Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hirsi Ali weer aan het werk

Qat kauwen doen we in onze vrije tijdEen gedenkwaardige dag vandaag. Na een afwezigheid van ruim twee maanden, inclusief Christmas-shopping in de VS, is VVD-Kamerlid Hirsi Ali zojuist weer aan het werk gegaan. Even voor half 10 arriveerde de politica, die sinds de moord op Theo van Gogh zat ondergedoken, in een geblindeerde Mercedes op het Binnenhof. Vanmiddag volgt nog een persconfentie van Ayaan. Vanzelfsprekend houdt GeenStijl jullie op de hoogte. Succes Ayaan, er is werk aan de winkel!

Reaguursels

Inloggen

Heintjebier
Was geen Turk! Dat verschil zou jij toch moeten weten?

Pannie | 20-01-05 | 01:42

Toch jammer, ik voel mezelf ook wel eens bedreigd op mijn werk. Toch mag ik geen 3 maanden betaald verlof nemen. Toch maar eens uitkijken naar andere baas mischien?

Steiner | 20-01-05 | 00:57

ik denk dat ik voortaan maar ergens ga hangen waar het gemiddelde iq WEL boven het nul-punt bungelt.

GS is een erg leuke site, maar het kortzichtige domme volk wat heir rondhangt, daar kan ik echt niet tegen.

ik woon zelf in oost en theo is bij mij om de hoek vermoord en eergister dus die scooterturk. dus ik woon in een redelijke brandhaard in plaats van schiermonnikoog-west of kutschrubbeveen buiten waar je nooit geen flikker met deze problemen te maken hebt, maar wel een 'hart in actie, telegraaf & boulevard' mening hebben deze mensen.

flikker op man, get fucking real. stem lekker lpf :)

Heintjebier | 19-01-05 | 14:43

klik maar op z'n naam, leer je Ceristimo kennen!

Pannie | 19-01-05 | 12:48

Ik heb géén kanker.

Ceristimo | 18-01-05 | 17:30

Ceristimo wat ben jij nou weer voor kankerbluffer?

Pannie | 18-01-05 | 17:08

@. MILF

Zak door de stront? Zal ik jou eens effe lekker in je bek schijten?
We hebben het hier over een vrouw die tot nu toe nog geen ene flikker heeft gedaan, behalve zich dan (bewust) een hele hoop gesodemieter op de hals halen en de Moslims hier in Nederland pissed-off maken. Lekker voor mekaar weer. Laten we dan eens een keer een duidelijk statement maken, of in ieder geval je luie reet aan't werk zetten, in plaats van filmpjes schieten waarvan je weet dat het extreme reacties gaat los maken.
Want eerlijk, je wilt me toch niet vertellen dat ze dit niet aan had kunnen voelen komen?

Ceristimo | 18-01-05 | 15:13

Buurman, mee eens. Maar wat ik persoonlijk denk is dat ze bewust uit de kamer werd gehouden. Dat er een paar Ali's en Mohammed's rondlopen betekend niet dat er op elke hoek een moordenaar loopt. Sterker nog. Ik denk dat het hele moslimfundementalisme wereldwijd gebruikt wordt om middelen beschikbaar te maken (lees geld) om daarmee de wapenindustrie gaande te houden en macht te verkrijgen over een goed waar we binnen 10 jaar van afhankelijk zijn. Olie in het Middenoosten. Het punt wat ik wil maken is: we worden allemaal zwaar voor de gek gehouden met deze hype!.

rennie b | 18-01-05 | 14:54

rennie b
Ik snap je,
Maar op het moment dat mavo en vmbo samen gingen,is in principe Mavo in kwaliteit en leerstof achteruit gegaan,en Vmbo eigenlijk op n redelijk zelfde niveau gebleven als het eerdere VBO.
Maar fuck it,das de discussie eigenlijk nie.

Boze Buur | 18-01-05 | 14:16

@Heintjebier

Nee, dan mensen zoals jij die roepen dat personen die zijn vermoord om hun mening niets hebben bereikt, nee dat is slim! Dit riekt naar het type redenering: een vrouw die wordt verkracht is dat zelf schuld en daarmee een schande voor de familie(eer).

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 14:02

He Buurman, is dat niet hetzelfde? Mavo en VMBO?

rennie b | 18-01-05 | 13:56

Bespeur ik hier een "marcel van dam"complexje?
Mensen met mavo zijn niet waardig genoeg?
-Mogen niet meepraten?
-Zijn gewoon te dom?
Nou ok,mee eens hoor.
Laten we dan de nog lager opgeleiden Vmbo-ers gelijk het land uit schoppen.

Ik gelof dat er in A`dam-oost veel van die vmbo-ers rondlopen

en oohja.. die discussie weer"Pim zaaide haat" pffff
Wakker worden ; )

Boze Buur | 18-01-05 | 13:49

Blijkbaar denkt iedereen hier nogal kort door de bocht(lees: mavo) en is Hirsi een heldin, omdat ze met een grote bek tegen populistische standpunten aan het roepen is. Hier hadden we er al eerder een van. Kale man, 2 hondjes, zo nicht als een paard. remember? Die ligt nu ook de maden te voeren en heeft ook geen flikker bereikt. Behalve dan, net als hirsi, het tegen elkaar opzetten van geloof en ras en kleur.
Ik ben absoluut niet links, maar dit werkt niet mensen. Snap dat nou eens.

Heintjebier | 18-01-05 | 13:28

Ik vind het jammer dat vele linkse piskijkers, ook bij GS, niet de moeite willen nemen om vast te stellen of AHA met haar mening meer kiezers vertegenwoordigd dan de kiesdeler. Volgens links is het plebs een hersenloze massa die vooral haar klep dient te houden en die bij de verkiezingen gewoon op die knop drukt die door de NOS wordt aangewezen als de juiste.
Ik denk dat AHA zegenrijk werk doet door de intrinsieke domheid van het mohammedaanse protestgeloof van Mohammed de pedofiele epilepticus (de duivel hebbe zijn ziel) te ontleden en de details en uitwassen stuk voor stuk te benoemen.

Ksi-Ziks | 18-01-05 | 13:25

@Electrostar 18-01-05 @ 11:54

Ja, een belangrijk uitgangspunt wat mij betreft is bijvoorbeeld: ieder mens heeft de vrijheid om zijn eigen (!) leven zo te leven als hij/zij zelf wil. Dit betekent bv. ook dat ouders hun kinderen zodanig moeten opvoeden dat zij ook daartoe in staat worden gesteld.

Dan valt automatisch elke religie die andersgelovigen als minderwaardig bestempelt en kinderen indoctrineerd af .

Voor de duidelijkheid, de rituelen en gebruiken van onschuldige aard (beschuit met muisjes, klederdracht, feestdagen, begroetingswijze etc) vind ik totaal onbelangrijk en oninteressant in deze discussie; daar geldt: een kwestie van geven en nemen, leven en laten leven. De wet- en regelgeving dient zich daar zo veel mogelijk verre van te houden. (Dat betekent idd. dat de huidige situatie in ons land niet optimaal is).

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 13:03

Of je haar nou wel of niet goed vindt maakt effe niet uit.Maar laten we nou es ophouden te denken dat ze voor de lol uit de kamer bleef.Voor de genen die t nog niet snappen..."ZE WERD ZWAAAAR BEDREIHEIGD!"

Boze Buur | 18-01-05 | 13:02

lozen, terrecht
of ophouden met SCHNABBELEN
daaarvoor zit ze niet in de kamer

ranonkel | 18-01-05 | 12:54

lozen, terrecht
of ophouden met SCHNABBELEN
darrovr zit ze niet in de kamer

ranonkel | 18-01-05 | 12:53

Let maar op,de VVD wil haar gaan lozen.Gisteren Van Aartsen gezien ,en als je hem hoort zeggen dat ze geen kruistocht houden jegens de islam(geen hoofdletter trouwens)maar tegen de uitwassen,is dit volgens mij het begin om het kaf van `t koren te scheiden,en de echt rechtse stemmers van de VVD maar naar Wilders te laten gaan,en Mor-Ayaantje(zwart als roet) gaat volgen.

Boze Buur | 18-01-05 | 12:44

ik vind het fijn dat ze weer aan het werk kan

meelwillem05 | 18-01-05 | 12:41

Er begint mij steeds meer een gevoel van afkeer tegen deze mevrouw te groeien. Eerst was het een goed bedoelde strijd voor gelijke behandeling van Moslima's. Maar ondertussen heb ik het gevoel dat mevrouw Ayaan uit is op zelfbevlekking. Daar ze geen enkele medestander weet te vinden voor haar zaak en ze zichtbaar geniet van alle aandacht. Ze wil een 2e submission maken maar heeft deel 1, behalve de dood van een filmmaker, iets bereikt? Of is er zelfs geschokt gereageerd door mishandelde Moslima's? Ze bereikt niet wat ze zegt te willen. Maar bereikt wat ze wil bereiken. Een gevoel van kijk mij eens de heldin zijn die vecht voor de goede zaak. Kul!!!!.

rennie b | 18-01-05 | 12:37

HALF 10?????

Moet ik hier es proberen!

Wil | 18-01-05 | 12:35

In de Tweede Kamer horen volksvertegenwoordigers te zitten. Deze vrouw zit zichzelf te vertegenwoordigen. Die overstap van PvdA naar VVD mag dan duidelijk zijn.

Hedgehog | 18-01-05 | 12:33

Vakantie afgelopen, nu lekker aan het werk. Ik hoop dat juffrouw Hirsi Ali de wijze raad van Papa Jozias in de oren heeft geknoopt en eens wat meer aan rendement halen gaat denken. Niet wat haar portemonnee betreft, dat zit vast wel goed, maar aan rendement voor haar idealen. Aan alleen maar antigodsdienstig shockeren hebben die arme onderdrukte en mishandelde vrouwtjes niets!

Guido | 18-01-05 | 12:31

Staat in de Volkskrant van vandaag een bijzonder goed stukje over AHA geschreven door Nazmiye Oral. Een aanrader; een goed onderbouwd stuk dat geschreven is door iemand die zou behoren tot de doelgroep van AHA.....

Opa-Buiswater | 18-01-05 | 12:27

@heintjebier, ceristimo en aanverwanten: zak door de stront!
@de rest, ik ben heel blij dat ze terug is, ik geef het je te doen, je wordt heel serieus met de dood bedrijgd en moet noodgedwongen onderduiken, dat wens je niemand toe!
ik wens haar alle sucses met haar werk!
er is genoeg te doen...

MILF | 18-01-05 | 12:24

@Brusselmans: Klopt en zoals je al in 2002 schreef (vrij vertaald):

Ik wens de mensheid een nieuwe verlichting toe en ik wens de verlichters een nieuwe mensheid toe.

Nooit meer slapen | 18-01-05 | 12:24

Oprotten met Hirsi Ali verrekte pleurisgek... En niet om wat ze zegt of doet maar van ons geld als vertegenwoordiger van het volk 4 maanden in het buitenland gaan zitten omdat haar leven bedreigt wordt. Leg je functie dan gewoon gelijk neer. Nee echt Hirsi Ali ga lekker je eigen lijst beginnen ofzo en kom nu niet terug als een martelaar. BElachelijk gedrag. Werkelijk volksvertegenwoordiging laat me niet lachen

Nick V | 18-01-05 | 12:16

@ Electrostar

Ach heden, de dag dat ik in discussie mag gaan met iemand die goed kan lezen, ik zal het op een zuipen zetten van pure blijdschap!!

Ik heb het niet over normen en waarden gehad van de westerse cultuur.

Ik had het over het feit dat de moderniteit (waaronder de west europeese landen) door bloed, zweet en tranen het recht heeft weten af te dwingen van mening te verschillen.

Dit is mede tot stand gekomen doordat de Grondwet (waarin die rechten in staan uiteengezet) geen waarheid claimt.

Dat ontbreken van een waarheidsclaim stelt het individu in staat het grootste wonder op onze planeet in werking te stellen: zijn hersens..

Hoewel..

Brusselmans | 18-01-05 | 12:15

@sjonnie

Welke partij zou jij haar voorstellen?

Electrostar | 18-01-05 | 12:13

Hup Hirschi Hup.

Trek je maar niets aan van godsdienstwaanzinnigen van welk geloof dan ook.

Ook al zit je bij de verkeerde partij (want zusterpartij van de pro-apartheidsbeweging Likoed) wens ik je alle succes.

sjonnie | 18-01-05 | 12:06

ik hoop dat haar eerste daad is die achterbakse rat van een van Aartsen op zijn smoel timmeren.

Tubifiks | 18-01-05 | 12:04

@Brusselmans

Is er een website waar ik de westerse waarden en normen terug kan vinden?

Electrostar | 18-01-05 | 12:01

@TheRealShowstopper: goed punt!
Ik kan het waarderen dat er in iedergeval iemand zich niet de mond laat snoeren door multikul, politiek correct, moslim knuffelaars. Wat stel je voor dat iemand zich beledigd zal voelen, dat mag in NL niet! Gelul.
Onze moslim"broeders" en hun knuffelzusjes moeten niet zo idioot snel op hun teentjes getrapt voelen als er iets over hun geloof gezegd wordt.
Elke keer als Ayaan Hersi Ali iets over EEN BEPAALDE GROEP moslims zegt, vallen onze moslim broeders en zusjes, gesteund door de Correcten in NL, over haar heen om te beweren dat ze alle moslims bedoeld, generaliseerd, polariseerd, bevolkingsgroepen tegen over elkaar zet en nog meer van die taal der Correcten.

De Nederlandse politiek heeft geen antwoorden voor een aantal problemen in de samenleving. AHA heeft die mogelijk ook niet, maar heeft het lef, ondanks de bedreigingen, om voor haar mening uit te komen en de politiek oncorrecte zaken te benoemen. De huidige politiek heeft, hoe triest ook, typen zoals AHA nodig om tot inzicht te komen, dat we in het multikul knuffelen van moslims zijn doorgeslagen.
Helaas is het met typen als AHA, maar ook bij Pim Fortuyn was dat het geval, dat men later de woorden van deze personen op juiste waarde gaat schatten. Niet zelden moeten ze eerst dood om dit te laten beseffen.
Zelfs van Janmaat wordt nu door de hele linkse kerk gezegd dat de wijze zoals hij is aangepakt is geweest een politiek onjuiste werkwijze was en de rechtspraak politiek gekleurd was. Het kan verkeren.

Voorlopig wordt er vanuit de VVD flink aan de poten van haar stoel gezaagd en moet ze weer terug in de fractiediscipline. Ze krijgt nu eenmaal meer aandacht dan die jaloerse grijzen muizen en dat maakt jaloers

Nooit meer slapen | 18-01-05 | 11:58

@ TheRealShowstopper

Ik zat eigelijk op de column van Starf*cker te wachten.

Ik kom je daar in de comments wel weer tegen, neem ik aan?

Brusselmans | 18-01-05 | 11:56

@TheRealShowstopper

"ik vind dat sommige cultuuraspecten wel degelijk superieur zijn aan andere"

Heb je hier een referentiekader voor? "De definitie normaal is relatief"

Dat men deels moet voldoen aan de waarden en normen die men hier hanteert ben ik met je eens, maar je kunt niet verwachten van asielzoekers dat zij beschuit met muisjes zullen uitdelen bij een geboorte. In hoeverre is Nederland dan bereid om deze waarden en normen over te dragen aan nieuwkomers? Waar ligt de grens? Is religie bespreekbaar als het gaat om integratie?

Electrostar | 18-01-05 | 11:54

@Brusselmans

zitten weer eens op 1 lijn zie ik... en een goedemorgen waarde geloofsgenoot.

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 11:48

Die AIVD-hoer heeft in ieder geval ruim twee maanden vakantie gehad. Marketingstunt, die "beveiliging".

kalief | 18-01-05 | 11:32

@. .KicksAss (4e comment) Geintegreerd?
Rustig niets doen en wachten op je maandelijkse overheidsuitkering? Dan ken ik er nog een paar die fantastisch zijn geintegreerd.

Frank Scenario | 18-01-05 | 11:32

@ Electrostar

Waar de moderniteit veruit superieur in is ten opzichte van welke andere cultuur is het recht van mening te verschillen.

"Hoe abject u mening ook is, ik zal altijd vechten voor het recht dat u heeft die mening te ventileren."

Dat de door ethiek bevangen leiders van onze moderniteit meer dan eens de plank mislaan wil nog niet zeggen dat er een beter alternatief is dan diezelfde moderniteit.

Brusselmans | 18-01-05 | 11:30

Kan ze niet nog wat verder naar politiek-rechts uitwijken en voor Bush ofzo gaan werken? Stijgt het gemiddeld iq in beide landen!

DJVentilator | 18-01-05 | 11:28

@Electrostar

Vast, maar ik zou er geen moeite mee hebben. Voor mij zijn alle religies "en pot nat" (kort door de bocht).

"De waarden en normen van westerlingen zijn niet superieur t.o.v. de resterende bevolking op de wereld."

We zijn in nederland, niet in de rest van de wereld. Verder: of ze wel of niet superieur zijn hangt af van de criteria die je hanteert. Ik ben geen cultuurrelativist, ik vind dat sommige cultuuraspecten wel degelijk superieur zijn aan andere. Een cultuur die een ieder de mogelijkheid geeft om vrij te leven is superieur in mijn ogen. Let op: ik zeg dus niet dat de westerse moderniteit de hemel op aarde is.

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 11:08

Tis toch wat met dat bestuur hier in Nederland.
Eerst "onze" Peter Potter, die met een voetschimmeltje in't ziekenhuis komt en wordt behandeld alsof hij op sterven ligt.
En dan nu weer Ayaan, die er effe lekker tussenuit knijpt, en vakantie gaat vieren.
Waar gaat het toch heen in dit land...

Ceristimo | 18-01-05 | 11:03

@ThE_ED

Die tolerantiegrens wijzigt niet door er over te zwijgen. De groep die zich aangesproken voelt moet eerst maar eens eraan wennen dat ze op zaken worden aangesproken. En vervolgens eerst eens nadenken of ze zich wel aangesproken zouden moeten voelen. Als een moslima in rondom tien roept dat ze door autochtonen naargeestig wordt aangekeken en en racistische uitspraken worden gedaan voel ik mij ook niet aangesproken. Of moet ik nu "discrimitatie!" gaan roepen?

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 11:00

@TheRealShowstopper

De waarden en normen van westerlingen zijn niet superieur t.o.v. de resterende bevolking op de wereld. Dat men hier een naakt lichaam op de televisie als normaal beschouwd hoeft niet te betekenen dat dat elders in de wereld ook zo is. Er zullen vast ook andere geloofsovertuigingen zijn die op deze wijze aangevallen worden als de rollen omgedraaid worden.

Stel je dit maar eens voor: Een naakte Homoseksuele Adolf Hitler met hebreeuwse teksten op zijn lichaam om de afkeer van Joden tegenover Nazi's onder de aandacht te brengen. Ik denk dat dit ook een politieke rel zou veroorzaken!

Electrostar | 18-01-05 | 10:57

@Heintjebier: dat zei ik ook ;)
"moedige vrouw, wat nou moedig!"

atje | 18-01-05 | 10:53

Klasse!

~Pyro~ | 18-01-05 | 10:52

@gozertje, dat is waar. Maar ik vraag me af of harde uitspraken wel enig effect hebebn als je niet eerst hebt gezorgd dat die tolerantiegrens wat beter ligt. Vervelend misschien, maar je wilt toch effect sorteren lijkt me.

ThE_ED | 18-01-05 | 10:50

@Electrostar

Over Submission kun je natuurlijk discussieren, maar wat mij opvalt is dat er vooral wordt gezeurd over koranteksten op een vrouwenlichaam en over het beledigen van een bevolkingsgroep. Misschien is er met het tolerantienivo van die betreffende groep iets mis?

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 10:46

dan komen we weer terecht bij de tolerantiegrens die bij sommige groepen nogal laag schijnt te zijn, zoals rita verdonk het al stelde..

gozertje | 18-01-05 | 10:42

@gozertje, dat ben ik wel met je eens. Van de andere kant weet je ook hoe mensen reageren, helaas, en aangezien dat toch "het volk" is waar je het (ten dele?) voor doet, kun je je uitspraken misschien ook meer op het oor van hen afstemmen. Dat wil niet zeggen je mening herzien, maar wel zo verwoorden dat het goed verstaan wordt. Maar je houdt natuurlijk altijd mensen die zich gepasseerd of aangevallen voelen.

ThE_ED | 18-01-05 | 10:41

@TheRealShowstopper

AHA heeft voldoende mediatraining gehad om te weten dat bepaalde uitspraken express selectief worden gepubliceerd in de media. Dat zij bepaalde zaken genuanceerd toelicht hoeft niet te betekenen dat zij dit niet had verwacht. De film Submission is ook een duidelijk voorbeeld van de ongenuanceerde wijze waarop zij haar mening onder de aandacht wilde brengen.

Electrostar | 18-01-05 | 10:40

haatzaaiend that is hehe

gozertje | 18-01-05 | 10:39

@ ThE_ED
Het gepeupel zou haar opmerkingen gewoon wat tactischer moet interpreteren i.p.v. er direct een populistisch of zaatzaaiend etiketje op te plakken.

gozertje | 18-01-05 | 10:39

En nu maar hopen dat ze ook niet net zo geofferd wordt als Pim en Theo.

Jemme101 | 18-01-05 | 10:38

Net op het NOS journaal dat ze enige tijd ondergedoken zat in het buitenland. Dus de geruchten waren toch waar.

reuzenkind | 18-01-05 | 10:38

AHA heeft verdeeldheid gebracht? In Oost-Duitsland was ook lange tijd geen "verdeeldheid", maar dat was geen pluspunt. Wie vindt dat zij overdreven doet over de Islam, beseft niet wat de Islam zal brengen.

DenkZelfstandig | 18-01-05 | 10:38

Nou, ik ben benieuwd. Hoewel ze niet uitblinkt in het tactisch plaatsen van haar opmerkingen zie ik toch wel uit naar wat er gaat komen.

ThE_ED | 18-01-05 | 10:34

@Pritt Stift

Fantastisch!!! De verborgen reclame van Geenstijl!

Electrostar | 18-01-05 | 10:33

@Electrostar

Veel zgn. verbanden worden helemaal niet door AHA verwoord. AHA heeft nooit gezegd dat alle moslims zich misdragen. Ook dit is een misvatting die vl. door de media in de wereld is geholpen. AHA heeft laatst ook weer bij de NMO duidelijk gemaakt dat zijn wel degelijk en genuanceerd beeld heeft. Maar dat willen de critici liever niet zien. Er wordt alleen door AHA over de inhoud gepraat, de critici roepen alleen maar: discriminatie, schoffering, haatzaaien etc. Laten de critici zelf eerst maar eens met inhoudelijke analyses en oplossingen komen en een wezenlijke bijdrage leveren.

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 10:33

Electrostar kan ook aantonen dat 90% van de moslims gematigd zijn ? Ik vind namelijk heel knap dat slechts dat die 10% toch goed zijn voor 60% van ons dagelijkse nieuws.

ViPER | 18-01-05 | 10:33

@TheACE

Ok, maar waarom brengt men vrouwenbesnijdenis in verband met de 90% van de gematigde moslims die in NL leven?

Electrostar | 18-01-05 | 10:27

@Meki

Onze? Ik wil niet zeggen dat ik zonder zonden ben, maar mijn naam zuiveren gaat nou net weer iets te ver :-)

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 10:26

Wat een gezeik allemaal. Ayaan zou haar taal moeten matigen, standpunten minder krachtig neerzetten e.d. Niets daarvan!

Doorgaan op de ingeslagen weg. Vasthouden aan standpunten, krachtige taal bezigen en werken aan radicale veranderingen in de politiek.

Dezelfde mensen die zo graag zien dat Ayaan nummer zoveel wordt op de lijst van sufkutterige kamerleden prijzen Jan Mao Marijnissen voortdurend de hemel in om zijn standvastigheid.

Stelletje hypocriete mekkerkonten!

gozertje | 18-01-05 | 10:26

@Got
Ik heb liever iemand met hersens dan iemand met ballen. Het enige wat Hirsi Ali doet is moslims provoceren in plaats van tot een goede (wat die ook is) oplossing proberen te komen.

hdmaster | 18-01-05 | 10:25

@Heintjebier

Ze heeft geen verdeeldheid gebracht, hoogstens aan het licht gebracht wat er al was. En dat is in dit land van de lange tenen en de "pappen en nathouden doctrine" blijkbaar nog steeds ongewenst.

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 10:24

. @ TheRealShowstopper

Heel goed , ik doe het Ik wil onze Naam zuiveren

Meki | 18-01-05 | 10:23

@heintjebier: ze heeft berijkt dat er gepraat word over Vrouwenmishandeling binnen de Islam, ipv er over te zweigen.
Als je niet weet wat vrouwenbesnijdenis is... www.google.nl SUCCES

TheACE | 18-01-05 | 10:23

@Heintjebier
Ik word zo moe van mensen zoals jij. Het is nooit goed. AHA brengt het gewoon niet tactisch, hopelijk heeft ze in haar afwezigheid beseft dat het zo niet kan en zal ze haar standpunten iets subtieler verwoorden. Hirsi Ali heeft het in ieder geval bespreekbaar gemaakt, ook al denken sommige moslims daar anders over. Dat is op zo'n heikel punt al een hele prestatie.

ZI | 18-01-05 | 10:21

@Meki

Misschien heeft ze daar wel heel goed over nagedacht, maar verschillen jullie gewoon van mening?
Ennu... hoe staat het met je partijtje?

@Heintjebier

Nee, jij hebt lef.

TheRealShowstopper | 18-01-05 | 10:21

Ik lees hierboven dat ze 'dingen heeft bereikt'. Mag ik vragen wat? Behalve dan een grote verdeeltheid onder de Nederlandse bevolking teweeg brengen. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Heintjebier | 18-01-05 | 10:18

excuus voor de taalfouten

Electrostar | 18-01-05 | 10:17

Hulde, Meki. Hopen dat ze de ballen heeft gehad na te denken over wat er is gebeurd en niet alleen maar verder, in een soort van wapenwedloop, geradicaliseerd is...

Ward | 18-01-05 | 10:17

@Frankie
Wat is het verschil of er met zware wapens is gedreigd? Met een balpen krijg je ook iemand dood hoor. Is het onderduiken terecht? Goddomme zeg. Was jij er ook zo een die heel hard riep dat het achterlijk was dat Van Gogh niet bewaakt werd? Als we iemand niet beschermen en hij legt het loodje, dan is het huis te klein, beschermen we wel iemand, dan gaan we ons allemaal afvragen of het niet overdreven is. Je hoort toch in de media hoeveel brieven er steeds gevonden worden. Er liepen 150 geytenneuqerts rond met AHA in hun kop als potentiele schietschijf.

We zullen nooit weten of AHA vermoord zou zijn als we haar niet lieten onderduiken, maar doet dat nu ter zake?

ZI | 18-01-05 | 10:17

@Denk & ZI

Deze 'specialisten' zijn hele goede marketingstrategen welke men opiniepeilingen en onderzoeken achterhalen welke koers de bevolking wil volgen. Het is natuurlijk allemaal wel heel toevallig dat zij aangesteld werd bij de VVD na het overlijden van Pim Fortuyn. Dat het allemaal zo ge-escaleerd is is wellicht nooit haar bedoeling geweest, maar dit betekend wel winst voor de VVD want wilders heeft geen poot om op te staan.

Electrostar | 18-01-05 | 10:16

Ik heb een gloeiende vinkenteringhekel aan dat wijf. En ze is nog wel van mijn party(hoewel dat laatste weet ik ook zonet niet meer komende verkiezingen).

Ze moet nou eens kappen met stemmingmakerij en zich bezighouden met politiek en niet alleen met moslims en vrouwencastratie. Daar heeft ze nou wel genoeg over gezegd.

En atje waarom moedig? Ze is juist te laf voor woorden. Eerst heel hard vanalles roepen en dan 3 maanden in een dichtgemetselde grot in zeeland gaan wonen. ja dan heb je echt lef!

Heintjebier | 18-01-05 | 10:15

Er zijn teveel onbekende factoren om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Was het onderduiken overdreven of terecht? Is ze nog steeds in gevaar? Zijn een stel met messen bewapende geytenneuckers niet tegen te houden door een "normale" bewakingsdienst? Of is er gedreigd met zware wapens?
Need more input....

Frankie | 18-01-05 | 10:14

@DenkZelfstandig
Inderdaad, het is heel gebruikelijk dat er 'specialisten' in de Tweede Kamer zitten. Dat bevordert het inhoud van het debat. En het is beter dat een iemand veel van een onderwerp afweet dan allemaal een klein beetje van heel veel onderwerpen. Dat is gewoon logisch.

ZI | 18-01-05 | 10:12

Zelfs tijdens haar afwezigheid van ruim 2 maanden heeft AHA MEER bereikt dan , laten we zeggen, 145 andere kamerleden; ze heeft ons stof tot nadenken gegeven, ze bleef in de publiciteit,wat je die grijze muizen NIET kan toegeven.
Ayaan, je bent mijn toppertje, en sterkte!!!!

fuckje | 18-01-05 | 10:11

"Hulde voor deze moedige vrouw!!

Het zagen aan haar stoelpoten is inmiddels begonnen. Eens zien hoelang haar gegeven is is.

Voor de spiegel oefenen alle grote denkers alvast hun krokodillentranen..."

moedige vrouw, wat nou moedig! lekker doorbetaald onderduiken + vakantie en doen alsof elke moslim je dood wil hebben.
laat de mensen die wel groot denken hun krokodillentranen maar vast oefenen ja, hoe eerder ze daarmee klaar zijn hoe sneller ayaan op kan stappen.

atje | 18-01-05 | 10:11

ontwikkeling = uitstraling

DenkZelfstandig | 18-01-05 | 10:09

Het is onzin dat ze een algemene politieke ontwikkeling moet hebben. De meeste kamerleden zijn honderd procent anoniem, dat zijn meer werknemers dan volksvertegenwoordigers. AHA vertegenwoordigt met haar ene punt zeker wel een groot deel van Nederland. In elk geval meer dan 2/150 dus er zouden wel meer mensen dan GW en AHA aan "dit ene punt" aandacht mogen geven.

DenkZelfstandig | 18-01-05 | 10:08

@ZI
Vanzelfsprekend dat het natuurlijk geen pretje is, maar ik heb mijn vraagtekens bij haar afwezigheid!

@KickAss
Oprechte integratie? Ik ben benieuwd!

Electrostar | 18-01-05 | 10:07

die bodyguards beleven zo wel hun '15 minutes' of fame

*jaloers*

exarchos | 18-01-05 | 10:06

wanneer verwachten jullie de eerste aanslag? ik binnen 3 weken....
en Relus ter Beek is ook nog jarig! het kan niet op vandaag!

chambeck | 18-01-05 | 10:05

aia TERUG....: GETVERDEMME

ranonkel | 18-01-05 | 10:04

@Jelmer
Alsof haar mening oprecht is! Het is een houding die zij heeft aangenomen om meer winst voor de VVD te verkrijgen! De VVD wint hier heel veel partij mee en dat is goed voor mijn portomonee!

Electrostar | 18-01-05 | 10:04

weet iemand misschien waar ze nog meer voor staat, behalve dat ze tegen de uitwassen van de islam is?
Ik heb haar in iedergevak nog nooit iets zinnigs horen zeggen over iets anders.

michel.c | 18-01-05 | 10:04

@Electrostar
Nou ik denk dat zij die houding heeft moeten aannemen voor haar verblijfsvergunning, anders mocht zij sowieso het land niet in van de VVD.
-
Ze zat toch bij de PvdA, dus daar kon ze gewoon de dunne Somalier uithangen dan?
Nee, dit is oprechte integratie :P ;)

.KicksAss | 18-01-05 | 10:03

@Meki
Goed zo! Zo zeg je dat netjes. Niet met beledigen en weet ik veel allemaal gaan komen. Zeggen dat ze beter na moet denken. Ik zeg: bonuspunt op het integratie-examen.

@Electrostar
Als je niet aanwezig bent in de Tweede Kamer betekent dat niet dat niet aan het werk kunt zijn. Kamervragen kunnen schriftelijk ingediend worden, onderzoek en je taak uitvoeren kan op afstand, alleen debatten kun je niet meedoen, dat is het enige. Dan hebben we nog het feit dat je constant omgeven bent door bewakers en elke dag vervoerd word naar een andere plek. Erg prettige vakantie kan ik het niet noemen.

ZI | 18-01-05 | 10:03

Sorry Ajaan, je vakantie is voorbij.
Misschien kunnen ze een twee-zittertje installeren in de tweede kamer.
Kan je fijn naast Wilders zitten.
Erg benieuwd of je nu zult inbinden, of dat je die moeslimekstremizten aan je laarsjes lapt.

filosoof_op_klompen | 18-01-05 | 10:02

"laat ze maar eens weer gaan werken voor haar poen!"
-
Wat zijn dit toch bekrompen opmerkingen. Weer zo'n zuinige Nederlander die alleen maar aan de centjes kan denken. Alsof ze voor de lol onderduikt.
-
Succes Ayaan!

Jelmer | 18-01-05 | 10:02

Hulde voor deze moedige vrouw!!

Het zagen aan haar stoelpoten is inmiddels begonnen. Eens zien hoelang haar gegeven is is.

Voor de spiegel oefenen alle grote denkers alvast hun krokodillentranen...

Brusselmans | 18-01-05 | 10:01

@KickAss
Nou ik denk dat zij die houding heeft moeten aannemen voor haar verblijfsvergunning, anders mocht zij sowieso het land niet in van de VVD.

Electrostar | 18-01-05 | 10:01

Hirsi heeft meer ballen in haar stompje dan Wouter en Boris tesamen.

Got | 18-01-05 | 10:00

Ik hoop Dat Hirsi Ali nu goed gaat nadenken wat ze allemaal zegt

Meki | 18-01-05 | 09:59

Nou ondanks dat ze niet mijn favoriet is: ze is tenminste wel geintegreerd en houd er moderne ideeen op na.
-
Iets wat we voor van de rest van al dat tuig niet kunnen zeggen.

.KicksAss | 18-01-05 | 09:59

Fucking twee maanden doorbetaalde vakantie exclusief je normale vakantie dagen die je sowieso als ambtenaar hebt. dat betekent dat Ayaan dit jaar 100 vrije dagen heeft!

Electrostar | 18-01-05 | 09:58

laat ze maar eens weer gaan werken voor haar poen!

de 4e koning | 18-01-05 | 09:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl