Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lijst: Deetmans nieuwe pedozaken RKK

naaktpiano.jpgDe Commissie Deetman deed een vervolgonderzoek na het foponderzoek dat nauwelijks recht deed aan de ernst en de omvang van de misdaden van de katholieke kerk. Zo werd er in het eerdere onderzoek niet verder in gegaan op berichten over castratie bijvoorbeeld. Afijn, uit het vervolgonderzoek naar meisjes (geen castraties, dat scheelt!) kwamen nog 181 meldingen van misbruik al dan niet gecombineerd met geweld. Even wat kale cijfertjes want al ons boos en haat en walg is op, uitgeblust en murw. Bij 40% van de nieuwe meldingen is sprake van ernstig seksueel misbruik. Driekwart van de slachtoffers is meermalen misbruikt. De meisjes waren gemiddeld tussen de 6 en 14 jaar oud ten tijde van het misbruik. Alle zaken zijn verjaard, maar drie gevallen waren zo zwaar dat ze desondanks alsnog zijn aangemeld bij het OM. Verder beveelt Deetman 'bemiddeling' aan tussen slachtoffers en de kerk. Deze bemiddeling moet leiden tot "heling, erkenning en herstel in combinatie met financiële genoegdoening." Genoegdoening waarvan de hoogte, zoals we weten, door de RKK zelf wordt bepaald. Na de breek een lijst. Lees het zelf allemaal maar, iedere melding is 1 kapot leven en vertegenwoordigt een veelvoud aan niet-gemelde misdaden tegen kinderen. De top van de pedoberg wordt op dit moment opnieuw gekozen, maar de bisschoppen zeggen 'sorry'. Fijn, bedankt heren. 1) Zuster Franciscanessen van Oirschot: 6 meldingen. Drie daarvan over 1 zuster. Meeste meldingen hebben betrekking op pensionaat Catherinenberg in Oisterwijk. Meldingen onder meer over opeten van eigen braaksel, langdurig knielen met blote knieën op stenen vloer. Ook seksueel misbruik door zuster tussen 1980 en 1982. Ook 1 melding van geestelijke mishandeling in Franciscanessenklooster in Steenbergen.   2) Liefdezuster vande Heilige Carolus Borromeus uit Maastricht: vier meldingen, twee niet behandeld. Een over De Nieuwenhof in Maastricht en Heliomare: slaan met rotanstokjes.   3) Ursulinen van de Romeinse Orde: zeven meldingen, onder meer over lagere school in Eijsden, pensionaat Jerusalem in Venray, klooster in Tilburg. Onder meer over: voor de klas met een stok op de blote billen geslagen worden, naakt piano moeten spelen.   4) Zusters van het Arme Kind Jezus, met moederhuis Huize Loreto in Simpelveld: zes meldingen, onder meer over Huize Loreto (zuster zat met vingers aan geslachtsdeel), Steenen Trappen in Roermond (seksueel misbruik door zuster). Een van de vrouwen zegt misbruikt te zijn door een hoge geestelijke (in paars gekleed). In die periode waren bisschop Lemmens en hulpbisschop Hanssen vaak in het klooster. Ook een melding: internaat in Slagharen   5) Zusters van de Voorzienigheid uit Amsterdam: negen meldingen. Onder meer kinderhuis De Voorzienigheid in Amsterdam, kostschool De Voorzienigheid in Steenwijkerswold, meisjesschool in Loosduinen. Seksueel en fysiek misbruik/geweld.   6) Zusters van Liefde, congegratie de Dochters van Maria en Joseph uit Den Bosch. 2 meldingen. 1 over geestelijke mishandeling in internaat aan de mulo van de zusters in Choorstraat in Den Bosch. Een over vernedering op Instituut St. Vincentius in Udenhout.   7) Zusters van Liefde van OLV Moeder der barmhartigheid (Zusters van Tilburg).  8 meldingen. Over kindertehuis Jozef Nazareth in Venlo (treitering en vernedering), kindertehuis Groenesteijn in Den Haag, Binnenziekenhuis in Eindhoven (uitgekotst eten weer opeten, vastbinden aan bed, vagina betasten), Mariëngaarde in Aarle-Rixtel, St Jozefgesticht in Made (sadisme, opsluiten in bezemhok, eten van eigen braaksel)   8) Zusters Van Liefde van Jezus en Maria, Moeder van Goede Bijstand uit Schijndel. Twee specifiek over Zusters van Liefde van Schijndel. Een melding over seksueel misbruik.   9) Zusters van Onze Lieve Vrouwe van Amersfoort. Tien meldingen. Over Internaat OLV Ter Eem in Amersfoort, internaat in Rotterdam, Maria Internaat Amersfoort, nonnenschool St Catharina in Purmerend.   10) Zusters van de sociëteit van Jezus, Maria, Jozef, nu nog in den Bosch, Boxtel en Heeswijk. 3 meldingen. School in Rotterdam, Marienbosch mms in Nijmegen (gestreeld door zuster. Kostschool Marikakroon in Culemborg (seksueel misbruik) Lijst via de Persdienst

Reaguursels

Inloggen

Schokkend. Waar is de rest van de lijst?

Rochel | 12-03-13 | 13:54

Je moet het zo zien, als God had gewild dat die kinderen niets zou overkomen dan had HIJ ze wel beschermd. Toch?

hysteria | 12-03-13 | 13:15

Deetman heeft opvallend veel begrip voor die pedofielen.. CHU/CDA mannetje, dus vandaar zijn wc eend onderzoekje: hij heeft immers al die pedo rituelen van huis uit meegekregen.

Avant | 12-03-13 | 09:55

Ze laten het gewoon rusten tot het verjaard is,en zo zijn er nog wel andere gevallen waar ze elkaar beschermen.waarom is het eigenlijk zo stil rond het gedoe van Amerika die dreigt met het Int Gerechtshof in Den Haag hier weg te krijgen.Hier gaat het over ene J D.

kweetitwel | 12-03-13 | 08:47

Zo typisch: Elke andere vereniging zou per direct ontbonden worden na zo'n opsomming van feiten.
.
Ook vreemd: Elke deelnemer/medewerker die het WEL goed voor heeft met kinderen zou per direct afstand nemen van de hele vereniging.
.
Zo zou het zijn met elke vereniging... behalve de katholieke kerk.

hysteria | 12-03-13 | 08:33

Beminde gelovigen en ongelovigen

Heerlijk hoe alles hier weer op een grote hoop wordt gegooid en niemand even een stapje achteruit zet. Geloof (welk geloof dan ook, maar in dit geval christendom) is spiritueel en wordt slechts misbruikt door een instituut (Vaticaan) ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Het is niet het geloof waar iets mis mee is noch wat deze misstanden veroorzaakt. Het is het criminele tuig dat zich verschuilt achter dat geloof waar de fik in moet. Je kunt niet alle individuele pastors en nonnen verantwoordelijk houden maar het instituut kerk wel degelijk. Als je om je heen ziet dat je collega's en je baas wegkomen met diefstal dan ga je dat misschien zelf ook wel doen. Welnu, dat is in de kerk niet anders. Macht (en dus ook geld) is het enige waar het om draait en als je dat eenmaal hebt kun je doen en laten wat je wilt.

Omdat ze iedereen wijsgemaakt hebben dat het om geloof draait binnen de kerk en godsdienstvrijheid (terecht) een groot iets is worden ze nog eens extra met fluwelen handschoentjes aangepakt.

Deze misstanden worden niet aangepakt simpelweg omdat de macht van het Vaticaan er wel voor zorgt dat dat niet gebeurt. Er zullen niet veel politici en rechters zijn die volledig buiten het netwerk opereren en als ze er al zijn is het maar de vraag of ze het aandurven de strijd aan te gaan. Gaan zwemmen met een paar betonnen schoenen is niet echt een fijn vooruitzicht.

TheBigPicture | 12-03-13 | 08:08

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:36
Kudos voor het typen van mijn nick en voor uw reactie.
Laatst las ik ergens dat het christendom niet werkt omdat niemand het eigenlijk ooit echt geprobeerd heeft.

Zzzzooooffff | 12-03-13 | 07:37

@pius | 11-03-13 | 20:44
Omdat dankzij types als jij gelovigen boven ongelovigen staan.

Karel Popper | 12-03-13 | 05:31

ikdenkwat | 12-03-13 | 00:22 |
Om het goede te doen en het slechte te laten.

Schoorsteenveger | 12-03-13 | 00:28

Waar is geloof eigenlijk voor uitgevonden?

ikdenkwat | 12-03-13 | 00:22

Dat de RK kerk veel goeds gedaan heeft wil niet zeggen dat deze organisatie door het stelsematig ontkennen en verbergen van misdaden eigenlijk gewoon een criminele samenzwering vormt, en dus nodig per wet ontbonden dient te worden.

Vergelijk het met een andere vereniging of club. Op het moment dat de Hell's angel's prima werk doen met oudjes naast het dealen van tonnen coke en heroine, worden ze toch niet vrijgepleit van vervolging omdat ze zo tof met die oudjes waren of wel?

F#ckingAwesome | 11-03-13 | 23:49

@ArnhemseMeisjes | 11-03-13 | 22:45
Ik denk dat de verontwaardiging in het feit ligt dat er bij misbruik door de kerk gewoon de andere kant op word gekeken en er helemaal geen koppen rollen. Andere zaken in het nieuws worden breder uitgemeten en niet weggemoffeld achter een commissie die foeifoei zegt en verder niks. Ook de opgehoopte misbruik zaken binnen jeugdzorgfaciliteiten werd weggeschermd.

tattooboer | 11-03-13 | 23:46

Not Muhammad | 11-03-13 | 23:14 |
Ik weet niet wat hier als 'collectieve daad' kan gelden. Wat ik zie, is dat er een ruimte is ontstaan, binnen instituties, waarbinnen allerlei vormen van misbruik vorm konden krijgen. Dat is door niemand gepland, daar zit geen idee achter, dat is gewoon gebeurd. Wat we moeten snappen is hoe dat werkt, hoe dergelijke ruimtes kunnen ontstaan. Vervolgens moeten we ons de vraag stellen hoe het mogelijk is dat dit misbruik kon voortbestaan, hoe het mogelijk is dat er niet gecorrigeerd is. Ook hier moeten we snappen hoe dat werkt.
Doorslaggevend is, wat mij betreft, dat een referentie aan een God, aan een hoogdravende moraal, geen enkele garantie geeft dat er geen kwaad geschiedt. Dat, integendeel, God blijkbaar als een dekmantel heeft gefungeerd. Een van de redenen waarom er nooit ingegrepen is. is dat men het niet aandurfde om dienaren van God ter verantwoording te roepen, en dat die zogenaamde dienaren van God ook wisten dat ze niet ter verantwoording geroeppen zouden worden.

Schoorsteenveger | 11-03-13 | 23:45

Ik vind opsluiten in het bezemhok en langdurig knielen toch van een andere orde dan seksueel misbruik.
Bij mijn ouders was het af en toe ook opsluiten in de kast of de garage, knielen (of nog lekkerder met je knieen in een paar klompen) of wat flinke klappen op je reet met een grote houten lepel.
Niet dat ik dat zelf nog zou doen met mijn kinderen, maar dat je daar trauma's aan over zou houden lijkt mij een beetje overdreven.

Lagging | 11-03-13 | 23:31

brutus68 | 11-03-13 | 21:46

Wat de skills van de beste kleuterjuf ter wereld waren? Geen idee, je kunt het vragen aan wie dan ook in het dorp waar ze zich veertig jaar belangeloos voor de vorming van de kleintjes ingezet heeft. En niet alleen zij, ook de andere JMJ-zusters. Bij haar afscheid, in 1985 of daaromtrent meen ik, liep heel het dorp uit om deze hardwerkende vrouw die nooit aan zichzelf gedacht had eens in de bloemetjes te zetten. Ze hadden de beste herinneringen aan haar, zelf of vanwegede de kinderen of beide. Ik bedoel maar, wat er mis is gegaan moet gezegd en bestrafd, maar dat is niet héle verhaal. Kerk is religie is opruimen, zoals ik bij GS en een groot aantal reaguurders lees, is mateloos kort door de bocht.

Godfried Deelen | 11-03-13 | 23:28

Tijd voor een algemeen verbod op geloof.
smdyasc | 11-03-13 | 20:45

Kan niet. Een religie (proberen te) verbieden kan altijd, maar geloof? Good luck with that.

You-On-A-Gin | 11-03-13 | 23:25

xspalm | 11-03-13 | 23:15
Amen (no pun intended ;))

hugo3812 | 11-03-13 | 23:18

Overigens wilde ik niet zeggen dat de Islam slechter is ofso, enkel dat de aantallen volgelingen en invloed in mijn optiek een grotere bedreiging vormen dan de Christenen.
Slaap lekker.

hugo3812 | 11-03-13 | 23:17

Supermatthijs | 11-03-13 | 23:14
Jij ook!
Weltrusten

hugo3812 | 11-03-13 | 23:16

Schrik me het lazerus... in een van die instellingen zit een tante van me. Onvoorstelbaar dat die fout zou zijn, maar je weet dat dat geen garamtie is. En dan nog: wist ze iets? Opeens wel erg dichtbij dit.
Zelf ben ik ook onderwerp geweest van een betrekkelijk licht gevalletje misbruik in het sportcircuit. Ik vraag me af hoeveel er nog moet gebeuren voor ik het vertrouwen in de mensheid helemaal kwijt ben.
En, zoals hierboven al gezegd: waarom niet 100 rechercheurs hierop gezet? Geen clementie voor de daders. Kinderen horen veilig te zijn. Ingewikkelder moet het niet zijn....

xspalm | 11-03-13 | 23:15

hugo3812 | 11-03-13 | 23:07 | + 0 -

Ik ga slapen, morgen weer vroeg op. Bedankt voor een leuke gedachtenwisseling.

Supermatthijs | 11-03-13 | 23:14

@Schoorsteenveger | 11-03-13 | 23:07 Een ieder kan zijn eigen beleving van het misbruik vertellen. Ik zou nu, uit het blote hoofd (hou me tegen aub) zeker 30 vragen kunnen bedenken waarop betrokkenen verhelderende antwoorden kunnen geven. Voorts is de hele rechtsfilosofie ten dode opgeschreven, wanneer we gaan redeneren vanuit een overtuiging dat een collectieve daad een soort individuele entiteit is, waaraan alle schuld kan worden opgehangen.

Not Muhammad | 11-03-13 | 23:14

http://www.reformation.com/
http://religiouschildabuse.blogspot.nl/2010/12/more-us-children-are-abused-by.html
http://www.bilerico.com/2010/04/the_other_shoe_child_molesting_by_non-catholic_cle.php
http://wdtprs.com/blog/2010/04/time-for-some-fair-and-balanced-reporting-on-clerical-sexual-abuse/

Voor je intellectuele integriteit, Ouderling Nanninga, is het handig dat je weet dat de moral highground niet per definitie aan protestante denominaties is voorbehouden.

eastender | 11-03-13 | 23:09

Het is dus vooral de hypocrisie die je tegen de borst stuit en ja, daar heb ik ook een hekel aan idd.
Als we 60jr geleden leefden had ik me ook kei- en keihard tegen de RKK afgezet. Tegenwoordig is het je druk maken over de Christenen (in het licht van de invloed van de Islam) zoiets als je druk maken dat het regent terwijl je verdrinkt. Ik bedoel dat in de huidige tijd de Islam mij in het algemeen een grotere bedreiging lijkt voor fatsoen en respect dan het Christendom.
Ik heb een afkeer voor (de hypocrisie van) beiden, het is enkel een kwestie van prioriteit.
Gematigde, fatsoenlijke en tolerante Christenen en Moslims daargelaten!

hugo3812 | 11-03-13 | 23:07

Not Muhammad | 11-03-13 | 23:00 |
Alsof ze zelf weten hoe het allemaal zo heeft kunnen gebeuren.

Schoorsteenveger | 11-03-13 | 23:07

@Not Muhammad | 11-03-13 | 23:00
Wiens, moet natuurlijk zijn 'dier'. Verschilt snapt toch geen hond, maar gewoon. Voor de goede orde. W
ant geordend en to the point blijven; dat kun je aan de bewoners van reaguurdersvak F wel toevertrouwen.

Not Muhammad | 11-03-13 | 23:05

Supermatthijs | 11-03-13 | 23:01 |
Anouk is een floptrut.

Schoorsteenveger | 11-03-13 | 23:05

En Anouk is een topwijf.

Supermatthijs | 11-03-13 | 23:01

@pius | 11-03-13 | 22:31 Tijdsgeest en minder democratie in de media zijn factoren die rond (zegge) 1980 de doofpot hanteren een stuk eenvoudiger maakten. Met name de tijdsgeest speelde, zeker rond de 70'er jaren en daarvoor, een grote rol in de sub rosa-opstelling van slachtoffers en/of wiens ouders. Rond die tijd hadden wij ook een zekere schaamtecultuur. Een keer raden van wie ze te horen kregen dat ze slecht en zondig waren.
Helaas is dit een drama zonder antwoorden, lessen of duidelijke gevolgtrekkingen. Het zou de heren en dames geestelijken sieren, in het belang van de wetenschap, volledige openheid van zaken te geven. Openheid over hoe deze cultuur kon ontstaan, overleven en dat alles zonder ook maar een kritische noot van Justitie. Nu ligt er een schat aan bruikbare informatie weg te vergrijzen. Met name over groepsdynamica, correctie en hiërarchie in criminele activiteiten in de sociale sfeer en dat alles op ongekende schaal. Wat zou ik graag met een van die daders praten. Volledige openheid van zaken. Daarmee kunnen vele theorieën binnen de geesteswetenschappen worden getoetst en zo nodig aangepast. Maar nee. De enige beweging die ik kan waarnemen zijn de vertrouwde Katholieke media-handpoppen, die met 'een stukje oprechte empathie' de boel komen rechtbreien.
Niet dat het werkt, maar het zegt toch behoorlijk wat over een religieus instituut als de Katholieke kerk.

Not Muhammad | 11-03-13 | 23:00

hugo3812 | 11-03-13 | 22:53 | + 0 -

Klopt, ook ongelovigen doen dat maar op de één of andere manier reken ik het dan zo'n christen die met zijn uitgestreken porum vooraan in de kerk zit op zondag harder aan. En ik sta ook best open voor argumenten van anderen maar ben wat moeilijker te overtuigen dan de gemiddelde nederlander. Kortom, die zogenaamde christenen, die stiekem denken dat ze alleen al daardoor boven anderen staan, moeten maar eens een beetje dimmen over andere geloven zolang er bij hun nog zoveel fout gaat. En wij ongelovigen hebben wat dat betreft alle recht van spreken. Zo goed ?

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:58

@Supermatthijs | 11-03-13 | 22:47
Wat is er nog erger dan?

Dit: http://adonikz.wordpress.com/2010/04/26/bacha-bazi-jongens-van-vlaanderen/ ?

Parsons | 11-03-13 | 22:54

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:47
Maar ook ongelovigen doen verschrikkelijke dingen.
However, als er mensen zijn die de Islam keihard aanvallen en dergelijke toestanden binnen de RKK vergoelijken dan heb ik daar inderdaad ook een hele grote afkeer van, agreed!
Goed dat je niet een enige waarheid verkondigt maar je ook open durft te stellen voor de argumenten van anderen. Probeer ik ook altijd te doen en dat levert mij af en toe ook nieuwe inzichten op waarop ik genoodzaakt wordt mijn mening bij te stellen.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:53

Alles wat gelooft is tuig, je weet best dat het leidt tot niets, het internet en de media staan er vol mee.
Geloof is kwakzalverij voor de geest, het zou ook zo vervolgd moeten worden.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:52

Hugo3812 22:42
Wel een brave Hendrik dan, als ik het niet kan winnen, ga ik vaak schelden.
Matthijs is ook een brave huisman in spee, het joch komt alleen niet aan de vrouw, heb hem al Lexa geadviseerd.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:48

ArnhemseMeisjes | 11-03-13 | 22:45
Ik denk persoonlijk dat het een soort kip/ei verhaal is. Dat de kerk en de keuze voor het celibaat juist mensen aantrekt die al worstelen met hun sexualiteit. Hence..
Blijft natuurlijk verschrikkelijk en een grote schande.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:47

hugo3812 | 11-03-13 | 22:42 | + 0 -

Nee, niet raar, ik zelf neem me niet zo serieus en zal ook best mijn fouten hebben. Maar waar ik me hier aan erger, zoals ik net al aangaf, is dat hypocriete van zg. keurige christenen die hier avond na avond de meest walgelijke opmerkingen maken over moslims en zelf bij een clubje horen waar nog veel ergere zaken gebeuren. Niks meer en niks minder. Als ongelovige hoef je je dus helemaal niet aangesproken te voelen.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:47

@Supermatthijs.

Ik begrijp niet zo goed wat PVV hier nu weer mee te maken heeft, dus dat laat ik voor jouw rekening.
Ook pleit ik kindermisbruik nergens goed, waar heb je dat gelezen?

Maar kennelijk verbaas ik me als enige er over dat alleen wordt gekeken naar kerkelijke instellingen en niet erbuiten. En ja, ik weet dat vroeger veruit de meeste internaten vanuit de kerken zijn gesticht. Toch is er geen rechtstreeks verband tussen geloof en misbruik omdat er buiten de kerk het % even veel voorkwam.

Kortom kindermisbruik was en IS overal zowel binnen als buiten welke religie dan ook (zelfs de linkse kerk). Het is een koude vaststelling zonder iets goed te praten.

ArnhemseMeisjes | 11-03-13 | 22:45

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:40
In het licht van de inhoud van jou andere reaguursels neem ik die opmerking van je serieus. Nog steeds humor hoor.
En, het moet gezegd, je houdt de discussie verder wel keurig, +1 daarvoor.
Maar zeg nou zelf, vind je het nou echt niet een beetje raar dat je anderen aanspreekt om eerst naar zichzelf te kijken. Contradictio?

hugo3812 | 11-03-13 | 22:42

Die allahscholen hier in Nederland zorgen ervoor dat er weeeeeer een verknipte generatie zal opgroeien.
Deja Vu.. zijn we net klaar met die roomsen, begint dat gelazer opnieuw.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:40

hugo3812 | 11-03-13 | 22:38 | + 0 -

Af en toe wat humor tussendoor is jou al gauw teveel ?

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:40

Ahasveros | 11-03-13 | 22:37 | + 0 -

Ik bedoel dan vooral de zogenaamde christenen die hier wel hun onderbuik legen over de islam maar wiens sekte zelf zeker zo gek blijkt te zijn.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:39

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:32
Hahah die jongen is toch gewoon hilarisch. Jij begint over ontkerkelijking en zijn weerwoord is dat er nog kerken staan. Echt. Kostelijk.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:38

@Parsons | 11-03-13 | 22:36

Hoe bedoel je?

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:38

En maar tekeer gaan over de islam, kijk eerst eens naar jezelf.
Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46
-
Dat doen christenen ook.
In de islam hoef je deze cijfers niet te verwachten. Misbruikte kinderen worden nog extra gegeseld en gestenigd...

Ahasveros | 11-03-13 | 22:37

Zzzzzzzzzzzzzzzoooooooooooooofffff
Heh heh, als je alles wilt uitvreten wat god verboden heeft, begin je een religie.
Prima dekmantel voor je stinkzaakjes.
Jij weet dat, ik weet dat, maar een paar miljard anderen nog niet.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:36

@Watapatja | 11-03-13 | 22:24
Nee, ik doe hetzelfde als jij, maar dan met een knipoog naar on topic.

Zo jammer dat je hier tegenwoordig alles moet uitleggen.

Parsons | 11-03-13 | 22:36

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:10 |
scholing is voor een groot deel gehoorzaamheidstraining.
Daar voor zakken is bij mij een plusje waard. (mits kennis op andere manieren wordt vergaard).

damnschreeuwer | 11-03-13 | 22:35

Simon de Danser | 11-03-13 | 21:01
En omdat o.a. hij(Ratzinger)op 25 februari 2013 in het Vaticaan een dagvaarding heeft ontvangen, vanwege seksueel misbruik door leden van de katholieke kerk. Hij was verantwoordelijk. Best heavy als het waar is.
Helaas is er weinig over dit onderwerp te lezen. Ja, als de MSM mee zou doen, zouden wij het ook meteen beschouwen als een *kuch* feit. Alleen als de MSM dingen zegt is het waar, toch? Zelf zit ik tegenwoordig meer in de modus dat je het beste alles kunt omdraaien, dan zit je vaak dichter bij de waarheid. En ja, wie zwijgt..

DijenkletserT | 11-03-13 | 22:33

Elk ander sociaal clubje was allang opgedoekt na zoveel misbruik maar nee de katholiek satanskerk mag blijven bestaan.

Zzzzooooffff | 11-03-13 | 22:33

Verked = verkeerd

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:33

@Supermatthijs | 11-03-13 | 22:27

Ja, daar komt alleen geen hond meer kijken. Zo'n 99% van de Nederlanders ziet de katholieke kerk nooit van binnen. Die spiegel hou je verked om dan denk ik.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:32

Heej reageerders.
Wij ontzien Mathijs een beetje, doet hij zelf ook met alles wat vrouwelijk klinkt.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:32

hugo3812 | 11-03-13 | 22:30 | + 0 -

Dayt zal me werkelijk de kont jeuken.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:32

@Not Muhammad | 11-03-13 | 22:27

Ik heb sterk het idee dat het structureel gebeurt, binnen dat tijdsbestek ook dus, maar kan het mis hebben idd.

pius | 11-03-13 | 22:31

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:27
LOL wederom een mooi voorbeeld, pracht van een uitspraak :')
Goedenavond.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:31

tattooboer | 11-03-13 | 22:29 | + 1 -

Het land uitzetten, dat lijkt me wel wat.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:31

@Simon_GS | 11-03-13 | 21:58
Eens. 100 procent.

pius | 11-03-13 | 22:31

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:25 |
Doodsbedreigingen zijn never acceptabel.

Watapatja | 11-03-13 | 22:31

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:20
"kijk eerst naar jezelf"
Drie woorden verder beginnen over tekortkomingen van de PVV..
Zucht.
Dat bedoel ik dus, ga het richting jou hierbij houden.
Er zijn absoluut slimmere mensen dan ik hoor, anders dan jou sta ik open voor goede argumenten. Domme mensen vinden zoiets altijd wat moeilijker te accepteren.
Laten we het aan de andere lezers van jou en mijn reacties laten wie zij denken dat er legitiemere punten maakt.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:30

En dan verwacht je morgen in een krant of op het nieuws beelden van oude viezeriken die uit hun huizen worden gehaald en geboeid worden afgevoerd. Helaas zal dat niet gebeuren, de kerk heeft te veel invloed en het netwerk blijft gesloten. Iemand een oplossing??

tattooboer | 11-03-13 | 22:29

@Febofiel | 11-03-13 | 22:27
zo is het, eensch, en daarom zijn dit soort draadjes en publicaties prima en belangrijk. Opdat wij weten en druk op de ketel zetten :-)

La Bailaora | 11-03-13 | 22:29

@La Bailaora; en misschien is dat wel een van de redenen dat de Paus aftreed, ik zeg misschien. En daarom nogmaals, als de kerk zichzelf niet reinigt, dan moet het van buiten. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een revolutie in de kerk plaats vind.

Febofiel | 11-03-13 | 22:27

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:25 |
Heb ook weinig met heilige huisjes, gaat meestal samen met verblindheid. Voor zover mij bekend was hij wel bedreigd, maar weigerde beveiliging.

Watapatja | 11-03-13 | 22:27

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:18 | + 0 -

Nee, dat heb ik wel een beetje mee gekregen, maar die kerken staan er nog steeds grotendeels.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:27

@pius | 11-03-13 | 20:44 Misdrijven waarop straffen van meer dan tien jaar gevangenisstraf staat, verjaren na 20 jaar.(Art 70 SR) Volgens mij ligt dat ten grondslag aan de keuze voor een commissie i.p.v. een strafproces. Dat weet ik niet zeker, ik heb het even snel opgezocht.

Not Muhammad | 11-03-13 | 22:27

Waarom moet een heiden WEL rekening houden met zo n relikneus maar niet andersom?
Waarom gaat Schulz niet eens uitleggen in die apenlanden, dat wij ook onze normen en waarden hebben, zoals hoe wij omgaan met homo s en vrouwen?
Maar dat doet hij niet, ze zien hem al aankomen>> die gek wil het hebben over rechten van homo s en vrouwen, die is niet goed bij zijn hoofd zeggen ze dan.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:25

@Watapatja | 11-03-13 | 22:17

Ja, ik heb verder weinig met wat andere reaguurders wel of niet doen. Bij Van Gogh ging het ook niet om een doodsbedreiging overigens.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:25

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-13 | 22:23 | + 0 -

Maak je niet ongerust hoor, ik kan ze hebben met 2 vingers in mijn neus.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:24

Parsons | 11-03-13 | 22:21 |
Ik ben van geen enkele kerk. Soms is het handig om een draad terug te lezen, dan zie je dat ik reageer op een tegel. Is handiger dan mensen van alles in de mond te leggen, wat ze niet zeggen.

Watapatja | 11-03-13 | 22:24

Effe niet zo hard op Supermatthijs hòòr! Dat is een socialist en dus zielug. Kan 'ie ook niets aan doen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-13 | 22:23

hugo3812 | 11-03-13 | 22:21 | + 0 -

Je bent niet zo slim geloof ik.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:23

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:08

Ik geloof niet dat het smerige kindermisbruik gerelateerd is aan een religie. Denk je dat het bij ongelovigen minder is? De Calvinisten komen ook wel aan de beurt en Mo gaf het goede voorbeeld al met zijn meisje van 9 jaar. Martijn met zijn vunzige clubje, hangt toch ook geen geloof aan? Ik heb geen bewijs, maar geloof dat het (gadver) overal ter wereld voorkomt, onafhankelijk van de levensovertuiging.

distel | 11-03-13 | 22:22

miko | 11-03-13 | 21:05 | Ik heb de lijfstraffen in de klas nog mee mogen maken.

Ongelofelijk, als ik er nu aan terugdenk. Het was wel rustig in de klas. Dat dan weer wel :)

Willianus Wortelus | 11-03-13 | 22:21

Watapatja | 11-03-13 | 22:20
Je hebt gelijk!
-1 voor mij!

hugo3812 | 11-03-13 | 22:21

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:18
Zou niet teveel meer met "Super"Mathijs in discussie gaan, die jongen is overduidelijk niet heel erg intelligent en daar is het altijd moeilijk kersen mee eten.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:21

@Watapatja | 11-03-13 | 21:53
Waarom de fucking neuq vind je het nodig om te melden dat jij, in als je gutmenschenonschuld, vindt dat Van Gogh een schofferende klootzak was dan?

Sterker nog, wat heeft het te maken met die achterlijke kleuterneukers in jouw kerk?

Parsons | 11-03-13 | 22:21

Vanalles was dus kudt in katholieke kostscholen dus. Gelukkig dan maar dat tegenwoordig andere religieuze kinderindoctrimatiecentra tenminste brandveilig zijn volgens sommige bestuurderts.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-11-2012/wethouder-moskee-internaten-zijn-brandveilig

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-13 | 22:20

hugo3812 | 11-03-13 | 22:19 |
Er staat sommige.

Watapatja | 11-03-13 | 22:20

@Febofiel | 11-03-13 | 21:58
Natuurlijk waren en zijn er ook priesters die dit allemaal niet doen. Toch is het grootste probleem mijns inziens dat er van hoge pieten, bisschoppen en kardinalen dus, wel degelijk bewijzen zijn dat ze dit soort misstanden de hand boven het hoofd hielden, en erger nog, er een aantal waren die het zelf ook deden:
www.youtube.com/watch?v=dxAcVndOujg

Dat betekent dat er geen zelfreinigend vermogen in die kerk aanwezig was(is). Dat gebrek aan zelfreinigend vermogen bij de 'top' is het grootste probleem dus, niet de priesters die nog steeds goed werk verrichten. Ook in de top zullen er goeden tussen zitten, alleen krijgen die het dus ook niet voor elkaar de kerk van dit soort gespuis te reinigen.

La Bailaora | 11-03-13 | 22:20

hugo3812 | 11-03-13 | 22:15 | + 0 -

Nee, dat doe ik dus niet. Ik zeg kijk eerst eens naar jezelf en even later dat het een PVV reflex is om niet eerst naar jezelf te kijken maar naar anderen te wijzen. Vrij consequent dacht ik zo.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:20

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:02
Dan moet je wel heel lelijk zijn geweest.

Moishe Pipik | 11-03-13 | 22:19

Watapatja | 11-03-13 | 22:17
Ook waar!
Maar zou je niet alle reaguurders over een kam willen scheren? Doet Goed Volk niet, over een kam scheren.
Tenzij het mensen met andere meningen betreft natuurlijk.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:19

@Supermatthijs | 11-03-13 | 22:08

De ontkerkelijking in Nederland gemist?

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:18

Bruno Alaska 22:13
Whatever, vrijheid van meningsuiting bestaat juist niet met die moslimtokkies.
Iedereen die anders denkt zouden ze graag afmaken, het is dat ze nu nog niet de kans krijgen, maar dat is een kwestie van tijd en aantallen.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:18

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:10 |
De realiteit is niet anders, net als blonde Greet die beschermd moet worden. Ik zou het graag anders zien en zal in ieder geval zelf niemand met de dood bedreigen. Iets wat sommige reaguurders te pas en te onpas wel doen.

Watapatja | 11-03-13 | 22:17

@Febofiel | 11-03-13 | 21:58
In het onderzoeksrapport gaat het om duizend namen van priesters, geestelijken en veelplegers waaraan tienduizenden jongens en meisjes waren toevertrouwd.

,,In *1956* werd al duidelijk hoe ernstig de misstanden eigenlijk waren: seksueel misbruik waarbij broeders, pupillen en oud-pupillen betrokken waren, waarbij alcohol in het spel was en dat zich deels onder het oog van de plaatselijke bevolking in tuin en boerderij had afgespeeld. Dat deze situatie kon voortduren had alles te maken met het gegeven dat de plaatselijke overste zelf direct bij dit misbruik was betrokken en er medeverantwoordelijk voor was.”
www.bertsmeets.nl/ongelooflijke-enormi...

Een van de misbruikte jongens die in opdracht van de kerk barbaars werd gecastreerd heette Henk Heithuis.

Ruim 56 jaar geleden deed hij aangifte van ontucht, in 1957 zou ook een groot stuk in Het Parool komen, maar dat ging op het laatste moment niet door.
Een betrapte broeder-overste werd overgeplaatst naar Canada. Uit een niet-geopenbaard feitenrelaas blijkt dat KVP'er Marijnen, eind jaren '50 minister en vanaf 1963 premier, zich in die tussentijd inspande om veroordeelde ontuchtige broeders vrij te krijgen.

Henk Heithuis overleed op 22-jarige leeftijd door een auto-ongeluk. Het proces was daardoor van de baan.

Cornelius Rogge: "Hij heeft mij gevraagd 'Als mij ooit iets overkomt, vertel dit aan de wereld'." Rogge deed melding bij de commissie Deetman, maar dat werd niet opgenomen in het eindrapport.
www.omroepbrabant.nl/?news/171311412/C...

drs.Nee | 11-03-13 | 22:15

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:13
HAHAHAHAH dat doe je dus zelf in je eerste post:
Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46

Met je broek op de enkels vriend.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:15

Religies brengen niets anders dan ellende, er is niks goeds aan, snap heel goed dat ze in het verleden soms vervolgd werden. (Stalin en Hitler oa)

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:14

@Watapatja | 11-03-13 | 22:06

Fatsoen is subjectief, vrijheid van meningsuiting is vrijheid van meningsuiting.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:13

Watapatja | 11-03-13 | 22:08
Dat zijn we dat met elkaar eens.

Het ging mij sec om het feit dat u in bovenstaande context begon over de opstelling/houding van Theo en daarmee de suggestie wekte dat hij het verdiende. That's it.
Daarom vroeg ik u of u zou reageren met het benoemen van negatieve kenmerken van Marokkaanse scooterjeugd als zij omgelegd zouden worden door een Breivik 2.0.
Voelt ineens anders dan he? Alsof u toch een beetje begrip voor de daad heeft.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:13

ArnhemseMeisjes | 11-03-13 | 22:12 | + 0 -

Wat een PVV- redenering van lik men vestje. Omdat anderen het ook deden is het eigen gedrag niet schandelijk ?

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:13

damnschreeuwer | 11-03-13 | 22:07 |
Klopt, hij zocht de intellectuele uitdaging. Hij begon met name te schofferen als iemand hem intellectueel de baas was. En die types liepen bij FM wel rond. Vervolgens kon het personeel het ontgelden, waarop hij de volgende dag wel weer excuses aanbood, klein hartje en uniek figuur.

Watapatja | 11-03-13 | 22:13

Mooi, de (roomse) kerk op de korrel genomen. Dat schijnen veel reaguurders prachtig te vinden. Dat er op internaten c.q. weeshuizen zonder religieuze inslag ws evenveel ontucht werd gepleegd gaan we niet onderzoeken?

hoogst merkwaardig, of komt daar weer een vervolgvervolgonderzoek voor?

ArnhemseMeisjes | 11-03-13 | 22:12

Zoiets als in Syrie juich ik ook van harte toe>> laat ze elkaar maar uitroeien, het is tuig tegen tuig.
Ruimt lekker op.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:11

@Watapatja | 11-03-13 | 22:06

Dat hij meer risico liep dan ons beschouw ik dan, in ieder geval, niet als de normaalste zaak van de wereld.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:10

@damnschreeuwer | 11-03-13 | 22:07
Mooiste was dat hij alleen maar mavo had en nog niet eens afgemaakt dacht ik.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:10

De tekst is niet helemaal correct:

Zusters van de Voorzienigheid uit Amsterdam

Dit moet moet zijn:

Zusters van de Vunzigheid uit Amsterdam

Sjakkie van de Hoek | 11-03-13 | 22:09

hugo3812 | 11-03-13 | 22:04 | + 0 -

Ik wil je best antwoord geven hoor. Ik zeg nergens dat de islam niet slecht is, alle geloven één pot nat wat mij betreft. Maar wat hier gebeurde is wel jarenlang goed gevonden dus er blijft niet zoveel van je commentje over. Ik bedoelde met mijn eerste bijdrage niks meer of minder dan wat er staat. Kijk eerst eens naar jezelf en begin dan eens over anderen.

Supermatthijs | 11-03-13 | 22:08

@Watapatja | 11-03-13 | 22:06
Zijn die zaken uberhaupt met elkaar te verenigen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:08

hugo3812 | 11-03-13 | 22:06 |
Moord keur ik nooit goed. Maar bijv criminelen die mekaar afmaken, ik laat er geen traan om.

Watapatja | 11-03-13 | 22:08

@febofiel|21:58|
Met u eens.

amin | 11-03-13 | 22:08

Ik vind dat iedere geloofsmongool vervolgd mag worden.
Geef hem maar TBS tot die genezen is.
Zouden ze bij mij ook doen, als die religekken de kans krijgen.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 22:08

Watapatja | 11-03-13 | 21:43 |
daar zouden we er meer van moeten hebben in NL. intelligente hufters die iedereen een spiegel weet voor te houden, en niet te beroerd is domheid als dusdanig te benoemen danwel belachelijk te maken. We hebben vooral een overschot aan domme hufters.
Overigens vond ik het een prettig figuur in die enkele keren dat ik hem heb gesproken. Uiteraard wel telkens mensen uitdagen en testen, tot vervelens toe, maar niet zonder reden. Hij zocht gewoon iemand die hem intellectueel aan kon (wat hij vergat is dat niet iedereen telkens zin heeft om die strijd aan te gaan. zie je wel meer bij te intelligente mensen). Dat is toch echt van iets hoger niveau dan 'bewust schofferen' (waar ik trouwens ook geen enkel bezwaar tegen heb als de situatie daar om vraagt.)

damnschreeuwer | 11-03-13 | 22:07

In wat voor land leven we dat zulke berichten niet meer zijn dan een droge opsomming van feiten, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Hoe kan het dat het OM hier niet keihard met gestrekt been ingaat? Dat de heren in Den Haag, die normaliter iedere headline tot kamervragen maken, hier niets over te zeggen hebben. Hoe kan het dat wij achter onze laptops zitten en niet met fakkels en keukengerei verhaal gaan halen bij die gejurkte viespeuken?!?

CaesarSalad | 11-03-13 | 22:06

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:01 |
Hij liep in ieder geval meer risico dan ons. En dat zou dus niet zo mogen zijn, maar het evenwicht tussen vrijheid van meningsuiting en fatsoen is vaak zoek en subjectief.

Watapatja | 11-03-13 | 22:06

Watapatja | 11-03-13 | 22:03
Mee eens.

Dus als er door den lande Marokkaanse scooterjeugd wordt omgelegd door Breivik 2.0 dan reageert u in de trant van "ze waren ook erg vervelend en helemaal niet fatsoenlijk"?

hugo3812 | 11-03-13 | 22:06

@Watapatja | 11-03-13 | 22:00
Klopt t was ook een egocentrische klootzak, ook een beetje uit eigen ervaring, maar maakte wel de discussie los.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:05

Supermatthijs | 11-03-13 | 21:58
Mooi man. Hier komt dus geen antwoord op:
hugo3812 | 11-03-13 | 21:28 dacht ik al hoor.
Gelukkig hebben wij, het domme volk, nog verhevenen zoals Supermathijs die tijd vrij maakt om ons allemaal een spiegel voor te houden.

hugo3812 | 11-03-13 | 22:04

hugo3812 | 11-03-13 | 21:59 |
Ik vind de manier waarop mensen met anderen omgaan altijd belangrijk. Fatsoen komt van 2 kanten.

Watapatja | 11-03-13 | 22:03

@Febofiel | 11-03-13 | 21:58
Dappper comment, ben het met je eens, zelf ook katholiek opgevoed nooit problemen ondervonden.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 22:02

@Watapatja | 11-03-13 | 21:53

Dat is toch vrij algemeen bekend dat Theo van Gogh shockeerde? Het gaat erom dat je het zijn van een schofferende klootzak zelf als antwoord geeft op de vraag of hij het aan zichzelf te danken had dat hij werd afgeslacht.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 22:01

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:58
Gelukkig leven we niet in een Islamitische staat dus mag je je mening gewoon geven hoor, ook al zijn er mogelijk veel anderen het er niet mee eens.
Fijn he :)

hugo3812 | 11-03-13 | 22:01

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:58 |
Kon Theo wel waarderen als tv-maker etc. Geef alleen aan dat het af en toe een heel vervelend persoon was in de omgang met andere mensen, uit eigen ervaring ook nog.

Watapatja | 11-03-13 | 22:00

Een dag voor het conclaaf start in Rome, heeft de Italiaanse krant La Repubblica bekend gemaakt dat de Heilige Stoel, het centrale bestuursorgaan van de Rooms-Katholieke kerk, voor 23 miljoen euro appartementen gekocht heeft in een appartementsgebouw in Rome. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat in het gebouw de grootste homosauna in Europa gehuisvest is.
Op de website van de sauna is een video te zien waarin een gezette man, die Bruno genoemd wordt, stript en een priestergewaad aantrekt. In totaal heeft het Vaticaan volgens de krant negentien appartementen in het gebouw. La Repubblica suggereerde eerder al dat paus Benedictus XVI afgetreden is omwille van een rapport over de omvang van seks, corruptie en machtshonger in het Vaticaan.

In het zog van de Vatileaks-affaire, waarbij gestolen documenten vanuit het Vaticaan naar de pers waren gelekt, zouden drie kardinalen de paus op 17 december een zeer geheim rapport van bijna 300 bladzijden voorgelegd hebben, waarin het draaide om homoseksuele relaties en mogelijkheid tot afpersing. Op die dag zou de Duitse kerkleider de knoop omtrent zijn reeds lang overwogen aftreden doorgehakt hebben.

De kardinalen zouden aldus een 'ondergronds homonetwerk' hebben ontdekt, wiens leden op verschillende plaatsen in Rome en Vaticaanstad seksbijeenkomsten organiseerden. Vanwege hun seksuele geaardheid stelden zij zich bloot aan afpersing.

Real Dutch Meat | 11-03-13 | 21:59

Watapatja | 11-03-13 | 21:53
Blijkbaar vind je de opstelling/uitspraken of houding van Theo wel ter zake doen trouwens, anders begin je er niet over.

hugo3812 | 11-03-13 | 21:59

brutus68 | 11-03-13 | 21:57 | + 0 -

Zeker, even mensen een spiegel voor houden en kijk ze eens schrikken.

Supermatthijs | 11-03-13 | 21:58

pius | 11-03-13 | 20:44
Goede vraag. Iedereen weet dat de rechtszaal in het Vaticaan alleen gebruikt wordt als de butler wat papieren meeneemt. Dus waarom niet het OM? 2e kamerleden praten in dit kader wel eens over scheiding van kerk en staat maar dan ben je niet goed bij je hoofd.

Simon_GS | 11-03-13 | 21:58

Heerlijk, mijn pastoor is een SS'er volgens Miko, achterlijk volgens Ko Reander en een 'toffe' volgens Svennuxmax.
Mijn pastoor is jong en heeft geen jongetjes gepakt in de jaren '70. Hij gelooft, net als vele andere geestelijken in het goede en handeld daar naar.
Natuurlijk moet er wat gebeuren met degene die zich aan kinderen hebben vergrepen, daar zijn maar weinig mensen op tegen. En natuurlijk moet de kerk flink flappen, miljarden € geven het gevoel dat ze goed gestraft zijn.
Maar ik weiger de hele kerk af te branden omdat misschien 1 op de tien priesters een pedo is. Pak die groep aan, hoe groot deze ook is. Doe dat van binnen uit en van buiten.

Febofiel | 11-03-13 | 21:58

Omdat hij actueel blijft:

youtu.be/qw4u1p41fIk

En on topic, nog niet verjaard.

Supermatthijs | 11-03-13 | 21:58

@hugo3812 | 11-03-13 | 21:55
O ja, wil alleen maar aangeven dat Watapatja zich vergist in het aantal fans van Theo dat hier reaguurt.
En dat klopte ook gezien de reacties die zijn opmerking uitlokt.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:58

Supermatthijs | 11-03-13 | 21:51

Ben je weer eens bezig met vrienden te maken?

brutus68 | 11-03-13 | 21:57

Watapatja | 11-03-13 | 21:53
In de context waarin je het bracht las ik dat ook tussen de regels.
Maar fijn dat je je keutel weer hebt ingetrokken.

hugo3812 | 11-03-13 | 21:57

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:53
? nietszeggende reactie.

hugo3812 | 11-03-13 | 21:55

Wat vroeger de kerk deed, doet nu jeugdzorg.
De mishandelingen gaan gewoon door, alleen geniepiger, je plaatst gewoon zoveel mogelijk kinderen uit huis.
Daar verdien je dan aan en kan je de tent uitbreiden.
Zaken zijn zaken.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 21:54

Parsons | 11-03-13 | 21:49 |
Je bent weer op niveau bezig, iemand woorden in de mond leggen is echt jouw ding. Nee dus, de moord op Theo, elke moord, is verschrikkelijk.

Ik heb Theo regelmatig meegemaakt in Felix Meritis, daar stond ie niet bekend als een prettige klant.

Watapatja | 11-03-13 | 21:53

@Watapatja | 11-03-13 | 21:43

Parsons | 11-03-13 | 21:49

Alvast een voorbeeldje Watapatja, pas op met die geintjes over Theo.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:53

miko | 11-03-13 | 21:38 | + 0 -

Doe een rustig joh of beter nog doe eens normaal man. Dat zeg ik allemaal niet, dat maak jij ervan.

Supermatthijs | 11-03-13 | 21:51

Oproep aan alle priesters, paters, etc die zich hieraan schuldig hebben gemaakt: zand er over! Over je l*l ja, en dan verplicht aftrekken, tot bloedens toe. Stelletje hufters!

Snorry! | 11-03-13 | 21:51

Parsons | 11-03-13 | 21:49 |
Watapatja is vast Goed Volk!

hugo3812 | 11-03-13 | 21:51

@Watapatja | 11-03-13 | 21:43
En daarom moest hij dood.

Omdat jij het een bewust schofferende klootzak vond.

Mooi man.

Parsons | 11-03-13 | 21:49

@Watapatja | 11-03-13 | 21:43
Pas je op, kom niet aan Theo, krijg je problemen mee.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:47

Godfried Deelen | 11-03-13 | 21:43

Wat waren haar skills?

brutus68 | 11-03-13 | 21:46

Sigaar uit eigen doos.
Wat is de mensheid toch een dom ding om te geloven in een religie.
Word wakker, god bestaat niet, religie is zakendoen.

Terpen-tijn | 11-03-13 | 21:44

De zusters JMJ (nr 10)? Laat mijn kleuterschooljuf zuster Aloysius nou de beste kleuterjuf ter wereld geweest zijn.

Godfried Deelen | 11-03-13 | 21:43

miko | 11-03-13 | 21:38 |
Je wilt Theo toch niet heilig verklaren. Het was gewoon een bewust schofferende klootzak.

Watapatja | 11-03-13 | 21:43

@Stormageddon | 11-03-13 | 21:06
Weet je wel hoe koud het is!?

Parsons | 11-03-13 | 21:42

-weggejorist-

cillitgangbang | 11-03-13 | 21:41

@Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46
Bij de islam komt er naast sexueel geweld nog wel wat meer kijken.
Maar je hebt gelijk, verkrachting komt in de Islam niet voor. Dat lokte die vrouwen zelf uit.
Heerlijk om zo te kunnen denken.
Theo van Gogh had het ook aan zich zelf te danken of niet?

miko | 11-03-13 | 21:38

Braaksel hier, braaksel daar.
Conclusie van het onderzoek : nonnen kunnen niet koken.

Nonkel Frituur | 11-03-13 | 21:38

zo frustrerend dat al die criminelen nog vrij rondlopen

Stijlloos84 | 11-03-13 | 21:37

Wat hebben die toch allemaal met braaksel opeten?

Zoemert | 11-03-13 | 21:37

Als je wilt snappen wat sadisme is en in welke omstandigheden het de kop opsteekt, is dit vervolgonderzoek verplichte kost. Naast de werken van Marquis de Sade natuurlijk. Machtsverhouding, en het gevoel onaantastbaar te zijn, wellicht het gevoel het goede te doen door te kastijden. Dat is nog het ergste, dat in dit soort situaties lustgevoelens synchroon gaan lopen met ethische gevoelens. Dan gaat een en ander echt ontsporen.

Schoorsteenveger | 11-03-13 | 21:35

@Stormageddon | 11-03-13 | 21:20
De minnetjes klikkers hebben gewoon kramp in hun vingers,of kop.

miko | 11-03-13 | 21:35

@Febofiel | 11-03-13 | 21:09
Die malle Let is geen institutie die het mogelijk maakt. Als nu alle kinderdag verblijven misbruik van hun personeel verdoezelen en mensen eventueel overplaatsen om arrestatie te ontlopen dan had je een punt.
Die pastoor van jouw is de amicale SS'er die het eigenlijk ook allemaal niet weet en jouw met een vriendelijk woordje weer verder stuurt.

miko | 11-03-13 | 21:34

En iedereen die is misbruikt door ongelovigen, zullen die ook zeggen dat alle ongelovigen schuldig zijn. En alle slachtoffers van romert m. mogen die zeggen dat alle homo's schuldig zijn.
Echt waar? Dus dan zijn we allemaal schuldig.
U dus ook, en u, en u emn ja, o q.

amin | 11-03-13 | 21:31

@SvennusMax | 11-03-13 | 21:20
U weet wel of er voor de 15 e / 16 e eeuw ook kinderen zijn misbruikt, doet ook niet terzake eigenlijk, niets kan mij nog verbazen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:31

*wacht reactie af. Inhoudelijk zal wel moeilijk voor je worden dus dan maar aanvallen op het e-tje te veel/vorm?

hugo3812 | 11-03-13 | 21:30

@Chesh | 11-03-13 | 21:20
Deed het ff uit het hoofd, zat er dus een dikke eeuw naast, ok.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:28

Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46
Het was te verwachten, het Goed Volk roert zich. Islam is helemaal niet slecht want dit gebeurt er hier nog.
Buiten het feit dat het natuurlijk een kulargument van heb-ik-jou-daar is, ook nog dit:
In de zandbakculturen is het een sociaal geaccepteerd fenomeen om kleine jongetjes in de reet te neuken (Afghaans spreekwoord: "vrouwen zijn er voor de kinderen, jongetjes voor het plezier"). Wordt er namelijk ook geen familie-eer aangetast want oh-oh het zou toch een vrouw zijn.
Hier wordt dit echter NIET geaccepteerd daarom gebeurt er wat aan en daarom komt het in het nieuws.
Kortom, geen bijster intelligente reaguurseltje van je.

hugo3812 | 11-03-13 | 21:28

@Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46 |

Want hier wordt niet over tekeer gegaan? Hierboven staat geen aanklacht tegen de RKK?

Ik zou met zoiets eerder alle geloven op één hoop gooien omdat het aantoont wat macht doet met goedgelovigheid maar ik reageer dan ook niet immer spastisch met hetzelfde deuntje.

Bruno Alaska | 11-03-13 | 21:26

Heuj! Joy! De goedgristelijke lurkert is aan het minkudoen geslagen! Hit me, paapsen!

SvennusMax | 11-03-13 | 21:22

Bewezen hoeft er blijkbaar niks te worden. Gejammer over meneer pastoor is genoeg voor een willig oor bij de media. En voor een forse 'schade'vergoeding natuurlijk, want daar is het allemaal om begonnen. Soortgelijke beweringen over onze moslimvrienden, nog niet zo lang geleden, zijn direct de doofpot ingeduwd, maar dat is vast toeval.

landman | 11-03-13 | 21:22

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:17 | + 0 -
Doe eens een bronnetje? Volgens mijn altijd betrouwbare wikipedia was de heer Adrianus iets eerder aanwezig.
nl.wikipedia.org/wiki/Adrianus_VI

Chesh | 11-03-13 | 21:20

@Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:17
En voila; dat was mijn hele punt. U weet het niet. Dus dan is de boude insinuatie "Het gevolg is bekend/daar is het allemaal begonnen of erger geworden." nogal voorbarig.

SvennusMax | 11-03-13 | 21:20

@TheFreeVoice | 11-03-13 | 21:13
Niks mis mee. Althans volgens een heel aantal minnetjesklikkers wel, maar ik zie er geen misbruik in.

Stormageddon | 11-03-13 | 21:20

@SvennusMax | 11-03-13 | 21:14
Geen idee of men buiten het vaticaan bordeel gebeuren voor de 17 e eeuw kinderen lastig viel.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:17

@Godsammekraken | 11-03-13 | 21:11
Kindneuken, kindverminken, Islam, fantastische Satanische toevoeging aan onze samenleving.

smdyasc | 11-03-13 | 21:16

@Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:14
Precies. Want daarvoor gebeurde dit soort zaken nooooit!

SvennusMax | 11-03-13 | 21:14

@SvennusMax | 11-03-13 | 21:05
Lul toch niet, zijn de feiten kan ik niks aan veranderen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:14

@brutus68 | 11-03-13 | 21:12
Ach, na de oorlog heeft de RKK een heel stel van die Nazi's helpen vluchten. En in de oorlog vonden ze het wel best dat de Joden omgelegd werden.

Ko Reander | 11-03-13 | 21:13

@Febofiel | 11-03-13 | 21:09
Och ja, natuurlijk. Eén Let tegenover de tienduizenden (honderdduizenden?) gevallen van kindermisbruik van de kerk, waar een halfslachtig kut-Mea Culpaatje voor is uitgetrokken. En jij relativeert dat dan weer weg door één pastoor te benoemen die in een achterkamertje "Foei ons!" zegt.
Totdat het jouw zoon of dochter is. Laat je kind maar niet alleen met je compleet van zonden gevrijwaarde toffe pastoor. Ze zijn allemaal zo aardig, en dat soort mensen zullen toch altijd wel de waarheid spreken?
Naïef mens.

SvennusMax | 11-03-13 | 21:12

@Febofiel | 11-03-13 | 21:09
Ook die achterlijke pastoor van jou is een crimineel. iedereen in die kerk wist wat er gebeurde. of ze er nu aan deelnamen of niet. ook als je niets zegt ben je een crimineel. en helemaal als je het al die tijd laat gebeuren. Laat ons even niet lachen met dat belachelijk politiek verzinsel "benoemen". En dan ben je zeker overal van af.

Ko Reander | 11-03-13 | 21:12

Ach ja, zoals het socialisme om solidariteit vraagt doen de katho's dat om vergiffenis. Ook vooral met zichzelf als begunstigde.

Godsammekraken | 11-03-13 | 21:12

Als je dat zo leest zijn dat praktijken en wreedheden die in 40-45 in zekere kringen ook heel gangbaar waren.

brutus68 | 11-03-13 | 21:12

@Strohond | 11-03-13 | 20:50
De profeet als grote voorbeeld. Uithuwelijken, tijdelijke huwelijken, genitaal mishandelen niet voor eigen gerief maar voor dat van het onzichtbare vriendje (ookwel besnijdenis). In de islam is het gewoon allemaal dik Okeejj!!

Godsammekraken | 11-03-13 | 21:11

@Simon de Danser | 11-03-13 | 21:01
Die man heeft geen besef. Zijn allemaal criminelen

Ko Reander | 11-03-13 | 21:09

Ik heb die malle Let nog geen sorry horen zeggen, dus wat dat betreft is de kerk al een heel stuk verder.
Trouwens net onze pastoor op bezoek gehad, goede man die problemen weet te benoemen in de kerk. Dus helaas Nanninga, ik ga niet met je mee om de kerk af te branden.

Febofiel | 11-03-13 | 21:09

@Stekeltje | 11-03-13 | 20:55
Ik dus ook. 2 x zes weken in Voorthuizen gezeten. Groot Dennenlust. Paar keer in de kast opgesloten gezeten. 's Nachts dus en ik was 6. Zuster Renske was de strengste en van die directrice was iedereen bang Die had een grote hond. Ik heb er gelukkig niets aan overgehouden. Ja toch, ik lust geen yoghurt, karnemelk en ik laat sindsdien altijd wat eten over.

Ko Reander | 11-03-13 | 21:08

@Simon de Danser | 11-03-13 | 21:01 |: 'als'
Ahum, teveel Sambuca na de wijn bij Dauphine zojuist.

Simon de Danser | 11-03-13 | 21:06

Ja, dat zal allemaal wel, maar wat is er mis met naakt piano spelen?

Stormageddon | 11-03-13 | 21:06

Hhm ik ben niet bepaald een kerken verdediger maar hier moet het dan even.
een korte bloemlezing van mijn lagere school
Tikken met de vlakke hand,opgerold tijdschrift en liniaal
schoolbord borstels naar het hoofd gooien(met een houten handvat)
opsluiting in rommelkast conciërge.
Afnemen schoolmelk.
Hondendrollen van sportveld halen.
Het is nog niet zo lang geleden dat straffen lichamelijk waren en leraren net iets meer mochten.Toch zou ik het niet in mijn hoofd halen deze personen nu nog aan te klagen.
Het sexueel misbruik was toen al not done

miko | 11-03-13 | 21:05

@Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:04
Gelukkig heeft u meer verstand van verzekeren.

SvennusMax | 11-03-13 | 21:05

Eigenlijk is het de schuld van NL, in de 17 e eeuw was het vaticaan een groot bordeel, toen kwam er een NL paus, Adrianus, die heeft het opgelost alle hoeren het vaticaan uit en verbod op sex voor de priesters , et voila, het gevolg is bekend.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 21:04

name and shame time.

superjan | 11-03-13 | 21:01

Er is geen paus die dit nog recht kan lullen!
En dat beseft Ratzinger zich maar als te goed.

Simon de Danser | 11-03-13 | 21:01

Dit is toch al eeuwen bekend...

Laat de kinderen tot mij komen
Matteüs 19:14
Marcus 10:14
Lucas 18:16

Ing. eslapen | 11-03-13 | 21:00

Binnenkort kun je zo de kerk binnen lopen:
"Goedemiddag meneer pastoor!"
-"Goedemiddag meneer. Wat kan ik voor u doen?"
"Een nummer 4, een nummer 8 met ranja en een nummer 10 alstublieft."
-"Uitstekend. Wilt u het hier doen of wil u de kinderen liever thuis misbruiken?"
"Doe maar hier. Dan hoort men er nooit iets van, en als dat dan toch wel gebeurt krijg ik in ieder geval geen straf."
-"Prima. U hoeft natuurlijk niet direct te betalen. Dat mag op zondag wel in het zakje. En veel plezier hé! Ik heb ze zelf samen met Joris Demmink getest dus dat zal wel goed komen."

SvennusMax | 11-03-13 | 21:00

Benieuwd wat de nieuwe paus al op zijn kerfstok heeft. Jonge meisjes of jongetjes? Tsja.

rechtvaardigerechter | 11-03-13 | 20:59

@deministerpresident | 11-03-13 | 20:49 |
Je vergeet de Moskeet.
Hoewel dat is meer voor de slachtoffers v/d islam.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-13 | 20:57

Ook nonnen zijn grensrechters

titwawki | 11-03-13 | 20:57

mijn tante kwam kort na de oorlog terecht in een "aansterkingskamp voor bleekneusjes" , wat daar gebeurde was ook allesbehalve kindvriendelijk.
Niet zozeer misbruik maar wel geestelijke en lichamelijke geweld. was gewoon een strafkamp waar ze 65 jaar later nog boos om kan worden.
Overigens waren opa en oma zwaar gereformeerd dus het was ongetwijfeld geen katholiek kamp.

Stekeltje | 11-03-13 | 20:55

deministerpresident | 11-03-13 | 20:49
Ik wil niet weten waar u uw rookwaren koopt.

Strohond | 11-03-13 | 20:55

De kerk kan de pot op! Met die schandelijke mensen daar!

Glas Koning | 11-03-13 | 20:52

Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46
Het is wachten op de Commissie Marcouch die het misbruik in de halalkerk gaat downplayen.

Strohond | 11-03-13 | 20:50

Een plaatje van een kapotgescheurd kind met de melding "de kerk kan schade aan u en uw omgeving veroorzaken" verplichten op iedere kerk. Net als op pakjes sigaretten

deministerpresident | 11-03-13 | 20:49

En nou het fraude onderzoek van de RKK.

Watapatja | 11-03-13 | 20:48

Ah, de bisschoppen zeggen sorry. Nou jongens, zand erover. Zucht.

Asmodean | 11-03-13 | 20:47

En maar tekeer gaan over de islam, kijk eerst eens naar jezelf.

Supermatthijs | 11-03-13 | 20:46

".. dat nauwelijks recht deed.."?!?!?

In de verste verte geen recht deed.

Godsammekraken | 11-03-13 | 20:46

Kindertjes verkrachten voor geldelijk gewin: gratis onderdak, vreten en een zooitje hulpverleners.

Kindertjes verkrachten uit naam van god: vrijuit.

Kindertjes plezieren in de sneeuw achter een quad: € 700,- BOETE!!

Nederland...

ZKH EénOog | 11-03-13 | 20:45

Klote papen.

Jaap de Paap | 11-03-13 | 20:45

Tijd voor een algemeen verbod op geloof.

smdyasc | 11-03-13 | 20:45

Waarom worden dit soort onderzoeken niet gedaan door de instantie die dit soort onderzoeken hoort te doen?

Het openbaar ministerie.

pius | 11-03-13 | 20:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken