Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Enge heks eist moedersalaris van 2500 euro

wijvondrankje.jpgKindjes zijn een hobby. Een pet project. Een levensvervul-dingetje. Een keuze. Een *bweurk* bekroning van je relatie, desnoods. Maar dus geen baan he, geschuffelde baarmoederterroristen van de muntthee-milities. Modern moederschap is dat al helemaal niet, het huishouden is een kwestie van op knoppen van apparaten drukken en vanaf 4 jaar zit het gebroed 6 uur per dag op school. Afijn, verongelijkt bakfietstuig met voorplantingsfaksistiese idealen denkt daar anders over. De Partij MoederCAO stelt voor om moederschap voortaan als baan te beschouwen en er van staatswege een salaris van 2500 euro netto voor uit te keren. Want kinderopvang is een betaalde baan, dus fulltime moederkloeken moet dat ook zijn. Plus twee dagen per week gratis kinderopvang want hey, iedere CAO voorziet in een vijfdaagse werkweek. Teringjantje, wij weten niet wat die wijven tegenwoordig voor drugs door hun thee met takken roeren maar wij willen het ook! Je gaat er enorm hard op, kennelijk. Dus voor wat iedereen met een beetje ambitie en levenslust 24/7 naast een betaalde baan doet, moeten de moederkoekfetisjisten meer betaald krijgen dan, pakweg, verpleegsters, politieagentes en juffen. Tot zo ver de arbeidsbereidheid van de vrouwelijke beroepsbevolking, een kind eruit hoesten en je kostje is gekocht. Heeft ook he-le-maal geen aanzuigende werking op hordes MOE-moeders uit andere EU-landen natuurlijk. Geen Bulgarenfraude maar Barenfraude. En over aanzuigende werking gesproken, er zijn ook mensen die seks als baan hebben. Laat de overheid dan ook maar voor loon zorgen voor burgers die dat thuis voor gratis doen. Nouja, behalve de Televaag neemt niemand deze plannen serieus want de Chef Fokpremie is de levensgevaarlijke kwakzalver Mariët Hauwert. Vis de pil maar weer uit de kliko dus. En ga voor een herhaalrecept niet naar mevrouw Hauwert.

Reaguursels

Inloggen

Of wat Dacht je van deze. Mevrouw u wilt een hypotheek, heeft u ook een vaste aanstelling.

Dag meneer de bankier. Ik heb geen eens een baan, maar ik beloof me elke dag een keer onveilig te laten palen. Dan krijg ik binnen no time 2500 netto per maand.

Maccius | 10-05-13 | 15:22

Hmm HBO gedaan 10 jaar werkervaring maar nog geen € 2500,- Netto per maand. En daaroboven op ook nog 2 dagen kinderopvang.

Aangezien ik over 2 maanden papa wordt zeg ik invoeren die handel.

Ik en mijn vriendin (ook HBO geschoold ook geen € 2500 netto) zeggen allebei onze baan wel op. Volgens mij moeten we het met 2500,- netto wel kunnen redden. Is iets minder dan we het nu mee moeten doen, maar anders nog wat bijklussen. Want al die dagen niksen (Sorry ik bedoel met zijn 2 en 5 dagen per week keihard voor een kind zorgen) gaat ook vervelen denk ik.

En nee vanaf nu heb ik vrij dus ik ga niet bedenken waar dat geld vandaan moet komen.

Maccius | 10-05-13 | 15:20

Knettergek.....
Mijn kind wist toen hij 6 was al dat geld niet gratis is, en dat papa en mama er hard voor moeten werken.
Die mensen die dit willen zijn ergens in hun jeugd een poosje zonder zuurstof geweest denk ik.
Naast het feit dat de hardwerkende mens dit maar weer moet opbrengen, is er nog een gevaar.Vrouwen die nu al te belazerd zijn om te werken kunnen op die manier, door om de 5 jaar een kind te baren, zo een jaartje of 40 in die subsidie blijven hangen.....
Ik zeg afschaffing van ALLE subsidies, en laat het verschil tussen brutoloon en nettoloon kleiner worden.Maak het verschil tussen uitkering( subsidie)en loon zo groot dat het loont om te werken.
Een gezin met twee kids en een bijstandsuitkering met ALLE subsidies erbij die in een huurwoning van een 500 euro wonen krijgen omgerekend in totaal ongeveer 1780 euro.... een hardwerkende vader die dat verdiend bij een baas krijgt geen subsidies.
Dus er word gewoon teveel gesubsidieerd.

Kutmaatschappij | 10-05-13 | 09:04

Mr Dixit | 09-05-13 | 10:53 | ,
Dus die miljoenmiljard subsidie die wordt rondgepompt wil je dus direct aan de moeders geven. Daarmee is het subsidieprobleem niet opgelost. Waarvan ga je dat netto salaris van €2500,= betalen dat de moederpartij voorstelt? Ik zou niet weten waar je dat vandaan wil halen.
Waar komt die subsidie afhankelijkheid vandaan? Wat is er mis met je eigen broek ophouden?

ratelaar | 09-05-13 | 11:49

En dan nog een overigens, trouwens, btw: u is er allen van op de hoogte dat dit eigenlijk al bestaat? Zal ik even opsommen: zwangerschapsverlof, kinderbijslag, kinderopvangsubsidie, overdracht arbeidskorting, ouderschapsverlofsubsidie, need I go on? Oh, en dan nog een mooie: die huismoeders die het zo óntzettend nodig vinden om er een paar uur per week bij te klussen betalen onevenredig weinig belasting (want in een te lage loonschaal), maar leggen daarentegen een onevenredig hoge druk op infrastructuur en sociale voorzieningen (want ze zijn áltijd ziek). Wel eens een part-time werkende moeder in dienst gehad? Ik wel, meerdere. Twee woorden: eeuwig ellende...

Mr Dixit | 09-05-13 | 10:53

Nou zal ik wel verketterd worden, maar... Niet eens een slecht idee. Ik bedoel, als je eens denkt aan al het grut dat dagelijks ongecontroleerd op straat rondhangt omdat moeders zo nodig moet werken. Of de miljoenmiljard subsidie die er omgaat in de kinderopvang, kan gelijk afgeschaft worden en als positief bij-effect geen Mikkelsonsjes meer. Of wat te denken aan de één miljoen part-time moekes (nee, ik werk alleen op maandagochtend, woensdagochtend, donderdag van 10 tot 4 en vrijdag als ik zin heb) die met z'n allen de arbeidsmarkt aan het verkloten zijn als zzp'er voor 15 euro per uur of simpelweg door hun onuitstaanbare milfengedrag. En dat zijn nog maar een paar redenen. Topidee dit, wordt de wereld weer een stukje beter van.

Mr Dixit | 09-05-13 | 10:44

paul de vries9779 | 08-05-13 | 16:58 | + -1 
Okee, maar hoeveel lucht zit er dan tussen de mensen wanneer ze allemaal in 1 staat zouden wonen? En zijn mensen bereid om in rivieren/woestijnen/gletsjer/vulkanen/zeeën enz. te wonen? Tsja, als je die oppervlaktes er allemaal aftrekt, blijft er verdomt weinig over niet? Afgezien van de bruikbare grond voor landbouw, grondstoffen enz.
Dus die bangmakerij en kletspraatjes zijn helemaal niet zo irreëel als jij beweert. Het ontkennen hiervan duidt eerder op de befaamde oogkleppen.

Blote Bertus 2000 | 09-05-13 | 10:44

@Hobbykip | 08-05-13 | 12:46
Kinderen neem je niet. Kinderen krijg je, bij de gratie Gods...

VanBukkem | 09-05-13 | 09:01

Gewoon bij zulke mutsen de muts letterlijk dichtnaaien na bevruchting

De Boodschapper | 09-05-13 | 07:51

Je gunt het toch ook geen enkel kind, hè. Een moeder die van mening is dat het opvoeden van jou haar geld op moet leveren... Alsof het iets vervelends is waar een beloning tegenover moet staan. Het is potdomme je eigen kind!

Vo voor WO | 09-05-13 | 01:49

Ahhh gelukkig! Er is ook nog een dertiende maand. Ik schrok al...

zaterdagavond | 09-05-13 | 01:33

Kan er niet een andere regeling komen? Als jij als vrouw een opleiding hebt genoten na de middelbare school en kiest om thuis te blijven en voor je kinderen te zorgen dan betaal je iedere cent die de samenleving investeerde in die opleiding gewoon terug.

Zodra je je schuld hebt ingelost kom je pas in aanmerking voor overheidssteun in de vorm van kinderbijslag en wwb-uitkering. Het hele idee van een moeder CAO is te stompzinnig voor worden; je krijgt dan hele volksstammen van tienermoeders (zoals in Engeland). Alleen al voor het voorstellen van die MoederCaO moet dat mens 12 stokslagen krijgen (voor ieder doel 1)

B&W | 08-05-13 | 23:14

Iemand die dan het minimumloon verdient, kan meer verdienen door kinderen te produceren. Beetje het boerderij-idee. Voor 16-jarige breezermeisjes is die 2500 euro ook wel een mooi bedrag. Dat verdien je niet als vakkenvuller.

Diny in Bikini | 08-05-13 | 22:57

ik ken geen enkele zorgkut die 2500 netto binnenhaalt hoor mevrouw, check uw feiten eens

Ploertendodert | 08-05-13 | 21:32

Lijkt me een baantje voor mij. Ik ben dan wel een man maar moeders laten zich over het algemeen toch niet neuken..

ren-forrest-ren-e | 08-05-13 | 21:24

Al die mensen die hier over zeiken hebben gelijk.
Maar dan moeten ze ook zeiken over de tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang, en zaken als kinderbijslag.

sitzkrieg | 08-05-13 | 20:09

Als je zo dom bent om dit voor te stellen, moet je
úberhaupt niet voortplanten....

Gebrabbel | 08-05-13 | 19:06

Zoek een vent of zoek het uit.

Veel Vaak | 08-05-13 | 18:35

Helemaal de weg kwijt..

Fred van Ria | 08-05-13 | 17:58

Gedurende mijn gehele leven heb ik vrouwen gekend in uitzichtloze posities (lopende band, kassa etc.) wien´s grootste wens het was om zo snel mogelijk een vent (met betaald werk) aan de haak te slaan, te trouwen en zo snel mogelijk een (aantal) kind(eren) te baren, om de dagen voortaan met vriendinnen (ideaal) / met soaps op de bank (praktijk) de dagen in alle ledigheid door te brengen.

Alleen als ze zonder enige zelfredzaamheid met het absolute minimum genoegen nemen, (of de pil vergeten-scam niet werkt) gaan ze met bijstand op zichzelf.

Met deze regeling worden mannen dus helemaal overbodig. Als je een lui wijf bent (heel veel, zoals Mariët), dan poep je een aantal kinderen uit en hoef je nooit meer wat te doen want dat huishouden stelt, zoals bij mijn grootouders niets meer voor, die het zonder alle moderne hulpmiddelen bv al schoner & gedisciplineerder hielden dan menig moderne vrouw (woensdag wasdag).

Hey Mariët, luie kut. Laat met de tijd die je over hebt je fantasie en/of je creativiteit werken of verdiep je in iets en maak het je vak. Begin een webwinkel of weetikveel maar val ons (belastingbetalers) niet verder lastig met je ´graties geld´ mentaliteit. Er is verdomme een crisis gaande of was je dat ook al ontgaan?

Ven1V1d1V1c1 | 08-05-13 | 17:39

Nietvoordekat | 08-05-13 | 12:55 |
Blote Bertus 2000 | 08-05-13 | 13:04

Dat valt mee hoor. Als je alle wereldburgers tegen elkaar aan zet, kun je er nét de staat California mee vullen. Zo vol is de wereld dus totaal niet. Allemaal kletspraatjes en bangmakerij.

paul de vries9779 | 08-05-13 | 16:58

Jos Tiebent | 08-05-13 | 13:19 | + 3
Ik heb er drie, de eerst 18 maanden 2x per dag slapen, daarna tot 3, 3 1/2 een middagdutje.

Qippie | 08-05-13 | 16:53

Volgt er dan ook een sollicitatieprocedure voor die betaalde baan?... Naar mijn bescheiden mening is 60% van de (intellectueel uitgedaagde) Nederlanders ongeschikt om kinderen groot te brengen/op te voeden, waar die Mariët Hauwert na dit interview dus ook onder valt. Het handje ophouden voor graties geld heb ik in ieder geval nooit van mijn ouders meegekregen.

Mijn moeder heeft naast het (op)voeden van haar kinderen altijd 48 h/week in de winkel gestaan (middenstandsgezin) en daarnaast nog zo´n halve dag op zondag aan de administratie, terwijl ze verder overal naast grepen qua sociaal vangnet. Die heeft dus nog een hoop geld tegoed voor het maken van al die ´overuren´ en het multitasken tussen haar ´dubbele banen´.

Zo ook mijn eigen vriendin en ik, die het naast onze banen ook allemaal zelf maar moeten zien bol te werken. Passen op anderman´s kinderen is een baan, het verzorgen van anderman´s zieken is een baan, het bestraffen van anderman´s fouten is een baan, het waarborgen van anderman´s veiligheid is een baan, het beleggen/investeren van anderman´s gelden is een baan, het neuken van anderman´s vent is een baan etc. etc. etc. Sinds wanneer is het zorgen voor jezelf en je naasten een baan? Heeft ze zo weinig liefde voor haar eigen broedsel dat ze dat verzogen niet onbetaald meer wil doen? Als het zo doorgaat worden je eigen kinderen wederom je oudedagsvoorziening zoals vóór Drees.

Waarom niet staken. Stoppen met het voeden van je kinderen totdat je een salaris krijgt. Dan lost mariët´s (en ons) probleem zichzelf wel op.

Ven1V1d1V1c1 | 08-05-13 | 16:52

Ik ben voor.
Per kind?
Dan kan ik ook stoppen met werken, en er nog een pappa cao op nahouden.
Godsammekraken, 7500 doekoes per maand om dat gezwets van die larven aan te horen.
Ik ben voor!

mothersfinest | 08-05-13 | 16:51

oud links gedachtegoed uit de koker van ond er meer de ppr en d66. Hoorde ria het in de jaren 70 over roeptoeteren op de tv. Als jongetje van 14 jaar leek mij dat al een slecht plan. Maar ja je bent jong en onbedorven

nl.wikipedia.org/wiki/Basisinkomen

dolffie | 08-05-13 | 16:30

Mevrouw Nanninga, ik wil een kind met u..

meubelstuk | 08-05-13 | 16:22

2500 netto.... toe maar... je kunt zien dat die mevrouwtjes een goed boerende vent aan de haak hebben geslagen en geen benul hebben wat een peuterleidster of leraar verdient.

Friezerik | 08-05-13 | 16:20

Ja ja, mooi hoor. Maar waarom moet ik hieraan mee betalen? Als ze zwanger had willen worden met zorg voor de kinderen enzovoorts enzovoorts had ze naar mij toe moeten komen. Niet het plezier met een ander hebben en bij mij de rekening via de belasting neerleggen. Ga lekker je rekening bij de vader neer leggen. Een gezin stichten doe je samen.

Mooi eigenlijk, nu komt gaande weg de man weer in beeld als zijnde toch wel nodig. De natuur zal het zo bedoeld hebben denk ik dan.

Mark van Leeuwen | 08-05-13 | 16:09

Clemsel | 08-05-13 | 15:30
Waarom moet het financieel beloond worden dat iemand zijn eigen kind opvoedt? Leg mij dat eens uit want dat snap ik oprecht niet. Jij kiest toch voor een kind? IK snap het concept van kinderbijslag ook niet, eerlijk gezegd. Niet meer vna deze tijd. En ja; ik heb zelf ook twee kinderen.

Wie ben jij trouwens om te bepalen wat banen zijn die er écht toe doen? Weet je wie die banen financieren dan?

Kloof2012 | 08-05-13 | 16:07

Verder heb ik om deze post smakelijk moeten lachen. Ik heb de website even bekeken, en moest nóg harder lachen. Net zulke gekkies als van het zgn basisinkomen.

Kloof2012 | 08-05-13 | 16:04

Bakito | 08-05-13 | 13:57
Daar heb je wel een punt, vind ik. EHBO, voeding & beweging lijken me zéér nuttige vakken, te beginnen op de basisschool. Primair natuurlijk een verantwoordelijkheid van ouders, maar toch. Hoeveel kinderen gaan er de deur niet uit zonder ontbijt? Vreten zich vol en bewegen niet? Staan in paniek te kijken als een vriendje zich bezeert?

Kloof2012 | 08-05-13 | 16:01

@hawie | 08-05-13 | 14:21

Oh waar haalt u die wijsheid vandaan..."baren".. geen denken aan ,hoeveel mannen denkt u dat er überhaupt zijn die een kindwens hebben,als een man beweert die wel te hebben ,vraag ik me meestal af of hij lid is van stichting "martijn",natuurlijk niet hardop ,want ik ben van nature bang voor minderheden.

iam&u2=jawehgodallah | 08-05-13 | 16:00

Tja zit nu thuis met ziek kind, vrouw werkt ook full time en nu was het mij beurt om thuis te blijven. Ik heb bewondering voor mensen die 7 dagen dat doen. Gelukkig kan ik een blik desperado's opentrekken. Ik zie het dus wat genuanceerder

Zatkniss | 08-05-13 | 15:59

Aangezien ze haar benen wijd doet zonder er verder over na te denken, kan ze mooi in haar onderhoud voorzien als hoer. Gestoord wijf.

Rest In Privacy | 08-05-13 | 15:55

ugh... gewoon doodmaken dit soort mensen... rasoplichters, en gek in hun kop,,, geen ruimte in het universum voor dat soort volk

willem22 | 08-05-13 | 15:54

Ik doe mijn eigen boodschappen ,ga zelfstandig naar toilet,poets zelf mijn tanden,enz enz... ook wel een salaris waard ... vind ik

iam&u2=jawehgodallah | 08-05-13 | 15:50

@James Lastig | 08-05-13 | 12:45 | Zweden?

mental K | 08-05-13 | 15:47

Wanneer wordt hier nou eens opgehouden met het kinderachtige puberale stoere gereaguur! Er is wel degelijk een probleem met hoe wij tegen 'werk' als opvoeding aankijken. Opvoeding legt de basis voor een gezonde goed functionerende mens, en dus maatschappij. Dat wordt voor het gemak even vergeten door de meeste NIMBY typertjes hiero. Bepaalde zaken worden totaal idioot beloond, terwijl bijvoorbeeld ouders of mensen in de banen die er écht toe doen zoals in de zorg of het onderwijs etc geen reet verdienen. In dat licht is het geluid van deze mevrouw helemaal zo gek nog niet. ZOdra je het ziet in een bredere discussie is het zelfs misschien helemaal zo gek nog niet! En dan is 2500,- bruto of nette of uberhaupt 2500,- of 100,- of 1599,96 het issue niet!

Clemsel | 08-05-13 | 15:30

Hier komt de oplossing; komt ie he; lekker outoftheboxdenken;
-
1) Mensen die kinderen nemen betalen ALLES maar lekker zelf.
2) Mensen die kinderen hebben genomen en die kinderen blijken later in hun volwassen leven economisch succesvol voor de maatschappij ontvangen vanaf hun 65e een aanvullende/dubbele AOW-uitkering.
3) kinderlozen hoeven dan dus niet mee te betalen aan de kinderwens van een ander, maar hebben ook geen profijt op latere leeftijd van andermans kinderen (de volgende generaties)

Badderbeest! | 08-05-13 | 15:20

Geld genoeg... moet kunnen.

meneer Q | 08-05-13 | 15:15

De dames, jaja..... nog meer poen vangen...

En overdag zitten ze op wordfeud te chatten buiten de deur.... sterker nog: ieder moment van de dag en die vent zit er meestal nog naast ook... wat ben je aan het doen liefje? Een spelletje zegt ze dan hahahahaha

croque monsieur | 08-05-13 | 15:04

En dit moeten we serieus nemen ?

Rest In Privacy | 08-05-13 | 15:01

ikkepraat | 08-05-13 | 14:15
Ik kan niet wachten op je biografie.

Canis Spurcus | 08-05-13 | 14:48

@Kapitein Sjaak Mus | 08-05-13 | 14:15
Ik ben zeer goed bekend met Heinlein en uiteraard heeft zo'n systeem veel voordelen. Totalitaire systemen hebben altijd heel veel voordelen - in theorie. Maar dat is altijd gebaseerd op een idealistisch mensbeeld dat psychologie, sociologie, ethologie en groepsdynamiek volkomen negeert.

Helaas ook 1 groot nadeel: het verlies van persoonlijke vrijheid, verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Daardoor gaat elk totalitair experiment altijd fout. Niemand voelt zich verantwoordelijk, niemand is aansprakelijk en iedereen wil het maximale persoonlijke rendement uit de beperkingen halen.

In plaats van gezamenlijke gemeenschapszin die door de idealistische propagandisten van dergelijke ideeën wordt veronderstelt, ontstaat juist het tegendeel: een hyper-individualistische maatschappij waarin niemand is te vertrouwen en iedereen iedereen controleert, maar niemand weet wie en waarom. Nou ja, de DDR was zo'n maatschappij met Germanistische Gründlichkeit en Noord-Korea is het nog steeds.

Stormageddon | 08-05-13 | 14:45

De trias politica was een slecht idee, beter was het om de machten tussen mannen en vrouwen gescheiden te houden. Vrouwen thuis de baas, mannen in de politiek. Zo was dat nou eenmaal, oma runde de familie, mannen hielden zich met 'grotere' zaken en het inkomen bezig. De hele economische crisis is imho te wijten aan die verwijfde socialistische politiek. *bukt voor naaldhak uit de keuken.*

Warren G. Harding | 08-05-13 | 14:41

Moeder CAO. Nieuws in 1997, nu op GeenStijl.

Adalgar | 08-05-13 | 14:34

waarom denken mensen met kinderen dat ze een gunst voor de mensheid aan het verrichten zijn, er is overbevolking.
Ze doen het voor zichzelf, waarom zou ik aan hun hobbyproject mee moeten betalen en dus indirect aan de ondergang van de aarde.

knaakie | 08-05-13 | 14:30

zo dan laat ik mijn momenteel zwangere meisje Direct stoppen met werken.. 2500 is namelijk meer dan ze nu verdiend.. lalalala geld

Remcork | 08-05-13 | 14:30

Bakito | 08-05-13 | 13:57 | + 2 -
Ik zou niet geopereerd willen worden door een arts die geeneens de tafel van acht kan opdreunen. 8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 96 104 112 120 128 136 144 152 160 168 176 184 192 200 208 216 224 232 240 248 256 264 272 280 enz

Feynman | 08-05-13 | 14:29

2500 netto, als in bovenmodaal voor wat precies?
Er zijn zat ouders die beiden 3 dagen werken een huishouden runnen en kinderen hebben. Alsof de huis- vrouw ook 10 uur per dag "werkt".

Betaald worden omdat jij de keuze maakt om thuis te gaan zitten. Ik gebruik het woord wijven niet gauw , maar ik dit geval doe ik het graag.

Gestoordewijven die altijd maar denken overal recht op te hebben!Gatver!

Geen kinderen maar mochten we ze willen en kunnen krijgen dan accepteren we dat we er financieel op achteruit gaan doordat we beiden minder werken, daar heeft de overheid niks mee te maken en helemaal geen plicht om ons te compenseren.

truusch | 08-05-13 | 14:27

Ik vind het ronduit bespottelijk dat iemand hierover ook maar 5 seconden serieus zou nadenken. Een boven-modaal salaris omdat je thuismoeder bent? Hoe nobel ik het ook vind, ik vind niet dat ik daarvoor belasting hoef te betalen.

Sint Pauper | 08-05-13 | 14:23

We krijgen veel stront over ons heen als burgers, maar als dit serieus wordt overwogen ben ik het land uit. Kinderen worden nu al te veel gebruikt als melkkoe in dit land.

knaakie | 08-05-13 | 14:22

Soms krijg je het vermoeden dat ´de´ mannen ook liever zelf hadden willen baren.

hawie | 08-05-13 | 14:21

@ Stormageddon | 08-05-13 | 13:54 |
Vroeger ook veel gelezen van Robert Heinlein?
Toch heeft jouw idee een aantal grote voordelen, zeker als je er een verplichte jaarlijkse na- en bijscholing met een daaraan gekoppeld register aanhangt.

* ondernemingsplan voor franchiseketen van opleidingsinstituten gaat schrijven. Werktitel: " de Stalinschool" *

Kapitein Sjaak Mus | 08-05-13 | 14:15

hahaha. 13e maand. tering

En wat moet ik me voorstellen met de WW. Als het kind de moeder ontslaat?

knaakie | 08-05-13 | 14:15

Ach toen ik jaren geleden nog jong was en nog geen moeder was riep ik al dat als vrouwen de keuze kregen betaald thuis blijven of werken bijna alle vrouwen zouden stoppen met werken.Een uptopia is en blijft t.. wat wel real is dat veel vrouwen met kleine kids wel moeten werken omdat t niet meer te doen is met 1 inkomen.Persoonlijk vind ik dat vrouwen met kids tot 6 jaar een keuze mogen hebben,maar om daar nou veel geld voor te krijgen?Misschien wel en dat ze dat later terugmoeten betalen als ze aan t werk gaan.
Een moeder hoort in mijn ouderwetse ogen thuis te zijn als kinderen nog onder de 6 zijn,laatst nog hier in de buurt overleed een baby van 4 maanden op de kinderopvang aan waarschijnlijk wiegendood.. oke had thuis ook kunnen gebeuren,maar wat is nou 4 maanden op je hele leven?Je hebt je kindje nog maar zo kort gekend en dan nog vaak als moeder te werk ook dus hoppa kindje al als babytje naar kinderopvan.Ik werk sinds ik kinderen heb niet meer,daarvoor 17 jaar gewerkt,heb geen uitkering en vang niks extraas voor t moederzijn,ik heb de keuze gewoon gemaakt toen dat we t met minder zouden gaan doen,geen dure auto maar een oude die nog prima rijd,geen te duur koophuis maar een huurhuis waar ik huurtoeslag op krijg omdat mijn man 1 verdiener is.. maar ik was er wel altijd zelf als er wat met mijn kids aan de hand was,zelfs een klein valpartijtje,dan kon ik als moeder zelf een kusje op de wonde geven.. nu zijn mijn kids 20 en 14 en ik te oud om nog een baan te vinden met mijn 52 jaar,maar ik geniet nog steeds van t thuismoederen,dan maar geen merkkleding enzovoort,.en nee ik heb nooit een uitkering gehad,zo slim was ik niet toen ik afgekeurd kon worden,ik schaamde me te diep dat ik al zolang in de ziektewet zat toen door gezondsheidproblemen ik heb toen zelf ontslag genomen en sindsdien moeder ik lekker thuis.. gratis en voor niks.

ikkepraat | 08-05-13 | 14:15

Het hele land zou kapot gaan wegens niet productief. Van 2500 netto kun je best leven en veel ongeschoolde mannen gaan dat nooit verdienen. Die stoppen hun minimumloon arbeid en gaan lekker de hele dag met moeders de vrouw en hun neuksels op de bank zitten... eh de kroeg in/vissen met hun maten bedoel ik.

Canis Spurcus | 08-05-13 | 14:11

Opzouten met die kutwijven. Daar gaat de overheid dus geen cent van mijhn belastingcenten aan betalen. mensen die kinderen willen draaien zelf maar voor de kosten op. Kun je ze niet veroorloven dan heb je pech.
He zou wat zijn zeg. Wat een achterlijk idee.

The real McCoy | 08-05-13 | 14:07

En bij falen beslaglegging op de eitjes?

Causa Sui | 08-05-13 | 14:02

@Feynman | 08-05-13 | 13:47
Klopt, in ons onderwijs leer je de tafel van 8, Baltische hoofdsteden en Duitse naamvallen.

Hoe het lichaam werkt, het bereiden van voedsel, het stoppen van slagaderlijke bloedingen of hoofdpijn is kennelijk niet belangrijk genoeg en moet iedereen maar in zijn eigen tijd/op eigen kosten uitzoeken.

Dat er kwakzalverij ontstaat, is dan een logisch gevolg.

Bakito | 08-05-13 | 13:57

Dat kan natuurlijk alleen als het moederschap een staatsaangelegenheid wordt en moeders worden geselecteerd op geschiktheid en opleiding. Dus een diploma voor kindverzorging in alle facetten na een 4 jarige opleiding.

Alle spontane zwangerschappen zullen dan dus van staatswege moeten worden geaborteerd, en kinderen die geboren worden uit moeders zonder opleiding en zonder kwalificaties zijn dan illegaal, worden niet opgenomen in het GBA, geen Nederlanderschap hebben en dus geen recht op hebben op wat dan ook (scholing, zorgverzekering et cetera).

Dat kan, maar dat lijkt me geen samenleving die je moet willen, hoewel het de natte droom is van socialisten en fascisten. Totale staatscontrole.
Overigens bestaat er al fokpremie en oudersalaris van staatswege: het heet kinderbijslag. (Zou volgens mij afschaft moeten worden, maar dat is een andere discussie.)

Stormageddon | 08-05-13 | 13:54

wat denk je dat die kinderen het milieu belasten?
ipv kinderbijslag zouden ze kinderbijstraf moeten geven.
Ze zouden dat malle wijf op moeten sluiten.

According2Mark | 08-05-13 | 13:53

Jos Tiebent | 08-05-13 | 13:19
Bij tolerantie niet vergeten de dosis valium te verhogen.

Canis Spurcus | 08-05-13 | 13:52

Ik dacht dat er maar één Maximamoeder was?
En hoe fout is die eigenlijk?

Pavlos | 08-05-13 | 13:50

@Jos Tiebent | 08-05-13 | 13:12
Na een paar jaar hebben die kinderen toch veel minder opvang nodig. Het eerste jaar komt al half van half jaar is al bijna van het zwangerschapsverlof.
Dat laatste hadden wij niet, maar we werken wel thuis en hebben ook geen kosten aan de kinderopvang.

frank87 | 08-05-13 | 13:49

Nou Bakito, ik denk je levenspartner in beeld te hebben. In een ractie zegt Mariët Hauwert door te gaan met haar advertenties. Ze zegt haar kennis uit boeken te halen. ,,Sinds mijn gezonde man vorig jaar overleed door bestraling informeer ik over andere vormen van genezing van kanker.’’

Mariët is dus voor het gemak maar even vergeten dat haar man kanker had en aan kanker overleden is. Je wordt in Nederland niet bestraald als je geen levensgevaarlijke kanker hebt. Oorzaak en gevolg zijn lastige begrippen voor deze charlatans.

"Alternatieve geneeswijzen" is trouwens een hele gevaarlijke maatschappelijk geaccepteerde term. Erg beladen en foutief aangezien er NIEMAND genezen wordt. "Alternatieve behandelwijze" zou al een betere neutrale term zijn. "Ongefundeerde handelswijze" of in politie termen "modus operandi" zou voor deze oplichting pas volledig correct zijn.

Aangifte doen van oplichting is echt de enige juiste gang van zaken. Het is echt asociaal, wreed en verwerpelijk om mensen die met een verlies of vreselijke diagnose te verwarren met dit soort morbide desinformatie. Het zijn randfiguren die in een tijd van crisis graag midden in de aandacht willen staan, maar te beroerd zijn twaalf jaar medicijnen te studeren.

Dat soort aangiftes moet je dan wel met Korvinus, de stichting Skepsis ÉN de vereniging tegen kwakzalverij via een artikel 12 procedure bekrachtigen, want het OM geloofd nog in verdund water tegen kanker en aids. De artsen gingen in hoger beroep en cassatie, maar zijn gelukkig onherroepelijk veroordeeld. Zelden is er zo veel geprocedeerd over zulke duidelijke strafbare feiten.

Het heeft Silvia Millecam haar leven gekost en daar zijn twee "alternatieve" *kuch* artsen door de Hoge Raad strafrechtelijk veroordeeld voor zwaar lichamelijk letsel. Helaas niet voor de dood van Silvia zelf, aangezien niet 100% vaststaat dat met een reguliere behandeling Silvia wel nog zou leven.

Het aantal mensen dat nog geloofd in homeopathie is een goed teken hoe slecht het onderwijs ervoor staat.

Feynman | 08-05-13 | 13:47

@LangeTijdGeleden | 08-05-13 | 13:36
Het is helegaar geen wetsvoorstel want deze muts zit niet in de Tweede Kamer.

Gewoon een ideetje ontsproten uit het brein van een hoogstwaarschijnlijk vegetarische bakfietster.

Zo maf als een deur.

Verder geen aandacht aan besteden.

La Vie En Rose | 08-05-13 | 13:46

Ok, maar dan ook de plichten van kinderopvang.

Hygiene- eisen, verplichte BHV opleiding, dossirvoering waarin o.m. wordt bijgehouden wat het kind eet, hoe het kind eet, wanneer het kind eet, hoe dat eten is klaargemaakt, hoe de koeltemperatuur in de ijskast is, en op welke wijze in continuiteit wordt voorzien in geval van ziekte van de moeder. Soortgelijke dossiervoering inzake het slaap- en speelgedrag. Alleen goedgekeurd speelmateriaal gebruiken.
Dit alles dient jaarlijks door een erkend auditbureau te worden gecontroleerd, bij een negatieve audit verplichte plaatsing van het kind in een tehuis.
Oh ja.
Dit moet natuurlijk wel allemaal door de moeder zelf worden betaald, net zoals in de reguliere kinderopvang....

Kapitein Sjaak Mus | 08-05-13 | 13:42

zeikwijven, rot op met je vergoeding. Kan je je kind niet betalen moet je er gvd geen nemen. Net als die subsidie voor kinderopvang, belachelijk.

Dasch76 | 08-05-13 | 13:41

Hey Naninga, dat concept bestaat al jaaaaaaren hoor, alleen heet het alimentatie.

mokum | 08-05-13 | 13:37

Watapatja | 08-05-13 | 13:26 | + 0 -
Een zaaddonor die met de term 'werkweigering' kan schermen, wanneer de moeder van z'n kinderen de piepers niet op tijd gaar heeft. Nog wat gevarengeld erbij voor het leven met een giftige heks. Misschien is het allemaal niet eens zo'n slecht idee.

Simpele | 08-05-13 | 13:37

En de vaders dan...?

wat een giga slecht doordacht wetsvoorstel. En als dit doorgevoerd wordt, gaan gezinnen met 4+ kinderen zeiken dat ze het dubbele moeten verdienen en allochtoonse gezinnen met 6+ kinderen het driedubbele.

Vaders leveren ondertussen ook giga veel geld en emotionele tijd in voor kinderen, maar daar wordt niet aan gedacht, neeeee, die hebben het niet nodig.

LangeTijdGeleden | 08-05-13 | 13:36

Ok, en 3 kinderen is 7.500 netto ? Dan neem ik er 3 en kan ik mijn baan opzeggen. Word ik huisvader. Want hey, we gaan niet discrimineren heh.

Barbarous_Relic | 08-05-13 | 13:36

Hahaha. @Nanninga weet ze wel te vinden, die wereldvreemde gekkies.

+ veel.

La Vie En Rose | 08-05-13 | 13:36

@Watapatja | 08-05-13 | 13:26
Dat idee bestaat al sinds eind jaren zestig, maar wil om de één of andere reden maar niet aanslaan.

lekkurlinx | 08-05-13 | 13:35

Als het moederschap een baan is, dan ligt de werkeloosheid hier in de schilderswijk dus een stuk lager dan ik dacht.

sinnedsawereh | 08-05-13 | 13:35

Toe maar. Geld krjgen om je eigen kind op te voeden, 2500,- netto nog wel, het kan tenslotte niet op.
Vrouwen, geld en logica, het blijft een ongelukkige combinatie. En ze mogen nog autorijden ook.

spanarchist | 08-05-13 | 13:35

Waarom is zij nog niet opgenomen in een gesloten inrichting? Kost ze de gemeenschap ook geld, maar voorkomen we wel erger.

BekiekUtMoar | 08-05-13 | 13:34

@Ja nee, geen mening | 08-05-13 | 13:13
En dan met name omdat je bij een sollicitatie afgewezen kan worden. Bespaart mogelijk een hoop onheil.

lekkurlinx | 08-05-13 | 13:31

Straal zenuwlijers zijn het ,hysterische HEBBEN figuren en Pa moet "overwerken ".

L.M. | 08-05-13 | 13:31

Is Kaas monddood gemaakt?

Kletskop | 08-05-13 | 13:30

Maar ze heeft weer mooi geenstijl gehaald. Toch knap als je alleen maar onzin kan uitkramen.

hysteria | 08-05-13 | 13:29

Vaders komen niet in aanmerking, dus is overduidelijk discriminatie op basis van sekse. En dan durven ze zich ook nog te beroepen op het gelijkheidbeginsel! ROFL!

Peilstok | 08-05-13 | 13:28

Dit verhaal is zo lachwekkend dat ik er helemaal niet om kan lachen.......
* verdriet op terras verdrinken gaat *

Kobus Kloothamer | 08-05-13 | 13:26

@Bakito | 08-05-13 | 13:22
Nee, diepvriesfalafel met linksdraaiendemelkzuuryoghurtsaus. Dat is feest...

An die ARBEIT | 08-05-13 | 13:26

Dus de man is straks alleen nog zaaddonor, doorgeslagen feminisme.

Watapatja | 08-05-13 | 13:26

@Bakito | 08-05-13 | 13:22
Ah, de expert wat betreft uitmelken (van zowel de overheid als vrouwen en kinderen) is weer paraat hoor!

An die ARBEIT | 08-05-13 | 13:25

@An die ARBEIT | 08-05-13 | 12:55
Voor McDonald-paupers als jij is gelukkig sterilisatie uitgevonden.

Bakito | 08-05-13 | 13:22

En hoeveel wordt daar voor geneuqed?? dat lees je dan weer niet in zo'n CAO hè.

Tjemig | 08-05-13 | 13:21

Qippie | 08-05-13 | 13:06

Ga eens legaal een vrouw bezwangeren... 3 jaar lang een middagslaapje? Die fase is na 14 maanden wel voorbij hoor! Dan slapen ze niet meer overdag.

Jos Tiebent | 08-05-13 | 13:19

Ze verdienen het dan misschien wel, maar ik verdien ook veul meer dan dat ik krijg.....*OhNoes, ben ook moeder*

Indates | 08-05-13 | 13:19

Prima, maar dan wel 100% betaald door de bijbehorende manlief.

Muggenmepper | 08-05-13 | 13:18

Voor 2500 euro netto in de maand ben ik ook bereid een baarmoeder te laten implanteren. Godsamme, wat moeten vaders dan. Kom je terug van je hele dag werken, zit mevrouw moe op de sofa te zeuren dat jij nu het kind mag voeren, de afwas mag doen en de hond uitlaten. Oh, en Pietje wil ook nog een uurtje spelen met papa. En zaterdag en zondag zijn ook papa dagen waarop papa ook mag koken. Waar moet de factuur naartoe?
Oh wacht, ik doe het uit liefde. Al dat werken, spelen, poetsen, kont afvegen, douchen en zo. Laat maar.
Hoe diep kunnen we zinken?

Dima Beeline | 08-05-13 | 13:18

Dat 'salaris' 'krijg' je van je partner muts! Het is overigens hoe dan ook heel dom om je baan volledig aan de wilgen te hangen.

Weerduivel | 08-05-13 | 13:18

Snel afsluiten die CAO, scheelt met 1000Euri in de maand.

Tjemig | 08-05-13 | 13:17

@Muxje | 08-05-13 | 13:09
Gaat niet werken. Ze hebben het vrij consequent over biologische moeders of bio-moeders. Biedt wel weer perspectieven voor draagmoeders. Dat dan weer wel.

lekkurlinx | 08-05-13 | 13:15

Internethype voorspelling: Het `radicale feminisme'topic wordt (is het al op Youtube) het `radicale islam'topic van het tweede decennium.

HonderdEnEen | 08-05-13 | 13:14

Als kinderen krijgen een baan is, kan ik niet wachten tot de regering hiervoor een sollicitatieplicht invoert.

Ja nee, geen mening | 08-05-13 | 13:13

Fiasco | 08-05-13 | 13:01

Optie huisvrouw valt persoonlijk voor mij af. Maar verder helemaal gelijk: tweeverdieners met kinderen: dan werkt de één voor de kinderen. Kun je net zo goed huisman/vrouw spelen. Scheelt ook nog eens een extra auto.

En je dan er bij neerleggen dat je het niet zo breed zult hebben, want 1 persoon moet voor de 4 verdienen. Toch allebei werken? Schrap dan maar 2000 euro per maand van je huishoudbudget. Met twee kinderen wordt dat 2500 euro.

Jos Tiebent | 08-05-13 | 13:12

Zo. Genoeg gelachen voor vandaag. Bedankt he, Partij MoederCoec?

Nietvoordekat | 08-05-13 | 13:12

1 April is geweest zou ik zeggen.

fifi23 | 08-05-13 | 13:09

@WieIsDeChef 13:06: Adopteer iets.

Muxje | 08-05-13 | 13:09

Mogen we moeders die hun werk niet goed doen dan ook ontslaan?

Nietvoordekat | 08-05-13 | 13:08

Zo raar vind ik dat niet en ik denk dat een hoer uiteindelijk duurder is en als ze voor die 2500,- met de benen wijdt gaan wanneer het mij uitkomt kunnen ze mijn stem krijgen !!

wielmoer | 08-05-13 | 13:07

2500 euro netto... dat betekent een bruto salaris waarmee is in de bovenste belastingschijf zit. Dan heb je het over bijna 2.5x modaal en alles wat je ervoor hoeft te doen is één keer zwanger worden. Vanaf dan de rest van je leven vrij. De eerste 3 jaar slapen de koters nog veel overdag, lekker rustig. En dan één jaartje bikkelen met een drukke koter, en dan kan je de 30,5 uur per week die ze op school zitten lekker leuke dingen doen! Heb je namelijk zat geld voor.

Qippie | 08-05-13 | 13:06

Het erge is dat dit soort dames dit ongenoegen vaak ook tegen hun kroost ventileren.
Gevoelloze egoïstische kudtwijven.

wakkere_nederlander | 08-05-13 | 13:06

€ 2500,- netto. Ik word ook moeder, alleen nog even een baarmoeder regelen.

WieIsDeChef | 08-05-13 | 13:06

paul de vries9779 | 08-05-13 | 12:52 | + -3 -
Mensheid afhankelijk is van voortplanting? Ja, dat is zo. Echter, wellicht is je het een beetje ontgaan dat we tamelijk overbevolkt beginnen te raken op de aarde.
Maar terug naar de arme vadertjes/moedertjes: gewoon geen kinderen nemen als je ze niet kan betalen.
Ik heb geen interesse in kinderen maar in een Ferrari. Mag ik nu ook om gratis geld vragen voor mijn hobby?

Blote Bertus 2000 | 08-05-13 | 13:04

Is dat per kind?

jake 3 | 08-05-13 | 13:03

Maargoed, lachen allemaal maar wat doen we eraan? Op de brandstap[el pleuren is ook weer zo middeleeuws, of woestijncultuur. En dat moeten we dus weer niet willen met zijn allen.

Botte Hork | 08-05-13 | 13:03

Jos Tiebent | 08-05-13 | 12:56 |
Fulltime willen werken met 2 kids lijkt me sowieso niet een goed plan. Zou wel kunnen overigens, ik ken er genoeg die het wel doen. Of je neemt kinderen en een part-time job als je dat zo graag wilt, of je neemt gewoon geen kinderen en accepteert dat je gewoon huisvrouw bent. Kies je helemaal zelf voor.

Fiasco | 08-05-13 | 13:01

Ik heb zojuist volgens mij aids gekregen van die website. Krijg ik daar ook voor betaald?

Nietvoordekat | 08-05-13 | 13:00

Tuurlijk, de belastingbetaler vergoed de opvang van Mees en Pepeijn, terwijl mama proseccootjes zit weg te hakken. Lijkt me niet meer dan redelijk.

Simpele | 08-05-13 | 13:00

Heerlijk die naïeve "de staat moet mij onderhouden" mentaliteit uit de jaren zestig en zeventig. Ik heb namelijk ook recht op €2.500 wegens het verzorgen van een kat die niet graag alleen is. Het liefst ligt ie op mijn buik te slapen als ik op de bank TV lig te kijken en als ik achter de computer zit komt ie er ook lekker bij liggen. Ik heb er een dagtaak aan om dat beest te entertainen. Iedereen heeft recht op gratis geld en wonen zonder wat voor tegenprestatie dan ook.

Osdorpertje | 08-05-13 | 12:59

In Grootbrittannie hebben ze al iets dergelijks ingevoerd. Daar is het dan ook de gewoonste zaak van de wereld dat halve vmbo-klassen vol zitten met zwangere meisjes van rond de 16 want kind = uitkering.

eerstneukendanpraten | 08-05-13 | 12:58

Al die haat baarden met hun harems vinden dit natuurlijk een prima plan. 10 vrouwtjes achter slot en grendel en dan 25k opstrijken.

joyriders | 08-05-13 | 12:57

hoe zit het dan met kinderlozen en singles ?

die doen ook boodschappen, koken ook, doen ook de afwas, stofzuigen.....

FW Ta-183 Huckebein | 08-05-13 | 12:57

Vorige week heb ik mijn huis geschilderd. Een schilder krijgt hiervoor betaald. Gaat de overheid mij nu ook betalen omdat ik mijn eigen woning heb geschilderd?

segalkjesaljksgahbi | 08-05-13 | 12:56

Ga gewoon werken!
Fiasco | 08-05-13 | 12:50

Bijna geen optie. Kindopvang voor dubbelverdieners is voor 4 dagen opvang netto 1500 euro per maand. Kinderopvangtoeslag rekent dan de ouders te rijk voor de subsidie die ervoor beschikbaar is. Dus ben je als loonslaaf (exclusief alle eigen bijdragen als voeding, eten, drinken en luiers, uitstapjesbijdrage en de reistijden) meer kwijt aan je kind onder te brengen dan dat je baan netto oplevert. Thuiszitten is ook geen optie; ook geen recht op een aanvullende bijdrage omdat moeder 100% beschikbaar is voor het kind.

En stel, je hebt er twee.

Jos Tiebent | 08-05-13 | 12:56

@paul de vries9779
Pure noodzaak? Eens, maar het feit dat er hier al miljarden jaren allerlei vormen van beestjes rondlopen zou toch voldoende aanwijzing moeten zijn dat zulks niet door de overheid gereguleerd hoeft te worden? En de laatste keer dat ik keek, kampt de aarde eerder met overbevolking dan met onderbevolking. Eerder pure noodzaak om 'es wat minder te neuqen dus. We neuqen ons letterlijk de afgrond in.

Nietvoordekat | 08-05-13 | 12:55

Zie je nou wel dat vrouwen niet helemaal lekker zijn. Kinderen zijn een keuze, geen recht. Dus als jij kinderen wil moet je daar zaken voor opofferen.

Ik zou graag een otter als huisdier willen maar de verzorging van zo'n beest vraagt nog al wat tijd, aandacht en liquide middelen. Vandaar dat ik verwacht dat de overheid minstens 2500 netto per maand in mijn broekzak deponeert.

Daarbij zijn otters nog veel leuker dan kinderen ook en minder storend wanneer ik ze meeneem naar McDonald's.

An die ARBEIT | 08-05-13 | 12:55

Hahaha Geflipte geef-me-gratis-geld kip! Als je zo nodig gratis geld wilt, spreek eens af met een Bulgaar. Die legt je haarfijn uit hoe het werkt!

ratelaar | 08-05-13 | 12:55

Website gezien. Hoe knettergek kan je ze krijgen...

andalucia | 08-05-13 | 12:54

Hmm, interessant denkbeeld. Per slot van rekening betaalt Nederland ook enorme bedragen kinderbijslag aan volkomen schadelijke ouders om nieuwe jihadisten en straatcriminelen te produceren. Alsof zulke kansenmensen ergens voor nodig zijn.

Jan Passant mk2 | 08-05-13 | 12:54

Voor de meeste banen met een dergelijk salaris moet je een diploma hebben. Voor deze baan ook?

lekkurlinx | 08-05-13 | 12:54

Als het moederschap een baan is, dan is het kind toch de werkgever? Flikker even op dan, en ga je kind lastig vallen.
Nietvoordekat | 08-05-13 | 12:47

Nee, niet het kind, maar de ouder is opdracht-/werkgever, maw de ouder moet aan zichzelf betalen. Overigens krijgen niet werkende moeders/partners nog steeds een maandelijkse toeslag van de staat.

Blowfish | 08-05-13 | 12:54

@Warlord | 08-05-13 | 12:52
En deze mammies willen het netto!

lekkurlinx | 08-05-13 | 12:53

Als ik een vrouw was zou ik voor dat salaris meteen een kind uitpoepen. Belachelijk plan!

c.onjo | 08-05-13 | 12:53

Microsoft FrontPage 4.0

Laat maar :)

3*links=rechts | 08-05-13 | 12:53

En het is weer zo laat. Het alloude idiote idee van vrouwen met een autoriteitsprobleem of mislukte carriere: de man/vrouw quota. Wanneer gaat dat volk eens beseffen dat dit niet tot vooruitgang leidt maar tot a. het aannemen van ongeschikte mensen en b. ervoor zorgt dat er juist een aversie ontstaat tegen vrouwen in hoge functies. Zouden ze er zitten omdat ze gekwalificeerd zijn of juist omdat ze vrouw zijn? Ze snijden zichzelf in de vingers...

Fiasco | 08-05-13 | 12:53

De truc is om je kinderen zo vroeg mogelijk te leren stofzuigen, strijken, vaatwasser uitruimen, eten koken, ramen zemen, biertje openen voor papa, beddengoed wassen, schuur opruimen, vloer boenen etc.

Donkey Bong | 08-05-13 | 12:52

Kinderopvangers verdienen ook bij lange na niet 2500 bruto...

Warlord | 08-05-13 | 12:52

Geenstijl.nl werd succesvol getrolld door feministen. Goed werk.

Crak-ho | 08-05-13 | 12:52

Men vergeet hier wel dat de mensheid afhankelijk is van voortplanting. Kinderen zijn geen privéhobby maar pure voortbestaansnoodzaak.
Het afgeven hierop is echt iets voor kinderloze zuurpruimen.

Maar een salaris voor moeders ? Nee, dat zie ik niet zo. Het hoort gewoon bij je leven en als je dat te zwaar vindt : niet aan beginnen.

Ik ben overigens fulltime alleenstaande vader met 3 pubers én een baan. Gaat prima als je de eisen allemaal niet hoog stelt. Niks druk-druk-druk maar gewoon relaxen, zaken eens lekker op zn beloop laten en vooral : goed voor jezelf zorgen.

paul de vries9779 | 08-05-13 | 12:52

Ik zie de PartijvdARBEID ervoor in staat om het als agendapunt te noteren.

miereneukert | 08-05-13 | 12:51

T is te proberen.

Uw Verzekeringsadvis | 08-05-13 | 12:51

"Baas in eigen beurs" roepen ze dan. En ondertussen je beurs laten vullen door de overheid. Ga gewoon werken!

Fiasco | 08-05-13 | 12:50

Misschien al dom om hier serieus op in te gaan, maar bedoelen die mutsen niet € 2.500 BRUTO? Kinderopvangers verdienen bij mijn weten echt niet €2.500 NETTO. Ik snap dat doorgaans de man de geldzaken thuis regelt bij deze mutsen, maar toch.

paddy | 08-05-13 | 12:50

Mijn vriendin kwam aan het einde van mijn – komt-ie hoorrrr – 'papadag' steevast met drie flessen Chablis thuis. Waren we zo overeengekomen.

Pa Cartwright | 08-05-13 | 12:50

Overigens weer erg seksistisch dat alleen vrouwelijke moeders aanspraak kunnen maken op zo'n "salaris". Hallo troel, het is 2013!

Nietvoordekat | 08-05-13 | 12:50

Hey, Partij MoederCAO ga terug de keuken in!

Herp Derpinton | 08-05-13 | 12:50

En als het misgaat bij de opvoeding mag je als staat dan terugvorderen?

reageerbuis | 08-05-13 | 12:49

Helemaal mee eens. Uitkering trekken is ook een baan. Hond uitlaten is een baan, beetje klussen rondom het huis is een baan. De tuin bijhouden is een baan, alles is eigenlijk een baan. Waar kan ik mijn salarisstrook opvragen?

Fiasco | 08-05-13 | 12:48

Bestaat al. Heet de en/of rekening.
.
Leuk stukje btw A.

Mammeloe | 08-05-13 | 12:48

Bestaat al. Heet de en/of rekening.
.
Leuk stukje btw A.

Mammeloe | 08-05-13 | 12:48

Geen kinderen hebben is ook gewoon een optie. Je neemt toch ook geen hond als je een schurfthekel aan uitlaten hebt? Althans, zo zou het moeten zijn dan.

R-W | 08-05-13 | 12:48

Als het moederschap een baan is, dan is het kind toch de werkgever? Flikker even op dan, en ga je kind lastig vallen.

Nietvoordekat | 08-05-13 | 12:47

Je kan natuurlijk ook eerst NADENKEN voordat je kinderen neemt.......... 't is maar een ideetje natuurlijk.

Hobbykip | 08-05-13 | 12:46

geenstijl eet tags op, moest zijn
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"

Kringspiertyfus | 08-05-13 | 12:46

Bierproever is ook een betaalde baan, mag je raden waarvoor de staat mij zou moeten betalen.

Crytics | 08-05-13 | 12:46

Leuk verkiezingsprogramma, Typen, printen, scannen en hop onleesbaar online, die komen er wel.

altijd-op-vakantie | 08-05-13 | 12:45

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
lol pro mama webdesign

Kringspiertyfus | 08-05-13 | 12:45

Er is ook maar één land ter wereld waar dit soort figuren ook maar enige aandacht krijgen.

James Lastig | 08-05-13 | 12:45

Moeders krijgen toch al moedersalaris? Mijn creditcard is iedere maand weer leeg.

Rest In Privacy | 08-05-13 | 12:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland