Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Livedebat. Dit is uw land

hondjewafwafwaf.jpg Nederland las in december de nieuwskop 'pakkans nagenoeg nihil' en haalde vermoeid de schouders op. Want vertel eens wat nieuws. Niemand heeft wetenschappelijke onderzoeken en bureaucratische statistieken met tientallen bijlagen vol tabellen nodig om te weten dat er in dit land sinds 1945 geen gestolen fiets meer is teruggevonden. Wat moet je überhaupt met glasheldere CBS-statistieken over geweldsdelicten, overlast en criminaliteit door Bepaalde Groepen in de Samenleving als de 'aanpak' debattair verzandt in de discussie of je dat probleem wel een probleem mag noemen. Wat heeft het voor zin om 's werelds meest succesvolle zakkenrollersteam toe te juichen als je weet dat ze doorlopend Vangen & Vrijlaten aan spelen zijn, terwijl Brussel arbeidsmarktverdragen sluit waarmee ze het hele continent bij Oost-Europa optillen, om het leeg te schudden boven het weerloze Westen. Hoe kun je met droge ogen aan de Kamer schrijven dat er in 2017 nog 'maar' 65.000 inbraken mogen zijn als een bij een inbraak gestolen iMac zijn exacte GPS-locatie door staat te piepen vanuit 020-Gaza, maar geen enkele agent eens een kijkje kan/mag/wil gaan nemen. Omdat we doen alsof Nederland een democratie is, gaat een kort sprekerslijstje in 3 minuten per persoon afschuw, onbegrip en een verlangen naar daadkracht veinzen. Zodat het gegeven 'pakkans nagenoeg nihil' officieel kan worden gearchiveerd onder het kopje 'opgelost'. Live. Op DITLANDISONSLAND24.

Reaguursels

Inloggen

Huh ik zit te luisteren naar die VVD'er(live) zegt hij om 12.58 een zin die om 12.54 op Twitter van een andere VVD'er staat

dedwarsligger | 17-04-13 | 13:01

Ik zag gisteren op het nieuws dat (ogendicht)Opstelten flink op zijn muil is gegaan met de aanpak van jeugdbendes en overige criminele "gasten".
Het komt er dus op neer dat wij hier dankzij het pappen en theedrinken in de moskeebeleid nu alleen maar achter de feiten aanlopen. Er wordt (eindelijk) 1 bende opgerold, worden er 2 nieuwe opgericht door broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes. Ze worden al getraind/gerecruteerd voordat ze van de lagere school afkomen.
Het valt toch echt wel op dat het hier wederom een bepaalde groep import dubbelpaspoorters betreft welke nog beter beschermd worden dan dieren die op de lijst van uitsterven staan door die linkse geitewollensokkenzakkenvullers in Den Haag.
Het wordt tijd dat wij, enkelpaspoorters, eens bijles gaan geven aan die Haagse theeleutende linkse GWS figuren. Dan begrijpen ze hopelijk dat rifratten en ongedierte niet onder de beschermde diersoorten horen.
En als die rifratjes eindelijk eens veroordeeld worden , gelijk hun en hun hele familie kaalplukken.
Met die opbrengsten kunnen er meer smerissen aangenomen worden die wel ballen hebben om die gasten aan te pakken en met enig inzicht ook een gestolen laptop in een flat traceren en die gasten arresteren.
Ik ben geen rechercheur of detective, maar wedden dat het die flat is waar die schotel aan het balkon hangt!

effe vissen | 16-04-13 | 23:12

Een flatgebouw is geen exacte locatie van rossem. Jij hebt er natuurlijk geen bezwaar tegen dat 5 agenten je huis doorzoeken omdat de mac finder aangaf dat er zich een mac exact in jouw huizenblok bevind. Leuk, als je net met je wijf in de ochtendjas voor de tv zit.

ratim | 16-04-13 | 22:45

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-13 | 17:57 |
Als ik zelf een Roma zigeuner in Roemenië zou zijn, nooit heb leren lezen of schrijven, nooit ook maar een cent van mijn overheid ontvangen noch enige andere steun.
---------------
Dat is een onjuiste bewering. Ik ben zelf twee keer in Roemenië geweest tijdens het Ceaușescu-bewind. Zigeuners werden daar toen in het kader van de maakbare samenleving door de communisten positief gediscrimineerd. Er werden hele dorpen/wijken vol huisjes, die beter waren dan die van de meeste boeren, voor ze gebouwd. Ik heb ze gezien in vrijwel nieuwtoestand en drie jaar later in zowat slooptoestand. Hetzelfde deed zich voor in Hongarije, Joegoslavië en Tsjechië-Slowakije.

WirMachenMusik | 16-04-13 | 21:57

ecologiste | 16-04-13 | 20:33 |
De macht is heel erg groot bij onze socialistische heilstaat onder aanvoering van de linkse staatsomroep en de rest van de media die alleen maar kan nablaten wat er voorgekauwd wordt. Kritiekloos, ruggengraatloos en laf is het journaille die het volk misleidt door niet onafhankelijke berichtgeving de verspreiden. Degene die echt kritiek uiten worden gelijk met een "cordon" gestraft!

lanexxx | 16-04-13 | 21:20

De traditonele linkse en rechtse elite heeft elkaar omarmd en sindsdien is het helemaal gebeurd met ALLE effectiviteit ten behoeve van de bevolking, NIET ten behoeve van beide elites die het o zo goed hebben hier. En nu hebben ze ook nog samen een kabinet. Gluiperds, lafbekken en luiwammesen die zich baden in weelde. Onze taart wordt steeds dunner maa hun slagroom steeds dikker. Je komt er niet meer doorheen.
Roemer heeft het geprobeerd en begon over de 3% die niet heilig was en prompt zakte hij tientallen procenten en kwam Samsom aan de macht. Nu vind ook het kabinet dat 3% niet heilig is; hoe kan dat? Greet is verdoemd. Er zijn geen alternatieven en dat weten de ratten. We zitten in hun val, we zullen tot op het bot uitgemolken worden. Ik hoor helemaal geen oppositie. Het enige wat we voorgeschoteld krijgen is Pechold en Buma. En als Roemer komt dan kan hij slechts wat stamelen over de zorg. Greet wordt helemaal geen platform meer geboden. Het is zo doorzichtig, maar minimaal de helft van de NL-ers is te stom om het te begrijpen. Nogmaals hopeloos, redeloos, reddeloos.

ecologiste | 16-04-13 | 20:33

In tegenstelling tot het geld, de energie, aandacht, man-uren, privacy etc. besteed aan 'terrorismebestrijding', heeft de werkelijke veiligheid van de burger hier duidelijk geen aandacht.

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-13 | 20:23

ecologiste | 16-04-13 | 18:36

In de noordelijkste Duitse deelstaat is het opsporingspercentage zelfs 74% tegenover een schamele 14??? procent in nederland. Met zulke cijfers zou je toch de ogen uit je kop schamen als politieagent. En als je er een correctie op doet van mensen die zichwelf aangeven kom je waarschijnlijk op slechts 10% als oplossingspercentage uit.
Hiwer een klein stukje uit een artikel uit 2003 en er nog niets ten voordele veranderd.
" De Nederlandse politie zou veel meer tijd moeten besteden aan opsporing, wordt weleens betoogd. Wij moeten een voorbeeld nemen aan de Duitse collega's, die boeven vangen als prioriteit hebben. Het 'Broodjeswinkelarrest' uit 1950 laat zien dat de plicht tot het vervolgen van elk geconstateerd strafbaar feit verspilling van politiecapaciteit is.
Op donderdag, 17 juli 2003 werd Nederland via de televisie op Nederland 3 vanaf 21.15 uur door de Vara in het programma 'Zembla/Daders onbekend' herhaaldelijk geïnformeerd over het lage percentage (14) door de politie opgeloste misdrijven in Nederland. Dit percentage zou in Duitsland drie keer zo hoog zijn. In beeld verschenen enkele politieambtenaren uit Utrecht, Zutphen en het Ruhrgebied, officier van justitie mr. F.Teeven, advocaat mr. P.Doedens, de Utrechtse korpschef mr. P. Vogelzang en hoogleraar rechtswetenschap prof.mr. P. Tak. Geattendeerd werd op het hanteren van een prioriteitenlijst ten behoeve van de opsporing.
Voorbeeld
De heer Tak stelde dat de Nederlandse politie veel meer zaken zou kunnen oplossen als men voor een andere werkwijze zou kiezen. Hierbij werd de Duitse politie als voorbeeld gesteld in die zin dat men bij onze oosterburen efficiënter te werk gaat omdat daar de verplichting bestaat om achter een strafbaar feit aan te gaan. De insteek van de Duitse politie zou zijn: 'wij moeten boeven vangen!', die van de Nederlandse politie: 'we kunnen boeven vangen, maar we hoeven niet want we hebben ook nog veel ander werk, zoals buurtpolitie, preventie, voorlichting op scholen, de zorg voor drugsverslaafden en geestelijk gestoorden. Dat gaat allemaal af van de tijd die de politie kan besteden aan de opsporing', aldus de heer T". www.websitevoordepolitie.nl/archief/op...

Schweinchen Dick | 16-04-13 | 20:11

Zodra in NL de burgemeester een verkiesbare functie is dan moet je eens kijken hoe snel de politie echt naar de burger gaat luisteren

BASinnic | 16-04-13 | 19:30

Ben nu 58 jaar fiets gebruik ik dagelijks en nooit is er in de 58 jaar een fiets van mij gestolen, wel gebruik ik altijd twee sloten het fietsslot en een losse om ergens aan vast te zetten.
Of dat het is ik weet het niet, maar wel voor menigeen een tip.

gebrokenvleugel | 16-04-13 | 19:16

Hier pak aan
"Mit 96,1 Prozent war die Aufklärungsquote bei Mord und Totschlag und mit 94,7 Prozent bei Rauschgiftdelikten ebenfalls hoch".

ecologiste | 16-04-13 | 18:37

In D is men veel gründlicher en dat komt omdat men gewoon echt wil aufklären. In NL zijn de bestuurders daar niet mee bezig, slechts met hun image daar zijn ze mee bezig en het kan hun geen donder schelen hoeveel mensen verminkt worden, hoeveel mensen bestolen of gestoken of vermoord worden tenzij de bestuurders er zelf mee geconfronteerd worden. Gezellige polderaars met riante salarissen en wanneer er wat klokkenluiders rondlopen keihard wegtrappen.
Nee in D wordt er echt gewerkt maar dat kan onze verwende rijke luis kindjes elite niet meer noch onze kuch "recht-door-zee" socialisten van PvdA-huize. Beide elites hebben elkaar gevonden en teren op de rest van de gemeenschap als vette room op een dunne taart.
Hier de cijfers uit D
Aufklärungsquote in Städten ab 200.000 Einwohner (Beispiele):
•Augsburg: 70,7%
•Erfurt: 66,4%
•Chemnitz: 63,9%
•München: 60,4%
•Frankfurt a.M: 59,5%
•Duisburg: 52,6%
•Berlin: 46,1%
•Köln: 44,6%
•Hamburg: 44,3%
•Düsseldorf: 44,1%
•Münster: 43,0%
www.polizei-dein-partner.de/service/pr...

ecologiste | 16-04-13 | 18:36

Bakito | 16-04-13 | 16:59
Heb je het nou over je hond of over je wijf? ;-)

Smarties | 16-04-13 | 18:00

Als ik zelf een Roma zigeuner in Roemenië zou zijn, nooit heb leren lezen of schrijven, nooit ook maar een cent van mijn overheid ontvangen noch enige andere steun. Als ik elke dag mijn kostje bij elkaar moest scharrelen op vuilnisbelten of op straat. Als iedereen van mijn Roma familie in een krottenwijk woont waar alcoholisme, lijmsnuiverij, incest, kindermisbruik, geweld, misdaad etc. aan de orde van de dag zijn en de kinderen hun eigen plek in de riolen van de stad hebben gecreëerd. Als ik een onaangepaste levenswijze had in zelfs (haast nog) een 3e wereld land qua sociale voorzieningen.... En als dan de grenzen met bv Nederland open gingen, waar direct een woning, gratis gezondheidszorg, uitkering etc. mogen worden aangevraagd.... Dan stonden mijn eigen koffers ook al klaar.

Wat je je hierbij af mag vragen is of ons politiekorps hierop is voorbereid. Helaas moet ik stellig concluderen dat dat hier absoluut niet het geval is. Maarja, die EU-trein moet door.

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-13 | 17:57

Kijk daar heb je een heel fatsoenlijke marokkaan.

Supermatthijs | 16-04-13 | 17:55

Bakito | 16-04-13 | 17:50 | + 1 -

Plusje voor Bakito.

Supermatthijs | 16-04-13 | 17:52

@André van Delft | 16-04-13 | 16:48

Nou lekker bezig Andre, weer 3 dienders overspannen.

maggoo | 16-04-13 | 17:51

Ik heb geen zin om mijn hele leven door te brengen in boosheid over de schandalig lage pakkans. Gewoon geen zin in een leven van machteloos ressentiment tegen een totaal onverschillige overheid. Dus ik wil ik hier ook niks meer over zeggen, want dat heeft geen zin. Geldt trouwens voor de hele politiek. Ik volg het nog wel, maar alleenmaar ter vermaeck. Het is een klucht.

Van Duyvenbode | 16-04-13 | 17:51

In belangrijker news: Rabobank weer offline na DDos?

Thechronicles | 16-04-13 | 17:51

@Supermatthijs | 16-04-13 | 17:43
Ghehe, goede analyse.

Bakito | 16-04-13 | 17:50

@Jackanders | 16-04-13 | 17:29
Idd en graag met Oeps!stelten achterop z'n trekhaak.

Welles! Nietes! | 16-04-13 | 17:49

Ah nieuwe eufemiserende term voor Marokkanenprobleem van Opstelten: 'De Marokkaanse oriëntatie van jeugdcriminaliteit'.

WirMachenMusik | 16-04-13 | 17:46

Het volks krijgt het bestuur dat het verdient. Dus nu niet piepen. Wat we nodig hebben is guurrechtse repressie. Te financieren door o.a. twee NPO-netten op te doeken. En een leider die de wind eronder houdt. Van die dingen dus.

Koonkluk Huis | 16-04-13 | 17:45

Zegt ie nou "MArokkaanse jeugdbendes??" Eindelijk!!

Crematorium-de-Asbak | 16-04-13 | 17:44

En het weer is kudt en feyenoord weer geen kampioen en dat is allemaal de schuld van de politiek. En het eten is straks vast ook niet lekker.

Supermatthijs | 16-04-13 | 17:43

@WirMachenMusik | 16-04-13 | 17:34
Ow, die uitspraak is van een topambtenaar van het OM.
Eerlijke vent.

Maar eerlijke mensen worden geen minister.

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:40

@André van Delft | 16-04-13 | 17:30

Jeugdbendes, gegoochel met de cijfers.

NOS
15 april 2013
Probleem van jeugdbendes hardnekkig
Eind 2010 waren er 89 jeugdbendes. Er zijn er 45 verdwenen, maar er zijn ook 34 nieuwe criminele groepen bijgekomen. 25 jeugdbendes uit 2010 bestaan nog.
nos.nl/l/495972/t

NU.nl
15 april 2013
Het aantal criminele jeugdbendes bedroeg in 2009 nog 92.
Nederland kende eind vorig jaar 976 jeugdgroepen, waarvan 731 hinderlijke, 186 overlastgevende en 59 criminele. Dat is een daling van 16 procent ten opzichte van 2011 en van 46 procent vergeleken bij 2009.
www.nu.nl/binnenland/3398655/jeugdbend...

NU.nl
5 juli 2012
In totaal werden begin 2012 nog 1165 jeugdgroepen geteld. Daarvan waren er 878 hinderlijk, 222 overlastgevend en 65 echt crimineel. Dat is een daling van 24 procent van het totale aantal problematische jeugdgroepen in vergelijking met 2010 en met 34 procent ten opzichte van 2009.
www.nu.nl/binnenland/2852496/nieuwe-je...

drs.Nee | 16-04-13 | 17:39

Dit is het land waar het Vorstenpaar vijf keer de Balkenende-norm toucheert... en waar de media dat goedpraat door te wijzen op de 'miljardenorders' die onze koning(in) altijd in de wacht wist te slepen. Alsof Hirohito permanent op wereldtournee is en Japan nog nooit iets heeft geëxporteerd.

Ja nee, geen mening | 16-04-13 | 17:39

@La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:33
In Safari lijkt het stabieler dan in Chrome, maar Ivo Dikkerdak viel bij mij net even stil.

André van Delft | 16-04-13 | 17:38

@drs.Nee | 16-04-13 | 17:31
Ah, die uitspraak was vast van Bontes.

Hij heeft gelijk, maar gelijk hebben en gelijk krijgen...
Enfin, jij weet.

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:36

@Desmoulins | 16-04-13 | 17:25
Dramaqueen

Bakito | 16-04-13 | 17:35

"De kans dat een dader bij het OM terecht komt is kleiner dan dat een afzonderlijke spermacel een eitje bevrucht."
Uitspraak van een topambtenaar van het OM.
"Dus u rapporteert over het topje van de ijsberg" aldus, jawel, een D66'er.
Opstelten: 'Ja u hebt gelijk, maar ....

WirMachenMusik | 16-04-13 | 17:34

Opstelten: de nieuwe draaiorgel...

duitse herder | 16-04-13 | 17:34

@André van Delft | 16-04-13 | 17:30
Ik gebruik chrome. Ook vier keer geprobeerd.

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:33

Opstelten wil graag goede aangiftes, zegt hij. Intussen wordt het de burger zo goed als onmogelijk gemaakt aangifte te doen, en anders leidt het nog maar in 1,8% van de gevallen tot een veroordeling.

André van Delft | 16-04-13 | 17:32

Ik word hier allemaal zo moe van.
@GS, als jullie volgende week nu eens alleen maar positief nieuws brengen.
Zal niet mee vallen, is eigenlijk best wel een opgaven.
Om niet te zeggen onmogelijk maar het is het proberen waard.

in de hinterklappe | 16-04-13 | 17:31

Enfin, beter dat ik niet ga kijken.
Teven of Opstelten zullen wel weer met een lulverhaal komen, wie immer.

Net zoals hun voorgangers, aan wie Nederland dit te danken heeft.

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:31

@La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:27
Uitspraak over de pakkans: De kans dat een dader echt bij de strafrechter komt is kleiner dan een eitje bij de sperma.

www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena... …

drs.Nee | 16-04-13 | 17:31

@La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:27
De stream met het faaldebat over de faalpolitie faalt. Iets met onze overheid.

Probeer in Chrome, Firefox, Safari etc. Voor mij werkte het bij de vierde poging.

André van Delft | 16-04-13 | 17:30

@Welles! Nietes! | 16-04-13 | 17:24
Dat hij het daar op uit laat draaien zegt genoeg.
De lul had al lang uit zichzelf moeten vertrekken, met de staart tussen de benen.

Jackanders | 16-04-13 | 17:29

@ITEACHYOU | 16-04-13 | 16:50
Nee,hoezo?

pinda | 16-04-13 | 17:27

Ik krijg die stream niet geopend. Waarom wordt dit debat niet uitgezonden via politiek 24, vraag ik u af?

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:27

Zoveel belangrijke dingen die beter kunnen/moeten in dit land ! ... maar nee, 'we' maken ons meer druk om het wel/niet oplaten van milieuonvriendelijk ballonnetjes en of het koninklijk huis belasting moet gaan betalen.
Gut te gut waar zijn we mee bezig ?!?! om je kapot te schamen zo nu en dan.

RugOp81 | 16-04-13 | 17:26

Dit is geen land meer. We zijn een vrijhaven, wingewest voor oncontroleerbare krachten die iedere notie van de natiestaat langzaam zal vernietigen. Een geheel continent compleet in de ban van idealistische hersenspinsels die als experiment worden toegepast op de murw gebeukte massa.

Desmoulins | 16-04-13 | 17:25

Ik zou em gelijk een paar klappe op ze rotbek geve

Bontkraagje | 16-04-13 | 17:22

Ze houden maar wel mooi rekening met de dementerenden onder ons.

"Hier volgt informatie over de vergadering van de tweede kamer, de vergadering van de tweede kamer is op dit moment geschorst"

Jackanders | 16-04-13 | 17:18

@Mark Smith | 16-04-13 | 16:46
Zegt hij in zijn dorp waar nooit iets gebeurt.

Pas maar op. Stedelingen en winkeliers hebben zich steeds beter beveiligd, dus loont het voor het dievengilde en roofovervallers om naar dorpen te gaan en daar de boel leeg te roven, met of zonder geweld.

Kan jou ook gebeuren. Kijken hoe jij dan lult.

La Vie En Rose | 16-04-13 | 17:16

@Kaas de Vies | 16-04-13 | 17:04
"Dieven zijn goed want zij stelen van de rijken", vernam mijn moeder 30 jaar geleden op de Sociale Academie in Amsterdam.

André van Delft | 16-04-13 | 17:16

@Mark Smith | 16-04-13 | 16:46
Ah, goede oplossing.

Privaat wapenbezit; zodat de gemiddelde mocro door heeft dat bij mij inbreken eindigt in een kogelregen, waardoor het voor hen niet meer de moeite waard is om in te breken!

Goed plan!

dlseth_ | 16-04-13 | 17:16

Clowns...

duitse herder | 16-04-13 | 17:15

Pakkans is nihil. En voor die paar procent die wel gepakt wordt is de strafkans ik ook nihil. Waardoor de kans op recidive weer juist heel groot is. Dit levert een groot aantal veelplegers op, die dan door onze overheid keurig op een lijstje gezet worden om te begeleiden naar een woning en een baan. Snapt u het nog?

Afgeschminkte Bassie | 16-04-13 | 17:14

Marcouch wil "oog voor diversiteit", een eufemisme voor discriminatie.

André van Delft | 16-04-13 | 17:14

Mark Smith | 16-04-13 | 16:46
Wat heb jij misdaan dat je ze zelfs bij Indymedia niet meer kunnen luchten?

milky bar | 16-04-13 | 17:14

Als eerste wiet legaliseren, spaar je in één klap minimaal een kwart aan politietaken uit. Nog een zwikkie onzinregels schrappen en je gaat richting de helft.

Moishe Pipik | 16-04-13 | 17:13

Marchouch zegt dat er meer marokkanen bij de politie moeten, dan komt het vanzelf wel goed.

TunaTown | 16-04-13 | 17:12

Politici voeren een serieus debat over 'pakkans' als de hoogste baas van Justitie, zich jarenlang vergreep aan kinderen en een eerlijk onderzoek altijd geblokkeerd is door... politici??? Boter op hoofd, bananenrepubliek, klassejustitie, dubbele agenda's, landverraders. Dat is ons land.

War On Errorism | 16-04-13 | 17:12

Lekker verhelderend voor zichzelf sprekend stuk idd van Rossem!Volgens mij snapt niemand inderdaad ergens nog wat van!*zich ondertussen afvraagt of Opstelten op deze "target"afgerekend kan worden...*

Djenghiz_ken_net | 16-04-13 | 17:10

Antwoord van de staat: Dan verhogen we de straffen.

Antwoord van mij: Dan maak je het duurder om dezelfde hoeveelheid gevangenen gevangen te houden. Dit gaat ten koste van de hoeveelheid blauw op straat. En dit laat de pakkans verder dalen.

Antwoord van de staat: *Haalt schouders op*

feutmans | 16-04-13 | 17:10

ASF stream, REALLY?

nitwits.

Prutsert3368 | 16-04-13 | 17:10

Marchouch zegt nu in feite dat we een marokkanenprobleem hebben .. grappig .. wil nu marokkaanse agenten in Gouda <zucht>

TunaTown | 16-04-13 | 17:09

@Prof. Dr. Ir. Toeter | 16-04-13 | 17:02
Vandaar dat het merendeel van de belastingen in Nederland automagisch worden ingehouden; de staat weet dat zij in haar verzwakte vorm nooit de mogelijkheid zou hebben om de belasting op te komen halen.

Maar goed, dat is helaas niet mogelijk gegeven het feit dat uw werkgever alles al voor u afdraagt. Jammer joh!

dlseth_ | 16-04-13 | 17:08

@AstralVision | 16-04-13 | 16:54
Precies mijn ervaring. Politie op straat betekent oppassen dat je als eerzame burger niet genaaid wordt. Ondertussen ziet het zwart van het blauw op straat, met dank aan de in naam liberale VVD. In de auto is er geen ontsnappen, want ze noteren het kenteken, maar lopend of op de fiets is mijn voornemen me niet staande te laten houden. Gewoon het op een lopen zetten of met de fiets er vandoor. Knappe agent die mij staande houdt, haha.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-13 | 17:05

Het is toch gewoon een rekensommetje... waarom een woninginbraak oplossen als iedereen zijn inboedel verzekerd heeft.

stipjes | 16-04-13 | 17:05

@LangeTijdGeleden : De burger roept al jaren dat er iets structureel moet veranderen, maar luisteren naar de burger..? In een democratie? Doe niet zo mal!
.
De burger blijft vrolijk PvdA stemmen (of GL of SP). Elk land krijgt de regering die het verdient.
De meeste reaguurders hier horen helaas tot een minderheid die niet zo naief is.

Sunwukong | 16-04-13 | 17:04

@André van Delft | 16-04-13 | 16:59 | + 0 -
Het zit gewoon blijkbaar als een mantra in die koppen. Slachtoffers zijn daders, daders zijn slachtoffers.

Kaas de Vies | 16-04-13 | 17:04

"PVV de grootste de komende jaren!"
crab | 16-04-13 | 16:31 | + 7 -
.
Sure, in de peilingen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 16-04-13 | 17:03

Als de politie maar 1% vd misdrijven oplost kunnen we even goed stoppen met belasting betalen, want a) het is weggegooid geld en b) ze durven het toch niet op te komen halen.
.
Conclusie: de overheid is bezig op te lossen als een suikerklontje in hete thee. Of zoals Pim al diagnosticeerde: we zijn een verweesde samenleving. What's next? Zelfredzaamheid, milities, mogelijk uiteindelijk uitmondend in Joegoslavie. Het multiculturele systeem is faillet. Kijk maar naar Griekenland wat er aan staat te komen: nationalisten ('nazis') en communisten. Maak je borst maar nat. En Amsterdam is de laatste plek waar je wilt zijn.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 16-04-13 | 17:02

@André van Delft | 16-04-13 | 16:57
Dat is omdat pedofilie door sommige media nogal op de spits wordt gedreven. Misschien zit er wel een netwerk achter , weet jij veel.

Bakito | 16-04-13 | 17:01

@Eurotokkie | 16-04-13 | 16:54
Die zijn druk bezig om het volgende lintje knippen in te plannen waar ze dan wel met 1500 of meer op komen draven.

toetanchamon | 16-04-13 | 17:01

@LangeTijdGeleden | 16-04-13 | 16:53
Mijn mormel staat geregistreerd in Luxenburg. Fiscus staat machteloos..

Bakito | 16-04-13 | 16:59

@Kaas de Vies | 16-04-13 | 16:57
Ik dacht even aan satire toen ik dit las: "Gelukkig mogen wij in een rechtstaat wonen waar de rechten van haar bewoners gewaarborgd zijn."

André van Delft | 16-04-13 | 16:59

We zijn in een tijd aangekomen waar ons politieke en monetaire systeem niet meer compatibel is met onze technologische vooruitgang.

Wat weten politici nou over de oorzaken van diefstal en andere vormen van crimineel gedrag. Ik kan je hier het antwoord op geven. GEEN ENE REET!. Het antwoord ligt niet bij de sp, het antwoord ligt niet bij de PVV, het antwoord ligt niet bij de PvdD.

Politici vertellen je wat je wilt horen en dat is gevaarlijk. Denken ze nu werkelijk dat je met een "nieuwe wet" of "Harde maatregelen" kan dicteren hoe mensen zich gedragen. Natuurlijk niet! Menselijk gedrag wordt bepaald door de omgeving en de aan of afwezigheid van benodigde goederen.

Als iedereen gratis toegang had tot televisie's zou niemand de moeite nemen om nog te stelen. Het probleem zit in de omgeving waarin mensen leven en dat probleem los je niet op met het schrijven van tekst in een boek. Dat probleem los je op door verandering aan te brengen in de omgeving.

The differences between a priest, a thief, and a banker (although I find very little difference between them) are not found in their genes, but instead reflect their environment.- The Venus Project Lecture 2010

BuigenofBarsten | 16-04-13 | 16:58

Waarom moeten er 20 rechercheurs continu op de zaak Robert M. zitten? Op een gegeven moment is het toch wel duidelijk dat die man genoeg heeft misdaan om lang opgesloten te worden?

André van Delft | 16-04-13 | 16:57

@André van Delft | 16-04-13 | 16:45 | + 5 -
WTF!

Kaas de Vies | 16-04-13 | 16:57

@accordingtomark: wanneer gaan we nu eens wat doen?
Als we jouw ideen overnemen kunnen we gelijk de politie afschaffen. Die doen toch niets nuttigs.
Dat scheelt dan zoveel geld dat de staatskas de inkomsten van de boetes nauwelijks mist. Hoewel...

Sunwukong | 16-04-13 | 16:55

Je moet dingen oplossen zoals ze dat in de zandbak waar dat soort figuren vandaan komen ook gewoon zijn. Met de hele familie langs gaan en de eer van je iMac verdedigen.

supah | 16-04-13 | 16:55

Misdaad loont, ook de plisie weet dat. Kans dat je bestolen wordt door de plisie ivm luttele overtredingen lijkt ook steeds groter te worden. Als ik plisie zie denk ik al oooh oooh, als ik maar niet onbewust een overtreding bega die zwaar beboet wordt. Plisie geeft mij eerder een gevoel dat ik bestolen wordt dan dat ik me veilig voel. We leven steeds meer in een omgekeerde wereld.

AstralVision | 16-04-13 | 16:54

toetanchamon | 16-04-13 | 16:51 | + 0

Al nog geef je de politie namen en rugnummers dan komen ze nog steeds niet achter het bureau vandaan .

Eurotokkie | 16-04-13 | 16:54

TunaTown | 16-04-13 | 16:48
Ik heb doorzichtige ramen.

Mark Smith | 16-04-13 | 16:53

Bakito | 16-04-13 | 16:52 | + 0 -

Belasting op honden is ook gigantisch omhoog gegaan. Mensen met modaal inkomen kunnen écht geen hond meer in huis nemen vanwege de (ook veel onverwachte) kosten.

LangeTijdGeleden | 16-04-13 | 16:53

Wie tegen inbraak is, moet maar een hond kopen ipv de overheid cq andere belastingbetalers lastig te vallen met dat eeuwige telegraaf gejank.

Zo'n beest zorgt bovendien voor gezelschap en een dagelijks wandeling, iets wat bij de meeste automobilisten blijkbaar ontbreekt. Winwin.

(Ik ga voortaan geld vragen voor deze adviezen, just saying)

Bakito | 16-04-13 | 16:52

pinda | 16-04-13 | 16:47
heb je ook de cijfers van de onschuldigen die als een stuk stront zijn behandeld door de Duitse Stasi?

ITEACHYOU | 16-04-13 | 16:50

Mark Smith | 16-04-13 | 16:46 | + 0

Zelfs zwervers worden beroofd en die lopen doorgaans niet met een smartfoon rond.

Eurotokkie | 16-04-13 | 16:50

@André van Delft | 16-04-13 | 16:45
Het is toch niet normaal hé!
Ga je doorvragen of is de moed al in je schoenen gezakt?

toetanchamon | 16-04-13 | 16:49

Alle burgerrechten worden geschonden, door de criminelen en door de overheid. En maar belasting betalen. Gaat toch helemaal nergens meer over.

Kaas de Vies | 16-04-13 | 16:49

@André van Delft | 16-04-13 | 16:45
Hah goed antwoord toch?

Detlev Tarnowitz | 16-04-13 | 16:49

@Mark Smith | 16-04-13 | 16:46
Man, man wat een redenatie .. laat je misschien ook nog de deur openstaan voor de inbreker zodat ze eerst vrijblijvend een inspectie bij jou kunnen doen ?

TunaTown | 16-04-13 | 16:48

ja, laten we alle excessen gaan opnoemen zonder uitvoerbare oplossingen. pfff hoog PVV gehalte weer

ITEACHYOU | 16-04-13 | 16:48

De focus ligt op de EU en niet meer in Nederland. Politici hebben geen oog meer voor landelijke realiteit, stuk voor stuk zijn ze passief en niet capabel om dit land te besturen, ze verzanden in eeuwige discussies en overleg clubjes en commissies waar niks nada uit komt, resultaat nul, het is diep en diep droevig waar wij Nederlanders mee opgescheept zitten!

lanexxx | 16-04-13 | 16:48

Debat? DEBAT?! Ik zie alleen maar lege stoelen!

General Dripple | 16-04-13 | 16:48

Ach, ze zullen vast wel de schuld bij de burgers zelf leggen "Had je daar maar niet moeten wonen", "Had je je maar niet zo moeten gedragen", "Had je ze maar niet onbewust uit moeten dagen", "Had je maar geen vrouw moeten zijn", je weet wel, de standaard PvdA 'Daders zijn slachtoffers van de maatschappij' meuk. Grappig dat ze dan in dit debat niet zullen spreken. Want tsja, wie van het PvdA werkt wél?

De burger roept al jaren dat er iets structureel moet veranderen, maar luisteren naar de burger..? In een democratie? Doe niet zo mal!

LangeTijdGeleden | 16-04-13 | 16:48

@André van Delft | 16-04-13 | 16:45
Enkele stukken tekst zijn weggevallen. Bij "Geachte heer" begint het antwoord dat ik van de politie ontving.
Op www.dagelijksestandaard.nl/2013/04/pol... staat mijn reactie.

André van Delft | 16-04-13 | 16:48

De regering hoopt dat het aantal misdrijven daalt en de pakkans stijgt... Ze hoopt ook dat het cijfertjes-gedoe geen reden is die hoop los te laten.

Kikkerzz | 16-04-13 | 16:47

Het is al jarenlang bekend dat, rekening houdend met het aantal polizisten, het oplossingspercentage van misdrijven in Duitsland 2 a 3 keer hoger is dan in NL. Keer op keer tonen metingen tussen vergelijkbaarheden als Munster en Utrecht, of NL en NRW dat aan.

Dat lijkt voornamelijk te komen doordat er in D minder management omheen zit.

pinda | 16-04-13 | 16:47

Gewoon zorgen dat het niet de moeite waard is om bij je in te breken. Stop het geprots, back to basic. Past ook beter bij de huidige gure tijd.

Mark Smith | 16-04-13 | 16:46

Via het online meldformulier van de politie zond ik afgelopen zaterdag de volgende vraag in:
&gt;>>
Zie: "Politie 020 weigert gestolen Mac terug te halen", zojuist geplaatst op GeenStijl.nl. Klopt dit bericht? Zo ja, waarom verzaakt de politie haar taak?
&lt;<<

De volgende dag kreeg ik antwoord:

>>>
Geachte heer.

Ik ken uw betrokkenheid met deze zaak niet en weet dan ook niet of u juist bent geinformeerd.
Helaas is de berichtgeving in publieke media niet altijd helemaal juist.
Gelukkig mogen wij in een rechtstaat wonen waar de rechten van haar bewoners gewaarborgd zijn.

Met vriendelijke groet,

YYY
Leidinggevende Beheerstaken B
<<<
Voor mijn reactie zie www.dagelijksestandaard.nl/2013/04/pol...

André van Delft | 16-04-13 | 16:45

van houdt vast aan de illusie van een ideale, maakbare samenleving.
in elke samenleving was altijd en overal ellende, armoede, amoraliteit, misdaad, corruptie, etc.
deze zaken zijn niet uit te bannen. er zullen altijd lieden zijn met een gebrekkig geweten, een gebrekkig verstand, een gebrekkig lijf en een gebrekkige moraal.
in de geschiedenis was er nog nooit een regio zo veilig, rustig, welvarend en gezond als noordwesteuropa.
denk daar maar eens aan.

zeeman73 | 16-04-13 | 16:45

Als dit [b]ons land[/b] is, zijn er nog wel een paar maatregelen te bedenken/uit te voeren om het dat ook daadwerkelijk te laten zijn.

BekiekUtMoar | 16-04-13 | 16:44

"inbelverbinding"? dat klinkt lekker modern.

obi-juan kenobi | 16-04-13 | 16:43

Jullie dachten toch niet dat dit debat iets zal veranderen he?
We zitten in Nederland hoor...

ElMatadero | 16-04-13 | 16:43

Waar het op neerkomt, is dat we zelf goedkope Polen en Bulgaren moeten huren om ons tegen Roemenen te bschermen. Is dat wat men met de 'Europese Gedachte' bedoelde?

milky bar | 16-04-13 | 16:42

Ik wil dit niet live aanzien, dan krijg ik moordneigingen en daar pakken ze je wel voor op. Breng je ze in praktijk dan heb je een moeilijke jeugd gehad en kom je er mee weg.

Watapatja | 16-04-13 | 16:42

Ah stream via kpn, mag niet veel kosten natuurlijk *gaat spelen met de lego*

Tim Grimback | 16-04-13 | 16:40

@blinde kip | 16-04-13 | 16:38
Er vallen jaarlijks 700 verkeersdoden, aanzienlijk meer dan bij inbraak.

Je punt is...?

Bakito | 16-04-13 | 16:40

Even off-topic. Kunnen we hier iets aan doen, red.?

"Zoekresultaten - Je zocht op 'waar kan ik graai-artikel Weesie in Revue lezen?' maar dat was nou niet direct een term die op deze site te vinden is."

milky bar | 16-04-13 | 16:40

Nou, toevallig was er onlangs nog een rapport van de EU dat mij vertelde dat ik gelukkig ben. Ook die Nobelprijs geeft toch wel aan dat dit de enige koers is!

Man wat een land...

Merkava | 16-04-13 | 16:38

@Bakito | 16-04-13 | 16:34
Ik heb het niet over de pakkans. Hier gaat het om wat de politiek op een bizarre manier acceptabel vindt. Een bijzonder hoog getal t.o.v. hardrijden.

blinde kip | 16-04-13 | 16:38

Wegens uitblijven van resultaten gaan ze nu maar speculeren op de toekomst. In 2017 bla bla en in 2020 leuter leuter ....... Zwak!

doskabouter | 16-04-13 | 16:37

Hè, altijd zo negatief. Kijk voor de verandering eens naar de indrukwekkkende resultaten van het bestrijden van de slachtofferloze misdaad, ofwel het overtreden van regeltjes. Bij trajectcontrôles is de pakkans 100%! Een gigantisch en almaar groeiend ambtenarenapparaat is voortdurend bezig nieuwe regeltjes te bedenken, waardoor de slachtofferloze misdaad zal stijgen, maar de gelegenheid om hem te bestrijden net zo goed! Meer overheid = succesvolle bestrijding van de misdaad! Hoera!

Dmitri Dmitrievitsj | 16-04-13 | 16:37

Ze nemen je vrijheid door het afnemen van je veiligheid

arikanari | 16-04-13 | 16:37

Er wordt dus geaccepteerd dat er bij ongeveer 1 op de 100 woningen wordt ingebroken. Laat dat even inwerken.

blinde kip | 16-04-13 | 16:37

@According2Mark | 16-04-13 | 16:34
Verbieden van actiefilms, games en reclame.

Bakito | 16-04-13 | 16:36

Totaal kansloos debat dit, na de berichten van afgelopen weer dat gestolen goederen gewoon niet opgehaald worden terwijl de locatie bekent is.

toetanchamon | 16-04-13 | 16:35

wanneer gaan we nu eens wat doen?
Ik denk aan :
- bonus punten/beloning voor het afschieten van dieven
- opsluiten van euro boeven
- verbieden van alle openbare geloofs uitingen
- verhalen alle kosten op daders en ouders
- een tuig app, waarbij eerlijke mensen komen helpen als iemand wordt lastig gevallen door straat tuig

According2Mark | 16-04-13 | 16:34

@blinde kip | 16-04-13 | 16:33
Bullshit, een fractie wordt beboet.

Bakito | 16-04-13 | 16:34

"Dit land is ons land". En het eerste wat ik op de stream zie is Ahmed "Taqqiyah!" Marcouch. Getverdemme.

Godsammekraken | 16-04-13 | 16:33

De kans dat er wordt ingebroken is te verwaarlozen.

Gejank om niks, angstzaaierij.

Bakito | 16-04-13 | 16:33

Nog maar 65k inbraken in 2017. En daarboven pas in actie komen. Voor hardrijders ligt dat nu al op 0.

blinde kip | 16-04-13 | 16:33

Dit land en het bijbehorende systeem is stuk en daar gaat geen enkele verkiezingsuitslag verandering in brengen.
Maar politiek correct handelen is belangrijker dan daadkrachtig optreden, dus het kan altijd nog verder kapot.

P.A. van der Werff | 16-04-13 | 16:33

geen spreker van de PvdA ? goh

(c)ZWITSUL | 16-04-13 | 16:32

PVV de grootste de komende jaren!

crab | 16-04-13 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken