Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boston Bombing. Zijn dit de daders?

rugzaktoeristen.jpg Heel Amerika is op zoek naar de dader(s) van de Boston Bombing van maandag. Op verzoek van de FBI, want die vragen alle fotorolletjes, Instagrammetjes, Facebookfoto's en twitterpica's van iedereen die bij de finishlijn van de Boston Marathon rond hing. Voor internet het startschot om de schandpaalmachine aan te slingeren. Aanwijzing: 1 foto van een ontplofte rugzak waarin de explosieve snelkookpan met kogellagers en spijkers tot oververhitting werd gebracht. Speculeren maarrr. Waarom rende deze man weg na de ontploffing (video hierrr). En wie zijn de mannen op bovenstaande pica, waarvan eentje een zwarte rugzak draagt (die lijkt op het geëxplodeerde exemplaar), maar op een volgende foto ineens niet meer (pica na de breek). Ook nog in beeld: deze morsige meneer. Op het oog allemaal doodnormale mensen. Ook volgens de autoriteiten: “The person who did this is someone’s friend, neighbor or relative" aldus de FBI. Dus verdachtmaak lekker verder, internet. Bouwen de Feds ondertussen de bom na. Ook heel relevant en belangwekkend natuurlijk, als je verder nog geen aanknopingspunten hebt. Update: Meer bestudeerbaar beeldmateriaal hierrr en daarrr. Update: Bovenstaande picae in groter formaat op imgur. Superzoom laat zien dat ze hun tassen gewoon nog bij zich dragen. Oordeel: ONSCHULDIG. rugzaktoeristenzonderrugzak.jpg Detail: de mannen zijn een tijdje samen te zien, maar vlak voor de explosie is de man met de blauwe sporttas verdwenen. bostonbombbackpack.jpg

Reaguursels

Inloggen

In ieder geval kijken die donkere jongens, waarvan één met dat witte petje, wel ongewoon chagrijnig voor zo'n opgewekt evenement. Dan zou je toch een wat ontspannener gelaatsuitdrukking verwachten. Ze lijken zich op één of andere manier niet vrij te voelen. Maar dat kan dan misschien komen door zorgen over de afstandsbediening, mochten ze verdachten zijn. Die mag natuurlijk niet per ongeluk te vroeg af gaan. Die morsige man is veel te ontspannen om iets van plan te zijn. Meer het type professor dat een dagje van zijn stoel achter het bureau vandaan is gekomen.

Esprit77 | 17-04-13 | 23:37

Die "morsige" mijnheer lijkt wel wat op Marc Dutroux. 'K wist niet dat die op proefverlof was in Boston.

bruine kikker | 17-04-13 | 22:56

FBI heeft een verdachte op beeld. Persconfo om 11 uur vanavond

Sjonnie Drama | 17-04-13 | 19:17

Nog nooit van een tas IN een tas gehoord zeker.

Halven Haen | 17-04-13 | 17:44

Genstijl wijst wel vaker de verkeerden aan dus zal wel niet.

AmsterdamsTrots | 17-04-13 | 16:49

Ik wil een Hogedrukkookpannen verbod.

LostSandWich | 17-04-13 | 16:16

Het lijkt me logisch dat de rugzak niet helemaal vernield is. Door de drukgolf alleen van het explosief zou die rugzak toch niet aan alle kanten verscheurd worden? Dus de rugzak was in ieder geval wel in de buurt van de explosie zelf om zo beschadigd te raken. Maar of deze de bom bevatte? Ik verwacht niet dat de rugzak in 10000 deeltjes geblazen zou worden door een explosie.

ikmagookeenkeer | 17-04-13 | 15:11

@LibertasSimplex | 17-04-13 | 14:37
Duidelijk een verdachte minkudodrukker. Een protestant, wat ik je brom.

LibertasSimplex | 17-04-13 | 15:04

toetanchamon | 17-04-13 | 12:59 |
Skeptisch zijn is geen slechte eigenschap. Op die foto ziet de explosie er behoorlijk groot uit en met die enorme vuurbal zou je misschien ook denken dat alles verbrand is. Alleen een explosie gaat gepaard met zo'n enorme snelheid (dat is de drukgolf) dat het materiaal al weg is voordat het de kans krijgt vlam te vatten. Ook is zo'n vlam er ook maar eventjes, dus echt tijd heeft het ook niet om de boel te verbranden. Slow motion video vanaf 1:25 www.youtube.com/watch?v=D3MwoaYrKrM Nu kan je misschien zeggen dat de explosie in water plaats vindt, maar ook in dit filmpje zie je een ballon (waarvan je misschien denkt... dat smelt snel) weg is voordat de vuurbal ontstaat. www.youtube.com/watch?v=On2jbcMXhtY

Orator | 17-04-13 | 15:00

Als het een moslim was dan had deze topic al meer dan 500 tegels in twee uur. Sommigen wachten er letterlijk op zodat ze hun rant weer kunnen geven en kunnen roeptoeteren. Hoe voorspelbaar...

hölzenbein | 17-04-13 | 14:54

Ja hoor 2 doden x aantal gewonden en de rugzak is nog heel. opdonderen.

meatwuddle | 17-04-13 | 14:38

@LibertasSimplex | 17-04-13 | 14:19
Dit soort vogelgriepdebielen bedoel ik:
"Anonymous (ID: X+fFU4qr) 04/17/13(Wed)06:27:32 No.473328526
How does it feel asserica fucking Boston IRA supporting cunts got what they deserved. Ulster is British."

LibertasSimplex | 17-04-13 | 14:37

Flodder | 17-04-13 | 13:44
ben ik met je eens, maar dit is zo een aanslag van niets, beetje zielig eigenlijk. gelukkig maar, begrijp me niet verkeerd.

ITEACHYOU | 17-04-13 | 14:29

Moeten toch haast wel booslims zijn. Ken geen ander volk dat dit soort laffe daden pleegt.

terazino | 17-04-13 | 14:26

@Flodder
Ik weet het iddook niet, ik hekel me alleen aan dat veel mensen automatisch naar islamterrorisme wijzen terwijl de ingredienten niet aanwezig zijn.

Rest In Privacy | 17-04-13 | 14:25

Het enige wat tot nu toe vaststaat is dat het pressure-cooker bombs waren en dat dat het huiswapen van Al-Qaeda is. En dat levert in ieder geval al aanzienlijk grotere a priori waarschijnlijkheden op dan nul.
--------------------
"The pressure-cooker bomb is a standard part of al-Qaeda’s repertoire and has been hailed as cheap and effective in articles and handbooks written by veterans of the terrorist group. In 2010, the al-Qaeda-linked publication Inspire offered instructions for building a pressure-cooker bomb in an article titled, “Making a bomb in the kitchen of your mom.”
Faisal Shahzad, a 31-year-old Pakistani American living in Connecticut, used a pressure cooker as part of a bomb that he tried to set off inside a vehicle in New York’s Times Square on May 1, 2010. He had trained with extremists in Pakistan and was sentenced to life in prison."
www.washingtonpost.com/world/national-...

WirMachenMusik | 17-04-13 | 14:22

Sano | 17-04-13 | 14:16 | + 0 -
Ja, unabomber was apart geval. Door zijn keuze van doelwitten werd zijn ideologie wel enigszins duidelijk. Daarbij speculeer ik ook maar. Ik dacht eerst aan Amerikaans gekkie die zijn eigen ofafhankelijkheidsoorlog was begonnen, maar dan zou die dat toch ook vertellen, lijkt me. Hopelijk volgen er geen meer aanslagen. We weten het gewoon niet en voorlopig heeft Amerika een dik probleem.

Flodder | 17-04-13 | 14:22

Boston is ook altijd belangrijk geweest in het Ierse gedoe. Naar de buitenwereld misschien niet, maar in een stadsdeel gewoon openlijk erbij betrokken. Ulster-gasten of Unionisten of hoe ze ook heten kunnen zat motief hebben voor wraak.

LibertasSimplex | 17-04-13 | 14:19

@ harbi
Pas na zn 14e aanslag.

Rest In Privacy | 17-04-13 | 14:16

Gaat het niet om een Tros Radartest? Kennelijk zijn die hogedrukpannen niet tegen hoge druk bestand.

Hyppo Kriet | 17-04-13 | 14:11

Het was denk ik of een man of een vrouw met een bepaalde leeftijd die een bom bij zich had.

rechtseliberaal | 17-04-13 | 14:10

Sano | 17-04-13 | 14:00
De Unabomber heeft z'n aanslagen wel opgeeist. Hij heeft meerdere brieven geschreven naar slachtoffers die zijn bombrieven overleefden en daarnaast schreef hij een een groot onsamenhangend manifesto 'Industrial society and its future' waarin hij zijn beweegredenen uiteenzette.

harbi | 17-04-13 | 14:05

-weggejorist-

jan de patatboer | 17-04-13 | 14:04

Boston is een belangrijke stad. Daar begon de Amerikaanse revolutie (Boston Tea Party). Er zit Harvard, topuniversiteit, no. 1 ter wereld. Bovendien is de politieke partij Boston Tea Party vernoemd naar die gebeurtenis. Die partij wil af van de Amerikaanse bemoeienis in Afghanistan en Irak en alle Amerikaanse troepen waar ook ter wereld terugtrekken,is kritisch t.a.v. de Amerikaanse overheid en het kapitalisme, de identiteitsplicht etc. Boston is dan wel een symbolische startplaats. Aannemelijk is ook, hoe cynisch dat ook is, dat bij verwondingen men de beste artsen treft, vanwege de aanwezigheid van Harvard.

Esprit77 | 17-04-13 | 14:03

ElHombre | 17-04-13 | 13:45
De man in het grijze jasje en de man met het mutsje dragen beide een stevige zwarte rugtas met brede hengsels, dus het zo maar kunnen. Volgens de FBI moeten de rugtassen erg zwaar zijn geweest en deze heren lijken weinig oog te hebben voor de marathon zelf.

harbi | 17-04-13 | 14:00

@ Flodder
Unabomber had zn aanslag ook nooit opgeeist, dus geen argument.
Tis geen overheids doelwit, geen zelfmoord, geen opeising, te amateuristisch en kleinschalig . Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat hier een terrostische organisatie achter zit.

Rest In Privacy | 17-04-13 | 14:00

Is Peter R. de Vries al door de FBI benaderd?

roverheid | 17-04-13 | 13:51

Flodder | 17-04-13 | 13:50
Goed punt, hoeft dus niet zo te zijn.

harbi | 17-04-13 | 13:51

ik zet mn aluhoedje vast op

paranoya | 17-04-13 | 13:50

harbi | 17-04-13 | 13:46 | + 0 -
Madrid?

Flodder | 17-04-13 | 13:50

ElHombre | 17-04-13 | 13:45

Idd, wilde dit net posten. Komt uit dit 4chan /b/ topique (voor zolang de link werkt):
boards.4chan.org/b/res/473266106

Henkestein | 17-04-13 | 13:48

TLbuis | 17-04-13 | 13:09 | + 9 -

Je was me voor, maar inderdaad... dit spoor lijkt me behoorlijk 'suspicious'.

ElHombre | 17-04-13 | 13:48

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:34
Het zou natuurlijk nog steeds kunnen dat de daders uit een andere hoek komen, daar heb je gelijk in. Een lonesome gekkie lijkt me niet heel waarschijnlijk, die lijden over het algemeen toch aan waanbeelden die zich richten op specifieke organisaties, bij voorkeur gerelateerd aan de overheid.

Een noemenswaardige aanslag is het overigens wel. Wanneer het je doel is om angst te zaaien in een samenleving waarin mensen zich in de publieke ruimte relatief veilig wanen, dan is de opzet zeker geslaagd. Je zal zien dat de beveiliging van dit soort evenementen in de toekomst enorm wordt opgeschroefd.

Dat de aanslag nog niet is opgeeist is overigens wel weer vreemd. Dat geldt ook voor het feit dat het geen zelfmoordaanslag was, dat wijst juist weer niet in de richting van islamisten.

harbi | 17-04-13 | 13:46

Gelukkig geven alle groepen waar deze daders uit zouden kunnen komen meteen verdachte personen aan bij de autoriteiten, zodat ze er niet op aangekeken worden als groep als het fout gaat.
Of toch niet alle groepen? Misschien is dat het probleem hierbij ook.
Ik wacht het voorlopig gewoon af, maar gelukkig zijn er zoveel foto's dat als ze vezels van de tassen hebben, ze de tassen snel kunnen reconstrueren en op zoveel foto's ook de daders tegen zullen komen.

Kees8374 | 17-04-13 | 13:45

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:41 | + 0 -
Terreur gaat niet zozeer om het aantal doden. Het gaat om angst zaaien, wantrouwen creëren onder bevolking tegen overheid en de symbolische waarde van you ain't safe. Geslaagde aanslag, lijkt me.

Flodder | 17-04-13 | 13:44

Flodder | 17-04-13 | 13:36
Iran? Bommen gemaakt van snelkookpannen, drie doden en 100 gewonden...... Iran? Met oud en nieuw vallen er hier meer gewonden/doden

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:41

The nose of a mob is its imagination. By this, at any time, it can be quietly led.

En daarmee is het zo'n beetje wel gezegd.

SmegmaSmeer | 17-04-13 | 13:40

@ suvois | 17-04-13 | 13:33 |

jelmerts | 17-04-13 | 13:40

Niet waar.
Er zijn bij zulke onverwachte acties meerdere reacties.
Er zullen mensen verstijven, mensen vluchten, mensen gaan in de 'aanval' mensen gaan zich 'verdedigen'.
Hier kun je op trainer zoveel als je wil, maar omdat dit reflexen zijn kun je er niets aan doen.

jelmerts | 17-04-13 | 13:38

Bij een aanslag met een vermoedelijk ideologische motivatie (Patriots Day) is het toch raar dat niemand het opeist. Het komt eerder uit een hoek die niet wil dat Amerika terugslaat met bombardementen. Ik zelf denk aan een Fuck You vanuit Iran. De aanslag op Israëlisch in Bulgarije kwam toch ook uit die hoek, zonder opgeëist te worden. Bij een homegrown terrorist was het allang uitgekomen omdat die zijn motivatie wil toelichten, lijkt me.

Flodder | 17-04-13 | 13:36

harbi | 17-04-13 | 13:30
die zouden het volgens mij van de daken schreeuwen, bovendien is het niet echt een noemenswaardige aanslag uit terrorist oogpunt bekeken. ik zeg een lonesome gekkie. trouwens, wie zegt me dat het niet een mexicaans drugskartel is geweest die de aandacht van de politie, FBI en de hele santekraam wil afleiden

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:34

@ borrelnoot | 17-04-13 | 12:17

We hebben het hier meer over reflexen borrelnoot, niet over reacties in de vorm van beslissingen (bewust of onbewust) die daarop volgen.

Reacties verschillen inderdaad van mens tot mens, maar reflexen zijn bij iedereen hetzelfde. Zo zal IEDEREEN in min of meerdere mate onmiddellijk lichamelijk verstarren/ineenduiken bij een onverwacht hard geluid, niet wegrennen.

Langetermijn-reacties verschillen van persoon tot persoon, maar reflexen zijn bij iedereen hetzelfde.

suvois | 17-04-13 | 13:33

@Mozeskriebels
Als je een IQ van boven de 80 hebt weet je dat dit de verkeerde modus operandi is voor een islamterror aanslag.

Rest In Privacy | 17-04-13 | 13:32

Sano | 17-04-13 | 12:44 | + -2 -
Jij weet wat meer dan de FBI weet dan? Zal het maar melden als ik jou was.
Aangezien de meeste aanslagen van islamisten zijn is het een hele grote kans dat het nu ook het geval is.
Gewoon feiten hoor.

Mozeskriebels | 17-04-13 | 13:30

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een extreemrechtse groepering danwel een zonderling een marathon als doelwit kiest. Die gaan eerder voor overheidsinstellingen, hoge functionarissen of multinationals. (Timothy McVeigh, Theodore Kaczynski, etc)

Het motief voor deze aanslag lijkt me eerder angst willen zaaien in een open samenleving en dat is toch vooral het handelsmerk van moslimextremisten. Snelkookpanbommen worden in de wereld ook eigenlijk in hoofdzaak door moslimextremisten gebruikt. En overigens niet alleen in Azië. In Frankrijk zijn in 1999 en 2012 aanslagen met snelkookpanbommen verijdeld en in beide gevallen betrof het plannen van militante islamisten.

Het zijn ook bij uitstek radicale moslims die de grootste haat jegens de VS koesteren.

harbi | 17-04-13 | 13:30

@van rossum
Je kunt in elk geval niet zeggen dat de politieapparaat/overheid het eerst een paar maandjes op z'n beloop laat gaan voordat het in "opsporing verzocht" komt zoals in Nederland.
Amerikanen zijn misschien een apart volk, maar hebben sommige dingen beter op orde dan wij in Europa.

datzouzomaarkunnen | 17-04-13 | 13:26


Dit ziet eruit als werk van jihadisten.

Gary Gunstone | 17-04-13 | 13:24

TLbuis | 17-04-13 | 13:09 | + 0 -
Leuke collage hoor maar 3 man die elkaar zoeken en daarna allemaal naar dezelfde gozer kijken? Dan ben ik iedere zaterdag in de kroeg een bomaanslag aan het plannen.

Overigens wel een wat beter beeld van hoeveel mensen er stonden, werd me uit de filmpjes minder duidelijk. Valt me dan nog mee hoeveel doden er zijn gevallen, een hoop mensen op een kluitje daar zeg.

Snorro | 17-04-13 | 13:22

Lonestarr | 17-04-13 | 13:08
dat is toch altijd zo geweest? heeft toch niets met dit te maken of wel? je kan altijd met je 2000 kilo wegende SUV een menigte inrijden. vandaar dat ik zeg, als men alleen maar bezig is met "wie" en niet met het "waarom" dan gebeurt het weer en weer en weer

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:22

Ah allemaal mietjes zijn het edjuh. Vroeger bij de guerilla unit van de commando's hadden wij helemaal geen snelkookpannen en rugzakjes nodig. Rectaal brachten wij die kogellagers bij elkaar in. En dan drie bakjes struik chili concarne er achteraan. En dan stelden we ons in rotten van drie op te midden van vijandelijke elementen en lieten onze gestaalde endeldarmen een waar spervuur los. En wij liepen dan gewoon weg. Ja edjuh, dan is er maar weinig te reconstrueren voor de geheime dienst van papoea nieuw guinea. Tjees, zegt edjuh.

Maw, hoog Storm gehalte in de reacties.

maggoo | 17-04-13 | 13:14

Jongens, is toch heel simpel?
Mannetjes onschuldig = melden FBI
Niet melden FBI is schuldig en dus opsporen. Je maakt mij niet wijs als jij niets gedaan hebt, dat jij je niet meldt als je zo prominent op den kiek staat.

MarcS | 17-04-13 | 13:13

@Willianus Wortelus | 17-04-13 | 12:22 |
Dat was mij ook opgevallen. Deze video stond ook op de telegraaf.nl en op een paar andere nieuwssites. Bij de telegraaf is de video gewoon weggehaald na een uur en op de andere nieuwssites is deze video ook weg...... kan iemand deze video nog achterhalen. Ik heb zo'n vermoeden dat hier echt iets op te zien is!

nou_moe | 17-04-13 | 13:08

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:01

Ja dit moet. Als ik dit kan vinden met 30 seconden googelen kan ieder ander dat ook. Als je bovendien de simpliciteit van het geheel, de eenvoudig verkrijgbare ingredienten, en de eenvoud van assemblage in ogenschouw neemt, geeft dat te denken of je je wel in mensenmassa's moet begeven als de ogen van de hele wereld op het event gericht zijn.

Mij ga je er iig niet zien

Lonestarr | 17-04-13 | 13:08

Let op!
Hier komt een traktaat van wijsheid:
Iemand die een bomaanslag pleegt zorgt ervoor dat hij zich verder dan 5m van de bom verwijdert!

Einde van de Domheid | 17-04-13 | 13:05

boards.4chan.org/b/res/473266106#p4733... Daar zijn ze wat verder dan de FBI lijkt het, kan hier natuurlijk geen foto's uploaden maar meneer in het blauw en zijn rugtas matcht niet met de rugtas van de explosie..

TLbuis | 17-04-13 | 13:04

@Lonestarr | 17-04-13 | 12:57
Ask yourself, do you really want this?

rara | 17-04-13 | 13:03

@ Lonestarr
Zwaar strafbaar bezig kerel...

Rest In Privacy | 17-04-13 | 13:02

Ik zie de vorm van een snelkookpan in de ene rugzak,merk HEMA,zie ik met het blote oog.

hekelaar | 17-04-13 | 13:01

@Not Muhammad | 17-04-13 | 12:58 Dader = daders
Blijf het overigens merkwaardig vinden dat de actie nog niet is opgeëist.

Not Muhammad | 17-04-13 | 13:01

Lonestarr | 17-04-13 | 12:57
moet dit nou?

ITEACHYOU | 17-04-13 | 13:01

Als je die laatste link eens doorleest en verder klikt, zie je foto's die je echt aan het twijfelen brengen... Zou kunnen die theorie van die "gekkies".

Prutsert3368 | 17-04-13 | 13:01

moet dit nou?

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:59

@Orator | 17-04-13 | 12:43
Ik kan in uw verhaal komen, maar toch als ik kijk naar de explosie static.dnaindia.com/images/cache/18233...
en de foto van de resten (met name de witte voering) van de rugzak, blijf ik sceptisch.

toetanchamon | 17-04-13 | 12:59

Doe maar cynisch dat de Amerikanen de dader nog niet hebben.
Telkens weer als je denkt dat ze het niet meer kunnen flikken ze het toch. Ben benieuwd wat voor koninklijke behandeling de daders te wachten staat, wanneer Ome Sam ze in de kraag heeft weten te vatten.

Not Muhammad | 17-04-13 | 12:58

Zal me niks verbazen als de regering er weer achter zit

XverderNix | 17-04-13 | 12:58

-weggejorist-

Lonestarr | 17-04-13 | 12:57

Bestwel ouderwets, een magnetron is meer anno nu.

Fred Janssen | 17-04-13 | 12:56

Mensen met een tas bij een marathon......... hmmm verdacht !!

bob de boarder | 17-04-13 | 12:55

Die jongen in het witte t-shirt met blauw petje en blauwe rugzak is niet verdacht?
fredflange | 17-04-13 | 12:19 |

Nee dat zijn de twee broers die beide een onderbeen moeten missen..

beschuitjekaas | 17-04-13 | 12:54

waarom zou je blijven staan? dan kan je net zo goed een bomgordel gebruiken. die tassen zijn neergezet en de daders zijn weggegaan en zeker niet in de buurt van de ontploffing blijven staan is mijn bescheiden mening

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:54

Als je moet gaan kijken naar iedereen die rent, er was nota bene een marathon gaande...

whatsinaname | 17-04-13 | 12:53

Correctie: de man in het blauwe shirt met de blauwe sporttas staat nog wél duidelijk op de foto. De legende zegt dat de BACKPACK op dat moment niet meer aanwezig is.

Tricephalus | 17-04-13 | 12:50

Wat doen die twee finnen uit Krimpen daar bij die marathon?

Prutsert3368 | 17-04-13 | 12:50

Volgens mij zaten op het moment van de ontploffing de daders alweer lang op het vliegtuig, auto, trein etc. De snelste lopers van de marathon doen er ongeveer 3 1/2 uur over. Als je dus in het eerste uur een rugzak ergens neer zet en wegloopt is het kat in het bakkie. De man op de foto is waarschijnlijk militair of politieagent geweest en houdt gewoon zijn kop erbij. De rest van de toeschouwers krimpt ineen na de bomexplosie maar hij denkt alleen maar aan wegwezen van de plek des onheils.

Schweinchen Dick | 17-04-13 | 12:49

rara | 17-04-13 | 12:45
alleen van de aanslag op Kosto

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:49

Duidelijk bewijs, dat zijn Achmed & Mohammed uit Boston de pannenverkopers....

Megalomaantje | 17-04-13 | 12:47

Vanwege het amateurisme van deze "bommer", denk ik meer aan een plaatselijke gek. Zo eentje in een trailer die getrouwd is met zijn zus. Aluminium hoedje op.

oeleboele | 17-04-13 | 12:46

“The person who did this is someone’s friend, neighbor or relative"

Ik heb ook vrienden en familie, ben ik nu verdacht?

rara | 17-04-13 | 12:45

@ Mozeskriebels
Alleen waren dit geen arabieren... -.-
Terug naar stormfront met jou.
Ik gok persoonlijk op de NRA gekkie hoek.

Rest In Privacy | 17-04-13 | 12:44

Op de laatste pica staat morsige meneer links achterin vlak bij man in zwart jack met zonnebril.

Welles! Nietes! | 17-04-13 | 12:43

toetanchamon | 17-04-13 | 12:27 |
Dan heb je een beetje een verkeerd beeld van de fysische wereld. Het is geen hele rugzak die je ziet. Dat zou pas onmogelijk zijn. Met de explosie knalt de rugzak uit elkaar en dat gebeurd niet in duizend en één stukjes. De stof breekt op punten waar het het meest belast wordt en/of het meest zwakke is. Niet op elke vierkante millimeter komt evenveel druk. Niet elke vierkante millimeter is even sterk. Er kunnen dus vrij grote stukken rugzak terug te vinden zijn. De stukken vliegen met grote snelheid weg van de explosie, en die enorme druk is nog altijd sterk genoeg om ledematen af te rukken. Het is niet zo dat als iets ontploft er dingen verdwijnen, al zullen er ook stukjes rugzak zijn die men nooit meer terug zal vinden.

Orator | 17-04-13 | 12:43

Dat nog niemand zich bekend heeft gemaakt, kan een paar dingen betekenen denk ik.

- Een individu heeft dit gedaan en is zelf gewond (of dood)
- Een individu heeft dit gedaan, is dus gestoord, maar durft zich nu niet bekend te maken.
- Een groepering heeft dit gedaan en heeft nog meer op de rol staan.

breakingnews | 17-04-13 | 12:42

Al die foto's zeggen me maar één ding: niemand heeft ook maar enig flauw idee wie het gedaan heeft, waar ze naar moeten zoeken, et cetera. Jammer, let's catch the basterd(s)!

Liroy | 17-04-13 | 12:42

Als men alleen maar bezig is met het "wie" en niet met het "waarom" gebeurt het binnenkort weer en weer en weer en weer en weer

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:40

Waarom is de groene pixel vandaag geel ??

Piet_Snot | 17-04-13 | 12:40

@de grote Anti | 17-04-13 | 12:33 |
Dat laatste zou zomaar kunnen hoor, genoeg gekken op internet die het 'recht' in eigen hand menen te moeten nemen.

Ronman2k | 17-04-13 | 12:40

Voortaan bij grote festivals maar uit de buurt blijven van Arabische figuren, vooral als ze een grote rugzak bij zich hebben.. Maar zal wel weer extra veiligheidsmaatregelen opleveren dat de politie opeens bij iedereen in zijn spullen mag gaan kijken. Ook al ben je gewoon een autochtone Nederlander.
denk dat je het sowieso niet kan stoppen, als ze een aanslag willen plegen moet je dat toevallig van tevoren opvangen anders is het onbegonnen werk.
De enige die er last van hebben zijn weer juist de mensen die er niets mee te maken hebben.
Zo is het reizen per vliegtuig ook zoveel leuker geworden.
Alles door de fijne islam, het geloof van de vrede.

Mozeskriebels | 17-04-13 | 12:39

Dan nog, op de eerste foto staan nog 4 mensen met petjes, een roze, een paarse, een blauwe en een groene. "Seems to be all the guys with caps are missing on the second pic".

Wat hadden zij onder hun petje, een aluhoedje of niet?

breakingnews | 17-04-13 | 12:39

Tja,dit ga je krijgen!Hoorde ook al op het nieuws dat dit een Aziatische manier van bommen maken is,waarmee de links snel gelegd is!Denk zelf nog steeds dat een kleine behoorlijk linkse partij is,extreem rechts zou kunnen maar lijkt me minder aannemelijk,evenals dat ik niet denk dat dit moslims zijn!Wat betreft de alu hoedjes theorie,tja wat me wel bevreemd is dat nog steeds geen enkele groepering zich kenbaar gmaakt heeft en de Amerikanen met hun veiligheidsdiensten nog geeneens een richting suggereren?!!

Djenghiz_ken_net | 17-04-13 | 12:39

@Godsammekraken | 17-04-13 | 12:19 | + 4
"hahaha ain't war hell?"

Beerbong | 17-04-13 | 12:39

We zien een foto van iemand met een rugtas. Foto genomen van de achterkant.

Daarna zien we een foto van dezelfde meneer van de voorkant genomen, we zien z'n rug niet en kunnen de rugtas (met zwarte banden op de schouders) ook nooit zien. Welke totaalmalloot zet daar bij "Backpack seems to be missing"?

Waarom, omdat je 'm niet ziet op de foto, hoewel dat ook uberhaupt niet kan? Waarom zetten we er ook niet bij "Shoes seems to be missing"?

breakingnews | 17-04-13 | 12:37

@ Air van Boven Dorens | 17-04-13 | 12:26 |

Ik dacht ook direct aan Dutroux als dader, maar naar verluid verblijft die momenteel in België en bovendien schijnt hij onder huisarrest te staan.

Ronman2k | 17-04-13 | 12:36

Ik lees geen een echte aanwijzing. Ik zie zoveel mensen met rugtassen op de foto, en dat deze op de tweede foto niet te zien is is niet zo gek, omdat de 'verdachte' een zwart shirt aan heeft en de bandjes van de zwarte rugtas dus, zeker op zo'n vage foto niet goed te zien zullen zijn. En als wegrennen van een explosie je verdacht maakt kunnen ze nog wel even aan de slag daar bij de FBI.
Verder ben ik ook maar een amateur en alles wat ik 'weet' komt van de TV, net als 99.99% van mensen op het internet. Laat de professionele rechercheurs lekker hun werk doen en als ze een duidelijke verdachte hebben kunnen de foto's op internet worden gegooid ter opsporing. Dit leidt alleen maar tot onzinnige speculatie en een mogelijke heksenjacht op iemand die er niks mee te maken heeft, zoals we hier op GS al een keer hebben meegemaakt.

H.Stiglitz | 17-04-13 | 12:36

aardappelninja | 17-04-13 | 12:31
nee, in stukjes

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:36

Dat iemand zich anders dan de meute gedraagt in een panieksituatie betekent waarschijnlijk dat hij een vooropgezet idee heeft gehad hoe te handelen, waarschijnlijk dus los van de groep.

ZSU-23-4 | 17-04-13 | 12:35

@Ronman2k | 17-04-13 | 12:28
Als zij een bezoekje krijgen van de fbi en er bij hun thuis geen bom-recepten of andere vreemde zaken liggen dan hebben zij niets te vrezen lijkt mij.
Of dacht je dat het 'volk' ze ging aanpakken?

de grote Anti | 17-04-13 | 12:33

borrelnoot | 17-04-13 | 12:17 |
Het gaat niet om het wegrennen, maar om het verschil in gedrag. Dat de persoon tussen alle andere mensen afwijkend gedrag vertoont dan is dat verdacht. Het is nog niet gezegd dat men de dader is, het is alleen verdacht. Groot verschil.

Orator | 17-04-13 | 12:32

Boem = Ho Zitten de chinezen hierachter?

cat22 | 17-04-13 | 12:32

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-04-13 | 12:24
De GS-plugin maakt er Kubrick Park van...

Godsammekraken | 17-04-13 | 12:32

toetanchamon | 17-04-13 | 12:27 |
De rugzak scheurde al kapot, toen de deksel van de snelkookpan afschoot, denk ik. De letselschade aan mensen is veroorzaakt door rondvliegend staal, denk vergelijkbaar met een groot hagelgeweer van dichtbij, niet overal komen de fragmenten terecht, maar in een konische vorm?

ZSU-23-4 | 17-04-13 | 12:31

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:30 | | Reageer+ |
Op een tapijt?

aardappelninja | 17-04-13 | 12:31

Bamzaaiert | 17-04-13 | 12:26
nee, dan zouden ze een mond van oor tot oor hebben

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:30

Het leven van een eerzame crimineel wordt er niet eenvoudiger op met al die iGadgets en internetfora.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 17-04-13 | 12:30

Als het een moslim was geweest zou je m voorbij zien vliegen, niet rennen....

ITEACHYOU | 17-04-13 | 12:30

Die morsige meneer lijkt op tom cruise met een baard.

Kate123 | 17-04-13 | 12:29

Toch wel wat dubieus om zomaar wat mensen verdacht te maken die toevallig een rugzak bij zich hebben.
Je zult als onschuldige maar omcirkeld zijn op zo'n pica van het publiek.

Ronman2k | 17-04-13 | 12:28

@toetanchamon | 17-04-13 | 12:27 | + 0 -
Ze hebben ook de stukjes batterij, de ontsteker en de bedrading er uit weten te vissen. Jammer dat GS niet die foto heeft.

LangeTijdGeleden | 17-04-13 | 12:28

Die 'morsige meneer' lijkt verdraaid veel op een zekere Henk die op Texel woont.

oranjeblanjeblue | 17-04-13 | 12:27

Met de kracht van de explosie, die ledematen afrukt is het voor mij onmogelijk dat een stuk rugzak het overleeft zoals op de laatste foto.

toetanchamon | 17-04-13 | 12:27

Die morsige meneer lijkt op Dutroux...

Air van Boven Dorens | 17-04-13 | 12:26

Die ene in dat blauwe jasje lijkt 'he pssst meisje....' te zeggen..

Snackbar van Allah | 17-04-13 | 12:26

Ze hebben ook geen blik geworpen op de hele marathon... Zaten constant aan de telefoon. Eerdere beelden kan je zelfs zien dat ze eerst naar elkaar aan het zoeken waren alvorens ze opeens een uur later weg zijn gelopen ZONDER rugtassen.

Zo jammer dat het weer Arabieren moeten zijn... Nu maar hopen dat hun 'opvallende' gedrag gewoon een andere reden had en dat het iemand anders/andere groepering is.

LangeTijdGeleden | 17-04-13 | 12:26

*natte vinger in lucht steekt*

Ja, dat zijn de daders.

de grote Anti | 17-04-13 | 12:26

op een briefje dat het palestijnen uit canada zijn.

Bamzaaiert | 17-04-13 | 12:26

De video is op.

--neus-- | 17-04-13 | 12:26

Morsige Meneer is gewoon Vieze Fur van JvT!

RuffRydert | 17-04-13 | 12:26

Yolocaust.

SpekJood2.0 | 17-04-13 | 12:26

Wegrennen als de boel ontploft. Ja, dat is inderdaad verdacht. Ik blijf altijd gewoon afwachten of ik graakt wordt en of er misschien nog meer bommen afgaan.

Vogelbeest | 17-04-13 | 12:25

Lijkt mij dat de verdachte - er vanuitgaande dat het niet de bedoeling was een zelfmoordaanslag te plegen - al lang en breed was gevlucht VOOR de bom ontplofte. Dat hij in beeld wegrent na het ontploffen van de rugzak, met gevaar voor eigen leven, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Eric Blair | 17-04-13 | 12:24

Die met witte pet en zwarte rugzak is duidelijk een fin!

Armageddon | 17-04-13 | 12:24

@Godsammekraken 12:14
Same episode:
"... Confess confess U murdering murderer!!!"

AshleyJ"Ash"Williams | 17-04-13 | 12:24

Sta je dan met je kop op internet, terwijl ze misschien gewoon stonden te wachten tot hun vrienden de finishlijn bereikten. Beetje zielig dit.

nietzofotograferen | 17-04-13 | 12:24

Kan me niet voorstellen dat ze ongezien op de dag zelf een tas in de prullenbak zouden verstoppen. Ik neem aan dat het sowieso een dag/nacht ervoor gebeurd moet zijn. Maarja hoe zorg ik dat de FBI dit leest..
obama/bomb/kidnapping/alqaida
Zo ook weer gebeurd

Mafijayo | 17-04-13 | 12:23

Maar wat zijn het?
Soort Oezbeken ofzo?

ZSU-23-4 | 17-04-13 | 12:23

Ik zei het al : studenten.

Barbarous_Relic | 17-04-13 | 12:23

Hopelijk pakken ze die ashole snel op en kan me niet schelen wat ze er voor moeten recontrueren.
Al zouden ze er de reet van Patricia Paay van voor de Eerste Wereldoorlog voor moeten nabouwen.

ZSU-23-4 | 17-04-13 | 12:22

Nu komt het wel goed uit, dat Big Brother Is Watching You. Alles is vastgelegd, nu een kwestie van tijd voor ze gepakt worden.

antagonist | 17-04-13 | 12:22

De poep gaat de ventilator raken daar, en hard ook als blijkt dat de daders getint zijn...

oranjeblanjeblue | 17-04-13 | 12:22

Iedereen rent weg bij de explosie, maar de Arabier is weer de verdachte, netjes hoor. Het zou pas verdacht zijn als iemand niet wegrent bij een explosie.

Langedikke | 17-04-13 | 12:20

Ik zou ook wegrennen .....

Hobbykip | 17-04-13 | 12:20

@borrelnoot | 17-04-13 | 12:17
"If they run they are VC. If they stand still they're well-disciplined VC"

(You should do a story about me some time!)

Godsammekraken | 17-04-13 | 12:19

Oei donkere huidskleur, hier gaan de amerikanen op springen

Caspertjuuh | 17-04-13 | 12:19

Die jongen in het witte t-shirt met blauw petje en blauwe rugzak is niet verdacht?

fredflange | 17-04-13 | 12:19

Ik zie het al: Keyzer Soze

nielsjuuh23 | 17-04-13 | 12:18

Je bent dus tegenwoordig al verdacht als je wegrent. Waar de fuck slaat dat nou weer op. Dat is ook het eerste wat ik zou doen kort na een explosie. Dit is weer nieuws, om maar nieuws te brengen.

borrelnoot | 17-04-13 | 12:17

Voor aluminiumhoedjes is er overigens ook weer van alles om over te speculeren.
Quote: Door de aanslagen in Boston is er relatief weinig aandacht voor het rapport en dat komt zowel de Republikeinen als de Democraten eigenlijk wel goed uit. Omdat zowel George W. Bush als Barack Obama worden aangewezen als verantwoordelijken, heeft geen van beide partijen er belang bij dat het uitgroeit tot een politieke kwestie.
--> www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND...

Diareeremmer | 17-04-13 | 12:17

Volgens mij was het "some Puertorican guy".

Godsammekraken | 17-04-13 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken