Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HomeVideo. Vrouw & veestapel uit huis gezet

De Haagsche pers concentreert zich op de fittie tussen minister van Politieke Bouwfraude Stef Blok en de krakers van SP & PVV over het wel/niet/wel achterhouden van een rapport dat wel/niet/wel cruciaal is voor de gevolgen van het Woonakkoord op de huurmarkt. Ja leuk. Maar hoe ziet de verzakte woningmarkt er uit als je hem bekijkt vanaf de keukentafel van een alleenstaande moeder, die onder opgestapelde rekeningen bedolven is tot ze 1 van de duizenden slachtoffers van huisuitzetting is geworden? Bovenstaande trage edoch indringende minidocumentaire voert ons naar Amersfoort, alwaar Yvonne met een vreemde berusting in heur holle, diepliggende ogen door een wanordelijke woonkamer drentelt, wachtend op wildvreemden die beschaafd zakelijk de tweedehands-waarde van wat er aan Wehkamp & IKEA in de woning staat wegen. Om die onder het toeziend oog van een veestapel die voor honderden euro's aan voer per maand wegvreet op te slaan in een zeecontainer die in het zicht van de hele wijk op straat is opgesteld. Plots dringt de prangende overpeinzing zich op: 'Waar is papa eigenlijk?' [Bovenstaand is deel 4. Deel 1, 2, 3 & 5 staan op YouTube]

Reaguursels

Inloggen

@The Russian | 27-02-13 | 16:19
Ik heb hier bij herhaling ook zo'n vetlel aan de deur gehad.
Ook één die er zichtbaar van genoot om te komen dreigen met beslaglegging...
Heb m een keer gevraagd of ie nou stond klaar te komen.....
Vervolgens de besvchikking van de bewindvoerder onder zn neus gedraaid... ZOEF , weg was tie
Met Hoantje komt t wel weer goed , duurt alleen ff
Maar ik heb dan ook op tijd mijn zaken geregeld....

lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:57

@Stir Glenfarclas II | 27-02-13 | 16:24
Hoantje kwam ook in de problemen door de crisis (werkeloos en zo) maar ik heb me bijtijds gemeld voor hulp.....
Er is wel degelijk een vangnet maar je moet er wel achteraan!
De huur doet hier ook een dikke 600 euri voor een hoek kippenhok.....

lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:45

@lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:41
*r-etje naar boven gooit*

lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:42

@lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:39
Hebben ze trouwen ook nog 3 kutkatten die bij mij de vijver leeghengelen....
Ik ga écht rigoeuze oplossingen zoeken...
Wat moet je met dat vee als je bijna nooit thuis bent?
Juist! De buren jennen......

lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:41

@Donum Dei | 27-02-13 | 15:21
Hiernaast hebben zo'n hysterische kut sjiwawa...
Hebben ze ook nog een groter exemplaar hond aangeschaft als pup die minstens de halve dag alleen zit (baasje werken he)
Die stinkmexicaan heeft nu die grote geleerd om de hele dag door te claxoneren....
Je wordt er echt gek van....

lilluke halve hoan | 28-02-13 | 17:39

Kloten, Amerikaanse stijl huis uitzetting, maar dan niet het vrije wapenbezit van Amerika. Kon je tot de laatste tand je keet nog wat verdedigen vanuit het slaapkamerraam tot de ammo op is.

No Mames | 28-02-13 | 12:09

Kan iemand mij uitleggen, 100.000 bouwvakkers thuis op uitkering, gemeentes met hectares onverkoopbare bouwgrond braakliggend.
Waarom niet voor dit soort krepeergevallen een met minimale kosten gebouwde overleef ruimte bouwen, waar men wachtend op betere tijden een overbrugging heeft tegen minimale vaste lasten, kunnen zelfs de bijstandsuitkeringen omlaag.
Zijn we nu helemaal overgeleverd aan winst en bonus dat we als lamzakken dit gewoon voor onze ogen laten afspelen?

gebrokenvleugel | 28-02-13 | 11:51

-weggejorist-

Virginia Richmond | 28-02-13 | 08:02

Als ze zich nou zwart had geschminkt, dan had ze mogen blijven wonen en waren alle schulden kwijtgescholden. :)

Gambit29 | 28-02-13 | 00:34

O en de bailouts en andere handen boven het hoofd houden- projecten natuurlijk die ten koste gaan van alle burgers.
4 miljard, topic van vandaag. Wat was het? 400nogwatduizend mensen met 35K inkomen van aan te nemen. En wij moeten het even "bezuinigen" c.q. lastenverzwaren dus... Waren het maar bezuinigingen...

Faster Than Light | 28-02-13 | 00:21

Geselen. Met een S dus ;-)

Faster Than Light | 28-02-13 | 00:19

Aan de woorden "sociaal", "medeleven", "andere alternatieven zoeken" en "rechten" is dit land zo langzamerhand aan het kapotgaan.
Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18
.
Nee hoor, dat is pas dom gewauwel. Aan megalomane JSF projecten, Noord Zuidlijnen, Fyra's, OV faalkaarten, Griekenlanden, de EU en de Euro, DAAR is dit land kapot aan het gaan. De zwakkeren in de samenleving hadden we MAKKELIJK kunnen dragen en er zelf allemaal nog een vette boterham bij kunnen vreten ook. Maar ach, de zwakkeren afzeiken ipv de kabinetsleden eens te gezelen is zoveel makkelijker en vooral ook veiliger heh...

Faster Than Light | 28-02-13 | 00:16

Aan de woorden "sociaal", "medeleven", "andere alternatieven zoeken" en "rechten" is dit land zo langzamerhand aan het kapotgaan.
Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18
.
Nee hoor, dat is pas dom gewauwel. Aan megalomane JSF projecten, Noord Zuidlijnen, Fyra's, OV faalkaarten, Griekenlanden, de EU en de Euro, DAAR is dit land kapot aan het gaan. De zwakkeren in de samenleving hadden we MAKKELIJK kunnen dragen en er zelf allemaal nog een vette boterham bij kunnen vreten ook. Maar ach, de zwakkeren afzeiken ipv de kabinetsleden eens te gezelen is zoveel makkelijker en vooral ook veiliger heh...

Faster Than Light | 28-02-13 | 00:16

Wat een commentaar van de camjo..... niet echt objectief. Vind hij het sociaal dat, als mevrouw haar rekeningen niet betaald, de werkende medeburger hier dan maar voor moet opdraaien? Dit is pas asociaal. We betalen al veel te veel aan nietsnutten, psychisch gestoorden door drugsgebruik,roekeloze figuren enzovoorts.
Ik denk dat ze echt iets verkeerd heeft gedaan, anders was dit niet gebeurd.

Henk Filius42917254 | 27-02-13 | 23:24

Ik vraag me opeens af waarom ik nog nooit gehoord heb van de deurwaarder die langsgaat bij Farida and Bilal in het migrantenghetto.

Tricephalus | 27-02-13 | 22:09

www.facebook.com/yvonne.smit.9041?ref... een stemmetje diep in me zegt er klopt iets niet.
Ik denk dat die woning er al was, mevrouw was ook zo rustig tijdens die uitzetting. Een stem diep in mij zegt dat dit een opzetje was, het erop aan te laten komen, terwijl alles al geregeld was.
Just om een statement te maken.

LostSandWich | 27-02-13 | 20:56

Allemaal zielig hoor maar dat de beschaafde ontruimerts zich zouden moeten schamen geeft het SP gehalte van deze niets-van-het-leven- begrijpende filmert aan.

che guefahrrad | 27-02-13 | 20:43

Het is hier: óf iemand op straat zetten óf iemand het mes op de keel te zetten om het woongenot van een ander te betalen... Iemand een alternatief?

synchronicity | 27-02-13 | 20:16

@Wetsdoemaar | 27-02-13 | 15:23
Normale appartementen zijn geen 300k daar bouw je een vrijstaand huis voor met een lap grond.
Appartementen waren in de jaren 80 nog geen 80.000 gulden.(36k)
3ton hyptheek is aan rente al 1250 per maand.
Dat je gedurende de looptijd 2ton aan HRA krijgt tel je voor het gemak niet mee?

voldemort | 27-02-13 | 19:45

@DenSchuldenaer | 27-02-13 | 19:24 | + 0 -
Als je het eerste deel ook kijkt, zie je dat ze hiervoor altijd gewerkt heeft. Dan zijn kinderen en dieren dus een erfenis uit betere tijden. Dieren kan je nog wel afstand van doen, maar met kinderen wordt het toch iets moeilijker.
Deze mevrouw had beter hulp kunnen vragen bij de gemeente en wat ikzelf zou doen is een bewindvoerder laten aanstellen, die deze mevrouw gaat helpen met haar financiële problemen en de weg richting de WSNP gaat inslaan. Mogelijk had het dan geeneens zover hoeven komen.

Tossy | 27-02-13 | 19:43

Geen geld voor huur, maar wel geld voor beesten en kinderen. Dan maak je in je leven toch de verkeerde keuzes.

DenSchuldenaer | 27-02-13 | 19:24

Mensen die katten los buiten laten lopen zijn asoos

Ko Ranzig | 27-02-13 | 19:03

@Watapatja | 27-02-13 | 15:54
Verfrissend om tussen alle blatende oprispingen ook iets te lezen van iemand die wél weet hoe het zit. Ik ben het met je eens.

Natuurlijk kun je niet generaliseren, maar er is veel ellende die niet door eigen schuld is gekomen. En slechts een zeer klein deel daarvan is nu nog zichtbaar.
Maakt uw borsten maar nat, Nederland: er komt nog veel meer.

Jaap de Paap | 27-02-13 | 18:59

Geen geld, maar altijd dieren, bier, shag en internet en telefoons.
Kwestie van prioriteiten.

Lampelul | 27-02-13 | 18:52

@The Russian | 27-02-13 | 16:19
Gesproken als iemand die hoogstwaarschijnlijk zijn tiener jaren nog niet ontgroeid is en al helemaal nog nooit ondernemer is geweest. Lachen man, mensen aan wie je al wel diensten hebt geleverd maar die niet betalen om een of ander totaal irrelevant zielig verhaal. Deurwaarders doen voor het grootste deel goed en nuttig werk, als je het niet kan betalen moet je geen verplichtingen aan gaan.

supah | 27-02-13 | 18:49

@Not Muhammad | 27-02-13 | 16:08
Als je het niet meer kan betalen is dat in ieder geval een betere oplossing dan een gigantische achterstand met je vaste lasten op bouwen waar de rest van het klantenbestand van je schuldeisers uiteindelijk weer voor mogen opdraaien ja. Mevrouw heeft dan misschien niet een nieuw huis kunnen vinden in die jaren sinds 2007 maar ze had zeer zeker wel haar kosten anders kunnen vormgeven. Van de eerste keer in 2007 heeft ze gewoon niets geleerd.

supah | 27-02-13 | 18:45

Tja,als je werkeloos word,ga je al kijken van waar kan ik op besparen,ze kon al haar auto de deur uit doen,dat is 1,bv tv verkopen,uit internet aan etc etc,en dag in dag uit solliciteren,maar ach mevrouw wil liever cashen in de ww en lekker niets lopen doen in de bijstand,brutaal de woning bouw op bellen,of het iets minder kan... en nu huilie huilie doen dat ze haar huis uit moet tja eigen schuld mevrouw.
Al moet ik zeggen dat er ook veel hypocrieten hier reageren.die ook lekker tot diep in de nacht op geenstijl zitten,omdat in de werkweek toch weer uitslapen is,maar wel commentaar hebben op deze vrouw.
Dus aan mevrouw en al die hypocrieten hier:GA EENS WERKEN!!

ron78 | 27-02-13 | 18:27

the nipster | 27-02-13 | 18:06

Ik heb het vage vermoeden dat jij niet mocht vandaag.

Skunk57 | 27-02-13 | 18:24

Dit kan en mag niet.

newray | 27-02-13 | 18:24

gewoon je rekeningen betalen lafbek. ga maar in een doos wonen met die strontfabrieken op 4 pootjes van je..... soooow hee dat lucht op.

the nipster | 27-02-13 | 18:06

Vind het jammer voor mevrouw dat ze geen vrienden heeft om haar op te vangen. Ik krijg sterk de indruk dat ze haar kop in het zand steekt en denkt dat er wonderen gaan gebeuren. Dan betaald toch geen mens zijn huur nog als het een soort van vrijwillige bijdrage wordt. Het is een onverantwoordelijk mens die bij de vekeerde staat te klagen. Om over de filmer maar niet te spreken. Laten we geld afschaffen en alles gratis maken proest.

Veel Vaak | 27-02-13 | 17:56

6 jaar op zoek naar een goedkopere huurwoning, Nederland is groter dan je denkt, ook buiten de randstad zijn er huurwoningen, zat dorpen die leeglopen me dunkt. Mensen die werkloos zijn omdat er vooral heel veel banen zijn die ze niet willen want te ver weg, want te veel uren, want te weinig uren, want kan de motivatie niet opbrengen, want men moet meer geld verdienen.

Dat geldt met name voor een gedeelte van de jongeren,niet veel opleiding, weinig geld ongemotiveerd maar wel materialistisch. tja

Dan heb je nog de onverstandige wannabe yup. Twee auto's maximale hypotheek op twee inkomens, want we verwachten op dertigjarige leeftijd beiden rond de 50 000 euro te zitten. Tja soms gaat het goed......, maar huilen als het mis gaat.

truusch | 27-02-13 | 17:54

En maar storten naar giro 555

Semtex | 27-02-13 | 17:53

Ze heeft geen geld ?! .. maar wel voor een boerderijvilla en tien huisdieren. Ik snap er geen zak van. Of gaat het niet over geld ?

.. Waar gaat het eigenlijk over ?!

RugOp81 | 27-02-13 | 17:39

Zwart sminken en qat kauwen. Krijgt ze zo een nieuwbouw woning op een A locatie.

Afgeschminkte Bassie | 27-02-13 | 17:34

@ terpen-tijn

Je huur en vaste lasten kunnen wel ingehouden worden van je uitkering. Maar daar moet je wel zelf om vragen bij je uitkeringsinstantie. Ik heb zelf ook noodgedwongen een uitkering en ik laat het gewoon inhouden zodat ik nooit hoeft mee te maken wat deze mevrouw meemaakt met haar huisje...

barbera75 | 27-02-13 | 17:34

witwas | 27-02-13 | 15:52 |
Inderdaad. Voor het financieel/adminstratieve gedeelte van zulke problemen zeker een goede mogelijkheid.

WirMachenMusik | 27-02-13 | 17:22

Ik denk dat die veestapel een vermogen kosten aan voer. Als je het dan toch niet al te breed hebt, dan flikker je toch als eerste die beesten eruit.
Met mevrouw heb ik geen medelijden, met die kinderen wel.

Godfried de Bouillon | 27-02-13 | 17:18

kampertjeee | 27-02-13 | 16:56
Misschien sneller last van warme voeten door de hitte van de henneplampjes?
Ton Plafond | 27-02-13 | 17:14 | + 0 -

Wiet valt niet veel meer aan te verdienen.

kampertjeee | 27-02-13 | 17:18

kampertjeee | 27-02-13 | 16:56
Misschien sneller last van warme voeten door de hitte van de henneplampjes?

Ton Plafond | 27-02-13 | 17:14

Mensen kunnen niet meer voor zichzelf zorgen en zijn zo verpest met allerlei uitkeringen en zorg van de staat dat enig gevoel van zelf verantwoordelijkheid is verdwenen.
.
Prioriteiten zijn verkeerd . Als je in een financiële slechte situatie zit moet je de juiste prioriteiten hebben.
.
Je moet roeien met de riemen die je hebt.
.
Veel huisdieren in zo'n geval in niet verstandig want die kosten een hoop geld.
.
Ik heb geen medelijden met deze vrouw; want ik weet haast wel zeker dat in Nederland ,met al zijn uitkeringen, deze vrouw verkeerd met haar geld is omgegaan en daardoor in de problemen is gekomen.

Mortimerr | 27-02-13 | 17:12

Watapatja | 27-02-13 | 16:37 Afgeboekte schulden worden ook van de winst voor belasting afgetrokken. Het zijn verliesposten.

Ik blijf er bij, wij hebben 76 mille bijgedragen. Linksom of rechtsom.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 17:01

witwas | 27-02-13 | 16:54 |
Yep. Wij proberen wel vroegtijdig in te grijpen, maar we lopen ook te vaak tegen de falende overheid op.

Watapatja | 27-02-13 | 16:59

ShameLess | 27-02-13 | 16:50 |
Dus hoeft volgens u eigenlijk niemand zijn/haar huur meer te betalen...
Want u geeft aan dat, wanneer er (om wat voor reden dan ook) problemen komen met het betalen hiervan, de gemeente / woningbouwvereniging / sociale dienst maar moet zorgen dat er vervangende woonruimte komt.
Lekker makkelijk...
Dit bedoel ik dus met het je afhankelijk maken van instanties en uitkeringen en geen EIGEN verantwoordelijkheid nemen.

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:59

-weggejorist-

kampertjeee | 27-02-13 | 16:56

kampertjeee | 27-02-13 | 15:20 |
Waarom moeten de schoenen altijd uit?
Over het algemeen liggen er toch plavuizen of tegels in de wagen.
Dat is zo schoon gemaakt.
Met vloerbedekking kan ik het mij voorstellen.
Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:25 | + 3 -

Bij mij mag je gewoon met je stappers binnen lopen, tenzij je er hondenstront aan hebt zitten..

Woon toch niet in een Moskeeee..

kampertjeee | 27-02-13 | 16:56

Als ze zo op inkomen is achteruit gegaan dan had woonkostentoeslag aan kunnen vragen bij haar gemeente.

Poep_Hoofd | 27-02-13 | 16:56

@Watapatja | 27-02-13 | 16:42
Maar dat wordt dus allemaal pas in stelling gebracht als het kwaad feitelijk al is geschiedt. Deze mevrouw had veel eerder geholpen (en indien nodig: gedwongen) moeten worden om de tering naar de nering te zetten. In de eerste plaats met een goedkopere woning, maar daarnaast ook met het snijden in andere, niet noodzakelijke uitgaven

witwas | 27-02-13 | 16:54

@Ronald1900 | 27-02-13 | 16:33
Ik begrijp de strekking van je punt en kan me er ook gedeeltelijk in vinden. Maar mevrouw moet toch ergens gaan wonen nu met die kinderen? Of als t aan jou ligt gaat ze lekker op een bankje in t park liggen?
Als ze dat nu van te voren eens bedacht hadden en mevrouw verhuisd hadden naar een klein flatje, zonder haar dieren, maar met haar kinderen, dan had deze poppenkast niet nodig geweest.
Ondanks alles ben ik het er trouwens wel mee eens dat iederen gewoon z'n rekeningen moet betalen. Ik hou er alleen wel rekening mee dat niet alles in het leven gaat zoals men wil.

ShameLess | 27-02-13 | 16:50

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:47
Ik ben het eens met @Hysteria en @Aktivist.

Ton Plafond | 27-02-13 | 16:50

Dmitri Dmitrievitsj | 27-02-13 | 16:43
Een kijkgaatje, maar daar hoef je ook geen punt van te maken.

Aktivist | 27-02-13 | 16:41
Juist. Den Haag, leest u mee?

Ton Plafond | 27-02-13 | 16:48

Dmitri Dmitrievitsj | 27-02-13 |
Tsja, ik weet ook niet hoe ik het symbool van Ton Plafond | 27-02-13 | 16:42 op moet pakken. En daarnaast begrijp ik ook niet of het nu wel of niet met mij eens is...

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:47

@Aktivist | 27-02-13 | 16:41
Als je t in dat perspectief bekijkt is het eigenlijk nog schandaliger wat er gebeurt.

ShameLess | 27-02-13 | 16:46

@Ton Plafond | 27-02-13 | 16:42
Laat je daar nu je poepgat zien?

Dmitri Dmitrievitsj | 27-02-13 | 16:43

@ Watapatja | 27-02-13 | 16:37 |
daarnaast bestaat ook nog een verschil in welke vorm van sanering toegepast wordt. Vrijwillig of WSNP

normanius | 27-02-13 | 16:43

@normanius | 27-02-13 | 16:08 Als je de beesten niet meer kunt verzorgen rest helaas geen andere optie dan afstand doen. Tragisch, maar het belang van zo'n beest gaat voor. Kan me wel vinden in de kritiek op de hoeveelheid beesten, maar niet vanwege het geldelijk aspect. Ook al kan ze er met gemak nog 10 onderhouden. Beesten horen niet in een kleine kamer met een tuin van 4x4. Lijkt me.

Not Muhammad | 27-02-13 | 16:42

witwas | 27-02-13 | 16:39 |
Bijstand in natura kennen we niet, wel verplichte budgettering. KBN neemt dan alle verplichtingen over en het gezin krijgt zakgeld om van te leven. Gedurende de 3 jaren schuldhulpverlening ga je ze dan helpen om ooit weer zelfstandig te functioneren.

Watapatja | 27-02-13 | 16:42

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:33
Zie >
hysteria | 27-02-13 | 16:30
Helemaal mee eens, dat is ⊙

Ton Plafond | 27-02-13 | 16:42

hysteria | 27-02-13 | 16:35 | + 0 -
Zes jaar zonder te werken in een prima huis kunnen wonen, met gas, licht, water, verwarming, gebruik kunnen maken van zorg, onderwijs en noem maar op. Omdat je medeburgers zo sociaal zijn om dat van hun eigen verdiende geld voor jou te betalen. Dat vind ik behoorlijk sociaal. Maar dat is schijnbaar allemaal heel gewoon voor hele volksstammen.

John Muts | 27-02-13 | 16:41

Heb je 3000 euri schuld, wordt er beslag gelegd op je hebben en houwe en word je op straat gezet.
Heb je drie miljard euri schuld, dan schiet de belastingbetaler dat even lekker voor en mag je op je reedt blijven zitten om veel te hoge vergoedingen en bonussen te blijven incasseren.
Reden? Anyone.......?

Aktivist | 27-02-13 | 16:41

Sano | 27-02-13 | 16:38 |
Heb eerder het idee dat een falend schuldhulpsysteem er voor heeft gezorgd dat dit gebeurd. Mevrouw heeft wel aan de bel getrokken, de schuldhulp moet waarschijnlijk nog opgestart worden.

Watapatja | 27-02-13 | 16:40

@ normanius
Ah dus jij gaat per direct nu persoonlijk voor haar hondenvoer betalen? Dacht het niet, typische NIMBY hollander.

Rest In Privacy | 27-02-13 | 16:39

@hysteria | 27-02-13 | 16:30 Ik ben geen kenner in de materie maar voor zover ik weet kan een coach iemand niet dwingen zijn huisdieren weg te doen of andere bezuinigingsmaatregelen te nemen. Dan blijft er uiteindelijk niet veel anders over dan deze uitzetting. Daarom ook mijn pleidooi voor bijstand in natura. Mensen die niet met geld om kunnen gaan moet je gewoon geen geld geven. Je geeft een kind toch ook geen blik benzine en een aansteker om mee te spelen.

witwas | 27-02-13 | 16:39

@Watapatja
Ik zie in dit geval het huis scheef hangen van de overbodige spullen, dus schuldsanering valt zo te zien wel mee.

Rest In Privacy | 27-02-13 | 16:38

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:29 |
Het ligt er aan waar hij zijn schulden had. Het is niet zo dat alle schuldeisers hun geld hebben verkregen, integendeel, deze hebben de vordering moeten afboeken. Deze meneer krijgt een 2e kans via de schone lei verklaring. De weg naar een nieuwe schuldsanering is 10 jaar afgesloten. Het percentage recidive is trouwens vrijwel verwaarloosbaar.

Watapatja | 27-02-13 | 16:37

Waar is de Braboneger als je 'm nodig hebt?

Dmitri Dmitrievitsj | 27-02-13 | 16:36

goedverstaander | 27-02-13 | 16:09
Waarschijnlijk heb je gelijk over deze mevrouw. Maar dagelijks gebeurt dit bij heel veel mensen. Bovendien wil ik geen waardeoordeel over mensen maken (tenzij over misbaksels die anderen iets aandoen). De wereld hoeft er niet alleen maar te zijn voor mensen met een IQ van 110 en meer. Zelfs deze mevrouw was waarschijnlijk te helpen geweest.
Echt, ik ben alles behalve socialist. Maar zwakkeren die moeite hebben met handhaven in de maatschappij, ongeacht de schuldvraag, mogen geholpen worden.

hysteria | 27-02-13 | 16:35

ShameLess | 27-02-13 | 16:23 |
Op die manier zoals u het beschrijft is het einde zoek.
Er zullen altijd wel mensen zijn die niet zo "handig" zijn in administratie, die door de bomen het bos niet meer zien, die psychische klachten hebben of wat dan ook.
Maar het zou voor de overige Nederlanders en huurders ook erg vervelend zijn wanneer iemand die een triest verhaal (om welke reden da ook) heeft, opeens anders dan anderen behandeld zou worden. Wanneer mevrouw niet uit huis gezet zou worden, kunnen andere huurders vanaf volgende maand ook maar net zo goed geen huur meer gaan betalen...
En dan moet de een of andere door belastinggeld betaalde instantie het weer op gaan lossen.

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:33

@ Sano | 27-02-13 | 16:21 |
Ik begrijp je prima, ben het (in zijn algemeenheid genomen)alleen totaal niet met je eens.

normanius | 27-02-13 | 16:33

Uit deel 1 blijkt dat ze al in 2007 aan zag komen dat ze de huur niet meer op zou kunnen brengen (haar eigen woorden). Triest voor haar. En de filmert maar zeiken. Ik ben het op een ding met hem eens: welkom in NL waar alles voor je geregeld moet worden anders ga je huilen. Die filmert dan hè.

Red mij niet | 27-02-13 | 16:32

zeg maar jansen. 16:26
Goeie oplossing, want nieuwe huisraad kost al gauw een paar duizend euro.

Terpen-tijn | 27-02-13 | 16:32

en als Jeugdzorg hier (mi terecht) zou ingrijpen isde wereld weer te klein bij de geachte reaguurders; maar zoals hierboven al wordt opgemerkt: de kinderen zijn de dupe

peter1953 | 27-02-13 | 16:32

@blinde kip | 16:12|
Jazeker!! staan woningbezitters (leasers :)) er beter voor, dat ontken ik niet. 9 van de 10 keer leveren ze ook meer op en kosten ze minder, in alle opzichten zijn ze/we beter af.
Ik ga hier niet discussiëren over hypotheken etc. geen zin. ik blijf bij mijn eerdere post m.b.t dit geval in dit artikel. thats it.
zowel huurders als kopers moetwn toch gewoon hun rekeningen betalen.. en als je dat niet meer kunt of voorziet dat je dat niet meer gaat kunnen neem dan je verantwoordelijkheid en ga bezuinigen of werken of wat dan ook, doe wat je moet doen om je basisbehoeften te kunnen bekostigen en behouden.

amin | 27-02-13 | 16:31

witwas | 27-02-13 | 16:07
Gelijk heb je. Maar dan, je betaald helaas geen 20% maar waarschijnlijk 50% van je inkomen aan belastingen. Dus de overheid mag daar best wel wat aan uitgeven voor dit soort gevallen. Bovendien verdienen gezinscoaches zichzelf terug door mensen weer op het goede pad te krijgen. Wat denk je dat dit kost? de rekeningen worden nu zeker nooit meer betaald, er moet nagedacht worden over andere woonruimte, miljoen instanties die allemaal in actie moeten komen. Dit kost de gemeenschap 10x het bedrag van de schuld van mevrouw.

hysteria | 27-02-13 | 16:30

Watapatja | 27-02-13 | 16:26 Ho, wacht. Ik ken iemand die een schuld had van 80 mille. Minimaal inkomen en die kwam in de schuldsanering.

Drie jaar (langer mag niet) leefde hij van het absolute minimum. Er werd gedurende die tijd zo'n vier mille van z'n inkomen ingehouden en na die drie jaar was ie van alle schulden af.

Jij en ik hebben 76 mille bijgedragen.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:29

Amersfoort - de wijk Schothorst

peter1953 | 27-02-13 | 16:28

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18
En de banken e.d. dan? Dit nog los van Griekenland etc. Miljarden steun i.p.v. vorderen en beslaglegging. Tel daarbij de diefstal van de grootgraaiers en zakkenvullers. Wat is nog wel rechtvaardig tegenwoordig. Mevrouw zit fout, mee eens. Toch volgt zij slechts het voorbeeld van de beleidsmakers. Laat de corruptie in het pluche eerst eens gaan ontruimen. Pas dan is het rechtvaardig om anderen voor het Stef Blok te zetten om keurig de huur of hypotheek te betalen.

Ton Plafond | 27-02-13 | 16:27

Terpen-tijn | 27-02-13 | 16:24 En de hele familie en vriendenkring bieden geld. Tientje hier en tientje daar.

Na afloop heeft de deurwaarder 120 euro gebeurd en de vrienden en familie zijn eigenaar van het terstond uitgeleende huisraad. De deurwaarder kan dat de volgende keer niet meer in beslag nemen.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:26

Sano | 27-02-13 | 16:21 |
Het is duidelijk dat je de regels van de schuldsanering niet kent. Ga eens op bezoek bij iemand die daarin zit. Het is nl bepaald geen pretje en alle "overbodige spullen" ben je allang kwijt, de deurwaarders moeten ook betaald worden. Het systeem schuldhulpverlening is in NL verrot, maar wel een industrie waar een hoop mensen beter van worden, mensen met een hoog NSB gehalte.

Watapatja | 27-02-13 | 16:26

@Bert.H | 27-02-13 | 16:22 Kan dus niet met NHG, maar vaste baan is een enorm pré.

gentle giant | 27-02-13 | 16:25

Wat een verspilling ook>> het huisraad wordt voor een habbekrats verkocht, terwijl later weer nieuwe huisraad gekocht moet worden.
Zo worden de armen steeds armer.

Terpen-tijn | 27-02-13 | 16:24

Eigen schuld dikke bult. Ook wij moeten onze (betalings)verplichtingen nakomen. Punt!

F1802 | 27-02-13 | 16:24

@supah | 27-02-13 | 15:32
Van bijstand is die huur niet te betalen. Een dierentuin aanhouden met een uitkering is onbegrijpelijk, kost handenvol geld.

Gezinnen die op straat dreigen te komen zouden per definitie urgentie moeten krijgen zodat op een normale manier kan worden verhuisd.

Stir Glenfarclas II | 27-02-13 | 16:24

Drie honden, vier katten, "maar omdat het hier een liefdevol huis is, lopen er hier altijd zeven", zegt ze. Dus de maatschappij moet meebetalen aan het feit dat deze dame een soort dierenasiel runt in een woonwijk?

Ja nee, geen mening | 27-02-13 | 16:24

borrelnoot | 27-02-13 | 15:27 |
.
Makkelijk praten klootzak, stel je voor, een persoon verliest zijn/haar baan, en kan om die reden de vaste lasten niet meer betalen.
.
Dus volgens jouw is het wel zo eerlijk, om de persoon die volledig buiten haar schuld om slachtoffer is geworden van de crisis die stel aan coke verslaafde bankiers hebben veroorzaakt op de keien wordt geschopt ?

The Russian | 27-02-13 | 16:23

Not Muhammad | 27-02-13 | 16:08 | + 0 -
Ik heb een vriend, die hebben ze een hond gegeven, terwijl hij maar een uitkering had, zo van: "Dan is hij niet zo alleen" ofzo. Nou ja, weliswaar via een rondje om de kerk, maar die man is goed terecht gekomen. *feelgoodsmiley*

TypischTypetje | 27-02-13 | 16:23

@Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18
"Een ervan had onder andere kunnen zijn het afscheid nemen van een aantal dieren." - Mee eens. Dat geef ik ook aan. En uiteraard ken ik de achtergrond van het verdere verhaal niet, maar ik blijf het diep en diep triest vinden dat een gezin zo maar op straat gezet wordt. En ik blijf erbij dat ik vind dat we met al die ambtenaren die we hebben best een andere oplossing hadden kunnen kiezen. Tuurlijk is het om te beginnen de verantwoording van mevrouw zelf. Maar ik kan me dan ook wel weer voorstellen dat je op een gegeven moment door de bomen t bos niet meer ziet. Op zo'n moment horen bepaalde instanties je wel degelijk te helpen.

ShameLess | 27-02-13 | 16:23

Snap niet dat ze het zover heeft laten komen, maar als je niet bepaald heb je ook geen recht om bepaalde diensten af te nemen, in dit geval sociale woning. Daarnaast wat een bende, muren/behang ziet er niet uit, vreemd geschilderd in de kamer, (voor)tuin is nog nooit wat aan gedaan. Sneu voor de kinderen, die kunnen beter naar een pleeggezien en die beesten hebben het waarschijnlijk beter als ze in het asiel zitten.
En dan nog de vraag of ze al iets van onderdak geregeld had,een ontruiming wordt ver van te voren aangekondigd. wordt doodlijk geantwoord van niet. Echt het idee dat het iemand is die denkt dat de rest het maar voor dr moet oplossen!
Ik kan hier geen sympathie voor hebben, hopelijk komen de kinderen en dieren ergens beter terecht (die kunnen er ten slotte weinig aan doen)

m.rotten | 27-02-13 | 16:23

@Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:09
Haha, soms..... ik heb een jaar of 5 geleden wat bonnen opgestuurd naar mijn zorgverzekering, declaraties, maar deed er ook een bon van dik 400 bij die ik had gemaakt bij de dierenarts voor een kat.
Soms moet je brutaal zijn en net doen of je gek bent haha.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 27-02-13 | 16:22

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:18
Zoveel vetbulten?

steven paul | 27-02-13 | 16:22

@gentle giant | 27-02-13 | 16:11 | + 0
Ja kan het altijd is navragen nee heb je en een schop onder je hol kan je krijgen. En die baan blijf ik houden. En ik heb een goede baas, als ik me niet lekker voel mag ik gaan en zomaar even pauze nemen is ook geen probleem. Maar ben hier voorzichtig mee want ik vind het meestal lullig tegenover mijn collega's.
@Nacho_Vidal | 27-02-13 | 16:11 | + 0
Bedankt man, komt wel goed ben niet zomaar te Haags onkruid vergaat niet zomaar hoor ;)

Bert.H | 27-02-13 | 16:22

EendmetzwakPootjeuh | 27-02-13
Goed verhaal en dat benadrukt aan hoe slecht men in Nederland nadenkt. Huizenprijzen zijn absurd en met dit kabinet schiet de werkeloosheid omhoog en keldert de koopkracht. Ik verbaas me elke dag over de domheid van Den Haag... verbaasd zijn over verdiepende recessie en afnemende consumptie??? Ik vrees dat 2013-2015 bizar slechte jaren worden.. maar da's niet moeilijk te voorspellen natuurlijk.

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:22

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18 Wat dacht je van van vrije sector huur naar woningstichting huur? Om maar eens een voorbeeldje te noemen.

En dan zou huursubsidie mogelijk zijn. Scheelt ook weer een slok op een borrel.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:21

@ normanius
Je begrijpt het niet, het boeit absoluut niet waarom ze die tv heeft! TV verkopen voor E 300,- en oude beeldbuis halen bij de kringloop winkel a E 5,- Dat zou moeten gebeuren als je in de bijstand / schuldsanering zit. Softe gedoe.

Rest In Privacy | 27-02-13 | 16:21

@Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18, vlam jij de honden ff af.

gentle giant | 27-02-13 | 16:20

Sjors Carlin 16:13
Inderdaad, zo zijn er zovelen die er fiancieel n rommeltje van maken, daarom zou het dus wel goed zijn om de huur vantevoren te verrekenen met de uitkering.
Waarom gebeurt dat eigenlijk niet? Uiteindelijk kosten uithuiszettingen de gemeenschap altijd meer geld.

Terpen-tijn | 27-02-13 | 16:20

EendmetzwakPootjeuh | 27-02-13 | 16:14 |
Heel reeel is natuurlijk de financiele markt de echte schuldige, zij hebben hun wettelijke zorgplicht verzaakt. Neemt niet weg dat sommige mensen ook echt alle realiteitszin kwijt waren en daar nu voor moeten bloeden.

Watapatja | 27-02-13 | 16:20

gentle giant | 27-02-13 | 15:30 |
.
Deurwaarders worden degenen die machtsgeil zijn en die het heerlijk vinden mensen met leed te zien.

The Russian | 27-02-13 | 16:19

ShameLess | 27-02-13 |
Aan de woorden "sociaal", "medeleven", "andere alternatieven zoeken" en "rechten" is dit land zo langzamerhand aan het kapotgaan. Achter elk verhaal van en een woninguitzetting zullen best hele trieste en ongewilde feiten zitten, maar mevrouw (en vele anderen) hebben natuurlijk ook de PLICHT (bah, vies woord) om zelf naar oplossingen in een bepaalde situatie te zoeken.
Een ervan had onder andere kunnen zijn het afscheid nemen van een aantal dieren.
Maar ja, dat mag natuurlijk weer niet afgedwongen worden, want mevrouw is al zo zielig en ze zal vast wel een heeeeeeeeele speciale en sterke band met die dieren hebben.
Tsja, gewoon de tering naar de nering zetten, that's live...

Ronald1900 | 27-02-13 | 16:18

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:15 Geiten? Dat was een koopje voor die man. Alleen de kont van mijn vrouw is al 25 kamelen waard.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:18

@siorog | 27-02-13 | 16:09, je hebt een punt, is ze ontslagen of zelf opgezegd?

gentle giant | 27-02-13 | 16:16

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:09 Jij bent natuurlijk meteen gebeld door je huisarts: "De enige kat die ik behandel is je vrouw".?
zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:12
Neuh hoor, ik heb vrouw verkocht voor 30 geiten! Gisteren geitfilmpjes gezien, vandaag vrouw gemarktplaatst en verkocht aan man-met-baard!

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:15

@ Watapatja | 27-02-13 | 16:05 |

Dat is inderdaad weer de andere kant. We dachten allemaal dat de bomen tot in de hemel groeiden. Hoppa, iedereen op zijn 18e jaar het huis uit, bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Hypotheken van 250.000 euro voor starters schijnen doodnormaal te zijn. Ik heb nog een voorbeeld met een vriend van mij: koopt als eerste woning een woning van 275.000 euro. Allebei hebben ze geen bijzondere baantjes. Richten het huis tot de nok toe volledig nieuw in. Tweedehands, dat is immers voor paupers. Nieuwe auto op de pof, want een oude auto gaat immers snel kapot. Logica is ver te zoeken.

Wat ik erg jammer vind is dat mensen tegenwoordig hun vaste baan als excuus gebruiken om maar zoveel mogelijk op afbetaling te kopen. In Amerika is dat nog erger, de ene creditcard met de andere afbetalen. Gaat het uiteindelijk helemaal mis, dan is opeens de maatschappij de schuldige van alle misère. Flikker op! Iedereen leeft op te grote voet en koopt maar raak. Dit mens met haar paardengezever heeft alle prioriteiten die ze moest naleven aan de kant geschoven. Wie draait daar weer voor op? De hardwerkende eerlijke mensen. Ik heb altijd gezegd, je kan in Nederland of beter straatarm zijn of beter erg rijk, want als je er tussenin valt, wordt je aan alle kanten keihard in je poeperd gepakt.

EendmetzwakPootjeuh | 27-02-13 | 16:14

@ Sano | 27-02-13 | 16:04 |
Dat van die TV is natuurlijk onzin. Weet jij met zekerheid te zeggen dat mevrouw deze TV van haar bijstand gefinancierd heeft? Wie weet heeft ze deze gewonnen (is gek maar kan echt in NL) of gekregen van familie omdat haar vorige wegens ouderdom overleden is.
.
Waar we met z'n alleen eens mee moeten stoppen is mensen standaard veroordelen op basis van wat ze in de huiskamer hebben staan. Niet iedere bijstandstrekker is per definitie financieel incapabel, te lui om te werken en dagelijkse klant van de Wehkamp.
.

normanius | 27-02-13 | 16:14

@Not Muhammad | 27-02-13 | 16:08
Chargeren is een achterhoedegevecht. Gewoon tering en nering, meer niet. Dat mens dient verantwoording voor haar eigen leven te nemen. Heb de filmpjes niet gezien maar als ik het hoor heeft ze een kostenpost huisdieren van enkele honderden euro's per maand. Daar is de bijstand niet voor, klaar.

witwas | 27-02-13 | 16:14

zeg maar jansen | 27-02-13
Correct! Mijn punt was dus...één huisdier kost je al snel 30 euro per maand (laag ingeschat)... dus als je er 10 neemt en dan gaat zeuren, da's toch echt een eigenschulddikkebultnietzeuren-geval. Neemt niet weg dat de kids opgevoed worden door een inadequate moeder, da's het trieste.

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:13

Ik zat de hele tijd te wachten tot Natasha Froger zou verschijnen, maar nee hoor... Toch een mooi stukje scripted reality.

Ja nee, geen mening | 27-02-13 | 16:13

goedverstaander | 27-02-13 | 16:12 Als je het zó bekijkt dan is in mijn geval het 'gemeenschapsgeld' gewoon de huishoudpot.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:13

Als het een (kinder)gezicht krijgt, wordt zo'n maatregel pijnlijk om te zien. Feit blijft dat mevrouw dus als werkloze al die jaren in een ruime eengezinswoning met verdiepingen en een tuin heeft gewoond, met voor elk kind een aparte slaapkamer. Ik ken hier in 020 genoeg gezinnen die niet eens een balkon of aparte kinderkamer hebben terwijl ze 4x modaal binnenhalen (en dus heel wat milletjes belasting afdragen).

John Muts | 27-02-13 | 16:12

@amin | 27-02-13 | 16:02
Wat betreft die ontsnappingsregelingen, daar is geen complete dekking voor. De WeW-pot is goed voor een half miljard. Bij een daling van de huizenprijzen van 10% op 250k gemddeld is die pot zo leeg. Raad eens wie dit mag aanvullen? De burger! Niet iedereen zal in de problemen komen maar zoals ik al zei is het aantal echtscheidingen flink toegenomen om die restschuld niet meer te hoeven betalen. Het lijkt dus maar dat woningbezitters (ik zou woningleasers moeten zeggen) er beter voor staan dan huurders.
Verder weet ik niet de precieze reden waarom deze mevrouw in de problemen is gekomen. Ik kan er naar raden maar dat doet niets af van de verziekte verhoudingen op de woningmarkt en de wijze waarop men naar huren en kopen kijkt.

blinde kip | 27-02-13 | 16:12

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:09 Jij bent natuurlijk meteen gebeld door je huisarts: "De enige kat die ik behandel is je vrouw".?

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:12

@ zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:10 |
Gemeenschapsgeld wordt met het ingaan van het bordeelverbod toch afgeschaft.

goedverstaander | 27-02-13 | 16:12

@Bert.H | 27-02-13 | 16:04
Sterkte in ieder geval

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 16:11

@Bert.H | 27-02-13 | 16:04, snap de materie, misschien aanvragen bij Florius? Vroegah geen levensverzekering verplicht, nu dacht ik ook (nog)niet.
Maar verder, heden ik, morgen gij, in deze tijd is een vaste baan een zeldzaam te koesteren goed.

gentle giant | 27-02-13 | 16:11

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:07 Dure kat. Maar twintig euro per maand ben je er aan kwijt. Dat dan weer wel.

"Maar de liefde die je terugkrijgt hè? De liefde van zo'n diertje".

Mooi hoor. Maar liever niet van gemeenschapsgeld.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:10

Het zou niet mogen in een land waar ik bijna driekwart (75%) van mijn salaris kwijt ben aan sociale lasten en belastingen. Gelukkig heeft mevrouw nog wel geld voor koffie.

Fred Janssen | 27-02-13 | 16:10

Nee dat gun je niemand, maar een kudde paarden op een goede manier onderhouden kost je honderden euros per maand, zo niet duizenden.
.
Daar kun je best in schuiven door ze op een weilandje te pleuren, maar als je hoofdinkomen bestaat uit het inkomen van een aandrijkskunde lerarers, kun je toch zelf ook wel verzinnen dat dat niet zo handig is?
.
Laat staan als die beesten ook nog eens ziek worden.

siorog | 27-02-13 | 16:09

@ hysteria | 27-02-13 | 16:01 |
Kijkt u eerst dit afsluitende filmpje van mevrouw maar even voordat u zo van achter uit de keel gaat. Vermoedelijk heeft u er na anderhalve minuut wel genoeg van. Dat mens deugt voor geen meter, is een zwervert eersteklas en krijgt vermoedelijk op de koop toe ook nog een spotgoedkope boerderij voor haar veestapel in de schoot gesmeten ook:

www.youtube.com/watch?v=gItpGaeMr-E

goedverstaander | 27-02-13 | 16:09

hèhè... huisarts moet natuurlijk "dierenarts" zijn. Kom op Sjors, het rietje goed op het witte poeder plaatsen, grr...

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:09

@witwas | 27-02-13 | 16:01 & supah 16:02: Ok, gaan we het anders doen. Wie zijn baan verliest levert per direct zijn huisdier in. Lijkt me een geweldig plan.
Ben altijd al een groot voorstander geweest van gevolgen in plaats van oorzaken aan te pakken.

Not Muhammad | 27-02-13 | 16:08

@guderian | 27-02-13 | 15:52
Vind je het gek? Dat is goedkope IKEA-troep.

steven paul | 27-02-13 | 16:08

Not Muhammad | 27-02-13 | 15:58 |
Voor wat betreft uw laatste punt,
Huisdieren prima zolang je ze kunt betalen.
Wat zoveel betekent dat wanneer je in de situatie geraakt dat je het financieel niet meer trekt en meerdere honden houd, je toch echt de keuze zal moeten maken om er één of meer een beter leven te bezorgen.
.
Ik zeg bewust een beter leven omdat het voor deze dame hoogst waarschijnlijk onmogelijk is om ze op een goede manier te verzorgen. Daarmee bedoel ik los van het feit dat de honden van deze dame door haar psyche alleen al aftakelen,(honden voelen dit) het juiste voer en de jaarlijks noodzakelijke medische aandacht.
.
Het is inderdaad triest om afstand te moeten doen van een wezen waar je een band mee opbouwt maar toch, uiteindelijk zijn ze elders beter af.

normanius | 27-02-13 | 16:08

zeg maar jansen | 27-02-13
Één kat als huisdier kost je gemiddeld 30-50 euro per maand! Een bezoekje aan de huisarts (inenting) kost tussen de 40 en 60 euro, kwaliteitsvoer en kattegrit kosten al snel 20-40 euro per maand. Een dier is geen speelgoed, verstandige mensen gaan eerst nadenken en onderzoeken voordat ze aan een impuls gehoor geven. Dit is gewoon gezond verstand gebruiken, nietwaar?

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:07

En zo heeft ieder geval zijn eigen verhaal.
Als het onfortuinlijke geval zich voordoet dat er geen verdere familie is, en de vader naar het buitenland vertrokken is, of is komen te overlijden bijvoorbeeld. Sta je dan met je kids.
Het verschil is er ook altijd nog tussen een tienermoeder die veel te snel aan kinderen is begonnen of een stukgelopen relatie.

Ingewikkelde zaak, maar ik vind dat het wooncomfort van een gezin niet mag lijden onder geld. Met andere woorden: Een gezinnetje ga je niet weg proppen in een te kleine flatwoning. Als men te duur woont dan ga je samen op zoek naar een reëel alternatief. Desnoods in een andere gemeente.

b-ry | 27-02-13 | 16:07

@hysteria | 27-02-13 | 16:01
Als ik van mijn salaris nou eens 80% zelf mocht houden en bij de consumptie van die 80% nou eens een stuk minder accijns en BTW af hoefde te tikken, dan zou ik graag wat geld storten in een particulier fonds dat deze mensen gaat helpen met budgetteren. Sterker nog, ik zou er best een dagdeel per week aan op willen offeren om dat zelf te doen. Maar nu de lasten inmiddels zo verzwaard zijn dat ik ook de eindjes aan elkaar moet zien te knopen voel ik weinig solidariteit meer met anderen. Vreemd hè, hoe afgedwongen 'solidariteit' leidt tot afnemende solidariteit.

witwas | 27-02-13 | 16:07

EendmetzwakPootjeuh | 27-02-13 | 15:58 |
De grootste groep groeiers met problemen door een armoedeval zijn toevallig de mensen die in de afgelopen 10 jaren veel te duur een huis gekocht hebben op 2 salarissen, 2 auto's voor de deur, gewend aan 3 vakanties per jaar, en waar 1 inkomen weggevallen is door de crisis. Daar kun je budgetteren wat je wilt, die gaan rechtstreeks naar de schuldsanering als de bank hun huis op de veiling heeft verkocht. Harde realiteit, alleen de Rabo heeft al aangegeven ca 60.000 van deze klanten in het betsand te hebben, allemaal met een hypotheekachterstand van 4 maanden of meer.

Watapatja | 27-02-13 | 16:05

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:58

Ja. Daar zit wat in. Nou ja, er zijn nog zat anderen die we de schuld kunnen geven. Mij bijvoorbeeld, ik kan er best nog wat bij hebben.

Zolang het tussen 9 en 5 is althans.

pius | 27-02-13 | 16:05

@ShameLess | 27-02-13 | 16:03 | + 0 -
Maar dat is er, er wordt te laat en niet correct ingegrepen. Eigenlijk zoals altijd bij de overheid.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 16:04

gentle giant | 27-02-13 | 15:58 | + 0
Ja die heb ik. Maar voor de bank ben ik een gevaar om geld aan te lenen.

Bert.H | 27-02-13 | 16:04

@supah | 27-02-13 | 15:17
Mevrouw had goede baan, is werkeloos geworden, is al 6 jaar bezig met goedkopere woning, krijgt huurachterstand en beslag uitkering, wordt ontruimd met 2 kinderen, kan nergens heen. Mevrouw heeft geen rechter gezien maar is ook niet ter zitting verschenen en is te laat met zaak aanspannen.

Stir Glenfarclas II | 27-02-13 | 16:04

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:02 Ze had vooruit moeten denken en haar huis een dierencrèche moeten noemen.

En een gironummer openen natuurlijk.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:04

@Not Muhammad
Ontslagen = geen geld = aanpassen van leefniveau naar huidige economische situatie = honden er uit. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Ben het spuug en spuugzat dat mensen denken dat ze recht hebben op luxe zaken terwijl ze in de bijstand zitten. Ik heb een iets boven modaal loon en deze bijstander in kwestie heeft een grotere tv staan...

Rest In Privacy | 27-02-13 | 16:04

Geloof me, ik leef mee met deze mevrouw. Dit gun je namelijk niemand, dat je met je boeltje op straat gedonderd wordt. Ik vind dat er altijd naar andere oplossingen voor dit soort mensen gezocht moet worden, zoals vervangende woonruimte, sociaal maatschappelijk werk, schuldhulpverlening etc.

Al vind ik wel dat ze wat minder huisdieren had mogen nemen; zeker als je je rekeningen niet kan betalen.

ShameLess | 27-02-13 | 16:03

@blinde kip|15:36 |
Het is allemaal heel erg, dat klopt. Maar blijft natuurlijk gewoon het feit staan dat je als je optijd de nodige hulp aanvaard, je huis helemaal niet uitgezet hoeft te worden. Als het om alleen huurschuld gaat kunnen er genoeg regelingen worden getroffen. Als je je daar aan houdt volgt geen uitzetting.
Al die ontsnappingsregelingen etc. bij hypotheken ? Daar wordt voor betaald... dat koop je bij je hypotheek dus dat levert op.
Die cijfertjes zeggen niets over dit geval.
Het komt tegenwoordig hierop neer : als je, op welke manier dan ook, je credietwaardighei verliest dan moet je echt je rekeningen betalen anders loop je de kans om uitgezet te worden. 5 Jaar boven je stand leven levert meestal een negatieve credietbeoordeling op. Als je daarintegen ook nog een laag inkomen hebt ... tja .. lastig. Tijd om prioriteiten te stellen en aktie te ondernemen.

amin | 27-02-13 | 16:02

hysteria | 27-02-13 | 16:01 Kinderen, hondjes, gevogelte en katten.

En een auto. Allemaal van de bijstand.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:02

Voor een wanhopige situatie BUITEN eigen schuld is nog begrip op te brengen, voor healinghorsebarebackteven met een warrig,onjuist,fake-zielig verhaal dus niet! Hardnekkig sinds 2003 in een vrije-sectorhuurwoning blijven wonen is je eigen beslissing, ook het laten oplopen van een huurschuld is je eigen beslissing. Als je je energie in 27 huisdieren, horsewhisperactiviteiten,zweverige cult e.d. stopt, tja... dan is het op een dag "ding-dong". En dan een ellenlange filmreeks op Joetjoep plempen in de hoop dat mede-zwijmelaars meehuilen.. neem verantwoording voor je eigen fouten! Je hebt kinderen verdomme, die worden nu het slachtoffer van slecht ouderschap! Dit soort flauwekul is onecht en je hebt geen recht op mijn medelijden, dat bewaar ik voor ECHTE dwalingen en ECHT onschuldige mensen.

Sjors_Carlin | 27-02-13 | 16:02

@Not Muhammad | 27-02-13 | 15:58
W-T-F? We mogen niet van mevrouw verwachten dat ze de tering naar de nering zet? Sorry hoor maar als je ontslagen wordt en niet snel meer ander werk kan vinden dan moet je snijden in de kosten. Huisdieren etcetera zijn daar een van.

supah | 27-02-13 | 16:02

Veel hufters hier vandaag!
Ik ben het zoo met Kaas de Vries eens. Als je tegenwoordig de pech in het leven hebt om er alleen voor te komen te staan met wat kids dan heb je het zwaar. Want 40 uur werken gaat dan niet en kinderopvang is tegenwoordig duurder dan je salaris. Heel secuur boekhouden helpt enorm, maar als je dat niet als kind geleerd is dan leer je dat niet snel. Heeft niets met domheid te maken.
Heel veel van deze gevallen zijn goed te redden met gezinscoaches. Daar is iedereen mee gebaat. En dan kan ze het best rooien met haar kids en hondjes. gun dat haar!

hysteria | 27-02-13 | 16:01

equiboost.blogspot.co.uk/2012/02/paard...

En als mevrouw nu niet zo was "afgknapt op het nederlandse onderwijs" en gewoon aadrijkskunde was blijven geven aan het Wellant college en niet er een hele kudde paarden op een zweverige manier op nahield was er misschien niets gebeurd.

siorog | 27-02-13 | 16:01

@Not Muhammad | 27-02-13 | 15:58
Een huisdier is gewoon een vorm van luxe hoor, je hebt ze niet nodig om te overleven. In moeilijke tijden gewoon de tering naar de nering zetten. Moet de belastingbetaler dan maar opdraaien voor die krengen?

witwas | 27-02-13 | 16:01

Waarom hebben mensen altijd wel geld voor bier/shag en te veel dieren die teveel eten krijgen en geen.geld voor rekeningen.

chiel_labiel | 27-02-13 | 16:00

Te huur aangeboden, luxe huurwoning in een levendige buurt.

Lees: Alleen voor werkenden en je buurvrouwen dragen hoofddoekjes en burka's. Hun mannen repareren Opels, Fords en Mercedessen aan de stoeprand.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 16:00

La Bailaora | 27-02-13 | 15:39 | ++++++
Soms beoordeel ik gewoon de intentie / het appel, ongeacht wat mijn mening is.
Bert.H | 27-02-13 | 15:43
En als deze persoon nu niet 100% blijkt te zijn? Wat met de Micha Katten van deze wereld?
Je kunt aan de ene kant niet iemand zijn geloof bestrijden maar aan de andere kant mag je ook niets doen ter bescherming van de zwakkeren? Ik vind het nogal polariserend. Ik denk dat dit vrouwspersoon of heel erg religieus is (fanatiek aanhanger van een zekere ideologie) of misschien een beetje gek (op dieren ook!). Het kost al met al een paar kwartjes om de sociaal zwakkeren te ondersteunen. Dit jaar alleen al heeft Nederland besloten alle uitkeringstrekkers te naaien met hogere BTW en Hogere belasting over schijf 1.

TypischTypetje | 27-02-13 | 16:00

Natuurlijk verdient iedereen een woning, en zeker alleenstaande moeders die het al zwaar hebben, maar als dat het criterium gaat worden om zonder te werken te gaan leven van de belastingcenten dan wordt het een mooie bende in Nederland, want er zijn nogal wat vaderloze gezinnetjes in het land.

b-ry | 27-02-13 | 15:59

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:55

Ach ja... we hebben toch al tijden geleden geconstateerd dat de regering last heeft van het door elkaar heen halen van begrippen..... bezuinigen is dan ook gewoon lastenverzwaring alleen dat durven ze niet hard op te roepen.... wat een land, wat een regering!

Fatwabuster | 27-02-13 | 15:58

Zoiets doe je kinderen niet aan. Wat wat hoe waarom doen er dan niet toe.

doskabouter | 27-02-13 | 15:58

Mensen moeten weer gaan leren om niet alleen maar in rechten, maar ook in plichten te gaan denken. Zolang het voor mensen aantrekkelijk blijft om in een uitkering te blijven hangen of de schuldsanering in te gaan, zit er iets goed fout in ons systeem. Ik zie in dit huishouden allerlei beesten die klauwen met geld kosten. Vaak zie je ook dure tv's en computers. Mensen.... dit zijn toch geen primaire levensbehoeften?! Ik zie ook een half bloedje rondhuppelen zonder papa, die mensen blijven toch ook altijd de stereotype bevestigen Djie! Sydney kom er maar in...

EendmetzwakPootjeuh | 27-02-13 | 15:58

@Bert.H | 27-02-13 | 15:55, heb je een vaste baan?

gentle giant | 27-02-13 | 15:58

Als ik het goed begrepen heb, en mevrouw de waarheid spreekt is het nog maar de vraag of dit alles zo 'terecht' is.
Ze heeft in het onderwijs gewerkt en na haar ontslag aangegeven bij de verhuurder (woningcorporatie Jongerius) aangegeven problemen te verwachtten met het voldoen van de huur. Die haar vervolgens te verstaan gaf dat er geen enkele regeling mogelijk was. Het vinden van een andere woning in de sociale woningbouw is niet zo 1-2-3 geregeld dus ontstond er een penibele situatie.
De woningbouw heeft de plicht meer coulant met haar huurders om te springen dan de private sector. Daarvoor zijn ze immers in het leven geroepen. Als het daadwerkelijk zo gegaan is heeft de verhuurder aardig wat steken laten vallen.
-
Daarbij vind ik het commentaar hier op haar huisdieren aardig overtrokken en stupide. Als mevrouw daar hard voor gewerkt heeft, kun en mag je niet van haar vragen die dieren op te geven omdat ze de pech had ontslagen te worden.

Not Muhammad | 27-02-13 | 15:58

pius | 27-02-13 | 15:54 Ze benadelen ons, de reaguurders. Want we konden zo fijn en lekker onderbuikend de scheefwoners de schuld geven.

Na 1 juli kan dat niet meer. Ik wil compensatie.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:58

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:49 | + 0
Ja om het heel kort te houden mijn hart werkt heel slecht en dan bedoel ik ook slecht. Zie het als een heel slecht lopende wagen waar je verkeerde benzine/diesel in hebt gegooid. Vervolgens ga je lekker rijden en je weet ja eens stopt hij er mee. Het is gekomen omdat ik ooit als tiener een virus ergens opgelopen heb (ben nu 25) en de dokteren niet tijdig achterkwamen wat het nou was. Toen ze er achterkwamen ja toen lag de motor al in de prak. En gamen doe ik toch wel hoor lekker in het weekend samen met me meisie waar ik het heel erg mee naar me zin heb. Ik geniet van iedere dag die ik heb, zelfs met dit Hollandse kutweer :)

Bert.H | 27-02-13 | 15:55

Fatwabuster | 27-02-13 | 15:54 Ja. En Meneer Rutte en z'n vazallen (zelf noemt ie dat z'n kabinet) noemen dat bezuinigen.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:55

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:51

Ik vond het gewoon spitsvondig van je. Daarom moest ik lachen.

Niet cynisch bedoeld;)

pius | 27-02-13 | 15:54

truusch | 27-02-13 | 15:42 |
We hebben idd schuldsaneringstrajecten in NL. Tegenwoordig is er ook een meldingsplicht bij zorgverzekeraar, nutsbedrijf en woningcorporatie bij 3 maanden achterstand. Men meld dit bij de gemeente waar de wanbetaler ingeschreven staat. Daarna begint de ellende, immers gemeentelijke ambtenaren die hun werk goed doen moeten nog uitgevonden worden. Ik zit regelmatig te budgetteren voor mensen om ze uit de shit te helpen en dit soort mensonterende trajecten te voorkomen. Jammer genoeg lukt dat niet altijd, met name als gemeenten niet echt medewerking verlenen. De mensen die denken dat een gezin rond kan komen van de WWB kan ik alleen maar zeggen, dream on. Maak maar eens een berekening voor een gezin met 2 kinderen (schoolgaand, middelbaar onderwijs). Ik en mijn mede-vrijwilligers zien alleen maar een toename van stille armoede, schrijnende gevallen.

Watapatja | 27-02-13 | 15:54

Achtelijk land.
Mevrouw gaat de schuldsanering in en na een tijdje moet er toch weer een woning worden toegewezen.

Terpen-tijn | 27-02-13 | 15:54

@necrosis | 27-02-13 | 15:50
Huisdieren kan je op Marktplaats zetten of naar het asiel brengen. Als je dat met je kinderen doet krijg je de hermandad over de vloer.

witwas | 27-02-13 | 15:54

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:51

Met andere woorden.... de zogenaamde 'scheefwoners' worden bestolen, ze moeten meer betalen dan hun werkloze buurman omdat ze werken..... zo gaat dat in Nederland!

Fatwabuster | 27-02-13 | 15:54

@witwas | 27-02-13 | 15:45
Ik zie die 4 miljard liever cent voor cent op gaan aan het verhogen van de arbeidskorting.

supah | 27-02-13 | 15:53

@witwas | 27-02-13 | 15:45
Ik zie die 4 miljard liever cent voor cent op gaan aan het verhogen van de arbeidskorting.

supah | 27-02-13 | 15:53

blinde kip | 27-02-13 | 15:52 In het puntenstelsel opnemen hoeveel allochtonen er in de buurt wonen.

Zit er nog niet in.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:53

@Bert.H | 27-02-13 | 15:47, jij hebt nog werk ... anders krijg je een probleem.

gentle giant | 27-02-13 | 15:53

necrosis | 27-02-13 | 15:31
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar dat is een andere discussie.
Wat ik in die filmpjes zie is een vrouw die een probleem heeft met haar inkomsten-uitgaven en zelf of de intelligentie of de inzet mist om daar wat aan te doen.
Het is géén universeel recht van de mens om zoveel huisdieren te moeten hebben.
Die had ze jaren geleden al weg moeten doen, punt.
Bovendien zoals hier al vaker gezegd: waar zijn de vaders? Heeft ze allimentatie, zo ne waarom niet.
En dan wordt het geheel ook nog omgeven door een zweefteverig mallotnsausje van ene Michel Vitaliti, SOPN, Niburu etc., die werkende mensen structureel slaven noemt, maar wel vindt dat ze moeten betalen voor mensen waarvoor 'werken nou eenmaal niet hun ding' is.

Nogmaals, ik vind het erg triest, en de huurprijs zal wel belachelijk veel te hoog zijn maar met een iets slimmere aanpak en iets minder zweefteven was dit niet nodig geweest.

Cuyahoga | 27-02-13 | 15:52

nou kom maar op met die katten dan, d'r is altijd plek voor ze in m'n kattencafe. Ik vind 't maar sneu.

sufkut | 27-02-13 | 15:52

@WirMachenMusik | 27-02-13 | 15:48
Of je zorgt dat dergelijke mensen helemaal geen administratie bij hoeven houden. Gewoon geen geld geven maar de eerste levensbehoeften in natura.

witwas | 27-02-13 | 15:52

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:48
Dan verzinnen ze wel weer wat nieuws om huurders te bestempelen als tweederangs burgers.
Ik voorzie nog wel een upgrade van het puntenstelsel.

blinde kip | 27-02-13 | 15:52

pius | 27-02-13 | 15:48 LOL? Helemaal niet. Het zou de woningmarkt moeten vlot trekken.

Maar waar moeten ze naar toe verhuizen? Die woningen zijn er niet en de bank geeft geen hypotheken.

Dus.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:51

@ --neus-- | 27-02-13 | 15:29 |
Uit uw antwoord op te maken resideert u in een koophut?
.
Inschrijven als woningzoekende is per definitie geen garantie voor het snel uit je te dure huurhut geraken.
.
In de eerste plaats omdat er vele malen meer woningzoekenden zijn dan dat er woningen beschikbaar zijn.
.
In de 2e plaats worden woningzoekenden door het "eigen volk eerst" principes van gemeenten beperkt in de mogelijkheid een woning buiten de huidige woonregio te accepteren (vele woningzoekenden zouden dit zonder pardon overwegen als dat betekent dat ze snel uit huidige woning weg kunnen)
.
In de 3e plaats hanteren een hoop gemeenten de regel dat een woningzoekende economisch aan een regio gebonden moet zijn om aanspraak te kunnen maken op een (sociale)huurwoning.
.
.
Wat deze mevrouw in 2007 wel had moeten doen is, schuldhulpverlening regelen, als ook afstand doen van die kudde viervoeters.
.
Kan Blok wel lullen dat verhuurders en hypotheekverstrekkers er voor moeten zorgen dat huisuitzettingen zoveel mogelijk voorkomen moeten worden maar dat zijn nietszeggende woorden uit de mond van een minister welke de huurmarkt waarschijnlijk nog nooit aan den lijve ervaren heeft en hem ook nog eens nog verder vergalt via de verhuurdersheffing.

normanius | 27-02-13 | 15:51

Eerst de huur eraf trekken en dan de uitkering pas overmaken?
Maar dat kan niet, want dan hebben incassodiensten, deurwaarders enz geen werk meer.
Geen goed plan dus. Er moet verdiend worden op uithuiszettingen, dat is goed voor de economie.

Terpen-tijn | 27-02-13 | 15:51

@jurian89 | 27-02-13 | 15:42
Wat kosten kinderen per maand?
Mag ik natuurlijk niet vragen want: foei en onbeschoft.
Maar sinds ik zelf geen kinderen heb, en wel huisdieren heb gehad, weet ik dat kinderen duurder zijn en gesponsord worden op kosten van de ander.
Als mensen losgaan op andere mensen die hun dieren niet kunnen onderhouden, trek dan ook de kinderbijslag in!!
En verder hoef je niet aan te komen met de AOW die ze voor mij moeten opbrengen, dat doen ze straks namelijk niet meer.
En nee, ik heb geen kinderen (komen er ook niet), dus daar betaal jij niet voor!

necrosis | 27-02-13 | 15:50

Als mevrouw tijdig alle overbodige luxe de deur uit had gedaan (bijv. de veestapel en dat autootje). Ik heb zeer grote twijfels over het zieligheidsgehalte van deze dame.

krelus | 27-02-13 | 15:50

-weggejorist-

Broodje_Dood_Dier | 27-02-13 | 15:49

@Bert.H | 27-02-13 | 15:47
Had iedereen maar die instelling...

La Bailaora | 27-02-13 | 15:49

Die mevrouw had een asiel moeten beginnen.

In een daartoe bestemd pand en omgeving.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:49

Bert.H | 27-02-13 | 15:47 |
Ik zou lekker de hele dag gamen en bier drinken. Maar goed.
Sterkte in ieder geval. Wat is het precies als ik zo brutaal mag zijn?

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:49

aan de ene kant sneu, maar aan de andere kant is het wel een naieve tuthola die dr kinderen niet laat vaccineren "omdat het vergif is"
Oorzaak van de uit huis zetting zal wel bij haarzelf liggen schat ik zo in...

houthakker | 27-02-13 | 15:49

Ik wil niet te hard oordelen over die vrouw. Dingen die voor de meeste mensen heel eenvoudig zijn zoals je huis en je administratie enigszins op orde houden, is voor sommigen die op andere vaak moeilijkere gebieden wel bovengemiddeld kunnen presteren, soms onbegrijpelijk moeilijk.
Van al die begeleidingsmeuk die we tegenwoordig hebben zou misschien eens wat omgeleid kunnen worden naar dit soort probleemsituatie. En daar heb je beslist geen hoger opgeleide sociale werkers voor nodig. Misschien zelfs beter niet.
Zelf heb ik dat probleem opgelost door puur op geluk een vrouw te kiezen die heel erg goed is waarin ik zwak ben.

WirMachenMusik | 27-02-13 | 15:48

@zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:48

LOL.

pius | 27-02-13 | 15:48

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:46 Exact. Want de scheefwoner van nu woont na 1 juli weer gewoon recht.

Zonder te verhuizen.

zeg maar jansen | 27-02-13 | 15:48

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:44 | + 0
Hahaha nee ben al jaren ziek al voor dat ik daar kwam wonen.

Kijk als ik wil kan ik me ook morgen af laten keuren zonder enkel probleem. Maar ik vind het leuk om naar mijn werk te mogen gaan. Ik kom onder de mensen, en ik weiger thuis weg te kwijnen.

Bert.H | 27-02-13 | 15:47

Daarom ook gewoon bijstand in natura: voedsel- en kledingbonnen, gratis zorg en een woning. Wil je meer, zoals roken, autorijden, op vakantie of een stuk of wat vlooiebalen in huis nemen dan ga je maar W.E.R.K.E.N.

witwas | 27-02-13 | 15:47

@Bert.H | 27-02-13 | 15:43 | + 1 -
Leuk he die nep-vrije markt.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:46

Van € 4 miljard kan je ca. 555.555 van dit soort tokkiegezinnen gratis in hun huis laten wonen. Mevrouw heeft haar financieel (wan-) beleid gewoon 1 op 1 overgenomen van de overheid. Kan je haar moeilijk kwalijk nemen, goed voorbeeld doet goed volgen.

witwas | 27-02-13 | 15:45

Gelukkig gaan de paarden op de nieuwe plek het GEWELDIG vinden.

Tipje, als je geen paarden, honden en kinderen kan betalen kun je ze beter niet houden. Paarden zijn dure dingen zeg maar. En dan hebben we het er niet over eentje, maar over een hele kudde:

www.akasha-rijkunst.nl/AZHCers_Yvonne....

Heeft geen reet met de cosmos of loslaten te maken.

siorog | 27-02-13 | 15:45

ik kan hier niet naar kijken..

EinStijn | 27-02-13 | 15:44

Bert.H | 27-02-13 | 15:43 |
Komt die ziekte niet door al die beesten?

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:44

Helaas ben ik ook naast zo'n figuur terecht gekomen, omdat ik voor mijn werk "moest" verhuizen. Ben door de woningbouw in een wijk gepropt waar ik eigenlijk niet had willen zitten maar goed het kon niet anders. Ik kan geen hypotheek krijgen omdat ik een ziekte heb (nee geen aids) waardoor ik eigenlijk ieder moment neer kan vallen. Bij hoge uitzondering kon ik dit huis krijgen van de woningbouw, ik was allang blij want een uitkering die mag je van mij houden. Nu zou je zeggen dan verhuis je toch? Jammer want nu zeggen ze ja meneer u verdient te veel ga maar kopen.

De naast mij buurman zit lekker in de schuldsanering en heeft het huis vol honden en katten en tyfuszooi. Zijn achtertuin is de uitlaatplaats voor zijn ark van noach. Hij wordt aan alle kanten geholpen met subsidies en krijgt van alle kanten spullen, want ja het is toch best zielig zo'n man. De ene keer komt er een nieuwe koelkast de andere keer een bankstel,tv,bed enz. Meneer wilt ook niet gaan werken, hij verteld dan doodleuk "ik ga toch niet werken, dat geld wat ik dan verdien kan ik zo inleveren bij de schuldeisers en nu heb ik nergens omkijken naar".

Nou dit soort mensen mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen.

Bert.H | 27-02-13 | 15:43

Hier wordt je(ik) verdrietig van

Zegg | 27-02-13 | 15:42

@Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:35
Idd. Eensch. Ze zal uiteindelijk ook 'de rekeningen' moeten betalen, en als ze teveel uitgeeft aan de honden en katten zal ze die weg moeten doen en een ander huisje er voor moeten zoeken, enz... Maar zomaar uit huis flikkeren in deze tijden van crisis, terwijl wel hele volkstammen naar Nederland laten komen die gratis woningen + inboedel krijgen, enz... Het is echt te erg voor woorden.

La Bailaora | 27-02-13 | 15:42

Sorry ik snap het niet, dus niet iedereen hoeft de vaste lasten te betalen? Mensen zoals ik die hard werken voor hun geld horen hun rekeningen te betalen maar de mensen die duizend en 1 subsidies krijgen en dan nog geen geld hebben voor 1 van de levensbehoeften des levens zijn tot in de eeuwigheid slachtoffer, van een man, van de woningbouw, van de overheid. Het is altijd de schuld van een ander. Huisdieren zijn luxe,en ze kosten geld, veel geld.

Wie meer uitgaven dan inkomsten heeft maakt schulden en daar zitten consequenties aan vast, is dat dan zo vreemd? We hebben toch schuldsaneringstrajecten in NL.

truusch | 27-02-13 | 15:42

Leuk zo met die gestapo aan huis.
En dit is nog maar het begin.
Door Stef Blok en zijn vriendjes bij de PvdA komen minimaal duizenden extra in de problemen.

ecologiste | 27-02-13 | 15:42

Wat kosten die honden /katten/vogels wel niet per maand ?

jurian89 | 27-02-13 | 15:42

@AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:38 | + 0 -
Het is een troef, een joker.

Ach vrouwen en tactisch inzicht, pilsch?

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:41

-weggejorist-

De Literator | 27-02-13 | 15:41

Filmer Michel lijkt nogal van de Free Hugs te zijn. Als ie daar nou eens iets voor zou gaan rekenen kan zij daar weer de huur van betalen.

guderian | 27-02-13 | 15:41

@Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:21

Maar wel een beetje in de rondte lopen op sandalen met geitenwollen sokken.

--neus-- | 27-02-13 | 15:40

"Banks got bailed out, we got sold out"

Bertus Brulbroek | 27-02-13 | 15:40

In Spanje zag ik vorige week een reportage van een oude mevrouw, gepensioneerd, die haar huis uit werd gezet. Alleen daar laten ze dat niet altijd zomaar gebeuren. Dus hele buurt voor het huis, politie erbij waarna het matten begon. Politie roept brandweer erbij, want een aantal hadden zich vastgeketend. Brandweer erbij, mensen de situatie uitleggen aan de brandweer, kiest de brandweer ineens de kant van die burgers. Politie met een bek vol tanden, een grote chaos. Ik weet niet eens hoe het uiteindelijk is opgelost, maar de mensen daar zijn de ellende inmiddels zat.

Banken worden gebailout, en die heren die daar de leiding hebben over de failliete banken krijgen nog steeds miljoenen bonussen. Ik ben voor een vrije markt, en normaal gesproken moet zo'n oudje ook haar rekeningen betalen, maar in dit geval kies ik de kant van het oudje. Simpelweg omdat de corporatisten (politici-bankiers) met bailouts en lastenverzwaringen het volk leegplukt en zij gaan gewoon door met het goede leven. Dat is geen vrije markt, en ook niet sociaal. 2x verkeerd dus.

La Bailaora | 27-02-13 | 15:39

@Kaas de Vies 15:34
Toch raar. Alsof je iets wil bevestigen, waarvan JIJ denkt dat anderen dat van je denken. Maar goed, ik dwaal af. Succes. * out *

AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:38

"Hodie mihi, cras tibi"
Mark my words, Diederik ook.

gentle giant | 27-02-13 | 15:37

@goedverstaander
Pffffffffffffff.
En wie gaat dit nieuwe huis van mevrouw betalen?
Ik, neem ik aan?
Terwijl ik in een klein k*tflatje moet wonen, werken en belasting betalen krijgt mevrouw even een boerderij cadeau?

WestAndSmithson | 27-02-13 | 15:37

Wetsdoemaar | 27-02-13 | 15:23 |
Als je €200 huur betaalt, heb je geen recht op huursubsidie. Waarschijnlijker is dat meneer €220 huur werkelijk betaalt en de rest is huursubsidie.

Watapatja | 27-02-13 | 15:36

@amin | 27-02-13 | 15:25
Leuk om te weten: Slechts een derde van de huurders ontvangt huurtoeslag en maakt dan ook kans op andere gemeentelijke kortingen. De rest krijgt niets. En aangezien de huur maximaal 660 euro is, kan de schade niet veel zijn. Vergelijk dat maar met koopwoningen.
En de kopers met NHG (90% van de kopers in de laatste jaren) hebben een ontsnappingsclausule als die topprijzen niet meer gehaald worden en er verlies genomen worden. Mag de burger mooi opdraaien voor de misrekening van de kopers via de WeW-pot. Toevallig is het aantal echtscheidingen meer gestegen bij NHG huishoudens dan bij de doorsnee bevolking. Wie betekent nu wat voor economie?

blinde kip | 27-02-13 | 15:36

@Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:35
Daar is de schuldhulpverlening voor, al gaat dat vaak ook al ten koste van de nette betaler. Mevrouw is eigenlijk te dom om zelfstandig te leven, helaas zijn we daar wat te laat achter gekomen.

supah | 27-02-13 | 15:36

@supah | 27-02-13 | 15:32 | + 0 -
Ik zeg niet verschonen. Dijk slaan en opvoeden.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:35

@AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:33 | + 0 -
Als ik ooit eens iets "te" zinnigs te zeggen heb, moet ik een "escape" hebben waardoor men zegt, oh ja hij is toch gek.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:34

ze heeft vijf jaar de tijd gehad om een goedkopere woning te zoeken
lijkt me meer dan tijd genoeg

schuimbekkie | 27-02-13 | 15:34

Kinderen zijn natuurlijk weer eens de dupe.... omdat mama budgettair gezien meer prioriteit stelde aan het voeren van huisdieren in plaats van de huur te betalen.

Komt bij dat ze blijkbaar niet op tijd hulp heeft gezocht en niet verder kwam dan iemand met een camera uit te nodigen inclusief irritant commentaar.

En ja, waar is papa?

Als je naar mama kijkt, lijkt het enigszins langs haar heen te gaan of ze heeft al eerder met dit bijltje gehakt, dat kan natuurlijk ook.... anyhow blijft bijzonder triest voor de kinderen!

Fatwabuster | 27-02-13 | 15:33

@Kaas de Vies 15:27
Dat staat buiten kijf. Wat ik wil zeggen: eigenlijk heb je een hoop zinnigs te melden, maar dat wordt zovaak ondergesneeuwd omdat je perse de leukste thuis wil zijn. Snap je wat ik bedoel? Opbouwende kritiek allemaal natuurlijk hè. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:33

@Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:21
Ik vind domheid geen enkel excuus om je financien maar te laten lopen, uiteindelijk is het geld waarmee ze haar gas / water / electra en hypotheek of huur mee had moeten betalen op gegaan aan andere onzin. Dat zal hoogstwaarschijnlijk die misselijke keffertjes zijn die ik in de preview zie. Misschien moeten we mensen financieel meer opvoeden maar wanneer je dergelijke idioten gaat verschonen van hun verantwoordelijkheden dan betekent dat dus dat de mensen die wel een verstandig beleid voeren er voor mogen op draaien. Ik ben al met genoeg idioten gedwongen solidair eigenlijk.

supah | 27-02-13 | 15:32

@ Kaas: juist! Hoppikeej!

verbanden | 27-02-13 | 15:32

@Cuyahoga | 27-02-13 | 15:24
Ik hoop dat ik je plemp verkeerd heb begrepen.
Ik ken namelijk ook vrouwen die 4 kinderen van 3 verschillende mannen hebben.
En daar schijnt dan wel geld naar toe te moeten, in de vorm van uitkering en alle bekende toeslagen.
In plaats van een uitkering, zouden ze bepaalde mensen condooms moeten geven......

necrosis | 27-02-13 | 15:31

Afgezien van alles, wat een allejezusse grafbaan, deurwaarder ...

gentle giant | 27-02-13 | 15:30

Minder blauw systeem, meer rode pil. Helemaal niet zweverig of zo. Moeke heeft een nieuwe hut. Is maar kort, de laatste update:
www.youtube.com/watch?v=gItpGaeMr-E

goedverstaander | 27-02-13 | 15:30

De meepratende cameraman ondermijnt mijn, in dit geval, toch al geringe empathische vermogen.

Simon de Danser | 27-02-13 | 15:29

De eerste problemen begonnen al in 2007. Als mevrouw zich op dat moment had ingeschreven als woningzoekende had ze nu gewoon een huis gehad. Eigen schuld dikke huisuitzetting bult.

--neus-- | 27-02-13 | 15:29

" ikke spreek geen Nederlands, Discriminatie!"
en het hele gezin eromheen.. en weg zijn de deurwaarders...

poli | 27-02-13 | 15:28

@Wetsdoemaar | 27-02-13 | 15:23 | + 0 -
Amsterdam is niet Nederland. Los je eigen problemen maar op, rode hond.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:28

@AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:25 | + 0 -
Ik denk dat het aan jou ligt dat je het verschil niet ziet tussen serieus en niet serieus.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:27

Ah van Rossem weer met een zielig jankverhaal. Gaat het niet over BJZ, dan wel over een zielige mevrouw die haar rekeningen niet op betaald. Hou toch op. Dit zijn gewoon de consequenties.

borrelnoot | 27-02-13 | 15:27

Stef Blok heeft de verhuurders opgeroepen huurders die het niet meer kunnen betalen - door de huurverhogingen door diezelfde Stef Blok - niet meteen het huis uit te zetten.
Maar ietjes later.
Soort van iemand ophangen maar zo dat zijn tenen nog net de grond raken.
Is zoveel amusanter.
Toch Stef?

oplichter | 27-02-13 | 15:26

@Blinde kip |15:15|
Inderdaad opvallend dat wanbetalers koophuis langer doorkunnen.
Zou dit te maken hebben met t feit dat dat huis als onderpand toch wel t geld opleverd.
Of dat koophuis eigenaren over t algemeen iets voor de economie betekenen in de zin van werk, belasting,premie's etc. en hun credietwaardigheid hoger is.
Of zou t willekeur of discriminatie zijn.

amin | 27-02-13 | 15:25

@Kaas de Vies 15:21
Waarom vind ik het altijd zo moeilijk om je serieuze schrijfsels serieus te lezon? Serieus.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-02-13 | 15:25

kampertjeee | 27-02-13 | 15:20 |
Waarom moeten de schoenen altijd uit?
Over het algemeen liggen er toch plavuizen of tegels in de wagen.
Dat is zo schoon gemaakt.
Met vloerbedekking kan ik het mij voorstellen.

Nacho_Vidal | 27-02-13 | 15:25

Vrouw geloofde in sprookje van webhoaxer die mensen liet geloven dat ze ten alle tijden recht hebben op woning. En iets met "souvereine mensch" (google). Ja, maar als je geen geld hebt, weet ik niet of je dat staatshotel wel zo leuk zal gaan vinden. Ik had ook achter dat verhaal aangebeld. Maar hij geloofde er zelf heilig in. Ja wat moet je dan zeggen.

TypischTypetje | 27-02-13 | 15:24

Hoe halen arme mensen het in hun hoofd om ook nog huisdieren aan te schaffen die ze te vreten moeten geven en naar de dierenarts brengen als ze ziek zijn?
En ruim dat huis eens op, oh wacht, hoeft niet meer, maar kijk die tuin dan, daar is ook 6 jaar niks aan gedaan, terwijl ze daar toch tijd zat voor had.

Erg triest dit, maar ook wel een beetje eigen schuld, het leven is niet alleen maar hugs and kisses, soms moet je ook even de handen uit de mouwen steken.

Cuyahoga | 27-02-13 | 15:24

En weer een voorbeeld waar Nl de Rechten van de Mens niet respecteert.

Watapatja | 27-02-13 | 15:24

Voor diegene die roepen dat het gek is dat de huurprijzen voor sociale huur omhoog gaat - denk hier eens over na. Ik woon in 020, in een normaal apartement (ongeveer 300k), daarvoor heb je dan een netto hypotheeklast van ongeer € 900 p/m. Echter, mijn bovenbuurman (zelfde grootte apartement) zit in de sociale huur en betaalt voor zijn appartement slechts € 200 per maand en krijgt nog huursubsidie ook.
Dus ja, de huurprijzen kunnen wel wat op hoog (in deze situatie in ieder geval - heb verder geen verstand van markt als geheel).

Wetsdoemaar | 27-02-13 | 15:23

Leugenaars. Alle Didi's. Alle Blokjes. Alle Markjes. Alle Pechtoldjes. Leugenaars.

Maar we hebben lekker straks wel 2 JSF-jes die niet mogen vliegen!

verbanden | 27-02-13 | 15:23

dat doet ze toch gewoon zelf of niet dan? met zo'n veestapel kan ik begrijpen dat je het budget niet rond krijgt. En dan is het opeens de schuld van de woningstichting dat je zelf niet na kunt denken?

t lup uit dn heand | 27-02-13 | 15:21

Zoals jullie weten ben ik geen socialist.... maar ik ben wel sociaal ingesteld. Als een sociale minusvariant door opgestapelde rekeningen (vaak door de overheid met extra bonus verhogingen) uit huis gezet wordt, ondanks dat het een dierengekkie is en aan financiele mismanagement doet, moet je de boel bevriezen en hulp bieden. Een dijk hierom heen slaan, en gaan bouwen, hulp bieden. Niet uit huis zetten.

Bij ander financieel mismanagement mag men hun huis behouden *kuch* SNS *kuch*

Want oh wat zijn ze stoer de deurwaarders en de arm der wet, maar wijs ze eens op een gozert van 21 met opgeschoren kop en bontkraag in een audi A8 of duurder, dan moet ik mijn racistische bek houden.

Kaas de Vies | 27-02-13 | 15:21

Ik word helemaal para van het geblaf van dat rotbeest. Mensen die hun huisdieren niet africhten, altijd -1.

Donum Dei | 27-02-13 | 15:21

-weggejorist-

kampertjeee | 27-02-13 | 15:20

En daarom woon ik in een woonwagen.

kampertjeee | 27-02-13 | 15:20

Vreemd: huizenprijzen omlaag; prijzen van huurwoningen omhoog.

meneer Q | 27-02-13 | 15:20

Stef Blok is de trekpop van de vastgoedmaffia.
Badmuts Diederik 'The Mask' hebben ze intussen ook van een touwtje voorzien.

oplichter | 27-02-13 | 15:19

De beschrijving van het filmpje suggereert weinig goeds, blijkbaar vind men dat je wanneer je kinderen hebt je geen rekeningen hoeft te betalen.

supah | 27-02-13 | 15:19

Eigen schuld dikke bult.??
*gestrekt been weer opbergt*

miko | 27-02-13 | 15:19

Ik ga geen vijf filmpjes kijken, iemand een korte samenvatting hoe Mw. in deze situatie terecht is gekomen?

supah | 27-02-13 | 15:17

Nederland, het land met de grootste sociale huurmarkt en meeste lekke daken. En natuurlijk moet de prijs omhoog, vindt men in Den Haag want dat is normaal in tijden van dalende woningprijzen. Logisch.
Opvallend is dat wanbetalers van koopwoningen langer kunnen doorgaan voor ze uit huis moeten.

blinde kip | 27-02-13 | 15:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken