
De totaalpaniek des doods onder makelaars begint schrikbarende vormen aan te nemen. Een derde van NL staat
onder water en er zit weer een
piek in de grafiek woningaanbod. Hoog tijd dat de zwetende makelaartjes met iets nieuws komen. Zagen we al eerder het - uit de automotive industrie overgenomen - inzetten van
Het Lekkere Wijf, nu is het nieuwste van het nieuwste gesignaleerd.
Het Persoonlijke Blog. Voor een koophuis. Makelaars zijn beroemd om hun beroerde writing skills en koddige eufemismen. We noemen juweeltjes als
veel authentieke details (=het is ouwe troep),
nabij uitvalswegen (=balkon kijkt uit op snelweg),
kindvriendelijke buurt (=lekker veel wijven om vreemd te gaan) en
landelijk wonen, het kan (=het stinkt naar poep). Daarom worden er nu kennelijk geoefende taalbeheersers (ontslagen journalisten? radeloze freelancers? aan lager wal geraakte neerlandici?) door makelaars aangetrokken om het praatje bij het plaatje te verzorgen.
"Het eerste wat ik denk als ik in de woonkamer om mij heen kijk, is Hier hebben geen klootzakken gewoond. WTF? Staat dat er echt? Je kletst uit je nekhaar, GeenStijl! Nope. We nemen u mee naar de
Sneeuwklokjesstraat in 's Gravenhage (=Den Haag) waar in de begeleidende Funda-tekst (scroll onder) een knoert van een warme appeltaart gebakken wordt om huizenkopertjes te lokken. En verdomd, het werkt. Want dit topic tuint er met boter en suiker in.
Leuk om uit te spreken ook, de Sneeuwklokjesstraat. Sneeuwklokjesstraat. Sneeuwklokjesstraat. Sneeuwklokjesstraat. Sneeuwklokjesstraat. (
mirror)
Reaguursels
InloggenEven voor de duidelijkheid:
een makelaar is het equivalent van een tweedehands autoverkoper. Blauw gestreept pak, sneu kapsel, sneue schoenen, sneue auto, sneue achtergrond, dito schoolopleiding en beperkte woordenschat. Dat is jaren bekend, maar toen ging het nog "naar wens" in hun branche. Nu het crisis is valt dit soort door de mand. Onlangs mijn huis op eigen initiatief verkocht. Deze veel te overschatte beroepsgroep zou met wortel en tak uitgeroeid moeten worden. Zij voegen namelijk niets toe.
Den Haag, 150K. Wel klootzakken dus.
Je hebt een nee/nee/nee sticker nodig:
geen huis-aan-huisbladen, geen reclamedrukwerk en nee, ook niet van de gemeente.
André van Delft | 22-03-13 |
Ik ga voor de nee/nee/nee/nee sticker:
geen huis-aan-huisbladen, geen reclamedrukwerk, geen gemeentepost, geen belastingenveloppen.
makelaar is LSDekker Makelaars
enne geen dank voor de tip
@ Sjors_Carlin | 22-03-13 | 13:22
Juist. Ik dacht eerst dat het onwil was, maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat het onkunde is. Men kan domweg niet beter, men snapt het niet, de analyses deugen niet. Dat is eigenlijk nog veel angstaanjagender dan dat men niet wil, dat kan nog bijgestuurd worden.
Het kan mij meestal niet zoveel schelen of de bewoners waarvan je koopt klootzakken zijn... ik wil vooral weten wat voor mensen de BUREN zijn, daar moet ik namelijk naast wonen.
Kijk, je kan natuurlijk 150.000 vragen voor een portiekwoning type crisisbouw. Wil je echt verkopen kan je deze woning er nu uitgooien voor 95.000, of blijven wachten op een wonder en uiteindelijk met moeite 55.000 krijgen via een bankverkoop. Kwestie van rekenen en de markt voor zijn zou ik zeggen, de restschuld nuj pakken en niet laten oplopen.
Koop niet!!! Blijf huren, betaal liever teveel huur zodat je flexibel bent,ander werk, huur opzeggen en weg! Let op,ondanks wat die malloten in Den Haag
zeggen, er is geen verbetering! Als je gisteravond Roemer op TV zag die met een heel onduidelijk plan kwam begrijp je zeker wel dat er meer aan de hand is.Geloof niet dat Cyprus gered is door Griekse banken,nu die Cyprus banken z.g. eigendom worden van Griekenland,worden de tekorten via Griekenland geregeld,maak je borst maar nat ,over enkele weken gaat Griekenland weer meer geld vragen ivm die rotte banken die zij gekocht hebben. Rutte zal wel weer een kut verhaal hebben en dat we nog 1 keer meebetalen en dan is het opgelost.Zag gisteravond Ewald Engelen in P&W,gaf een horror story over RABO, haal daar heel snel je geld vandaan,want daar zijn de problemen helemaal niet te overzien!! I sCyprus niets bij!!
HoogToontje | 22-03-13 | 13:09
Correctomundo!
Daarom dacht ik -tevergeefs natuurlijk- dat ons kabinet eindelijk met een goed plan kwam om deze kapotte woningmarkt te reparaturen. Het begon veelbelovend met de verlaging van de overdrachttaks en de afloshypotheekeis.. maar het verzandde al snel in pijprokendesnorrenclub_akkoorden. We wachten af..
@ Sjors_Carlin | 22-03-13 | 12:43
Het is een correctie die niets wezenlijks oplost: zodra de economie weer aantrekt, gaan de prijzen weer even zo hard omhoog, met alle gevolgen vandien. In de tussentijd zijn erg veel mensen die het ongeluk hadden net van huis te moeten wisselen in de slechte tijden dankzij dit jojo-effect financieel hard geraakt. De groep die het hardst geraakt wordt, dat is de jonge middenklasse, de mensen die nog geregeld moeten verhuizen voor een baan, die een leven moeten opbouwen. De paupers die uit de staatsruif eten of de babyboomers die al lang binnen zijn en relaxed richting pensioen freewheelen, voor die groepen zijn de gevolgen niet zo groot.
Zorgelijke tijden kortom.
Yup! Tussen 1998 en 2010 zijn er heul wat makelaarders bijgekweekt. Iedere flipflapdrol dacht slapend rijk te worden, 2,5% courtage te kunnen rekenen en elk jaar een nieuwe Duitse middenklasser te kunnen rijden. Geen punt dat iemand wat centjes verdient, maar overdrijven is ook een vak. Nu het wat moeilijker gaat op de markt, wordt het kaf dan ook van de kaffers gescheiden.
En dan te bedenken dat het nog maar even geleden is dat makelaars niet eens de moeite namen om terug te bellen als je een bod wou uitbrengen, of je voor een bezichtiging een halve dag vrij moest nemen omdat de makelaar alleen binnen kantooruren een gaatje voor je vrij wilde maken.
Haha!
Rukkers.
HoogToontje | 22-03-13 | 12:37
Absoluut... er is voor alles een bepaalde prijs cq waarde. Niet alleen het economisch klimaat speelt een rol, ook de absurditeit van de huizenprijzen is langzamerhand duidelijk geworden. Ik heb rond 2001 een woning verkocht voor 2 maal de waarde, binnen 4 jaar.
Te zot voor woorden natuurlijk. 30% stijging in een jaar (NH) was niet abnormaal destijds. Dat kon natuurlijk niet goed blijven gaan en dat is dan ook foutgegaan. Creatieve hypotheekboeren vonden de aflossingsvrije hypotheek uit, de 6% overdrachtsbelasting van 15K op 250K was natuurlijk kassa voor de overheid.. gek genoeg schijnt dat geld allemaal verdwenen te zijn. Wie er ook schuldig is is niet zozeer de vraag, het feit blijft dat er een correctie plaatsvindt momenteel die heel veel mensen in den portemonnee raakt. Ik mag dan die dans ontspringen, ik juich er echter niet om.
@ Sjors_Carlin | 22-03-13 | 12:27
Tsja, wat is iets waard? Is er een intrinsieke waarde?
Dat is een interessante discussie. Ik ben zelf van mening dat er niet zoiets is als een intrinsieke waarde. Iets is waard wat er op de markt voor gegeven wordt. Nu kan die markt verstoord worden, en dat is wat in Nederland op grote schaal gedaan is. Hoofdprobleem is daarbij niet dat er zoveel geleend werd, maar overheidshandelen: zaken als bestemmingsplannen, overheidsmaatregelen ter bestrijding van sociale ongelijkheid (sociale huurwoningen), etc etc hebben allemaal een sterk opdrijvend effect gehad.
En de markt wordt nog steeds hard verstoord, de enige reden dat de huizenprijzen zakken is dat het economisch erg slecht gaat. Het probleem wordt helemaal niet opgelost, geen reden voor optimisme dus.
Wat een slecht geschreven stukje, ik moet sommige zinnen wel drie keer lezen voordat ik ze begrijp. Echt tenenkrommend!
@HoogToontje | 22-03-13 | 12:18
Afschrijving is er wel degelijk. Ga er maar vanuit dat dankzij het absurde leenfeest de mensen tot de max zijn gegaan en vergeten zijn dat er een onderhoudsboekje moest worden volgeschreven, zeker bij oudere woningen.
Dus tip voor wie wil kopen: Vraag naar dat boekje.
@ Not Muhammad | 22-03-13 | 12:17
Iets met geld ;).
De Limburgse economie staat er itt wat jij zegt - niet erg best voor, de gemiddelde huizenprijs is daarvoor een redelijke indicator. Dat geldt niet alleen voor laagopgeleiden, ook voor hoogopgeleiden heb je meer keus en ben je beter af in de Randstad. Wel positief aan Limburg is dat er nog iets van maakindustrie zit, denk aan Chemelot.
150k, dat is zo'n 800 euro per maand. Daarvan kun je in de vrije sector waar doorgaans betere huizen zijn en betere buurten ook wel wat vinden.
HoogToontje | 22-03-13 | 12:18
Ik dikte het enigzins aan, maar de waarheid is wel dat er een verband bestaat (bestond) tussen het verstrekken van een te hoge hypotheek voor een rijtjeswoning die dat absoluut niet waard was. En je hebt gelijk, een statige woning van 40 of 80 jaar,mits goed onderhouden en op de juiste locatie, daar is niets mis mee. Soms nog beter dan die betonnen Neubauten in de Vinexwijken.
@Sjors_Carlin | 22-03-13 | 12:12 Waarvan akte. Een gecompliceerd probleem waarbij alle betrokkenen elkaar de schuld lijken te geven. De makelaar die het te mooi voorstelde. De overvrijgevige banken etc etc. Het maakt de schuld er niet minder om, maar ten minste kan er gesproken worden in termen van een zondebok. Da's ook (n)iets waard.
@Devlin038 | 22-03-13 | 11:19
Racisme heeft niks met religie te maken hoor. Racisme heeft met afkomst (ras) te maken. Dus tenzij je van het klootzakkenras (oftewel klootjesvolk?) bent, kan je de racismekaart helaas niet spelen
@Mr Dixit | 22-03-13 | 11:45 |
Ik zie helemaal niets verkeerd. Prijsdalingen worden veroorzaakt door de marktwerking, niet door de beslissing van één makelaar.
Een afgetrapt appartement op een website pleuren voor drie ton met een paar afmetingen en misschien de toevoeging 'er is nog wel iets aan te doen' en dan gewoon moeiteloos de belachelijke vraagprijs krijgen, die tijd is voorbij ja. Nu moet het in uitzonderlijk goede staat zijn en in verhouding met de fictieve waarde van een aantal jaar geleden, krijg je er dan als verkoper alsnog niets voor.
Dan komt het aan op onderscheiden, beter zijn, kwaliteit leveren. Vertel mij maar eens waarom ik dat hok van jou zou moeten kopen in plaats van oh, bedankt dat ik voor dit megabedrag eerst drie maanden alle ramen open mag zetten om eerst die stank eruit te krijgen. Het is een kopersmarkt nu, dat vraagt iets van de verkoper.
@ Sjors_Carlin | 22-03-13 | 12:12
Op een modaal salaris is het nooit mogelijk geweest 250.000 euro te lenen, niet overdrijven. Dat je leent voor een 40 jaar oud pand is niet zo'n probleem, itt de meeste andere producten hebben huizen een hele lange levensduur. Ze schrijven derhalve ook niet af zoals bv een auto wel doet (mits normaal onderhoud, en niet uitwonen).
@Fred Janssen | 22-03-13 | 11:58 |
Je mag gerust zeggen dat mede de HRA ons in deze situatie heeft gebracht. Huizenprijzen worden bepaald door financierbaarheid. (werk/hypotheek) De HRA heeft ons niets anders gebracht dan te hoge huizenprijzen. En je kunt er van uitgaan dat de HRA binnenkort totaal verdwijnt. www.youtube.com/watch?v=ljICFSuiX8I
@HoogToontje | 22-03-13 | 12:04 Jij durft! :) Geen idee wat uw vakgebied is, maar economen/zorgverleners/horeca en overige kenniseconomie floreert hier weelderig. Ten koste van de lager opgeleide/domme kracht. Dat lijkt me overigens een landelijk probleem. Alle domme kracht wordt goedkoop ingehuurd in Oost-Europa. Ook dat zie je hier terug, op de velden tussen de gewassen. Tien jaar terug hadden we al vol moeten inzetten op kenniseconomie, zonder het bij de obligate praatjes te houden.
@zeg maar jansen | 22-03-13 | 11:43
Ja, zijn allemaal oplichters. IWaarschijnlijk is dit terras na de winter helemaal groen uitgeslagen wegens 0 zon
Not Muhammad | 22-03-13
Ik meen dit serieus, ik gun niemand een eigenwoningschuld. Helaas is er sprake geweest van massale gekte op de woningmarkt en dito hypotheekverstrekking. Ik bedoel,250.000 EU lenen op een modaal salaris? Voor een rijtjeshuis van 40 jaar oud?
Huizenprijzen stegen 10-30%p.jaar, vooral in de Randstad. Had nooit mogen gebeuren en nu zie je dus bittere ellende alom.
Vroegâh toen ik nog in Den Haag weaunde, liet ik me hond altèd schètuh daah.
Geen huurhuizen... Geen
@ Not Muhammad | 22-03-13 | 12:02
Je huis wordt echt niet geveild zolang je de hypotheek maar gewoon netjes blijft betalen. De bank heeft geen enkel belang bij veilen, dat wordt alleen gedaan als het echt niet anders kan.
... en de kerk op de Sportlaan is gekraakt voor en door Irakese asielzoekers (die eerst op het Malieveld stonden). Mensen in de vrij prijzige Vogelwijk er achter ook weer blij :-D
@Andorra | 22-03-13 | 11:58
Tja, mensen die in wijken wonen waar veel allochtonen wonen hebben problemen met allochtonen jongeren. Meneen die in wijken wonen met veel autochtonen hebbrn last van autochtone jongeren.
Zo is dat.
Maar goed dat het duurder is, ik heb geen zin dat tokkies ook straks in me straat wonen. En daarom zijn er in die buurt ook huurhuizen. Zo blijft deze buurt de meest gewilde buurt voor normale mensen met een goede baan.
Ik woon liever aan het doodseskaderplein, of op de bontkraagjesssingel. De Ad Melkertsteeg lijkt me ook wel wat of de allee van de schijndemocratie.
@ Not Muhammad | 22-03-13 | 11:56
Het hangt wat van je werkgebied af, maar echt veel werk is er niet in Limburg, ook niet voor hogeropgeleiden. In mijn eigen branche bv heb je daar echt niets te zoeken. Daarentegen als je er wel terecht kunt, vooral doen als je voor een prikkie mooi wil wonen. Limburg is Neerlands mooiste provincie, landschappelijk gezien. Je krijgt er uiteraard wel de Limburgers gratis bij, daar moet je wel tegen kunnen.
Tuttut.
Hoho.
Dat mag niet van de Europese NGO's, hoor!
Ook klootzakfobie is racisme!
@Sjors_Carlin | 22-03-13 | 11:50 Het is ook lastig terug komen voor vele huizenbezitters. Als je je huis verkoopt met een restschuld van meer dan een ton, dan heb je momenteel een flinke uitdaging. Merk het zelf ook. Zou graag nog iets in de vraagprijs zakken, maar dan kom ik op een punt waarop verhuren meer lucratief is dan verkopen. Zit ik daar op te wachten? Ik weet het niet.
-
@zegmaarjansen: Dat is ook nog zoiets. Om de rust te herstellen zou het de bank sieren een periode van een jaar rust af te spreken. Huizen worden een jaar lang niet openbaar geveild, om op die manier het effect van de speculanten te reduceren. Zou dat wat zijn, of is dat symboolpolitiek?
ik hoor bij de happy view die huurbelasting mag betalen. Hoi VVD... daaaag VVD.
Ik heb al tientallen jaren een aantal grote makelaarskantoren zakelijk voor "mij" rondrennen en als er een beroepsgroep is die vanuit pure arrogantie en gemakzucht de aansluiting met de werkelijkheid in de markt heeft verloren is het deze wel. Dumpen het pandje op RealNext en gaan dan zitten wachten...... en wachten........
Horagha | 22-03-13 | 11:47
Ja, je hebt wel gelijk. En gelukkig bontkraag vrij (hoewel, al die Haagse Sjonnies met hun Nickelson jassen ), zie je toch wel steeds meer Polen in die buurt intrekken. Iets verderop in de bomenbuurt, Thomsonlaan en omstreken, richting Valkenbosplein, is het nog wel leuk wonen. Wel duurder, dat dan weer wel.
1 miljoen hypotheken onder water, gemiddeld 13.000. Dat is dus 13.000.000.000 verdampt kiezersvermogen -en dat is nog maar van de hypotheken die onder water staan!
800.000 van die hypotheken van potentiele VVD stemmers zullen een restschuld over houden, hetgeen een voorzichtige raming is. Allemaal veroorzaakt door afbouw van de HRA die objectief en feitelijk helemaal NIETS heeft bijgedragen aan het Nederlands economisch herstel, verbeterde werkgelegenheid of finacieringstekort.
En in de media blijft men maar zeiken over dat spaarders in cyprus 7% moeten bijdragen. Balk eigen oog, ketel die zwart ziet, etc, etc, etc.
Nu kopen, want de sneeuwklokjes bloeien.
@André van Delft | 22-03-13 | 11:35
Nog een sticker? Nee dank je wel. Voor de soort zaken heeft de gemeente niks en niets bij mijn brievenbus te zoeken, iets met normen en waarde.
@Mr Dixit | 22-03-13 | 11:35
De hele overheid loopt over van schaamteloosheid, het zijn hyena's in het land van de leeuw.
@roze_bril | 22-03-13 | 11:49 Ik behoor eerlijk gezegd ook bij die groep. Toen ik samen met mijn vrouw een eigen huisje kocht in de waterrijke omgeving van Loosdrecht (in 2008) had ik nooit verwacht dat zoiets in waarde kon dalen. Vind ik eigenlijk best naïef van mezelf.
.
@HoogToontje: Geen werk voor lager opgeleiden. Helemaal eens. Voor hoger opgeleid Nederland is daar ( en in de EU-regio) nog best veel werk te vinden. Alleen al bij Chemelot zitten ze te springen om hoger opgeleid personeel.
@ zeg maar jansen | 22-03-13 | 11:51
Op het Noord-Westen mag je blij zijn als je tussen 15.00 en 17.00 uur nog een glimpje zon krijgt!
Begrijp ik eindelijk waarom het Funda heet.
Not Muhammad | 22-03-13 | 11:51 Deze hypotheek staat onder water, zoveel is wel duidelijk als je de geschiedenis ziet.
Staat pas een half jaar te koop en ze zijn al gezakt. Ze moeten er van af voordat de bank het bij een veiling voor 40 mille aan de jongste bediende verpatst.
@zeg maar jansen | 22-03-13 | 11:46 Ik het argument van de Randstedelijke Grond. Wat een gek er voor geeft lijkt aldaar het devies. Wat goed ging, tot op heden. Kun je blijven volharden in de prijs, of de financiële omstandigheden accepteren. Wat zou jij doen?
buizenradio-fan | 22-03-13 | 11:50 Dus die naam 'zonneterras' is ook al weer te hoog gegrepen.
En wat in hemelsnaam is 'een stevige wijk'?
Terras op het noord-westen... zit je af te sterven van de kou, geen greintje zon...
Not Muhammad | 22-03-13
Het IS ook veel te veel geld, maar in de Randstad gaan zelfs rijtjeswoningen voor 500.000 EU van de hand !!!
Hoofddorp bijvoorbeeld, betaal je dus ruim een miljoen in klinkende Hollandse florijnen, kun je nog geen 10 minuten buiten zitten vanwege huilende vliegtuigmotoren.
Amstelveen, nog erger!
@ Not Muhammad | 22-03-13 | 11:44
In Limburg is geen werk.
Balsaq | 22-03-13 | 11:47 Het is nog erger. Het is een portiekwoning.
@Not Muhammad | 22-03-13 | 11:44 |
We zitten al weer op het prijsniveau van 2003! En dat gaat nog wel even door. Want de prijzen begonnen zo`n beetje 1991 te stijgen. A long way to go. Daarbij zie je meestal een doorslaand effect (zowel naar boven als naar beneden), omdat het sentiment traag is. Het heeft even geduurd voordat mensen overtuigd werden dat prijzen niet alleen maar konden stijgen.
Gemeentelijke erfpachtlasten 54,44 euro per jaar tot 31-12-2027. Dus over 14 jaar gaat dat astronomisch omhoog. Dat moet dus afgekocht worden anders is het huis over 14 jaar helemaal niet meer te verkopen.
Je kunt anders ook wel overdrijven, alhoewel het er toch echt staat : een royale suite van 12.00 x 400 meter.
Kun je in ieder geval je eigen indoor renbaan aanleggen.
Muhahaha, EUR 150k voor...
... een flatje. Een flatje!
EUR 50k, meer niet.
@Mr Dixit | 22-03-13 | 11:31 Niet die hele wijk is herbouwd vanaf 1955. Alleen de kleine strook tussen sportlaan en de parallel lopende straten ahornstraat/cyprusstraat/sleedoornstraat/sneeuwklokjesstraat. Je weet toch Atlantikwall swa! Grootste woningen vernietiging van NL in WOII. De rest van de wijk stamt af vanaf 1922.
,
@andorra | 22-03-13 | 11:31 Hoe kan ik Stanley Anschütz vergeten... Maar het is de woning van zijn ouders en niet van die psychoboy. Maar 7 jaar cel en TBS gisteren gehoord, dat is goed nieuws. Dus dan is de wijk nu wel klootzakvrij. ^^
Not Muhammad | 22-03-13 | 11:44 Het is in Den Haag.
In Friesland koop je er zo'n beetje een vrijstaand huis voor.
Je komt wel eens in huizen waarbij je het gevoel hebt dat er ergens een deur openstaat, niet dat het tocht, maar je mist een gevoel van geborgenheid dat je onwillekeurig verwacht.
Hier niet, hier is dat goed. Hier is buiten ver weg.
Tekenend voor de toestand van Nederland: 'Hier is buiten ver weg'. Waar is de tijd gebleven dat ook voor de normale burgerlul 'buiten' heel dichtbij en vertrouwd was. Deel van je leven, deel van je leefmilieu. Tegenwoordig ben je dus alleen thuis achter gesloten ramen en deuren veilig en vertrouwd. *Doet bittere tranen plengen om een verloren land.*
Bruno Alaska | 22-03-13 | 11:37
Dat zie je verkeerd, zie mijn vorige post. De verkopende makelaar heeft eerst de verkoper zo ver gekregen om de prijs aanzienlijk (tenminste, ik vind 20.000 op dit bedrag fors) te verlagen. Dat blijkt niet te werken, waarschijnlijk komen er niet eens kijkers, dus daarom nu maar dit.
Het is een druilerige zondagochtend als ik naar binnen loop. Het eerste wat ik denk als ik in het voorportaal om mij heen kijk, is Het ruikt hier naar ouwemannenzweet.
Er zullen genoeg nuchtere types zijn die onmiddellijk na binnenkomst de glas-in-lood-ramen beginnen te inspecteren en met al of niet geveinsde kennersblik op zoek gaan naar akoestiekproblemen. Maar ik probeer in alle onbeholpenheid die daarbij hoort, bij mijzelf na te gaan hoe dit huis voelt.
Eng zeg ik meteen Heel eng. Dit is een onveilig huis. Een huis waarin de koude rillingen over je rug lopen, je kijkt eens naar buiten en je gruwelt. Als huizen een persoonlijkheid hebben, is dit een psycho-killer type.
Je komt wel eens in huizen waarbij je het gevoel hebt dat er ergens een deur openstaat, dat het ontzettend tocht, maar je mist een gevoel van geborgenheid dat je onwillekeurig verwacht.
Hier ook, hier slaat de kou je om het lijf. Hier wil je zo snel mogelijk naar buiten.
Echt de laatste keer dat ik in een kerk ben geweest.
Is 150.000 niet wat aan de hoge kant? Mijn broer woont in Z-Limburg in een kast van een huis, enorm perceel grond met zwembad hetgeen hij voor ongeveer het dubbele heeft aangeschaft in 2011. Hoe kan zo'n klein appartement zonder tuin of overige voorzieningen dan 150K opleveren? Zit 'm daar niet een klein beetje de bottleneck van de hele crisis. Dat we niet kunnen accepteren dat vastgoed in waarde aan het dalen is?
We hadden in b.v. 1998 geen moeite met de almaar stijgende prijs. Een keer moest dat proces omkeren. Lijkt me.
Andersom dag | 22-03-13 | 11:40 Hoe lang duurt de erfpachtcanon nog.
Dat is van belang. Als ie volgend jaar herzien gaat worden moet je van zo'n hutje afblijven. Duurt ie nog 70 jaar dan is het niet jouw probleem.
eufemisme 8. Negervriendelijke buurt (=getto)
Ko Reander | 22-03-13 | 11:36 Kijk nog eens goed. Er staat 'zonneterras'.
Dat kan betekenen dat het er altijd zonnig is en dat is prettig. Het kan ook betekenen dat je het alleen kunt gebruiken als het zonnig is en dat maakt het dan een verloren ruimte.
Interpretatie is alles. Zeker in de huizenmakelaarderij.
Ah, de noodsprong met onzinblog en open dag is duidelijk. Het hutje staat alweer even te koop. In ieder geval sinds 15-11-2012 en in februari is de prijs verlaagd van 169K naar 150. Geïnteresseerde kopers nog even wachten dus, het wordt vanzelf 130. Kijk maar: den-haag.www.miljoenhuizen.nl/details/...
Je moet toch wat in deze onzekere tijden. Een -1 voor het verschrikkelijke wijvengeneuzel, een +1 voor de doortrapte sluwheid (nu weet ik zeker dat het door een vrouw geschreven is) waarmee men de Geenstijl geheel kosteloos tot het maken van landelijk dekkende reclame brengt.
150k vraagprijs op erfpachtgrond, zo te zien moet er nog 33% van de woningmarkt af voordat men weer enigszins normale prijzen gaat vragen voor wat steentjes een stukkie koper en een pvc buis.
slimme truc...
zolang vraag en aanbod werkt....
De grens tussen goede- en slechte wijken heeft heel lang op de Laan van Meerdervoort gelegen. De slechte wijken winnen echter terrein, dus het is een kwestie van tijd dat de Sneeuwklokjestraat ook het bokkie is.
En daarmee zal de klootzak-o-meter in die straat ook drastisch stijgen. Dat kan nog wel een paar jaar duren, maar toch.
Die schrijvert schrijft volgend jaar het boekenweekgeschenk.
@dlseth_ | 22-03-13 | 11:32
Ik ga liever voor die dochter dan. Die drie hoeren worden per uur betaald dus zijn ineens weg. Die dochter kan je gewoon vastbinden en een paar dagen bij je houden.
Iedere boerenlul kan iets verkopen in goede tijden, in mindere tijden moet je er je best voor doen. Komt de creativiteit en ook de kwaliteit ten goede. Evolutie in de markt, niets mis mee, mensen die iets proberen in plaats van jankend en klagend te navelstaren.
@Einde van de Domheid | 22-03-13 | 11:24
Dan kan je net zo goed een heffing op spaargeld instellen.
Dit gaat dus over een flatje. En ik zie wel een "zomerterras" maar hoe zit het dan met het winterterras?
toetanchamon | 22-03-13 | 11:24
En die "klushuizen" aan de Duinstraat zijn dan nog één ding. Een gemeente die met droge ogen in hetzelfde foldertje bijna 50K vraagt voor een kaveltje van 100 vierkante meter, dat is pas echt schaamteloos.
@toetanchamon | 22-03-13 | 11:24
Je hebt een nee/nee/nee sticker nodig:
geen huis-aan-huisbladen, geen reclamedrukwerk en nee, ook niet van de gemeente.
@vetkleppert | 22-03-13 | 11:29 |
Nee, van die mensen die 's zomers de hele avond op het balkon gaan zitten en de bovenburen uit proberen te roken. Rook stijgt namelijk op - en daarmee ook de stank en de hitte.
Oh nee wacht...
Een straat vernoemd naar het gevreesde Sneeuwklokje-SS-regiment; dat klinkt goed.
Die makelaars toch. Wat voor een gekke dingen gaan ze volgende week bedenken om hun veel te dure krotten aan de man te brengen? Bij verkoop mag je de 21e jarige dochter van de makelaar piemelen? Drie hoeren voor een week?
Niet-westerse allochtonen en babyboomers zijn communicerende vaten. Als de laatste categorie terrein verliest in verband met overlijden zie je dat de eerst groep terrein wint.
Horagha | 22-03-13 | 11:25
Ja, en om de hoek, Goudenregenstraat, is die Ximena vermoord. Relaxed wonen, met je "klootzak vrij".
Is fundafobie al verboden?
Oh ja, nu snap ik het, wordt verkocht door Dekker Makelaars. Handelaars in appartementjes uit de wederopbouwperiode, zo ook dit bouwval. Die hele buurt is (net als veel andere buurten in Den Haag zuid overigens) neergezet in 1955 met een levensduur van maximaal 30 jaar, met het idee de hele zooi in de jaren '80 af te breken en er een mooie wijk van de maken. Als je in dit hutje te hard je voordeur dichttrekt komt bij de buren het stucwerk van het plafond. Wat een ellende.
Het enige wat mij interesseert is het satellietschoteldichtheidratioquotient...
*nu pas begrijpt waardoor de Beatles uit elkaar gingen, tevens glaasje bijvult*
Godallemachtig, wat een lulkoektekst... treurig.
'Opvallend weinig hondenpoep', maar even later in het verhaaltje laveert er een burgerlul tussen de Marktplaats-auto's door met zo'n schijtfabriek precies naar dat veldje waarop je vanuit de warme woonkamer zicht op hebt om 'm te laten kakken. Geen woord over een poepschepje.
Dan kun je beter achter het glas-in-lood gaan zitten in de achterkamer om jezelf het zicht hierop te ontnemen.
@Nequebard | 22-03-13 | 11:26
Ja, van die mensen die een ander zijn lolletje niet gunnen.
Oh, trouwens, ik merk nu iets op. In de foto's is een vuurkorf te zien, met een eindje daarboven het balkon van de bovenburen. Er hebben dus wel degelijk klootzakken gewoond.
Segbroek bloemen/bomenbuurt, de prettigste wijk van Den Haag om te wonen.
Klootzak vrij want in die wijk zijn alle woningen koopwoningen en dus geen huur.
Gister las ik, een interessant feit, dat de hypotheekschuld waarschijnlijk nog wel zal oplopen in Nederland. Puur om het feit dat vrijgekomen woningen van ouderen zonder (weinig) hypotheek zitten. Als deze gekocht wordt door een jongeren, dan komen op die huizen ook weer een hypotheek te rusten. Als je weet hoe het met de financierbaarheid van de banken er voor staat. Dan weet je meteen wat dit voor gevolgen heeft voor de huizenmarkt.
Totdat er een plan wordt aangenomen dat ervan uitgaat dat woningprijs = herbouwprijs is wordt er niets meer verkocht.
Gisteren hebben alle woningen in Den Haag een brief van de gemeente gekregen (alsof het niks kost) met de boodschap dat de gemeente woningen aanbied (opknappanden vol ellende vanaf 139.000 en diverse kavels) Simpel ongewenste reclame van een gemeente die blijkbaar geld nodig heeft. Na een belletje naar de gemeente dat ik niet op hun troep in mijn brievenbus zit te wachten ivm een nee/nee sticker op mijn brievenbus, kreeg ik een grote smoel van die trut aan de andere kant die mijn even ging vertellen dat het geen "reclame" en boos de telefoon op de haak flikkerde. Het blijven "debiele" die ambtenaren zonder enig kosten besef.
ik val hier van mijn stoel van verbazing door dit niveau van achterlijkheid.
Via zo'n tokkie makelaar zou ik nooit een huis kopen, keik menertje zo gkoed as nieuw, heeft oud vrouwtje kewoont.
De foto's bekijkend zou een interieur advies wonderen doen.
@Devlin038 | 22-03-13 | 11:19
Ik, als klootzak, kan mij in bovenstaande prima vinden.
Derhalve: fuck you.
's-Gravenhage met een streepje tussen de s en de G. Check nou eerst even je spelling voordat je op "publiceer" klikt. In de hoek met de ezelsmuts op Pritt.
Ik vind 't heel creatief - en daar gaat het toch om - maar als ik even verder lees denk ik dat dit onder invloed van iets zwaarders dan wiet is geschreven. Feng shui voor huisadressen? Een moederlijk type?
@vetkleppert | 22-03-13 | 11:14
In 's-Gravenhage (regio 2565) woonden op 1 januari 2010 11395 mensen, waarvan 965 niet-westerse allochtonen (8.5%).
In 's-Gravenhage (regio 2565) woonden op 1 januari 2010 11395 mensen, waarvan 1495 babyboomers (13.1%).
Oei! Meer dan 12% boomers in jouw buurt. Je zit nu boven het landelijk gemiddelde. Hopen dat ze snel doodgaan, dan kan jij in ieder geval nog overleven.
Is niet zo moeilijk jongen.Maar funda doet het ook: www.funda.nl/buurtinfo/s-gravenhage/bl...
Ja je merkt het hier ook echt dat de vorige bewoner een gigantische oetlul is geweest.
Sneeuwklokjestraat. Met één s. Kneus.
Sommige mensen vinden mij een klootzak. Nu denk ik dat ik een klootzak ben en lees ik het artikel.
Ik vind dit nogal stigmatiserend naar andere klootzakken. Niet alle klootzakken zijn echte klootzakken. Er zitten heus wel goede klootzakken onder de slechte.
Daarom heb ik Dekker Makelaars kantoor aangeschreven om het discriminerende verkoopbericht aan te passen. Sterker nog, wij klootzakken hebben een bepaalde religie. Dit is geen discriminatie, dit is racisme.
Dit soort appartementjes in dit soort buurten verkopen nog sneller met de volgende tekst in de blog: Het eerste wat ik denk als ik in de woonkamer om mij heen kijk, is Hier hebben geen lesbische pleegzorgouders gewoond.
Waar blijft het voorstel om 10 miljard euro aan Cyprus te geven zodat de Cypriotische banken daarmee kunnen investeren in onze woningmarkt? Gezien het enorme gebrek aan economisch inzicht van zowel onze regering als Brussel zou ik niet al te zeer verbaasd zijn.
Hier nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_Huis_ten_... wonen echte klootzakken.
Het is een ramp. Een grote dikke verzadigde klont rampspoed, aangekoekt op het eens zo smetteloze blazoen van de makelaardij.
Een huis verkoopt niet meer zo snel, ben zelf al bijna twee jaar bezig. Wellicht is het mijn testikel-karma dat de toekomstige kopers weerhoudt. Wie weet? Ik in ieder geval niet, en mijn makelaar al helemaal niet.
Toch erg knap van die makelaar! Staat wél mooi flink in de kijkert op GeenStijl.
Wat een tenenkrommende teksten. Ebru, kijk ajb even de andere kant op, hier geen inspiratie opdoen svp
Tip van Klep: vaak en lang posten in zo'n buurt. Sfeer proeven en vooral parkeerplaatsen tellen op de momenten dat het ertoe doet, want "ruimvoldoende" betekent vaak 0,7 per huis.
Ik zie wel verdacht veel audi's en bmw's te koop staan langs de weg .
Naast mij woont een lesbisch stel. Dat is echt een klootzakkenvrije woning.
Lieve heer, wat een eindeloos insferend vivawijvengelul.
Schrijf gewoon effe de feiten op, qua allochtoon-o-meter, en zet er een paar foto's bij.
Voor een voorbeeld voor een niet-klootzak-vrije woning:
www.blogcdn.com/www.urlesque.com/media...
Hier hebben geen klootzakken gewoond. Zijn de bewoners de wijk uit gepest?
Mijn huis is ook een stuk meer waard dan dat van de buren. Domweg omdat ik mijzelf niet naast me heb wonen. #klootzakvrij
REAGEER OOK