
Omdat de overheid dagelijks honderden miljoenen euri aan boetegeld blijft innen op de A2, leggen we nog 1 keer uit hoe het zit met die grabbelfuik van de Staat. Op het traject tussen 030 en 020 mag je 100 kilometer per uur. Behalve tussen 19:00 uur 's avonds en 06:00 uur 's morgens, dan mag je 130. Maar niet overal, alleen tussen hectometerpaal 44.0 en hmp 56.8. Op andere stukken, bijvoorbeeld tussen hmp 39.8 en hmp 42,7, mag je op die tijdstippen maar 100. Noteer het aan de binnenkant van je zonneklep of schrijf het met koeienletters op je voorruit. Want uitgerekend op dat laatste stukje hangen nog een paar van die befaamde grootgraaiende trajectcontrole-camera's. Omdat automobilisten de A2 maar niet willen
snappen, blijft het daar bekeuringen regenen. Heel
hard. Dat ligt dus aan de automobilisten zelf. Niet aan een overheid die op de breedste snelweg van Nederland een belachelijk lage maximumsnelheid hanteert en daar bovenop onder het kudstmoesje van 'de verkeersveiligheid' camera's ophangt en variabele, ondoorzichtige maxmimumsnelheden invoert om op die manier gemakkelijk en volledig binnen de letter van de wet bij heel autarkisch mobiel Nederland een dikke poot aan extra schatkistinkomsten uit te kunnen draaien. Nee nee, de A2 is
heus geen melkkoe.
Reaguursels
InloggenMerk ik in Nederland een steeds toenemende afkeer van onze op allerlei manieren graaiende overheid. Dubieus, oneerlijk, ondoorzichtig en onbetrouwbaar, het enige zeker is tegenwoordig dat de overheid je compleet uitzuigt.
Zal het nog één keer uitleggen, gewoon massaal allemaal 70 gaan rijden, geloof me maar binnen 2 weken is het afgelopen
Plus:
Het aanpassen van de maximumsnelheid ''voor de verkeersveiligheid'' (nog even los van of je er een flits-/traject controle op zet) is natuurlijk belachelijk.
Hier vlak bij Haarlem ook een tijdje geweest bij afslag Haarlem-Zuid. Max. is er altijd 100 geweest en ging altijd prima, maar omdat er binnen 2 maanden 3 gnomen uit de bocht vlogen die niet weten hoe je een bocht maakt bij 100km/h, werd de max. ''voor de verkeersveiligheid'' bijgesteld naar.. 70..
niet het aanpassen van de weg aan de achterlijke imbecielen die er op rijden is de manier om iets te doen aan verkeersveiligheid, maar dit begint al bij het CBR!! Als mensen duidelijk niet geschikt zijn om te rijden (bang, dom, klunsig, geen inzicht, oud, vrouw) gewoon GEEN rijbewijs geven!
@Heisessie, te hard is te hard. Je vergeet de snelheidscorrectie. Daarnaast geeft je kilometerteller waarschijnlijk een hogere snelheid aan dan dat je daadwerkelijk rijdt.
Bakito | 04-03-13 | 18:05
De 100 ipv 130 op de A2 is inderdaad ingevoerd met geluidsoverlast als excuus. Zomaar twee vragen die in mij opkomen:
1. Wanneer zal een gemiddelde burger meer geluidsoverlast ondervinden: midden op de dag (wanneer je er dus 100 mag vanwege geluidsoverlast) of midden in de nacht (wanneer je er dus 130 mag en geluidsoverlast blijkbaar geen issue is)?
2. Wat geeft meer herrie: een vrachtwagen (die niets met de 100/130-hysterie te maken heeft maar hoe dan ook maar 80 mag), of een personenauto?
Juist ja. Nog vragen?
Hier, om maar even wat getallen te strooien:
Er werken ongeveer 62.000 mensen als ambtenaar voor de politie, zijn dus niet eens allemaal op straat werkzaam...
Zegt U het maar, 16 miljoen tegen 62.000... wie wint?
@ Kaas de Vries
"En we kunnen er niets, maar dan ook niets tegen doen."
Kijk, dit soort nonsens snap ik nou niet.
Laat het ff duidelijk zijn: politici zijn onze slaven. In dienst om namens ons dit landje te regelen.
Het aantal politici, politie-agenten en andere uitvoerders is marginaal t.o.v. de gehele bevolking.
Dus, wie hebben alle macht om er IETS aan te doen?
Juistum
De superieure keurigen kijken neer op zij die niet in staat zijn borden te lezen. Maar ook deze kleine man reed een verfoeilijke 4 km te hard terwijl hij met volle bewustzijn de A2 betrad in een poging om binnen de snelheidsgrenzen te blijven. De opzet van dat stuk A2 is en blijft om geld te verdienen aldaar. Dat kun je niet goedpraten met "moet je maar op de borden kijken". Als dat nu niet de opzet was, of men zou het eerlijk toegeven, dan zou ik deze superieure keurigen gelijk kunnen geven.
Zolang de overheid niet eerlijk blijft, kan ze op weerstand blijven rekenen.
Gewoon 100 rijden dan is er niets aan de hand. Cruise Controle aan, muziekje op! Relax, waarom dat gehaast?
Gewoon op 1 april 2013 met z'n allen precies 80 kmpu rijden op elke snelweg in Nederland. Als je een afstand van 80 kilometer moet rijden kost dat dus een uur. Als je 120 rijdt zou dat 40 minuten zijn. Naai die overheid nou es een keer door 1 dagje 20 minuten eerder te vertrekken.
vandaag reed ik er weer, het is ook niet te bevatten hoe en wat daar nu wel en niet mag.
Reed achter een paar Belgen die het dan maar veilig op 100 hielden.
Vooral vlak voor Amsterdam waar het ineens 100 wordt ga je in de fout.
Gelukkig 35 in 6 maanden, maar toch.....
020 en 030.
Daar heeft 85% geen flikker te zoeken.
Ik heb geen haast op plaatsen waarvan ik weet dat er camera's staan/hangen.
deja vu:
Rutte: Nederland is een mooi en sterk land
Rutte: Nederland komt er altijd bovenop etc etc.
minister van verkeer: Boetes zijn alleen voor de verkeersveiligheid ...
kijk eens naar de gemiddelde wegmisbruikers en zie hoe lang het duurt voor die mongeaule de wegpiraten langs de kant zetten , maar oh wacht meer boetes in een opname is meer poen !
Elk ministerie valt tegenwoordig onder het super-departement Financiën. Op die wijze wordt elke Nederlander - links- of rechtsom - tot op het bot uitgekleed en de binnenlandse economie tot op de grond toe afgebrand. Nog even en dan tellen we meer ambtenaren en anderen met een overheidsuitkering dan Nederlanders die niet niet van belastinggeld betaald worden. Heel logisch als traditioneel werken nauwelijks nog loont of kan. Elk elastiek rekt immers tot het (onherstelbaar) knapt. Hoezo oorzaak crisis?
Het zijn de omliggende gemeentes die deze snelheden hebben bedongen in ruil voor de verbreding van de A2.
Is afgesproken.
En naar de bordjes kijken die er echt wel staan.
Anders maar straf voor dat godvergeten tokkiegedrag waar de maatschappij van naar de klote gaat.
@miko | 04-03-13 | 18:58
Lekker of niet? Zo doen mannen dat;)
Ook belachelijk: op de A4 een stuk 80 kilometer per uur, op een driebaans snelweg, ook 's nachts als er geen hond op de weg rijdt.
En hoeveel van die honderdduizenden boete ontvangers annex verkeersmisdadigers hebben op dat stuk weg ook daadwerkelijk een ongeluk gehad danwel veroorzaakt?
De overheid = het kwaad, zo blijkt. En Nederlanders zijn verslaafd aan hun verkrachters.
@da wizard: ja allemaal de kentekens, autopapieren, ID's, rijbewijzen etc thuis laten. Succes met chassis nummers pennen jongens. Gewoon één dagje als protest :)
Op het traject tussen 030 en 020? Je zult het traject van 020 naar 030 bedoelen Van Rossem.
grote haas | 04-03-13 | 20:13
Het gebeurt niet. Als we een protestmars opzetten dan moet het op een locatie waar goeie en goedkope parkeergelegenheid is want anders verdienen ze nog aan parkeergeld of foutparkeerders.
Niet betalen is ook weer geen optie want dan komen er incassokosten en proceskosten achteraan, en uiteindelijk staat er een mannetje voor je deur. Zij winnen want zij bepalen de regels.
De beste manier om ze te pakken is om je gewoon aan de regeltjes te houden.. Maarja nu ik me bedenk: Dat financiële gat vullen ze wel weer met een andere listige manier. Wanneer kunnen we naar Mars? Dan beginnen we daar Nederland 3.0
pius | 04-03-13 | 18:01
Is scheuren rechts? Wat gek. Zou ik dan toch links zijn?
Misschien moet heel Nederland maar eens een dag met afgedekte nummerplaten gaan rijden...
De Nederlandse (over het algemeen werkende) burger wordt door de overheid op allerlei manieren tot op het bot uitgeknepen. In januari ging 1/3e van mijn maandsalaris (3.400.- netto!) op aan bekeuringen. Waarom komt de burger niet in opstand? Waarom geen revolutie? Die verkeersboetes zijn echt krankzinnig.
Oops, ben ik weggejorist, waarschijnlijk omdat de capslock aanstond...(hoop ik), maar even vermelden dat Duitse economen en professoren een nieuwe anti-europa-partij hebben opgericht... zie;
www.dagelijksestandaard.nl/2013/03/alt...
mogelijk kan hier ook zoiets gebeuren ?
Grote stamper | 04-03-13 | 19:29
Collectief met heel nederland zonder kentekenplaten gaan rijden. Massaal de anonimiteit in, laat oom agent maar 0.001% kunnen bestrijden.
Ideetje: we creëren een speciaal abonnement voor mensen die graag wat harder rijden. Regelmatig schrijven we dan een bedrag af en daarvoor mogen ze wat harder dan de maximumsnelheid. Hoe harder je wilt rijden, hoe hoger de contributie!
Deze contributie noemen we voor het gemak.... bekeuring!
Wat is het probleem, klompvoetjes?
Als automobilisten geen borden kunnen lezen en geen klok meer kunnen rijden, moeten ze misschien helemaal geen auto meer rijden?
Rij er regelmatig en heb daar nog nooit een boete gehad. Doorgaans rij ik te hard, behalve als ik hele grote borden zie met "trajectcontrole". Hoe groot wil je de hint hebben?
Als iedereen op die A2 nou gewoon systematisch 90 blijft rijden ben je van het gezeik af.
Blij dat ik oosten des land woon.
Met 20min rij ik op de A31 (D) nach sud met onbeperkte snelheid zonder ongelukken.
De maximumsnelheden op de nederlandse snelwegen zijn veel te conservatief. De wegen nodigen uit om harder te rijden. En dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Op enkele aso's daargelaten gaan automobilisten vanzelf hun snelheid aanpassen aan het verkeer. Alleen die aso's die dat niet doen moet je eruit halen met gerichte controles. 130 km/u op een driebaansweg met matrixborden is geen probleem, zelfs niet met drukte aangezien dan de snelheid vanzelf naar beneden gaat.
Indien de maximumsnelheden te laag zijn werk je als overheid in de hand dat mensen er zich niet aan houden. Dit sijpelt verder door naar andere zaken. Als je ouders toch altijd zeuren, kan ik net zo goed overal een loopje mee nemen.
Overheid, pas je regels aan en treedt alleen op indien het nodig is, dan krijg je vertrouwen van burgers terug.
Je verwacht het niet ......
Ineens snap je ook waarom steeds weer tanken zonder betalen, na het rippen door de overheid gaat de hele goegemeente denken dat stelen toegestaan is.
Collectief de boetes niet betalen!
-weggejorist-
De tijd dat de overheid de burgers diende is al lang voorbij.
Stelselmatig die dingen bekogelen, eraf schieten of heel die palenconstructie omzagen. Eerst worden ze nog vervangen maar na een paar keer geven ze het wel op, werkt met flitspalen net zo.
* paints picture*
Pius rijdt in z'n Golf 4 TDI, Watapatja zit ernaast, achterbank vol met jeweettogs, van de Ulu-moskee naar hun piefpafpoefklabangbefbaf-trainingskluppie:
"Pius, ik heb best wel een onwijze mancrush op je, met die gespierde pius-kuiten" lalt Watapatja.
Pius is geenszins verbaasd en brult: "Vallah, ik ook al jaren op jou,maar je moet wél die brandstof verdienen, dus kom maar op met die borstelige kin! " /..... Enfin, dáár komen dat rijgedrag en die boetes dus vandaan.../
@necrosis | 04-03-13 | 19:00
Klopt en dan maakt het ook nog erg veel uit in wat voor auto je rijdt. Er is nogal een groot verschil in remkracht tussen een Fiat Punto en bijvoorbeeld een Mercedes benz. Die punto heeft dan geen schijn van kans. Die Benz misschien wel.
necrosis | 04-03-13 | 19:05 Heb ik inmiddels al voor je gedaan , dank u !
Een kunstmatige FILE creëren en stapvoets over de A2 tuffen.
@miko | 04-03-13 | 18:58
Ik snap je niet, en verder verspil ik er geen woord aan!
Mag aan mij liggen maar sinds wanneer is maximum gelijk aan verplichte snelheid? Rijdt 100 en je rijdt overal door. Dom kuddevolk dat alleen die snelheid op de snelheidsmeter wil die op de borden staat (liefst +10 harder).100 is hard zat EN spaart je verbruik (kassa)!
@Bakito | 04-03-13 | 19:01
Dank, lekker witlof met fijnstof.
miko | 04-03-13 | 18:58 Noem je een doodsbedreiging c.q advies tot kopschoppen een scheldpartij? Schaam je argumentloze reaguurder.
@Muxje | 04-03-13 | 18:49
Het gaat hier juist wel om te hard rijden, dat is een overtreding van de wet, formeel zelfs een strafbaar feit. Dat dit bestraft wordt met een boete is dus eigenlijk nogal mild, als je puur naar de letter van de wet kijkt.
Rechtsprincipes vind ik een raar woord. Ik neem aan dat je rechtsbeginselen bedoelt.
Voor het gevoel, dus niet de letter van de wet, zijn de door jou gebruikte voorbeelden niet legitiem, dat is heel wat anders.
Ik wil je de les niet lezen, maar het klopt niet wat je beweert. Ik ben het wel met je eens, dat is wat anders.
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:50
Smakelikj!
Mijn chauffeur klaagt ook zo over die boetes, tsja.
Wellicht dat iemand wil luisteren naar een #feit:
Namelijk dat snelheid geen probleem is, maar het verschil in snelheid.
Je zal je netjes aan de snelheid houden terwijl een oud wijf besluit om op de snelweg in te voegen met 60 km/ uur waar je zelf 100 of 120 rijdt.
Ik wens jullie veel succes.....
The_Black_Knight | 04-03-13 | 18:54 90 % van de snelheids overtredingen is tot 10 KM te hard , echt een snelheid om mensen te adviseren om zich op het circuit uit te leven.
@The_Black_Knight | 04-03-13 | 18:54
Tja nu je het zegt,
@pius | 04-03-13 | 18:53
Je moet eens niet zo zeiken!! Ja? Dat doe je maar tegen die NSB maat van je van een Necrosis, NNNNNNNecrosis .Ben er een beetje klaar mee met je hier.Dat je maar gekopschopt word door je 'leerlingen".
Duh!!
ik moet zeggen zo een beetje schelden lucht wel op.
@The_Black_Knight | 04-03-13 | 18:54
De pakkans is lager voor verkrachting, dus wat houdt je tegen?
Een klootzak ben je namelijk al.
@The_Black_Knight | 04-03-13 | 18:54
Het belangrijke verschil is dat tussen slachtofferloze misdaad en misdaad met slachtoffers.
miko | 04-03-13 | 17:50 Lees het artikel eens moraalridder dan snap je heel misschien de essensie ervan.
Ik verwijt de overheid dat zij DUIDELIJKHEID wil ver mijden!
Daarom plaatst zij geen eenvoudige maar uiterst heldere borden met het getal 130 op de trajecten naast de borden met de uitzonderingstijden!! Nee, men gaat foldertjes leggen op tankstations aan de betreffende snelweg... Achterlijker en doortrapter kun je het niet krijgen!
Wellicht dat de doorgewinterde traject-forens aldaar wel weet wat op dat moment de maximum snelheid is in de periode buiten de uitzonderingstijden, maar ik zelf kan het er niet aflezen en de sporadische traject-automobilist wellicht ook niet.
Dus overheid; gewoon een extra bord met de max. snelheid bijplaatsen, en aangeven waar deze dan weer ophoud of veranderd! Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ik ga eten en dan lekker te hard rijden. Als ik een politieagent voor mijn wagen krijg zijn dat bonuspunten.
*out*
www.youtube.com/watch?v=yReWurEltR8
Ben Harper - Get Up Stand Up
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:13 |
Wat een kul-reden.
Als je hard wil rijden, ga je maar naar een circuit.
Ik wil ook graag neuken, maar dat betekent niet dat ik elke vrouw, die ik lekker vind zomaar bespring.
Want erkrachten mag niet. Ook maar legaal maken dan?
Trouwens www.burgerforum-eu.nl/ zit ondertussen op 38,968.
Ben benieuwt of het nu wel telt of niet. (In de USA was er laatst ook zo iets. Ik meen dat het ging over een verplichte label voor GMO maar die telde niet omdat het digitaal was.)
@Ing. eslapen | 04-03-13 | 18:49
Dit plaatje laat nog niet eens gedeeltelijk zien wat een verwoestende aandoening veroudering is.
@miko | 04-03-13 | 18:48
Teleurstelling miko. Ik heb een virtuele zwak voor je en dan doe je zo gemeen tegen me.
;)
Koos Knak | 04-03-13 | 18:00
"Liever de A2 als melkkoe dan ondergetekende."
Bij de volgende maatregel ben jij met een klein groepje aan de beurt hoor, reken daar maar op. Deze nomineer ik dus voor de domste opmerking van de avond.
@Ing. eslapen | 04-03-13 | 18:49
Hè getver.
@Bakito | 04-03-13 | 18:47
Kap eens met die plaatjes. Ik weet wat kanker is en hoe het er uit ziet.
Laat maar eens met harde cijfers zien hoe veel bekeuringen nodig zijn om een kankerdode door te hard rijden te voorkomen. De bepaling gaat op de zelfde manier als met verkeersdoden.
@Terpen-tijn | 04-03-13 | 18:36
Ik ben afhankelijk van mijn auto wat betreft mijn werk.
De staat verhoogt de accijns op benzine en heeft eerder de belastingvrije kilometervergoeding verlaagd.
De politieke partijen die hebben meegeschreven aan het kontneuqakkoord wilden die vergoeding liefst helemaal schrappen.
Kan je natuurlijk makkelijk zeggen als je zelf een auto met chauffeur hebt, op kosten van de belastingbetaler.
Sommige politici spelen met vuur.....
@Bakito | 04-03-13 | 18:47
Zonder uitstoot krijg je dit
4.bp.blogspot.com/-wZ4RGFtvtdk/UQNdSgl...
@Jim Lovell 18:38: Mijn ervaring is dat mercedesvolk juist netter rijdt; Audi is vaak juist opgefokt tuig, zeker als de auto "clownsoogjes" heeft (van die verlichte streepjes om de koplampen) dan weet je al hoe laat het is.
Voor de mensen die menen dat je gewoon niet te hard moet rijden: daar gaat het hier niet om. Waar het wel om gaat zijn twee belangrijke rechtsprincipes die hier geschonden worden: boetes gebruiken om de staatskas te vullen (al is het de vraag of dat echt het doel is), en het feit dat de boetes in geen enkele verhouding meer staan tot het gepleegde feit. In een ander topic lees ik dat een recidiverende geweldpleger weg komt met een waarschuwing, terwijl een beetje te hard je toch al gauw 180 euro kost. Of zou ik ook korting krijgen van de rechter als ik recentelijk al eens eerder ben beboet?
AJAX!!!
@Eurotokkie | 04-03-13 | 18:39
Nee je miste de laatste woorden.
@pius | 04-03-13 | 18:33
Ik vergeef je. ik dacht wel dat je het onder de leden had. ;)
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:40
Weer mis. Hardrijden is meer uitstoot van dingen, waarvan je kanker krijgt.
www.deondernemer.nl/beeld/w440/2012/20...
@Bakito | 04-03-13 | 18:43
Ja heerlijk. Ik zet de automobiel zodra het kan op de cruisecontrol. Die jakkeraars hebben aan het einde van de rit hooguit 5 minuten voorsprong.
Ik wil me zo snel mogelijk thuis vervelen.
@Bakito | 04-03-13 | 18:43
Ik wil zo snel mogelijk thuis zijn, om zo snel mogelijk wezenloos op de bank naar SBS6 te loeren.
Heeft iemand nog wat rotjes liggen.
Blaas die dingen dan even op a.u.b.
Alle boetes zijn gebaseerd op vette salarissen, zit je daaronder dan heb je pech gehad.
Nederland wordt ook steeds braver, daarom moeten de boetes elke keer flink verhoogd worden.
Hee, je zou ook het risico kunnen bepalen dat rijden met minder dan de maximumsnelheid tot een ongeluk leidt. En dat dan vergelijken met het risico dat te hard rijden tot een ongeluk leidt. Wat een waardevolle dataset levert zo'n trajectcontrôle op. Eindelijk inzicht in de gevaren van te langzaam rijden.
@dlseth_ | 04-03-13 | 18:40
Hahahaha;-)
Terpen-tijn | 04-03-13 | 17:57
"laat me raden, je bent een agentje met geen hersens."
Laat me raden, jij ging vroeger ook altijd met zonder jas naar buiten?
@b-ry | 04-03-13 | 18:36
Te naïef voor woorden dat je denkt dat dit niet allang gebeurt. We leven niet meer in 1984.
Ben het met je eens, het zou wel erg orwelliaans worden dan.
@pius | 04-03-13 | 18:37
Jawohl. Vanmiddaf van Schiphol via A2 naar huis gereden. Heerlijk ritje, op dooie akkertje. Autorijden is vooral genieten, ik snap dat gejakker niet.
@necrosis | 04-03-13 | 18:38
Je kan ze komen halen, ik heb nog een paar kopietjes ...
@pius | 04-03-13 | 18:29
Mijn behandelplan bestaat uit heel erg veel geld, intensieve begeleiding van een 18 jarig grietje met bruin haar en dikke tieten & kwijtschelding van alle boetes voor de komende 20 jaar. Want het labeltje recidive is stigmatiserend.
@Bakito | 04-03-13 | 18:37
De kans dat moord een slachtoffer heeft gemaakt is 100%. Zelfde voor verkrachting. Dat is het verschil met overtredingen van verkeersregels. Die maken geen slachtoffers. De rechtvaardiging voor de regels is het risico op slachtoffers dat er bij hoort. Dat risico moet je dan wel weten.
miko | 04-03-13 | 18:31 | + 0 -
Ja dit ging niet helemaal goed.
We hebben hier in de kroeg een boete hangen van een mededorpsbewoner, begenadigd amateurwielrenner, voor 12km te hard fietsen in de bebouwde kom. Was dan weer geen trajectcontrole, maar een gefrustreerde motormuis.
@miko | 04-03-13 | 18:34
Dat is een ding wat zeker is. Audi's vind ik nog wel meevallen, wat mij opvalt in het verkeer dat er zoveel idioten in een Mercedes rijden. Of het zijn van die foute drugsdealers, cultuurverrijkers of van dat kamp volk.
Wat is dat toch met dat merk?
@Ing. eslapen | 04-03-13 | 18:34
Mag ik ze vannacht lenen?
*giechelt*
@Bakito | 04-03-13 | 18:37
Back?
En dan te bedenken dat dit alleen op het traject van 020 naar 030 is! Van 030 naar 020 is de trajectcontrole nog niet eens geactiveerd... dus hoppa doe alles binnenkort maar x2!
@necrosis | 04-03-13 | 18:34
Ik heb al opdracht gegeven tot het aanleveren van een nieuwe fiets. Het enige wat ik gezegd heb is dat hij van een autochtoon moet zijn. Die hebben toch geld zat.
En je moet die jongens toch een beetje vrijlaten.
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:33
Ja, lekker verhaal.
Dat geldt voor alle misdrijven.
Zullen we moord en verkrachting dan ook maar schrappen uit het strafboek van wetrecht?
@Jim Lovell | 04-03-13 | 18:26
Alleen om achteraf aan te kunnen tonen wat er zich afgespeeld heeft na een ongeluk. Niet om periodiek te kunnen bekijken of iemand drie maanden geleden misschien een kilometertje te hard is gegaan.
Want die stap is dan nog maar heel klein. En om het nog iets meer te dramatiseren: Stel dat de overheid het op afstand toegankelijk maakt, en alles in die lekke DigiD database gooit..
Particulier autobezit is zo ouwerwets, dat ding staat de meeste tijd ongebruikt op straat en kost je klauwen met geld. Bovendien ben je dan de melkkoe van de staat.
Ik huur er wel eentje, als ik hem echt nodig heb.
denoorman | 04-03-13 | 18:28 | + 0 -
Als het om de A2 gaat , met 100 ben ik meestal in mijn auto aan het rommelen of een beetje met de navigatie spelen , met 130 ben
ik geconcentreerd bezig met autorijden.
is dit niet in strijd met de universele rechten van de mens of zoiets
Bakito's kentekenplaten geleend.
* A2 zoeken gaat *
@pius | 04-03-13 | 18:31
En het dopje heb ik ECHT niet met opzet losgedraaid....
*stikt van het lachen*
@Jim Lovell | 04-03-13 | 18:28
Krijgen we wel veel comments hier. Al die audikneuzen zitten dan in no time thuis.
@Eurotokkie | 04-03-13 | 18:25
www.youtube.com/watch?v=XEQKqPqRVtA
@Eurotokkie | 04-03-13 | 18:28 |
.
Ook weer waar. Dit kabinet draait immers maar wat graag aan de knoppen, was ik alweer vergeten.
@Padvark | 04-03-13 | 18:15
Enig idee hoe hard je moet remmen om van 130 naar 100 te gaan? Nou, dat verschil dus. Het verschil tussen lopen en kruipen.
@miko | 04-03-13 | 18:32
Zeker wel. Ik ben boos op jou. En dat is een compliment.
@Bakito | 04-03-13 | 18:22
Ja, die had geen winterbanden, dat telt niet.
Maar serieus, het is dus mogelijk iets zinnigs te zeggen over het verband tussen te hard rijden op de A2 en de veiligheid. Op de A2 is inmiddels een mooie dataset aangelegd. De trajectcontrôle registreert alle auto's die er onderdoor rijden. We weten dus hoeveel auto's sinds ingebruikname vh systeem te hard rijden en hoe veel zich aan de snelheid hielden. We weten ook hoe veel ongevallen door snelheid in die periode op dat traject zijn gebeurd. De kans dat hard rijden op de A2 tot een ongeluk leidt is het aantal ongelukken door te hoge snelheid gedeeld door het totaal aantal keren dat iemand in die periode te hard reed. Die gegevens kunnen vergeleken worden met de periode voordat de trajectcontrôle inging, met behulp van mobiele contrôles. Zo kan nauwkeurig bepaald worden
- wat de kans is dat te hard rijden op de A2 tot ongelukken leidt
- hoeveel bekeuringen, of welk bedrag aan boeteinkomsten nodig is om één verkeersdode door te hard rijden te voorkomen.
Plaatjes van autowrakken zullen deze keiharde getallen niet beïnvloeden. Goedkoop effectbejag van je.
Dit uitbaten van fiscale fuikvisscherij is illustratief voor het respect wat deze overheid voor zijn burgers heeft.
Als iedereen nu eens een week lang op dat traject de cruisecontrol instelt op 100km/h. Duurt je reis misschien een paar minuten langer maar dan zijn we daarna wel af van de graaiers in Den Haag. No way dat ze dan nog de begroting rond krijgen!
@pius | 04-03-13 | 18:21
Je hebt toch niet lopen schelden ??
*even de trap afgaat*
@Eurotokkie | 04-03-13 | 17:59
En wat vervelend die capslock!
Wat we ook fout doen en ervan leren, het totale boetebedrag zal hetzelfde blijven, het is toch godsgeklaagd dat fout parkeren 340 euro kost, ook al is het dan een invalideparkeerplaats. Zelfs dan heb je ze nog die dat terecht vinden...
Nog afgezien van de rechtsongelijkheid>> de 1 gaat er de schuldsanering voor in en voor de ander is het peanuts.
@necrosis | 04-03-13 | 18:29
Ik verzweeg dat feit liever en leed in stilte. Tot dusverre althans.
Typisch Nederlansche huichelarij. Kan me geen land bedenken dat zulke streken levert.
Bakito | 04-03-13 | 18:18 |
OV-jaarkaart?
@dlseth_ | 04-03-13 | 18:08
Goed denkwerk. Kudo's.
*dlseth behandelen gaat*
Met een standaard teller afwijking rijdt je al 130 op de teller, 120 echte km, puur voor het gevoel. Dat hele 130 km verhaal met borden etc is een grote geld verspilling. 10 km verschil, wat een onzin.
@Zure Sigaar | 04-03-13 | 18:20
Het is en blijft anders een supertroll topic.
@denoorman | 04-03-13 | 18:20
Het maakt niet uit wie regeert. Iedere partij die de belofte zou brengen dat de verkeersboetes omlaag gaan, of dat er normaal met die macht wordt omgegaan komt er uiteindelijk achter dat het geld nergens anders zo makkelijk vandaan komt dan van het makke volk, en daar in politiek Den Haag is het de laatste tijd toch alleen maar handjeklap. Partijprogramma's aan flarden om maar iets voor elkaar te krijgen.
@pius | 04-03-13 | 18:23
Ik was echter wel zo aardig om een tubetje solutie op je zadel achter te laten....
Maar dat zeg je er niet bij.
*snik*
@miko | 04-03-13 | 18:23
3 strikes out, ook in het verkeer. Ik zie het zo al op een groot bord langs de snelweg staan haha
@brutus68 | 04-03-13 | 18:23
Ze houden je alleen tien keer per dag aan voor een alcohol controle?
Graaisnaaiert | 04-03-13 | 18:26 | + 0 -
Dan gaat gewoon de wegenbelasting omhoog , geen probleem .
@Jim Lovell | 04-03-13 | 18:26
Doen! Even in de magnetron met dat ding en dan knallen maar!
hoeveel doden zijn er minder doordat je maar 100 mag op de A2 ipv 120 of 130?? De stress en de ergenis van de bekeuringen en van het belachelijke verkeersregime is ook slecht voor de gezondheid van duizenden mensen
@Bakito | 04-03-13 | 18:25
Nee gatver we (in ieder geval ik) zijn geen moslims. Lichaamsdelen afhakken.Bah bah.
Beter bied je hulp.
Penis extensies voor alle gefrustreerde hard rijders.
Mensen heb er toch begrip voor:
dit geld is hard nodig om onze Nieuwe Medelanders uitkering+onderdak te verlenen.
@Bakito | 04-03-13 | 18:14
Het zou misschien beter zijn een black box in elke auto in te bouwen, dan leren die asocialen het wel af om te hard te rijden, of ander verkeershufter gedrag.
Mensen, wil je dit kabinet naar huis hebben, gewoon op elke snelweg op elk tijdtip 90 rijden ( tenzij de matrixborden 70 of 50 aangeven ), krijgen ze geen cent binnen kunnen ze dus ook Brussel, de Banken en de Zielige Mensjesindustrie niet meer betalen.
Win win win, lijkt me...
@necrosis | 04-03-13 | 18:18
Nou nou, zie hier necro en zijn posse. :)
encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=t...
Bakito | 04-03-13 | 18:22 | + 0 -
Hoeveel van deze verkeersdoden zijn om het leven gekomen door te hard rijden?
@miko | 04-03-13 | 18:23
Amputatie rechtervoet.
Je snapt toch niet dat ambtenaren hier aan meewerken, ze zijn erger dat de ergste NSB-ers. Simon Wiesenthal zou hier wel raad mee weten..,
Overal 100 van maken. Scheelt je 2 minuten en een hoop stress.
@Jackanders | 04-03-13 | 18:20
Tnx amice. Ik had het jullie gegund, maar ben er erg blij mee natuurlijk;)
@necrosis | 04-03-13 | 18:09
Ik wist het;)
@Bakito | 04-03-13 | 18:14
Te hard rijden moet nog zwaarder bestraft worden. En na drie overtredingen auto en rijbewijs inleveren.
VanBukkem | 04-03-13 | 18:16
Ik rij al jaren met gestolen Poolse kentekens. Geen zloty pijn.Oom agent begint al geeneens meer aan me.
Dat die radarkasten nog steeds leven... dàt had ik niet verwacht.
Wanneer komen de camera's tegen linksplakkers?
De A2 is geen melkkoe. De A2 is net zo verrot als de rest van het land. Het geld is op en een mislukte permissive society is doortrapt. Het volk is bijna sterker dan haar regering en dan kunnen we eindelijk schoon schip maken. Tot die tijd horten, stoten, liegen, bedriegen en de boel compleet afbreken. Ik wens iedereen veel sterkte in de tijd die komen gaat.
De A2 is geen melkkoe. De A2 is net zo verrot als de rest van het land. Het geld is op en een mislukte permissive society is doortrapt. Het volk is bijna sterker dan haar regering en dan kunnen we eindelijk schoon schip maken. Tot die tijd horten, stoten, liegen, bedriegen en de boel compleet afbreken. Ik wens iedereen veel sterkte in de tijd die komen gaat.
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:16
Vertel dat die zeven honderd verkeersdoden en hun familie...
www.112groningen.nl/data/fotos/2009/03...
@miko | 04-03-13 | 18:08
Ik ook. En goed ook.
*dienst afwijst*
@Bakito, verklaart weer al die files in nederland.
Bakito in zijn eend met 60 kpmh
Totaal onduidelijke situatie. Je mag automobilisten op de A2 (en elders) niet kwalijk nemen dat ze er niets meer van snappen en onvrijwillig en onbedoeld de fout ingaan. bekeuren is daarom een asociale maatregel op dat traject.
Er is zelfs een folder (ja echt) www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-folder-l... om het allemaal uit te leggen. maar zelfs als je je er in verdiept snap je het nog niet en blijft het een ellende. Steeds angstig om je heen kijken hoe hard je ergens mag is niet voldoende. je gaat gewoon de fout in met dit beleid, of je nou wil of niet.
Voor de zekerheid maar overal 80 rijden.
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-03-13 | 18:08
Tuurlijk. Maar je moet ook naar de goede kanten kijken;)
Bakito | 04-03-13 | 18:18
Ja,op een scootmobiel moet je het dan wel erg bont maken.
Nieuwe Verkiezingen!!
Ach, altijd dat gezijk over die A2 als zijnde geldpers voor de overheid... Kom nou eens met wat inventievere stukjes. Dit gezeur gaat vervelen en de reaguursels zijn voorspelbaar.
@pius | 04-03-13 | 18:01
De spelers van Feyenoord* gingen óók veel te hard gisteren.
Punten terugbrengen aub! ;)
*de feli's staan al in het betreffende Poont-topic.
Bakito | 04-03-13 | 18:18 | + 0 -
www.cocoonservices.nl/belinda/images/2...
onzinnige snelheidsboets = staatsterrorisme = linkse dictatuur
@Supermatthijs | 04-03-13 | 18:12 |
www.youtube.com/watch?nomobile=1&v...
Je antwoord op alles.
Het is een heel simpel verhaal: 130 zones worden afgewisselsd met 100 zones met een onderlinge afstand van 50-100 meter.
Beng - Boete.
U kunt in die korte tijd niet tegelijkertijd waarnemen en afremmen. MAW blijf aan de veilige kant en kom niet boven de 100.
Binnenkort in heel Nederland en overal trajectcontrole.
@Eurotokkie | 04-03-13 | 18:16
Heb inmiddels half miljoen km gereden, nul boetes.
Het kan dus wel. Kwestie van zelfbeheersing.
@Bakito | 04-03-13 | 18:14
Als jij nog eens staat te liften langs de snelweg, dan geef ik extra gas door de diepe plas die voor je neus ligt....
*Grinnik*
@blokkenlijm | 04-03-13 | 18:00 | + 1
130+100/2=180 voor degenen die opgelet hebben op school. En dat mag vandaag ingevoerd worden daar.
@Bakito | 04-03-13 | 18:14
Ik vind dat ze mensen die te hard rijden gewoon dood moeten schieten. Doden recidiveren niet.
*9mm in z'n eigen bakkes schuift*
Honderden miljoenen per dag lijkt me wat overdreven....
Belasting = Diefstal
Onzinnnige snelheidsbekeuringen = Diefstal
Immigratie van onrendabelen = Diefstal
@Bakito | 04-03-13 | 18:14
Automobilisten die zich aan de snelheidslimiet houden zijn psychisch niet in orde. Makke schapen die het vanzelfsprekend vinden om in hun vrijheid beperkt te worden door de overheid.
Daarom rij ik al jarenlang niet met mijn eigen kentekenplaten rond! Politie denkt dat ik een Duitser ben!
Bakito | 04-03-13 | 18:14 | + 0 -
Je spreek uit ervaring ?
Wat zeikt iedereen toch? Rij eens gewoon 100 (en wees blij dat de limiet niet op 80 ligt, zoals Scandinavië ofzo), en kijk hoeveel langer je bezig bent. Wedden dat het geen minuut scheelt? Nou dan. Stresskippen.
de pensioenen zijn al verkwanseld, de huizenmarkt is om zeep geholpen, het consumentenvertrouwen is op een nulpunt. Stop nu allemaal met autorijden en auto's kopen. Als je al wil rijden, rij dan gewoon op een buitenlands kenteken, wel zo aangenaam en veel goedkoper, met een pools kenteken hoef je ook geen boetes te betalen, perfect!!
Automobilisten die te hard rijden zijn psychisch niet in orde. Overcompensatie, seksueel gefrustreerd, gepest op school, noem maar op.
En dan wordt een fractie van alle overtredingen maar gesignaleerd cq bestraft. Het is een onderschat probleem, geldboetes helpen kennelijk niet. Inbeslagname rijbewijs en voertuig is logische stap. Hopelijk neemt de politiek snel verantwoordelijkheid.
@The_Black_Knight | 04-03-13 | 18:07
Het gaat niet om de tijdwinst. Mensen WILLEN hard rijden. De overheid zou een goede reden moeten hebben om de vrijheid van de burgers te beperken, niet andersom.
100 km/h = 105 km/h op je teller
Dan nog een correctie van 4 km/h?
En ze bekeuren vanaf 108 km/h (gemeten snelheid vóór correctie)
@miko | 04-03-13 | 18:10
Dat eerste spreek ik tegen, dat tweede niet!
van mij krijgt dat geboefte geen cent meer. Geen cent BPM, geen cent wegenbelasting, geen cent voor onzinboetes en ik tank zoveel mogelijk in het buitenland, en ook zoveel mogelijk het onderheid in het buitenland. Ik ga mijn goede geld toch niet verspillen aan de aan belasting verslaafde overheid.
Smeerlapperij
En welke grote geblondeerde leider heeft dit ook alweer op zijn geweten ? Laten we dat vooral niet vergeten.
Inmiddels wordt de werkwijze in het hele land geimplementeerd. Alle a-wegen kennen elke paar kilometer een andere maximumsnelheid. De trajectcontroles volgen.
Niet om het een of ander, maar als we nu eens allemaal 10 KM/u onder de maximale snelheid gaan rijden bij wijze van protest dan heb je die boevenbende in Den Haag het hardst bij hun kloten. Of ballen in het geval van mw. Schultz.
Maarja, dat doen we dan weer niet allemaal. We laten ons als makke lammetjes de les lezen, en de overheid gaat steeds een stapje verder met het beroven van het eigen volk. Paar procent op de belasting. Administratiekosten. Exorbitant hoge boetes voor onbenullige foutjes op de weg, of een klein beetje te hard rijden op plaatsen waar 5 rijbanen asfalt dezelfde kant op gaan.
Ik begrijp dat het overheidsapparaat niet kosteloos draait, maar laat hen een keer goed in de eigen buidel tasten.
william7055 | 04-03-13 | 18:07 | + 0 -
Wel nee , gewoon per uur afrekenen zoals ze dit bij parkeergarages doen.
@necrosis | 04-03-13 | 18:07
Jij bent alleen s'nacht wakker, dan is het lekker rustig op straat.
neemde automobilistindemalingentrekzijnportemonneeleegfuik = A2
@Anijsblokje | 04-03-13 | 18:05
Er is al een automatische boete voor hard rijden. Het brandstofverbruik neemt toe met de snelheid. De literprijs is voor meer dan de helft belasting. Die boetes zijn extra en dus helemaal niet nodig.
Hoe lang laten wij ons nog afpersen door dat ongedierte van het Binnenhof? Wij moeten bloeden zodat dit schorem de zakken kan blijven vullen over onze rug. Wij worden uitgewrongen om hun multi-cultie, hun Europese-Unie, hun zwaar mislukte Euro en de financiele steun aan boevenstaten die nooit bij de EU hadden mogen horen. Het is tijd voor brandstapels en hangpartijen, want ons bestuurlijk schroot ziet en behandeld ons als middeleeuwse lijfeigenen. Dit houdt dus in dat wij hun als middeleeuwse despoten mogen behandelen.Stop de capo di tuti capi Marx Rutte en zijn geboefte.
@pius | 04-03-13 | 18:01
*banden van fiets van pius leeg laat lopen*
@pius | 04-03-13 | 18:01
Ik heb gereaguurt beneden.
tot uw dienst, zou Fortuijn zeggen.
ik rijd al jaren niet meer met een nederlands kenteken, heb geen zin in de nederlandse belastingen, de nederlandse boetes enz. Belasting is diefstal en deze snelheidsbekeuringen zijn ook diefstal. Heeft niets met verkeersveiligheid te maken, dat je afhankelijk van het tijdstop op een 5 baansweg de ene keer 100, dan weer 120 en dan weer 130 mag en dan ook nog afhankelijk van tijdstip. De nederlandse verkeersminister is de weg! kwijt!! Hi hi
@pius | 04-03-13 | 18:01
Boetes en andere manieren om automobilisten geld afhandig te maken zouden een middel moeten zijn, geen doel op zich.
Ik wil gewoon de mogelijkheid om niet bij de kudde te horen die het fijn vindt om uitgeperst te worden met geen andere reden dan het apparaat draaiende te houden. Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen, maar dat kan niet. Lijfeigenen, dat zijn we.
@pius | 04-03-13 | 18:01
Maar snelheidsovertreders zijn ook daders en alle daders zijn slachtoffers van het systeem. Waarom ben jij zo'n nare fascist die alleen maar mensen tegen elkaar ophitst!? Daders moeten behandeld worden; niet bestraft!
De opmaat naar per kilometer afrekenen.
Zouden de flitspopo's zich nou werkelijk niet schamen voor wat ze doen?
Mensen hebben gewoon een probleem met hun rechtervoet.
Op die kleine stukjes harder rijden, levert je nauwelijks tijdwinst op.
pius | 04-03-13 | 18:01 | + -3 -
En voor deze scheuraso's gaan ze een miljoenen systeem invoeren.
Er komt een tijd dat we standaard het gemiddelde aantal boetes per NL'er moeten vooruitbetalen aan het CJIB zeg: 'boeteforfait'.
In het onverhoopse geval dat je niet voldoende boetes veroorzaakt, en er geen IB of andere fictieve vorderingen te verrekenen vallen kunnen ze dan alsnog de rente in hun zak steken.
Wat een min-kudos... Het lijkt wel maandag...
Snelheidsbeperkingen zijn niet alleen in belang van veiligheid, maar ook om uitstoot van kankerverwekkende stoffen en geluidsoverlast te voorkomen.
Bovendien staat het overduidelijk aangegeven.
www.hansanders.nl/?gclid=CPKstOLF47UCF...
Tja, je hoeft als utrechter ook niet naar islamsterdam (willen)!
Toch?
wat grenscontroles lijken me ook goed + nog wat preventief fouileren
Ik let nooit op borden. Wissel gewoon steeds van 150 km p/u naar 60 km p/u. Zo blijft hard rijden een sensatie!
Als mensen zich aan de snelheid gaan houden zoeken ze gewoon iets anders , bijvoorbeeld dat je maar 5 keer mag inhalen of zo .
de politie kan beter wat illegale criminelen uitzetten of wat kraakpanden ontruimen en de onrendabelen op straat gooien. Dat geeft toch ook meer voldoening voor de agentjes
Prima. Elektronische hulpmiddelen die kunnen helpen in de strijd tegen de rechtse benzinepomp-gehaktballetjes en scheuraso's en de pakkans maximaliseren altijd plus veel.
Het is als meer blauw op straat maar dan effectiever.
Dood aan de Asomobilist!
Als ze maar hard genoeg doorduwen kan de overheid hem er nog nét naast de bankhufters bij proppen in onze poepgaatjes. Tot het moment dat iedereen het beu is om genaaid te worden...
@crab | 04-03-13 | 17:54
Tenzij je huizen jat van je medeburgers of zonder geldige papieren overlast komt schoppen in Nederland; dan is er wel een hippe politieke stroming te vinden die bloedgeil wordt van crimineel gedrag.
Oh ja, voorheen viel kleuterneuken daar ook onder. Maar dat ligt PR-technisch anno nu zo kut...
Eigenlijk krijgen alleen kneuzen met parkinson en kleine piemels een boete.Moeilijk he? Autorijden.
waarom geen compromis? 130+100/2=115 voor de gehele A2. eenvoud=schoonheid. En de cameraś roesten van de balk met al die pekel!
Liever de A2 als melkkoe dan ondergetekende.
denoorman | 04-03-13 | 17:59 | + 0 -
je moet gewoon niet te hard rijden dan krijg je ook geen bekeuring
denoorman 17:57
Ook met 80 krijg je een bon.
De smoes is dan dat de vrachtwagenchauffeurs je gaan inhalen, allemaal heel gevaarlijk natuurlijk en dat belemmert dan ook de doorstroming weer.
-weggejorist-
Nergens ligt het er zo dik bovenop dat het gaat om het spekken van de staatskas dan bij de A2. Triest.
de politie moet boeven vangen en zich niet opstellen als een verlengstuk van de belastingdienst
Supermatthijs | 04-03-13 | 17:57 | + 0 -
boven = boeven natuurlijk, eikels.
Vieze teringdieven. Onbetrouwbaar en alleen in voor eigen gewin. Maar dat is al lang geen verassing meer. Zucht. Next!
ik kan me ook niet voostellen dat een buitenlandse argeloze toerist er ook maar iets van zal snappen..
Schooiers en graaiers zijn het. Over de rug van mensen die nog wel vroeg opstaan om te werken daar lekker het geld van wegharken zodat we weer ergens een moskeetje kunnen bouwen en uitkeringen aan Ali kunnen betalen.
Om de kas van de overheid niet te spekken is het verstandiger om daar gewoon 100km/u te rijden ongeacht het tijdstip...
Het is ook nooit goed. De politie is te soft, ze doen niks, ga boven vangen. Handhaven ze een keer de wet ook weer niet goed.
crab 17:54
krijg je ook, wees maar niet bang.
Idioot.
laat me raden, je bent een agentje met geen hersens.
belachelijk slecht aangegeven allemaal, je kan alleen maar een boete krijgen tenzij je permanent 80 rijdt. waardeloos en heeft niet met veiligheid te maken. Een onbegrijpelijke en onlogische warboel, dat is het
woord van de dag : autarkisch
(= als je economisch of anderszins onafhankelijk bent van anderen)
Sorry, maar ik snap er niks van .
Terecht wie te hard rijdt misdraagt zich, en speelt het spel niet volgens de regels!
*graag veel minkudo´s*
Het is een grove schande. Onrechtmatige overheidsdaad, machtsmisbruik, willekeur en algehele minachting van de burger in 1.
En we kunnen er niets, maar dan ook niets tegen doen.
Zaai verwarring over de regels en de inkomsten zijn maximaal.
Gewoon niet te hard rijden jankerts.
*wacht minkudo's af*
REAGEER OOK