Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Actie! Middelvingers voor de koning

koningkoekhappenVernederend eigenlijk, hoe het Nederlandse volk krom gaat liggen voor de Nassaus omdat de grootste gomp die ze in de familie hebben tot koning wordt gebombardeerd. Kijk nou toch. Dromen voor de koning. Liedjes zingen voor de koning. Polonaise voor de koning. Nog meer zingen voor de koning. En sinds kort ook preken voor de koning. Als een kleuterklas voor de juf, zo dwepen we met Koning Koekhappen. Hij krijgt een functie die net zo goed, zo niet beter, door prins Friso uitgevoerd zou kunnen worden. Maar nee, polonaise, liedjes, preken en dromen voor die man alsof hij God zelf is. Afijn, tijd voor een tegengeluid. Middelvingers voor de koning. Puberaal? Ja. Absoluut. Maar puberaal is nog altijd minder infantiel dan geloven in het koningssprookje. Een maand lang foto's maken van uw middelvinger en op Twitter, Facebook & Hyves gooien met #middelvingersvoordekoning. De middelvingersvoordekoning.tumblr.com reggen om alles te verzamelen. Szzrd en PvdP doen de gifjes. En dan op 30 april met zes bussen vol naar Amsterdam afreizen om op één plek langs de route met zijn allen met de middelvingers omhoog te gaan staan terwijl we 'er komt een piemel op' scanderen. Op de troon, bedoelen we dan. Wij hebben de bussen al geregeld, u hoeft zich alleen nog aan te melden. Middelvingers voor de koning, omdat dit een vrij land is en lang niet iedereen zit te wachten op een charismaloze boerenbraadpenis op de troon.

Reaguursels

Inloggen

broodje_haring | 02-04-13 | 18:08 + 1.
Ik had het niet beter kunnen zeggen, chapeau!

Schweinchen Dick | 03-04-13 | 19:06

Al dat gedoe om die prins. Hij brengt in ieder geval een leuk vrouwtje mee. En daarbij een heel modieuze.
Maar ja, onze Mark Rutte blijkt ook aan de top van de wereld-modieuze bobo's te staan (op nummer drie zelfs). En dat kon dus ook zonder koningshuis.
Duidelijk tijd om voor- en nadelen van monarchie en republiek nog eens op een rijtje te zetten. Niet op de persoon spelen, maar serieus naar beide instituten kijken. Wie geeft de aftrap tot een zinvolle en objectieve vergelijkende analyse?

ljcoster | 03-04-13 | 18:45

Ik krijg van die kroning spontaan de gigaschijterij.
afschaffen heel dat koninklijk huis, en als ze zo nodig een feestje willen dan betalen ze dat zelf maar.

De Boodschapper | 03-04-13 | 09:32

ik verwacht geen/weinig foto's te zien. Mensen zijn bang

Jan-NL | 03-04-13 | 08:15

-weggejorist-

Mayhem123 | 02-04-13 | 23:47

Waarom Beatrix geen DNA wenst af te geven, ten bewijze dat zij van afkomst een ECHTE ORANJE is, laat zich raden. Zij blijft een vreemde mevrouw die nu in Nederland de dienst uitmaakt. Na 30 april 2013 haar zoon Alexander. Vreemd. Het geslacht van oranje stierf uit in 1702 en kent geen nakomelingen. Wij Nederlanders worden dus al eeuwen belazerd. De achilleshiel van oranje, is het DNA. Nederland kan in één klap uit de recessie geraken wanneer slechts een klein beetje DNA ter beschikking komt van deze neporanje familie. 50 Biljoen euro, Shell, e.v.a. bedrijven kunnen worden geconfisqueerd en ten bate komen voor alle armlastige geknechte Nederlanders die thans flink moeten inleveren. J. Pen senior.

Graaierhater | 02-04-13 | 22:44

De Gouden Eeuw was niet voor niets in een tijd dan Nederland een republiek was. En als eerste land van Europa een grondwet had en vrijheid van meningsuiting.
Wat is er met dat land gebeurt dat we nu allemaal opzitten pootje geven voor koning dikkop?

raquelita | 02-04-13 | 22:42

Ooit_huisregelneef | 02-04-13 | 20:23 | + 0 -

Dus de dictatuur in China van Mao was eigenlijk een democratie.

En begrijp ik jou goed heeft dus een meerderheid dus altijd het gelijk aan haar kant?
Dus ook de meerderheid die achter Hitler stond of de volgzame kudde die nu in meerderheid achter die gek in Noord-Korea staat?

knerf | 02-04-13 | 21:04

Haha mooie vent die Quid maar het KONINGSLIED BESTAAT AL! www.peerdvanomeloeks.nl

glijkontbanaan | 02-04-13 | 21:00

@knerf | 02-04-13 | 19:30

Ik heb ook nog geen overtuigende rationele argumenten voor het koningshuis gehoord. Het is bijna als een religie voor sommigen....

Mayhem123 | 02-04-13 | 20:39

Waarom nou toch zo zuur, geenstijl? Prins Pils wordt Koning Willem Bier! Laten we daar op proosten! Men zegt wel eens: Democratie is de dictatuur van de meerderheid. Daar heeft men ook gelijk in. Dus leve de constitutionele monarchie!

Ooit_huisregelneef | 02-04-13 | 20:23

Mayhem123 | 02-04-13 | 16:49 | + 1 -

Je kunty die beroepsoranjetrol Omnaders van alles beschuldigen maar niet dat hij enige kennis van zaken heeft.
Met rationele argumenten moet je bij de oranjegekken niet aankomen.
.

knerf | 02-04-13 | 19:30

deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:22 | + -11 -

Luister oranjepapagaai.
Er is nog nooit enig bewijs geweest voor de stelling dat het koningshuis de baten oplevert die jij noemt.
Je lult maar weer eens iets na wat andere oranjekwijlebabbels ook papagaaien.....

Cijfers graag....

En voor al die sukkels die op een meerderheid voor de monarchie wijzen: een meerderheid heeft niet per se het gelijk aan haar kant.
Dus ook dat is een loos argument.
Of had de meerderheid die achter Hitler aanliep ook gelijk?
Die meerderheid die Mao steunde eveneens?
En de meerderheid die nu in Noord-Korea, net als die Nederlanders die voor de monarchie zijn, achter een malloot staan die daar de baas is omdat zijn vader dat was, die meerderheid heeft dus ook gelijk?

Dom volk, dat achter een koning blijft staan in 2013 is net zo dom als idioten die nog in kabouters geloven...

knerf | 02-04-13 | 19:26

Beatrix is lief, Wim Alex is een beetje dom, Maxima is mooi, Friso is ziek. Hele gewone mensen zoals jij en ik. Wacht ff, waarom heb ik dan geen prive-jet, geen villa's, geen personeel, geen kok, geen ... enz.
Omdat ik een gewone klotelul ben die belasting moet betalen. Ik heb wel iets wat hun niet hebben: een gevoel voor rechtvaardigheid en het besef dat dit land naar de kloten gaat. Dat maakt de Oranjes natuurlijk niets uit, als NL onleefbaar is geworden gaan ze gewoon naar hun vriendjes elders op de wereld. Thee drinken bij de koningin in Engeland bij voorbeeld zoals we dat gewend zijn. Laffe bloedzuigers zijn het. Vive la republique et la guillotine! De Franse revolutie was zo gek nog niet.

broodje_haring | 02-04-13 | 18:08

kansloze actie

istawa | 02-04-13 | 18:04

Beetje late 1 aprilgrap.

ackZsel | 02-04-13 | 17:41

@Amano | 02-04-13 | 16:08 |

Probleem is dat macht corrumpeert... dus na een leven van privileges, geld, onschendbaarheid, jaknikkers, hielenlikkers en macht krijg je vanzelf, excessen, machtsmisbruik, hoogmoed, schandalen etc. Voor hun en ons eigen bestwil moeten we dan ook stoppen met deze onzin en naar een echte volwassen democratie overgaan.

Mayhem123 | 02-04-13 | 16:56

@kromst dan schat je me behoorlijk fout in

Stijlloos&eigenwijs | 02-04-13 | 16:53

@omanders | 02-04-13 | 16:01 |

Anders kom eens met argumenten en laat dat schelden achterwege... laat zien dat je kennis van zaken hebt!!

Mayhem123 | 02-04-13 | 16:49

@omanders. 16.01
uw echte naam is toch bij toeval willem alex / maxima / trix ?ach maak het lijstje zelf maar af van die debielenzooi.

Justthat | 02-04-13 | 16:42

@omanders|02-04-13|16:01
Hoe krijgt u,beste Alex-likker,het voor elkaar om in slechts vier zinnen zóveel stijl-en spelfouten te maken?
En nog een leestip:In de Quote van deze maand staat een alleraardigst artikel over de roofpartijen van uw geliefde koningshuis aangaande het regeringsvliegtuig.

R.B.Scott | 02-04-13 | 16:22

@omanders=de grootste lutser spreekt
en heeft als oranje holtor de beste argumenten.

rechtsdwalendeautist | 02-04-13 | 16:13

Mayhem123 | 02-04-13 | 14:35
Excact. En dat is ook een reden dat een gekozen figuur op die positie ALTIJD beter is je kunt er ook weer vanaf.
Maar overigens is die bestuurslaag overbodig.

Amano | 02-04-13 | 16:08

Ga je wassen Johnny Quit. je stink naar kraakpand. Voor de rest ongezien de Tentanus voor alle republikeinen. Gewoon, omdat ik in allerlei vorige threads gelezen heb wat een lusters jullie zijn.

omanders | 02-04-13 | 16:01

Kromst | 02-04-13 | 13:28 |
Precies. De Het op pad gaan voor handelsmissie kan ook een groep mensen uit het bedrijfsleven en wetenschap of politiek doen. Die aanname dat het voor meer handel zorgt..
Als bij een bezoek aan een dictatuur als Oman een koning gewicht in de schaal legt kun je zo,n Oranje poppenkast figuur ook inhuren.

Amano | 02-04-13 | 15:56

Mag ik dan met m'n andere hand een wc-pot naar de koets gooien?
Eens kijken of ik verder kom dan dikke Lex.

R.B.Scott | 02-04-13 | 15:54

Ik kom wel lopen. En ik neem een hele dikke middelvinger mee.

Willem VanDer Decken | 02-04-13 | 15:43

Aan alle salon-republikeinen hier: als je écht oprecht republikein bent, ga je op 30 april gewoon werken!
Maco
.
Dus als je atheïst bent moet je ook met kerst werken, pasen of welke vrije dag dan ook die een religieus tintje heeft?
KOrtzichtig
KOningsgezind
Het rijmt niet, maar begint wel met de zelfde letters.
Net als KOntkorst, KOtsvlek, KOntlikker, het zal geen toeval zijn.

Ik werk trouwens op kininginnedag, oranje dronken mongolen van de straat plukken en opkalefateren, maar troost je, jou laat ik echt wel liggen. Dan werk ik ff niet.

Ghijlmanz | 02-04-13 | 15:26

@Stijlloos&eigenwijs
lekker zwaaien naar je armoede
en voeg heel erg beperkt qua denkraam
tot aan je nick.

rechtsdwalendeautist | 02-04-13 | 15:22

Aan alle salon-republikeinen hier: als je écht oprecht republikein bent, ga je op 30 april gewoon werken!

Maco | 02-04-13 | 15:15

Je hoeft de sommetjes niet meer te maken. Het is een familie van buitensporig dure uitvreters.

Recapitulatie kosten/baten van de Republiek Nederland
Euro's

Kosten van het koningshuis in 2008 volgens de staatsbegroting voor, salarissen, toelagen, beveiliging, paleizen, auto's, etc.. Bron Telegraaf.nl 14/5/2009

119.000.000,00

Kosten per jaar van de Republiek Nederland

-58.775.000,00

Voordeel

60.225.000,00

Jaarlijkse belastingheffing van Van Oranje Nassau

12.000.000,00

JAARLIJKS KOSTENVOORDEEL VAN DE REPUBLIEK NEDERLAND

72.225.000,00

Met dank aan www.republikeinen.org/kosten.php
Aangezien de RIVD of enig andere Koningshuisgezindetotaalmalotenorganisatie het niet heeft kunnen weerspreken is het een waarheid.
(Want bij onwaarheden over de familie Von Sprookesteijn Tot Nazaat schieten de voelsprieten en lange tenen alle kanten op om het te ontkrachten)

Ghijlmanz | 02-04-13 | 15:05

De knaap heeft zijn last ook maar geërfd. Hij schijnt zijn moeder ooit "opperhoofd van de wigwam" te hebben genoemd, en dat is wel een aanwijzing voor gevoel voor humor en vermogen deze positie te kunnen relativeren. Dan ben je ook zeker niet dom.

Esprit77 | 02-04-13 | 15:01

Niet vanwege WimLex perseunlijk, maar ik vind het koningshuis gewoon een achterhaald idee. En die hele troonswisseling kost te veel geld. Dat zou het koningshuis, gezien de onbegrijpelijk riante inkomsten aldaar, best zelf kunnen betalen, want wie een feestje geeft moet toch trakteren. In het licht van de crisis is de verplichte uitgave van 5 miljoen hiervoor door het volk eigenlijk niet te verkopen.

lekker wijf | 02-04-13 | 14:56

Het is niet nodig om WimLex de grond in te redeneren. Hij is net zoiets als de pianospeler waar je niet op mag schieten. Waar het wel om gaat, is hoe we dat Duitsche koningshuis de zee in kunnen kieperen.

milky bar | 02-04-13 | 14:41

Stijlloos&eigenwijs | 02-04-13 | 14:13

Ik ben iets veelzijdiger en kan redelijk multitasken blijkbaar. Ik ben in staat om me druk te maken om meer idioten tegelijk. Jouw paarsebroekenredenatie valt in de categorie "eet je spruitjes op, want kinderen in Afrika gaan dood". Zal je ook altijd wel braaf hebben gedaan.

Kromst | 02-04-13 | 14:36

@Stijlloos&eigenwijs

Dat ze geld opleveren is maar een in een artikel ooit berekend en de bevindingen vervolgens zwaar bekritiseerd.

@Kutmaatschappij

De schandalen zijn echt mega.... neem bijvoorbeeld de 5 miljoen aan prive vluchten van afgelopen jaar. En er zijn nog zo veel meer voorbeelden. Elk schandaal zou een gekozen staatshoofd allang en breed de kop kosten.

Mayhem123 | 02-04-13 | 14:35

@Kromst: dacht dat kortzichtig gelul voorbehouden was aan de auteur van het stukje tekst waar dit om begonnen was maar u weet het nog mooier te maken.

als ik u was zou ik me druk maken over die malloten in Den Haag die bij elkaar veel halfzachter zijn dat dat koningshuis van ons. Daar ligt namelijk het probleem, dat koningshuis doet geen vlieg kwaad en ik ben geneigd te geloven dat ze (naast dat ik ook in anders sprookjes geloof) zelfs geld opbrengen voor Nederland. In ieder geval net zoveel als ze kosten.

Stijlloos&eigenwijs | 02-04-13 | 14:13

Ik ben blij dat men niet al teveel naar mensen als u luisterd!
Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:51

Ik heb ook niets met "men". Gelukkig. Halfzachten die in de regen met oranje vlaggetjes staan te wuiven naar een paard en wagen. Degeneratie en devolutie.

Vraagje: Als u wel iets heeft met prinsen, prinsessen, koningen en koninginnen... gelooft u dan ook in heksen, draken en andere sprookjesfiguren?

Kromst | 02-04-13 | 14:09

@Kromst | 02-04-13 | 13:50
Ik ben blij dat men niet al teveel naar mensen als u luisterd!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:51

dit is een nog triester voorstel dan het koningslied e.d.

staan overigens in het artikel wel een aantal zaken die toch echt niet als grappig gezien kunnen worden of confronteren of wat dan ook, over de grens en echt laag bij de gronds.

Stijlloos&eigenwijs | 02-04-13 | 13:51

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:39

Ik ken behalve de Oranjes geen enkele familie in ons land die zo ontzettend veel schandalen op haar conto heeft. Complete historie van overspel, bastaardkinderen, smeergeld, omkopingen en machtsmisbruik. Met zo'n CV kwam jij ook niet aan de bak.

En zo'n Willempie Lex die aan "watermanagement" doet, is enkel een bijdrage aan het leveren aan de huidige poging van het bedrijfsleven om drinkwater geprivatiseerd te krijgen.

De monarchie kan gewoon weg. De vlag zal blijven, oranje wimpeltje ook en we kunnen zelfs een feestelijke gezellige Nederland-dag organiseren. Dan vieren we het volk en niet haar historische dictators. Dat kan compleet met vrijmarkten en alles wat we nu doen.

Kromst | 02-04-13 | 13:50

Ik ga mee!
Leve de republiek zonder die oranje uitvreters.

kikoman | 02-04-13 | 13:49

@Mayhem123 | 02-04-13 | 13:29
Ik volg het koninklijk huis al sinds zo een kleine 35 jaar, en natuurlijk zijn er schandalen.
Maar in elke familie zijn er schandalen, en helaas voor deze mensen worden al hun daden breed uitgemeten.
De media brengen dingen die verkopen..... een artikel over WA die een villa in mozambique heeft gekocht, waar lekker lang over doorgewauweld kan worden verkoopt over het algemeen beter als een WA die zich bekommert om drinkwater in een afeglegen gebied.

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:39

@Kutmaatschappij

Ideaal gezien zou dit zo zijn, maar de werkelijkheid is heel anders. Het k-huis heeft alles met macht te maken, voeren hun taak niet met waardigheid uit en zit vol met schandalen en zelfverrijking. Kijk er gewoon eens objectief naar en laat je niets wijsmaken door de staatsmedia. Het is echt niet meer van deze tijd!!

Succes

Mayhem123 | 02-04-13 | 13:29

Wat een gelul ook weer in de panelen dat het hebben van een koningshuis geld zou besparen ten opzichte van een president.

Het kan veel simpeler. Nu hebben we een land plus koningshuis, en na afschaffing van de monarchie houden we gewoon over wat we nu al hebben minus koningshuis. Het is gewoon opheffen van een onnodige bestuurslaag. Vervolgens weer een bestuurslaag in het leven roepen is stompzinnig. We hebben geen "staatshoofd" nodig en Amerikaanse verkiezingspoppenkast. Mensen mogen gewoon bij de zittende MP op de koffie.

De illusie dat Trix in Oman dingen zit te fixen die goed voor ons land zijn is ook flauwekul. Trix regelt gewoon wat extra opdrachten voor bedrijven waarvan de Oranjes aandeelhouder zijn. Eigenbelang, geen landsbelang. Zij de lusten, wij de lasten.

Kromst | 02-04-13 | 13:28

Gaat iedereen nu piepen over het kinderarbeid? En over de champignongs? Maar wel Nike dragen waarschijnlijk he? hypocrieten. Als we echt terug willen naar een eerlijk wereld moeten we weer terug naar de tijd van de jagers en verzamelaars.

rechtseliberaal | 02-04-13 | 13:21

@sinar2 | 02-04-13 | 13:14
Ik weet niet of jij wel weet dat het konklijk huis in feite niets met macht te maken heeft?
Het koninklijk huis, is primair een instelling die in barre tijden troost geeft, het volk samen houd,en een bindmiddel is voor de maatschappij.
De een noemt het poppenkast, de ander noemt het een instituut.
Feit is dat we ons gelukkig mogen prijzen dat die mensen hun taak met waardigheid en tomeloze inzet uitvoeren.
Ik ken maar weinig mensen die zo een baan zouden willen hebben!En toch doen ze het.... Leve de Koning(in)

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 13:20

@Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:59
Dat een meerderheid het zomaar aanneemt wil niet zeggen dat het echt zo is.
En voor een handelsmissie kan een leider die gekozen is vanwege zijn kwaliteiten vele malen beter werk verrichten dan eentje die door zijn geboorte er toevallig terecht is gekomen.
Want volgens jouw redenering zouden koninkrijken het in de wereldhandel veel beter moeten doen dan andere landen. En dat is aantoonbaar niet het geval.
Maar jij mag je gerust blind blijven staren op het toneelstuk dat Oranje heet.

sinar2 | 02-04-13 | 13:14

@Schweinchen Dick | 02-04-13 | 13:07
Het spreekwoord luidt : Het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent.

Uw Verzekeringsadvis | 02-04-13 | 13:09

Toen Willem Alexander geschiedenis ging studeren in Leiden werden vanaf dat moment de cijfers geanonimiseerd. Tevens is zijn (door anderen geschreven?) scriptie niet voor niets nog steeds staatsgeheim. maar zoveel domheid kun je hierdoor helaas niet verhullen.

Deze ex Prins Pils is voor republikeinen een Gogsgeschenk, want hij flapte er de afgelopen jaren van alles uit en stoorde zich aan God noch gebod. Herinnert u zijn opmerking in New York nog tegenover het journaal over "een mening" die achteraf van Generaal en President Videla (Argentinie) bleek te zijn en waarover Maxima toen opmerkte " een beetje dom". Maar ook met zijn aankopen van een villa in Mozambique, Argentinie etc. en het feit dat hij 22 keer per jaar van ons belastinggeld op vakantie gaat geeft wel aan dat WimLex zich op geen enkele manier iets wenst aan te trekken van het gewone klootjesvolk. Maar ook de "golddigger" Maxima weet wat inmiddels wat "een beetje dom" betekent toen zij op een bijeenkomst zei "de Nederlander bestaat niet". Het Koningshuis is sowieso niet onafhankelijk en onpartijdig, want multicultureel, links en pro-europees. Zijn moeder is lid van de zeer omstreden en geheimzinnige Bilderbergclub die op internet gelinkt wordt aan de illuminatie en een streven naar wereldheerschappij.

Het Koningshuis kost officieel 120 miljoen euro. Let wel, dit is wat de Staat der Nederlanden toegeeft, dus ga er maar van uit dat dit in werkelijkheid een veelvoud is. De kosten van de Duitse, Ierse, Finse President zijn zo'n 20 miljoen euro en daar zit je maar een paar jaar aan vast. Maar zolang het Nederlandse volk en de Televaag, als zeer Oranjegezind, het allemaal wel goed vinden en politici zich als kruiperige lakijen gedragen als het om het Koningshuis gaat, zullen we deze duurbetaalde poppenkast helaas nog jarenlang moeten aanschouwen met hun voor de pers georkestreerde "fotomomenten".

Schweinchen Dick | 02-04-13 | 13:07

@sinar2 | 02-04-13 | 12:49
Ja, er gaan deuren open voor bedrijven, die normaal gesloten blijven.
Sommige mensen denken zo simpel, dat ze denken dat ze intelligent zijn, maar daardoor juist niet goed zien wat er gebeurd.
Je mag je mening hebben hoor, maar ik excuseer me niet voor de mijne ( die gelijk staat aan ongeveer 65 a 70 procent van de nederlandse bevolking wat dit item betreft)

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:57

@Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:45
Dat bedoel ik dus .. kijk maar gewoon wat het oplevert...
Wat levert het dan op? Denk je echt omdat Trix op visite komt er opeens meer verkocht word? Dat is de grootste onzin die je kan bedenken. Bedrijven kunnen alleen wat verkopen als hun produkten en prijzen in orde zijn, niet omdat er zo'n circus 2 dagen door een land trekt.

sinar2 | 02-04-13 | 12:49

Middelvinger present, plus een bruin sterretje als bonus.

Overigens, wat een Pro Juventute kalender verzamelaars hier. Verontrustend.

Ook erg, d66'er Wijers die zich leent voor deze poppenkast. En ik maar jarenlang denken dat die man een eik was tussen al het waaibomenhout.

maggoo | 02-04-13 | 12:48

@sinar2 | 02-04-13 | 12:40
Kijk nou maar gewoon eens wat het allemaal oplevert..... mensen mogen allemaal een mening hebben, maar jij sneeuwt de baten compleet onder.
En geloof een ding, WillemAlexander zal niet het meest charismatische mens zijn wat we hier hebben, maar dat word ruimschoots goedgemaakt door Maxima.
Geloof me maar als ik zeg dat de rezien die zij de komende jaren gaan maken miljarden aan orders opleveren voor ons land!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:45

= majesteitsschennis artikel 113, gevangenisstraf van 1 jaar. Veel plezier in de bajes Quid.

Temazepam60milligram | 02-04-13 | 12:44

Als je VOOR het koningshuis bent ben je VOOR discriminatie. Conclusie: alleen untermenschen ( althans dat vinden ze zelf, want koning is meer waard) zijn VOOR het koningshuis. We zouden een gewapende staatsgreep moeten uitvoeren en deze zinlose knudde familie af moeteb zetten en hun bezittingen terug nemen.

FreeDeRevolutionair | 02-04-13 | 12:43

@bezemkast 1919 | 02-04-13 | 11:03
Juistem, ga toch niet met al die leipen van reaguurders op stap, kijk wel linker uit, de hele dag gezeik over marokkanen, koningshuis, banken, brussel e.d. aan je kop.

Uw Verzekeringsadvis | 02-04-13 | 12:43

Op Koninginnedag steek ik de vlag uit, ga met mijn zoon Oranjeliedjes zingen, trek een NL-elftal shirt aan, drink Oranjebitter en ga lekker feestvieren. Leve de Koning(in) ! Hoera, Hoera, Hoera !

Ds. GVD | 02-04-13 | 12:41

@Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:18
Nou vertel, wat levert het extra op om zo'n trekpop te hebben? Wat kan een Beatrix of WimLex wat een democratisch gekozen wel-charismatische president niet kan?
Alle royalisten roepen dat maar niemand die dat hard kan maken. Sterker nog, ik weet van landen die Nederland juist lager inschatten vanwege dit ondemocratische ouderwetse instituut.

sinar2 | 02-04-13 | 12:40

WL de allerlaatste, opzouten , het land uit , ga naar Argen [email protected]!

hechtnagel | 02-04-13 | 12:37

Parel van het Zuiden | 02-04-13 | 12:04 |
Een waar woord. Die identiteit wordt inderdaad zwaar geweld aangedaan, en het wrange is dat vanuit die Oranjekliek zelfs letterlijk aanvallen worden gedaan op die identiteit, met als triest hoogtepunt de roemruchte toespraak van die Argentijnse importbruid waarin ze ons fijntjes bijbracht dat we eigenlijk helemaal geen identiteit moeten willen.
www.koninklijkhuis.nl/nieuws/toesprake...
Kennelijk denkt men dat enkel die 'pump and circumstance' voldoende is om de tradities overeind te houden en dat men dus rustig de fundering onder die tradities, de identiteit van een volk, kan slopen. Het was de Wetenschappelijke Raad voor de Regering die destijds Máxima voor zijn karretje wist te spannen en haar dicteerde ons te kapittelen.
Hier het 250 pagina's tellende WRR-rapport 'Identificatie met Nederland' dat ten grondslag lag aan die schoffering (pdf alert).
www.wrr.nl/fileadmin/nl/publicaties/PD...

Schoorsteenveger | 02-04-13 | 12:31

Slecht onderbouwd artikel, Quid. Google eens een beetje dan kan het veel beter. Er zijn heelveel redenen om die graaiers af te zetten.

watergeus | 02-04-13 | 12:31

@Zzzzooooffff | 02-04-13 | 12:26
ik zou zeggen werkse op 30 april dan!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:28

Genant gewoon hoe die domme schapen allemaal achter het koningshuis aan waggelen. Heb een beetje zelfrespect.

Zzzzooooffff | 02-04-13 | 12:26

Kijk naar de Kroning, eer de Koning, Droom de Koning, een lied voor de Koning..
... negeer de ellende.. kijk weg van de multi culti onzin..
betalen betalen betalen!!!!
Mensen buitelen over elkaar heen om die over het paard getilde dikke kroket te eren met van alles en nog wat, terwijl de kas wordt leeggroofd door deze dieven waar geen druppeltje Neerlands bloed meer door d'ad'ren stroomt..
Zum Kotzen...
Deze farce kost Amsterdam 7 miljoen .. weg ermee..

obi-juan kenobi | 02-04-13 | 12:25

LangeTijdGeleden | 02-04-13 | 12:05
Omdat s'lands kwaliteit van bestuurders niet afhankelijk dient te zijn uit welke punani je geboren wordt. Je wilt toch (althans proberen) de beste man op de beste plaats. En omdat het oneerlijk is ten opzichte van al die andere burgertjes. Snapie.

Amano | 02-04-13 | 12:20

@Febofiel | 02-04-13 | 12:12
en zo is het maar net!

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:18

Mensen hebben het altijd maar over de kosten.Ok... het konklijk huis kost wat, maar dan heb je ook wat....
Iemand er weleens aan gedacht dat het hebben van een koninklijk huis enorme bergen met geld oplevert?
Sowieso is het zo dat in tijden van crisis en armoede etcetera, het konklijk huis mensen troost en hoop kan geven ( net zoals geloof) , en daarnaast als eatrix weer eens afreisde met handelsmissies naar allerlei landen en er kwamen miljardendeals uit voort??
Een republiek kost ook geld, alleen het voordeel wat mensen daarin zien is het feit dat je geen president word omdat je nu eenmaal zo geboren bent.
Ik vind dat onze nieuwe koning gegroeid is van een vadsig feestend jongetje, naar een evenwichtige man, die de kroon met trots zal dragen, en daarnaast een ontzettende vernieuwende glans aan de kroon zal geven door zijn keuze voor Maxima.
Iedereen mag zijn middelvingertje opheffen wat mij betreft, maar ga dan ook gewoon werken op koninginnedag, en pluk dan niet alleen de vruchten ervan.

Kutmaatschappij | 02-04-13 | 12:18

Kijk, aan Willem weet je wat je hebt. Wat nu als Rozemuller naar voren wordt geschoven om onze President te zijn. Want alle mensen met kritiek op ons koningshuis gaan er van uit dat een GEKOZEN president het alternatief is. Maar misschien wordt het geen kiezen maar slikken, zoals veel dingen ons door de strot worden geduwd.
Misschien vindt Wouter Bos het wel tijd voor de eerste marrokaanse president. Of wil dierenpoes wel een lief katje als president.
Felix Rottenberg wil trouwens ook wel President worden.

Febofiel | 02-04-13 | 12:12

De monarchie heeft geen toekomst!! Is het nu niet, dan wel over 100 jaar.

De monarchie kan voorbestaan als het sprookje instant gehouden kan worden door de boel perfect te orchestreren en absolute geheimhouding (voorbeeltje? Arend jan Boekenstijn).

Dat alles gaat, met de komst van de vrije media en het internet niet meer lukken.

Beatrix die voor 100.000 euro een model van het nieuwe interieur van het regeringsvliegtuig laat bouwen om het alvast te testen (2010).

Beatrix die voor 5.000.000 euro in een jaar tijd privé vluchten uitvoert om kosten van ons. (2013)..

Beatrix & Familie die geen cent belasting betaald....

Etc. etc. etc.... echt om te kotsen die familie....

Succes WimLex de laatste....

Mayhem123 | 02-04-13 | 12:09

Beter een charismaloze ..... op de troon dan een streber die meer macht zou willen en zich met de landspolitiek wil bemoeien, toch?
As ge maor leut hèt, desnoods om zo'n koning.

bruine kikker | 02-04-13 | 12:08

Fred Janssen | 02-04-13 | 11:59
Het is overigens republikeinen. Zeker, ook ik heb hoge verwachtingen van de kwaliteiten van Willem om de monarchie eigenhandig in mekaar te laten donderen.

Amano | 02-04-13 | 12:06

Nederland bestaat voor 80% uit mensen die als je ze een drol van de koning voor zet zegt:'Dit is de lekkerste moorkop zonder slagroom die ik ooit gegeten heb" Het is niet anders.
streknek | 02-04-13 | 11:05 | + 26

hahahahaha... wel mooi het gegooi met die ORANJE wc-potten destijds.

meneer Q | 02-04-13 | 12:05

Van mij mag het koningshuis blijven bestaan. Maar waarom stellen we niet gewoon een grens? Geef hun ook de balkenende norm qua uitkering, laat hun ook niet meer privé vluchten maken op de belastingbetaler, maar op hun eigen geld, geen vakantiehuisjes meer in verweggistan om het een weekje te gebruiken en daarna voor de helft van wat de bouw kostte te verkopen, etc, etc.

Waarom doen politici zo moeilijk over de makkelijkste oplossingen?

LangeTijdGeleden | 02-04-13 | 12:05

@crk | 02-04-13 | 11:59 |

Mijn volkstrots is niet gekoppeld aan het koningshuis, maar aan de identiteit van ons land en volk. Die identiteit wordt zoveel geweld aangedaan dat dit pogen "te lappen" met een stijlvoller "imago" onsuccesvol zal blijken. Beter komt er een "reveille" die herstelt wat is weggenomen, verkocht, of verkwanseld. Ijdele hoop waarschijnlijk, alles moet blijkbaar kapot. Dan ook het koningshuis wat mij betreft. Ellende kan wel wat beter genivelleerd worden in dit land.

Parel van het Zuiden | 02-04-13 | 12:04

stoer zeg, een friso-grap...

drastic | 02-04-13 | 12:04

De belangstelling voor 'Deel jouw droom' is zo groot dat het systeem tijdelijk overbelast is. We zijn zo weer terug online. Onze excuses.

Sardonicus | 02-04-13 | 12:02

Ze zeggen dat het koninghuis zoveel doet voor ons land. Mij staat nog steeds in mijn geheugen dat de Haarlemmermeer 10 miljoen euro extra uitgaf om een 4 waardeloze roestende bruggen op tijd klaar te krijgen. Want de dag van het lintjes knippen stond al vast en moest kosten wat het kost gehaald worden.
Ik heb het dan over 1 van de vele lintjes die geknipt worden.
Ik vind het geen bijdragen,vind het oplichting van het volk.

toetanchamon | 02-04-13 | 12:00

WA op de troon is het beste dat Republikijnen kan gebeuren. Let the party start! ROFLMFA'S

Fred Janssen | 02-04-13 | 11:59

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:37 |
Eens! Echter, 90% van de kaaskoppen vindt deze poppenkast blijkbaar wel prachtig; jij en ik zijn in de minderheid.

Het grappige is dat ons koningshuis, bij mijn weten, nog nooit om zaklopen, koekhappen of ringsteken heeft gevraagd. Het is de suffe mentaliteit van het Nederlandse volk dat niet verder komt dan dit soort ongein. Het kan ons helaas niet braaf genoeg zijn.

Een verfrissingskuur voor koningshuis en onderdanen lijkt me een goed begin, en hoop van harte dat zij zich actief gaan inzetten om Nederland wat stijlvoller op de kaart te zetten en Nederlanders eindelijk weer eens trots op land kunnen zijn.

crk | 02-04-13 | 11:59

Ik vind die mallotige poppenkast genaamd koningshuis wel prima. Het relativeert de boel lekker, staatshoofden dien je namelijk niet al te serieus te nemen. De geschiedenis heeft aangetoond dat daar ontzettend veel ellende van komt.
En republikeinen zouden juist dolblij moeten zijn met koning Willem. Goede kans dat hij de monarchie eigenhandig de nek weet om te draaien.

Dampert | 02-04-13 | 11:56

Wim Lex kan met z'n pompoenkoets een mooi huisje gaan bewonen in het sprookjesbos van de Efteling.

Hemelterijk | 02-04-13 | 11:56

Steek maar raak, maar het is me een raadsel waar iedereen hier zich zo druk om blijft maken. Als de monarchie ons grootste probleem was, leefden we in een fantastisch land.

Lewis | 02-04-13 | 11:55

Maak er "middelvingers voor de volksvertegenwoordiging" van en ik ben je man.

Parel van het Zuiden | 02-04-13 | 11:54

Johnny, ik geef geen middelvinger.
Ik wil 30 april dolgraag een erehaag van zo'n honderd mensen en liefst nog veel en veel meer op de dam houden en dan bij aankomst van die stumpers allemaal stuk voor stuk met een grote plastic nepklabanus in de hoogte hun laten zien hoe wat ze in werkelijkheid zijn.
In gedachten hoor ik hem al roepen; '' zo waarlijk helpe mij..... maxima's pappie ''

Justthat | 02-04-13 | 11:52

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:41
Er speelden meer zaken mee. Maar het kwam onder andere doordat de steden een enorme mate hadden van eigen zeggenschap. De macht in de grote steden was in die tijd in handen van kooplieden. Kenmerkend voor de Nederlandse stijl in die tijd was dat De Republiek weinig energie stak in het veroveren van gebieden. Tenzij het de handel te goede kwam. In tegenstelling tot de koninkrijken van Portugal, Spanje en Engeland in die tijd. Die dachten meer aan het uitbreiden van hun imperium. Daar heeft niemand wat aan behalve zijzelf.

Amano | 02-04-13 | 11:52

Ga lekker het land uit om maar niets van dit tenenkrommende gedoe aan te moeten horen of zien!

hertog1 | 02-04-13 | 11:51

Leve Koning Onbenul
geen idee
waarom wij kruipen
voor het graaiende tuig
van de landveraders
van oranje.
De politieke holtorren
doen u voor hoe kruipt
en klapt.

rechtsdwalendeautist | 02-04-13 | 11:51

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:34 |
Uit nieuwsgierigheid toch even opgezocht wie dat zijn.
Mijn god wat erg.

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:49

Wat hoop ik dat je aan het trollen bent, meneer Quid

relatief | 02-04-13 | 11:48

De Franzen hebben met Nappi het Oranjehuis schadeloos gesteld voor de overname van Nederland.
De vette domme bolle is dan ook niet mijn koning.
We zijn alleen een republiek in ontkenning.
Maar ze hebben er überhaupt al veel te lang gezeten om ons uit te zuigen. Tebee, Prins Pils.

Kees8374 | 02-04-13 | 11:46

Zoals Prince, Paris en Blancet van Michael Jackson afstammen, zo stamt Wim-Lex af van Willem van Oranje. Niet dus.

Osdorpertje | 02-04-13 | 11:45

Ik ga er wel een mooi feestje van maken. Veel plezier met mokken en middelvinger zwaaien, Quid!

uch | 02-04-13 | 11:45

Btw; waarom noemt men dit geen dictatuur trouwens?

"Tot nu toe werd aangenomen dat er tussen 1969 en 2007 geen veroordelingen wegens majesteitsschennis meer hadden plaatsgevonden, omdat het grondwettelijke recht op vrije meningsuiting door de rechter zwaarder wordt gewogen dan de belediging. Het Europees Hof voor de mensenrechten bepaalde bovendien in 1992 dat "de grens van toegestane kritiek ruimer is als het gaat om de regering dan bij een gewone burger". Een aangeklaagde kan aanvoeren dat deze uitspraak ook voor het staatshoofd, dat deel uitmaakt van de regering, geldt.

Uit een inventarisatie die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in 2012 maakte op verzoek van NRC Handelsblad, blijkt dat tussen 2000 en 2012 negentien zaken door het OM werden ingeschreven. Bijna de helft daarvan leidde tot een veroordeling. Het gaat om vijf geldboetes, drie (deels) onvoorwaardelijke gevangenisstraffen en één veroordeling in de categorie ‘overige straf’."

TM | 02-04-13 | 11:45

Kunnen we Nick en Simon geen president maken?
(met een zangverbod, dat dan weer wel...)

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:43

Quid,
laat me je iets vertellen over toetsenbordrevolutionairen. Een toetsenbord staat in een kamer en vroeger heette dat een salon.

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:41

Jan1605 | 02-04-13 | 11:33
Doe eens normaal!
Kippen beledigen doe je maar ergens anders.

Strohond | 02-04-13 | 11:41

@Amano | 02-04-13 | 11:39
En dat kwam omdat het koningshuis er niet was. Ja, natuurlijk.

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:41

@ Kromst. 11.27
Er zijn al meer schandalen bekend waar ieder fatsoenlijk weldenkend mens zich letterlijk dood voor zou schamen.
Maar deze vulgaire puinhoop kent het woord schaamte niet, en hebben geen normen en waarden.
Het had die bolle gesierd en ook niet meer dan dat want het zou het enige zijn wat normaal is en dus zo hoort wanneer hij had aangegeven dat de kosten van die intens ziekelijke poppenkast voor eigen rekening zou komen. Waar haal je immers de godvergeten hondsbrutaliteit vandaan om als familie met ongekend vermogen de belastingbetaler op te laten draaien voor die idioterie. En hoe zit het trouwens met die andere familieleden die Bernhard her en der verspreid uitdeelde ? Komen die ook ?
Tja, misschien is dat wel juist hetgeen waar het volk hot van is, schandalen bij de vleet en toch aanbeden worden. Zieke, zieke vulgaire mafkezen.

Justthat | 02-04-13 | 11:40

Ken je die mop nog van die bussen naar het D66-congres?
Die gingen niet.

Strohond | 02-04-13 | 11:40

@zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:24
Daarom ook. Een president, ik moet er niet aan denken. Zie je het al voor je, President Samsom. Brr, nee dan liever Willem. Is volgens mij een wel een aardige vent, met temperament.

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:39

Quid zoals we hem kennen: over de top en dus ongeloofwaardig

propper1000 | 02-04-13 | 11:39

deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:23
Hoepel op met je koningshuis. De meest welvarende periode waarin tal van uitvindingen werden gedaan en creativiteit en handel tot ongekende bloei kwamen was ten tijden van de republiek, de gouden eeuw. www.innl.nl/page/14331/nl

Amano | 02-04-13 | 11:39

We zijn pas 200 jaar een koninkrijk. Daarvoor waren we een republiek en dat hadden we zo moeten laten. Kosten is geen issue denk ik. Een president kost net zoveel als het koningshuis. Het is meer de achterhaalde gedachte dat je door geboorte meer of minder bent. Een president kiezen we als volk zelf en als die niet voldoet dan 1 het dus maar voor 1 termijn en wordt dus niet herkozen. Als de koning een dombo is dan zit je daar maar mooi mee.
O nee, de oranjes studeren allemaal cumlaude af, zijn marinier em zijn iets hoogs in het leger en ook nog eens voortreffelijke piloten en zijn door god gezonden.

pete68 | 02-04-13 | 11:38

Het is allemaal knap ziekelijk ja, die misplaatste adoratie. Maar om nou de moeite te gaan nemen om af te reizen en mijn vinger op te steken, nee. Dat is mij *ook* al te veel moeite voor zoiets als dit.

TM | 02-04-13 | 11:38

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:26 | + 1

Nee joh, pubers beginnen al vroeg in de ochtend zich af te rukken. Je weet toch!

Rest In Privacy | 02-04-13 | 11:38

Gompie. Wat een gomp.

Strohond | 02-04-13 | 11:37

Nou nou wat een negatief topic weer. Zeer jammer...

Wim-Lex | 02-04-13 | 11:37

crk | 02-04-13 | 11:33 |
nouja, 'die jongen' zou zijn feestje iets minder nepotistisch kunnen laten organiseren...

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:37

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:31 |
Zij niet zei. Ik schrijf te weinig in het Nederlands tegenwoordig.

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:35

Liever een middelvinger naar de meelopers, iedereen kan toch zien dat hij op eigen kracht nooit verder was gekomen als vakkenvuller

Bokito ergo sum | 02-04-13 | 11:35

Een echte democratie is geen monarchie.
Als het niet bestond en je zou het nu als een nieuw idee voorleggen aan het volk, zou je keihard uitgelachen worden.

1sokkie | 02-04-13 | 11:34

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:31 |
'Ik heb liever Nick en Simon dan een op de coke stuiterende, doorgefikte debiel!'

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:34

Flikker op met je koning, laat ze gewoon belasting betalen en kort op hun uitkering. Koningshuis is zo fout als het maar zijn kan.

drs W | 02-04-13 | 11:34

Zolang ik niet het idee krijg dat we met een gekozen president beter af zijn vind ik het allemaal prima hoor dat circus.
Het kost nu klauwen vol met geld maar dat kost een president ook, kennelijk levert een koningshuis behalve aandacht ook handel op met het buitenland. dus of het onderaan de streep ook geld kost?
kon wel eens meevallen, er lopen in Nederland ander types uitkeringstrekkers rond die helemaal niets opbrengen behalve frustratie dus ik doe niet mee met de bustocht.

Stekeltje | 02-04-13 | 11:34

Wel een beetje ongenuanceerd. Alsof die beste jongen er wat aan kan doen dat hij als Oranje geboren is.
Kan me goed voorstellen dat de Oranjes ook liever gewoon hun biezen pakken en elders van hun gratis gekregen geld gaan genieten. Als ik Wim-Lex zou zijn zou het in ieder geval mijn eerste daad zijn.
Koning zijn van een landje dat op het wereldtoneel weinig voorstelt, gevuld met kaaskoppen en talloze immigratieproblemen lijkt mij niet echt een dankbare taak. Alleen daarom al respect voor het feit dat hij zijn afkomst niet verloochent.

crk | 02-04-13 | 11:33

-weggejorist-

Jan1605 | 02-04-13 | 11:33

'Maar nee, polonaise, liedjes, preken en dromen voor die man alsof hij God zelf is.'
Quid, hoe hoog schat jij de kans dat, als God bestaat, Hij of Zij polonaises en preken weet te waarderen?

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:32

Johnny Quid... wie zit er volgens u nú op de troon?! (uitlokking van majesteitsschennis is hier niet van toepassing)

Hyppo Kriet | 02-04-13 | 11:32

Met Prins Pils aan het roer kan het niet fout gaan! Hij kan op zijn hoogst dit land in de sloot sturen.
Een koningshuis is financieel net zo aantrekkelijk als het hebben van meer dan 100.000,- euro op de Laiki bank in Cyprus. You are going to be f*cked!

r04drunn3r | 02-04-13 | 11:32

Kromst | 02-04-13 | 11:27
Ik wens je veel succes om dat voor elkaar te krijgen.

spanarchist | 02-04-13 | 11:31

Noem me nostalgisch maar ik zie toch liever vlaggetjeszwaaiende malloten uit de provincie als hele roedels finnen die vast een voorschot nemen op het moment dat zei de dienst uitmaken.
Zoals eerder iemand hier al zei, dit zal de laatste keer wel zijn. Hierna volgt president Aboutaleb.

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:31

Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:24 |
Dus alle islamieten wonen in Rotterdam of Amsterdam. Totaal in Nl hebben we 5% islamieten namelijk.

Watapatja | 02-04-13 | 11:30

En spijkerpoepen, maar eerst bier drinken want je hebt lege flesjes nodig. Oh wacht flesjes Mogen niet en waxinelichtjes Mogen niet, en bier drinken mag niet, alleen evenementenbier, je kan alleen je middelvinger opsteken

blango | 02-04-13 | 11:30

@Bigi Bana Boy | 02-04-13 | 11:10
Ja als...

Politant | 02-04-13 | 11:29

Symboliek met symboliek bestrijden. Dat gaat een boel helpen. Count me out. Beter zou het zijn als een team van extreme knappe koppen het heden en verleden gaat uitpluizen om nog meer schandalen aan het licht te brengen. Het liefst zelf zover dat zonder twijfel aantoonbaar gemaakt kan worden dat het dievengilde Oranje al jaren in strijd met de grondwet op de troon zit. Vervolgens al het vermogen bevriezen en alles in beslag nemen. Ook wat ze het land uit hebben gesluisd.

Kromst | 02-04-13 | 11:27

Guus Meeuwis en niet geheel ontoevallig de vrouw van Krajicek (blanje bleu collectief) gaan het koningslied redigeren. Een lied voor de koning geschreven door een ex-model!

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 11:27

Grote stamper | 02-04-13 | 11:22 |
Ik dacht dat pubers nog op bed lagen om deze tijd?

Freddie Stobart | 02-04-13 | 11:26

spanarchist | 02-04-13 | 11:25 De brandstofkosten vergoeden. Minimaal.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:26

Nederlanders mobiliseren om ergens tegen te protesteren is vrijwel onmogelijk, tenzij je er iets gratis bij weggeeft.

spanarchist | 02-04-13 | 11:25

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:23 Precies. En het is nog een vrije dag ook.

Krijg je van een president niet.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:24

bomba12 | 02-04-13 | 11:11 | Veel eerder. In Amsterdam en Rotterdam is ruim 50% reeds Islamiet.

De Nederlander maakt niet genoeg kinderen om zichzelf in stand te houden. Het vruchtbaarheidscijfer onder de Nederlanders is 1,7 en zakt nog steeds. Terwijl 2,1 nodig is om de bevolking alleen al in stand te houden, laat staan te laten groeien.

Het vruchtbaarheidscijfer van alle bevolkingsgroepen in Nederland ligt onder deze 2,1.

Behalve onder Marokkanen. Het vruchtbaarheidscijfer ligt daar op 2,6 (2009)

Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:24

Fantastisch stukje waarheid van GS.
Ik vraag me hardop af waar bureau Jeugdzorg blijft.
Immers, wanneer men kinderen generatie op generatie ''groot'' brengt, ''opvoed'' zoals dat wereldvreemd spul word gedaan, levend in een psychisch ernstig gestoorde wereld van koninginnen en koning, prinsjes en prinsesjes kan je toch hardop spreken van ernstige geestelijke achterstand en ligt daar een klus voor jeugdzorg.
En wie zijn er nu de grootste idioten, zij die de nachtmerrie koste wat kost [ en laten we het daar maar even niet over hebben ]vol blijven houden of zij die er hard achteraan rennen te samen met die idioten die er ook nog eens een eed voor af leggen en trouw zweren aan die pispottengooier.

Justthat | 02-04-13 | 11:24

Sintergraai | 02-04-13 | 11:19

Een middelvinger is niks voor de probleem-allo's. Gestrekte vingers onder de kin naar de keel toe en dan een beweging naar voren maken.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:23

@zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:13
Stelletje Hippies en Kudtkrakerts zijn het. Het is een feestdag waar een enorme meerderheid van de bevolking voor is. Er is in Nederland geen enkele partij die qua populariteit in de buurt komt van het koningshuis, nog niet in de verste verte.
Ik ga lekker feestvieren en bier drinken. Laat die aktivisten maar den Typhus krijgen.

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:23

@Ko Reander | 02-04-13 | 11:08
alweer? Nou gebruik de searchtool van geenstijl maar hoor. Dat heb ik al meerdere keren verteld hier. Heeft te maken met handel, en deuren die voor een onafgebroken koninklijke familie lijn vanaf de vader des vaderlands wél open gaan die voor een minpresje dicht blijven. Met verder kijken dan je pindabrein groot is.

deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:22

Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:08 | + 0

Goede reactie Willianus, goed onderbouwd ook... zucht

Helaas zijn de landen waar de gemeten tevredenheid het hoogst is bijna allemaal monarchistisch. Blijkbaar is het gros van het meeklapvolk op zoek naar een poldervorst. Een vorst waarbij ze het gevoel hebben dat alles lekker blijft zoals het is, waar je lekker een spelletje rumicub mee kan spelen. Een vorst die ook blokjes kaas bij de borrel maakt. Het interesseert niemand enige moer of die kerel ook maar één nuttig besluit gaat nemen. Koekhappen en pleepotgooien is nog steeds het beeld dat wij blijkbaar graag zien van het koningshuis.

Om te huilen dus! Poldervorsten moeten ze direct afschaffen. Iedereen die zegt dat we beter af zijn met een ondemocratisch koningshuis zit al te lang onder het juk van zijn pa en ma. We zijn blijkbaar niet gewend aan vrijheid, bang voor het misbruik dat ervan gemaakt zou kunnen worden. Lekker makkelijk om omhoog te kijken naar een vorst die het allemaal wel effe voor je regelt.

Ik doe mee met de middelvinger naar de poldervorst!

Rest In Privacy | 02-04-13 | 11:22

Een soeverein...
www.encyclo.nl/begrip/soeverein
.
In de Europese constellatie is Willem Alexander dus op zijn best een polderkleileenmannetje. Denk aan mij als je die gebruikt voor word feud.

Parel van het Zuiden | 02-04-13 | 11:21

JAAAA GIFJES JAAAA

szzrd | 02-04-13 | 11:19

God bestaat niet. De koning bestaat ook niet. Leve de republiek.

Amano | 02-04-13 | 11:19

De middelvinger opsteken is niet echt een teken van beschaving. Het is jezelf verlagen tot een niveau van herdenkingskransen schoppende bontkragen, juichen voor de ineenstorting van de Twin Towers, etc.
De beelden die wereldwijd op de schermen zouden verschijnen van Nederlandse "Fuck the King" gebaren is niet echt een visitekaartje. Via een referendum kiezen voor of tegen het koningshuis is een beter idee.

Sintergraai | 02-04-13 | 11:19

'Maar puberaal is nog altijd minder infantiel dan geloven in het koningssprookje.' non argument

roze_bril | 02-04-13 | 11:17

Lol, de Nederlanders mobiliseren om samen een vuist te maken, grapje zeker, de benzine prijzen de laatste tijd niet bekeken? Wel.., een middelvinger uploaden, dat zal dan misschien nog lukken. De Friso opmerking is beneden proporties overigens, en dat komende van een ras klootzak als mijzelf.

No Mames | 02-04-13 | 11:17

Koning Bierpens de Eerste is het beste wat het land kan overkomen.

Als die debiel de monarchie niet om zeep helpt met zijn stuitend gebrek aan talent en kunde, dan is het op z'n minst hilarisch om te zien hoe die beste man zichzelf door de tijd heen walst middels blunder op faal.

dlseth_ | 02-04-13 | 11:16

Eigenlijk moeten we blij zijn dat er nog een sukkel is die het wel wil doen.

Een president is ook niet alles.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:16

Over 25 jaar is Quid hoofdredacteur van het NRC als hij zo doorgaat.

TunaTown | 02-04-13 | 11:15

dit artikel had ook om 10.50 gepubliceerd kunnen worden... maar Quid wilde even verder zoeken of hij een link kon vinden om zijn roots af te zeiken.
mooi man, kereltje zal er altijd last van houden. LOL

BRickY | 02-04-13 | 11:14

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:10 Van te voren al. Iedereen die een foto upload is de lul en zal een dag van te voren worden opgehaald voor een driedaags all-inclusive verblijf in het hotel met de kleine raampjes.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 11:13

Ik ga helemaal niet kromliggen, ik ga bierdrinken en feesten.

bob de boarder | 02-04-13 | 11:12

Grappig stukje hoor. Met de hartelijke groeten van de aivd.

Gash | 02-04-13 | 11:12

Up yours, Willem.

Red mij niet | 02-04-13 | 11:12

@Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:08 | + 0 -
Vergelijkbaar met het VK. Ze verwachten daar dat in 60 jaar tijd meer dan 50% niet blank is.

bomba12 | 02-04-13 | 11:11

Hmm, hier heb ik eigenlijk wel zin an.

Yzord | 02-04-13 | 11:10

Het is 2013!!!

Tabernakel | 02-04-13 | 11:10

@Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:08
Ik hoop het met je mee.

Ko Reander | 02-04-13 | 11:10

De ME maakt dan een middelvinger terug. In de vorm van de lange lat. Daarna worden ze de kerker ingeflikkerd en gooien ze de sleutel weg. Zie waxinelicht gooier.

Jim Lovell | 02-04-13 | 11:10

Koning Oetlul de Eerste is nauwelijks te onderscheiden van de eerste de beste prins carnaval uit Limbonesië. Nooit gedacht dat een lid van de Oranje-dynastie hoogstpersoonlijk het instituut de nek zou omdraaien.

Not Muhammad | 02-04-13 | 11:10

Ik zou niet eens koning willen worden voor een volk dat zo diep afgezonken is. Valt geen eer meer aan dit land te behalen. Ik wist wel leukere dingen te bedenken als ik erfgenaam van dat familiekapitaal was. Een dikke middelvinger voor dit paupervolk. Succes met je president zou ik zeggen als ik WimLex was.

Bigi Bana Boy | 02-04-13 | 11:10

@Watapatja | 02-04-13 | 11:07
Die hadden we al op die dag. En die blijft want als we het afschaffen hebben we een feestdag wegens afschaffing

Ko Reander | 02-04-13 | 11:10

Ik zie zelf meer in waxinelichtjeshouders maar ok.

Borakh | 02-04-13 | 11:09

Geniet er maar van. Dit is de laatste Nederlandse Koning die de troon gaat bestijgen.

Op dit moment is de helft van alle geboren kinderen in Nederland Islamititsch. (Zoek maar op) Vanwege deze hoge geboorte-index is over 40 jaar de meerderheid van de Nederlandse bevolking Islamitisch. (Zoek maar op)

Amalia komt dan echt niet meer op de troon. Mark my words.

Willianus Wortelus | 02-04-13 | 11:08

@deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:02
Nou, nitwit, vertel jij ons de waarde dan eens? Want ja, wij zijn dom en jij bent zoooooo intelligent!

Ko Reander | 02-04-13 | 11:08

Voor een vrije dag zetten de Nederlanders hun afkeer wel een dagje in de ijskast.

Watapatja | 02-04-13 | 11:07

Wat een sukkelintitatief zeg. Puberaal ook.

wilmeister00 | 02-04-13 | 11:06

Hyves ? Wasda?

de directeur | 02-04-13 | 11:06

Nederland bestaat voor 80% uit mensen die als je ze een drol van de koning voor zet zegt:'Dit is de lekkerste moorkop zonder slagroom die ik ooit gegeten heb" Het is niet anders.

streknek | 02-04-13 | 11:05

@ deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:02

En de waarde is rechtevenredig met de prijs die het kost?

selxi | 02-04-13 | 11:05

Dream on, Johnny; aan de leiband van het systeem dat Nederland heet en waar ook/vooral/juist jij je niet aan kunt onttrekken. De blogs die je schrijft laten dat al zien.

Politant | 02-04-13 | 11:05

Koningen zijn zo 1562.

VanDattum | 02-04-13 | 11:04

Kan me er niet heel erg druk om maken.

ole guapa | 02-04-13 | 11:04

Zes bussen? Bestel er maar vijf af, kwit.

bezemkast 1919 | 02-04-13 | 11:03

Ben erbij Kwit. Hoef alleen geen plek in de bus want ik ben er al.

Godsammekraken | 02-04-13 | 11:03

middelvingers voor quid omdat niet iedereen te dom is de waarde van ons koningshuis te snappen.

deuZigeZelluf | 02-04-13 | 11:02

Oneens. Ik vind WimLex het ultieme symbool van de monarchie: duur, dik, dom.

vraagstaart | 02-04-13 | 11:02

Koningssprookje? All too real wat mij betreft!

Godsammekraken | 02-04-13 | 11:02

Geen soevereiniteit, geen Majesteit!

Parel van het Zuiden | 02-04-13 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken