Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Doopert biecht op bij NOS

doopertt.png Na twee extreem exclusieve interviews met de Telegraaf en de NRC geeft drugsrenner Michael Boogerd straks ook nog een exclusief televisie-interview bij de Nandrolon Ontkennende Smeetszilla's (NOS). Op de Staatsomroep doet de voormalig wielrenner uit de doeken hoe hij iedere keer zo ontzettend kansloos verloor dat hij niet anders kon dan naar de dope grijpen. En iedereen deed het. En hij was zielig. En de media. En -flauwe rotsmoes hier-. Ze lijken verdomd veel op bankiers, die wielrenners. Enfin. Meekijken doet u op Nederland 1 op de televisie danwel online live bij FOPSPORT24 (reservewiel). Aansluitend komt Gert Jakobs een tafel opeten. Update: Hele interview hier al online.

Reaguursels

Inloggen

Zelfs een VARKEN wist het al maar hij ZELF nog niet.

vledermuis | 07-03-13 | 16:35

Samenvatting interview; Ik beken en zeg niets. En dan kiest hij o.a. een krant als de Telegraaf uit om z'n verhaal te doen, die alleen datgene schrijft wat al bekend was. Goedkope en slechte Journalistiek.
Ja B., Met doping presteerde je al niks en zonder zou niemand hebben geweten wie je was. Hij is nog trots op z'n carrière ook. Nee B. je gaat de geschiedenis in als een bedrieger, zoals al die anderen. En als je een vent had geweest, dan had je het aan de grote klok moeten hangen. Maar je staat niet alleen hoor. Binnenkort komt E. D. je vergezellen, ook zo'n ontkennende niksnut.
Binnenkort in het nieuws: De betrokkenheid van Organisaties zoals van De Tour de France en de Giro en dergelijke. De bobo,s wetenschap van georganiseerd gebruik van doping zoals de nog ontkennende. H. V. en P. Mc.

Cloe | 07-03-13 | 10:32

Ik vond t al een lulletje, nog voordat dit bekend werd. Derde garnituur, alleen bijzonder in NL omdat hij af en toe een etappe in de TdF won. Sowieso een vrij middeleeuws gegeven, dat wielrennen: horigen die zich volspuiten en afbeulen ter meerdere glorie van het (Rabo-)grootkapitaal en als lijfeigenen elk uur van de dag oproepbaar moeten zijn om in een potje te plassen. Moeten we daar nog voor klappen?

Ja nee, geen mening | 07-03-13 | 01:01

Las zo 15 jaar geleden een stukje over een medisch onderzoek. Het tempo en de afstand wat er toen gereden werd was min of meer onmogelijk uit een bordje spaghetti te halen. Nadien zijn ze alleen maar sneller gaan rijden. Eigenlijk was het toen al duidelijk ze gebruiken allemaal. De talenten uit de jeugd die besloten niet te gaan gebruiken werden worden op de weg naar prof links en rechts voorbij gereden en afgeserveerd. Het hoort erbij.. keuzes...

ikdenkwat | 07-03-13 | 00:33

Was te snel & nam niet de moeite om de andere plempsels te lezen.

M'n opmerking was pas 100x geplaatst.

Anijsblokje | 06-03-13 | 23:33

Is Mart zelf eigenlijk wel eens ooit getest?

Anijsblokje | 06-03-13 | 23:31

De spuitgasten van de vrijwillege brandweer.

IndoFortuyn | 06-03-13 | 23:25

De NOS die voor ons bepaalt wat de helden zijn. Volgende week verplicht kijken naar Sneijder/Huntelaar ipv Barcelona-Milan. De NOS geeft wel aan wat wij belangrijk vinden.

Kamervraag | 06-03-13 | 22:49

De sport waar het meeste geld in omgaat, voetbal dus. Wordt geen doping gebruikt. Echt niet! uch uch uch

ikdenkwat | 06-03-13 | 21:59

Voor straf zonder zadel en zonder afstappen de Mount Ventoux op, dan is voor mij de kous wel afgedaan.

Prof.Ockels | 06-03-13 | 21:47

Hing continu aan het elastiek als die in een kopgroep zat, snap niet dat je er dan nog jaren mee doorgaat. Ging uiteindelijk dus niet om "een goede wielrenner te zijn" maar om veel poen binnen te harken met kermiskoersen. In 2007 wisten we eigenlijk al genoeg, toen begon de dopingjacht pas echt gestalte te krijgen en plots hing Boogert zijn wielrenfiets aan de wilgen. Daarna 5 jaar angstvallig stil zijn tijdens praatprogramma's en in het hokje met Ducrot en Dijkstra zodra het over doping ging en pas wanneer hij geen kant meer op kan durven te bekennen.
De volgende is nu Erik Dekker, ook zo'n huichelaar die jaren teert op een paar etappeoverwinningen en op scheinheilige wijze de boy next door loopt uit te hangen.

Prof.Ockels | 06-03-13 | 21:31

Ok dan zonder caps

Boogerd komt met ee nieuwe onthulling !
" ik heb jarenlang zonder zadel gekoerst en ik heb er van genoten !

Herr-Flick 2.0 | 06-03-13 | 21:23

-weggejorist-

Herr-Flick 2.0 | 06-03-13 | 21:05

Naar wielerbegrippen is Tom Simpson(held!) een natuurlijke dood gestorven....

VanBukkem | 06-03-13 | 21:01

En Mart Smeets heeft toegegeven ego te hebben gebruikt.

miereneukert | 06-03-13 | 20:51

Michael Boogerd heeft dus in 1997 al afscheid genomen als wielrenner. Tjonge. Dat we dat nooit gemerkt hebben...

Alteidt Glijck | 06-03-13 | 20:38

Nu alleen Mart Smeets nog, die huilend gaat bekennen dat ie er altijd van geweten heeft, maar zijn mond hield omdat iedereen dat deed.

louis6227 | 06-03-13 | 20:37

Toch een mooie catch 22 voor het journaille.
.
Of je wekt de schijn van aan totale ongeloofwaardigheid grenzende stupiditeit en blindheid dat je dit als "kenner", "journalist", "insider" niet wist. Moewhahahahaha.
.
Of je geeft blijk van een volledig gebrek aan objectiviteit en journalistieke integriteit. Wat natuurlijk het geval is en heel begrijpelijk bovendien. Het was een heerlijk belegde gezamenlijke boterham.

Parel van het Zuiden | 06-03-13 | 20:20

Dikr | 06-03-13 | 20:04
Dan ben ik toch echt anders dan 'de meesten van ons hier'. Nu heb ik het geluk gehad dat ik slim genoeg geboren ben om keuzes te hebben en ik zou er voor kiezen om mezelf in spiegel te kunnen blijven aankijken, dan maar een andere carrière, als er in de huidige letterlijk geen eer te behalen valt.

je therapeut | 06-03-13 | 20:16

Het is in ieder geval geen matennaaier.
Ik mag hem nog steeds wel. Ik geloof ook dat het een soort lesser of two evils dilemma was; wel doen en meekunnen met de rest die het ook doet, niet doen en keer op keer kansloos zijn ... ik denk dat de meesten van ons hier hetzelfde hadden gedaan in zijn plek.

Dikr | 06-03-13 | 20:04

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 06-03-13 | 20:04

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:51

De minkudoklikkers hebben de smaak goed te pakken. Benieuwd wat die allemaal gebruikt hebben. Die voelen zich the saints blijkbaar.

distel | 06-03-13 | 20:03

de vuile leugenaar. Want dat is het, en alles wat hij van nu af aan zegt is waarschijnlijk niet waar.
Altijd dat gelul over 'mijn zoontje' bij dat soort types. Bah. Omdat iemand kinderen heeft moet je daarom maar sympathie voor ze hebben.

arie181818 | 06-03-13 | 20:01

Wat een aardige man!!

cobain94 | 06-03-13 | 20:00

Hoe zit het eigenlijk met die dertig uur achtereen vergaderen van onze Europese koning en zijn vrienden?
Doen die gasten dat allemaal op een bruine boterham met pindakaas?
Laten ze dáár maar eens gaan controleren, die doping-pipo's.
Nu ik het toch over controleurs heb, die willen net als Tim Kuik, helemaal niet dat dat wat ze bestrijden uitgebannen wordt.
Dan hebben ze namelijk geen werk meer.

Jackanders | 06-03-13 | 19:57

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:45 |
En ook zonder te liegen, tsja.

rechtvaardigerechter | 06-03-13 | 19:56

@ElMatadero | 06-03-13 | 19:46
"Het is wel zo dat 90% van het peloton onder de dope reed, dus wat is er eigenlijk nog oneerlijk aan?"
Gewoon, dat je die 10% niet recht in de ogen kan aankijken als ze je feliciteren.
Reden genoeg lijkt me om het niet te doen, doe je het wel, dan ben je gewoon een klootzak, simpel.
Ad populum staat niet voor niets onder het kopje drogredenen.

je therapeut | 06-03-13 | 19:56

Wiggins plotselinge prestatie is inderdaad opvallend, bovendien heeft hij een raar kapsel en ziet hij er uit als een junk.

Onderbuik | 06-03-13 | 19:55

Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:47

Oftewel, jij beweert met droge ogen dat je met dat talent schoonmaker was geworden? Donder op. Je had hetzelfde gedaan. Of ben je in de Heer?

distel | 06-03-13 | 19:54

@Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:50

Inderdaad.

pius | 06-03-13 | 19:51

@distel | 06-03-13 | 19:43
Allemaal. En zeker die lutsers die op de minkudoknop aan het rammen zijn.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:51

Toch zou een wat algemenere toepassing van de 'Belastingdienst-ethiek' in dit soort bedrieg en lieg gevallen een hoop rotzooi kunnen voorkomen.

Eerlijk en integer, eisen die alleen nog selectief bij de hardwerkende burger worden opgelegd en afgedwongen.

smdyasc | 06-03-13 | 19:50

Wiggins zal de volgende verdachte zijn. Ook niet normaal wat die vent presteerde. Waarom hoor ik daar weer niemand over?

Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:50

onderbuik 19:43.
Hij was ook een beetje moe en daarna wist Boogert niet meer dat je programma s ook kan terugkijken

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:48

CortezTheKiller | 06-03-13 | 18:55
Is the Pope catholic?
Does a one-legged duck swim in circles?

Durmazon | 06-03-13 | 19:48

@Not Muhammad | 06-03-13 | 19:41
Klopt, het zou me ook niet verbazen als die Higgins een junk is, en alleen maar een nieuwer middel gebruikt dat nog niet te traceren is.

Onderbuik | 06-03-13 | 19:48

distel | 06-03-13 | 19:43
Hij had ook kunnen stoppen toen hij het systeem door had. Dan ben je nog jong genoeg om ander werk te zoeken. Je kunt bv ook amateur blijven. En meteen aan de wereldpers meedelen, waarom je stopt met wielrennen. Als dat in die jaren 20 renners hadden gedaan, dan was het nooit zo ver gekomen.

Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:47

In onze cultuur is wat je doet meestal niet zo'n probleem zolang je het maar toegeeft en oprechte spijt betuigd.

Ik had liever gehad dat al die pillenslikkers hun kop hadden gehouden.

Dat had stukken integerder geweest.

pius | 06-03-13 | 19:46

Ik vraag me af waarom iedereen zo dramatisch doet, goed hij heeft dope gebruikt, wat niet goed is. Point taken. Het is wel zo dat 90% van het peloton onder de dope reed, dus wat is er eigenlijk nog oneerlijk aan? Verder is het ook zo dat mensen op het moment dat ze voor de tv zaten gewoon aan het genieten waren, dus is het wat goedkoop om hem nu af te zeiken.

ElMatadero | 06-03-13 | 19:46

Zo'n @rechtvaardigerechter heeft gelukkig ook iets gewonnen in zijn leven. Winnaar van de Tsja, tsja, tsja Trofee.

En dat zonder doping.
Een prestatie van formaat, mij dunkt.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:45

Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:41 |
Ik zuip elke dag een kratje bier, maar om me nou alcoholist te noemen.

Watapatja | 06-03-13 | 19:44

Was de hond van Boogie nu zwanger of ging het om zijn vrouw, dat hij niet naar Oprah en Armstrong kon kijken?

Onderbuik | 06-03-13 | 19:43

poetsnoet 19:38
De kinderen van Boogert kwamen thuis met wat lastige vraagjes... daarom nu een bekentenis.
Tenminste.. volgens Boogert dan...

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:43

Ik vind dat hij open was, een goede onderbouwing had voor zijn redenen om ook te gaan gebruiken en zinnen formuleerde, die een verademing waren t.o.v. de gemiddelde voetballer. Samengestelde zinnen, doorgaans correct Nederlands. Zoek maar eens een voetballer die dat nadoet. Verder heeft ie gewoon gelijk dat het ondoenlijk is om zonder hulpmidddelen, je te meten met de anderen, die dat wel deden. Dat hij door de mand gevallen is, okay, maar niet als persoon. Het hele wielrennen, inclusief journalisten als Mart Smeets staan nu te kijk. Het is overigens wel de zwaarste sport ter wereld. Als ik het talent had van Boogert, me helemaal te tering trainde en toch links en rechts voorbij werd gefietst, had ik het ook gedaan. Welke reaguurder had dat niet gedaan?

distel | 06-03-13 | 19:43

Ennuh, er komt iets meer bij kijken dan alleen maar met doping een berg op kunnen komen. Jarenlange training. Bij de meeste renners vanaf hun vroege jeugd.

Als doping het wondermiddel zou zijn om een tour of een etappe te kunnen winnen, zouden er 200 man, (noem maar even een getal) allemaal in dezelfde tijd over de streep komen.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:42

Vanaf 1970 zie je de gemiddelde tijden van 119 uur (Eddy Merckx 1970) naar 82 uur (Bradley Wiggins 2012)
Wie ook maar een beetje verstand heeft begrijpt dat dit niet het gevolg van versnelde evolutie is. Toch is er nu pas een 'schandaal'. Vreemde zaak.

Not Muhammad | 06-03-13 | 19:41

Ik heb 10 jaar lang doping gebruikt, maar om dat nou structureel te noemen........ Boogerd, vuile bedrieger.

Graaf van Egmont | 06-03-13 | 19:41

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:38 |
Wanneer gaat u bekennen?

rechtvaardigerechter | 06-03-13 | 19:40

brutus 19:35
Vooral de tijdsduur is wat me kwaad maakt, heb goffer tig tours voor de kat zijn kut gekeken. Maanden van mijn leven weggegooid.

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:38

Het werd hem te heet onder de voeten... waarom nu bekennen... er is wat gaande in de proftak van de wielersport word vervolgd.

poetsnoet | 06-03-13 | 19:38

@rechtvaardigerechter | 06-03-13 | 19:31
Yep. Elke dag, zo'n anderhalf uur door weer en wind, over bergen en door dalen, enzovoorts.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:38

Je hoeft natuurlijk geen raketgeleerde te zijn om te weten dat Boogerd doping gebruikte. Niettemin voel ik me bedrogen. Altijd maar weer mooi weer spelen etc.
Jammer dat zo'n mooie sport zo naar de klote wordt geholpen.

brutus68 | 06-03-13 | 19:35

In Amerika heb je ook van die gekken die staan te juichen, bij dat "amerikaans wostelen" Ze weten dat ze belazerd worden en toch staan ze hun "held" aan te moedigen.
Wielrennen is niet anders dan dat.

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:34

@La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:31

Gahagahaga;)

pius | 06-03-13 | 19:33

De etappes zullen nu wel korter worden, anders duren die uitzendingen veels te lang...

Onderbuik | 06-03-13 | 19:31

Wij beeldverslaafden vergapen ons aan junks op fietsen.

Van Duyvenbode | 06-03-13 | 19:31

@La Vie En Rose .....
Ja ja, nu weten we het wel, fietst uzelf ook? Tsja.

rechtvaardigerechter | 06-03-13 | 19:31

@pius | 06-03-13 | 19:21
Jankerds zijn het.
Nog nooit iets gepresteerd.

Die zouden zelfs met doping niet eens de Erasmusbrug overkomen. Wat jij.

:)

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:31

Snap niet dat straks die hele berg weer vol staat met die wielerfanmongooltjes.
Hoe kan je dat nou voor jezelf verantwoorden?

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:29

@Quacka | 06-03-13 | 19:21
Heb al geschreven:

Mart Smeets: 'Nou Boogerd (of vul maar in, want geen enkele winnaar van wat voor tour of etappe dan ook is clean) geweldig. Hoe heb je dat geflikt man'

Boogerd (of vul maar een willekeurige naam in) 'Ik heb doping gebruikt'

Tuurlijk joh.

En van mij hoeft hij niks terug te geven.
Waarom niet? Omdat de rest die ook gebruikt hebben en veel geld hebben verdiend, hun kop houden en gewoon doorfietsen.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:29

Verbazingwekkend hoe hij vol van zichzelf met een big smile altijd klaar leek te komen op iedereen die hem maar wat graag als kampioen slikte. Wekenlang voerde hij dit sprookje op om zich nu als een speenvarken voor de laatste maal op te offeren. Eet smakelijk.

meesterinche | 06-03-13 | 19:27

17000 eurytjes voor vitamines (whaha) en zo'n mager resultaat? Wat een loser!

the uninvited guest | 06-03-13 | 19:26

Ik hoop echt dat door dit soort toestanden het wielrennen not done wordt. Dat scheelt nu de lente in aantocht is weer minder amateur en beroepsklootzakjes die de wielerpaden onveilig maken voor de mensen die op de fiets willen genieten van een gezonde fietsrit. Wielrenners zijn net zoals rokers; verslaafd aan de drugs en de samenleving heeft er altijd last van.

reageerbuis | 06-03-13 | 19:25

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:22 |
Zeker een iDinges?

Ja volgens mij kan je beter zo'n I kloon uit die andere fabriek in China hebben!

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:25

@Eurotokkie | 06-03-13 | 19:18
Dat geldt niet alleen voor Boogerd.
En natuurlijk gonst het al decennia van de geruchten over doping.

Maar er moeten bewijzen zijn. En die waren er toen niet.

Simpel.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:23

Bedriegen, liegen, oplichten..... Een normaal mens zou in de bak verdwijnen en meneer leeft nog als een miljonair en trekt de zieligheidskaart! Ik zeg; alles invorderen en laat die pik een normale baan gaan zoeken. Kotsmisselijk word ik ervan!

Ongecompliceerd | 06-03-13 | 19:23

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:22 |
Zeker een iDinges?

Quacka | 06-03-13 | 19:23

"Iedereen deed het" Klinkt als een slecht excuus, wat het in zekere mate ook is. Aan de andere kant, monkey see monkey do.
Sommige trends ontstaan zonder duidelijke reden en kunnen zich onopgemerkt verspreiden. Het gaat ook niet meer weg, om velerlei redenen. De sportwereld wordt steeds vaker geconfronteerd met nieuwe wetenschappelijke mogelijkheden. Verbieden heeft niet het gewenste effect gesorteerd. Dus? Welnu, de sport opdoeken of het dopinggebruik aan regulering onderwerpen. Anders komt het niet meer goed.

Not Muhammad | 06-03-13 | 19:23

-weggejorist-

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:22

Kut telefoooooon!!!!!

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:22

Leuk. Tien jaar naar een fucking facade gekeken.

1+1 | 06-03-13 | 19:22

Klootzak die Boogert.
Zit zelfs nog een smoes te verzinnen, waarom hij het interview van Lance niet heeft gezien.
Het was geen desinteresse maar.. flauwekul.. zeker nooit ook van Uitzendinggemist gehoord?

Terpen-tijn | 06-03-13 | 19:22

@La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:15

En zo is het. Fuck al die moraalflikkers met hun empathieflatulentie.

pius | 06-03-13 | 19:21

-weggejorist-

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:21

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:15
Dope gebruiken is nog niet eens het grootste probleem, maar geef dan gewoon toe. En zeg hoe je aan al die troep bent gekomen. Wees verdorie eerlijk.
Boogerd was oneerlijk, maar hij is nog oneerlijk. Ik kan me voorstellen dat zijn vrouw hem gedumpt heeft. Ik hoop dat ze een groot deel van zijn geld heeft gekregen.

Quacka | 06-03-13 | 19:21

vetkleppert | 06-03-13 | 19:12 |

Juist niet. Uitleggen doe je met woorden.

Van Duyvenbode | 06-03-13 | 19:21

Glas. Plas. Was. Volgend jaar is er weer een nieuwe vorm van doping uitgevonden en rijd iedereen weef 2 jaar " schoon " .

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:21

Glas. Plas. Was. Volgend jaar is er weer een nieuwe vorm van doping uitgevonden en rijd iedereen weef 2 jaar " schoon " .

poeTsBaas | 06-03-13 | 19:20

En je wil Michael nog iets laten verslaggeven bij de NOS? Hij weigert voorbeelden aan te dragen wanneer waar, wanneer doping gebruikt heeft om zich in te dekken. In principe zegt hij alleen wat hij gebruikt heeft en de bijbehorende periode. Over de rest laat hij alles in het midden.
Hoe wil je hem laten verslaggeven op moment er een doping item komt?

Atlantis-95 | 06-03-13 | 19:20

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:15 | + 0 -

En heel jaar slecht presteren en dan een zware
bergetappe winnen , gaat er dan bij niemand een lampje branden.

Eurotokkie | 06-03-13 | 19:18

fietsT

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:16

Ach ja. Al die reaguurders die zelf nooit verder zijn gekomen dan met de auto een berg op rijden, hadden - als zij in dezelfde en onder dezelfde omstandigheden een tour hadden moeten fietsen - natuurlijk niks genomen. Ook niet als ze zich jarenlang de tering hadden getraind en dan zagen hoe vervolgens de ene na de andere renner een berg opging als ware het een heuvel op de Hondsrug.

Dopinggebruik in het wielrennen is van alle tijden.
En vergeet niet de commercie, waardoor alles nog sneller moest op een steeds zwaarder parcours.

Neem Boogerds niks kwalijk heur. Had het ook gedaan als ik in zijn schoenen had gestaan.

Ow ja, hij heeft gelogen.

Verslaggever na een wedstrijd: 'En Michel, je was goed vandaag. Heb je doping gebruikt?'

Wat had hij moeten zeggen dan?

En vergeet niet dat er nog maar een handjevol renners bekend hebben. De rest fiets gewoon weer lekker door.
Met doping.

La Vie En Rose | 06-03-13 | 19:15

Watapatja | 06-03-13 | 19:08 | + 2 -

Wie niet heeft gebruikt dan zijn we zo klaar.

Eurotokkie | 06-03-13 | 19:14

VanDuyvenbode | 06-03-13 | 19:10
Dat is lastig uit te leggen aan iemand met een voorkeur voor woorden.

vetkleppert | 06-03-13 | 19:12

@Petrus de Rewa | 06-03-13 | 18:59
Ben nog veel meer vergeten. Maar politici vanzelfsprekend niet. Dat is een uitgemaakte zaak.
Zelfs het OM kan als verdacht en onethisch worden aangemerkt omdat ze weigeren de aangifte van identiteitsroof van de studente Natalja Laurey in behandeling te nemen.
Het lijkt erop dat de daders van deze lage identiteitsdiefstal hun tentakels zelfs tot diep in de krochten van het OM hebben zitten. Verontrustend. Temeer omdat ik dit een ernstig feit vind (dreigen uit naam van een onschuldige studente) en de daders vermoedelijk invloedrijke haatzaaiers zijn die velen ten onrechte van racisme betichten. Dit mag niet ongestraft blijven.

Fazoletti | 06-03-13 | 19:12

En laten we het dan ook maar eens over Loek Hermans hebben.Ok off topic, maar dat de voorzitter van de VVD eerste kamerfractie 18! bijbaantjes heeft roept toch wel de vraag op hoe hij dat zonder doping redt.
Afgezien van de constatering dat zijne Excellentie Marx Rutte weer van niets weet. Onze premier begint steeds meer de kenmerken van de Capo di Tutti Capi van de Nl Maffia te vertonen.

Polletje Piekhaar | 06-03-13 | 19:12

vetkleppert | 06-03-13 | 19:06

Woorden zijn juist meer dan alleen lettertjes, maar zijn dragers van betekenis. De lettertjes verwijzen naar iets anders.
En dat is juist de essentie van taal.

Iemand zien liegen? No way. Hoe zie jij dat dan?

Van Duyvenbode | 06-03-13 | 19:10

Het wachten is nu op al die Zuid-Europeanen die gaan toegeven dat ze aan de doping zaten.

Watapatja | 06-03-13 | 19:08

Jopie2009 | 06-03-13 | 19:02 | + 0 -

1 keer een bergetappe gewonen op dope .

Eurotokkie | 06-03-13 | 19:06

VanDuyvenbode | 06-03-13 | 19:01 |
Woorden zijn ook maar geluiden. Of lettertjes.
In beeld kan je iemand tenminste zien liegen.

vetkleppert | 06-03-13 | 19:06

Leuk allemaal maar wanneer komt er een wel echt gebeurd endlösung van het NOS vraagstuk. En wanneer zijn alle verantwoordelijken van deze crisis aan de beurt en en.. Ach laat ook maar dit is waar heel Nederland zo lekker bij kan wegzwijmelen.

Donar_Thor | 06-03-13 | 19:06

@Watapatja | 06-03-13 | 19:02
Helaas.

Fazoletti | 06-03-13 | 19:05

Boogerd is en blijft een vuile leugenaar. Nu liegt hij weer over al zijn vriendjes. Heel die wielermaffia blijft elkaar beschermen. Die hele sport is kapot.

Quacka | 06-03-13 | 19:04

Van Duyvenbode | 06-03-13 | 19:01 |
Ik zie liever beelden van een mooi wijf dan een beschrijving.

Watapatja | 06-03-13 | 19:04

"Op de Staatsomroep doet de voormalig wielrenner uit de doeken hoe hij iedere keer zo ontzettend kansloos verloor dat hij niet anders kon dan naar de dope grijpen" ... nou, MET dope was Boogerd nou ook niet echt een succes nummer te noemen.

Jopie2009 | 06-03-13 | 19:02

Fazoletti | 06-03-13 | 18:57 |
Reaguurders?

Watapatja | 06-03-13 | 19:02

Wie de media controleert heeft de macht. Want de media bepalen het beeld van de werkelijkheid. De kranten van vroeger waren beter dan de media nu. Die waren niet georiënteerd op het beeld, maar op het woord. In de beeldcultuur wordt het kritisch vermogen van het woord geneutraliseerd; alleen het woord denkt na; het woord alleen ontketend revoluties. Beeldcultuur is de cultuur van het spektakel; het beeld is de opium van het volk.

Van Duyvenbode | 06-03-13 | 19:01

Ik sla over deze keer.

varossieau | 06-03-13 | 18:59

En nooit kritische vragen van Mart Smeets .

Eurotokkie | 06-03-13 | 18:59

@Fazoletti | 06-03-13 | 18:57
Je vergeet: kerk, politici.
Wat was er wel ooit eerlijk en ethisch?

Petrus de Rewa | 06-03-13 | 18:59

Ook zo kansloos van de NOS om structureel te verzwijgen dat Boogerd ook jarenlang verslaggever is (geweest) bij de NOS.

Parsons | 06-03-13 | 18:58

Waarmee van het fabeltje dat je van drugs beter gaat rijden ook niks meer over is. Hij won bijna nooit.

Supermatthijs | 06-03-13 | 18:58

Wielrennen, voetbal, banken, hogescholen, woningcorporaties, politici, allemaal moreel melaats. Wat is er tegenwoordig nog wel gewoon eerlijk?

Fazoletti | 06-03-13 | 18:57

Maar de schuld ligt bij de sponsor, kutbank.

Watapatja | 06-03-13 | 18:57

Wat een prutser, niet eens een keertje de tour kunnen winnen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 06-03-13 | 18:57

Hypocrisie tv krijgt een nieuwe dimensie.

Watapatja | 06-03-13 | 18:57

" En iedereen deed het. En hij was zielig. En de media." Ik mis: en iedereen bleef maar kijken.

Petrus de Rewa | 06-03-13 | 18:56

Does a bear shit in the woods?

CortezTheKiller | 06-03-13 | 18:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken