Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland zit barstensvol met polderjihadisten

mouraddelft100.jpg Laat het maar aan de Televaag over om bij drie dode polderjihadi's een expert te vinden die onder de alarmerend grote kop 'Razendsnelle radicalisatie moslimjongeren' de juiste quotes levert om de kop kloppend te krijgen. En jawel, volgens Edwin Bakker (deze), die uren op YouTube doorbrengt, gebruiken de inlichtingendiensten te oude methoden en zijn ze te onderbezet om radicalisering in de gaten te houden. Dat klinkt best logisch. Het is niet dat je als rechtgeaarde AIVD-ambtenaar met een regenjas aan en een gleufhoed op onopvallend in een congreszaaltje op een onooglijk industrieterreintje in Amsterdam-West in kleermakerszit op het tapijt kunt gaan theedrinken met tientallen gejurkte mannen die folders aan elkaar doorgeven waarop in uitheemse talen staat dat ze achter de tv-schotel vandaan moeten komen, een wapen op moeten pakken en zichzelf voor God & profeet in het schootsveld van een Syrische legersniper moeten werpen. Dat valt op. Het tweede argument klinkt eveneens logisch, aangezien de AIVD geacht wordt om een radicale islamitische beweging in de gaten te houden die in Nederland alle ruimte krijgt om hun standpunten te propageren tijdens lezingen en demonstraties. Ook als het onschuldige bijeenkomsten zijn, blijkt uit alinea zes in dit stukje. Dat zijn ongetwijfeld meer radicaalmoslims dan er geschikte AIVD-infiltranten zijn. Vrouwen vallen bovendien af voor undercoverklussen, want die worden strikt gescheiden gehouden van de mannen. Maar wees gerust. Terugkerende jihadi's kunnen volgens de Volkskrant geen kwaad. Dat zeggen de 'stategische analisten' uit de keuken van Rob de Wijk tenminste. Zelfs niet als ze na terugkeer aanslagen zouden voorbereiden. Want: "Wat een grote explosie kan veroorzaken in de hitte van Damascus, hoeft niet hetzelfde effect te hebben in een koud en regenachtig Amsterdam." Met zo'n voorbereiding in eigen land is het misschien beter als ze nooit terugkeren. Hoopvol: als er nu al drie polderjihadi's over de kling zijn, volgen er vast meer.

Reaguursels

Inloggen

Krijgen we weer een heleboel slechte rap van Marokkanen over hun verloren Marokkaanse broeder in Syrië.

sulkava | 27-03-13 | 20:00

Daar groeit zelfs onkruid niet op....

bosmaloot | 26-03-13 | 22:08

Als ze nu eens dood terugkeren, dan zie ik er wel nut in.
Mijn tuin moet ik nodig ophogen en dat gaat het beste met goed gesubsieerde biomassa (zijn ze toch nog ergens nuttig voor).

Capodicat | 26-03-13 | 21:01

Het is natuurlijk even schrikken voor jongemannen tussen 15 en 25 jaar met een licht getint uiterlijk, dat er teruggeschoten wordt. Dat zijn ze niet gewend. Nederlandse juweliers en bejaarden beschikken doorgaans niet over vuurwapens.

Veritas Splendor | 26-03-13 | 17:24

gebrokenvleugel | 26-03-13 | 15:32

One big happy familly.
Het zijn marokkanen in Syrie, aangezien moslims alleen binnen de famillie neuqen zijn het opzeker geen broeders.
Meng je in de strijd zowaar gij enen broedert zijt.
Psssst, Je stinkt!

schoon-schip-maken | 26-03-13 | 15:51

Je kunt er van zeggen wat je wil maar men komt wel voor elkaar op, moedig heldendom ik heb er respect voor dat ze niet aan kunnen zien dat hun broeders afgeslacht worden door een geweldadige parasiet.
Diep respect.
En voor degenen die sneuvelen RIP je deed alles wat je kon doen.

gebrokenvleugel | 26-03-13 | 15:32

T'is te hopen dat ze in Den-Haag straks extra allert zijn op radicale rifratten tijdens "The Passion".
Die holbewoners hebben weinig op met onze religieuze happeningen.

R.B.Scott | 26-03-13 | 15:03

@dirkieeee | 26-03-13 | 12:09
Racistisch? Ik? Wij? Het heeft m.i. nix met racisme van doen.. Men ventileert slechts ervaringen opgedaan met de Rifnikkers in ons land..;)

Papapanzer | 26-03-13 | 14:42

Een gezellige praatgroep voor deze lui op rottumeroog. met muntthee voor ontspanning daarna wat beweging met zwaardles en voor de ergste gevallen gratis reis naar mekka om helemaal los te gaan op die dikke steen. Zucht !!

nan6896 | 26-03-13 | 14:21

@ Smarties | 26-03-13 | 12:56 |

Voor het geval dat je het vergeten bent. De kaarten liggen na de de tweede WO anders. Die oorlog werd gewonnen door de Sowjetunie (als je alleen de Europese landen rekent). Rusland dus. Dat land is een hele grote speler als het niet goed afloopt met Europa. Daarmee kan de USA dus nooit afzijdig blijven al zouden ze dat willen. Europa zelf heeft niet veel te zeggen. En China? Haha. Chinezen zal het aan aars roesten als wij er een grote zooi van maken.

D.Turpin | 26-03-13 | 13:41

Bill Cosby | 26-03-13 | 10:13
En dan nog gaan ze het niet winnen. De Amerikanen hebben al jarenlang een plan in de kast liggen om moslims uit Europa te evacueren. Letterlijk heeft deze kolonel gezegd, MO specialist, als het in Europa los gaat kunnen wij alleen schepen sturen naar havens om de moslimbevolking te redden. Ook werd het advies gegeven vooral niet mee te bemoeien, vanwege de heksenketel die losbarst. Als de inheemse volkeren in Europa los gaan, siddert de hele wereld. Ik ben hier niet trots op, hoe wij worden gezien in de rest van de wereld. En hoe fout deze jihad strijders ook zijn, ik wil geen volkerenmoord. In de '90 jaren hebben de Europeanen laten zien dat we het nog niet verleerd zijn, Joegoslavie. De crisis, de euro, er krijgt uiteindelijk iemand de schuld, en die moet boeten. Vergeet niet dat Oost-europeanen in dit verhaal met ons zijn. Een heel gevaarlijke 'geallieerde' macht wordt dat. Ik hoop dat wij wijsheid blijven behouden, 500 miljoen imbecielen in het gareel kunnen houden. China, Amerika ze zijn allen bang voor ons. Vanwege onze historie. Vlam in de pan en uitmoorden. Dat is ons Europa.

Smarties | 26-03-13 | 12:56

Bovendien, ook al reageert bepaald explosief in een regenachtig Nederland in de winter anders, dan nog wordt het ook nog wel een keer zomer hier en juist onze open samenleving is extreem gevoelig en kwetsbaar voor aanslagen. Ik zal maar niets opnoemen om gelovigen niet, ik bedoel idioten niet, op ideeën te brengen, maar ik ben er vrij zeker van.

ZSU-23-4 | 26-03-13 | 12:33

"Teun van Dongen is strategisch analist bij The Hague Centre for Strategic Studies in Den Haag."
Teun doet (denk)werk wat ik ook nog wel zou kunnen en dat is dan bepaald geen compliment.

ZSU-23-4 | 26-03-13 | 12:30

Jihadistische moslims zijn minder dan varkens, allemaal!

eerstneukendanpraten | 26-03-13 | 12:28

bill cosby 12:06
the Guardian
Mail online ev.
Labour (Engelse PVDA ) is boos

Jan Boule | 26-03-13 | 12:22

Jan Boule | 26-03-13 | 12:06 | + 0
Bron? Na Engeland volgt nl. automatisch het vaste land - Duitsland en Frankrijk. Wordt tijd dat die schuinsmarcheerders een halt wordt toegeroepen.

Bill Cosby | 26-03-13 | 12:17

Goedendag mijn mede racistische GS broeders,ja ik zou zeggen "oppakken en terugsturen naar land van herkomst" maar ja die slogan is hier nog bekender dan het volkslied..

.... weet het ook niet meer...;-)

dirkieeee | 26-03-13 | 12:09

David Cameron premier van Engeland , heeft gisteren de knuppel in het hoenderhok gegooid. Engeland gaat verregaande maatregelen nemen om de tomeloze, lees uit de hand gelopen immigratie , een halt toe te roepen. Deze immigranten, jaarlijks zo'n 160.000 mensen , komen vrnl uit het islamitische Pakistan, Bangla Desh maar ook India. Deze maatregel vergt moed en verdient navolging door Rutte en andere regeringsleiders in West Europa.

Jan Boule | 26-03-13 | 12:06

Weet u, in mijn jeugd - middelbare schooltijd, jaren 80 - had je ook al wel een paar Islamieten op school, maar dat was toch anders. Allereerst praatten ze gewoon Nederlands - misschien met een licht accent, maar toch, geen toekie-takkie-achtig gutturaal geslis zoals je tegenwoordig zo vaak hoort -, vervolgens zagen ze er normaal uit, geen bontkraagjes en opgeschoren koppies en, het belangrijkste, ze gedroegen zich ook normaal en je had er geen last van.
Wat is er dan toch zo veranderd dat we met enerzijds zoveel crimineel slisvolk en anderzijds Febo-jihadisten opgescheept zitten ? Waar is het fout gegaan?

Graaisnaaiert | 26-03-13 | 12:05

Even relativeren: heethoofden die aan mythes genoeg hebben om de strijd op te zoeken zijn van alle tijden en volkeren.
In de negentiende eeuw gingen Nederlandse heethoofden als zouaaf de Paus helpen om zijn wereldlijke macht te behouden. Dat waren de jihadisten van die tijd.

Het enige wat je er van kan zeggen is dat ze last hebben van hun hete hoofd dat hun oordeelsvermogen verduisterd. Daar zijn ronselaars naar op zoek.

Islamofiel | 26-03-13 | 12:03

Maar stel dat ze nou in Syrie zien hoe klote het in de wereld zijn kan. Misschien gaan ze onze maatschappij juist wel meer waarderen en gaan ze vrijwilligerswerk in een verpleeghuis doen?

Papapanzer | 26-03-13 | 11:48

@Veel Vaak | 26-03-13 | 11:28
Maar daarom moeten we hier de paspoort controle opvoeren en we moeten ze ook hier dumpen in een kamp op een eiland.
Als we ze laten gaan, vermoorden ze daar alles wat gematigd of christen is en misbruiken ze daar een meisje dat te jong is. Het zijn gewoon varkens.
Hun hele gemeenschap moet gaan leren dat als zij zelf niet optreden tegen dit soort gasten en ze niet opvoeden of aangeven, dat we ook genoeg hebben van hun en ze gewoon uitzetten en ze asiel kunnen vragen in Marokko of Saudi.
Mensen worden hun intolerantie zat t.a.v. alles wat afwijkt van hun conservatieve opvattingen.
Erdogan schijnt gezegd te hebben dat hij democratie als een bus ziet waarbij hij uitstapt op de bestemming. Ik zie het ook als een bus en als de passagiers zich niet gedragen, rijden we de bus ergens anders naartoe en dumpen we ze in de middle of nowhere of rijden we de bus op een bot naar Noord Afrika.

Kees8374 | 26-03-13 | 11:48

@Veel Vaak | 26-03-13 | 11:28
Maar daarom moeten we hier de paspoort controle opvoeren en we moeten ze ook hier dumpen in een kamp op een eiland.
Als we ze laten gaan, vermoorden ze daar alles wat gematigd of christen is en misbruiken ze daar een meisje dat te jong is. Het zijn gewoon varkens.
Hun hele gemeenschap moet gaan leren dat als zij zelf niet optreden tegen dit soort gasten en ze niet opvoeden of aangeven, dat we ook genoeg hebben van hun en ze gewoon uitzetten en ze asiel kunnen vragen in Marokko of Saudi.
Mensen worden hun intolerantie zat t.a.v. alles wat afwijkt van hun conservatieve opvattingen.
Erdogan schijnt gezegd te hebben dat hij democratie als een bus ziet waarbij hij uitstapt op de bestemming. Ik zie het ook als een bus en als de passagiers zich niet gedragen, rijden we de bus ergens anders naartoe en dumpen we ze in de middle of nowhere of rijden we de bus op een bot naar Noord Afrika.

Kees8374 | 26-03-13 | 11:48

Eenmaal geronseld lijkt mij terugkeer welhaast onmogelijk.

Verder zie ik het verband tussen haathuizen en
motorclubs-zuipketen niet??

schoon-schip-maken | 26-03-13 | 11:46

@schoon-schip-maken | 26-03-13 | 11:18
En wat doen ze voordat Assad ze afknalt?
Hoeveel bloed kleeft er dan inmiddels aan hun handen?
En dat hebben wij dan laten gaan..
En die haathuizen sluiten natuurlijk. We sluiten ook de honken van foute motorclubs of zuipketen van jongeren om maar wat te noemen.

plaszak | 26-03-13 | 11:35

Gelukkig zijn de milities waar ze zich bij aansluiten (door laten misbruiken) aardig genoeg geen terugkeer mogelijk te maken. Paspoort inleveren (heel mooi), geld inleveren (ook prima) en je muil houden. Lijken slepen tot je er zelf een bent. Wat een sukkels ze voelen zich rambo tot ze inzien dat het allemaal niet zo'n abc is.
Dat ze allemaal de tyfus mogen oplopen voor ze een kogel tegen komen. Veel huilen en aan je moeder denken.

Veel Vaak | 26-03-13 | 11:28

Allen die terug keren onder toezicht stellen van lesbische vrouwen. Dat zal ze leren.

Veel Vaak | 26-03-13 | 11:24

plaszak | 26-03-13 | 11:04 |
Rare redenatie
Eerst toestaan dat ze hier in haathuizen radicaliseren en vervolgens oppakken en hier houden..
Hoe duur wil je ze maken??
Ervanuitgaande dat Assad ze allemaal kapotdood schiet is dit een wonderschoon scenario.

schoon-schip-maken | 26-03-13 | 11:18

Och, och, wat hadden we ons als samenleving miljarden kunnen besparen als we destijds iets selectiever aan de grens waren geweest en iets minder scheutig paspoorten in het rond hadden gesmeten. Elk jaar weer.
Maar het lijkt er nu toch meer en meer op dat Den Haag eieren voor haar geld kiest en de tijd van knuffelen en verbloemen een beetje achter ons gaat liggen.
Next step, denaturalisatie en verbanning. En tempo, graag.

Graaisnaaiert | 26-03-13 | 11:15

@Feynman | 26-03-13 | 10:12
Preventief oppakken inderdaad. Zijn m.i. al allerlei mogelijkheden voor. Is een vriend van mij ook overkomen. Draaide compleet door. Familie verzocht om een gedwongen opname en die is er ook gekomen.
TBS, OTS igv minderjarig, gebiedsverbod, huisarrest, enkelband enz. Er zijn al talloze manieren om te voorkomen dat die lui afreizen.
Mijn vriend vormde vooral een gevaar voor zichzelf en niet anderen. Die konden ze ook oppakken. Deze Jihadi's zijn EN een gevaar voor zichzelf EN anderen. Het gaat hier om leven en dood. En dan kunnen we daar juridisch niks mee?

plaszak | 26-03-13 | 11:04

http://www.youtube.com/watch?v=c4YbIDAA2ag

schoon-schip-maken | 26-03-13 | 11:02

Die sukkels geloven zelf niet eens in hun bullshit verhaal over sterven voor Allah, joh. Ze hebben geen idee waar ze in terecht komen. Ze denken werkelijk dat ze daar met open armen ontvangen zullen worden door hun "medestrijders" en geloofsgenoten. Hou toch op, joh. Die hebben bij voorbaat al iets tegen ze omdat ze uit het rijke Westen komen en even weekend-jihadistje komen spelen.
.
Die lui hebben nog nooit van dichtbij een vuurgevecht meegemaakt en denken echt dat hun PS3 skills het wel even zullen winnen van een door de wol geverfde soldaat die daar al z'n hele volwassen leven voor heeft getraind en in die streek waarschijnlijk ook al vaak genoeg voor het echie heeft gevochten.
.
Onze kansenkanjers willen helemaal geen echte oorlog meemaken of hun leven opofferen. Dat ZEGGEN ze. Ze willen speciaal gevonden worden en aandacht krijgen. En hier in NL krijgen ze dat volop. Daar in Jihad-land krijgen ze een roestige AK met een half magazijn patronen in hun handjes gedrukt: "Allah Akhbar, broeder! We zul..." -"Jaja. Hier. Dit is de gevaarlijke kant en als je hieraan trekt zegt ie pang. Nou, daarheen rennen en pak de kwaaie beestjes."
.
En daar holde Zaghbi onbedacht "een glorieuze martelaarsdood" tegemoet terwijl de Syrier wiens plaats hij heeft ingenomen nog een peuk opsteekt en met zijn maten een kaartje legt en op de achtergrond de meest welbespraakte van de club nog een oproepje voor nieuwe jihadisten opneemt voor jij-buis.
.
La vie est belle...

wasbeer1860 | 26-03-13 | 11:01

Laten we dat laatste van harte hopen!

watsinneneem | 26-03-13 | 10:59

Ja Nederland zit inderdaad vol met troep, dus dat er wat voor altijd verdwijnt kan geen kwaad

irma zonderboezem | 26-03-13 | 10:48

die moslims veroorzaken overal troubles, stuur die geitenneukers allemaal maar naar syrie

edbe | 26-03-13 | 10:46

Van af 1970 tot nu Goedkoop is duurkoop!

wocky | 26-03-13 | 10:44

Godallemachtig, wat is die VK debiel! Zo'n mislukte jihadi gaat eenmaal terug zijn frustratie lekker uitleven tegen de kuffars. Eenmaal gewend aan Syrisch spervuur en lijken is hier een overvalletje of een van Goghje doen ineens niet meer zo eng.

PrinsesStoepje | 26-03-13 | 10:43

Want shell shocked extremisten met een euforie overwinningsgevoel (want overeeft) en die helemaal niets om handen hebben is niet gevaarlijk...

Rest In Privacy | 26-03-13 | 10:41

"Moslims beschouwen de westerse samenleving als moreel inferieur."
.

Mooi. Dan tyfen ze maar ras op naar die Utopische zandbak om daar kennis te maken met de realiteit: Je leven is daar niks waard en dat van je zus en moeder nog minder. Niemand die je daar om de nek vliegt en met complimenten overlaad omdat je ook zo'n goeie moslim bent. Niemand die het een fuck interesseert dat jij ook de Koran kan citeren.
.
Maar nog veel belangrijker: Niemand die je graties geld geeft, een graties huis geeft en geen autoriteit die je ongemoeid laat wanneer je je verderfelijke religieuze gif spuit ten nadele van diezelfde staat.

wasbeer1860 | 26-03-13 | 10:38

Zo achter lopen ze nu ook weer niet bij de politie.

Ze hebben zelfs te kort werk en dus sturen ze de gevangenen maar weer op straat want de hele dag met een drone spelen gaat op een gegeven moment ook vervelen.

En dan smiddags nog even met deze of gene meesurfen

www.nrc.nl/rechtenbestuur/2013/03/23/o...

Dus dat imago van 'een beetje dom' is best wel misleidend. Dus.

Finn | 26-03-13 | 10:36

Als ik dan dit soort berichten lees - en effe de sensatiedrang van de Televaag eruit filter - dan krijg ik altijd zo ontzettend veel jeuk als ik dan lees/zie over die inval bij die motorclub in ZH. Met veel tromgeroffel en zelfs embedded NOS journaille een criminele bende kapotstuk willen maken omdat die bende - en nu komt het - een andere (criminele) motorbende afpersen en intimideren.
Godverdomme OM, stel eens prio's in dit land. Val een moskee binnen, ontruim een Islamitische school, kortom doe iets om mij gerust te stellen aangaande de radicalisering van die moslims die Nederland willen islamiseren. Daar heb ik last van en vrees voor, niet voor een stelletje leernichten op Harley's.

de directeur | 26-03-13 | 10:32

Polderjihadist: de ouderwetse maar toch modern allochtone dorpsgek.

Koos Knak | 26-03-13 | 10:31

Dit zegt Geert Wilders al jaren. Maar inplaats van naar hem te luisteren word hij door de media gedemoniseerd en geridiculiseerd.
.
Het gedrag van deze jongeren geeft goed aan waar hun sympathie en loyaliteit ligt; en dat is bij de radicale moslims die een Sharia staat willen oprichtten en niet bij de westerse samenleving met het bijbehorend waardesysteem.
.
En natuurlijk zijn er figuren als Rob de Wijk die al jarenlang Wilders aanvallen en roepen dat het mee valt.
.
En dat terwijl in heel Europa ( de Franse voorsteden, Engelse steden) steeds meer radicale moslims zich openlijk manifesteren en er b.v steeds meer moslims rechtbanken (voor burgerlijk recht) worden opgericht in Europa.
.
De video met de Turkse jongeren die openlijk zeggen dat Joden moeten worden uitgemoord geeft goed aan hoe er gedacht word in die kringen.
.
En dat heeft niets met sociale factoren te maken , maar met het waarden en normen patroon waarmee die jongeren zijn grootgebracht.
.
Men moet begrijpen dat vanuit de moslim gemeenschap zeer laag dukend over de westerse samenleving word gedacht.
.
Moslims beschouwen de westerse samenleving als moreel inferieur.
.
Als men dat begrijpt , begrijpt men ook het gedrag van deze moslim jongeren.

Mortimerr | 26-03-13 | 10:29

creapy.. het bulkt bij mij in de buurt van mannen met baarden en jurken.. zal mijn autoowtje wel als eerste in de fik gaan.. misschien toch maar korantekstje/kralenkettinkie aan mijn binnenspiegel hangen..

gnarfie | 26-03-13 | 10:23

Imam opstoken om meer te ronselen, vervolgens allemaal tijdens uitstappen in Allepo een AK meegeven (ammunitie is facultatief) en laatste toestel gaat speciaal voor al die Imams die kant op. Hell, ik wil wel 22% btw betalen om DAT te faciliteren!

MarcS | 26-03-13 | 10:20

mooi, gewoon laten gaan, lost het probleem zichzelf zelf op.
misschien is het beter om er in te investeren dat ze zeker niet terug komen, ongelukje zit in een klein hoekje.

chiwing | 26-03-13 | 10:19

Het wordt sowieso een lang en duur probleem.
Feynman | 26-03-13 | 10:12 |

Niet noodzakelijk. De verzorgingsstaat is de reden dat we met dat en allerlei ander vervelend volk opgescheept zitten.
Schaf die af en het probleem lost zich heel snel op.

Freddie Stobart | 26-03-13 | 10:17

dan klinkt PVV stemmen ineens minder kansloos.....

gnarfie | 26-03-13 | 10:15

Merkava | 26-03-13 | 10:13 Heel goed mogelijk. ook de AIVD moet voldoen aan een aantal allo's onder het personeel. Met rijkssubsidie.

zeg maar jansen | 26-03-13 | 10:14

deboerenlul | 26-03-13 | 10:02 |
.
Wij houden van de vrijheid en van het leven. Mohammed houdt z'n volgelingen via de imams in de haatketen echter voor dat het beter is te sterven voor allah, dan te genieten van een leven in vrijheid. Voeg daar de beloofde bonus van 72 seksueel onervaren jonge maagden in het hiernamaals aan toe en je snapt waarom jonge, zwakbegaafde en gehersenspoelde mohammedaanse testosteronbommetjes hun leven op het spel willen zetten voor andere mohammedanen die ze niet eens kennen en hen als stukken stront behandelen.

Bertus Betonsloper | 26-03-13 | 10:14

Wat denk je van de mekka's die nog verknipter terugkomen? Zijn zij niet linea recta een gevaar voor de inheemse volkeren? De overheid tolereert deze waanzin op eigen bodem, een voedingsbodem vol haat tegen alles wat kafir is. Denkt iedereen nu echt dat zij dit sec voor Syrie doen? Dit is het begin, vechten en oefenen op andere terreinen - tot het moment dat men voldoende georganiseerd en gemobiliseerd is.

Bill Cosby | 26-03-13 | 10:13

Volkskrantlezers zijn landverraders.
Net zo lang relativeren, verdunnen, weggeven en toestaan tot er niets meer over is.
Mooi woord trouwens, oikofobie.

Freddie Stobart | 26-03-13 | 10:13

Het zou me niks verbazen als ze de AIVD geinfiltreerd hebben als er zo weinig goeie kandidaten zijn. We zijn fucked.

Merkava | 26-03-13 | 10:13

gnarfie | 26-03-13 | 10:11 Kijk, nou komt het. Als ze terugkomen kunnen ze door naar den Haag. Oorlogstribunaal.

zeg maar jansen | 26-03-13 | 10:12

ooow.. volgende keer maar ff hele itempje lezen.. facepalm

gnarfie | 26-03-13 | 10:12

shamehair | 26-03-13 | 09:54 | + 2 -
Deelname aan een vreemde krijgsmacht leverde vroeger het verlies van de Nederlandse nationaliteit op. Ook al werd je daardoor stateloos. Helaas heeft Nederland al een bewezen track record dat het uitzetten van mensen niet lukt.

Blijft over het opsporen van strijders via de AIVD en ze in Nederland net zo lang vasthouden totdat ze geen gevaar meer vormen voor de samenleving. Ze zijn immers aantoonbaar een gevaar voor de omgeving. Het liefst door defensie aangezien die meer ervaring hebben in het demobiliseren van achter de frontlinie troepen.

Het wordt sowieso een lang en duur probleem.

Feynman | 26-03-13 | 10:12

ff wat anders.. die gasten die dat daar dan wel overleven en combattraining for real hebben genoten.. worden dat dan salafistische rambooows ofzeau??
nouw.. dat word dan nog leuk.. krijgen we echte polderjihad..

gnarfie | 26-03-13 | 10:11

Boze massa | 26-03-13 | 10:08
De D66 denktank en propaganda machine zal as we speak al een geschikte aanpak formuleren om onze zuurverdiende centen daarheen te scheppen waar het thuishoort: Onze zielige onbegrepen en vooral onmisbare multiculti kansenpareltjes.

wasbeer1860 | 26-03-13 | 10:11

Grappig, die Teun van de Volkskrant. Een explosief wat in een warm land wél ontploft, maar in Amsterdam niet.

Mr Dixit | 26-03-13 | 10:11

de beer van de meer | 26-03-13 | 10:09 Nee, dat is fout. Je mag ze niet doodwensen.

Je moet ze aanmoedigen. Positieve geluiden en zo. Dat ze daardoor tonen goede gelovigen te zijn.

Als ze maar gaan.

zeg maar jansen | 26-03-13 | 10:10

Natuurlijk, goed volluk jihaadt niet.

KarelMarks | 26-03-13 | 10:10

lang saai epistel over het feit dat er 3 gekkies dood zijn en dat er hopelijk meer volgen.

de beer van de meer | 26-03-13 | 10:09

Het is nu wachten op hoeveel miljarden onze competente regering tegen aan zal smijten om deze idioten te weerhouden naar Syrie af te reizen. Misschien een voorstel voor D666???

Boze massa | 26-03-13 | 10:08

Alles goedpraten wat tuig aanricht, tenslotte al zoveel ellende meegemaakt dus verdienen een steuntje.
Wat een vreselijk land, wanneer stopt die bende?.

behangtafel | 26-03-13 | 10:07

Boze massa | 26-03-13 | 10:05 En het is niet de schuld van Wilders.

Dus.

(Ik zal je vóór zijn)

zeg maar jansen | 26-03-13 | 10:07

@Jimmy Mc Clure | 26-03-13 | 09:41
Nee, maar de film Rambo geeft wel een archetypisch beeld van een man met een oorlogstrauma, die niet meer kan functioneren in een burgerlijke maatschappij.

Petrus de Rewa | 26-03-13 | 10:06

Op een dag weet je het, je wordt jihadist.

Boze massa | 26-03-13 | 10:05

deboerenlul | 26-03-13 | 10:02 Dat is niet wat we willen horen. Grote groepen willen we zien. Op hun kruistocht naar Syrië. Kanaleneiland leeg, Amsterdam zuid-oost leeg.

Mooi man.

zeg maar jansen | 26-03-13 | 10:03

Ik begrijp niet waarom je als radicale moslim je leven op het spel zou willen zetten voor andere moslims die je niet eens kent en die jou als stuk stront behandelen. Terwijl als je hier in Nederland blijft krijg je een extra gratis uitkering en je word als broeder gezien, door de mede moslims van de moskee op de hoek van de straat.

deboerenlul | 26-03-13 | 10:02

Dat die jongens dat willen! Wij hebben iedere dag leuk Nick en Simon op TV, hardstikke leuke talentenprogramma's, schaatscompetities. Wie wil er nou weg?

Einde van de Domheid | 26-03-13 | 10:01

Drie dode polderjihadi's zijn er enkele tienduizenden te weinig. Dat kan beter.

Bertus Betonsloper | 26-03-13 | 10:00

Niets doen om te voorkomen dat ze gaan jongens. Laat ze maar gaan. Laat ze daar maar sneuvelen voor hun goede zaak.

Helden zijn het en ze hebben er daar meer nodig.

Ga dan!

zeg maar jansen | 26-03-13 | 09:59

Wat ik mij uit mijn diensttijd herinner was dat de basistraining voor een infanterist drie maanden duurde. En dan begon het echte werk pas. Dat volkomen ongetrainde figuren geen schijn van kans maken in een echte oorlog lijkt me duidelijk. Dus is het zeer waarschijnlijk dat we dit zooitje ongeregeld nooit meer terug zien.

Polletje Piekhaar | 26-03-13 | 09:58

Niet roepen dat het eng is. Straks willen ze niet meer.

En weg is weg.

zeg maar jansen | 26-03-13 | 09:57


Feynman | 26-03-13 | 09:33 | + 5 -

Maar wat zou dan een oplossing zijn? Soepsidie om islamitische psychologen op te leiden? Ik heb de zelfde zorgen als jij, maar ik denk dat de enige oplossing is om een weg=weg beleid in te stellen voor deze groep. Vervolgens wel geld beschikbaar maken om de indoctrinatie van latenten keihard te bestrijden.

shamehair | 26-03-13 | 09:54

Zij eruit (laagopgeleid werkschuw tuig), of ik eruit (hoogopgeleide hardwerkende fatsoenrakker).

K*tland zijn we ah worden.

Snackbar van Allah | 26-03-13 | 09:54

-weggejorist-

wasbeer1860 | 26-03-13 | 09:53

Er zijn helaas al aardig wat van die rif-raf jochies die nu al in hun broek schijten en niet meer durven. Oude mensen en zwangere vrouwen kunnen ze nog best handelen met z'n vijven, maar Syrie wordt wel heel eng voor ze. De helden!

Gauw...MeJas | 26-03-13 | 09:51

Lol! Zolderjihadisten zou een beter woord zijn geweest voor deze idioten die vanuit hun WoW accountje totaal ongetraind een oorlog binnenhuppelen en vervolgens genadeloos voor hun flikker worden geschoten. Om met René van der Gijp te spreken:
"Laat lekker gaan joh.."

Mark Smith | 26-03-13 | 09:51

Je hoeft niet bij de AIVD te werken om het verschil te zien tussen slechte moslims en slechte moslims.

Slechte geschoren moslims met bontkragen oefenen terreur uit in Nederland, slechte moslims met jurken en baarden zijn terreurfiguren voor Syrië.

goedverstaander | 26-03-13 | 09:51

En wij hebben ook treinen, metro's, vliegtuigen en hoge gebouwen om ons te beschermen. Daar weten moslims ook geen raad mee. Kijk maar naar New York, Londen en Madrid.
Owh. Wacht....

Dick Luyenlomp | 26-03-13 | 09:47

Heb altijd al geweten dat het voormalige holland (eu provincie)een opleidingskamp was en is voor de jihadisten.
En dat erbij zitten de welzijnswerkers,buurtwerkers,managers enz enz nu ook in zak en as,want als dat zo doorgaat vallen daar binnenkort massa ontslagen vanwege een gebrek aan clienten.

komtdatschot | 26-03-13 | 09:46

Als die Jihadisten terugkomen, dan neem ik aan dat er een batterij aan hulpverleners klaarstaat om ze op te vangen teneinde te voorkomen dat ze blijvend met een oorlogstrauma rond blijven lopen. In samenwerking met de moslimorganisaties uiteraard, en begeleid door imams die daar speciale opleidingen voor hebben gevolgd. En mocht men toch hier of daar een multicultureel steekje laten vallen, dan is er altijd nog meneer Knoops om een rechtszaak tegen de staat te beginnen.

Schoorsteenveger | 26-03-13 | 09:44

Nederland doet me denken aan mijn leraar maatschappijleraar op de middelbare school: niet in staat orde te houden en om dit te camoufleren proberen zo aardig en vriendelijk mogelijk te doen tegen de leerlingen. Dit had uiteraard een averechts effect dat de leraar trachtte op te lossen. Hoe? Juist! Door zo aardig en vriendelijk mogelijk te doen tegen de leerlingen. Met onze oikofobie komen we er wel!

G. Wensverband | 26-03-13 | 09:44

Misschien is het wel wenselijk voor onze onnozelen om eens met veteranen te praten. Die hebben namelijk aan den lijve meegemaakt waar de gehersenspoelden toe in staat zijn. Ik mocht een ding leren uit de harde praktijk: "Ga maar uit van het ergste scenario." en bereid je daar maar op voor.

Sjeng de helle | 26-03-13 | 09:43

"Wat een grote explosie kan veroorzaken in de hitte van Damascus, hoeft niet hetzelfde effect te hebben in een koud en regenachtig Amsterdam. "
Het staat er ook echt he? Mijn god... dit land is compleet naar de kloten.

Randvoorwaarde | 26-03-13 | 09:42

Het is eigenlijk heel simpel. Iedere Jihadist die naar Syrië vertrekt het paspoort van afnemen. Ik hoef geen terroristen in mijn land!

mpbr | 26-03-13 | 09:42

@ Petrus de Rewa
U heeft echte Rambo tattoos en een handtekening van Sly ?

Jimmy Mc Clure | 26-03-13 | 09:41

En toch denk ik dat het voornamelijk een IQ kwestie is.

Conan de Rabarber | 26-03-13 | 09:40

Hier een kansloos bontkraagje en daar in Syrie een held van formaat... of zoiets, hoe dan ook ik zie een klassieke win-win situatie opdoemen.

vhKarelkruizenruiker | 26-03-13 | 09:38

Een goede samenvatting van het probleem geeft de film Rambo, zie de quotes: www.imdb.com/title/tt0083944/trivia?ta...
Trautman: Look John, we can't have you running around out there killing friendly civilians.

Rambo: There are no friendly civilians!

Petrus de Rewa | 26-03-13 | 09:37

Wedden dat de uitkeringen van die drie overleden hakbars gewoon nog overgemaakt gaan worden voor de komende 3 jaar! Van al die 'ps2 strijders' Nederlands paspoort afpakken,uitkering stopzetten en veel succes wensen met de strijd. Tot nooit meer!

FinFucker | 26-03-13 | 09:37

Het gaat niet direct om de vaardigheden waarmee een terrorist terugkomt, het gaat om de mentaliteit die zich in het hoofd heeft gevormd. Een killersmentaliteit verandert niet door een Amsterdamse regenbui. Ik begrijp dat de VK probeert ons gerust te stellen, maar als ik een Rambo als buurman zou hebben, dan slaap ik niet lekker.

Petrus de Rewa | 26-03-13 | 09:35

Jammer dat ze daar nou niet eerder op gekomen zijn. Een paar polderhadji als kanonnenvoer naar Irak, Afghanistan en Libië had al zo lekker opgeruimd!

WaarDeWindWaait | 26-03-13 | 09:35

Nu begrijp ik waarom pinguins nooit met dynamiet werken!

Kapitein Sjaak Mus | 26-03-13 | 09:34

De combinatie van debiliteit, testosteron, kansloosheid bij de vrouwtjes, geloof en cultuur maakt bepaalde mensen nou eenmaal heel geschikt voor geweld en toevallig ook totaal ongeschikt om hier te wonen.
Doei dus. En doe de groeten aan allalallalaaaaah.

vetkleppert | 26-03-13 | 09:33

De militairen die Nederland uitzend met poging tot een gedegen voorbereiding en daarna een poging tot een gedegen terugkeer blijkt al bijna een kwart chronische psychische klachten te hebben, waarvan de helft door post traumatische stress stoornis nooit meer inzetbaar is. De echte prijs van een oorlog zie je erna.

Deze jongeren, wat je verder ook van ze wil denken, zijn gegaan omdat ze door volwassenen zijn gehersenspoeld, vol zitten met religieuze teksten die ze kunnen citeren, maar niet begrijpen en hebben geen enkele psychologische begeleiding. Niet voordat ze gaan, niet als ze daar zijn en niet als ze terugkeren. De term ongeleid projectiel voor een haatbaard zal in de komenden jaren een compleet nieuwe dimensie krijgen.

Het is al van oudsher een groep die moeilijker naar de hulpverlening stapt en deze religieuze strijders hebben straks en eigenlijk ook nu al heel veel hulp nodig. Het zal me NIETS verbazen als we straks een aantal onverklaarbare "incidenten" zullen zien waarbij deze jongeren na terugkeer even een shooting spree doen of erger.

Niet zozeer omdat ze ons iets willen aandoen, maar meer omdat ze zichzelf niet in de hand hebben.

Feynman | 26-03-13 | 09:33

'Van het conflict in Irak werd destijds ook gedacht dat het zou gaan fungeren als een 'hogeschool voor terrorisme', maar deze vrees is nooit werkelijkheid geworden.'
Het is wel werkelijkheid geworden, alleen niet in NL, maar in de rest van de Arabische wereld.

Petrus de Rewa | 26-03-13 | 09:32

Toch vraag ik me af, hoeveel klaslokalen in Amsterdam op het ROC van Amsterdam zouden er nu leeg zitten? Of zouden "spijbelaars" hebben?

LangeTijdGeleden | 26-03-13 | 09:32

Terugkerende Jihadisten uit Afghanistan (jaren '80) gingen naar Bosnie (jaren '90). Vervolgens vertrokken ze terug naar Afghanistan, daarna door naar Irak.

Petrus de Rewa | 26-03-13 | 09:32

oh worden ze ook eens wakker? het was 5 voor twaalf ten tijde van Pim hoor! en toen had je eigenlijk al 10 jaar eerder moeten ingrijpen. Rond 1990 maar nee mocht niet besproken worden. Ja 10% is radicaal hier maar 80% steunt het en als het momentum daar is..... maar zagen we natuurlijk noooooooit aankomen. Wat een prutsers!

drs W | 26-03-13 | 09:31

Mohammedanen zijn een gevaar voor onze vrije samenleving. Daarom: alle mohammedanen naar Syrie.

Der alte Fritz | 26-03-13 | 09:31

Waar blijft de subsidie vanuit de overheid voor deze pareltjes van de maatschappij om voor de goede zaak te gaan vechten?

Benno H | 26-03-13 | 09:30

Ik ga een varken kopen.

lady blabla | 26-03-13 | 09:30

Ah gelukkig. Rob de Wijk zegt dat er niks aan de hand is. Welk een geruststelling!

Godsammekraken | 26-03-13 | 09:29

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 26-03-13 | 09:29

Als internationaal gezochte fundamentalisten op de Dam kunnen roepen dat van Gogh slechts 'een voorbeeld' was, deugt er duidelijk iets niet aan de prioriteiten van de bvd!

Einde van de Domheid | 26-03-13 | 09:28

Mooi toch? Kunnen allemaal naar Syrie..... One-way ticket....

Snorry! | 26-03-13 | 09:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken