23:07

-weggejorist-

Pieter Baan | 15-02-05 | 23:07

Aktie ondernemen kan pas als men erkend dat er een probleem is.
Geen probleem, geen aktie.

Laat ik een ding vooropstellen, het is uitstekend om mensen op de gevaren van roken te wijzen.
Open over zijn, niet overdrijven, (en dat gebeurd soms ook behoorlijk) eerlijke info, zodat mensen een overwogen keuze kunnen maken, om door te roken of toch te besluiten ermee te stoppen. En dan AKTIEF steunen.

vander F | 15-02-05 | 23:06

@vanderF,

jemig, ik ben echt sloom vandaag. kan de f5 niet zo goed vinden. maar je hebt groot gelijk. best n goed idee. accijnzen op sigaretten 10% omhoog en van die 150 miljoen euro afkicken stimuleren (met bewezen middelen dan wel heh, niet die pilletjes van de grote farmaceutische bedrijven waar bill gates zijn geld mee verdient)

jij mag minister van gezondhiedszog worden ;)

pater | 15-02-05 | 23:03

GVD, ik kan die website niet meer vinden waarop vermeld stond dat een half uur fietsen in het centrum van een stad met normaal verkeer, gelijk staat met het roken van 20 sigaretten.

Mexicano | 15-02-05 | 23:02

@vanderF,
nouja, ik hoor en lees toch wel zo nu en dan iets over medische fouten hoor. heb er zelfs meegemaakt, maar de meeste worden verzwegen idd. en patienten volstoppen met pillen is niet altijd de oplossing...

maar toch; moeten we dan ook maar ophouden over andere gevaren, omdat er in ziekenhuizen ook mensen doodgaan? ja, het is een schandaal! ja, als we het konden voorkomen, dan moesten we dat absoluut doen!

pater | 15-02-05 | 22:59

vanderF=jan

Guppie | 15-02-05 | 22:59

Jezus, ook al een frustratietje d'r bij...
wat nu weer.

vander F | 15-02-05 | 22:56

Toen onze zoon geboren werd was de huisarts de verloskundige. Na de bevalling zei ik tegen hem: "Even een sigaretje opsteken." Hij: "Caballero zonder? Geef mij er alsjeblieft ook één."

Mexicano | 15-02-05 | 22:56

@ Guppie.
Welk woordje?

vander F | 15-02-05 | 22:55

Frustratietje, vander F?

Apotheker | 15-02-05 | 22:54

Zag het stukkie net op Fok Pieter Befkut.

Jemme101 | 15-02-05 | 22:53

Dussss, laat onze regeering de zaak eens serieus aanpakken en mensen actief steunen om mensen van hun verslaving af te helpen, afkick-klinieken! vergoeding pleisters en Zyban!
Nazorg!

Waarom een heroine verslaafde wel en de marlboro verslaafde niet?
Kamervragen!
@ Pater, op naar Den Haag! mijn zegen heb je.

vander F | 15-02-05 | 22:53


Bij Marlboro kunnen ze hun tent wel sluiten

Apotheker | 15-02-05 | 22:52

@: vander F
nieuw woordje geleerd?

Guppie | 15-02-05 | 22:50

nou, Franz, dan wens ik jou en je vriendin oprecht een gelukkig en lang leven toe.

pater | 15-02-05 | 22:48

-weggejorist-

Pieter Baan | 15-02-05 | 22:48

@pater, alleen die doden en gewonden in ziekenhuizen worden niet gemeld, hup onder het tapijt, mantel der liefde erover, let wel, te voorkomen slachtoffers.

Grote verhalen over alcohol en verkeer, zeeeer terecht.

Nul komma nul aandacht bij hetzelfde probleem met benzodiazepinen, daar kun je dus ook geen auto mee rijden, 300.000 grootverbruikers van deze pillen.................
en het bleef stil.

vander F | 15-02-05 | 22:46

-weggejorist-

Pieter Baan | 15-02-05 | 22:46

Ondertussen ...
-
In de gemeente Westland zijn onze halal geytenneuqers weer aan het bedreigen geslagen. Ik vond het vandaag al zo rustig in het nieuws, maar het is ze toch weer gelukt.
Elke dag in het nieuws die zandnegers. Ik kijk er niet eens meer van op. Alleen als ze dus niet in het nieuws zijn :-)

Jemme101 | 15-02-05 | 22:42

Tot aan paling toe rook ik over m'n longen, en
ik stop pas met roken als ik word gecremeerd. (....!?)
Mijn vriendin rookt ook; dat staat sexy.
Vooral die witte filterpeuken
vind ik wel geil..

znarF | 15-02-05 | 22:40

@ vanderF,
ja dat woord, hypocriet, kwam bij mij ook bovendrijven, want artsen roken zelf vaak ook en zijn idd slaven van de industrie.

maar de benaming hypocriet gaat dan ook op voor mensen die koste wat kost willen roken, wetende wat ze zichzelf en anderen daarmee aandoen.
ik beloof je bij deze, als ik ook president van de republiek der nederlanden word, dan zal ik er zeker vragen over gaan stellen!

pater | 15-02-05 | 22:39

@Rookverslaafde,
nou het is gelukt, de pdf doet het. en ik kom er zowaar achter dat de kosten van de risicos die jij oploopt met roken minimaal een factor 108.23 hoger liggen (volgens je eigen bron) dan jij beweerde... 108.23 maal zoveel als jij beweerde! k ben weer eens te goedgelovig geweest...

pater | 15-02-05 | 22:33

@ Pannie, de farmaceut houdt ook braaf z'n bek en verwijst naar de bijsluiter waar een en ander netjes vermeld staat.
Voelen zich niet verantwoordelijk voor wat dokter ermee doet.
Meest voorgeschreven pilletje in 2004: Seresta (oxazepam)
met stip, rustig houden de boel, chemisch onder de duim houden noem ik dat.
Maar goed, bizniz iz bizniz.

vander F | 15-02-05 | 22:29

@ vanderF,
nogmaals; your point being? natuurlijk is dat schandalig. daar zou ook zeker aandacht voor moeten komen (hoewel als je het uitzet tegen het aantal levens dat wordt gered in ziekenhuizen. ik ken niemand wiens leven gered is door roken)... zullen we dan meteen maar overal over ophouden omdat er doden vallen in ziekenhuizen? oorlog, niet balangrijk, want er vallen doden in ziekenhuizen. criminailiteit, onbelangrijk als je kijkt naar het aantal doden in ziekenhuizen. terrorisme, ik heb wel wat belangrijkers te doen, er vallen doden in ziekenhuizen hoor!

pater | 15-02-05 | 22:26

@vander F Die dokter moet z'n rokertje ook ergens mee bekostigen!

Pannie | 15-02-05 | 22:24

Het woord hypocriet komt bij mij dus bovendrijven Pater.

vander F | 15-02-05 | 22:23

Oh ja, the point van post 21.55.
De dokter verteld mij, terecht, dat roken een bijzonder gevaarlijke bezigheid is.
Om vervolgens even hard, tegen alle ethische normen in, incl. waarschuwing van de farmaceut, rustig 300.000 mensen verslaafd te houden aan die akelige benzodiazepines die ook onnoemelijk leed veroorzaken, zowel binnen gezinnen, op straat (alcohol en benzodiazepinen verdragen elkaar slecht, desorientatie, bovenmatige agressie) en deelname aan het verkeer is ook eigenlijk af te raden bij hogere doseringen (reactievermogen gaat eraan, niet onbelangrijk in het verkeer lijkt me)

vander F | 15-02-05 | 22:21

@pater SEKSIST!

Pannie | 15-02-05 | 22:20

Mmmmm.. Rookworst
. Opa Bokma 15-02-05 @ 22:12

Een worst eerst pijpen werkt ook wel...

Gaia | 15-02-05 | 22:16

eh,eh
een rookdiscussie.
Als je op het perron cs rookt.
Hoever mag je dan van de zuil staan?
Staat nergens!
Ben je wel eens met je dure schoenen
in de kauwgom gestapt?
Heeft U wel eens gehoord van Singapore?
Als we toch robots moeten worden wil ik die ene
uit terminator2 zijn.
Die slechterik van kwik...

Dr.D | 15-02-05 | 22:16

Ik word doodziek van dit land. Die eeuwige bemoeizucht is erger dan sigarettenrook

boze buurman | 15-02-05 | 22:15

Even een correctie: medische missers; 3000 doden en meer dan 25.000 mensen die er blijvend letsel aan over houden.
Per jaar.
(onderzoek uit 1997, universiteit groningen)
Laat ik niet overdrijven.

Blijft link zo'n ziekenhuis, maar goed, daar lullen we niet over, nee, dan die helsche rokers *sarcasme mode*

vander F | 15-02-05 | 22:14

thanx Sunny,
dat had ik nou net even nodig. dood en verderf ;). de eerste zin is voor mij al genoeg om niet te roken "Longkanker is de kanker met de hoogste sterfte in Nederland. Van de sterfte aan longkanker wordt ongeveer 85% veroorzaakt door roken", los van hoeveel eht dan in absolute aantallen is

@ vanderF, 15-02-05 @ 21:55,
and your point being?
beledig modus aan: dikke mensen zijn bovenal ook nog eens lelijk (geld ook enigszins voor rokers). zou ook wat aan gedaan moeten worden. maarja, misschien hecht ik teveel waarde aan de goede conditie van mijn eigen lichaam en dat van anderen. een dikke, rokende, overmatig (koffie/alcohol) drinkende, luie, domme, onbeschafde en onverzorge vrouw (modelletje Tokkie) komt er bij mij dan ook niet in!

pater | 15-02-05 | 22:13

Mmmmm.. Rookworst

Opa Bokma | 15-02-05 | 22:12

Gerookt vlees blijft het langste goed!

znarF | 15-02-05 | 22:07

Heb nu al zin in het rookvrije cafe waar je kan praten over pakjes chesterfield uit allerlei landen en een mooie bijpassende verzameling zippo's om ze mee af te steken.
Misschien heeft HyBrid nog meer sadistische leuke hobbies om over te vertellen.

Frids | 15-02-05 | 22:06

.·:* _.·*·._ *:·.
.·:*¨¨`*:·.*·. .·* .·:*´¨¨*:·.
.·:* /. ·*· . *:·.
Iemand een snuifie angeldust?

Pannie | 15-02-05 | 22:05

laat ik het voor de duidelijkheid nog een keer vermelden; ik ben ook tegen een verbod. nou, althans, ik ben niet voor een verbod. het verbieden van tabaksreclame vind ik persoonlijk ook niet nodig (heeft me nog heel wat hoofdbrekens opgeleverd zelfs), want ik kan wel m'n eigen keuzes maken, en weet wat de gevolgen zijn... maar ik ben dan ook vent genoeg om het aan te horen als iemand zegt dat ik destructief bezig ben met mezelf en met anderen. daar ontbreekt het sommige rokers nog wel eens aan...

voorkomen is beter dan genezen, ontkennen is beter dan voorkomen...

pater | 15-02-05 | 22:02

Waarom niet gelijk sloffen Chesterfield?

Pannie | 15-02-05 | 22:02

Gelul HyBrid, nicotine is reteverslavend, meer als 3 miljoen junks kunnen je daar niet van overtuigen?

vander F | 15-02-05 | 22:02

@ vander F
Daar is Hoogervorst ook al mee bezig. Hij gaat met een Plan voor landelijke fitte-burgerbonus komen. Er moet een landelijke bonus ingevoerd worden voor mensen die zich aantoonbaar hebben ingespannen om fitter te worden..

Sunnygirl | 15-02-05 | 22:01

Ook een aparte hobby!

Pannie | 15-02-05 | 22:00

Telegram: Roken is ongezond. Af en toe een vredespijpje daar gelaten. Stop.
Roken is duur. Stop. Roken is kostbaar. Stop.
Roken kost je je lichaam, hoe dan ook. Stop.
Roken stinkt en het is vies. Het is geen verslaving an sich, drugs wel. Stop. Roken niet. Stop. Dus al dat gelul is vrij simpel defensief; je hebt zelf je leven in de hand, maar hinder andere daar niet mee. Stop. Dus als je zo nodig wilt roken en alles is rookvrij (café)... Stop Stop Stop
.Stop.
Ik spaar zippo's. Stop. Ik heb een hele reeks Chesterfield pakjes, ongeopend, uit allerlei landen. Stop Maar ik rook niet. Stop. Meer. Stop.

HyBriD VorTeX | 15-02-05 | 21:59

Telegram: Roken is ongezond. Af en toe een vredespijpje daar gelaten. Stop.
Roken is duur. Stop. Roken is kostbaar. Stop.
Roken kost je je lichaam, hoe dan ook. Stop.
Roken stinkt en het is vies. Het is geen verslaving an sich, drugs wel. Stop. Roken niet. Stop. Dus al dat gelul is vrij simpel defensief; je hebt zelf je leven in de hand, maar hinder andere daar niet mee. Stop. Dus als je zo nodig wilt roken en alles is rookvrij (café)... Stop Stop Stop
.Stop.
Ik spaar zippo's. Stop. Ik heb een hele reeks Chesterfield pakjes, ongeopend, uit allerlij landen. Stop Maar ik rook niet. Stop. Meer. Stop.

HyBriD VorTeX | 15-02-05 | 21:58

Aardig ook om te weten dat obesitas (overgewicht) in de VS, waar reeds minder gerookt wordt, rap de nummer 1 wordt wat betreft 'ziekmaker'. Is even erg, erger zelfs.
Hart en vaat ziekten, diabetes, versleten gewrichten, arbeids ongeschiktheid. Dit alles op vrij jonge leeftijd.

de rookslachtoffers vallen vnml. bij de 50 plussers.
Obesitas slachtoffers beginnen hun kwalen carriere al na hun 20'.
Veelgehoorde klacht na stoppen met roken, de kilo's vliegen eraan.
By the way, men kickt makkelijker af van heroine als van roken.
Oh ja, 300.000 verslaafden in dit land die aan de tranquilizers zitten (seresta, valiun etc.)
Netjes van de dokter, maar wel volkomen hooked.
Aardige kosten in verloren arbeidsproductiviteit en levensvreugde.
Naar schatting 60 % van de gebroken heupen bij onze oudere medemens wordt veroorzaakt door overmedicatie aan deze pillen (Benzoheupje), pilletjes zijn nl spierverslappend.
Zo' 20.000 (schatting) mensen overlijden onnodig in het ziekenhuis (foutje, bedankt), zo ongeveer het aantal rookgeralateerde doden per jaar.
De dokter is dus ook een levensgevaarlijke knaap hoor!

vander F | 15-02-05 | 21:55

Misschien moet Rintje Ritsma ook gaan roken, kan ie alvast aan oefenen met stoppen. Of een sigarettenfabrikant als sponsor nemen. En wat dacht je van Nicotinel!

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:53

danm, ik moet sneller leren typen blijkbaar. of niet zolang nadenken.

niemand verbiedt het je, en ik ben het helemaal met je eens dat mensen eigen keuzes moeten maken. tenminste niet iedereen, maar de meeste mensen zijn daartoe goed in staat, jij ook vast. ik zou wel graag meer informatie krijgen voordat ik een keuze maak die mijn leven voortijdig kan beeindigen. 50 jaar geleden werd ons nog verteld dat roken gezond is, nu weten we gelukkig beter, maar wat het nu precies met je doet....
over de kosten, ja als je alleen naar longkanker kijkt dan kom je goed uit ja.
weet nog steeds niet wat een behandeling kost, maar ik kan die pdf dan ook niet te pakken krijgen. hoewel, dit weet ik wel; wat hebben de mensen die nu longkanker hebben (jouw 4,7 miljoen euro kosten) in het verleden bijgedragen? of wat zijn de kosten van longkanker over 50 jaar als jij het hebt? dan mag je zeggen dat je het zelf betaald hebt. heb je ook nog cijfers over andere aandoeningen die je kunt oplopen, of de maatschappelijke kosten (thanx to Sunnygirl, joe go gurl)

maar, wat veel belangrijker is, als je dan je eigen keuzes maak, betrek dan ook het leed wat je anderen aandoet erbij, weet wat de gevolgen zijn (weet het echt, ipv weet het op papier, of een kartonnetje in dit geval) en accepteer dat je er voor moet betalen en accepter dat je te horen krijgt dat het slecht voor je is...

pater | 15-02-05 | 21:52

Dat verhaal van vanderF is niet uitzonderlijk. Vroeger stonden er ook overal in glaasjes sigaretten/sigaren op tafel, voor elk wat wils. En maar lekker kringetjes blazen. Je kon elkaar door de rook niet meer zien. En ze werden inderdaad oud. Maar ja, er waren ook veeeel minder auto's met schadelijke uitluitgassen.

Mexicano | 15-02-05 | 21:50

@ Pannie
gelukkig maar. Zou jammer zijn als je eerder zou stoppen, om maar weer on topic te komen! haha

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:50

@ Rookverslaafde
dat komt dan omdat de rokers eerder doodgaan. Maar dood is niet ziek. Het is maar net wat je berekent roker tov van een roker of de kosten voor de maatschappij. Het is misschien een beetje cru gezegd maar een dooie patient is altijd goedkoper dan een zieke patient.

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:48

@Sunny sorry voor het misverstand mijn fout.

Pannie | 15-02-05 | 21:48

@ Pannie
Dacht even dat ik mij schuldig moest voelen omdat je wellicht ziek zou zijn. Als dat het geval is, trek in mijn woorden aan je in.

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:44

@sunnygirl
Ik zou dat verder uit moeten zoeken maar ik denk dat als we ieder stukje kosten bijelkaar brengen en dan gaan verdisconteren voor betaalde premies, vervroegde overlijdenskans en daaruitvoorvloeiende baten op pensioengebied etcetera etcetera er uiteindelijk uitkomt wat een rapport van de Erasmus universiteit van een aantal jaar geleden ook al ondervond. Roken is uiteindelijk een positieve kosten/batenanalyse voor de maatschappij als geheel.

Maar goed daar kan ik een proefschrift over schrijven.

Rookverslaafde | 15-02-05 | 21:43

. Sunnygirl 15-02-05 @ 21:37
Ik zat alleen te mijmeren hoe ver weg dat nog was........

Pannie | 15-02-05 | 21:42

(off topic mode on)
Kan iemand mij vertellen wat er toch met koffievlek.nl aan de hand is?
(off topic mode off)

Sqeez | 15-02-05 | 21:42

Ik ben niet vaker ziek dan andere mensen, sterker nog ik ben minder vaak ziek. Ongeveer 1x per 2-3 jaar dat ik misschien een griepje oploop.

Framoes | 15-02-05 | 21:38

@ Pannie
Hoezo? Je gaat toch niet stoppen?

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:37

[email protected]
Ouderdom is minder voorbehouden aan rokers zo ook de gerelateerde bijziendheid.

Je zou er bijna Cruijffiaans van worden

Style Councillor | 15-02-05 | 21:37

@Rookverslaafde

Roken is ook niet goed voor je hart en bloedvaten, of was je dat even vergeten ?
Dus die berekening van je klopt niet...

MeePrater | 15-02-05 | 21:37

Tuurlijk is roken ongezond, op een longafdeling hebben 9 van de 10 gerookt, dit weet ik dus ook uit eigen ervaring.
En ja ik heb mensen het handje vastgehouden toen ze rochelend aan hun eind kwamen.
Het is smerig voor niet rokers, alleen de verpeste meurlucht al is voldoende om het uit het openbare leven te bannen, los van de gezondheidsaspecten.

Maar ronduit verbieden is gelul, dat maakt iemand zelf wel uit, net als te veel vreten,
Echter het verkeer dan, 1200 doden per jaar, 10 duizenden zwaar gewonden, elk jaar weer, hoor je bijna niemand over zeiken.
Staat weer een famillie aan een graf te treuren.
Ik heb liever dat men iets aan verkeers veiligheid doet, net als een ander niet ongewenst aan rook blootstellen, wat gelukkig meer en meer serieus genomen wordt, nu de auto nog.
Het is NIET mijn eigen keus om door een of andere idioot te worden doodgereden.
10.000 doden door luchtvervuiling, geen keus.

vander F | 15-02-05 | 21:37

Mensen moeten kunnen roken als ze dat willen. Ik heb er geen last van. Maarja, ik rook zelf ook.
@hadm
Als iemand nou niet wil stoppen?

Framoes | 15-02-05 | 21:35

Sunnygirl 15-02-05 @ 21:31
Ik hoop dat in m'n volgende leven te halen...

Pannie | 15-02-05 | 21:35

@ Rookverslaafde
In het Rapport van het RIVM alleen de medische kosten opgenomen. Vergeet het postje uitkeringen wegens arbeidsongeschiktheid niet en de kosten voor werkgevers voor zieke werknemers en alle andere maatschappelijke kosten die voortvloeien uit roken. Daar weegt die belasting niet tegenop!

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:35

@Rook..
Dus een toekomstige blije kankerpatient die bij z'n volle bewustzijn beseft dat geheel uit vrije wil positief bijdraagt aan de economie.

Post nog ff tezijnertijd dat het zover is, dan hebben we het nog eens over.

Style Councillor | 15-02-05 | 21:34

@hadm
Ga jij eens ergens anders 'slim' proberen te wezen. Prutpsycholoog

MotherSuperior | 15-02-05 | 21:34

en ohja: roken verslavend? my arse! drie dagen een dipje that's all! roken is slechts een gedrag dat je vertoond en gedrag is te veranderen, so get a spine!

hadm | 15-02-05 | 21:31

@ Pannie

Ouderdomsverziendheid! 55 en ouder wordt steeds aannemelijker want van roken wordt je niet bijziend.

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:31

de kosten=meerfaut is => zijn
het is duurder of de kosten zijn hoger

shit ik ga het nog uitleggen ook

Style Councillor | 15-02-05 | 21:31

@pater
Ik heb om 20:59 een linkje gepost naar een rapport van de rivm uit 1999 waarin de kosten per ziektebeeld worden gespecificeerd. Longkanker is spotgoedkoop, 4.700.000 per jaar, hartkwalen zijn duurder, ongeveer 1,5 miljard euro. Ik wil af zijn van de discussie over kosten aangezien het beeld gewoon niet klopt dat rokers meer kosten dan ze opbrengen. Het beste argument is hetgene jij aandraagt over het leed wat longkanker is.

Verder moet ik zeggen dat ik gewoon een ontzettende hekel heb aan dingen die vrije keuze beperken. Ik vind dat ieder mens het recht heeft om naar eigen keuze zichzelf te gronde te richten.

Mischien stop ik idd als ik wat ouder en wijzer ben maar voorlopig geniet ik nog van mijn peukje.

Rookverslaafde | 15-02-05 | 21:30

@Jerotisch
Ja, net als hartlijders, astmalijders, kankerlijders, mensen met overgewicht... Beetje stom argument he? Mongool

Black Haze | 15-02-05 | 21:29

@Jerotisch
Niet roken is geen garantie voor min of meer correct Nederlands.

Style Councillor | 15-02-05 | 21:28

Die debiele rokers zorgen er alleen maar voor dat de kosten van de gezondheidszorg onnodig duurder is.

Jerotisch | 15-02-05 | 21:27

@Paniie
Je bedoelt dat je ook condooms bij je moet hebben ook al ruk je jezelf alleen maar -4 ogen?

Style Councillor | 15-02-05 | 21:26

@pater Het feit dat je niet rookt is geen reden om geen aansteker op zak te hebben natuurlijk.

Pannie | 15-02-05 | 21:24

@vanderF
Vroeg meeroken veroorzaakt blijkbaar bewustzijnsvernauwing op latere leeftijd,
ff goed zuchten en dat kan je met je prima longen dan mis je die paar miljard hersencelletjes niet joh

Style Councillor | 15-02-05 | 21:22

Sunnygirl
Kijk en dat niet WILLEN duwen zoals jij het zo poetisch omschrijft dat heb ik ook nooit beweerd oja en ik heb ook min 4 ;)

Pannie | 15-02-05 | 21:21

@ Rookverslaafde
zo, 84.000 e'tjes, daar kan ik helemaal leuke dingen voor doen!
goed gooien we die rente en inflatie ook over de ziektekosten en dan weten we nogsteeds niks, omdat ik niet weet wat longkanker kost. en jij ook niet blijkbaar. ik vermoed echter wel dat het veel meer is dan een ton. als je hoort dat onverzekerd bevallen in het buitenland je een half miljoen van je eigen geld kost (is een heel ander verhaal, maar je schrikt er wel even van)

tenminste ik weet de kosten niet uitgedrukt in geld. ik weet het wel uitgedrukt in menselijk leed. jij weet dat ook niet blijkbaar, want ik verzeker je (is ie weer, de woordgrap) dat je dan niet zou roken. dat jij denkt er mee te kunnen leven dood te gaan op een vreselijke manier, ala. dat denk je nu nog, maar denk maar niet dat het voor jouw dierbaren leuker wordt als ze weten dat je het aan jezelf te wijten hebt. dat maakt het zelfs nog erger (je had het gewoon kunnen voorkomen, verdomme)

ongevraagde rook van anderen, daar zeg ik verder maar niks over. je hebt deels gelijk in je verhaal daarover, maar aan de andere kant, tegen alles wat je noemt kan ik iets in brengen (zo is mijn ervaring met rokers helemaal niet altijd dat ze zoveel begrip voor mij hebben. ja zolang ze er zelf geen last van hebben dat ik er niet tegen kan. als ze er iets voor moeten doen dan wordt t toch al snel n probleem. en wat kost al die goede afzuiging in cafees en openbare gebouwen? maar dat jij je socialer opstelt, en dan niet allen in de kinderkamer of bij astmatici, geloof ik meteen)

overigens, je moet het inderdaad zelf weten of je jezelf kapot maakt. net zoals je zelf meot weten of je jezelf kapotrijdt met 250km/u op de snelweg of voor een voorbijrazende trein springt. als je gewoon niet nadenkt bij wat je je medeweggebruikers of de machinist en passagiers van die trein aandoet (is ook niet leuk, kan ik je uit eerste hand vertellen). ja kunt het theoretisch overleven en allemaal heel leuk voor de kick, maar minder goed voor je gezondheid...

het sociale aspect is inderdaad een goede reden om wel te roken (ik heb al heel wat leuke dames nee moeten verkopen als ze om n vuurtje vroegen, dan sla je jezelf ook voor je kop... maar dan denk je; ja, ze rookt, dus zoenen is ook al niet bepaald lekker, laat dan ook maar).

maar als je eens echt wist wat het je kost... gele tanden, gele vingers, een ouwe grauwe kop, stinkende adem enzovoorts enzovoorts nog daargelaten.

ik zou bijna zeggen, ga eens op bezoek bij iemand met longkanker, maar dat helpt niet omdat een vreemde te ver van je af staat. natuurlijk wil/kan ik het niemand in je omgeving toewensen, maar het zou je wel met beide benen op de grond zetten

maar ga dan alsjeblieft niet lopen piepen als het je wordt afgeraden of als je er duur voor moet betalen. dan is dat ook onderdeel van je eigen keuze!

pater | 15-02-05 | 21:20

Nou evben doorrekenen.
Gemiddelde leeftijd ligt nu rond de 80 jaar, die mensen zijn nu dus 80.
Tot de jaren ' 70 rookte meer als 3/4 van de (mannelijke) bevolking. Iedereen lekker in de rook, wat nou meeroken!
Als kleine knaap op feestjes bij opa en oma kon ik met een mes de rook doorsnijden, dikke plakken, een en al sigaren en zware vanelle.
Die lui zijn inderdaad allemaal rond de 80 geworden, of nu reeds in de 90.
Dat klopt met de gemiddelde maximale leeftijd.
1 opa met longkanker en pa met wat doorgegroeide poliepen in z'n darm hebben de 60 niet gehaald.
Schoonouders, op't laats is schoonma gestopt, schoonpa heeft lekker doorgestoomd tot 't end (86 jaar)
Me eige opa, meer als 60 jaar vannelle (84 geworden)
Zooi ooms, allen rokers, jongst overleden een oom (73 jaar)
Laat ik tante lief niet vergeten, 84 jaar still going strong, 60 jaar saffen zonder filter.
oom jack, is nu ook zo'n 88, is geloof ik 15 jaar geleden gestopt met roken etc. etc. etc. etc.etc. etc.
Dus hoezo die ene opa? vrijwel ALLE mannen rookten vroeger, en dat zakie wordt gemiddeld dus zo'n 78.

Oh ja, in het grote meerook tijdperk vroeger hadden kinderen aanmerkelijk minder luchtweg klachten, deze nemen al jaren toe terwijl er in de buurt van kinderen vrijwel niet meer gerookt word.
Lijkt me dus geen tabaks probleem hmm.

vander F | 15-02-05 | 21:18

@Rook..
Laat onverlet dat gezondsheidsaspecten zich niet verdragen met ecomische beschouwingen, hetgeen ik met enig cynisme wilde opmerken. Helaas alleen voor de gevorde lezer blijkbaar, mijn welgemeende excuses voor ROC bezoekende GS-ers.

Style Councillor | 15-02-05 | 21:17

Wat dacht je ervan om er gewoon mee te kappen uit sociale overwegingen?? iedereen loopt hier wel te zeiken dat ze zelf mogen weten of ze kappen met asbest leggen in hun eigen longetjes of niet, maar jullie vernachelen ook die van alle mensen om je heen die het risico willen vermijden. Zeg nou niet dat ik dan maar gewoon in mijn eentje thuis moet blijven. de periode 'der rookende mensch' was die van de vorige eeuw, kappen nu met die ongein. eat that.

hadm | 15-02-05 | 21:16

De rest klopt wel?
Okay 55 plus dan

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:15

@Sunny
(Ik ben trouwens nooit hippie geweest) ;(

Pannie | 15-02-05 | 21:13

@ Pannie
Interesse misschien wel om de regel de helft van je leeftijd min 7. Wil weten of in binnen of buiten de gevaren zone val. (zie topic van Hans)

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:12

@ Style Councillor
Roken is geen stelen. Ik wil alleen even aangeven dat het argument van de uitvretende roker op de kosten van niet rokend Nederland gewoon niet klopt, en ik onderbouw dat met cijfers van een goede bron.

Niet meteen uit je slof schieten als een argument ontkracht wordt.

Rookverslaafde | 15-02-05 | 21:11

@ Style Councillor
Ik denk dat je er zelfs groene uitslag van krijgt. Met een beetje mazzel als gevolg van een links draaiende bacterie

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:11

Sunnygirl 15-02-05 @ 21:03
Gaan we discrimineren?

Pannie | 15-02-05 | 21:07

@Sunnygirl

Scary shit.

Frids | 15-02-05 | 21:05

En Lada's stinken ook, je zou er bijna groen links van worden

Style Councillor | 15-02-05 | 21:04

@ Pannie
in welke tijd leef je? Ik begin steeds meer benieuwd te worden naar je leeftijd. Geen Meisjes jonger dan 26 willen duwen, pas begonnen met roken, hippie geweest( dus eerder rookte je vast ook, als was het maar wiet) eigen zaak gehad. En is zelf nog niet blind geworden van trekspelletjes. En een terig hekel aan moslims. Je moet ergens rond de 60 zijn.

Sunnygirl | 15-02-05 | 21:03

@Rookverslaafde
Dus als het maar genoeg opbrengt.. moet je Ali el B en z'n maatjes vertellen .. weet hoe lucratief dat is dat proletarisch winkelen?

Style Councillor | 15-02-05 | 21:03

We leven dus in een moderne communistische staat: er wordt precies voor je bepaald wat je wel en niet mag. De SP doet er nog een schepje bovenop, door te zeggen dat de lonen gelijk moeten worden en zie hier: communism is comming back !! Nog effen en we rijden ook allemaal in een Lada....

KABAAL | 15-02-05 | 21:02

@Pater
Onderstaande rapportage is uit 1999 geeft een aardig beeld. Longkanker kost ongeveer 4,7 miljoen Euro per jaar maar laten we niet lullig doen en er nu het dubbele van maken, 9,4 miljoen. Dat steekt toch schril af bij de opbrengsten a 1,8 miljard per jaar. Als je ook alle hartziekten (zeg ongeveer 1,5 miljard EUR per jaar) zou willen betalen uit de opbrengsten van accijnsen op tabak dan blijf je nog steeds met een winst zitten.

Het is dus nu al zo dat wij rokers meer dan bijdragen aan de kosten van de gezondheidszorg. En dat is niet meegerekend wat we aan ziektekosten verzekeringen betalen. Dus het financiele plaatje lijkt me zo op het eerste gezicht niet echt te wijzen op een roker die teert (no pun intended) op de zak van ziektekostenbetalend Nederland

Rookverslaafde | 15-02-05 | 20:58

Kan je van trekken nou eigenlijk blind worden?

Pannie | 15-02-05 | 20:55

en achter een bus fietsen dat is gezond!

projectionist | 15-02-05 | 20:55

@pater > Rooverslaafde

Frids | 15-02-05 | 20:51

@Rokers

Roken is heel goed voor de pensioenfondsen. Als je het als (aanstaande) longkankerterminaal ff goed uikient dan stap je er zo rond je 60-65e uit. Je hebt dan maximaal premies pensioen en AOW betaald zonder uit die ruif te eten. Doe je nog wat terug voor degenenen die je door je asociale rookgedrag de afgelopen pak_em_beet 45 jaar hebt lastig gevallen met het verspreiden van ongevraagde kankerverwekkende stinkende klerezooi.

Zo, en dat wilde ik ff kwijt.

Style Councillor | 15-02-05 | 20:50

@pater
Even een reactie. Natuurlijk zijn de schadelijke gevolgen van roken mij wel bekend. Ik geloof echter dat het nog steeds mijn vrije keuze is of ik rook of niet. Net zoals het mijn keuze is om wel of niet te sporten, wel of niet naar de Mac te gaan enzovoorts.
Het beroep op de schadelijke gevolgen is een prima zaak en ik begrijp dat longkanker een vreselijke dood is maar het is mijn keuze om zo'n risico te nemen. Het is mijn vrijheid om dit te doen. Iemand die zich beroept op mijn belang om mijn rookgedrag te verbieden gaat veel en veel te ver. De huisartsen en verpleegkudigen mogen het van mij blijven zeggen maar dat is de grens.

Als mijn familie om mijn bed staat in het ziekenhuis omdat ik lig te rochelen van die ellendige longkanker dan weten ze in ieder geval verrotte goed wiens schuld het is dat hij daar ligt. Ik kies er dus, in tegenstelling tot jou, voor om dit risico te nemen. Dat is mijn recht in een vrije samenleving.

Blij overigens dat je ook meeroken noemde. Meeroken wordt altijd aangehaald als de reden waarom roken verderfelijk is. Ik vraag me af of dat zo is. Ten eerste is het wetenschappelijk onderzoek hiernaar niet zo eenduidig als mw. Prins iedereen doet geloven. Ten tweede is het merendeel van de rokers verantwoordelijk en beschaafd en steekt geen peuk op in de babykamer of in de huiskamer van de astmatische buurman. Het probleem van meeroken in de horeca is hetzelfde als het probleem van roadies van een rockgroep die doof worden. Met goede maatregelen, in een cafe dus een nette ventilatie is er niks aan de hand.

Wil men pertinent niet in een rokerige omgeving zitten dan is er altijd de keuze om niet naar dat rokerige cafe te gaan. Ik ga ook niet naar een niet-rokers cafe.

Ik blijf erbij dat die kanker een risico is wat ik bereid ben te nemen voor het genot van een peukje. Wie dat niet zo ziet moet naar de dokter luisteren en pleisters plakken, of beter nog Zyban gebruiken. Vijf van mijn vrienden zijn gestopt door dat spul!

Overigens, een herberekenigetje leverde een reele opbrengsten van ongeveer 84.000 EUR (2005) op ivm met correctie voor rentederving en inflatie.

Rookverslaafde | 15-02-05 | 20:45

Ik ben 2 weken geleden begonnen met roken, ik vind het echt heerlijk!

Pannie | 15-02-05 | 20:39

@ Lucas

na de dood van Woody is het niet meer bij te houden..

Godzijdank rook ik nog!

Brusselmans | 15-02-05 | 20:36

@ Frids,
en ik vraag me nog steeds terdege af of je wel echt van de nare effecten weet. heb jij wel eens longkanker meegemaakt?

pater | 15-02-05 | 20:34

@Brussellams: op hoeveel mg Xanax per dag zit je nou?

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 20:34

en de consument maar lekker hekelen..

asbest wordt verwijderd door mannen met witte pakken, net als andere overige en specifieke gevaarlijke stoffen..
nergens meer spaanplaatjs te krijgen waarin formaldehyde zit verwerkt..
produkten met salmonella worden massaal uit de schappen gerukt..
enz.. enz.. enz..
er zal wel wat voor te zeggen zijn, dat ontken ik in geen geval.

maar mag ik er even op wijzen dat aan tabak teer EN nicotine wordt TOEGEVOEGD wat het verslavende en gevaarlijke effect enorm vergroot, en vervolgens krijgt elk pakkie saffies een grote waarde aan belastingcentjes mee waardoor de rokende consument zo'n beetje de grootste belasting betaler is..

als de overheid met zijn milieu- en gezondheidswetgeving consequent zou zijn zou er in zijn geheel geen produkt meer te krijgen zijn die enigzins gevaarlijk is.. maar nee hoor, gewoon alcohol en tabak verstrekken en er grof geld mee verdienen..
en dan de gebruikers maar flink in verzekeringen laten betalen..(pardon, zie hoeveel belasting er wordt betaald!!)

wie heeft er nou boter op zijn hoofd..

ik zeg stoppen, alleen al om de nederlandse staat te terroriseren..

zelfmoordcommando | 15-02-05 | 20:32

@Frids, ja eigenlijk zou je dat ook voor andere gewoontes moeten doen ja, maar daar heb ik het niet over.

ik stel namelijk helemaal niet voor dat roken ok is als je de kosten zelf draagt (hoewel het een leuk begin zou zijn, en ik vrees dat menig roker nog vreemd opkeek als zijn ziektekostenpremie ineens verdubbelde), maar hoop die accijnzen in hun perspectief te zetten. ja, ze zijn hoog (wat is hoog, van mij persoonlijk mogen ze vertienvoudigd), maar de kosten zijn nog veel hoger... maar ik begrijp het goed dat jij ook voor hoge accijnzen bent, ter gedeeltelijke compensatie voor de gestegen kosten?

pater | 15-02-05 | 20:32

@ Lucasdelinkselul

Das Kapital is ook een van mijn favorieten..

Zo gieren en brullen we heel wat af, he?

Brusselmans | 15-02-05 | 20:30

@Lucas

Dat doen ze al jaren... je krijgt er nu enkel als een echte junk een soort 'nicotinemethadon' bij in de vorm van een doosje pleisters.

Frids | 15-02-05 | 20:30

Ik ben gestopt met roken en met seks, het waren de ergste 5 minuten van m'n leven!

projectionist | 15-02-05 | 20:27

Pro, maar artsen mogen best zeggen dat mensen moeten stoppen...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 20:26

@Lucasdelinkselul @Pater

Ben er als roker niet op tegen om ziektekostenpremies in te delen naar roker/niet roker... en daarmee de voorspelde hogere kosten op rokers te verhalen.

Het probleem hiermee echter is dat je dat dan ook voor andere bewezen ongezonde gewoonten en verslavingen zal moeten doen, in verband met rechtsgelijkheid..

Wel of niet roken is een persoonlijke keuze wetende van de nare effecten.

Frids | 15-02-05 | 20:25

@Brussellams: Ja kou van jou...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 20:20

NO SHIT!
Altijd al als Herman Brood willen sterven...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 20:19

@ Lucasdelinkselul

En ik stem op Femke..

Brusselmans | 15-02-05 | 20:18

sorry, ik had je post nog niet gelezen dus ben van de 2,5 die genoemd werd uitgegaan

ok, ik maak er 50.000 van.
btw, invoerheffingen ed moeten ook op gezonde producten betaald worden, dus dat zijn geen vergoeding voor wat je de maatschappij en jezelf aandoet

maar is er hier iemand die weet wat een gevalletje longkanker kost tegenwoordig?

pater | 15-02-05 | 20:17

hehehe lmfao!

G-unite | 15-02-05 | 20:16

@lucasdelinkselul

mhhhhhhh waarom moet ik nu aan herman brood denken? ah well, 1 van de 2 is niet slecht...

G-unite | 15-02-05 | 20:15

@Brusselams: ik werk als als recensent bij de HUMO.
@Fuckje: dergeljke argumentatie "mijn opa rokkte en is 85 geworden" typeert precies je grenzeloze naivitiet. Er zijn ook mensen die een val van 30 meter overleven, of tot hun 60ste heroine spuiten. Het zijn alleen uitzonderingen die de regel bevestigen.
De kans dat je vredig sterft is, als je veel rookt, blowt en zuipt, enorm klein, en de manier waarop je wel zult sterven lijkt mij zo gruwelijk dat ik drugs liever met mate gebruik.
@Janes van der Wal: wil je ECHT dat ik mijn vinger daarin steek??

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 20:13

laten we het objectief uitrekenen:
uitgaande van
2,5 euro per pakje (is meer dan ik dacht, maar goed, t zal)
1 pakje per dag (wat mij enorm veel lijkt)
50 jaar roken (als je het zolang uithoudt)

dan betaal je 45.625 euro aan accijnzen over je hele leven. iemand die enig benul heeft wat een volledige longkankerbehandeling met stralingsbehandeling, ziekenhuisopname, verzorging aan huis en medicijnen kost? serieus ik weet het echt niet...
en dan nog het leed wat je familie en vrienden aandoet. los nog van wat ik allemaal voor moois zou kunnen doen met 45.000 euro en een paar jaar langer gezond leven

ook wil ik iedereen die met eigen ogen een dierbare aan longkanker heeft zien overlijden na een soms maanden lange lijdensweg graag uitdagen te zeggen dat roken oke is en het gevaar voor longkanker wel meevalt. maar ik heb zo het vermoeden dat ik daar geen reacties op ga krijgen.

natuurlijk kun je theoretisch 50 jaar roken zonder longkanker te krijgen, en dan heb je geluk gehad. maar als je van dichtbij iemand met longkanker (of andere kanker for that matter) heb meegemaakt, dan weet je dat je er alles aan zou willen doen om het weg te nemen. en dan heb ik het nog niet eens over de andere gezondheidsproblemen die op kunnen treden. ik zelf wil het risico dat mezelf of een ander dit aandoe in ieder geval absoluut niet aangaan

om gekwetste egootjes te voorkomen zal ik het woord meeroken maar een keer noemen, en dat was nu

pater | 15-02-05 | 20:13

niet de neus verkopen voordat het kalf doorgerookt is ;->

G-unite | 15-02-05 | 20:11

Is Retecool nou ook dood?

Pritt Stift | 15-02-05 | 20:11

correctie omzetbelasting moet zijn winstbelasting.
Omzetbelasting = BTW (sorry, beetje onzorgvuldig)

Rookverslaafde | 15-02-05 | 20:11

@ G-unite

Scherp gezien!

Eens kijken of ik Williams telefonisch nog kan bereiken..

Brusselmans | 15-02-05 | 20:10

@superjan Haal effe de tekst na de laatste / weg. Ook gepakt voor winkeldiefstal, ook al een keer dood bij een vliegtuigcrash.....

Jannes van der Wal | 15-02-05 | 20:09

@pater
het is 2,65 EUR aan accijns en dan nog 19% BTW . Neem dan nog omzetbelasting (ik meen 35%) voor de sigarettenproducenten en invoerheffingen op tabak vanuit non-EU landen (geen idee hoeveel dat bedraagt) en je komt op ene leuk sommetje.
Maar het directe antwoord is dus 2,65
Zie ook:
www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFC...

Rookverslaafde | 15-02-05 | 20:07

sorry hoax

superjan | 15-02-05 | 20:05

@superjan

Past meer bij Hans....

Frids | 15-02-05 | 20:04

@ superjan

Dat is bron numero twee..

Zou je nog kunnen inzetten bij Williams bookmakers?

Brusselmans | 15-02-05 | 20:04

Hee die mongeaul is dus wellicht een beetje dood. reageert eens!

superjan | 15-02-05 | 20:03

En als mijn niet-rokende (of iig ze is er niet aan verslaafd) moeder haar oren laat uitspuiten?

FreakingNormal | 15-02-05 | 20:01

@Lucasdelinksepenis,
mn overgrootvader rookte zn hele leven, viel op zn 85e van de fiets en wou geen heupoperatie meer en stierf in vrede, beter toch?

fuckje | 15-02-05 | 20:00

@Dicky

Sterkte! Kut als je je relatie in rook op ziet gaan.

Frids | 15-02-05 | 19:57

@ Lucas

Alleen wanneer jij een baan vindt!

Brusselmans | 15-02-05 | 19:56

Ik rook pakjes van 80 cent per stuk. Je krijgt er Poolse kanker van. Hebbie toch weer wat exotisch!

Jannes van der Wal | 15-02-05 | 19:54

LOL @ Sunnygirl & ik = blij dat iemand anders het ook leuk vindt. Ik krabbel zelf net weer overeind.
:

Dicky ! | 15-02-05 | 19:53

@pater. iets van 2.5 euro of meer.

51N93 | 15-02-05 | 19:52

@ rookverslaafde
hoeveel belasting zit er op n pakje sigaretten?

pater | 15-02-05 | 19:51

@ Lucas: pleur eens op naar je groene eiland, macrobiotische gek.

Naar spruitjes stinken is slecht voor mijn humeur. Ga je wassen.

Jannes van der Wal | 15-02-05 | 19:51

volgens mij heeft Wacko een dodelijke dosis shandy met popcorn genomen.

superjan | 15-02-05 | 19:50

@Brusselmans: als je toch het roken gaat verdedigen, knip je dan ook ff je haar af?

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:50

Huisartsen? Zijn dat niet die volledig door de farmaceutische industrie gereguleerde zelfslikkers die op medische congressen alles neuken wat er te neuken valt?
Daarom zijn er ook meer congressen dan ziektes!
www.medweb.nl/index.htm?/defa_con.htm

Pritt Stift | 15-02-05 | 19:50

ik wou verdomme dat ik kon stoppen. ik rook iig een stuk minder dan ik deed. ik baal van de betutteling. ik krijg met alle regeringsvoorstellen, proefballonnen en ander gezeik en gezeur echt het idee dat er gedacht word dat er in nederland alleen maar kleuters worden.

51N93 | 15-02-05 | 19:50

Hopenlijk is de motivatie van mijn tandartsen-echtpaar voor de bouw van het tweede zwembad (voor de kinderen) sterker dan de voorgestelde klantonvriendelijke behandeling.

Don Quichote | 15-02-05 | 19:49

@ Dicky
ROFLOL, Oh, is dat Brandende Liefde. En ze hoopte dat hij het nooit had aangemaakt!

Sunnygirl | 15-02-05 | 19:48

@ Brusselmans,
excuus, ik laat me iets teveel meeslepen door t domme ontkennende gelul van sommigen hier. richtte het goede argument tegen de verkeerde persoon

pater | 15-02-05 | 19:48

Of ik stop met roken dat maak ik toevallig wel helemaal zelf uit. What's next?? "Ik heb pijn in m'n rug, dokter. "JA stoppen met neuqen dan maar"
Mijn god waar gaat dit heen.

Pietje2 | 15-02-05 | 19:48

Lang leve Kane.. nekschot voor Steve Vooro.
;

Dicky ! | 15-02-05 | 19:47

Dat was mede de reden waarom ze "het uitmaakte".
:

Dicky ! | 15-02-05 | 19:43

Een dankjewel van de niet-rokers aan ons rokers lijkt me wel op zijn plaats:
We hebben in 2001 1.8 miljard euro betaalt aan de fiscus aan tabaksaccijns, totaal krijgt het rijk 8,1 miljard aan accijnzen binnen op benzine en tabak en alcohol. In feite bijna 6% van de totale rijksbegroting komt door de consumptieve bestedingen van mensen die roken, drinken en autorijden (Dit zijn de gegevens over 2001, de laatste publicatie op cbs die ik zo gauw kon vinden).
Ik denk dat we heel wat minder verzorgingsstaat over zouden houden als de overheid geconfronteerd zou worden met een bevolking die stopt met roken en drinken. Ik draag maar mijn steentje bij, schenk een whiskey in en steek een peukje op (autorijden laat ik daarna maar even schieten, het zij me vergeven).

Rookverslaafde | 15-02-05 | 19:42

@ CaptainGrunn

Er kan toch niet van mij verwacht worden dat ik roken ga veroordelen..

Brusselmans | 15-02-05 | 19:42

Stoppen met roken? Dat zei AWA ook tegen zijn vriendin, toen ze in de brand stond.
:

Dicky ! | 15-02-05 | 19:42

@ Patertje

Nee nee, alles even lezen aub..

Ik zette met Lucas even een boompje op over die kankerjodelaares destijds van Groenlinks..

Brusselmans | 15-02-05 | 19:40

Roken is voor paupers. En als we toch de fanboy gaan uithangen dan roelt Brusselmans nog altijd het meest.

CaptainGrunn | 15-02-05 | 19:36

@Crak-ho,
zou je niet zeggen als je een aantal reacties hierboven leest...
er is overigens wel degelijk sprake van een keuze; de keuze die je maakte toen je begon, de keuze om te ontkennen dat het slecht voor je is, de keuze niet te luisteren naar je huisarts

het is maar goed dat je huisarts je probeert te laten inzien dat je verkeerd bezig bent, en je eventueel kan helpen eraf te geraken.

@ Brusselmans,
als je dat wilt geloven? als je wat wilt geloven? heb jij wel eens van dichtbij iemand meegemaakt die na zijn hele leven gerookt te hebben in een half jaar van een gezonde man die nooit ziek was veranderde in een kasplantje dat nog niet de energie heeft zelf naar het toilet te gaan of een hap eten te nemen. maarja, voorkomen is beter dan genezen, en ontkennen is beter dan voorkomen. toch?

pater | 15-02-05 | 19:35

'Roken is stoer': zooooo jaren '50.
Linkse Lucas heeft gelijk (voor één keer).
Sunny girl weet van alle onderwerpen veel af. RESPECT.

Vince72 | 15-02-05 | 19:33

Nee, ik vind ook dat de overheidsmaatreglen te betuttelend zijn, en ik vind ook dat iedereen mag doen wat ie wil, alleen moeten mensen niet gaan zeiken over hun gesondheid als ze roken. Het si kiezen of delen. Als je rookt maak je je lichaam kapot en dat weet je, dus ga dan niet na 2o jaar bij een arts lopen janken dat je je zo ziek voelt.

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:33

Rokers subsidiëren met de accijns die ze betalen alle kanker onderzoeken van heel Nederland.... geen rokers, geen subsidie-potje meer voor andere kankeronderzoeken... maar oke, het blijft een slechte gewoonte.

Milianus | 15-02-05 | 19:32

ik rook geen tabak.
alleen maar wiet, dus paf ik lekkah door.

teringtubbie | 15-02-05 | 19:30

@ Lucas

Als je dat wil geloven..

Tuurlijk wil je dat geloven!

Verder kun je tegenwoordig maar beter toegeven dat je fout was in de oorlog dan in het openbaar een peuk op steken.

Brusselmans | 15-02-05 | 19:30

Des te zieliger. Zo moeilijk is het niet om van het roken af te komen. Mensen die niet eens een poging doen om van het roken af te komen zouden ook niet behandelt moeten worden door een arts. Roken richt teveel schade aan en daarom is het behandelen van een roker dweilen met de kraan open. Het is daarom terecht dat een arts is vraagt of je wel gaat stoppen met roken.
Fuckje bijvoorbeeld moet niet zeiken. Zij doet alles om haar lichaam kapot te maken maar ondertussen wil ze wel serieus genoemen worden door een keuringsarts...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:28

stuur wel nico pleister, kan ie die ook gebruiken om zijn neus vast te plakken

G-unite | 15-02-05 | 19:25

Kan iemand wacko een slof sigaretten sturen?

..zapper | 15-02-05 | 19:23

@lucas.

Roken is voor heel veel mensen geen keuze. Nicotine is een zwaar verslavend middel.

Als er sprake was van "een keuze" zou niemand meer roken. Want roken zonder nicotine is puur smerig.

Crak-ho | 15-02-05 | 19:22

@Brusselmans: paultje wist ook niet beter helaas. Tros-opgelicht wist beter...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:21

Zelfvernietigend hedonisme is zoooooo jaren negentig. Als je veel rookt ben je gewoon dom, tenzij je de verantwoording aandurft om kanker te krijgen en te hebben. Iedereen die oprecht durft te zeggen: "ik vind kanker hebben ok", moet inderdaad vooral gaan roken.
Wil je geen kanker en rook je toch? Dan ben je behoorlijk dom.

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:17

Als er een beroepsgroep is die veel rookt. Zijn het de artsen zelf wel. In het Erasmus MC, in het trappenhuis in het hartcentrum/bij de CCU en MCU en de catherisatie afedeling ga je in rook op. Al die dotterende dokters en verpleegkundigen roken zich suf! En op menig artsenfeestje gaat de drink en de fik er goed in.

Sunnygirl | 15-02-05 | 19:16

@ Lucasdelinkselul

Dat zei Tara Sinh Varma ook.

Geluk wist Paultje wel beter.

Brusselmans | 15-02-05 | 19:16

@ Lucas,
nee, ik kan je verzekeren (haha, woordgrap) dat dat bepaald niet tof is...

pater | 15-02-05 | 19:15

maar van mijn pilsje blijven ze af

pruuske | 15-02-05 | 19:15

spliffy... hoax

G-unite | 15-02-05 | 19:12

Ik ben altijd net altijd net gestopt als ik naar de dokter ga. Kan ik naar eer en geweten verklaren, maar zodra ik buiten sta begin ik weer. Na al die zenuwen in de wachtkamer is een relapse zo gemaakt he.

Beasjt | 15-02-05 | 19:08

Ik rook niet. Kanker lijkt mij niet tof.

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 19:05

op moslam.nl staat al dat michael jackson ook zojuist gestopt is met roken.... hoax?

thaSPLIFF | 15-02-05 | 19:04

En als je niet rookt?

OneUp | 15-02-05 | 19:03

't Is moeilijk te stoppen met roken als men niet rookt, dus bij deze: Stoppen zal ik nooit!

Rev (: | 15-02-05 | 19:01

(roken is het laatste wat ik zal doen)

niessie007 | 15-02-05 | 18:59

Roken is vet goed voor je. Het zorgt voor extra sociale vaardigheden (je leert meer mensen kennen, aangezien je elkaar treft als je ergens staat te roken). Ook kan het zorgen voor aandacht van lekkere hete chicks! Aangezien sommige rooksletjes wel eens om een vuurtje komen vragen. "Maar natuurlijk heb ik een vuurtje voor JOU" >:)
 
Tja roken... 'k snap niet dat mensen er zoveel problemen om maken. Kijk ben je aan het roken en in je omgeving staan veel astma-/longpatienten, dan druk je gewoon ff je peukje uit of ga je ergens anders staan. Tenminste, dat doe ik altijd.
 
Ze zijn hier een beetje aan het doordraven helaas. Je mag buiten in een speeltuinvereniging - als je een keer moet oppassen - zelfs geen peukje roken als het terrein officieel open is. Ja, want dat is slecht voor de kinderen... sure :/
 
Maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten, vind ik. Al dat gezeik over roken... De overheid verdient er goud geld aan, dus ze wil echt niet dat er gestopt gaat worden.

TRON | 15-02-05 | 18:58

Ik rook niet meer! Maar ook niet minder.

Mexicano | 15-02-05 | 18:58

ik hoop voor wacko dat ie van die aids babies kon afblijven...

superjan | 15-02-05 | 18:55

Pfff hij heeft een griepje?

..zapper | 15-02-05 | 18:49

@vanderf> het was net op editie.nl ik kijk wel ff of er iets op hun site staat.
echt weer een schandalig verhaal. de ene karavaan na de andere trekt binnen,
maar een berooide nederlander moet zij heil maar elders zoeken. (dat laatste zijn hun woorden)

superjan | 15-02-05 | 18:43

Allemaal de schuld van links!!! .... oh.... wat was het onderwerp?

Muxje | 15-02-05 | 18:41

Ik ben bij de dokter geweest om van mn schoonmoeder af te komen.....
Ik kreeg t advies om te gaan roken
:-)

Kuttje | 15-02-05 | 18:37

Stoppen met roken is zooo 2004

In 2005 is het weer stoer om te gaan roken!

folio | 15-02-05 | 18:35

Hee Superjan, waar staat die tsunami ongein?

vander F | 15-02-05 | 18:34

@ fuckje

Lucas moet het wellicht hebben van de "buk" shag..

Brusselmans | 15-02-05 | 18:33

@fuckje: De staat,want dan kan die geen centjes meer van je afpakken.

Opa Bokma | 15-02-05 | 18:32

heeft wacko dan eindelijk zijn neus ingeslikt?

superjan | 15-02-05 | 18:31

Mn vriendje en ik roken, we blowen, we drinken, zijn gelukkig en zijn niemand tot last, en als we geen 94 worden;who cares????

fuckje | 15-02-05 | 18:31

@jemme> nou in de soundmixshow zou hij een prima imitatie van Boner van U2 kunnen geven. ik gok op een 3e plaats.

superjan | 15-02-05 | 18:29

@Lucasdelinkselul,
ik sluit me helemaal aan bij wat "vanrechtsheeftvoorang"zegt, hij heeft 100% gelijk!!!

fuckje | 15-02-05 | 18:28

Ik loop al 27 jaar mank, ben gestopt met roken (op dokters advies) en het helpt!

Opa Bokma | 15-02-05 | 18:28

Jacko met krappe krampslagaderen rond z'n grote kindervrienden hart?

vander F | 15-02-05 | 18:27

ot
editie nl
ambtenaren haarlem weigeren tsunamislachtoffer.
alles kwijt, huis, bedrijf, zus dood, maarre mijnheer moet niet denken dat ie iets bijzonders is.

superjan | 15-02-05 | 18:27

Dinand is ook goed in het stoppen van niet-commerciele websites mbt de band Kane.
Eigenlijk is hij in alles goed behalve normaal zingen. Wel triest dan eigenlijk dat dit het enige is wat hij probeert te doen atm.

Jemme101 | 15-02-05 | 18:25

roken is ongezond,
de huisarts is er om mensen gezond te maken/houden,
1+1=2

pater | 15-02-05 | 18:25

OT wacko jacko met spoed in ziekenhuis opgenomen.... schijnt errug ziek te zijn.... rookt hij eigenlijk?

G-unite | 15-02-05 | 18:24

De hele dag op je reet zitten en naar een computerscherm staren lijkt me ook zeer ongezond.
Nodig aan banden leggen, ik zal Jan Peter even bellen.
Is er al een gezondheids kliklijn?
Ga ik gelijk die moddervette buurvrouw aangeven bij haar ziekenfonds verzekeraar.

vander F | 15-02-05 | 18:24

Potjandorie, ben ik net van de coke, is dit ook al slecht voor je.

Opa Bokma | 15-02-05 | 18:20

Pas op wat je zegt opa!
'pruim' en 'tabak'....... pruimen vol.. ik heb er tabak van tabakzak.
Pruimtabak levert trouwens mond/keelkanker op.
nicotine hieruit vernauwd hart en bloedvaten, en ga nog maar even door.
7 liter water in een keer achterelkaar opzuipen schijnt trouwens ook dodelijk te zijn.

vander F | 15-02-05 | 18:18

Fuckje, je bent zoooooooo stoer! Echt! Zo gaaf!
Stel je voor dat je om je gezondheid zou moeten denken...

Lucasdelinkselul | 15-02-05 | 18:18

@ Opa Bokma
Nee, dat kun je gewoon afscheren

Needell | 15-02-05 | 18:16

@Opa Bokma
Tabak dat je in een pruim stopt en dan aansteekt? Nee hoor, zoalng je het maar niet inademt.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 18:15

Krijg ik binnenkort ook gratis vitaminepillen bij elk doktorsbezoek?

the_Tzar | 15-02-05 | 18:14

Geld het advies ook voor pruim tabak?

Opa Bokma | 15-02-05 | 18:12

Wat een geniaal idee. Misschien dat ik daarom wel een probleem met m'n gewricht van m'n elleboog heb...

Framoes | 15-02-05 | 18:12

Oooh dus vandaar dat ik ineens nicotinepleisters op mijn lul moet plakken van de dokter van mijn vriendin.
Dan kan mijn vriendin afkicken tijdens het pijpen.

Specht | 15-02-05 | 18:10

Ik zo langzamerhand een slopende ziekte van die enorme bemoei-en regelzucht van al die zogenaamde verstandige mensen in dit godvergeten kutland. Ik rook en stop wanneer ik dat wil! IS DAT DUIDELIJK? Met al die belastingen die ik extra betaal via m'n baco's en m'n marlboro's heb ik allang mijn gezondheidszorg dubbel en dwars terugbetaald. Bovendien ga ik volgens statisici eerder dood dan een niet rokende en krijg ik dus geld terug. Goedverdoeme.

vanrechtsheeftvoorra | 15-02-05 | 18:10

Toch leuk weer, Nederland is volgens mij het enige land in Europa waar je niet geholpen wordt bij het stoppen.
Pleisters en pillen om te stoppen kun je dus mooi uit eigen zak betalen.
Dubbel vangen, eerst mega belasting op tabak, het stoppen mag je ook zelf betalen.
Boel blabla, roken is een ernstige verslaving dient serieus te worden genomen, methadon wordt nog verdomme nog vergoed!
Alsof je tegen een heroine gebruiker iedere keer zegt "wel stoppen hoor, heel ongezond die smack", tjonge dat helpt.
Duidelijk een voorbeeld van de 'stevige aanpak' die dit kabinet 'ondersteund'
'Boe' roepen tegen een overvaller is ook al zo'n goeie tip etc.

vander F | 15-02-05 | 18:10

Trudy?

Evil D. | 15-02-05 | 18:09

Als ik nu stop bespaar ik zoveel geld dat ik over een jaartje eindelijk die belastingvrije 30 jaar oude Opel Commodore V6 kan aanschaffen als 2e auto. Lekker zonder kat ende andere emissieflauwekul het schoone Brabantschen land volblaffen met de meest giftige stoffen. Deal?

Needell | 15-02-05 | 18:09

Ik zeg ook altijd tegen de scheidsrechter dat hij geen sigaret in zijn mond heeft en dus moet blazen i.p.v. zuigen op dat fluitje...

Think | 15-02-05 | 18:06

@braadlap: ja hoor, maar dat wordt hier gedoogd geloof ik... Maar is dit nu onderdeel van het ontoedigingsbeleid of is dit gewoon een idee van een bevolkingsgroep die weer eens denk te weten hoe het moet? Laten ze maar naar Bakellende luisteren en gewoon aan het werk gaan... Pas als zij hun werk echt goed doen (en vooral langdurig en heel erg goed) dan mogen ze van mij hun gang gaan. Tot die tijd vind ik dat ze moeten stoppen ;-)

ING.enious | 15-02-05 | 18:04

Was bij een keuringsarts:"roken wij? foei foei!!!" k heb hem gezegd dat hij in de stront kon zakken en heb een peuk opgestoken, achelijke bemoeial!!!!!!

fuckje | 15-02-05 | 18:02

Was bij een keuringsarts:"roken wij? foei foei!!!" k heb hem gezegd dat hij in de stront kon zakken en heb een peuk opgestoken, achelijke bemoeial!!!!!!

fuckje | 15-02-05 | 18:02

Roken is voor mietjes.

SamF | 15-02-05 | 18:01

@braadlap ; zolang je maar niet inhaleert ja... lol

TM | 15-02-05 | 18:00

Ik rook niet maar blow wel.
Blowen vrijvertaald is toch blazen?

braadlap | 15-02-05 | 17:58

@Frids: hmmm dat zou nog wel eens geinig kunnen worden... Heren Politici, leest u wel even mee?

ING.enious | 15-02-05 | 17:57

Leuk!

Cest moi | 15-02-05 | 17:56

De volgende stap is dat een stadswacht je een folder over de schijf van vijf in je handen drukt als je net een kroket hebt gehaald.

Frids | 15-02-05 | 17:55

Ik stop zeker 15 keer per dag...

TM | 15-02-05 | 17:55

Pleisters roken is zooo vies...

ranjahz | 15-02-05 | 17:54

geld dat ook voor mediwiet?

prinsype | 15-02-05 | 17:53

@ing!enious. hoe is het eigenlijk met onze ing deelraad marrokaan? heeft ie nog een baan bij de meedenkbank?

superjan | 15-02-05 | 17:52

Stoppen met roken? Nee dokter ik ben een volhouder.
Mijn huisarts zegt dit ook al langer. Het is net zoiets als tegen iemand van 200 kilo zeggen dat hij eens aan een dieet moet denken. Sommige gezondheidsrisico's gaan mensen bewust aan. Roken is een kwestie van vrije keuze. Het staat de dokter vrij om mij hierover aan te spreken maar ondertussen steek ik er nog eentje op.

Rookverslaafde | 15-02-05 | 17:51

Zolang ik ook maar geholpen wordt voor dat waarvoor ik bij de doktor zou komen mag het van mij.... Rook toch nog wel even door :)) Maar als ze nu echt gaan verwachten dat ik vingers weer ga vastplakken met nicotine pleisters denk ik dat ik de pliesie achter me aan ga krijgen wegens het "misplaatsen" van die pleisters ;-) Verder vind ik dat gezeur oneindig irritant. Laten die lutsers eerst maar eens bij zichzelf beginnen en goed geven aan bijvoorbeeld de derde wereld, of nog beter... laat ze geld gaan geven aan de ontwikkeling van automobielen die geen schadelijk uitstoot geven. Ik heb begrepen dat de randstad inmiddels meer schadelijke stoffen de lucht in werkt dan het Ruhr gebied... Sigaretje iemand?

ING.enious | 15-02-05 | 17:49

Stoppen met roken? Valt dat niet onder euthanasie?

Je Moedah | 15-02-05 | 17:48

en zie ik hier de hand van pinokkio?!...... gg&gd nog aan toe die is snel zeg

G-unite | 15-02-05 | 17:46

Stoppen doe ik wel wanneer ik er zelf de wil voor heb, en niet wanneer ik een pakje kauwgom krijg van mijn huisarts(waar ik de laatste tien jaar toch al niet meer ben geweest).

Dj. Ango | 15-02-05 | 17:46

Heet u Remkes? Stoppen, met roken en met besturen...
JP? Stoppen. Donner? Stoppen.

Wolff | 15-02-05 | 17:45

Rookt u? Ja lekker. En wat rookt u zoal? Maakt niet uit, wat u in huis heeft dokter...

Big Willem | 15-02-05 | 17:45

Ben Harry van Bommel niet, of mag ik dat niet zeggen?

Brusselmans | 15-02-05 | 17:44

ik vraag mijn huisarts steeds of hij zijn peuk wil doven tijdens het consult maar hij luistert niet...

G-unite | 15-02-05 | 17:44

Ik heb al een moeder.

Frids | 15-02-05 | 17:41

Ik steek er nog 1 op

Zemmeltje | 15-02-05 | 17:40

Ik moet jullie complimenteren met de humor in de afgelopen topics. Tis lachen hierzo.

ElEndoscoop | 15-02-05 | 17:39

net een nieuwe zippo gekocht, krijg je dit. waanzin. *steekt er nog maar eentje op*

51N93 | 15-02-05 | 17:39

Mijn huisarts doet dit al jaren...

DiXiE | 15-02-05 | 17:38

En terecht. Er is geen enkele medische behandeling zo effectief als "stoppen met roken".

Iedereen mag zoveel roken als hij wil, maar dan moet je ook niet bij de dokter aankloppen als je wat onder de leden hebt.

Crak-ho | 15-02-05 | 17:38

Stoppen is voor kale homo's.

bicat | 15-02-05 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken