Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Standbeeld Jeroen Dijsselbloem uitgelekt

dijsselbloemstandbeeld534.jpgDit is hem dan. Het standbeeld voor Jeroen Dijsselbloem, althans een soort voorbeeld, maquette, artist impression, template schaalmodel. Met dit standbeeld krijgt de voorzitter van de eurogroep, die de EU onder het schitterende socialistische juk bracht, eindelijk de eer die hem toekomt. Bovenstaand beeld wordt 23 meter hoog en komt bovenop het nieuwe kantoor van de Europese Centrale Bank in Frankfurt te staan. De kosten van het standbeeld bedragen 11,2 miljard, en dat bedrag zal (keurig verdeeld) afgeschreven worden bij willekeurige rekeninghouders met 100K op de bank in Nederland. Was er gisteren nog enige scepsis over de Redding van Cyprus door SuperJeroen, vandaag klinken er warme woorden van oa Pieter Klein (RTLPvdA) en uiteraard Sheila Sinaspril, de Tokyo Paramaribo Rose van de Volkskrant. En de PvdA spin werkt! Heel Nederland is OM. Iedereen is FAN. Jeroen Dijsselbloem = HELD! In Eindhoven (geboortestad van Dijsselbloem) wordt al de gehele dag feest gevierd. Honderden uitzinnige automobilisten die toeterend rondrijden met EU-vlaggen uit het raam. Op het Stratumseind schenken gulle herbergiers "Dijsselblommekes", grote glazen Duitsch bier. Gratis, uiteraard. Dat wil zeggen; het drinkgeld wordt afgeschreven bij een paar oudjes in Friesland, die hun hele leven gespaard hebben. Ook elders in het land wordt Dijsselbloem gehuldigd. Het Stichtse PvdA-bolwerk Utrecht, bekend van Domtoren, Maliebaan, Bas Paternotte en faalburgemeester Aleid Wolfsen gaat verder onder de naam Dijsselbloem. Inwoners noemen we voortaan Dijsselbloemenaren, en op zondag naar de Galgenwaard voor FC Dijsselbloem! Ook de Herengracht in Amsterdam gaat eraan geloven. Per 1 april worden nieuwe naambordjes ter hoogte van de Gouden Bocht onthuld door burgemeester Eberhard van der Laan. Uiteraard doet ook 's Gravenhage een duit in het zakje. De beroemdste laan van de Hofstad verandert per direct de Laan van Meerdervoort in het veel beter bekkende Dijsselbloemlaan. Een allee waar het altoos prettig nivelleren en flaneren is. Dit land FEEST. Alles zuipt en naait. Ga ervan uit dat over 9 maanden bij de burgerlijke stand allemaal jongetjes aangegeven worden die Jeroen René Victor Anton genoemd worden. Hoezee Jeroen. Lang leve de EU!

Reaguursels

Inloggen

't is een TOP kerel en bovendien een erg lekker ding !

chique ouwe nicht | 28-03-13 | 21:09

Heb ik iets gemist? Er gaat toch nog steeds 600 meloen Hollandsche belastingpoet naar dat kakeiland?

Mr Dixit | 28-03-13 | 14:38

Jatten van Russen is niet zo'n gezonde actie. Hoop dat de Aivd onze minister daarop heeft gewezen. Litvinenko is een passend voorbeel van wat er kan gebeuren als je die lui niet serieus neemt.

Tjemig | 28-03-13 | 13:57

Die kamervragen hahaha. "zijn ze nu helemaal van de pot gerukt" ++++

Alcoholic | 28-03-13 | 13:52

Het zo gehate kapitalisme onder aanvoering van de grootbanken in de eu wordt door de linksebende van die zelfde eu beschermt. Vreemde gang van zaken. Maar pas op, de zogenaamde socialisten zijn een schaap in wolfskleren, levens gevaarlijk.

behangtafel | 28-03-13 | 08:47

Het is onzin om de verdiensten van het socialisme helemaal af te kammen. Dankzij het beroerde onderwijs weten de meesten niet eens het verschil tussen communisme (= socialisme met dictatuur van het proletariaat) en het westerse socialisme (zonder dictatuur van het proletariaat). Dankzij het westerse socialisme heeft u thans een uitstekend sociaal vangnet door middel van uitkeringen en de A.O.W, ziektewet etc., geen werkdagen meer van meer dan 8 uur per dag, vakantiedagen, redelijk fatsoenlijk loon etc. En daar is héél erg hard voor gevochten door onze voorouders. Als moderne socialisten hun werk goed doen (!!!), blijven ze zich voor dat sociale vangnet inzetten. Zo niet dan veranderen we in een slavenmaatschappij waarin de grote bedrijven de dienst uitmaken, we straks moeten gaan bedelen en eigenlijk is dat al een beetje aan de gang. Toenemende dictatuur van de banken is een voorbeeld van van hoe het fout heeft kunnen gaan, en dat is echt niet socialistisch. Men heeft slechts de boel laten versloffen.

Esprit77 | 28-03-13 | 08:44

PvdA-man wijlen Wim Duisenberg was een belangrijk aanjager van de invoering van de euro. Hij was ook de eerste directeur van de Europese Centrale Bank. www.youtube.com/watch?v=DMqb4NA7-sM

Esprit77 | 28-03-13 | 07:40

Nessuno ofwel niemand vraagt zich af of al deze weerstand tegen Dijsselbloem een teken is dat hij, weliswaar onhandig, de juiste dingen heeft gedaan.

De staat valt om als de banken omvallen. Sodemieter op. Het zijn porcodio ondernemers die banken. Als de bakker om de hoek omvalt is de staat dan ook verantwoordelijk? Dit systeem van afhankelijkheid heeft ons Bloempje ter discussie gesteld.

Als de discussie hier wordt gevoerd is alles goed. Nu doet hij het en de blinde reacties van socialist dit of dat volgens zonder een substantiële onderbouwing.

Voordat dit hele Cyprusding begon heb ik al een aantal maal de kop van jut functie van Dijsselbloem aangehaald. Ik denk dat hij er met vlag en wimpel door heen komt en straks als visionair wordt gehuldigd.

Het enige dat hij nog moet leren is het sluiten van een Bank. Je moet alle deurtjes, ook die in Engeland en Rusland dichtdoen.

ristretto | 28-03-13 | 07:18

Piet van Schwaffelen | 27-03-13 | 22:16
Bitcoins?
Zolang ik daar bij Piekema geen halfje bruin voor kan kopen heb ik daar niks aan.

copywriter | 28-03-13 | 07:06

Er is een gaat geslagen op de Middellandse zee in het EU schip Titanic.Het was maar een kleine rotsblok(Cyprus).Dit schip zal snel zinken.

020ger | 28-03-13 | 03:57

Zeg nou zelf, die knapen van de PvdA zijn toch geen arbeiderskinderen meer? Vaak zelfs niet eens als student in de fabriek gewerkt of een schoonmaakbaantje genomen, want pa verdiende genoeg. Hoe kan die partij dan nog iets snappen van de noden van het gewone volk? Wat nou de A van Arbeid.

Esprit77 | 28-03-13 | 01:04

Even Apeldo...., uhhhh Brussel bellen.

Esprit77 | 28-03-13 | 00:58

Moest onwillekeurig denken aan Willem Grote Scheur. Die ooit eens een bomachtigs iets in zijn tuin vond. Was dus een nepbom (hoe toepasselijk) van duidelijk iemand die hem evenmin au serieus nam (schokkend *proest*)

Zag ook al voorbij komen op iets van Nieuwsuur dat de vakbonden vooral bezig waren zichzelf in stand te houden. (verbazingwekkend indeed) Beetje vestzak -> broekzak etc. het bekende verhaal.
Geld ophalen van bouwvakkers onder het mom van fonds voor het verzorgen van opleidingen voor hullie gebruiken voor heel andere zaken etc.
En een standbeeld van 11.2 miljard, van 23 meter hoog op een nieuw gebouw van een bank in een soort kruisdragende JC impressie doet toch wel denken aan www.dumpert.nl/mediabase/948761/bdf595... geheel onvrijwillig en tegen wil en dank betaald door aandeelhouders/obligatiehouders/rekeninghouders van een bank.

Zelfde geldt dan voor die hypothekenhype en het idee om inkomensbelasting af te schaffen en het maar binnen te harken met belasting op consumptie waarbij de overheid dan de prijzen maar moest bepalen.
Heet dit geen "planeconomie" lutsers ?? nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_geleide...

Moeten wij als het aan de Partij van de Afgunst ligt zo meteen ook twintig jaren wachten op een Trabbie terwijl men zelf over de autobanen rijdt in een nieuwe Mercedes zonder wachtlijst.
Geen Ridderzaal maar een "Palast des Volkes" ??

said_fred | 27-03-13 | 23:19

Zoals eerder gezegd: het gedachtegoed van de PVDA goes international. Idealisme leidt altijd tot tirannie.

postmodernismisdead | 27-03-13 | 23:07

bitcoins. Mogelijk interessant.
Piet van Schwaffelen | 27-03-13 | 22:16 |

Zolang internet het doet.

Tavroch | 27-03-13 | 22:54

Mensen, verkoop zsm het monopolygeld en ruil het in voor waardevaste zaken zoals FYSIEK goud en zilver. In opkomst, waarover de overheid en banken ook geen enkele controle hebben: bitcoins. Mogelijk interessant.

Piet van Schwaffelen | 27-03-13 | 22:16

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:51 | + 0
Plato.
Darren zijn altijd volmaakt nutteloos.
Aan eentje heb je genoeg.

*Mezcal*

Itzamná | 27-03-13 | 22:06

Waarom niet gewoon een hand van 23 meter hoog met omhooggestoken midelvinger. Dan is voor het volk van dit 4de rijk duidelijk wat Brussel eigenlijk wilt.

yayajippiehippie! | 27-03-13 | 22:01

Binnenkort, bij gelegener tijd, zal ik hier een samenvatting publiceren van m'n State of the Union.

De staat van ons land (was ook ooit een Union).

Ik denk dat we het idee van een soeverein NL wel kunnen opgeven (is in feite al opgegeven) en dat het ongelooflijk zinloos is om te doen of NL zèlf nog iets kan beslissen wat de moeite waard is.
Dat kan alleen maar als de EU wordt opgedoekt, en dat gaat niet zonder oorlog. Daarin is NL geen partij, en moet maar afwachten.

In zekere zin kun je zeggen dat het voorbij is met Nederland. Vraag is vervolgens wat je gaat doen. Ik zou aansluiting zoeken bij Duitsland, hoezeer dat velen ook tegen de borst mag stuiten, gewend als ze zijn aan het sprookje van een onafhankelijke natie. Ik zou het ook liever anders zien, maar ik vrees dat de toekomst niet anders zal zijn. Na inlijving van de DDR, wat zeer veel kostte, is de inlijving van NL a piece of cake.

Weet je wat, ik ga morgen Bea bellen, daarna Merkel en we gaan er uit komen.

Europa is een continent (of hoe je het ook noemt), maar enige affiniteit met andere Europese landen is er in feite niet. Wat heb ik te maken met Spanje, Frankrijk, België, Ierland en al die andere landen? Niks dus.
Lijkt het me beter om morgen even te bellen met Bea en Merkel (68 mln hits op google, doet Psy het beter, 1 punt 4 mld., haha).
Good night @ all.

Itzamná | 27-03-13 | 22:00

vertypt )=(o

Schmalz | 27-03-13 | 21:57

@Parsons | 27-03-13 | 21:48
Zeker waar, maar als we dan toch het ravijn in donderen laat mij dat dan a.u.b. met een zeker leedvermaak beleven. Leedvermaak, voortkomend uit de vertwijfelde blik die zich zal aftekenen op de gezichten van veroorzakers van die val.

Wolveshead | 27-03-13 | 21:56

Itzamná | 27-03-13 | 21:41 |
Je hebt zo gelijk! Ik ben veel te beleefd en luister geduldig naar die verhalen ( of nog erger, gezwets over zeilen, de kinderen of bla bla verhalen over zichzelf)
Soms denk ik, ik lijk wel stichting korrelatie!
Ik ga maar eens wat minder vriendelijk worden en grenzen stellen!!

irma zonderboezem | 27-03-13 | 21:56

Prima stukje van die Pieter Klein.
Dijsselbloem wijst er uiteindelijk alleen maar op dat je spaargeld niet veilig is bij een kudtbank. Dat idee hadden we overigens al lang. Dat er dan politici )nze volksvertegenwoordigers!)zijn die dan roepen dat hij zijn mond moet houden of zelfs moet liegen is veel verontrustender.

Schmalz | 27-03-13 | 21:55

Itzamná | 27-03-13 | 21:42
Grappig, las je comment pas later. Is die vergelijking met darren van jou of van Plato? Het verschil met de bijenwereld is wel dat de darren daar uiteindelijk hun verdiende loon krijgen.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:51

@Wolveshead | 27-03-13 | 21:33
Nee, die man heeft geen flauw idee. Dat maakt de boel nog enigszins aandoenlijk, vermakelijk zelfs. Ware het niet dat het schrijnend is om te moeten aanschouwen hoe we langzaam, maar onvermijdelijk, het ravijn in donderen.

Parsons | 27-03-13 | 21:48

@Itzamná | 27-03-13 | 21:35
Doe dan de Timocratie maar zou ik zo zeggen als vaandrig.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-13 | 21:46

@WaarDeWindWaait 21:12
Als Dijsselbloem werkelijk het risico daar wilde laten, waar het in eerste instantie genomen werd, dan had hij natuurlijk nooit met het ESM ingestemd. De PVV was wel zo rechts.

Wat Dijsselbloem zegt is het vrije markt principe, maar wat hij doet is socialisme. Heeft ie van Rutte afgekeken.

tipo | 27-03-13 | 21:45

Itzamná | 27-03-13 | 21:35 |
Plus veel voor jou. Maar stemmen doe ik nog wel eventjes zolang er even geen alternatief is.

Amano | 27-03-13 | 21:44

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:39 | + 0
Zie verder 21:35.
Democratie is voor losers.

Itzamná | 27-03-13 | 21:42

irma zonderboezem | 27-03-13 | 21:26 | + -1
Ja, je moet dan ook gewoon weglopen.
Praten met mongolen is vrij zinloos. Het kale feit dat je nog naar die halvegaren luistert is voldoende reden om hullie de rekening te laten betalen.

Smoesje verzinnen dus (even naar het toilet, m'n haar doen, coke snuiven etc.) en de tent verlaten.

Itzamná | 27-03-13 | 21:41

Dijsselbloem zou gelijk hebben als het idd de schuld van de banken was. Maar Cyprus is het gevolg van beleid van de ECB met bijna gratis geld (LTRO) en waardeloze staatsschuld als volwaardig onderpand.

witwas | 27-03-13 | 21:40

Als ik dit zo lees, krijg ik zo een warm hart en een harde piemel van PvdA. Oh nee, het is PvDijsselbloem. De messia van Europa. Is die moeder vlek 666 in zijn nek, ook door jullie opgevallen??

Boze massa | 27-03-13 | 21:40

smdyasc | 27-03-13 | 21:25
Ik heb de term nazisme niet in de mond genomen. Die beperk ik maar voor 1 groep: de nazi's.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:40

Go Jeroen go! Ik ben ook fan. Misschien moeten je alleen steviger doorpakken en meteen al het geld van alle spaarders in de hele EU afpakken. Dat lost de problemen meteen pas echt op! Toch?
De problemen in de EU zijn ook niet het megalomane project EU. De ondemocratische wijze waarop het is ingericht waardoor elke controle ontbreekt. Het gebrek aan één economie maar wel één gezamenlijke munt. De culturele maar zeker ook economische onoverbrugbare kloof tussen noord en zuid. Geld is de oplossing! Toch? Jeroen Dijselbloem?
Maar ga zo door Jeroen Dijselbloem parttime minister van financiën. Des te eerder de hele EU instort en we van al die onzin af zijn.

Amano | 27-03-13 | 21:39

Itzamná | 27-03-13 | 21:21
Het is juist onze democratie die het socialisme mogelijk maakt. De meerderheid bepaalt, dan krijg je die ellende. Democratie werkt slechts met een ijzersterke constitutie als basis, dan kun je zulke geintjes uitsluiten. Met een plafond aan overheidsuitgaven en belastingheffingen en nog meer van die dingen. Nettobetalers is ook een mogelijkheid, maar dan zit je nog wel met leraren en types als onze vriend @pius.

Maar goed, is een academische discussie. De hoop op een logische bestuursvorm heb ik allang opgegeven, wij leven in een absurde samenleving. Wat best te hachelen is als je er maar op tijd de grap van inziet.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:39

Luister eens, jongens en meisjes. Een concept als 'democratie' bestaat eigenlijk alleen maar in de hoofden van mensen die in sprookjes geloven.
De vraag is altijd: Wie bepaalt wat er gebeurt?
In dat opzicht zijn de USA, China, Rusland en Japan geen democratieën. NL is dat ook allang niet meer.

Kun je uren over zaniken, maar 'democratie' is ook maar een idee. Een vrij waardeloos idee als je het mij vraagt. Als iedereen iets te vertellen heeft, heeft in feite niemand iets te vertellen, zo simpel is het. Dat is bij grote bedrijven niet anders. Zoals het heet: A company that is owned by a thousand owners, is owned by no one.
Dat is in landen niet anders.

Plato zei het al.
De aristocratie is in zijn opvatting de ideale staat, in de vier andere staatsvormen nemen de gebreken steeds meer toe.
De timocratie van de militairen en de oligarchie van de rijken kunnen nog op begrip rekenen. Status en geld kunnen best een zeker genot opleveren, als ze de leiding volgen van het verstand en niet blindelings naar bevrediging streven. Democratie en tirannie daarentegen worden in de Politeia niet toegelaten.
Een aristocratie: wordt bestuurd door de 'besten' (áristos=meest bekwaam). Dat zijn degenen die in filosofisch en militair opzicht de beste prestaties geleverd hebben.
Een timocratie: wordt bestuurd door militairen, vergelijkbaar met het toenmalige Spartaanse systeem. In deze staatsvorm gaan de filosofische kwaliteiten wel verloren en nemen de onderlinge twisten toe.
Een oligarchie: wordt bestuurd door rijken. Plato wil niet dat rijkdom de maatschappelijke positie bepaalt.
Een democratie: wordt meestal bestuurd door 'darren'. Zoals darren een pest zijn voor de bijenkolonie, zijn deze mensen een pest voor de samenleving. Er zijn darren met angel (criminelen) en darren zonder angel (bedelaars)[6]. In een democratie is er te veel vrijheid, waardoor zij zal leiden naar tirannie.
Een tirannie: wordt bestuurd door een tiran. Het volk geeft zijn macht over aan één persoon en moet zich dan aan hem onderwerpen. Dit resulteert onvermijdelijk in uitbuiting en slavernij. Tirannie is volgens de Politeia de hoogste vorm van immoraliteit.

Die Plato had er wel kijk op. Democratie is in de grond der zaak verwerpelijk en is in feite in geen enkel land de staatsvorm bij uitstek, al het gelul ten spijt.
Ik ga voor de 'aristocratie'. Stempt allen op mei. Nou ja, dat gestem kun je ook laten, geen behoefte aan.

Itzamná | 27-03-13 | 21:35

@Parsons | 27-03-13 | 21:28
Daar heb ik ook een sterk vermoeden van, dat hij de fall guy van Duitsland is. Ik vraag me echter wel af of hij dat zelf inmiddels ook een beetje begint te vermoeden. Zal hij nu echt nog denken dat hij die post mocht gaan bekleden vanwege zijn indrukwekkende cv op dat gebied? 't Zou trouwens zomaar kunnen dat hij dat laatste echt nog denkt, dat dan weer wel...

Wolveshead | 27-03-13 | 21:33

Misschien een leuk initiatief het organiseren van de eulimpische spelen?
met 2 medaille categrorien:
wie het meeste geld heeft weggegooid;
wie de grootste onzin heeft verkocht.

nog wel even de uitslag van het dopingonderzoek afwachten.

moi1269 | 27-03-13 | 21:28

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:46
Eens, maar de credits zijn niet voor hem. Die malloot is slechts een vooruitgeschoven onnozele post. Een non-item. Slachtoffer bij geboorte.

Parsons | 27-03-13 | 21:28


Itzamná | 27-03-13 | 21:08 |
Mensen met zulke visies hebben het liefst dat jij de rekening oppakt.

irma zonderboezem | 27-03-13 | 21:26

@Moishe Pipik | 27-03-13 | 20:52
Mee eens, de EU is zeker nazisme, 'but not as we know it', het 'nationale' is vervangen door 'euronationale', voortaan te noemen als eunazisme.

smdyasc | 27-03-13 | 21:25

kansloos deze hetze. kansloos

Allergrootste | 27-03-13 | 21:23

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:07 | + 1
Een partij of beweging die zich 'sociaal-democratisch' noemt is niet goedt bij het hoofdt.
Dat je democratisch bent, spreekt voor zich (al zou ik netto-ontvangers geen stemrecht willen geven), dat je een socialistische heilstaat-aanhanger bent zou je ook maar beter duidelijker kunnen communiceren, zoals dat heet. Je steelt van de een, houdt je eigen vergoeding er op in, en verspilt de rest - ziedaar de socialist.

Een socialist is een in alle opzichten verwerpelijk sujet.

Maak jij morgen even de kop op in de Telegraaf of de NRC?

Itzamná | 27-03-13 | 21:21

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50 | + 0 -

Jij bent Europees, schoonheid.
Dat is toch goed nieuws.
Al een beetje vrolijker?

Anijsblokje | 27-03-13 | 21:19

Itzamna ...... 21.07
Uw euro's verwelken, uw guldens vergaan, typetje's Dijselbloemen blijven eeuwig bestaan. Tsja.

rechtvaardigerechter | 27-03-13 | 21:17

Itzamná | 27-03-13 | 21:15 |
Nog erger, de meeste nederlanders hebben duitse voorouders.

Watapatja | 27-03-13 | 21:17

Watapatja | 27-03-13 | 21:14 | + 0
Toen bestond ik nog niet, vertel!
Gezeik over de oorlog?

Gaan we ook nog zeiken over Spanje?

Itzamná | 27-03-13 | 21:16

WaarDeWindWaait | 27-03-13 | 21:12 |
De meerderheid was hier tegen het ESM maar de uitspraken van Dijsselbloem zijn ook schandalig. Wonderlijk.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:16

@Graaf van Egmont | 27-03-13 | 21:10
Dat gemak waarmee ze liegen mag inmiddels toch geen verbazing meer wekken. Was het m.b.t. de Euro zelfs geen ongeschreven regel/afspraak dat men daarover mocht/moest liegen indien de berichtgeving daaromtrent negatief was (bij monde van Frank de Grave)?

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...

Wolveshead | 27-03-13 | 21:15

Watapatja | 27-03-13 | 21:12 | + 0
De 'watersport' is inderdaad wel typisch Duits (google maar wat, mocht je op zoek zijn naar pisseks).
Verder prima lui. We verdienen er aardig aan, in tegenstelling tot de mohammedanen in NL en Europa en overal op aarde.

Zimmer frei!

Itzamná | 27-03-13 | 21:15

Itzamná | 27-03-13 | 21:04 |
Hoe diep de gevoelens naar Duitsers zitten heb je gezien in 1988.

Watapatja | 27-03-13 | 21:14

Dijselbloem verkondigt natuurlijk gewoon een rechts standpunt. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen centjes. Zet je je geld op een bankrekening met een hoge rente dan draai je zelf op voor het risico. Dat alle linkse PVV adepten het hier doodnormaal vinden dat vadertje staat en dus de belastingbetaler honderd procent voor het risico opdraait als het hun eigen Postbank rekeningetje betreft daar niets aan af. Hadden we dit gelijk aan het begin van de crisis gedaan dan hadden we miljarden gemeenschapsgeld bespaart.

WaarDeWindWaait | 27-03-13 | 21:12

Itzamná | 27-03-13 | 21:04 |
En elke zomer onze stranden omspitten, de watersport bederven omdat ze niets weten van vaarregels, etc. oh ja, niet te vergeten borden met Kaffe und Kuche in het Nldse straatbeeld.

Watapatja | 27-03-13 | 21:12

Note to self: hef de .eu domeinnamen ook meteen even op. Men zou eens kunnen denken.

Mr. Neon | 27-03-13 | 21:12

Ik mag toch hopen dat die collega de schoonmaker was en geen tekenbevoegdheid heeft.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:11

Wolveshead | 27-03-13 | 20:58
Inderdaad. De spin is totaal ongeloofwaardig. En dat voor iemand waarvan men zegt dat hij het best Engels spreekt van de hele regeringsploeg. Ook toont het het gemak aan waarmee ministers en overige politici kunnen liegen.

Graaf van Egmont | 27-03-13 | 21:10

Wanneer komt er op de eurobiljetten een soort gelijke waarschuwing als op een pakje sigaretten?

CoffeePatch | 27-03-13 | 21:09

irma zonderboezem | 27-03-13 | 21:05 | + 0
Je hebt die zak patat toch wel de rekening laten betalen of wat?

Itzamná | 27-03-13 | 21:08

@Watapatja | 27-03-13 | 20:56
Pfff, die tijd is echt voorbij hoor.
Toevallig ben ik niet ver van de grens woonachtig, en doe mijn voordeel met zo'n beetje alles wat ik nodig heb.
Denk aan drank, eten, roken(ja, ik weet..) en brandstof.
De Duitse kwaliteit en klantvriendelijkheid, daar kunnen die botte kaaskoppen hier een puntje aan zuigen.
En dan heb ik het nog niet eens over het vuurwerk.
Twee keer zo hoog, twee keer zo hard, voor de helft van de euro's.

Jackanders | 27-03-13 | 21:08

Strohond | 27-03-13 | 21:02 |
Inderdaad, er zit nauwelijks verschil tussen die partijen. Procentenwerk. Onder Rutte is de collectieve sector nog groter geworden, is de allesbehalve liberale EU aan alle kanten gesteund en zijn de schulden gesocialiseerd en dat de PVDA geen sociaaldemocratische partij is hoef ik hier waarschijnlijk niet uit te leggen.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:07

rechtvaardigerechter | 27-03-13 | 20:55 | + 1
Hee, back in town? Wat zeg je, Dijsselbloem monument of decapitatie?

Itzamná | 27-03-13 | 21:07

Bedankt in ieder geval voor jullie opbeurende tegels!
Ik had vd week nog een discussie met een pro- Europa collega.
Hij vond dat we nu maar even (!?) moesten investeren in een sterk Europa en dan over een jaar of 4 a5 zag hij het helemaal goedkomen. Een. Sterke economie en welvaart voor iedereen.
Ik heb nog maar een wijntje extra besteld en voorgesteld om op onze zonnige toekomst te proosten. . Hij keek me meewarig aan bij zoveel cynisme.

irma zonderboezem | 27-03-13 | 21:05

Watapatja | 27-03-13 | 20:56 | + -1
Jij mag een hekel aan Duitsers hebben, ik niet. Ik heb een hekel aan mohammedanen.

Zo heeft iedereen z'n voorkeuren, innit? Als jij moet kiezen tussen eenwording met een islamitische staat of met Dld., wat zou je kiezen?
Nogmaals, ik heb de Duitsers wel hoog zitten. De beste componisten voortgebracht, veel goede schrijvers en ook nog eens de beste auto's op aarde maken.
Dat is geen vergelijk met het MO en heel Noord-Afrika.
Zelfs niet met de zuidelijke EU-landen, die toch voornamelijk uit de ruif vreten, Frankrijk incluis.

Itzamná | 27-03-13 | 21:04

dubbeljoe | 27-03-13 | 21:00
Dan vind je niet veel.
Simpel volk die PVV-stemmers.

Strohond | 27-03-13 | 21:04

Dijsselbloem en de rest van het tuig in Den Haag zeggen dat ze er zijn voor de mensen. Niet dus. Ze zijn er voor een project. En het project heet Europa. Dat zal en moet overleven. Dat daar toevallig mensen wonen dat wordt op de koop toegenomen. En onderhand alle burgers van Europa moeten Europa niet, maar ze gaan gewoon door. Cyprus hebben we gehad. Next one..... Slovenië maakt een goede kans. Maar het is wachten op Spanje.Dat is een groot land. Dan zijn wij hier ook aan de beurt. Kan niet lang meer duren. 65% van de jongeren in Spanje heeft geen baan en is een verloren generatie aan het worden. Duurt niet lang meer op de pleuris breekt uit in Europa.
Van mij mag het. Dan valt er nog iets leuks te beleven.
Wat Dijsselbloem betreft: Hij heeft zijn best gedaan, maar is niet meer dan een loopjongen van de Europese Commissie. Een geile carrière pik dus.
Nou ik ga feesten tot dat het niet meer kan.
Fijne dag nog..

luto | 27-03-13 | 21:02

Moishe Pipik | 27-03-13 | 20:52
Net zoiets als het verschil tussen links (PvdA) en rechts (VVD) in de democratische rechtstaat Nederland.

Strohond | 27-03-13 | 21:02

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:58
Onder dwang geld moeten afstaan wat vervolgens onder de eigen kring wordt verdeeld. Ja, maffia dekt de lading wel aardig.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 21:02

De Burgemeester van Eindhoven wil de onthulling laten uitvoeren door Brent Leijsen uit Turnhout, de kopschopper die Eindhoven als uitgaansstad internationaal weer op de kaart heeft gezet.

(c)ZWITSUL | 27-03-13 | 21:02

Strohond | 27-03-13 | 20:58

Ik ben daar een van en ik vind alleen maar dat hij de vinger op de zere plek legt.

dubbeljoe | 27-03-13 | 21:00

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50
In Monaco betalen ze nauwelijks belasting en hebben ze overal uitzicht op zee.

Strohond | 27-03-13 | 20:59

@Graaf van Egmont | 27-03-13 | 20:53
Zoals ik al zei: ik kan me niet voorstellen dat hij dat woord niet kende. Mocht dat echter toch het geval zijn maakt dat nu niet direct dat hij middels dat gegeven zijn gezicht redt, het tegendeel is eerder het geval.

Wolveshead | 27-03-13 | 20:58

Moishe Pipik | 27-03-13 | 20:52

Is Maffia een goede term?

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:58

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:47
Aandacht vragen is meer dan goed, maar op deze manier is het kansloos en een belediging voor zijn kiezers.

Strohond | 27-03-13 | 20:58

Is dat een Playmobiel Dijsselbloem? Kunnen ze er vast mee oefenen in Afghanistan.
Wel veel mooier, dan het oranje strikje voor Koning Plofkop van de Jumbo.

Ton Plafond | 27-03-13 | 20:57

Itzamná | 27-03-13 | 20:54 |
Ga in Duitsland wonen gek. De gemiddelde Nederlander heeft nog steeds een pest aan Duitsers, das Herrenvolk.

Watapatja | 27-03-13 | 20:56

Irma zonderboezem ....... 20.50
Niemand houd je tegen om te vertrekken, meer kan ik niet verzinnen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 27-03-13 | 20:55

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50 | + 0
Dat het gezeik rond Cyprus over pinda's gaat en dat Duitsland natuurlijk de hegemonie in Europa nastreeft en NL maar beter een deelstaat kan worden van het ons zo na aan het hart gelegen broedervolk.

Duitsland roeleert, anders is het niet, al zou je misschien anders wensen. De waardedaling van de euro komt hun export-economie alleen maar goed uit.

Itzamná | 27-03-13 | 20:54

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50 |
Europese mannen behoren bij de beste minnaars?

Watapatja | 27-03-13 | 20:54

Wolveshead | 27-03-13 | 20:46
Natuurlijk kent hij het woord template. Elke lul die ooit met Microsoft office heeft gewerkt weet wat een template is. En dat geldt vooor bijna alle grafische programma's.

Graaf van Egmont | 27-03-13 | 20:53

@irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50
Jazeker, binnen Europa lijkt men zich steeds meer af te gaan vragen of we deze EU nog wel moeten willen. Hoe positief wil je het hebben?

Wolveshead | 27-03-13 | 20:53

@irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50 |
Nada, noppes, niente, Irma.

Behalve misschien dat het erop lijkt dat we binnenkort van de ellende die EU en euro heet verlost zijn.

Devils smile | 27-03-13 | 20:53

Die hele EU heeft helemaal niks met socialisme te maken en ook niet met kapitalisme. Maar blijf vooral die begrippen hanteren, de verdeel en heersers zullen u dankbaar zijn.

Moishe Pipik | 27-03-13 | 20:52

@Strohond | 27-03-13 | 20:37
Nope. Die tweet van Lucas heeft als doel mensen ervan in kennis stellen waardoor die 11 miljard tekort is ontstaan.

W.b. die vragen van de PVV: weet niet of die echt zijn (er worden ook nogal eens grappen uitgehaald) maar zo wel dan zijn die idd amateuristisch.

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:52

Heeft iemand nog iets positiefs te melden over Europa? Hoe klein dan dan ook, gewoon iets waar ik een beetje vrolijk van kan worden?

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:50

De iNAZI; de internationaal socialist....

Zoek_ook | 27-03-13 | 20:49

@Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:40
Buiten de diverse peilingen om, niet tastbaar. Dat niet, maar hoop doet leven nietwaar?

Wolveshead | 27-03-13 | 20:48

Socialisme is diefstal. En Disselbloem is een gewetensloze (hij is zich niet bewust van wat hij gedaan heeft) loopjongen.

Der alte Fritz | 27-03-13 | 20:48

Strohond | 27-03-13 | 20:42

Dat is geestig, je zal het eens zijn met het feit dat hij door deze manier van te berde brengen de aandacht op het probleem weet te vestigen.

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:47

@Jackanders | 27-03-13 | 20:36
Ja maar, ja maar, dat ging om een valluik in de onderkant van een stadsbus van ca 0.50 m diep. :)

Mooi gevonden: aangevalluikt.
Net zoals princyprus gisteren.
Was ik vergeten tegen je te zeggen, dus bij deze.

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:46

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:43
D66 is toch die partij van de gekozen burgemeester en het referendum.

Strohond | 27-03-13 | 20:46

@Parsons | 27-03-13 | 20:38
Je maakt mij ook niet wijs dat dat voor hem een onbekende term was. De ontsnappingspoging die de spindoctors voor hem hadden bedacht was dus ook geen gelukkige. Door die spin komt Jeroen nu over als een nitwit die gangbare termen niet kent maar evengoed vragen die hij niet begrijpt toch beantwoordt.

Maar zoals ik al aan Kaas schreef op 20:33, wie had gedacht dat Dijsselbloem de perfecte mol van eurosceptici zou blijken? De man die binnen no time de boel van binnuit op lijkt te gaan blazen. Ik ben hem daar in elk geval zeer dankbaar voor!

Wolveshead | 27-03-13 | 20:46

De Gamma gaat een behangetje met een dijsselbloem-motief verkopen.

CoffeePatch | 27-03-13 | 20:45

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:43
stelt (komt door de haast)

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:44

Wat ben je soms toch een heerlijke klootzak, Pritt. Kudo's.

Itzamná | 27-03-13 | 20:43

Strohond | 27-03-13 | 20:40

Het feit dat je hem weet te kenschetsen als anti-democraat stemt dan weer enigszins gerust

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:43

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:35
Ik vind het bizar dat je het bizar vindt dat ik het bizar vind.

Strohond | 27-03-13 | 20:42

Lang leven Jeroen, lang leven op andermans poen!

Santtulainen | 27-03-13 | 20:42

Betere reclame voor minder EU dan onze eigen Dijsselbloem hadden we niet kunnen hebben. Jeroen, bedankt!

Nietvoordekat | 27-03-13 | 20:41

Mensen vergeten snel. De PvdA is altijd een van de grootste aanjagers geweest van de EU. Ook het behouden van de euro ten koste van alles komt (mede) uit hun koker. Dus zij zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor de ongelofelijke rotzooi die er nu is.

Vervolgens wordt voor het eerst iets van die rotzooi opgeruimd door de risico's terug te plaatsen daar waar ze horen en dan verdient de PvdA, middels DieselBoom, een standbeeld? Tjongejonge.

Indien, in een zeer onwaarschijnlijk scenario, het theedrinken en knuffelen met allochtone probleemjeugd (PvdA beleid), de overlast van deze groep afneemt verdienen ze dan ook een standbeeld? Na eerst al die problemen hier binnen te halen?

Krankzinnig.

Andre1972 | 27-03-13 | 20:41

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:36
LOL!

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:40

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:33 | + 0
Is er resultaat?

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:40

smdyasc | 27-03-13 | 20:36
Het is om te huilen dat anti-democraat Pechtold alle reden heeft om de PVV weg te zetten als onzinnige partij.

Strohond | 27-03-13 | 20:40

@La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:32
dat i.p.v. die

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:39

Eindelijk goed nieuws! Wat een top dag!
Vieren we a.s. maandag ook direct Dijsselbloemdag? Van die idiote 2e paasdag weet toch niemand meer wat dat inhoud.

arie181818 | 27-03-13 | 20:39

Strohond | 27-03-13 | 20:26 |

Die zal ook beslist niet nalaten om een van zijn gewldige sneren te spuien.

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:38

Als de storm weer gaat liggen, gaat Dijsselbloem de geschiedenis in als de eerste die de juiste volgorde wil hanteren: eigenaren, spaarders en dan pas de betalingbetalers. Er wordt hier al twee jaar geageerd tegen het ESM, nou, daar wil hij dus pas in laatste instantie aankomen. Prima, lijkt me. Tuurlijk was de timing niet slim, maar om daar nou zo'n drama van te maken. We willen onze oren toch niet meer laten hangen naar de dagkoersen?

Moishe Pipik | 27-03-13 | 20:38

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:14
In Ierland gestudeerd en dan aankomen dat je het woord "template" niet kende.

Gooi je aan mijn tafel geen hoge ogen mee.

Parsons | 27-03-13 | 20:38

Als de spaarders de oude sok in ere hersteld hebben....
hoeven ze zich geen slaaf meer te voelen.

noorderlink | 27-03-13 | 20:38

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:26
Het is vragen naar de bekende weg door Lucas.
Het verzet in WO2 was stukken beter georganiseerd dan het verzet van de PVV nu. Amateuristisch verzet op deze manier.

Strohond | 27-03-13 | 20:37

@La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:32
Ja ja, valluiken.
Daar werd ik een week of wat geleden nog op aangevalluikt. ;)

Jackanders | 27-03-13 | 20:36

De aartsbisschop van Cyprus:
"Cyprus zo snel mogelijk uit de Euro!"

Het uitéénvallen lijkt al begonnen! YESSSSSSSS!

Devils smile | 27-03-13 | 20:36

In huize Mohammed wordt veel buitenlandse media gekeken. NBC, BBC en Realitatea. De naam Dijsselbloem valt werkelijk overal. Vraag me af of de beste man van te voren wist hoe enorm de impact van zijn baan zou zijn. Hoewel zijn rol bedenkelijk is, evenals zijn bekwaamheid, heb ik ergens wel met hem van doen.
De Duitsers staan achter hem? Oh wonder. Aan wie zou het nietige Nederland zo'n enorm hoge en extreem invloedrijke post te danken hebben? Niet aan Frans Timmermans, laat dat duidelijk zijn.
Het is maar speculatie, maar het kan volgens mij bijna niet anders of onze Oosterburen hebben dit geregeld. Duitsland kan niet te opzichtig de macht claimen, teneinde haar conservatieve en strenge hervormingsstreven door te voeren. Dan biedt Nederland uitkomst. Ten eerste omdat het als grootste netto betaler niet verdacht is dat ze een hoge positie krijgt toegeschoven. Maar ook omdat Duitsland hartje Nederland en vice versa. Wellicht een gecompliceerde haat/liefde verhouding. We schuren altijd dicht tegen elkaar aan als het Europese zaken betreft. Als dat het geval mocht zijn is het een slimme zet van de Pruisen. Van binnenuit de Europese koers veranderen en langzaamaan de zwakkere landen afstoten. Tot nu toe denk ik dat onze Oosterburen nog het meest succesvol zijn gebleken in het beperken van de schade.
Voor zover die niet al desastreus is. Hier in de omgeving zijn binnen twee maanden het grootste bouw en transportbedrijf failliet gegaan. Een omdat de rekeningen zowel door bedrijven als overheden niet tijdig voldaan werden. De ander besloot zelf de stekker er uit te trekken, omdat ze voor de bouwsector geen toekomst meer zagen de komende jaren. Om maar aan te geven dat het probleem steeds meer voelbaar wordt. Dat politiek geneuzel duurt me veel te lang.
Feiten en cijfers. Kijk naar wat objectief gezien noodzakelijk is om de boel overeind te houden, maar niet ten koste van alles. Met die richtlijnen moet toch een heel eind te komen zijn? Als we niet opschieten vrees ik het ergste voor de economie.

Not Muhammad | 27-03-13 | 20:36

@La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:32
Tsja, eens breekt het lijntje natuurlijk.

Wolveshead | 27-03-13 | 20:36

@Strohond | 27-03-13 | 20:26
De grap is dat de gemiddelde (PVV) kiezer echt geen aars geeft om de huilie huilie van anti-democraat Pechtold.

smdyasc | 27-03-13 | 20:36

De bankiers hebben de politici te grazen genomen.

noorderlink | 27-03-13 | 20:36

vindt

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:35

De PVV belt 112.

boasatlas | 27-03-13 | 20:35

Ik wilde het niet geloven, maar het is waar. Bizar.
pvv.nl...
Strohond | 27-03-13 | 20:17

Bizar dat je dat bizar vind.

dubbeljoe | 27-03-13 | 20:35

't schijnt dat de Rolling Stones een jEUroen Dice Album gaan opnemen.

Conan de Rabarber | 27-03-13 | 20:34

Stel dat het goed komt met de.... nee niet gelijk afhaken. Nee stel nu dat het goed .........
Ik probeer het nog 1x, stel dat het goed komt met de....
Mwooooohhhhaaaa, alleen het idee al.

in de hinterklappe | 27-03-13 | 20:34

@Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:24
Ik meen toch echt dat gedaan te hebben Kaas.
Gelet op de berichtgeving die ik tot mij heb genomen is het draagvlak voor de zittende regering wederom afgenomen, is het vertrouwen in de EU en de Euro eveneens gedaald en lijken zelfs de meest verstokte eurofielen in mijn directe omgeving zich inmiddels af te vragen of het eigenlijk allemaal wel zo'n goed plan is om op deze manier door te gaan.
Nu is het natuurlijk afhankelijk van een ieder hoe hij/zij dergelijk nieuws interpreteert maar ik voel mij daar toch wel enigszins vrolijk over.
Dit alles heb ik zien gebeuren sinds Dijsselbloem met zijn eerste klus als EU-hotemetoot is aangevangen (en nog steeds doormoddert), hetgeen nog niet zo lang is zoals je weet. Dan al dergelijke resultaten boeken? Ja, dan ben je goed bezig in mijn optiek (al zal Jeroen daar wellicht iets anders naar kijken).

Wolveshead | 27-03-13 | 20:33

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:22
Hij is met lus en al in het valluik gedonderd die hij voor anderen getimmerd had.

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:32

Hoera hoera hoera de banken gaan weer open, er kan weer gepind worden ........................................., er staat alleen geen geld meer op uw rekening. Tsja.

rechtvaardigerechter | 27-03-13 | 20:30

Viva Dijsselblao. Het gratis geld voor de banken is voorbij, hiep hiep hoera.

Red mij niet | 27-03-13 | 20:30

Wolveshead | 27-03-13 | 20:22 |
Niet meegekregen. Zijn draadje met GS brak in ieder geval. Scheelt wat tegels die ik toch al oversloeg.

Watapatja | 27-03-13 | 20:29

@Botte Hork | 27-03-13 | 20:00,

En hij heeft een klein piemeltje... Als ie op het standbeeld lijkt hè.

basweetutwel | 27-03-13 | 20:29

@Strohond | 27-03-13 | 20:15
Hoe dan ook. Deze tweet van Euro-Parlementariër Lucas Hartog van de PVV is iig wel serieus:

@LucasHartong
"80% van de aanvullende 11 miljard-rekening betreft subsidiegelden voor de oostelijke en zuidelijke lidstaten. Wat doet VVD-PvdA kabinet??"

twitter.com/LucasHartong/status/31692...

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:26

smdyasc | 27-03-13 | 20:20
Ze schieten met deze manier van vragen stellen hun doel voorbij en geven de kereltje Pechtolds van deze wereld een reden om hun te negeren en belachelijk te maken.

Strohond | 27-03-13 | 20:26

Watapatja | 27-03-13 | 20:16

Het werd tijd. Hij begon vervelend te worden.

brutus68 | 27-03-13 | 20:24

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:20 | + 0 -
Ik zou het waarderen als je je in ieder geval inleest.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:24

@Watapatja | 27-03-13 | 20:16
Ah, dat heb ik gemist. Ging hij zo over de schreef dan, of kon Joris er gewoon geen touw meer aan vastknopen?

Wolveshead | 27-03-13 | 20:22

Subtiele 2e vraag ook. Goede aanleiding, met passie gestuurd. En knalfijn afgemaakt, net als Van Bronckhorst tegen Uruguay in de 18e minuut.

Koosjere Moslim | 27-03-13 | 20:21

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:19 | + 0 -
idd , aan de voordeur mogen ze niet meer dan 300 Euro opnemen maar via de achterdeur gaan er miljoenen weg.

Eurotokkie | 27-03-13 | 20:21

Hij heeft geen piemol!

AendeM | 27-03-13 | 20:20

@Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:15
Moet ik uit jouw reactie opmaken dat ik in jouw ogen geen stemrecht zou mogen hebben waarde Kaas?

Wolveshead | 27-03-13 | 20:20

@Strohond | 27-03-13 | 20:17
Hoezo, dat volksvertegenwoordigers een keer de taal van het volk spreken?

smdyasc | 27-03-13 | 20:20

@Strohond | 27-03-13 | 20:17 | + 0
Ik heb hetzelfde gevoel, maar ik moet er eigenlijk keihard om lachen. Ik zou zoiets kunnen schrijven namelijk. Ik weet niet of dat iets goeds is, wel lachen.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:20

Maar het idd vermakelijk om te zien hoe de PvdA de fouten van Dieselboom weg probeert te spinnen.

Ondertussen hebben rijke Cyprioten en Russen hun geld al weggesluisd via bijkantoren van de bank in Londen.

Die betalen op zeker mee aan het standbeeld voor Dieselboom, met een inscriptie: 'Dijsselbloem, bedankt voor de tip!

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:19

Prachtig,

Nadat Dijsselbloem de Euro torsend Golgotha heeft opgedragen, mag hij aan Euro worden vastgenageld. Zijn doornenkroon heeft hij al op.

Adams Appel | 27-03-13 | 20:18

Natuurlijk verdient Jeroen een standbeeld!

De man die straks persoonlijk verantwoordelijk is voor én het uitéénvallen van de EU én het einde van de Euro.

En wie weet wat hij straks nog meer voor leuks tevoorschijn tovert...

Doen! Het standbeeld kan niet groot genoeg zijn!

Devils smile | 27-03-13 | 20:17

Het enige dat zeker is, is dat deze man dit inderdaad z'n hele leven met zich zal moeten meezeulen. Waar hij ook komt, iedereen associeert hem met de situatie waar we nu in terecht gekomen zijn. Veel plezier ermee Jeroen. Je hebt je fijn voor het welbekende karretje laten spannen. Jammer alleen dat je ons erin meesleurt.

Mr. Neon | 27-03-13 | 20:16

Wolveshead | 27-03-13 | 20:14 |
De beul heeft vakantie van Joris.

Watapatja | 27-03-13 | 20:16

Dat krijg je al iemand zo hard faalt en daar een golf van kritiek op volgt, medelijden en sympathie.
Dus hierbij. Tuurlijk t voorstel van Dijsselbloem laat kansen op bankruns toenemen, maar op zich is het normaal dat de eigenaren (aandeelhouders, bestuurders, obligatiehouders en uiteindelijk ook de klanten het failliet van hun bank voelen ipv de belastingbetalers. Dan krijgen misschien ooit banken die mss een procent of2 rente meer bieden niet zomaar extreem veel klanten&geld maar denken ze even na.
Verder kon Cyprus zo goeien qua banken omdat ze opeens in een muntunie zaten samen met Dld waardoor ook het valutarisico vh uitlenen van je geld aan een eilandje niet meer zo kon afschrikken en het land niet kon devalueren. Dus toch weer die Euro.
Bankenreddingen in het zuiden op kosten vh noorden, dat is geen incident, maar de nieuwe normaal in de eurozone.

seven | 27-03-13 | 20:15

@Wolveshead | 27-03-13 | 20:14 | + 0
Daarom vind ik dat niet iedereen stemrecht verdient.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:15

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:12
Als dit serieus is, dan zijn ze niet meer serieus te nemen.
Wel grappig, dat wel.

Strohond | 27-03-13 | 20:15

@Parsons | 27-03-13 | 20:10
Even geduld, reaguurder Thomas P. zal zich zo wel melden ;)

Even zonder gekheid, ik volg het nieuws toch ook wel een beetje en moet eerlijk zeggen dat Jeroen het in mijn ogen eigenlijk uitstekend doet.

Wolveshead | 27-03-13 | 20:14

De Dijsselbloemspelen zijn vergeten.

maggoo | 27-03-13 | 20:13

Vragen van de PVV:

"Vragen van de leden Madlener en Wilders (beiden PVV) aan de Minister-President, Minister van Algemene Zaken en de Minister van Financiën over het bericht dat de EU 11,2 miljard euro wil om Brusselse gaten te dichten.

1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht 'Brussel wil 11.2 miljard extra om gat in begroting te dichten' (*)?

2.)
Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt?

3.)
U bent toch niet echt van plan om de ene week mee te betalen aan 10 miljard euro voor Cyprus en de andere week aan 11 miljard euro voor de Brusselse spilzieke bureaucraten?

4.)
Wilt u namens Nederland de Europese Commissie per ommegaande laten weten dat ze de rambam kunnen krijgen en dat we 11 miljard euro van ze terug willen?

5.)
Wilt u deze vragen beantwoorden voor dinsdag 2 april om 11.00 uur?

LOLOL, vraag 2 en 4.

La Vie En Rose | 27-03-13 | 20:12

Today it's them, tomorrow it's us.
Het vertrouwen is compleet weg.
Heb je spaarcenten? Haal het van de bank, of verspreid het over heel veel banken. Het liefste in welke strontvaluta dan ook, alles behalve de Euro.

Old_Spice | 27-03-13 | 20:12


brutus68 | 27-03-13 | 20:08 |
Mr. pieck

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:12

In het reddingsplan om de eurozone bijeen te houden is buitengewoon kostbaar, er is al meer dan 2200 miljard subsidie in gepompt, dat houdt niet op, het gaat ten koste van onze welvaart. Opbreken is goedkoper, kost de burger €1.500 tot €9.900.

drs.Nee | 27-03-13 | 20:12

11.2 miljard zakgeld voor Brussel.

Eurotokkie | 27-03-13 | 20:11

@Watapatja | 27-03-13 | 20:08 | + 0
Wel een Marokkaan.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:11

Had hij maar een Atlas om te zien waar hij naar toe ging.

Kaas de Vies | 27-03-13 | 20:10

Ik mis de galg.

Parsons | 27-03-13 | 20:10

* roestige nagels pakken doet *

stoethaspel | 27-03-13 | 20:09

De maffia zal blij met hem zijn. Zonder noemenswaardige slag of stoot wordt er weer 10 miljard binnengehaald.

watazooi | 27-03-13 | 20:08

Weten jullie wie er ook Anton heette?

brutus68 | 27-03-13 | 20:08

Oke, wanneer gaan we er wat aan doen ,met janke en schelden kom je er niet.
Wie weet er wat.

bootbeest | 27-03-13 | 20:08

Het beeld doet me denken aan die sul van een Atlas, die de hele weteld op zijn rug heeft.

Watapatja | 27-03-13 | 20:08

Botte Hork | 27-03-13 | 20:00
Wollen Sie den totalen Schwanz!?

Strohond | 27-03-13 | 20:08

-weggejorist-

Fast Forward | 27-03-13 | 20:07

Atlas

Fast Forward | 27-03-13 | 20:07

Ik ben geen PVV fan maar dat zijn wel de vragen die ik ook in mijn hoofd heb zitten.

deboerenlul | 27-03-13 | 20:05

Lijkt wel 4 oktober met al die laffe honden topics

irma zonderboezem | 27-03-13 | 20:05

Wat hoog staat, zal diep vallen. En al spoedig als het kan.

Watapatja | 27-03-13 | 20:05

Al het "foute" geld op Cyprus, is allang middels het old boy's network naar veilige bankrekeningen weggesluisd. De gewone burger is weer de lul.
De EU, Olé.

Botte Hork | 27-03-13 | 20:04

Krijgt u nu ook al zo'n warm gevoel van binnen? Staand bij zo'n standbeeld en al zingende de 'Ode an die Freude'.

kapotte_stofzuiger | 27-03-13 | 20:04

Boterham met pindakaas is niet halal, dus dat eet Dieselboom niet.

Strohond | 27-03-13 | 20:03

Wat 8 Marokkaantjes in het klein doen bij een klein meisje, doet Dijsselbloem in zijn uppie in het groot bij een complete staat. Kijken of die Marokkaantjes zichzelf nu nog zo superieur vinden.

ZKH EénOog | 27-03-13 | 20:02

En maar klagen over bontkraagjes die een telefoon stelen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 27-03-13 | 20:02

Straks op elk plein in de EU, waarna burgers elke 9 mei, onder de tonen van Beethoven's 9th symfonie, hun blijdschap uiten.

kapotte_stofzuiger | 27-03-13 | 20:01

In WO2 hadden ze er bommenwerpers voor nodig . Deze zal vanzelf wel omver flikkeren , nog effe geduld .

likmegaties | 27-03-13 | 20:01

Jeroen Dijsselbloem is een totale lul.

Botte Hork | 27-03-13 | 20:00

Socialisme is burgerhaat.

smdyasc | 27-03-13 | 20:00

Stiekem hoopte ik toch dat Kuik ook zou opduiken bij het standbeeld. Gewoon dat hij 'ons' Jeroen een cd'tje overhandigd ofzo.

Chesh | 27-03-13 | 20:00

Laat ze de offshore constructies aanpakken. Kunnen ze niet alleen gaten dichten maar ook overal gratis klassieke orkesten neerzetten.

Einde van de Domheid | 27-03-13 | 19:59

J€ro€n Christus

gemeentereiniging | 27-03-13 | 19:59

Mooi, heeft l'homme au nom imprononçable ( volgens Les Echos) weer wat uit te leggen. We laten ons verrassen, of liever ook niet.

H. Drievuldigheid | 27-03-13 | 19:58

Dit krijg je als van van meerdere walletjes wil eten!

lanexxx | 27-03-13 | 19:58

Jezussmurf!

ZDEV | 27-03-13 | 19:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken