Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee in Deventer mag tóch dagelijks jengelen

aaaaallaaaaaaaaaaahuhakbar.jpg Dus u vindt kerkklokken op zondagmorgen als u met een ruftende knoflookadem en een knallende koppijnkater in bed ligt te meuren tot halverwege de middag al bloedirritant? Moet je eens in de omgeving van de Centrum Moskee in Deventer gaan wonen. Daar mogen ze voortaan iedere dag hun oproep tot gebed laten klinken. Hoewel de buurt in opstand kwam tegen het voorstel om dagelijks de azan door de speakers te blazen, bleef de gemeente net zo lang bemiddelen en suggestieve briefkaartonderzoekjes houden tot het gewenste resultaat bereikt was: een poldermodelletje voor de dagelijkse oproep. Gedoogvoorwaarde: svp niet te hard zetten. Maar verder mag zo'n jengelende imam lekker de kindertjes uit de wijk met religif laten vervullen tijdens het nuttigen van de lunchbammetjes op het nabijgelegen schoolplein. Eigenlijk zou die oproep tot bideelt op je voorhoofd kweken vijf keer per dag moeten klinken, maar dat bewaren ze in de stad met de peperkoeken appeasementpolitiek even tot een volgende enquete. Geen zorgen, lieve Deventer moslims, in Nederland moet de scheiding van kerk & staat regelmatig wijken voor de kerk, dus ook in de openbare ruimte is een voorkeursbehandeling prima af te dwingen. Geduld hebben en blijven drammen. YOLO! Update: Kamervragen van de PVV, uiteraard. Nummertje 5 mag er zijn. 5.) Denkt u ook niet dat de oproep tot het islamitische gebed totaal overbodig is gezien het feit dat we in Nederland gewoon klokken hebben hangen en verondersteld mag worden dat ook moslims kunnen klokkijken?

Reaguursels

Inloggen

*mompelmarokkaan modus* Is er op een democratische wijze gestemd, is het nog steeds niet goed ... Laat me raden: Het is pas goed als het in ieders straatje past? Guess what?! Het zal nooit in ieder straatje passen *mompelmarokkaan modus uit*

Lizio | 09-03-13 | 12:48

stomweg stroom afsluiten richting die moskee.
hun geloof houdt ze vast wel warm en 'verlicht'
hebben wij iig geen last van die pestherrie
wij vallen hun toch ook niet lastig met pestherrie?

Stijlloos&eigenwijs | 09-03-13 | 12:37

Deze uitslag is een schande:
- de gemeente heeft de adressen geselecteerd die een peiling hebben ontvangen.
- geen kaart terugsturen betekent automatisch dat je voor bent.

Dit is geen democratisch besluit, maar een autocratisch besluit van bestuurders in deze gemeente en de lobby die zij ondergaan hebben van verschillende belangengroepen, met misschien wat eigen voordeeltjes. Dit heet, dames en heren, niets anders dan corruptie.

Robert John | 09-03-13 | 12:10

sixarp | 09-03-13 | 10:34 |
Maar daar is driekwart van de stad Islamitisch, al horen die paleizen daar ook niet.

lanexxx | 09-03-13 | 10:46

In Amsterdam-west komt ook een heel groot Efteling?

sixarp | 09-03-13 | 10:34

Het is om ziek van te worden dat er in een Nederlands dorp zo'n efteling paleis hun onderdanen oproept voor gebed. Het is om woedend te worden op al die gemeente faalhazen en pseudo bestuurders dat dit kan gebeuren, de burger in dit land is overgeleverd aan ondermaats en waardeloos bestuur!

lanexxx | 09-03-13 | 09:02

We hebben het paard van Troje binnengehaald en er zit teveel gif in ons bestuur.

lulkoekhapper | 08-03-13 | 21:36

Het begint te werken: laat allerlei onderwerpen over haatbaarden, booslims, kopschoppers etc de revue passeren en geef mensen tot op zekere hoogte een (reaguur) uitlaatklep. De eerste jaren waren er in no-time honderden reacties, nu raakt na 8 uur de teller net de 250 aan.
We gaan gewend aan raken aan dit soort berichtgevingen en zonder fysiek geweld krijgt de linkse minderheid in 0031 toch haar zin.

Docta | 08-03-13 | 21:27

En het gejengel moet wel in het Nederlands lijkt mij!!

lady blabla | 08-03-13 | 21:19

Als Allah hier steeds meer filialen van de hel mag openen wil hij natuurlijk ook reclame kunnen maken.

down | 08-03-13 | 21:03

Laat die joden maar lekker opflikkeren met die moskee!

ren-forrest-ren-e | 08-03-13 | 19:52

Dit land ==> afgrond. Dat was het...

HetMannetje! | 08-03-13 | 19:50

(Hè? LangeTijdGeleden, honderdnegenendertig plusjes en toch "weggejorist en opgerot"?)

VanBukkem | 08-03-13 | 19:42

Goed idee! En dat wisselen we dan beetje af met Frans Bauer! (Zijn ze nou helemaal belazerd?!)

VanBukkem | 08-03-13 | 19:23

als die hier in limburg afgaan hoop ik dat ze meteen de fik in gaan!!!!!

marcpvv | 08-03-13 | 19:20

Al zou 't natuurlijk nog beter zijn als je 't allebei verbiedt..
Dus zowel kerkklokken als oproepen voor gebed.
De politie komt hier geloof ik ook langs als ik 5 keer per dag mijn versterkers helemaal zou opendraaien om een beetje gitaar te spelen. En ik zie ook niet helemaal waarom dat minderwaardig aan religie zou zijn. Ik 'geloof' namelijk ook dat ik best aardig kan spelen, maar zijn er genoeg die daar anders over denken :'D

Pindakees | 08-03-13 | 19:10

Los van 't feit dat 't natuurlijk vervelend gejengel is, zie ik niet waarom je dit zou moeten willen verbieden en die irritante kerkklokken niet?
Ik zou toch de ene religek niet willen voortrekken op de andere religek..

Pindakees | 08-03-13 | 19:04

Verkoop het referendum als zijnde in het voordeel van islamisering en onze traditionele partijen en Brussel zullen de gedachte dat het volk te stom is om politieke beslissingen af te wegen, vergeten.

WirMachenMusik | 08-03-13 | 18:56

Het is al eerder gezegd: maar dit onderzoek is totaal aanvechtbaar: niet-respondanten meetellen als 'positief' word alleen door stapel-onderzoekers als harde data beschouwt. Kan niemand hier een advocaat opzetten?

Karel Popper | 08-03-13 | 18:44

Niks Pavlov, gewoon de realiteit.

dekbedovertrek | 08-03-13 | 18:08

En toch blijft Nederlands links stemmen, het zal alleen maar erger worden...

ZKH | 08-03-13 | 18:00

dekbedovertrek | 08-03-13 | 17:54 |

Niet zielig.. Gepavloved?

Oktoberfest | 08-03-13 | 17:58

Weet je, ik ben wel heel zielig, een kerk en een moskee op steenworp afstand, als ik bovenstaande reacties moet geloven. Dat doe ik dus niet, ik ervaar het niet als overlast, het hoort er gewoon bij. Net als bussen, treinen en rondscheurende scooters.
En nee, gelovig ben ik niet.

dekbedovertrek | 08-03-13 | 17:54

Een moskee lijkt verdomd veel op een Moorse fortificatie en is in feite ook datgene. Het oproepen tot gebed is de weerspiegeling van de ingebeelde dominantie van de Islam over andersdenkenden.. en de gemeente Deventer dat een beetje stimuleren.

Wij zijn goed hard de weg kwijt in dit land... wat een politiek correcte, misplaatst ideologische, multikulterele flatter.

De gemeente en aanverwante instanties kennen de naad van de kous niet meer en duwen wederom een maatschappij naar de sociaal/politieke/financiele ondergang. Waarom toch?

Oktoberfest | 08-03-13 | 17:50

silliebillie6527 | 08-03-13 | 16:28 | + -2 -

U doelt op, in verhouding tot de recordaantallen uitkeringsgerechtigden, die twee marokkanen en die halve turk die ooit gewerkt hebben? Juist. Zoals we aan dat halve bataljon noord afrikanen de woii overwinning te danken hebben.

Tricephalus | 08-03-13 | 17:33

Ok, diezelfde Moskeet waar destijds tegen de bouw geprotesteerd werd, honderden handtekeningen opgehaald etc...... door Turken zelf.
Al zullen het vooral Koerden zijn geweest maar goed, deze Moskee is niet echt gewenst door de plaatselijke Turkse gemeenschap, iets met Nationalistische Turken, bemoeizuchtige Turkse regering, Milli Görus en nog zo wat onfrisse zaakjes.

Maar nee, de Deventer gemeenteraad moest het er weer doordrukken want zo fijn voor de Turken en samen en multi en en..

vander F | 08-03-13 | 17:31

Even voor het goede begrip aan mijn kant.
De niet teruggestuurde kaarten werden gezien als vóór stemmen?
Het is maar goed dat ik daar niet woon. Als zoiets hier zou gebeuren (wat nooit zal gebeuren met die 3 buitenlanders in het dorp), zou ik die geluidsinstallatie dusdanig slopen, dat het 3 weken stil is.
En dat elke 3 weken.

BekiekUtMoar | 08-03-13 | 17:28

Laat ze dan maar duidelijk stelling nemen dat dat parasitaire ongedierte het monopolie heeft op geluidsvervuiling: een aantal krachtige luidsprekers in de buurt van die moskeet (kan ook mobiel op een auto) die het gejank overstemmen.

Tricephalus | 08-03-13 | 17:25

@WolkentoetjeWop | 08-03-13 | 16:33
Moslims respecteren anderen geloven?

Hahaahahahahaha Waar? In je dromen?

Karel Popper | 08-03-13 | 17:24

Dit is pure provocatie. Laat het maar uit de hand lopen want dat willen ze graag. Er zou een wet moeten komen die niet-gelovigen beschermen tegen alles wat met geloof te maken heeft. Ik zie dit weer als het zoveelste voorbeeld om het volk in Nederland tegen elkaar op te zetten. Dat is mooi denk de overheid, want dan hebben wij geen gezamenlijke vijand. En dat zijn jullie, de beleidmakers. Creëer chaos en heers. Zo gaat dat ook met Europa.

DijenkletserT | 08-03-13 | 17:24

@2low4zero | 08-03-13 | 13:13
Joris wat is hier de reden van?!? Ik riep deze keer niet eens op tot genocide..

2low4zero | 08-03-13 | 17:19

Hadden wij maar een minister precident als Margaret Thatcher van Engeland uit de jaren 80 die wel raad wist met dit gedoe

wocky | 08-03-13 | 17:15

ecologiste | 08-03-13 | 15:32 | + 3 -

per ongeluk op min gedrukt ;( sorry vond het wel goed wat je had geschreven

k3VL4r | 08-03-13 | 17:05

ecologiste | 08-03-13 | 15:32 | + 3 -

per ongeluk op min gedrukt ;( sorry vond het wel goed wat je had geschreven

k3VL4r | 08-03-13 | 17:05

Ik begin mij steeds meer OP VAKANTIE in eigen LAND te voelen.

Heerlijk hoor, nu nog een lekker zonnetje erbij en voilá het plaatje is compleet.

Islammabad aan de Noordzee.

theredmask1 | 08-03-13 | 17:02

@WolkentoetjeWop | 08-03-13 | 16:33
Hoi Mo *zwaai* liegen kunnen moslims als geen anders, familie van Kaan toevallig?

First Contact | 08-03-13 | 16:43

Zoals Herman Philipse reeds prachtig heeft verwoord in zijn Atheistisch manifest. "Godsdienst is een uitdrukking van het verlangen dat de werkelijkheid meer omvat dan ze in feite omvat. Zodra de gelovige probeert dit 'meer' helder te formuleren, bemerkt hij dat zijn formuleringen onwaar zijn, en vlucht hij in betekenisloosheid. Het is dan ook ironisch dat volgens velen alleen godsdienst een betekenis aan het menselijk leven kan verlenen."

gvd hersenloze schimmen die de mensheid schade berokkend

Bill Cosby | 08-03-13 | 16:43

Wat een egoistische mensen zitten hier toch. Elke dag die kerkklokken luiden en de gehele zondag dat gepingel van de kerk aanhoren is allemaal prima. Maar als er dan 1 keer een imam te horen is staat half Nederland op zijn achter poten. De opmerking dat de moslims niet geintegreerd zijn is helemaal flauwekul. De Moslims respecteren de andere geloven want er is door moslims niet geklaagd over dat gepingel van verschillende kerken. Grow up people. Laat iedereen in hun waarde

WolkentoetjeWop | 08-03-13 | 16:33

Rechtsdenkend Nederland haalt al tig jaren massaal Turken, Surinamers, Antilianen, Polen, Marokkanen naar Nederland, liefst analfabeet, liefst zo arm en perspectief mogelijk.. want dan willen ze tenminste werken voor een schijntje. En zodra ze praatjes krijgen, trek je gewoon een nieuw blik open. It's all about the money.

en daarna gaat een ander groepje rechtsdenkende zitten rekenen, gosh,.. best duur voor de samenleving nu:( Maar de koorballen die er stinkend rijk van zijn geworden die hoor je niet, die zitten inmiddels hoog en droog..'kuch'..

die Moskee in Deventer is echt nog het minst grote probleem wat Nederland heeft. Het is het kapitalisme van zelfverijking ten koste van anderen wat ons nekt. De Moskeen zijn slechts een uiting van de hoeveelheid mensen die al zijn gebruikt.

silliebillie6527 | 08-03-13 | 16:28

Dit dient geen ander doel dan provocatie.

o)+ | 08-03-13 | 16:27

Dit bewijst maar eens weer dat de immigratie echt mislukt is.

Dit bewijst ook dat moslims varkensschijt hebben aan ander gelovigen en niet gelovigen.

pfff en de politiek bewijst weer eens dat ze totaal geen ballen heeft.

lady blabla | 08-03-13 | 16:04

Kaan (de zogenaamde heerser) is ziende blind. Daar is geen kruid tegen opgewassen, zeker als je bedenkt dat kaan kennelijk van 1978 is.

Ohm | 08-03-13 | 15:37

Ik weet zeker dat de heer Kaan zijn steentje bijdraagt aan onze mooie vrije Hollandse maatschappij.

Standard | 08-03-13 | 15:34

Kaan78 | 08-03-13 | 14:44

De immigratie kost netto 7-10 miljard per jaar. Netto betekent het eindresultaten tussen baten : allochtonen die belasting betalen en lasten zij die een uitkering krijgen of ander gedrag vertonen dat geld kost.

Geen enkele investeerder zou geld stoppen in een actie die de organisatie netto geld kost. Maar kennelijk moeten de nederlanders wel 7-10 miljard weggooien zodat hier allochtonen onze wijken kunnen innemen en anderszins kunnen domineren. Denkt u dat dat eeuwig door kan blijven gaan? Op dit proces zit hoe dan ook een uiterste datum. Als die datum gepasseerd is zal er grote ellende uitbreken bij iedereen die dan nog in NL woont, met name in de grote steden.

De belasting die het gewone Nederlandse volk voor de kiezen krijgt is gigantisch. Het gaat niet om een paar immigranten, nee het gaat om gigantische aantallen. Alleen al de moslims zijn goed voor 5% van de bevolking terwijl dat 60 jaar geleden misschien 0,01% was. Wat er gebeurt is , is dat er een horde hier naartoe is gekomen warvan een groot deel niet bijdraagt aan onze samenleving. dat is een groot probleem en dat zouden de "goeien" onder de immigranten moeten begrijpen net als de "slechten" onder de autochtonen. Want het resultaat zal zijn dat iedere allochtoon uiteinelijk hier voor wordt aangekeken of ie nu wel bijdraagt of niet. En daar zit nu net het probleem. mensen die meedoen moeten we welkom heten en ondersteunen, maar die niet willen meedoen die moeten we meteen de deur wijzen.

ecologiste | 08-03-13 | 15:32

Geloof tot de voordeur.
Decibels erachter.

Anijsblokje | 08-03-13 | 15:32

@Kaan78 | 08-03-13 | 15:00
Landverraad heeft niks met cultuur te maken, en die miljoen zogenaamde belastingbetalers kun je vergeten. kompoos.nl/islam/moslims-uitkeringen.j...

First Contact | 08-03-13 | 15:25

P.S. Ik ga voortaan dagelijks op mijn dak in Deventer staan om mijn speech af te steken. Versterkt met megafoon uiteraard!

Rest In Privacy | 08-03-13 | 15:20

@kaan78, je vraag bevat de kern van het probleem. Je vraagt waarom 1 miljoen moslims geen Nederlander zijn, ze betalen immers belasting. Maar het probleem met de 1 miljoen moslims is dat ze in eerste instantie moslim zijn, daarna Turk, Marokkaan of andere nationaliteit, en pas op het laatst voelen ze zich Nederlander. Een immigrant zal zich meer aan de moedercultuur van het land waarin je immigreert moeten aanpassen dan dat dit land zich aan de immigranten aan moet passen. Helaas is in grote delen van dit land, met name in de steden, duidelijk merkbaar dat dit land zich teveel aan de immigrant heeft aangepast. Ook een probleem is dat andere immigranten die in dezelfde wijken komen wonen zich überhaupt niet meer aan de Nederlandse maatschappij kunnen aanpassen, omdat de Nederlandse identiteit grotendeels verdwenen is. Cultuur is geen stilstaand begrip, maar moet je wel koesteren. En indien een religie intolerant is (en daar staat bij de Moslimcultuur geen enkele discussie over) dan moet je hiertegen acteren. En blijf je liever je eigen intolerante cultuur vooropstellen en weiger je je aan te passen, waarom blijf je dan niet in je eigen land? Dan hoef je ook geen moeite te doen.
I rest my case!

Rest In Privacy | 08-03-13 | 15:18

Prima maar dan wel een tolk dat ik weet wat ze bleren door die toeter. Ik hoef ook niet aan te komen in Turkije of Marokko en iets onverstaanbaars te gaan gillen door een vuvuzela!

ikdenkwat | 08-03-13 | 15:15

Heb altijd al gezegd dat ik niet bang ben van moslims maar van die dhimmies hier ten lande die de rode loper voor de Islam uitrollen; alles wat fanatieke moslims eisen, faciliteren en vaak zelf ook van alles verzinnen om moslims vooral niet tegen het hoofd te stoten.

Waarom niet tegen die moskeegangers in Deventer gezegd: Heren, u woont in Nederland. Wij hebben hier vrijheid van godsdienst, maar ook een Joods Christelijke traditie. Schaft u maar zo'n klok aan. Dan heeft niemand er last van.

www.youtube.com/watch?v=FLivZOHgmk4

Maar nee, VVD-wethouder en loco burgemeester Marco Swart heeft middels de uitslag van een flut-enquette besloten dat alle bewoners van die wijk dagelijks van dit kattengejank mogen genieten.

En we weten allemaal, als er een schaap over de dam is, volgen er meer.

Maar goed, er zullen nu wel wat Deventenaren wakker zijn geworden en alsnog gaan protesteren.
Zo niet, dan veel plezier ermee.

La Vie En Rose | 08-03-13 | 15:14

@Not Muhammad | 08-03-13 | 14:22
Dat is nu juist wat ik bedoel: je kunt dit stelling niet ontkrachten, nooit. Het omgekeerde kan wel.

Parsons | 08-03-13 | 15:13

Laat Brenno maar weer even wobbben in Deventer!

Welles! Nietes! | 08-03-13 | 15:09

Kaan78 | 08-03-13 | 14:56

Dus moskeeën bouwen tot je een drol weegt is volgens jou gelijk aan integratie? Merkwaardig..

Fratello | 08-03-13 | 15:08

Je zal maar in Deventer wonen...

Kut, ik woon in Deventer!!!!!!!!!

Rest In Privacy | 08-03-13 | 15:07

Kaan78 | 08-03-13 | 14:40
Grappig, in mijn taal is kagan meervoud van schijten (fonetisch welliswaar).
En dat is precies waar ik aan denk als ik jouw tegeltjes lees.

Fratello | 08-03-13 | 15:05

Schandalig hoe zo'n enquête door de strot wordt gedrukt. Zo overduidelijk sturend op de gewenste uitslag. Had een enquête gehouden onder ALLE Deventenaren, dan krijg een heel ander verhaal. Schandalig Dhimmygedrag van de gemeente. Nummer zoveel.

Aardappeleter | 08-03-13 | 15:05

LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 14:49
Gelukkig frauderen "witte" NL érs niet! :)

Kaan78 | 08-03-13 | 15:05

Deventer, sowieso al zo'n provinciaals stadje waar je niet dood gevonden wil worden. En uitgerekend daar, bij die boeren, breekt de zwakste schakel. Nu zegt elke zichzelf respecterende Imam, "Ja, meeehhh, wat in Deventer mag, mag hier ook !"
Gary Gunstone | 08-03-13 | 14:54 | + 0 -

Boeren?

kampertjeee | 08-03-13 | 15:04

First Contact | 08-03-13 | 14:50
Er zijn bijna 500 moskeeën gebouwd de afgelopen 30 a 40 jaar. Die zijn niet gebouwd en gefinanciëerd door de moslims omdat er geen moslims te vinden zijn in NL. Daarmee hoort het in de NL cultuur. Cultuur is niet iets statisch maar verandert met de tijd. Kneus is diegene die de zaken niet in perspectief kan zien.

Kaan78 | 08-03-13 | 15:00

Kan me herinneren dat een 20 jaar geleden die herrie uit zo een moskee uit luidspreker klonk.
Dit heeft niet lang geduurd, er nam er 1 een jachtgeweer en schoot het onding aan barrels, sindsdien nooit weer last van gehad.

Geitenwollensokjuhz | 08-03-13 | 14:57

Ik heb de interview niet gehoord, maar wat ik van moskeebestuur zelf heb gehoord is dat deze visie "We gaan hier niet weg, we zijn blijvend in NL" (ten minste als dat wordt bedoelt) bedoelt is en uitgelegd kan worden als dat wij een bestaan hier moeten opbouwen en af moeten van het idee dat we ooit terug gaan naar het beloofde land Turkije. Dus werk moeten maken van integratie (koppelen twee culturen en leren van elkaar) en onze visie en investering gericht moet zijn op NL i.p.v. veel zaken afhankelijk te zijn van TR. Ik vind het buitengewoon knap hoe je dit verhaal zo uit zijn verband kan rukken, vreemd soort obsessie.

Kaan78 | 08-03-13 | 14:56

Deventer, sowieso al zo'n provinciaals stadje waar je niet dood gevonden wil worden. En uitgerekend daar, bij die boeren, breekt de zwakste schakel. Nu zegt elke zichzelf respecterende Imam, "Ja, meeehhh, wat in Deventer mag, mag hier ook !"

Gary Gunstone | 08-03-13 | 14:54

Kaan78 | 08-03-13 | 13:37

Ohh jokkebrok, je weet heel goed dat het hier om een jengel-oproep van 5x per week gaat..

Wat denk je hier van overigens;In het interview hoor je voornamelijk; "We gaan hier niet weg"". In andere woorden: Onze zin wordt doorgedramd. Ongeacht wat anderen daar van vinden. Aan (schijn)democratie doen wij niet. Wij zijn voor sharia, en sharia is goed voor ons en alleen goed voor ons.

Best een jihadistische instelling, voor aanhangers van een overtuiging die predikt vooral liefde te hanteren. We weten echter beide dat voor anderen, vrouwen, homo's, atheisten, christen etc. er weinig liefdevols aan de islam is.

islam is haat jegens anderen, islam bagataliseert moord op critici van de islam en islam is intolerant.
Dat pakje tolerantie zal een moslim dus juist erg veel goeds doen.

Nederland stond bekend om zijn tolerantie. Die is verdwenen, dat merk ik zelf in mijn omgeving en ook aan mijzelf.
Waar is die gebleven? De tolerantie is doodvermoord. In naam van religie.

Fratello | 08-03-13 | 14:51

@Kaan78 | 08-03-13 | 14:44
Slechts een gedeelte Kaan, ken je feiten. En cultuur? NEE de islam hoort als cultuur NIET bij Nederland, de meningen kunnen verschillen over kerkklokken maar deze stonden er al toen mijn overgrootouders nog geboren moesten worden. Verder moet je geloof beschouwen als je geslachtsdeel, je loopt er niet mee te koop en je valt er anderen niet mee lastig. Niet zo moeilijk toch? En anders biedt je dubbele paspoort uitkomsten. #kneus

First Contact | 08-03-13 | 14:50

@Kaan78 | 08-03-13 | 14:44 | + 0 ;

Ik vind "Belasting over je uitkering betalen" geen belasting betalen. Laat staan het aantal döner tentjes dat met belastingen fraudeert. Oh en was er niet laatst gebleken dat meer dan de helft van alle niet-westerse allochtoonse vrouwen sjoemelt met de subidies die ze krijgen? Niet-bestaande kinderen opgeven. Kinderen van zussen die nog in het buitenland wonen opgeven als zijnde "hun kinderen in kinderopvang centra", etc?

En ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 14:49

"Dit is vooral een wens van de oudere bezoekers van de moskee. Bij hen roept het geluid een gevoel van nostalgie op."
-
Krijg jeuk aan mijn ballen van dit soort berichten.

First Contact | 08-03-13 | 14:46

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 14:02
Uit uw plempsel kan ik halen dat wij een verschil van inzicht hebben. En dat moet mogen in NL.

Kaan78 | 08-03-13 | 14:46

Waarom horen 1 miljoen moslims niet bij NL of Nederlandse cultuur. Ze betalen toch ook belasting?

Kaan78 | 08-03-13 | 14:44

Kapitein Sjaak Mus | 08-03-13 | 14:28
In mijn taal betekent kaan/kagan/khan heerser der heersers in is daarnaast ook een mooie nicknaam. Lig lekker in je bek/mond. :P

Kaan78 | 08-03-13 | 14:40

@Not Muhammad | 08-03-13
Het concept God maakt deel uit van de beerput van de metafisica, aangezien falsificatie ervan onmogelijk is.
"God is just a figment in Cliff Richard's imagination".

TunaTown | 08-03-13 | 14:39

Dit voorspelde ik de vorige keer al, toen iedereen in een jubelstemming was omdat de booslims bij hoge uitzondering hun zin niet kregen.
Het kan soms even duren, en het gaat soms via een omweggetje, maar hun zin krijgen ze.

Slipsnifter | 08-03-13 | 14:39

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:17 |

"Iedereen die over kerkklokken begint moet ook in ogenschouw nemen dat kerkklokken meerdere functies hebben in Nederland. Oproepen tot gebed (voornamelijk zondag), tijdsaanduiding en waarschuwen gevaar. Dit hoort na 1000 jaar bij de cultuur van Nederland.
De Islam hoort helemaal niet bij de cultuur van Nederland maar er wordt geen strobreed in de weg gelegd. Laten we reeel zijn pas sinds je jaren 90 zijn ze actief en aanwezig bezig allerlei pro-islamistische beleid te ontwikkelen. Vinger en de hand en salamitactiek ligt hier duimendik bovenop. Dit schept natuurlijk weer een precedent. Leuk hoor daar gaan je huizenprijzen. En dat is eigenlijk een mooie graatmeter hoe de rest van de bevolking over dit soort ontwikkelingen denkt".
--------------------------------

Precies zo is het. Trouwens de eerste Turken die kwamen waren wester georiënteerd. De mensen die na 1975 kwamen waren veel meer gericht op de Islam en de Turkse/Marrokaanse identiteit. ZSe hebben zich volledig ingenesteld en hebben totaal andere levenshoudingen meegebracht die meer en meer aan ons worden opgelegd. Wat men doet in zijn huis moet men zelf weten maar zo nadrukkelijk de openbare ruimte opeisen mogen wij niet accepteren. Het is ongelooflijk dat dit zomaar kan gebeuren in NL. Je zult er maar geboren zijn vóór 1960 en nog in de buurt wonen. Ongelooflijk. Je hebt al die lui zien binnen komen je bent waarschijnlijk vriendelijk geweest en zij waren vriendelijk terug. Nu durf je alleen nog maar op klaarlichte dag de deur uit om boodschappen te doen en nog moet je bang zijn dat ze je niet beroven. Het minst erge is nog dat ze je uitschelden en uitlachen. Maar ja Moskow aan de IJssel alles moest kunnen. En zo ga je langzaam van tolerantie naar intolerantie en je mag niet denken waar dit uiteindelijk toe kan leiden en dat alleen maar door die stomme politiek.

ecologiste | 08-03-13 | 14:38

@Parsons | 08-03-13 | 14:07
Kleine correctie nodig alhier: een propositie bewijzen is schier onmogelijk. Sinds Karl Popper is falsificatie de norm in de wetenschap.

TunaTown | 08-03-13 | 14:37

er staat niks in de koran over geluidsversterkers dus zo'n baard in een toren is genoeg lijkt me, met de ramen dicht aub. En waarom sturen ze niet gewoon een sms-je naar hun beminde medegelovigen? En waarom zijn die tussen 12 en 2 niet aan het werk (inkoppertje)?

BozeKater | 08-03-13 | 14:35

zuurkool | 08-03-13 | 14:02
Je hebt gelijk. Maar dan toch... Wat is het probleem. Als er tussen werktijden 12 en 18 uur 1 of 2 keer 1 of 2 minuten "last" hebt van een oproep tot gebed?

Kaan78 | 08-03-13 | 14:30

@ Kaan
Waarom kiest iemand met opvattingen als de uwe een nick die verwijst naar een stukje uitgesmolten varkensvet?

Kapitein Sjaak Mus | 08-03-13 | 14:28

Vrijheid van religie moet onderhand eens goed onder de loep genomen worden, ik wil namelijk graag gevrijwaard worden van religie, maar dat blijkt niet mogelijk als de Mohammedaan zijn gerochel in de naam van Allah tegen je trommelvliezen wil spugen.
Dat moet je dan ineens aanhoren.
Vrijwaring van religie, doe daar eens wat aan, Rutte.

Causa Sui | 08-03-13 | 14:28

Hoe laat is het stenigen??

denoorman | 08-03-13 | 14:26

Niet bepaald Jood!

Latrinalia | 08-03-13 | 14:25

@donjon | 08-03-13 | 14:22 | + 1
en zo wordt ons land kapot gemaakt. Wie stopt deze waanzin?

Kaas de Vies | 08-03-13 | 14:24

Marco P. Swart. Van de VVD. GVD. Moderne landverrader.

Henk Zult | 08-03-13 | 14:22

@Parsons | 08-03-13 | 14:07 Dat is een technische discussie waarvan het niet zoveel gegeven is er een zinnige uitspraak over te kunnen doen. Het concept God is afdoende weerlegbaar om de stelligheid van mijn uitspraak te legitimeren.
Ergo; een gelovige doet een claim, die wordt ontkracht waarop men kan stellen dat de bewering niet juist is.

Not Muhammad | 08-03-13 | 14:22

'Kaas de Vies', 'He pik' en 'Red mij niet' Lees onderstaande link ook eens : 'Veel gestelde vragen over de peiling rond de azan':

.
Met name antwoord op de vraag:
.
Wanneer mag de Centrum Moskee de dagelijkse azan houden?
Antwoord:
Als minder dan de helft van
huishoudens die de peiling hebben ontvangen, de kaart terugstuurt, kan de Centrum Moskee de dagelijkse azan houden.
(ze hebben het hier over huishoudens en niet over personen, alsof
binnen 'n huishouden iedereen hetzelfde vindt)
.
www.geenstijl.nl/archives/images/Deven...

Rest In Privacy | 08-03-13 | 14:22

De RK wordt uitgelachen, weggehoond en belachelijk gemaakt door de linkse media en moslims kunnen steeds meer hun gang gaan in Nederland en krijgen steeds meer privileges.
.
Want kritiek op de Islam wordt door de media en bestuurders afgedaan als "extreem rechts" en mensen die tegen de islamisering van de samenleving vechten worden gedemoniseerd en geridiculiseerd.
.
En dan zijn er nog mensen die beweren dat Geert Wilders ongelijk heeft.
.
Over 10 tot 20 jaar zullen grote stukken van Europa (delen van steden of hele steden) geïslamiseerd zijn. Maar dan is het te laat om er iets tegen te doen.

Mortimerr | 08-03-13 | 14:21

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:59
Je kan natuurlijk ook opflikkeren naar Teheran, als je zo graag een haatbaard z'n gal wilt horen spuwen vanuit een enorme fallus-toren.

dlseth_ | 08-03-13 | 14:20

Wel een erg lokale vorm van 'democratie', als je dit overal toe gaat passen kun je hier echt wel aangename varianten op bedenken, elke dag een oproep van Pat Condell bijvoorbeeld, ook goed om het Engels wat op te krikken van de kinderen op t schoolplein.

Causa Sui | 08-03-13 | 14:20

NL is DOOD!

Megalomaantje | 08-03-13 | 14:16

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:11
Dag Kaas de Vies, de 1 mobiel en de ander op een 'vast' ip. Kun je gezellig tegen elkaar kletsen, of ga eens naar de moskee. Vindt de pastor vast wel leuk, soort van broederschap.
Oh ja, je alter ego wil ook graag als eerste reaguren, dus samen veel F5'en.

Ton Plafond | 08-03-13 | 14:15

@ Bertus Betonsloper 14:10

Dat met die KK werd vroeger altijd door Joris weggehaald bij mij maar sinds een aantal maanden mag ik het ook gewoon blijven zeggen. Want het is gewoon de waarheid dat de islam onze maatschappij van binnenuit kapotmaakt.

eerstneukendanpraten | 08-03-13 | 14:15

We worden geregeerd door laf tuig.

Henk Zult | 08-03-13 | 14:14

@ Feynman 13:14

Ik was al fervent liefhebber van uw tegels, ook toen ze nog een heel stuk langer waren. Maar dit leest wel wat makkelijker weg moet ik zeggen. Laat u niet weerhouden er nog een hele verzameling aan toe te voegen...

eerstneukendanpraten | 08-03-13 | 14:11

Het maangodje allah is God niet en zijn ongeletterde bedenker, een moordlustige, fascistoïde en pedofiele proleet, al helemaal geen profeet. Samen hebben ze overigens wel veel weg van 'het beest'(666) en zijn valse profeet imho... maar dat terzijde.
.
Het mohammedanisme is één van de kwaadaardigste kankergezwellen in dat wat nog over is van onze Vrije Westerse samenleving. Hoe 'vredelievend' het mohammedanisme zich ook voor poogt te doen, het is een dodelijk gevaar voor het voortbestaan van onze beschaving. Bestudeer elke willekeurige samenleving die voor de volle honderd procent is onderworpen aan het mohammedanisme en je kunt niet anders dan tot deze conclusie komen.
.
Alleen een drastische 'chirurgische ingreep' zou het tij hier in Europa nog kunnen keren, maar het zal helaas nog wel even duren voordat 'We the People' dat eindelijk eens gaan inzien.

Bertus Betonsloper | 08-03-13 | 14:10

@seven | 08-03-13 | 14:03

Democratie anno 2013 in Deventer, als u geen bezwaar maakt bent u automatisch voor.

Gaan we ook doen bij de volgende verkiezingen, iedereen die niet gaat stemmen is automatisch voor de PVV. (of welke partij dan ook)

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 14:09

@Not Muhammad | 08-03-13 | 13:49
Aantonen dat iets niet bestaat is schier onmogelijk. Zelfs Einstein kon dat niet. Knap dat jij het wel kunt.

Daarom is het ook zo dat in de wetenschap bewijslast omgekeerd is.

Degene die iets stelt dient met bewijs te komen, en niet andersom.

Parsons | 08-03-13 | 14:07

Geld bij elkaar leggen voor een geluidsinstallatie en harde muziek als tegengeluid spelen ten tijde van het gebed lijkt me de enige juist oplossing.
.
Bij voorkeur iets tergends Hollands, zoals de Fransje Bauer.

Aiii | 08-03-13 | 14:06

Kaas de Vies | 08-03-13 | 14:01
Koosjer mag wel? Of moet het een niet hallale, niet koosjere, niet legbatterijachtige van vrij lopende ongemanipuleerde sojabonen biefstuk zijn?

ITEACHYOU | 08-03-13 | 14:04

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:59

Waar komt dat ezan eigenlijk vandaan, welke taal is dat?

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 14:03

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:31
Iets inpikken door ervoor te betalen?

Die logica moet je even duiden.

Als je tenminste even tijd hebt, zo tussen het deaudwensen van andersdenkenden door.

Parsons | 08-03-13 | 14:03

"Pastor eet al geen vlees als hij geloofd dat het halal vlees is."
ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:59 |

Je kan zo de politiek in joh. Je bent goed in het verdraaien van woorden. Lutser.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 14:03

Marco is dezelfde man die alle PVV stemmen naar de VVD liet gaan door de stelling en posters in Deventer "In Deventer praten we Nederlands". De ezan in het Arabisch is natuurlijk geen enkel probleem.

Wat een achterlijk volk zijn de xenofoben ook he... Die Wilders en Marco's van deze wereld, gebruiken, misbruiken en verbruiken autochtonen wanneer het ze uitkomt.

Kaan78 | 08-03-13 | 14:03

Je moet natuurlijk als overheid de spanningen wel op scherp houden. Straks vervalt West-Europa gewoon helemaal niet in grootschalig etnisch geweld. Dat moeten we niet willlen. Wat ze in Bosnië kunnen, kunnen wij ook en waarschijnlijk beter.

Jackie Chiles | 08-03-13 | 14:02

Kaan78 | 08-03-13 | 13:59
Tegenstanders zijn niet tegen een wekelijkse oproep, dat vinden ze prima. Ze zijn tegen de uitbreiding naar de dagelijkse oproep, tegen alle eerder gemaakt afspraken in.

zuurkool | 08-03-13 | 14:02

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:56

Mijn god is de enige ware en de waarheid, jou godje bestaat helemaal niet, die is verzonnen door randdebielen in 1 of andere woestijn. Mijn god spreekt elke dag tegen me, begrijp dat nou eens, KNEUS. Ongelovig varken dat je er rondloopt.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 14:02

Mooi, dat houdt dan wel in dat ik voortaan elke middernacht satanische deathmetal door de wijk maar knallen vanuit speakers die ik aan de schoorsteen ga bevestigen.
-
Puur vanuit religieuze overtuiging uiteraard. Geenszins als luid protest.

Badderbeest! | 08-03-13 | 14:02

als je halalvrij wilt leven, koop een boot of een hut in het bos, islam gedijt slecht in een loketarme biotoop.

Worstjes | 08-03-13 | 14:01

@ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:59 | + 0
Ik snap alleen je punt als het een niet-halalle biefstukpunt betreft.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 14:01

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:48

Is inderdaad de snelste manier om de discussie te eindigen. Ik verwacht namelijk toch niet van iemand die sprookjes op levensgevaarlijke wijze bloedserieus neemt, dat ie iets ziet in de realiteit.
Dus dank je wel.

ZKH EénOog | 08-03-13 | 14:00

Kaan78 | 08-03-13 | 13:52 | + -1 - Je noemt ze kneuzen omdat men het niet eens is met iets waar jij het wel mee eens bent. Kortom, chronisch gebrek aan tolerantie bij jou! Om mij hoef je niet druk te maken snorremans. Ik ben allang geëmigreerd naar veilige moslim vrije oorden wanneer hier de spanningen tussen moslims en autochtonen hoog oplopen. Moslims in Nederland zorgen zelf voor een steeds grotere wordende twee deling van de samenleving. Leven vaak afgezonderd van alles en iedereen en eisen ondertussen alles op zonder ook maar enige mate van tolerantie uit te stralen. Ik zou zeggen blijf vooral in je sprookjes geloven voor je het weet zit je op de boot richting Turkije met je gammele Mercedes.

Indoneesje | 08-03-13 | 14:00

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:49
geen idee, iets met geloof te maken of zo, als ze maar geloven dat het halal vlees is, dan eten ze het wel, hoeft het nog niet zo te zijn, Pastor eet al geen vlees als hij geloofd dat het halal vlees is. Beetje vreemd. Ik koop ook geen vlees omdat er halal op staat, maar om nu te zeggen dat ik het niet eet als het Halal is, afijn...... je snapt me punt hoop ik

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:59

zuurkool | 08-03-13 | 13:53
U kunt best in een gebied wonen waar weinig Turken zijn in Deventer en dat u dagelijks kunt luisteren of ergeren aan de kerktoren i.p.v. 1 keer in de week op vrijdagmiddag (!) 3 minuten naar de ezan te luisten.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:59

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:52

Je bent een kneus, dat is mijn redenatie en daar moet u het mee doen. Btw, ik krijg nog 1000 pop van je.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:58

God, wat ben ik blij dat ik een 100% moslimvrije enclave woon. Zo wordt het relatief steeds prettiger in mijn kleine durpke.

Grachus | 08-03-13 | 13:58

@Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:49

Fantastisch, met die 1000,- kunnen we een lekkere dikke speaker kopen om het geluid van zanger Rinus uit te sturen.

Wat zal onze god blij zijn met dit heugelijke nieuws.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:57

omgekeerd kutland is dit toch geworden... tijd om echt weg te gaan.

drs W | 08-03-13 | 13:56

War On Errorism | 08-03-13 | 13:50<

subsidies gaan gewoon door, net als uitkeringen.
Massa-immigratie gaat ook gewoon door, zie Worstjes | 08-03-13 | 13:23

Worstjes | 08-03-13 | 13:56

Even knielen met je achterkant naar het westen.

dubbeljoe | 08-03-13 | 13:56

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:53
Jouw god is de jouwe en mijn god is de mijne.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:56

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:46
de overheid wijzigt regels naar gelang het hen uitkomt, dus ook deze kunnen ze weer veranderen lijkt me ook al is er een precedent geschapen

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:54

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:48 |
Jij weet niets van mij. Houden zo.
Wat je wel mag weten: Ik heb een aantal Arabische vrienden die de islam gedag hebben gezegd en zich vele malen drukker maken om de opstomende Sharia dan ik. Het is een dreigend iets vanuit een zieke ideologie.
Steek vooral je kop in het zand.

Btw: Halal vlees herken je aan de sticker.
"Gewoon bij Albert Heijn."

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:54

Al schijt men op je bord. Er zijn altijd mensen die jou dan ervan proberen te overtuigen dat je er dan maar het beste omheen kan eten...

Epibrateur | 08-03-13 | 13:54

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:41

Mijn god heet "vliegend nasimonster", hij WIL dat we met zijn allen 10x per dag zanger Rinus aanhoren. Dat is zijn WIL en die dient gerespecteerd te worden. U mag zich aan de wil van mijn god onderwerpen, dat vraag ik u bij deze vriendelijk.

Als u zo achterlijk bent om zich niet te gaan onderwerpen aan het "vliegend nasimonster" dan beschouw ik u als een ongelovige hond, nog minder dan een varken bent u dan.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:53

@2low4zero | 08-03-13 | 13:27 | + 2 ,

Hmm, ja het lijkt wel alsof ik het zeg dat ik het zal doen, maar er wonen in de buurt een beetje veel mensen die tegen Moslims zijn, je kan het bijna nazi-jongeren noemen. Er zijn al heel wat mensen hier weggepest, waaronder zelfs één waarbij z'n auto vol geplakt was met Hamplakjes. (Wat ik tot dus ver heb begrepen zijn er nog ergere dingen gebeurt, maar de media en politie zegt niets, het loopt allemaal mondelings)

LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 13:53

Ik woon daar niet ver vandaan.

De enquête rammelt. Ten eerste wordt iedereen die niks teruggestuurd heeft, gerekend onder de groep 'geen bezwaar'. Daarbij ligt de grens van het gebied waaronder de enquête verspreid is (het gedeelte dat volgens de metingen overlast zou kunnen ondervinden), gelijk met het gedeelte van de buurt waar veel turken wonen.

De buurt wou helemaal geen moskee midden in de wijk ivm eventuele overlast. 10 jaar geleden is 1x per week een oproep overeengekomen. De gemeente is de documenten met deze overeenkomst kwijt.

Het vergelijk met kerkklokken slaat nergens op. In Deventer staan al eeuwen kerken. Die moskee staat er 10 jaar. Zonder die kerken was Deventer nooit Deventer geweest. De mensen zijn rond de kerken gaan wonen. De moskee is tussen de mensen geplaatst.

Wat ik ook jammer vind, is dat deze actie van het moskee bestuur de zaken op scherp zet, terwijl het eigenlijk best goed gaat met de Turken in Deventer.

zuurkool | 08-03-13 | 13:53

@bedwetertje | 08-03-13 | 13:14

Ik wil weten hoeveel er voor hebben gestemd. 495 formulieren in totaal, 167 tegen, maar hoeveel voor. Er was anoniem gestemd, dus hoe weet men dan dat er eerlijk is gestemd? Vragen, vragen... gelukkig is dit een democratie en daar worden vragen nooit beantwoord. Dat scheelt dan weer.

FrankVeer | 08-03-13 | 13:52

Dan mag je op dat moment ook wel met je Doom Metalcore bandje met je Marshall op 11 oefenen, toch?

mothersfinest | 08-03-13 | 13:52

Indoneesje | 08-03-13 | 13:47
Ik geef toch aan waarom ik die mensen kneuzen noem? Waarom ga je niet in tegen die redernatie en ga een beroep doen op moraal terwijl dat je niet weerhoud te gaan schelden. Laat je even nakijken. Ik ben bezorgd over je welzijn.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:52

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:30 |
donjon | 08-03-13 | 13:31 |

En dan neemt 1 op de 3 de moeite om 'NEE!' op te sturen, en dan zegt de gemeente doodleuk dat het een minderheid is!

Deze wethouder moet met al z'n ambtenaren die aan deze besluitvorming hebben meegedaan van het passief en actief kiesrecht worden uitgesloten. En met pek en veren rond de moskee gedragen worden. Wat een honden.

Red mij niet | 08-03-13 | 13:51

Ik heb hierbij Nederland opgegeven.

Juriaan Schraamhaar | 08-03-13 | 13:51

Als een moskee ophoudt te bestaan, bijvoorbeeld na een brand of een ramp, blijven de oproepen dan gewoon doorgaan of worden die dan opgeschort?

War On Errorism | 08-03-13 | 13:50

@ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:48 | + 0
Maar zij zien het verschil ook niet, waarom is er dan uberhaupt halal vlees?

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:49

@wolken17 | 08-03-13 | 13:39
Het is niet het eerste en het zal ook niet het laatste referendum zijn waar de niet-stemmers bij de voorstanders worden opgeteld

witwas | 08-03-13 | 13:49

De azan stamt uit de tijd waarin gelovigen niet wisten hoe laat het was. Luidkeels oproepen tot gebed bood uitkomst. Anno 2013 is er de klok, internet en de telefoon om licht in de duisternis te brengen. Noodzakelijk is het dus niet meer.
Wat zich hier afspeelt is een teken aan de wand van onze intellectuele aftakeling. Werd religie eerst nog afgezworen en bespot, zo weinig merk je daarvan m.b.t. de islam.
Religie zal altijd proberen zich in de openbare ruimte te mengen. Ten eerste wegens overtuiging, maar nog veel belangrijker; om bestaansrecht aan te ontlenen.
Omdat religie niets meer of minder dan een verzonnen, evidente leugen is, kan de slag om het zieltje niet met bewijs gewonnen worden. Daarvoor zijn andere kunstgrepen nodig.
.
Ik blijf het roepen, en hopelijk wordt het ooit manifest. God bestaat aantoonbaar niet. Geloven is de rem op vooruitgang.
Geloof is een geniale vondst om mensen zelfs buiten het oog van de dictator om te doen vrezen voor hun handelen. Immers, God ziet alles. En is straatarm maar dat terzijde.
Schaf speciaal onderwijs op basis van religie af. Weer het van scholen en bescherm kinderen tegen de drang van volwassenen hun overtuigingen als feiten te onderwijzen.
Er is geen schepper, geen Allah, geen God. Wie daar tegenwoordig nog in geloof heeft ofwel niet goed opgelet of is te dom om te kunnen bijdragen aan een betere samenleving.
Hoe het ook zij. Wensen op basis van religie hoeven nooit te worden ingewilligd en al helemaal niet door de overheid.
Weg met religie! Het is 2013

Not Muhammad | 08-03-13 | 13:49

@neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:48 | + 1
Ja en het mooie is, we krijgen ook al 1000 euro van hem.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:49

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:45
bent u in het verleden in uw bips genomen door een of andere moslim of zo? u reageert altijd zo achterlijk. u ziet het verschil niet eens tussen halal vlees of gewoon vlees dus praat u peop

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:48

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:45
Laten we erop houden dat meningen verschillen.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:48

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:37

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, er zijn ruim 100.000 reaguurders, hierbij doe ik een aanvraag om 10x per dag het geluid van zanger Rinus uit te sturen op straat.

Mochten er reaguurders zijn die het er niet mee eens zijn dan hoor ik dat graag hieronder.

Indien er minder dan 50.000 reaguurders bezwaar maken dan is democratisch besloten dat mijn aanvraag gehonoreerd is.

Btw, mijn geloofsruimte komt naast uw huis te staan en zanger Rinus zingt graag over karbonaadjes en geitenneukers. Moet trouwens van mijn god, de enige ware god, de alwetende en de schepper van het heelal en de aarde. Iedereen die zich niet bekeert tot mijn god is knettergek en zal na een vriendelijke uitnodiging zeker tot inkeer komen dat mijn god de allerbeste god is. De enige echte, niet zo'n neppertje als allah, jaweh, of hoe al die nepgodjes ook mogen heten.

*Wachten gaat op ruim 50.000 bezwaren*

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:48

Mash'Allah!

Barack_Obama | 08-03-13 | 13:47

Kaan78 | 08-03-13 | 13:37 | + -6 - Hey Kaan! Mensen die je niet kent maar gewoonweg kneuzen noemen, waar is jou tolerantie? Weet je, als je het in Nederland niet bevalt dan donder je toch lekker op naar Turkije? Stink toerken zoals jij hangen me aardig de keel uit! Wel respect etc eisen van de Nederlandse staat maar als het moet kotsen jullie erop. Trouwens dat een moslim niet eens slim genoeg is om te weten wanneer men naar de moskee moet zegt al genoeg. Islam: Leuker kunnen we het niet maken, wel achterlijker.

Indoneesje | 08-03-13 | 13:47

@ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:44 | + -1
Nee, je moet paal en perk stellen bij bestuurlijk Nederland ten eerste om ze scherp te houden maar ook om te voorkomen dat hier een precedentwerking vanuit gaat. Iets met gelijkheidsbeginsel. Als het in Deventer mag, mag het ook bij jou om de hoek.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:46

zovoklets | 08-03-13 | 13:44
*proest*

Worstjes | 08-03-13 | 13:45

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:41

Nee, je onderwerpen aan een fabeltje is een kwestie van tijdloze achterlijkheid voor mensen waarvan het verstand zich bevind rondom hun uitgangspunt.

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:45

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:29 |
De kerken roeien zichzelf wel uit. In de afgelopen tien jaar is weer een derde leeggelopen volgens mij.
Maar je moet het mes niet steken in je eigen cultuur en roots. Dan help je ons land juist in hoog tempo naar de kloten. Dus ONZE kerken moeten we voor lief nemen, maar hun minaretten niet.
Zo wil ik geen halal vlees eten, maar of een biefstukje bij een gristelijke boer vandaan komt of niet boeit me niet.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:45

Och, Rond Schiphol heb je elke 2 minuten oproep tot het economisch/toeristisch gebed.

zovoklets | 08-03-13 | 13:44

maak je pas druk als je er echt last van hebt, nu niet bij voorbaat in verband met dit stukje, je zal zien, het valt allemaal wel mee en zo niet, dan kan je altijd nog bezwaar maken.

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:44

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:37

Zeg jij hier nu impliciet dat islamieten standaard op werktijden thuis zijn, allemaal?

Dat is dan mooi, weten we precies welke groep er NIET bijdraagt aan het ophoesten van alle kosten in dit land. Dank je wel. Scheelt weer hard werk voor mijn onderbuik.

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:43

Is dit een complot, of zo?
Geef de islam alle vrijheid.... weg met NL?
Alles wordt ons door de strot geduwd.
En ze gaan steeds een stapje verder met het invoeren van islamitische gebruiken en wetten.
Onze wetten gelden niet.
Ik weiger om nog langer tolerant te zijn.
Het is over.
Ik wil mijn land terug!

Schietmijmaarlek | 08-03-13 | 13:42

@wolken17 | 08-03-13 | 13:41 | + 0
Wat een ongelofelijke koekwaus.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:42

*knip* "Er is een God, Allah is een profeet".

*doorhalen wat niet gewenst is (doorhalen lukt me niet, heb maar ff gepoetst)

*knip*
Red mij niet | 08-03-13 | 13:26

MarcS | 08-03-13 | 13:42

Lees het tegeltje van het zwakbegaafde mohammedaanse varkentje hierboven en je weet genoeg: dit moeten we niet willen met z'n allen.

Bertus Betonsloper | 08-03-13 | 13:42

Het stopt of segmenteert een gedachtengang.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 13:39
-
lol, zit wat in.
volgens mij is het een complot, van hogerhand zoveel mogelijk lawaai toestaan/aanmoedigen om de bevolking te "segmenteren".

Worstjes | 08-03-13 | 13:42

Uit angst om maar niet van racisme o.i.d. beschuldigd te worden, pakt Deventer de Moslims met fluwelen handschoenen aan. Met zo'n gemeentebestuur als vriend, heb je als burger geen vijanden meer nodig. Normaliter zou je als moslim moeten wachten tot je over een aantal jaren getalsmatig in de meerderheid bent (Uitspraak Franse imam: "via de buiken van onze vrouwen veroveren wij Europa")om je zin door te drukken, maar zolang je nuttige idioten hebt, zoals in de gemeente Deventer, die je stroop om de mond smeren,heb je die getalsmatige meerderheid helemaal niet nodig.

Schweinchen Dick | 08-03-13 | 13:42

Er is ook een tijd geweest dat bromsnor met een ratel door de buurten ging.
Dat doen we ook niet meer. Moslims moeten dit helemaal niet willen. Ongelooflijke flauwekul. Heeft niets met religie te maken.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 13:42

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:34
Verschil is dat die religies GOD helemaal niet nodig hebben. God is uitgespeeld in het Christendom en Jodendom. De mensen bepalen zelf wel of en wat ze wel willen doen met hun religie.
De Islam is totaal iets anders. Dat is de wil van GOD en mensen worden gevraagd daaraan te onderwerpen. Dat is geen kwestie van vooruitgang of achteruitgang, maar een uitgangspunt.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:41

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:34 | + 0 -
Je mag van mij gerust ophouden met het gebeier verdedigen. Binenn een jaar staat die organisatie voor de rechter wegens obstructie van pedofielen-vervolging (od doelgerichte satanisch rituelen, ligt een beetje aan de rechter).
Harde geluiden zijn niet bevorderlijk voor de vrije geest. Zo had die filosoof met die rode kop een pesthekel aan het knallen van paardenzwepen. Het stopt of segmenteert een gedachtengang.
Daarom, geen gemeier, en geen gebeier.
We hebben klokken, ical, en apps!

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 13:39

sjonge wat een belachelijk incompetente wethouder. Alleen tegenstanders hoeven te reageren..... Hij moet toch als geen ander weten dat bij een enquete/verkiezing de helft niet komt opdagen. ontslag?

wolken17 | 08-03-13 | 13:39

Slecht onderzoek met een duidelijk resultaat; repons 35%, iedereen tegen.

HKT | 08-03-13 | 13:38

Bij de gemeente Deventer worden mensen ook geselecteerd op dergelijke achtergrond. Ga voor de grap maar eens kijken hoe 'kleurrijk' de personeelsbezetting is daar.
 
We zijn inmiddels al gewend, dat we 'gast' in onze eigen stad zijn. En elke keer willen ze meer, ondanks zeer duidelijke afspraken, die in het verleden gemaakt zijn.
 
Welke afspraak je ook maakt, binnen no-time willen ze weer meer. Maar de echte daders/verraders, zijn de NL'ers, die dit allemaal toe hebben gestaan!

saintinel | 08-03-13 | 13:38

De oproep tot gebed is zo uit de tijd. Iedere moslim kan in de agenda van zijn telefoon vijf keer per dag een herinnering programmeren dat hij moet bidden. Christenen kunnen ook in hun telefoon programmeren dat ze zondagochtend ter kerke moeten. Zo hoeft niemand zich te ergeren.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 13:38

En zo brokkelt de Nederlandse beschaving beetje bij beetje af tot een religieus dystopie.

Antitheïst | 08-03-13 | 13:37

overigens heb ik meer last van speknekken zonder uitlaat.

Worstjes | 08-03-13 | 13:37

@donjon | 08-03-13 | 13:31

Dit is te erg! wat moeten die bestuurders een hekel aan hun burgerij hebben.

He pik | 08-03-13 | 13:37

Fratello | 08-03-13 | 13:29
Er wonen er al genoeg kneuzen in de buurt 167 in totaal (varkens wil ik ze niet noemen).
Bezwaar hebben tegen 1x in de week een paar min ezan als werkend NL op zijn/haar werk is. Wat een nog discussie. Net zo als de twee keer per jaar (tijdens feestdagen) dat in de ochtend tijdelijk geen plek is voor je auto (mocht je die dag in de ochtend ergens heen willen en gelijk weer terug naar huis moet). Koop nog een pak tolerantie :P

Kaan78 | 08-03-13 | 13:37

@Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:30

Lekker democratisch ook, volgens mij is Marco Swart van een minaret gedonderd, wss zelfs met zijn hoofd eerst op de grond gekomen.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:36

Fratello | 08-03-13 | 13:34

lijkt me sterk zonder hersens.

Worstjes | 08-03-13 | 13:35

Oerhollandse keelklank kanonnade, not.
Erg lullig voor de Deventenaren, maar nu weten ze gelijk wie ze bij de volgende verkiezingen mogen wegstemmen.

He pik | 08-03-13 | 13:35

@Niels Scholten | 08-03-13 | 13:29

Dan wel weer jammer, dat we niet mee mogen genieten van 'het beste dat we kennen'.

Want in we leven in allesbehalve een democratie...

Is ongeveer trots zijn op die dikke wagen van de buurman, want de beste wagen die we kennen. Voorlopig heb je er zelf geen ruk aan, als je er alleen maar kennis van mag nemen.

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:35

@kampertjeee | 08-03-13 | 13:17
Het is al fout gegaan... Maar wat verwacht je precies?
rara | 08-03-13 | 13:25 | + 0 -

Varkenskoppen, brandjes, verf op de muren met leuzen, hondenstront tegen de muren.. Moet k doorgaan?

kampertjeee | 08-03-13 | 13:35

@Kaan78
Ik krijg 1000 euro van je.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:35

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:31 | + 0
Maar jij durft dus te beweren dat de Christelijke cultuur en tradities die opgebouwd zijn na 1000 jaar op hetzelfde niveau staan als de moslim cultuur na 20 jaar in Nederland.

Knap hoor. Maar de Christelijke en Westerse Humanistische cultuur is helaas niet compatibel met de huidige moslim tradities. Dit zien wij in Nederland terug in het teruglopen van tolerantie en gelijkwaardigheid van Homo's en vrouwen.

Laten we eerst maar eens de plicht stellen aan nieuwe culturen om dit te respecteren en dan gaan we wel eens naar hun rechten kijken.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:34

Kaan78 | 08-03-13 | 13:31

Complimenten aan jouw imam, je bent echt voortreffelijk gehersenspoeld !

Fratello | 08-03-13 | 13:34

De volgende stappen laten zich raden. Moskeeën in andere steden volgen. Want in Deventer mag het ook.
Ondertussen gaat het volume langzaam omhoog.
Zodat je over een jaar of vijf in Nederlandse kansenwijken precies hetzelfde hoort als in Ankara, Riyad, Islamabad of Marrakech. Het vijfmaal daagse kattengejank van een haatbaard.
Wat een feite een oproep is voor jihad tegen ongelovigen.
Proficiat Deventer dhimmis, jullie zo vurig gewenste Nedermoslimstaat is een stap dichterbij.

Eric Blair | 08-03-13 | 13:34

Het vervelende is dat er wekelijks islamitische scholen, clubjes, moskeeën en incidentjes inzake de ideologie e.d. bijkomen.
Zolang dit wordt afgedaan als 'boosmaker du jour' met wat gemopper, verandert er niets en blijft de linkse club multicul-knuffelende babyboomregenten de sharia oogluikend binnenhalen.
Dit falende angstbeleid wordt slechts doorbroken als Nederlanders voor zichzelf opkomen, actie voeren en met de verkiezingen gaan nadenken alvorens blindelings de (linkse) media te volgen en te gehoorzamen.

God, wat begin ik deze verloedering zat te worden.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:33

Ik vind dat er een landelijke regel moet worden ingevoerd dat er geen extra regelmatig openbaar geluid mag worden geproduceerd worden. Neem een app of een horloge! Wat mij betreft mag eventueel ook het klokgelui weg. (Om te beginnen als tijdsaanduiding.) Kijk, niemand hoort het, en voor de omwonenden is het ronduit vervelend.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 13:33

Gelovigen hebben gewoon recht op een geloofsruimte. Maar ik zie geen enkele legitieme reden om daar nog Efteling torentjes bij te plaatsen en dan nog te gaan jengelen.

Rico Tampeloerus | 08-03-13 | 13:32

Maar als ik mijn muziek te hard aan heb staan, dan wil de gemeente wel moeilijk doen. Zolang je de Islam als smoes gebruikt mag het weer wel. Wat leven we toch in een leuk land.

neqschotje | 08-03-13 | 13:31

Kaan78 gaat alle reaguurders 1000 euro geven als hij voor 13:31 niet negatief reaguurt is dit democratisch besloten.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:31

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:27
Een speeltuin, of een andere gebouw wat voor meer verkeer en drukte zorgt kan ook later gebouwd worden. De ontwikkelingen staan niet stil, net als de cultuur van NL zijn de bestemmingsplannen niet in lood gegoten.

Daarnaast vind ik Israel vraagstuk een goed plan. Alle Joden en xenofoben naar de Zuidpool en dan kunnen ze dat kunstje nog een keer flikken maar dit keer zonder landjepik. Kunnen ze het land wat ze wel ingepikt hebben weer teruggeven aan de eigenaren.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:31

Zoals 'ano niem83851942' elders al opmerkte klopt die hele peiling niet als alleen de tegenstanders uitnodigt te reageren:
.
Als dit een enquete is dan is de conlusie dat 100% van de respons tegen was. Er werd in de brief (staat op website Deventertelevisie) gevraagd te reageren indien men tegen was maar niks te doen als het je niks uitmaakt of je geen bezwaar hebt. Respons op enquetes is normaal vrij laag, en dus worden veel mensen die niet reageerden bij deze vraagstelling onterecht als 'geen bezwaar' gerekend.
.______________________
.
Heb de brief opgezocht.
Het staat er echt.
Letterlijke tekst:
.
Peiling dagelijkse azan Centrum Moskee
.
Het bestuur van de Centrum Moskee in Deventer wil de oproep tot gebed (azan)
dagelijks laten klinken. De azan zal dan elke dag klinken tussen 12.00en 14.00uur,
gedurende maximaal 3 minuten.
.
Maakt het u niets uit of heeft u geen bezwaar tegen de dagelijkse azan ?
Dan hoeft u niets te doen.
.
Heeft u wel bezwaar tegen de dagelijkse azan? Stuur dan deze antwoordkaart in.
.
U kunt deze antwoordkaart zonder envelop op de bus doen.
Een postzegel plakken is niet nodig.
.
Hartelijk dank voor uw medewerking!
.
Marco P. Swart
.
Wethouder Wijk 2
Gemeente Deventer
.
.http://www.deventertelevisie.nl/tv/nieuws/?article=64450

Rest In Privacy | 08-03-13 | 13:31

Je verwacht het niet daar in Moskou a/d IJssel.

wegwezen | 08-03-13 | 13:30

geopend wordt = te openen

Fratello | 08-03-13 | 13:30

Link van reaguurder donjon | 08-03-13 | 13:25 | niet ok! bij artikel powned.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

"http://www.deventertelevisie.nl/tv/_siteimages/Peiling%20azan.jpg

Peiling daegelijkse azan Centrum Moskee
.
Het bestuur van de Centrum Moskee in Deventer wil de oproep tot gebed (azan)
dagelijks laten klinken. De azan zal dan elke dag klinken tussen 12.00en 14.00uur,
gedurende maximaal 3 minuten.
.
Maakt het u niets uit of heeft u geen bezwaar tegen de dagelijkse azan ?
Dan hoeft u niets te doen.
.
Heeft u wel bezwaar tegen de dagelijkse azan? Stuur dan deze antwoordkaart in.
.
U kunt deze antwoordkaart zonder envelop op de bus doen.
Een postzegel plakken is niet nodig.
.
Hartelijk dank voor uw medewerking!
.
Marco P. Swart
.
Wethouder Wijk 2
Gemeente Deventer"

Dit is gewoon onbehoorlijk bestuur en houdt geen stand bij de bestuursrechter.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:30

Ik wil helemaal niks horen van welk geloof dan ook.
Uit die rotzooi.
Het grootste gedeelte van Nederland geloofd helemaal niet in een god en wil daar ook niet mee lastig gevallen worden.
Misschien maar eens een referendum aan wagen.

Rest In Privacy | 08-03-13 | 13:30

@Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:21

Wat mij betreft mogen ze die kloterige kerkklokken ook bij het grofvuil zetten, echter hebben die kerkklokken van vroeger uit wel een nutsfunctie. Brand etc.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:29

Kaan78 | 08-03-13 | 13:25
Niet netjes maar respectloos, discriminerend en confronterend.

Ik stel voor datde omwonenden bij die moskee opperen een varkensboerderij geopent wordt, gewoon omdat het kan en omdat zij dat willen.

Fratello | 08-03-13 | 13:29

@MarcS | 08-03-13 | 13:21
Heb ik beweerd dat democratie niet werkt dan?

Het is geen optimaal systeem, maar het beste dat we kennen.

Niels Scholten | 08-03-13 | 13:29

Allah snackbar. Deventer nu. Nu nog de rest van NL. Andere religies verbieden. Turks en Arabisch op scholen verplicht stellen. Iedereen die iets anders gelooft of homo is stenigen/doden. Sharia invoeren. Linkse nederlandse salon communist zal zeer tevreden zijn. Oja, nog meer van die soep jurken hierheen halen ter verrijking van de nederlandse cultuur. Ik zeg allah snackbar

Boze massa | 08-03-13 | 13:29

Allah snackbar. Deventer nu. Nu nog de rest van NL. Andere religies verbieden. Turks en Arabisch op scholen verplicht stellen. Iedereen die iets anders gelooft of homo is stenigen/doden. Sharia invoeren. Linkse nederlandse salon communist zal zeer tevreden zijn. Oja, nog meer van die soep jurken hierheen halen ter verrijking van de nederlandse cultuur. Ik zeg allah snackbar

Boze massa | 08-03-13 | 13:29

Allah snackbar. Deventer nu. Nu nog de rest van NL. Andere religies verbieden. Turks en Arabisch op scholen verplicht stellen. Iedereen die iets anders gelooft of homo is stenigen/doden. Sharia invoeren. Linkse nederlandse salon communist zal zeer tevreden zijn. Oja, nog meer van die soep jurken hierheen halen ter verrijking van de nederlandse cultuur. Ik zeg allah snackbar

Boze massa | 08-03-13 | 13:29

En zo verstrijkt het verlichte tijdperk van gescheiden religie en bestuur, om zich vervangen te weten door een tijdperk van duistere antisemitische, antichristelijke en antiwesterse hersenspoeling en terreur. Met dank aan de rubberen ruggengraten van de plaatselijke overheid.
.
Let's face it mensen. Islam hoeft niet meer te streven naar dominantie in Nederland. Ze hebben gewonnen. Nederland is door een vijandige mogendheid zonder eenduidige vlag bezet en we hebben ons niet eens verzet. Sterker nog, Den Haag heeft ze met open armen ontvangen, geaccommodeerd en de weg gewezen.
.
Le Royaume du Hollande est mort. Vive le Caliphate Hollandais.

wasbeer1860 | 08-03-13 | 13:29

Volgens:
"Bilal Baaij:
Jammer dat het maar 1 keer per dag is maar het is een vooruitgang. Helemaal jammer dat er een begrenzer word opgezet.... iedereen moet het de gebedsoproep toch kunnen horen. Kom naar het gebed, kom naar het succes!"

1 x per dag is nog niet genoeg, de volgende stap is nu al bekend

Space2012 | 08-03-13 | 13:28

@Kaan78 | 08-03-13 | 13:25 | + 0
Wat een onzin. Er was geen lawaai, dat wordt nu gecreeerd. Waarom wonen er eigenlijk geen moslims op de zuidpool? Bevalt het sociale stelsel ze niet?
Doet me denken aan het hele Israel vraagstuk. Ze ontginnen een woestijn en maken deze vruchtbaar en direct willen de Arabieren het terug, terwijl ze er eerst niet naar omkeken.

Je verdraait alles. En dat is triest. Wat vind jij hier zo fantastisch aan en het de manier waarop de Islamieten zich opstellen in de wereld en in Nederland? Kan je me dat uitleggen?

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:27

@LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 13:15
"Al gebeurt dit waar ik woon, en dit meen ik serieus, dan is de tent nog geen paar dagen later tot aan de grond toe afgefikt."
Niet echt handig he, dit hier posten.. vergeet niet je zeepje -mocht hij vallen- met je tenen op te rapen hé ;). Ondanks dat, toch +veul!!

2low4zero | 08-03-13 | 13:27

Ik heb een aantal jaren een scharreltje gehad in Nijmegen. Dat wicht woonde destijds in de van den Havestraat. Haar slaapkamer was precies 40 meter verwijderd van de kerkklokken van de Maria Geboortekerk aan de Berg en Dalse weg. 40 meter. Kerkklokken die oproepen tot het komen doen van gebed. You do the math.

Willianus Wortelus | 08-03-13 | 13:27

@nogeenreactie 13.22u Precies. Er zal best wel ergens zo'n "liedje" te vinden zijn waar een varkentje op voorkomt.

rien6139 | 08-03-13 | 13:26

Laat ze lekker in het zand gaan zitten jengelen.
Ergens waar het bloedverziekend heet is, het liefst.

Spokoynoy Nochi | 08-03-13 | 13:26

Soms is het echt kut dat het atheisme geen religie is, want het wordt echt de hoogste tijd dat naast minaret of kerktoren een speaker komt te hangen waaruit dagelijks/wekelijks* klinkt: "Er is geen God, ook geen Allah, en wie anders beweert is een valse profeet".

*doorhalen wat niet gewenst is

Maar helaas kan je alleen een vergunning voor zoiets krijgen als je een religie bent.

Red mij niet | 08-03-13 | 13:26

Het wordt eens tijd, dat referenda een bindende geldigheidsduur krijgen van een jaartje of 20.

Dat murwdrammen van Nederlandhatende corruptici wordt je strontziek van. Maar blijkbaar pikken de inwoners van Deventer het gewoon. Want de corruptici zitten nog steeds in t zadel...

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:26

-weggejorist-

Bak Ellende | 08-03-13 | 13:26

Allah snackbar!

Bak Ellende | 08-03-13 | 13:26

Wat je zou kunnen doen is boxen neerzetten met anti-geluid; tegenfase.
Dan hoor je helemaal niks.

sTiRf | 08-03-13 | 13:25
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 08-03-13 | 13:25

@MarcS | 08-03-13 | 13:21 | + 0
Het is geen democratisch besluit. En om de volgende redenenen.

-Belangen van de minderheid worden volledig terzijde geschoven
-De ondervraagde populatie is te klein of de "belanghebbenden" is te eng genomen
-De manier/procedurre van stemmen is dubieus

Alhoewel het wel een meerderheid is, hoeft het niet democratisch te zijn. Zeker niet hoe democratie in Nederland wordt gepraktiseerd (rekening houden met de minderheid).

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:25

Netjes.
Je kiest ervoor om naast een (sociaal ontmoetingscenstrum voor de wijk) moskee te blijven wonen. Het is net zo iets als dat "kinderen" lawaai maken op een speeltuin wat is aangelegd. Vliegtuig maakt lawaai, auto's maken lawaai. Ga lekker op de Zuidpool wonen. Daar wonen (nog) geen moslims, dan hoef je niet elke keer spastisch selectief verontwaardiging te tonen.

Kaan78 | 08-03-13 | 13:25

Heeft Geert W al gereageerd?

nogeenreactie | 08-03-13 | 13:25

@kampertjeee | 08-03-13 | 13:17
Het is al fout gegaan... Maar wat verwacht je precies?

rara | 08-03-13 | 13:25

Wat een stumpers daar in de gemeente raad.

niks mis mee | 08-03-13 | 13:24

Prima. Er kan maar 1 monotheistische god de beste zijn.

zovoklets | 08-03-13 | 13:24

1 vinger.... en typish NL dit soort geleuter gedrag. Geluidsoverlast e.d. bij de 1ste toon uit dat ding. Maar goed dat ik er niet in de buurt ervan woon. 100% onacceptabel en zou bij mij de olie op het vuur zijn.

Mr_Pikibelly | 08-03-13 | 13:23

driekwart van Nederigland stemt pro-islam (VVD, CDA, PVDA, SP, GL, CU) dus niet zeiken.

Worstjes | 08-03-13 | 13:23

En zo werd een Hanzestad een Hassanstad.

ZKH EénOog | 08-03-13 | 13:22

@rien6139 | 08-03-13 | 13:18 | + 0 -
Maar dan met geluiden van een varken(stal)dan!

nogeenreactie | 08-03-13 | 13:22

Belachelijk dat dit democratisch beslist wordt, alsof de tegenstemmers geen overlast zullen hebben. Bij elke andere gelegenheid wordt bij één tegenstem al gestopt met het project.
Gelovigen schijnen gewoon meer rechten te hebben.

Rico Tampeloerus | 08-03-13 | 13:22

Van 1x per week, naar 1x per dag, naar 1x per uur, naar 1x per minuut..... whats next?

wolken17 | 08-03-13 | 13:22

@cillitgangbang | 08-03-13 | 13:16
Het totale lugubere karakter van mijn respect ontging je een beetje?

Jan Passant mk2 | 08-03-13 | 13:22

Assimileren is niet toegeven aan de Sharia. Ook hier weer een faal inzake de multicul en een stap richting islamisering. Links kutbeleid.

Ter herinnering: kerken horen bij Nederland, haar cultuur en geschiedenis. Moskeeën niet.
Weg met die haatpaleizen!

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:21

De vraag is niet "of", maar eerder "hoe erg" dit uit de hand gaat lopen.

kommabijmebinnen | 08-03-13 | 13:21

Nederlandistan komt een stuk dichterbij!

looranks | 08-03-13 | 13:21

@Niels Scholten | 08-03-13 | 13:17 - Oh nu werkt democratie opeens wel? Maar als ij en masse tegen de Europese grondwet zijn niet? Of als wij willen mee bepalen of EU etc wel zo'n goed idee is dan geeft potjandokie zelf d66 niet thuis. ....... nogmaals ben moe.

MarcS | 08-03-13 | 13:21

Ik woon al jaren naast een kerk met klokken.
En van mij mag iedereen iedere dag gepest worden met gejengel, gebeier, gebrul en gezever. En dat heeft niets te maken met religie, maar alles met irritant zijn.
Dat was het voor vandaag.

Koos Knak | 08-03-13 | 13:21

moslims worden altijd bevooroordeeld anders huilen en discriminatie...
het is gewoon het idee dat mensen niet zichzelf meer willen verweren tegen de 'vermeende discriminatie' dus gewoon altijd gelijk geven...

de beer van de meer | 08-03-13 | 13:21

Ik zie dat ik mijn taalcentrum in mijn brein heb uitgeschald. Zucht.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:21

Geef ze een vinger...

Scagnetti | 08-03-13 | 13:19

Deventer, het Ankara aan de IJssel.

Devlin038 | 08-03-13 | 13:19

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:18

Kerkklokken wennen en horen bij koltoer, een halve zool die door een minaret aan het schreeuwen is, in beide gevallen niet.

Allevezoel | 08-03-13 | 13:18

Morgen gewoon nog een keer een enquete houden.

Anijsblokje | 08-03-13 | 13:18

Gewoon je stereo-installatie op 100. En open dat raam! Het wordt straks weer lekker weer.

rien6139 | 08-03-13 | 13:18

@bedwetertje | 08-03-13 | 13:14
Nee je kon je formulier tussen 09.00 en 09.30 komen invullen. Daarnaast stond de oproep op pagina 65, in verdana 1, #FFFFFF afgedrukt.

MarcS | 08-03-13 | 13:18

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:11
Nee, het is het begin van verzet..

Hoe moeilijk kan het zijn die luidsprekers uit die haattorens te knallen.

Fratello | 08-03-13 | 13:18

Hum... is deze toko
cocdeventer.nl/
daar niet vlakbij? Eens kijken of die tolerantie twee kanten op werkt (voel je 'm?)...

You-On-A-Gin | 08-03-13 | 13:17

Ik woon in Deventer ken die buurt, en ik denk niet dat dit lang goed gaat.

kampertjeee | 08-03-13 | 13:17

Tsja, ik ga me hier niet in mengen aangezien het nu eenmaal democratisch is besloten en dat bij velen hier enorme agitatie zal opwekken.

*def-out*

Niels Scholten | 08-03-13 | 13:17

Precies, zoals je het zegt, een voorkeursbehandeling dus. Een wijk dat toch al een dominante aanwezigheid heeft van Moslims kan nu helemaal Islamiseren. De 140 anders denkenden worden op deze manier zonder dwang gedwongen te vertrekken. Er wordt totaal geen rekening gehouden met hun belangen.

Iedereen die over kerkklokken begint moet ook in ogenschouw nemen dat kerkklokken meerdere functies hebben in Nederland. Oproepen tot gebed (voornamelijk zondag), tijdsaanduiding en waarschuwen gevaar. Dit hoort na 1000 jaar bij de cultuur van Nederland.
De Islam hoort helemaal niet bij de cultuur van Nederland maar er wordt geen strobreed in de weg gelegd. Laten we reeel zijn pas sinds je jaren 90 zijn ze actief en aanwezig bezig allerlei pro-islamistische beleid te ontwikkelen. Vinger en de hand en salamitactiek ligt hier duimendik bovenop. Dit schept natuurlijk weer een precedent. Leuk hoor daar gaan je huizenprijzen. En dat is eigenlijk een mooie graatmeter hoe de rest van de bevolking over dit soort ontwikkelingen denkt.
En het is ook totaal onnodig, want wil je oproepen tot gebed? Maak een app. Het is niet noodzakelijk om hier middeleeuwse technieken gemengd met moderne technieken (luidsprekers) te combineren. Gebruik direct volledig de moderne technieken. Moskapp, download hem nu!

Kaas de Vies | 08-03-13 | 13:17

Lijkt mij juist dat de kindertjes niet spontaan over stappen of alah maar hier heel slecht tegen kunnen als ze s'ochtends hun tekenfilmpjes niet kunnen verstaan door dit gejengel

Idontgiveafunk | 08-03-13 | 13:16

Goh, dat had ik nou echt niet verwacht dat DAT dan TOCH zou mogen....(kuch).

rien6139 | 08-03-13 | 13:16

Ik ben aanhanger van het vliegende nasimonster, hij wil graag dat ik 5x per dag zanger Rinus oproepen laat doen voor het gebed.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:16

Moet je in Saudi-Arabie eens proberen een kerkklok te laten luiden op zondagochtend.

Schaamharing | 08-03-13 | 13:16

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:16

Nee, gewoon NEE! en dan niet m.b.t. het jammeren van de toren maar meer om alle artikelen van de buren hier ook.
1. Scheten-wwapper, ziet geen probleem.
2. Anderen vinden het tegen de, goede zeden, niet bij NL horen, over the top, 1 vinger de hele hand.
-
Ik? Ik ben gewoon moe, moe omdat ....... (ik zwijg liever).

MarcS | 08-03-13 | 13:16

Euhmm 328 that is :)

bedwetertje | 08-03-13 | 13:15

-weggejorist en opgerot-

LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 13:15

Geloven doe je maar thuis met de gordijnen dicht graag.

streknek | 08-03-13 | 13:15

Luisteren ze daar dan wel naar?

P.A. van der Werff | 08-03-13 | 13:14

Maar zet de radio op tien en de politie trapt je deur in.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 13:14

.. ik prefereer de islam te respecteren zoals de islam andersgelovigen respecteert. Ook bij lichte tot matige overlast.

Jan Passant mk2 | 08-03-13 | 13:14

"De gemeente heeft middels een enquête uitgezocht of omwonenden last menen te zullen te ondervinden van het dagelijkse, met speakers versterkte riedeltje. 495 huishoudens werden ondervraagd en 167 daarvan hebben geen zin in de islamitische kerkklok" Woonden daar toevallig 167 moslimhuishoudens ofzo ? Hoe kun je hier in godsnaam niet op tegen zijn..

bedwetertje | 08-03-13 | 13:14

Nu dus de wet aanpassen, weer consequent zijn, geen last meer van schreeuwers en kerkklokken.
*dreammodus off*

Watapatja | 08-03-13 | 13:14

Als aanhanger van het hedonisme wil ik graag vijf keer per dag het geluid uitsturen van een lekker wijf die haar orgasme duidelijk imiteert.

Feynman | 08-03-13 | 13:14

-weggejorist-

2low4zero | 08-03-13 | 13:13

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:13

Is wet. Wel een belachelijke, maar toch. Onze overheid is eindelijk eens consequent.

Watapatja | 08-03-13 | 13:12

KudTbesluit. Het begin van het einde.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 13:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl