
Brief van de Dag. Hieronder een inkijkje in een incestdrama op de biblebelt zoals er
veel, heel veel meer zijn. Deze mail is een haarscherpe analyse van de problematiek. Leest u even mee en zie hoe geloof en misplaatste loyaliteit aan het geloof alles stuk maakt, altijd.
Beste, Ik heb een verhaal voor jullie wat voor ons een persoonlijk drama is geworden. W. heeft vanaf 8 tot 14 jaar mijn moeder zwaar misbruikt. Mijn moeder is 58 dus je snapt hem al.. we kunnen met de justitie niets meer.
Ja, verjaringstermijnen zijn de Satan. Politiek? Mag dat weg? De glibbers van de RKK zijn er ook op basis van verjaring massaal straffeloos doorheen gezwijnd.
17 jaar geleden kwam het aan het licht wat betreft haar zus.. Toen is haar zus opgenomen en is er een soort vergeving van de zaak geweest. De kerk heeft de dader ff naar haar toegereden en daar heeft hij zijn excuses aangeboden. De kerk heeft daarna per telefoon nog wat vergiffenis doorgeven aan mijn moeder.
Vaste waarde in dit soort verhalen: de kerk, u weet wel die van naastenliefde enzo, kijken weg, proberen aangifte te voorkomen en beledigen het slachtoffer.
Ik als zoon wist tot kort hier niets vanaf. 7 jaar terug is er een brief naar W. gestuurd dat hij moest ophouden met stalken (wat hij ondertussen ook aan het doen was). Gevraagd was om uit de buurt van mijn moeder te blijven.
Hee, stalking is wel degelijk strafbaar en nog niet verjaard. Doe eens aangifte doen?
Helaas is hij 2 maand terug in BijbelDorp komen wonen en dat in een nieuw pand in een straat waar ook de huisdokter van mijn moeder zit. Mijn moeder durft ondertussen niets meer, ze doet de boodschappen in een ander dorp en durft zelfs het huis niet meer uit.
Vet zielig. Kan er niet eens een paar man gaan praten met meneer? Gewoon babbelen, en duidelijk maken dat hij enorm ontzettend supernietmeernormaal moet ophouden?
Helaas zijn het familiebanden, Mijn moeder is op zeer jonge leeftijd misbruikt door haar broers, en dat is doorgepakt door W. die verkering kreeg met de zus van mijn moeder. Helaas heeft deze zus ook gefaciliteerd en heeft het nooit aangemeld.
Incestueuze clusterfuck, alle cliché's over de Bible Belt blijken weer eens WAAR.
Momenteel zijn we met de kerkenraad bezig (die 17 jaar geleden ook niet heeft doorgepakt) om ze te laten verhuizen, met de justitie kunnen we niets meer zoals gemeld. Ik moet toegeven de kerkenraad doet nu haar best om het op te lossen omdat ze bang zijn dat het een tweede Roomse kerk als verhaal krijgt, ze knijpen hem als een oude dief.
En hier zien we het mededogen van de kerkenraad. Het uit Jezus' naam meeleven met de verdrukten en de zwakken. Het barmhartige, de wil om goed te doen. O nee, wacht, we lezen eigenlijk alleen maar dat ze bezorgd zijn over hun eigen imago. Niet mevrouw's trauma helen, maar het blazoen van de kerk schoonhouden is de reden dat ze meewerken.
In BijbelDorp zijn er ondertussen steeds meer zaken die lopen op incest gebied
JOH!
en daar willen wij broers wat aan doen.
Doen!
Ik wil niet de kerkenraad is een slecht daglicht zetten (ik zit namelijk ook bij dezelfde kerk) maar ik zou zo graag recht zien gebeuren.
We zijn bij de crux: zelfs de enigen die echt verschil kunnen maken in de zieke situatie rond incest, kerk en jarenlang zwijgen kiezen uiteindelijk voor.. de kerk. De greep van de kerkenraad is onwrikbaar. De kerkenraad niet in slecht daglicht zetten is belangrijker dan rechtvaardigheid voor incestslachtoffers. Briefschrijver weet dat hij niet de kool en de geit kan sparen en maakt zijn keuze. Incest moet stoppen maar liever geen slecht daglicht voor de kerkenraad. Die destijds, toen er nog niks verjaard was, aangifte had moeten doen in plaats van excuses doorbellen. Jammer mevrouw, dit was uw laatste hoop op gerechtigheid.
Ik kan veel feiten opnoemen waarmee jullie een statement kunnen maken. Mijn moeder als slachtoffer lijd onder deze kwestie en de man wil het dorp niet uit en en zit vast in zijn eigen leugen machine. Kunnen jullie hier meer onderzoek na doen? Of is het niet interessant voor jullie?
Enorm interessant, zie boven. Mooi inkijkje in de verrotte machinaties van hoe iedereen onder de vleugels van de kerk met elkaar de status quo in stand houdt. Desnoods ten koste van hun eigen familie.
Ondertussen staan er ook dingen op Twitter zag ik, als je zoekt op deze man, ik wil gewoon dat de problemen in BijbelDorp worden opgelost. Wat ik hier schrijf is helaas maar het topje van de ijsberg.
Dat geloven wij graag. Wil je de problemen echt oplossen? Gooi die stofnesten eens open daar. Namen en shamen, niemand sparen, en nooit, nooit meer kerkenraden laten bemiddelen in zaken die bij Justitie thuishoren.
Bedankt voor uw brief, groetjes,
GeenStijl Correlatie & Maatschappelijk Werk
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist-
hahahahhahahahahahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahahhah
Uitgekeken op de kinderen? Nou lekker de familie gaan rapen. Waar blijven de reacties die er bij islam topics komen? Land uit,ophangen doodstraf blablabla. Achtergestelde cultuur, middeleeuwen. Vergeet niet een potje vaseline aan je kinderen te geven als je zondag naar de kerk gaat.
En als er uiteindelijk mensen met trauma's moeten worden opgenomen in de psychiatrie mag de medemens daar aan meebetalen. Daar zijn de "ongelovigen" dan wel goed genoeg voor. Hoogste tijd dat hier eens wat aan wordt gedaan. Laat ze maar betalen voor wat ze bewust aanrichten. Dit soort is namelijk ook nog ziek op het gebied van geld moeten betalen.
Waarom rookt de gemeenschap die man niet uit het huis? Maar goed misschien kan dat figuur zoals hier boven genoemd niet kan lopen. Vind de schrijver wel dubieus, al moet gezegd worden als de ambtsdragers zelf niets met deze zaak te maken hebben, je wel gek moet worden als dit naar bovenkomt. (Wat je ook van het geloof mag vinden) Woon er zelf al jaren niet meer maar het is daar meer een cultuur probleem dan een geloofsprobleem denk ik. Maar Sjors je gaat zo te keer ik bedoel het niet persoonlijk he. Opzich denk ik dat die kinderen ook einderaad zijn. Je zou het maar horen over je moeder..
-weggejorist-
@sjors de beuker,
Heb het toch goed? W.H in opheusden? Had vroeger een straatmakersbedrijf in dodewaard?
"Ik wil niet de kerkenraad is een slecht daglicht zetten (ik zit namelijk ook bij dezelfde kerk) maar ik zou zo graag recht zien gebeuren."
Hier zakt mijn broek van af. Ik schaar me volledig achter mosaic: "Gooi die stofnesten eens open daar. Namen en shamen, niemand sparen, en nooit, nooit meer kerkenraden laten bemiddelen in zaken die bij Justitie thuishoren."
cliché's -> clichés
Het is lang niet in alle christelijke families zo.
Maar gereformeerd moet echt eens als extremisme erkent worden.
Nanninga, wat zit je nou toch weer te (ver-) draaien en te keren. Het gaat hier duidelijk om de protestantse Biblebelt, zoals het kaartje ook aangeeft. Waarom dan weer de Roomse kerk in je tekst betrekken? Er zijn in dit geval toch geen priesters betrokken? Bovendien vraag ik me af wat de kerkeraad te maken heeft met die incest binnen het eigen gezin, waar de schrijver het over heeft. Ik moet wel toegeven dat het beter was geweest om Justitie in te schakelen.
Geen touw aan vast te knopen dit verhaal. Nu staat er dat W. jouw moeder vanaf zijn 8ste heeft misbruikt. Een sterk staaltje, zelfs voor biblebelt begrippen. En als je bedoelt dat W. jouw moeder 50 jaar geleden misbruikt heeft, hoe oud is hij dan inmiddels zelf wel niet?! Lijkt me toch een koud kunstje om met rollator dan wel scootmobiel een brandend braambos in te jagen...
Aktivist
Dat "joods" kun je wel weglaten : "christelijke fundamenten" is een betere term.
De zonnegod-cultus ontstaat met de toren van babel zie :
www.youtube.com/watch?v=-RdJvQg7YqI&am...
Het christendom = zonnegod-cultus.
geweide palen = kerktorens.
Circe/kirke (kerk) = dochter zonnegod.
shalom.
-weggejorist en opgerot-
@ari1962
'De kerk' is in alle gevallen (christendom, islam, jodendom) een totalitair, primitief zandbakgeloof dat - zeker in het geval van het gristendom - in onze contreien destijds meestal alleen onder bedreiging met de dood aangenomen werd. Het christendom heeft vervolgens zowat alle feestdagen en gebruiken gejat van de Germaanse cultuur en natuurgodsdienst, die destijds in Noordwest-Europa de dienst uitmaakte. Wat nou 'joods-christelijke fundamenten'?
De "kerk" staat niet voor de bijbel!!
In de bijbel : shabbat ; overige feesten van G'd zoals pesach , shavuot en loofhuttenfeest.
De "kerk" heeft andere feesten zoals zondag (zonnegod) christelijk paasfeest/easter (ishtar/astarte = vrouw zonnegod) en kerstfeest (tammuz = zoon zonnegod).
De "kerk" verkondigen deze 3 als de 3-eenheid.(afgoderij)
De bijbel leert ons dat G's is Echad.(één)
Shalom.
-weggejorist-
janjing | 05-04-13 | 02:14
Moet jij niet eerst eens al dan niet psalmen zingend je (maak hierna uw keuze)) zus/nicht/moeder/dochter misbruiken in plaats van te janken over 'hullie doen het ook'? Het is in ALLE gevallen fout, oetlul, niet alleen als kindertjes in door de PvdA en andere verschillige partijen gefaciliteerde Koranscholen worden uitgewoond....!
Elke zondag een ruktor naar de kerk sturen en daar buiten vragen gaan laten stellen. Vroeg of laat zijn ze het zat en gaat er wat gebeuren.
--Die gasten zijn doodsbang--
Anitaaa | 04-04-13 | 20:04
Dat is geen angst, dat is masochisme. De zoete pijn van lijden voor god, een verslaving.
Vind men het nou echt onbegrijpelijk dat Justitie hier geen fuck aan blijft doen? Of aan moslimse monsterlijkheden? Zes handen in één broek en dertig vingers in één anus: die van Regering, Koningshuis en Kerk. En in die Moloch blijft driekwart van de bevolking d.m.v. stembiljetten offers gooien. Briefschrijver en verwanten zullen het zelf op moeten lossen. Ruim de stalker uit de weg, blaas dat vervloekte dorp op en neem de benen naar een andere planeet.
Zeug Neukinga,
Wat ben je nu aan het bewijzen voor jezelf? Dat je boven allah partijen staat? De zelfkritiek in de biblebelt is mijlenver verheven boven de alle zelfkritiek in de islam, inclusief de zelfkritiek van de ongelovige loopse teven zoals jij. Ik geloof in geen enkele gOD maar ik sympathiseer met de Bible Belt. Dat zijn nette mensen die geen vlieg kwaad meer willen doen, ondanks dat ze in een (ook naar mijn mening)sprookje geloven.
Ben je soms jou baantje als hoernalist kwijt als je niet aan het Bible Belt Bash Quotum voldoet? Geef ons liever de namen vd mensen die jou dreigen te ontslaan. Dan kunnen we de echte vijand localiseren en gepaste maatregelen nemen.
godsdienst is een ziekte van de hersenen die kan variëren van een milde verkoudheid (kerstverhaaltjes) tot een verderf zaaiende kanker die zich overal verspreid en alles aantast (het refo geloof). wie in pratende slangen gelooft is gewoon niet goed bij zijn hoofd.
Er is maar één goede oplossing en opluchting mogelijk.
NAME and SHAME.
Doe dit verhaal met naam en toenaam, kopieer het net zoveel als er dorpsbewoners zijn en bezorg het met opgeheven hoofd.
Echt een slachtoffer is nooit een dader en moet zich niet als dusdanig laten behandelen, zelfs niet als dit de insteek van de kerk is.
Laat je leven niet langer verpesten.
Succes.
Mooi voorbeeld van "Bij de duivelin te biechten gaan."
De kerk had ook z'n goede kanten zoals de brandstapel. Mag die weer terug op het menu?
De kerk had ook z'n goede kanten zoals de brandstapel. Mag die weer terug op het menu?
@Tinus Trekveer | 04-04-13 | 23:11
Er komt spontaan een liedje bij me op:
www.youtube.com/watch?v=AJBwhXSNwzA
Niet twijfelen of nadenken, daar win je niks mee, gewoon geloven op de manier die wij je opdragen en dan komt alles goed, vriend, 50 dollars or more. Pffff.
@ dlseth_ | 04-04-13 | 22:30 | + 0
Het lijkt jou misschien niet onwaarschijnlijk, maar dat is het dus wel. De kans dat "de kerk" (wie bedoel je eigenlijk) dat gedaan heeft is 0,0. En dat heeft niks te maken met een kinderlijk naive interpretatie van het geloof; het is gewoon een fundamenteel onderdeel daarvan. Elke protestant weet dat.
Ergo: de brief klopt niet.
nou ?!? waar blijven de namen, foto's, feestboeklinks...
(foto's van het originele vergrijp mag ook)
HOAX!
Alsof een christen uit de bible belt zich zou richten tot Geenstijl!
Ofwel mevrouw Nanninga heeft een dikke duim, of ze laat zich in de luren leggen door een reaguurder.
@sitzkrieg | 04-04-13 | 20:38
Je hebt op zich gelijk; bij een kinderlijk naïeve interpretatie van het protestantse geloof is het inderdaad niet mogelijk om als mens vergiffenis door te bellen; dat is enkel voor god gereserveerd.
Maar ja, aangezien we hier te maken hebben met jarenlang misbruik en een doofpot die ondertussen beter een doofbeerput kan heten, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de kerk, in de zucht naar snelle afhandeling zonder inmenging van justitie, maar even voor god ging spelen.
Is makkelijker dan al dat gedoe met aardse zaken zoals een juridisch proces, het OM dat in je verleden gaat graven, aangiftes van je neukertje van 10 jaar geleden...
die van: meldpunt_kp ?
@sjors google even
@WirMachenMusik | 04-04-13 | 21:52
Het is je vergeven, tik ik dan maar bij gebrek aan telefoonnummer ;)
WirMachenMusik | 04-04-13 | 21:50 |
In ieder geval mijn eerste zin, is ook nogal chaotisch, maar niet met opzet.
-weggejorist-
@ Stekeltje | 04-04-13 | 21:08 | + 1
Kan zijn, maar dat verandert niets aan het feit dat er niet vergiffenis wordt geschonken. Dat is ketterij voor die lui. Of wil je dat ontkennen?
Een nogal chaotisch met vreemde kronkelingen. Zinnen die duiden op een volwassen schrijver worden afgewisseld met stuntelig basisschool taalgebruik en spelfouten.
De verschillen en de gekunstelde chaos zijn nog opvallender ingevlochten dan de stijlbreuken die mij vroeger in schrijfsels met 'vergeten' bronvermelding van studenten opvielen.
@sjaakdeslinksesul | 04-04-13 | 21:38
Klopt, maar de briefschrijver had dit natuurlijk wel tot de mogelijkheden moeten rekenen (misschien heeft hij dat ook wel) gelet op de reputatie van GS m.b.t. religie en daaruit voortvloeiende ellende.
De brief komt op mij over als een smeekbede aan GS zich mogelijk schuldig te maken aan smaad en/of laster, waar de briefschrijver zich daar zelf duidelijk niet aan wil wagen.
@applaus voor de paus | 04-04-13 | 21:07 |
" Feit is dat religie over het algemeen een moreel verheven positie claimt, zonder dat dit met controleerbare feiten wordt onderbouwt."
Dat zeg je mooi.
Denk nu eens na over de ingezonden brief
("controleerbare feiten")en het verhaal van Nanninga ("een moreel verheven positie").
Je had het niet mooier kunnen omschrijven. Alleen gaat het nu om een concreet geval en niet "het algemeen".
Bizar dat je die spiegel niet ziet.
@Russ Meyer
De Nederlandse pers ontwijkt de meeste details terwijl het wel gaat over de grootste belasting ontwijkers.
Dit is de bronsite van de meeste verhalen omtrent deze ontduiking;
www.icij.org/offshore/who-uses-offshor...
Ik kan niet wachten op de namen uit de Nederlandse politiek en het koningshuis.
@wolveshead
Eens, maar niemand had hier dus een principekwestie van hoeven te maken.
@sjaakdeslinksesul | 04-04-13 | 21:25
Tuurlijk, dat had gekund. Al denk ik niet dat dit meer info had opgeleverd als al in de brief vermeld stond. GS had er voor kunnen kiezen hier geen topic aan te wijden, da's waar. Maar wat de briefschrijver nu van GS had verwacht met het verzoek "hier eens in te duiken" terwijl hij zelf geen actie heeft ondernomen (en blijkbaar ook geen verdere actie wil nemen) is mij volslagen onduidelijk.
Wolveshead | 04-04-13 | 20:32 |
Een simpel belletje naar die man had hem volgens mij meer geholpen dan bovenstaand topic.
De documentaire "staphorst in Tegenlicht" is een aanrader.
sitzkrieg | 04-04-13 | 20:57 | + 0 -
Je bent, gelukkig voor jou, niet goed ingevoerd in de zwaar gereformeerde kerken. daar is hel en verdoemenis in elke preek eerder regel dan uitzondering. Vrouwen hebben maar één recht. Mannen hebben het daar voor het zeggen en daar handelen ze ook naar. Ze doen een soort boetedoening na een vergrijp en zijn dan weer "schoon"
@sitzkrieg | 04-04-13 | 20:38 |
Kill the messenger.
Feit is dat religie over het algemeen een moreel verheven positie claimt, zonder dat dit met controleerbare feiten wordt onderbouwt. Zoiets is een magneet voor mensen met oneerbaar gedrag, die kunnen lekker respect eisen (waarvoor eigenlijk) en in het donker de katjes knijpen.
We moeten m.i. heel kritisch zijn t.a.v. religie.
welkom in Opheusden W H
@ stekeltje ja und? Je komt schijnbaar uit dezelfde hoek gezien je opmerking over IJsselmuiden.
Maar maak jij je lekker druk over een opmerking.
Tot zondag in de kerk
Ik las eens:
toen ik de kerk definitief verliet duurde het nog 5 jaar voordat ik een ijsje op zondag durfde te kopen...
domdomdomdom dom
"Ik wil niet de kerkenraad is een slecht daglicht zetten (ik zit namelijk ook bij dezelfde kerk)"
domdomdomdom dom
Wat wil je dan van justitie en andere mensen? Moet je maar harder bidden, en duidelijk heeft je moeder dat ook niet hard genoeg gedaan.
domdomdomdom dom
Sorry, heel erg wat je moeder is overkomen, maar kom op, pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Je kunt niet tegen een groep mensen zeggen dat zij "het enige juiste woord" hebben terwijl ze je moeder misbruiken.
Domdiedidomdomdomdomdomdom
V.w.b. het stukje. Probeer eens iemand uit de ijskast te trekken die wel verstand heeft van sociale verbanden, intelligentieniveaus, opleiding, geloof en de correlatie daarvan. Dan nog de brief "an sich" analyseren en daaaarna een stukje schrijven dat kant en wal raakt.
Dat heb ik wel gedaan en ik ga gvd morgen een overuur boeken als werk.
Samenvattend: slecht geschreven ;-)
Leuk en aardig die minnetjes bij mijn vorige post maar ze veranderen niets aan het feit dat de inhoud van de brief simpelweg niet kan kloppen.
"De kerk heeft daarna per telefoon nog wat vergiffenis doorgeven aan mijn moeder."
Zelfs een heiden als ik weet dat in de Protestantse kerk nooit vergiffenis uitgedeeld kan worden. De enige die dat doet kan is hun God.
De enige juiste vraag is of het warrige verhaal van de briefschrijver betrouwbaar is en het antwoord daarop is duidelijk nee.
Overigens wordt uit de brief ook niet duidelijk of de zogenaamde dader uberhaupt een functie binnen de kerk heeft. Lijkt er meer op dat GS gewoon wat ammunitie zocht.
OT: Ondertussen lijkt het nog maar de vraag of het marokkanendebat nog gevoerd gaat worden vanavond.
@ chiel-labiel.
Als je er zo vaak komt kun je het daar wel even navragen, ik ken er wel een paar die je wel willen uitleggen hoe dergelijke opmerkingen gewaardeerd worden. Misschien hebben al diezelfde achternamen ook wel te maken de grote gezinnen in het verleden, zou zomaar eens kunnen.
@sjaakdeslinksesul | 04-04-13 | 20:34
Ow pardon, ik wist niet dat ik zijn probleem moest oplossen. Ik sta niet in zijn schoenen, maar mijn prioriteit que welzijn en respect gaat ongeveer zo:
Mams > Justitie >... lekkere pot schijten..... GeenStijl > Kerk
Misschien kan onze kerkganger daar nog wat van leren.
Dus daarom maken de moslims in Syrië alleen christenen dood en geen atheïsten .
sjaakdeslinksesul | 04-04-13 | 20:08 | + 0
Hoe kun je zo iemand nou serieus nemen? Hij blijft gewoon lid van diezelfde kerk!
@stekeltje.... Nou en ik kom er ook wel eens. Als een heel dorp Mussche, Russcher, Bisschop, Compagner of Brakke heet dan zit er toch een kern van waarheid in de stelling " mijn moeder is mijn zus en mijn vader mijn neef",
Ben ik nou de enige die geen idee heeft wat of waar BijbelDorp is?
@Anitaaa | 04-04-13 | 20:04
En toevallig heb ik al helemaal geen idee waar de fuck jij het over hebt..(ja ik weet het, ik ben erg slecht in begrijpend lezen)
Maarja, incest in de biblebelt, ik heb geen idee hoe diep dat gaat. Wel dat er vroegah tijdens de zomervakantie, ik had er familie, ERG veel georganiseerd werd met ouderen en kinderen. Hoe minder kleding de kinderen droegen hoe meer volwassenen erbij waren om te kijken *kuch* begeleiden. Men keek graag naar elkaars kinderen leek wel.
Triest en wel heel erg hard commentaar voor deze man. Hij gaat helemaal kapot wanneer hij dit leest. Zelfs voor GS is dit erg hard.
Het is voor deze mensen inderdaad bijna onmogelijk uit de kerk te stappen zonder grote gevolgen.
Om een parallel te trekken met het andere geloof, waar hier zo vaak iets over te doen is. Daar stap je al helemaal niet makkelijk uit.
Maak dus de discrepantie tussen geloof/kerk en de gelovigen. Ik heb hier door enkele pleitbezorgers vaak gehoord dat gelovigen net zo erg zijn als de kerk waartoe ze behoren en dat ze maar uit die kerk moeten stappen. je kan er ook moskeet van maken.
En nu ineens een ander verhaal, right.. Intelligente mensen zijn vaak ziende blind.
Wie de schoen past trekke hem aan.
Gewoon aangifte doen bij de politie, in Romeinen 13 staat.
Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld.
Dus niet het geloof maar de druk van de kerkelijke samenleving weerhoud schrijver van het nemen van actie.
Lekker bezig GS. Je krijgt een onbegrijpelijke brief waarvan de inhoud niet kan kloppen en vervolgens ga je op basis daarvan "de kerk" afkraken.
Ondertussen etaleer je nog je eigen onkunde door opmerkingen als die over uitgedeelde vergiffenis -iets wat in de protestantse kerk nooit zal gebeuren- voor zoete koek aan te nemen.
Zit er dik in dat de briefschrijver en z'n moeder een stelletje aandachtshoeren zijn of in een psychiatrische inrichting horen. Net als Quid en Nanninga trouwens.
@ole guapa | 04-04-13 | 20:12 |
De essentie van gristendom (en eigenlijk iedere religie) is dat het ene mens een alibi verschaft om de andere mens te vertellen wat goed voor hem is. En daarmee kun je zaken als incest, seksueel misbruik, zelfverrijking, etc, etc, verdoezelen.
Religie = het kwaad.
@chiel-labiel
ik kom vaak in Staphorst en jouw opmerking geeft de indruk dat iedereen incest pleegt en dat is een hele domme insinuatie. Ook gewoon beledigend.
Spoedig kunnen PedoZondaerts in den Conincklycke vergeetput: www.telegraaf.nl/binnenland/21449711/_...
je therapeut | 04-04-13 | 20:28 |
Heel metafysisch allemaal, maar wat verandert dat aan het lot van bovenstaande brievenschrijver die met een concreet probleem zit vanwege zijn overtuiging?
14 mei a.s. refdag lezen, dan gaat de nieuwe Winkeltijdenwet door de Eerste Kamer.
Dat wil zeggen: Als dit kabinet geen dirty deal maakt met die gristenhonden.
@sjaakdeslinksesul | 04-04-13 | 20:27
Welke actie verwacht jij van GS? Moeten ze namen op het net gooien, onderzoek verrichten in een dergelijke gesloten gemeenschap etc.?
@stekeltje wat nou domme reactie. Het is de kern van het probleem. Er wordt in familie kringen gesmeerd en gedaan en alles wordt verzwegen. Onder andere onder het mom van "eert uw ouders"
ole guapa | 04-04-13 | 20:12
"De essentie van christendom is dat je probeert een beetje goed te leven; voor jezelf, je familie en de rest van de wereld."
Die essentie spreekt zichzelf tegen, 'goed leven' houdt ook in dat je je eigen leven leidt. Niet het leven dat door anderen als 'goed' wordt betaamt.
Helaas hebben religies, ook het christendom, er een handje van om voor anderen te bepalen wat 'goed' en wat 'slecht' is. Ergo, het onderdrukt juist 'goed leven'.
Het is enkel nuttig voor degenen die niet voor zichzelf kunnen/durven besluiten wat goed leven is.
Nee serieus @redactie: lees alleen maar de haatreacties die boven die de mijne staan, en dan kun je niet anders beslissen dan om de klacht van deze man serieus te nemen, zijn vraag om aandacht eveneens serieus te nemen en maak hier svp dus geen principiële kwestie van.
@ chiel-labiel
domme opmerking,
@deministerpresident | 04-04-13 | 19:26
Je hebt haar hier als redacteur te beoordelen en op haar stukjes - hoe kut ook geschreven - te reageren.
Misselijk trekje is dat: over haar moederschap beginnen. Dat impliceert namelijk dat ze een kind of kinderen heeft en die hebben hier niets mee van doen.
Leer maar eens wat een implicatieve vraagstelling betekent.
Ik hoop dat je wordt weggejorist, terwijl dat normaal gesproken tegen mijn karakter in zou gaan.
Mijn moeder is mijn zus en mijn vader mijn neef.... Welkom in Staphorst
Hoe maak je mensen levenslang kapot ?
Nou zo dus !
Het heet niet voor niets christenbroeders en christenzusters...
Geloof sloopt meer dan je lief is.
Ik ben niet verbaasd, ik ken een dergelijk verhaal uit IJsselmuiden onder de rook van Kampen, zwaar kerkelijke vader, die ook al geen respect had voor zijn vrouw, heeft jarenlang zijn tienerdochter misbruikt. Pa doet boete in de kerk en komt er mee weg, dochter durft geen aangifte te doen want eer je vader en je moeder en moeder is te laf/gelovig om pa aan te geven. dochter is zwaar getraumatiseerd verder gegaan met haar leven. Broerlief spoort trouwens ook niet.
Eigenlijk hetzelfde als het bekennen van doping door lance armstrong en alle anderen: we wisten het eigenlijk al. Ik vroeg toen ik klein was weleens aan m'n moeder waarom al die mensen van de kerk zo op elkaar leken (ben er als atheïst tussen opgegroeid wegens bedrijf van m'n ouders). Ik dacht dat ze er geen duidend antwoord op kon geven, maar dat wilde ze me op die leeftijd waarschijnlijk niet uitleggen.
-weggejorist-
En ik maar denken dat knielen op een bed violen voltooid verleden tijd was. Goed stuk, anno 1960
Alleen betreffende familie kan het oplossen door inderdaad: naming en shaming. Zolang zij alles met de mantel der zonde bedekt houden al er nooit iemand iets kunnen doen. Justitie niet en GS niet.
Overigens heeft christendom niets met pedofilie te maken. Het zijn de varkens die de dekmantel van religie misbruiken. De essentie van christendom is dat je probeert een beetje goed te leven; voor jezelf, je familie en de rest van de wereld. Pedofilie en incest vallen daar zeer zeker niet onder.
De man hierboven stort zijn hart uit; neem zijn pijn daarom op zijn minst serieus en maak hem vooral niet belachelijk, en al helemaal niet omdat hij er toevallig foute denkbeelden op nahoudt. Dat laatste verandert namelijk niets aan zijn pijn.
Sorry ik begrijp het niet helemaal de moeder is nu 58. Dit zou toch in moeten houden dat de dader of dood of stokoud is? Ik ga er dan vanuit dat de dader tenminste 23 jaar ouder is. Misschien mooi moment voor 'street justice' voor het te laat is.
Leuk hoor Nanninga, je gedraagt je wat mij betreft wel echt als een kleuter in je reacties op die brief.
.
Daar in die biblebelts wordt je van baby af aan geindoctrineerd met allerlei religie-onzin, maar je bent zo totaal gehersenspoeld dat je dan echt denkt dat je helemaal niemand buiten je dorpje hebt om op terug te vallen, en dat ze je leven een hel maken als je de familie ect verraad. Dat is echt niet zo makkelijk om zomaar uit te stappen als je verder helemaal niemand hebt buiten dat cirkeltje, als jij als kind af aan zo voorgelogen wordt over de buitenwereld. Die gasten zijn doodsbang.
.
Dan staat er eindelijk eens iemand op, die het dan wel probeert en het enige wat jij er dan van kan maken is: iemand die naar zo'n kerk gaat is gek en laat ik hem eens even voor schut zetten. Dan heb je dus echt geen verstand van de menselijke psyche, en waarschijnlijk ook helemaal geen leven aangezien je niks beters te doen hebt. En je bent ook nog eens fucking dubbel want eerst zeik je die kerkenraad af en dan ga je de briefschrijver daarna weer afzeiken. Want oh jij weet het zelf allemaal zo goed.
.
Al met al: ik snap het punt niet van je domme commentaar, wat mij betreft had je beter het hele topic niet kunnen schrijven. Als je me moet jorissen doe je dat maar lekker, maar ik vind het echt een kansloos topic.
@Patior Inrideo Magis | 04-04-13 | 19:35
Wie? De helse engelen? Dat zijn ook kindermoordenaars.En ze stinken dat ook nog.
Wat een wartaal zeg....
OT) Is deze lijst al openbaar of is men drukdoende druk uit te oefenen op het journalistencollectief.
www.nu.nl/politiek/3389312/weekers-con...
Ben wel benieuwd of er NL/EU politici offshore "lobyisten-accounts" hebben. Toevallig dat dit net openbaar wordt nu het volk zijn belastingaangifte heeft gedaan.
Eric Blair | 04-04-13 | 19:55 |
Dat zijn de gematigden, meestal wordt je uitgestoten en uitgesloten.
Een collega van me, ik was het zelf niet, had ooit een seksdate met een gereformeerde vrouw. Nadat haar zonde - via een 'vriendin' - was uitgekomen, heeft de hele gemeenschap (no pun intended) om haar genezing gebeden.
Als ik het goed begrijp ligt het dus in de bedoeling van de briefschrijver om GS de kastanjes uit het vuur te laten halen, teneinde zelf zijn handen niet te branden en vooral geen gezichtsverlies in de kerkgemeenschap te lijden. Lekker voor moeder, het enige ware slachtoffer in dit verhaal. Eerst misbruikt door broers en zwager en nu vervolgens nog eens door haar eigen zoon (die zelf geen passende maatregelen durft te treffen).
Maar wat is het probleem?? Dit mag toch gewoon van godt?? Staat in de bijbel.
Volgende keer als ik een transactievoorstel van het OM krijg ook eens vragen aan mijn werkgever of ze het op willen lossen.
De rol van de kerk is in dezen wel uitgespeeld.
Hoe afgrijselijk ook voor de betrokkenen, veel nieuwe gevallen zullen er niet bijkomen.
Ik denk dat we ons beter kunnen focussen op overheidsinstanties die de kerkelijke rol hebben overgenomen.
De briefschrijver vraagt of GeenStijl zin heeft om hier onderzoek naar te doen. GeenStijl raadt de briefschrijver aan om te gaan namen & shamen.
Als geen van beiden gebeurt, zal dit inderdaad geen zoden aan de dijk zetten.
Jammer, zo te lezen alleen Zondagsschool gehad.
@Patior Inrideo Magis | 04-04-13 | 19:35
je vergeet dat die leernichten zelf ook crimineel (al dan niet ook pedo) zijn. Bovendien zullen ze iedereen die ze niet mogen er dan bij lappen.
Halverwege het verhaal snap ik er geen barst meer van. Wat een chaos. Doe eens een goed stukje schrijven.
Hadden we maar een soort pistolen paultje voor het aanpakken van pedofielen. (voor dieren hebben we ook nog een nieuwe nodig trouwens). Mooie taak voor die 'ruige' motorclubs. In plaats van te doen alsof ze stoer zijn kunnen ze dan echt stoer doen. win win.
Ik snap niet dat Justitie in dit soort (series van) zaken zo lafjes achterover hangt. Dit zijn de momenten om de rechtstaat concreet neer te zetten en ook die kerkraden, bisdommen, en weet ik veel hoe die koekenbakkers ook allemaal heten op de korrel te nemen. Scheiding van Kerk en Staat, Trias Politica. Je maintiendrai!
De biblebelt= gordel in Nederland met gemeentes waarbij de SGP hoog scoort bij verkiezingen.
SGP=incest
Dat blijkt ook wel uit dat vrouwen niets te zetten hebben bij die partij, anders komt er allerlei verhalen boven water..
@bijscholing | 04-04-13 | 19:31
Ja, als je als volwassene nog in sprookjes gelooft, ben je voer voor een psycholoog.
Als je dat zo leest allemaal dan weet je gewoon dat het erbij hoort. Slikken die handel en presenteer uw aarsch aan de preekbuisch godsch!
Ik snap het echt niet. Hoe kun je zulke dingen doen (broers + W. + zus van slachtoffer) en nog elke zondag naar de kerk gaan en liederen zingen om god te prijzen. Voer voor psychologen? Ik kan er echt niet bij.
1 op de 4 inwoners van de Biblebelt heeft problemen met incest.
Kan je nagaan, die andere 3 van de 4 vinden het dus allemaal wel best.
Wazig religelul. Geloven in god is infantiel & debiel. Als daaruit incest en ellende voortvloeit is het in eerste instantie zaak om ouders te grazen te nemen die van kinds af aan indoctrineren.
God bestaat niet. Sinterklaas en Barbapapa ook niet. Pedo's daarentegen, bestaan wel. Als er een organisatie is die dergelijk gedrag faciliteert (kerk/OM) zijn er altijd wel een paar mafklappers die daar gretig gebruik van maken.
In een geval als dit doet een loodgevuld knuppeltje wonderen. Is bewezen veel effectiever dan zinloze mailtjes naar GS sturen.
Broers die een zus misbruiken. Haar zus die het misbruik faciliteert voor haar vriend.
En dat dan binnen je eigen gemeenschap willen houden! Wát een gemeenschap heb je dan! En dan nog een zelfbeeld hebben waarin je nog Jezus en god onder ogen durft te komen. Om te kotsen.
"... We zijn bij de crux: zelfs de enigen die echt verschil kunnen maken in de zieke situatie rond incest, kerk en jarenlang zwijgen kiezen uiteindelijk voor.. de kerk...."
Religie: het lijkt wel een verslaving.
Oh wacht... DAT IS HET OOK!!!
Een volwassen iemand die na zoveel ellende nog steed diezelfde kerk binnenstapt verdient wellicht niet beter en is reddeloos verloren. Kom maar op met die minkuddo's.
Hoe zou Nanninga als moeder zijn? Een ijskonijn?
Eerst islam en dan nu iets over religie.
Maar goed dat het WK curling aan de gang is, je zou nog eens worden afgeleid door nieuws uit de bible-belt...
Amen...
Eensch, incest en pedofilie moet niet verjaren, kudo's voor Nanninga. Zelfkritiek is niet gelijk aan weg met ons, zelfkritiek maakt ons sterker en beter. Geen slechter excuus als 'zullie doen het ook'.
Het toppunt van alle slechte excusen is; 'Wij zijn goed bezig, als we de vuile was buiten hangen winnen de sjlechten....'
Bijbeldorp.
Was dat niet de nieuwe sponsor van Feijenoord?
Jezus, hier zit geen woord Spaans bij. Het is enkel Spaans, ik snap dr geen zak van..
REAGEER OOK