Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeroen Dijsselbloem is een Totale Lul

kloodtzakverraderlafaard.jpg "We doen dit maar één keer", mompelde een defensieve Dijsselbloem tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer over de Cypriotische Cituatie. Alsof dat de diefstal van het geld van onschuldige spaarders recht praat. Maar het blijft een ordinaire bankroof op de rekeningen van onschuldige spaarders, zodat Brussel haar monetaire eenheidsnachtmerrie verder kan stutten. Was het nou echt zo belangrijk om een belerende, betweterige vinger naar de Russen en hun miljarden aan zwart geld te zwaaien? Alsof Europa zo'n heilig boontje is. Alsof Nederland géén maffioos belastingparadijs is waar grote bedrijven keurig binnen de letter van de wet hun miljardenwinsten heffingsvrij kunnen witwassen. Nee hoor. Dijsselbloem, de trekpop van Brussel, is aangewezen om met vingers te wijzen, te moraliseren en landen te delegeren, teneinde voor de zoveelste keer de aandacht af te leiden van de kern en de oorsprong van de Europese problemen: dat de Europese Munt op politieke leugens en economisch drijfzand is gebouwd. Brussel misbruikt liever de bewoners van een klein eilandje als labratten voor 'reddingsplannen' om het treurspel der EU met nóg een act te kunnen verlengen voordat het doek valt, dan dat het toegeeft dat de euro een strategische vergissing zonder exitstrategie is. Dat getuigt niet alleen van een hardvochtig gebrek aan scrupules, het is het zoveelste bewijs voor het ontbreken van iedere kritiek op het eigen handelen. Dijsselbloem is dé perfecte verbeelding van deze politieke lafheid. Zoals hij een onderzoek naar de val van SNS weigerde uit angst om zijn eigen politieke machtspositie in de waagschaal te leggen, wentelt hij ook nu de verantwoordelijkheid af op mensen die er geen klote aan kunnen doen dat het Europese monetaire systeem op instorten staat: hardwerkende burgers, spaarders, de kleine klanten van falende banken. Jeroen Dijsselbloem is een totale lul in een te groot pak, die met zijn Eurogroep een experiment begonnen is waar niemand de uitkomst van kan voorspellen, maar die wel nóg meer onzekerheid, angst en paniek zaait - momenteel zo ongeveer de enige emoties die het door crisis uitgewoonde Europa nog met elkaar verbindt. Goed zo doorgaan, zelfvoldane hufters, en dan is de euro straks geen falende munteenheid meer, dan is de euro bloedgeld. Maar zelfs dan zouden de Eurobaasje het nog voor elkaar krijgen om de rokende puinhopen van Europa te bestijgen, rond te kijken, en te verzuchten dat het volk het Europese ideaal helaas heeft laten mislukken. Live: Vanaf 19:00 uur Kamerdebat over het euro-stabiliteitsverdrag uit maart 2012 (!?) op EUROVERS24. Sprekers hier. Ondertussen in Cyprus: debat + stemming over het BankroofAkkoord. Zonder MinFin, want weggejorist. En zonder spaargeld, want al lang veilig weggesluisd. Wel live, op MEGA TV. Update: Cypriotisch parlement zegt NEEN tegen het Dijsselplan. Aantal stemmen vóór: nul.

Reaguursels

Inloggen

Als Cyprus eurozone zou verlaten en Target2-verplichtingen (het centralebankgeld waarmee Cypriotische banken overeind zijn gehouden) tegenover ECB niet terugbetaalt, dan lijdt de ECB verlies, stelt de Ierse econoom Karl Whelan @WhelanKarl op Twitter. Het verlies kan volgens hem goeddeels het eigen vermogen van de ECB van €6,4 mrd (eind 2011) wegvagen. Er is in zijn ogen echter geen enkele reden waarom een centrale bank niet met een negatief eigen vermogen zou kunnen opereren.

dus een klein landje, slechts 0.2% van de Eurozone economie wordt sussend gesproken, kan de ECB failliet laten gaan. de euro is een mega-fail en de eurofiele democratie haters willen het maar niet toegeven.

minimá-armezusvan.. | 20-03-13 | 14:35

De toon is gezet, als het spaargeld in cyprus niet veilig is zal het hier ook niet heilig zijn als het op de bank staat.
Het is tijd om de spaarcenten elders onder te brengen

biscaya | 20-03-13 | 14:01

MrWolfIsMobile | 20-03-13 | 09:44 |

Helemaal eens met jouw analyses. De oplossing is ook bijna te simpel om waar te kunnen zijn. Er zijn maar 2 manieren waarom je die oplossing niet wilt doorvoeren:

1. je begrijpt de oplossing niet omdat je wordt gehinderd in je denken door een socialistische ideologie.
2. je ziet de oplossing wel maar dat toepassen zorgt voor inleveren van je macht en dat doe je niet. Mensen zie je toch als een groep atomen waar je mee kunt doen wat je wilt.

Als je de politieke leider van het heden ziet moet je je eens afvragen in welke categorie zij zitten.

Andre1972 | 20-03-13 | 10:29

@el che | 19-03-13 | 19:50 | + 20 -

Goud moet je toch juist verkopen omdat de prijs op z'n hoogst is? Dat zeggen zie in de foldertjes van die kantoortjes die je goud willen kopen "voor de hoogste prijs ooit". Dus jij zegt dat ik mn trouwring niet moet verpatsen maar er juist nog een moet kopen?

JoranVanderdood | 20-03-13 | 10:28

Het is ook zo stupid simple. De fin. sector komt meer en meer in overheidshanden. Marktwerking is niet gestuurd en niet maakbaar dus dat doen we niet meer. Maar waar de tucht van de markt ontbreekt -> maximalisatie van kosten en minimalisatie van output. Kredieten zullen, voorzien van belachelijke voorwaarden, onbetaalbaar worden.
.
Het wordt echt tijd dat ik minfin wordt. Ik ben echt zo klaar met dit hele probleem.

MrWolfIsMobile | 20-03-13 | 10:08

Laat er alsjeblieft snel een paar systeembanken failliet gaan. Hadden we in 2008 al moeten laten gebeuren.
Al dat gezeik over bankiers is dan ook voorbij, dan wordt bankieren gewoon weer ondernemen, dus mét risico's. Gaan investeerders en spaarders weer letten op de risico's.
.
En voor alle systeemdromers:
Faillissementen hebben een functie!!!!
Neem die functie weg en het hele systeem dondert in elkaar. Zelfs mijn zoon, groep 8 basisschool, begrijpt dat.

MrWolfIsMobile | 20-03-13 | 09:44

Shit; een heel wijvengevecht gemist hier, gisteren.

Politant | 20-03-13 | 09:42

Het is nu wel duidelijk waarom JC Juncker zo'n haast had om het voorzitterschap van de Euro-groep kwijt te raken. Hij zag de Zypryotische bui al hangen! en wie zou een betere opvolger zijn dan de onervaren, onopgeleide, geambitioneerde, socialistische Jeroentje D? En dan nog wel uit NL, zodat die vervelende Nederlanders eindelijk eens hun kop zouden houden als er weer eens en paar milliarden naar het zuiden moeten. Jeroen, it happened on you watch!

knoblog | 20-03-13 | 09:40

Wij vinden de heer Dijselbloem zo'n arrogante klootzak,die liegt alsof het gedrukt staat,dat we al onze spaarcentjes linea recta in de lounge bank hebben onder gebracht.

bodhisatta | 20-03-13 | 09:40

Het is pure diefstal wat de EU wil. En terecht wordt er geschreven: het EU-drama moet met nóg een act worden verlengd. We schuiven toch al jaren met miljarden. En als de rekening van de Cypriotische spaarder geplunderd is, gaan we naar de volgende om die euro vooral overeind te houden. Heden ik, morgen gij.

Angelica | 20-03-13 | 09:18

Gepruts a la Mark en Didi maar dan op Europese schaal. manmanman!

Aktivist | 20-03-13 | 08:01

Een land wat altijd faalt bij het nemen van strafschoppen, daar kun je geen sterke man uithalen om onze belangen te behartigen. Dijsselbloem is gewogen en te licht bevonden.

Logic | 20-03-13 | 06:15

In verband hiermee onderstaand interessant artikeltje.
www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-...

En Dijsselbloem maar roepen 'dit is echt eenmalig'.
Als een politicus DAT roept ga ik al snel op zoek naar de nooduitgang.
Wat deze Elena Panaritis zegt is een waarheid als een koe.
Het vertrouwen in de banken en de politiek is nu inderdaad compleet weg.
Redde wie zich redden kan.

copywriter | 20-03-13 | 05:33

PG4161 | 19-03-13 | 21:51

tut tut.. nou niet over Hitler beginnen want die heeft er niets mee te maken, want Merkel heeft geen enkele macht in Europa en Duitsland initieerde helemaal niets waar het overal is misgegaan en overgenomen is(curatele) en Duitsland heeft helemaal niet gezorgd dat kapitaal-injecties weer vrolijk terug, met interest, de eigen Deutsche bankjes inrolde, nee, dat zou Hitler wel willen ja, maar nee, zoiets doet hedendaags Duitsland niet. Die zijn heel bescheiden en terughoudend in de EU, totaal niet opdringerig en opkomend voor das reichs eigenbelang... pff.. nee hoor, Merkel lijkt in niets op Hitler. [/ einde cynisme]

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:19

Poetin hoeft helemaal geen oorlog meer te voeren om Europa te annexeren. Hij koopt de landen gewoon één voor één in de uitverkoop.

V®aagTeken | 20-03-13 | 02:14

gooi en smijtwerker | 19-03-13 | 21:24
sapperdeflap, kunt u niet even voor van Rossem invallen, als ie ziekjes is, hier? Complimentjes. En nu ga ik slaapjes doen, voor zover ik het nog kan.

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:12

Magdatkandat | 19-03-13 | 21:47 |

Ik heb het niet over een soort anarchokapitalisme. Ik heb het over laissez-faire waarbij de overheid als functies heeft: leger, politie en juridisch systeem. De overheid ziet er dus wel op toe dat binnen de economie de regels die worden afgesproken (contracten) rechtskracht hebben en deze kunnen worden afgedwongen.

De overheid is nu alleen maar een blok aan het been vd economie en zorgt juist voor meer misstanden. Hoe het bankwezen nu wordt gecollectiviseerd en wat de gevolgen daarvan zijn vindt zijn oorzaak in de regulering door de overheid zoals ik eerder heb aangegeven.

En jouw vraag over wie op moet draaien voor de verliezen in Cyprus kan ik kort zijn. Degene die de risico's hebben genomen. Dat betekent dus in de 1e plaats, de aandeelhouders (die dus ook het verantwoordelijke bestuur/personeel aan banden moet houden), daarna achtergestelde schuldeisers/obligatiehouders, daarna gewone obligatiehouders en als laatste de spaarders. Als de spaarders dan ook een gedeelte van hun geld kwijt raken is dat onfortuinlijk maar wel de juiste gang van zaken om die sector gezond te krijgen door terugbrengen van de juiste checks en balances.

In een vrije markt heb je als consument veel meer keuzes. Als ik als spaarder minder dan 2% rente ontvang dan eis ik dat de bank minimale risico's met dat geld neemt. Nu heb ik geen idee wat ze doen. Ja, de overheid regelt dat toch en verzekert mijn geld? Flikker op, de overheid heeft niets, produceert niets. Het enige wat zij kunnen is mijn geld afpakken via belastingen. Dus ze verzekeren mijn geld met mijn geld. Rot op, regel ik zelf wel. Als ik maar een keuze heb wat ze met mijn geld doen.

Geloof nou niet dat de overheid dat allemaal voor je moet regelen. Vertrouw op jezelf en je naasten.

Andre1972 | 20-03-13 | 01:21

RoyalWithCheese | 19-03-13 | 21:26 |

Ik denk dat u mij verwart met een ander want een centrale bank vind ik het meest verwerpelijke instituut dat er bestaat. Daarnaast ben ik ook op de hoogte dat een centrale bank niet "alleen" de munt inflateert en nog andere taken heeft. Echter, het drukken van geld en het bepalen van de rente zijn de belangrijkste en meest verwerpelijke functies.

Andre1972 | 20-03-13 | 00:52

Donderdag gaat hij naakt zittend op een ezel naar Canossa (Nicosia)

restman | 20-03-13 | 00:45

Outsider-Inside | 20-03-13 | 00:02

Goede eerste post, ik ben ook lang lurker en newbie reaguurder. In tegenstelling tot wat de elites mij doen geloven via de beschimmelde bejaardenmedia is het intelligentie niveau hier verfrissend hoog te noemen. Maar daar kunnen de Haagse emo-elites maar moeilijk tegen. iets met lange tenen geloof ik...

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 00:06

De EU begint steeds triestere, wanhopigere vormen aan te nemen. Jammer dat de vingerwijzende, zwaar falende elite dit soort blogjes amper leest. Maar goed, blijf ontkennen: het grote EU ideaal, plus banenmachine voor de elites, moet toch ergens lukken? En ja, Cyprus is een rattenlab om te kijken hoever de mobsters van de EU hun criminele grenzen kunnen verleggen. If you tolerate this, then your children will be next.

EU is MISLUKT. Het dringt ECHT maar niet door bij die politieke a-democratische EU maffia.

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 00:03

Ik lees GS dagelijks al sinds 2003 of zo, maar heb nog nooit een reactie geplaatst. Dit is de eerste.

Mij valt al langere tijd op dat het niveau van een aantal reaguurders hier dermate hoog is dat ik meestal meer benieuwd ben naar hun observaties dan naar wat de MSM te melden hebben. Zeker op het gebied van financiele/economische onderwerpen hebben een aantal GS-reaguurders en enkele redactieleden duidelijk meer kennis van zaken en inzicht en een meer internationale outlook in vergelijking met wat je aantreft bij de Nederlandse MSM die echt vaak geen benul hebben wat er gaande is en zelfs vaak de aandacht proberen af te leiden met onbelangrijk geneuzel over bijzaken.

De reden dat ik nu reageer is dat ik me al dagen zit te ergeren aan de stommiteiten van Dijsselbloem en het nu echt niet langer aan kan zien: die vent is echt totaal ongeschikt als Minister van Financien en al helemaal niet geschikt als voorzitter van de Euro-groep. Daarnaast is het inderdaad ook nog een dogmatische starre figuur, die onder druk arrogant gaat doen. Hulde voor Van Rossem, spijker op z'n kop dit stuk.

Dijsselbloem overziet duidelijk niet de gevolgen van zijn handelen en de materie groeit hem nu totaal boven het hoofd. Het is opvallend hoe positief hij nog benadert wordt door de Nederlandse media vandaag. Dat is in de buitenlandse pers wel anders.

Nadat Draghi echt op subliem intelligente wijze de rust had laten terug keren in zeer moeilijke omstandigheden, is de Euro crisis nu helemaal terug van weggeweest dankzij Dijsselbloem. Zoals ik ergens las, een hoge EU ambtenaar moest bijna kotsen toen hij de persconferentie van Dijsselbloem aanhoorde zaterdagnacht, ik kan het me goed voorstellen. Veel Nederlanders hebben nog niet half begrepen hoe ontzettend veel nodeloze collateral damage Dijsselbloem heeft aangericht en nog steeds aanricht met zijn ondoordachte deposito plannen. Draghi moet wel ongeveer uit zijn vel springen van kwaadheid dat zo'n Nederlandse klojo nu alles weer zit up te fucken omdat hij denkt dat hij met wat Nederlandse trucjes ook wel weg komt op het internationale toneel.

Het is natuurlijk ook wel schrijnend dat we uberhaupt zo'n man als Minister van Financien hebben, hij heeft nul financiele achtergrond, nooit bij een bedrijf gewerkt allen voor de PVDA, geen internationale ervaring, snapt de financiele markten niet, veel te hoekig in communicatie met de markt, etc. Het is hierboven allemaal ook al aangehaald door andere reaguurders.

Doordat Cyprus hem nu vanavond de middelvinger heeft gegeven aan Dijsselbloem zit hij nu wel echt met een serieus probleem.

Aangezien het uiteindelijk een slappe PVDA salon-socialist is, zal hij wel zijn eigen hachje gaan redden en meer geld beschikbaar gaan stellen voor de sub 100K spaarders. (Dat had natuurlijk meteen moeten gebeuren dan was al deze paniek er uberhaupt niet geweest). Zoals het er vanavond uitziet blijft Jeroen volharden in zijn standpunt, in dat geval zal hij of: de geschiedenis ingaan als de man die Cyprus kapot heeft gemaakt, of Cyprus heeft uitgeleverd aan de Russen of meer waarschijnlijk "Both of the Above". Of de druk wordt te veel en Dijsselbloem treedt deze week nog af en wordt de fall guy voor de Euro en er komt een andere oplossing. Ik denk dat de Duitsers en de Fransen (de Fransen hadden toch al reserves bij Dijsselbloem omdat ze hem te onervaren vonden) dit gepruts niet heel lang meer gaan tolereren. De belangen zijn te groot. Hoe dan ook, Cyprus is fucked. Of er nu een redding komt of niet, iedereen haalt al zijn geld weg van die banken zodra ze ooit weer open gaan.

Jeroen, wees verstandig, stel nu je portefeuille ter beschikking voordat je nog meer schade aanricht voor Nederland, Europa en de wereld.

Outsider-Inside | 20-03-13 | 00:02

postmodernismisdead | 19-03-13 | 19:08

Bulls eye!

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 00:00

IJzersterk stuk, mijnheer van Rossem. Waarvoor hulde.

SnoeihardDeZachtste | 19-03-13 | 23:58

Als je iedereen hebt uitgekleed sta je er in een pak altijd wel opvallend lullig bij.

V®aagTeken | 19-03-13 | 23:56

Afgelopen maandag waren de banken dicht ivm een feestdag.Zal me niet verbazen als Cypruts 40 nationale feestdagen per jaar heeft.

zwemverbrander | 19-03-13 | 23:47

En dan te bedenken dat al deze ellende komt door zijn part-time job is .. Iets overschat?

Ijzz4312 | 19-03-13 | 23:42

Voor wie daar van houdt: let eens op de geprononceerde tepels(hofjes) van meisje Schouten van de CU.

WirMachenMusik | 19-03-13 | 23:27

Mischien een tip voor een poll,
Waaraan gaat Dijsselbloem ten onder:
A : Slapeloosheid
B : total burn off
c : 2 baantjes en totaal geen resultaat
D : Russische vodka
E : Trekpop met een tekort touwtje.

kneuterzak | 19-03-13 | 23:23

Ik heb ook een (zakelijke) rekening op Cyprus. Ik zou er nu graag 10% op afdragen want er is momenteel nl een ware bankrun ontstaan. Zodra mogelijk ga ik direct al mijn geld weg boeken maar IEDEREEN op Cyrpus gaat precies hetzelfde doen. Ik ben er zooo bang voor dat iedereen alles op gaat nemen dat alles daar direct omvalt dus valt er nog maar te bezien of er überhaupt nog geld terug komt van mijn rekening..

vakantieman | 19-03-13 | 23:17

Waarschijnlijk zal Gazprom,grootste gas exploitant van Rusland te voorschijn komen en tegen een recht op gasreserves die onder Cypres liggen enkele miljarden betalen,krijgen de Russen een basis voor hun oorlogsschepen zodat ze Assad kunnen laten vallen,Assad zijn dagen zijn toch geteld. We doen een plas en de chaos bleef zoals die was.
Of die slapjanussen van Europa geven Cyprus toch hun zin en dan kan Jan Lul nog meer gekort worden op zijn pensioen, want de poen moet toch ergens vandaan komen.

baanaru | 19-03-13 | 23:09


geen bonus en geen gratie,
want door het ijs gezakt,
de dijsselbloem der natie,
is in de knop geknakt

colonnecinco | 19-03-13 | 22:51

@Jaap de Paap | 19-03-13 | 21:27
Mijn dank is groot, ome Jaap!

Jackanders | 19-03-13 | 22:44

@jaco | 19-03-13 | 22:29
Al die bonussen moeten toch ergens van betaald worden..

Slipsnifter | 19-03-13 | 22:42

Een plekje in de schuilkelder beloofd, naast de super trek pop? Het is juist de bedoeling om uit de schuikelder te komen, niet erin? Het licht? De waarheid? Waar het op neer komt een schop van een ezel te kunnen verdragen.

blango | 19-03-13 | 22:38

Sukkels, wedden dat Poetin die bankjes overneemt, ff een seintje naar zn corrupte miljardair dienaren en hoppatee.

Uw Verzekeringsadvis | 19-03-13 | 22:34

jaco | 19-03-13 | 22:29
Goud en zilver dat is geld,al het andere is krediet.

fleurtje | 19-03-13 | 22:34

jaco | 19-03-13 | 22:29 | + 0 -

Op de rekeningen van de Eurocraten en bankiers wellicht?

Robertski | 19-03-13 | 22:32

Wat ik me afvraag is: Waar is het geld dan wel? Als het geld in het ene land / kant op is, dan moet het toch op een andere plek zijn. Geld is geen benzine dat opraakt / verbrandt. Geld is altijd ergens. Dus vraag ik me af; Waar komt al dat geld uiteindelijk terecht?

jaco | 19-03-13 | 22:29

Scumbag Dijsselbloem
http://weknowmemes.com/generator/uploads/generated/g1363728213693282105.jpg

Old_Spice | 19-03-13 | 22:27

Wat een arrogante kwal die Distelbloem.. Wel bedankt dat bij vele nu de oogjes open gaan. De EU is crimineel! Ook wordt het nu pijnlijk duidelijk dat zijn dubbele functies niet werkt. Cyprus staat in de fik maar meneertje gaat doodleuk in de kamer een beetje debateren over andere zaken. De banken zijn dicht, dit kost de economie aldaar miljoenen euro's.. Hoe langer de banken dicht blijven, hoe groter de kans op een bankenrun als ze eenmaal weer opengaan. In zijn arrogantie helpt hij het einde van de Euro wel een handje, da's opzich wel weer mooi.

Robertski | 19-03-13 | 22:26

Heb de laatste paar uur het nieuws niet gevolgd. Maar is er inmiddels al een procesdatum gepland voor onze leiders waarin ze verantwoording gaan afleggen voor de grootse monetaire flop ooit? Lijkt me passend dit tribunaal in Maastricht te vestigen.

tocht | 19-03-13 | 22:22

Ik had niet verwacht dat de EU zijn eigen graf zou graven en Cyprus de EU erin duwt..

WellusNietus | 19-03-13 | 22:19

Supermathijs heeft wat dat betreft gelijk
Magdatkandat | 19-03-13 | 21:47
.
Is Hart van Nederland al ingelicht?

wil geerders | 19-03-13 | 22:19

volgens het IMF hoeft er helemaal niet worden bezuinigd Die 4,5 miljard is niet nodig er meot alleen wat gedaan worden om de huizenmarkt in gang te zetten
Wie is nu gek de regering of ik Snapt U het.

harob | 19-03-13 | 22:18

Natuurlijk meneer Dijselbloem heel logisch dat de spaarder uit Cyprus moet bijdragen aan het herstel van het land... De Cypriotische bevolking is de enigste met nog een beetje geld. De rest van het geld is opgeslokt door mensen zoals jij, collegas van jou dus. Blijf gvd van deze mensen hun zuurverdiende centen af en haal het geld terug bij je ondertussen weg gestuurde ex collegas terug. Die hebben de crisis veroorzaakt.

bosmaloot | 19-03-13 | 22:13

4 uur geleden stelde Jeroen dat een bankenheffing eenmalig in Cyprus zou zijn en nergens anders was te verwachten tenzij. Nu 4 uur verder is tenzij aangebroken denk ik. Cyprus stemt tegen het reddingsplan en nu bankenheffing door de hele EU?

DeSjaak1000 | 19-03-13 | 21:59

@PG4161 | 19-03-13 | 21:51
Zolang het de koran niet is..

Slipsnifter | 19-03-13 | 21:57

Het gerucht gaat dat de paus de bijbel leest.

bft | 19-03-13 | 21:56

@PG4161 | 19-03-13 | 21:51
Vertel mij wat, die rat heeft me een paar weken terug al van mijn SNS aandelen bestolen dmv onteigening.
Comrad Samsong had het vorig jaar trouwens al over het "afromen van dood vermogen" (spaargeld van de burger), so be prepared.

Slipsnifter | 19-03-13 | 21:55

Dijsselbloem is niet alleen een totale lul, maar ook een ongelooflijke smerige schoft, door op deze wijze spaargeld af te pakken van de gewone mensen, terwijl de banken er zelf een teringzooi van hebben gemaakt. Wat voor een laf onderkruipsel ben je dan? Een soort lijkenpikker in het kwadraat, want hoeveel zelfmoorden zijn er al niet gepleegd dankzij die verheven euro die zogenaamd zoveel welvaart zou brengen? Maar zie, men gaat gewoon door met plunderen. Alleen Hitler kwam tot dezelfde daad toen hij bezittingen van de Joden afpakte.
Het zal me niets verbazen als men straks ook nog het goud van die andere groep spaarders wil confisceren; als de Russische Maffia hen tenminste nog niet gevonden heeft.

PG4161 | 19-03-13 | 21:51

Andre1972 | 19-03-13 | 21:15

Met alle respect, mijn waarde, en ik ben niet de meest linkse reageerder hier, maar dat zuivere kapitalisme wat jij voorstaat en waarvan we allemaal dromen, dat bestaat ook niet.

Dat komt de types die de zaken runnen tegenwoordig, ondanks hun hoge opleidingen, niet goed opgevoed zijn. Ze missen elementaire kwaliteiten. Zij snappen niet dat binnen een kapitalistisch systeem de toplaag een belangrijke rol heeft. Zij zien overheden, bedrijven en banken niet meer als zaken die welvaart voor de maatschappij moeten genereren, een welvaart waar zij een bescheiden stukje van mogen afromen, maar als middelen om zelf rijk van te worden. Dat verklaart ook waarom ze 's morgens nog lachend 5000 man kunnen ontslaan, aandeelhoudersvalue, en 's middags hun kids tafelmanieren kunnen bijbrengen. Bij hun sluit het een het andere niet uit. Zij denken los van hun omgeving te kunnen leven.
Maar in hogere zin zijn we allemaal afhankelijk van elkaar. 't Is bitter maar waar,

Zonder overheidstoezicht/ingrijpen zou ons geld helemaal vogelvrij zijn. Dan zat er helemaal geen rem meer op. Dan was de wereld één groot Palminvest. Supermatthijs heeft wat dat betreft gelijk. Als de Cyprioten het zelf niet betalen, wie moet het dan doen. Wij weer?

Magdatkandat | 19-03-13 | 21:47

@Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:39
Misschien kan hij zijn voorganger Woutertje Boslim om raad vragen, dat was ook zo`n licht..

Slipsnifter | 19-03-13 | 21:47

-weggejorist en opgerot-

karmasutra | 19-03-13 | 21:46

en ondertussen weet Dijsselbloem zich geen raad meer:
-Britten sturen cargoplane met cash naar Cyprus
-Cyprioten wanhopig,kloppen nu bij de Russen aan
.... héél Europa wacht op Kabouter Dijsselplop.....

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:39

Actraiser | 19-03-13 | 20:02

En weet je wat we dan doen als Europeanen? Net als Cyprus vandaag een dikke vinger opsteken met z'n allen, naar iedere leider die de bevolking probeert op te hitsen om een ander land aan te vallen. Ik hoop dat we eindelijk hebben geleerd van Vietnam en Irak. Ik zou dienstweigeraar zijn, onmiddellijk, als ik de leeftijd voor vechten nog heb. En ik denk iedereen met mij.

Frans1156 | 19-03-13 | 21:29

Het beeld doemt zich op van een politieke generatie onervaren in de grote tragedies van de geschiedenis, die zich blunderend en struikelend begeeft op het pad de destructie. Ingegeven door de overmoed van de onervarendheid dacht het politieke management een EU te moeten optuigen en daarin allerlei landen op te nemen die zich daar toen al totaal niet voor leenden. Waarschuwingen werden in de wind geslagen. En nu vindt de onvermijdelijke omslag van het lot plaats: nemesis. Had men voorheen nog de illusie achter het stuur te zitten, nu heeft het lot de zaak overgenomen en zitten de eens zo trotse bestuurders op de achterbank als de onvrijwillige getuigen van een dollemansrit.

Rest In Privacy | 19-03-13 | 21:27

@Jackanders | 19-03-13 | 21:11
Maar natuurlijk, mijn goede vrind. "Stalkpoeder" staat nu genoteerd voor de eeuwigheid in de GSlijst en zal nimmer uit onze harten wijken.
Ge kent de prijs, die zal ik binnenkort komen innen; uiteraard in een leuke pij met bijpassend ondersetje.

Jaap de Paap | 19-03-13 | 21:27

Andre1972 | 19-03-13 | 21:15

"Een van de grootste fouten die in dat systeem zitten is het depositogarantiestelsel en een centrale bank. Die zouden ertoe moeten leiden dat alle onzekerheden worden weggenomen. Het tegendeel is echter waar. Het depositogarantiestelsel leidt tot moral hazard en centrale banken inflateren de munt."

Hoor ik u nu zeggen dat de centrale banken "een fout zijn" in het financiële systeem? Ik kan me nog goed herinneren dat u in een andere topic iets anders beweerde.

Maar goed, ben blij dat u weer op de hoogte bent. Feit is echter wel dat de centrale banken veeeeeeeeeel meer doen dan alleen "de munt inflateren" ;) Bleef het daar maar bij haha.

RoyalWithCheese | 19-03-13 | 21:26

Jeroen Dijsselbloem is niet alleen een totale lul, maar ook een totalitaire lul. Na de roof van de rechten van aandeelhouders en obligatiebeleggers in SNS ook de spaarders in Cyprus voor de bus gegooid.
.
In Cyprus laat Jeroen de obligatiehouders ongemoeid, omdat het te moeilijk is om obkigaties onder Engels recht te naasten. Dan maar de spaarders. En met dit gedurfde plan - dat misschien niet is verzonnen door de daadkrachtige Nederlandse delegatie, maar wel hartstochtelijk omarmd - schiet Jeroen met een bazooka in zijn eigen voet.
.
Wat er nu ook aan plan komt, the long and short of it is een bankrun. Iedere rekeninghouder bij een Cypriotische bank met meer dan een hersencel, ieder ander dus dan Spermathijs, haalt zijn rekening leeg. Zelfs met een haircut van twintig procent loopt er dus een miljard of zestig het land uit. En dat moet dan door de ECB worden gefinancierd in de ELA en voorgeschoten door Duitsland en Nederland. Dus we oraten niet meer over tien miljard, niet over 17 miljard, maar over zestig miljard. And counting.
.
En dan nog iets. Ja, Cyprus was een safe haven, een belastingparadijs. Met banken die depositos van belastingontwijkers graag binnen haalden, liefst met een oog dicht. Die depositos werden door de Cypriotische banken veilig belegd. Veilig in staatsleningen. In Griekse staatsleningen. Toen Griekenland stuk ging en de privaat gehouden schulden moesten worden afgeschreven, omdat de ECB en het IMF een voorkeursbehandeling eisten, gingen de Cypriotische banken het riool in. Met instemming van de ECB, de EU en het IMF. Het was de trojka met het Griekenlandplan dat Cyprus voor de bus gooide.
.
Wat voor alternatief hebben we? Nou, laten we beginnen om de spaarrekeninghouders met 100k+ in Cyprus een conversievoorstek te doen. In plaats van hun spaartegeod krijgen ze een verhandelbare, achtergestelde lening met een looptijd van 10 jaar. Rente van 0,7% en een calloptie gebaseerd op gaswinning. De lening is verhandelbaar, dus diegene die munten wil zien kan verkopen. Het kapitaal van de banken is in een keer het hoogst van de westerse wereld. Geen risico op een bankrun meer.
.
Of in de geopolitieke val trappen en Cyprus aan Rusland laten. Met marinebasis en recht op de enorme gasreserves. Maar Jeroen zal daar niet aan hebben gedacht, met zijn links-populistische gestrengheid.
.
Jeroen is in een keer ontmaskerd als een amateur, een dilletant, het vleesgeworden peter-principle. Maar nou verval ik in herhaling.

gooi en smijtwerker | 19-03-13 | 21:24

Dijsselulbloem zei "we doen het maar één keer".
.
Waarschijnlijk gaat hij nu onze spaarrekeningen plunderen en het geld naar Cyprus sturen.
.
Want we doen het maar één keer.

Jan Toeternuitje | 19-03-13 | 21:22

You're welcome! Dat is ook de bedoeling, anders wordt 't zo zuur!

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:19

@Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:13 Moest er echt hard om lachen. Dank. +1

Not Muhammad | 19-03-13 | 21:16

Asmodean | 19-03-13 | 19:47 |
Supermatthijs | 19-03-13 | 19:52 |

Jullie denken vanuit een collectivistisch wereldbeeld. Alsof de verliezen die nu optreden door ons als collectief moet worden gedragen. Of dat nou de belastingbetalers zijn of de spaarders. Die premisse is niet juist. De verliezen moeten worden gedragen door degene die de risico's hebben genomen (en daarvoor zijn beloond) en dat zijn de banken. Maar hoe kan het dat de banken zoveel risico hebben genomen en dat de verliezen worden gecollectiviseerd?

De financiële sector is de meest gereguleerde in het economisch systeem. Een van de grootste fouten die in dat systeem zitten is het depositogarantiestelsel en een centrale bank. Die zouden ertoe moeten leiden dat alle onzekerheden worden weggenomen. Het tegendeel is echter waar. Het depositogarantiestelsel leidt tot moral hazard en centrale banken inflateren de munt.

Dat er nu een discussie is of de spaarders in Cyprus of de belastingbetalers in NL en DL moeten betalen is bespottelijk. En wie is verantwoordelijk voor dit collectivistische systeem? Uiteraard de overheid met een sociale ideologie wat crony capitalism in de hand werkt. Het liefst zouden ze het financiële systeem direct in handen hebben maar dat is te rigoureus, dus gaat het via regulering. Uiteindelijk leidt het tot hetzelfde resultaat zoals de realiteit nu laat zien. Bijna het gehele financiële systeem in NL is in handen van de staat.

Zolang er geen sprake is van een vrije markt in deze industrie zijn de checks en balances niet in orde. Uiteindelijk leidt dat alleen maar tot nog meer onrechtvaardigheid. Roekeloos gedrag (hoge risico's nemen met andermans geld) wordt beloond en verstandig gedrag (sparen) wordt bestraft.

Dit is allemaal mogelijk gemaakt door een overheid die zijn neus stopt in dingen waar hij weg moet blijven: de economie.

Andre1972 | 19-03-13 | 21:15

Not Muhammad | 19-03-13
Jullie zijn een prachtig stelletje ;)

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:13

Enfin, ik heb nog wel wat geld over voor een mooi eindje touw, en dan mag hij fijn bungelen in een fris lentebriesje

knoekeboer | 19-03-13 | 21:13

@Jaap de Paap | 19-03-13 | 21:03
Uh, hoi, met Jack.
Of die nog op de lijst kan alstublieft?

*Bibbert*

Jackanders | 19-03-13 | 21:11

@Sjors_Carlin | 19-03-13 | 21:01 Ik weet niet hoe je aan die foto komt, maar u hoort nog van mijn raadsman.

Not Muhammad | 19-03-13 | 21:08

@Slipsnifter | 19-03-13 | 20:56 Ik kan hem wel waarderen. Beetje stoken en donders goed weten wie daar gevoelig voor is.
Serieus, het leven is niet meer of minder onaangenaam omdat ene pius of not muhammad iets vinden of roepen.

Not Muhammad | 19-03-13 | 21:07

Wat een cyprioot, die Gijzelpoen!

NACademicus | 19-03-13 | 21:07

Wat een cyprioot, die Gijzelpoen!

NACademicus | 19-03-13 | 21:07

@Ultra night | 19-03-13 | 20:55 Ik kom hier, omdat de onderwerpen en het debat over die onderwerpen mij boeit.
Een grapje tussendoor kan ik waarderen, maar dat gekissebis onderling. Wees blij dat ik de moderator niet ben, laat ik het zo formuleren. Hou het inhoudelijk en 'leuk'.
Zou ik tegen een ieder willen zeggen.

Not Muhammad | 19-03-13 | 21:04

Wat een gejank over die verschrikkelijke euro hier altijd. Ben blij dat je komende zomer in Frankrijk/Spanje niet meer in franks/pesetas hoeft te betalen.
Dat Cyprus, Griekeland, etc. onderuit gaat komt niet door de euro, maar omdat ze er te veel van uitgeven en te weinig creeren.

Daan Houtjebijter | 19-03-13 | 21:04

@Jackanders | 19-03-13 | 20:57
Met Jaap...

Jaap de Paap | 19-03-13 | 21:03

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 21:03

@Springbank | 19-03-13 | 20:53
-
Dat vermogensbeheerders eerder al hun tegoeden hebben terug gehaald betwijfel ik ten zeerste.
Dat is belegd in aandelen, vastgoed en obligaties.
Die cash je niet zomaar zonder grote verliezen.
Dat is waarom de burger moet aanvullen. Om de 'Big Cheese' te redden. Die zinkt even hard. Met hun clienten er bovenop.

oplichter | 19-03-13 | 21:02

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 21:01

-weggejorist-

La Vie En Rose | 19-03-13 | 20:59

-weggejorist-

pius | 19-03-13 | 20:59

-weggejorist en opgerot-

Ultra night | 19-03-13 | 20:57

"Stalkpoeder"

*Jaap de Paap belt*

Jackanders | 19-03-13 | 20:57

@Not Muhammad | 19-03-13 | 20:49
Hij kan inderdaad iets heel simpels verhaspelen tot een onbegrijpelijke woordenkots.
Op zich best knap. *kuch*

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:56

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:48

Het is andersom mijn waarde. Vergeet dat nooit.

pius | 19-03-13 | 20:56

@Not Muhammad | 19-03-13 | 20:49

Dit compliment waardeer ik zeer komend van jou. Ik lijst hem in.

Grazie grazie mille.

pius | 19-03-13 | 20:55

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 20:55

-weggejorist-

pius | 19-03-13 | 20:54

rechtvaardigerechter ........ 19.14
Dat Wilders dit mogelijk heeft gemaakt, ligt hier een beetje gevoelig. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-03-13 | 20:53

oplichter | 19-03-13 | 20:07
Idd, ze hebben het niet, bankensector is 8bpp,152 miljard, laat dat nou lang niet allemaal onder de garantie vallen, zeg 40% wel = 60 miljard, hadden ze 5.8 miljard nu wel zo op tafel gelegd om de huidige problemen te voorkomen. Alle grote vermogensbeheerders hebben hun inleg wel al eerder teruggehaald, denk ej dat die geen afdeling risk management hebben ofzo, wat rest zijn een stelletje achterlijke gewelddadige Russen die verder niks met de EU te schaften hebben. Let it go.

Rest In Privacy | 19-03-13 | 20:53

Heren heren, houden we het netjes en beschaafd?

Not Muhammad | 19-03-13 | 20:53

@pius | 19-03-13 | 20:51
Blablabla..
Bruinhemd..

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:52

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 19-03-13 | 20:52

@Slipsnifter | 19-03-13 | 20:46

Bemoei je er niet mee onderbroekenruiker, dit zijn geen geintjes. En de pleuris met je taalnazisme.

Een manifestatie van je mediocre mind.

pius | 19-03-13 | 20:51

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 20:51

De EU bestaat uit een door meerderheid gekozen regeringen.
Bedankt meerderheid.

oplichter | 19-03-13 | 20:50

@denoorman | 19-03-13 | 20:41
Na zijn verwoestende werk verdwijnt hij a la Kok/Melkert/Rozenluller/Stom de Graafff/Balkellende uit beeld en er komt weer een nieuw poppetje voor terug.

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:49

@Slipsnifter | 19-03-13 | 20:46 Enigste is een dichterlijke vrijheid die Pius zich gunt, teneinde uitdrukking te geven aan exclusieve uniciteit. Die man kan dingen met woorden, daar word ik jaloers van.

Not Muhammad | 19-03-13 | 20:49

@pius | 19-03-13 | 20:44

Tnx, btw, meisjes plagen is kusjes vragen.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:48

@pius | 19-03-13 | 20:43
Enigste?
Dat betekent dat je het enigjes vindt?
En wie is hier nou de stalker??

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:46

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:42

Ik zal je vrijwaren mijn beste. Discreet als een Hoer ik.

pius | 19-03-13 | 20:44

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:42 |
Vind die godwinns van een achterlijk niveau.

Watapatja | 19-03-13 | 20:44

@Humpf | 19-03-13 | 20:40

Indeed.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:43

-weggejorist-

pius | 19-03-13 | 20:43

je postbode | 19-03-13 | 19:53
Dat mag nu ook al hoor.

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:43

@pius | 19-03-13 | 20:39

Helder, ik wil de gore details niet weten, bespaar me die maar.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:42

@Watapatja | 19-03-13 | 20:38

Je begrijpt de Godwinn niet?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:42

Dijsselbloem als kartvanger, strawman

denoorman | 19-03-13 | 20:41

@Sardonicus | 19-03-13 | 19:32
Tegen de tijd dat je ze kan gebruiken is die vork verroest en de fakkel opgebrand....

lilluke halve hoan | 19-03-13 | 20:41

Haha, weer een PvdA fuckup.

funkyd | 19-03-13 | 20:41

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:36
Aliens zijn en waren hier op aarde om ons goud, zilver en andere kostbare grondstoffen te oogsten.

pff... ik moet echt minder History Channel gaan kijken.

Humpf | 19-03-13 | 20:40

Tijdens de laatste EU provincie verkiezingen van het EU reich,kozen de"kuch"burgers van het voormalige holland massaal voor het EU reich.Resultaat was 135 zetels voor voortzetting als EU provincie zijnde van het grote EU reich.De rest is geschiedenis,en zal later in de geschiedenisboeken staan als de grootste collaboratie die ooit gepleegd is in de"kuch"vaderlandsche geschiedenis.
PS,onder je een propaganda filmpje van het EU reich.
www.youtube.com/watch?v=UKl8s7-bqCI&am...

komtdatschot | 19-03-13 | 20:40

@Jackanders | 19-03-13 | 20:38

Nou ja. Als iemand de Nobelprijs voor doorzichtigheid en domheid zou moeten winnen, afijn.

Ik zal erover ophouden.

pius | 19-03-13 | 20:40

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 20:39

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:34

Jawel. Is at briljant of niet?

Energiebanen en shit;)

pius | 19-03-13 | 20:39

@pius | 19-03-13 | 20:35
Lol, heb jij ook zo'n zwaailicht op het beeldscherm?

Jackanders | 19-03-13 | 20:38

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:36 |
Je bewindvoerder?

Watapatja | 19-03-13 | 20:38

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:29
Ja, en dan maken we jouw voorzitter.

wil geerders | 19-03-13 | 20:38

@Rommelende Onderbuik | 19-03-13 | 20:07
Een lening met als voorwaarde de totale privatisering van zo een beetje alles wat in staatshanden (de bevolking) is daar en dat uiteraard tegen de prijzen van die hedgefunds er voor over hebben.
En of dat chantage is.
Zo is Griekenland in de uitverkoop gedaan, en weigert Spanje om die reden hulp van de Troijka.
Het heeft economisch geen zak opgelevert al die privatiseringen.

bakoenin | 19-03-13 | 20:38

@Old_Spice | 19-03-13 | 20:34

Als je spaargeld hebt zou ik het maar flux gaan stallen in Noorwegen of Zwitserland.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:37

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:36 | + 0
Genghis Khan?

nietzofotograferen | 19-03-13 | 20:37

@robinthorn | 19-03-13 | 20:34

Weet je wie ook zilver en goud in beslag nam?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:36

@Ultra night | 19-03-13 | 20:33

Hoi Doenormaal. Ben jij niet geband?

pius | 19-03-13 | 20:35

Grootste faal ever. Het precedent is gezet, het depositogarantiestelsel totaal onzeker, en de banken dus nog instabieler dan ooit; mensen durven hun spaarcenten niet meer op de bank te zetten.
Applaus voor Brussel en Dijsselbloem, nog meer onzekerheid is nog meer de hand op de knip is nog minder stimulans voor de economie. De economie kan wel wat VVD en PvdA gebruiken, yeah right.

Old_Spice | 19-03-13 | 20:34

Heren guurders, Supermatthijs heeft z'n portie aandacht wel weer gehad voor vanavond. En bovendien... hij is nu tandenpoetsen en pyjama aantrekken!

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 20:34

@pius | 19-03-13 | 20:30

Je gaat toch niet vertellen dat jullie beide exact dezelfde tegel los van elkaar hebben gebakken?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:34

De overheid kan in ‘crisistijd’ desnoods al uw financiële bezittingen in beslag nemen, ook uw spaargeld, goud en zilver. Dit werd al in 1978 geregeld in de Noodwet Financieel Verkeer. In artikel 33 van deze wet wordt het de uitvoerende ministers, ambtenaren en instanties bovendien verboden om hierover ook maar iets tegen de burgers te zeggen. Bovendien zijn zij automatisch vrijgesteld van eventuele gerechtelijke vervolging in de toekomst. Voor de inhoud noodwet lees volgende artikel.

NOODWET FINANCIEEL VERKEER

WET van 25 mei 1978, houdende regelen inzake voorzieningen op het gebied van het financiële verkeer in buitengewone omstandigheden

robinthorn | 19-03-13 | 20:34

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 20:33

@ Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06 | + -54

Heb je bijdrage gemist in het Turkendebat. Was niet interessant genoeg??

sjipsknip | 19-03-13 | 20:32

@Supermatthijs | 19-03-13 | 20:26

Ik lees altijd alle tegels, ook die baggershit van jou.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:32

Hulde Van Rossem. Het is gewoonweg diefstal. En als ze het daar doen kunnen ze de spaarcenten ook bij ons afromen. Onbegrijpelijk ook dat Dijselbloem de arrogantie heeft te denken deze twee zeer zware en belangrijke functies allebei tegelijk uit te kunnen oefenen. En dat die daarmee ook nog weg kwam. De beide posten zijn ook nog eens regelmatig in strijd met elkaars belangen. Daarnaast wil ik als belastingbetaler een minister van Financien die zijn volle tijd volledig besteed aan het uitoefenen van deze belangrijke ministerpost. Zeker nu. En dan te bedenken dat die man nooit een bedrijf van binnen heeft gezien en ook geen econoom is. Ja landbouweconoom. Ga lekker bij een goede doelen club werken dan. Dijselbloem, je speelt met vuur waar je geen verstand van hebt.

Amano | 19-03-13 | 20:31

@wil geerders | 19-03-13
-
Sinds de eindeloos gepamperde babyboomer?

oplichter | 19-03-13 | 20:31

@Supermatthijs | 19-03-13 | 20:24
Doorzichtig vooral, die is vanavond al weer weg.
Even kijken of @pius zo ook nog de wind van voren krijgt..

Jackanders | 19-03-13 | 20:31

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:27

Nee joh. Die tijd is lang voorbij;)

pius | 19-03-13 | 20:30

@Supermatthijs | 19-03-13 | 20:26
Het is alweer half 9, hup!, tanden poetsen en naar bed!

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:30

@witwas | 19-03-13 | 20:12

Lol, je verwacht toch niet dat een losertje als Matthijsje meer dan 2 knaken op zijn rekening heeft?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:29

wil geerders | 19-03-13 | 20:28 | + 0 -

Het clubje volidioten is compleet nu ?

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:29

Wanneer zijn wij Nederlanders begonnen met het produceren van deze ruggegraagloze politici?
Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:25

Ongeveer rond dezelfde tijd als huilebalkje superthijs werd geproduceerd.

wil geerders | 19-03-13 | 20:28

lulleficatie | 19-03-13 | 20:17 |
Heb je een bron hiervoor?

Russ Meyer | 19-03-13 | 20:27

@pius | 19-03-13 | 20:09

Ik dacht dat het een experiment van je was, is dat niet zo?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:27

Ik word er zoooo moeeee van...*plop*

ikdenkwat | 19-03-13 | 20:26

Wanneer gaan Pechtold en de andere Eurofielen weer de zegeningen van de Euro bezingen. Dat verhaal wordt nu toch echt ongeloofwaardig. Euro gaat door het putje vanaf nu. Ik sluit ook gewelddadige conflicten in Euopa niet uit. Bedankt incompetente eurfiele politici!!

denoorman | 19-03-13 | 20:26

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:23 | + 0 -

Nee hoor, maar het was een reactie op iemand. Misschien moet je het dan ook in dat verband lezen.

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:26

De EU heeft de bijdrage inmiddels verhoogd van 10 miljard naar 16,8 miljard. 5,8 die de cyprioten niet willen bijdragen + 1 miljard voor extra verliezen die door JD zijn ontstaan. Cyprioten beweren nu dat ze van rusland meer krijgen en willen van Europa nu 20 miljard hebben en niet als lening maar als gift.....
lulleficatie | 19-03-13 | 20:17 | + 1 -

OMG! Dit gaat van kwaad tot erger.
Laat die bom barsten! Alsjeblieft!
Dat Cyprus tuig lacht zich ondertussen de ballen uit de broek!

Devils smile | 19-03-13 | 20:25

Ultra night | 19-03-13 | 20:23 | + 1 -

Rake opmerking !

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:24

@zwellever | 19-03-13 | 20:03
Als je medeguurders met de dood bedreigt moet je het ook goed doen.

Volledige namen en rugnummers, kom maar op.

Parsons | 19-03-13 | 20:24

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:58

Manman, wat kun jij dom zwetsen, word je niet moe van jezelf?

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:23

-weggejorist-

Ultra night | 19-03-13 | 20:23

@Springbank | 19-03-13 | 20:13
-
Ik zei ook 'volgens mij'.
Dus màximaal 100.000.
En ze zullen het vast wel hebben. Anders stal je je geld wel in het buitenland. En zo niet dan denk ik dat we ook aan de beurt zijn. Veel grote beleggers willen graag hun centen terug. Dus een faillisement is uitgesloten.

oplichter | 19-03-13 | 20:23

witwas | 19-03-13 | 20:12 | + 1 -

Hoeft niet, dat gaat straks vanzelf.

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:23

Laat de russen die cypriotische banken maar redden. Maar... Foute actie van Dijselbloem, vanaf nu gaat het bergaf met de Euro. Long goud, long dollar, long vastgoed. Ha ha

denoorman | 19-03-13 | 20:23

noerg | 19-03-13 | 20:18 |
Homoparkings afstruinen?

Watapatja | 19-03-13 | 20:20

Joh, het enige waar Cyprus voor gebruikt wordt is om de euro beter te kunnen laten concurreren met de dollar.

Thunderchild | 19-03-13 | 20:20

@noerg | 19-03-13 | 20:18
Rentenieren?

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:19

Wat doet de Jager eigenlijk tegenwoordig, die was maar wat blij dat ie vanaf het begin geroepen had maar 1 periode te blijven en weg kon volgens mij.

noerg | 19-03-13 | 20:18

Topcolumn v Rossum!

zooishettoch | 19-03-13 | 20:18

@witwas | 19-03-13 | 20:12
Dat soort mensen hebben geen spaargeld.

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:17

De EU heeft de bijdrage inmiddels verhoogd van 10 miljard naar 16,8 miljard. 5,8 die de cyprioten niet willen bijdragen + 1 miljard voor extra verliezen die door JD zijn ontstaan. Cyprioten beweren nu dat ze van rusland meer krijgen en willen van Europa nu 20 miljard hebben en niet als lening maar als gift.....

lulleficatie | 19-03-13 | 20:17

Manmanman. Wat een ongeloveloze sukkels bij de PvdA om een vent die totaal geen ervaring met financiën heeft, minister van Financiën te maken.

En wat een hoogmoed van die Dijsselbloem om voorzitter van
de Eurogroep te willen worden.

Enfin, hoogmoed en domheid komen voor de val.
Dat zie je nu.

La Vie En Rose | 19-03-13 | 20:16

Het heeft ondertussen veel met betrekkingen Turkije en EU te maken.

Laatste zin van deze link:
nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van...
In juni 2006 zette de EU Turkije onder druk om zijn lucht- en waterwegen open te stellen voor Cypriotisch vliegtuigen en schepen. Maar Ankara vindt dat onaanvaardbaar zolang de EU Turks-Cyprus niet erkent. Premier Erdogan van Turkije kreeg in eigen land bijval voor zijn opvatting dat Turkije niet deelneemt aan EU-toetredingsonderhandelingen zolang de EU Turks-Cyprus niet erkent. Daarmee drukte hij uit dat voor Turkije de kwestie-Cyprus nog steeds van het allerhoogste (Turks-)nationale belang is.

www.nu.nl/buitenland/3358859/turkije-e...
4 maart 2013 18:34
Turkije en Griekenland willen de banden aanhalen door de dialoog aan te gaan. Als beide landen willen dan kan een oplossing worden gevonden voor de opdeling van Cyprus.
Foto: AFP
Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan maandag gezegd. Erdogan sprak, met de Griekse premier Antonis Samaras aan zijn zijde, na een gezamenlijke ministerraad.
De gezamenlijke ministerraad was erop gericht meer vertrouwen te kweken en de economische betrekkingen te verbeteren. Griekenland en Turkije zijn tussen 1974 en1996 tot driemaal toe bijna met elkaar in oorlog geraakt.

dubbeljoe | 19-03-13 | 20:14

@Supermatthijs | 19-03-13 | 20:10
"We" houden helemaal niks zo, kakkerlak..

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:14

oplichter | 19-03-13 | 20:07 |
het garantie-stelsel is per land, meen ik me te herinneren.

damnschreeuwer | 19-03-13 | 20:13

oplichter | 19-03-13 | 20:07
Welnee, laat je beter informeren, dat Europese deposito-garantiestelsel is nog helemaal niet opgetuigd.
De afspraak in de eurozone is idd 100.000 euro garantie pp per bank, maar de uitvoering hiervan ligt nog bij de deelnemende landen zelf.
Dus nee, wij betalen geen cent mee aan het faillissement van het Cypriotische bankenstelsel.

Rest In Privacy | 19-03-13 | 20:13

Blijf me er over verbazen. Een uiterst sympathieke en aimabele man als Dijkgraaf, bij een club als de SGP.

Not Muhammad | 19-03-13 | 20:12

@zwellever | 19-03-13
-
Ik had je gekudoot voordat ik de laatste regel las.
Ik neem ze terug.

oplichter | 19-03-13 | 20:12

@supermatthijs Stort anders alvast 10% van je spaargeld op giro 2445588 Belastingdienst Apeldoorn, je bent immers zo'n groot voorstander van dit plan.

witwas | 19-03-13 | 20:12

Als je helemaal niks kunt, word je parmentariër.
Daarna kun je je verhoeren aan bedrijven: Brinkman, Nijpels, Verhagen, en de leugenaar Wouter Bos.

sTiRf | 19-03-13 | 20:12

@fail | 19-03-13 | 19:59 |

Het ging mij er om dat ze eigenlijk altijd worden overgeslagen, ook even in jouw verhaal. Lijkt me toch dat zij normaliter eerder aan de beurt zijn dan spaarders.

roze_bril | 19-03-13 | 20:12

@Asmodean | 19-03-13 | 20:08

Niet serieus reageren joh. Het enige wat Sjors kan is zuigen. Ik laat hem altijd een andere lul zoeken.

Veel vermakelijker.

pius | 19-03-13 | 20:12

Goed zo Cyprus, fuck die Eurofielen! Gewoon stand houden en niet ingeven aan hun waanzin. Net alsof 10 miljard zoveel is voor de EU, poe poe. Als ze geen 5 miljard aan Egypte hadden weggeven, was het halve bedrag al binnen geweest. Kut EU, klote Brussel.

Ih8yousf | 19-03-13 | 20:12

Moishe Pipik | 19-03-13 | 20:10
Maak daar maar tien jaar van.

Moishe Pipik | 19-03-13 | 20:11

Dijsselbloem is iig Totale Lul al was het maar omdat:
a PvdA
b Eurofiel
c Minister (en die gaan gewoon aan t werk voor (zelfs nog iets minder dan) Balkenende norm, dus niet geschikt voor banen waar echte competenties voor nodig zijn.)
d Denkt dat we hem vertrouwen als hij zegt dat doen we maar 1x (en vertrouwen doen we hem niet omdat
a PvdA
b Eurofiel
c Minister
d.....)

bovenstaand overigens in willekeurige volgorde.

Stijlloos&eigenwijs | 19-03-13 | 20:11

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:06 | + 0 -

Zeker, en dat houden we zo. Tot je eerste fatsoenlijke bijdrage.

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:10

fail | 19-03-13 | 19:59
De EU heeft voorgesteld om de obligatiehouders te laten betalen, althans volgens Schaüble. De Cypriotische premier heeft dat plan afgeschoten.

Maar je hebt wel een punt. Belastingbetaler, spaarder, investeerder, iemand zal het moeten ophoesten en tegen alle scenario's is wel wat te zeggen. Moreel ga ik voor de laatste optie (degene die risico's neemt en controleert, ontvangt maar betaalt ook, net zoals in het echte bedrijfsleven), maar het is geen fijne boodschap die je uitdraagt aan (potentiële) investeerders in de EU.

De weeffout zit in het stelsel, het is een systematisch probleem. Maar hoe je het oplost? Daar ben ik nog mee aan het puzzelen, over een jaartje meld ik me weer.

Moishe Pipik | 19-03-13 | 20:10

Oh oké Asmodean, ik smeek om vergiffenis!
huilebalk!

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 20:09

@neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:05

Is dat zo?

Tsja. Wat moet je ermee.

pius | 19-03-13 | 20:09

@pius | 19-03-13 | 19:04
je loopt in het rood met je PVV!
Hier in Brabonie noemen we elke boerenbraadlul Pius!
Zo van: Wé zéde toch unne pius!

lilluke halve hoan | 19-03-13 | 20:08

@zwellever | 19-03-13 | 20:03

LOL.

Anoniem losertje.

pius | 19-03-13 | 20:08

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 20:05 |
Dat zeg ik helemaal niet. Ik ben het helemaal niet eens met Dijsselbloem op genoeg punten. Ik vind het alleen kansloos hoe je al je comments besteed aan het afzeiken van een andere reaguurder, terwijl je er niet eens ook maar een klein beetje inhoudelijk op in gaat. Dat is alles.

Asmodean | 19-03-13 | 20:08

@damnschreeuwer | 19-03-13 | 20:03
-
Volgens mij is er een EU garantiestelsel tot 100.000.
Dan betalen we dus ook.
Achtergestelde tegoeden ligt aan de curator.

oplichter | 19-03-13 | 20:07

@Actraiser | 19-03-13 | 20:02
Een oorlog is meestal de start voor nieuwe initiatieven en ontwikkelingen.

Ing. eslapen | 19-03-13 | 20:07

@bakoenin; ik vind hulp aanbieden in de vorm van 10 miljard wel een erg prettige chantage, maar goed...

Rommelende Onderbuik | 19-03-13 | 20:07

bakoenin | 19-03-13 | 20:04 | + 0
Dat is inderdaad een optie, maar hoe helpt die optie tegen de verontwaardiging hier over een eenmalige heffing voor de spaarders?

fail | 19-03-13 | 20:06

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:55
Ik kan ook nooit eens een reactie plaatsen zonder binnen een paar minuten een reactie te krijgen van de altijd aanwezige pvda-fanboy matthijsje, is het niet?

Slipsnifter | 19-03-13 | 20:06

Daarstraks mijn belastingaangifte ingevuld.
Ruim € 3.000,- teruggaaf. Dat gaat als het gestort is, meteen van m'n rekening in een oude sok.
Had het er het weekend met vrienden over dat we de hand op de knip moeten gaan houden, en het maandelijks bespaarde geld na aftrek van lasten, meteen van de rekening trekken. Ondertussen kijken wat een goede investering zou kunnen zijn die meer oplevert dan het te laten staan op de rc (geen rente), spaarrekening (bijna geen rente, maar wel een risico tot gedeeltelijke confisquering naar nu blijkt. "We doen dit maar 1x", right. Het precedent is hiermee geschapen l*l)of een verbouwing voor zogenaamde waardevermeerdering (not; huis staat gelukkig nog niet onder water, maar steek er naast onderhoud niet meer poen in, ondanks de toverformule van Blok).
Heb trouwens sinds verleden jaar redelijk wat fysiek zilver (Oud-Hollandsche zilveren rijksdaalders in mooie gesealde canvas zakjes)en dat is aardig in waarde gestegen:)
Ga me ook eens verdiepen in hoe ik mijn opgebouwde pensioen eventueel al ten gelde kan maken (ben altijd in loondienst geweest), en naar eigen goeddunken en daarbij op eigen risico (hamburgers flippen op m'n 70ste), kan beleggen/investeren ipv dat incompetente oud-politici bij de fondsen dat voor mij doen danwel de Eurozone het deels opsoupeert/doorschuift naar Zuid Europa.

Russ Meyer | 19-03-13 | 20:05

Whoe een threesome met Asmodean én Supermatthijs!
Argumenten? Die helpen bij jullie niet.
Lullie vinden minfin Dijsseltroel dik in orde (SNS-fiasco geen punt dus) en dit kabinet doet het volgens U dus prima (lastenverzwaren,bezuinigen én belastingverhogingen tijdens recessie is dik in orde?).
Keer op keer ontbreekt het aan leiderschap en daadkracht, zo ook nu weer. Dat aandelen worden geconfisceerd en rekeningen mogen worden geplunderd is óók allemaal dik in orde volgens U?
I rest my case.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 20:05

@pius | 19-03-13 | 19:04

Samen met je vriendje VS heb je mooi 100 kuddo's binnen getrokken. 59+ en 41- Knap hoor.

neemjemoederindemali | 19-03-13 | 20:05

zwellever | 19-03-13 | 20:03 | + 0 -

Beetje dreigen ?

Supermatthijs | 19-03-13 | 20:04

@fail | 19-03-13 | 19:59
Misschien is er wel geen andere optie om banken falliet te laten gaan.
Heel pinlijk allemaal, maar hoe wou je anders ooit nog eens schoon schip maken?
En maar publiek kapitaal er in blijven pompen?
Tot welke prijs?
Zonder de onderliggende systeemfouten aan te pakken?
Constant naar voren vluchten?

bakoenin | 19-03-13 | 20:04

@Jimmy Mc Clure | 19-03-13 | 19:08
Omdat de rating van deze banken, door de -voorlichters- leningverstrekkers- constucteurs van holle financiële produkten en nog steeds de beoordelaars van deze produkten, tot een aantal weken geleden nog goed was.

Ven1V1d1V1c1 | 19-03-13 | 20:04

-buhbye, maak jij je kill lists maar ergens anders-

zwellever | 19-03-13 | 20:03

oplichter | 19-03-13 | 19:51 |
als die banken failliet gaan, zijn de 'spaarders' dan alles kwijt?

damnschreeuwer | 19-03-13 | 20:03

OK, Cyprus, oprotten uit de euro. Kunnen we meteen testen hoe dat nu gaat als land uit euro knikkert. Cyprus doet er toch niet toe. Kan daarna Griekenland volgen.

triasenergetica | 19-03-13 | 20:03

Nog even zo door gaan..

“Nog een halve eeuw van vrede en voorspoed is niet vanzelfsprekend. Als de euro mislukt, mislukt Europa.”
Merkel dreigde met oorlog. November 2011

"Als de euro explodeert, explodeert Europa" President Sarkozy tells a press conference at the G20 in Cannes. November 2011

Franse minister vreest voor oorlog om eurocrisis
Volgens Juppé bevindt Europa zich in een 'existentiële crisis'.
"We hebben ons de afgelopen decennia wijsgemaakt dat het gevaar voor conflicten op het continent is verdwenen, maar daar ben ik niet zo zeker van,"
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé. November 2011

,,We staan voor een verschrikkelijke keuze'', aldus Rostowski. ,,Of een massale interventie door de ECB of een catastrofe. Er bestaat het gevaar van een historische economische ramp, vergelijkbaar met de grote depressie in de jaren '30, die kan leiden tot oorlog in Europa.''
Dat zegt de Poolse minister van Financiën Rostowski. November 2011

''Wij mogen Europa niet laten vallen. De euro vormt het hart van Europa. Als de euro wordt vernietigd, gaat heel Europa in rook op."
"Als Europa in rook opgaat, bedreigt dat in de toekomst ook de vrede op ons continent''
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft vrijdag gewaarschuwd voor een mogelijk donkere toekomst van Europa. januari 2012

Juncker waarschuwt voor oorlog in Europa
'Wie denkt dat de eeuwige vraag van oorlog en vrede in Europa niet meer actueel is, zou zich hevig kunnen vergissen. De demonen zijn niet weg, zij slapen alleen maar.' Dit zegt de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker in het Duitse weekblad Der Spiegel.
'Ik vind het frappant hoezeer de verhoudingen in 2013 lijken op die 100 jaar geleden', aldus Juncker. In 1914 brak de Eerste Wereldoorlog uit. Juncker is geschrokken van de verkiezingscampagnes in Griekenland en Italië. 'Daar kwamen ressentimenten naar boven waarvan men dacht dat zij definitief verleden tijd zijn.'

Juncker maakte in zijn jaren als voorzitter van de eurogroep mee hoe Duitsland Zuid-Europese landen onder druk zette om te bezuinigen. Italiaanse en Griekse politici en burgers reageerden daarop met anti-Duitse gevoelens. Maart 2013

Actraiser | 19-03-13 | 20:02

Ach het geld in Europa is toch bijna op. Frankrijk 11% werkloosheid en Nederland voor het einde van het jaar ook 10%.. Komt allemaal goed geef die Cyprioten gewoon 17 miljard.

befke lulsema | 19-03-13 | 20:02

Duitsland heeft 141 miljard uitstaan in Cyprus.
Die laten dat echt niet gaan voor een paar miljard belastinggeld meer of minder.
En aangezien we gezellig samen zijn.

oplichter | 19-03-13 | 20:02

Het debat gaat over een verdrag wat meer dan een jaar geleden is gesloten. Bizar! Daarnaast is het verdrag al geratificeerd, want 12 van de 17 landen moeten instemmen voordat het in werking treedt. Nog een keer bizar! twitter.com/henknijboer/statuses/3140...

Strohond | 19-03-13 | 20:02

@Rommelende Onderbuik | 19-03-13 | 19:55
Juist, maar het IMF en de Europese commissie met onze Dijsselbloem chanteerden de boel ook, en die krijgen nu heel pijnlijk de deksel op de neus.

bakoenin | 19-03-13 | 20:01

"We hebben de EU zoooooooo hard nodig" denken PVDAers, VVDers & D66ers. Het mag wat kosten he ? Delen delen delen, alles naar Brussel en via Brussel naar frauderende landen en landen die hun zaken niet op orde hebben. Socialisme in het groot, maar de bodem komt in zicht en dat gaan de EU-lovers ook keihard merken.

Rest In Privacy | 19-03-13 | 20:00

pius ........ 19.16.
In uw aanmelding als nieuwe GS reaguurder, had u maar 1 spelfout. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-03-13 | 20:00

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:57 |
Je zou natuurlijk ook argumenten aan kunnen dragen waarom hij ongelijk heeft. In plaats daarvan besteed je ongeveer al je comments aan het afzeiken van zijn woorden. Als jij niet als zwakkere partij uit deze woordenstrijd wilt komen zul je echt iets meer je best moeten doen.

Asmodean | 19-03-13 | 20:00

roze_bril | 19-03-13 | 19:42 | + 1 -
waar wil je graag dat ze blijven? obligatiehouders van Nederlandse banken worden (overmatig) beschermd, van obligatiehouders van griekse banken is een offer gevraagd/geëist. In dit geval weet ik het niet.
Mijn punt is dat iedereen hier boos is over verschillende en zelfs tegenstrijdige dingen; ofwel omdat er een (klein) offer van de spaarders wordt gevraagd, ofwel omdat er Europees geld heen gaat om ervoor te zorgen dat die spaarders überhaupt nog wat van hun geld terugzien.
Kijk de reacties er maar op na. Iedereen schreeuwt zo hard dat het lijkt alsof iedereen het met elkaar eens is... maar het slaat allemaal nergens op.

fail | 19-03-13 | 19:59

Jimmy Mc Clure | 19-03-13 | 19:08 |
ten eerste omdat er geen directe noodzaak was. Ten tweede omdat je ijzer moet smeden als het heet is. En ten derde Novus ordo seclorum .

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:59

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:57 | + 0 -

Jouw definitie van onzin is dat jij het niet mee eens bent ?

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:58

Asmodean | 19-03-13 | 19:53
Dezelfde bankensector die een stresstest heeft ondergaan en daar dus als goed uitkwam.
Verder gold daar ook het depositogarantiestelsel, dus wat had die spaarder dan moeten doen?
Zeggen tegen hun eigen bank: Luister eens stropdas, de rente die je me bataald is veel te hoog, ik ga het in een ander land neerzetten waar ik minder krijg, want dit is niet eerlijk tegenover die arme Nederlanders?
Ik geef toe de wereld is een gekkenhuis, maar je kan het ook overdrijven.

bakoenin | 19-03-13 | 19:58

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:56
Bazuint maar wat U wilt heur, maar moet nu ELK comment onzin zijn?

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:57

De grootste misdadigers zitten in Brussel,of denken er nog mensen dat ze voor u aan het werk zijn.

fleurtje | 19-03-13 | 19:56

-weggejorist-

de beer van de meer | 19-03-13 | 19:56

Asmodean | 19-03-13 | 19:53 |
Jij kon daar ook sparen.

Watapatja | 19-03-13 | 19:56

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:55 | + 0 -

Oh ja, vrijheid van meningsuiting maar niet voor mij ?

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:56

Tja als de spaarders in Cyprus het niet gaan betalen dan gaat de nederlandse belastingbetaler het toch gewoon doen.
Laat Cyprus het gewoon zelf opknappen

kees1960 | 19-03-13 | 19:56

oplichter | 19-03-13 | 19:51
En daarmee noem je direct het belangrijkste argument tegen ESM en de ECB-bazooka en in het verlengde daarvan de euro. Nee nee, zeiden de eurofielen: we gaan eisen stellen qua begrotingsbeleid. En wat nou als men zich niet aan die eisen houdt? Boetes? Het is 1 grote Catch-22.

Moishe Pipik | 19-03-13 | 19:56

Watapatja | 19-03-13 | 19:46 |
dat verschil is er alleen voor mensen die niet kunnen rekenen.
De rest weet wel beter.

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:55

@bakoenin: De Cypriotische minister van Financiën Michalis Sarris is in Moskou.
.
Pure chantage. Laat die zuidelijke EU-landen maar lekker een Maffia Unie vormen met roebels als munteenheid.

Rommelende Onderbuik | 19-03-13 | 19:55

Nou ja Dijsselbloem, leuk geprobeerd, die roofoverval op zo'n corrupt zuidelijk land. Maar goed, in het Zuiden werden ze lid van de Europese Unie zodat WIJ voortaan hun belasting gaan betalen. Dat is zo afgesproken met Brussel.

Dus, zal ik mijn spaarpot alvast maar legen, omdat ik toch niet zo snel een hakmes zal pakken of je onder de guillotine ga leggen?
(denk je)

Je kan de mensen ook dwingen, daar zijn ze in Brussel lekker mee bezig.

Jan Passant mk2 | 19-03-13 | 19:55

Slipsnifter | 19-03-13 | 19:53 |
Ja, wat is de wereld toch simpel hè. PvdA is slecht. Niet PvdA = goed. Heerlijk lijkt me dat om zo te kunnen denken!

Asmodean | 19-03-13 | 19:55

Slipsnifter | 19-03-13 | 19:53 | + 0 -

Juist, dat ze hier de schuld van alles gaan krijgen, dat weet je dan.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:55

Beste guurders, kan iemand mijn linkerbalflap optillen en Supermatthijs er een peervijg mee geven?
Hij praat sproeipeop namelijk.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:55

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:44 |
Zeer treurig inderdaad. Dat de cypriotische spaarders veel hogere rentepercentages ontvangen dan wij in Nederland wordt voor het gemak ook maar even vergeten. Het is niet alsof de spaarders daar zelf niet geprofiteerd hebben van de bankensector.

Asmodean | 19-03-13 | 19:53

Tja, pvda..
Dan weet je al meer dan genoeg..

Slipsnifter | 19-03-13 | 19:53

In de televaag stond dat Dijsselbloem zei dat spaargeld jatten a la Cyprus door de overheid nergens anders zou gebeuren. Jeroen, mag ik je in de ballen trappen als je binnen 5 jaar ongelijk hebt gekregen? Durf je daar dan 'ja' op te zeggen?

je postbode | 19-03-13 | 19:53

nietzofotograferen | 19-03-13 | 19:48 | + 0

Nee hoor.
Ik kwam hem aanvankelijk tegen in een Italiaanse krant. Een rellerig pro-Berlusconi blaadje, maar toch.

www.liberoquotidiano.it/news/esteri/12...

Generaal Tapioca | 19-03-13 | 19:53

roze_bril | 19-03-13 | 19:42
Dat is direct al afgeschoten: "Volgens Schäuble heeft de Cypriotische regering een plan afgewezen om aandeelhouders en schuldeisers van banken te laten bloeden. Omdat de eurolanden niet meer dan 10 miljard euro in de redding van de eilandstaat wilden steken, moest het geld wel ergens anders vandaan worden gehaald, zei de Duitse bewindsman."

www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldenc...

Zou moreel het enige juiste zijn, risico lopen werkt van twee kanten. Maar ik snap wel waarom een premier de aandeelhouders uit de wind houdt. Er moeten nog heel wat schulden gefinancierd worden immers.

Moishe Pipik | 19-03-13 | 19:53

Op een dag weet je het je wordt politicus.

Andersom dag | 19-03-13 | 19:53

Kijken of Dijsseldrol zich nu wel laat chanteren. Rusland meer invloed of toch door de knieën en nog meer van onze pensioen- en spaargelden naar het zuiden?

Rommelende Onderbuik | 19-03-13 | 19:52

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:44 | + 2 -

Ja zover zijn we hier al. We betalen liever zelf dan dat iemand van de Pvda eigenlijk gewoon gelijk heeft. GeenStijl, gekker moet het niet worden.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:52

@nietzofotograferen:
ghehe... zoiets:
"Alex Jones here with an incredible story"...
zegt de krakende KentuckyFried presentatort.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:51

@damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:44
-
Inderdaad, wij gaan betalen. Cyprus kan niet failliet. Onmogelijk. Want dan draaien we ook voor de kosten op.
Tenzij ze vrijwillig de EU verlaten. Wat ze op dit moment echt niet gaan doen.
Ze hebben ons in de tang. En weten dat.
Next.

oplichter | 19-03-13 | 19:51

Rusland is gretig, en heeft Cyprus in de tang.
Doet Cyprus moeilijk dan trekken ze alsnog hun geld weg en dan helpen die 17 miljard echt niet meer laat staan 10 miljard.
Maar in ruil voor wat lucratieve contracten voor Gazprom zal de Rus best wel bereid zijn om die banken te herkapitaliseren, 17 miljard is ook voor Rusland een schijntje.
Daar zal de Turk niet zo blij mee zijn, immers die heeft ook al een begerig oog op de gasvelden laten vallen.
Dus al met al een prachtig scenario wat er aan zit komen met allemaal boze lieden.
Misschien was het toch handiger geweest om die 17 miljard maar in totaliteit te lenen aan die falliete boedel daar, als je het dan zo belangrijk vind om ze in de Euro te houden.
Nu ben je alle controle kwijt.
Over 2 dagen zit de Cypriotische regeringsleider in Moskou...

bakoenin | 19-03-13 | 19:51

Leek mij toch wel een aardige methode om belastingmijders mee te laten betalen.

Islamofiel | 19-03-13 | 19:50

Lees dit ........ belangrijk .....

ik heb dit eerder meegemaakt in Argentinie . BANKEN ing abn amro bbva francais citibank in 2001 bevroren alle tegoeden van hun clientele. dollars werden vervangen voor pesos. dito gaat gebeuren in europa . Je euros worden of vervangen door een andere munteenheid en je verliest je tegoeden , haal alles weg , zet alles om in fysiek goud en zilver , verkoop je huis ga huren , en als daarna de huizenmarkt instort koop je een niuw huis voor noppes .... believe me.

el che | 19-03-13 | 19:50

@Watapatja | 19-03-13 | 19:46 |

Je maakt me sprakeloos.

roze_bril | 19-03-13 | 19:50

@Fail | 19:40
De oplossing zou simpel kunnen zijn. Laat de bank failliet gaan en keer de gedupeerde rekeninghouders van rijkswege hun tot 100.000 euro gegarandeerde spaargeld uit. Dat scheelt in elk geval een heleboel miljarden aan bonussen voor de zogeheten 'bankbestuurders'.

hatari | 19-03-13 | 19:50

Als de minfin in de tweede kamer zegt dat we dit maar een keer doen, er geen besmettingsgevaar is en we ons dus echt geen zorgen hoeven te maken weten we dat het echt HELEMAAL MIS IS!!

*zich super veel zorgen doen maakt*

Dikke lul, drie bier | 19-03-13 | 19:50

Duidelijk signaal aan Dijsselbloem cs.

Canis Spurcus | 19-03-13 | 19:49

ze gaan uit de eurozone stappen, rusland gaat die 17 miljard ophoesten, maar wel op basis van quid pro quo.

aadje82 | 19-03-13 | 19:48

Generaal Tapioca | 19-03-13 | 19:43 | + -1
Infowars? Heb je je Aluhoedje op?

nietzofotograferen | 19-03-13 | 19:48

Parsons | 19-03-13 | 19:42 | + 0 -

Dat maak jij natuurlijk niet uit. De waarheid wil niet iedereen horen maar daar zit ik niet mee hoor.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:47

Onno4280 | 19-03-13 | 19:32 |
Wat een ongelooflijke baggervergelijking. Dat geld gaat niet naar de EU. Dat geld blijft in Cyprus om het eigen land te redden van de ondergang. De Cyprioten zouden de heffing dus niet betalen aan de EU, maar om het faillissement van het eigen land te voorkomen. Dat is nodig omdat er gigantische risico's zijn genomen in de bankensector, waar de spaarders ook enorm van geprofiteerd hebben met enorme rentes. En overigens, 6,75% van 20.000 euro is 1350 euro, geen 6000.

Asmodean | 19-03-13 | 19:47

Het is over en voorbij. De totale faal van het kapitalisme en de bijbehorende hebberigheid van de bankensector die zonder enige vorm van toezicht de wereld in een totaal anarchie hebben gestort heeft een gezicht gekregen in onze minfin en zijn EUSSR kornuiten. We denderen met volle snelheid op een afgrond af met kapotte remmen maar met een hele lange aanloop zodat we kunnen genieten van het uitzicht. Enjoy...... for it will be the last we will see.....

Dhr. W. Anhoop | 19-03-13 | 19:46

Mensen maken jullie niet druk. Het is allemaal onderdeel van het pokerspel. Je gaat toch niet all in in je eerste hand? Dus daarom ga ik mezelf niet om ergeren. Morgen zul je zien dat ze een akkoord morgen binnen halen en Dijselbloem op de knie naar de cyprioten gaat om vergiffenis te vragen voor de geleden stress. En kunnen we weer 18 miljard dokken voor de russen en arme cyprioten.

Waarbenik? | 19-03-13 | 19:46

nos.nl/teletekst/#116_01

Met een staalhard gezicht!
Mogen we je hier over 2 weken ff aan herinneren...?

Devils smile | 19-03-13 | 19:46

roze_bril | 19-03-13 | 19:43 |
Inflatie schrijven ze niet van mijn rekening af, substantieel verschil.

Watapatja | 19-03-13 | 19:46

Op zich niet zo vreemd dat je met zo weinig verzet tegen je neuk-het-volk politiek overmoedig begint te worden en besluit hé waarom moeilijk doen met heffingen en belastingen of nog moeilijker, bezuinigingen, als we ook gewoon het geld van mensen hun spaarrekening kunnen halen?!

panadol | 19-03-13 | 19:46

Wat menigeen nog steeds niet tot zich door laat dringen is dat hier een levensgevaarlijk precedent is geschapen.

En dat dit is losgelaten op een gecontroleerde kleine groep.

We worden klaargestoomd voor de roof van onze pensioenen en overige spaargelden.

Maar blijf vooral de kop in het zand steken en blaten over 0,2% van de EUSSR en die 6 miljard.

Wouter Bos verbrandde een veelvoud daarvan in een weekend.

Parsons | 19-03-13 | 19:46

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:23
Het schept een precedent.Denk daar eens over na. Verder zullen veel mensen niet in een EU land willen sparen dus gaat er nog meer geld naar bijvoorbeeld Zwitserland.

miko | 19-03-13 | 19:45

- Edit: Ja ja je punt is gemaakt. Acht keer of zo -

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:44

fail | 19-03-13 | 19:40 | + 1 -
de banken vallen toch om als de beurzen opgaan. dit wordt wanordelijk default van sjipro.

ganzo | 19-03-13 | 19:44

Als diehard fan van de Partij voor de Dieren zal ik maar achterwege laten dat mijn vertegenwoordigers vanavond schitteren door afwezigheid.

Strohond | 19-03-13 | 19:44

@Watapatja | 19-03-13 | 19:41 |

Nou, het komt op hetzelfde neer: je kunt er minder mee doen.

roze_bril | 19-03-13 | 19:43

Is dit eindelijk het begin van het einde voor die k*t EU?
Ik hoop het van harte!
Laten ze alsjeblieft zo snel mogelijk de stekker uit dit bijna overleden gedrocht trekken!
Ben trouwens blij dat ik met Amerikaanse dollars betaald krijg. Hoe harder die f*cking Euro zakt, hoe liever ik het heb!

Devils smile | 19-03-13 | 19:43

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:14
Zegt de man die waarschijnlijk geen dubbeltje gespaard heeft.

miko | 19-03-13 | 19:43

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06
Domste reactie van de draad.

Ook wat waard.

Dank voor de OLO!

Parsons | 19-03-13 | 19:42

fail | 19-03-13 | 19:40 |
Tot 100.000 is gedekt.

Watapatja | 19-03-13 | 19:42

@likmegaties | 19-03-13 | 19:04
Uiteraard en met een mega inflatie een dezer dagen.

miko | 19-03-13 | 19:42

@fail | 19-03-13 | 19:40 |

Waar zijn de obligatiehouders gebleven in jouw verhaal?

roze_bril | 19-03-13 | 19:42

roze_bril | 19-03-13 | 19:32 |
Inflatie bepaalt wat ik met mijn geld kan doen, de cijfertjes op mijn rekening blijven hetzelfde.

Watapatja | 19-03-13 | 19:41

Iemand moet de redding van die bank betalen. In Griekenland deed de EU het en was het niet goed volgens de reaguurders hier. Nu betalen de spaarders mee aan de bailout en is het nog steeds niet goed.
Het enige andere alternatief zou zijn om de bank failliet te laten gaan, waarna de spaarders 100% van hun inleg kwijt zouden zijn, ipv 5-10%
... maar het is natuurlijk makkelijker om de feiten te negeren en iedereen voor corrupt uit te maken.

fail | 19-03-13 | 19:40

@Ven1V1d1V1c1 | 19-03-13 | 19:38

Die hebben hun bankrun er al twee jaar op zitten. Om je vraag te beantwoorden: Niets dus.

pius | 19-03-13 | 19:39

Zoals het oude wijze spreekwoord zegt "als de banken vallen gaat de prijs van sokken omhoog"

in de hinterklappe | 19-03-13 | 19:39

En nog iets: de Cyprioten mogen kiezen:
1) Alles kwijt
2) Behoud 94% van je tegoed
3) 100% behouden en de rekening naar Noord-Europa
.
Drie keer raden ...

appelboor | 19-03-13 | 19:39

DWDD behandelt de invasie van Irak gebaseerd op een verkeerde aanname dat er massavernietigingswapens aanwezig waren.

Lekker actueel, lekker verschillig over de huidige economische toestand.

Als er een revolutie komt kan de VARA en NPO kliek als eerste naar de guillotine.

Andre1972 | 19-03-13 | 19:38

De nederlander is gegijzeld door de koopsubsidie, die overigens rechtstreeks naar de banken vloeit. En ook betaald wordt door zij die geen subsidie ontvangen.
De banken moeten gewoon kost wat kost overeind gehouden worden.
De banken worden zelfs als economische sector gezien terwijl ze niks produceren maar leven van schulden.

oplichter | 19-03-13 | 19:38

What about die puissant rijke Griekse reders en andere grootbezitters?

Ven1V1d1V1c1 | 19-03-13 | 19:38

Een fatsoenlijke overheid zou zelf spaargeld opgebouwd hebben om aan te komen als nodig, maar ja.....
Graaien in de pensioenpotten en nu zelfs spaarpotten van de basis waar zij voor (en door duidelijk!) bestaan.... grenzenloos schandalig!

Grenzenloos. Letterlijk en figuurlijk.

Treurig varken | 19-03-13 | 19:38

Middelvinger vanuit Cyprus, dahaag Russische knaken.

Jackanders | 19-03-13 | 19:37

Het nieuwe motto: We proberen maar wat en zien wel wat er dan gebeurt.

The_Black_Knight | 19-03-13 | 19:37

Even een punt van kritiek naar de PVV:
Geert heeft vorige week geroepen dat de PVV per direct gaat protesteren tegen dit kabinet en de macht van de EU.

Dit live debat gaat over meer macht naar de EU en er zitten welgeteld 1 PVV-ers.
Ik weet dat dit gebruik is bij dit soort kansloze debatjes. (Want ook de Dijsselblom zit er voor spek en bonen bij en gaat toch het beleid van dit kabinet/Brussel uitvoeren. Fuck de oppositie en het volk, u weet toch.)
Maar het zou het een mooi signaal zijn naar de kamer en de stemmers als daar alle PVV-ers zaten. Om te laten zien dat er iets mis is, om betrokkenheid te tonen en een gegarandeerd persmoment te scoren.
Gemiste kans Geert...

Pastor Sippenhaft | 19-03-13 | 19:37

Cyprus droeg bij aan de bailout van Griekenland. Nu moet het zelf een bailout krijgen vanwege te weinig geld. Want dat is deels naar Griekenland. Oh, sweet irony.

SamKoeman | 19-03-13 | 19:37

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:31 |
Je overziet totaal de consequenties niet, dit kan een bankrun in meerdere landen veroorzaken. Geld op mijn legale bankrekening is van mij, tenzij crimineel verkregen of wanneer ik de belastingen ontduik.

Maar de PvdA blinkt nou eenmaal uit in het verleggen van definities. Werken met behoud van uitkering komt ook van hun. Werk is tegen een salaris, heel eenvoudig. De rest is vrijwilligerswerk.

Watapatja | 19-03-13 | 19:36

cyprus stapt uit de euro let maar op.

ganzo | 19-03-13 | 19:36

Nu heb ik sokken in de uitverkoop.
Echt voor weinig en past echt veel in, er dan op lopen valt niet helemaal mee maar je kan ook niet alles hebben.

in de hinterklappe | 19-03-13 | 19:36

KutPvdA

Crak-ho | 19-03-13 | 19:35

GS doe een geertje. Geen enkele interesse, ooit, in Cyprus.
Nu het tranen trekken doet ineens hot.

Skunk57 | 19-03-13 | 19:34

Even voor de duidelijkheid: Cyprus heeft niet eens geld om zelf het eigen depositogarantiestelstel overeind te houden. Failliete boedel dus.
.
Ik ben blij wij dat geld mogen gaan betalen. NOT.

appelboor | 19-03-13 | 19:34

@Sardonicus | 19-03-13 | 19:32
Goed bezig! Zal ik de kippen vast plukken en wat pek gaan inslaan?

Humpf | 19-03-13 | 19:34

En ongenuanceerde rant van GS tegen Dijsselbloem en EU gaat maar door... hoeveel rente werd er betaald op spaargeld in Cyprus en hoeveel vermogensrendementheffing betaalden de spaarders daar? Stel eens paar simpele vragen, want jullie hier schrijven is gebaseerd op totale achterlijkheid. Nooit gedacht dat jullie zo stompzinnig waren.
Heet nieuws, mooier nog, die kut-Cyprioten gaan liever falliet, en ik vind het prima, optiefen met die uitvreters, geen cent meer daarnaar toe.

Rest In Privacy | 19-03-13 | 19:34

"Jeroen poep aan de poen".

Shareholder II | 19-03-13 | 19:33

Gaat na het NEE dan nu eindelijk eens een stel banken failliet? Dat zou pas het vertrouwen herstellen.

Red mij niet | 19-03-13 | 19:33

cyprioten hebben ballen!

aadje82 | 19-03-13 | 19:33

@Van Rossem
Het is niet een plan van Dijsselbloem, hij is hooguit de voorzitter van een commissie. Het plan komt van de Cyprioten zelf, omdat Duitsland heeft gezegd dat ze zelf een bedrag moeten bijleggen willen ze EU steun ontvangen. Dat het dan via de banken gaat is een voorstel van Cyprus zelf. Er is al gezegd dat als ze op een andere manier financiering vinden dat het dan ook prima is. (bovendien doet Dijsselbloem ook maar gewoon wat hem wordt opgedragen door het IMF )

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:33

Echt totaal schandalig. Probeer je voor te stellen dat je na een leven hard werken op de tomatenplantage twintigduizend euro hebt gespaard. Dan wil je dat van de bank halen om je huis te verbouwen en een reis naar het huwelijk van je dochter in de VS te maken. Dan komt dus Dijsel-lul naast je bij het loket staan en zegt, nou Stavros, dat is wel leuk en aardig dat jij al dat geld hebt gespaard, maar als je het wil gebruiken moet je wel eerst even zesduizend aftikken bij mij zodat ik dat weg kan kruien naar Bodemloze Put Brussel. Ik zou hem een paar minuten onder water houden en daarna helemaal volstouwen met tomatenconserven.

Onno4280 | 19-03-13 | 19:32

Tja. Cyprus is tegen. Wie had verwacht?
.
Stap 2: Europa (lees: Noord-Europa) betaalt alles. Cyprus blij.
.
Gaat nu die hele Euro ten onder aan één kuteilandje? Het kan niet symbolischer.

appelboor | 19-03-13 | 19:32

@damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:27 Waar slaat dat nou op?
Alsof u en ik persoonlijk verantwoordelijk zijn voor deze puinhopen!?
De Cyprioten ook niet!

Wibocri's hier en daar en overal. ( in de EU )

Treurig varken | 19-03-13 | 19:32

Schitterend is de -volledig terechte- kritiek van OpperDuitser minfin Wolfgang Schaeuble over de manier van het oproepen tot een vergadering:
Knul Dijsselplop TWITTERDE dat er vrijdagavond een vergadering zou plaatsvinden.
Nou, dat moet je vooral bij een hoge Duitse pief doen, heb je het voor altijd verpest. Dit geeft al aan dat Jeroen absoluut niet capabel is, echt.echt.echt.echt.niet.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:32

*slijpt de hooivork en steekt de fakkel alvast aan*

Sardonicus | 19-03-13 | 19:32

@Watapatja | 19-03-13 | 19:27 |

Dus ook geen inflatie?

roze_bril | 19-03-13 | 19:32

Onderzoek naar de SNS zal juist niet doorgaan omdat het vooral blootlegt de schaamteloze manier waarop machts- en geldbeluste mensen zonder scrupules zich konden uitleven in hun hobby (speculeren met "others people money") en daarmee het eveneens het falen van DNB/Wellink als flapdrol toezichthouder. Als de gewone burger teveel inzicht krijgt in dit wereldje van 'ons kent ons' bankers, politici, vastgoedjongens, corporatiedirecteruren, etc. dan krijgen we een burgeropstand en is ook het sprookje van de goede PvdApolitici voor altijd en eeuwig uit.

ad melkert | 19-03-13 | 19:31

Zou Jeroen nog ergens aan de bak komen na zijn politieke -carrière- emplooi?

Tim Grimback | 19-03-13 | 19:31

Watapatja | 19-03-13 | 19:27 | + 0 -

Dan had de EU (wij dus) het allemaal op moeten hoesten en waren ze hier daarover tekeer gegaan. Cyprus heeft het namelijk niet. Gewoon onredelijk gelul van mensen die er de ballen niet van snappen. En van dat "spaargeld" moeten ze toch betalen want de EU stelde dat als voorwaarde. Anders hadden ze gewoon niks gekregen.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:31

En straks liegt Rutte weer iets over de hypotheekrenteaftrek en belooft een fictive 1000 euro en hoppeteetje iedereen weer VVD.
Zo is den Ollander.

oplichter | 19-03-13 | 19:29

@Jimmy Mc Clure | 19-03-13 | 19:08 Jawel.Als al die puinzooi in ene keer over de EU-burgert zou worden uitgestrooid dan was het meteen al gedaan met die EU.
Moet stukje bij beetje zodat we er al wat aan gewend zijn.

Treurig varken | 19-03-13 | 19:29

Overigens veelzeggend dat de EU een landbouweconoom deze plek heeft toegewezen. Te bedenken wat de EU zou kunnen besparen door landbouwbeleid te hervormen.

Not Muhammad | 19-03-13 | 19:28

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:23
Als ze al betalen, dan is een dag later al dat virtuele geld verdwenen richting ergens buiten Europa.
Het blijft wel Maffia natuurlijk.
Instorten gaat het, hoe dan ook.

Jackanders | 19-03-13 | 19:28

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:23 |
Spaargeld zegt genoeg, daar blijf je met je poten af. Is geen verder argument voor nodig.

Watapatja | 19-03-13 | 19:27

-weggejorist-

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:27

Hulde Van Rossum.

lanexxx | 19-03-13 | 19:27

*ruilt g in voor t.."ruggegraatloze".
Pff Sjors is te druk met de afwas.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:27

Vandaag op BNR. De vaste beloning van de bankiers is gestegen omdat de bonussen gedaald zijn.
Zo komen we er samen wel uit.

oplichter | 19-03-13 | 19:26

Hey Chatboy toppie stukkie van jou!
DIKKE PLUIM..!!

Zie hier van chatboy,

Tuurlijk is Jeroen een Totale Lul, duh. Heb je dat zelf uitgevonden, van Rossem?
Weet je wie een grotere lul is? De burger die niet in actie komt maar alleen op internet zijn woede uit (inclusief ikzelf). De burger die wéét dat hij beroofd wordt en nog steeds een oplossing uit Den Haag of Brussel verwacht. Zolang wij geen weerstand bieden, zullen zij doorgaan.

Potjepoep | 19-03-13 | 19:26

Reuters is niet de enige die Dijsseldrol te licht en inadequaat vindt. Wanneer zijn wij Nederlanders begonnen met het produceren van deze ruggegraagloze politici? Ze komen toch echt uit de Nederlandse samenleving.. of worden ze ergons gekweekt? Mijn hemel,wat een drama!

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:25

Om de tweet van Hans de Geus nog maar eens te herhalen of dit in Nederland ook kon gebeuren:
"Cyprus gelukkig totaal anders dan NL situatie: overbanked, belastinghaven, instabiel parlement, ex-bubble, krimp..."

roze_bril | 19-03-13 | 19:25

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06 |
Wat voor Dijsselbloem geldt, geldt ook voor jou!

lanexxx | 19-03-13 | 19:24

Vergeet niet dat 'de lul' een pact heeft gesloten met een andere 'lul' dito met bril die dit alles mogelijk maakt! Die laatste met zijn vrijheidspartijtje dekt toch zo'n groot gedeelte van de achterban waar dit bloggie zijn bestaan aan dankt en nog steeds. Dijsseltje is een dankbaar poppetje in het grote spel van die zure rechtse regeerders die het echt niet veel beter doen dan iedereen onder zich de nek om te draaien om er zelf beter van te worden!

Linksensomsrechts | 19-03-13 | 19:23

De Partij van de Afbraak gaat het neo-liberalisme nog groot maken.
Dit gaat zelfs Mark's verwachting te boven.

oplichter | 19-03-13 | 19:23

Watapatja | 19-03-13 | 19:19 | + 0 -

Dijsselbloem heeft het ongeacht partijbelangen gewoon heel goed gedaan. Die maffia- russen betalen nu ook mee en geld gaat het Cyprus toch kosten. Maar garant staan voor die tegoeden was pas echt stom geweest. Argumenten mannetje ! Kom daar eens mee ipv. je holle praatjes.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:23

In Ijsland is hetzelfde gedaan tentijde van Icesafe. Toen was het stil in Nederland, want de Ijslanders moesten maar bloeden voor de foute beleggingen van Nederlandse gemeentes. Hoe hypocriet...
Zelfde situatie in Argentinie, ook daar is een bijdrage gevraagd via de banken om de financiele crisis op te lossen 10 jaar geleden.

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:22

@fredflange | 19-03-13 | 19:09
Europa had harde eisen moeten stellen aan de toetreding tot de monetaire unie en Europa zelf. Er zijn zwakke broeders binnen gehaald waarvoor alle Europese landen moeten bloeden en daarmee is Europa haar eigen graf aan het graven, het is zo sterk als de zwakste schakel.
En met betrekking tot dat laatste, daar zijn er nu te veel van.

lion@night | 19-03-13 | 19:21

Elk land is nu als de dood dat een deel van hun geld gepikt wordt. Kunnen we niet alsnog wat pikken van de belastingontduikende grieken? En als we toch bezig zijn.... van alle graaiende bankmanagers en bestuurders?

SterrenStof | 19-03-13 | 19:20

Gefeliciteerd dijsselbloem,ook jij mag nu naar de bilderberg conferentie.

dolffie | 19-03-13 | 19:20

@in de hinterklappe. Je mag de mijne wel lenen.

SkaiMundo | 19-03-13 | 19:20

@witwas | 19-03-13 | 19:12
De afbraak van dit EU-gedrocht moet toch ergens beginnen.
Recht zo die gaat zou ik zeggen.
Gaat het allemaal wat vlotter.

Jackanders | 19-03-13 | 19:19

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:16 |
Het ergste is dat hij tegen beter weten in alles goed praat van die roverpartij. Triest, zo'n blinde adoratie waar je je eigen denkvermogen inlevert.

Watapatja | 19-03-13 | 19:19

De euro is een soort maffia, we weten dat nog niet.
Merendeel wordt bepaald door Goldman-Sachs, ik zal niet vertelen uit welk land dat komt.
De kern is door banken te laten klappen een uni-bank te krijgen; alle banken komen onder bewind. En dat is het doel van de maffiosie van de eu: centrale contole.
Mark my words.

sTiRf | 19-03-13 | 19:19

Het begint nu echt eng te worden.

ja,diedus! | 19-03-13 | 19:18

-weggejorist-

chatboy16 | 19-03-13 | 19:18

"We doen dit maar één keer", totdat ze het nog een keer doen, en nog een keer, en nog een keer. Het signaal is duidelijk: je spaargeld is niet veilig in de EU.

Zzzzooooffff | 19-03-13 | 19:18

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 19-03-13 | 19:17

@rechtvaardigerechter | 19-03-13 | 19:14

Dat kabinet wat ons naar de huidige puinzooi heeft gekleid. Naar de puinhopen van Laars.

Dat kabinet?

pius | 19-03-13 | 19:16

@Watapatja+Witwas: "Re-Supermatthijs".
Heren, Matthijsje begrijpt net als z'n partijtje geen snars van financiën. Echt kwalijk neem ik het thijs niet, wel Dijs en de zijnen.

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:16

Op die plek werd, dat wisten we ver van tevoren al, geen zelfstandig denkend economische mastodont gewenst. Liever een volgzaam persoon, gedecoreerd met mooie titels en functies.
Wat betreft het stukje over de Russen. Iets is fout of niet fout. Het wordt niet minder erg of te vergoelijken omdat hetzelfde elders ook geschiedt. Dat maakt per saldo niets uit.

Not Muhammad | 19-03-13 | 19:16

Waarom doet iedereen of dit nieuw is? Ze zijn als een tijdje de pensioenfondsen, waar in principe gewoon je zuur verdiende geld in zit, aan het leegroven. Alleen in Nederland zijn we het al gewend.

Jackie Chiles | 19-03-13 | 19:16

Hoho, Europa heeft anders wel de Nobelprijs voor tegen de Vrede eerlijk gewonnen

orca | 19-03-13 | 19:15

En dan te bedenken dat er nog een kabinet had kunnen zitten met de hier alom bejubelde anti EU gedoogpartner. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-03-13 | 19:14

Goed verhaal van Rossum... u raakt de spijker aardig op z'n kop.
Het is natuurlijk flauwekul en ook geen hond gelooft dat dit gedoe alleen voor Cyprus van toepassing is...
De ''Vertrouwensgeest''is nu helemaal uit de fles en ik moet nog zien dat de euro de verkiezingen van Merkel in september gaat halen;de euro zakt bij de valuta steeds verder weg.

pielewaaier | 19-03-13 | 19:14

Wat weet Jeroen nou? Nederland heeft zich weer eens voor het karretje laten spannen van Brussel en Jeroen heeft zich voor het karretje laten spannen van dit eurofiele kabinet. Hij wordt gewoon geslachtofferd. De man weet niets van financiën in NL, laat staan dat hij capabel is om de Euro te redden. Jeroen is een lul, maar ook dé lul. Collateral Damage bij de val van de euro de EU.

RIP Jeroen, RIP Rutte 2, RIP EU, RIP euro en lang leve Nederland!

Pastor Sippenhaft | 19-03-13 | 19:14

Watapatja | 19-03-13 | 19:10 | + 0 -

Het is simpel, ze moeten toch betalen of dit nu zo gaat of via de belastingen. Dijsselbloem heeft dit heel goed gedaan.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:14

-weggejorist en opgerot-

damnschreeuwer | 19-03-13 | 19:14

@witwas | 19-03-13 | 19:12

Goed punt.

pius | 19-03-13 | 19:14

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06

Ik ben het helemaal met je eens: ook op Cypres heeft men decennialang zelf op corruptici gestemd, waaronder ook op de huidige die dit allemaal mede mogelijk maken.

Ook de Cypriotische bevolking heeft dit, net als de Nederlandse bevolking, zelf gewild.

ZKH EénOog | 19-03-13 | 19:13

Europa en alles daaromheen kunnen we in 2 woorden samenvatten:

Europa zuigt.

lion@night | 19-03-13 | 19:13

Waarom doen we alsof het hier eventueel misschien in de toekomst ooit ook zou kunnen voorkomen?
Hier gebeurt het nu reeds precies hetzelfde. Slechts één verschil, hier worden we bestolen voordat het geld de spaarrekening kan bereiken.
-
Doordat we hier niet het gevoel hebben dat we de inkomsten ooit in bezit hebben gehad, staan we nog niet op onze achterste benen. Maar vooralsnog zijn de loonslaven in cyprus met hun lage inkomstenbelasting een stuk beter uit.

Mister Crabs | 19-03-13 | 19:13

En volgens die Reuters link was het de Cypriotische president zelf die wilde dat alle spaarders mee zouden betalen, in plaats van alleen de hele rijken. Waarschijnlijk omdat hij bang was voor de Russen.

fredflange | 19-03-13 | 19:12

Ach ja hij wou zo graag klimmen maar nu is de hete aardappel in zijn schhot geland. Veel plezier met je salaris Dijsselbloem ik denk dat het niet genoeg zal zijn.

Kets22 | 19-03-13 | 19:12

@Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06 Dus om 6 miljard te besparen ontketen je een bankrun zodat Cyprus straks 70 miljard nodig heeft. Met daarbij het risico dat het ook in Spanje en Italië mis gaat. Wie dat een goed idee vindt heeft ze niet allemaal op een rijtje

witwas | 19-03-13 | 19:12

Landbouweconoom met 0% relevante werkervaring op één van de belangrijkste posities van het politieke spectrum, mensen. Als dat uw vertrouwen in de politiek niet terugwint, weet ik het ook niet meer.

Ruskin | 19-03-13 | 19:11

Is er nog iemand hier die blij is met de Evil Union?

Dijsselbloem is een naar mannetje met zijn eeuwige Pokerface. PVDA-ers die altijd hun mond vol hebben van sociaal. Hoe sociaal is het om mensen die wat geld gespaard hebben en dat eerlijk hebben verdiend de rekening van een stel graaiers bij banken te laten betalen. Wat voor keuze hebben ze gehad. Man man, ik ben zo vreselijk klaar met dat hele gedoe met die Euro en Brusselse communisten!

doskabouter | 19-03-13 | 19:11

--Maar zelfs dan zouden de Eurobaasje het nog voor elkaar krijgen om de rokende puinhopen van Europa te bestijgen, rond te kijken, en te verzuchten dat het volk het Europese ideaal helaas heeft laten mislukken.--
Je zou ze toch afschieten, hè? Helaas is het onschuldig verwoorden van je lichter-dan-lucht dagdromen al genoeg om je op de lijst van staatsgevaarlijken te krijgen. Weblog weg, internetprovider weg, vrouw en kinderen weg, het recht om je uitgeknepen geldje op te nemen bij de bank weg.

dedeurs | 19-03-13 | 19:10

Eigenlijk is dit het best mogelijke nieuws.
Denk daar maar eens over na.

*Bakkie pleuris inschenkt*

Jackanders | 19-03-13 | 19:10

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06 |
Een spaarder die zijn zaken niet op orde heeft. Doe je best, lul recht wat krom is in je blinde verering.

Watapatja | 19-03-13 | 19:10

Volgens mij is Cyprus een democratie. De mensen daar hebben, net als in Nederland, zelf op hun regering gestemd. Vervolgens maakt die regering er een zooitje van, het land gaat bijna failliet en Europa moet bijspringen. Europa zegt: okay, maar dan moeten de Cyprioten zelf ook betalen.
Wat is daar eigenlijk zo vreemd aan. Ik heb mijn spaargeld bij de Rabobank staan voor minder dan 2% rente. Is dat niet ook een soort van betalen aan deze crisis?

fredflange | 19-03-13 | 19:09

Als die lul zo doorgaat,is er straks geen enkel europeees land wat nederland niet uitkotst.

En ja ook ik wil terug naar de gulden,en nog liever ook de grenzen dicht en weer gewoon een werkvergunning aanvragen.

granmove | 19-03-13 | 19:09

Elk verstandig mens -behalve Supermatthijs- kan nu niet anders concluderen dat deze PVDA-amoebe zo snel als mogelijk het veld moet ruimen. Dé allerslechtste finmin EVER !

Sjors_Carlin | 19-03-13 | 19:08

Kan iemand mij uitleggen waarom Cyprus tijdens het begin van de kredietcrisis niet gelijk is aangepakt ?

Jimmy Mc Clure | 19-03-13 | 19:08

Het gedachtegoed van de PvdA goes international. Idealisme leidt uiteindelijk altijd tot tirannie.

postmodernismisdead | 19-03-13 | 19:08

Marionetje werd gestreeld met een mooie Brusselse post terwijl hij nog niets, NIETS, betekend had.

Marionetje kreeg er een klein stijfje van.

Marionetje liet zich in zijn aangestreelde grootheidswaanzin verleiden een heel volk te plunderen van hun zuurverdiende spaarcentjes.

Marionetje is dalijk als één van de eersten de lul, of ie nou wel of niet (te laat) doorheeft, dat ie gewoon voor een vuig karretje gespannen is.

Ik zeg: lekker voor hem. Draait hard, he, die banencarrousel?

ZKH EénOog | 19-03-13 | 19:08

Ook een nieuwe, scheefautorijden uw salaris is te hoog voor die toyota aygo, dubbele wegenbelasting.

Watapatja | 19-03-13 | 19:07

Witwassende Russische maffiosi met voorkennis over deze vordering tegenover deze gijzeling van het spaargeld van de burger?

Mijn beeld van bankiers/politici wederom bevestigd.

Ven1V1d1V1c1 | 19-03-13 | 19:06

En het kan hier ook zomaar gebeuren dus. Zeker nu deze incapabele lapschwanz onze MinFin is. Sterker nog, er zijn blijkbaar politici, waaronder Liesbeth van Tongeren, die dit al aanmoedigen! Ordinaire diefstal, dat is het. Ik spuug op de EU-organen die achter dit belachelijk idee zitten.

Sowieso_21 | 19-03-13 | 19:06

Geestig dat blijkbaar niemand er ook maar iets van snapt. De Cyprioten moeten nu mee betalen omdat ze hun zaakjes niet op orde hadden. Dan hoeft niet al het geld van de EU te komen. Van ons dus, maar ga maar tekeer hoor, hij is immers van de Pvda.

Supermatthijs | 19-03-13 | 19:06

Heeft iemand nog sokken over die ik kan lenen?
Je krijgt ze tzt terug met rente "echt dat beloof ik"

in de hinterklappe | 19-03-13 | 19:06

Dit is nog maar het begin. Nu eenmalig, uiteindelijk ib over gespaard geld. Plukken zullen ze ons.

Watapatja | 19-03-13 | 19:05

Klopt het dat de banken op Cyprus 6% rente gaven?

fredflange | 19-03-13 | 19:05

Jeroen, je bent een incompetente lul en een dief. En gelukkig degene die met zo'n domme actie een einde maakt aan de Euro-ellende.

Terug naar de gulden en weg met jou en de PVV.

pius | 19-03-13 | 19:04

En hij is niet de enige politicus de een lul is. Tijd voor bier.

c.onjo | 19-03-13 | 19:04

Niet wanhopen mensen , we krijgen alles terug MET rente .

likmegaties | 19-03-13 | 19:04

Jeroen, je bent een incompetente lul en een dief. En gelukkig degene die met zo'n domme actie een einde maakt aan de Euro-ellende.

Terug naar de gulden en weg met jou en de PvdA.

vraagstaart | 19-03-13 | 19:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken