
Als je het rentepercentage over de annuïteiten van je WOZ-waarde aftrekt en de erfpacht buiten beschouwing laat in het berekenen van je subsidierechten op zonnepanelen en vloerisolatie, kun je via een beroep op de Wet huurtoeslag aanspraak maken op een procentuele compensatie voor de stijging van je woonlasten. Die compensatie wordt bepaald door inkomen, belastingheffing, bijtelling op je auto en eventuele openstaande gemeentelijke heffingen. Als al die cijfers in combinatie met elkaar in balans zijn alsook een priemgetal vormen dat niet deelbaar is door π, maak je aanspraak op een Blokhypotheek uit het Woonakkoord. Aldus cijfermagiër Stef Blok, via zijn woordvoerder. Niet veel later moest hij erkennen dat zijn beoogde katalysator voor de woningmarkt eigenlijk een onbegrijpelijk financieel
wanproduct is (
extra duiding). Blok negeerde in zijn Woonakkoord bovendien een rapport waarvan de conclusies haaks staan op zijn beleid voor de huurmarkt, en de PVV ontdekte zelfs dat de Minister van Piramidespellen heeft zitten
witten in de tekst van het rapport. In de conclusies (
PDF) staat dat de vraag naar huurwoningen met bijna tien procent afneemt als de huurprijs stijgt. Iets wat Blok nooit aan de Kamer heeft verteld, terwijl hij er wel van wist. Zegt Paulus Jansen van de notoire krakerspartij SP. Die wil dus graag wat antwoorden van de nepminister die scheefwoont in het ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij bedoelt eigenlijk te vragen of Stef Struikelblok gewoon weer pennenlikker op een bankje ergens achterin de plenaire zaal kan worden, omdat zijn
geloofwaardigheid nog harder afbrokkelt alsdan het financiële fundament onder de huizenmarkt. Live naar binnen gluren in de plenaire zaal om 14u30 op
SLOOPWONING24.
Reaguursels
InloggenQuote: "of Stef Struikelblok gewoon weer pennenlikker op een bankje ergens achterin de plenaire zaal kan worden"
Kan dat dan ook ff a.s.a.p. geregeld worden !
Griezel van een vent met die irritante Gooische 'R'.
ff rookpauze.. tot 22.40
Wie is dat in het gifje en waar is dit een fragment uit?
Die diversiteit is hetzelfde als bij de AH: verschillende merknamen die allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Ergo: stem nooit maar dan ook nooit meer op deze partijen.
ecologiste | 28-02-13 | 17:39 | + 4
Je mag namelijk ook je ziektenkosten verzekering KIEZEN:
FBTO Achmea, CZ Achmea, ONVZ Achmea, Goudse Achmea, FBTO Achmea, Centraal beheer Achmea, keus en concurrentie zat ....
NL heeft procentueel het minste aantal huiseigenaren in de EU, de grootste hypotheekschuld en de hoogste hypotheekrente.
Leuk hè?
Hoe komt dat?
Omdat wij worden gedomineerd door een steeds verder uitdeinende horde van regenten die voornamelijk behoren tot de volgende politieke partijen:
1. CDA, 2 PvdA, 3 VVD, 4 D66.
Die diversiteit is hetzelfde als bij de AH: verschillende merknamen die allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Ergo: stem nooit maar dan ook nooit meer op deze partijen.
@denoorman | 28-02-13 | 16:46
En hoofdelijk dan he!
poltiek beraad?? What the F%#%#% Gaan we weer stemmen??
Zeg waarom houden we niet gewoon helemaal op met hypotheken. Gewoon helemaal stoppen, niks geen koop op geheel of gedeeltelijke afbetaling. Gewoon handje-contantje huisje kopen. Heb je ook geen HRA nodig, geen afsluitprovisie, geen aankoopkeuring, geen veilingsrisico of beleningsrisico. Weet iedereen heel precies waar hij aan toe is: of je kan een huis betalen of je slaapt onder de brug. Ik weet zeker dat gedoogpartner d66 hier natte dromen van krijgt.
Hahaha die Monachs en Visser gaan nu echt voor gaas over hun kennis over het rapport.
Tja, die Blok. Als je de man al ziet, inclusief die enorm snuggere blik, quasi een ree dat in twee koplampen staart, heb je al gegeten en gedronken.
Bij een brakke, kapotgereguleerde woningmarkt hoort blijkbaar een brakke pennenlikker als minister.
Wát een figuur, manmanman. De kamerdienaar van Rutte. Laat die man toch uitjes voor VVD-afdelingen organiseren of zoiets!
deze Blok gaat de woningmarkt echt niet redden..
Ik ben verliefd op die SP-er. Correct, to the point en goed verwoord. En hij blijft erg scherp.
Nu komt er een kut verhaal tussen sponsoring en subsidies. Triest.
gaat echt nergens meer over....
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 16:11
Volgens Verhoeven kun je er dan toch de hand op leggen, zelfs als je er geen weet van hebt en geen onderdeel uitmaakt van de "kanalen" die dat wel hebben. Als er dan in een debat specifiek naar gevraagd wordt hoef je er nog steeds geen gewag van te maken want de opdracht kwam niet van het ministerie, die laatste heeft er slechts aan meebetaald om het vervolgens in de kast te leggen omdat de conclusie niet zo lekker uitkwam.
Zo werkt dat dus bij die rapporten.
Die verdwijnen in een la als ze het er niet over eens kunnen worden.
Zo zet Fritsma die SGP'ert toch aardig voor het blok (pun intended).
Nee Bischop, de principiele vraag is of de minister, toen hem specifiek gevraagd werd naar het bestaan van een onafhankelijk rapport, ontkennend antwoordde terwijl hij op de hoogte was (of had moeten zijn) van het bestaan hiervan en dus de kamer niet volledig heeft geinformeerd.
witwas | 28-02-13 | 14:43 | + 0
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, maar een uiteindelijke vrije markt zal altijd voor een eerlijke prijs zorgen, gemeente zouden niet langer op grondspeculeren (is immers overheidsinterventie) en de huizenprijzen zullen niet langer vol lucht zitten, er wordt geen belasting betaald over de woning etc. etc.
De extra lening in het woonakkoord is door een lobbyist van vermoedelijk de rabobank op papier gezet. Stef Struikelblok (goed gevonden Van Rossum) heeft dit broddelwerk één op één overgenomen in het akkoord als een soort laatste stuiptrekking van een doodgaande bank en zijn haagse marionet.
Ben nu wel benieuwd of de SGP ook op de hoogte was van het rapport en of ze het wel of niet relevant vinden. Tenslotte hebben zij steun verleend aan het Woonakkoord-gedrocht.
"Zo'n tweede lening is een hele specifieke afspraak tussen de bank en de huizenbezitter. De lening mag bijvoorbeeld langer lopen dan de hypotheek. Ook hoeft de rente over het geleende bedrag niet hetzelfde te zijn als de hypotheekrente."
Joh!
@lady blabla | 28-02-13 | 15:53 | + 0 -
Getrouwd dus, jammer. Of is Visser een gangbare in Zagreb?
-weggejorist-
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 15:52
Zelfs die dame van GL doet het niet slecht.
Die Jansen van de SP is goed bezig, laat zich niet zomaar met een kluitje in het riet sturen.
Aanvullend, leuk grietje inderdaad wel. Jammer dat ze zo uit haar nek lult om haar minister te redden.
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 15:44
Visser van de VVD.
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 15:43
Bijzondere draai van deze PVDA'er inderdaad. Eerst aangeven dat hij het al kende en zelfs besproken heeft bij diverse gelegenheden, daarbij nog enigszins begrip opbrengend dat alle anderen het rapport mogelijk gemist hebben, om vervolgens er toch weer net iets anders van te maken.
Hoe kan zij nu een intern onderzoek lezen dat pas vrijdag publiekelijk is gemaakt?
Leuk grietje, wie is dit?
@miko | 28-02-13 | 15:42 | + 0 -
Wat maakt het nou uit of je via je hypotheekrente 200 euro terug krijgt of je IB met 200 verlaagd wordt?
En wat is er mis met verhuurders? Of bedoel je met huisjesmelkers de woningcoorporaties.
@Wolveshead | 28-02-13 | 15:41 | + 0 -
Nee... het is anders het rapport was dus niet publiekelijk bekend. Hij nuanceerde zijn uitspraken dat hij dit in de wandelgangen van wetenschappelijke congressen heeft besproken. Noem ik geen publiek maken van een rapport. Want dit herziende rapport is pas voor het eerst publiekelijk gemaakt afgelopen vrijdag.
Deze man liegt dat hij barst. Zo ken ik PvdA-ers weer.
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:07
ib verlagen en wonen word dan duurder. Dan gaan meer mensen huren en groeien de huisjes melkers.
ik denk dat we in deze socialisten staat bezit weer eens moeten waarderen. bezit onbelast laten. Daar heb je immers al genoeg over betaald.
Monasch wil nu al niet eens meer aangeven wanneer hij dan wel kennis heeft genomen van het rapport maar slaat zich wel op de borst dat hij (blijkbaar als enige) volledig op de hoogte was van het bestaan ervan. Hiermee implicerend dat de rest van de kamerleden hun werk niet goed hebben gedaan en Blok valselijk lijken te beschuldigen.
Hey... wordt die PvdA-er nu op een leugen betrapt?
Haha wat een zakkenwasser, heeft gewoon helemaal niet dat rapport gelezen, hij bluft gewoon.
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 15:39
indeed!
@Itzamná | 28-02-13 | 15:31
Klopt.
IS nog geen reden om met idiote regelgeving te komen.
Men had zich kunnen beperken met de verplichting alleen producten met een garantie uitkering te mogen adviseren met daarbij een maximum vergoeding voor de adviseur.
Simpel als dat, maar simpel bestaat niet voor de hooggeleerden die zich over de materie hebben gebogen.
@lady blabla | 28-02-13 | 15:37 | + 0 -
En dan zoiets presenteren. Bankiers kunnen dus toch niets.
Loopbaan
Stef Blok begint zijn loopbaan als stagiair bij de Société Générale in Parijs (1987-1988) en als management trainee bij ABN-Amro (1988-1989). Tot zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer in 1998 bekleedt hij verschillende functies bij ABN-Amro:
Hij is van 1989 tot 1991 directeur van het kantoor ABN-Amro in Nieuwkoop. In 1992 wordt hij senior beleidsmedewerker kredieten bij ABN-Amro en vervolgens kredietanalist-secretaris bij het Concern Krediet College. Van 1996 tot 1998 is hij vice-president Corporate Banking van ABN-Amro.
Rente aftrek wegjorrissen, aflossing aftrekbaar maken.Fok de banken.
Blok is ook minister van ambtenarenreductie. Dat wordt dus ook niets.
Uw Verzekeringsadvis | 28-02-13 | 15:22 | + 0
Klopt ja, moet jij raden wat de banken het liefst verkochten (of de tussenpersonen, die betaald werden naar gelang het produkt dat ze verkochten, waarbij zij het meeste verdienden aan beleggingsprodukten met aandelen).
Dat alleen al heeft erg veel mensen aan de rand van de afgrond gebracht. De meeste mensen weten niks van vormen van aflossing en weten nauwelijks het verschil tussen een aandeel en een obligatie en werden verneukt waar ze bijstonden. Het enige waar zij op letten was de maandlast - die is inderdaad het laagst met een aflossingsvrije hypotheek. De schuld blijft echter als een molensteen om je nek hangen.
Zoals het oude verhaal al is, schulden zijn monolitisch, bezittingen volatiel.
Is het je wel eens opgevallen dat veel mensen denken dat ze armer worden als ze hun schuld aflossen? Enfin. Blok naar de Hofvijver, zo kun je het samenvatten.
@Itzamná | 28-02-13 | 15:16
Neu, er waren obligatieproducten met een garantiekapitaal op einddatum, niks van doen met geleend geld.
Verpanden aan de hypo en klaar is kees.
Maar goed.
en het gaat weer lekker over de inhoud Verhoeven
Uw Verzekeringsadvis | 28-02-13 | 15:08 | + 0
In de praktijk bestond zo'n beleggingsproduct uit een aandelenmix of uit aandelen in eigen fondsen van debank (SNS-wereldaandelen of SNS-obligatiefonds; elke bank heeft eigen fondsen).
Het domme aan dit alles is een woning primair bedoeld is om te wonen, uiteraard, maar dat het tegelijkertijd een belegging is met geleend geld. Elke aap weet dat je niet moet beleggen met geleend geld.
Als je daar dan ook nog een beleggingsproduct aan koppelt ben je dubbeldom bezig.
Als een bank iets aanbiedt (aflossingsvrije hypotheek, af te lossen met beleggingen, waardoor die hypotheek niet meer echt aflossingsvrij is) kun je ervan uitgaan dat dit gebeurt omdat men er zelf beter van wordt. Bank loopt geen enkel risico, maar verdient wel op de beleggingen. Alle risico ligt bij de lener.
Vrij ziek ja.
Fleur Agema15:10
EU-bemoeienis bereikt tabaksbeleid. EU krijgt mogelijkheid sigaretten te verbieden. Of je nou pro of tegen roken bent, dit is knettergek
@Itzamná | 28-02-13 | 14:57
Vergat nog wat.
NL beleggers zoals penioen en verzekeringsjongens hebben minder centjes en moeten zich aan allerlei EU regels houden qua beleggingen.
Gevolg is dat men minder in aandelen van NL -bedrijven kan en wil steken, gevolg aandelen prijzen op NL beurs dalen, 3 x raaien wie dit zien en wel kopen oftewel een uitverkoop van NL bedrijven aan het buitenland is momenteel gaande.
Met dank aan alle regelgeving.
Zelfs de EU politici hebben dit door en hebben de eisen Bazel 3 naar beneden bijgesteld.
@Uw Verzekeringsadvis | 28-02-13 | 15:02 | + 0 -
Dat is gemiddeld 161616,1616161616 per FTE.
Ja bizar al die toezichthouders en al dat gefaal waar we steeds mee geconfronteerd worden.
Graaf van Egmont | 28-02-13 | 15:01
Dank u mijn waarde graaf.
@Itzamná | 28-02-13 | 14:57
Ach tuurlijk, hoewel.
100 % aflossingsvrij en een beleggingsproduct met een gegarandeerde uitkering er aan plakken.
Daar hoor je nooit wat over maar die producten bestonden ook, niks mis mee, heeft het geld bij de verzekeraar tijd om te groeien en de renteaftrek is het bijkomende voordeel, vloeken in de kerk maar goed.
Met de beleggingscenten hou je ook weer wat fondsen en verz. maatschappijen in de lucht.
Optieften met Blok!
@ecologiste | 28-02-13 | 14:58
Hulde ende applaus!
pff ik ga wel weer kraken.
Uiteraard zijn de koorballen al hun leven lang eigenaar van minimaal 1 woning en derhalve is hun woonconsumptie bijzonder laag. In gewone woorden: zij wonen in kasten van villa's voor een prikkie en ze lachen zich allemaal kapotstuk om die grote middengroep die ze nu bij de ballen hebben via hun familieleden bij de banken en juridische adbviesbureaus. Want je weet toch als je gaat studeren dan rechten en/of economie.
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:46
AFM : 495 FTE kosten 80 mio.
Overigens zijn er 350 ik herhaal 350 toezichthouders actief in ons landje van NMA tot College Bescherming Persoonsgegevens tot etc. etc.
Wanneer je de huizenmarkt en de bouw uit het slop wilt trekken lijkt het mij productiever om de aftrekbaarheid van betaalde hypotheekrente te vergroten en ook langer toe te staan dan voor 30 jaar.
Iedere ingreep ter verkleining van het fiscale voordeel zonder een overeenkomstige verlaging van de collectieve lastendruk gaat besteedbaar inkomen aanpassen en dus consumptie en dito bereidheid drukken.
Het zou het beste zijn wanneer de regering zou besluiten om niks te besluiten en met zijn tengels van alles af te blijven. Niet ingrijpen en gewoon de markt zijn werk laten doen.
Of wel ingrijpen en dan de wezenlijke problemen van de nederlandse economie aanpakken: te veel binnenlandse schulden, te veel gedwongen besparingen, te hoge bruto lonen en te hoge belastingdruk. Laat stef daar maar eens op blokken en dan met een oplossing komen.
ecologiste | 28-02-13 | 14:58
Ik had u al lang niet meer gezien. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk. Welkom dus terug wat mij betreft.
De hypotheekschuld in Nederland is veruit de aller allerhoogste per persoon in de wereld, ca. 38000 euro per persoon en dat gerekend over ALLE inwoners. Verder is NL het land met de meeste huurders in Europa waarmmee meteen duidelijk wordt dat de schuld van de Nederlandse huiseigenaren nog eens dubbel zo hoog uitpakt.
Wij zitten op een gigantische 630 miljard hypotheekschuld. De totale schuld is alleen hoger in grote landen waar veel meer mensen wonen en dus de schuld p.p. stukken lager ligt: USA heeft de grootste 8384 miljard, dan UK met 1443, D met 1152, F met 797, E met 680 en dan komen wij met 630 miljard.
www.hypo.org/Content/Default.asp?pageI...
In alle genoemde landen zijn veel minder huurders hetgeen betekent dat de schuld over de hele bevolking is verdeeld. Zo niet in NL.
Tenslotte betalen we in NL ook nog eens veel meer hypotheekrente aan die teringbanken in vergelijking met de ons omringende landen.
ik zeg het al jáaaaaren: onze elite is een bende schuimende varkens die volledige minachting hebben voor gewone hardwerkende burgers. Dat komt omdat de NL elite zichzelf enorm goed vindt en de burgers hier sukkels zijn. Je moet gewoon even kijken hoe het studentencorps zijn ware aard laat zien op een doordeweekse dag in het dispuut. Het zijn niet bepaald edele mensen. Blok is net zo'n schuimbeest ook al lijkt het een aardige gewone man te zijn. Vergis je niet: het is allemaal tuigh van de richel of ze nu Samsom heten Jongerius, Prutte, bakellende, kok, Zalm, van Keulen, Rijkman Groenink etc etc. en wat kunnen wij daar dan voor revolutionairen tegenoverstellen/ Fuzzy Bear! Hahaha. de enige voor wie ze nog een beetje respect hebben is Geert en daar houdt het mee op. Bijna hadden ze hem al vastgezet maar onze Bram wist dat te voorkomen en zie wat ze met Bram hebben gedaan stelletje schooiers. Nee jongens ze hebben ons bij de ballen want het zijn ook een stelletje ballen, koorballen.
Uw Verzekeringsadvis | 28-02-13 | 14:35 | + 0
Je vraagt denk ik naar de bekende weg. Op zichzelf is een annuïtaire hypotheeklening niet eens zo slecht. Ik het begin veel rente aftrek, later minder. 't Idee is dat je inkomen stijgt en je na 30 jaar geen restschuld meer hebt.
Aflossingsvrije hypotheken leiden tot een lagere maandlast. Tenzij er een stevige inflatie komt, zit je aan het eind met een grote restschuld waarvan de rente niet meer aftrekbaar is. Een ongewisse wissel op de toekomst dus.
Hoorde vanmorgen dat de overheid gewoon nog teveel uitgeeft en dus moet bezuinigen. De burgers van ons land geven beslist niet teveel uit, integendeel, ze geven bijna niks meer uit.
Zou de overheid dat wijze besluit van haar burgers niet kunnen volgen en ons verder niet meer lastig vallen met ombuigingen en lastenverzwaringen?
@Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:39
Deze bad kaas. Het is deze bad.
In ieder geval over een jaartje of wat.
@roze_bril | 28-02-13 | 14:45
Flauwekul, banken durven niet af te wijken van de standaard AFM regeltjes, krijgen ze het grootste gelazer mee.
Wat is een passend advies bijvoorbeeld, mogen ze zelf niet verzinnen, elk hypo advies voorleggen aan de AFM dan maar, dacht het niet, geklets voor de buhne van Blok.
Leuke pica, eh waar gaat het stuk nu over ben t kwijt...
Puaze, Rutte zou zich inzetten voor een extra miljard korting op de afdracht aan Brussel
twitter.com/PieterOmtzigt/status/3068...
Het wordt tijd voor een acute versimpeling van alles wat de overheid doet. Niemand snapt nog iets van de vele regelingen, belastingen, bijdragen, subsidies, bepalingen, boetes etc.
Snap niet dat ze het in den Haag aandurven om de bancaire sector te beschuldigen van ondoorzichtige constructies. Het zou hen sieren om een keer het goede voorbeeld te geven.
Als je dan zonodig het beste jongetje van de klas wil zijn zorg dan dat je uitblinkt in transparantie en begrijpelijkheid.
Die lulmotie van gisteren van Wilders verschilt qua zinloosheid nauwelijks van een debat over die krankzinnige Blok-hypotheek.
In feite was die lulmotie meer to the point. Elke aap kan uitrekenen dat die Blok-hypotheek alleen maar de problemen uitstelt en uiteindelijk een stuk meer kost. Enfin, allemaal allang gedaan.
Schop die lutser toch de Hofvijver in, Jezus!
Zit zo'n dame dit nou heel de tijd live te herhalen?
hahaha theepauze..
@lady blabla | 28-02-13 | 14:45
Ze hebben de hele dag al een theekransje.
Frenck Mahon | 28-02-13 | 14:32 |
Met zoveel niet betalende immigranten en kansloze medelanders zul je bedoelen.
@roze_bril | 28-02-13 | 14:45 | + 0 -
Kunnen ze nog meer toezichthouders inhuren. Volgens mij werken er nu 500.000 ambtenaren daar.
hebben ze om 15 uur ook een theepauze?
@Uw Verzekeringsadvis | 28-02-13 | 14:28 |
AFM let goed op hoor bij de BLOK hypotheek:
www.rtl.nl/components/financien/rtlz/n...
@ Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:43
laat ze is een dag is niet roken op het hele binnenhof.. kijken of ze nog zo vrolijk zijn.
OMFG, wat eet die Elias tijdens de lunch?
@Tointje | 28-02-13 | 14:38
Helaas wel op een prijsniveau waar menig huizenbezitter en uiteindelijk de banken failliet aan gaan. Om over de fors met grond speculerende gemeenten nog maar te zwijgen. Een wat meer geleidelijke terugtocht van de overheid zou wel wenselijk zijn.
Wat een lol.
Huizen zijn gewoon veel te duur. Punt. Aflosingsvrij = subprime hypotheek, en daarom hebben we precies dezelfde bubble als in de VS destijds. Alleen proberen we hem nog net even iets langer in de lucht te houden, waardoor het probleem nog net even iets groter wordt. Enter de blokhypotheek. Geld lenen om je lening te betalen. Zei er iemand dat de huizen te duur zijn?
Tering, volgenz mij doen ze een hele jaarplanning..
geil brilletje
@hysteria | 28-02-13 | 14:31
Hier de blokkentoren van Blok.
www.youtube.com/watch?feature=player_...
Ze hebben het steeds over de bad, maar het is toch het bad?
Wilders krijgt na het 'motie' gebeuren van gisteren natuurlijk geen poot aan de grond.. de heren kamerleden boycotten liever de PVV dan dat ze de minister aanspreken op CPB cijfers.
@Jackanders | 28-02-13 | 14:23
Klopt. Kijk naar de beschamende vertoning die nu plaatsvindt.
Het voorprogramma is al hilarisch.
De woningmarkt de vrije markt op. Elke vorm van belasting en subsidie verwijderen, oftewel overheidsinterventie verwijderen en binnen no-time functioneert de markt zoals hij zou moeten.
HRA en huursubsidie gefaseerd afschaffen.
Gelijk maar alle subsidies.
Als er één organisatie is waaraan je niks kunt overlaten is het wel de overheid. Te bezopen dat die zoveel macht heeft (met Brussel). Je eigen wel en wee overlaten aan mensen met net zoveel ambitie als een zieke amoebe (de gemiddelde ambtenaar) - hoe gek kun je zijn?
Burgers kunnen zich prima redden zonder die pamperzucht van een bespottelijke regering als die van ons.
Noodhulp voor degenen die echt niet kunnen, de rest is een directe aantasting van mijn autonomie, uitgevoerd door dieven aka Belastingdienst etc.
Dat ze maar opsodemieteren.
van Staaij verlaat de 2e kamer ook. hij word de nieuwe paus.
Kan er eigenlijk een 'debat-o-meter' toegevoegd worden hier?
Zou wel leuk zijn, live meekijken met wat al dat gelul dat tot niets leidt, kost.
Als je hoort wat het niveau is van het huidige debat over het debat van volgende week dat nu gevoerd wordt, dan begrijp je direct hoe we in deze situatie terecht zijn gekomen. 20 minuten gelul over wat wel en niet besproken wordt gaat worden in wel of niet 1 debat met wel of niet een brief van het kabinet. Kolere wat een geneuzel...
Wanneer komt er een einde aan het debat over het debat?
Haha ik mag die van Staaij wel.
CDA'er Omtzigt is een grote zeikerd ..
Hoeveel krijgen ze ook alweer betaald?
Ik vind dat de 2de kamerleden per woord een negatieve financiele sanctie moeten krijgen.
Gix | 28-02-13 | 14:32 | + 0 -
Natuurlijk blijft ABNAMRO bankier Blok zitten hij is naar voren geschoven door het bankiers syndicaat om de nieuwe woekerhypotheekvormen 'democratisch' te introduceren in de Nederlandse schuldenmarkt.
@lady blabla | 28-02-13 | 14:21
Gezien het gepruts van nu schat ik zo rond half april.
Dit is wel een beetje vervelend voor de voorzitter, als dit zo doorgaat houdt ze geen tijd over om een beetje met Pechtold te twitteren.
Ik wacht gewoon op een staatsgreep vanwege de commandant der strijdkrachten, waarin deze zijn leopards terug eist alsmede de marine zijn vliegtuigen terug. Hoe kom je van dat geteisem af boven de noordzee zonder vliegtuigen?
@Itzamná | 28-02-13 | 14:32
30 jaar lang kromliggen zoiets ?
gewoon debatteren... pfffffffffffffffffffff stelletje zeikerds, daarom gaan we naar de kloten, wie mag er als eerste volgende week het woord voeren.
De hogepriester der Papieren Tijger in actie.
ik wed 100 tegen 1 dat die Blok gewoon blijft zitten waar ie zit...
Bakito | 28-02-13 | 14:06 | + -10
Hee pik, weet je wel wat een annuïteit is?
@Kaas de Vies | 28-02-13
Erg leerzaam idd...
lady blabla | 28-02-13 | 14:29
Ik zit te kijken en snap er geen zak van. Hier worden rookgordijnen gelegd, vrees ik.
Moar Lies Please!
Alleen het afschaffen van de HRA kan de huizenmarkt weer gezond maken, verder zal het kabinet de zorg aan moeten gaan passen want die kosten rijzen de pan uit met zoveel ouderen.
Ik zit maar te wachten tot die blokketoren omvalt
Voor starters introduceert Blok de woekerhypotheek.
@lady blabla | 28-02-13 | 14:29 | + 0 -
Ja. Spannend he?
Ik weet niet of jullie zitten te kijken maar debateren ze nu over een debat wat ze volgende week willen voeren?
@de Bree | 28-02-13 | 14:24
Deze blokkendoos heeft mooiere kleurtjes en is bovendien heel leerzaam voor een aantal reaguurders:
encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=t...
@prillewipperdewap | 28-02-13 | 14:18
Klopt, politici kan je er bij hebben in goede tijden kunnen ze lekker hobby- en met hun flauwekul stokpaardjes.
Als het serieus gaat worden vinden ze ook dat ze zich er tegen aan moeten bemoeien en dan draait alles per definitie in de soep.
Overigens is het verbazingwekkend hoe de AFM uit de wind word gehouden dat zijn de aanstichters van de ellende, zij verzinnen de regels waar de onbenullen in 070 hun poot onder zetten en waar de banken zich achter kunnen verschuilen.
Roep al tijden dat de AFM de NL economie om zeep heeft geholpen door extreem te reageren op achterhaalde situaties, maar goed die 500 jongens en meisjes kosten dan ook 80 mio per jaar moet je ook wat aan ellende kunnen veroorzaken.
Wat zei Einstein ook alweer... If you can't explain it simply, you don't understand it well enough I rest my case.
Onvoorstelbaar wat die Blok teweeg brengt, je zou denken dat ze de man ergens uit de grotten van België hebben gehaald, een Nederlandse van Rompuy!
En inderdaad een motie van wantrouwen en een brevet van onvermogen krijgt hij.
@necrosis | 28-02-13 | 14:22
Bekijk het positief. Ik zie een mooie blokkendoos.
Dat krijg je er van als je voorstellen van banken klakkeloos gaat doorgeven in wetgeving, terwijl je er geen reet van begrijpt. De banken weten het altijd zo te maken dat ze er alleen zelf beter van worden, maar de "klant" dubbel betaald. Dat wetende moet je elk voorstel uit die wereld 180 graden draaien en doorvoeren.
En het hele huurgedoe slaat ook nergens op. Als je 33.001 verdiend, heb je geen recht op een huurwoning van de woningstichting maar krijg je ook geen hypotheek. Ben je dus aangewezen op de vrije markt, waar woning te duur zijn voor je en die je sowieso niet krijgt omdat je te weinig verdient...
Fijn hoor, Europese regelgeving gebaseerd op de woningmarkt in Frankrijk/Duitsland.
Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:15 | + -1 -
Er is voor jou nog hoop Kaas, had het er net met Pius nog over aan de phone.
De rest van de reaguurders is hopeloze zaak: te verbitterd en gefrustreerd. Een spuitje geven zou humaan zijn, maar daar ga ik niet over.
@La Vie En Rose | 28-02-13 | 14:12
Was het maar alleen de VVD, dan was het nog een beetje overzichtelijk geweest.
@de Bree | 28-02-13 | 14:10
Ook in grotere versie zit ik nog steeds tegen een stapel blokken aan te kijken....
Laten we vooral niet vergeten dat dit fantastische Woonakkoord tot stand is gekomen met hulp van een aantal oppositiepartijen. Even kijken of die nu wel wakker zijn geschrokken en wellicht ook niet zo blij zijn dat Blok kennelijk niet alle info met hen heeft gedeeld.
V.w.b. zijn Blok-hypotheek, tijdens het debat (dat overigens net als gistreavond zonder kennis van alle cijfers moest worden gevoerd) over het Woonakkoord is al aangegeven door 50+ en PVV dat die hypotheek deze uitwerking zou hebben. Dat werd toen nog door Blok tegengesproken.
Wanneer zijn er nieuwe verkiezingen?
*motie van wantrouwen indient tegen Blok*
Wat zijn ze in paniek. Ze kunnen de dalende huizenprijzen niet tegenhouden. Dus bedenken ze wanproducten om de starters, die zogenaamd de woningmarkt weer op gang moeten helpen (wat allang gedebunked is), weer in de val te laten lopen.
stef blok ... over incompetente mongeaule gesproken ...
eerst roepen over Griekenland uit de EU dat ons miljarden gaat kosten (debat met greet) een paar maanden later na wat rekensommen dat het helemaal niet zo is, weer roepen dat daar wel wat inzit ...
Geldt dat voor alle huizen of alleen voor degenen waarbij het aantal muren plus het aantal hoeken gelijk is aan de borstomvang van de dame die het huis heeft verkocht?
Oftewel:
F + V - E = 70D
Als de overheid zich gaat bemoeien met complexe materie gaat het door de bank genomen precies de verkeerde op. Topambtenaren bedenken vaak een plausibele oplossing die dan onder dwang van politiek geneuzel wordt aangepast tot een gedrochtig voorstel wat bijna niet gaat werken.
Snel terug naar de tijd dat de overheid zich gaat bemoeien met de hoofdzaken en de vrije markt maar zijn gang laat gaan, Laissez-faire. Want waar is de liberale spirit van dit land gebleven? of is die stiekem al enige tijd op weg naar Mars...
Een voormalig assistent-bankdirecteur van de plaatselijke Rabobank zulk soort woonmarkt vraagstukken op te laten lossen is echt een brug te ver. Dit is werk voor mensen die echt wat kunnen en er niet alleen op uit zijn de schatkist te spekken, ongeacht de gevolgen.
@Godisvoordedomme | 28-02-13 | 14:17 | + 0 -
De VVD staat in ieder geval niet voor een liberaal gedachtegoed.
Waar is die doeeensnormaal of hoe die eeuwige zwitsal ook heten mag die VVD beleid wist te linken aan de SP en het stemmen daarop.
VVD is een ziekte. Een geestelijk aandoening. 1% is echt gebaat bij die partij de rest NOOIT NEVER NIET en dat is ook NOOIT anders geweest.
Wiegel ook die we kunnen bedanken voor het hierheen halen van "Gast" Arbeiders om uit te buiten en het eigen volk te laten stikken. Die die staatschuld heeft op laten lopen met die van Agt. Maar nieuwe Media maakt tegenwoordig korte metten met rechtse leugens. Gras is groen! En NIET VVD blauw met oranje. stop met leugens VVD.
Waarom worden huizen niet gewoon verkocht voor de prijs van het bouwmateriaal en de arbeid. Heeft iedereen een huis en ben je van al get gezeik af.
@Bakito | 28-02-13 | 14:14 | + 0 -
Ik dacht dat ik vrij buiten de doos aan het denken was, zeker als ik al mijn medicijnen in 1 keer inneem.
Als je de collectieve lasten deelt door het nationaal inkomen, dan krijg je de volgende percentages volgens het CPB:
.
2011: 38.1%
.
2012: 38.8%
.
2013: 39.9%
.
Dat betekent dat Mark Rutte binnen 3 jaar 1,8% meer van eenieders inkomen afsnoept.
Voor 2014 laat het CPB ook een groei zien van de collectieve lastendruk, maar dan veel kleiner. Dit komt voornamelijk, doordat de economische groei structureel overschat wordt door het CPB en het CPB de kosten van het redden van de Euro weigert mee te nemen als voorspelbare kosten.
Kaas de Vies | 28-02-13 | 14:08 | + 0 -
Alles is mogelijk Kaas, zodra je dat zelfopgelegde vicieuze cirkeltje van geld verdienen en consumptie verlaat.
Je hebt het niet door hè, net zoals Jehova's en salafisten blind zijn voor hun patroonverslaving.
Free your mind, gast, wat houdt je tegen?
de aflossingsvrije hypotheek is ook alleen maar verdwenen omdat dit de (grote) banken goed uitkomt. blok wil dat we meer gaan aflossen, maar ook dat we meer schulden gaan maken. niemand die het meer begrijpt!
@The Anarchist | 28-02-13 | 14:11 | + 0 -
En IB verlagen, niet vergeten!
Manmanman. Wat een incompetent zooitje is de VVD toch geworden. Bijkans nog erger dan die lutsers van de PvdA.
En dat kan bijna niet.
Waar moet ik op klikken zodat het filmpje verder gaat?
Het is dat de dame in de pica het nog ff uitlegt.
Toen snapte ik het ineens.
@Fatwabuster | 28-02-13 | 14:10
edit: faalhaal = faalhaas
De Roverheid moet gewoon huursubsidie en hypotheekrente-aftrek afschaffen
Tip: als je de pica groter wilt zien, moet je hem met rechtermuisknop openen in een nieuw tabblad. Geen dank.
Het misbaksel dat de Nederlandse woningmarkt heet en het bastaardkind is van enerzijds soosjaale woningbouw en anderzijds hypotheekrenteaftrek voor mensen die *wel* voor hun woongenot werken komt nu in al zijn lelijkheid tevoorschijn.
Government corrupts everything it touches.
Kwestie van tijd dat deze faalhaal wordt vervangen.... mijn god, wat een aanfluiting die man.... die stem alleen al is voldoende om je over je irritatiegrens te duwen en dat is op zich ook ongeveer de enige prestatie van Blokhoofd!
Dit is dus eigenlijk het kabinet van de verduistering.
@Bakito | 28-02-13 | 14:06 | + 0 -
Ik wist niet dat je op een kraakpand ook een hypotheek kon afsluiten.
Ze hebben het zo complex gemaakt zodat ze zelf niet meer weten waar ze mee bezig zijn.
Versimpel het. Alle fiscale regelingen betreft wonen doorstrepen in IB verlagen.
Ben ik nou echt zo slim, of ben ik juist gek. Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen.
Een VVD'er die liegt..?
Inconceivable!
He, een blokkendoos in het plaatje!
Annuïteiten zijn het kankergezwel binnen de hypotheekscene. #feit
REAGEER OOK