Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher: 'FUCK DE DEMOCRATIE!"

oie_12152525HvpedahN.gifHooivorken en fakkels uit het vet, we gaan rellen in Den Haag. Zojuist hebben Lodewijk Asscher (PvdA) en Henk Kamp (VVD) een dictatuur uitgeroepen. Vrijdag 12 april 2013 wordt net zo berucht als 10 mei 1940. Nederland verliest haar democratische autonomie. En meer van zulke dramapraat. Waarom? Omdat de laatste softwareupdate van het kabinet (Sociaal Akkoord 2.7 die draait op de EU-GEFOPT Engine) niet meer aangepast kan worden. Gegoten in beton. Met dikke heipalen de polder in gerost. Asschier weigert het parlement zijn sociale werkstukje te amenderen. Middelvingers voor de oppositie. Kontgat voor de grondwet. En een pisstraal op de democratie. Uitleg van Asscher: "Ja, als we straks terug moeten naar de anachronistische vakbonden en overige sociale partners met allerlei wijzigingen, staan we vet voor lul. Dus dat gaan we mooi niet doen." Met andere woorden: die sociale partners overrulen de democratie in dit land. Au, pijn in ons democratisch hart. Henk Kamp brabbelt nog wel iets over breed draagvlak, maar dat is VVD-speak voor "So long, gayboys!". Het kabinet passeert bunkerhard het parlement. En dat is net zo ongrondwettelijk als het bombarderen van Rotterdam om capitulatie af te dwingen. Hoewel dat laatste wel meer werkgelegenheid oplevert dan dat nieuwe sociale akkoord. Okee, en dan nu een wedstrijdje tussen de oppositiepartijen wie het snelst een motie van wantrouwen kan indienen. Op uw plaatsen... 3... 2... 1... GO! Update: Persco voorbij. De MinPres vindt dat u moet stoppen met somberen en gewoon geld in de horeca moet gaan pompen. Hij zei het echt: VRIJMIBO!

Reaguursels

Inloggen

Van [email protected] is ook een beetje eng eerlijk gezegd.
Dat komt door het overheersende commerciële denken. Ook jezelf (en je beleid) moet je als een produkt verkopen, en vrolijkheid verkoopt beter. Dan is de weg naar onechtheid en bedrog snel genomen, en eigenlijk ook wel geaccepteerd. Want het gaat om de marketing en de verkoopcijfers.

Esprit77 | 13-04-13 | 08:33

Het Sociale Akkoord bewijst het volledige onvermogen van dit zogenaamde kabinet dat veel te snel een regeerakkoord aan elkaar plakte en `Bruggen wilde slaan` en vooral koersloos dwaze maatregelen verkondigt die later gewoon weer aangepast worden als er echt knopen doorgehakt moeten worden.
Ze breken veel af en vooral de geloofwaardigheid van de democratie met het hopeloze klungel tijdens de formatie en het maken en uitvoeren van beleid en wetgeving.Asscher is het grootste dieptepunt met zijn volsterkt niets zeggende retoriek(hij is de hedendaagse Dr Klavan aan het worden)en gebrek aan daadkracht(behalve als het om keurmerken voor champions gaat).Die man zou een talent zijn?Als dit het talent is waar de democratie op moet teren dan kan Johan Vleminx ook minister worden.Blijft over een zware crisis en een land dat vraagt om een geloofwaardige en daadkrachtige aanpak. Dan toch maar nieuwe verkiezingen?

nadenkeniseenkunst | 13-04-13 | 01:25

?? ik snap niks van het stukje. Waar staat de link waaruit blijkt dat asscher zegt 'fuck de democratie'? waar gaat het precies over? gaat 'ie de 'economie kapot bezuiningen' is dat het? of gedoe met sociale partners en accoorden? wat is het precies? licht het aan mij of loopt geenstijl zich steeds meer blind te staren op steeds kleiner wordende details in die technocratie? En sinds wanneer is die 'democratie' zo heilig? asscher zegt 'fuck de democratie' nou fijn, dat zeg ik ook, alleen raar dat 'ie van de pvda is. of vvd kan ook het blijkt niet direct uit het stukje interesseert me ook geen hol. Maar ik moet me schijnbaar steeds bezighouden met Die heeft wat gezegd en Die heeft wat gezegd en ondertussen maakt het geen reedt uit. democratie=collectivisme. Kan mij die details nou verrotten in die gore communistische 'democratie' in nederland..

JensDensen | 13-04-13 | 00:14

Democratie me reet, we zijn allemaal moderne slaven. Inleveren en bukken. Verder niks, of je moet gelukzoeker zijn of een kunstenaar.

klote land | 12-04-13 | 23:54

De FNV zit zelf in de regering. Wie denkt dat het malieveld vol komt te staan moet zich nog maar eens achter de oren krabben

The_Challenger | 12-04-13 | 23:02

@Pa Ramaribo | 12-04-13 | 22:08
Wij dorsten naar kennis oh, mogelijk exotische medeguurder! Verlicht ons, want wij zijn jouw aanwezigheid in de panelen eigenlijk niet waardig. (je mag het evt. ook Pingen, tokkies zijn daar gek op!)

Wolveshead | 12-04-13 | 22:21

Smarties | 12-04-13 | 18:58

Je vergist je in mijn afkomst. Dat kan de beste overkomen, maar is wel dom. Jij toont wel aan wat ik al veel langer dacht, namelijk dat veel Nederlanders niet alleen laag opgeleid zijn en niet veel verschillen van de gemiddelde tokkie, maar dat ze ook nog gestoorder zijn dan ik al dacht.

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 22:08

Van Duyvenbode | 12-04-13 | 21:31
Ik had blijkbaar te selectief gelezen, want wat je hier beschrijft is nog een ander aspect dan de volksopvoedingspretenties. Maar ook dat aspect herken ik zonder meer en verontrust mij met het oog op de toekomst evenzeer. De overduidelijke revolutie van homo sapiens naar homo ludens zeg maar ;-)

WirMachenMusik | 12-04-13 | 21:41

WirMachenMusik | 12-04-13 | 21:12

Alles moet zogenaamd leuk zijn: de maatschappij, onderwijs, politiek, allemaal "leuk". En ze doen ook allemaal zo vrolijk, op de tv, de radio. Haha! Lachuh! Toegeven, ik ben een zwartkijker en ondergangsprediker. Maar ik denk dat ik toch wel een klein beetje gelijk heb - en jou valt het ook op blijkbaar - dat serieus nieuws steevast wordt gepresenteerd op de toon van een contactadvertentie. Ik word achterdochtig van dat onnozele gedoe. Was het nou nog gemoedelijk, maar dat is het niet. Het is een gehyped toontje, een adhd-versie van een werfcampagne voor clowns. Het is de opgepimpte presentatie zonder inhoud, zonder verklaring, zonder achtergrond, zonder reflectie. Het is ook een beetje eng eerlijk gezegd.

Van Duyvenbode | 12-04-13 | 21:31

Van [email protected] een goed boek.
Ja, vandaag "De nachtwaker", een koningscomplot, van Tomas Ross in de bus gekregen. Net uit. Hartstikke tov, een mooie opsteker voor de tijd die komt. Mijn weekend kan niet meer stuk na deze ellendige dag.

Esprit77 | 12-04-13 | 21:30

Van Duyvenbode | 12-04-13 | 20:47 |
"... het infantiele toontje beheerst de media."
---------------------------
Inderdaad een van de meest opvallende aspecten in de ontwikkelingsgang van de MSM. Het zich beschouwen als paternalistische volksopvoeders met het schoolmeestertoontje als specifiek kenmerk. En dat dan door een zelfbenoemde elite met meestal of zelf dat niet eens, 'n School voor Journalistiek als intellectuele basisbagage. (Die daar meestal ook nog eens terechtkwamen vanwege struikelen over wis- en natuurkunde, dat ook nog eens ;))
De nieuwe kapelaantjes zeg maar. Alhoewel die, zeker in de jaren vijftig en zestig, tenminste nog uit hoogvliegers in schoolprestaties gerecruteerd werden.
Ik vermoed trouwens dat het een soort besmetting is met de Umerziehungsjournalistiek in Duitsland. Want vooral daar en ook in Vlaanderen is het nog een graadje erger dan hier.

WirMachenMusik | 12-04-13 | 21:12

Je kunt trouwens als burger het beste een permanente media-stilte in acht nemen. Gewoon geen kennis meer nemen van wat er "officieel" gebeurt. Je kunt er toch niets aan veranderen. Dus why bother? Lees een goed boek. Beleef avonturen. Verdoe je korte leven niet met het volgen van de nooit eindigende soap van de politiek. En als het echt fout gaat, merk je dat vanzelf als je de straat opgaat voor een boodschap. Liever snuif ik de frisse buitenlucht op van de realiteit dan binnen te zitten, ten prooi aan de mascerades van de media. Dat is me allemaal te abstract. Het concrete, dat is je eigen bestaan, de lucht die je inademt, het gevoel dat door je lichaam stroomt. We moeten ons bevrijden uit de gemedialiseerde gevangenis.

Van Duyvenbode | 12-04-13 | 21:06

Alsof je met een biertje aan de toog de economie redt. Rutte spreekt ons toe alsof we een stelletje kinderen zijn. En daar is hij niet de enige overigens, het infantiele toontje beheerst de media. Mooi weer spelen. Hoe slecht de economie ervoor staat, herken je aan het beledigende toontje dat men aanslaat.
Idiocracy is here.

Van Duyvenbode | 12-04-13 | 20:47

Beste Mark, lesje uit den ouden doosch: je kan geld maar 1 x uitgeven. Dat geld dat ik van jou in de horeca moet pompen heb je gisteren van me afgepakt. Je bent een socialist Mark. En nog een rotte ook.

Rest In Privacy | 12-04-13 | 20:44

Sorry Markie, mijn doekoes zijn nu onderweg naar Polen met de gast die mijn werk voor deze week weer gedaan heeft, terwijl ik thuis mocht blijven van mijn klanten.

mothersfinest | 12-04-13 | 20:31

@Smarties | 12-04-13 | 19:08 |

'Kklul,Eu, Euro, Amsterdam, Little Gaza' etc.
En dat allemaal n.a.v. het sociaal accoord?
Sorry, maar het verband tussen dit alles ontgaat mij.
Ik kan veel maar niet alles. Doei!!

Amsterdamsko | 12-04-13 | 20:16

@zonder_moeite | 12-04-13 | 19:34
En dan te horen krijgen dat je vocht vasthoudt! Dat moeten we, nivelleringsgewijs, niet willen met z'n allen.

Wolveshead | 12-04-13 | 19:45

prutsakkoord, dat door PVVDA-prutsers Asscher en Rutte nog verder de vernieling in wordt geholpen door aan te geven dat het akkoord alleen doorgaat àls......
Wie o wie verlost Nederland van dit incompetente stelletje onruststokers en - ja hoor - opperprutsers, dat zich 'kabinet' durft te noemen??!!

Aktivist | 12-04-13 | 19:41

Ik pomp wel wat anders vanavond. Kan Rutte niet zeggen.

Afgeschminkte Bassie | 12-04-13 | 19:39

@harbi | 12-04-13 | 19:10
Hoeveel van die mensen ken jij? Ik persoonlijk niet 1, al ga ik dit weekend proberen daar in mijn kennissenkring verandering in aan te brengen. Veel van die mensen hebben strategisch VVD gestemd dus zul je begrijpen dat mijn weekend één grote orgie van vermaak zal zijn ;)

Wolveshead | 12-04-13 | 19:38

Gewoon niet meer stemmen. Gewoon niet doen. Dikke vinger voor de peilingen, dikke vinger voor coalitie onderhandelingen en dikke vinger voor regeerakkoorden

zonder_moeite | 12-04-13 | 19:34

@Smarties | 12-04-13 | 18:58
Het was, toen én nu, bij ons ook vaak nogal somber weer (in tegenstelling tot daar), dat moet je er eigenlijk ook nog bijzetten. Gelukkig lijkt daar nu verandering in te komen!

Wolveshead | 12-04-13 | 19:30

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 19:01
Laat mij je ook zeker niet in de verleiding brengen want ik zou jouw aanwezigheid hier niet graag missen!
*Plechtig belooft normaal te doen*

Wolveshead | 12-04-13 | 19:27

"Qu'ils mangent de la brioche"
(Rutte april 2013)

copywriter | 12-04-13 | 19:19

Wolveshead | 12-04-13 | 18:34
Ja dat is waar, het is niet per se een weergave van de werkelijkheid. Maar bij heel veel mensen blijft het jammer genoeg wel als zodanig hangen.

harbi | 12-04-13 | 19:10

Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:20
Wat een kklul ben jij! Als je echt kloten had stap je af van de EU. De euro. Oei, wat ben ik negatief. Jij rijdend met een rotsnelheid op een afgrond en ik vraag je op de rem te trappen. Wat ben ik negatief! Tuurljk uit amsterdam, de big city onder de kleine dorpen. Fuck op wezenloos. EU is dood. En amsterdam ook, little gaza welcome. Succes....Ieder voor zich

Smarties | 12-04-13 | 19:08

@Wolveshead | 12-04-13 | 17:10
Haha! Thnx.
En over dat laatste kan ik niks zeggen, zoals je ongetwijfeld hebt opgemerkt.

* Bedrijfspoedel mompelen doet * :-)

La Vie En Rose | 12-04-13 | 19:01

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 17:13
Ach dus, je mag geen commentaar hebben op de regering. Misschien ben jij te lang onder Bouterse geweest en het normaal vindt dat hij president wordt. Wij willen geen bouterse-achtige figuren in onze regering hebben. Duidelijk? Want dan schieten we zijn kloten eraf. Ik heb helemaal geen problemen met surinamers, integendeel, ik word wel opstinaat als ze mij democratie uit gaan leggen. Als je opvoeding had gehad, had Boutestein niet de macht gehad. Nu ons probleem, we zijn het zat, het blanke gespuis wat ons er al 1500 jaar eronder houdt. U bent door onze voorouders verscheept naar andere landen. Wij hebben nooit een cent gezien, maar ik moet wel sorry zeggen? Waarvoor? Ik zou dat ook nooit doen. Daar vecht ik tegen. Hier kregen we een dubbeltje terwijl het maandelijkse leven een kwartje kostte. Wij stierven hier van de honger, of vaders dronk het weekloon op in het cafe van de fabriekseigenaar. Waar hij uitbetaald werd, slim toch voor een ondernemer? Het is altijd de elitie geweest die problemen maakt. En als u dat niet aanstaat raad ik u aan de andere kant op te kijken. Want er komt een bijltjesdag. Op dit moment is de bevolking slimmer dan de elite. Gevolg is payback-time. Er ligt hier nog steeds een onuitgevochten strijd tussen blanke elite en wat u noemt blank 'uitschot'. Uw mening doet er niet toe. Dit is iets wat wij zelf oplossen. Dat is eigenlijk 'geenstijl'. Schoppen tegen alles wat door anderen normaal wordt bevonden.

Smarties | 12-04-13 | 18:58

@frank87 | 12-04-13 | 18:44
Stakingen van mensen zonder baan? Hoe zie je dat voor je? Demonstraties bedoel je waarschijnlijk en ja, dat moet je verbieden op die dag. Al die mensen met sombere gezichten... De prinsesjes zouden zomaar eens een stukje realiteit mee kunnen krijgen, dat moeten we niet willen met hun allen.

Wolveshead | 12-04-13 | 18:56

@Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:42
Joh, lach het van je af. Neem een voorbeeld aan Laughing Mark en hoe hij en zijn maten met de realiteit omgaan.

Wolveshead | 12-04-13 | 18:46

@Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 15:46
Volgende maand gaan ze pas aanpassen: eerst moet dat feestje van Willem Alexander nog soepel verlopen zonder stakingen.

frank87 | 12-04-13 | 18:44

@Wolveshead | 12-04-13 | 18:32 |

Somber? Ja, volgens de hier geldende normen waarbij het simpelweg benoemen van feiten kennelijk gelijk staat aan somberheid.

Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:42

@Van Dikhout | 12-04-13 | 18:25 |

Tja, het is maar net wat je lekker vindt.
Kritisch zijn is prima en noodzakelijk maar dat eeuwige gezeik en negativiteit.... bah!
Benieuwd naar wat er uit de handen komt van mensen die zo zwartgallig in het leven staan.

Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:37

@harbi | 12-04-13 | 18:23
Ik ken de vraagstelling niet van 1 Vandaag maar als die een beetje lijkt op die van bv. WUZ van de Telegraaf zou ik er niet teveel conclusies aan verbinden.

Wolveshead | 12-04-13 | 18:34

@Meeroever | 12-04-13 | 15:44
Dan staken ze toch eens om te bewijzen dat ze dat nog kunnen?
En politici mogen best luisteren naar lobbygroepen, ze mogen alleen hun verantwoordelijkheid niet afschuiven zoals ze nu doen.

frank87 | 12-04-13 | 18:32

@Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:20
Jouw comment klinkt anders ook nogal somber. Kop op, heb vertrouwen! Het komt allemaal goed nl., in 2055.

Wolveshead | 12-04-13 | 18:32

Wanneer dit het resultaat is van democratie, dan schaf het maar af in de huidige vorm. Mijn voorkeur zou uitgaan naar census waarin via directe democratie op programmapunten gestemd wordt. Een waarde toekenning door het electoraat aan partijprogramma punten. Wel vooraf bakens zetten natuurlijk. Daarna een coalitievorm door de partijen met de meeste punten.
Een gekozen dictator mag ook.
Het electoraat gevormd door burgers van boven de 25, van onbesproken gedrag en aantoonbaar loyaal aan het land. Dus geen dubbele nationaliteit. Maar dat spreekt voor zich.

Jim Lovell | 12-04-13 | 18:30

@Van Dikhout
Nah... doe toch maar Poetin. De man zal z'n best doen want hij wil niet de geschiedenisboeken ingaan als 'man die het land ten gronde heeft gericht' en over een eventuele herverkiezing hoeft ie zich geen zorgen te maken, dus geen kortetermijnpolitiek (4 jaar max) waar we hier tegenwoordig door geplaagd worden.

VanBukkem | 12-04-13 | 18:29

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 16:46
Heel mooi staatkundig gesproken. Maar als de volksvertegenwoordiging kan liegen in verkiezingstijd. En na verkiezingen beleid totaal anders is, heeft democratie totaal geen recht van spreken meer. Dat moet u als surinamer toch wel weten.

Smarties | 12-04-13 | 18:26

@Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:20 |
'Wat een treurnis. Wat een negativiteit!'
.
Héérlijk toch!

Van Dikhout | 12-04-13 | 18:25

Maar nog maar slechts 28% heeft nog vertrouwen in het kabinet, dat zegt dan ook wel weer veel.

harbi | 12-04-13 | 18:25

Die stiekemerd van een Wientjes beweert dat op 1 jan 2016 de crises over is!!
Wordt het eens geen tijd dat die man is ff in zijn (hersens?pan) laat kijken?
Wat een nitwit, met zulke oetlullen aan het roer zullen we heel snel schipbreuk leiden! Je ziet als het goed gaat iedere zakkenwasser de boel kan runnen,maar nu we tegen wind hebben vallen ze door de mand.

baanaru | 12-04-13 | 18:24

Volgens 1Vandaag vindt 67% van de Nederlanders het een goed akkoord. Om moedeloos van te worden, zoveel sheeple.

harbi | 12-04-13 | 18:23

Wat een stemmingmakerij weer.
Hallo Geenstijl, we zijn geen kleuters en kunnen heus wel lezen, hoor!!

Asscher heeft alleen gezegd dat wat hem betreft de afspraken uit het sociaal accoord niet gewijzigd worden. Daarmee geeft hij alleen maar zijn mening weer. Het parlement wordt helemaal niet buitenspel gezet.
Sterker nog: woensdag a.s. wordt er gewoon over het accoord gedebatteerd en dan is De Kamer dus aan zet.
Rutte en Asscher zijn nadrukkelijk op zoek naar draagvlak voor het accoord en zo hoort het ook.

Maar okay, Geenstijl: ik moet jullie niet teleurstellen en dus niet serieus nemen. Jullie comments zijn toch alleen maar bedoeld voor de grote groep negatievelingen die niet de moeite neemt om zich goed te laten informeren en bij alles wat uit Den Haag komt meteen in de 'afzeikmodus' gaat.
Wat een treurnis. Wat een negativiteit!

Amsterdamsko | 12-04-13 | 18:20

Lekker akkoord,4 maanden over gedaan,wat een afgang.Je kunt er van op aan dat er nog meer werkelozen bijkomen en dat tijdelijke contracten veel minder zullen worden,50+ kunnen het helemaal vergeten, ZZP ers meer kans nu ivm tijdelijk werk. En weer een verandering in de plannen,wat een schorremorrie die politici! We gaan steeds dieper.

baanaru | 12-04-13 | 18:19

@VanBukkem | 12-04-13 | 17:50 |
'... dan had ik wel graag dat Poetin het hier voor het zeggen kreeg en niet dat stelletje onbenullen... '
.
Is Recep Tayyip Erdoğan wellicht een idee...?

Van Dikhout | 12-04-13 | 18:18

@copywriter | 12-04-13 | 17:04
'Gelooft ie heus dat we ZO dom zijn?'
.
Dat hoeft niet. Hij pakt je geld simpelweg af. Gewoon bij Alber eh... de regering Rutte.

Van Dikhout | 12-04-13 | 18:04

@Pa Ramaribo | 12-04-13 | 17:13
Blij dat jij meedoet met de optimistische kijk die ik nu plots ook ervaar. Augustus wordt da Bomb!

Wolveshead | 12-04-13 | 18:02

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 17:13 |
Een van de belangrijkste aspecten waar in een opvoeding naar gestreefd moet worden is dat het object anderen niet tot last zal zijn.
Ik denk dat mijn opvoeders daar op de irritaties na die ik hier bij sommige reaguurders oproep, redelijk in geslaagd zijn.

WirMachenMusik | 12-04-13 | 18:00

Democratie afschaffen okee... Maar dan had ik wel graag dat Poetin het hier voor het zeggen kreeg en niet dat stelletje onbenullen dat nu de regering vormt. (Of George W. Bush. Daaaag baangarantie voor ambtenaren.)

VanBukkem | 12-04-13 | 17:50

Wat is er eigenlijk over van dat Burgerforum?

Harrie Nak | 12-04-13 | 17:28

De beweringen van Rutte hebben mittlerweile de geloofwaardigheid van iemand die beweert dat de maagd Maria met opengetrokken schaamlippen aan hem is verschenen om te bewijzen dat ze onbevlekt ontvangen is.
WirMachenMusik | 12-04-13 | 17:03

Ik denk dat velen zeer dankbaar mogen zijn dat de reaguurders hier niet in de Tweede Kamer of in de regering zitten. De beste stuurlui staan aan wal en plaatsen reacties met het niveau van een beerput. Los daarvan: dat ene Duitse woord maakt het niet minder platvloers. Wat een opvoeding moet jij hebben genoten.

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 17:13

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:55
Ik ga proberen dit weekend zo monter mogelijk door te brengen, kijken of dat een beetje zoden aan de dijk zet voor augustus. Als jij dat nu ook probeert komen we waarschijnlijk al snel lachend uit de crisis. Ik heb zoals je weet een heilig vertrouwen in de voorspellende capaciteiten van onze MinPres!
Vandaar ook aan jou alvast een bijzonder vrolijk weekend gewenst (blijf wel uitkijken met oversteken)!

Wolveshead | 12-04-13 | 17:10

Rutte heeft de uitstraling van een manager die een week voordat iedereen wordt ontslagen zijn personeel nog een laatste keer een peptalk geeft.

harbi | 12-04-13 | 17:08

Geld in de economie pompen?
Welke economie?
Die 'bodemloze put' die de EU heet?
Muahahahahahahahahahah.
Moet ik daar m'n geld in pompen? Dachetffnie.
Wat een lulletje zeg. Gelooft ie heus dat we ZO dom zijn?

copywriter | 12-04-13 | 17:04

De beweringen van Rutte hebben mittlerweile de geloofwaardigheid van iemand die beweert dat de maagd Maria met opengetrokken schaamlippen aan hem is verschenen om te bewijzen dat ze onbevlekt ontvangen is.

WirMachenMusik | 12-04-13 | 17:03

@eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 16:23
Daar heb jij gelijk in. Maar toch hebben ze EK nodig om wetswijzigingen door te kunnen voeren.
W.b. dat handjeklap: dat is niet beperkt tot klein rechts. Dat doen ze met elke partij die hen aan een meerderheid in de TK en EK kan helpen.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 17:01

@BroodenSpelen | 12-04-13 | 16:22
Yep, ook in het AD, Pownews en de Telegraaf.
Nemen alles van elkaar over i.p.v. zelf even bij de politie te checken. Stommelingen.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:57

@Wolveshead | 12-04-13 | 16:21
Ha Wolf :)
Ik heb dat vermoeden ook. En niet alleen wij als ik de commentaren in de 'bladen' lees.

Een ding is iig duidelijk, met dit sociaal akkoord gaan ze het vertrouwen van de consument niet herstellen.

Alvast een goed weekend!

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:55

Ze willen hun besluiten niet laten doorrekenen. Waarom wel niet.
Omdat ze het na hun blunderrecords zelf niet meer vertrouwen.
Omdat ze vermoeden dat doorrekening het zoveelste stuk broddelwerk aan het licht brengt.
We zitten opgescheept met een kabinet dat zijn inspanningen vrijwel geheel richt op het verhullen van hun sociaal-economische incompetentie.

WirMachenMusik | 12-04-13 | 16:51

Mulitple choiceje:
0031 + demokraassie =
A) een lachertje
B) een hoax
C) iets wat nooit bestaan heeft
*meerdere antwoorden zijn toegestaan*

dani7902 | 12-04-13 | 16:48

@Quid
Naar mijn bescheiden mening "bevindt" de democratie zich in de Tweede Kamer. Het is aan de Tweede Kamer om de regering te controleren. Als de regering het akkoord met de sociale partners wil uitvoeren, dan kan dat zolang de Tweede Kamer dat accepteert. Als de Tweede Kamer het regeringsbeleid accepteert, dan is dat volkomen democratisch. Wanneer "het volk" het niet eens is met de Tweede Kamer, dan moet "het volk" maar een andere Tweede Kamer kiezen. Dus om nou te roeptoeteren dat de democratie een dictatuur geworden is, getuigt van zeer weinig staatkundig verstand.

Pa Ramaribo | 12-04-13 | 16:46

Note to self: Tijd om je toetsenbord schoon te maken!

Wolveshead | 12-04-13 | 16:43

@Itzamná | 12-04-13 | 16:37
Juistem.
En btw een heel belangrijk man heeft ons 15 jaar geleden al uiteengezet wat Kleptocratie is, dat is een heel naar trekje van de boven ons gestelden.
De heer KOK is na weggehold te zijn voor zijn verantwoordelijkheid voor 8000 doden als een gek aan het Kleptocraten geslagen, is goed gelukt woont nu in een landhuis en als men hem ook maar iets durft te vragen gaat hij rare brommende geluiden maken, een belangrijk man.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 16:43

"We leggen vandaag de basis voor een mooie toekomst voor ons land", aldus Rutte tijdens de presentatie van het sociaal akkoord.

Daar heeft hij gelijk in, maar alleen als het voltallige kabinet op korte termijn met pek en veren het land wordt uitgejaagd.

harbi | 12-04-13 | 16:42

Misschien wordt het tijd om een 'Bastille' aan te wijzen, het land te ontdoen van het elitaire tuig en op de rokende ruïnes die resteren iets beters te bouwen... M.a.w. even het systeem rebooten.

War On Errorism | 12-04-13 | 16:42

Wat betreft consumentenbestedingen:
Louter rekenkundig zou ik op dit moment nog niet in de problemen komen als ik mijn gepland uitgavenpatroon zou aanhouden. Maar mijn intuïtie zegt me dat ik met dit slingerkabinet met als enige constante een nivelleringstendens en vermogensroof maar beter wat grotere uitgaven uitstel.
En ik zal waarachtig niet de enige zijn die ze voor geen spaarcent vertrouwt.

WirMachenMusik | 12-04-13 | 16:42

@wallenberg | 12-04-13 | 16:28
Het heeft met regeren inderdaad niets te maken, noch met vergezichten of stippen op de horizon etc., etc.
Het is niet meer als van hot naar her rennen teneinde wat andere partijen zover te krijgen in godsnaam af en toe een kabinetsplannetje door te laten gaan, ten koste van heel veel eigen ander plannen overigens. Vandaar dat dat hele regeerakkoord nu al 3 maal (of meer) is aangepast en de grote punten daaruit van tafel zijn. Overigens worden de plannen die tot nog toe wel zijn doorgevoerd (denk bv. aan Blok en zijn hoptheken) door een ieder die er wel een beetje verstand van heeft afgeschoten/afgebrand. Uiteindelijk hebben die dus ook een rendement van nagenoeg 0.

Wolveshead | 12-04-13 | 16:40

Itzamná | 12-04-13 | 16:37

Wij apen noemen dat Maffia.

dubbeljoe | 12-04-13 | 16:39

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 16:28 | + 0
Rusland is ook niet gelijk democratisch te noemen. Denk dat het verschil met Nederland op z'n best marginaal is.

Im Grunde durven eigenlijk maar weinig mensen te zeggen dat 'democratie' een nogal achterhaalde staatsvorm is. Zoals het nu is moet je erg goed kunnen liegen om de schijn op te houden.

Ik geef geen stuiver voor die Nederlandse democratie. Meer dan een kleptocratie is het in veel opzichten niet (voor de apen, kleptocratie is een regering van dieven).

Een regering die het bestaat om bezuinigen te definiëren als het bestelen van de burgers heeft in feite afgedaan.

Itzamná | 12-04-13 | 16:37

@Botte Hork | 12-04-13 | 16:17
Ik zat meer te denken aan wat taarten, op historische wijze bereid dan.

Wolveshead | 12-04-13 | 16:29

dubbeljoe | 12-04-13 | 16:27
!000.000+veel

dubbeljoe | 12-04-13 | 16:28

We weten nu zeker dat we door een stelletje onbenullen worden geregeerd. Tenminste zo noemen we dat dan. Maar dat stelletje lapzwansen, die zich regering noemen, weten niet eens wat regeren is. Ze doen maar wat, denken, maar ze doen helemaal niks. Waarom hebben ze bij de VVD ooit Rutte gekozen boven Rita. Die had en heeft meer ballen dan Rutte, want ik begin me af te vragen of hij wel ballen heeft.

wallenberg | 12-04-13 | 16:28

@Itzamná | 12-04-13 | 16:25
Dat zei Poetin v/d week ook al tegen Rutte toen R. over mensenrechten begon.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 16:28

Ze herstellen het vertrouwen, zeggen ze.
Mensen durven niet eens normaal hun geld op de bank te laten staan. En de INGdirecteur verdient €1.0000.000 +
Jokers!

dubbeljoe | 12-04-13 | 16:27

U mag gratis en voor niets
kruipen voor de graaiers
van oranje.

rechtsdwalendeautist | 12-04-13 | 16:26

Mooi.
Als de democratie dan toch naar de klote is kunnen we gelijk die 16,17 en18 jarige krimpense kopschoppertjes zelf berechten. Op het marktplein en uiterst pijnlijk. En zonder dat we een meerderheid nodig hebben die hun goedkeurende stem geeft.
*Godverdexxxxx, zo boos dat de vrijmibo voor mij vdaag nie hoeft*
Liever en duidend topic over deze lafbekken.
*op mijn knieen. smekend naar GS redactie kjkt*

amin | 12-04-13 | 16:25

Verder wel een leuke fopspeen, die 'democratie'.
We kunnen de MP niet kiezen, de CdK niet, de burgemeester niet, de politiebaas niet, Nigel Farage niet - wie of wat wel eigenlijk?

Eens per 4 jaar (of minder) naar de stembus gaan, waarna een paar maanden gekonkel. Krijg je een kabinet dat nu al in de peilingen dik onder de 75 staat. Niet zo raar ook, want een kabinet met PvdA en VVD is gewoon gedoemd, al doet de VVD nog zo zijn best om socialistischer te zijn dan de partij van de rooie honden - die laatste partij weet eigenlijk niet beter dan andermans geld uit te geven.

Die VVD, die wordt nog eens heel klein.
Overigens ook voor 2012 al een kudtpartij - dit terzijde.

Zet u dat maar rustig op de interwebs, meneer.

Itzamná | 12-04-13 | 16:25

@ la vie en rose 16:19

Klopt! Maar het ging mij om de Tweede Kamer. In de EK kunnen geen moties worden ingediend, daar is het alleen ja of nee. Vandaar ook dat belachelijke handjeklap met klein rechts om maar voldoende steun te krijgen.

eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 16:23

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:14
Op de site van de staatsomroep staat nog steeds, dat ze zichzelf hebben aangegeven.

BroodenSpelen | 12-04-13 | 16:22

Daarom stem ik straks Wilders. Als er dan toch een dictatuur moet komen dan maar een rechts repressieve.

Rest In Privacy | 12-04-13 | 16:22

Na de dood van de ijzeren dame afgelopen maandag hoorde ik allemaal Nederlandse vrouwelijke politici stoer op tv verkondigen hoe geïnspireerd ze waren door haar. Nou laat die ballen dan eens zien dames, want van Rutte enco gaat het niet komen. Waar blijft de Thatcher van de lage landen die de FNV en andere onzinverenigingen even doodleuk de middelvinger opsteekt en verklaart dat democratie en het landsbelang voorop staan? Laat maar, dat kan hier helemaal niet.

H.Stiglitz | 12-04-13 | 16:21

Katelle | 12-04-13 | 16:19
Ja, dat is hem.

Botte Hork | 12-04-13 | 16:21

hij gaat het sociaal akkoord met zijn holmaat Snort vieren.

(c)ZWITSUL | 12-04-13 | 16:21

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 15:46
Ach, waarom zou je dat ook doen als je er toch al direct een hypotheek op hebt gelegd?
Nu vraag ik me toch in alle oprechtheid af of het kabinet echt zo naief is dat men verwacht dat de Sociale Partners iets in gaan leveren van dit bereikte akkoord, mochten de cijfers in augustus tegenvallen (en ze gaan tegenvallen!), waardoor plots die 4,3 miljard weer op tafel komt.
Aangezien ik me dat niet kan voorstellen heb ik een vermoeden (eufemistisch gezegd) dat men allang bezig is plannen te smeden hoe ze dat bedrag op andere wijze uit onze zak gaan kloppen, zolang ze maar niet weer om tafel hoeven met de Sociale Partners.

Wolveshead | 12-04-13 | 16:21

Mark Prutte, liberahahahaal.

Red mij niet | 12-04-13 | 16:20

Asscher, dat is toch die kaklul met zijn zuinig schijtmondje, waarbij het lijkt alsof hij iedereen constant heel minachtend aangaapt en die meent dat hij de belangrijkste persoon van het land is.

Katelle | 12-04-13 | 16:19

@eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 16:09
Ik weet.
Maar die hebben ze niet in de Eerste Kamer.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:19

Ergste is nog de status aparte die de Rijksambtenaren van Blok hebben gekregen, mogen doorpitten tot 2016.
Wat is het verschil tussen iemand die een echte baan heeft en per dag de straat opgeschopt kan worden en een R.ambtenaar.
Over rechtsongelijkheid gesproken.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 16:18

De minpres kan de pot op, zijn economie is de mijne niet.

Worstjes | 12-04-13 | 16:18

Beste Premier.The Mark.Rut-oGut-oTrut.Steriele Maagd.Incompetente Trol,
U wilt dat wij stoppen met somberen en gaan rondpompen??
Ik heb net een Uw akkoord, vrolijk verteerd en al, rondgepompt in het ondergrondse sociale stelsel.

Sjors_Carlin | 12-04-13 | 16:17

@godisvoordommen nee dat linkse socialisme is de oplossing? Lekker andermans geld uitgeven, probleem is alleen wat te doen als dat geld op is?

dani7902 | 12-04-13 | 16:17

@dedwarsligger | 12-04-13 | 15:41
Woensdag 10:15 uur mag je het spektakel live aanschouwen. Niet dat er iets gewijzigd zal worden maar wellicht wordt het wel vermakelijk.
Wolveshead | 12-04-13 | 16:11

Vergeet het rotte fruit niet mee te nemen.

Botte Hork | 12-04-13 | 16:17

OT/
De politie heeft de overvallers en mishandelaars van het negenjarig meisje zelf opgepakt.
In tegenstelling tot eerder berichten dat het tuigh zichzelf bij de politie had gemeld.

twitter.com/havpwensing/status/322686...

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:14

Zo'n Mondriaan-akkoord symboliseert toch een sterke hokjesgeest.

CoffeePatch | 12-04-13 | 16:12

Democratie is trouwens een groot woord. Ik stel voor om tijdens de volgende verkiezingen slechts één enkel vakje op het stembiljet af te drukken, dat voor het gemak alvast rood is ingekleurd.

harbi | 12-04-13 | 16:11

@dedwarsligger | 12-04-13 | 15:41
Woensdag 10:15 uur mag je het spektakel live aanschouwen. Niet dat er iets gewijzigd zal worden maar wellicht wordt het wel vermakelijk.

Wolveshead | 12-04-13 | 16:11

MinPres heeft een punt, moet je toegeven. Wat ik ook vind is dat de media op moet houden met zwartgallen over de crisis. Kan dat woord niet meer horen. Het heeft me nu al 3 banen gekost!

codedelight | 12-04-13 | 16:10

allemaal een opmaat naar de grootste diefstal uit onze geschiedenis.
.
wanneer over vier maanden de bestedingen niet zijn toegenomen, dan ontfermt de overheid zich wel over uw geld, uw pensioen enzovoorts. Wanneer de consument het niet uitgeeft zullen wij het wel doen.
.
Al uw geld behoort aan de overheid, paupers!

gooi en smijtwerker | 12-04-13 | 16:10

De val van dit gajes lijkt te gaan als dikke poep, maar als je over tien jaar de geschiedenis moet beschrijven is het toch allemaal vlot gegaan. Ik zeg het alvast, tot ziens he rukker Rutte.

trippert | 12-04-13 | 16:09

@ la vie en rose 16:04

U heeft gelijk maar mijn telraam is stuk. Maar 76 zetels zijn in principe ook voldoende...

eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 16:09

Ben het eens met Mark Twain:

Soms vraag ik me af of we bestuurd worden door een stel slimmeriken die ons voor de gek houden of door een stel imbecielen die serieus zijn.

nomo | 12-04-13 | 16:09

lol @ naschrift. Ja raar hè dat mensen geen geld meer durven/kunnen uitgeven als je wonen, zorg en belastingdruk steeds maar opvoert.

panadol | 12-04-13 | 16:07

Tja dat krijg je als je verrechtst dan gaat alles naar haaien.

Ikke ikke en dan uiteindelijk met niets overblijven. Daar leid dat toe. Zag je ook een typisch VVD gezin op TV dat aan de grond zat door eigen beleid. En maar janken. Schulden willen ze kwijtgescholden krijgen etc...

Ze hadden met erfgeld (dus niet met zelf werken) een bedrijf in luxe bootjes gestoken in tijden van crisis (niemand zit daar op te wachten want je moet eerst vreten). En toen gingen ze finanicieel het schip in en nu is het janken. Een echte kak madam en meneer. En dan nog in een dik huurhuis zitten ???

Iemand die zijn baan verliest door VVD beleid moet wel de ruimte krijgen maar die typische nepondernemers niet.

Kut volk.

Godisvoordedomme | 12-04-13 | 16:07

lekker stoer van een kabinet, waarvan - om met Van Haersma Buma te spreken - als enige plan nog het verbod op wilde dieren in het circus is overgebleven.

gooi en smijtwerker | 12-04-13 | 16:07

De oppositie (CDA, D66, ChristenUnie, GroenLinks en SGP) eist dat het Centraal Planbureau het sociaal akkoord doorrekent.
.
Afwachten dan maar wie er gaat bukken.

CoffeePatch | 12-04-13 | 16:06

kapotte_stofzuiger | 12-04-13 | 16:01 | + 2
Geen idee. Zou er zelf nooit lid van worden. Je hebt er waarschijnlijk net zoveel aan als aan de Kamer van Koophandel - niks dus.

Nou het, het verschaft mensen die verder niks kunnen wat werk.
DDR-werk.

Itzamná | 12-04-13 | 16:05

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:04
Oeps Geen i.p.v. een.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:05

Hee Kwit. Ik blijf erbij. Ik durf te wedden dat je op een van onze communistische regeringspartijen gestemd hebt. De frustratie ligt er dik bovenop maar eerstneukendanpraten heeft gewoon gelijk.

Lichtstadfan | 12-04-13 | 16:04

@La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:04
Hebben

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:04

@eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 15:38
Ze hebben samen 79 zetels en een 81. (VVD 41, PvdA 38.)
Da's een meerderheid ja.
Maar die hebben ze niet in de Eerste Kamer. Dus ebben ze steun nodig van de oppositie voor hun snode plannen.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 16:04

Shit, zelfs autocratie doen ze verkeerd. Het hele voordeel van autocratie is dat je geen rekening hoeft te houden met (vriendjes)politieke partijen en andere grote 'elite'-clubs.

Teuderik | 12-04-13 | 16:03

Doorrekenen is lakmoesproef?
Daarom gebeurt het niet?
Denk `t.

dubbeljoe | 12-04-13 | 16:02

@Itzamná | 12-04-13 | 15:54
Hoeveel werkgevers zijn er eigenlijk lid van VNO/NCW en MKB Nederland?

kapotte_stofzuiger | 12-04-13 | 16:01

Noem maar een datum om naar den haag te gaan! Ik ben in, t land is ja toch al kapot....

ByBjornstyle. | 12-04-13 | 16:00

sociale onrust.. daar zijn ze erg bang voor.
Nee Rutte.. het volk EN vele prominenten zijn je visieloze/ruggegraatloze angstige lastenverzwaringspolitiek helemaal zat..

(c)ZWITSUL | 12-04-13 | 15:59

Greet noemde Jopperdepop in het vorige kabinet de bedrijfspoedel van Rutte.
Nu is Rutte de bedrijfspoedel van de PvdA geworden.

VVD-stemmers zijn er helemaal ziek van. Haha!

La Vie En Rose | 12-04-13 | 15:57

@Godsammekraken | 12-04-13 | 15:36
ja, de lobbyisten zitten hier gewoon in de eerste kamer.

cumshaft | 12-04-13 | 15:55

Een normale regering moet zich geen donder aantrekken van sociale partners. Die vertegenwoordigen in feite niemand dan zichzelf.
Hoeveel mensen zijn er nog lid van de 19e/20e eeuwse vakbond? Te verwaarlozen ja.

Je gaat toch ook Milieudefensie of Greenpeace - twee totaal verwerpelijke instellingen - consulteren als je als regering wat wilt?

Totale crap.

Itzamná | 12-04-13 | 15:54

Geniaal idee die sociaal akkoorden om onder die 3% eis uit te komen. Je hevelt sociale lasten als WW uit de collectieve sfeer over naar 'vrijwillige' akkoorden tussen bonden en werkgevers waardoor ze niet meer meetellen als collectieve lasten. Maar ondertussen blijf je als burger er nog steeds verplicht voor betalen.

John Toroflex | 12-04-13 | 15:53

Het erge is dat die gekke Henkies werkelijk denken dat dit akkoord er toe zal leiden dat het volk massaal weer het geld zal laten rollen.

Tuurlijk, en over een maand of zes, of volgend jaar nog meer lastenverhogingen gepresenteerd krijgen.

Goed gedaan PvdA en VVD!

La Vie En Rose | 12-04-13 | 15:51

Man man man wat komen er weer walgelijke leugens uit onze EU hoer Rutte.
*zapt*

Botte Hork | 12-04-13 | 15:51

Welles! Nietes! | 12-04-13 | 15:37

Enige juiste formulering.
Ze beginnen Verhofstadtachtige trekjes te vertonen.
Zeker even om raad wezen vragen bij Guy.

dubbeljoe | 12-04-13 | 15:47

fuck dit kabinet en alle meelopers.
maar vvd en pcda blijven elkaar steunen totdat ze er weer enigszins florissant voor staan in de peilingen.
walgelijke honden

off-topic. de beer is back

de beer van de meer | 12-04-13 | 15:47

"Gegoten in Beton " , poe poe, we zullen na het weekend dus wel horen wat ze gaan aanpassen.
4 punten van ons kabinetje en een 1/2 puntje binnen kunnen halen, knap hoor.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-13 | 15:46

en de bonden hebben de afgelopen 4 maanden weer laten zien dat ze volledig overbodig zijn.

(c)ZWITSUL | 12-04-13 | 15:46

De PvdA en VVD durven het akkoord zelfs niet door te laten rekenen.

En zo levert de door Rutte zo leuk verzonnen titel: "het akkoord van vertrouwen" pijlsnel een motie van wantrouwen op.

Nog nooit zo'n stelletje lutsers gezien.

La Vie En Rose | 12-04-13 | 15:46

Staken is een recht. Vakbonden zijn dus geaccepteerd als drukmiddel, net als werkgeverorganisaties.

En alsof de politiek geen oren naar lobbygroepen heeft? Nu is het tenminste openbaar.

Meeroever | 12-04-13 | 15:44

niets mis mee, voor een goed werkende democratie wijk ik wel uit naar Noord korea.

Dhr. W. Anhoop | 12-04-13 | 15:43

Applaus!

StijlvolRechts | 12-04-13 | 15:42

Pluche zit zo lekker, of je nu politicus, vakbondsbobo of werkgeversdispuutslid bent.

kapotte_stofzuiger | 12-04-13 | 15:41

Nee Quid, de sociale partners zijn volstrekt irrelevant geworden. Daar wil Asscher niet nog een keer weer zijn tijd aan verdoen. Gelijk heeft ie.

roze_bril | 12-04-13 | 15:41

Van die grijnzende en optimisme propagerende Rutte wordt ik ook onpasselijk. Die man denkt volgens mij echt dat de bevolking louter uit zwakzinnigen bestaat.

Beste Mark, niet iedereen heeft op je gestemd.

harbi | 12-04-13 | 15:41

Neem aan dat er nog wel een Kamerdebat komt, kosten per vraag € 3000,00. Toch

dedwarsligger | 12-04-13 | 15:41

Aangezien de VVD en de PvdA een meerderheid in de TK hebben en deze twee partijen dit akkoord waarschijnlijk zullen steunen, begrijp ik de headline van dit artikel niet zo.

fredflange | 12-04-13 | 15:40

Maar stoppen de lichtgetinten dan nu met het beroven en in elkaar slaan van bejaarden, juweliers en kinderen?

Canis Spurcus | 12-04-13 | 15:40

Pechtold zal de eerste kamer weer misbruiken voor zijn politieke natte droom (Brussel voor leken) dus reken er maar op dat het akkoord weer aangepast zal worden.

blinde kip | 12-04-13 | 15:40

Weg met ons!

Botte Hork | 12-04-13 | 15:39

Parlement wordt niet gepasseerd. Als het parlement tegen dit akkoord stemt, moet Rutte terug naar zijn sociale partners.

niet voor de hond | 12-04-13 | 15:38

Beste Kwit, denk nou eens na. Als je samen 81 zetels in de Tweede Kamer hebt is iedere motie van wantrouwen als een ijsblokje in de Sahara-zon.

eerstneukendanpraten | 12-04-13 | 15:38

Natuurlijk hebben we en houden we een democratie!
Zolang we het maar met Brussel eens zijn, dat dan wel weer...

Fijne kerel | 12-04-13 | 15:38

Wat moet er door het parlement dan, dat ze niks gaan doen?

flame_me | 12-04-13 | 15:38

Niet nog een bombardement svp.
Ik heb net het dak vernieuwd.

Anijsblokje | 12-04-13 | 15:37

Hmm, ze hebben er nu wel een versoepeling van het ontslagrecht doorgerost, en de vakbeweging vindt het OK. 2016, da's zoooo ver weg.

Bubba de Vuystneuqer | 12-04-13 | 15:37

Flikkeren we ze nou gewoon een keer dat binnenhof uit of hoe zit het!

Welles! Nietes! | 12-04-13 | 15:37

Bij alle commotie is het goed te bedenken dat het helemaal geen staatstaak is om sociale akkoorden te maken.

Dat alleen al.

Itzamná | 12-04-13 | 15:36

Het geklaag over de Amerikaanse ondemocratische lobbycultuur heb ik nooit begrepen. Hier hebben we dat geinstitutionaliseerd in het poldermodel en zijn we er nog trots op ook!

Godsammekraken | 12-04-13 | 15:36

Hm. Als er een akkoord lag waar ik achter kon staan, zou ik het roerend met hem eens zijn.

Lewis | 12-04-13 | 15:35

Ach we leefden toch altijd al in een schijndemocratie.

Oeloeboeloe | 12-04-13 | 15:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken