Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREKEND. Internet heeft Fyrafaalhaas gevonden

richard-de-leeuw.jpg Iedere faal heeft een gezicht nodig. Zo is de Toeslagenfraude hoe dan ook de schuld van Frans Weekers en lag het tot voor kort altijd aan Arjen Robben als welk team waar dan ook een match verloor. Maar wie wijzen we aan bij de Fyra? Er zijn simpelweg te veel ministers, staatssecretarissen en NS-topmannen geweest die aan de wieg gestaan hebben van de piepend en krakend tot stilstand geëscaleerde clusterfuck van 8 miljard. In het geval van de falende Fyrae heeft het internet daarom vandaag gekozen voor de totale nobody Richard S. de Leeuw. De Belgen begonnen. Die groeven de Nederlander op als de controleur die op kosten van de Belgische Spoorwegen NMBS de kwaliteit van de in aanbouw zijnde Fyrae in Italië moest controleren. Zijn analyse: "Geweldige baan: zon, eten en drinken ;-)". Amai! Op hun eigen strikt beschaafd-subtiele manier tonen de Belgen hun woede: ze laten de tweets van Richard vertellen hoe hij werd gepamperd en verwend door de Italianen. Over controles geen woord. Richard heeft z'n @RichardSdeLeeuw al opgedoekt, maar Google Cache schandpaalt mee en z'n fotoos staan ook nog online op Twicsy & Twitpic. Maar wie en wat is Richard dan precies? Nou gewoon. Hoofd Materiaal Inkopen bij de Nederlandse Spoorwegen. Verantwoordelijk voor zogenaamde 'rolling stock'. Diezelfde rolling stock die nu dus allemaal stil staat. Wegroest. Uit elkaar valt. Zelfontbrandt. Geweldige baan, inderdaad. Wie nog meer faalhazen zoekt: vanmiddag om 15:00 uur (±, want Italië) geven de amateurklussers van AnsaldoBreda een persco in Napels. Er mag dan de komende jaren geen hogesnelheidstrein door Neder- en Belgenland denderen, het vingerwijzen begint zoals altijd stipt op tijd. Mirrors: Haha. Richard heeft z'n fotoboekies leeggegooid. Met het oog op een parlementaire enquete komen deze mirrors van Twitpic en Twicsy wellicht nog van pas. LinkedIn van De Leeuw: hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Karel Popper | 06-06-13 | 10:31 |
Dank voor de link, dit was verhelderend.
Ik kan mij niet voorstellen dat deze treinen een slechte basis-constructie hebben. Op alle foto's is de invloed van ijsvorming evident en veroorzaakt eigenlijk alle schade.
Ik denk dan: Als nou die klotemanagers aan de kant gaan staan en de techneuten van de NS en AnsaldoBreda aangevuld met de Belgen gewoon hun werk laten doen, dan komt het vast goed met deze trein. Een beetje ijs kunnen we toch wel aan? Het is toch geen rocket science?
Er is m.i. geen enkele reden om deze treinen meteen af te schrijven.

Dit soort falen ontstaat meestal door een paar -voor technici- heel irritante oorzaken:
* Falende managers. projectleiders en nitwits
* Wisseling van de staf bij de klant... Telkens opnieuw 'opleiden' van de klant
* Bezuinigen op verkeerde dingen door het manangement, juist in cruciale fase
* Projectteams die uit elkaar vallen door slecht beleid, conflicten en rukmanagement.

Het komt eigenlijk louter en alleen door slecht management. Daar zit altijd de bottleneck.

Ik ben geboren met een soldeerbout in de hand. Met treinen zit het ook wel goed, want mijn keuze was Marklin. Die krengen reden tenminste. Op mijn 7e jaar bouwde ik al trein-trace's en soldeerde ik alles wat je maar kon bedenken. Qua elektronica durf ik zo'n project na 40 jaar geprutst te hebben wel aan, maar dan louter en alleen de techniek. Zeker niet het gezeik eromheen. Maar om nu te zeggen dat je zo'n project 'in je uppie' kunt trekken? Dit is gewoon veel te complex. Het is niet zo maar een trein, maar een complex systeem waarbij deelsystemen nauw met elkaar moeten samenwerken. Verdeel en heers. Goede mensen op deelprojecten zetten die goed met elkaar kunnen samenwerken.
Verplicht moet zijn: Een technische achtergrond. En dit moet gelden voor allen, anders wordt het helemaal niks... Ze gaan echt rijden, geloof me. Onder druk wordt alles vloeibaar en krijgen goeie mensen de kans om de problemen op te lossen. Daarom worden ze -in vergelijking met het management- slecht betaald. Al eens over nagedacht waarom dit zo is? Dit komt gewoon om de volgende reden: Het geld was al op en de klant is al ontevreden.... Dit is het lot van goede techneuten. Jammer...

Dysphemian | 09-06-13 | 12:25

En als die Parlementaire Enquete is begonnen heeft iedereen ineens chronisch geheugen verlies.
- Daar staat me niets meer van bij.
- Dat zou ik moeten na zoeken
- Daar heb ik geen weet meer van.
- Dat staat me niet zo helder meer voor de geest.
Vul maar in, dat weet ik nog wel van voorgaande enquetes.
Vooral de incompetente politici die zich met dit dossier de afgelopen jaren hebben bezig gehouden, worden denk ik voor het verhoor uitgebreid geïnstrueerd.
M.a.w. wat ze wel en niet moeten zeggen en wat ze spontaan moeten vergeten.
Dat ze kunnen worden aangeklaagd voor meineed is een risico wat op de koop toe word genomen.
Ruim 8 miljard........... daar hadden we de recente belasting tegenvaller toch mooi mee kunnen afdekken.
Ik ga kijken (want het zal wel worden uitgezonden want is openbaar) maar denk dat het tenenkrommende TV zal worden.
Dan pas zie je het ware gezicht van de Nederlandse politici.

Lenco | 07-06-13 | 10:25

-weggejorist-

Rico den Hollander | 07-06-13 | 03:40

Meneer Mansveld moet nu ook eens ophouden met doorpakken op dit dossier.

Rico den Hollander | 07-06-13 | 03:40

8 mrd, WTF, dat is lekker weggepist... Precies het bedrag dat "we" dit jaar tekort komen. Wel een goed verhaal op feestjes: ja, ik heb ff 8 mrd verneukt..

De Aarsonaut | 07-06-13 | 03:21

Deze meneer mag dan de schijn van labbekakkerigheid tegen zich hebben, hij is als onderknuppel natuurlijk geenszins verantwoordelijk voor de Fyra-ramp. Daarvoor moeten we een paar echelons hoger kijken, naar old boys, smeergeld, politieke bühne en de Hollandse kruideniersmentaliteit. Maar in de hoogste regionen komt men er ook dit keer waarschijnlijk weer probleemloos mee weg. Old boys ben je tenslotte niet voor even, maar je hele leven.

KlunsJohannus | 06-06-13 | 23:16

De vakbonden zijn juist het grootste probleem: Baas Meerstadt loopt aan het handje van deze vakbonden ("Meerstadt was de beste baas die ze ooit hadden gehad"). Een NS, die leunt op vakbonden is bij voorbaat verloren: ze blokkeren alles en iedereen op het gebied van vernieuwingen, waardoor ze: a. geen kennis van zaken hebben en b. met hopeloos verouderde apparatuur van net na de wereldoorlog werken.

hondenkop | 06-06-13 | 17:47

Er is een nieuwe norm!!
Blunderen op de schaal van Fyra.
1 = potentiële blunder.
etc.
9 = een totale fucked-up blunder van de bovenste buitencategorie zonder aanwijzingen van opzet.
10 = een totale fucked-up blunder van de bovenste buitencategorie met aanwijzingen van opzet. Op de schaal van Fyra uiteraard.

thispissesmeoff | 06-06-13 | 16:58

-weggejorist-

boterkaaseneieren | 06-06-13 | 16:04

Mijn eerder geuitte vrees lijkt nu toch wel waarheid te worden. Na 7 jaar trouwe NS dienst (waarvan 5 als 'Rolling Stock manager') is meneer voor zichzelf begonnen en is nu 'owner' van 'Rolling Stock Services' en, sinds hij owner is geworden, 'Project manager V250' (=Fyra). Ik vermoed dat 'ie dat dus doet als zelfstandige, en niet twee banen heeft.

Typisch gevalletje dus van vaste banen 'schrappen' en via inhuur (van dezelfde mensen!) toch lekker blijven doen wat je al deed.

Hij zal ook wel op het matje moeten komen voor zijn periode 2003-2008 bij de NS als 'Project Manager Rolling Stock'. Werden die krengen toen niet gekocht?

Red mij niet | 06-06-13 | 15:49

Richard is een schoolvoorbeeld van waar het Dilbert-Principe door de directie volkomen heeft gefaald. In plaats van minst competente werknemers te promoveren naar een middle management positie waar ze het minste kwaad kunnen doen om het eigen falen van de directie te kunnen maskeren, is de minst competente Richard gepromoveerd naar een plek die de meeste schade kan aanrichten en het eigen falen van de directie tot op het bot fileert en zichtbaar maakt.

Stormageddon | 06-06-13 | 15:43

Ik heb niet 1 foto of tweet op die cached paginas gezien die op welke manier dan ook jullie beschuldiging ondersteunt. Tendentieus, ongefundeerd, en nodeloos kwetsend, triple check. Oh en laag, heel laag.

profiteroles | 06-06-13 | 15:25

... kansloos om iemand aan te vallen die het leuk vindt om voor zijn werk in Italië te zitten en daar dan buiten werktijd over twittert.

fail | 06-06-13 | 15:06

Mag ik van jou van de Faalhazen, de blonde greet!

Skunk57 | 06-06-13 | 14:28

... maar ondertussen zitten dit soort 'hoogopgeleide' grappenmakers op posities waar ze totaal, maar dan ook totaal niet voor geschikt zijn.
EendmetzwakPootjeuh | 06-06-13 | 10:32

"Hoogopgeleid"? Ik ken geen enkele projectmanager die hoogopgeleid is. Omhoog gevallen, ja. Maar hun opleiding stelt echt geen bal voor. Een abjecte functie is 't, in een helaas veel te hoge schaal. Ik zou nog niet pissen op een projectmanager die in brand stond.

Pa Ramaribo | 06-06-13 | 14:16

Het gekke is: als ik aan hoge snelheidstreinen denk, dan denk ik aan degelijk 'state of the art' materiaal.
Sorry hoor, maar daar associeer ik Italianen absoluut niet mee.
Ja, als het om ongevaarlijke zaken als mode en 'la dolce vita' gaat, dan kunnen die lui er wat van.
Maar voor state of the art techniek moet je niet bij Italianen zijn.
Dan denk ik aan: Duitsers, Amerikanen en Japanners.
Ansaldo Breda: wie is daar ooit op gekomen?

Amsterdamsko | 06-06-13 | 14:00

Laat hem lekker gaan. Alsof hij elke trein fysiek heeft beoordeeld. Als ze hem processen en voortgang hebben laten zien, dan zag het er vast allemaal ok uit. Dat ze in werkelijkheid voornamelijk rollen plakband en andere inferieure zooi hebben gebruikt, zullen ze hem echt niet hebben verteld.

Italië is bovendien toch het paradijs? Jammer alleen dat God er de Italianen liet wonen.

Boerenbrandtlul | 06-06-13 | 13:41

Dit nieuwsbericht is Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Het is ook helemaal belachelijk deze enorme faal van honderden miljoenen op 1 ingehuurde controleur af te schuiven.

doa76 | 06-06-13 | 13:21

Hij heeft ze niet persoonlijk besteld. Maar controle uitgevoerd? We sturen het zoontje van Harry Piekema naar Italie, die wordt in de watten gelegd door de Ansaldo maffiosi, incl Toscaanse villa en bunga meisjes. Zonder dat ie doorhad dat het bunga meisjes waren. Waarom niet een twam van inspecteurs die dagenlang onaangekondigd kritisch de bouw komen controleren? Nee, we sturen een sukkeltje in z'n uppie in plaats van een heel team! En dan achteraf janken natuurlijk.

Jos Schmitz | 06-06-13 | 13:07

In België hebben we reeds ervaring met de streken van Meccafin, de bouwer van de Fyra . In de jaren 90 was er een groot fraude schandaal met steekpenningen aan de socialistische partijen , die betaald werden door helikopterbouwer Agusta ,toevallig een bedrijf van Meccafin... Of hoe de geschiedenis zich blijkbaar wil herhalen.Nederland zal hopelijk tijdelijk inzien hoe de Franse PS bij ons te werk gaat in zo'n gevallen.

Victor Wisky | 06-06-13 | 13:07

De oplossing: zelfcensuur!
Iedereen denkt 100 keer na voordat hij/zij ook maar iets plaatst op het internet. Want je weet maar nooit. De Telegraaf en GeenStijl zouden ooit een hetze tegen je kunnen beginnen op basis van je eigen plempsels.
En GeenStijl maar zogenaamd strijden voor volledige vrijheid van meningsuiting.
Wel GeenStijl, ik heb nieuws voor jullie. Zelfcensuur is de ergste maar ook subtielste aanval op de vrijheid van meningsuiting.
Als dat is wat jullie willen: missie geslaagd! :-(

Amsterdamsko | 06-06-13 | 13:02

Hoe mote die Richard tijdens het productieproces zien dat er technische ontwerp fouten zijn?
onmogelijk...
salonsocialist | 06-06-13 | 12:48 |

Als 'ie dat niet kan zien, wat doet hij er dan?

Red mij niet | 06-06-13 | 12:54

Hij noemt zijn kinderen niet 'kinderen' maar 'kids'... *huivert*.

ElHombre | 06-06-13 | 12:52

Deze zichzelf overschattende prutser moet zijn eigen teksten eens teruglezen. Ben verbaasd dat deze narcistische teksten niet zijn opgemerkt door mensen waar hij verantwoording aan moest afleggen. Hadden ze dat gedaan dan was deze Hollandse kneuter Italië niet eens binnengekomen om "zaken" te doen. De schuld ligt dus niet aan deze non-valeur alleen. Er zijn er meer die met de billen bloot moeten. Volgende keer graag een zwaargewicht bij zulke aankopen sturen. Deze laat een duidelijke vorm van oprechte domheid zien.

elizabeth88385416217 | 06-06-13 | 12:49

Ik vind niet dat je hem de schul kunt geven. Ik neem aan dat er toch ook met die treinen getest is? Hoe mote die Richard tijdens het productieproces zien dat er technische ontwerp fouten zijn?
onmogelijk...

salonsocialist | 06-06-13 | 12:48

@a.neyenhuys7100 | 06-06-13 | 12:36
Dat heet "het beslissingsparadigma" : mensen die bevoegd zijn om beslissingen te maken ontbreekt de kennis om die beslissing te kunnen nemen.

Goed stuk, die troonrede trouwens.

TunaTown | 06-06-13 | 12:43

Wel belangrijk om te vermelden is dat deze man uiteraard niet verantwoordelijk is voor de berg ellende met deze miskoop.

Zij die echt eind verantwoordelijk zijn zitten in de top van de NS en in Den Haag.
Claire | 06-06-13 | 12:10 |

Precies. Zo dacht deze man er mogelijk ook over.

Red mij niet | 06-06-13 | 12:43

het probleem bij dit soort debacles is, er zitten mensen op posities welke totaal geen verstand van techniek hebben.
Dit soort managers en leidinggevende kom je overal tegen, maar vooral in bedrijven en instellingen welke betaald worden met geld van de ander.
Als technicus is mij opgevallen, dat een gesprek met deze gebakken lucht figuren altijd oppervlakkig blijft als het op techniek aankomt ze zullen ook nooit in een gesprek vragen of toegeven dat ze iets niet begrijpen.
Stel je voor dat je ondergeschikte er achter komen dat je er eigenlijk geen bal verstand van hebt.
In het vergaderen en het produceren van A4 tjes zijn ze een kei en vaak ook nog een wollig en mistig taalgebruik om te verbloemen hoe ondeskundig ze zijn.
In dit verband is het eens goed om de ,,techniek troonrede’’ uit de ingenieur te lezen om er achter te komen wie dit land groot hebben gemaakt en dat zijn niet deze charlatans en zakkenvullers
een pdf even binnenhalen
www.deingenieur.nl/nl/artikel/29426/te...

a.neyenhuys7100 | 06-06-13 | 12:36

vertrouwen komt te voet en gaat te fyra

standvast | 06-06-13 | 12:30

@Piet van Schwaffelen | 06-06-13 | 12:06
Italianen en zich aan afspraken houden?

Moet je eens aan de Duitsers vragen...

dlseth_ | 06-06-13 | 12:22

Twitter en Facebook zijn levensgevaarlijk. Gewoon links laten liggen. Het doet me allemaal denken aan de Romeinse keizer die een schlemiel bevorderde tot generaal en hem daarna de schuld gaf van een nederlaag tegen de parthen. De politici (beslissing) en Brussel (domme aanbestedingsregels) zijn de ware schuldigen
"Zoekt op marktplaats naar mestkar en guillotine)

Zatkniss | 06-06-13 | 12:22

Verantwoordelijk zijn betekent in Nederland:
Als je je werk goed hebt gedaan -> bonus.
Als je je werk slecht hebt gedaan -> foei.
Als je je werk aantoonbaar verwaarloosd hebt en voor miljoenen schade aangericht heb -> hele dikke bonus.

Merkava | 06-06-13 | 12:16

@Devlonir | 06-06-13 | 12:01
Je hebt helemaal gelijk over twitter, maar hij hoeft natuurlijk niet 24 uur per dag te werken (dan zouden de Italianen een echt hersenspoelprogramma op hem los kunnen laten).

frank87 | 06-06-13 | 12:16

Wel belangrijk om te vermelden is dat deze man uiteraard niet verantwoordelijk is voor de berg ellende met deze miskoop.

Zij die echt eind verantwoordelijk zijn zitten in de top van de NS en in Den Haag. Daar zitten de grootste schlemielen die vet betaald worden en er niks van bakken. Zij dienen keihaard aangepakt te worden en moeten oneervol ontslagen worden zonder een zak met geld en of wachtgeldregeling.

Claire | 06-06-13 | 12:10

Waarschijnlijk voldoen de Italianen aan alle contractuele afspraken. Zo slim zijn ze wel. En zo dom zijn de 'topmannen' bij het ambtenaren'bedrijf' NS. Dus de werkende Nederlandse belastingbetaler gaat alle treinen gewoon afnemen, of in ieder geval betalen.

Piet van Schwaffelen | 06-06-13 | 12:06

Als je het leven in Italië al heerlijk noemt dan spoor je al zeker niet. Er is geen beter brevet van onvermogen.

KarelMarks | 06-06-13 | 12:05

@frank87 | 06-06-13 | 11:57
Wat dacht je van gewoon niet twitteren? Bezig zijn met je werk ipv per se alles met iedereen moeten delen.

Twitter is het tool van de narcist.

Devlonir | 06-06-13 | 12:01

@Devlonir | 06-06-13 | 11:00
Ik ben bijna iedere middag in toeristenmodus, vooral met mooi weer. Wat had hij dan moeten twitteren: de specificaties van de trein, en de inkoopprijzen?

frank87 | 06-06-13 | 11:57

@De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:33 Tsja, het internet wordt gedomineerd door eencellige randfiguren.
Daar ontkomt niemand aan, ook al is het soms over het randje.

Not Muhammad | 06-06-13 | 11:56

@wontan | 06-06-13 | 11:39
En nog fundamenteler: een hoge ome die op bezoek komt op de productieafdeling ziet niks van de kwaliteit. Alleen of de hal op tijd geschilderd is.

frank87 | 06-06-13 | 11:55

@Bakito | 06-06-13 | 11:48
Nou nou, neem nog een glaasje prik en ga lekker in de achtertuin zitten. Laat je taas 'es luchten, daar knap je van op!

dlseth_ | 06-06-13 | 11:50

Nou, even dan. Voor de een is Mosk een held (WIlders ivm) voor jou dus de padbereider van ... veroveringsideologen

Einde van de Domheid | 06-06-13 | 11:30 |

Dat is ook waarom ik niet zal nalaten om bij iedere 'Moszcowitz is dé held van de NL-advocatuur' referentie zijn verwerpelijke verdedigingssmoes voor de scooterklootzakjes onder de aandacht te brengen.

En over onderhandelen gesproken: Nee, daarvoor is Moszco absoluut ongeschikt. Maar dat is ook helemaal zijn vakgebied niet: advocaten komen pas aan bod als de onderhandelingen zijn vastgelopen. Moszco schakel je in als je je gelijk wilt halen, niet als je tot een vergelijk wilt komen. Of beter gezegd, als je niet tot een vergelijk hebt kunnen komen.

Red mij niet | 06-06-13 | 11:49

@CornholioNL | 06-06-13 | 11:43
U snapt de rol van necrosis nog niet erg merk ik...

Bakito | 06-06-13 | 11:48

 
@Therapietje
 
Managers - MBA-erts en dat soort types - zijn gek op controle vooraf en het maken van dikke plannen met risico-bijlages etc. maar zijn totale nitwits als het aankomt op vooruitkijken en anticiperen.  
 
Onzekerheden zijn er voor na het project denkt men en laat de operationeel verantwoordelijke de zooi dan maar opruimen vanuit zijn budget.
 
Contractueel wordt dit een mooi fiasco met leuke nasleep. Wanneer komt er eindelijk eens de mogelijkheid om prutsers bij de overheid aansprakelijk te stellen en ze hard aan te pakken voor dit soort gedrag ?
 

Rebellis | 06-06-13 | 11:47

@necrosis | 06-06-13 | 11:19

Beste Necrosis, lees mijn eerste tegel nou nog eens goed, jij stuurt de discussie nu een hele andere kant op omdat je er zelf even helemaal naast zat, geeft verder niet, gebeurt mij ook wel eens... kusje. :+)

CornholioNL | 06-06-13 | 11:43

Die Italiaanse treinenbouwer zit goed. Al hun werk is wellicht goed bevonden en getoetst op papier. systeem gerichte controle heet dat en het systeem was prima. Op papier lekte het dak niet dus dat zit wel goed. Ook zal er vast een contract zijn voor de nog niet geleverde treinen dus die moeten gewoon worden afgenomen of in ieder geval betaald.

Therapietje | 06-06-13 | 11:40

Kees Maf | 06-06-13 | 10:31 |
het probleem is dan veel fundamenteler, namelijk dat wordt gedacht dat er in 1 keer een nieuw en perfect product geleverd kan worden. Dat is geen juiste opvatting van (nieuwe) software. Bij nieuwe software gaat er sowieso van alles mis, daarom dus altijd voor een modulair systeem kiezen en bij nieuwe zooi betrokken worden bij de r&d en testfase. Ook bij de fyra zie je dat er allerlei nieuwe methodes werden gebruikt die niet waren getest, en nu dus de testfase niet bleken te doorstaan.

wontan | 06-06-13 | 11:39

@einde van de domheid|10:55^
Klinkt logisch. Maar Goethe en Huxley ?! Kan je een precedent benoemen anno 2013. Misschien een vluchteling uit Tunesie ?

hawie | 06-06-13 | 11:36

Not Muhammad | 06-06-13 | 11:26
100% met je eens; nergens zeg ik dan ook dat de man er mee weg mag komen. Ik ken de feiten onvoldoende, maar ga ervan uit dat zijn werkgever/opdrachtgever consequenties verbindt aan disfunctioneren.
Waar ik wel bezwaar tegen heb, is dat hij nu mikpunt wordt van massale spot en een twijfelachtig verbaal, op de persoon gespeeld hooliganisme.

De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:33

Zou leuk zijn als hij z'n "carriére" stukgetwitterd heeft.

Maar deze faalhaas zien we vast weer ergens anders de proleet uithangen..

Stokman | 06-06-13 | 11:32

Nou kijken of onze stropdassen delegatie wat kan inbrengen bij de Camorra in Napels..... Kopen is kopen jij begrijpen vriend, hoe is het trouwens met de kids thuis?

ikdenkwat | 06-06-13 | 11:31

Red mij niet | 06-06-13 | 11:02 |
Nou, even dan. Voor de een is Mosk een held (WIlders ivm) voor jou dus de padbereider van door djinns geleide, warlordachtige veroveringsideologen die te onpas schermen met -voor authetiek aangeziene- edits uit een religieus boek.
Mijn post gaat over onderhandelen. Soms zijn twee mensen boos op elkaar en moeten ze er toch uitkomen. Dat willen ze niet, dus daar is wat rethoriek bij nodig. Wie zou jij sturen?
(Over het scooterincident: Ik heb een amendement op een wetsartikel voorgesteld: 'Zij die deelnemen aan een groep waarbij strafbare feiten worden gepleegd, daarbij niet de pleger(s) actief tot stoppen manen of zichzelf uit de voeten maken worden meeveroordeeld in de gepleegde feiten.' Bij de scooterdudes zou dat per persoon een halve straf hebben opgeleverd. Niet genoeg maar ik ben daarmee wel een partij voor Mosk!)

Einde van de Domheid | 06-06-13 | 11:30

@De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:19
Welke inhoud?

dlseth_ | 06-06-13 | 11:28

 
Heeeey die lollige Bakito is terug !
 
Vakantie met toestemming van uw UWV consulent of was het de reclasseringsambtenaar die uw gezeur deze keer zat was ?
 

Rebellis | 06-06-13 | 11:27

@De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:12 Boehoehoe, maar goed er zit een kern van waarheid in. Zij het bijzonder klein. Natuurlijk maken mensen fouten, dat zal niemand betwisten. Maar beste Stolwijker, niet doorhebben dat de V-250 software niet bij die trein hoort, of qua werkzaamheid reden op zich is het project af te keuren voor gebruik. Tsja, ook dat kan gebeuren. Maar mag de belastingbetaler daar flink van balen? Dat de meest primitieve, elementaire testcriteria gewoonweg afdoende zijn beoordeeld. Of foutief. Dat is (per ongeluk of niet) een blunder van formaat. De Parlementaire Enquête moet uitmaken hoe de vork precies in de steel zit.
Dat wil nog niet zeggen dat momenteel niet al geconcludeerd mag worden dat de kwaliteitsinspectie, gelijk de Fyra, aan vervanging toe is.
Dergelijk falen is onacceptabel. Verantwoordelijkheid nemen is de implicaties van je beslissingen verstaan.

Not Muhammad | 06-06-13 | 11:26

Waarom oh waarom. TGV, ICE, Thalys, allemaal beproefde concepten met jaren ervaring en bewezen eigenschappen. Nee, wij gaan een compleet nieuwe trein laten bouwen. Aan de schandpaal met dit corrupte 'management' gajes.

Sunabalk | 06-06-13 | 11:25

dlseth_ | 06-06-13 | 11:14
... en laten we niet reageren op de inhoud van iemands tegel, maar op de persoon. Wel zo makkelijk.

De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:19

@CornholioNL | 06-06-13 | 11:12
Dat is de discussie juist wél, want waarom die Italiaanse meuk kopen terwijl onze intercity's vrijwel net zo snel zijn op die afstand.
Overigens kan de NS beter gaan 'shoppen' bij de Russen of chinezen.
Russische treinen rijden nog bij -40 graden, terwijl Chinese treinen op tijd worden geleverd.

necrosis | 06-06-13 | 11:19

@Mokum Kosher | 06-06-13 | 11:11

U snapt de rol van Bakito nog niet erg merk ik...

CornholioNL | 06-06-13 | 11:17

RichardSdeLeeuw is natuurlijk een schlemiel. Niet gehinderd door enige kennis vervult hij een functie bij de NS. Hij kan goed twitteren maar begrijpt niet hoe je met privacy om moet gaan. Ongelofelijk dom.

Claire | 06-06-13 | 11:17

Niemand het verschil in bedragen opgemerkt?

België: 37 miljoen met bankgaranties
Nederland: >100 miljoen en treinen zijn al afgenomen

Zijn de Belgen nou zo slim of wij zo dom?

kukel360 | 06-06-13 | 11:15

@De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:12
Hey Richard! Jij hier?

dlseth_ | 06-06-13 | 11:14

@necrosis | 06-06-13 | 11:08

Ja ik begrijp jou wel maar jij mij niet, het gaat niet om de gemiddelde snelheid maar om de top snelheid, het remsysteem is maar geschikt TOT! snelheden van 160 km/pu, het was de bedoeling dat dat Italiaanse kreng 250 km/pu MOEST! rijden, en afremmen is toch wel handig...

(dat de gemiddelde snelheid A,dam - Brussel geen 250 is begrijp ik ook wel, maar dat is de discussie helemaal niet)

CornholioNL | 06-06-13 | 11:12

Jomanda-moment: "0, ik krijg sterk het getal nul door"
Het zal na tig parlementaire theekransjes en 'diepgravend' journalistiek werk, exact het bedrag zijn dat we terugkrijgen van Alanso Breda. Dat, terwijl druk zitten te polderen, de boel in elkaar laat klappen en het zo wel bono vindt. Ja, we worden voor 400 miljoen (ik herhaal vierhonderd miljoen!) in het pak genaaid door een stelletje gepikeerde prima donna's. Ciao.

Not Muhammad | 06-06-13 | 11:12

Ha, we hebben weer een zondebok! Laten we hem met ons allen volledig voor paal zetten. Laten we een helicopter boven zijn huis laten cirkelen die foto's maakt, van het springkussen in de tuin en het loungesetje op het terras. En laten we heel veel pluskudo's uitdelen aan de hardst schreeuwende stuurlui aan wal, want daar willen we allemaal graag bij horen. En wie daar dan wat van zegt, is ook meteen de schlemiel.
Ja, laten we dat doen. Want de echt hoge bomen zijn voor ons te hoog gegrepen. En zelf falen we nooit, die illusie kunnen we vanaf ons veilige toetsenbord en onze nickname makkelijk in stand houden. Dat eventuele kinderen van de man eronder lijden en misschien door een hel gaan is slechts collateral damage.

De echte Stolwijker | 06-06-13 | 11:12

@CornholioNL | 06-06-13 | 11:09: Er heten wel meer mensen Janmaat hoor. En niet allemaal waren zij leider van de SD in de jaren tachtig.

Mokum Kosher | 06-06-13 | 11:11

@Bakito | 06-06-13 | 11:02

In de tijd van Janmaat had nog niemand van een ''Fyra'' gehoord man, jij doelt op een inheemse stam diep in de oerwouden van midden Congo uiteraard, levensgevaarlijk die lui!

CornholioNL | 06-06-13 | 11:09

wakkere_nederlander | 06-06-13 | 11:04 |

Tip: eerst de slaap uit je ogen wrijven.

Red mij niet | 06-06-13 | 11:08

@CornholioNL | 06-06-13 | 11:04
Je bedoelt waarschijnlijk de topsnelheid, de GEMIDDELDE snelheid ligt lager.

necrosis | 06-06-13 | 11:08

Gewoon bij al die 'topmensen' die zich tegen de Fyra aan hebben bemoeid zo'n Fyra in de voortuin parkeren. Zodat ze er elke dag weer aan herinnerd worden dat ze gefaald hebben met het geld van de belastingbetaler/treinreiziger. En zodat iedereen kan kan zien dat daar zo'n lul van die Fyra's woont.

VanBukkem | 06-06-13 | 11:06

Leuke kandidaat voor het nieuwe programma "So you think you can fail".

NACademicus | 06-06-13 | 11:06

@ProAsfalt | 06-06-13 | 10:55
Helaas zijn sommige mensen niet geschikt om een auto te besturen, laat staan te parkeren.
Dus laten we de trein niet afschaffen, anders voorzie ik een stijging van de premies voor een autoverzekering voor mensen die wél kunnen rijden.....

necrosis | 06-06-13 | 11:05

@necrosis | 06-06-13 | 10:58

Sorry, maar hier ga jij je niet meer uit lullen, de snelheden die jij noemt zijn van de normale Intercity's naar Brussel (de oude Benelux trein) over normaal spoor.
Lees je eigen Tabel op die Wiki nog maar eens goed.
De Fyra had over de HSL moeten rijden met maar 4 stations, A,dam, Schiphol, R,dam en Brussel en de snelheid vanaf Schiphol ligt toch echt op 250 km/pu.

CornholioNL | 06-06-13 | 11:04

Waarom wordt het project trouwens helemaal afgeblazen?
Dan is het geld inderdaad helemaal verloren!
Waarom niet de onkundigen bij AnsaldoBreda vervangen door ingenieurs die bijvoorbeeld de succesvolle TGV in Frankrijk hebben ontworpen?
Een enkel individu of één enkel bedrijf kan nooit helemaal alleen iets technisch vernuftigs als een trein, een vliegtuig of zeeschip bouwen. Daar werken vaak tientallen bedrijven aan mee die ieder zijn expertise hebben.
Ik betreur niet het falen van de ontwikkelaars, dat kan gebeuren in een ontwikkelingsfase, maar het verlies aan vertrouwen en de hetze die de media er van gemaakt heeft!

wakkere_nederlander | 06-06-13 | 11:04

Laten we eerst eens zijn inspectierapporten WOBben. Misschien heeft hij helemaal geen fouten gemaakt want hij moet alleen controleren of e.e.a. volgens ontwerp en specificaties is gemaakt. Talloze hoogbetaalde ambtenaren bij het 'bedrijf' NS hebben waarschijnlijk zitten slapen cq waren volstrekt incompetent bij het sluiten van de 'deal'. So what, het is toch maar geld van de belasting/premiebetaler.

Piet van Schwaffelen | 06-06-13 | 11:04

Oh oh als die JSF maar kan vliegen. Anders kan die als trein ingezet worden.

Mokum Kosher | 06-06-13 | 11:04

Opmerkelijk is dat Hans Janmaat jaaaaren terug al waarschuwde voor de nadelen van fyra's en dat zijn kritiek werd weggehoond door het establishment .

De man verdient een standbeeld

Bakito | 06-06-13 | 11:02

Een slimme advocaat (Mosk?)
Einde van de Domheid | 06-06-13 | 10:55 |

Die van de twee Nijmeegse scooterklootzakjes die achterop zaten toen ze iemand doodreden? Bedoel je die slimme advocaat?

Red mij niet | 06-06-13 | 11:02

@Absoluut niet waar | 06-06-13 | 10:33
Nee, dat kan dus niet. Hij toont hier duidelijk beïnvloedbaar te zijn op een zakenreis.

Hij is er om te werken, niet om de toerist uit te hangen. Dat narcistische 'kijk eens hoe goed ik het heb' gedrag op twitter toont duidelijk aan dat deze man in toeristen modus was, en niet in zakenman modus.

Hij is er in 1e instantie voor werk, en niet voor het 'lekkere eten en mooie uitzichten'. Volledig incapabel voor het uitvoeren van zijn werk.

Devlonir | 06-06-13 | 11:00

Hopelijk heeft ie een goeie liability verzekering

point blank | 06-06-13 | 10:59

Nou, dat rapport breekt die hele Fyra compleet bij de enkels af. En terecht kennelijk. En dat technici in het begin al waarschuwden voor een technisch debacle is iedereen alweer vergeten?

Reykjavik | 06-06-13 | 10:59

Richard is in een dag een populaire jongen geworden. Waarschijnlijk vraagt ie straks nog een schadevergoeding vanwege negatieve media aandacht.

joyriders | 06-06-13 | 10:58

@CornholioNL | 06-06-13 | 10:52
250 Km/h is NIET de gemiddelde snelheid, je vergeet optrekken vanuit stilstand, en afremmen op kilometers afstand bij aankomst op het volgende station.

necrosis | 06-06-13 | 10:58

De persco zal wel leuk zijn, Italianen praten graag met zijn 2-en. Als de een iets zegt: 'Thenne he saide' mimiekt de ander hoe hij dat zij. Soms stoppen ze dan kort om met dezelfde gebaren en dezelfde blik.

Einde van de Domheid | 06-06-13 | 10:57

@necrosis | 06-06-13 | 10:54

Dat is over normaal spoor beste vriend...

Bron Wiki: Over de HSL-Zuid rijdt tussen Amsterdam en Brussel de Thalys met een maximumsnelheid van 300 km/u en de Fyra van HSA met een maximumsnelheid van 250 km/u...

Wel opletten he.. :+p

CornholioNL | 06-06-13 | 10:57

Bron Wiki: Over de HSL-Zuid rijdt tussen Amsterdam en Brussel de Thalys met een maximumsnelheid van 300 km/u en de Fyra van HSA met een maximumsnelheid van 250 km/u...

CornholioNL | 06-06-13 | 10:56

Nou kijk, figuren die zich een tweede voorletter aanmeten zijn op voorhand al niet goed bij hun hoofd.
(behalve Peter R. de Vries dan).

Guy de Lombard | 06-06-13 | 10:55

Dealen met Italianen is iets bijzonders. om te beginnen is het land (veel) mooier, en daar bovenop smaakt alles wat je er eet beter. De mensen zijn er hartelijk, betrokken en geinteresseerd. Goethe en Huxley trokken al naar Italie om er van hun winterdepressie te genezen en dat lukte.
In een traject als dit is er maar een uitweg. De boel fixen, desnoods dmv een derde partij. Alles weggooien en iets nieuws kopen is onbetaalbaar. Een slimme advocaat (Mosk?) kan Ansaldo dan voor de kosten op laten draaien en er een paar mooie reisjes, dinertjes, een paar weeklonen en misschien wel meer aan overhouden. Hij is vrij om als zakelijk mediator op te treden.

Einde van de Domheid | 06-06-13 | 10:55

@necrosis | 06-06-13 | 10:42 |
En dat is precies de reden dat het OV achterhaald is.
Laten ze van de HSL maar een mooie autosnelweg maken.
Wedden dat deze binnen de kortste keren volop wordt gebruikt?
Nu ligt het al 6 jaren ongebruikt.
Treintjes zijn gewoon een hobby van Linkse politici (die tegen asfalt zijn).

ProAsfalt | 06-06-13 | 10:55

@CornholioNL | 06-06-13 | 10:48
nl.wikipedia.org/wiki/Hogesnelheidslij...
Alsjeblieft, een linkje.
De hoogste snelheid is 154 Km/h, en dat terwijl de afstanden verkort zijn.
De Nederlandse intercity's zijn bijna net zo snel.....

necrosis | 06-06-13 | 10:54

Weet niet of de beste man gefaald heeft, eerst maar eens uitzoeken of er een ontwerp fout is gemaakt en het daarop volgende bestek. Neem aan dat hij enkel controleerde of er volgens specificatie is gebouwd. Als er afgeweken is van het ontwerp met zijn goedkeuring heeft hij een probleem.

Bertus Brulbroek | 06-06-13 | 10:54

Dealen met Italianen is iets bijzonders. om te beginnen is het land (veel) mooier, en daar bovenop smaakt alles wat je er eet beter. De mensen zijn er hertelijk, betroken en geinteresseerd. Goethe en Huley trokken al naar Italie om er van hun winterdepressie te genezen en dat lukte.
In een traject als dit is er maar een uitweg. De boel fien, desnoods dmv een derde partij. Alles weggooien en iets nieuws kopen is onbetaalbaar. Een slimme advocaat (Mosk?) kan Ansaldo dan voor de kosten op laten draaien en er een paar mooie reisjes, dinertjes, een paar weeklonen en misschien wel meer aan overhouden. Hij is vrij om als zakelijk mediator op te treden.

Einde van de Domheid | 06-06-13 | 10:53

Meningeen die voor zijn werk naar het buitenland moet plaatst wel eens zo'n bericht op facebook/twitter of schept er over op tegen vrienden. Wat mensen vergeten is dat je gewoon keihard moet werken wanneer je op locatie bent. En om hem nu alleen als Fyrafaalhaas neer te zetten is een beetje jammer, aangezien nog een heel project team achter zit, die er waarschijnlijk ook van geprofiteerd hebben.

Blikje RedBull | 06-06-13 | 10:53

@CornholioNL | 06-06-13 | 10:48

... En vevolgens door naar Brussel, de Thalys rijd ook op onze HSL 250 km/pu dus.... ik zie dat ding dagelijks voorbij vliegen.

CornholioNL | 06-06-13 | 10:52

Het is nog maar de vraag in hoeverre dat die man wat te verwijten valt.
Je hebt controleren en controleren.
Het hele traject bestaat immers uit vastleggen waaraan het product moet voldoen, R&D en het productietraject.
Als hij alleen in een fabriek kwam om te kijken hoe het met de treintjes ging, dan lijkt mij niet dat dat alles zegt over het losbrekende onderdelen tijdens het rijden, tenzij deze man had moeten constateren dat het produceren niet volgens de eisen van de ontwikkeling gaat, bijv een paar schroeven te weinig gebruiken.
Ik ben er niet bij geweest.
één ding is zeker: het is ergens goed verkeerd gegaan.

ProAsfalt | 06-06-13 | 10:52

Beetje overdreven dit. Als ik voor werk naar het buitenland moet drink ik ook wel eens een biertje en ga ik wat lekkers eten. En ja, ik heb ook wel eens foto's gemaakt van mooie plekjes. Zo mocht ik bijvoorbeeld een presentatie geven op een conferentie in Italie op sicilië aan de middellandse zee.

Als hij z'n werk niet goed gedaan heeft lijkt me dat een interne NS aangelegenheid. Maar goed, je kan hem moeilijk verantwoordelijk maken voor het kiezen van een pruts producent.

Misterwolf | 06-06-13 | 10:51

@sinar2 | 06-06-13 | 10:38
België moet natuurlijk niet vergeten dat de monding van hun Antwerpse haven op Nederlands grondgebied ligt.
*gnehe*

necrosis | 06-06-13 | 10:50

De schuld van Robben? Behalve dan die keer dat hij door Haagse Dickie werd gewisseld.

witwas | 06-06-13 | 10:49

Als je werkt voor iets dat een debacle wordt en je heb ook nog geroepen dat je je baan leuk vond: ... dan ben je achteraf de lul.

Koos Knak | 06-06-13 | 10:49

@necrosis | 06-06-13 | 10:44

Dat ding moest toch over de HSL gaan rijden ? Daar liggen de stations echt niet dicht bij elkaar.

A,dam, Schiphol & R,dam....

CornholioNL | 06-06-13 | 10:48

Mensen, het kost ons maar 600 miljoen die flop trein een schijntje vergeleken wat we allemaal hebben weggegooid de afgelopen jaren. Tel daarbij SNS erbij op vandaag en de teller staat deze week op 1,5 miljard die u en ik mogen ophoesten. Mijn vaseline is op maar een voordeel de aambeien zijn er ook al uitgerost.

Zo en nu ga ik naar de slijter.

joyriders | 06-06-13 | 10:47

Zullen we het ook nog even hebben dat hij bij een Ierse Limited werkt? Staatsbedrijf NS omzeilt daarmee de belastingen van haar eigenaar. Waar ik normaalgesproken vóór belastingconstructies ben, vind ik ze voor een staatsbedrijf nogal weerzinwekkend.

hendrikjandetuinman | 06-06-13 | 10:47

Moeten belastingbetalers een 'most wanted' lijst maken, premies incluis?

trotse-ambtenar | 06-06-13 | 10:46

Wat me opvalt is, dat er nog geen goeie belgenmop voorbij is gekomen. Of staan die ook stil?

reageerbuis | 06-06-13 | 10:46

@Red mij niet | 06-06-13 | 10:40 Nou ja zeg, dat zou wel de bloody limit zijn. De controle over het materieel uitbesteden. Dan wordt de beoordeling afhankelijk van de hoogste bieder. Dan nog iets. Als hij dan al zoveel geld waard is, dan had hij MOETEN zien aankomen dat die trein een faal was. Neem nu de software. Die was duidelijk niet gemaakt voor de Fyra. Er kwamen foutmeldingen van 'niet bestaande onderdelen' binnen. Zoiets had een eenvoudige software-test kunnen detecteren. Is kennelijk niet (afdoende) toegepast. Wat zat die man daar te doen?

Not Muhammad | 06-06-13 | 10:45

Dus dit heerschap paalt onder meer @loesverberne .... geen slechte keus.
.
De NS gaat zich toch niet verschuilen achter voetvolk mag ik hopen....

Fatwabuster | 06-06-13 | 10:44

@CornholioNL | 06-06-13 | 10:41
De afstanden tussen de stations liggen te dicht op elkaar, de gemiddelde snelheid komt NOOIT op 250 km/h!
*linkje zoeken doet*

necrosis | 06-06-13 | 10:44

Dat die Fyra's schade en hinder ondervonden van een beetje sneeuw is natuurlijk een aanfluiting van die Italiaanse toko.
Maar volgens mij waren er ook ook problemen met printplaten, zal dat niet liggen aan het feit dat België en Nederland onderling andere spanning op de bovenleidingen hebben liggen?
Het verschil in voltage en het verschil tussen gelijk/ wisselstroom wordt vrijwel nergens genoemd.....
Maar ongeacht de hoofdschuldige..... leve de auto die mij brengt van een plaats waar ik ben, naar een plek waar ik wil/ moet zijn, op een tijdstip wat mij goed uitkomt!
*auto kusje geven doet*

necrosis | 06-06-13 | 10:42

Er is iets wat ik niet begrijp: Ik las in een artikel dat de falende remmen van de Fyra volgens AnsaldoBreda te wijten waren aan de NS, deze hadden bij het test rijden 250 km/pu gereden en het remsysteem is maar geschikt voor snelheden tot 160 km/pu, nu is de Fyra volgens mijn info een hogesnelheidstrein, een normale dubbedekker haalt al makkelijk 140 km/pu, what the neuk verstaan de Italiaantjes dan onder hoge snelheid vraag ik mij af ?
Dat Fyra Multifaal model moest toch juist over die HSL 250 km/pu rijden ?

CornholioNL | 06-06-13 | 10:41

http://twitpic.com/4c6dnr
"Gaat helemaal goed komen"

ddude | 06-06-13 | 10:41

Het is niks bijzonders dat dit soort mensen in de watten worden gelegd.
Het gebeurt overal en altijd, totdat er iets fout gaat , dan mag het ineens niet .

watsinneneem | 06-06-13 | 10:40

Is hij al ontslagen?
Not Muhammad | 06-06-13 | 10:35 |

Zo te zien is hij een ingehuurde consultant. Met z'n eigen website-tje. Nergens op te pakken dus, verdiende waarschijnlijk bakken met geld.

Dit is de krimpende VVD-overheid mensen: de markt kan het beter, dus we huren de specialisten in, per klusje. Veel beter dan expertise in je eigen organisatie opbouwen en behouden.

Red mij niet | 06-06-13 | 10:40

Familie van Paul, soms?

Vuurwezel | 06-06-13 | 10:39

En daarbij; ik heb het liefste dat de hoogste verantwoordelijken ter verantwoording worden geroepen.

Hoewel deze knuppel zijn steentje heeft bijgedragen, zou ik het zonde vinden wanneer deze man de volledige hysterie over zich heen krijgt, terwijl er tientallen politici er weer makkelijk vanaf komen.

Absoluut niet waar | 06-06-13 | 10:38

Belgen proberen altijd hun eigen falen te verhullen door Nederland de schuld te geven.

sinar2 | 06-06-13 | 10:38

Dat die man van de zon geniet - en dat een vriendin verteld - heeft natuurlijk voor geen centimeter te maken met zijn vermogen om treinen te beoordelen!

Hap toch niet zo gretig naar dit soort nieuwsfeitjes, kortzichtige sukkels...

henkwest | 06-06-13 | 10:36

Is hij al ontslagen?

Not Muhammad | 06-06-13 | 10:35

Hij heeft gefaald, dat lijkt me duidelijk.. Dat hij afgerekend gaat worden op zijn functioneren lijkt me niet meer dan logisch en terecht.

Maar als je voor je werk in het buitenland bent kun je toch prima twitteren dat je blij bent met je baan omdat je in een land terecht komt waar de zon wèl schijnt en je ook nog eens goed kunt eten?

Dit is weer typisch de telegraaf journalistieke methode om een `thema onderwerp` volledig te benutten en volledig uit te knijpen..

Privé tweets (van dit kaliber), hoe onhandig ook, mogen wat mij betreft best buiten beschouwing gelaten worden.

Absoluut niet waar | 06-06-13 | 10:33

Een zondebok met een stropdas; dat gaat er bij het volk in als koek.

Simon de Danser | 06-06-13 | 10:32

Nou, de basis voor dit debacle werd gelegd in demissionair kabinet Rutte 1, eerlijk is eerlijk

Bakito | 06-06-13 | 10:32

Hulde, opdat wij nooit vergeten wie er meer dan 180 miljoen euro heeft laten verdampen. Hij mag ze van mij die treinen zelf uit elkaar gaan halen en naar de schroot brengen. Veel mensen met gezond boerenverstand worden afgewezen op goede banen (i.v.m. CV dat tekortschiet), maar ondertussen zitten dit soort 'hoogopgeleide' grappenmakers op posities waar ze totaal, maar dan ook totaal niet voor geschikt zijn.

EendmetzwakPootjeuh | 06-06-13 | 10:32

Dit soort praktijken heb ik hier in de softwarehoek ook regelmatig gezien; in de oriëntatiefase worden de prospects even een weekendje meegenomen naar Barcelona, voetbalwedstrijdje kijken en zo. Dan wordt besloten tot de aanschaf door de betreffende manager, waarna wij ontwikkelaars dan de brak geleverde programmatuur aan de praat mogen zien te krijgen. Bijzonder laakbaar gedrag. Ik noem het gewoon corruptie.

Kees Maf | 06-06-13 | 10:31

En deze prutser zorgt er ook persoonlijk voor dat elke juridische kans op terugbetaling (met rente, gegarandeerd...) geheel weggetwitterd is.

ole guapa | 06-06-13 | 10:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken