Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geacht Kamerlid. Erkent u de koning, ja of te nee?

tekenenbijhetkruisje.jpg Moehaha kijk nou wat Dierenpoes en een paar afvallige SP'ers veroorzaakt hebben met hun weigering om trouw te zweren aan Koning Gerstenat d'n Eerste. Alle Leden der Staten-Generaal moeten een document (PDF) ondertekenen waarop zij aangeven of zij ja of te nee de koning erkennen als Staatshoofd van het Koninkrijk der Nederlandje. Alsof je met 150 Tweede Kamerleden + 75 senatoren bij de burgelijke stand op het matje moet komen om je grondwettelijke vader te erkennen. Nederlandser kan het niet worden. Zwijgen mag ook, zonder dat je meteen in de kerkers onder Soestdijk gesmeten wordt. Maar aanschuiven aan het banket of een keertje meeliften op een weekendvluchtje naar Londen kun je dan wel vergeten. Dus Kamerleden: Bedenk goed. Wat u met uw eedaflegging doet.

Reaguursels

Inloggen

@harob | 21-03-13 | 22:51 |

Reken het me even voor? Vorst blijft een jaartje of 30 zitten en de president dan in het gunstigste geval 4. Plus dat we minimaal 2 kandidaten hebben per presidentverkiezing en dan die dan een kleine 6 maanden campagne voeren iedere keer.

Jeroentjen | 22-03-13 | 12:03

Zucht.. De dierenpartij en de SP hebben weer wat gepresteerd met hun zielige protest/aandachts trekkerij.

Dit kost alleen maar extra tijd en geld. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet als de ede afleggen of beloften toch niks voorstelt.

Lears | 22-03-13 | 11:24

En iedereen die tegen stemt... onthoofden. Zo hoort dat toch in een multiculti- ver van westers land als nederland?

Misterme83 | 22-03-13 | 11:06

Wordt het toch nog een hete abdicatie. Leve de Republiek!

Fred Janssen | 22-03-13 | 10:36

Oh oh wat maakte Henk Spaan(tje) vanmorgen gehakt van de Dierenmallloten : www.radio1.nl...
Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:19 | + -16 -

Ach gut, Banaboytje is het eens met Henk Spaan...
Nou als het om inhoud gaat hoef je niet bij de nitwit, snabbelaar en arrivé Henk Spaan aan te komen.
Met gestrekt been inkomen op Thieme maar inhoudelijk reageren op wat Thieme zegt, ho maar.
De slijmbal en opportunist Spaan zijn vriendjes in de voetballerij spaart maar anderen onder het fileermes legt waar hij minder goede betrekkingen mee heeft.
Spaan heeft maar één motto: We're are only in it for the money
Maar ja, Bana Boy is al gauw onder de indruk van mannetjes die een beetje publiciteit hebben....

Je begint af te zakken, Bana Boy. Qua reacties zit je in de Eerste divisie.

knerf | 22-03-13 | 09:07

Storm. Glas. Water.
Ze willen gewoon dat die kroning ordelijk verloopt en ze hebben geen zin in situaties waarbij iemand die eed moet afleggen en dat niet blijkt te willen.
Regelen ze dus netjes van te voren met dit briefje.
Alle leden van de TK hebben (want verplicht) trouw gezworen / beloofd aan de Grondwet, dus dit gaat werkelijk nergens over.

Djong | 22-03-13 | 09:00

in 1940 was er de arierverkaring , soort van ideologisch iets...

bertus bolderbast | 22-03-13 | 08:45

WEL/NIET
En dan moeten we aan de creme de la creme van de Nederlandsche intelligentie uit leggen wat ze daar dan mee moeten doen, doorhalen wat niet van toepassing is.

Twee Kontjes | 22-03-13 | 06:41

dierenpoes heeft meer ballen dan al die koninklijke kontlikkers bij elkaar. koolmees van dhimmi66 heeft weer bewezen dat die partij dagelijks bezig is met bruine armen, bruine tongen, bruine neuzen en bruine enkels te halen.

minimá-armezusvan.. | 22-03-13 | 00:05

Ieder kamerlid dat niet tekent zal uitgekotst worden in de achterbakse achterkamertjes van ons (in Nederland) alomgeprezen 'Poldermodel'.

Piet van Schwaffelen | 21-03-13 | 23:09

degene die zegt dat een republiek duurder is dan een koningshuis die heeft het echt begrepen ..... arme stakker

harob | 21-03-13 | 22:51

Dat gezeik over het koningshuis. Het is goedkoper dan een republiek, een president is vaak ook maar een onvoorspelbare malloot (Bush alweer vergeten mensen...?) en bovendien zorgt het voor vermaak en houdt het het Nederlandse volk op een leuke manier bijeen. Ies koeltoer op z'n Nederlands!

Dafman | 21-03-13 | 22:38

trouw zweren aan de koning...... wil zeggen....... dat... er... geen .... DEMOCRATIE... is.

maar enkel dat de koning de baas is.
en uw geld mag afromen.

en dat U helemaal niets meer te zeggen hebt in dit land.

dus hoe dom kan men zijn....

ook zeker de ministers die trouw beloven zijn de knip voor de neus niet waard.
en slechts met een vet salaris omgekocht.

dus we mogen trots zijn op mariane thieme, dat er toch nog iemand een beetje nadenkt.

welkom in nederland.......

jmm.peters | 21-03-13 | 22:34

Thieme, zoals altijd sla je de spijker weer op z'n kop.

Musset | 21-03-13 | 22:24

ja er zijn heel wat achtelijke culturen in de wereld maar wij horen er ook bij hoor. Je komt uit een bepaald k*t rollen en daardoor ben je een soort demi-god.

Andersom dag | 21-03-13 | 21:30

Wel mooi!! Kan meteen het verschil aangetoond worden tussen principes en mediageilheid!!

Maximus Cesar | 21-03-13 | 21:27

Misschien hadden ze nog een goede hint kunnen toevoegen

WEL (geslaagd) / NIET (ontslagen)

RutteVuileSmeerlap | 21-03-13 | 20:59

stelletje weigerambtenaren... direct ontslaan...

CaseIf | 21-03-13 | 20:58

Koning Gerstenat d'n eerste (LOL)

claener | 21-03-13 | 20:53

Neederland stempt Rutte of Samsung, dus voor de ongekozen dictator.
Dat er SP'ers en Pvv'ers zijn die trouw zweren aan de Mad King is zorgelijk.

oplichter | 21-03-13 | 20:51

Het is toch te hypocriet voor woorden van dierenpoes om te weigeren de eed af te leggen omdat je tegen het Koningsschap bent maar vervolgens op de vraag "maar waarom ga je dan wel naar de kroning toe" te antwoorden "dat je zo'n feestje met hoogwaardigheidsbekleders natuurlijk niet wilt missen" aldus Thieme.... Gvd ga dan niet!

Blofeld | 21-03-13 | 20:48

Over t paard getild
Van de ratten besnuffeld
Lusten de honden geen brood van
Mierenneukers
Dat gekoeineer

hfakker | 21-03-13 | 20:43

@Itzamná | 21-03-13 | 18:51
Nee, geen tijd voor, laat staan een internetverbinding die dat toelaat op het moment. Hence the shortness.

Parsons | 21-03-13 | 20:10

Ik zweer trouw aan mezelf en als iemand anders trouw aan mij zweert is ie niet goed bij zijn hoofd (mevrouw Knak uitgezonderd)

Koos Knak | 21-03-13 | 20:05

Zweren is ook wel een ander woord voor ontsteken.
Echter, dit is geheel toevallig.

Boris Poepnagel | 21-03-13 | 20:04

Itzamná | 21-03-13 | 19:38 | + 0
Ten eerste complimenten voor het afsluiten van uw reaguursel. Voor wat zwitsal betreft, dit gebruik ik uitsluitend voor het smeren van draaiende onderdelen in mijn oude Mercedes diesel. Zodat ik al rijdend GroenLinks gepeupel even op de kast kan jagen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 20:00

@Jonkheer Wttewaall | 21-03-13 | 19:25
Dat schrijven van persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden met hoofdletter heeft iets belachelijks in zich. Waarom zijn de lui hoger geplaatst dan gewone mensen? Die hoofdletter geeft al aan dat deze mensen zich beter voelen dan anderen, maar dit niet zijn.
Net als dat grappig verwijzen naar god. Die bestaat niet, dus die belofte gaat nergens over.

arie181818 | 21-03-13 | 19:53

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit net zo boeiend als het kiezen van een nieuwe paus. Helemaal niet dus.

Petrus Poortwachter | 21-03-13 | 19:52

Wie de moeite neemt om in dat memo (zie pfd) het stukje onder conclusie te lezen, komt tot de ontdekking dat de betreffende eed wordt uitgelegd als een soort van ceremoniële eed zonder dat er enige sanctie aan kan worden verbonden.
Het dient enkel ter verhoging van de feestvreugde
Zelden is de waarde van een eed zo gedevalueerd als daar staat beschreven. De parlementariërs zouden zich moeten schamen dat ze die wet ooit hebben aangenomen.

CoffeePatch | 21-03-13 | 19:50

Itzamná | 21-03-13 | 19:38
Kijk uit met het woord 'tsja'. Daar heeft iemand een patent op.

Strohond | 21-03-13 | 19:49

Itzamná | 21-03-13 | 19:35
Beetje fatsoen naar Koningin Marianne kan geen kwaad.
Die twijfelachtige excuses mag je in je eigen paardenparkeerplaats steken.

Strohond | 21-03-13 | 19:48

Waarom zou een volksvertegenwoordiger trouw moeten zweren/beloven aan het staatshoofd? Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt zijn kiezer en is verantwoording aan hen schuldig, niet aan het staatshoofd.

Of hebben mensen die het niet eens zijn met de huidige staatsvorm geen rechten?

rode peper | 21-03-13 | 19:47

@ Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:37
Daar ben ik het dan weer mee eens. :) En wie is er tenslotte niet groot geworden met Spaan & Vermeegen.

You-On-A-Gin | 21-03-13 | 19:40

Grappig om te zien dat sommige items, zoals "Rotterdammers worden steeds slimmer" zomaar in het niets verdwijnen.

watazooi | 21-03-13 | 19:40

Met een koninklijk muntje kan Willem mijn ziel kopen.

Al SchietjemeLevend | 21-03-13 | 19:40

Als PVV stemmer verwacht ik dat alle PVV politici dit niet ondertekenen, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt !

Mazzeltov | 21-03-13 | 19:39

rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 19:33 | + 1
Man, je krijgt er een slappe van, Jezus.
Ik zeg 'tsja'.

Komende erover te spreken, zou jij het pampapaard via de artiesteningang willen penetreren?
Of ben je meer van de uitgewoonde kudt?

Tsja.

Itzamná | 21-03-13 | 19:38

Tja, die koning is toch ook democratisch gekozen. Althans, hij is niet democratisch weggestuurd, dus kunnen ze maar beter meedoen.
hendrikjandetuinman | 21-03-13 | 18:36 |

Bent u wethouder of ambtenaar te Deventer?

Red mij niet | 21-03-13 | 19:38

Je kunt natuurlijk ook net doen alsof en dan daarna keihard lachen om wat je zoeven beweert hebt. En dat is in een notendop mijn probleem met die Alex-weigeraars: principieel zijn over een non-issue, maar ondertussen buigen voor de echt belangrijke zaken, zonder daarbij enig relativeringsvermogen te tonen.
Dit is nl. wél belangrijk! www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/03/...
Neemt niet weg dat ik in principe dierenpoes en de Palo-lovers van de SP steun. Principes heb ik namelijk niet. U betaalt, ik draai.

sjaakdeslinksesul | 21-03-13 | 19:37

You-On-A-Gin | 21-03-13 | 19:35
Hij was ook niet echt boos. Jammer, want niemand is mooier boos dan Spaantje.

Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:37

"Zo waarlijk helpe mij God" en "Willem IV, bij de gratie Gods". Is dat nou godslastering? Of niet? Het lijkt me wel IJdel gebruik van Zijn Naam. Maar telt dat dan nu even niet? Omdat het wel goed uitkomt met de eigen ijdelheid? Wil de echte principiële SGP-er CU-er dan nu opstaan? Of liever gezegd: ook blijven zitten?

Vriendelijk dank, red mij niet.

Red mij niet | 21-03-13 | 19:37

@ Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:19
Poeh poeh, nou nou, "gehakt maken" nog wel. Het enige wat-'ie doet is losgaan over de club waar Thieme bij zit en erop hameren dat het hem allemaal niks kan schelen. De gemiddelde bal gehakt is meer inhoudelijk.

You-On-A-Gin | 21-03-13 | 19:35

Zijn er al linkjes naar Dierenpoes, wide-open?

Zou ik wel geinig vinden. Kun je met paard en wagen naar binnen, zo schat ik in.

Sorry als ik sommigen kwets.
Nou ja, geen sorry dus - lutsers.

Ze hep trouwens wel een lekkere reedt. Artiesteningang. Holland, 20 points.

Itzamná | 21-03-13 | 19:35

Dat trouw zweren is een idee van de tweede kamer zelf, dateert alweer van een aantal jaar geleden. Dit is geen idee van Bea geweest.
Dat er nu wat mensen moeilijk over doen begrijp ik. Als marrokaan of turk liggen je prioriteiten ergens anders, als principiele dierenpoes wist je al bij het aanvaarden van het lidmaatschap van de tweede kamer dat het trouw zweren aan de koning bij het spel hoort. Maar het is nu eenmaal mode om ergens lid van te worden en vervolgens de regels te buigen of breken. Waarom niet gewoon na installatie in de tweede kamer dit besluit ter discussie stellen en indien van een meerderheid afschaffen??
Voor mij is dit een spelletje symboolpolitiek. Trouw zweren aan prins pils vind ik grote onzin, maar de actie van dierenpoes en die marokkanen vind ik nog walgelijker.

Febofiel | 21-03-13 | 19:34

Is het zwitsaldag vandaag?

rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 19:33

Je kunt het ook simpel samenvatten: Trouw zweren aan een ongekozen retard.

Zou ik nooit doen.

Itzamná | 21-03-13 | 19:32

Als ze een denkbeeldig vriendje hebben wat helpt kan je ook van eucaliptisering praten, de kwakzalverprijs voor 2013 gaat naar de regering.

blango | 21-03-13 | 19:31

Kameroudste | 21-03-13 | 19:24
De eerste en de domste zijn is ook een vak.

Strohond | 21-03-13 | 19:30

Takamitso Muraoka | 21-03-13 | 19:19
Helden zijn het! Leve de vrijdenkende moslims!

Strohond | 21-03-13 | 19:28

Je kunt het leuk vinden of niet, we leven nu eenmaal in een monarchie. Soms brengt dat verplichtingen met zich mee, tja, het is wat.

Lewis | 21-03-13 | 19:27

zo waarlijk helpe mij 't Vliegende Spaghettimonster almachtig.

Strohond | 21-03-13 | 19:27

De naam Dierenpoes is aanmatigend, beledigend, neerbuigend, vrouwonvriendelijk, geringschattend, kleinerend en dan nog een paar van dit soort kenmerken.
Alsof Geert hier Greet wordt genoemd.

Strohond | 21-03-13 | 19:25

Waar maken ze zich druk om, het zijn allemaal nietszeggende praatjes. Dit moet Dikke Willem uitspreken:

"Ik zweer aan de volkeren van het Koninkrijk dat Ik het Statuut voor het Koninkrijk en de Grondwet steeds zal onderhouden en handhaven.

Ik zweer dat Ik de onafhankelijkheid en het grondgebied van het Koninkrijk met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat Ik de vrijheid en de rechten van alle Nederlanders en alle ingezetenen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de welvaart alle middelen zal aanwenden welke de wetten Mij ter beschikking stellen, zoals een goed en getrouw Koning schuldig is te doen.

Zo waarlijk helpe Mij God almachtig!"

Er zal niemand zijn die gelooft dat Willem de Overbodige hiervan ook maar een enkel woord waar gaat maken.

Jonkheer Wttewaall | 21-03-13 | 19:25

En @pius, je bent een zwakbegaafde sukkel. Met je mislukte maar vooral dómme FIPO

Kameroudste | 21-03-13 | 19:24

@Terpen-tijn | 21-03-13 | 18:57
Dat is net zo'n domme drogredenering als al die kansenmensen hanteren wanneer ze zeggen dat de slechte beeldvorming over hen niets te maken heeft met hun wangedrag maar puur discriminatie is.
Als je hier onzin verkoopt krijg je minnetjes. Als je vaak onzin verkoopt krijg je nog meer minnetjes omdat mensen dan al weten dat je en domme idioot bent die niets toevoegt. En dat willen ze je dan laten weten.

The real McCoy | 21-03-13 | 19:24

@Bigi Bana Boy
Ik twijfel er niet eens aan dat wij dat wel weten.
De hippies, anarchisten en moslims zien volgens mij graag het leger en koningshuis verdwijnen..
Nee, lijkt mij geen goed plan.

de grote Anti | 21-03-13 | 19:23

En lieve kinderen in de tweedekamer!

Willen jullie straks heel hard roepen dat je Jan Klaasen en Katrijntje lief vind, en altijd heel hard voor ze gaat klappen als ze zich laten zien???

Lieve tweedekamer kinderen: Jaaaaaaa!!!!

En zullen jullie er dan voor zorgen dat ze niet door boze mannen uit de poppenkast worden gegooid???

Lieve tweedekamerkinderen: Jaaaaaaaaa!!!!

En Beaconstrictor houd niet van toneelspelletjes, yeah righ!

@ Thieme... Laat ze de rambam krijgen meid!

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 19:22

@Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:17

Ik zie zelf allang geen kleur meer. Het is allemaal zo een onzin een etiket opgeplakt krijgen. Het is inmiddels meer ieder voor zichzelf en fuck de rest. Er zitten in elke partij personen die graaien stelen liegen en bedriegen. Poltieke kleur is dood.

Kets22 | 21-03-13 | 19:21

@Terpen-tijn - Ik heb je schrijfsel over Maxima niet gemind. Je gejank over het krijgen van minnetjes wél.

Kameroudste | 21-03-13 | 19:21

Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:17
Oh ja, en de JSF. Die ook. Daar ben ik ook voor. Een hele boel graag.

Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:21

Gezeik van Dierenpoes in de marges. Indien Wilders dit gedaan zou hebben zou het land te klein zijn geweest.

bottlebaby | 21-03-13 | 19:21

de grote Anti | 21-03-13 | 19:18
Wij begrijpen kennelijk niet wat rechts zijn is.

Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:20

Niet zeiken over Marianne Thieme. Dit hele gezeur over niet trouw willen zweren aan de Koning is begonnen met twee moslims: Sadet Karabulut en Farshad Bashir.

Takamitso Muraoka | 21-03-13 | 19:19

Juist @Bigi.. Wat mij betreft ook.

de grote Anti | 21-03-13 | 19:18

Waarmee maar weer eens aangetoond is dat populistisch rechts, zoals ik wel vaker stel, geen reedt verschilt van linkse malloten als die van de SP en/of de Dierenpartij. Het is maar wie je als je vrienden wilt hebben, jongens. Voor mij is rechts het volk, het vaderland, het leger en de koning(ing), maar dat zal ik wel verkeerd zien.

Bigi Bana Boy | 21-03-13 | 19:17

Goed bezig Thieme. Als altijd.

The real McCoy | 21-03-13 | 19:17

@Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:06
VOORdelen?????

miko | 21-03-13 | 19:17

@irma zonderboezem | 21-03-13 | 18:43

Collectieve buikloop bedoel je, en wie gaat dat opruimen?

:)

pius | 21-03-13 | 19:17

@Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:06
Is allemaal niet belangrijk pff..
Dat het koningshuis goede 'betrekkingen' heeft met andere landen en organisaties.
Volgens de tokkie is hij net zo welkom als toerist in verre vreemde landen zonder die hele poppenkast.

de grote Anti | 21-03-13 | 19:15

De dierenpoezen hebben volkomen gelijk, zij verklaren trouw aan het volk bij de inzegening in de Tweede Kamer. Het wordt door Rutte et al als ceremonieel bestempeld, maar dat is het natuurlijk niet, je belast jezelf en beperkt je in de vrijheid om kritiek te hebben op het koningshuis wanneer je deze eed uitspreekt.

Aanvullend moet al die reli shit uit de eeds verklaringen, hoe kan je in vredesnaam een eed uitspreken op een sprookjesfiguur als god. Ik geloof in kabouter Piggelmee: "Zo waarlijk helpe mij Piggelmee almachtig..." en zo'n zinnetje maakt het in 1 klap totaal ridicuul.

faz | 21-03-13 | 19:15

Ik vind dat als je niet de wetten en regels naleeft en géén trouw zweert je ook geen functie mag uitoefenen in de staten-generaal of de tweede kamer. Als je dat niet wil moet je niet de politiek in gaan.

deuZigeZelluf | 21-03-13 | 19:14

@Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:06

Dat Bea graag deelneemt aan de Bilderberg conferentie is voornamelijk goed voor Beatrix.

Kets22 | 21-03-13 | 19:13

Wel typisch dat dit iets wat Geert Wilders ook zou kunnen doen. Misschien beseft hij wel dat dit politieke suïcide is. En mocht dat inderdaad zo zijn, dan is dat erg kwalijk.

De-oude-bok | 21-03-13 | 19:10

Ook gekken hebben weleens gewoon gelijk.

vetkleppert | 21-03-13 | 19:08

@Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:46
En ik ook niet kaas, je weet ondertussen dat ik niet op zoek ben naar een leider! Laat staan één die ,meer reaguurd dan ik zelf.

Welles! Nietes! | 21-03-13 | 19:07

@Tobi: uitvreters? Zonder de Oranjes zat NL niet aan tafel bij Bilderbergh, grote landen en andere belangrijke economische instituten als het IMF en de Wereldbank.. Ik neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen wat dit voor voordelen opleveren...

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:06

Dierenpoes is gek, en die twee afvallige turken van de sp hebben al trouw gezworen aan de koning van marokko ofzo, dus die tellen niet mee. Met zulke medestanders zal er niet veel veranderen, maar toch: Leve de Republiek!

maggoo | 21-03-13 | 19:05

hahaha het is wel duidelijk van wie je politieke carriere dus afhangt.

Kets22 | 21-03-13 | 19:05

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:01 trouw zweren aan de koning is ritueel, staat niet in de eet. Als kamerlid leg je de eed af om het land te dienen.

Watapatja | 21-03-13 | 19:04

Jackanders | 21-03-13 | 19:01
Dat dacht ik wel.

Graaf van Egmont | 21-03-13 | 19:03

Het land uit met Bea en WimLex Teutoonsche konijnenfamilie
In Duitschland zijn ze naar verluid dól op die hele monarchiekermis, dus jullie worden vast met open armen ontvangen
en wij zijn van jullie uitvreters verlost

Tobi | 21-03-13 | 19:03

@Terpen-tijn | 21-03-13 | 18:57
Mensen die tevreden de knopjes drukken zonder zelf ooit een mening te hebben zien er meestal zo uit - www.youtube.com/watch?v=MT0-OL_71yU

de grote Anti | 21-03-13 | 19:03

Ik vind Amalia zo'n liefie. Misschien wordt zij wel weer een Juultje, daar had ik helemaal geen problemen mee, goed voor de saamhorigheid.

dubbeljoe | 21-03-13 | 19:02

@Graaf van Egmont | 21-03-13 | 19:00
Poppenkast, dat is alles.

Jackanders | 21-03-13 | 19:01

@ZKHeenoog: trouw zweren aan het volk? Ow lol, die is goed. Stuitende naïviteit. Mevrouw doet dit louter voor aandacht. De burger kan haar geen fuck schelen.
*
Wel eerlijk trouwens van Thieme. Zo openlijk verkondigen dat je lak hebt aan de (grond)wet... je moet maar durven.

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 19:01

Rare manieren van traditie trouwens. OK, 150 2e kamerleden zweren die dag trouw aan de koning. Over 1 jaar verkiezingen en worden 40 2e kamerleden vervangen. Die hoeven dus niet trouw te zweren???
Wat stelt dit in godesnaam voor?

Graaf van Egmont | 21-03-13 | 19:00

@ rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 18:39 |
Een meerderheid van het volk is nog steeds voor de monarchie. Aldus de campingzender namens Maurice de Hond.
www.hartvannederland.nl...
kicktherabbit | 21-03-13 | 18:43 | + 0 -

Dat gescherm met de meerderheid...
Een meerderheid stond ook achter Adolf Hitler, achter Mao etc. Toch had die meerderheid niet gelijk.
Het gros van de mensen zijn nu eenmaal volgzame kuddedieren.Voer nu voor 200 jaar een republiek in op dezelfde ondem,ocratische wijze waarop de monarchie in 1813 is uitgeroepen en het volk taalt over 200 jaar niet meer naar een monarchie.

"Het Nederlandse volk kan wat mij betreft gewoon ongezien de klere krijgen". ( citaat Jan Cremer)

knerf | 21-03-13 | 19:00

@ de grote anti 18:54

Ik zou voor de petitie tekenen. Maar mag ze ook doorslikken van haar "geloof"...

eerstneukendanpraten | 21-03-13 | 18:59


Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:54 |
Valt niet mee hè, eerst Rudolfje en nu dit weer.
Misschien moet je voortaan met een badeend in bad ipv je hamster

irma zonderboezem | 21-03-13 | 18:59

Trouw zweren aan, ik vertrouw mezelf niet eens. Ben ook niet voor niets niet getrouwd. Ontrouw is mijn houvast in het leven.

Watapatja | 21-03-13 | 18:59

Welk klootzakje zit nou te minnen?
Moet je eens een keer midden in min bek zeggen wat er dan niet klopte aan mijn schrijfsel.. lafbek.
Schaf toch af die achtelijke minnen en plussen, het gaat vaak niet om de inhoud maar om de persoon.

Terpen-tijn | 21-03-13 | 18:57

@GaatDeGoedeKantOp | 21-03-13 | 18:47
Volgens mij heb ik het over 1 persoon.
Voelt u zich op iedere mening over iemand persoonlijk aangesproken, Daar zijn ook pilletjes voor hoor.....

toetanchamon | 21-03-13 | 18:57

Zeg Kaas ik weet niet waar het over gaat, maar ik ben ook tegen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 18:55

Is het plaatsen van kandelaren in de Nieuwe Kerk nou niet een gevalletje uitlokking? Dat wil ik wel eens weten.

blinde kip | 21-03-13 | 18:54

@irma zonderboezem | 21-03-13 | 18:53 | + 0 -
Boehoehoehoehoehoehoe *sniff*

Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:54

@ Itzamna 18:48

Dat zou dan een waardige opvolger zijn van Willem de Zwijger...

eerstneukendanpraten | 21-03-13 | 18:54


Ondergetekende,....................
Lid van Geen-Stijl

verklaart dat hij/zij Marianne Thieme alsnog

WEL/NIET zou doen (doorhalen wat niet van toepassing is)

de verklaring heeft verder geen fuck te maken met of u vlees eet of koningshuisgezind bent,

Datum............

Handtekening

de grote Anti | 21-03-13 | 18:54

@Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 18:49

Nee, het is treurig dat ze een eed moeten zweren aan een volgevreten vetbult.

Ze horen namelijk een eed te zweren aan ons, de bevolking, en niemand anders.

ZKH EénOog | 21-03-13 | 18:53


Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:46 |
Zelfs ik niet!

irma zonderboezem | 21-03-13 | 18:53

Ze moeten zich niet zo aanstellen. Gewoon efkes trouw zweren aan koning Pinterman, voorheen prins Kroonkurk, en dan met een oranje muts op in polonaise naar de kroeg.

Veestbeest | 21-03-13 | 18:52

Parsons | 21-03-13 | 18:49 | + 0
Je bent weer erg kort, Parsons. We zitten hier niet op Twitter.
Al ben ik wel eens jaloers op je geserreerde comments.

Jij wil wel zo goed zijn uit te leggen wat 'geserreerd' is?
Heb al genoeg aan m'n kop.
Liefs,

Itzamná | 21-03-13 | 18:51

@Itzamná | 21-03-13 | 18:49 | + 0 -
Ik heb mijn hoofd geamputeerd.

Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:51

Nou kom maar door @Itzamna: Wat stemt u?

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 18:50

Dat "WEL / NIET (doorhalen wat niet van toepassing is)", gaat waarschijnlijk nog een hoop verwarring zaaien.
Vooral bij die gasten van het CDA.
Die 'lezen' de haakjes gewoon niet.
Die vragen zich af of ze nu wel moeten doorhalen wat niet van toepassing is, of dat ze juist niet moeten doorhalen wat niet van toepassing is.

Jackanders | 21-03-13 | 18:50

Jammer dat Margriet niet de oudste dochter was. Maurits vind ik namelijk best wel een stuk.

fredflange | 21-03-13 | 18:50

Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:46 | + 0
Ik niet, Kaas.

Dat zul je begrijpen.
Of niet. Weet niet precies wat de gevolgen zijn geweest van de door jou ondergane trepanatie.
Ziet er niet best uit, geh. Aderlating een idee?

Itzamná | 21-03-13 | 18:49

Nee, natuurlijk niet.

Parsons | 21-03-13 | 18:49

Treurig dat kamerleden dit nodig hebben om ook eens voor het voetlicht te komen. Ga es godverdomme gewoon aan het werk...!

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 18:49

@GaatDeGoedeKantOp | 21-03-13 | 18:47
"is" naar bovenstaande plempsel werpt... Excuus.

GaatDeGoedeKantOp | 21-03-13 | 18:48

Laat WA lekker lintjes gaan knippen. Iemand moet het doen.

Nou ja, zelfs voor de lintjesknipperij vind ik WA ongeschikt. Zou hij enig fatsoen in z'n donder hebben, zou hij afzien van de troon.
Niks begrepen van democratie, net als D'66.

Hoe je het in je hoofd haalt, onbegrijpelijk.
Doe dan maar Friso als staatshoofd.

Itzamná | 21-03-13 | 18:48

@toetanchamon | 21-03-13 | 18:37
Dus als je tegen het koningshuis bent omdat dit een instituut uit lang vervlogen tijden en kiest voor een republiek, dan is er iets mis met je?

GaatDeGoedeKantOp | 21-03-13 | 18:47

lutsers.

gatti500 | 21-03-13 | 18:46

Dat wijf van hem erken ik niet.
Dankzij de misdaden van pa was ze in staat om zich in de hogere kringen te begeven, waarna sukkel Alex erin trapte.
Maxima liegt dat ze barst, ze wist heus wel hoe pa aan zijn centjes kwam.

Terpen-tijn | 21-03-13 | 18:46

Ok, wie zweert er hier trouw aan mij?

Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:46

@Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 18:42

Inderdaad. Sterker: dat koningshuis STIKT van de schandalen.

ZKH EénOog | 21-03-13 | 18:46

Straks krijgt iedere Nederlander ook zo'n brief.
Nederland, het Noord-Korea van Europa als het om die oranjekliek gaat.

knerf | 21-03-13 | 18:45

Ja, echt een rare vraag, of je als lid van de Tweede Kamer het staatshoofd wil erkennen... Niet zeiken, gewoon doen, en anders gewoon in het bedrijfsleven je geld gaan verdienen!

Helsie | 21-03-13 | 18:45

Volslagen onzin. Niet degenen die geen trouw zweren aan WA moeten eens nadenken, wel degenen die dat wel doen.

Stel voor, dat ik, Itzamná, trouw zou moeten zweren aan een ongekozen staatshoofd, getrouwd met een Argentijns pampapaard (dit terzijde), dat met moeite het VMBO heeft afgerond.
Te zot voor woorden.
Zelfde zou trouwens het geval zijn als hij gepromoveerd was in de natuurkunde. Erfopvolging is zo 18e eeuws, vreselijk.
Ik zou menen, doe maar plusjes bij dit comment. Je zult maar geholpen worden door de zoon van de hersenchirurg die dat geworden is dankzij z'n afkomst, tss.

Veel liefs allemaal en Leve de Republiek!

Itzamná | 21-03-13 | 18:45

pius | 21-03-13 | 18:35 |
Ach kind,
We kunnen toch nooit genoeg populisten hebben?

irma zonderboezem | 21-03-13 | 18:43

En dan over 100 jaar wordt je familie naar een kamp gestuurd omdat je voorouders ooit hebben verzaakt de koning te erkennen

Ko Reander | 21-03-13 | 18:43

Misschien eens goed bedenken voor je je verkiesbaar stelt.

dugo | 21-03-13 | 18:43

@ rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 18:39 |
Een meerderheid van het volk is nog steeds voor de monarchie. Aldus de campingzender namens Maurice de Hond.
www.hartvannederland.nl/nederland/2013...

kicktherabbit | 21-03-13 | 18:43

En terecht....! Het is een grof schandaal!

Wees_eens_creatief | 21-03-13 | 18:42

Binnenkort Prins Pils aan het roer. Tweehonderdduizend meter bier graag...

eerstneukendanpraten | 21-03-13 | 18:41

Geacht Kamerlid...

Toen dacht ik echt dat er een LOLtopic begon...

ZKH EénOog | 21-03-13 | 18:41

Goed bezig dierenpoes. Anders is het zo'n poppenkast. Wil ik je tevens ook nog hier voor bedanken, dat je niet zomaar hebt getekend bij het kruisje zoals die andere lafaards (muv D66 en GL). Helaas mocht het niet baten... www.privacybarometer.nl/opinie/artikel...

kicktherabbit | 21-03-13 | 18:40

@Humpf | 21-03-13 | 18:38
LOL, onder andere ja!

toetanchamon | 21-03-13 | 18:40

"Geacht Kamerlid. Erkent u de koning, ja of te nee?"

Het gaat er trouwens niet om of ze het staatshoofd erkennen, het gaat er om of de leden van de staten generaal trouw zweren aan het staatshoofd als 2de kamer lid. Ik snap de redenatie van dierenpoes. Klein nuance verschil.

Kaas de Vies | 21-03-13 | 18:39

Wanneer vragen ze dit eens aan het volk? Tsja.

rechtvaardigerechter | 21-03-13 | 18:39

@toetanchamon | 21-03-13 | 18:37
U denkt dat zij ook aan de melkkorrels zit?

Humpf | 21-03-13 | 18:38

De PvdD leden doen niet mee aan de eedaflegging, omdat die wettelijk geen enkele basis heeft. Kamerleden zijn namelijk al ingezworen op het moment dat ze in de kamer komen. De SP leden zijn republikeins, dat is hun reden om de eed niet af te leggen.
Afgezien hiervan is de inhuldiging een gezamenlijke vergadering van de Eerste en de Tweede Kamer. Als kamerlid hoor je daar dus aanwezig te zijn. En hoe je daar handelt, gaat alleen jezelf iets aan. Een kamerlid hoort namelijk zonder last- of ruggespraak zijn werk te doen.

fredflange | 21-03-13 | 18:38

Het is godsgeklaagd. Wat is dit toch voor land dat siddert en beeft voor hare grajesteit.

ZKH | 21-03-13 | 18:37

Ik heb geen idee wat Thieme dagelijks slikt maar dat ze niet alles meer op een rijtje heeft en hier en daar een radartje in haar hoofd niet meer doen wat ze moeten doen dat is mij inmiddels helder.

toetanchamon | 21-03-13 | 18:37

Tja, die koning is toch ook democratisch gekozen. Althans, hij is niet democratisch weggestuurd, dus kunnen ze maar beter meedoen.

hendrikjandetuinman | 21-03-13 | 18:36

En nou eens zien hoeveel andere parlementariers de ballen hebben om de poppenkast af te wijzen.

gooi en smijtwerker | 21-03-13 | 18:36

Ligt het aan mij of slaat die zin helemaal nergens op

Dat dan ook weer | 21-03-13 | 18:36

Ik zie niet in wat het dierenwelzijn hiermee te maken heeft. Blijf bij je leest Thieme.

Populisten hebben we al genoeg.

pius | 21-03-13 | 18:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken