Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Debat over de Economische Crisis des Doods

gaarkeuken100.jpgRoze brillen op de beurzen. Maar hier wat cijfers. Tweehonderd huisuitzettingen per week. Werkloosheid naar 7.5 procent. Werkloosheid niet-westerse allochtonen naar 15,5 procent. Aantal bijstandsuitkeringen gegroeid naar 325.000. Prijzen koopwoningen 10% gedaald. Hoogste inflatie (3%) in ruim vier jaar. In het boekjaar 2012 werd een recordaantal van 11235 faillissementen genoteerd, 18% meer alsdan het jaar ervoor. Het consumentenvertrouwen daalde met 9 punten naar een historisch dieptepunt van -44. DWDD-presentator Matthijs van Nieuwkerk verdient 491.025, en vindt dat niet veel. Elke dag houden 7 boeren in Nederland ermee op. Jan Hoek van de Wereldomroep krijgt bij zijn ontslag 800.000 euro mee. De Voedselbank heeft landelijk nu 70.000 klanten, een jaar eerder nog 63.000. Vandaag werden twee dieven aangehouden met 956 statiegeldkratjes. In 68 gemeenten ging de OZB met meer dan 30% omhoog. In 2012 betaalde u per liter benzine € 0,73 accijns. Shell, Philips en Unilever betalen nog steeds geen winstbelasting in Nederland. 11000 EU-ambtenaren verdienen meer dan premier Rutte. De omzet van kappers was in december vorig jaar 7,5% lager. Felix Rottenberg vraagt 6000 euro voor het leiden van een discussie voor de provincie Brabant. Mensen rijden langer door (tot 8 jaar) in hun tweedehands-auto, en kopen daarna een kleinere auto. De overheidsuitgaven bedragen dit jaar 310 MILJARD. De staatsschuldmeter stijgt met 810 euro, per seconde. Nou ja, van dat dus. In het livedebat over het beleid van het kabinet als het gaat om de loonontwikkeling, de aanpak van de economische crisis en over de sterk oplopende werkloosheid op Gaarkeuken24 of RTLWatersoep. Het aantal minuten dat de heer Wilders tegen de MinPres aan mag lullen is 7. Update1: Spreektekst Geert Wilders: "Vz. We gaan allemaal deaud" Update2: MinPres says: iedereen muil houden. Het is hier fantastisch.

Reaguursels

Inloggen

witwas | 06-03-13 | 08:33
Ja sure mate. Dan zeg je dus eigk dat je 'n samenleving wil waar in het normaal is dat je mensen laat sterven voor 't ziekenhuis omdat ze 't niet kunnen betalen om wat voor ongelukkige reden dan ook. En je kinderen kunnen dan ook maar lekker verhongeren als 't n beetje tegen zit.

Pindakees | 06-03-13 | 18:39

Akkoord dit akkoord dat, plannen hier en plannen daar.. Een hoop luchtledig gelul en geen visie, dat is een beetje de samenvatting van het debat. Het verweer van Rutte over het op de 0 lijn zetten van verplegend personeel brak mn klomp. Nml, ja maar conciërges, mensen die net van de politieschool afkomen, mensen in de postkamer en nog wat beroepsgroepen staan ook op de 0 lijn.. In die lijn kunnen ze dus iedereen wel op de 0 lijn zetten want anders is het niet eerlijk. I.p.v. te zorgen dat er niemand meer op de 0 lijn staat. Ja dat is tegenwoordig het verweer. NL vergelijken met omringende landen en dan zeggen dat het nog niet zo slecht gaat vergeleken met andere landen. Maw, niet zeuren want daar en daar gaat het ook slecht (of slechter). Man man man.

Robertski | 06-03-13 | 15:48

@E Rectus Magnificus 08:46
Iedereen met economie in het pakket, moet zich laten bijscholen in de Oostenrijkse school en 'paradismaverschuiving' opzoeken ipv conjectuur.

Of even de hoofdeconoom van de Rabobank opbellen met de vraag wat er de komdende 10 jaar staat te gebeuren.

tipo | 06-03-13 | 10:00

E Rectus Magnificus | 06-03-13 | 08:46
Ja hoor, alles komt goed, gaat u maar rustig slapen. Griekenland betaalt alles terug met rente, de 40 mrd van het ESM zal niet aangesproken, het OMT van het ECB leidt niet tot een grote kostenpost voor de noordelijke landen want het zijn geen waardeloze obligaties op de balans van de ECB. Het redden van alle zuidelijke banken via de bankenunie gaat ons ook niets kosten, en de Target2 vorderingen worden ook allemaal netjes terugbetaald.
Wat u azijnpissen en pessimisme noemt is gewoon keiharde realiteit. Daar kan je best lang voor wegkruipen maar uiteindelijk is er geen ontkomen meer aan. Daarom noemen we het ook realiteit.

witwas | 06-03-13 | 08:54

En nog steeds zijn de pessimisten aan de macht! iedereen die economie in zijn pakket heeft gehad, dat zijn er best wat, kent het verschijnsel conjectuur. Dat is een slingertje dat beweegt als een hartslagmeter voor diegenen die het niet kennen en geeft de staat van de economie mee. Simpel gezegd hè. Waar het om gaat is dat in hoog conjectuur de economie groeit en meestal iets te snel waardoor die daarna weer moet afkoelen, iets te hard daalt. Nu zitten we in zo'n periode en getuige de geschiedenis zullen we over een tijdje wel weer de andere kant opgaan. Natuurlijk kunnen er ook omstandigheden zijn die een blijvende impact hebben op deze conjectuur maar die zijn er nu juist niet, anders dan de meeste doemdenkers u nu willen laten geloven. Ik weet niet hoe het met u zit maar ik ben die azijnpissers meer dan zat!

E Rectus Magnificus | 06-03-13 | 08:46

@Pindakees | 05-03-13 | 20:41
Wat aardgasbaten, gronduitgifte en verkoop/verhuur van licenties moet toch wel genoeg opleveren om de veiligheid van het land en de burgers te kunnen waarborgen. De rest kunnen de burgers veel beter en goedkoper onderling regelen. Nederlanders verwachten van de overheid 99% van hun leven te regelen, men heeft het zelf niet eens meer door hoe belachelijk dat eigenlijk is. Meer vrijheid en meer eigen verantwoordelijkheid zou ons land er weer bovenop kunnen helpen. Meer overheid en meer bureaucratische verstikking helpt ons alleen maar dieper in het drijfzand.

witwas | 06-03-13 | 08:33

Ja, de regering met een stel mensen die minister zijn. En maar zwetsen, kletsen, mensen uitknijpen en niks voor elkaar boxen. Nederland zakt zakt zakt..... weg, behalve de regerinmg. Die plakt op pluche.

Iwmac | 06-03-13 | 08:21

Uitstekende spreektekst van Wilders, trouwens.

WirMachenMusik | 06-03-13 | 03:23

Ik begrijp de herhaalde oproepen alhier om niet te veel te bezuinigen. Maar de circel van expansie, omslag, recessie en herleving is doorbroken. Normaliter kan een overheid het zich permitteren om de economie te stimuleren in tijden van recessie. De conjunctuurgolf van gemiddeld 5 tot 7 jaar gaat snel genoeg om de hogere uitgaven ten tijde van crisis tijdens de hoogconjunctuur weer terug te verdienen. Maar deze recessie duurt te lang. Nu willens en wetens de ene lening met de andere dichten brengt ons op den duur in dezelfde problemen als de PIGS landen. Ja, de Nederlandse staat is conservatief, maar dat zorgt ervoor dat we het financieel over het algemeen goed doen. De buffer van de staat is op. Nu zal de buffer van de Nederlandse huishoudens aangesproken gaan worden, en die buffer is nooit eerder zo hoog geweest. Het is misschien niet leuheuk zou Eric van tijn zeggen, maar helaas wel nodig.

Rest In Privacy | 06-03-13 | 02:39

Troost u,lotgenoten die de miserabele economie al voelen,het zenuwachtige gelach van de coalitie-voormannen zal snel vergaan.We zijn weer getuigen van "grote tijden",die aanstaande zijn.De beurzen,de staten en de man in de "mainstreet" zijn één grote discrepantie die een aardbeving zal veroorzaken als in 1929.Het bestaan van de mens als belegger,vooral in zijn pensioen en huis,zal weer op het spel staan door een ongeëvenaarde verkoopgolf op de beurzen.Alles was op zand gebouwd en de struisvogel-politici staken er hun kop in en moeten vechten en tijd kopen (als dat nog lukt)om niet helemaal erin te verdwijnen.Het klokgelui van hun uitvaart wordt nu gehoord.En de beurzen ? Nou die zullen het,als altijd, een "correctie" noemen en de verliezers ? : Een gotspe.

Dolphi | 06-03-13 | 01:23

Stormageddon | 05-03-13 | 23:45
Kijk nou ben je goed bezig. Pluskudo's.
Als je wil bezuinigen, kan, maar dan moet je niet in je eigen vingers gaan snijden als samenleving en geld uit de economie gaan halen. En dat is wel wat er altijd gebeurt in Nederland als we gaan 'bezuinigen'. En eigk overal ter wereld.
Volgens mij als je wil weten waar dat geld blijft, kom je volgens mij al vrij snel bij internationale bankiers terecht en het systeem dat zij hebben opgezet over ons monetair stelsel. Als een land/overheid geld nog heeft, kunnen ze dat creëren, voor dat geld wordt dan schuld gecreeërd bij bijv een bank, om die terug te betalen wordt er meer geld gecreeërd uit nog meer schuld etc.
.
De hele wereld heeft meer 'schuld', dan dat er geld is om het mee af te betalen. Aan wie kan de wereld nou schuld hebben? Aliens?
Kan er zo laat op de avond nog verder op in gaan, maar het feit dat de wereld meer schuld heeft dan geld, lijkt me voldoende illustrerend dat er geen zak van klopt.

Pindakees | 06-03-13 | 00:29

@Watapatja | 05-03-13 | 23:55
Oh. Heeft VWZ SZW ingehaald tegenwoordig? Ten tijde van het ziekenfonds was dat zeker niet zo. Toen kostte Onderwijs volgens mij zelfs nog meer.

Enfin: echt zorgelijk is natuurlijk dat we jaarlijks meer aan rentelasten (10%! ongeveer 30 miljard!) betalen dan aan Politie en Justitie, of EZ en Innovatie of Infrastructuur.

Stormageddon | 06-03-13 | 00:21

Watapatja | 05-03-13 | 23:55 | + 1
Nee, het beleid of eerder het faalbeleid op heel veel gebieden is de grootste slurpert. En dat faalbeleid bepalen wij zelf. De domheid van de meesten ligt nog immer in het feit dat een ander gefaald heeft, ik geloof dat we eerst eens naar ons eigen handelen moeten kijken.

Bill Cosby | 06-03-13 | 00:09

Stormageddon | 05-03-13 | 23:45 |
Volksgezondheid is de grootste slurper.

Watapatja | 05-03-13 | 23:55

@Pindakees | 05-03-13 | 23:26
In de uitvoering wordt gesneden, maar dat is niet relevant in macro-economische zin. Dat geeft des te meer aan hoe schrijnend het probleem is: een overheid die niet kan bezuinigen, die niet weet hoe dat moet. Korten op de uitvoering van beleid en toch elk jaar meer uitgeven? En de rekening bij de burger leggen en elk jaar meer inkomsten genereren?
Wat. De. Neuk. ?!

Dan is er toch iets structureel mis? Waar blijft dat geld? Het gaat dus niet naar uitvoering van beleid en het wordt blijkbaar uitgegeven aan iets waar geen enkele economische waarde tegenover staat, want het BNP groeit niet navenant en er komen ook geen banen bij.
Uitkeringen kunnen het niet zijn, want dat is macro-economisch eigenlijk een zero-sum game (behalve dan het hele reïntegratie-circus en de uitvoeringsketen van Sociale Diensten en SVB). Uitkeringen zelf (voor zover uitgekeerd in Nederland althans) vloeien bijna 100% terug in de economie. Daar kan het niet in zitten, ook al is Sociale Zaken de grootste slurper van de overheid.

Stormageddon | 05-03-13 | 23:45

Die rutte is eigenlijk een Dr. Maillard, die handelt volgens de methode dr. tarr and professor fether.
Hopelijk bungelen zij spoedig in een fris lentebriesje

knoekeboer | 05-03-13 | 23:43

Vanavond een zeer leerzame uitzending gezien over bezuinigen in de ziekenhuizen. Was op ned 2.
Als dit soort van bezuiniging zou worden doorgevoerd enkel en alleen in de nederlandse ambtenarij/staatsinstellingen, was het begrotingstekort in één keer opgelost.
Rutte kijk even naar uitzendig gemist van ned2 omstreeks 21.00u.

kneuterzak | 05-03-13 | 23:42

Stormageddon | 05-03-13 | 23:07
Lieverdje, wat was precies de reden voor deze maatregelen:

'Erger nog: de zorg wordt elk jaar gekort, het onderwijs ook, defensie is al met de helft gekrompen. De lonen in de publieke sector worden bevroren en over de gehele breedte van de publieke sector moet er worden gekrompen. (Lees: minder diensten van de overheid voor een hogere prijs.)'

De reden die werd opgegeven voor 't verneuken van de publieke sector, waren volgens mij 'bezuinigingen'..

Dus wat nou er wordt niet bezuinigd?
(Tuurlijk er is nog altijd weer meer uit gegeven, dat zeker, maar kom niet aan met er wordt niet bezuinigd)

Pindakees | 05-03-13 | 23:26

wil geerders | 05-03-13 | 23:23 | + 0 -

Ja, aan de beveiliging van een haatzaaiende opstoker met veel kritiek maar zonder oplossingen bv. Eehe, ik ga ook maar eens slapen.

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:25

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:16
Thijsje, er is geld zat. Het wordt alleen verkeerd uitgegeven.
Out.

wil geerders | 05-03-13 | 23:23

en wacht... Ach laat ook maar, Wil Geerders is een beetje een populist. Allemaal dingen roepen die de meute wil horen maar die niet te realiseren zijn. Ja, zo kan ik het ook.

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:22

Ik wacht...

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:20

Het enige wat ons nog kan helpen is een totale oorlog, zo kunnen we weer nieuwe babyboomers kweken, ik haal 'm er vast uit!

Linksensomsrechts | 05-03-13 | 23:18

wil geerders | 05-03-13 | 23:12 | + 0 -

Vertel jij dan eens hoe je vriend alles denkt te gaan betalen wat hij roept ? Dat kan nl. niet. Je kan niet in een crisis NIET bezuinigen, meer agenten en meer geld naar ouderen en zorg. Dat KAN niet. Dat geld is er niet. Een beetje zielig als je denkt van wel.

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:16

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:05
Kom joh, neem jezelf in bescherming en volg mijn eerdere advies op. Het wordt een beetje zielig zo.

wil geerders | 05-03-13 | 23:12

In Griekenland in Spanje, Portugal protesten maar hier? Alleen de dikverdieners als je daar aan komt is het land te klein.

Markiezin de Sade | 05-03-13 | 23:11

Stormageddon | 05-03-13 | 23:07 | + 0 -

Mijn comment ging over het korten op OS, dat lees ik in je reactie helemaal niet terug.

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:10

@ Stormageddon | 05-03-13 | 23:07

* staat op, applaudiseert, gaat een biertje pakken en zet de stream uit.
genoeg is genoeg !

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 23:10

Gelukkig komt Letland bij de EU!

salsaparilla | 05-03-13 | 23:10

Stormageddon | 05-03-13 | 23:07 |
Scherpe analyse. Pluskudos.

Watapatja | 05-03-13 | 23:10

@Supermatthijs | 05-03-13 | 22:04
"nog meer bezuinigen" ??

Er wordt helemaal niet bezuinigd. Dat is al minstens 20 jaar niet gebeurd. Elk jaar geeft de overheid 4 tot 6 miljard méér uit dan het jaar daarvoor. De afgelopen tien jaar aldoor met jaarlijkse bezuinigingsaankondiging in de begroting van tussen de 10 en 20 miljard. Maar niet alleen wordt die 10-20 miljard nooit gehaald, er wordt structureel elk jaar 4 tot 6 miljard méér uitgegeven. Dus in 10 jaar tijd zou er (gerekend naar de begrotingen) ongeveer 200 miljard bezuinigd moeten zijn, maar die is uitgegeven. Belastinggeld. Weggegooid.

De economie is er niet beter van geworden en er zijn geen banen bijgekomen. Erger nog: de zorg wordt elk jaar gekort, het onderwijs ook, defensie is al met de helft gekrompen. De lonen in de publieke sector worden bevroren en over de gehele breedte van de publieke sector moet er worden gekrompen. (Lees: minder diensten van de overheid voor een hogere prijs.)
Dus waar blijft dat extra uitgegeven geld? Ik weet het niet. En die kloothommels in de kamer ook niet, en het interesseert ze blijkbaar geen zak, want dáár hoor ik dat tuig namelijk nooit over.

En elk jaar weer worden de belastingen en accijnzen verhoogd om die begrotingsoverschrijdingen te betalen. Alsof dat nog niet genoeg is wordt de politie voornamelijk gebruikt om zoveel boetes uit te schrijven (2012 was alweer een topjaar voor het CJIB), aan de inkomstenkant van de staat is geen probleem. Nederlanders worden tot de laatste cent leeggezogen, zodanig dat ze geen geld meer hebben voor consumeringen, die daadwerkelijk de economie stimuleren. Dit land wordt kapotbelast om veel te hoge en onnodige, in elk geval nutteloze (want geen economische tegenwaarde) overheidsuitgaven te dekken.

Dat is het werkelijke probleem, matthijsje. Niet die populistische salonsocialistische prietpraat waar jij de panelen mee onderkotst.

Stormageddon | 05-03-13 | 23:07

@(c)ZWITSUL

Die protesteren toch weinig, niet zoals de twee x modaalverdieners

Markiezin de Sade | 05-03-13 | 23:07

Markiezin de Sade | 05-03-13 | 23:00 |
Dat is nog maar de betaalrekening. Hypotheekschuld er nog bij. Totale roodstans is trouwens 6 miljard.

Het ergste is dat het spaarvermogen bij ca 26% van de mensen zit, de rest heeft de schulden.

Watapatja | 05-03-13 | 23:06

@janneman1977 | 05-03-13 | 19:13
Overigens was dit al jaren te lezen in de CBS-statistieken. Het handelsoverschot betekent gewoon glashard dat we op de pof aan het leveren zijn.

Ik schrik ook iedere keer als ze roepen dat de economische groei uit het buitenland moet komen (ook weer op de pof natuurlijk).

frank87 | 05-03-13 | 23:05

c)ZWITSUL | 05-03-13 | 23:04 | + 0 -

En daar betaal je 8 miljoen politieagenten en 6 miljoen verplegers mee ?

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:05

Oh, Chavez is uit de voeding lees ik...

Wolveshead | 05-03-13 | 23:04

@(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 23:02
Tsja, die sterkste schouders he, die kunnen vast nog wel iets meer lasten dragen.

Wolveshead | 05-03-13 | 23:04

@ Supermatthijs | 05-03-13 | 23:02

haal maar is een paar miljard weg bij OS

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 23:04

En Geert gaat alles betalen met...?

Supermatthijs | 05-03-13 | 23:02

Rutte vind het redelijk dat mensen die 1200/1300 euro netto verdienen ook extra belast worden ('een bijdrage leveren')

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 23:02

Och ch och, wat is die kamervoorzitter toch een onnozel mens. Vanochtend ook bij het vragenuurtje, de stumpert kon niet eens een In Memoriam voor Pieter Kooijmans foutloos van een papiertje voorlezen.

Graaisnaaiert | 05-03-13 | 23:01

Wolveshead | 05-03-13 | 22:57 | + 0 -
ja en ze dan weer te breken
de dag na de verkiezingen pakt elke partij met zijn verkiezingsprogramma de in vis, zeg maar

janneman1977 | 05-03-13 | 23:01

@watapatja

27,5 mln valt toch nog aardig weg tegen 324 mld

Markiezin de Sade | 05-03-13 | 23:00

@janneman1977 | 05-03-13 | 22:55
Rutte zal plechtig beloven zijn beloften na de volgende verkiezingen na te komen, zoiets...

Wolveshead | 05-03-13 | 22:57

wil geerders | 05-03-13 | 22:54 | + 0 -

Ja sorry hoor, ik kijk mee, jij niet blijkaar.

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:56

rutte zei dat hij vertrouwen heeft in de democratie, en welke verkiezingsbelofte komt de vvd nog na?

janneman1977 | 05-03-13 | 22:55

Rutte: 'Uiteindelijk is de massa wijzer dan het individu"
Weet die arrogante kwal eigenlijk nog wel wat hij ze bazelt? Een referendum afwijzen op vermeende ondeskundigheid van het volk en dan met zulke beweringen komen.

WirMachenMusik | 05-03-13 | 22:54

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:50
Kom, lulletje rozewater, genoeg onzin uitgekraamd.
Nu naar bedje toe.

wil geerders | 05-03-13 | 22:54

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:51 | + 0 -

De tijden van fact free politics zijn voorbij, aldus Rutte.

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:52

nepglimlachje likt zijn lipjes.. wetende dat Wilders gelijk heeft.
vriendje Pechtold to the rescue

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:51

c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:48 | + 0 -

Pruikje werd even goed op zijn plek gezet.

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:50

Ik lees dat het erg goed gaat met Chavez. Dat bolletje plutonium hebben ze blijkbaar niet gevonden. Hopelijk wil zijn opvolger Curaçao van ons kopen, dan hebben we weer wat centjes op de balans erbij.

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:49

' U bent Rutte de sloper die Nederland naar de afgrond brengt ' .. aldus Wilders.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:48

Rutte: "Eenderde lastenverzwaring en tweederde bezuiniging op overheidsuitgaven."
De schaamte voorbij.

WirMachenMusik | 05-03-13 | 22:48

hoe vaak heeft Rutte gezegd dat hij zo hard werkt

A - 2 x
B - 4 x
C - 6 x

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:47

In Brussel zitten de Van Rompuy's, en kompanen tevreden te knikken bij het aanhoren van onze fanatieke drie procenten kabinet!

lanexxx | 05-03-13 | 22:45

wat is die Buma een Bakellende.

istawa | 05-03-13 | 22:45

Wat ik veel meemaak op verjaardagsfeestjes is dat mensen spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze op jouw partij hebben gestemd Mark!

Wolveshead | 05-03-13 | 22:44

He jammer Mark, stroopsmeren bij Buma vooralsnog mislukt.

Wolveshead | 05-03-13 | 22:43

smeek lik bla lik smeek bla

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:42

@zonder_moeite | 05-03-13 | 22:30
Je onderschat ten onrechte de kennis, kunde en indrecte macht van de Eerste Kamer. Ik ben de mening toegedaan dat ze absoluut van toegevoegde waarde zijn.

Sliptong | 05-03-13 | 22:40

"There are no Americans in Bagdad"

Parel van het Zuiden | 05-03-13 | 22:36

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:30 |
Mijn pensioen niet hoor, daar ben ik niet ingetrapt.

Watapatja | 05-03-13 | 22:35

@ zonder_moeite | 05-03-13 | 22:30

klopt, de eerste kamer wordt misbruikt en kan net zo goed afgeschaft worden als regeren op deze wijze doorgaat.
Overigens ben ik van mening dat we een enorme verschuiving gaan zien bij de volgende verkiezingen.
PvdA stemmers EN VVD stemmers voelen zich verraden.
Terecht.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:34

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:30 |
Er zijn 408 gemeenten. Dan kom je toch iets hoger uit, marginaal volgens Rutte.

Watapatja | 05-03-13 | 22:33

@ Watapatja | 05-03-13 | 22:26

de langdurig lage rentes (zeer ongezond teken!)zorgen ervoor dat er wel miljarden de aandelenmarkten instromen.
Niet dat het zo goed gaat met bedrijven (wacht even de gigantische onstlaggolven af) maar omdat de pensioenfondsen geen alternatieven hebben, immers staatsobligaties daar moet zelfs geld bij.
Dus beurzen geven niet aan hoe het de 'rijken' gaat.. ook jou pensioen zit in die beurs.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:30

@gebrokenvleugel | 05-03-13 | 22:24
Er zijn zoveel gemeentes, elke heeft dan €100 schuld ofzoiets?
Moeten ze maar niet speculeren met de financiële reserves en als het verkeerd gaat dat afwikkelen op de burgers.

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:30

@(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:27 | + 0
Tja, hij kan helaas niet antwoorden dat de 1e kamer er eigenlijk alleen is om wetten te toetsen omdat het zijn eigen partij is geweest die dit model opgeblazen heeft. En nu alle partijen dankbaar gebruik maken van die cheat kun je dit model net zo goed opheffen.

zonder_moeite | 05-03-13 | 22:30

Rutte vind dat hij min pres is van een stabiel meerderheidskabinet ... triest wel

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:27

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:23 |
De beurzen zal meevallen, zijn geen afspiegeling van de maatschappij. Beurzen geven weer hoe het de rijken gaat.

Watapatja | 05-03-13 | 22:26

Las vandaag gemeentes in Nederland hebben een tekort van €4.1 miljard dit jaar.
Gaan ze het daar morgen over hebben?

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 22:24

Welnee, stop eens met dat doemdenken. Het herstel is al begonnen.
Supermatthijs | 05-03-13 | 22:08

Nee, dat is het niet.. dat is wat ze je graag voorspiegelen.
De beurzen, vooral in de VS, die knallen weer.
Opgepompt met geld dat er eigenlijk niet is.
Europa gaat barsten.. binnen nu en 10 jaar hebben we een vreselijke burgeroorlog.
Zie je van verre aankomen.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:23

OMG de chief afpakker spreekt, hij vindt het zielig dat zoveel mensen hun baan verliezen, de huichelaar waar blijft mijn €1000

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 22:19

@Watapatja,
Het is niet hun schuld, maar de schuld van die incompetente politicie die dat toelaten. Ik kan die Oost EU gasten geen ongelijk geven als je de keus heb om in je eigen land voor nog geen 1 euro per uur te werken of in Nederland voor 10 euro per uur te werken zonder gezeik en ook nog recht hebben op alle door ons opgebouwde sociale zekerheden.
Ik weet nu ook waarom het EU hoofdkantoor in Brussel staat. Mannekke pis staat daar openlijk te zeiken en wij worden door de EU openlijk in de zeik genomen!

effe vissen | 05-03-13 | 22:18

@Markiezin de Sade | 05-03-13 | 22:13
Nog wel, that is.

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:18

Die Tweede-Kamer is niet om aan te zien. Onze hoogste wetgevende macht vergaderd in een zaal met de ambiance van een straftribunaal.

Not Muhammad | 05-03-13 | 22:16

Gelukkig hebben "we" met zijn allen wel 324 miljard op de spaarrekening

Markiezin de Sade | 05-03-13 | 22:13

@effe vissen | 05-03-13 | 22:05
LOL Ik laat alvast t-shirts drukken en van die grappige vlaggetjes voor aan de auto. "Fuck you EU" Hurray!!!

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:13

effe vissen | 05-03-13 | 22:05 |
Je kunt buitenlanders de schuld geven, maar ik zou eerst eens bij die frauderende bazen (graaiers) en onze toezichthouders zoeken.

Watapatja | 05-03-13 | 22:11

Het is tegenwoordig geen bankencrisis meer maar een crisis. Door onverantwoorde uitgaven van particulieren zogenaamd. De particulieren die maar leenden en dat geleende geld maar uitgaf aan o.a. (te) dure huizen, auto's en vakanties. En deze mensen dragen nu de gevolgen van dat uitgave patroon.

Nu heb ik altijd gedacht dat rente over leningen een gedeelte kosten, risico en winst waren, maar ipv dat banken of andere lenende instanties de gevolgen van die risico's dragen zijn het toch de particulieren die linksom of rechtsom moeten opdraaien voor de gevolgen. DUS je betaalt al extra voor de risico's, en je betaald nogmaals omdat je de enige bent die de gevolgen draagt. En daar bovenop wordt je ook nog eens als een dom, spilzuchtig kuddedier neergezet omdat je zo stom was om een lening te nemen. Epic mindfuck is epic.

zonder_moeite | 05-03-13 | 22:09

@(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:05
Heb je het burgerinitiatief of hoe het mag heten, nog niet getekend dan? Ik las net dat er over de 40 duizend handtekeningen zijn. Het is in ieder geval iets. Het helpt niets denk ik.

Jim Lovell | 05-03-13 | 22:09

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:05 | + 0 -

Welnee, stop eens met dat doemdenken. Het herstel is al begonnen. Als iedereen elkaar maar niet in de put blijft praten. We zijn één van de rijkste landen en zullen dat ook nog wel even blijven.

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:08

[email protected] | 05-03-13 | 22:02 |
In de WWB mag je dat huis en je spaargeld eerst opeten. Een echtpaar mag ca €11.000 vrij bezitten, anders geen bijstand.

Watapatja | 05-03-13 | 22:06

btw.. deze crisis is niet tijdelijk.. deze is permanent en gaat generaties duren.
En we staan nog maar aan het begin.
-
Als ik deze 'nieuwe' politiek aanschouw, vreemde plannen maken en dan in achterkamertjes dealen met sociale partners en oppositie, dan vrees ik wel eens dat er tussen nu en de totale overgave aan Brussel, zoals duidelijk gepland, geen vrije verkiezingen meer mogelijk zijn.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:05

Wat zou het ons miljarden schelen als we weer terug zouden gaan naar de BeNeLux en afscheid zouden nemen van dat geldverslindende, onhaalbare regelsopleggende, zakkenvullende en geldverspillende EU gezeik uit Brussel.
Dankzij de open grenzen binnen de EU komen er massa's oost europeanen hier voor de helft van het geld onze banen afpakken. Zij lachen zich helemaal rot. Wij betalen ons blauw aan loonbelasting, ziektekosten, pensioenfondsen die in rook opgaan en tig andere belastingen om een dak boven je hoofd te hebben, terwijl die oost eu gangers niets afdragen, maar in geval van nood krijgen zij wel alle lusten en wij alleen maar de lasten.
Het wordt tijd dat die muur weer teruggezet wordt en dat er weer grensposten komen. Is goed voor de werkgelegenheid en houd die belastingvrij verklaarde banendieven / koperdieven buiten onze landsgrenzen en tevens gelijk een dikke claim bij die EU zakkenvullers in Brussel neerleggen voor alle geleden schade van de afgelopen jaren!
DE Amerikanen hebben Independance day, wij hopelijk binnenkort "Fuck You EU" day.

effe vissen | 05-03-13 | 22:05

c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:01 | + 0 -

Het is al flink minder geworden de afgelopen jaren. Nu nog meer bezuinigen zou ons als land echt in een uitzonderingspositie plaatsen. Een land dat zijn internationale afspraken niet nakomt en te krenterig is een heel klein beetje van zijn welvaart te delen.

Supermatthijs | 05-03-13 | 22:04

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:50 |
Ik help mensen niet financieel, maar zorg dat ze een weg vinden in de doolhof aan regels, die iedere gemeente anders probeert uit te leggen.

Watapatja | 05-03-13 | 22:03

Watapatja | 05-03-13 | 21:53 |

Klopt. Ik ga er vanuit dat ik employabel genoeg ben, en heb ook nog een potje liggen voor slechte tijden...

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:58 |

Ja, dat wordt een interessante. Als je nu een koophuis hebt en je woont in een van de krimpgebieden en je wilt verhuizen, ben je de pineut.

Hier een interessante studie die ik net aan het lezen ben. Gaat over de woningmarkt in de komende 20 jaar in Nederland. www.pbl.nl/sites/default/files/cms/pub...

@Watapatja | 05-03-13 | 21:53
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen ten onrechte een bijstandsuitkering krijgen. Dat blijft natuurlijk een schatting maar het is ook slecht te vinden op de interwebs.

Sliptong | 05-03-13 | 22:02

zelfs de afrikanen vinden ontwikkelingshulp onzin. noodhulp prima, de rest is onzin

denoorman | 05-03-13 | 22:02

@ Supermatthijs | 05-03-13 | 21:55

ik begrijp niet, dat in deze ernstige crisis, zelfs het woord 'ontwikkelingssamenwerking' onbespreekbaar is voor sommigen.
Net als het woord defensie, en 'ambitieniveau' op het 'wereldtoneel'
Nee het is geen schande dat als jij nog maar de helft te besteden hebt van 10 jaar geleden, dat je dan ook nog maar de helft in de weggeef collectebus stopt.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 22:01

@Supermatthijs | 05-03-13 | 21:56

Dat is niet de vraag. De juiste vraag is of het zin heeft en daar kunnen we een lange dicussie over aangaan. Doe ik niet, want ik ben lui en geef je een link:

"Red Afrika, draai die geldkraan dicht"

vorige.nrc.nl/achtergrond/article21797...

BenBinnen | 05-03-13 | 22:01

@[email protected] | 05-03-13 | 21:49
Niet alleen gaat er een hele stroom mensen met pensioen, die babyboomers willen hun overwaarde op de woning gaan verzilveren en/of naar een senioren woning verkassen. Er zal de komende 15 jaar een groot aantal woningen op de markt komen. Tsja maar dan is de crisis allang voorbij.

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:58

@denoorman | 05-03-13 | 21:50
Zegt de grootste onbenul in de kamer. Smerige populist.

Sliptong | 05-03-13 | 21:57

BenBinnen | 05-03-13 | 21:52 | + 0 -

Rechts geroeptoeter, het grootste deel van dat geld komt gewoon op zijn plek.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:56

@Supermatthijs | 05-03-13 | 21:48
Kwam het maar ten goede aan het oplossen van honger i.p.v. zijnde een afkoopsom tegen Afrikaanse concurrentie op o.a. de Europese voedselmarkt.

Sliptong | 05-03-13 | 21:56

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:52 | + 0 -

Zeker, ondanks de crisis zijn we met afstand één van de rijkste landen te wereld. We kunnen ons OS nog steeds heel goed veroorloven. Ik snap die haat niet van bepaalde type's tegen een beetje van onze welvaart delen.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:55

Sliptong | 05-03-13 | 21:54 |
En hier zit provincie en gemeente nog niet in.

Watapatja | 05-03-13 | 21:55

@Watapatja | 05-03-13 | 21:47
Ja, ik wou er zo nog even verder op verder borduren maar ik schoot met wat Googlen van de ene verbazing in de andere. Ik wist dat er hier met geld gesmeten werd maar sommige cijfers zijn inderdaad shocking. Je zal toch eens wat minder gaan uitgeven en je zaken op orde krijgen... Man man man wat een land.

Sliptong | 05-03-13 | 21:54

@Watapatja | 05-03-13 | 21:46 | + 1
Top dank je.

Kaas de Vies | 05-03-13 | 21:53

[email protected] | 05-03-13 | 21:49 |
Je mag hopen dat de crisis voorbij is voordat je WW eindigt. De overgang naar de WWB is het grootste deel van onze clienten. En uiteraard komen er weer betere tijden, twijfel ik niet aan. Maar als je nu kiespijn hebt, doet het nu zeer.

Watapatja | 05-03-13 | 21:53

@Supermatthijs | 05-03-13 | 21:48

Niet dat het stopzetten van de ontwikkelingssamenwerking onze problemen stante pede zou oplossen, maar er zijn gegronde redenen om "ontwikkelingshulp" af te bouwen.

BenBinnen | 05-03-13 | 21:52

.. een beetje tegenwind
Supermatthijs | 05-03-13 | 21:48 | + 0 -

BEETJE tegenwind ? ..

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:52

Dhr Krol: kabinet onbetrouwbaar!! D

denoorman | 05-03-13 | 21:50

@Watapatja | 05-03-13 | 21:41
Soms gaat het financieel slecht met mensen. Helpen zoals jij doe ik niet, maar geld uitlenen aan familie wel.
Ik moet dat wel terug krijgen anders krijgen ze klappen en neuk ik hun vrouw. Dat terzijde.

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:50

Watapatja | 05-03-13 | 21:41 |

O ja, dat geloof ik onmiddellijk. Maar dan nog: de komende jaren gaat een enorme stroom met mensen met pensioen. En die crisis duurt ook niet eeuwig. En 'Ja' er zullen veel mensen behoorlijke problemen hebben en worstelen met van alles en nog wat. Daar is het crisis voor. Er zullen behoorlijke klappen vallen. Maar daarna... Moet het echt weer beter gaan. Ik ben ook mijn baan kwijt en gebruik mijn ontslagvergoeding voor het deels aflossen van mijn hypotheek. Mijn WW is na bezuiniging hier en daar genoeg om van te leven. Op vakantie ga ik toch al haast niet en een auto heb ik ook niet... Zo red ik het prima. Totdat mijn WW voorbij is en ik dan geen baan heb... Maar daar denk ik niet aan.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:47 | + 0 -

Ja, wij zijn een land dat zijn afspraken nakomt. Bij een beetje tegenwind meteen de allerarmsten laten verhongeren, bah.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:48

er zijn vast mensen die het theatre bij Gaarkeuken24 niet trekken voor deze een kijktip
Staatsgeheimnis Bankenrettung videos.arte.tv...
janneman1977 | 05-03-13 | 19:13

Ongelooflijk als je dat verhaal hoort. Heel erg beangstigend voor de toekomst van Europese landen.

FrankVeer | 05-03-13 | 21:47

Sliptong | 05-03-13 | 21:44 |
Het uitvoeren van diezelfde WWB kost het 7voudige, dat is pas absurd.

Watapatja | 05-03-13 | 21:47

In 2013 bedragen de beoogde overheidsuitgaven voor ontwikkelingssamenwerking ruim 4,3 miljard euro

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:47

Het enige dat ik merk aan de crisis is dat er in de wijk waar ik woon wat huizen leegstaan. Maar of dat aan de crisis ligt, geen idee. Mensen zijn er ook goed in om onverantwoorde risico's te nemen met bijvoorbeeld een tophypotheek gebaseerd op 2 inkomens en daarbij een lening voor een auto omdat de buren ook een nieuwe hebben.

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:47

Kaas de Vies | 05-03-13 | 21:42 |
Als vrijwilliger voor Solidair Friesland. Voor andere regio's kun je adressen vinden via www.socialealliantie.nl/wiezijnwe.php

Watapatja | 05-03-13 | 21:46

@Watapatja | 05-03-13 | 20:31 En als er dan wat uit de keuken komt, is het nog bevroren of aangebrand.

Not Muhammad | 05-03-13 | 21:45

Het lukt de politiek maar niet om de overheid aan te pakken en de kosten de kop in te drukken. En dan nota bene zo'n 325.000.000 per maand aan bijstandsuitkeringen is zo om en nabij 3,9 miljard per jaar!!11!1!. Kijk tabel 4.2.2 Uitgaven SZA-kader 2011–2015 (x € 1 mln) eens www.rijksbegroting.nl/2012/voorbereidi...

Sliptong | 05-03-13 | 21:44

Kuifje aan het woord.. wordt straks op de achterbank weer door Mark gepijpt

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:43

@Watapatja | 05-03-13 | 21:41 | + 0
Mag ik vragen hoe je dat doet? Dat 1 dag per week helpen? Is dat een stichting of benader je kennissen?
Ik vind dat zeer interessant. Heb zelf vaak over nagedacht om zoiets te doen maar nooit die stap gezet.

Kaas de Vies | 05-03-13 | 21:42

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 05-03-13 | 21:41

[email protected] | 05-03-13 | 21:38 |
Ik help 1 dag per week mensen die tussen wal en schip vallen, het aantal schrijnende gevallen neemt hard toe. De meeste mensen zijn te trots om over hun misere te praten. Achter de voordeur zit meer ellende dan jij vermoedt.

Watapatja | 05-03-13 | 21:41

ik ga constateren dat ik constateer enz enz

denoorman | 05-03-13 | 21:39

Watapatja | 05-03-13 | 21:33 |

Ik ontken niet dat het niet best gaat, ik zeg enkel dat we de zaken niet erger moeten maken dan ze zijn...

kereltje pechtold doet weer gewichtig en veel bla bla, wat een waardeloze luchtballon, allemaal gebakken lucht

denoorman | 05-03-13 | 21:37

[email protected] | 05-03-13 | 21:25 |
70.000 bij de voedselbank en wachtlijsten, 200 huisuitzettingen per week, 60.000 mensen met meer dan 4 maanden hypotheekachterstand. Maar ze zijn allemaal net op de wintersport geweest en boeken alvast een zomervakantie.

Watapatja | 05-03-13 | 21:33

Rutte was bereid om zijn kabinet te laten klappen op de 3% norm en nu is het oké om die norm te laten varen.

SamKoeman | 05-03-13 | 21:33

@Robert M. | 05-03-13 | 21:14
Stemmen op een partij heeft nog nooit iemand arm of rijk gemaakt. Wat een gelul om te beweren dat mensen deze ellende verdiend hebben. Jij hebt makkelijk praten met een financiële bijdrage van jou ouders, sparen heb je zelf ook niet gedaan blijkbaar.
Ik reageer niet uit rancune, financieel heb ik het zeer goed voor elkaar en ben erfgenaam van een bedrag waar jij alleen maar van kan dromen wanneer je jouw staatsloterij nummertje weer ontvangt via de post.
De hatelijke groeten pauper.
OT:De regering mist visie, ze bezuinigen de toko kaput. Heeft er dan niemand in den haag wat verstand over?

Jim Lovell | 05-03-13 | 21:32

Watapatja | 05-03-13 | 21:24 | + 0 -

Men is zoekende, dat klopt. En men heeft vrijwel geen antwoord op populisten. Maar ik weet als gewone werkende jongen dat ik er nu, met Samsom in de regering, minder slecht aan toe ben dan met alleen werkgevers- vertegenwoordigers erin. De verschillen zijn weer wat kleiner aan het worden.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:30

Is er wel een 54 jarige flexwerker in Doetichem? volgens mij zijn ze daar allang allemaal werkloos.

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 21:29

als je hier naar zit te kijken en je word niet schijtziek van de nederlandse politiek moet je de politiek in gaan..

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 21:29

Ach, we moeten het ook niet overdrijven. Over een paar jaar zijn er zoveel mensen met pensioen dat die banen er wel weer komen. Het gaat er om dat je het tot pak-em-beet 2017 weet te redden... Ik zie in mijn omgeving wel werkelozen, maar geen werkelozen die niet alsnog met vakantie kunnen of gaan. Zo erg is het dus allemaal niet, toch?

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:20 |
Dat is een holle retoriek pur sang. Ik heb al jaren het vermoeden dat mensen en partijen niet meer weten wat een visie en bijbehorende missie is. Troost je, hij staat niet alleen in Den Haag. Het is allemaal los zand met als gevolg zwalkend beleid.

Watapatja | 05-03-13 | 21:24

@Robert M.
Epic troll is epic

zonder_moeite | 05-03-13 | 21:22

Watapatja | 05-03-13 | 21:18 | + 0 -

Ik ? Nooit ! De sterkste schouders, de zwaarste lasten. Laat de rijken de crisis betalen. Het kan zoveel eerlijker. Zoiets ?

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:20

-weggejorist en opgerot-

Robert M. | 05-03-13 | 21:19

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:10 |
Wat is zijn visie dan en kom niet aan met holle retoriek.

Watapatja | 05-03-13 | 21:18

@Robert M. | 05-03-13 | 21:14

Het is als Nederlander bon ton om zelfhaat te tonen. Je hoeft dat niet door te trekken naar algemene Nederlanderhaat. Onze regering doet dat al. Jouw bijdrage is overbodig en obsceen.

BenBinnen | 05-03-13 | 21:16

Probeer al enige tijd een nieuwe ledveelhertzdriedminimaalveelinchenzovoortstv te kopen, maar het lukt me niet om zo'n ding zonder in de rij te staan te kopen. En dat verrot ik, tsja.Er

rechtvaardigerechter | 05-03-13 | 21:14

-weggejorist-

Robert M. | 05-03-13 | 21:14

@BenBinnen | 05-03-13 | 21:06 | + 0 -
-
Kwestie van goede raadgevers en ervaring. Dat is wat de 'nieuwe' partijen steeds nekt.
De huidige kliek heeft een ruim netwerk van ervaren en geslepen adviseurs en lobbyisten.
Daardoor kunnen ze de waarheid steeds naar hun eigen voordeel ombuigen. En liegen alsof het gedrukt staat.
('Werkend Nederland verdient belastingverlaging')

oplichter | 05-03-13 | 21:13

Halbe Zijlstra wil naar een begrotingsevenwicht d.m.v. bezuinigingen en hervormingen.

Burger van Nederland, u zult nog dieper moeten bukken.

BenBinnen | 05-03-13 | 21:12

Watapatja | 05-03-13 | 21:07
Samsom heeft al zijn hele leve een visie. Tenminste, tot de verkiezingen, daarna hebben we daar niks meer van gezien en zien we nu gewoon visieloze-vvdlike-Samsom. Niet geheel tegen mijn verwachtingen in want het was natuurlijk PvdA.

Pindakees | 05-03-13 | 21:10

Watapatja | 05-03-13 | 21:07 | + 0 -

Hij heeft wel degelijk een visie maar zoals we allemaal weten heeft hij ook te maken met een coalitie en al gemaakte afspraken. Bovendien is er de zoveelste crisis.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:10

@janneman1977 | 05-03-13 | 19:13
Voor de mensen die geen tijd hebben: Al dat geld om banken te redden gaat naar de andere banken die risicovol belegd hebben.

frank87 | 05-03-13 | 21:10

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:05 |
Wat Samsom dan mist is een visie. Plannen maak je om je visie te ondersteunen.

Watapatja | 05-03-13 | 21:07

Beetje tekenend voor dit kabinet, zo'n vleugellamme VVD'ert.

Wolveshead | 05-03-13 | 21:06

@oplichter | 05-03-13 | 20:58

Het is slecht kiezen tussen vele kwaden. Wil iemand dan nog wel Fleur van de PVV even een lesje economie geven in de stijl van de Oostenrijkse school?

BenBinnen | 05-03-13 | 21:06

BenBinnen | 05-03-13 | 21:02 | + 0 -

Je kan gelijk hebben. Ik kan alleen maar hopen dat in een tijd als dit partijen voor het landsbelang gaan en niet voor eigenbelang. Een plan van Samsom is niet per definitie een slecht plan.

Supermatthijs | 05-03-13 | 21:05

Jopie2009 | 05-03-13 | 20:57 | + 0
Soms moet je wat harder lopen, dat is zo. Soms moet je iets nieuws verzinnen.

When the going gets tough, the tough get going.
Zie verder Randy Newman, geweldig nummer, Memo to my son.
www.youtube.com/watch?v=5FIOxM3CN6Y

Itzamná | 05-03-13 | 21:04

@Supermatthijs | 05-03-13 | 20:53

De reden dat hij onderhandelt is gelegen in zijn voorbarige presentatie van het Oranjeakkoord. Zijn eigen plannen had hij al lang en breed klaar, maar hij heeft de kans op steun grotendeels verspeeld. Hij probeert op een opzichtige manier goodwill te kweken en daarmee de schade te herstellen.

BenBinnen | 05-03-13 | 21:02

Jopie2009 | 05-03-13 | 20:57

Hennep verkoopt altijd goed :-)

doskabouter | 05-03-13 | 21:01

BenBinnen | 05-03-13 | 20:54 | + 0
Dat zijn dan de kutcafé's. Een normaal café zit gewoon vol. Die ik heb zien omvallen waren niet innovatieve en te hoog geprijsde tenten.

Ten tijde van de invoering van de euro gingen er ook veel tenten op de fles. Die hadden domweg het guldenteken vervangen door het euroteken.
Moet je niet doen dus.

Wat ik heb zien omvallen waren alleen maar klote-tenten. Terecht dat die zooi omvalt. Verzin iets nieuws of zo, wees een ondernemerT, Jezus.

Itzamná | 05-03-13 | 21:01

niets aan de hand is gewoon correctie van geld wat we eerder hebben uitgegeven, waarvan we wisten dat we het niet hadden, en toch big-spender gingen spelen onder het motto je mag de trein niet missen.

Andersom dag | 05-03-13 | 20:59

Toch is de enige oplossing PVV en SP.
Willen we van dit amateuristische stelletje banktrekpoppen af.
Anders blijft het VVD/CDA/PvdA met aanklevend grut.
Zoals nu.
Geert heeft aan iedereen die niet Geert Wilders is een hekel dus daar komt ie vast wel over heen.
Roemer een beetje meer naar het centrum. Zodat de SP de rol van de 'real' Pvda kunnen overnemen.
Sinds groene stroom zwendelaar Samson er een rechts-neo-liberale partij van heeft gemaakt. En dus naast de VVD overbodig.

oplichter | 05-03-13 | 20:58

Pindakees | 05-03-13 | 20:53 |
Ik vind ze (Elias en Van Toorenburg) niet voor elkaar onder doen. Die andere twee namen neem ik niet eens in de mond.

Dwaaas | 05-03-13 | 20:57

@Itzamná | 05-03-13 | 20:47
inderdaad 2013 wordt ook bij mij weer een topjaartje! En bij de mensen om me heen heb ik nou ook niet het idee dat het slecht gaat. Maar goed, wellicht zit ik in een kringetje waar het allemaal nog steeds lekker gaat.

Jopie2009 | 05-03-13 | 20:57

Dwaaas | 05-03-13 | 20:50
Madeleine kun je niet serieus nemen. Maar Ton Elias slaat alles.
Al weet ik dan niet meer wat Ivo Opstelten en Dubbele onderkin Teeven dan zijn, behalve wereldvreemd.

Pindakees | 05-03-13 | 20:53

BenBinnen | 05-03-13 | 20:49 | + 0 -

Dat ben ik niet met je eens. Iemand die wil onderhandelen is niet zwak of ongeloofwaardig.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:53

Draagvlak je reet is ook een draagvlak. Als je er de hele dag op zit wordt ie misschien groter, maar dat wil nog niet zeggen dat je je de benen uit het lijf rent voor je achterban, wel dat je teveel lult en te weinig uitvoert.

Finn | 05-03-13 | 20:53

Soms droom ik wel eens van een zelfvoorzienende commune met een ruilhandel / eigen muntsoort.
Zoiets als vroeger een dorp was.
Dan wil ik smid worden, dat is het enige wat ik goed kan.

Terpen-tijn | 05-03-13 | 20:52

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:50
Sorry, sorry, helemaal vergeten.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:52

En vergeet nou iedereen: Ik zou haar doen te roepen ?

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:50

En een bezitter van een elektrische auto betaalt per kWh 71% belasting.

Uriël Fack | 05-03-13 | 20:50

M van Toorenburg 20:33 via twitter:
@TonElias Jij blijft een moppentrommel.

Goede argumentatie Madeleine ! Waterdicht !
Dat iemand dat mens nog serieus neemt.

Dwaaas | 05-03-13 | 20:50

@Supermatthijs | 05-03-13 | 20:45

Er ligt een regeerakkoord na diverse pogingen om tot overeenkomst te komen. We zijn dik drie maanden verder. Tijd om te regeren dus.

Samsom suggereert dat er van alles onderhandelbaar is. Dat geeft hem een zwakke positie en maakt hem ongeloofwaardig (voor zover de geloofwaardigheid in het geding is).

BenBinnen | 05-03-13 | 20:49

Hup dierenpoes, zeg ze de waarheid !

Daalder | 05-03-13 | 20:49

Geef het volk een beetje brood of taart en wat spelen en je hoort ze nergens over.

Zie volgend topic.

Itzamná | 05-03-13 | 20:49

Marianne en de halve godwin

janneman1977 | 05-03-13 | 20:48

Nederland wordt het land van de paupers contra de patsers.
De paupers kunnen met wat geluk vrijwilligerswerk doen wat weggesaneerd is als betaald werk, zodat de patser meer overhoudt.

Terpen-tijn | 05-03-13 | 20:48

Ik wordt gek van dat gezijk, hoor de afgelopen 25 jaar niet anders. Je wordt verne.. kt waar je bij staat. Allemaal criminelen zijn het, allemaal zakkenvullers over de ruggen van Jan lul de belastingbetaler.

dwar | 05-03-13 | 20:48

SamKoeman | 05-03-13 | 20:45
Probeer er eens in te knijpen. Als je een klap voor je bek krijgt heeft ze het koud. Zo niet, is ze super gheyl.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:47

@Grote stamper | 05-03-13 | 20:17
Ach, wat heb je aan meer spaargeld als je ook hogere schulden hebt? Let wel, die schulden doen het spaargeld verbleken.

blinde kip | 05-03-13 | 20:47

Beetje zuur, GS. Ik zie elk café elke avond volzitten en ik verdien dit jaar meer dan vorig jaar.
O.k., er zijn mensen die arm zijn, maar zoals onze Grote Vriend Jezus al zei: De armen hebt ge altijd bij u. Zonder armen zouden we een kutsamenleving hebben, gestoeld op communistische leest waarin iedereen arm is.
Dat heeft al bewezen niet te werken, dus daar hoef je verder geen aandacht aan te besteden.

Ik zeg altijd maar, beter Rijk en Gezond, dan Ziek en Arm.
Kwestie van keuze en kom, als je een lutserT bent, maar door met je minkudo's. Besef dan wel dat je een verachtelijke aap bent, te stompzinnig om z'n eigen broek op te houden.
Liefs,

Itzamná | 05-03-13 | 20:47

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:43
Het is inderdaad weer een echte pvda-ert.
Glad als een paling in een emmer snot, faker dan een wassen beeld en zo betrouwbaar als een hondsdolle vos..

Slipsnifter | 05-03-13 | 20:47

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:43 | + 0 -

Ja, dan ben je echt een eikel, als je de meerderheid wil voor plannen die dit land volgens jou uit de crisis helpen. En dan die partijen die eraan meewerken, belachelijk concept politiek.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:45

pius | 05-03-13 | 20:36 |
Enfin, ze zoeken het verder maar uit daar in Den Haag. Ik schakel over naar Manchester. *out*

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:45

Thieme heeft het koud?

SamKoeman | 05-03-13 | 20:45

Yeeeh Marianne Thieme. Eindelijk eens iemand met ballen, ipv van balletjes! :D

Pindakees | 05-03-13 | 20:44

Het valt wel op, dat bij elk tegengas van de oppositie, Diederik de zaak zo weet te draaien, dat hij loopt te bedelen en smeken in de hoop dat enkele partijen met hem gaan meedoen. Wat een eikel is het toch.
En wedden dat elke partij in de kamer het nu niet het juiste moment vindt om het kabinet te laten vallen?

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:43

draagvlak draagvlak draagvlak breed draagvlak bezuinigingen draadvlak draagvlak draagvlak.

Niak | 05-03-13 | 20:43

paraaaaa - meters.

Lol

Niak | 05-03-13 | 20:42

witwas | 05-03-13 | 20:39 |
Ken jij landen waar politici hun eigen geld meebrengen?

Watapatja | 05-03-13 | 20:41

@witwas | 05-03-13 | 20:39

Dat rechts wat jij voor ogen hebt bestaat helemaal niet. Want alles wat niet in het straatje past is ineens niet rechts meer, dat is de doctrine. Ik heb me altijd verbaasd over de ideologische lenigheid hieromtrent.

Tot ik het door had.

pius | 05-03-13 | 20:41

witwas | 05-03-13 | 20:39
Alsof je nog spreekt over 'n regering als je het niet hebt over 't geld van andere mensen uitgeven.
Dan heb je namelijk 'n anarchie. Of iets in die richting.

Pindakees | 05-03-13 | 20:41

Samsom loopt wel opzichtig te slijmen voor steun na zijn uitglijder.

Buma haalt terecht het gehekelde Oranjeakkoord aan. Dat was een schaamteloze actie van Samsom.

BenBinnen | 05-03-13 | 20:40

Die 54-jarige flexwerker uit Doetinchem, ik raak zo langzamerhand wel benieuwd naar die gast.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:40

roze-bril .... 20.36
Wie moet daar niet hard van zuchten? Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-03-13 | 20:39

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 20:38
Mag dat?
DAT MOET VAN DE EU. Das 't hele probleem.
Of eigk het financieel boeventuigh, waar de EU de speelpop van is.

Pindakees | 05-03-13 | 20:39

Alsof wij hier nog maar iets rechts hebben om op te stemmen? Het zijn allemaal 'other people's money spenders' alleen de uitgavenposten verschillen een beetje

witwas | 05-03-13 | 20:39

Geert.. Volgens hem vond premier en VVD-leider Mark Rutte vroeger ook dat lastenverzwaringen „gif” zijn voor de economie. Hij citeerde uitlatingen van Rutte uit 2002, waarin die iets dergelijks zei.

Kabinet vergiftigd ons mag dat zomaar van de EU?

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 20:38

We hebben hordes kanslozen hierheen gehaald en gegeneraal pardonned. En dan nu klagen dat de sociale verzorgingsstaat niet meer te handhaven is? Tsja, daar kan ik alleen maar heel hard van zuchten.
Gelukkig verdien ik genoeg zodat mijn ouders niet de hele dag in hun pisluiers hoeven te zitten. Maar tegen die hele correctie kliek zeg ik: krijg maar lekker de typhus.

roze_bril | 05-03-13 | 20:36

@Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:32

Klopt. Want al die dingen horen bij de politiek als een paraplu bij een regenbui.

Dus op zoek naar een hyperbool met atoomkracht.

pius | 05-03-13 | 20:36

Net zoals die ramingen van de CPB. Die er bij alle recessies naast zaten. Die überhaupt de laatste 5 jaar werkelijk niets bij het goede eind hebben gehad. En dan een kabinet dat zijn plannen daarop baseert en de oppositie die het kabinet en elkaar daarmee om de oren slaat.

Terwijl ze waarschijnlijk beter af zouden zijn als ze Astro-TV zouden bellen.

Wat een fucking kleuterschool.

pius | 05-03-13 | 20:34

Watapatja | 05-03-13 | 20:28
Ik ga volledig met je mee.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:34

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:31 |
Dat bepaal ik per thema. Soms is Geert goed, heel soms Samsom, meestal geen van beiden. Komt omdat ik afreken op daden, niet op retoriek.

Watapatja | 05-03-13 | 20:33

Het maakt ook niet uit met welke oplossing de huidige regering komt, de oppositie in dit soort debatten schiet toch gewoon alles af. Toch geen politiek meer, gewoon poppenkast. Ik dacht dat het idee van een tweede kamer was om te regeren en het met elkaar een te raken. Wat een gezeik hier.

Niak | 05-03-13 | 20:33

Gaat het kabinet eindelijk vallen?

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 20:33

pius | 05-03-13 | 20:27
We moeten er een nieuw woord voor verzinnen. Ongeloofwaardig, schaamteloos, hypocriet. Het dekt de lading niet eens meer.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:32

Peggold glimlachte. Nou ja, hij produceerde iets wat er voor door moet gaan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

BenBinnen | 05-03-13 | 20:31

Not Muhammad | 05-03-13 | 20:27 |
Als deze politici kok waren, kwamen ze om van de honger. Lullen over het menu, maar nooit een maaltijd koken.

Watapatja | 05-03-13 | 20:31

Watapatja | 05-03-13 | 20:28 | + 0 -

Een goed punt, zullen we vanaf nu over goed en slecht spreken ? Ik stel voor Geert is slecht, Samsom goed.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:31

@Watapatja | 05-03-13 | 20:28

Zeker. Maar de wereldbeeldpijpers kun je alleen in hun eigen taal aanspreken.

En dat doe ik met graagte.

pius | 05-03-13 | 20:30

Zozo, wat een geslijmbal weer. Alsof Peggold nog geen harde plasser krijgt van de economie naar de klote helpen.

Pindakees | 05-03-13 | 20:30

Veilingmeester Pechtold zou Nederland graag verkopen/in de verkoop hebben.

frisenfruitig | 05-03-13 | 20:29

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:24 |
Toch lees je ook hier steeds weer links geeft uit, rechts let op de schatkist. Een zeer hardnekkig misverstand. Evenals links en rechts, in mijn ogen allang achterhaald.

Watapatja | 05-03-13 | 20:28

@Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:25

Ja.De ongeloofwaardigheid overstijgt zelfs het intrinsieke niveau in deze.

Tragisch.

pius | 05-03-13 | 20:27

@Grote stamper | 05-03-13 | 20:17

- Niemand durft zijn geld uit te geven omdat volstrekt onbekend is welke zwaai het kabinet binnenkort weer zal maken
- De 55+ generatie heeft het gemiddeld goed voor elkaar. Nog wel. De pensioenfondsen staan onder druk.
- Een flatscreen heb je al voor 300 euro.
- Heel leuk, maar voor een paar honderd euro koop ik geen huis, geen auto. Het eigen risico voor zorgkosten is jaarlijks al net zo veel als een flatscreen.
- Je moet niet alles geloven wat Ahmed zegt.

BenBinnen | 05-03-13 | 20:27

De lucht, de wind, de drempel. Een blokkade.
Al dat media-gerichte metaforenjargon komt de onderhand de strot uit. En is het niet dit, dan staan we voor te lezen uit partijprogramma/regeerakkoord. Specifiek wordt het nooit.

Not Muhammad | 05-03-13 | 20:27

Kijk, Peggold gaat zich nog wat belachelijker maken.

Koninging Beatricks | 05-03-13 | 20:27

@Watapatja | 05-03-13 | 20:21

Juist.

Feiten. Ik maak er sowieso weinig gebruik van. Maar als je het doet moet je het goed doen. Ga zo even Manchester kijken, is het goed als ik daarna nog even ring?

pius | 05-03-13 | 20:26

Watapatja | 05-03-13 | 20:21 |
Het is dan ook 1 pot nat, of je die gevestigde partijen nou links of rechts noemt. Het huidige kabinet is er een schoolvoorbeeld van. Maar ook een partij als het CDA, vorig jaar nog lastenverzwaren met het Kunduzakkoord en nu een grote scheur opzetten over het desastreuze effect van vraaguitval. (Over die pipo's van D'66 wil ik het al helemaal niet hebben)

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:25

-weggejorist-

Plukkiehaar | 05-03-13 | 20:25

Doldwaas .... 20.18
Dat zou je zo op het eerste gezicht zeggen, maar het evenwicht zit in het feit dat beide het niet meer kunnen betalen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-03-13 | 20:25

La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:23 | + 0 -

Oh, bedoelde je dat.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:25

Watapatja | 05-03-13 | 20:21
Klopt helemaal. Wiegel en van Agt gaven toen de PvdA de schuld, maar inmiddels heeft Van Agt al toegegeven dat ie er zelf een potje van gemaakt had.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:24

witwas | 05-03-13 | 20:17
Ja ik zie niet helemaal waarom u denkt dat ik daar zo fan van ben, van die lastenverzwaringen. Natuurlijk ben ik daar even goed op tegen. Enige wat mijn punt is, is dat bezuinigen 99 van de 100 keer even goed 'n lastenverzwarring. Weliswaar komt dat alleen weer bij bepaalde groepen terecht komt.
Komt namelijk allemaal neer op dat mensen minder geld uit kunnen geven, minder geld in de economie, en dus weer even goed weer veel meer mensen die hun baan kwijt raken.
En over de knip.. volgens mij hebben de meeste mensen geen geld meer om 'n knip op te houden..
Behalve bij 'n bepaalde bevolkingsgroep die er al weer jaren op vooruit gaat dankzij de VVD.

Pindakees | 05-03-13 | 20:24

Slob heeft weer een harde plasser met zijn "oranje gevoel". Alles voor de macht. Die gristenen wisten er wel raad mee. Lekker met het vingertje wijzen.

Kamervraag | 05-03-13 | 20:23

@La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:17
Zo i.p.v. Dat.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:23

Polderen. The Dutch disease.

Dwaaas | 05-03-13 | 20:23

@IdiotSavant | 05-03-13 | 20:09

Logisch verhaal IdiotSavant. Al denk ik net nog wat cynischer.

Verbanden als de EU komen op en gaan weer neer, het is cyclisch en eeuwig, tot de mens verdwenen is.

Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

pius | 05-03-13 | 20:23

Ikbeneenzelfbouwer | 05-03-13 | 20:13 |
De feiten weerleggen je stelling.

DEN HAAG - Het beeld dat linkse partijen potverteren en rechtse partijen goed op de staatskas letten als ze aan de macht zijn, klopt niet. Dat zeggen vooraanstaande economen in het Nederlands Dagblad.
Bij de kabinetten die er sinds 1945 zijn geweest, is volgens hen niet veel verband te zien tussen de politieke kleur van een kabinet en de omvang van het tekort van de overheid.

Het kabinet Van Agt-Wiegel was volgens economen Lans Bovenberg en Jan Luiten van Zanden "verreweg het slechtst" als het om de overheidsfinanciën gaat. (ANP/CBR)

Watapatja | 05-03-13 | 20:21

Grote stamper | 05-03-13 | 20:17
Je hebt gelijk, maar de vraag is nu: hoe lang nog?

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:21

Briljant hoe al die anti-moralisten hier de wereld verdelen in goed in kwaad en hoop houden op Utopia.

Extreem amusant.

pius | 05-03-13 | 20:21

Nou doet 'ie het weer! Samsom gebruikt in bijna elke zin de uitdrukking expliciet.

drs.Nee | 05-03-13 | 20:19

Tweehonderd huisuitzettingen per week en elders kunnen mensen hun huis aan de straatstenen niet kwijt. Dan zou je toch zeggen dat er een onevenwichtigheid in het systeem zit.

Doldwaas | 05-03-13 | 20:18

@Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:14
Idd. Prachtige televee!

La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:18

witwas | 05-03-13 | 20:09
Eens. Het zal niet genoeg zijn om de economie op orde te krijgen, maar het zou een mooi begin zijn. Maar het gaat niet gebeuren in dit regeltjesland.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:18

@Pindakees | 05-03-13 | 20:12 Ik zie de overheidsbegroting zowel in absolute zin als in aandeel van de economie alleen maar groeien. Die paar dingetjes die u noemt vallen in het niet bij 10% BTW verhoging en 100% verhoging assurantiebelasting (rond ik het maar even naar beneden af. Verder wordt er 2 miljard bij de woningcorporaties weggeplukt hetgeen zich vertaald in minder onderhoud en hogere huren. Oh ja, en dan ook nog tweemaandelijks terugkerend gemorrel aan de HRA en allerlei proefballonnetjes die het uiteindelijk niet halen (forensentax, inkomensafh. zorg) maar de consument wel in de gordijnen jagen en zorgen dat die de hand stevig op de knip houdt. Nee, met dit Haagse zooitje komen we sterker uit de crisis (NOT)

witwas | 05-03-13 | 20:17

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 20:14

Er werd gesproken over terugdringen van de werkeloosheid in de bouw. Niet over andere zaken.

doskabouter | 05-03-13 | 20:17

En.... we hebben gezamenlijk:
- Nog nooit zoveel spaargeld op de bank gehad
- 55+ generatie is nog nooit eerder zo rijk geweest
- We hebben allemaal een dikke vette flatscreen aan de muur
- We hebben allemaal een smartphone en de kids hebben een nintendo, een ps3 en ook een smartphone
- We hebben allemaal een uitkering (tenminste, dat zegt Ahmed)

Rest In Privacy | 05-03-13 | 20:17

@Supermatthijs | 05-03-13 | 20:03
Dat zou het moeten gaan ja.
Jammer dat de PvdA alles doet uit goedkoop electoraal gewin met een Samsom die na zijn metamorfose zo in Madame Tussauds kan.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:17

IdiotSavant | 05-03-13 | 20:09
Zo zie je maar weer wat de bezuinigingen op onderwijs hebben gebracht. Domme politici en mensen die er op blijven stemmen.

Pindakees | 05-03-13 | 20:16

Zelfs Samsom pakt Peggold in.
Waarom staat Peggold eigenlijk steeds op? Bij elke interruptie maakt hij zich nog meer belachelijk.

Koninging Beatricks | 05-03-13 | 20:16

Ikbeneenzelfbouwer | 05-03-13 | 20:13 | + 1 -

Ja dit was in de tijd van Kok , het kon niet op en we betalen nu de rekening .

Eurotokkie | 05-03-13 | 20:16

witwas | 05-03-13 | 20:03 |
klinkt goed!
Bespreken Dijsselbloem!

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 20:15

Net terug uit Abu Dhabi daar is het geen crisis maar ja daar Investeren ze in plaats van het eeuwige bezuinigen hier.. Gelukkig krijg je waar je op stemt.

snap-u-m-snap-ik-m | 05-03-13 | 20:15

La Vie En Rose | 05-03-13 | 20:12
Die Kokkelman had 'm goed bij de taas ja. Mooie tv.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:14

@ neemjemoederindemali

Tis nog leuker, waar kwam woutertje vandaan pcies, de Shell. Wie is groot aandeel houder bij Shell, pcies Rothschild.

Maar dat is dan weer complottheorie denken.... Ach wanneer erin 2018 de denk en eigen mening belasting erdoor is lost dat zichzelf ook wel op.

Coalition | 05-03-13 | 20:14

doskabouter | 05-03-13 | 20:02
Polen in de bouw... Enfin, als er gebouwd wordt, wordt er ook verhuisd, tapijt en vloeren gekocht, een nieuwe 60", het is een keten die weer op gang komt.

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 20:14

Ik heb het allemaal al meegemaakt. Duurde van '84-'97 eerdat de woningmarkt weer terug was op het niveau van '79! Dan komen ze weer met de Zalmnorm, de staatsschuld blijft dan tien jaar gelijk terwijl het bnp juist teneemt. Dus daalt de staatsschuld van 70% bnp naar 40% bnp. Dan komt de PvdA weer aan de macht en schiet de staatsschuld in twee jaar weert terug naar 75%. Dus die hele Zalmnorm in een keer foetsie, Zalm inbegrepen. En dan doet er weer iemand linkschmensch huilie huilie en hup 4 miljard per jaar aan Melkertbanen, 2 miljard per jaar om allochtone vrouwen weerbaar te maken in hun eigen gezin, 30 miljard voor reïntegratie bedrijven geleid door Opzij-vrouwen met steeds hogere 95% scores herintredende huismoeders met weggejoriste en opgerotte testosteronbommetjes niet eens voorkomen in de intakecijfers, en vijfbaans snelwegen maximaal 100km/u met een automatische digitale flitscamera die alles ziet. Dus bekijk het allemaal zelf maar, belasting betalen is voor de goedgelovige die-hards.

Ikbeneenzelfbouwer | 05-03-13 | 20:13

doskabouter | 05-03-13 | 20:10 | + 0 -

Welnee, ze stellen zich aan. Maar straattheater gaat ons wel helpen hoor. Dat helpt namelijk altijd.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:13

witwas | 05-03-13 | 19:49
Sorry wat? Zorgpersoneel wordt niet massaal op straat gegooit of keihard gekort? Defensie personeel trouwens ook. Infrastructuur wordt weer fors bezuinigd waardoor daar ook weer mensen hun baan kwijt raken. Studeren wordt weer verder onmogelijk gemaakt als je geen stinkend rijke ouders hebt..
Nu levert dat natuurlijk allemaal geen zak op als je 't weggeeft aan rechtse hobbies als banken, graaiers en speelgoedvliegtuigjes. Das zeker waar.

Pindakees | 05-03-13 | 20:12

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:03

Klopt, de mensen lijden enorm onder het huidige beleid.

doskabouter | 05-03-13 | 20:10

Wanneer gooit Samson z'n jassen uit en gaan gabberen! Partyyyyyyyyyy

ikdenkwat | 05-03-13 | 20:10

soosjaale agenda. Oh mijn God

canardo | 05-03-13 | 20:09

pius | 05-03-13 | 20:03 |
Het zou mij eerlijk gezegd een zorg zijn Pius. Links of rechts maakt mij niet zoveel uit, ik vind dat een behoorlijk achterhaald begrip. Het gene wat mij enorm frustreert is dat het gezonde verstand nauwelijks aanwezig blijkt te zijn in de politiek. Na jaren door geheel Europe en het Midden-Oosten te hebben gewoond was het voor mij al bijzonder duidelijk vanaf het begin dat de Euro en diepe Europese integratie een dikke FAIL zou worden. Kan niet, te grote culturele verschillen. Daarnaast is het openstellen van alle grenzen vragen om het kapot maken van je eigen identiteit/economie. DAT realiseren veel te weinig mensen in de kamer zich en dat komt puur door een gebrek aan ontwikkeling.

IdiotSavant | 05-03-13 | 20:09

@Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:01 Nou, we flikkeren jaarlijks minimaal 10 miljard over de grens (EU en OSW), me dunkt dat daar wat te halen valt. Heb ik het nog niet over kansloze trainingsmissies en even kansloze buitenlandse reizen. Verder is het beter ambtenaren te ontslaan dan lasten te verzwaren omdat het ons ook verlost van economie afknijpende regelgeving en tegenwerking. De Nederlandse economie wordt gesmoord onder een verstikkende deken van bureaucratie.

witwas | 05-03-13 | 20:09

@fredflange | 05-03-13 | 19:15
Dat spaargeld op die bankrekeningen verdien jij niks aan.

frank87 | 05-03-13 | 20:08

Stormageddon | 05-03-13 | 20:03 |
Zo gaat dat nou eenmaal in De haag. Als ze daar zeggen dat er 10.000 ambtenaren uit moeten, dan bedoelen ze dat die 10.000 ambtenaren er minder bij komen. En die worden dan later vervangen door nog duurdere uitzendkrachten, om van de adviseurs maar te zwijgen.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 20:08

De Euro die ons beloofd is blijkt niet de Euro te zijn want alle regels van verdag Maastricht zijn overtreden. De banken zouden toch betrouwbaar zij"? ze hebben ons onbetrouwbare rotzooi verkocht. Leugens en bedrog door bankiers, verzekeraars, politici, bestuurders en het gevestigde journaille en tv presentatoren. De leugen regeert inderdaad en op alle vlakken waar de elite maar actief is.
Nu zou de SP moeten toeslaan maar wat blijkt? Alleen maar gelul over de zorg.
Alleen Geert Wilders daar is de elite bang voor.
De oppositie (geert en zwakke Roemer) Heeft alleen maar woorden en als het op stemmen aankomt dan is daar CDA, VVD, PvdA, CU, D66.... We worden bestolen waar we bijstaan maar de meesten van ons zijn of de dieven zelf of te stom om voor de duvel te dansen. En de elite lacht zich kapot.

ecologiste | 05-03-13 | 20:06

@King of the Oneliner | 05-03-13 | 20:00 |

Ik kijk met een schuin oog naar de Duitsers. Daar zou het wel eens kunnen gebeuren. De Duitsers worden steeds ontevredener en bozer over de Europese Unie. Als bij hen de knop om gaat zal er worden doorgepakt. Dat kan Duitsland, in tegenstelling tot Nederland, ook gewoon maken.
.
Dank voor het compliment trouwens.

Parel van het Zuiden | 05-03-13 | 20:06

Hoe moet het ooit nog wat worden in dit land met alleen clowns in de regering die als enig antwoord belastiggraaien hebben?

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 20:06

"U bent de grootste demagoog hier in huis." Je bent veel te bescheiden, Geert.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:05

@Coalition | 05-03-13 | 19:50

Hee, die naam heb ik meer gehoord, *kuch* adviseren ze onze regering niet al 200 jaar? Wouter Bos verklaard dat ze hem hebben geadviseerd bij de overname van ABN-AMRO.

Die fa. moet wel heel goed zijn, anders hadden ze nooit klanten zolang gehad.

neemjemoederindemali | 05-03-13 | 20:05

@BaldGefkens | 05-03-13 | 19:57

Aldus de hoogopgeleide BaldGefkens.
Wat een pipo bent u toch.

Desmoulins | 05-03-13 | 20:05

Eurotokkie | 05-03-13 | 20:03 |
Zondagavond op tv kwam ie ook al aankakken met die 55-jarige Doetinchemmer. De man heeft blijkbaar veel indruk gemaakt.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:05

Oh hemel, zo'n quasi-empathisch brief-van-de-burger moment.
Joe the PolderPlumber. Uit Deventer.

Not Muhammad | 05-03-13 | 20:04

Koninging Beatricks | 05-03-13 | 20:02

Exact ditzelfde verhaal bracht hij gisteren bij Nieuwsuur. Boring.

doskabouter | 05-03-13 | 20:03

Elk jaar geeft de regering (deze, de vorige en die van Balkenende) 4 tot 6 miljard méér uit dan het jaar ervoor, en elk jaar moet er voor de voorjaarsnota weer 4 tot 6 miljard extra bezuinigd worden, terwijl in elke begroting van de afgelopen 10 jaar telkens weer 10 tot 20 miljard aan bezuinigen worden aangekondigd.

Nu ben ik geen wiskundig genie, maar iets ze zegt me dat er dan iets niet klopt. En iets zegt me dat die 150 sukkels in de kamer hun werk niet doen, want die zitten daar toch om de regering te controleren en te zorgen dat Vak K er geen puinhoop van maakt.
WAT dóen die lui eigenlijk? Waarom zitten ze daar überhaupt?

Wat ik wel begrijp is dat die bezuinigingen nooit doorgang vinden en dat er integendeel structureel altijd meer wordt uitgegeven dan begroot. En dat dat geld voor een groot deel uit lastenverzwaring wordt betaald. Wat ik ook begrijp is dat die structurele begrotingsoverschrijdingen (de extra uitgaven) nooit en te nimmer ten goede komen aan de economie, dat er door die uitgaven geen enkele verhoging van het BNP is te bespeuren en dat er met die uitgaven geen betaalde (en betalende) baan in dit land bijkomt.

Waar de neuk is die Haagse kliek mee bezig?

Stormageddon | 05-03-13 | 20:03

@IdiotSavant | 05-03-13 | 19:59

Zou iemand van rechts naar links gaan dan zou je het uitermate hypocriet vinden, en mijn godwin hou ik op zak in deze.

Te makkelijk.

pius | 05-03-13 | 20:03

Wat een verhaal samsom.
*pinkt een traantje weg *

Eurotokkie | 05-03-13 | 20:03

@Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:59 Investeringen door de overheid werken zo slecht. Nu krijgen we weer willekeurige afschrijving op bedrijfsinvesteringen. Maar wat heeft dat voor zin als burgers de producten of diensten die met die investeringen worden vervaardigd niet kunnen afnemen. Beter stopt de overheid met 2 miljard windmolensubsidie en verlaagd de collectieve lasten met hetzelfde bedrag. Dan krijgen burgers ruimte om te kopen en gaan bedrijven vanzelf weer investeren.

witwas | 05-03-13 | 20:03

Koninging Beatricks | 05-03-13 | 20:02 | + 0 -

Politiek gaat om mensen, niet om goedkoop electoraal gewin en straattheater.

Supermatthijs | 05-03-13 | 20:03

Snapt nou niemand van die lui dat ze hun eigen huishoudboekje op orde moeten brengen (bezuinigen) ipv het geld weg te halen uit de economie (lastenverzwaring). Iedere burger snapt dat als het om zijn eigen huishoudboekje gaat.

Watapatja | 05-03-13 | 20:03

De echte Clown nu aan het woord, zielig verhaal over een 54 jarige werkloze.
Partij van de arbeid heetten ze vroeger

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 20:03

@PVDA-voorlichters

Die man uit de provincie als voorbeeld aanhalen is zo 2007.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:02

Pechtold rept graag over 'volgende generaties' terwijl hij liever gisteren dan vandaag onze soevereiniteit verpatst, of wat daar nog van over is. Daarbij heeft hij het continu over de staatsschuld en de bestrijding van ons begrotingstekort, terwijl hij verdomd goed weet dat onze garanties aan diverse instanties dat allemaal teniet zullen doen.
Het is een kleinzielige, onbetrouwbare man.

Desmoulins | 05-03-13 | 20:02

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:59

De werkeloosheid in de bouw zal zeker niet dalen omdat de bouw zoveel mogelijk Polen inzet.

doskabouter | 05-03-13 | 20:02

Ach gut, PvdA gaat weer zielige individuen aanhalen.
Regeren is beleid maken meneer Samsom.

Koninging Beatricks | 05-03-13 | 20:02

Met dat soort maatregelen meneer de voorzitter halen we weer 10.000 den asiel zoeker uit Afrika binnen doen wij het niet doen de andere eu landen het wel. Maar wij hebben 500 euro......

ikdenkwat | 05-03-13 | 20:02

witwas | 05-03-13 | 19:49
Voor de vraaguitval maakt het in eerste instantie geen donder uit of je daadwerkelijk bezuinigt of de lasten verzwaart. Of je er nou een ambtenaar uitknikkert of de lasten voor een burger verzwaart, in beide gevallen zal er minder vraag worden uitgevoerd. En waar schaar je bijvoorbeeld een bezuiniging op de gezondheidszorg onder? Zo zwart/wit is het dus niet.

Puur financieel gezien dan. Moreel gezien is er wel een verschil en je zou ook kunnen aanvoeren dat het voor het vertrouwen beter is om te bezuinigen op een groep ambtenaren/overheidsinvesteringen dan over de gehele linie een belastingverhoging door te voeren.

Maar hoe je het ook wendt of keert, ook een 'echte'bezuiniging (behalve dan bezuinigen op buitenlandse uitgaven en een bezuiniging die het spaargeld aanvreet)zal een negatief effect op de vraag hebben.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 20:01

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:59

Klopt!

doskabouter | 05-03-13 | 20:00

@Parel van het Zuiden | 05-03-13 | 19:31 |Ñ
Ik vind je altijd mooi-plastisch schrijven, en ook nog eens met een kern van waarheid.
Ik hoop met je mee dat de revolutie uitbreekt, maar dat zal niet van nde Nederlandse pensionados of uitkeringsklanten of huizenbezitters komen, namelijk nog te veel te verliezen, maar misschien wel komt het vanuit het Zuiden, Spanje, Portugal, Italie, Griekenland.
Of anders stappen de Finnen of Engelsen als eerste uit de EU, en stort de boel daarna snel in.
Hopelijk liggen de noodscenario s daarvoor klaar.
De schuldigen, de politici en gewetenloze graaiers krijg je niet te pakken, vrees ik.
Evenals de Koninklijke familie hebben die al een vluchtroute gepland, en zolang de creditcard werkt, kunnen zij overal leven.

King of the Oneliner | 05-03-13 | 20:00

pius | 05-03-13 | 19:57 |
So what? Pim begon ook uiters links. Verstand komt met de jaren.

IdiotSavant | 05-03-13 | 19:59

Ja hoor Geert, er is geen crisis, het komt allemaal door de regering EN D 66 maar niet door de voormalige gedooger.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:59

Pechtold met zijn grijsgedraaide grammofoonplaat.
Als er geen Wilders had bestaan was D66, die berg gebakken lucht, allang van het politieke toneel verdwenen.

Afijn, Greet maakt ook gehakt van Pechtold.
En dat is mooi!

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:59

witwas | 05-03-13 | 19:36 |
Wat mij betreft werkt die 3% regel van Brussel.
Wat mij betreft werkt het ZSM aflossen van de staatsschuld.
Maar het werkt niet.
Door nu slimme investeringen te doen (bijvoorbeeld uitstel van IB voor ondernemers) en de bouwmarkt aan te slingeren loopt de werkloosheid niet verder op en stijgt het consumentenvertrouwen.

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:59

D66 gaat vreselijk af met het weglopen verhaal, de man is sneu!

lanexxx | 05-03-13 | 19:59

Heeft er ooit een clown in de kamer zich afgevraagd dat het misschien wel sterk overkomt om eens met bewijs te komen of een rekensom uit te leggen?
Wilders: Met de PVV groeit de economie. ALS ENIGE
Pechtold: Niet waar!
Wilders: Wel waar! Ik herhaal wat ik al 5 keer gezegd heb.
Pechtold: Belediging!
Wilders: Belediging terug!

Jezus, dat is toch geen politiek meer???????

Niak | 05-03-13 | 19:58

Nog altijd beter weglopen dan jezelf prostitueren aan Rutte om jezelf maar belangrijk te voelen. Pechtold moet eens wat nieuws verzinnen.

doskabouter | 05-03-13 | 19:58

Context: doorberekening partijprogramma's door CPB
nieuwsuur.nl/documenten/cpbpblboekkeuz...
-
Wat een beschamende vertoning van Pegtold en Wilders. Hou het zakelijk en feitelijk, als het niet te veel gevraagd is.

Not Muhammad | 05-03-13 | 19:58

Pechtold heeft gewoon een rode kop van kwaadheid. Hij laat zich weer door Geert naaien.

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 19:58

"de grote wegloper"over one liners gesproken ...

iter | 05-03-13 | 19:57

Als de laagopgeleiden onder ons ook doorkrijgen wat een lulkoek die Wilders uitflapt zijn we eindelijk van hem af.

BaldGefkens | 05-03-13 | 19:57

De grote wegloper, lol.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:57

Geert. Toen hij nog bij de VVD zat de ultieme vijand van de sociale zekerheid en voorzieningen. Rechtser dan rechts. En nu staat hij er tegen te oreren.

Dat is wel een Muhahaha-tje waard.

pius | 05-03-13 | 19:57

Wat een gezeik eigenlijk over twee maanden kunnen we weer naar dat klote stem hokkie

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:57

"Natuurlijk is dat sneu, voor een partijtje als d66"

FredKlep | 05-03-13 | 19:56

Pechtold ziet er met de dag slechter uit. Is die man ziek of is hij aan de drank?

doskabouter | 05-03-13 | 19:56

geen ene partij zal tekenen voor een oplossing op lange termijn, dus wat lult peggold ?

iter | 05-03-13 | 19:56

Pechtold op zoek naar zetels op de oude manier (via "Die Wilders").

Kamervraag | 05-03-13 | 19:55

Pechtold heeft nog steeds een vete uit te vechten met Geert. Kinderachtig en haatdragend menneke

Graaf van Egmont | 05-03-13 | 19:54

Wilders die Pechtold van demagogie beschuldigt. lol

canardo | 05-03-13 | 19:54

Stemverheffing en theater want goed op zijn nummer gezet.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:54

@Eurotokkie | 05-03-13 | 19:41
Niet als daarin jouw belangrijkste programmapunten zijn opgenomen.

Weet je wie hun ziel nog voor de verkiezingen aan de duivel hebben verkocht? De SP, door zich voor de zoveelste keer door de PvdA in de maling te laten nemen. De PvdA die - toen de SP hoog in de peilingen stond - plotsklaps een linksere koers ging varen. En dan als SP ook nog eens een lijstverbinding met de PvdA aan te
gaan.

Dan heb je het niet begrepen als partij. Dan ben je oerdom. Dan verdien je niet beter.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:54

banga lijstje en twee breezertjes lol

janneman1977 | 05-03-13 | 19:54

Pechtold is dan een lul maar hij heeft wel gelijk.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:53

De bangalijst van het kabinet. Hij is weer fijn Geert.

pascallo | 05-03-13 | 19:53

Pechtold banga veilmeester

poetsnoet | 05-03-13 | 19:53

-weggejorist-

poetsnoet | 05-03-13 | 19:53

Hee, nu is Pechtold opeens wakker ...

canardo | 05-03-13 | 19:53

Och jee kereltje met zijn favoriete opponent.

miko | 05-03-13 | 19:52

Strx Manchester- Real. Dat is pas een debat.

pius | 05-03-13 | 19:51

Aantal dagen dichterbij het einde van de crisis: 1

Mestkever | 05-03-13 | 19:50

Google gewoon is op Rothschild (eigenaar oa de DNB).En in bezit van een kleine 490.000 triljoen dollar.Hoe komen ze er toch aan .....

Coalition | 05-03-13 | 19:50

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:45 | + -2 -
Lasten verzwaring is anders dan korten in je weelde.......

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:50

Juist, als je badkamer blank staat zet je de kraan nog verder open.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:49

@Moishe Pipik | 05-03-13 | 19:43
@Pindakees | 05-03-13 | 19:44
Is er al wat bezuinigd dan? Oh ja, 750 miljoen op OS waarvan de helft overgeheveld naar defensie. Die andere 21,25 miljard waren gewoon lastenverzwaringen hoor.

witwas | 05-03-13 | 19:49

IdiotSavant | 05-03-13 | 19:44 | + 0 -
ne le mentionnez pas hehehe

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:48

Crypto socialist en nieuwe Lenin aan het woord.

miko | 05-03-13 | 19:47

Gelukkig hebben wij een topper als staatssecretaris van economische zaken! Zeg maar gerust een zwaargewicht. Zij zal ons door deze woeste wateren loodsen!

VanBukkem | 05-03-13 | 19:47

Wat klopt er niet.
-Europa brengt ons vooral welvaart.
-Europa betekent vrede en saamhorigheid.
-Europa zorgt voor meer efficiënte regelgeving.

Europa plundert ieder land en dreigt bij uitstappen met een onbetaalbare financiële strop. De enige saamhorigheid zie je bij mensen die vooral tegen Europa zijn, denk aan het laatste protest tegen Europa van anderhalf miljoen mensen op één dag in Portugal. In Griekenland schijnt Blackwater (waar kennen wij die ook alweer van) ingezet te worden om de regering te beschermen, vanwege een mogelijke coup. Europa pakt steeds meer vrijheden af van de burger. Enzovoort. Wat was het positieve ook alweer van Europa?

En waar blijven de MSM met hun kritische vragen?

DijenkletserT | 05-03-13 | 19:47

Lastenverzwaren: de overheid zaagt de tak door waarop ze zit. En ze houdt écht niet op met zagen voordat de tak afbreekt. Wait for it, ze zíen het gewoon niet.

Rest In Privacy | 05-03-13 | 19:47

Ik ga even naar de WC.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:47

Het orgel staat klaar.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:47

@Wolveshead | 05-03-13 | 19:41
Klopt. En hij heeft die doorrekeningen van het CPB van alle partijen allemaal paraat.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:46

Het wordt echt tijd jongens: Libertariers kom er maar in!

Tointje | 05-03-13 | 19:46

Pritt Stift | 05-03-13 | 19:02 |
Mis hier nog het bedrag aan wachtgeld regelingen en zinloos baantjesgeldvernietiging (JobHaren e.d.) verder klopt het wel aardig, tsja.

rechtvaardigerechter | 05-03-13 | 19:45

@ikdenkwat | 05-03-13 | 19:36
Nu wel ja. Maar de ellende los je niet met nog meer lastenverzwaringen voor de burgers.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:45

Laten we vooral zorgen dat nog meer mensen hun baan kwijt gaan raken met nog meer bezuinigen..
Hieperdepeip voor de rechtse meuk van VVD-beleid.

Pindakees | 05-03-13 | 19:44

We hebben geen rechts kabinet maar we hebben een averechts kabinet. Aldus Roemer. LOL. Hij heeft wel gelijk. Werkeloosheid bestrijden door mensen te ontslaan, mensen stimuleren meer uit te geven door hun lasten te verzwaren, ouderen aan het werk houden door het ontslagrecht te versoepelen. LOL! Inderdaad allemaal maatregelen met een averechtse werking. Maar leg dat onze politici maar eens uit. Die snappen nog niet dat je bad leeg loopt als je de stop eruit trekt.

Koos Buster | 05-03-13 | 19:44

Pukkepuk | 05-03-13 | 19:37 |
Die hardwerkende Nederlanders zijn ook slachtoffer. Als ze niet uitkijken kunnen ze ook aanschuiven in de rij voor een uitkering. Hierbij maakt kleur allang niet meer uit, maw allochtoon en autochtoon zitten in hetzelfde schuitje.

Watapatja | 05-03-13 | 19:44

Zou zo'n van Ojik nou echt zelf geloven wat hij daar allemaal staat te vertellen?

canardo | 05-03-13 | 19:44

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:42
Merci :)

IdiotSavant | 05-03-13 | 19:44

witwas | 05-03-13 | 19:36
Het is geen keuze tussen bezuinigen en de staatsschuld laten oplopen. Juist door te bezuinigen in de huidige situatie loopt de staatsschuld op.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 19:43

Zie ze zitten, de clowns in de kamer. Wat een enorme schijnvertoning is het toch. Nepotisme ten top. Fuck em. Ik ben bijna klaar met mijn master en ga mijn geluk ergens anders zoeken (Canada, Kenia, V.S, Australie, Zwitserland )
IdiotSavant | 05-03-13 | 19:37 | + -1 -
De groeten en het ga je goed

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:42

Ze hielden een debat, ze lachten wat en iedereen bleef zitten waar hij zat.
(vrij naar: ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was).

The_Black_Knight | 05-03-13 | 19:42

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:39 | + 1 -

Gedoogakkoord = je ziel verkopen aan de duivel.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:41

"De EUSSR brengt vrede en welvaart en is goed voor de handel" - garanderen mij de mensen die in de praktijk vrijwel altijd het tegenovergestelde bereiken van wat zij van plan waren.

Dat voorspelt weinig goeds voor de komende generaties, ik hoop dat het monster sterft voordat het alles en iedereen meesleept in zijn doodstrijd.

Jan Passant mk2 | 05-03-13 | 19:41

@La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:37
Het moet voor Wilders geweldig zijn te kunnen schermen met de doorrekeningen van het CPB, zeker aangezien alle partijen die doorrekening altijd voor heilig verklaarden maar nu de PVV daar het beste rapportcijfer voor kreeg dat niet meer zo belangerijk lijken te vinden.

Wolveshead | 05-03-13 | 19:41

zou greet wilders er vanavond laat er nog een motie van wantrouwen tegenaan gooien?

janneman1977 | 05-03-13 | 19:41

@Pukkepuk | 05-03-13 | 19:31
Dan zou ik graag willen dat ze voor mij aan het werk gaan thuis.
Gna.

Jim Lovell | 05-03-13 | 19:40

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 19:37 |
Oldtimers horen niet op de weg, laat staan extra voordelig. Met extra wegenbelasting deze achterhaalde techniek van de weg af richting museum.

Watapatja | 05-03-13 | 19:39

@Eurotokkie | 05-03-13 | 19:32
Last van een selectief geheugen?
W.b. de afspraken in het gedoogakkoord was Greet stil ja.
W.b. de rest niet.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:39

Achter de Groen-linkse geraniums, LOL!

fuckje | 05-03-13 | 19:39

milieurendement? wtf?

canardo | 05-03-13 | 19:38

@watapatja: klopt. Wat is het causaal verband tussen hardwerkende nederlanders en graaiers? Ik zie het niet.

Pukkepuk | 05-03-13 | 19:37

Zie ze zitten, de clowns in de kamer. Wat een enorme schijnvertoning is het toch. Nepotisme ten top. Fuck em. Ik ben bijna klaar met mijn master en ga mijn geluk ergens anders zoeken (Canada, Kenia, V.S, Australie, Zwitserland )

IdiotSavant | 05-03-13 | 19:37

Kijk even hoe de Rutte sukkels de oldtimerindustrie in ons land omzeep helpen met plannen om wegenbelasting te gaan heffen op oldtimers.
Een megaindustrie met allemaal Handwerk voor loonslaven ligt volkomen op z'n kont door aankondiging van maatregelen en geen verdere uitwerking van deze.
Een mooie maakindustie met allemaal arbeidsuren waarvan alle revenuen in eigen land blijven inplaats van import.

Een plan ok maar maak er dan iets definitiefs van.

gebrokenvleugel | 05-03-13 | 19:37

Leuk debat tot nu toe!

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:37

Vreemd dat je niemand hoort over de puinhopen van Laars.

pius | 05-03-13 | 19:36

@ikdenkwat | 05-03-13 | 19:28
Die partijen die niet de lasten nog verder willen verhogen, maar werkelijk gaan bezuinigen door o.a. te snijden in de overheid en die tegen het sluizen van miljarden naar de bodemloze EU en OSput zijn.
La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:31 | + 0 -
Je denkt niet dat we te diep zitten met ING en Rabo? De Nederlandse overheid is niet bij machte deze te redden. Wat is het alternatief. Duitsland los laten en op ons eigen houtje? Okey maar dan ook geen socialistische partij kiezen das dan flauw.

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:36

Wat is die Pechtold stil, wat is die Pechtold stil, wat is die Pechtold stil, wat is die Pechtold stil. (enz enz)

doskabouter | 05-03-13 | 19:36

@Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:23 Ja, laten we de schuldencrisis op gaan lossen met nog wat meer schulden. U doet uw nick weer geen eer aan, maar misschien aast u gewoon op een baantje in Brussel net als al die andere zwamneuzen.

witwas | 05-03-13 | 19:36

@ (c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:11
Nee, gewoon 2 appartementjes in Vila Madalena. De rest zit helaas in de zaak, en in BUD, anders had ik het wel geweten. Wat een feest!

Glas Koning | 05-03-13 | 19:36

mom, pispauze

FredKlep | 05-03-13 | 19:35

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:32 | + 0 -

Hij gedoogde, maar verder klopt je verhaal.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:34

Pukkepuk | 05-03-13 | 19:31 |
Tegenover iedere graaier staan honderden slachtoffers.

Watapatja | 05-03-13 | 19:33

Hufter | 05-03-13 | 19:31 | + 0 -

Was die dit maar toen hij in de regering zat maar
toen was hij muisstil .

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:32

oppositie helaas tot op het bot verdeeld.. zijn we voorlopig nog niet van het zooitje PvdA/VVD NL slopers af.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:32

@ikdenkwat | 05-03-13 | 19:28
Die partijen die niet de lasten nog verder willen verhogen, maar werkelijk gaan bezuinigen door o.a. te snijden in de overheid en die tegen het sluizen van miljarden naar de bodemloze EU en OSput zijn.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:31

Toch is het voor de geschiedenishobbyist een buitengewoon interessante tijd. Ik denk dat een burger de opmaat naar een revolutie nog nooit vanuit zoveel invalshoeken en van zo dichtbij heeft kunnen bekijken. De leugens, het draaien, de zichtbaar wordende belangen die niet die van de burger blijken te zijn. De Europese zelfbenoemde politieke elite heeft het misschien nog niet eens door maar dat komt wel wanneer ze oog in oog staan met het beriekte en befakkelde gepeupel. Het is ze gegund. Ze hebben voldoende kapot gemaakt om zo'n ontmoeting te rechtvaardigen...

Parel van het Zuiden | 05-03-13 | 19:31

Greet is strijdlustig vanavond!

Hufter | 05-03-13 | 19:31

Achter iedere hardwerkende Nederlander staat en klauw ophoudende allochtoon. Bovenstaande cijfers bewijzen het.

Pukkepuk | 05-03-13 | 19:31

Voor La Vie en haar blonde bakentje.
Hier is de grote visie:
'Don't fight the darkness!
Bring the light & the darkness will disappear!'
Niet bang zijn La Vie, doorgaan met je goede plannen en werken!

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:29

Hoax!

Bakito | 05-03-13 | 19:29

Roumer geeft Geert en klap in zijn gezicht.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:29

De SP streeft naar een ''eerlijke economie''.
Wat een prachtig ideaal. Ik meen me te herinneren dat Dora the Explorer daar laatst ook over sprak.

Desmoulins | 05-03-13 | 19:28

Goed zo Greet. Ook de SP wil belastingen verhogen. En geen cent bezuinigen op OS natuurlijk.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:28

Zoals Balkenende al zei, eerst het zuur, en daarna het zoutzuur.

fender05 | 05-03-13 | 19:28

@Supermatthijs | 05-03-13 | 19:21
La Vie ken ik al een tijdje. Die staat net als Pius met de poten in de modder. Zulke mensen neem ik serieus, gewoon omdat het kan.

Bakito | 05-03-13 | 19:28

LOL. Greet is op dreef.
Tegen Roemer: 'Weet u wat nog rampzaliger is voor de economie: De plannen van de SP.'
La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:26 | + 0 -
Wie heeft er dan wel een goed plan?

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:28

Mijn reactie uit de vorige post past hier wellicht nog beter:

Zo maar even wat oneliners en andere grove misvattingen van 'Den Haag' met betrekking tot Europa:

Jan Kees de Jager over terugbetaling van de lening aan Griekenland (NOS journaal, 2011):
"Met rente!"
(Daar ging Jantje Kees "absoluut vanuit". Hij was een van de weinige in Nederland)

Gerrit Zalm over de toetreding van Griekenland (VN, 2000):
"De prestaties van Griekenland zijn buitengewoon indrukwekkend."
(wellicht bedoelde hij zwartwerken en creatief boekhouden)

Gerrit Zalm, nu over de instroom van Polen in Nederland (NRC,2004):
"Als het CPB de plank volledig misslaat, hoeven we achteraf niet te zeggen: 'We hadden gerekend op 20.000 en het zijn er 100.000 geworden'. Dat scenario kan zich niet voordoen."
(inderdaad, 200.000+ inclusief allerlei schunnige verdienmodellen via uitzendbureaus en woningverhuur)

Jan Peter Balkenende over de crisis (RTL Nieuws, 2008):
"Eerste tekenen van herstel bij de aanpak van de internationale kredietcrisis”
(Commentaar overbodig)

De lijst is eindeloos.
Maar in Den Haag houdt men liever vast aan een verloren zaak in plaats van leren en acteren door voortschrijdend inzicht.
De Nederlandse 'Euro' politiek in een notendop

Dwaaas | 05-03-13 | 19:27

@Glas Koning | 05-03-13 | 19:10
Zo goedkoop is brazil niet meer.beter ga je na Suriname, kun je nog Nederlands praten ook.

miko | 05-03-13 | 19:27

Onzin!

Moishe Pipik | 05-03-13 | 19:27

Ja meneer Wilders, geef nou maar eens antwoord.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:27

LOL. Greet is op dreef.
Tegen Roemer: 'Weet u wat nog rampzaliger is voor de economie: De plannen van de SP.'

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:26

Heel leuk Geert maar bleekmiddel is slecht voor het mileu.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:26

Er heeft nog nooit zoveel spaargeld van de Nederlandse burger op de banken gestaan. Iedereen zit erop, nog meer negatieviteit en het stopt. Geld? Wat is dat eigenlijk.

ikdenkwat | 05-03-13 | 19:25

Die @Supermatthijs blijft maar contact met mij zoeken.
Denk dat hij flieft op mij is.

Wat denken jullie?

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:24

Hoewel het te lang geduurd heeft voor er wat paniek was (we bleven maar hameren op het laagste werkloosheidspercentage van Europa) is e rnu een te grote paniek uitgebroeken en willen we te snel de boel fixen. Paniekvoetbal heet dat. Die 4 miljard van die SNS bank hoeft echt niet in 2014 afbetaald te worden. DAt snapt van Rompuy heel goed. Sterker nog, we moet dit jaar wat dieper dan 3.4% in de min duiken, met slimme investeringen waardoor we volgend jaar 4 miljard meer verdienen. Ik stel daarom ook voor om (totdat de EU betere regels heeft) die 3D 60" bij een Nederlandse TV-boer te kopen in plaats van nog meer geld naar de schreeuwlelijke Duitsers te sturen.

Einde van de Domheid | 05-03-13 | 19:23

Het mooie van zo'n debat: je kunt op ieder moment 'Onzin!' roepen en de kans is groot dat je gelijk hebt.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 19:23

@Bakito | 05-03-13 | 19:20
Jij bent dan ook veel beroemder in Down Under.
Ouwe plaatjesdraaiert!

;)

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:22

Gelukkig hebben we de foto's nog .

likmegaties | 05-03-13 | 19:22

Ah, een debatje. Altijd leuk. En dan om kwart voor negen het echte werk.

Moishe Pipik | 05-03-13 | 19:21

Bakito | 05-03-13 | 19:20 | + 0 -

ja selectief winkelen kun je aan Greet en La Vie wel overlaten.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:21

@La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:19
Grappig, bij mij was het drukker dan bij Greet, down under.

Dat belooft wat.

Bakito | 05-03-13 | 19:20

En we pikken het allemaal! Nog wel......

de brave hendrik | 05-03-13 | 19:19

En daarom beginnen we lekker een oorlog tegen Rutte ( chamberlain) die zichzelf volledig de nesten in heeft gewerkt en daar nu iedereen in meetrekt om maar niet zijn onkunde te hoeven erkennen.

Zoals ook zijn voorgangers, waaronder Balkenende die stilletjes in zijn dikke Porsche naar zijn werk rijdt hopende dat niemand zijn onkunde ooit naar voren haalt. En natuurlijk het hele EU conglomeraat van bandieten en oplichters. Rutte we komen je halen de oorlog is aan jou, we zijn niet bang en we halen alles terug wat je hebt afgenomen.

En als je niet snel je biezen pakt kan ik niet instaan voor de rancune die je bij de bevolking hebt opgewekt. Ik zal je fysiek nooit toetakelen maar ik sta niet in voor de vijanden die je hebt gemaakt.

Opzouten graag!

trippert | 05-03-13 | 19:19

Binnenkort gaan de grenzen verder open voor nog meer goedkope arbeidskrachten, volgens de deskundologen voelen bijna alle Nederlanders zich te goed voor dat werk.
twitpic.com/c7iz2l

drs.Nee | 05-03-13 | 19:19

Greet veegt de vloer aan met Buma.
mooi man.

Dat belooft nog wat straks.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:19

Buma is een hypocriet .. voor de buhne beetje oppositie voeren maar straks toch akkoord gaan met alle lastenverzwaringen.. in ruil voor .. ?

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:18

fredflange | 05-03-13 | 19:15 |
Daar kun je ook een beste schuld per Nl-er tegenoverzetten. Drie keer raden hoe dat verdeeld is, 10% spaart, 90% heeft schuld.

Watapatja | 05-03-13 | 19:17

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:14 | + 0 -

Dit is pas gelul voor de bühne.

Supermatthijs | 05-03-13 | 19:16

Ach, ook in tijden als deze zijn er genoeg kansen. Goede zaak dat de kneuzen afvallen, gebeurt in de natuur ook. Socialistisch gejank dit.

Bakito | 05-03-13 | 19:16

Dat gaat lekker, Buma nu al onderuit geschoffeld door Wilders (en terecht).

Wolveshead | 05-03-13 | 19:16

Kom op Greet. Inpakken dat zooitje. Vooral die nicht Buma.

Kamervraag | 05-03-13 | 19:16

Ah, goeie interrupties van Greet.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:15

kom er maar in Geert ' 9 miljard lastenverzwaringen getekend door het CDA (kunduzakkoord) dus wat lul je nou ? .. of zoiets

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:15

Bij het Catshuisakkoord én Kudtduzakkoord wilde het CDA ook alleen maar lastenverzwaringen voor 2013.

Dus gelul voor de bühne van Buma.

La Vie En Rose | 05-03-13 | 19:14

Het blijft een uiterst droevige vertoning dat men louter en alleen over de symptomen blijft spreken.
Iedere ronde van bezuinigingen opnieuw, en de media neemt graag het beeld over dat een nader te bepalen entiteit genaamd de 'crisis' ons alweer jaren in een greep heeft.
Wat een land.

Desmoulins | 05-03-13 | 19:14

In mijn kristallen bol zie ik in een restje koffiedik dat het helemaal goed gaat komen.

Watapatja | 05-03-13 | 19:13

Het alles verslindende monster, dat NL-overheid heet lijdt aan één of andere zucht...

Heisessie | 05-03-13 | 19:13

Zolang de kroning maar doorgaat.

Eurotokkie | 05-03-13 | 19:12

"Matthijs van Nieuwkerk verdient 491.025"
Het blijft onvoorstelbaar dat die ambtenaren (want dat zijn het in feite) dit soort bedragen binnenharken).
En dat is nog zonder alle schnabbels, bonussen en extra`s.
Stel je eens voor wat je allemaal met zo`n salaris kunt doen..

Slipsnifter | 05-03-13 | 19:12

@ Glas Koning | 05-03-13 | 19:10

hotelletje kopen in de buurt van Fortaleza ?

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:11

Sybrand van Haersma Buma doet net of ze kritisch is.. hoe CDA' ers werkelijk over U denken verwoord Madeleine van Toorenburg prima.

(c)ZWITSUL | 05-03-13 | 19:10

Maak de borst maar nat. Het word voorlopig alleen nog maar erger. Als ik zie hoe veel collega's er naar de kloten gaan. Dan beloofd dat niet veel goeds....
.
Geld verzamelen en lekker in Brailie iets leuks kopen.

Glas Koning | 05-03-13 | 19:10

En de beurzen gaan goed, dat is dan ook een afsiegeling van de wereld van de graaiers. De crisis is voorbehouden aan de pauperwereld.

Watapatja | 05-03-13 | 19:09

Kortom, Rutte is duidelijk op de goede weg. Zucht.

Lobo | 05-03-13 | 19:09

Maar 1 ding blijft gelukkig hetzelfde: de overheid pakt ook dit jaar weer een groter deel van het BNP dan het vorige.

Godsammekraken | 05-03-13 | 19:08

Eens kijken hoe die voorzitter het nu weer gaat verkloten. Wat is zij slecht zeg.

pascallo | 05-03-13 | 19:07

Gelukkig zijn er nog mensen die een optrekje kunnen kopen in Greikenland... en zooo heurt het ook.

meneer Q | 05-03-13 | 19:06

Nou, kom maar weer op met al dat cijfergegoochel, lichten aan het einde van de tunnel en op niets gebaseerde verwachte groei...

Wolveshead | 05-03-13 | 19:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken