Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het Grote Geen Mens Is Illegaal Debat

geenmenskanbruggenslaan.jpg Dit land gaat nog eens kapot aan illegalen. Echt hoor. Geen mens kan bruggen slaan op het onderwerp 'strafbaarstelling illegaliteit', zoals in bovenstaande cartoon infographic duidelijk is te zien. Nederland hongert naar oplossingen voor het Probleem-Terphuis, maar VVD en PvdA zitten opgesloten in hun eigen Velux Dakvenster met uitzicht op de politieke mijnenvelden van Illegalië. Samsom loog tegen zijn achterban dat ze gelijk hadden over hoe kudt strafbaarstelling is, was zo gehaaid om zijn partijgenoten dingen te beloven die de VVD helemaal niet wil en staat nu klaar om Teeven de schuld te geven. Teeven kreeg op zijn beurt na de dood van Dolmatov van de PvdA een verlenging van zijn verblijfsvergunning en heeft dus nog wat terug te betalen aan de maatschappij. Maar Fred Teeven is helemaal niet van plan om bruggen te slaan tussen de blauwliberale cel en de roodsocialistische cel. Dat wordt, naar gelang je eigen voorkeur, dus lachen of huilen. Op GELUKZOEKERS24.

Reaguursels

Inloggen

Didi voelde zich ff groter dan de partij in deze discussie.
De nep-socialisten hielden Teeven en Weekers in het pluche en krijgen nu de deksel op de neus.
Staat Mr. Heugaveld dan ff voor lul.

Lenco | 23-05-13 | 04:57

Hmm. Ik ben tegen strafbaarstelling van Fout Parkeren.

Jan Marijnissen | 22-05-13 | 19:43

Ik weet niet of het verstandig is om de politiek in kleuren te rangschikken. Voor je het weet is iedereen ´red yellow and blue´. Ik geeft hiervoor de voorkeur aan een comic (niet dat het grappig is)zoals van Marvel´the New Avengers´. Spreekt de jeugd ook meer aan. En als je dan al zieltjes wilt winnen, werkt dat misschien simpeler door middel van dissociatieve associatie met comics dan abstracte kleuren.

hawie | 22-05-13 | 19:01

@Wolveshead | 22-05-13 | 17:14
Mee eens en denk ook dat er door Teeven (de VVD) nog wat water bij de wijn gedaan zal worden.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 18:11

Schweinchen Dick | 22-05-13 | 17:15 | + 0 -

Het is altijd fijn om te zien dat iemand begrijpt waar het over gaat.

Supermatthijs | 22-05-13 | 17:16

Hoi SuperMathijs, welkom terug. Zeg, kun jij geen oproep aan jouw politiek correcte vrienden van de linkse Kerk doen om met zijn allen een illegaal in huis te nemen. Dat zou nou nog eens sociaal zijn. Dan heeft iedere illegaal in Nederland onderdak en heerlijk (macrobiotisch) eten en drinken.

Schweinchen Dick | 22-05-13 | 17:15

@La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:05
Het is inderdaad niet bepaald de sterkste draad van de afgelopen dagen, al heeft dat inderdaad waarschijnlijk te maken met de gezapigheid van dit debat. Teeven is (naar mijn mening) al door de pomp maar probeert daar met een hoop vaagheid een beetje de aandacht van af te leiden. Ik verwacht echter dat de PVDA nog wel iets sterkere toezeggingen zal vragen (en krijgen). Je zult maar VVD gestemd hebben.

Wolveshead | 22-05-13 | 17:14

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:55
Blablabla.
Ik schreef dat nou juist omdat ik je vorige nick ken.
Toen was het van hetzelfde laken een pak, oh superieure. ;)

La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:09

@Wolveshead | 22-05-13 | 16:41
:)

Nope, het is weer een hoop gelul. Net zoals in deze draad.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:05

@La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:01
kling i.p.v. klink.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:03

@Boerenbrandtlul | 22-05-13 | 15:43
Nope.
Om Bakito moet ik vaak lachen, vooral als-tie er (bewust) een zooitje over de klink jaagt.

Om Mark Smith nooit. Die is dommer dan Bakito, want hij meent wat hij schrijft.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 17:01

Nou, eindelijk kan ik, na ook eerst even de reacties gelezen te hebben (om even te checken of ik iets heb gemist en niet iets te plempen wat al 38x in de draad staat) mij in de discussie mengen (sorry Mark Smith). Uit wat ik tot nu toe heb meegekregen is er nog niet echt sprake van vuurwerk. Schuurt het nog een beetje tussen de coalitiepartijen?

Wolveshead | 22-05-13 | 16:41

OpperGek | 22-05-13 | 15:50 | + 4 -

Er waren al afspraken over aanvullende bezuinigingen. Je afspraken niet nakomen is gewoon weglopen voor je verantwoordelijkheid. Mooier kunnen we het niet maken.

Supermatthijs | 22-05-13 | 16:30

Uiteindelijk zul je toch de confrontatie aanmoeten.
Zowel tegen legaal als illegaal:
nos.nl/op3/artikel/509560-dag-3-stockh...
Parijs, Londen, Stockholm, straks overal in europa.
Een volk dat voor tirannen zwicht, ... enfin u kent m.
Iedereen die naar Nederland komt moet een contract aan gaan als zij in aanmerking komen om te blijven. Zodra contractbreuk plaats vindt, opzouten.
En het proces van afhandelen van legaal-illegaal moet razendsnel incl beroep binnen 3 maanden.

datzouzomaarkunnen | 22-05-13 | 16:17

Mark Smith | 22-05-13 | 16:13
Chi pecora si fa, il lupo mangia :')

Rikketiktik | 22-05-13 | 16:16

Pa Cartwright | 22-05-13 | 16:04
Mea culpa. Het dialect speelt mij vaker parten dan ik wenselijk acht.

Mark Smith | 22-05-13 | 16:13

En mijn vorige nick ken jij niet, want dan had je dit niet geschreven.
Mark Smith | 22-05-13 | 15:55

Drama queen...

Rikketiktik | 22-05-13 | 16:08

@Feynman | 22-05-13 | 15:39
Kijk, dat is al een stuk duidelijker. Het leek er even op of je de grenzen voor nieuwkomers wel open wilde houden.
Maar waar het over ging: Het enige wat ze goed kunnen in Den Haag is lullen. Maakt niet uit waarover. Oplossen doen ze niets. Wat zeg ik, problemen effectief aanpakken is ze helemaal vreemd. En de Nederlandse belastingbetaler gaat, als er een kleine kans is iets te veranderen, strategisch stemmen...

Petrus Poortwachter | 22-05-13 | 16:05

@ Mark Smith | 22-05-13 | 15:55
"tot mij"

Ach ach.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 16:04

Onzindebat.
Het gaat niet om 'de mens'.

Het gaat om 'het verblijf'.

En een verblijf, kan nu eenmaal, illegaal zijn. Hoeft niet, kan wel.

gaffelbaard | 22-05-13 | 15:58

Boerenbrandtlul | 22-05-13 | 15:43
Pius.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:56

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:40
Qua heeft geen betekenis. Over stijl gesproken.
Helaas is Pa, in tegenstelling tot mij, zelden op dreef.
En mijn vorige nick ken jij niet, want dan had je dit niet geschreven.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:55

Laat zo'n multiculti PvdA eens naar Turkije, Marokko of Verweggistan gaan en daar langer blijven dan zijn visum toelaat. Dan wordt hij/zij ook opgesloten en het land uitegegooid. Zo werkt dat. En vergeet niet dat illegalen sowieso zwart werken en dus geen belasting betalen en ook nog eens vaak crimineel zijn, want je moet in dit dure land wel kunnen eten en drinken. De naiviteit van de Linkse Kerk is wat dit onderwerp aangaat verbijsterend. Alsof illegalen allemaal lieve engelen zijn?!

Schweinchen Dick | 22-05-13 | 15:53

Gaan we weer hoor "We hadden ook een ander kabinet kunnen hebben maar daar heeft de PVV de stekker uit getrokken". Nee lul, de PVV hield vast aan zijn principes en vond het onverkoopbaar naar de achterban toe om er zo mee door te gaan. Zoiets heet trouw zijn aan de kiezer. Iets waar de VVD nog nooit van heeft gehoord.

OpperGek | 22-05-13 | 15:50

heeft die VVD'er een 2 flessen wijn op ofzo ?

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 15:47

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:33
Lol!! Het is allemaal niet echt hoor.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:44

Ik scan dit lijntje aan jij-bakken. Nu vraag ik mij Mark Smith = Bakito?

Boerenbrandtlul | 22-05-13 | 15:43

@Pa Cartwright | 22-05-13 | 15:30
Man, lees alleen maar deze draad even na. En ik herinner me nog wel het een en ander.

Dat je hier nog nauwelijks komt, klopt.
Jammer, want ik hou wel van wat herrie in de tent.
Bovendien ben je, als je op dreef bent, duizend keer grappiger dan Mark Smiths, ook onder zijn vorige nick, en je schrijft veel beter qua stijl.

Maar goed, dat doet verder niet ter zake, maar hou je niet van de domme en zeg niet dat je dat deed om je argumentatie mee op te vullen, want dat is gewoon niet zo.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:40

Petrus Poortwachter | 22-05-13 | 14:30 | + 1 -
Nee gaarne vandaag twee belangrijke politieke partijen verketteren voor een stuk volksverlakkerij. Deze strafbaarheidsstelling van illegaliteit is zinloze symboolpolitiek waarmee een poging wordt gedaan kiezersbedrog te plegen.

Het uiteenvallen van de multiculturele sprookje proberen te ondervangen door een rem op economische en politieke vluchtelingen. Dat is geeneens symptoombestrijding. Het overlast probleem wordt niet aangepakt en de criminelen ook al niet. Effectief doen ze helemaal niets. Of ze het nu wel of niet invoeren.

Alsof we bommen op Marokka en Turkije gaan gooien omdat hier in Nederland een oma is beroofd.

Feynman | 22-05-13 | 15:39

En het geneuzel kost handen vol met belastinggelden. En zie de voormalige asielzoeker Ahmad Qeleich Khany eens tevreden grijnzen vanaf de tribune.
Nederland staat aan de rand van de afgrond, mensen worden ontslagen, huizen onverkoopbaar, zorg onbetaalbaar en dat alles doordat er busladingen vol met asielzoekers en criminelen binnenkopmen die we tot aan hun dood moeten onderhouden. Ze brengen niks, ze vreten ons kaal.

Pappie | 22-05-13 | 15:39

-weggejorist-

dr hook | 22-05-13 | 15:37

5o plus... dat zijn die linkse hippiebejaarden krijg ik het idee..

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 15:35

' de motie Terphuis'.. alsof dit land godverdomme niet in crisis is, wat een geleuter

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 15:33

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:29
Nou en of dat waar is.
Maar zure ouwe groenlinkse lullen zoals jij, hebben wel vaker last van geheugenverlies, en lijden aan het naar anderen wijzen en wegkijkvirus.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:33

@ La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:25
Niet tot nauwelijks. In ieder geval nimmer om de gaten van mijn argumentatie mee op te vullen.

Wat oppervlakkig rellen wellicht daargelaten. Ooit. Zou kunnen, ik kom hier vrijwel nog zelden. Dus jouw proestje zie ik louter als pathetische onzekerheid.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 15:30

Dit ontzettende gewauwel is om tijd te rekken, de PvdA gaat hier winnen, luister naar het socialistische gebral, er verandert niets, alle vreemdelingen gaan straks meer vrijheden, plus de nodige "benefits"krijgen, maar wel ten koste van de Nederlandse burger, maar wie maalt daar om!

lanexxx | 22-05-13 | 15:30

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:23
Niet waar, en dat weet je. Maar als oudere vrouw zul je nooit je ongelijk toegeven, dat weet ik dan weer.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:29

@komtdatschot | 22-05-13 | 15:05
Hier valt-tie steeds weg.

Koninging Beatricks | 22-05-13 | 15:06
Tnnx, is dezelfde. Doet het ook niet.

rara | 22-05-13 | 15:06
Dan ligt het waarschijnlijk aan mijn verbinding.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:28

@no coffee 15:09: In de NRC stond een aardig verhaal over een van de aanstichters van de laatste hongerstaking. De man is lang geleden met familie hier gekomen en ze kregen vrijwel meteen een vluchtelingenstatus, voldeden gewoon aan de criteria en zo. Hij had al een tijdelijke verblijfsvergunning en heeft nooit de moeite genomen om die om te zetten naar een permanente vluchtelingenstatus. Kwestie van wat papierwerk, dus leek hem niet zo belangrijk. Totdat hij een tijdje in Duitsland zat en weer terug kwam. Hem werd verteld zich te melden, hij dacht "mooi, ik rij er zo even langs en dan regel ik het", in plaats daarvan werd hij meteen in een cel gesmeten. Let wel, dit is iemand die hier eigenlijk gewoon mag zijn, en inmiddels huiseigenaar is en een eigen bedrijfje heeft.

Kortom, ze sturen je soms wel degelijk "zomaar" weg. En hoe grenzeloos (ha ha) soft ons asiel- en immigratiebeleid ook is, ik geloof wel degelijk dat als je eenmaal in het verkeerde hoekje van "het systeem" belandt, dat je dan beestachtig, mensonterend en als kind wordt behandeld. Zonder aanziens des persoons, zonder mededogen, befehl ist befehl en regels zijn regels. Net als in de ambtenarij, bij de kinderbescherming, etc.

Muxje | 22-05-13 | 15:27

@Pa Cartwright | 22-05-13 | 15:15
Daar doe jij natuurlijk niet aan hè pa?

* proest *

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:25

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:04
Haha. Jij hebt het over jezelf. Snel de comments lezen en anderen, meestal dezelfde, de maat nemen. Dat ben jij.
Verder nog nooit een zinnige inhoudelijke bijdrage van je gelezen. Nou één of twee dan.

Enfin, hoe de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Dat blijkt maar weer.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:23

Temazepam60milligram | 22-05-13 | 15:13 | + -2 -

Als je je wat minder irriteert, dan volstaat wat slaaphygiene & een anijsblokje.
Veel gezonder dan bolletjes slikken.

Anijsblokje | 22-05-13 | 15:22

@ Temazepam60milligram | 22-05-13 | 15:13

jij werkt vast niet anders zou je weten dat de meeste bedrijven ook internet hebben.

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 15:17

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:12
#feit.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:16

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:10
Kiezersbedrog dus. Daar was Fortuyn de man niet naar in mijn ogen. Dacht dat jij een hogere pet van de beste man op zou hebben.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:16

@ La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:12
Je van platitudes bedienen. Sterk.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 15:15

D'r zitten nog geen 10 kamerleden in de zaal. Vraag me af wat de rest aan t doen is.

sitzkrieg | 22-05-13 | 15:15

Ik erger me me dood aan al die reaguurders hier die het hebben over "ónze belasting centen". De meeste reaguurders hier betalen helemaal geen belasting en ontvangen een uitkering, anders zit je niet de hele dag op GeenStijl, stelletje parasieten!

Temazepam60milligram | 22-05-13 | 15:13

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:02
Speel dat spelletje maar met iemand anders.
Lutser.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:12

In het kader van regeldrukvermindering:
Waarom niet het hele wetboek van strafrecht schrappen. Illegalen, criminelen, pedo's.
Iedereen blij, allemaal vrij. Met 1 uitzondering.
Alleen belastingplichtige burgers blijven strafbaar

NL, de enige bananenrepubliek die zichzelf recht weet te lullen.

Anijsblokje | 22-05-13 | 15:11

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:02

Wat begrijp jij niet aan het vaststaande feit dat Fortuyn nooit zover heeft kunnen komen om een nog verdergaand voorstel als 'zonder pardon' in de dienen?

Als hij nu nog geleefd had. dan was dat wellicht een volgend speerpunt geweest. Een speerpunt wat ongetwijfeld nooit aangenomen zou worden omdat we met een aantal internationaal vastgestelde regels, ook vanuit de EU, te maken hebben.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:10

als ex beveiliger op AZC's ook es een paar hongerstakers meegemaakt.ze hadden de mond dicht genaaid maar vergaten het gordijn goed dicht te doen toen ze met een rietje een lekker papje namen.toen dit bekend werd en de eisen niet werden ingewilligd ging de baby ook in hongerstaking... en toen gingen alle deuren weer open voor ze.bah ik heb er geen respect voor, als je weg moet ,moet je weg. ze sturen je niet zomaar weg dan heb je echt veel verneuqt in NL.
harryvanbommel.sp.nl/weblog/2012/03/19...
leuk om te zien dat ze speciale t-shirts ervoor hebben ,vast betaald door een links gesubsideert vluchtelingenwerk clubje. zo ook dit toneelspelletje van de 9 ziek opgemaakte hongerstakers nu.

no coffee | 22-05-13 | 15:09

@ reageerbuis | 22-05-13 | 15:02
Toetsenbordheldjes die, als een geconditioneerd spasme, steevast hetzelfde gezanik poneren, gaat jou niet vervelen? Mij wel.
Wat tegenwind is niets mis mee.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 15:07

@La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:03
Hier werkt-ie goed.

rara | 22-05-13 | 15:06

reageerbuis | 22-05-13 | 15:02 3
Weet jij zeker dat je geen huiswerk voor morgen hebt?

Mark Smith | 22-05-13 | 15:06

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:03

Ik kan gewoon kijken naar dat*kuch*debat,maar of ik daar nou weer zo blij mee ben is weer het tweede.
Probeer eens een andere stream.

komtdatschot | 22-05-13 | 15:05

wat een gelul allemaal. het woord zegt het al : illegaal.
krijgen we nu ook discussie of we illegaal auto's stelen strafbaar gaan stellen?
Teeven zijn plannen zijn wel tegenstrijdig : gevangenissen sluiten & oppakken/vastzetten van illegalen. Moet je eens in de bijlmer kijken bij gliphoeve : mag je nu wel beginnen met het bouwen van extra 'opvang'.

According2Mark | 22-05-13 | 15:05

La Vie En Rose | 22-05-13 | 14:59
Dat is zeker ook de reden dat jij altijd onder in het topic pas je meninkje komt plempen. Kun je je eerst even inlezen in de mening van je favoriete reaguurders.
Bah.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:04

Nog even en dan is het illegaal om als legaal te zeggen de illegalen illegaal zijn.
En weer wat later zal de illegaal legaal en de legaal illegaal zijn, als het zo doorgaat in dit land.

donjon | 22-05-13 | 15:04

Die stream van GELUKZOEKERS24 doetut ook weer lekker, maar niet heus.

Hebben nog meer mensen daar last van of ligt het aan mijn verbinding?

La Vie En Rose | 22-05-13 | 15:03

TunaTown | 22-05-13 | 15:00
Zie 14:22.

Mark Smith | 22-05-13 | 15:03

@Mark Smith | 22-05-13 | 15:01
Wat een ziener is die Janmaat uiteindelijk gebleken. Daar mogen ze nog wel eens een standbeeld voor maken.

TunaTown | 22-05-13 | 15:02

La Vie En Rose | 22-05-13 | 14:59
Wat begrijp je niet aan "zonder pardon" als in tegenstelling tot "generaal pardon"?
*zucht*

Mark Smith | 22-05-13 | 15:02

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:28
Je bent nogal een ruzie zoekend tiep. Weet je wel zeker dat je mark smit heet en niet mohammed?

reageerbuis | 22-05-13 | 15:02

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:55 |
In het genoemde veel ophef veroorzakende interview in de Volkskrant in februari 2002 trachtte hij zijn standpunt ten opzichte van Janmaat te nuanceren.
Gevraagd naar het verschil tussen hem en Janmaat, antwoordde Fortuyn:

"Ik zeg: iedereen die hier binnen is, blijft hier binnen. Janmaat ging wel een stapje verder. Die wilde bevorderen dat mensen een enkele reis terug kregen. Dat zult u bij mij niet zien. Wat ik wel zeg, is dat het nu afgelopen moet zijn. En dat we er genoeg hebben. Veertigduizend per jaar, dat is in vier jaar tijd een stad van een omvang van Groningen. Dat moeten mensen zich eens even goed realiseren. En dan veelal: enkele reis onderklasse. Nou dat zie ik niet zo zitten. Daar moeten we maar eens even mee stoppen."

Mark Smith | 22-05-13 | 15:01

Mark Smith | 22-05-13 | 14:55
Hoeveel heb je er zelf bij op zolder zitten, ouwe altruist ? Of hou je het dit keer bij de verbale solidariteit ?

TunaTown | 22-05-13 | 15:00

liever een belastingparadijs dan een illegalenparadijs

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 15:00

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:54
Yep, het éénmalige, dus voor de laatste keer, Generaal Pardon was een speerpunt van Fortuyn.

Maar ik reageerde op deze stompzinnige opmerking van jou:

"Aanvulling: Als Fortuyn echt iets aan het probleem had willen doen had hij zonder pardon de grenzen gesloten en de problemen aangepakt."

Daarvoor heeft hij nooit de kans gehad. Pang!

La Vie En Rose | 22-05-13 | 14:59

Als iedere gutmens nou een illegale medemens in huis neemt, en de kosten betaald voor hun illegale medemens,zijn we gelijk van het illegale probleem af.

komtdatschot | 22-05-13 | 14:58

Dit is dezelfde dwarsliggerij als destijds bij Uruzgan. Als ze hun zin willen hebben roepen ze iets extreem links en poken de partij ervoor op. Echt waardeloze samenwerkers in crisistijd. Oja Bos, weet je nog: 'Die huurtoeslagen kunnen veel beter en goedkoper door de belastingdienst worden verwerkt!'

Einde van de Domheid | 22-05-13 | 14:58

de hele meute 'ander volk eerst' treed weer is op

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:57

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:55
De realiteit is slechts een concept binnen het socialisme. Een startpunt voor de lange doodlopende weg naat een niet te verwezenlijken ideaal.

TunaTown | 22-05-13 | 14:57

@Muxje | 22-05-13 | 14:50
Een échte vluchteling/asielzoeker kan zonder papieren nooit in Nederland terechtkomen want om te vliegen heb je papieren nodig en over land passeer je minstens 20 andere landen. Elke asielzoeker die zonder papieren asiel komt aanvragen dient dus direct teruggestuurd te worden naar het land waar hij voor het laatst zijn voeten op de grond heeft gehad. Simpel.

witwas | 22-05-13 | 14:56

VVD bukt toch wel weer. Ze willen op het pluche blijven zitten. Één ding moet ik PvdA wel toegegeven, ze mogen leugenaars zijn, geldverbranders, vieze socialisten en afbrekers van Nederland, maar ze blijven wel bij hun standpunt en houden rug recht (hoe krom die ook moge wezen)

Nederland is al kapot.

LangeTijdGeleden | 22-05-13 | 14:56

Nee zeg, geen mens is illegaal. Iedere jonge man (dat zijn de meesten), die bijdroeg aan het onleefbaar maken van zijn eigen land heeft het recht zich hier te vestigen en een uitkering plus huis te krijgen om datzelfde ook hier te komen doen.

Nederland is per slot een enorm land met genoeg woonruimte; voorzieningen; te beroven bejaarden; en onontgonnen natuurgebieden die (na wat omhakken) geschikt zijn voor massa-immigratie. In tegenstelling tot waar die andere 7 miljard moeten wonen die zo ongelukkig waren elders geboren te worden.

Ik zeg maar zo: Weg Met Ons, Wij Moeten Onsch Schamen Dat Het Hier Niet (net) Zo'n Corrupte Bende Vol Armoede Is, als in Illegalistan!

/links af

Jan Passant mk2 | 22-05-13 | 14:56

TunaTown | 22-05-13 | 14:53
Geen bleeding hart, realiteit (reality).

Mark Smith | 22-05-13 | 14:55

La Vie En Rose | 22-05-13 | 14:53
Hoe weet jij dat? Het Generaal Pardon was een speerpunt van Fortuyn. Onnozele? Tssk.
Ouwe theemuts.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:54

Mark Smith | 22-05-13 | 14:25
In de VS werken die lui tenminste nog hard voor weinig. Dat is precies waarom ze getolereerd worden. aldaar.

Hier in nederland krijgen ze gratis geld van de GutMensch en vegeteren ze dus uiteindleijk op kosten van de belastingbetaler.

Dus rot maar op met je bleeding heart praatjes.

TunaTown | 22-05-13 | 14:53

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:48
Als Fortuyn niet door zijn kop was geknald, was dat ook zeker gebeurd, onnozele.

La Vie En Rose | 22-05-13 | 14:53

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:40
Ja, éénmalig. En daarna grenzen dicht. Niet elke 5 jaar een pardon voor alle nieuwe gevallen of speciale gevallen, schrijnende gevallen, Mauro's enz. zoals nu het geval lijkt.

Stormageddon | 22-05-13 | 14:52

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:50
Dat is niet waar. Dat weet jij ook. Hij heeft dat al meerdere malen daarvoor te berde gebracht. Het hele generaal pardon werd door hem gebruikt om ook linkse stemmers te trekken.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:52

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:48
Wat mij betreft begint dat morgen, geen enkel probleem mee. Zie ook 14:22.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:51

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:48

Hij is een 24 uur na dat hij over een generaal pardon sprak doodgeschoten, niet echt veel tijd gehad dus..... mijn god, waar ben jij de laatste 11 jaar geweest?

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:50

@Koninging Beatricks | 22-05-13 | 14:43
Complete waanzin.

The real McCoy | 22-05-13 | 14:50

@witwas 14:33: Dat was hier ook de afspraak. Helaas is de discussie hier zoals altijd verzand in een debat over "grenzen dicht" versus "menselijk beleid", terwijl men volkomen voorbij gaat aan de kern van de oplossing. Die is: de *selectie* moet strenger. Nu doen we überhaupt nauwelijks aan selectie, behalve dan een beetje meer mensen toelaten die hoog op de zieligheidsindex scoren.

Selecteren op wat mensen komen bijdragen, op hun kansen, dus. Opleiding, talenkennis, beroepsverleden, dat soort dingen. Ook aan huwelijksmigranten dergelijke eisen stellen (al m0ogen die wel iets lager). En "falafelbakker" is dus geen duurzame bijdrage aan onze kenniseconomie, wat telt zijn opleidingen en banen die we nodig hebben.

Asielzoekers moeten uiteraard aan andere criteria voldoen, maar het moet wel duidelijk worden dat als ze liegen of tegenwerken, ze dan geen enkele kans meer maken op een gewone verblijfsvergunning. Dus niet bij je asielaanvraag zeggen dat je je paspoort hebt opgegeten, om het vervolgens bij de aanvraag van een gewone verblijfsvergunning te overleggen.

Muxje | 22-05-13 | 14:50

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:48
En op uiterlijk vertoon afgaan. Volgens mij ben je echt een wijf, of niet.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:49

Ik ben die gutmensen zo zat. Al je zo graag zieltjes wil helpen neem er dan een in huis! Voeg daad bij woord. Of is het dan ineens niet leuk meer? Maar wel van andermans geld he. Flikker toch op en al die gelukszoekers ook.

The real McCoy | 22-05-13 | 14:49

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:46

Ook als je met elkaar afspreekt dat we eindelijk gaan handhaven in plaats van gedogen.... dus illegaal oppakken en eruit tiefen, hou dat een tijdje vol en er komt niet eentje meer opdagen

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:48

Mark Smith | 22-05-13 | 14:47
Zwitsal. Nuff said...

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:48

Mark Smith | 22-05-13 | 14:46
Aanvulling: Als Fortuyn echt iets aan het probleem had willen doen had hij zonder pardon de grenzen gesloten en de problemen aangepakt.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:48

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:45
En nu over mijn schoonouders roddelen. Over wijvengejank gesproken.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:47

@AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:42

Ja hoor Asbak... wat jij wil

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:46

@(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:39
Een garantstelling. Laat zo'n begaan stukje Goed Volk maar een garantverklaring tekenen waarin ze te kennen geven voor ALLE onkosten vanuit de staat richting de asielzoeker garant te staan tot op het moment dat de asielzoeker vijf jaren achtereen geen onkosten heeft veroorzaakt.

"Ach, uw knuffelasielzoeker staat bij het UWV ingeschreven als 'Zanger lichte muziek'. Wat jammer. Wilt u de uitkering in termijnen betalen? En de zorgtoeslag graag contant aub."

Moet je eens kijken hoe snel dat Goed Volk wegrent.

dlseth_ | 22-05-13 | 14:46

en die malloot met die gekke naam zit op de tribune

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:46

Ik denk dat ik het zo zie. Zolang ze met dit soort flutonderwerpen bezig zijn. Kunnen ze niets fout doen voor bijv. de economie of de huizenmarkt.

roze_bril | 22-05-13 | 14:46

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:44
Als de grenzen dicht gaan neemt het aantal illegalen toe, daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:46

Mark Smith | 22-05-13 | 14:42
Tokkies volgen geen politiek maar kijken SBS6. Vraag maar aan je schoonouders...

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:45

witwas | 22-05-13 | 14:33 |
Dat is juist het probleem: bijna alle pardons tot nu toe zijn aangekondigd met het verhaal dat dit 't laatste pardon zou zijn. Dat wordt nu al decennia verteld, maar er zijn iedere keer naïeve idioten die toch weer luisteren naar de eeuwige zielige verhaaltjes van Qof uit Somalië met zijn vrouw en twaalf kinderen.

Die hier toch zo'n mooi leven op willen bouwen, uiteraard in de traditie van hun thuisland maar wel met Nederlands geld. En die vervolgens hun familie en vrienden instructies geven: zielig doen, voortplanten als konijnen en een paar kinderen op televisie opvoeren, dan komt er een groep genaamd de Partij van de Arbeid die weer voor een generaal pardon pleit. En dan kan de moeder van Qof komen voor een pensioen, de neven van Qof voor een aandeel in de illegale drugshandel en de nichtjes van Qof voor het traditionele islamitische gebruik van de baarmoeder als oorlogswapen.

Nequebard | 22-05-13 | 14:45

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:40

Dat was godverdomme 11 jaar geleden en nadien zijn er al 2 geweest! .... hoeveel 'pardonnen' wil je nog hebben?

Overigens vergeet je te vermelden dat Fortuyn als voorwaarde stelde dat de grenzen dicht zouden gaan zodat Nederland eerst de rotzooi zou opruimen... niet, zoals nu gebeurd, dweilen met de kraan open..... !

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:44

Mark Smith | 22-05-13 | 14:40
Fortuyn was voor een generaal pardon om schoon schip te maken en de weg vrij te krijgen voor een overzichtelijk illegalenbeleid. Gedurfd, realistisch en effectief. Maar nu, nu wordt een generaal pardon te pas en te onpas ingezet waarmee ons illegalenbeleid volkomen ongeloofwaardig is geworden. Iets met zachte heelmeesters.

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:44

@ AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:39
klysma elf.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:43

GroenLinks: "We moeten 5-sterren hotels bouwen voor gelukzoekers."

Koninging Beatricks | 22-05-13 | 14:43

@Fatwabuster 14:40
Parsons kan heel goed voor zichzelf zorgen, daar heeft hij jou niet voor nodig. Meeloper. #Feit

AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:42

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:39 |
Met je verongelijkte "dan maar PVV" comment. Geeft perfect de klagende en zeikende tokkie weer, bij wie het gras aan de overkant altijd groener is.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:42

@(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:39

Mee eens, net als in een aantal landen in midden Europa. Hoewel 5 jaar ook genoeg is. Als je 5 jaar lang je eigen broek kunt ophouden door werk of eigen vermogen heb je wat mij betreft laten zien dat je van goede wil bent.

Koninging Beatricks | 22-05-13 | 14:42

@ Fatwabuster | 22-05-13 | 14:40
Vadsig wijf.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:42

Ergerlijk, doe wat aan banen, huizenmarkt, economie en energie maar ga geen achterhoedediscussie voeren!!!!!!

Einde van de Domheid | 22-05-13 | 14:42

Links loopt werkelijk zijn poten uit de reet voor asielzoekers en illegalen. Oudere Nederlanders die altijd gewerkt hebben en zich blauw hebben betaald aan lasten mogen doodvallen en krijgen straks alleen vanaf 85 jaar nog hun eventuele thuiszorg. Want dat kost namelijk heel veel geld. Stelletje linkse gangsters.

rien6139 | 22-05-13 | 14:41

@AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:36

Tjezus... spuit elf komt na tien minuten ook tot leven, goed bezig Asbak!
*treurwilg*

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:40

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:37
Eén van de speerpunten van Fortuyn was het Generaal Pardon.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:40

Heb het net gevraagd aan mijn hele loods vol opgesloten chinezen, maar ze zouden het wel kut vinden als ze een boete kregen.

Als 'No no, no wip' tenminste chinees is voor 'wij zijn tegen strafbaarstelling'.

LibertasSimplex | 22-05-13 | 14:40

@Pa Cartwright 14:38
Homo!

AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:39

Mark Smith | 22-05-13 | 14:36
Ik lees je geen les. Ik concludeer alleen dat je loopt je janken als een wijf. Daar zit geen woord Grieks tussen.

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:39

laat ze nu om te beginnen is tekenen bij het kruisje
[ x ] ik heb de eerste 15 jaar geen recht op Nederlandse steun.. in welke vorm dan ook.

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:39

die lelijke kale sprekert at the moment spreekt wel PvdA correct uit

hetluis | 22-05-13 | 14:38

Ik heb een grondige bloedhekel aan de mensen die illegalen helpen. Hoe mooi ze hun idealen ook vinden, hun idealen gaan lijnrecht tégen de publieke opinie en tégen de wet in. En het plaatsen van de eigen idealen boven een wet die een flinke meerderheid van de Nederlanders achter zich heeft, getuigt van een belachelijke hoeveelheid arrogantie.

Maar ja, dat weten die naïeve blonde meisjes met utopische idealen, lidmaatschap van Greenpeace en jungle fever natuurlijk niet, tot ze opeens een kopvod krijgen en het huis niet meer mogen verlaten. Helaas zullen zij door hun roze bril de laatsten zijn die dat zien. Hun idealen zijn misschien heel lief, maar onder angstaanjagend veel - voornamelijk islamitische - immigranten heerst de gedachte dat er wél een oorlog gaande is, namelijk die van de Islam tegen Europa. Mensen als Erdogan likken hun vingers af bij het recente nieuws over moslimbuurten in Den Haag en Rotterdam.

Eigenlijk vind ik de vijfde colonne nog erger dan de illegalen zelf; zij zijn degenen die de deur open houden voor de hele derde wereld, ongeacht cultuur, religie of idealen. En dat alles natuurlijk wel met óns geld, want uit eigen zak kunnen ze 't niet betalen.

Nequebard | 22-05-13 | 14:38

@ AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:36
Transgender.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:38

Mark Smith | 22-05-13 | 14:31
Het illegalen beleid is inderdaad symboolpolitiek. Het stinkt nog erger dan het gedoogbeleid rondom coffeeshops (of moet ik schrijven: koffieshops?) en wordt te vaak als stokpaardje ingezet om links te profileren en rechts in de hoek te duwen. Bij voorkeur tijdens verkiezingen. Dan weet links ineens niks meer van de beleidsvorming tijdens Paars. Zelfde kwaad wordt nu weer gezaaid. Dat maakt dit kabinet paarser dan paars. Waar ik me vooral zorgen om maak is het gebrek aan een nieuwe Fortuyn die op niveau dit soort zaken bespreekbaar maakt.

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:37

@ rara | 22-05-13 | 14:35
Wellicht heb ik dat vermogen nimmer gehad.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:37

VVD = meer illegalen .. goed gezien van de PVV

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:36

@Fatwabuster 14:27
Wahahaha. Wijf.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-05-13 | 14:36

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:25
Lol! Eerst liberaal en VVD combineren en daarna PVV met rechts associëren. En dat wil mij de les lezen. Hahaha, lutser.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:36

@Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:35
Mocht je willen, ouwe snoeperd.

rara | 22-05-13 | 14:36

En zoals al eerder opgemerkt: drop eens een werkgroepje van PvdA-kamerleden illegaal boven Noord-Korea (noot voor Joris: gewoon aan een parachute). Als ze terugkomen hebben ze waarschijnlijk een wat genuanceerder kijk op hoe NL omgaat met illegalen. Àls ze terugkomen.

witwas | 22-05-13 | 14:36

Het nivo gaat weer met sprongen omhoog...
out.

Petrus Poortwachter | 22-05-13 | 14:36

@Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:32
Ben je het vermogen om volledige zinnen te vormen verloren?

rara | 22-05-13 | 14:35

@ rara | 22-05-13 | 14:32
Nog zo'n wijf.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:35

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:32
Subversieveling.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:34

In de VS is een compromis bereikt, 11 miljoen illegalen gaan in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning en in ruil daarvoor gaan de grenzen nog potdichter. Zou hier ook wel wat zijn, wat we hebben komen we toch nooit meer vanaf maar laten we in ieder geval zorgen dat we de naam het beloofde land te zijn gauw kwijtraken.

witwas | 22-05-13 | 14:33

Help, mijn land verzuipt. Bij de postbaktest moet je deze discussie niet bovenaan je things-to-do lijstje plaatsen. Graag andere prioriteiten stellen of we gaan verder met een betere sollicitant.

Boerenbrandtlul | 22-05-13 | 14:32

@ Mark Smith | 22-05-13 | 14:31
Homo.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:32

Het basisstandpunt geen mens is illegaal kan ik me nog wel in vinden. Diezelfde mens presteert het wel om ergens illegaal te verblijven, waar een passende sanctie op hoort te volgen. Ik krijg ook een boete en wordt uit de duinen verwijderd omdat ik, niet illegaal, me illegaal in de duinen bevind. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Watapatja | 22-05-13 | 14:32

@Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:30
Nee, jouw commentaar is pas een postieve bijdrage aan de discussie. Respect, hoor.

rara | 22-05-13 | 14:32

@ Rikketiktik | 22-05-13 | 14:30
Vent.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:32

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:30
Ontkrachten of bek houden.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:31

val nou eens kudtkabinet, we modderen al veel te lang aan.
SP&PVV

de beer van de meer | 22-05-13 | 14:31

Mark Smith | 22-05-13 | 14:28
Nee jij bent lekker bezig met je nuancerende wijvengejank.

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:30

@ Fatwabuster | 22-05-13 | 14:27
Wijf.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:30

@Feynman | 22-05-13 | 14:26
m.a.w. nog even geduld hebben?

Petrus Poortwachter | 22-05-13 | 14:30

@Onderbuik | 22-05-13 | 14:27
Socialisten die zelf hun principes financieren zijn per definitie geen socialisten meer.

dlseth_ | 22-05-13 | 14:30

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:27
Bemoei je er niet mee, je lijkt wel een wijf.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:28

@Mark Smith | 22-05-13 | 14:25

Poe hee.... jij bent heel slim zeker om Parsons de les te lezen.... stoer hoor!

Fatwabuster | 22-05-13 | 14:27

Het enige resultaat wat ik zie van 50 jaar open grenzen is dat diegenen die de economie draaiende houden totaal geen affiniteit met hun land hebben.
Het is werken voor een ander en met de nek aangekeken worden als je wel je eigen broek op kunt houden.
En het is nooit genoeg.

Freddie Stobart | 22-05-13 | 14:27

Kunnen die Gutmenschen niet gewoon allemaal een illegaal adopteren, en dus ook financieren?
Of moeten weer de anderen hier voor opdraaien...

Onderbuik | 22-05-13 | 14:27

Als de eindconclusie dan maar is dat dit kabinet illegaal is.

Watapatja | 22-05-13 | 14:26

De meeste problemen hebben we hier helemaal niet met allochtonen die net binnen zijn. De meeste criminelen met een alternatieve achtergrond spreken Nederland, hebben hier op school gezeten, zijn tweede of derde generatie en roven hier de tent leeg.

Feynman | 22-05-13 | 14:26

Van de week was het hele journaal van slag omdat een illegale asielzoeker die zich verzette een blauwe plek opliep.
Politici vielen over elkaar heen om maar te janken hoe erg het wel niet was.

Waar zijn ze bang voor?
Dat de een slechte recensie op Gelukzoekreiswijzer krijgen en dat ze in Guinee denken: "Nederland? Nee, daar heb ik zulke slechte verhalen over gehoord, daar gaan we liever niet naar toe"

Cuyahoga | 22-05-13 | 14:26

Parsons | 22-05-13 | 14:19
Over vorm gesproken, waarom schrijf je US en Swiss in plaats van VS en Zwitserland? Om aan te tonen dat je man van de wereld bent?
Overigens zou de VS zonder zijn illegalen een geweldig probleem hebben, daarom wordt het daar in grote delen, behalve de grensstreken gedoogd, maar dat wist jij natuurlijk al.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:25

Ik weet het nu trouwens zeker. Voor het eerst in mijn leven ga ik niet op de VVD stemmen maar op de PVV. Vreemde keuze voor een liberaal maar bij gebrek aan beter is dit het alternatief waar nog een beetje rechtst realiteitsbesef te bespeuren valt. Dan maar zo.

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:25

@Parsons | 22-05-13 | 14:19
Sociaal doen voor de vorm is natuurlijk wel een goede manier om stemmen te trekken.

rara | 22-05-13 | 14:25

Als dat woord illegaal zo gevoelig ligt, dan kunnen ze misschien beter een andere term gebruiken.

'verblijfsvergunninglozen' bijvoorbeeld.

Ronman2k | 22-05-13 | 14:24

Waarom al die moeite om te discussiëren of uitgeprocedeerde asielzoekers illegaal zijn?

Die tijd kan effectiever gebruikt worden om deze uitgeprocedeerden het land uit te zetten. Ook moet er gewoon sneller duidelijkheid worden geschept; blijven of wegwezen.

Absoluut niet waar | 22-05-13 | 14:24

'In het regeerakkoord spraken de VVD en de PvdA op initiatief van de liberalen af dat illegaal verblijf in Nederland straks een overtreding wordt. '

(c)ZWITSUL | 22-05-13 | 14:24

er was toch al een afspraak (= afspraak)?

hetluis | 22-05-13 | 14:24

Gister zonder gechipt te hebben in de tram tegen de controleur gezegd: ''geen mens is illegaal.''
Hij droop inderdaad meteen met hangende pootjes af...

Hufter | 22-05-13 | 14:24

Pff gaan we weer handjeklappen.

joyriders | 22-05-13 | 14:23

@Eric Blair | 22-05-13 | 14:21 |
Het verbijsterende is dat dat waarschijnlijk regelmatig gebeurt.

Lewis | 22-05-13 | 14:23

Ik zou weleens een statistiek willen zien van het aantal autochtone PvdA stemmers. Ik verwacht een schokkende uitkomst...

Rikketiktik | 22-05-13 | 14:22

Als je legaliteit beloont (uitkering, toeslagen etc.) zul je illegaliteit strafbaar moeten stellen. Anders volgt scheefgroei, is logisch.

Mark Smith | 22-05-13 | 14:22

Nederland is al een van de drukstbevolkte landen van de wereld. Dat is ook niet bevorderend voor de kwaliteit van leven. Kunnen we dat a.u.b. ook meenemen als argument in deze discussie?

SharpEye | 22-05-13 | 14:22

Waarom nog regels en afspraken maken over illegalen en illegaliteit als je toch nergens consequenties aan verbindt?

Lewis | 22-05-13 | 14:21

Vraag me altijd af hoe die 'Geen mens is illegaal'-types zouden reageren als hun huis wordt leeggeroofd door een illegale Roemeen of hun dochter bespuugd door een illegale Somaliër.

Eric Blair | 22-05-13 | 14:21

Zinloos. Gewoon de grenzen voor eenieder sluiten.

Pa Cartwright | 22-05-13 | 14:21

Dus als de PvdA wil dat stront niet meer stinkbaar gesteld wordt, dan ruikt het opeens naar roosjes.
Raarrrr.

Cuyahoga | 22-05-13 | 14:21

Dit land gaat niet kapot
Dit land is al kapot

watsinneneem | 22-05-13 | 14:20

Ik heb het al eens eerder gezegd:

Het maakt geen fuck uit of je illegaliteit strafbaar stelt of niet. Allemaal symboolpolitiek en gelul over *niets*. De grenzen moeten gewoon dicht. Als in 100% dicht voor hen die niet aan kunnen tonen hier iets bij te kunnen dragen. Weten ze in de US, Swiss, Australië etc. al meer dan 100 jaar. Had hier 25 jaar geleden al moeten gebeuren.

Maar nee, wat doet de Nederlandse politiek.. anno 2013 gaan zeiken over de vorm in plaats van de inhoud.

Lutsers.

Parsons | 22-05-13 | 14:19

popcorn pakt

deva1977 | 22-05-13 | 14:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken