Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ctrl-V! EU copypaste teksten van lobbyclubs

langlevedeeuBNR schalt de alarmbazuin. Duistere lobbyclubs vallen namens grote bedrijven de burcht EU aan om uw privacy te ontvoeren en te misbruiken in hun anti-privacy kerkers. En de EU zet haar poorten wagenwijd open. Wat blijkt namelijk? Het Europese Parlement vult amandementen aan met teksten die ze 1-op-1 overnemen van grote lobbyisten. Letterlijk copy-pasten van teksten die zijn opgesteld door bijvoorbeeld Amazon, eBay en de American Chamber of Commerce. Teksten die ze gewoon kunnen overnemen als ze in de EU-lift staan. Met name bij datawetgeving die ingaat op gegevensbescherming laten Europarlementariërs zich graag dicteren door de Amerikaanse lobby. Die overigens aan de lopende band beleid loopt te fisten, ook in de EU. Zwaait den vuist, heft den hooivork, wappert den fakkel! Dit is natuurlijk een schande. Maar wacht. Wat ziet ons oog? In het handige overzicht van het Duitse lobbyplag zijn alle lobbyisten waarvan teksten zonder wijziging zijn gekopieerd opgenomen. En wie staan daar tussen? Onze Hollandse vrienden van Bits of Freedom! Hallo, jongens! *zwaaizwaai*. En ook de internetguerrilla's van European Digital Rights staan er bij. Ow. Maar wacht even. Het is dus niet echt een complot van privacyhatende multinationals die de EU als marionet gebruikt. Het is meer dat Europarlementariërs hoeren zijn voor wie het niet uitmaakt wiens woorden ze slikken. De ene keer van mensen die opkomen voor commerciële belangen en de andere keer van mensen die opkomen voor privacy belangen. Want dat scheelt weer zelf nadenken. Mooi. Is dat ook weer duidelijk. Nu zou het mooi zijn als Europarlementariërs zich net zo in de EU-burgers zouden interesseren als in lobbyclubs. Maar dat is wellicht weer wat teveel gevraagd. NB. Al getekend voor het EU-referendum?

Reaguursels

Inloggen

Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:48 | + 0 -
Over huilie huilie gesproken..

Mark Smith | 22-02-13 | 11:58

Het EP dat zich laat beïnvloeden door lobbyisten van een ander land? Pardon!? Dat Amerikanen de Europese privacywetgeving maar lastig vinden en proberen die wet te veranderen? Pardon!? Zo zal Amerikaanse biotech ook hard bezig zijn om Europese GMO wetgeving te veranderen. Dat zogenaamde free-trade agreement met de VS is gewoon een poging van de Amerikanen om Europese wetgeving te veranderen en de markt open te breken voor hun troep. Ja hoor, zo free-trade agreement zal goed zijn voor Europa, zeggen ze in Brussel. Niet dus.
EU Politici die in bed stappen met lobbyisten zijn gewoon hoeren.

Zzzzooooffff | 22-02-13 | 07:55

Zolang er maar lekkere hors d'ouevres en een goede fles Chianti of Chardonnay klaar staan tijdens de besprekingen maakt het allemaal niet zoveel uit.

TisNieZoMoeilijk | 21-02-13 | 20:23

Oud nieuws... (en niet alleen in het EP).

martinned | 21-02-13 | 18:30

Eeb groot, sterk en verenigd Europa was al vroeg in de vorige eeuw de wens van verschillende mensen.
We weten allemaal waar dat toe geleijd heeft...

Een stukje pro-Europa propaganda uit de pre-historie
paost712.home.xs4all.nl/media/nee-tege...

paost712 | 21-02-13 | 16:27

In een democratisch land zou de lobby ook verboden moeten zijn. Veel van de wetten die zeer tegen de wil van het volk erdoor worden gedrukt zijn het werk van lobbyisten. Het gaat tegen alles in wat democratie is. Als je wat lobbyisten hebt krijg je veel sneller iets erdoor gedrukt dan wanneer je met een enorme grote groep iets wilt. De lobby is de bijl aan de wortel van de democratie. Geen een land dat dat toe staat kan zich een echte democratie noemen. Het zorgt ook voor corporatisme, dat is een van de grote oorzaken van de huidige problemen (mensen die kapitalisme de schuld geven wijzen eigenlijk naar het corporatisme als je hun argumenten aanhoort, alleen snappen ze het verschil niet). Van de EU wisten we al dat ze niet democratisch waren maar voor Nederland geld dus precies het zelfde. Politici die ooit in zee zijn gegaan met lobbyisten zouden vervolgt moeten worden voor het ondermijnen van de democratie en omdat ze hun taak niet juist uitvoeren. Ze moeten namelijk het volk vertegenwoordigen, niet de lobbyist.

DerUnterMensch | 21-02-13 | 15:23

De Europese Unie bereikt inmiddels iedere dag een nieuw dieptepunt. Het letterlijk overnemen van teksten geschreven door lobbygroepen is eigenlijk geen verrassing. De Europese Unie heeft immers financieel beleid dat wordt bepaald door Goldman Sachs, Moody's en Fitch.

Toch verbaast het me dat weinig mensen hebben getekend voor dat referendum. Heel erg teleurstellend, zelfs als ik me bedenk dat dit initiatief nauwelijks in de media is geweest terwijl ze allemaal zaten te kwijlen over het vuurwerkmeldpunt, het polenmeldpunt en God mag weten wat nog meer.

Nequebard | 21-02-13 | 14:17

Nederlandse politici lopen ook voor 100% aan het handje van subsidie sponzen en lobbyisten van multi-nationals. Geen wonder dat ze niks doen voor de bevolking... EU idem helaas.

Avant | 21-02-13 | 13:53

zeg maar jansen | 21-02-13 | 12:01 |

you're pulling a Rutte on me, aren't you?

SheriffSharif | 21-02-13 | 13:48

@as-saboer | 21-02-13 | 12:27
"Ik ben net zo min verantwoordelijk voor de genocide van Stalin als u verantwoordelijk"

.. behalve dat jij maar al te graag weer precies hetzelfde zou doen om al die nare mensen met een andere mening eindelijk eens het zwijgen op te leggen. Zoals alle andere socialisten en communisten.

Je kan het ontkennen, maar uiteindelijk valt iedere socialist of communist terug op keiharde repressie met dodelijk geweld om hun ideologie in stand te houden. Want zodra je iemand de keuze geeft om niet solidair te zijn met anderen, ben je meteen geen socialist of communist meer.

Vandaar dat ik alle socialisten en communisten VOLLEDIG in staat acht om nog een keer een Stalin, een Mao en/of een Pol Pot na te doen. Omdat hun perverse ideologie van haat en afgunst enkel in stand kan worden gehouden met geweld.

dlseth_ | 21-02-13 | 13:43

Politici zijn net papagaaien. Ze kraaien altijd iemand na. Zelf iets bedenken doen ze niet, want daar hebben ze ambtenaren voor. Want ze hebben het veel te druk met populair te doen en maar zorgen dat ze bij de volgende verkiezingen maar weer aan het pluche kunnen kleven.

Rest In Privacy | 21-02-13 | 13:42

endofdays | 21-02-13 | 13:33
Je bedoelt ondernemingen... Cooperaties als zodanig zijn zo ongeveer de voorzichtigste ondernemingen

Big Swinging Dick | 21-02-13 | 13:36

Niks nieuws toch, vele jaren geleden lekte al uit dat grote coöperaties zoals Shell wetgeving aanleverde die zonder pardon werd overgenomen door de euro communisten.
Iemand nog twijfels dat grote coöperaties de wereld regeren?
Vroeger waren het de koningen, keizers, farao’s enz. en nu zijn het de banken en andere grote coöperaties.
Onze welvaart en vrijheid word weer afgenomen en we zijn straks weer terug bij af.

endofdays | 21-02-13 | 13:33

Stoppen met groter is beter = EU.
Terug naar soeverein en klein, maar fijn = EEG.

dubbeljoe | 21-02-13 | 13:03

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:48

Inderdaad. Ik denk dat het het beste is als we hem gewoon links laten liggen.

Koninging Beatricks | 21-02-13 | 13:01

Ben ik nou de enige die vindt dat het niet echt opschiet met het tekenen van dat referendum? Wordt tijd dat de Televaag er eens wat aandacht aan geeft.

rexmundi666 | 21-02-13 | 12:53

@as-saboer | 21-02-13 | 12:34 | + -1 -
Ach gut wat selectief. Huilie Huilie, je bent een gelegenheidargumentist zolang je jouw linkse gedachtegoed kunt opleggen. Het logisch redeneren en feitelijk blijven mogen geofferd worden voor het grote goed, andersdenkenden "kaltstellen".

Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:48

@Ko Reander | 21-02-13 | 11:38
Tekenen

Ko Reander | 21-02-13 | 12:44

dikzakken, teken die petitie

een maffiabaas | 21-02-13 | 12:43

Dat privacygebeuren is al lang niet belangrijk meer, de EU doet veel meer en veel erger dan onze zogenaamde internetvrijheid aanpakken.

De Harde Waarheid | 21-02-13 | 12:38

Leuke gezellige voorjaarsvakantie TIP EURO Disney Parijs. youtu.be/oxxKnTXA0yU

EU_TROLL_AGENCY | 21-02-13 | 12:37

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:29
Zoiets heet duiding. Heeft Jan Schinkelshoek geen boekje geschreven voor u waarin hij de verschillen uitlegt?

as-saboer | 21-02-13 | 12:34

Hele duurbetaalde hoeren zijn het, daar in Brussel. Pijpsletten wel te verstaan. Alles wat je ze in de mond legt, slikken ze voor zoete koek.

NACademicus | 21-02-13 | 12:32

@as-saboer | 21-02-13 | 12:27 | + 0 -
Holle frases, zoals Wilders is een facist?

Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:29

@dlseth_ | 21-02-13 | 12:22
Altijd makkelijk je te verschuilen achter holle frases. Ik ben net zo min verantwoordelijk voor de genocide van Stalin als u verantwoordelijk bent voor de hongersnoden in Afrika als gevolg van het kapitaliseren van het voedsel of de bloedige oorlog in Syrië met dank aan (pro) Westerse landen.

as-saboer | 21-02-13 | 12:27

@as-saboer | 21-02-13 | 12:23 | + 0 -
Inderdaad ik kan nog goed herinneren dat ik voor nivellering van de zorgpremie heb gestemd. Bedankt voor deze ontzettend mooie inzicht van je.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:26

@MarcS | 21-02-13 | 12:12
Die zijn er al, genaamd verkiezingen. Ik deel overigens veel van de kritiek op de huidige EU die ik hier lees, al zou ik het eerder onder de noemer corporatisme gooien dan onder de noemer socialisme wat ik hier vaak lees. De uitverkoop van de zorg, openbaar vervoer en andere staatsbedrijven onder druk van de EU zijn thema's die vooral linkse mensen erg aanspreken en als deze consequent worden verweten pro EU te zijn,dan is het logisch dat zij niet meedoen aan burgerplatformen van die zelfde mensen.

as-saboer | 21-02-13 | 12:23

@as-saboer | 21-02-13 | 11:43
"Goede linkse plannen zijn door guurrechts onder een bruine laag gekomen"

Nee, die bruine laag is niet guurrechts maar het opgedroogde lijkvocht van de honderden miljoenen doden die communisme en socialisme op het geweten hebben.

Maar goed, dat waren toch allemaal nare kapitalisten en mensen met een andere mening en die mogen van jou toch dood. Dus maak je er niet druk om!

dlseth_ | 21-02-13 | 12:22

Mooi dat dit is aangetoond, maar dat is in feite oud nieuws Prof James M. Buchanan kreeg de Nobel prijs voor de economie met dergelijke onderzoeken. Veel beslissingen van de politiek zijn niet in het algemeen belang maar in het belang van lobbygroepen of gebaseerd op eigen niet werkende en onbewezen dogma's. Enne.... dat vindt net zo goed plaats in gemeenteraden, provinciale staten, waterschappen en het nationale parlement. Dat heet nou democratie..... tsja...

Big Swinging Dick | 21-02-13 | 12:21

LOL

witwas | 21-02-13 | 12:18

*Kuch*

Mark Smith | 21-02-13 | 12:18

witwas | 21-02-13 | 12:14 |
Had ik u daar onlangs al niet een antwoord op gegeven?

Mark Smith | 21-02-13 | 12:17

witwas | 21-02-13 | 12:14 |
Had ik u daar onlangs al niet een antwoord op gegeven?

Mark Smith | 21-02-13 | 12:17

@Mark Smith | 21-02-13 | 12:12
Bent u bang over het hoofd gezien te worden? Volgens mij zijn dubbel- en trippelposten bij u eerder regel dan uitzondering.

witwas | 21-02-13 | 12:14

Gezien de massale toeloop op dat burgerforum leeft het enorm.
Ook van de initiatiefnemers, behalve Jan "ledenraad" Bennink, wordt niets meer vernomen.
Blijkbaar zitten er toch niet zoveel mensen op te wachten.

Mark Smith | 21-02-13 | 12:12

Gezien de massale toeloop op dat burgerforum leeft het enorm.
Ook van de initiatiefnemers, behalve Jan "ledenraad" Bennink, wordt niets meer vernomen.
Blijkbaar zitten er toch niet zoveel mensen op te wachten.

Mark Smith | 21-02-13 | 12:12

@as-saboer | 21-02-13 | 12:07
Hier heb jij een punt, mensen die voor de EU zijn hoeven hun stem niet te geven, de EU is er immers al. Ik zou ook liever een initiatief hebben, dat referenda verankert in onze samenleving. Eens per 4 jaar, met weinig kans om genomen besluiten terug te draaien is mij eigenlijk te weinig. Ik ben meer voor "Beter ten halve gekeerd ..... "

MarcS | 21-02-13 | 12:12

@as-saboer | 21-02-13 | 12:07
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat al die mensen die tegen een EU-referendum zijn vrijwel allemaal het volk dom vinden, en voor hun inkomen op zijn minst baat hebben bij hetzij een grote overheid, corporatisme of subsidies.

witwas | 21-02-13 | 12:11

move along nothing to see here keep shopping.

EU_TROLL_AGENCY | 21-02-13 | 12:09

Volgens mij hebben onze ministers hier ook een handje van. Waarom werken als een lobbyist een aardig nieuw wetsvoorstelletje voor je kan schrijven. En dan later na je werk als ambtenaar een vette baan bij een corporatie vinden. Stelletje draaideur criminelen zijn het allemaal.

Kets22 | 21-02-13 | 12:08

@Koninging Beatricks | 21-02-13 | 12:02
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de mensen die dit referendum steunen vrijwel allemaal anti-EU zijn, dit referendum verkopen als waardevrij gaat er bij mij totaal niet in. Het komt een beetje over als D66'en. Ergens enkel voor zijn als het op dat moment uitkomt.

as-saboer | 21-02-13 | 12:07

@as-saboer | 21-02-13 | 12:03
"Bent u ook zo kritisch als meneer Wilders iets zegt?"

Ja, dat ben ik inderdaad.

Che_cuevara | 21-02-13 | 12:05

as-saboer | 21-02-13 | 12:03
Boter aan de galg.

Mark Smith | 21-02-13 | 12:05

Jullie denken toch niet dat die Europarlementariërs zelf zitten te copy/pasten, hè? Daar hebben ze per persoon een paar fractiemedewerkers voor.

witwas | 21-02-13 | 12:04

@Che_cuevara | 21-02-13 | 11:59
Nee, bij de banken of in Brussel.

La Bailaora | 21-02-13 | 12:04

@Che_cuevara | 21-02-13 | 11:57
U snapt blijkbaar niet dat er in de wetenschap niet 1 waarheid bestaat. Als ene meneer Jan Schinkelshoek iets vindt, is dat niet de wet. Bent u ook zo kritisch als meneer Wilders iets zegt?

as-saboer | 21-02-13 | 12:03

@as-saboer | 21-02-13 | 12:00 | + 0 -
Kijk, zie je kan het wel. Ben het alleen oneens met je.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 12:02

@Koninging Beatricks | 21-02-13 | 11:51
Volgens mij heeft hij heel goed aangetoond dat de inhoud voor hem niet belangrijk is. Dus hij heeft je vraag beantwoord.

La Bailaora | 21-02-13 | 12:02

@zeg maar jansen | 21-02-13 | 12:01
Jawel, maar niet voor ons.

Che_cuevara | 21-02-13 | 12:02

@as-saboer | 21-02-13 | 11:55

Ik ben van mening dat er in Nederland gigantisch veel mensen zijn die voor/tegen een poppetje zijn. Daarbij gaat het er helemaal niet meer op wat het poppetje zegt, maar puur om de persoon. Alles wat zo'n poppetje zegt is of goed of slecht. Per definitie.

Jouw reaguursel illustreert dit heel mooi:
"Goede linkse plannen zijn door guurrechts onder een bruine laag gekomen waardoor fatsoenlijke mensen zich er niet mee willen associëren."

Je zegt dus dat deze 'fatsoenlijke' mensen niet meer voor hun mening uit komen, omdat er mensen zijn die volgens hun niet fatsoenlijk zijn, maar toevallig wel dezelfde mening hebben over dat onderwerp.

Als dat tegenwoordig onder fatsoenlijke mensen wordt verstaan, dan ben ik maar liever niet fatsoenlijk.

Koninging Beatricks | 21-02-13 | 12:02

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:59 Emigreren naar Cyprus.

Daar wonen nu 1.2 miljoen mensen. Het staatje wil van de EU 17 miljard noodhulp.

Het kan dan dus best meer dan een miljoen zijn.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 12:01

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:54 |
Om te beginnen al met dat gespam over een burgerplatform wat blijkbaar niemand interesseert. Ik zie tegenwoordig meer gespam over dat zEUrplatform dan liefdesverklaringen aan Wilders van Quit. Als je ergens zo je persoonlijke projectje van maakt, dien je je conclusies te trekken als je faalt. Maar goed, roepen dan andere mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen is altijd makkelijker dan het zelf doen.

as-saboer | 21-02-13 | 12:00

@taxhond | 21-02-13 | 11:58 | + 0 -
Kijk as-saboer, dat is nou een faal. LoL.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:59

@van heinde en verre | 21-02-13 | 11:56
"Waar kan ik mijn miljoen ophalen?"

Euh, in Griekenland?

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:59

Overigens, over letterlijk overnemen gesproken : het woord "amandement" wordt door Quid letterlijk inclusief spelfout uit het BNR-artikel overgenomen, terwijl het toch echt "amEndement" is.

taxhond | 21-02-13 | 11:58

Hoeveel zouden ze gekopiepastaat hebben uit de verzamelde werken van ene Diederik Stapel?

zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:58

@as-saboer | 21-02-13 | 11:49
"Op vrijdag 9 november schreef oud-parlementariër Jan Schinkelshoek (CDA) over Is Wilders een fascist? het volgende in de cultuurbijlage Gulliver van het Nederlands Dagblad: “Is Wilders een fascist? Kort na de zomer schreef de historicus Robin te Slaa een ‘essay’ over die vraag, die de gemoederen al een tijdje danig bezighoudt. En hij maakt er korte metten mee: je kunt Wilders van een heleboel lelijks betichten, maar fascist is hij niet. Zijn rechts-populisme, hoewel vaak nodeloos kwetsend, stigmatiserend en discriminerend,verschilt ‘fundamenteel’ van het historische fascisme. Te Slaa kan het weten: hij is samen met Edwin Klijn auteur van die vuistdikke, imposante studie over de NSB. Hij fileert alle beweringen van het tegendeel – van Rob Riemen (filosoof) en Ruud Lubbers (politicus) tot Peter R. de Vries (journalist) en Gjalt Zondergeld (historicus).En hij doet dat gedecideerd, gemotiveerd – en vooral overtuigend. Discussie gesloten.”

En lees vooral eerst dit boek eens voor je onzin uitkraamt.

www.uitgeverijboom.nl/boeken/geschied...

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:57

Klaarblijkelijk is het doel om de EU in de verkoop te gooien. Dat programma is gepikt van De Tegenpartij (Jacobse en van Es): 'geen gezeik, iedereen rijk', 'we verpatsen Nederland en iedereen krijgt een miljoen'.

Waar kan ik mijn miljoen ophalen?

van heinde en verre | 21-02-13 | 11:56

Dit biedt mogelijkheden.

Typen jongens, alles wat we willen zetten we op het internet. Beetje goed onderbouwen en dan zie je je teksten wel weer terugkomen in Brussel.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:55

@Koninging Beatricks | 21-02-13 | 11:51
Ik vond die uitspraak van Spekman ook onbeschoft, ik heb dan ook niks met salonsocialisten. Net zo min als ik wat heb met guurrechtse types die bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitst. Daarmee wil ik niet geassocieerd worden. Blijkbaar met mij iedereen, op die 15.000 mensen na. Of bent u van mening dat de overige 16 miljoen mensen tegen een referendum zijn?

as-saboer | 21-02-13 | 11:55

@as-saboer | 21-02-13 | 11:52
Dat is slap ...... op voorhand denken dat het zinloos is omdat het niet door zou kunnen dringen. U bedoeld met doordringen waarschijnlijk dat de opvatting overgenomen dient te worden. M.a.w. u heeft geen opvatting, kunt hem dientengevolge ook niet uitleggen.?

MarcS | 21-02-13 | 11:55

@as-saboer | 21-02-13 | 11:52 | + -1 -
Probeer het eens. Leg zijn faal uit.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:54

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:49
Ik weet niet of dat mij lukt in woorden die tot u kunnen doordringen. Het schijnt dat u nogal volhardend bent in uw opvattingen.

as-saboer | 21-02-13 | 11:52

Ik zie geen complot, wel extreme luiheid. En als ze dan kennelijk toch niets uitvoeren, dan kunnen we het ook afschaffen.

van heinde en verre | 21-02-13 | 11:51

Stoppen met die referendumspam bitte

Detlev Tarnowitz | 21-02-13 | 11:51

@as-saboer | 21-02-13 | 11:49

Dat was niet de vraag.

Koninging Beatricks | 21-02-13 | 11:51

@as-saboer | 21-02-13 | 11:48
Stapten alle faalpolitici maar eens op. Zou een hele opruiming zijn en kunnen we tenminste met een schone lei beginnen.

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:50

EU zelf is gewoon een COPY/PASTE van de Griekse Mores

FredFlinstone | 21-02-13 | 11:50

Trouwens die hele EU is geCTRL-C -geCTRL-V't uit een bepaald boek met Kampf.

BedrijfsTijgerT | 21-02-13 | 11:50

@as-saboer | 21-02-13 | 11:48 | + 0 -
Maar kan je zijn faal uitleggen?

Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:49

@Koninging Beatricks | 21-02-13 | 11:47
Als een fascist een dorpsfeest zou organiseren zou ik er inderdaad niet naartoe gaan.

as-saboer | 21-02-13 | 11:49

Er is niet genoeg brood voor zoveel dieven.

ecologiste | 21-02-13 | 11:49

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:44
Lijkt mij evident dat als je consequent oproept dat faalpolitici moeten opstappen je dat zelf ook doet als je faalt.

as-saboer | 21-02-13 | 11:48

@BedrijfsTijgerT | 21-02-13 | 11:45
Ik zou het wel willen weten, maar langs de andere kant weer niet. Denk dat dat heel slacht is voor mijn bloeddruk als ik dat zou weten.

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:48

@as-saboer | 21-02-13 | 11:43

Dus voor jou gaat het om de boodschapper, niet om de inhoud?

Als Geert Wilders zou tweeten "Nivelleren is een feest", heeft hij dan volgens jou gelijk of niet?

Koninging Beatricks | 21-02-13 | 11:47

nog gaan = nagaan

BedrijfsTijgerT | 21-02-13 | 11:46

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:40
Kun je nog gaan hoe ernstig het is wat ze allemaal nog wel verbergen.

BedrijfsTijgerT | 21-02-13 | 11:45

264000 euro aan jaarsalaris excl. onkosten en dan lekker Ctrl-c Ctrl-v-en. Ik snap wel waarom Brussel zo populair is.

blinde kip | 21-02-13 | 11:45

@as-saboer | 21-02-13 | 11:43 | + 0 -
Waarom moet Quid daar zijn conclusies aan verbinden?

Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:44

Waar kan ik ergens de film/docu BRUSSELS BUSINESS kijken? Volgens mij wil de EU niet

Faragefan | 21-02-13 | 11:44

@Jan Passant mk2 | 21-02-13 | 11:41
Ze worden wel dik betaald voor dat knip en plakwerk.

In de sociale werkplaats doen ze dat voor een aalmoes.

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:44

Schiet niet echt op met dat burgerplatform. Hoe zou dat nu komen? Goede linkse plannen zijn door guurrechts onder een bruine laag gekomen waardoor fatsoenlijke mensen zich er niet mee willen associëren. Wel grappig overigens dat het maar niet lukt met dat burgerplatform, zou grappig zijn als Quit zijn conclusies eraan verbindt.

as-saboer | 21-02-13 | 11:43

Geert heeft wederom gelijk. Nederland moet vertrekken uit de EU.

reageerbuis | 21-02-13 | 11:42

Ogenblikje, even een mening zoeken om hier te copypasten.

rara | 21-02-13 | 11:41

Europarlementariërs zijn zwaar onderbetaalde krachtpatsers die ook vaak moeten verhuizen. Daarbij komt dat altijd maar enthousiast applaudisseren voor de Opperste Sovjet.
Wat handig knip-en-plak hulp komt dan wel van pas.

Jan Passant mk2 | 21-02-13 | 11:41

Dat noemen ze in de EU democratie.
Ze verbergen het niet eens meer.

Che_cuevara | 21-02-13 | 11:40

Tja ze hebben het zo druk met declaraties indienen en verhuizen tussen Brussel en Straatsburg...

crisiswhatcrisis | 21-02-13 | 11:39

Er staan pas 13500 mensen op die referendumlijst. kom op mensen, tekeknn

Ko Reander | 21-02-13 | 11:38

Deze Europarlementariërs krijgen toch harstikke veel betaald omdat ze zo hard werken. Vooralsnog zie ik ze veel Control+V en Control+P doen. Zit ik dan met mijn F5 en random toetsenaanslagen, zonder beleg op mijn boterham.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 11:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl