GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Commissie Deetman is een Totale Fuckup

deetmanschmeetschman.jpgDeetman schmeetschman. Kans gehad, gefaald, mooi geweest & opgetieft. Tijd om de grootste, goorste en grofste kindermisbruikzaak uit onze geschiedenis eindelijk eens aan te gaan pakken. De meeste strafbare feiten zijn godbetert al verjaard door de effectieve doofpotcultuur van de zwartrokken. Veel daders zijn allang dood. Veel slachtoffers ook, want zelfmoord. Maar de meeste slachtoffers leven gewoon nog en die voelen zich wederom, zij het deze keer figuurlijk, volkomen in hun kruis getast door Roomse machthebbers en hun enablers in justitiële en politieke kringen. Ransbak Robert Mikelsons staat binnen een jaar keurig daar waar hij hoort: voor het hekje. Maar een sekte waar kindermisbruik eeuwenlang net zo standaard is als de vrijmibo op het gemiddelde makelaarskantoor wordt volkomen ongemoeid gelaten. Ja, de commissie Deetman is er op losgelaten. Maakt ze geen ene jongensfuck uit, want cie. Deetman heeft bunkerhard GEFAALD. En wel hierom:

CDA
Deetman is een CDA'er. Een Hervormde weliswaar, maar toch CDA-er. Een partij mede ontstaan uit de KVP. Wat Sinn Fein is voor IRA en Herri Batasuna was voor ETA was de KVP voor de RKK. Want scheiding van Kerk en Staat is nieuwlichterij uit de tijd van de Verlichting, dus daar doet de Moederkerk niet aan.

Brenninkmeijer
C & Aaaaa..is toch voordeliger! Ja, en zeker voor de Katholieke kerk. De Brenninkmeijers zitten net zo diep in de Katholieke Kerk als priesters in kleine jongetjes. Veel leden van de netniethippeklerenfamilie zijn ingetreden als kloosterling. Baas van de Jezuïeten in Amsterdam: Gregory Brenninkmeijer. Zuster Theresa, gezocht voor moord: Brenninkmeijer. Broeder Paul, iconendealer: Brenninkmeijer. Etcetera, etcetera. De familie volgde ook in de Tweede Wereldoorlog trouw de koers van Rome. Jeej Hitler!

CDA & Brenninkmeijer
De Brenninkmeijers die niet in de confectiepakkies of de pedosekte zitten, zijn politiek actief. Voor, en je verwacht het gewoon niet: het CDA! Een paar lokalo's maar ook een Statenlid in Brabant en de Nationale Ombudsman zijn van de clan.

De kerk, Brenninkmeijer & geld
De Brenninkmeijertjes zijn puissant rijk, extreem gesloten en, soms, opvallend gul. De Sneekerkring, de vierjaarlijkse ultrageheime vergadering van vijftig familiekopstukken, schuift dikke zakken geld naar de RKK. Zo veel zelfs, dat Brenninkmeijerprivébank Anthos is vrijgesteld van het betalen van belastingen omdat het een 'charitatieve instelling' zou zijn. De bank beheert onder andere de hypotheken van de familie. Verder is het bedrijf zo doorzichtig als dikke poep in een thermoskan in het donker.

Oja!
Waren we bijna vergeten te vermelden. Maar het Meldpunt Misbruik RKK, de particuliere instelling die aan justitie geen inzage in haar archieven *kuch* is verschuldigd, die alle misbruikmeldingen opneemt, registreert, beoordeelt en die hulp verleent aan de slachtoffers, heeft als baas ene Jan. Jan wie? Jan Brenninkmeijer. Een Brenninkmeijer die bepaalt wie er voor schadevergoeding in aanmerking komt. En zo ja, hoeveel. Gossiepietje.

Laatste blokje waarin alles bij elkaar komt
Dus. De commissie die recht moet doen aan het leed van de slachtoffers staat onder leiding van een CDA-er. Het CDA, de partij die ♥ de RKK. Deetman brengt het misbruik netjes in kaart. Dat moet ook wel, alles onder het tapijt vegen lukt domweg niet meer. De excessen zijn groter en wijdverbreider dan 'incidentjes' in een krachtwijk. Na het sluiten van het onderzoek is er, hee wat raar, eigenlijk niks ondernomen. Het Meldpunt onder leiding van Brenninkmeijer is nog steeds heer en meester over alle ingediende klachten, de archieven, het toewijzen van advocaten en het verlenen van hulp aan de slachtoffers. En er blijven verhalen opborrelen. Zo was Deetman al in mei 2011 op de hoogte van de handel en wandel van pastoor Jan Schafraad, maar hij hield zijn mond. Schafraad werd, dankzij een samenwerking van de slachtoffers, pas in februari 2012 uit zijn ambt gezet. Het Meldpunt heeft inzake Schafraad alleen maar tegengewerkt. Het recente horrorverhaal over het castreren van kinderen: Deetman wist ervan, maar zag geen aanknopingspunten tot nader onderzoek. Lees het rustig nog een keer: het castreren van kinderen. Castreren. Kinderen. Och. Meh. Kan gebeuren. Geen aanknopingspunten, laat maar dan. Neuh, waarom een mens dát zou moeten onderzoeken is ons ook een raadsel. Volgend schandaal dat Deetman niet heeft willen zien, melden of onderzoeken in 3, 2, 1...

Okee, hoe moet het dan wel?
Heel gek ideetje misschien hoor, maar zoals het bij het Hofnarretje ging, is dat wat? Invallen, archieven en computers in beslag nemen, uitpluizen, waar mogelijk vervolgen? Gewoon net zoals het zou gaan bij iedere andere criminele organisatie dus eigenlijk. Dat gedoe met meldpunten en commissies die onderling één grote financiële en politieke circlejerk doen om hun belangetjes te beschermen, een beetje mal is het wel he. Pak ze. Pluk ze. Ontmantel ze. Jaag ze op tot voorbij de poorten van de hel. De Rooms Katholieke Kerk krijgt nog minder straf dan de gemiddelde tasjesdief in dit land en dat wil godverdomme wat zeggen. Alleen gaat het hierbij niet om tasjes, maar om tienduizenden kinderverkrachtingen. Joehoe? Politie, justitie, politiek? Alstublieft? Ah, er komt een hoorzitting. Misschien. Goed, wij zijn even emigreren naar een land waar kinderen veiliger zijn. Uganda ofzo. #RKK2012

Reaguursels

Een schande dat Deetman dit niet eens openbaar heeft gemaakt,toont gelijk de belangenverstrengeling aan tussen dit zooitje zieke geesten.

fleurtje | 18-03-12 | 09:38

Religie, Nazi's en Pedofielen altijd goed om de zondag mee te beginnen.

BerendB | 18-03-12 | 09:38

Een gelovige die de RKK beoordeeld. Al hadden ze echt ballen gehad dan hadden ze hiervan een hardcore atheïst gevraagd...

Tommygunner | 18-03-12 | 09:40

In plaats van nog meer onderzoeken kunnen we net zo goed de hele (katholieke) kerk in NL gaan verbieden vanwege georganiseerde misdaad. Is sneller en goedkoper.

sk!llz | 18-03-12 | 09:40

Dat ze dan meteen Joris Demmink en een aantal ex CDA ministers ook mee nemen in het onderzoek.

Methylfenidaat | 18-03-12 | 09:41

Deetman en geloof.
Kutholieken onder elkaar.
Wat een smerig ziek soort geloof is het ook.
Trekt voornamelijk seksueel pervers gestoorde aberraties aan.En nog herrie maken ook op Zondag.
Vuilspuiters en viespeuken.Schijnheilige pedophielen.

Ratzing. | 18-03-12 | 09:42

Dat gaat toch altijd zo als er iets in dit land door een commissie wordt uitgezocht. De schuldigen blijven vrijwel altijd buiten schot en een paar kleintjes worden veroordeeld. Commissies die iets uitzoeken, zijn niks anders dan organisaties die down- en up-playen waar nodig en.

Buutendieker | 18-03-12 | 09:42

Toen die Hagenees met zijn lul uit zijn broek naast Deetman stond en hij niets zag,toen is de keus al gevallen op dit trieste figuur.

Jimmy Mc Clure | 18-03-12 | 09:42

Plukken heeft geen zin, mensen die kinderen verkrachten, of op zijn minst 'aantrekkelijk' vinden zijn ongeneselijk.
Zo ben ik ongeneselijk aangetrokken tot iets oudere vrouwen met een flinke voorgevel.
Je kan me daar gevangenisstraf voor geven, me martelen of weet ik veel wat nog meer.
Na mijn straf zal ik nog steeds op iets oudere vrouwen met een flinke cupmaat vallen.
Gelukkig is mijn obsessie niet verboden bij wet, en kinderverkrachting dus wél.
Ik kreeg eerder minkudo's door te vermelden dat ik Roberts M. graag in een normale PI zou zien zitten.
En daar blijf ik bij.....

necrosis | 18-03-12 | 09:44

Een christenhond die onderzoek doet naar christenhonden. Dat is nooit te vertrouwen. Stel dat die christenhonden in een kwaat daglicht kommen te staan. Het is gewoon één groote pedo/homo club.
Ik schijt op die lui!

monaco | 18-03-12 | 09:45

Wat een ongefundeerd haatartikel ook alweer. 99% van de kerkgangers zijn brave zielen die zich inzetten voor de samenleving en massaal aan goede doelen geven. Ik daag de auteur van dit artikel uit om zich eens écht te verdiepen in de wereld waarover hij schrijft.
Slogans roepen is een goedkope manier om je bij het puberale volkje populair te maken, maar de waarheid zit genuanceerder in mekaar.

Nonkel Frituur | 18-03-12 | 09:45

Dus eerst leven homosexuele kinderneukpriesters zich uit op jongetjes om ze daarna te castreren wegens homosexueel gedrag? Hypocrisie ten top. Naast ernstig kindermisbruik ook nog een ernstige vorm van kindermishandeling. Religieuze hutten lijken een vrijplaats te zijn voor zowel letterlijke als figuurlijke geestelijke gestoorden. Deetman is er ook een als hij 'geen aanleiding' tot nader onderzoek. De schoft!

lion@night | 18-03-12 | 09:47

kijkend naar de christelijke moraal en ethiek durf ik te stellen dat het cda de meest duivelse, van god losgeslagen partij vol farizeeërs van dit land is.
wat mij geen reedt kan schelen zolang het over het over abortus, euthanasie of homorechten gaat. maar nu we het over zaken als rechtvaardigheid, wijsheid en leiderschap hebben vind ik dat deze partij geen knip voor de neus waard is.

two ball cane | 18-03-12 | 09:47

Welkom in Nederland.


Het land waar kerk en staat op het oog keurig gescheiden zijn.


Dat de praktijk als immer weerbarstig blijft is een *kuch* kinderziekte.

Reinaert | 18-03-12 | 09:47

Dus c(d)a, de familie brenninkmeijer, en de RKK is 1 grote sekte?

aardt | 18-03-12 | 09:48

Als Deetman het bewust niet openbaar heeft gemaakt, is het dubieus, als hij het niet wist heeft hij heel wle heel slecht onderzoek uitgevoerd.

Fret Kroked | 18-03-12 | 09:48

Misbruik bij Katholieken, Protestanten en Muslims...

* Pleit voor een algeheel verbod op Religie *

Ing. eslapen | 18-03-12 | 09:48

De laatste beeldensturm.Alle godtgelovige katholieke verkondigers van Godts woord castreren en de opperkliek zoals Wimmie Eijkel,Punt en Antoineet, gewoon ouderwets kruisigen.Op het gevaar af dat ze er van genieten.

Ratzing. | 18-03-12 | 09:48

Tja, die lui zijn gewoon ontzettend machtig. Wat doe je hier aan?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 09:50

@Nonkel Frituur | 18-03-12 | 09:45 | + 0 -
Ah geven aan goede doelen. Maar dat werkt niet, die houden leed meestal in stand. Zielig Afrika krijgt van ons 4000 ton graan, maar dan wel een kruisje slaan.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 09:51

Raar eigenlijk dat we in een land leven waar politiek en religie gescheiden zijn, terwijl er politieke partijen zijn die gewoon de naam van een geloof in hun naam hebben.. NL is niet wat het lijkt.

Chorizoworstje | 18-03-12 | 09:52

@Nonkel Frituur | 18-03-12 | 09:45


Oneensch. Dat het een op harde toon geschreven artikel is: klopt. Maar dat is ongetwijfeld een weloverwogen keuze van de scribent en over smaak valt als genoegzaam bekend niet te twisten.


Dat de kerk, en dan met name de Paapse kerk, een zwijnenstal is da's al jaren bekend. En inderdaad, dan hebben we het niet over 99% van de kerkgangers die geen vlieg kwaad doet maar over het Pauselijk Personeel. De mannen in jurken. Dáár zit wel degelijk een gigantisch probleem en wie dat durft te ontkennen moet de stront toch echt eens uit z'n ogen wrijven.


Het gaat niet om de gelovigen. Het gaat om de clerus. Tuigh is het. Allemaal!

Reinaert | 18-03-12 | 09:52

Een belangrijk verschil met Hofnarretje is dat het daar om niet verjaarde feiten gaat en invallen doen waar de kerkelijke officiële beleidslijn was om dossiers te vernietigen zoveel jaar na dato weinig oplevert. Verder is een belangrijk verschil dat de politiek zich op het standpunt stelt dat hier de scheiding van kerk en staat in het geding is: ik heb daar nooit iets van begrepen want of nu een kinderopvang medewerker of een priester kinderen neukt maakt voor het recht niks uit. Ik denk eigenlijk dat de politiek bang is dat hun eigen rol aan de orde komt want de overheid is nalatig geweest in de bescherming van kinderen en daarmee net zo goed aansprakelijk als de kerk.

Simon_GS | 18-03-12 | 09:54

"De Sneekerkring, de vierjaarlijkse ultrageheime vergadering van vijftig familiekopstukken, schuift dikke zakken geld naar de RKK."

Dit is stemmingmakerij. Moeten ze dit dan openbaar doen? Het is toch hun familie, of moeten mijn familie-vergaderingen ook openbaar? Als zij besluiten om geld te geven aan de RKK, mogen ze dat zelf beslissen.

Ik begrijp niet zo goed wat je hier mee wilt aankaarten. Dat rijke katholieken een voorkeur hebben voor de RKK?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 09:54

deetman verzwijgt de feiten, dus moet ook veroordeeld worden als verkrachter , want hij is net zo rot ,

bekijket | 18-03-12 | 09:55

@Reinaert | 18-03-12 | 09:47
Door middel van een paar 'prikken' kun je 'kinderziektes' zowat uitroeien.
Het zijn de extreme gggrefo's die weigeren om hun kinderen te beschermen tegen bepaalde ziektes.
Schijnbaar weten ze niet dat een 'kinderziekte' een volwassen man kan vellen met de dood tot gevolg.
Mensen die vertellen dat dergelijke dingen behoren tot 'gods wil' sporen niet.

necrosis | 18-03-12 | 09:56

@bekijket | 18-03-12 | 09:55
Dat is gewoon het oude spelletje.
Hou het gepeupel arm, hou het gepeupel dom.

Ing. eslapen | 18-03-12 | 09:57

Alle gelovigen zijn fouter dan een nsber in de oorlog. Allemaal. Sue me bitches! Met je op een sprookjesboek gebaseerde machtspositie die door en door rot is.

Bezorgde vader | 18-03-12 | 09:58

Methylfenidaat | 18-03-12 | 09:41 |

Terecht, van Joris Demmink van justitie zijn er veel bewijzen van het misbruiken van minderjarig jongens. Als hij geen baas bij justitie was geweest was hij als pedofiel allang veroordeeld.

Ook een gevalletje puur machtsmisbruik.

Schout-bij-nacht | 18-03-12 | 10:00

Reinaert | 18-03-12 | 09:52
Van alle priesters die ik ken is er geen enkele die bij mijn weten iemand kwaad gedaan heeft. Maak van de 99% goede zielen dus maar 99,9%, clerus inbegrepen.
Voor die overblijvende 0,1% vuilakken zou iedereen dus moeten opdraaien ?
Dan heb ik liever dat de wet wordt gewijzigd en dat zedenmisbruiken niet kunnen verjaren. Op die manier kan het kaf van het koren gescheiden worden.

Nonkel Frituur | 18-03-12 | 10:00

De commissie Deetman is hetzelfde als Holleeder een onderzoek laten doen naar de Amsterdamse onderwereld. Geen resultaat, je verwacht het niet.

zooishettoch | 18-03-12 | 10:00

@necrosis | 18-03-12 | 09:56


Da's waar, maar dat is niet het soort kinderziekte waar ik op doelde natuurlijk. Om er toch even op in te gaan: het is inderdaad van de zotte dat Grefo-extremisten hun kinderen niet de best leverbare zorg bieden maar hun lot "in Gods hand" leggen. Wie zich niet wil laten vaccineren mag dat van mij hoor, we leven in een vrij land, maar dan wel ná het achttiende levensjaar.


Volwassenen maken keuzes, kinderen dienen de best mogelijke zorg te krijgen.

Reinaert | 18-03-12 | 10:02

@ Nonkel Frituur.
Het gaat ook niet om die 99% goedgelovigen. Het gaat om,die 1%, die niet van kinderen af kan/kon blijven. En het is bijna een feit geworden, die 1% waar het om gaat....zijn de priesters/pastoors, ouderlingen. Die groep mensen waar gezag voor is (geweest), die macht hebben, die de macht hebben om iets wat krom is recht te praten. Een kind heeft weinig te vertellen. Zal zich ook moeilij(ker) kunnen uiten over dingen waar ie absoluut nog niet aan toe is, wat opgedrongen is door iemand waar je 'ontzag' voor moet hebben. Waar of niet waar? Hoor ik daar een goedkeuring zowaar? Okay, dan is het duidelijk waar het verhaal met name over gaat. Die 1% van de kerk, diegene die macht hebben. Niet die 99% van de goedgelovigen die veel doen voor de algemene maatschappij (en geloof me, er zijn ook veel niet-gelovigen die ook veel voor de maatschappij doen).
Voor mij: open die beerput der machthebbers cq kindermisbruikers! En LIJDEN moeten die gasten!!

nepdeen | 18-03-12 | 10:06

De KZ zijn er niets bij, Mengele een kleine jongen. Wat kan je er machteloos woedend cq razend over worden. Dat blijkt ook uit je geweldig geformuleerde stuk. Lazen de machthebbers het maar. Of liever: trokken ze zich het eens aan en deden ze er iets mee. Veel succes verder, ga zo door.

overhemd | 18-03-12 | 10:09

@Nonkel Frituur | 18-03-12 | 10:00


Ik waag te betwijfelen of het werkelijk maar 0,1%. In mijn eigen familie circuleren voldoende verhalen om het tegendeel te vermoeden - zoals het verhaal van twee familieleden die in de jaren vijftig aan een priesteropleiding zijn begonnen. Uit roeping en vol goede moed.


De één is bij het Vreemdelingenlegioen geëindigd, de ander heeft zelfmoord gepleegd. En niet omdat het zulke labiele jongens waren maar omdat ze bedoelde opleiding niet "trokken". Jawel. Seksjuweel misbruik. Verkrachting.


De hele familie wist er van maar iedereen hield z'n bek, de schande was zo ook al groot genoeg. Van die dingen.

Reinaert | 18-03-12 | 10:09

Waarom moet ik nu omzettend acuut poepen?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:10

Het zal allemaal nog wel veel erger zijn, kerkgangers kunnen er niks aan doen natuurlijk maar de organisatie zelf is rotter dan rot. Meest stuitende is nog wel dat die friemelaars zich nog steeds als de morele authoriteit zien

Bokito ergo sum | 18-03-12 | 10:11

En wilt u niet vloeken op de zondag mejuffrouw Nanninga?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:12

Nederland heeft als het om vrouwenbesnijdenissen gaat in Afrika altijd zo'n grote mond. En dan kun je het natuurlijk niet hebben dat het in eigen land niet veel beter was. Vat ik het zo goed samen?

Mark van Leeuwen | 18-03-12 | 10:13

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:12


De relatie tussen u en mejuffrouw Nanninga blijft een beetje moeizaam heb ik het idee.... ;-)


goedemorgen overigens!

Fatwabuster | 18-03-12 | 10:15

Aangezien de scheiding van kerk en staat onmogelijk is, is er maar 1 oplossing mogelijk: 1 van de 2 afschaffen.

Ik weet wel met welke we beginnen.

Speldenprik | 18-03-12 | 10:16

@Reinaert | 18-03-12 | 10:02
Net zoals de stickers in de supermarkt (geen alcohol/ ,sigaretten onder de 16) pleit ik voor een verbod op geestelijke indoctrinatie voor mensen onder de 16.
Daarna kunnen ze (hopelijk) zelf beslissen, al heb ik meegemaakt dat mensen die ruim 25 waren, zich ineens weer lieten bekeren door familieleden.....

necrosis | 18-03-12 | 10:16

@Mark van Leeuwen | 18-03-12 | 10:13


Iets met balken en splinters inderdaad. Maar dat hou je toch.

Reinaert | 18-03-12 | 10:16

Kaas de Vies | 18-03-12 | 09:54 |
Misschien wordt ermee aangekaart dat het een vals achteraf clubje is met veel invloed buiten bereik van de democratie, zoiets als Bilderberg dus
*
Overigens een mooi helder stuk stellingname journalistiek.Beter dan die gore preken van valse naastenliefde en begrip,respect en dat soort bagger- voorstelling die de kutholieke K. eigen is en op dit eigenste moment wordt uit gezeverd .
Die iconendealer Brenninkmeijer is trouwens wel heel dubieus !

Ratzing. | 18-03-12 | 10:16

Ben benieuwd of dit echt officieel uitgezocht gaat worden. De geest is in ieder geval uit de fles sinds NRC gisteren. www.nrc.nl... Nu GeenStijl ook. Journalisten en anderen zijn bezig.

Roer | 18-03-12 | 10:18

Bah, bah, bah... GeenStijl is elke dag goed voor een stevige portie knoop in de maag, en opgekropte woede. Nanninga, je doet het fantastisch! Pak ze aan, blijkbaar doet niemand anders het!

Ergernis! | 18-03-12 | 10:18

Ik neem toch aan dat die hoorzitting er nooit komt. Jeanine die met pijn in haar hart tegen stemt en Mark staat binnenkort bij het kerkelijk bestuur te roepen dat de katholieke kerk en de VVD veel overeenkomsten hebben.

Tyrell Sphynx | 18-03-12 | 10:19

De tijd van een parlementaire enquête is al voorbij. Ik stel voor dat Deetman en zijn club worden opgepakt. Criminele organisatie. Sick fucks.

marshmallow | 18-03-12 | 10:19

@necrosis | 18-03-12 | 10:16


Iemand van vijfentwintig moet geacht worden in staat te zijn zelfstandig beslissingen te nemen, daar wil ik me helemaal niet mee bemoeien (al zou ik soms wel willen).


Minderjarigen moet je behoeden voor gevaarlijke producten zoals religie. Alhoewel daar ook wel weer een nuance bij hoort: religie is niet per definitie schadelijk, ook Reintje heeft kleuter- lager- en middelbaar onderwijs mogen genieten op gecertificeerd Gereformeerde scholen en daar geen noemenswaardige schade aan overgehouden.


Religie-Light. Net zoals je kids ook geen Z.O. Graangenever voert.

Reinaert | 18-03-12 | 10:21

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:12
Doe nou nie-hiet!
Nanninga is liev, begrepen?

necrosis | 18-03-12 | 10:22

@Ratzing. | 18-03-12 | 10:16 | + 0 -
Wat is er vals aan, is een familie-bijeenkomst. Waarom zou dat vals zijn? Leg me dat eens uit. Tenzij er andere informatie is vind ik het spijkers op laag water zoeken.

Laatst heb ik nog geheime afspraken gemaakt met welgestelde kennissen om voor iemand een surprise party te geven.

Laat Nanninga het maar niet horen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:23

Reinaert | 18-03-12 | 10:09
Daar zegt u het ook : een priesteropleiding in de jaren '50. Toen was homoseksualiteit een maatschappelijk taboe en was het voor homo's bijna een evidentie om zich een dekmantel te verschaffen om niet met de "schande" naar buiten te moeten komen. Vanzelfsprekend krijg je dan binnen de mix van priesters een gigantisch hoog aandeel homo's. Tel daar nog het verplichte celibaat bij op en het feit dat een hoop jonge mannen bij mekaar zitten, en het loopt vanzelf uit de hand.
Jammer dat te midden van die smeerlapperij de boodschap van Jezus totaal verloren gaat. Heel wat priesters hebben Zijn voorbeeld niet in de praktijk gebracht, integendeel. Maar vergeet ook de talloze helden niet die hun leven opgegeven hebben voor anderen, uit geloof en naastenliefde, als missionaris, als verpleegkundige tijdens de oorlog, als onderwijzer, enz.

Nonkel Frituur | 18-03-12 | 10:23

@ fatwabuster 10:15

We kunnen volgens mij best samen door 1 deur hoor. En ik weet me in te houden, Pius en Romanov hebben voor een kleinigheidje een vette ban aan de broek gekregen... Ook goeiesmorgens btw!

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:24

Katholieken, hoog en laag, waar ook ter wereld, van het vaticaan tot aan de noordpool, zijn de parasieten, de grootste smeerlappen van de samenleving. En wie denkt dat dit tegenwoordig allemaal niet meer gebeurt, komt bedrogen uit, of denkt men nu echt dat het allemaal maar in 1x is afgelopen die smerige praktijken?? Dat die gasten bv 30 jaar geleden tegen elkaar hebben gezegd, jongen we stoppen met onze hobby's!! Dit soort smeerlapperij is gewoon van pastoor op pastoor, paus op paus, kapelaan op kapelaan (of hou die kerkvoorgangers ook maar heten)doorgegaan, tot op de dag van vandaag. En ook in de toekomst als dit soort geloven niet wordt verboden, alhoewel, dan vinden ze wel een andere manier om hun zakkies te legen bij kinderen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-03-12 | 10:24

@Reinaert | 18-03-12 | 10:21 | + 0 -
Religie is niet per definitie fout, maar het wordt erg vaak misbruikt.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:25

Volgens mij is de totale Fuckup juist dat er aleen maar onderzoek wordt gedaan naar de RK Kerk. Tot en met de jaren 80 was alles rond kindermisbruik een grote doofpot, voor alle gezindten! PSP (niet bepaald een RK club) wilde pedofilie zelfs uit het wetboek van strafrecht en tot in de jaren 90 was een "prominent" pvda senator openlijk en actief pedo.
In de jaren 50 was in de psychiatrie castratie bij homoseksualiteit niet ongebruikelijk.
De fuckup is juist het selectief oprakelen van het verleden door krantjes als het islamitisch dagblad (NRC). Lekker katholieken bashen zodat de rest uit beeld blijft en de aandacht wordt afgeleid van de problemen die er nu spelen.
Valt me tegen dat geenstijl zo braaf meedoet met het volgen van de linkse propaganda agenda.

Barani517 | 18-03-12 | 10:25

@Ratzing. | 18-03-12 | 09:42
Deetman is CHU deel van het CDA. Is protestant. Dus niks kutholieken onder elkaar.

lekkurlinx | 18-03-12 | 10:25

- Macht corrumpeert ALTIJD.
- Zeker als die macht is gebaseerd op folkloristische vertellingen.
- De staat heeft als hoofdtaak de burgers te dienen en te beschermen, en niet de Kerk
- Scheiding van kerk en staat moet veel dieper ingrijpen in het politiek systeem. Je beroepen op godsdienstige principes (ik noem bijv. een weigerambtenaar) moet ten alle tijden buiten alle bestuurlijke besluiten gehouden worden. DAT is scheiding van kerk en staat.
- Elk parlementair onderzoek is tot nu toe gebleken een cover-up te zijn voor het politieke onvermogen.
- Enige conclusie. Start parlementaire onderzoek. Elke Nederlander mag 25 vragen indienen. De top 100 (of meer als er meer relevante vragen zijn) van de vragen wordt dan door een brede selectie van politie, en journalisten onderzoekt met alle bevoegdheden die een parlementaire onderzoekscommissie ook zou hebben

C'est ça!

Begin eens met het uitzenden van "The Root Off All Evil" van Richard Dawkins op primetime.

wolffman | 18-03-12 | 10:26

@Ratzing. | 18-03-12 | 10:16 | + 0 -
Maar we zijn nu een machtige familie hierop aan het veroordelen. Tja, ik heb ook rotte appels en kazen in mijn familie. Iedereen denk ik. Ik snap gewoon die links niet, het is niet mijn ding.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:26

Als je het over belangenverstrengeling bij het CDA hebt dan moet je ook hun huisbankier daar bij betrekken.

jan-lul-de-behanger | 18-03-12 | 10:27

@ necrosis 10:22

Weet ik toch...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:28

@Nonkel Frituur | 18-03-12 | 10:23


Het gaat mij ook helemaal niet om het geloof an sich, het gaat mij er om dat het instituut "kerk" (en dan met name de Roomsche variant) door-en-door verrot is.


En ja, helden heeft de kerk ook voortgebracht. Zoals die dorpspastoor uit m'n moeders geboortedorp die in 1942 iets te anti-Duits preekte en de rest van de oorlog in Dachau heeft "mogen" logeren. Die is de dag van terugkomst direct uitgetreden wegens alle geloof verloren.


Maar goed, zo zijn er natuurlijk talloze verhalen.

Reinaert | 18-03-12 | 10:30

De katholieke kerk staat gelijk aan wat de wet noemt 'een criminele organisatie'. Handel daar dan ook naar. Punt.

Jerry Nick | 18-03-12 | 10:31

Ik denk dat het ergste is dat de slachtoffers van kindermisbruik in de kerk nu weer slachtoffer zijn geworden, maar dan van een falende commissie.
Dat vind ik buitengewoon verdrietig!

irma zonderboezem | 18-03-12 | 10:32

@Reinaert | 18-03-12 | 10:21
Als klein kind was ik al zeer ondernemend en kreeg (ongezien) het glaasje jenever van mijn vader te pakken.
Na een slok heb ik (schijnbaar) moord en brand lopen krijsen.
Die vuiligheid mogen ze van mij verbieden, maar dat is mijn mening....

necrosis | 18-03-12 | 10:34

Aan de Zwarte Canon
www.rnw.nl...
kan weer een bladzijde worden toegevoegd.
#Brenninkmeijer

Fijnstoffer | 18-03-12 | 10:36

@necrosis | 18-03-12 | 10:34


Tja, als we dan toch al aan het verbieden slaan dan de jenever ook meteen maar, ik zal er in ieder geval niet om rouwen. Wát een goor spul.


Wel erg populair in religieuze kringen. Dat dan weer wel.


*Kruik korenwijn opentrekt en bolknak in hoofd schuift*

Reinaert | 18-03-12 | 10:36

Jullie halen toch twee dingen door elkaar. Wat die Mikelsons heeft geflikt is kindermisbruik en wat er in de RKK gebeurt valt onder vrijheid van godsdienst. Een voorrecht dat vorige week bij de (Say what?) SPG jongeren de handjes nog op elkaar kreeg toen Premier Rutte deze 'geloofsvrijheid' nog even kwam veilig stellen. Het is waar dat machthebbers religie traditioneel als nuittig bestempelen evenzo als het waar is dat dit soort partijen niet meer van deze tijd zijn. Maar then again... welke huidige politieke partij is *wel* van deze tijd? Ouwe troep is het.

Kutmug | 18-03-12 | 10:38

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 10:28
Jij had een ban destijds, vertel eens.....

necrosis | 18-03-12 | 10:38

@necrosis | 18-03-12 | 10:34 | + 2 -
Dat is niet ondernemend, dat is dom.

Ik had namelijk ook de drankkast van mijn pa ontdekt, ik herbottelde het goedje in kleinere flesjes en vroeg hier 50 cent per stuk voor. Het was altijd lachen tijdens de pauze op mijn kleuterschool.

Maar ik had wel de gaafste lease-skelter die je maar kon wensen, open dak, grote velgen, adaptive airco.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:38

Wir haben es gewusst...

jim_garrison | 18-03-12 | 10:40

Als dat van die kindercastraties klopt, mogen de Katholieke Kerkleiders voor het Internationale Strafhof verschijnen wegens misdaden tegen de menselijkheid. De onthulde misdaden hebben dat niveau zo langzamerhand wel bereikt.

Zoetwaterpanharing | 18-03-12 | 10:40

@Zoetwaterpanharing | 18-03-12 | 10:40 | + 0 -
Ze zijn onaantastbaar, dat is nu wel duidelijk. Eeuwenlang hebben zij een machtblok gevormd, ze zitten overal in en bij. Ik hou wel van een beetje schoppen tegen de gevestigde orde, maar dit ga je niet winnen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:41

@Reinaert | 18-03-12 | 10:21
Kinderen van een jaar of 14-16 kunnen wel degelijk zelf beslissingen nemen.
Ik ben katholiek opgegroeid, mijn ouders waren dan wel niet echt practiserend maar ik ging wel naar een katholiek internaat.
Op mijn 15 heb ik zelfstandig beslist dat het Christelijke geloof niet waar kan zijn.
Dit aan de hand van hetgeen ik zelf zag en wat er "gepreekt" werd.
Die verschillen waren echt te groot.
En dat had ik op mijn 15de al door.

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:45

"They had it coming"; Leg de schuld bij de slachtoffers.
Hier een übergay koor in de gevangenis:
www.youtube.com...

King of the Oneliner | 18-03-12 | 10:45

Nonkel Frituur | 18-03-12 | 09:45
De waarheid is helemaal niet genuanceerd:


-God bestaat niet.
-Kindermisbruikers zijn gestoord en moeten gestraft worden, wat mij betreft zo hard mogelijk.


De énige nuance die ze van mij nog aan mogen brengen is dat ze allemaal zo hoog mogelijk in die kerktoren klimmen en dan springen. Verder zijn alle nuances te negeren.

Cuyahoga | 18-03-12 | 10:45

@Fret Kroked | 18-03-12 | 09:48
Hij wist het.

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:46

De relatie van deze zaak met de Brenninkmeyers en uw poging hen te besmeuren slaat echt nergens op en is echt beneden alle peil.
Ik weet nu of u zelf verslag doet aan de pers over familiebijeenkomsten, maar ik in ieder geval niet. Bovendien weet ik niet wat er nu zo verdacht is dat er een jezuiet of een iconenhandelaar in een uitgebreide familie zitten.
En dan een speculatief verhaal over een moordende non, in wat volgens de Deense politie niet eens een moordzaak is (even de link tot benenden doorlezen).
Dus een tip aan de redactie; haal het artikel hier weg en plaats het op Joop. Anti-kapitalistisch, anti-paaps en niet onderbouwd door feiten, ze zullen er daar van smullen.

Barani517 | 18-03-12 | 10:46

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:38
Een jaartje geleden ging ik boodschappen doen bij de lokale super (100 meter van mijn woning) en daar lag een scholiere (van de nabije school, ook zo'n 100 meter) in het gras en straalbezopen!
Die werd afgevoerd per ambulance.
Vind ik bepaald niet grappig....

necrosis | 18-03-12 | 10:48

@necrosis | 18-03-12 | 10:48 | + 0 -
Aha, nee dat is niet grappig. En nu?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:50

@Che_cuevara | 18-03-12 | 10:45


Natuurlijk kan dat wel maar ik zou toch niet iedere beslissing bij een kind/jongere neer durven leggen. Er zijn dingen in het leven die zo essentieel zijn dat je die dan maar domweg moet afdwingen, zoals daar zijn de al eerder aangehaalde vaccinatie.


Ik ben ook vijftien geweest en ik wist op die leeftijd de meeste dingen al een stuk beter dan m'n ouders ;-) Helaas ging die vlieger meestal niet op natuurlijk maar dat hoort er bij.........

Reinaert | 18-03-12 | 10:50

@Barani517 | 18-03-12 | 10:46 | + 0 -
Inderdaad, ik heb het gevoel dat Nanninga's kecke jasje van de C&A is gescheurd en nu dit verhaal naar voren komt.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:51

@Speldenprik | 18-03-12 | 10:16
In Frankrijk lukt ze dat toch vrij aardig.

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:51

@Reinaert | 18-03-12 | 10:50
Dat van die vaccinatie's ben ik volkomen met je eens.
En ook ik keek wel uit om het beter te weten dan mijn ouders. :)

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:52

*Staand applaudisseert voor A. Nanninga.*
Je wist het toen Deetman werd aangesteld, maar ergens dacht je nog: 'het zal toch niet in het oog van de camera's en op de hub van alle informatie.
Maar het gebeurde.
Weer.
NL is goed met kerken. Satanskerk betaalde geen belasting en een schil van 5 miljoen werd uiteindelijk voor een minder dan de helft (ik herinner het mij als 20%) geschikt. De Brenninkmeijers hebben idd een dubbele moraal. Sommige loten trekken cokesnuivend en feestend door 020 brallend over hun etentjes in de Ritz 'considered edible, haha'.
In grote zaken is er groot beleid, (zie het memorable stukje van Brussen gisteren) maar Deetman had idd op een aantal grote zaken direct in moeten grijpen. Zeker als de plegers nog in leven waren. (En een schrijnender geval als dat van deze week zal er nooit meer komen!!!)
Volledige steun dus voor dit stukje van Nanninga. De positie van Deetman mag best in twijfel worden getrokken. De zaak is zo groot dat de enige manier om dat juist te doen was in de vorm van een commissie geweest.
Verder waren er juridische pogingen om de k-kerk aan te klagen als criminele organisatie. NOTA BENE door geldschenkers en families die legaten lieten.
Hun punt, wij steunen een kerk, geen criminele organisatie. Terug met het geld!
Dit kan (naast de fluxe aanpak die Nanninga voorstelt.) alsnog!

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 10:54

@Barani517 | 18-03-12 | 10:25
U bent katholiek?

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:54

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:50
En nu?
Ik pak mijn jas en een zak goedkoop brood en ga de eendjes voeren, omdat mij dat een goed gevoel geeft...

necrosis | 18-03-12 | 10:55

@lekkurlinx | 18-03-12 | 10:52 | + 0 -
Waarom zouden de Brennikmeijers jou van hun gesprekken op de hoogte stellen? Kan iemand mij dat nou eens uitleggen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:55

alle commissies zijn een fuck up.

ganzo | 18-03-12 | 10:55

@necrosis | 18-03-12 | 10:55 | + 0 -
Is ook subsidie en werkt ook niet. Het is helemaal niet noodzakelijk om eenden bij te voeren nu.

Het geeft je een goed gevoel, maar werkt averechts.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:56

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:41
Ik had ook niet de illusie dat het zal gebeuren, maar de in eeuwen opgebouwde macht van de kennelijk zwaar misdadige kerkorganisatie moet tot afbrokkelen worden gebracht. Afbrokkelen duurt lang, en de suggestie van het Internationale Strafhof is maar één brokje, maar elk brokje is er één.

Zoetwaterpanharing | 18-03-12 | 10:57

Als dit allemaal waar is, dan is dat einde politieke oefening voor dhr. Deetman.

Marcus Porcius Cato | 18-03-12 | 10:57

@Che_cuevara | 18-03-12 | 10:52 | + 1 -
Het feit wil, dat je het ook meestal niet beter weet dan je ouders.

Er wordt vaak gezegd dat een kind pas volwassen is, is hij inziet dat zijn ouders niet altijd gelijk hebben en jouw idee eigenlijk beter is.

Daarom had ik ook mijn rijbewijs toen ik 8 was.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:57

@Reinaert | 18-03-12 | 10:16
Leuke verwijzing naar de bijbel in dezen.
Zie Matteüs 7:3,4,5 Lucas 6:41,42

lekkurlinx | 18-03-12 | 10:58

@lekkurlinx | 18-03-12 | 10:58 | + 0 -
Welke pagina?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:58

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:57
Wat moet je nou met een rijbewijs als je acht bent.
Moet je nog 10 jaar wachten voor je het mag gebruiken.

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:59

@lekkurlinx | 18-03-12 | 10:58


Ik ken mijn klassieken. En zo was 'ie dus ook bedoeld ;-)

Reinaert | 18-03-12 | 10:59

@Che_cuevara | 18-03-12 | 10:59 | + 0 -
Oh ja joh?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:00

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:58
Matteus 7:3 en Lucas 6:41
Graag gedaan.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:00

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:00
Ow, dat was voor je driewieler.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:01

@Che_cuevara | 18-03-12 | 11:00 | + 0 -
Mijn e-reader kan hier niet mee omgaan.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:01

@Che_cuevara | 18-03-12 | 11:01 | + 0 -
?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:02

Dat clubje van Deetman is een vies clubje.

kweetitwel | 18-03-12 | 11:02

Zeg Wilma, pardon, Annabel, je had je stukje kunnen beperken tot de laatste alinea. Dat de Brenninkmeyertjes een enge clan zijn is gevoeglijk bekend, maar zinloos om ze er als "bewijs" bij te halen. Kan allemaal worden teruggevoerd tot "toeval". Maar dan nogmaals, het is inderdaad onbegrijpelijk dat er met zoveel bewezen feiten geen inval wordt gedaan bij het meldpunt, of om het even op het Roomse hoofdkantoor door een internationale politiemacht. Want dit drama beperkt zich niet tot ons land.

@Barani517 U mist volledig het punt. Een onderzoekscommissie zou objectief en onbesproken moeten zijn. Als dan vervolgens blijkt dat de commissie bestaat uit papen en financiers van de organisatie die onderzocht wordt is dat op z'n minst een beetje vreemd. Waar rook is, is vuur. En rondom deze commissie hangt dusdanig veel rook dat er slechts sprake kan zijn van een uitslaande brand.

Mr Dixit | 18-03-12 | 11:02

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 09:54
Nanninga is de zoveelste uit de jambuurt, van achter de frituur omhoogge-hbo'de stukjestyper m/v die schrijft om lezers te scoren.
"Het raakt kant nog wal,so what, als t mij de schrijver m/v maar goed doet".
Het zelfbenoemde heldendom van GS is lang voorbij.
Schrijvers gaan en komen, niemand weet waarom. Met TMG gaat t wat slecht. www.bnr.nl...
De druk op online stijgt...
Tja. Leuk hoor dat online x scoren...
Maar net als in de financiële wereld: als t gaat om t scoren ipv het onderliggende doel financieren/nieuws brengen... Dan is het een plofkip, waiting to explode

Teloorgang in 10, 9, 8...

hfakker | 18-03-12 | 11:03

Eindelijk! Bedankt GS! Ik at gister mijn nagels op bij het lezen van het stuk op NRC!

Jefrades | 18-03-12 | 11:03

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:02
Dat rijbewijs bedoelde ik.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:03

@hfakker | 18-03-12 | 11:03 | + 0 -
Maar moet ik dan naartoe?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:04

Afgelopen nacht hadden 8000 katholieken één of andere (fakkel??) optocht in 020, in de telefaag staat het commentaar van de vieze-voorzitter van dat wandelclubje, en hij zegt het volgende :

Vice-voorzitter van de organisatie Maarten Elsenburg liet zondag weten zeer tevreden te zijn met de deelname. „We zien ook dat steeds meer jongeren meedoen. Een positieve ontwikkeling”, vindt Elsenburg. Aan de processie deden ook zes bisschoppen en hulpbisschoppen mee.

Men is dus blij dat er steeds meer jongeren meedoen, katholieken >> jongeren >> inkoppertje d8 ik zo.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-03-12 | 11:06

@Mr Dixit | 18-03-12 | 11:02 | + 0 -
Maar door zo'n "bewijsvoering" sla je de plank mis, het beschadigd de argumenten die wel ter zake doen.

Ik vind het dom, maar goed wie ben ik, ik lul ook alleen maar kaas.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:06

Godsamme 1 typfout wordt overtroffen door een nog ergere stijlfout.

Ik ga even koffie drinken.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:06

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:06


Kniesoor die daar op let.


Maar wel een goed excuus om koffie te gaan drinken natuurlijk.

Reinaert | 18-03-12 | 11:08

Het ultieme boosmaak artikel?

ITsPowned! | 18-03-12 | 11:08

Het ultieme boosmaak artikel?

ITsPowned! | 18-03-12 | 11:08

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:55
De Brenninkmeijers vormen niet alleen een familie maar ook een zeer kapitaalkrachtige (en zeer gesloten) onderneming. En geld is macht. Dat maakt hun bijeenkomsten voor velen een beetje enger dan een familie bijeenkomst van de familie de Vies (om maar iets te noemen)

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:11

Rond 1995 is er in de VS een doch gemaakt over kindermisbruikt.
De k-kerk is daar bijn failliet, de paus moest het issue adresseren. Vanaf dat moment was het wereldwijd duidelijk wat het probleem was en hoe diep het zat. Maar wij wachtten rustig nog meer dan 10 jaar om het CDA de 'lead' te laten nemen in deze kwestie. Wat hadden we verwacht?

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:11

Raar ook dat er bij onze streng-christelijke oosterburen geen onderzoek word gehouden. Die zijn er zeker nog niet aan toe, mocht het wel zover komen zetten ze er wel het BKA. en tal van Staatsanwalte op, geen halfbakken Commissie.

mierus | 18-03-12 | 11:14

Veel reaguurders al hier willen hun stand pede gevormde plempsels als universele waarheid doen gelden.
Weinigen zoeken verdere verdieping, met onvoorigenomen vertrekpunt.
Dat wekt weinig indruk, althans positief.

hfakker | 18-03-12 | 11:15

Er staan m.i. nogal wat aannames in het topic, waarbij ik hoop dat de zwarte kip van GS goed heeft meegelezen.

Niettegenstaande mijn vreselijke walging van kindermisbruik en de jarenlange doofpotmethode hiervan binnen de Kerk, ben ik toch wat gereserveerd mbt de castraties.
De hype die gaande is, kan ook zomaar figuren aantrekken die lijden aan pseudologia fantastica.

Strangetown | 18-03-12 | 11:17

En zo kijken wij tegen de teloorgang van de k-kerk, de Islam en de beurs aan. Allemaal in een generatie. (Even nog een kickje naar degenen die meldden dat het Christendom haar verlichting zou hebben gekend.)

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:19

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:58
Geen flauw idee. Ik zoek mijn bijbelcitaten altijd op op www.Biblija.net

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:20

@lekkurlinx | 18-03-12 | 11:11 | + 0 -
Ja, maar niemand heeft ze macht gegeven, dat hebben ze zelf opgebouwd. Ze zijn ons geen verantwoording schuldig. Wat is macht?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:25

@Reinaert | 18-03-12 | 10:59
:-)
Ik vraag me vaak af hoeveel mensen níet beseffen hoeveel spreekwoorden en gezegden rechtstreeks uit het "sprookjesboek" komen.

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:26

Dus C&A was fout in de oorlog.

kapotte_stofzuiger | 18-03-12 | 11:26

Ik ben een kaastraat.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:27

Ik kan de docu uit 1995 niet vinden.
Deze wel uit 2005!
www.imdb.com...
'Deliver us from evil.'

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:27

@lekkurlinx | 18-03-12 | 11:26 | + 0 -
Het is een belangrijk boek, net als al die andere boeken.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:27

StrangeTown en Hfukker: in Veghels St. Josephziekenhuis, het hedendaagse Bernhove,zijn bewijsbaar jeugdige psychiatrische patienten gecastrueerd. Zowel het ziekenhuis als Huize Padua vallen onder een streng christelijk bestuur.

mierus | 18-03-12 | 11:28

Als wij nu met z'n allen eens een begin maken en de winkels van C&A gaan boycotten, niets meer daar kopen dus. Je kunt nl stellen dat Brenninkmeijer = RKK, RKK= Brenninkmeijer. Viespeuken die door het gelovig sausje ook nog financieel ondersteund worden.

brabantman | 18-03-12 | 11:29

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:25
Wanneer macht oncontroleerbaar en achter de schermen is is het vooral eng voor diegenen die er geen vat op hebben en voer voor complottheorieën. Bovenstaand artikel is een aardig voorbeeld van een aanzet daartoe.

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:34

@brabantman | 18-03-12 | 11:29 | + 0 -
Daar ben ik dus al mee bezig, maar nu ik het bewust ga doen, doe ik het niet, want ik hou niet van dat soort praktijken.

Kut, door jou moet ik nu in C&A shit lopen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:34

@ lekkurlinx | 18-03-12 | 11:11 zie daar het moreel faillissement van het kapitalisme...

Locutar | 18-03-12 | 11:35

Zolang Joris Demmink, ik herhaal Joris Demmink, nog SG van justitie is, heeft geen enkel onderzoek naar pedofilie ene fuck zin. Het is allemaal voor de bühne. Want wat gebeurt er met de daders?? Of een ander voorbeeld..Albert Drent, wat gebeurt daar mee? Dat is m.i. de spil in het netwerk rond Mikkelson. Demmink zelf die weet ik hoe veel verdenkingen op zich heeft..er gebeurt geen ene fuck mee. Nederland en Belgie zijn pedo-walhalla's met de katholieke kerk als aanjager en een SG als degene die alles wegmoffelt

deministerpresident | 18-03-12 | 11:35

Wat hebben ze nog meer weggelaten in het rapport,wat niet door de CDA-beugel kon?

Bataaf | 18-03-12 | 11:35

@Nonkel Frituur | 18-03-12 | 09:45
Die brave jongens zijn wel lid van een criminele organisatie die substantieel kinderen misbruikt en martelt.
Als je daar bij wil horen moet je de shit die je over je heen krijgt lekker accepteren, ze zijn VRIJWILLIG lid van die smerige bende pedofielen.

weedo | 18-03-12 | 11:36

mierus | 18-03-12 | 11:28 |
Voor zo ver ik de berichtgevingen hierover heb gelezen, wordt er 1 persoon met naam en toenaam genoemd en de rest betreft het vermoeden van 50 gevallen.

Ik blijf bij mijn gereserveerdheid mbt de waarheidsgehalte hierover.

Strangetown | 18-03-12 | 11:37

@lekkurlinx | 18-03-12 | 11:34 | + 0 -
Dus omdat deze mensen rijk zijn en blijkbaar macht krijgen, moeten ze jou hun notulen van de familievergadering mailen.

Tja, nou weer een drive in Nederland om niet rijk te worden.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:38

Of de Brenninkmeijertjes er iet, veel of heel veel mee te maken hebben weten we natuurlijk niet, maar ze staan wel symbool voor de gespiegelde wereld waarin de Katholieke Kerk als instituut nog steeds leeft.
Geen aanknopingspuntem beweert de Commissie Deetman als zich écht iets zo buitenissigs aandient dat alle alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen: castratie.
Een gespiegelde wereld. In die wereld treft de priesters, de paters, de fraters en de broeders geen blaam, nee de kleine jongetjes zijn de schuldigen. Zij brengen de Duivel vanuit die verdorven buitenwereldwereld binnen de muren van kloosters en internaten en verleiden die arme, weerloze geestelijken en kloosterlingen van wie er uiteindelijk enkelen zullen bezwijken onder die duivelse verlokkingen.
Dat kwaad dient, zo vertelt de spiegel, bestreden te worden, met wortel en tak, en dus is het geoorloofd, nee een heilige plicht, om de verleidingen van die verdorven jongetjes een halt toe te roepen, zelfs met de meest drastische maatregelen.
Asexuele jongetjes, jongetjes zónder sexueel gevoel, zonder sexuele verlangens, ontmande jongetjes zijn niet meer in staat om te verleiden, zo gaat de spiegel voort, dus wil je de duivel uitbannen, dan dien je ze te castreren, de een na de ander. De duivel huist in hun testikels, en met de verwijdering van die testikels schop je de Duivel tegen zijn ballen.
En God zag dat het goed was. En katholieke artsen en katholieke ziekenhuizen waren dus bereid om in te grijpen, ook al was dat tegen de wet.
Als er één castratie bewezen kan worden is dat genoeg aanleiding, zo meen ik, om een grootscheeps onderzoek te starten, een onderzoek dat tien keer, nee honderd keer dieper graaft dan de Commissie Deetman wilde graven en die bizarre gespiegelde wereld gedetailleerd in kaart brengt. Opdat wij allen kunnen aanschouwen hoe wreed een God kan zijn en hoe goor, onbeschaamd en sadistisch degenen kunnen zijn die handelen uit Zijn naam.

Schoorsteenveger | 18-03-12 | 11:38

Religie is waanzin.

Een paard | 18-03-12 | 11:40

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:27
Ik zet "sprookjesboek" niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik vind het ook een belangrijk boek. Ook als je niet gelovig bent of (zoals ik) twijfelt staat er veel overdenkenswaardigs in de Bijbel (en inderdaad die andere boeken).

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:41

@Een paard | 18-03-12 | 11:40 | + 0 -
Waanzin is mijn religie.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:41

-weggejorist-

Bernhard | 18-03-12 | 11:43

-weggejorist-

Bernhard | 18-03-12 | 11:44

Ik hoop dat deze documentaire er komt

" title="http://www.frozenkids.nl

" target="_blank">www.frozenkids.nl

Hierin komen mannen aan het woord die het is overkomen.
Wellicht dat met die documentaire de discussie (vervolging) in Den Haag / Justitie wel los komt en die doofpot helemaal omgeschopt wordt. Daarnaast hoop ik dat de RK een HELE grote schadevergoeding moet gaan betalen aan de slachtoffers #ijdelehoop.

Bernhard | 18-03-12 | 11:44

@lekkurlinx | 18-03-12 | 11:41
Deze tegel had onder Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:27 | gemoeten. Zo af en toe gaat dat fout schijnt het.

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:45

Die Heithuis is niet alleen gecastreerd, maar ook vermoord. Alle namen van de betrokkenen moeten worden genoemd, dan zal blijken dat het leden zijn van families die ook nu nog aan de touwtjes trekken, en menen boven de wet te staan. De Deetmans, Marijnissen, die castratiechirurg, en BENOEMDE CDAers bij openbaar bestuur, top van justitie, politie etc..

Piet van Schwaffelen | 18-03-12 | 11:46

@Bernhard | 18-03-12 | 11:44 | + 0 -
Gewoon de link erin copy pasten, geen moeilijke haakjes etc.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:47

@Locutar | 18-03-12 | 11:35
Misschien niet van het kapitalisme an sich maar van de extremere vormen waar we meer en meer naar toe gaan.

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:48

Goedemoggel zeg. Je slaapt lekker uit, slurpt ongestoord en ongehaast aan je eerste koffie, zwengelt Ipadje aan, en hebt het vermetele idee om de mediale dag eens aan te vangen met Geen Stijl in plaats van andere media.  opent de dag. *klik* en *lezon*
.
KAPOW! Volledig wakker, een mix van emoties borrelt op.. verwondering, bewondering, afkeer, enthousiasme, verbazing en teleurstelling, boosheid. De pen is machtiger dan het zwaard, maar deze pen laat zich beter vergelijken met een Katoesja barrage. Het regent inslagen, gapende kraters nalatend op het blazoen van de doelwitten. Ik lees een oorlogsverklaring, een luide roep om jihaad. Nou ben ik best van kruistochten tegen misstanden of kwaad maar alvorens mijn vaandel hierachter te scharen wil ik van ANanninga weten. 
.
Wordt dit een consequentie serie topics met als doel daadwerkelijk iets in den landen los te maken en te bewegen of is dit een eenmalig oprisping door vrouwenstigmata waarin u uithaalt naar alles wat op dat moment in het mooie koppie rondwaart? U hebt namelijk wel vaker een tikje giftig buitje met als resultante een villein tikseltje op Geen Stijl en u hebt niet de 'creds' van BB waarvan ik weet dat hij doorgaat. 
.
U verplicht uzelf wat mij betreft met dit stuk namelijk tot een internetskruistocht. U roept namelijk nogal wat en maakt ongetwijfeld veel los bij de reaguurders. Daarnaast als u zo beschuldigend uithaalt naar een familie, een kerk, een politieke partij, en personen gebaseerd op de tot nu toe getoonde magere bewijzen schept u voor uzelf de verplichting om verder te spitten en schudden. Er stinkt daar natuurlijk wel degelijk wat. Dat wil ik helemaal niet betwisten. De beschreven vijand lijkt me heerlijk om te bestrijden.
.
Het schrijfzwaard van de Parel kan de Uwe zijn en klievend door de panelen trekken. Maar eens getrokken eist het bloed, het gescherpte staal zal ergens landen.. 
.
"let the great crusade begin, but let's be sure it's just"
  

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 11:48

Er gaan meer kinderen dood of lijden levenslange schade door verkeersongelukken maar niemand die het in zijnhaar hoofd haalt tegen autoos en brommers en wat nog meer te zijn. En omdat zo velen zich onbewust schuldig voelen omdat ze auto rijden en misschien al ongelukken hebben veroorzaakt reageren ze zich maar af op wat onschuldige priesters en zo die kennelijk wat onschuldige seksdingen doen.

frnas | 18-03-12 | 11:49

@ frnas | 18-03-12 | 11:49 |

Trolling of van de pot gerukt?

marshmallow | 18-03-12 | 11:53

Dus iedereen die bij C&A koopt steunt pedofilie?

Boris Poepnagel | 18-03-12 | 11:57

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 11:48 | + 1 -
Mooi verwoord, ik heb 4 kudo's overgemaakt.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:57

Steeds meer gruweldaden komen naar buiten. Wanneer wordt de Katholijke kerk eens aangeklaagd als kriminele organisatie? In feite zijn alle geloven kriminele organisaties, door anderen te bedonderen en hun kinderen te mismaken, lichamelijk of anders wel in de hoofden van kinderen. Dat ouderen in de leugens van de kerk trappen is hun eigen schuld, die zijn eigenlijk mede verantwoordelijk! Het wordt tijd dat er een hele grote volksopstand komt die al die blubhuizen zoals kerken en moskeëen tot de grond toe afbreekt en hun leiders in de gevangenis stopt.

eagleye | 18-03-12 | 11:58

Schaf de aftrekbaarheid van de inkomstenbelasting van schenkingen aan goede doelen af. Als je Sinterklaas wilt spelen mag je dat van je eigen portemonnee doen en niet die van de staat.

p3xxx | 18-03-12 | 11:59

@ frnas: Ook bij de pastoor op schoot gezeten?

eagleye | 18-03-12 | 11:59

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:38
Ik zou het op zich niet onprettig vinden om te (kunnen) weten hoeveel invloed deze lieden nou werkelijk direct of indirect op mijn leven hebben.
Het verschil tussen jou en mij lijkt te zijn dat jij redeneert vanuit hun positie en ik vanuit de positie van degenen die dit allemaal machteloos over zich heen moeten laten komen.

lekkurlinx | 18-03-12 | 11:59

@lekkurlinx | 18-03-12 | 11:59 | + 0 -
Ik redeneer vanuit mijn ethisch kompas. Wellicht heb ik meer inzage in de ene kant, maar ook zeker in de andere kant.

Maar ik zeg wat ik denk dat goed is, niet omdat iemand machtig is, of rijk.

Dat wordt door alle partijen gewaardeerd, niet altijd leuk gevonden, wel gewaardeerd.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:02

@marshmallow | 18-03-12 | 11:53
Beide. Het één gaat wel vaker samen met het andere.

lekkurlinx | 18-03-12 | 12:04

Sorry blubhuizen moet natuurlijk clubhuizen zijn.

eagleye | 18-03-12 | 12:04

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:02
Fair enough. Kudo's

lekkurlinx | 18-03-12 | 12:06

@lekkurlinx | 18-03-12 | 12:06 | + 0 -
Dank, daar kan je er niet genoeg van hebben, met het risico dat de euro eraan gaat, kan ik altijd nog kudo's ruilen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:08

lekkurlinx | 18-03-12 | 10:25
Het was de jood Saulus die in de woorden van naastenliefde van J.v.Nazareth de megalomane kracht van het katholicisme zag.Of je nu de Roomsche pedo of gerformeerde Hollandse predestinatie variant neemt.
Ze gaan uit van hetzelfde aanmatigende levensontkennende bijbelgelul.
Voor mij een pot nat.De details van die nattigheid zal ik u besparen.Maar bedankt hoor voor de correctie, zo werkt dat hier in ambtenaren laagland.

Ratzing. | 18-03-12 | 12:10

Tuurlijk is het allemaal vreselijk wat er is gebeurd en echt niet goed te praten. Er is echter ook een grote groep graaiers die op dit moment hun kans schoon zien om grote hoeveelheden geld binnen te harken zonder dat er de afgelopen 20 jaar ook maar sprake was van enig leed. Want een dergelijke categorie heb je er zeker bij! Niets ten nadele van de groep slachtoffers die wel veel psychologische schade heeft opgelopen natuurlijk.

2Nicknames | 18-03-12 | 12:10

Kindertjes hoeven niet te denken. Dat wordt voor hen gedaan. Hup *schop onder het misbruikte kontje* naar de kerk. Alles onder dwang. Angst regeert. Gewoon, omdat het kan.

tiswat | 18-03-12 | 12:14

Annet draaft een beetje door. De katholieke kerk is geen criminele organisatie. En wat Annet in haar jeugdige verontwaardiging vergeet, is dat dit onderzoek geheel vrijwillig is. En geen enkele organisatie werkt vrijwillig mee met een proces wat als doel heeft keihard bestraffen. Wat Annet als falen ziet, is juist het voordeel van de commissie. Zie het als strafvermindering, net als in de film. Als je vrijwillig meewerkt, word je zachter aangepakt. Volstrekt logisch dus.

white trash | 18-03-12 | 12:14

Volgens mij is dit in principe gewoon polderen heur. U laat mij met rust, ik gun u uw succesje.

Donderman | 18-03-12 | 12:20

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:04
Volg de sinus = -cosinus; de neergang van het één, is de opkomst van het ander.

Qua online lijkt iedere bron aan succesdruk te leiden.
Het gevoel blijft prevaleren he, voelt iets of iemand goed. En wat zijn de criteria.
Samson, voelt niet goed.
Heeft een 'natte' praat. Is te 'geil' op een 'iemand' zijn dan wel geworden zijn. Inhoudelijk heeft de man niet één, maar dan ook niet één wapenfeit.
Luister naar die speech gisteren...
"Toen ik in een bootje stapte bij Greenpeace... en er weer uitstapte, want je kunt niets zonder politieke macht..." En wat heeft ie gedan dan? Sinds hij uit dat bootje stapte?
Hij heeft geschreeuwd over klimaat en dat bleek toen, erkende hij ook, een hoax te zijn, want zwendel in de klimaattop...
Hij blaat maar van links naar -rechts- links en niets, maar dan ook niets houdt steek. En dan ben ik niet eens heel rechts.
Het is het ultieme veel geschreeuw, weinig wol.
En zo rolt de linksman... schreeuwen, maar het volk heeft wol nodig. Hoe cares...

Glas. plas, was.... polen in de kas!

hfakker | 18-03-12 | 12:20

En wat deze hetze tegen de katholieke kerk en het christendom betreft (waar het stukje van Annet weer een mooi voorbeeld van is) Dat is dus oldschool Marxisme. Commies haten het christendom, en doen er alles aan om het kapot te maken. Helaas is het christendom-is-slecht-dogma zover verspreid via linkse universiteiten en linkse media dat het inmiddels mainstream is, ook bij Geen Stijl. Wat onze GS redactie niet door heeft is dat ze hiermee nuttige idioten zijn geworden voor ome Marx. Misschien dat GS voor de objectiviteit ook eens de christendomhaters van GS in de zeik kunnen zetten. Zichzelf dus. Dat zou een mooie meta oefening zijn :-)

white trash | 18-03-12 | 12:22

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:23 |
Allemaal wel leuk natuurlijk om te schrijven ; feiten feiten en anders geen aannames, maar dat is nu juist waar het niet om gaat.
Om iets van het verwerpelijke karakter van de katholieke leugen en bedrog te begrijpen moet je er misschien wel deel van zijn geweest of deel van hebben uitgemaakt.
Als paus zou jij Galileo Galilei aan een onderzoek door de Inquisitie onderwerpen.
Mijn instinctieve intolerante afkeer ten aanzien van alles wat Roomsch ruikt laat zich niet in de door jou gewenste feitjeslijst plaatsen.
Uit ervaring.

Ratzing. | 18-03-12 | 12:24

Structureel wordt hier nagelaten onderscheid te maken tussen een leer/ideologie en 'mensen die iets verkeerd doen'.
Waarin is (makkelijk) moeder theresa slecht geweest?
Waarin zijn de tienduizenden medewerkers, nonnen, paters, fraters die over de hele wereld in landen als Congo, Myanmar, Zimbabwe, Rwanda, China, Noord Korea... de onderdrukte helpen, gewoon hulp bieden, uit naastenliefde, uit iets goeds willen doen met hun leven. Vaak haaks staand op de norm, het ideaal, de politiek van het Vaticaan.
De onwetendheid van 'schrijvertjes' hier, die vanuit een klaarblijkelijk hedonistisch gedweep 'puntjes' trachten te scoren over de rug van de goeden.
Beschrijf kwaden, omdat het moet, allemaal!
Maar dat over één kam scheren, dat is dom vilein. Het is van eenzelfde domheid en kneuterige 'narrow mindedness' als dewelke de inquisitie lui of die van de heksenwaag hun oordeel velden.

Ik heb gezegd.

hfakker | 18-03-12 | 12:27

Ratzing. | 18-03-12 | 12:24 | + 0 -
Ik zou eerder paus zijn van het Oost-Romeinse rijk dan het West-Romeinse rijk.

Maar als Galileo Gallilei mijn troonkamer komt binnenstormen met een niet onderbouwd kutverhaal, dan stuur ik marco polo naar China om de grootste vuurpijl te halen en schiet ik hem af richting de maan.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:28

Ergio conclusio: geld = macht, en macht corrumpeert...

K. Metjes | 18-03-12 | 12:32

Een hoop kindermisbruik in je topic, Annet. Wat stel je voor: beeldenstorm 2.0 misschien?

Parelman | 18-03-12 | 12:34

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:27
In dit kader is er ook een boek uit de 50-er jaren:
Maria Monk de zwarte non...

K. Metjes | 18-03-12 | 12:35

@Parelman | 18-03-12 | 12:34 | + 0 -
Een beeldschermenstorm.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:36

Kaas de Vies | 18-03-12 | 10:23 |
Ter illustratie ;Als ik hier de pastoor opzoek om eens te zien wie het nu is die alsmaar geluidoverlast veroorzaakt, zie ik een vies volgevreten homophielachtig vleesgeworden soort leugen.
Een achterbaks moederskindje wat zich op ´n laffe manier achter zijn autoriteit verschuilt.Iemand die te bang om zelf te denken en daarom maar angst en afschuw onder mensen verkoopt die altijd en overal achter de muziek aan zullen marcheren.
Vervolgens mij niet te woord staat maar wel de politie met ´n valse melding wegens bedreiging weet te mobiliseren.
''Goh'' zeggen de Godtgelovigen dan ''wat hebben we toch een fijne pastoor, en wat kan die mooi preken ''
*
Intuïtie intelligentie en instinct meneer Kaas de Vies.Bij zo een oncontroleerbare corrupte misdadige organisatie past het redelijk logisch denken niet langer.

Ratzing. | 18-03-12 | 12:44

@hfakker | 18-03-12 | 12:27 |


Mag ik vragen te reaguren op mijn tegel? Ik voel me enigzins over een kam gescheerd door u. Daarnaast ben ik in brede zin geïnteresseerd in mening daarover.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:50

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:36
Annet wil graag veel lezers, clicks en reaguurders. Dat is wel zo goed voor haar bonus/positie.

hfakker | 18-03-12 | 12:51

@Ratzing. | 18-03-12 | 12:44 | + 0 -
Maar de schuld ligt dus ook bij de gelovigen. En niet alleen bij de pastoor.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:51

De man die niets Deetman.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:00

@hfakker | 18-03-12 | 12:51 | + 0 -
Werkt dat echt zo, of denk je dat maar?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:02

Prima analyse, maar waarom is dit stukje niet gepubliceerd bij het aanstellen van Deetman. Ik dacht toen al...

Woods | 18-03-12 | 13:04

@hfakker | 18-03-12 | 12:51 en anderen
Volgens LinkedIn schijnt ze overigens Annabel te heten. nl.linkedin.com...
Tenzij er twee A.Nanninga's bij GS werken.
Maar dit terzijde.

lekkurlinx | 18-03-12 | 13:06

@lekkurlinx | 18-03-12 | 13:06 | + 0 -
Zo eerst uitloggen en dan eens flink even dat profiel bekijken.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:08

OT

Pius en Romanov zijn ontbant. Zouden zij dan toch de waarheid hebben gesproken?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:09

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:09 | + 0 -
Wat zeiden ze dan?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:11

@ kaas

Er was een auto gestolen en zij ventileerden openlijk het ususal suspect profiel. Dat vond de redactie waarschijnlijk net even te ver gaan...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:14

Wat Annet in haar verontwaardiging niet door heeft, is dat de commissie heel bewust is opgezet in deze format. Dus dan kan het nooit een fuckup zijn. Het doel van de commissie was ook niet om de katholieke kerk te ontmantelen. Het doel van de commissie was om een proces in te zetten zodat er 'closure' in een slepende zaak kan komen. En dat gebeurt nu dus ook. En dat is dus een positief iets. Wat christenhaters natuurlijk niet fijn vinden, want dan hebben ze geen voer meer om te bashen. Wat? De katholieke kerk wordt niet afgebroken?! Een schandaal! LOL

white trash | 18-03-12 | 13:14

Ik heb hem wel eens mee gemaakt als voorzitter vn de Raad van State, toen "hadden we hem mee".

Frank Grasmaaier | 18-03-12 | 13:14

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:14 | + 0 -
Het is toch een soort van spoorzoeken en zij maakte het ons te makkelijk, dan is het niet leuk meer voor de andere kinders? Zoiets?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:16

@white trash | 18-03-12 | 13:14 | + 0 -
Ok, er is nu closure, komt het nu niet meer voor daar in de kerk?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:16

Steeds meer misselijk makende praktijken van een clubje reli-fanaten komt aan t licht. En de onderzoekers hun best doen het te downplayen en de excessen (binnen de nu bijna "normale" misbruikverhalen) nog proberen te verhullen ook.
Als een vereniging als Martijn zich zou aansluiten bij de RKK, dan zouden we ze nog moeten tolereren ook. Of is het al een onderdeel van de Pausbrigade?
Walgelijk! Deetman ook opknopen aan een pastoorsgewaad. Hij moet onderzoek doen met zijn commissie. Dit had hoe dan ook duidelijk als een exces (hopelijk is dit een exces en niet zo wijdverbreid als het misbruik zelf) naar voren gebracht moeten worden en er zou nu al strafrechtelijk onderzoek moeten lopen tegen de daders. Inclusief huiszoekingen, ondervragingen en wellicht zou een eigen tribunaal ook gerechtvaardigd zijn!
We kotsen allemaal van Mickelson, Dutroux en al die ander kleuterneukers en verminkers, waarom wordt deze instantie de hand boven het hoofd gehouden? Verjaringstermijn voor kindermisbruik per direct afschaffen en de bezem door die tent, zodat de (hierboven genoemde) 99% "nette gelovigen" weer een geloof hebben wat gerespecteerd wordt.
Al zou het deze "nette gelovigen" sieren als ze eens een openbaar onderzoek in eigen kring zouden houden.

Kratman | 18-03-12 | 13:17

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:51
Schuld, schuld ?? een ietwat twijfelachtig gristelijk begrip.Maar goed,meneer pastoor weet beter, heb het vermoeden dat de griezel zelf niet gelooft wat ie verkoopt en de gelovigen, ach ... dat is het uitstervend soort onwetenden van de voorbije generatie.
*
Who killed the kennedys? When after all. It was you and me. Sympathy for the Devil.-Rolling Stones.

Ratzing. | 18-03-12 | 13:21

white trash | 18-03-12 | 12:22 | + 1 -
Dawkins, Harris, Dennett, Herman Philipse. Allemaal hardcore marxisten.
Proest!!!!!!!!!!!

Theodoros | 18-03-12 | 13:21

Bestrijding van ongedierte dient plaats te vinden bij de bron. Anders blijft het alleen maar symptoombestrijding. Dus eerst die soepjurken bij het vaticaan uitroken vanwege "turning a blind eye..." en daarna eens aan de poort van de katho's hier gaan rammelen.

DSM IV: 302.89. | 18-03-12 | 13:25

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:16
Ik neem aan dat dat wel de bedoeling is. Waarom zou je door het stof gaan als organisatie, als je daarna weer op oude voet doorgaat? En bovendien, je leest steeds van strafbare feiten die verjaard zijn. Dat geeft aan dat de kerk al behoorlijk lang 'clean' is. Nu nog een aantal veiligheidsprocedures inbouwen, en er kan een nare periode worden afgesloten.

white trash | 18-03-12 | 13:25

@ kaas

Ja, zoiets...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:30

Theodoros | 18-03-12 | 13:21
Indirect wel ja. Marxisme is springlevend op veel universiteiten, en deze radicaal linkse professoren beinvloeden hun studenten, die vervolgens denken dat ze geheel zelf hebben bedacht dat het christendom slecht is. Jij bent waarschijnlijk ook beinvloed door je linkse leraren/professoren, en de linkse media. Heb je wel eens de mogelijkheid overwogen dat religie NIET stom is?

white trash | 18-03-12 | 13:35

white trash | 18-03-12 | 13:25 | + 0 -

De kerken zijn al behoorlijk clean? Volgens mij zijn de kerken aan het leeglopen, dat proces zal nu wel wat versneld worden. Goeie zaak. Daarna kunnen we de deuren dichtknallen en die klokken naar beneden laten flikkeren. Wordt de zondag een stuk rustiger van.

DSM IV: 302.89. | 18-03-12 | 13:36

Ik begrijp niet zo goed wat de familie Brenninkmeijer te maken heeft met sexuele perversiteiten van katholieken, tenzij ze daar zelf schuldig aan zijn.
.
Als er iets niet pluis is, inderdaad arresteren die handel en huiszoeking doen. Desnoods ook Deetman zelf arresteren, als er vermoedens zijn dat hij mensen die strafbare feiten hebben gepleegd, beschermt. Simpel.

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 13:37

deministerpresident | 18-03-12 | 11:35

JUIST. En voor de bühne, én om ons de ogen dicht te drukken, fröbelen ze een commissietje Deetman in elkaar die er geen kloten van bakt. En daarna wachten ze rustig af wanneer het stormpje weer gaat liggen.

Ze kennen ons toch, wij zijn kloothommels!

Naitwies | 18-03-12 | 13:44

dan komt er een elitaire vvd er met een boek,dat nederlanders boos zijn en de pvv gelijk aan nsb.
men begrijpt niet dat nederlanders boos worden.

na jaren van verneugt door kerkelijke,overheids en financiele instituten.

verneugt door de politieke elite,kerkelijke elite,financiele elite,culturele elite..

venrneug het gepeupel is nog steeds aller elitaire CREDO.

S.Hole | 18-03-12 | 13:51

Che_cuevara | 18-03-12 | 10:51

Precies. Maar wij leven niet als god in Frankrijk.

Speldenprik | 18-03-12 | 13:56

K. Metjes | 18-03-12 | 12:35 | | Reageer+ |
0

Ik kende het nog niet. Wel dat verhaal van die 'Magdalena tehuizen', drama's in verlatenheid hebben zich daar afgespeeld.

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 14:03

white trash | 18-03-12 | 12:22 | | Reageer+ |
0
Waarom heeft een stukje over de aanpak van Deetman nou te maken met Marxisme. dat lijkt natuurlijk heel erg op: 'Laten we maar niet de pastoor openbaar beschuldigen, dat speelt den duivel in den kaart'. (OID.)

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 14:07

DSM IV: 302.89. | 18-03-12 | 13:36
LOL wat heeft dat er nou weer mee te maken? Logica is duidelijk niet jouw sterkste punt.

white trash | 18-03-12 | 14:07

hfakker | 18-03-12 | 12:27 | | Reageer+ |
0
Het feit dat er do-goodies zijn in een organisatie die structureel heeft gedreigd (per declaratie) dat iemand die de kat de bel aan zou binden vanwege kindermisbruik geexcommuniceerd zou worden (naar de hel) maakt de organisatie mede-verantwoordelijk, facilitair. In juridische termen misschien (wellicht) een criminele organisatie. Die mevrouw die zit te haken voor bejaardenactiviteiten en de ziekenverzorger in Kongo spelen daar geen enkele rol in. Die worden ook niets verweten tenzij ze van misbruik op de hoogte waren en daar stijf de mond over hielden.

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 14:10

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 14:07
De format van de commissie is heel bewust zo gekozen, omdat geen enkele organisatie vrijwillig meewerkt met een inquisiteur. Dus een hysterisch artikel dat de commissie een fuckup zou zijn vanwege de geheel bewust gekozen format, is een beetje raar vind je niet? Maar waar komt dat hysterische gedoe vandaan, de neiging om alles waar de kerk in voorkomt te bekijken door een christendom-is-slecht bril? Dat komt door beinvloeding, door linkse professoren, en linkse media. En dat zijn in de kern Marxisten, sommigen radicaler dan anderen. Maar allemaal delen ze hun haat voor het christendom. En daar ben ik dus tegen, vandaar mijn plempsels :-)

white trash | 18-03-12 | 14:15

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 13:37 |
De Brenninkmeiertjes zitten met zakken geld en direkte afgevaardigden tot aan hun kruis in de katholieke pedostront.Ze financieren het min of meer.
Nederland is maar klein en met de juiste,verkeerde mensen op strategische posities kan heel wat controle worden uitgeoefend en perverse hobby´s ongezien worden uitgeleefd .Leer anders tussen de regels door lezen.
Duidelijk zat allemaal.

Ratzing. | 18-03-12 | 14:15

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 13:37 | | Reageer+ |
0
'Those who support hide or facilitate purpetrators'.
GW Bush. Het steunen van een organisatie die georganiseerd aan kndermisbruik kent en het melden ervan bestraft, de pedo's overplaatst etc. is in feite ook het steunen ervan. We weten natuurlijk niet wat de Brenninkmeiers aan stille diplomatie doen maar er is geen enkele reden voor ze om niet te zeggen: 'Doe er wat aan of wij geven niet meer'. (Er is een club met een advocaat in NL die dit wel doet!.)
Sterker nog, ze zouden minimaal hun geld terug moeten eisen.

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 14:15

Nanninga heeft weer moeite met het ophouden van haar hysterische diarree. Wat zou er toch voor ergs met haar gebeurd zijn vroeger? Was het pappie of oompje?

Ook bij Ratzing loopt het weer ranzig dun door de broek.

Onwaarschijnlijk dat één of andere pater zich aan castratie zou gewaagd hebben. Was het toevallig geen arts of zo, als het al waar is? Is dat dan geen zaak voor de Nederlandse Raad voor Geneeskunde of hoe heet dat? Buiten de competentie van dus van De Deetmancommissie.

bruine kikker | 18-03-12 | 14:21

hfakker | 18-03-12 | 12:27 |
De leer schept de ruimte, de leer beschermt, de leer vergoelijkt. De geest is gewillig, het vlees is zwak, en het vlees krijgt binnen de ene context veel meer gelegenheid zijn zwakte te tonen dan binnen de andere context.
Dat er veel viezerikjes rondlopen binnen die katholieke kerk is evident, want er lopen overal viezerikjes rond. Maar hoe die viespeukerij vorm krijgt wordt grotendeels bepaald door de context binnen die kerk. En vervolgens is er dan de spanning tussen de eenling, het individu, de viespeuk, en anderzijds de omgeving waarbinnen die viespeuk zich beweegt. En dan moet die viespeuk zich elke dag opnieuw afvragen of hij dóórgaat met zijn viespeukerij, of hij de duivel in zichzelf moet bestrijden, maar ook of hij de bredere context ter discuusie wil stellen, dus in bredere zin iets aan de situatie wil veranderen. Het is gebleken dat van laag tot hoog en van hoog tot laag er weinig of geen individuën zijn geweest die zich metterdaad ingespannen hebben om de misstanden aan de kaak te stellen en die te doen ophouden. Men heeft elkaar van hoog tot laag en van laag tot hoog gedekt en de schuldvraag op uiterst kromme wijze verlegd naar uitgerekend de arme jongetjes die misbruikt werden.
Een scherpe scheiding tussen 'leer' en 'mens' is hier niet te trekken. Als mensen met een grote mond verkondigen 'geroepen' te zijn tot het ambt, verpersoonlijken zij de leer, hebben ze willens en wetens een broek aangetrokken die al te snel te groot kan blijken te zijn, zelfs al lopen ze de hele dag met een erectie rond.

Schoorsteenveger | 18-03-12 | 14:23

Nog even en dan worden er ook baby's gevonden die ingemetseld zijn in de muren van de kloosters net zoals in de tijd na de inquisitie.

eagleye | 18-03-12 | 14:27

wat een verontwaardiging......waarom?

dat doen jullie toch ook niet als mijn slager weer eens z'n eigen wordt heeft gekeurd.....en tot de conclusie komt dat hij de beste worst verkoopt

nou dan

kees_de_bees | 18-03-12 | 14:30

fantastisch stuk, nanninga!

huh, ian? | 18-03-12 | 14:38

En als je zo stom bent om lid te zijn van die RK kerk dan betaal je ook mee aan deze misdaden!!Bedenk dat wel.
Van mij mogen ze die hele RK kerk inclusief het Vaticaan leegroven om al die jongens en meisjes een hele flinke schade vergoeding te geven en degene die gecastreerd zijn moeten minstens vele miljoenen krijgen.
Doen die lui die in die commissie zitten het gratis of vangen die nog het meeste geld??

piet de hond | 18-03-12 | 14:45

@ Ratzing
Er zal iets meer bewijs op tafel moeten komen, voor ik een beschuldigende vinger uit ga steken naar wie dan ook.
.
Ik wil namelijk ook niet dat mij zoiets ooit zou overkomen.
.
Als de Brenninkmeijers iets doen of faciliteren wat niet door de beugel kan, kom maar met wat bewijs. Voor die tijd kan iedereen van alles lopen beweren, maar hoeft het nog niet op feiten te berusten.
.
Mensen die zoveel geld hebben als de Brenninkmeijers zijn een gemakkelijke prooi voor jaloerse opportunisten. Toch?
.
Roddel en achterklap. Maar het hoort over de feiten te blijven gaan.
.
Datzelfde geldt voor de rol van die familie tijdens WO II. Het spreekt toch vanzelf dat zij hun zakelijke belangen probeerden veilig te stellen? Dat deden de Fenteners van Vlissingen toch ook? Wat is daar nou verkeerd aan? Betekent dat dan tegelijk ook dat ze het IIIde Rijk faciliteerden? Lijkt mij wat overdreven. Er is een fijne lijn tussen goed en kwaad en die nuance mis ik een beetje in dit stukje.
.
Schoppen tegen 'het geloof'. Moet iedereen zelf weten. Een familie voor een stel pedofielen uitmaken gaat wat ver, nogmaals TENZIJ er bewijzen zijn.

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 14:57

Goed stuk.
Het heeft er alle schijn van dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het tot in detail onderzoeken van dit misbruikschandaal er belang bij hebben als de volledige waarheid onder tafel blijft.

Het gaat hier om zedendelicten en machtsmisbruik van de ergste soort. De slachtoffers verdienen erkenning en een objectief onderzoek. En hoewel de meeste zaken verjaard zijn, verdienen de daders tenminste nog eeuwige schaamte en hopelijk na hun dood ook eeuwige anale vernedering in de hel (..mocht deze bestaan).

hank_nozemans | 18-03-12 | 15:02

Ik adviseer een instant revolutie. Sloopbal tegen die kerken, bisdommen als terroristische cellen vogelvrij verklaren en vooral niet vergeten het Binnenhof op te blazen en opnieuw op te bouwen.

Vanbleautenbil | 18-03-12 | 15:07

Ook Paul Rosenmuller is lid van de clan brenninkmeijer
deze salonsocialist heeft banden met het kapitalisme.
vliegt ook naar zijn vakantieadres in frankrijk.
de stumper.

orgasje | 18-03-12 | 15:20

Kunnen we die RK kerk niet gewoon opdoeken...volwassen mensen die in sprookjes geloven en kinderen verkrachten en verminken

Stijlloos84 | 18-03-12 | 15:23

De reden dat Marxisten het christendom haten, is strategisch. Want: als er geen religie is, wie bepaalt dan wat goed en kwaad is? Wie bepaalt welke rechten je hebt? Wie bepaalt wat de moraal van een land is? Dat is in dat geval de overheid. Ondersteund door de universiteiten, wetenschap en media. En wie runt de overheid, universiteiten, wetenschap en media? Onze links-radicale vrienden. Oftewel, christenhaat is gewoon de eliminatie van een concurrent. Om vervolgens makkelijker een linkse dictatuur te kunnen vestigen.

white trash | 18-03-12 | 15:42

Jongetjes zijn vogelvrij in dit land.
Bij de kerk zijn ze niet veilig.
En bij justitie ook niet. Joris Demmink.
De politiek doet dus ook niets.
Als justitie en de politiek onschuldige jongetjes niet kunnen beschermen, wie dan wel?
Het komt er op neer dat je pedo's op zo'n manier onschadelijk moet maken dat je er zelf mee weg komt.
Is dat wat we willen?


ZDEV | 18-03-12 | 15:49

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 14:57 |
Vanuit justitieel maatschappelijk oogpunt heeft u niet anders dan gelijk.
Dat vind ik zo prettig aan mijn nick positie.
Ongenuanceerd tegen die Kutholieke meuk aantrappen.
Ik vervloek dat tuig al vanaf mijn negen a elfde jaar.Stil zitten in de kerk.Naar die vies opgelispelde goed kwaad leugen luisteren. De hele valse voorstelling die ze daar in de zaaddrogerij zelf niet waar blijken,bleken te maken en zo kan ik nog wel even door gaan.
Wraak is een gerecht wat koud moet worden opgediend en dit gerecht van mij heeft ruim 40 jaar staan afkoelen.
Halelulja, Mevr.Duisenberg ... blij dat er nog verstandige mensen zijn.Maar als morgen an masse alle kathoos verbrand zouden blijken ?
Van mij geen traan geen vloek geen zucht, hooguit gepaste blijdschap wegens het verkrijgen van frisse lucht .

Ratzing. | 18-03-12 | 16:31

erg kansloos weer.. RKK = gedoogde Nederlandse maffia alleen handelen ze jongentjes (al zal t me niets verbazen als die hosties gemaakt zijn met beetje LSD)

soraxz | 18-03-12 | 16:41

Deetman? Dat was ooit mijn faalminister op onderwijs, later bekend geworden dankzij Rooie Tinus. Deetman heeft van nature schuimende mondhoeken. Meneer de vergadertijger zit zelf tot aan de strot in de bloeiende cultuur van het roomschgristelycke. Dus ik verwachtte hier op voorhand al erg weinig van. Hoe meer tijd hij verprutst, voor des te meer ouderlingen verjaart het recht? Of is dat flauw?

Shareholder II | 18-03-12 | 17:11

+1 weer voor het hele stuk...

da wizard | 18-03-12 | 17:30

white trash | 18-03-12 | 14:07 | + 0 -

Nee, logica is jouw sterkste punt zeker..... kerken clean? Gelul. Er wordt nu scherper op de viesjurken gelet en dat is het toch een kwestie van zichzelf niet teveel in de kijkert te spelen. Vraag jezelf maar eens af waarom ze elkaar uit de wind houden en waarom het zo lang duurde voordat dit naar buiten kwam. Het liefst hadden ze het nog verborgen gehouden. Kerken clean?? Man waar haal je het vandaan. Ik denk dat er iets grondig mis is met jouw logica.

DSM IV: 302.89. | 18-03-12 | 17:58

Als we iemand zoeken die écht objectief in deze materie staat, dan zoeken we een ongelovige intellectueel, die bereid is om diep te graven naar de waarheid, deze kan analyseren en goed onder woorden kan brengen en bij voorkeur niets met de Nederlandse politiek te maken heeft.
Pat Condell wellicht?

Chiant | 18-03-12 | 19:00

@bruine kikker | 18-03-12 | 14:21 | + -3 -

Onwaarschijnlijk dat het gebeurd is in paapse kringen? Zeker net zo onwaarschijnlijk als de massaverkrachting van koorknaapjes in RK kringen. Man, lees fokking eens iets anders het Katholiek Nieuwsblad.

LJBrinkhorst | 18-03-12 | 20:55

=Oftewel, christenhaat is gewoon de eliminatie van een concurrent. Om vervolgens makkelijker een linkse dictatuur te kunnen vestigen.=
white trash | 18-03-12 | 15:4
Dus?
Het bewindsstokje toch maar aan Godallah geven?
Misschien heb je gelijk hoor, maar mijn inzicht wordt momenteel erg vertroebeld door de wetenschap dat het kerkse kabinet (gereformeerd, katholiek, protestants, hervormd, 7e-dags adventie en islamistisch Xtreme, Medium en Lite) de Kerk meer dan gedoogt. Een maffia organisatie met een Godfather die in de metafysische hemelen zijt en daar al 2000 jaar mooi weer loopt te spelen. Een sekte met wortels en takken in de overheid. Op zo'n moment vind ik de linkse concurrent even niet zo urgent. Want tegen Linkse drogredenen kan ik me wapenen, christelijke/islamse virtuality sprookjes, daar valt niet tegen op te lullen. De discussiekillers, de moordenaars van de REDE bij uitstek. Maar daarom is Godallah ook uitgevonden.

Vanbleautenbil | 18-03-12 | 21:58

Brenninkmeijer als chef meldpunt? Een gotspe.

Nederland lijkt langzamerhand ZO corrupt, dat we er in slagen om laag op de lijst van minst corrupte landen te komen.

xspalm | 18-03-12 | 22:23

Ratzing 16.31: Eindelijk, de biecht! Het grote kinderverdriet. Het jongetje met ADHD, voordat deze aandoening erkend werd, dat moest stil zitten in de kerk en dat niet kon. Onbegrepen door mijnheer pastoor en de RK-schoolmeester. Wat een gefrustreerd leven moet jij achter de rug hebben. En nog altijd niet tot rust gekomen. Probeer eens relatine en ga op retraite in een rustig klooster. Zal je goed doen.

bruine kikker | 19-03-12 | 00:02

LJBrinkhorst 20.55: Je antwoordt niet op mijn opmerking dat het castreren wel door een arts zal zijn gebeurd en dat dit dus een geval is dat tot de competentie van de KNMG behoort. ALS het al zou zijn gebeurd om de aangehaalde redenen.
Deetman gaat hier m.i. vrijuit. Castreren om een al dan niet juiste medische reden is nou eenmaal niet als een pedofiele daad aan te merken, al is ze dan wel heel erg.

bruine kikker | 19-03-12 | 00:17

@mierus | 18-03-12 | 11:28 | + 3 -

Bron??

Specy | 19-03-12 | 00:54

=dat het castreren wel door een arts zal zijn gebeurd en dat dit dus een geval is dat tot de competentie van de KNMG behoort=
bruine kikker | 19-03-12 | 00:17
Gokje maken dat het op initiatief en aandringen van de Kerk is gebeurd? En dat de betrokken arts geen protestant was, geen gereformeerde, maar een goed katholiek?
Ik ben benieuwd of er nog meer van die niet-seksuele misbruiken boven water gaan komen. Is er al eens onderzoek verricht naar de rol van de Kerk bij het aanbrengen en deporteren van joodse weeskinderen of die met een verstandelijke handicap? Want van alle geloofsstromingen stond de katholieke kerk in die godwintijd het stramst te Sieg Heilen.

Vanbleautenbil | 19-03-12 | 03:12

Het is heerlijk om zo maar een groep als die kinderverkrachters af te mogen maken, wat zullen de duitsers in de Hitlertijd ook hebben genoten van de jodenvervolgingen, of de katholieken van de protestantenvervolgingen, ze lekker martelen en op de brandstapel gooien of de vroege christenen die door de romeinen voor de wilde uitgehongerde dieren werden geworpen of als levende fakkel werden gebruikt. Er zijn nog veel meer van die heerlijke voorbeelden waarbij we lekker een groep helemaal kapot mogen maken.

frnas | 19-03-12 | 10:40
Tip de Redactie