VIDEO. Gigantische explosie Damascus
Heilige geitenballen. The skies over Damascus have been illuminated. Syrische hoofdstad gisteravond. Reeks ontploffingen op de hellingen van de berg Qasyoun met deze enorme boemknal tot gevolg. Zou gaan om een wapenopslag van Assad. Zou gaan om een state military research centre (lol). Zou gaan om een attack van Israël. Maar een enorme boem is het wel. Allah Schnackbar Guys. Verdomme. Kap eens met dat game change aanjagen van WO III. Het is fukking Bevrijdingsdag hiero. Liveblog bij Haaretz. Later meer...
Update: MO-correspondent Sander van Hoorn (NOS) meldt dat er nog steeds Israëlische vliegtuigen boven Libanon vliegen.
Update: Volgens RTL Hezbollah is er 1 IAF-vliegtuig neergeschoten en zijn de twee piloten in handen van Assad. Unconfirmed.
Update: Confirmed. Israëlische radio meldt dat IDF achter de aanval zat.
Update: Syrië beschouwt aanval Israel als 'oorlogsverklaring', zegt onderminister BuZa op CNN. Geen nieuws dus: Syrië en Israel zijn al in oorlog.
Reaguursels
Inloggen@eltorro112 | 06-05-13 | 15:53
"Je slaat de spijker op de kop.4 dagen Omdat we toen net zo naïef als nu zijn.als we goed bewapend zijn doen ze het minder snel als dat we helemaal niets hebben."
Volgens mij waren de moffen ons gewoon te slim af. Ze hebben namelijk voor ze ons aanvielen onze vliegtuigen gesaboteerd. Met goede verdediging zouden we het geen dag langer uithouden hoor. Echt niet. 2x niets is nog steeds niets. De enige kans die je hebt is de bevolking te bewapenen en Irak-style te gaan. Dat eist het meeste levens. Een goed leger stelt in verhouding geen hol voor natuurlijk, én kan juist ook een moraalboost zijn voor de tegenstander. Maar zowel Rusland als China gaan ons niet aanvallen hoor. Daar geloof ik niet in.
Je slaat de spijker op de kop.4 dagen Omdat we toen net zo naïef als nu zijn.als we goed bewapend zijn doen ze het minder snel als dat we helemaal niets hebben. Denk aan publieke opinie doordat er slachtoffers vallen bij de vijand.begrijp me goed ben tegen elke vorm van geweld maar ik verdedig me zelf het liefst wel dan respectloos ten onder ten gaan en we hier straks Russisch of chinees praten.
"Btw heb het niet over oorlog voeren heb het over verdedigen."
Dat dachten de Amerikanen ook voor ze aan hun verdediging begonnen. Oorlog gaan voeren is een uiteindelijk politiek gevolg van deze industrie. Zonder dat een groot deel van de bevolking dit dan zelf doorheeft.
@eltorro112 | 06-05-13 | 15:01
Wij doen er niet toe. Toen niet -binnen 4 dagen-, en nu al helemaal niet. Tegen landen als Rusland, kunnen wij ons niet verdedigen. Ik zal dan ook niet naar het front vertrekken, niet op de fiets, maar ook niet met het vliegtuig.
"Dan doen we niets en hopen dat ze ons met rust laten! Slaap lekker."
Waarom zouden ze ons niet met rust laten? Wat wil je dan doen wanneer ze dit niet doen? Vechten? Kansloos.
@2low4zero
Dan doen we niets en hopen dat ze ons met rust laten! Slaap lekker.
Btw heb het niet over oorlog voeren heb het over verdedigen. Mensen zo als jij gaan blijkbaar liever met de fiets naar het front of sta je langs de weg ze op te wachten met wat tulpies?
@eltorro112 | 06-05-13 | 12:31
"Als Nederland gaat opbouwen is het in de eerste plaats voor ons zelf en moet je dan opletten hoe snel er orders geplaats zullen worden."
Ah u heeft de nieuwe conceptvliegtuigen al gezien en beoordeeld dat het goed spul is? Waar is dit in vredesnaam op gebaseerd?
"Oorlog begint als overal de economie minder gaat."
Dit wil niet zeggen dat het altijd oorlog is wanneer het slecht gaat met de economie. De economie kent altijd 7 goede jaren, waarop 7 mindere jaren volgen. Je moet je niet zo gek laten maken. Kijk naar de Amerikaanse wapenindustrie, moeten we daar een voorbeeld aan nemen? Dan kunnen wij dus ook in het vervolg -wanneer het slecht gaat met de economie- lekker oorlog voeren. Nee, daar zit ik op te wachten.
Ik eet liever nu iets minder en misschien iets minder zorg dan een herhaling van de geschiedenis en dat we ons niet kunnen verdedigen. Oorlog begint als overal de economie minder gaat.en in plaats van bezuinigen werkgelegenheid creëren. En dan geen polen maar nederlandse vakmannen die weer voor hun gezin kunnen zorgen ipv thuis zitten met de daarbij horende dramatiek.nederland word wakker.
@2low4zero
Als we allemaal zo als jij gaan denken komen we nergens. Als Nederland gaat opbouwen is het in de eerste plaats voor ons zelf en moet je dan opletten hoe snel er orders geplaats zullen worden.de russen zijn bezig de noordelijke vloot te vernieuwen en 2020 komt de eerste next generation carrier die te water word gelaten met 35 nieuwe migs.fijn idee.ze vliegen nu al verdomme in ons luchtruim!
@old spice
Precies.maar wij denken dat we veilig zijn en lekker bezuinigingen. Als we ons niet kunnen verdedigen wat hebben we dan aan al die 100den miljarden pensioen geld.whir habben das nicht gewust? Zucht
@Old_Spice | 06-05-13 | 11:10
Alleen onze productie is laag, de export ERG hoog. We staan geloof ik 5e op de lijst "grote wapenhandelaren". Wat zou het denk je kosten een vliegtuig te ontwikkelen? Er komt nogal wat bij kijken hoor. En wie denk jij dat dat gaat betalen? En waarom zouden kopers geïnteresseerd zijn in ons spul? Je weet het leuk te vertellen, maar voorlopig is voor ons de investering in de JSF al te veel.. Laat staan we een vliegtuig geheel zelf ontwikkelen.
@eltorro112 | 05-05-13 | 22:44
De wapenindustrie is inderdaad een gebied waar Nederland veel te weinig mee doet. We moeten investeren in innovatie in de wapenindustrie, en zelf schepen en vliegtuigen bouwen en exporteren.
Laat die moslims elkaar toch lekker afmaken. We hebben hier in Nederland nog miljoenen kilo's kanonnenvoer liggen voor die varkens
Lijkt me duidelijk, paar bommetjes mis, 3e bommetje op wapenopslagplaats, kaboem. alla snackbar, alla snackbar van de heren "rebellen"
God en Allah zijn officieel in oorlog met elkaar.... whats new?
Zolang we hier net als het begin ww2 blijven geloven dat ons niets gebeurd en landen nu absurden bedragen investeren in legers zie ik het somber in.in plaats van bezuinigen word het tijd dat we meer gaan investeren in defensie vooronze zogenaamde vrijheid. Hoge werkloosheid zo opgelost. Maak state of the art schepen etc.anders word het weer met de fiets naar het front.gewaarschuwd mens telt voor twee!
Best interessant als je de wereldkaart erbij pakt en gaat kijken waar USA/Israël allemaal zijn. Na syrië, Iran...
zet voortaan "Snackbar Alert" bij dergelijke berichten. Dan kan ik het geluid alvast uit zetten... bedankt alvast!
Zo. En dat krijg je dus als je fuckt met de idf... zonne vuurbal jongeh....
Klote joden, het wordt tijd dat ze zelf een flink aantal bommen op hun kop krijgen.
Die lui kunnen alles flikken zonder dat het westen er iets tegen doet.
En maar zeuren over 65 jaar geleden. Gaap.
@brentjuh | 05-05-13 | 17:22
Allah Ahkbar wordt hier uitgeroepen als overwinnings-kreet. Dit is de oppositie die dit filmt.
Provocerend: Hitler maakte een foutje, hij koos het verkeerde geloof om uit te roeien, de joden. Had Hitler in die tijd niet de Joden uitgekozen maar de Moslims, ging tie waarschijnlijk niet de geschiedenis in als een slecht manneke maar als een revolutionair leider met een Nobelprijs!!!
-weggejorist-
Ik heb nog een algemeen (of-topic) vraagje: Beschikt Nederland over genoeg NERDS om bijvoorbeeld Chinese- en Noord-Koreaanse banken terug te "DDOSS-EN", zoals zij hoogstwaarschijnlijk ook bij ons doen, of is daar echt een complete Overheids Geheime Dienst voor nodig?
-weggejorist-
Israel is toch dat land met de beste geheime dienst, spionnen enzo? Dus als die een bergje in een woestijn platkapotboem gooien, dan zal het wel een goeie reden hebben toch?
Wel leuk dat Iran boos is, lijkt een beetje op Geert, heel snel heel hard en veel kwekken, maar voor de rest gebeurt er niks....
@2low4zero | 05-05-13 | 15:59
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...
Ik rust m'n kaas.
Het lijkt om een hakkenbar te gaan zo te horen...
@Dit is de waarheid | 05-05-13 | 10:09
Voorkomen van WO III? Al die bemoeienis zorgt er juist voor. Denk maar niet dat Iran en Rusland gaan toekijken hoe nog 1 van hun bondgenoten wordt ontzadeld. Ik steun sowieso Assad! Bij hem is er ruimte voor anders denkende. Bij de haatbaarden niet.
-weggejorist-
Wel geinig dat het oude volk zich nu kennelijk toch even meer zorgen maakt om de tamelijk gematigde shiieten dan om de extreme soenieten. Het zijn dan ook meesters in verdeel en heers.
Ik realiseer nu pas dat dat allah ackbar geschreeuw het equivalent is van oh my god.
Wat voor raket/bom zou dat geweest zijn?
Ze hebben gvd nog geen idee over wat er aan de hand is, maar die kinderneuker is groot, héél groot.
Kennen die lui nou echt geen enkele andere uitroep?
-weggejorist-
PopperFlopper | 05-05-13 | 12:11
Ben jij er toevallig zo eentje die op feestjes nooit de strekking van het grapje snapt?
word zo langzamerhand wel n beetje moe van die 'helden' die na elke boem/knal met klotsende okseltjes roepen om allah zn snackbar.
@Crackjunk | 05-05-13 | 13:16
Ik heb het niet op Obama, ook niet op Bush. Maar Obama is geen Bush, ook al doet ook Obama rare spelletjes. Dat is iets heel anders. Obama is geen christengek, zoals men hier Bush neerzet. Mogelijkerwijs is ie een moslim, zoals boze tongen beweren, maar een christengekkie als Bush is ie niet. Obama heeft andere streken, dat dus weer wel.
@La Bailaora | 05-05-13 | 13:13
Ik gun het je. Net als ik het alle wijze vrijheidslievende geesten onder ons gun.
De rest is slechts vulling of ronduit belust op de verkeerde dingen. En er zijn er teveel van. Good luck to you. :)
@Uw Verzekeringsadvis | 05-05-13 | 13:13
Ja, maar vergeet niet dat de VS ook heel veel olie nodig heeft. Per inwoner gebruiken ze ongeveer 2x zoveel als een Nederlander. En dat gebied zou ik maar met een korreltje zout nemen, het ligt er alleen al aan hoe groot de productie uit dat veld is per jaar, hoeveel olie er in die gesteentes zit (ligt aan porositeit, permeabiliteit, dikte, enz...) Een gegeven als gebiedsgrootte zegt niet zoveel. Als de jaarproductie uit zo'n veld al niet voldoende is, dan moet je toch blijven importeren. Komt bij, ik denk niet dat de Amerikanen hun eigen velden snel willen 'opvreten'. Dan hebben ze daarna een nog veel groter probleem.
-weggejorist-
@Red mij niet | 05-05-13 | 13:12
Bush is er niet meer, althans niet meer aan de macht... Die loopt lekker te golfen, dus laat hem lekker. Die is niet meer van invloed op de machtspelletjes van vandaag de dag.
@La Bailaora | 05-05-13 | 13:06
OK, ging zelf af op een verhaal van Prof. Kappen stelde dat ze een overschot zouden krijgen, ze zijn een gebied 27 x de oppervlakte van NL aan het ontwikkelen.
@The real McCoy | 05-05-13 | 13:08
So true. Ik zie donkere tijden komen, en dan dus vooral ingegeven door het narcistische zelfdenken van onze eigen machthebbers, hongerig naar meer 'olie', geld en macht.
Dus ik denk dat je gedachte over een moestuin verwijderd van de ellende een heel verstandige is. Ik ben er zelf ook mee bezig. Ik ben zelfs al actief op zoek naar een huisje met grond weg van het centrum van Europa (dus nee, niet in Nederland, is me te link).
-weggejorist-
Obama is geen Bush...
La Bailaora | 05-05-13 | 13:07 |
Nee, maar Bush wel.
Ik snap er werkelijk waar geen ene fuck meer van dat hele midden oosten niet. Maar er zullen naast haatbaarden, op olie/macht beluste types en wapenfabrikanten die hun afzetmarkt graat verbreden, ook vast wel gewone mensen wonen die gewoon hun leventje willen leiden, beetje werken, beetje lol hebben, beetje van hun (klein)kinderen genieten, die zijn mooi de lul door al dat gekonkel daarzo.
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:58
De mensen met geld en macht zitten dan lekker veilig in het zonnetje melk uit een cocosnoot te drinken op een van de belastingparadijzen ben ik bang.
Het wordt onderhand tijd voor de wat slimmere burgers onder ons om ook een veilig plekje met een moestuintje te gaan zoeken ergens op deze wereld.
Als de strijd gestreden is komen we wel weer eens kijken hoe de boel erbij ligt. Ik althans. Of niet.
Laten we hopen dat er dan een enorme verschuiving heeft plaatsgevonden in het bewustzijn van mensen. En de machthebbers, fundamentalisten, immorelen en zakkenvullers van nu de vogelvrijen zijn van morgen.
@Red mij niet | 05-05-13 | 13:02
Obama is geen Bush...
@Uw Verzekeringsadvis | 05-05-13 | 12:57
Europa is nog steeds heel belangrijk voor de VS. De VS kan de klus tegen Rusland en China moeilijk klaren. En dat de VS over 2 jaar 'onafhankelijk' zou zijn wat betreft olie waag ik te betwijfelen. Het oficiele Amerikaanse rapport rept over een 'vermindering' van olie import tot 37% in 2040. Een vermindering is goed nieuws, maar 37% is nog steeds geen 0.
"... continues to decline in the Reference case, with the net import share falling to 34 percent in 2019 before increasing to 37 percent in 2040":
www.eia.gov/forecasts/aeo/MT_liquidfue...
The real McCoy | 05-05-13 | 12:58
Je hebt gelijk. Machthebbers maken gebruik van 'useful idiots' zoals ook religieuze debielen. Dick Cheney maakte handig gebruik van het feit dat Bush een 'useful' religieuze debiel was om zo Irak aan te vallen.
Sorry maar ik geloof niet dat dat de drijfveer zou zijn van de VS, hoe gelovig velen in de VS ook mogen zijn. Zo knettergek en agressief als de moslims qua geloofsfanatisme en de wereld willen veroveren zijn ze niet.
The real McCoy | 05-05-13 | 12:47 |
Helaas zijn ze dat wel. Gelukkig hebben ze een systeem dat deze idioten ook weer weg kan stemmen, maar Zoof! heeft grotendeels gelijk. Bush heeft zelf verklaard dat hij van mening is dat God hem het enorme militaire arsenaal ter beschikking heeft gesteld om 'evil' te bestrijden. Hij zag het als zijn plicht om daar ook gebruik van te maken.
En gelovigen zullen zich nooit iets aantrekken van wetenschappelijk bewijs dat god niet bestaat. De relatie religie-wetenschap kenmerkt zich namelijk dat elke keer als een religieus dogma gekraakt wordt er simpelweg een nieuwe leer gevormd wordt waar de wetenschappelijke bevindingen toch weer binnen een religieus kader worden geplaatst. Zie bijvoorbeeld 'Intelligent design' n.a.v. Darwin's evolutietheorie. Toen evolutie echt niet meer ontkend kon worden werd evolutie simpelweg tot een goddelijk ontwerp verklaard. Niet toevallig komt ID uit de VS.
@ La Bailaora | 05-05-13 | 12:52
nee hoor, het is bevrijdingsdag dus bevrijd je van die normale spelling en spelnazi's.. :)
@Zzzzooooffff | 05-05-13 | 12:52
Geloofsgekken heb je overal. Ook onder christenen. Ik ben het echter met La Bailaora eens dat de Westerse machthebbers zich niet laten leiden door Bijbelse profetieën.
@Nietvoordekat | 05-05-13 | 10:00
Niet religie - dat is maar een middel. Het gaat altijd uiteindelijk om macht en geld. Behalve de Trojaanse Oorlog, die ging om een mooie vrouw.
@The real McCoy | 05-05-13 | 12:52
Onze machtshebbers hebben zelf de macht, dus ook de 'vrijheid'. Dus die zal onze problemen een worst wezen. Zolang wij maar zorgen dat zij gebruik kunnen maken van een groot NATO leger.
Dat onze machthebbers het niet zo op hebben met ons welzijn kun je ook hier nalezen (verdiep je maar eens in deze man, dat is volgens mij een van onze machthebbers met de meeste invloed op de achtergrond):
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...
Kortom, idd. hebben wij een groot probleem met onze eigen machthebbers.
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:43
DE VS hebben over een jaar of 2 een overschot aan olie, schaliegas verhaal.
Dan hoeven ze ook de aanvoerwegen plus hun MO belangen niet meer te verdedigen.
De EU heeft haast geen leger meer, militaire rol is door de verdeeldheid in de EU nagenoeg uitgespeeld.
Rusland en China zijn druk doende hun leger op te bouwen, kunnen nog rare tijden gaan worden.
Die Sander van Hoorn neem ik niet serieus, hij had al eerder leuke verhalen over Bahrain waar geen zak van klopte.Was getuige van dingen die er niet waren.
La Bailaora | 05-05-13 | 12:46
De machthebbers op het grote schaakbord hadden allang door dat als je Eurasie controleert, je vrijwel de hele wereld controleert want in Eurasie zitten olie en gas en handelsroutes. Brzezrenski schreef er al over. En dan komen 'useful idiots' zoals religieuze debielen goed van pas.
WW3 ?
The real McCoy | 05-05-13 | 12:47
Ik geloof dat niet. Er zijn lieden die dat geloven.
Malloten heb je in elke religie.
Het wel of niet bestaan van god kun je niet bewijzen.
De reden dat het christendom niet werkt is omdat niemand ooit echt heeft gedaan van die Jezus (al dan niet) gepredikt heeft.
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:43
Ok,ik begrijp hoe het in elkaar steekt. Dankjewel voor je uitleg.
Neemt niet weg dat ik persoonlijk het totaal onlogisch vind en een heel slechte zaak dat olie boven vrijheid gaat. Niet alleen een zeer grote bedreiging zal worden voor het Westen zelf maar ook tot een verdere onderdrukking en mishandeling van miljarden mensen (moslims en Westerlingen) zal leiden.
Dit kan nooit goed gaan tenzij geloof verdwijnt.
@(c)ZWITSUL | 05-05-13 | 12:49
Ga je ook mijn andere spelfouten er nog even uitvissen? Die staan er hoor, dat krijg je als je snel hele grote stukken plempt. Ik hoop toch dat je begrijpt dat een verhaal en de boodschap in zo'n lang stuk belangrijker zijn dan een spelfout.
Hoe zat het ook alweer? Dat nooit weer.
voor de deskundigen hierboven, het is Saoedi-Arabië
@Zzzzooooffff | 05-05-13 | 12:41
Sorry maar ik geloof niet dat dat de drijfveer zou zijn van de VS, hoe gelovig velen in de VS ook mogen zijn. Zo knettergek en agressief als de moslims qua geloofsfanatisme en de wereld willen veroveren zijn ze niet.
En de terugkeer van Jezus? Hou op zeg.
Laat wetenschappers in vredesnaam bewijzen dat god niet bestaat. En wel zo snel mogelijk.
@Zzzzooooffff | 05-05-13 | 12:41
Ik denk niet dat de machtshebbers op het grote schaakbord zo denken. Die gebruiken dit soort loopvolk om hun doelen te bereiken, dat dan weer wel. Maar vanuit de machtsdenkers van de regeringen denk ik niet dat het zo werkt.
@The real McCoy | 05-05-13 | 12:35
Ik denk dat de Saoudies graag ook aan machtsdenken doen, zoals zovelen, waaronder ook de NATO. Dat betekent dat de Saoudis bezig zijn met schaken op het schaakbord in de hoop macht uit te breiden. De Saoudis zijn Soennieten en willen graag dominant worden en zijn in de moslimwereld. Oa Iran (Sjiieten) zijn daarvoor een sta in de weg. De meest slimme taktiek voor deze invloeds en machtsuitbreiding is de NATO aan hun kant te krijgen. Die zijn nog steeds heel machtig, vooral de VS, en die voor je kar spannen is vanuit Saoudies gezichtspunt dus meer dan logisch. Ze kunnen zo gebruik maken van een gigantisch 'huurlingen-leger', sterker nog, het machtigste leger ter wereld.
Om dat voor elkaar te krijgen hebben ze een immens wapen: olie. Ze kunnen desnoods tegen het westen zeggen: als jullie ons niet helpen, dan gaat de oliekraan dicht. Dat zullen ze diplomatiek niet zo keihard zeggen, maar dat is waar het op neerkomt.
Egypte heeft ermee te maken omdat het Soennieten zijn, net als Saoudi Arabie. Saoudie Arabie zat heel waarschijnlijk ook achter de machtsomwenteling in Egypte. Mubarak was een sta in de weg om de invloedssfeer van de Soennitische islam te vergroten.
The real McCoy | 05-05-13 | 12:22
Oorlog is 1 van de meest lucratieve handeltjes die er bestaan. Verder lopen er lieden rond die geloven in bijbelse profetiën. Bush liet zich leiden door 'goddelijke inspiratie' toen hij Irak aanviel. Er zijn zat mensen die geloven dat Jezus terugkomt als Israel is vernietigd of juist als de tempel van de Joden is herbouwd. Als je maar genoeg van dat soort mensen in de juiste posities hebt dan wordt een profetie vanzelf wel een zichzelf vervullende profetie.
@The real McCoy | 05-05-13 | 12:31
Dat ben ik met je eens :-)
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:27
Maar hoezo zou Saoudi Arabië wegvallen als olieleverancier als Assad de oorlog zou winnen? En wat heeft Egypte daar mee te maken?
Dat de EU miljarden aan een moslim fundamentalist geeft daar draait mijn maag van om. De EU steunt de onderdrukking en de inperking van vrijheid van miljoenen mensen. En daar krijgen ze de Nobelprijs voor de vrede voor. De wereld is kneiterziek.
Ik denk dat Israël probeert de wapenvoorraden van Assad te vernietigen voordat ze in handen komen van de haatbaarden. Die hebben namelijk iets te goede banden met terroristische organisaties in de Palestijnse gebieden, Libanon, Jordanië en Egypte.
Als Israël de boel nu niet vernietigt, dan kan het zomaar zijn dat er over een paar maanden - als Assad verliest, tenminste - opeens Syrisch militair materieel opduikt bij schreeuwerige haatbaarden in de Gazastrook en in omliggende landen. En dan heeft Israël een veel groter probleem.
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:27
Wat hebben we aan olie als we niet kunnen leven in vrijheid?
Zoals gewoonlijk worden er weer verkeerde prioriteiten gesteld.
@The real McCoy | 05-05-13 | 12:22
Waarom steunt de NATO dan de Soennitische rebellen? Je denkt toch niet uit filantropie of wel? En waarom krijgt een Mursi die de meest verschrikkelijke oorlogstaal uitslaat miljarden uit Brussel?
En de VS is wel hard bezig met schaliegas, maar tot 2020 kunnen ze nog niet zonder import, laat staan Europa. En schaliegas is gas, geen olie. Olie is er oa. voor energie, maar ook voor benzine, voor plastics, en een hele hoop andere producten. We kunnen nog lang niet zonder. En het Soennitische midden oosten is nog steeds hofleverancier voor het westen. De andere oliegrootmachten zoals Venezuela en Rusland zitten al in het andere kamp. Het wegvallen van Saoudi Arabie als leverancier is dus vooralsnog desastreus.
@Zzzzooooffff | 05-05-13 | 12:15
Met welk doel?
@La Bailaora | 05-05-13 | 12:15
Zaken doen met Islamistische fundamentalisten die tot doel hebben de hele wereld te onderwerpen aan de islam??? Die de VS en het Westen en alles waar wij voor staan haten. dat is vragen om problemen. Je gaat je vijand toch niet in het zadel helpen?!
Goddank zijn de VS heel hard bezig met ontwikkelingen om zonder olie toe te kunnen. Dat de reden olie zou zijn klinkt mij daarom onlogisch in de oren.
@PopperFlopper | 05-05-13 | 12:11: nee, dat soort uitdrukkingen zijn feitelijk vloeken, en termen van afschuw en afkeuring. Wat die moslims doen bij het zien van dat soort dingen is hun godje aanroepen uit bewondering en verering en dat het vooral nog meer en groter en bloederiger mag. Dat is totaal iets anders...
@The real McCoy | 05-05-13 | 12:11
Olie...
The real McCoy | 05-05-13 | 12:11
Misschien is WWIII precies wat sommige lieden willen.
@H.Stiglitz | 05-05-13 | 12:04
Maar waarom dan nu aanvallen? Dat schaadt Assad en brengt een overwinning van de Soennies naderbij. En juist dat moet, gezien de ontwikkelingen in oa. Egypte met Mursi, ze verontrusten. Ze kunnen dan beter wachten totdat een overwinning van Assad eminent is, en dan aanvallen. Maar pas als de Soennies geen poot meer hebben om op te staan.
Ik denk idd. dat het Westen en Israel misschien ook wel, het gevaar van een kalifaat onderschatten, en denken dat die toch wel weer onderling gaan vechten, en daarom besloten hebben om het afzetten van Assad om zo het andere blok te verzwakken, door te zetten. En dat te verkopen onder het mom 'dreiging chemische wapens'.
Dat lijkt mij de meest logische verklaring.
@La Bailaora | 05-05-13 | 11:22
Jij zegt eigenlijk dat het Westen meehelpt het Ottomaanse rijk (en daarmee een omsingeling van Israël) help te bewerkstelligen. Begrijp ik dat zo goed?
Maar kun je uitleggen waarom het Westen dat zou willen? Immers een omsingeling van Israël door landen die Israël van de kaart willen vegen is een garantie voor WOIII.
Iedereen die alleen maar misselijk wordt bij Allahu Akbar: wij zouden in die situatie ook Godverdomme, Godsamme, Jezus, o mijn God, etc. gebruiken. Als dat wordt vertaald kan een buitenlander ook van je denken dat je een religieuze mafkees bent.
naar Hezbollah
@H.Stiglitz | 05-05-13 | 11:59
Lees mijn laatste comment. Hezbollah heeft precies dezelfde doelen als Assad, namelijk de macht in Syrie en omgeving. De Soenieten zijn hun concurrenten in de machtstrijd. Dus ook Hezbollah snijdt zich in de vingers om gedurende die Sjiieten-Soennieten strijdt nu te zorgen dat ze de furie van de Israelies over zich heen krijgen, en die ervoor kan zorgen dat hun steun en toeverlaat Assad het veld ruimt. Ik denk niet dat ze zo dom zijn. Wanneer de oorlog afgelopen is, de rook optrekt en Hezbollah samen met Iran de macht naar zich toetrekken, ja dan, dan kan het gevaarlijk worden.
Kortom, het hele 'chemische wapens' verhaal steunt op onlogica wat mij betreft.
Er zitten wel dingen achter die ik niet begrijp, maar dit verhaal koop ik niet.
Over je laatste deel dat klopt wel, het is uitermate moeilijk dat die lui de macht gaan 'delen', misschien is dat ook wel waar het westen op gokt, maar ze hebben nou eenmaal wel allemaal dat doel en die droom, al die Soennieten: het groot-kalifaat. Maar idd., wie van die groepen krijgt in dat rijk het voor het zeggen? Daarom is het toch onverstandig om erop te gokken dat ze niet tot een akkoord komen.
La Bailaora
Die chemische wapens hoeven ook niet nu meteen te worden ingezet of nog tijdens de syrische burgeroorlog. Het is immers vrijwel zeker dat Israel in de toekomst nog wel een conflict uit zal vechten met Hezbollah, en kan daarbij niet accepteren dat zij over chemische wapens zullen beschikken. En het is voor Israel veel makkelijker en diplomatiek slimmer die wapens te vernietigen als ze nog in Syrie liggen, wat toch in brand staat, dan dat ze straks ergens middenin Beirut opgeslagen liggen en alleen kunnen worden vernietigd met een boel burgerslachtoffers, en alle internationale oproer die daarmee gepaard zal gaan.
Overigens ga ik nu kijken hoe mijn cluppie het 32e kampioenschap binnen gaat halen, dus mijn excuses als ik de komende uren niet meer beschikbaar ben voor discussie. Goedemiddag nog.
Israel zal goede redenen hebben voor dit spectaculaire visitekaartje. Van Obama hoeft Netanyahu in ieder geval niets te verwachten.
-weggejorist-
www.youtube.com/watch?v=E0MQQBlwSjo
La Bailaora | 05-05-13 | 11:45 | + 0 -
Nogmaals ben ik het grotendeels met u eens, maar denk dat Israel dat toch anders ziet, en ook daar ben ik het mee eens.
Ten eerste is de angst in Israel niet dat Assad zelf de chemische wapens gaat inzetten, maar deze door worden geschoven naar Hezbollah of na zijn val eventueel in handen vallen van een van de terroristische groeperingen daar.
Natuurlijk is Israel zeer bezorgd om de opkomst van de soennitische islamisten, maar ze zijn nog veel bezorgder om Iran. In hun ogen zijn de soennieten wel te containen, dat hebben ze immers in hun geschiedenis al vaker gedaan, terwijl een nucleair Iran absoluut onacceptabel is.
Daarbij moet ook nog gezegd worden dat elke vorm van eenheid onder de Arabieren, soennieten of sjiieten, sinds de eerste wereldoorlog altijd gefaald heeft. Elkaar uitmoorden blijft nou eenmaal een van de favoriete bezigheden van die lui. Ze kunnen alleen verenigd worden onder een sterke hand(zoals Turkije in ottomaanse rijk), maar ik geloof absoluut niet dat Saudi Arabie, Egypte, Turkije of de golfstaten het zouden toestaan dat iemand anders dan zijzelf de absolute macht in de regio zou krijgen.
@H.Stiglitz | 05-05-13 | 11:31
En nog een vraag. Hezbollah en Iran steunen Assad in hun strijd om de macht. Waarom zou dan Hezbollah 'sterk Israel' gaan aanvallen met chemische wapens zodat ze daarna Israel om hun oren krijgen? Dan weet Hezbollah en Iran toch ook dat het snel afgelopen is voor ze in Syrie en ze de machtstrijd tegen de Soennies gaan verliezen? Het is uitermate dom om in het heetst van de strijd Israel's furie over je af te roepen. Mocht Assad de oorlog winnen dan wordt het misschien anders, maar ik zie nog niemand deze oorlog winnen. Anders gezegd, ik geloof helemaal niet dat Hezbollah of Iran of anders Assad zo dom is dat ze zo'n opzichtig domme taktiek zouden uitvoeren.
-weggejorist-
Iedere vorm van empathie verdwijnt zodra ik die groep "ALLAH AHKBAR" hoor roepen. Die uitdrukking heeft in de loop der jaren zo'n nare bijsmaak gekregen dat het me automatisch niets meer kan schelen wat er gebeurt.
Israël stuurt gewoon op een véél efficiëntere manier Syrië terug naar waar al die moslimse haatbaarden het het liefst willen hebben: de middeleeuwen.
De haatbaarden zijn al twee jaar aan het klooien om het zover te krijgen, maar op deze manier gaat het veel sneller. En van een land dat wordt teruggebombardeerd naar de duistere tijden waarin moslims zich het meest lijken thuis te voelen, heb je voorlopig geen last.
Deze 3 (m.u.v Assad) vormen op dit moment de grootste bedreiging voor Israel.
@H.Stiglitz | 05-05-13 | 11:31
Dat zou kunnen, maar ik waag het te betwijfelen. Assad is al 30 jaar aan de macht, en heeft tot nog toe Israel nooit met chemische wapens bedreigd. Waarom zou ie dat nu ineens wel gaan doen, juist nu terwijl hij zijn handen vol heeft aan de Soennies. Waarom tegen Israel inzetten terwijl hij die wapens goed zou kunnen gebruiken tegen zijn directe vijanden? Het is totaal onlogisch.
Wat er volgens mij aan het gebeuren is in de wereld veel verontrustender dan een lokaal gebeuren met vermeende chemische dreiging voor Israel. Het boven beschreven bedreiging tot het herschapen van een Ottomaans Rijk is een van de grote doelen van de moslims. Daarvoor is Assad en ook andere Sjiieten in oa. Iran een sta in de weg. Vandaar dat al die tirannen, zo ook Khaddafi en Mubarak wegmoesten. Want het blijft uitermate vreemd dat een Moslim Broeder die openlijk roept dat hun hoofdstad Jeruzalem wordt, e.d., 5 miljard steun van de EU krijgt en geen haan die er naar kraait. Khadaffi, die door de NATO een pootje gelicht wordt, enz...
Er zijn in de wereld 2 grote blokken aan het onstaan sinds de Arabische lente. Dat is de NATO + de moslim Soennische wereld, het andere blok is de moslim sjiitische wereld + Rusland + China. De eerste combi is alleen te verklaren uit het oog van olie voor het westen, versus machtsuitbreiding voor de Soennies (Ottomaans Rijk). Als je de geschiedenis van Turkije versus Rusland kent, snap je ook meteen de houding van de Russen en de kant die ze kiezen. De Chinezen kopen veel olie van de Iraniers, dus ook hun keuze is te verklaren.
Deze zeer grote ontwikkeling is zeer verontrustend, en de oorlog in Syrie is niets anders dan een proxy-oorlog, maar wel een zeer belangrijke, omdat het in het 'centrum' ligt van een eventueel Ottomaans rijk, dat gebieden als Turkije met Jordanie en zo Egypte kan verbinden.
Vandaar ook dat ik de 'chemische wapens' verklaring veel te goedkoop vindt, mede door het feit dat Assad nooit gedreigd of gepoogd heeft Israel ermee aan te vallen. Ook de Sjiieten en Iraniers in Syrie hebben hun handen vol aan de Soennische rebellen.
La Bailaora | 05-05-13 | 11:29 |
Dat zeg ik niet? Propaganda trappen veel mensen in ja. Van alle kanten. Het ging mij enkel om dat filmpje. Maar ik ben naar de voetbal. Mijn clubske gaat degraderen, daar moet ik wel bij zijn natuurlijk. ;)
La Bailaora
Dat is zeker waar, maar ik denk dat de korte termijn voor Israel op dit moment prioriteit heeft, en dat is Iran en hun proxy's Assad en Hezbollah. Deze 3 (m.u.v Assad) vormen op dit moment de grootste bedreiging voor Israel. Dat dit op de lange termijn weer uiterst vervelende gevolgen kan hebben, zoals je zegt een nieuw Moslimbroederstaat in het noorden, is inderdaad een grote zorg maar de Israeliers zijn intussen gewend om te kiezen tussen twee kwaden.
Overigens denk ik niet dat Israel ervoor gaat zorgen dat Assad zijn wapens verliest. Tot nu toe werden alleen chemische wapens aangepakt en wapentransporten naar Hezbollah. Lijkt me niet dat dat grote gevolgen gaat hebben voor de slagkracht van Assad, tenzij hij van plan was systematisch aan chemical warfare te gaan doen, maar dat zou zelfmoord zijn aangezien dan de yanks binnen de kortste keren op de stoep staan.
@Olc32 | 05-05-13 | 11:24
Het 'vertaal' argument... Tja, die heb ik al veel eerder gezien. De koran is ook verkeerd vertaald toch? Vertel dat even aan de Nederlandse moslims die in de moskee de Nederlandse vertaling leren.
Afgezien van zo'n dom argument, begrijp je in ieder geval nu wel dat er nog veel meer redenen kunnen zijn dat mensen gaan haten, dat hoeft dus niet te komen door wat een ander doet.
@La Bailaora maar dit ook arghh
La Bailaora | 05-05-13 | 11:09 |
Jaja, wie zegt dat dat de goede vertaling is?
@Jan Passant mk2
Dat zou wel een redelijke verklaring kunnen zijn idd!
@H.Stiglitz | 05-05-13 | 11:11
Je bent wel erg 'goedgelovig'. Zo te lezen geloof je alles wat de MSM en de westerse propaganda je influistert.
Je snapt toch wel dat het iets complexer is, hoop ik? Als de Israelies door deze daad als bijeffect zorgen dat Assad zijn wapens verliest, en daardoor de oorlog, dan is de ellende nog veel groter. Syrie komt dan in handen van Soennies, dat probeert een verbond te stichten tussen 2 soennie groepen, de Moslim Broederschap en de Salafisten. Het is niet gezegd dat die 2 groepen meteen tot een accoord komen, maar dat is lang niet uitgesloten, het zijn immers beiden Soennies. Het gevaar daarvan is dat Saoudie Arabie, Egypte en Turkije zegevieren. Een hergroepering van het oude Ottomaanse Rijk is dan zeer nabij. En dat laatste is wat mij betreft het hele doel van deze oorlog. Een Israel omsingelt door een groot Soennisch rijk is veel bedreigender, inclusief chemische wapens. Die zijn uit verre hoeken van het Rijk heel gemakkelijk aan te voeren, het zij uit SA, het zij uit Turkije.
De propaganda over Hezbollah en 'chemische wapens' zou kunnen, maar ik koop het lang niet meteen. Daarvoor moet ik eerst wat meer zien.
Maar het belangrijkste argument waarom ik de propaganda niet koop is het hele vreemde feit dat de NATO de Soennie rebellen steunt, terwijl ze ze in Afghanistan lopen te bestrijden.
Israël heeft het teken aan de wand gelezen. Assad is verleden tijd, hoe lang ook hij nog vecht tegen de andere ploerten. Zijn erfenis van honderdduizend bommen en granaten lag klaar voor de grijpgrage klauwen van zijn opvolgers.
En nu dus niet meer.
De Arabische lente heeft het hele midden oosten zeer kwetsbaar gemaakt.
En het gaat dus door met het zwakker maken van deze landen.
Maar wat het doel is ontgaat mij even.
Of ze willen een groot moslim gebied hebben.
Dit kan toch niet allemaal om iran gaan, of de olie dollar?
ben het spoor een beetje bijster.
Ik ga douchen, zo lkkr naar Wageningen
Ik zou om mn moedertje roepen bij zo ene explosie.
En ja hoor! Gaan we weer! "Allahuakbar". Er ontploft geen granaat, bom of raket in die volkomen verknipte moslimwereld, of ze schieten allemaal in de islamitische Pavlov-modus: "Allah hu akbar". Of je die vervloekte bom nou van een 'broeder' in je nek gesmeten krijgt, van een vijand of dat je hem zélf afvuurt of wegsmijt: "Allahuakbar!".
Ik weet het zo langzamerhand zeker, nu: Allah is gemuteerd van een god in een explosief. En gore ellende is het gevolg.
God is kennelijk alleen groot-groter-grootst als de hele bliksemse, liefdeloze bende aan gort wordt geschoten daar. Iets dat bij moslimse macho's het populairste tijdverdrijf is, zo lijkt het. Dan moet je niet verbaasd zijn als je grootschalig op je lazer krijgt van je buurman, die niets dan overlast van je ondervindt.
@necrosis
Precies!
@lady blabla | 05-05-13 | 11:02
Volgens mij is Assad ook een moslim, ik meen een alawied.
Maar hij doet wat Mubarak en die gekke kolonel deden: alle bevolkingsgroepen beschermen.
Als je nu als vrouw naar het Tahrirplein in Caïro gaat en verkracht wordt, is het je eigen schuld.
Mubarak zorgde ervoor dat de daders van de verkrachting niet wegkwamen met een taakstrafje.
Maar de westerse wereld keek toe en zag dat het goed was.
*kotst op Arabische lente*
@necrosis | 05-05-13 | 11:04
Eerst niet, en nu voorlopig ook nog even niet.
Maar ik steun jou hoor sinds gisteren!
Als we hier hakbars moeten bestrijden that is.
La Bailaora
De acties zijn niet gericht tegen Assad of voor de rebellen. De acties zijn puur pragmatisch van doel: namelijk het voorkomen dat (chemische) wapens in handen van Hezbollah vallen. Ook zijn ze bedoeld met Iran in het achterhoofd. Israel en de VS hebben namelijk duidelijk aangegeven dat als er in Syrie chemische wapens gebruikt worden dat een 'rode lijn is'. Die rode lijn is nu dus overschreden en als Israel en de VS(die 100% op de hoogte hiervan waren), niets zouden doen zouden ze aan enorm aan geloofwaardigheid inboeten wat weer catastrofaal kan aflopen bij Iran, waar ook een rode lijn is gezet mbt tot de ontwikkeling van kernwapens. Kortom: met steun aan Assad of de FSA of Al Quaida of weet ik het wie daar allemaal aan het vechten is ondertussen heeft het niets te maken, maar alles met eigenbelang, Hezbollah en Iran.
filmers beginnen spontaan te braken "aaaalaaagakbrrrrrr"
@Lady blabla 11:02
Niet als het gaat om wapens die klaar stonden voor transport naar Libanon, geleverd door Iran.
@Olc32 | 05-05-13 | 11:01
Er kunnen veel meer redenen zijn waarom iemand gaat haten. Daar hoeft een ander niet altijd wat voor te doen. Kan, maar hoeft niet.
Dit is bijvoorbeeld ook een heel beproefde en vaak gebruikte methode, overigens niet alleen onder moslims hoor:
www.youtube.com/watch?v=ZL0C2QvqIlo
Maar hoe dan ook, haat komt niet alleen maar voort door een daad van een ander. Een andere zeer geschikte bron voor het aanjagen van haat is de koran zelf...
tattooboer | 05-05-13 | 11:02 |
Dat zijn er 3 die ik niet ken.
@necrosis | 05-05-13 | 10:59
lady blabla | 05-05-13 | 11:02
Jullie denken er hetzelfde over als ik, maar het verward me erg deze actie. Want het tart deze logica, dus het is misschien niet wat het lijkt?
@Welles! Nietes! | 05-05-13 | 10:54
Graag gedaan, nog steeds beschikbaar als nieuwe MP?
@Olc32 | 05-05-13 | 10:57
De boeken staan vol met wat allah, yahweh, god, fout heeft gedaan toch?
Toch?
@necrosis
Juist!!
Een aaval op assad is de moslims helpen.
Dit is echt heel raar.
@necrosis | 05-05-13 | 10:46
Ik maak me werkelijk zorgen. Het kan zomaar zijn dat ze van Assad afwillen, ook om de Russen en de Iraniers te 'pesten', denkende dat de rebellen en de soennies nooit sterk genoeg worden om het westen en Israel serieus te bedreigen. Als dat het geval is, dan houd ik mijn hart vast. Want als ik moet kiezen tussen de 2 groeperingen dan kies ik voor Assad, die nog wel de druzen en christenen in Syrie beschermt. Misschien zit er andere logica achter, maar die zie ik nog niet.
The real McCoy | 05-05-13 | 11:00 |
Ehm ja? Geldt voor iedere bevolkingsgroep en/of land wat gehaat wordt.
@Olc32 | 05-05-13 | 10:57
Is dat waarom veel mensen zo'n hekel hebben aan bontkraagjes en ook moslims? Zou het? Ze zijn immers zo lief, tolerant en vredelievend toch?
Foute Moslims bashen machtig prachtig, ben daar ook niet vies van.
Foute JDL sympatisanten eveneens machtig prachtig.
Goedemorgen wannabe Baruch Goldsteiner-tjes!
@1oog | 05-05-13 | 10:48
Israël is bij mijn weten niet tegen Assad, er moet dus iets anders aan de hand zijn.
En doorgaans heeft Israël goede informatie.
Wellicht was het een wapenopslag van de FSA.....
Mensen die hopen dat Assad 'valt', verwijs ik graag naar Egypte en de 'fantastische ontwikkelingen' in dat land na de Arabische lente.
Morsi/ Mursi doet het namelijk zoveel beter dan Mubarak.........
*kucht*
@Not Muhammad
Dus \o kunnen \e beter de petro dollar onderhouden?
leuk, zo net na de dodenherdenking even een kleine wraakactie tegen de plaatsvervangende nazi's!
Als er zoveel mensen/volkeren door de tijd heen een hekel aan je hebben moet je wel iets fout doen/hebben gedaan.
@Fopspeen | 05-05-13 | 10:13
Atheist Muslim is een contradictio in terminis. Een atheist *ex*-muslim is wel mogelijk.
De Amerikanen zijn overduidelijk uit op escalatie. Niet door zelf aan te vallen, maar groeperingen te steunen die regimes omverwerpen, waarna totale en theocratische choas ontstaat. De nieuwe leiders zijn radicaal en minder diplomatiek. Derhalve maken ze sneller fouten, die navo interventie legitimeren. Althans, zo luidt mijn op niets gebaseerde Thomas Ross-theorie.
@necrosis | 05-05-13 | 10:4
Dank voor het compliment.
Het geluid van de explosie is ruim tien seconden later dan het licht van de explosie. Je zit dus te kijken op ruim drie kilometer afstand. Dit is echt een beste klap geweest.
Moeilijke tijden voor de grettabeffers, ze kunnen nu niet kiezen.
Tegen wie is het nou? Allah snackbar of Assad?
Als het tegen Assad is dan helpen de joden Allah snackbar . dat zou wel heel appart zijn.
Ja natuurlijk is voor Israël een feodaal moslimextremistisch antisemitisch Syrië aan de grens een enorme verbetering... rolls eyes..
@Houtduif99 | 05-05-13 | 10:46
Ben jij niet ernstig verdwaald?
'Joop' is een paar deuren verder!
@Artwido | 05-05-13 | 10:43
Het is nou eenmaal zo dat onzekere types de kracht van herhaling nodig hebben als zelfbevestiging.
@Houtduif99 | 05-05-13 | 10:46
Het is de wil van Allah. Alles is namelijk de wil van Allah. Dus als die moslimgekkies hier nou over gaan zeuren dan gaan ze tegen de wil van hun grote Allah in. Ontevreden volk ook die moslims.
Volgens de updates zit IDF achter de aanslag, wat wisten zij wat wij nog niet weten?
IDF gaat NOOIT zomaar met bommetjes lopen strooien....
*Boem* daar gaat dan de voorraad raketten van Allah's Snackbar.
Wat een ellende, een handvol joden in een zee van booslims - en na tientallen jaren van haat BESTAAN ze nog steeds, zonder enig respect te tonen voor de vreedzame voorraadkamertjes van hun tolerante buren.
-weggejorist-
@Welles! Nietes! | 05-05-13 | 10:41
Dat heb jij toch helemaal niet nodig?
-weggejorist-
Ali snackbar is net zo irritant als die stomme Amerikanen die constant Oh my god roepen.
Bedoelen ze nu dat Allah him-self die bom vanuit de hemel heeft gestuurd?
@tattooboer | 05-05-13 | 10:38
Vertel, lukt het me een beetje?
*daar is 'ie weer: grinnik ende grijns*
@necrosis | 05-05-13 | 10:38
Laten we zeggen dat ik aan een verjongingskuur toe was.;)
@necrosis | 05-05-13 | 10:35
Laat het maar aan necrosis over om de overstijgende trap te geven ;)
@Welles! Nietes! | 05-05-13 | 10:02
Offtopic: waarom die nieuwe nick, die zwitsal staat je niet!
Jopie2009 | 05-05-13 | 10:16 |
Ik dacht Nederlanders meer iets van "asjemenou"
Ik hoop voor de bevolking dat die zogenaamde vrijheidsstrijders het niet gaan winnen.
theync.com voor beelden van die sicko's
@tattooboer | 05-05-13 | 10:23
Met de huidige slagkracht van het IDF denk ik dat ze de treinen van ome Adi overdwars in zijn aars geparkeerd hadden...
Lijkt een heel klein beetje op dat filmpje in Kirkuk (irak), maar dat was heftiger.....
www.youtube.com/watch?v=wKZ6VUOdbWI
Religie = problemen. Daarom geloof ik al jaren niet meer in een God. Dat is door de wetenschap overigens al jaren achterhaalt en een verhaal dat 2013 jaar geleden is doorverteld is ook niet echt geloofwaardig. Het lukt ons immers al niet om 3 keer een zelfde verhaal door te vertellen.
@Fopspeen
Erg interessant artikel om te lezen. Thanks!
@ Avant 10.03 Hier het islamitisch alfabet.
A: Allah
B: Bermbom
C: Chemisch wapen
D: Dom
E: Eerwraak
F: Fakir
G: Geweld
H: Haatbaard
I: Ideologie
J: Jodenhaat
K: Kafir
L: Lafaard
M: Moord
N: Niqaap
O: Opdracht
P: Palestijnen
Q: Qat
R: Rebellen
S: Sharia
T: Terreur
U: (U is beleefdheidsvorm dus verboden)
V: Verderf
W: Wollah
x: xenofoob
Y: yank
Z: Zionist
@Supermatthijs | 05-05-13 | 10:10
Nuance? jij?
*hysterische lachbui*
@kneuterzak | 05-05-13 | 09:38
Juist omdat zij wel geleerd hebben van de geschiedenis.
Zij wel.
@Red mij niet | 05-05-13 | 10:20 |
of "Moedertje lief!" of "What the fuck" of "Jezus Christus"
het is een loze, ingesleten uitdrukking.
@zwellevertje | 05-05-13 | 10:04
Dat muzakje is niet ontopic, deze wel:
www.youtube.com/watch?v=feq39KqDl9k
(en hartstikke fout, want Duitse band)
Zit ik net bij het ontbijt stamppot te eten..
@ Blij dat er nog een land wakker is, Israël mogen we dankbaar zijn.
fleurtje | 05-05-13 | 10:09 |
Ik denk dat ze hier in Damascus ook niet doorheen hebben geslapen ;)
@Zatkniss | 05-05-13 | 10:09
Daders van wat? Als Joden zichzelf "toen" konden verdedigen zoals nu waren de daders van toen, de helft van medeplichtige NLérs, de NSB bvb, nu harstikke dood en liep jij hier misschien helemaal niet meer rond.
Wel eens over nagedacht?
Muil houden dus.
Allahs hakkenbar in jullie face. Als Allah dan de aller aller aller grootste is, dan was dit zijn wens en moet je er respect voor hebben. Next.
Met de W van Wallah Wakbar. Mongolen.
als Nederlander zou je waarschijnlijk iets als 'Godverdegodver" roepen, als je zoiets ziet.
Jopie2009 | 05-05-13 | 10:16 |
'Godzijdank' komt meer in de buurt. Maar dat zullen maar heel weinig mensen zeggen.
Allemaal naar de snackbar!
@Boris Poepnagel
Hier, ouwe moslimknuffelaar, dan leer je nog iets vandaag: nl.wikipedia.org/wiki/Allahoe_akbar_(i...)
-weggejorist-
@Zatkniss
Ja of slachtoffers die geleerd hebben van hun lijden en dit keer de gasvoorraad van de kwaadwillende buurman preventief naar Allah blaast.
@necrosis | 05-05-13 | 09:35 |
als Nederlander zou je waarschijnlijk iets als 'Godverdegodver" roepen, als je zoiets ziet.
-weggejorist-
Atheist Muslim ????
@D. Gilmour | 05-05-13 | 09:56
Goed gevonden!
Mogen er nog veel meer volgen.
Nietvoordekat | 05-05-13 | 10:00 |
Nuttig artikeltje om te lezen:
An Atheist Muslim's Perspective on the 'Root Causes' of Islamist Jihadism and the Politics of Islamophobia: www.huffingtonpost.com/ali-a-rizvi/an-...
Die gasten kunnen ook de planten niet water geven zonder er Allag Gehaktball(of zoiets) bij te roepen.
Israel en moslim fundi's als Al Qaida die aan het vechten zijn tegen de zelfde vijand. Het kan verkeren in het leven.
@kom hoe heet ie | 05-05-13 | 09:47
'Allah akbar' betekent 'God is groot'. De rest interpreteer jij er zelf bij.
brutus68 | 05-05-13 | 09:49 | + 5 -
Mijn standpunt over Israël heeft iets meer nuance.
Blij dat er nog een land wakker is, Israël mogen we dankbaar zijn.
-weggejorist-
Ach de slachtoffers van toen, de daders van nu. Het kan verkeren
Tijd om die rebellen eens te ontwapenen en Assad weer het land te laten runnen.
Zo slecht was die niet voor de bevolking, alleen niet islamitisch genoeg voor de haatbaarden.
Zou me overigens niet verbazen als een dezer dagen Gretta en haar lichtgetinte vriendjes de straat opgaan om te protesteren tegen 'Zionistische agressie', want 120 000 doden tot nu toe is natuurlijk onbelangrijk als Israel er niet de schuld van kan krijgen.
Allahmachies..
necrosis | 05-05-13 | 09:48 | + 8 -
Dat zomaar iets roepen is meer iets voor populisten.
@necrosis | 05-05-13 | 09:50
Wat dacht je hier van ?
www.youtube.com/watch?v=gH1JMdWpJ54
past wel bij de "Bevrijdingsdag sfeer"
Beperkte woordenschat hebben die moslims.
Maar die rebellen zijn hakkiebars toch? Die haten Assad en haten Israel en alles wat verder gehaat dient te worden als oprecht superieur uitverkoren reli-loser. Maar Israel helpt ze nu tegen Assad (al is dat uit eigenbelang) Moeten ze nu vriendjes worden met Israel, of ze iets minder haten? En hoeveel dan? Wie bepaalt dat? Moeilijk hoor dat reli-debiel zijn.
@me,myself and IK | 05-05-13 | 09:57
Dat is een uitvloeisel van de gekte die op dit moment heerst ja. Te triest voor woorden.
Holy Mozes! Dat is een al te beste knal. Zou ome Assad erdoor heen geslapen zijn in zijn mooie paleis? Of zit die intussen al in z'n fuhrerbunker.
Religie is de wortel van alle kwaad. Of nou ja, alle.. een fors deel in ieder geval.
Als je het filmpje niet opstart lijkt het wel een foto van die treinramp in België van gisteren.
Israel laat die raketjes liever in het distributiecentrum bij de aso-buurman ontploffen dan in hun eigen binnensteden. Kan het ze niet kwalijk nemen!
Welles! Nietes! | 05-05-13 | 09:52 | + 0 -
En jongeren die voor hun zaak met liefde een kogel koppen omdat ze geloven in de waarheid van een ander.
als israel ergens gaat knallen is er vast wel een logische verklaring voor te geven.... weg met die alie snackbar roepende zandnegerts.
Thermobaric bomb:
i.imgur.com/Op6ENgu.jpg
Daisy Cutter?
En dat terwijl wij allen gister de beelden van WOII nog eens konden aanschouwen. Ik wil niet somberen hoor, maar misschien zal het er toch weer eens van komen.
De mens is hardleers, en de wereld puinhoop is bijna compleet, dankzij religie.. geld, en machtsgeilheid.
@Prof. P. Paardekuth | 05-05-13 | 09:44
Dat kan beter, en je weet het!
Leuke ringtoon wel, dat ge-Allah Akhbar de hele tijd.
Wie nou betrokken is, welke bedoelingen hier achter zitten, of alles dat je hoort de waarheid is en of het nou goed of slecht is, blijft altijd moeilijk te zeggen. De propagandamachines zullen weer op volle toeren draaien. Dat is zeker.
@Supermatthijs | 05-05-13 | 09:44
Jij als linkse kuthippie moet haast wel een hekel hebben aan Israel, toch? Smerige zionistische klootzakken en moordenaars toch?
@Supermatthijs | 05-05-13 | 09:44
Hebben Wilders en Israël de schuld al gekregen van jouw PvdA politbureau?
Poefweg
Allah Akbar, het broodje aap van de NPO dat dit een kreet van plezier zou zijn is nu wel ontkracht lijkt mij...
Altijd maar weer dat oliedomme 'allahoe akbar', 'allah is de grootste' waarmee die domme, domme moslims impliciet het bestaan van meerdere goden erkennen. Die schrijnende onzekerheid zou komisch zijn mits het volk niet zo geweldadig was.
There are no weapons of mass destruction.
Mountain says no
@wakkere_nederlander | 05-05-13 | 09:40
Tsja, Amerikanen met hun 'one nation under god'......
Dat onthoud je meestal wel als die Israëliërs even komen buurten.
Prachtig begeleidende muziek... www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE
Misschien werkte ie stiekem aan een atoombom.....
Bokito ergo sum | 05-05-13 | 09:33 | + 3 -
Inderdaad, aardig shell-shocked van deze ongein. Blijven smeerlappen, hoeveel bommen daar ook afgaan. Laat ze maar eens praten... of is Allah-ackbar het enige wat ze kunnen brabbelen. Lijkt er eigenlijk wel op....
Gesis en het bekende afgezaagde Allah Hakbar. Je verwacht het niet/wel. En verder wat Bokito ergo sum zegt. Ik moet tot mijn schande bekennen dat het mij ook niets meer doet.
Dat lijkt me geen zet van Israël, tenslotte hebben die meer baat bij een 'buurman' als Assad dan een stel blatende islamitische koppensnellers.
Allah gehaktbal, das pas vuurwerk.
En ik zit hier in het zonnetje te kijken naar het ontluikend groen en luisteren naar de vrolijke vogelgeluiden op de zondagmorgen.
@necrosis | 05-05-13 | 09:35
Allah hakbar is de Arabische variant van het Amerikaanse 'Oh my gawd!'.
Eigenlijk net zo stompzinnig en nietszeggend.
Goed getimed van Israël precies tijdens de dodenherdenking. Je hoort de filmer in het begin ook heel vroom zeggen: sssst!
Onze vredelievende vrienden, die gisteravond hun doden betreurden zijn weer van de partij.
@wakkere_nederlander | 05-05-13 | 09:33
Dat was gisteren, nu mogen we lawaai maken (want: feest).
Israël Akhbarrrr
@yespar | 05-05-13 | 09:35
Sinds vannacht hebben ze er eentje minder, als je het mij vraagt.
Waarom dat allah hakbar op het eind?
Heeft Israel ook al MOAB's?
Ik hoop dat onze delftse "vrijheidsstrijders" ter plaatse ook genoten hebben van het vuurwerk.
Allah Snackbar; Allah's answer to Ohw-my-Gawwwwd That's one big kaboem btw!
@Mindchaoz | 05-05-13 | 09:33
je verwacht het niet he! :-)
Ben ik een slecht mens als het me echt niks meer kan schelen, zelfs de foto van dat gewonde jongetje waar ik normaal kapot van zou zijn deed me niks. Overkill van ellende.
2 minuten stilte gvd!
lol-reactie van die gasten
REAGEER OOK