Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klemmen levert niks op!

Kost een paar centen, maar dan heb je ook niks...Dat wij het niet zo hebben op de Amsterdamse dienst Parkeerbeheer, mag zo langzamerhand wel duidelijk zijn. De hele dag niks anders doen dan koffiedrinken en klemmen, kan immers op weinig begrip rekenen van de werkende medemens. En over klemmen gesproken. Het kost de gemeente meer geld dan dat het oplevert. Iedere wielklem die wordt aangebracht, betekent een strop van 125 euro. Leuk om te weten wanneer je volgende keer weer in discussie moet met zo'n Melkertbaan...

Reaguursels

Inloggen

Eh.. Euhm? Dat krijg je als je een zin achteraf slechts gedeeltelijk aanpast. Excuses voor de rare openingszin, ik hoop desalniettemin dat de boodschap overkomt.

Hoeba | 28-01-05 | 23:39

Toch weer frappant dat een berichten dat aangeeft dat het de overheid *niet* om geld binnenhalen gaat, met de grootst mogelijke argwaan worden gelezen, terwijl berichten die 'bewijzen' dat de overheid de burger op alle mogelijke manier probeert te naaien, worden gezien als welhaast wetenschappelijk bewijs dat het toch echt waar is wat reeds door 'onterecht' beboete Nederlanders wordt gedacht.

Daarbij voorbijgaand aan de gedachte achter de betreffende ingestelde boete, namelijk in dit geval het voorkomen van asociaal parkeergedrag, zoals Nooit meer slapen reeds meldde.

In dit geval is het doel blijkbaar zo belangrijk dat de overheid er geld voor over heeft om bepaalde mensen het leven zuur te maken.

Hoeba | 28-01-05 | 22:09

@BummBumm
Behalve verliesgevend heeft Dienst Parkeerbeheer ook nog stront in hun ogen. In Amsterdam Noord waar de betaald-parkeer-terreur nog niet heerst, geldt een blauwe zone. Ik had een blauwe parkeerschijf achter mijn ruit gezet - een voorruit van formaat (Ford C-Max) - binnen de tijd gebleven maar toch een bon gehad. Protest bij Parkeerbeheer met 4 getuigen leverde het volgende antwoord op: 'wij vertrouwen onze medewerkers meer dan u'. Tot zover de berichten uit het ondergaande Avondland.
-
Hans Teeuwen zei ooit: ... een leugenachtig karkakter alsmede een ongewassen uiterlijk. Wij noemen deze mensen de werklozen. (parkeerwachter = Melkertbaan dus gewoon een ordinaire werkloze oftewel uitvreter)

.KicksAss | 28-01-05 | 09:52

@Stijlloze
-
Ik heb zelf met een slijptol al een keertje succesvol de wielklem van de auto van mijn ouders verwijderd :P
-
Dus waarom zou je die boete betalen.

.KicksAss | 28-01-05 | 09:45

Klopt natuurlijk geen ruk van anders waren ze er natuurlijk allang mee genokt, zelfs die suffe ambtenaren. Is denk ik gewoon een domme wethouder die niet snapt dat de aankoopprijs 220 euro is en dat er per keer 95 binnen komt!!! haha denkt zeker dat we de klem als souvenir mogen houden voor die 95

paalbovenwater | 27-01-05 | 23:16

@El Duce: Zit je rechter teen soms klem in het toetsenbord!
Als je geen computer kan bedienen, blijf er dan af en dat geldt voor iedereen, ja. Klontekop!

Nooit meer slapen | 27-01-05 | 23:03

Met een soepele beweging pakte je mijn tas.Geleid door god gaf ik vol gas.
Bijna was je aan mijn woede ontkomen,toen mijn blik viel op enkele bomen.
Het was tijd om je een lesje te leren,vuile rat
Met een voldaan gevoel reed ik je hartstikke plat!

hertog jan | 27-01-05 | 18:26

Iedereen. IEDEREEN??? Spreek jij even lekker voor je zelf kuthommel. Idereen, fuck u

El Duce | 27-01-05 | 17:21

Iedereen. IEDEREEN??? Spreek jij even lekker voor je zelf kuthommel. Idereen, fuck u

El Duce | 27-01-05 | 17:21

Iedereen. IEDEREEN??? Spreek jij even lekker voor je zelf kuthommel. Idereen, fuck u

El Duce | 27-01-05 | 17:21

Iedereen. IEDEREEN??? Spreek jij even lekker voor je zelf kuthommel. Idereen, fuck u

El Duce | 27-01-05 | 17:21

Wat loopt iedereen nou te zeiken? Iedereen heeft zijn mond vol over het gedogen en dat de wet nu eens nageleefd moet worden. OK, geen wielklemmen meer: direct wegslepen, die fout parkeerders en de auto op laten halen op de Maasvlakte of Noord Groningen.
Ik hen zo´n schurft hekel aan die asocialen, die schijt hebben aan parkeer regels.
En als je al die parkeerregels onzin vindt, ga je maar op de Veluwe wonen. Stadsgezeik!

Nooit meer slapen | 27-01-05 | 15:57

@ Tripple M: als ze het hierdoor zou worden afgeschaft dan is dat het bewijs voor je gelijk en wat mij betreft het failliet van het parkeerbeleid.

Carpa | 27-01-05 | 15:40

Iedereen die werkt, werkt mee aan zijn of haar eigen ondergang. Daar help geen wielklem tegen.
Een werkloze rijdt over het algemeen niet in een auto, rookt niet vanwege de pucunia, heeft geen hypotheek maar bovenal geen werk Hahahaha. Hij zal pas weer gaan werken als hij het een ander flink moeilijk kan maken, want in nederland is het echt zo dat de een het werk van de ander moet bemoeilijken om maar aan de slag te blijven. Hulde aan de werklozen dus, zij pesten niet

Yets | 27-01-05 | 15:10

@BummBumm:

Collega van mij kreeg een klem terwijl hij een project bezocht. Heeft een vergunning voor die straat achter zijn ruit liggen, pal voor het punt waar ze die enorme sticker geplakt hebben, dat ie een wielklem heeft (gewoon erover heen dus !). Waren die eikels nog in de straat, dus hij gaat verhaal halen. Weigeren ze vervolgens dat ding eraf te halen. Moest ie maar eerst de boete gaan betalen en vervolgens bezwaar aan tekenen.

Die eikels moeten er gewoon een tig aantal wegzetten per dag en kijken echt niet of het wel terecht is. Tot zover ons nationale incassobureau.

bassio | 27-01-05 | 14:58

Ook opvallend, volgens mij worden lokale en regionale reutelomroepen gefinancierd uit de belastingpot, dan mag je toch enige zorgvuldigheid verwachten. De link van GS naar RTV-NH verwijst naar het journalistieke hoogstandje waarin geschreven dat volgens "groffe berekeningen".......
Tssss, en ik mag ervan uitgaan dat de schreiver van dit stukju een oplijding heefd gehat waar ook Nederlands deel van heeft uitgemaakt.....
Tenslotte is het nogal opvallend dat men constateert dat een wielklem 200 euro kost en er 95 oplevert. Kan gebeuren, maar heeft de gemeente nou echt 6 weken nodig om dat te onderzoeken terwijl de wethouder het al weet?? Wat een land....

fuckface | 27-01-05 | 14:57

@ DJVentilator, wel eens met de taxi gereisd?? Van wat ik bij die oplichters moet betalen kan ik heel wat parkeerboetes betalen. En het OV, jaaaa, dat is een alternatief, in een stinkende overvolle bus of metro en dan worden geconfronteerd met bedelende junks of andere vormen van agressie. Wordt wakker DJ, het is 2005, in dit land krijg je geen boete omdat je iets fout doet, maar worden fouten verzonnen om inkomsten te genereren voor de (gemeentelijke overheid).

fuckface | 27-01-05 | 14:51

ach, het kan erger, in Rotterdam houdt Stadstoezicht zich bezig met het opletten of de honden wel in de "uitlaatzone" poepen en of ze echt wel alleen loslopen in de "losloopzone". Zo niet, dan volgt een boete omdat er poep buiten de zone ligt, van de opbrengst van de boete worden dan de straten poepvrij gemaakt. Enne, waar betaalde ik ook al weer hondenbelasting voor?? Dubbel op is eens zo dik zullen we maar zeggen.

fuckface | 27-01-05 | 14:47

Gewoon de boete met 125 euro opkrikken, leer maar eens een bus te gebruiken, of en taxti... ga eens wat eerder de deur uit en zoek een beter plekkie om te parkeren. Gebruik internet wat meer om te shoppen en te chatten, hoef je ook niet de deur uit. Of blijf in je nest liggen, maar houd nou toch eens op met het klagen over boetes en de mensen die ze moeten innen. HET IS JOUW SCHULD DAT JE EEN BOETE KRIJGT!

DJVentilator | 27-01-05 | 14:42

@.sha-baz:
Inderdaad! Blijkbaar heeft RTV Noord-Holland geen spellingscontrole:

grof
bijvoeglijk naamwoord; grove; grover, grofst; afleiding: grofheid

Graag gedaan ;o)

Zucht | 27-01-05 | 14:41

ja toch

yannic | 27-01-05 | 14:36

Wat een sukkels. Altijd al gevonden dat het geldklopperij was, maar dan uit mijn zak. Nu blijkt het tegenovergestelde. Gelijk maar mee stoppen lijkt me.

Maar nee, na een onderzoek dat veel te lang moet duren, blijkt het allemaal natuurlijk niet zo te zijn. Reden: als het wel zo is, kost het weer een wethouder z'n kop en dat is het allemaal niet waard, dus gaat het in de doofpot. Dus waar hebben we het eigenlijk over?

Spoocy | 27-01-05 | 14:29

Misschien zijn in de berekening de kosten van het wegslepen (en opslaan) ook meegerekend? Volgens mij kom je dan wel boven de 220 euri, met al die administratieve rompslomp. Ik tel 7 verschillende personen:

1 signaleert, belt om klem, zet klem,
2 signaleert tijdsperiode, belt oplegger,
3 sleept auto weg,
4 bergt auto op, vult papier in,
5 schrijft boete, stuurt op naar incassobureau,
6 zorgt er voor dat boete bij persoon thuis komt,
7 zorgt er voor dat de boete geïnt wordt,

8 betaald 220 euri voor al deze onzin... Ik zeg afschaffen die hap.

Smen | 27-01-05 | 14:01

Het onderzoek moet in zes weken afgerond zijn??? Moet je er zolang over doen om 220-95=125 uit te rekenen?

Araya | 27-01-05 | 13:37

@serena: werken en belasting betalen blijkbaar.

Lagonda | 27-01-05 | 13:30

@Chileen

Flikker toch op met je "werkende medemens", man.. Wat doe je nou helemaal dat je blijkbaar jezelf onder de hardwerkende mensen schaart?

serena | 27-01-05 | 13:27

Overigens, Ik zag de titel van dit onderwerp nogmaals en moest opeens denken aan de boom + geklemde marrokaan.

Hoezo klemmen levert niets op. (naughty grin)

Dva | 27-01-05 | 13:25

Godverdomme denk toch na allemaal, 220 per klem aan kosten? Sodemieter op, geloof er geen ruk van

El Duce | 27-01-05 | 13:22

Als dat rekensommetje klopt kun je er beter een advocaat op zetten, die zijn vaak wel te snappen voor 150 per uur. Of een hoer uit de bloedstraat, die moet je toch wel kunnen krijgen voor een meier

El Duce | 27-01-05 | 13:20

Het lijkt mij vrij simpel; als er geld bij moet dan klemmen ze toch niet...
Bespaart veel geld en ergernis!

BigPete | 27-01-05 | 13:13

He, er is een redactie lid minder. Die schreef ook alleen maar over dit onderwerp.

de bier | 27-01-05 | 13:06

ik zou ook heel graag de berekening willen zien ja.. heb echt geen idee hoe ze aan de 220 euro komen.

modderfokker | 27-01-05 | 13:05

@BummBumm, gewoon net zolang geen parkeergeld betalen tot je de boete er weer uit hebt, dat zal ze leren!

..zapper | 27-01-05 | 13:04

@carpa:
Draait het bij die overheid dan niet allemaal om inkosten...? Als ze maar wat van ons kunnen nemen dan is het goed... maar nou blijkt dat ze mer geven dan nemen...

Tripple M | 27-01-05 | 13:02

Behalve verliesgevend heeft Dienst Parkeerbeheer ook nog stront in hun ogen. In Amsterdam Noord waar de betaald-parkeer-terreur nog niet heerst, geldt een blauwe zone. Ik had een blauwe parkeerschijf achter mijn ruit gezet - een voorruit van formaat (Ford C-Max) - binnen de tijd gebleven maar toch een bon gehad. Protest bij Parkeerbeheer met 4 getuigen leverde het volgende antwoord op: 'wij vertrouwen onze medewerkers meer dan u'. Tot zover de berichten uit het ondergaande Avondland.

BummBumm | 27-01-05 | 13:01

had iemand het over palenrot

Mellorenz | 27-01-05 | 12:59

Ik mag na de 555 ramp natuurlijk niet meer zeggen dat dat dorp sowieso terug in zee moet verdwijnen zekers?

..zapper | 27-01-05 | 12:53

parkeerverbod in heel amsterdam doet wonderen

Mellorenz | 27-01-05 | 12:52

Ik geloof er GEEN HOL VAN!
220 euro per aan te leggen klem? Dat is twee uur werken voor een tarief van 110 euro per uur, en er is geen middel op deze planet wat het mogelijk maakt dat het onkruid van onze samenleving zo duur zou kunnen zijn.
Het is vast een administratieve truk om kosten op te voeren zodat ze volgend jaar weer voldoende budget krijgen voor alle andere duistere -lees declaratie- praktijken!!
Klootviolen.

..zapper | 27-01-05 | 12:51

Is in deze economische analyse meegenomen dat er nu ander werk verschaft moet worden voor de Melkerter?

En waarom verdient een wielklemmer meer dan een ingenieur met twee jaar werkervaring in universiteitsdienst?

Filo | 27-01-05 | 12:45

@ KABAAL: Die gasten zelf moet je toch wel betalen inderdaad. Alleen jammer dat, zodra ze in vast dienstverband gaan werken, er gelijk drie managers boven worden gezet. Die je dus ook gelijk even erbij betaald.

Frank Scenario | 27-01-05 | 12:45

Het zou pas echt een grof schandaal zijn als de wielklem wordt afgeschafd omdat er verlies op wordt gedraaid. Dan blijkt dat het dus helemaal niet te doen is om het bestrijden van de parkeeroverlast, maar uur een inkomstenbron is van de gemeente. Overigens hier in het Haagsche zijn ze al een tijdje gestopt met wielklemmen, waarschijnlijk omdat er geen subsidie meer kwam voor de Melkert ID'ers...

Carpa | 27-01-05 | 12:44

@. KABAAL

Ja, in 4 delen, spaar ze allemaal, dan heb je 1 mokkel aan de muur.

Oh ja, met handleiding welk stuk aan welk andere stuk hoort.

mkrijt | 27-01-05 | 12:44

Ah. Dus daarom moet de OZB weer omhoog.

Pritt Stift | 27-01-05 | 12:40

Een echte wielklemmer is geen melketeer want wielklemmers verdienen het mooie bedrag van euro 2200 per maand. Plus de secundaire voorwaarden zoals ATV, extra vakantie dagen wegens het ziek zwak en misselijk zijn van je leven etc etc

kontol goreng | 27-01-05 | 12:39

achteruit boomrossen met wielklem... dat zou er leuk uit zien.

klauwhamer | 27-01-05 | 12:39

Leuke actie. Allemaal massaal foutparkeren.. Muahahaha!

Dva | 27-01-05 | 12:36

wielklemmen zijn uit de tijd en die gasten die dat werk doen zijn stumpers en kunnen in mijn beleving geen normaal sociaal leven hebben.. stel je voor dat je op een verjaardag zit en ze vragen je wat voor werk je doet.. dan kun je toch nooit meer serieus genomen worden?

McCool | 27-01-05 | 12:35

@Mellorenz,
Wordt de centerfold dan een A0-formaat ??

KABAAL | 27-01-05 | 12:32

Het is slechts een 'groffe' berekening he...

sha-baz | 27-01-05 | 12:32

wel zielig voor de dames van wielklem en co dat het niet meer wordt gemaakt, misschien dat playboy ze binnenkort benadert voor een fotosessie

Mellorenz | 27-01-05 | 12:30

Nou zijn we daar ook weer vanaf toch!

Super*Star*PT* | 27-01-05 | 12:27

Vind 't uberhaupt al belachelijk dat programma... Wielklem & Co... de mensen die er naar kijken vind ik nog erger! Tis toch geen vermaak? Tis zo'n laag niveau en slecht programma! Tja en wat zal het ze opleveren? Gemiddeld 10 klemmen per uitzenden x 125 euri. Dat tikt lekker aan :-)

Rest In Privacy | 27-01-05 | 12:27

Hoe kan dat nu zoveel verlies opleveren? De boete die je kwijt bent na zo'n klem liegt er vlgs mij niet om. Op welke feiten berust dit rekensommetje trouwens?

Slammer | 27-01-05 | 12:27

"Maar de opbrengst van de boete is maar 95 euro per klem, zei wethouder Van der Horst."

Mij hebben ze gelukkig nog nooit gepakt, maar ik had uit verhalen begrepen dat de kosten hoger waren, zo'n 300 euro. Of was dat misschien nog in de guldentijd?

cametoripshit | 27-01-05 | 12:27

valt me nog mee dat de dame die haar auto tegen een boom parkeerde waardoor er een lieve lieve tasjesrover naar allah verhuisde geen wielklem kreeg. Ze stond overduidelijk fout geparkeerd

Mellorenz | 27-01-05 | 12:26

Tijdje geleden stond er toch een filmpje op GS, over het verwijderen van een wielklem ??
Tijd om dit opnieuw te vertonen ??

KABAAL | 27-01-05 | 12:26

Zullen de boetes wel weer omhoog gaan voor de wielklem te verwijderen.

stijlloze | 27-01-05 | 12:24

Dacht dat de kreet 'Melkertbaan' niet meer bestond. Maar goed, of die lanterflanters nu thuis zitten, of dubbelparkerende shoarmaboeren een wielklem geven, maakt niets uit. Je moet ze toch betalen.....

KABAAL | 27-01-05 | 12:23

Bijna net zo erg als klaverjassende tramconducteurs!

ikbengeweldig | 27-01-05 | 12:22

Je zou er bijna bewust je auto van foutparkeren.. Tis dat je het uiteindelijk zelf toch weer betaalt via de belastingen...

empe04 | 27-01-05 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken