Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verlichte Burgerwacht van GeenStijl slaat weer toe

anothercrimesolved.png Hopla. Wéér een mishandelingszaak opgelost. Minder veelbesproken, minder gewelddadig, minder breed uitgemeten en vooral eindeloos veel minder discussie over gevoerd qua hoe het nou moet met de privacybescherming of hoe het vinden van duidelijk zichtbare daders aan professionals die deze daders als verdachten zien overgelaten moet worden. Maar ondertussen wel opgepakt: het jonge buspassagiertje die vond dat een herhaald verzoek om het hoge volume van zijn muziek wat terug te schroeven met een paar rake tikken beantwoord diende te worden. Tsja. Dan ben je natuurlijk de sjaak op de GeenStijl. Agressieve blaagmeneer is aangehouden toen hij zichzelf op het politiebureau heeft gemeld nadat hij zijn eigen tronie terugzag in de media. De zinloze geweldsdaad stamde van kerstavond vorig jaar. Leidde een maand lang tot niets, qua aanhouding. De publicatie van de beelden was eergisteren. En vervolgens kon de zoektocht binnen 48 uur gestaakt worden. Waarmee alweer een bonuspuntje bijgeschreven kan worden op de langer en langer wordende lijst successen die 'openbaren op het internet WERKT' heet. Laten we de vervolging & bestraffing (gokje in dit geval: 15 uur taakstraf, waarvan 7,5 voorwaardelijk) nu weer gewoon aan de raderen van de rechtsstaat over. Case closed. Of willen de zuurbejaarde anonieme lafbekjes uit de hoofdredactionele keuken van Chéz Vandermeersch hun lezers nog ergens mee vergasten?

Reaguursels

Inloggen

Goedzo. NRC zo out of date, kunnen niet meer meekomen in het tegenwoordige tijdgewoel. Het hoofdredactioneel artikel geeft aan dat het NRC het probleem is. Zo elitair, zover weg van het vulgaire volk.

Goedzo | 26-01-13 | 16:10

@greek god
Dus, het slechte van Wilders, is dat ie mensen beledigt. Dat doet ie niet, hij levert gewoon valide kritiek.

Marokkanen: brengen een islamitische cultuur mee, die ons haat en kapot wil maken, gevolg: plunderende marokkanen, 'kut'marokkanen. Wie benoemt ze? Wie onderdrukt de terechte klachten erover? Wie doet net of Wilders ALLE marokkanen 'kut' vind?

Polenmeldpunt: toen de grenzen in europa open gingen, zwierven bendes MOE-landers de grens over, beroofden op brute wijze mensen in hun eigen huis, en verdwenen dan weer snel over de grens, zodat de politie niets kon doen. Reactie van links: 'tja'. Reactie van Wilders: laten we een meldpunt opzetten, een polenmeldpunt, waar we dit soort CRIMINELE Polen toch nog enige vorm van weerstand kunnen leveren. Linkse reactie: 'hij wil alle polen aangeven!' BULLSHIT. Het ging niet om 'polen' maar om de roofbendens, die dankzij links ongehinderd hun gang konden gaan.

Grieken: wij leveren onze HRA in, onze pensioenleeftijd gaat omhoog, alles word duurder en schraler, en dat allemaal, om de grieken eindeloos veel geld te kunnen blijven geven. Nee, zegt Wilders dan: wij gaan niet eindeloos bloeden. Het probleem is niet dat die mensen grieks zijn, maar dat ze ons eindeloos veel geld kosten. Hij haat de grieken niet, maar het gat in onze begroting, dat wij moeten dichten met onze eigen levens.

Maar goed: jij vind Wilders dus slecht, omdat hij de buitenlanders soms beledigt met de harde waarheid.

Jij vind mensen die beledigen dus 'fout'.

Waarom beledig jij dan zelf: 'zijn wijf' 'xenofoob' 'randdebiel'? Misschien ben jij wel net zo 'fout' als jij beweert dat Wilders is?

Karel Popper | 26-01-13 | 11:52

-weggejorist-

greek god | 26-01-13 | 10:29

@pius
Ah, natuurlijk geef je geen antwoord: je hebt geeneens een antwoord. Jij hebt alleen je vooroordelen, je debattrucjes en je superioriteitsgevoel.

Denk er nou nog eens even over na, voor je weer onzin spuit: Islamkritiek, klachten over het geweld van de islam, zijn GEEN racisme, waarom NOEM jij het dan toch zo? Iemand die uit liefde gehuwd is met een buitenlandse, IS geen 'xenofoob', hoe vaak jij dat ook tegen beter weten in roept: dat is je eigen stugge vooroordeel, meer niet.

Het de vraagsteller als 'gek' afdoen en dan geen antwoord geven is OOK al een debattruc om het debat lam te leggen, de ad hominem. en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Jij bent gewoon fulltime bezig de boel kapot te trollen. Mijn vraag is simpel: waarom doe jij dat? Waarom lieg jij? Waarom beantwoord je simpele vragen niet? Waarom verneuk jij het debat?

Jij bent hier niet om te debatteren he? Jij bent hier om te stoorzenden, propaganda & leugens te verspreiden.

Heb ik toch nog een vraagje voor je:
Wat voor uniform hadden driekwart van de jongemannen die op oorlogspad waren aan? Was dat misschien het uniform van de onslandhatende allochtonen? Waardoor ze voor de politie en journalisten in eerste instantie niet eens meer herkend werden als 'belg' danwel 'nederlander'?

Ik heb het niet over afkomst of huidskleur, pius. De vraag is: welke cultuur hielden die jongens hoog? De islamitische heh? Het waren wannabekutmarokkanen heh?

Moeten de slachtoffers van die cultuur nu excuses gaan aanbieden bij de cultuurdragers van jou? FU!

Wat is er trouwens 'biologisch' aan de islamcultuur? Oh, je lult maar wat, nee, ik dacht al.

De islamitische cultuur propageert geweld.
Sommigen klagen daarover.
De meeste moslims zijn lichtgetint.
dus wie klaagt over de islam is een racist??

Nee, pius. Nee! Laat je logicacentrum nakijken. Je spreekt vanuit je onderbuik. Islamkritiek is geen racisme. Snap jij dat? Of wil jij dat niet snappen, omdat jij dan je zondebok kwijt bent, en niet meer dagelijks je ego verbaal even omhoog kan trappen. Sneu hoor... en jezelf dan als 'slimmer' bestempelen? (schud met hoofd)

Gebruik je soms testosteron? Of snuif? Je gedraagt je in ieder geval wel zo...

(Vrij naar Komrij:) '...
Daar klinkt verdomd pius weer met zijn belegen lied.
Vanachter zijn pc, ondragelijk rechtschapen,
ziet hij nog steeds het echte monster niet...'

Karel Popper | 26-01-13 | 09:57

Tijd voor een speciale website voor alleen dit soort geintjes )

Ik vindt het echt een verrijking; terug naar de tijd dat we op elkaar letten en elkaar aanspraken op ongewenst gedrag. Maar dan v2

Ik denk dat dit echt de nieuwe manier van opsporen wordt, en eerlijk is eerlijk: wanneer ik er over denk om een bus chauffeur te meppen terwijl mijn moeder er wellicht achterkomt dan laat ik het wel

yumminova | 26-01-13 | 08:41

Kijk, eindelijk reality tv met nut voor de samenleving!

Your interpretation | 26-01-13 | 02:42

OP vergasten, van Rossum. mee vergasten klinkt als iets wat ze 70 jaar geleden deden, maar dan ook weer net niet.

Bamboojay | 26-01-13 | 01:54

@NRC: Ach, die ene gelynchte onschuldige noemen we 'incident'!
(van u geleerd én toegepast!)

Ahasveros | 26-01-13 | 00:24

@ Schweinchen Dick | 25-01-13 | 22:13 |
Nu hoor ik net op de radio dat het niet perse aan het OM en de politie ligt, maar dat programma's als Opsporing Verzocht een wachtlijst heeft voor opsporingsverzoeken. Het is dan ook nog eens zo dat ze daarbij een monopolie eisen op de uitzendrechten van de bewuste misdaden. Als dit het geval is, zou het wel heel erg treurig zijn. Kijkcijfers hebben meer prioriteit dan het oplossen van misdaden.

HJdeT | 25-01-13 | 23:40

Ondertussen komt er maandag a.s een nieuwe Opsporing Verzocht van alweer een zinloze mishandeling door twee man in Eindhoven die reeds plaatsvond in ....... jawel september 2012. Door de geweldige wet- en regelgeving m.b.t. de eventuele privacyschending van verdachten waardoor het hele circus via de politie, openbaar ministerie, minister van justitie etc. moet lopen en het dus maanden kan duren voordat ueberhaubt zo'n zaak op de tv vertoont wordt. Ondertussen weet ik en de rest van Nederland allang niet meer wat ze enkele maanden geleden gedaan of gezien hebben, dus dit is een vrij zinloze excercitie. Maar goed, in ieder geval zijn de rechten van verdachten in Nederland wel heel goed gewaarborgd. Ik denk wel dat Geen Stijl er maar weereens moet induiken komende maandag door de beelden op hun site te zetten!

Schweinchen Dick | 25-01-13 | 22:13

Als GeenStijl zo doorgaat dan raakt de verhuftering van de samenleving nog eens op zijn retour.

Koos Buster | 25-01-13 | 21:50

Veel erger is dat dit zelfs bij Trouw begint door te dringen.
Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:06 |
Wat is daar nou in vredesnaam erg aan? Mogen ze bij Trouw van jou niet tot inzicht komen?

Lewis | 25-01-13 | 21:50

(...) als de daders uit de witte uberklasse richting blijken te komen niet eens het fatsoen hebt om daarop terug te komen (...)
pius | 25-01-13 | 19:15 |

Daar is hier wel degelijk op teruggekomen. Verder zijn het echt niet alle acht roomblanke jongens, of ik moet stront in mijn ogen hebben.

Lewis | 25-01-13 | 21:46

Joch zal intussen wel weer vrij zijn, maar toch mooi!

Lewis | 25-01-13 | 21:39

Tijd voor een aparte website?

Teruggejorist | 25-01-13 | 20:57

NRC: "de burger heeft er dan een probleem bij"
Voorlopig slaat de balans zwaar positief uit naar minder problemen voor de burger! De teller staat op, wat zal het zijn, vele tientallen opgeloste misdrijven nu. Zonder 1 geval van eigenrichting.

Gen. Maximus | 25-01-13 | 20:28

@miko | 25-01-13 | 18:04
Eens, GS ruit graag op, maar de verantwoordelijkheidscounter die erbij hoort is minimaal.
Zoals de klussenman met zelfde naam.
Die keek toch 'niet zo moeilijk' te moeten doen. Ondanks duidelijke bedreiging.

hfakker | 25-01-13 | 20:21

pius | 25-01-13 | 19:15 |
Ah nu weet ik tenminste wat je probleem is:
Je verlangt weer naar de tijd waarin Wouter Buikhuisen door o.a. Brand Cotsius en Piet Zuurgruis werd neergedemoniseerd omdat hij toen durfde vermoeden wat we nu weten nl dat er een verband bestaat tussen criminaliteit en biologische factoren? Voor alle zekerheid zal ik er voor jou maar even aan toevoegen dat het hoogstonwaarschijnlijk is dat de oorzakelijke richting daarvan is dat criminaliteit tot biologische veranderingen leidt.
Daarnaast zul je waarschijnlijk doelen op dat ik onderscheid maakte naar frequentie van incidenties van groepsgeweldadigheden, tussen jouw naffers en andere bevolkingsgroepen. Misschien ook nog, op dat ik dat ik te kennen gaf volledig in te stemmen met het opsporingswerk van reaguurders, maar bedenkingen had bij de hysterie van bepaalde reaguurders en het Pownewswerk.
Waar zie je dus precies die hypocrisie?

WirMachenMusik | 25-01-13 | 20:17

Spanarchist 19:49
Ik? neuh hoor, maar doe niet mee aan "vroeger was alles beter".
En waarom reageren die niet meer dan?
Paarlen voor de zwijnen gooien zeker?
Iedereen is vrij om hier te reageren, ze zullen er dus wel geen trek meer in hebben.
Hun probleem.

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:56

Hoe dan ook , Geen Stijl zorgt wel dat de daders gepakt worden . Ja dat zal wel eens te kosten gaan van "Privacy ".

Helaas dan maar, het gevoel dat er iemand is die er wat aan doet geeft toch een heerlijk gevoel van gerechtigheid zoals we dat nou eenmaal willen.

Chapeau voor Geen Stijl het enige echte misdaad opsporingsprogramma met gelijk resultaat !!!!!!!!!

hansvanvoren | 25-01-13 | 19:51

spanarchist | 25-01-13 | 19:45

Klopt.

brutus68 | 25-01-13 | 19:50

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:48
Ach wat lief. Je voelt je beledigd?

spanarchist | 25-01-13 | 19:49

spanarchist 19:45
Let me guess? Alleen jij en Sjaak nog?

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:48

sjaakdeslinksesul | 25-01-13 | 19:39
Geniale opmerking.
Jammer dat er nog zo weinig kwaliteitsreaguurders overgebleven zijn.

spanarchist | 25-01-13 | 19:45

2013 wordt een moeilijk jaar voor de IQlozen.

Mr_Pikibelly | 25-01-13 | 19:44

Eurotokkie 19:39
Daders van zware mishandeling zijn vaak recividisten..
Maar dat maakt Estelle toch niks uit...

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:44

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:34 |
En dat zijn nou net de mensen die deze nieuwe zegening van MSM een vroegtijdige dood kunnen laten beleven.

Watapatja | 25-01-13 | 19:41

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:29 | + 0 -

Ja goed maar als de druk op de ketel blijft dat daders zich liever aangeven dan dat ze op Geenstijl komen.

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:39

ROFLOL! "Het is wachten op onschuldige slachtoffer na een verbale lynchpartij in de media" zegt de krant van Folkert Jensma.

sjaakdeslinksesul | 25-01-13 | 19:39

wakkere_nederlander | 25-01-13 | 19:32 |
Dat het systeem werkt wordt eindelijk toegegeven. Ik zou echter niet durven instaan voor de acties van alle reaguurders hier. Grosso modo zal het wel meevallen, de tegels zijn veelal stoerder dan de daden. Wel weer een logisch gevolg van jarenlang opgekropte frustratie tgv een falende overheid.

Watapatja | 25-01-13 | 19:38

De NRC heeft de belangen van de daders afgewogen tegen die van het slachtoffer en is, naar oud-links gebruik, tot de conclusie gekomen dat de belangen van de daders toch een stuk zwaarder wegen.
Alleen jammer voor hun dat steeds minder mensen het daar mee eens zijn.

spanarchist | 25-01-13 | 19:35

Watapatja | 25-01-13 | 19:29 | + -1 -

Dit is een pijnlijke bijwerking , er zijn altijd idioten die het weer verpesten voor andere.

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:34

Internet *is* de nieuwe burgerwacht.
32 miljoen ogen zien meer dan de 24 ogen van een rechercheteam.
En dat er een heftige reactie komt op buitenproportioneel geweld is niet meer dan te verwachten. Nota bene: wij, het plebs der Nederlandse burgerlijkheid hebben heus wel beschaving genoeg dat we de verdachten publiekelijk gaan lynchen.

Geef gewoon toe fatsoensrakkers van de NRC,
dit nieuwe systeem werkt! De volgende keer wel iets eerder graag de *burgerwacht* inschakelen en niet eerst een halve maand zelf aansukkelen bromsnorren!

wakkere_nederlander | 25-01-13 | 19:32

@pitsteen | 25-01-13 | 19:19 |
U heeft volkomen gelijk. Mijn opmerking was dan ook sarcastisch bedoeld. Maar in de kern van de zaak komt het er op neer, dat burgers aan de ene kant als incapabel worden beschouwd, maar aan de andere kant wel in staat worden geacht te stemmen.

bennutzat | 25-01-13 | 19:31

PSYx | 25-01-13| 18:52 | + 0 -

Wat is normaal ?

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:30

Het wachten met vrijgeven van beelden van zware mishandelingen, betekent wachten op meer slachtoffers.
Als je een maand wacht ben je niet goed bezig.
Maar blijkbaar moet eerst altijd een onderzoek zijn vastgelopen, tenzij...
Tenzij wat?
Toen met die moordpoging op een taxichauffeur van een stel kon het wel na 1 dag.
Wat was het verschil?

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:29

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:24 |
Niet de privacy van de dader mijn waarde. Jammer genoeg moet onze overheid zich indekken tegen imbecielen die rustig een volksgericht starten, waarbij in de periferie talloze onschuldige slachtoffers vallen, bijv toevallige naamgenoten, onschuldige familieleden. Dat moeten we niet willen, dan zijn we net zo erg.
Project X Haren heeft toch wel aangetoond dat sommige mensen het spoor compleet bijster zijn.

Watapatja | 25-01-13 | 19:29

Extreem geweld verdient een extreme aanpak. De onwil bij de politiek en de onmacht bij de politie is al vele jaren evident en wordt steeds zichtbaarder, dus het feit dat sociale media er voor zorgt dat dit tuig toch opgepakt wordt is uitermate bevredigend en ook de last die dit tuig hiervan nog jaren zal ondervinden, veel erger dan de vermoedelijke taakstraf die hun te wachten staat, is toch een vorm van rechtvaardigheid.
De staat heeft dit over zichzelf afgeroepen door keer op keer zo gigantisch te falen.

spanarchist | 25-01-13 | 19:28

Helaas moet ik weg lieverds

Ik zou graag bij deze virtuele negerverbranding te blijven maar helaas heb ik zo een cursus van de AFA.

Dus een gezellige whitepower-avond verder en handjes boven de deken.

ToedelSS boys.

pius | 25-01-13 | 19:25

Pleeg je een gewelddelict dan vervalt je privacy,
het is te gek voor worden dat het OM 3 weken bezig was hoe ze het beste de privacy van de daders konden beschermen .

Eurotokkie | 25-01-13 | 19:24

Lijkt wel een roedel marokkaantjes. Al zijn die wat slimmer gemiddeld.

Maar veel scheelt het niet.

*middelvinger opsteekt naar de anonieme NVU*

pius | 25-01-13 | 19:23

nu komt er een reactie van Pius op Sjors.... houdt U vast!1!

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:23

@pius | 25-01-13 | 19:15
Die zogenaamde rijkeluiszoontjes van de mishandeling hadden duidelijk het 'urban straat virus' te pakken.
En waar dat vandaan komt mag joost weten.. Joost?

de grote Anti | 25-01-13 | 19:22

De bewakers van ons fatsoen houden er niet van dat "verdachten" worden aangehouden. Liever ontkennen zij dat er iets vervelends aan de hand was, of is.

Pas wanneer de zaak volledig uit de hand loopt willen zij beschermen tegen het door onszelf opgeroepen onfatsoen door, bijvoorbeeld, een camera en metertjes te monteren op iedere burger. Voor de eigen bestwil.

Jan Passant mk2 | 25-01-13 | 19:22

@Karel Popper | 25-01-13 | 19:01

Lees die tegels in die draden is terug.

Die hebben net zoveel met gefundeerde kritiek te maken als jouw denkvermogen met dat van je nick.

Verder reageer ik niet meer op jou, dus bespaar me je antwoord. Je stelt domme vragen en geeft domme antwoorden en dat doe je structureel.

Dat is een gave, daar ben ik me van bewust, maar ik kan er verder weinig mee.

My bad of course.

pius | 25-01-13 | 19:21

@Ing. eslapen | 25-01-13 | 19:19
Zucht Exodus 21:24

Ing. eslapen | 25-01-13 | 19:21

@bennutzat|25-01-13|19:00
Uw redenering kan ik volgen, maar de werkelijkheid zit anders in elkaar. Slechte rechters krijg je door slechte wetgeving en een foutief aanstellingsbeleid van de over heid waar u voor gekozen heeft!

pitsteen | 25-01-13 | 19:19

@pius
Maar vooral NIET vergeten iedereen een minnetje te geven! Ach, als je nicknaam een geloofsprediker is, tja...

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:18

Niet doorvertellen *shhht* maar pius is deze agressieve kudtkoter kickboksles aan het geven want de buschauffeur had natuurlijk veel vakkundiger in elkaar geslagen kunnen worden.Wat een amateur zeg.. Totaal geen discipline deze jongen.

de grote Anti | 25-01-13 | 19:18

@Supermatthijs | 25-01-13 | 19:15 Jurywetgeving invoeren.

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 19:17

@pius | 25-01-13 | 18:51
"Ik heb er geen kracht meer voor."

Ik meende zoiets al te bespeuren de laatste tijd, mijn beste. Uw tegels boetten aan kracht in en gingen een beetje de kant van @Supermatthijs' proza op.
Ik vind dat jammer en hoop dat u de kracht er spoedig weer voor kunt terugvinden.

Chiant | 25-01-13 | 19:17

Is powned.tv gehakt?

Smaakpapil | 25-01-13 | 19:17

@Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:02
@Karel Popper | 25-01-13 | 19:01

Waarom eet een koe gras? Dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

pius | 25-01-13 | 19:16

Inzake eigen rechter spelen: 'de burger heeft er dan een probleem bij'. Tja. Iemand moet de wet handhaven. En de Wet doet dat niet.

dedeurs | 25-01-13 | 19:16

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 19:14 | + 0 -

En wanneer is die straf te laag en wie gaat er dan wel over ?

Supermatthijs | 25-01-13 | 19:15

@WirMachenMusik | 25-01-13 | 19:04

Ja. En een lul bovendien. Als je zulke himleriaanse tegeltjes schrijft met een biologische referentie naar het toegepaste geweld en daarna , als de daders uit de witte uberklasse richting blijken te komen niet eens het fatsoen hebt om daarop terug te komen ben je ofwel nog te dom om te pijpen of een doorgewinterde racist.

Of een combinatie van die twee. En hilarisch is dan een uitermate milde kwalificatie.

Maar ja, zo ben ik nu eenmaal.

pius | 25-01-13 | 19:15

-weggejorist-

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 19:14

En als de straf te laag is, dan regelen we dat ook wel. Tijd dat de burgers weer de baas worden in Nederland. REVOLUTIE. VIVA LA REPUBLICA.

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 19:14

Schweinchen Dick | 25-01-13 | 18:43 | + 1 -
Ik teken voor de Stijlloze Partij (alleen kudt van de al bestaande afkorting)

Mastermattie | 25-01-13 | 19:08

kom op Pius, 3 man wachten op Uw repliek!

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:07

@Chiant | 25-01-13 | 18:19
Ah. Je was me voor. Sorry voor mijn onoplettendheid.

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 19:07

Pius heeft heel wat uit te leggen.
Komt er nou van, als je je slimmer voordoet dan je bent.

Terpen-tijn | 25-01-13 | 19:06

Met die naamgenoot hebben ze wel een punt. Dat had wel wat netter gekund.

bbbachstra | 25-01-13 | 19:06

WirMachenMusik | 25-01-13 | 19:04 |
Dat bestempelt met een D speciaal voor Pius.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 19:06

@ing: het is nog erger als ik vreesde dus! :)

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:05

Karel Popper | 25-01-13 | 18:21 |
Je zou eens een bezoekje aan de jeugdinrichting te Rekken afleggen. Apenkooi is er niets bij. Het gevolg is wel dat je accuut wilt emigreren, immers ook deze ontspoorde kinderen, deel van de toekomst van ons landje, moeten ooit weer maatschappelijk functioneren.

Watapatja | 25-01-13 | 19:05

pius | 25-01-13 | 18:51 |
Mijn god. Heb je vrienden, collega's, bazen etc ? Laat die je draadjes eens lezen. Het is vereeuwigd namelijk die hypocrisie. Voor altijd.
Ik heb er geen kracht meer voor.
----------------
Als ik ze vraag om dit draadje te lezen kan ik je verzekeren dat er als reactie een unisono, 'Bij allah, wat een lapzwans die Pius' en zeker ook onbegrip over dat meer dan een minuut aan je besteed heb.
Haha, en zo'n kakelend krielkippetje dat zijn virtuele eigenwaarde ontleent aan vechtvaardigheid en deskundigheid in het verzamelen van minkuddo's bestempeld iemand anders als hilarisch figuur.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 19:04

@karel popper.... sorry als ik U de wind uit den zeilen genomen heb, mijn reactie op pius kwam net na de uwe!!1!

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:03

@pius
Heeft U Marokkaanse familiebanden of iets dergelijks?
U bent wel héél erg begaan met ELKE reactie aan het adres van cq het benoemen van "incidenten" met Marokkanen? Erg opvallend... elk zo'n reactie in de min drukken en in elk topic IEDEREEN die het woord ook maar in de mond durft te nemen, met een zwijm van übermenschlichkeit afserveren. Krijgt U hier geld voor oid, anders lijkt mij dat Uw fanatisme nogal dubieus is. Slaapt U overigens nog wel goed? Neem anders een glasje melk voor het slaapieslaapie gaan!

Sjors_Carlin | 25-01-13 | 19:02

@pius
Door dat gedoe in een vorige thread van je over de spelling van mijn naam, het Oostenrijkse Karl (ik dacht nog even Carl), waar ik in alle vrijheid heel speels het Nederlandse 'Karel' van gemaakt heb, ben je helemaal vergeten even inhoudelijk te reageren, kan gebeuren!

De vraag die je open liet staan was:
Vind jij een Nederlander, Wilders, die met een Hongaarse gehuwd is 'xenofoob'? Misschien haal jij twee dingen (bewust?) door elkaar: xenofobie, en terechte kritiek hebben op de islam. Zou dat kunnen? Wat denk jij?

Waarom doe jij kritiek op de kwade kanten van de islam af als xenofobie? Islamkritiek heeft niets met xenofobie of racisme te maken heh? Waarom noem jij het dan toch zo? Om het debat lam te leggen?

Karel Popper | 25-01-13 | 19:01

Het volk heeft altijd al het recht in eigen hand genomen. Ook door het aanstellen van rechters namen zij het recht in eigen hand. Alleen heeft het volk zich daar in vergist. Dan moet het maar anders.

bennutzat | 25-01-13 | 19:00

@spanarchist | 25-01-13 | 18:55
Ook komt het bij de NRC-redactie, die overigens vooral bestaat uit agenten en informanten van alle geheime diensten ter aarde, maar dit terzijde, niet op dat het in vele landen waaronder Obama-land, het land van de door NRC zo gerespecteerde neger des heils, dat het in vele landen dus juist de politie is die de namen, adressen en foto's van verdachten bekend maakt.

En zo hoort het ook. De politie moet gewoon naam en toenaam van elke verdachte publiceren. En zijn porem. Zoals in de USA gebeurt.
*eat that, provinciaaltjes van de NRC*

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 19:00

Nope, eigen rechter spelen mag niet, dat weten we heus wel.
Maar geweldadige sfeerversjteerders en ander party-poopend tuigh aan de cyber-schandpaal nagelen omdat ze zich schuilhouden en veilig wanen heeft daar dan ook niets mee te maken. Daar hoeft een geweldloos middel als name & shame niet voor worden geschuwd. Het idee van met je poffertjes-porem op het WWW te staan werkt nu eenmaal remmender op bepaalde ongewenst gedrag dan het vooruitzicht van 20 uur schoffelen. Zie het maar als een spontaan onstane burger-misdaadpreventie-/opsporingsmethode, als verlengstuk van het minder succesvolle burgernet, mogelijk gemaakt door mensen die klaar zijn met het gezeik en onrechtvaardigheid in de samenleving en al lang geen vertrouwen meer hebben in overheid en justitie.
En steek dat maar in je subsidiariteit!

hStripe | 25-01-13 | 18:59

LOL

paulk87 | 25-01-13 | 18:58

Bakito ..... 18.55
Goedenavond.

rechtvaardigerechter | 25-01-13 | 18:57

Normpje | 25-01-13 | 18:10

Vergast komt in dit geval van vergasten ---> onthalen.

Blob | 25-01-13 | 18:56

@rechtvaardigerechter | 25-01-13 | 18:53
Nee, hij begon met Hopla.

Bakito | 25-01-13 | 18:55

Kan je er verder naast zitten dan de NRC met hun zogenaamd genuanceerde commentaar? De familie van een jongen die zelfmoord heeft gepleegd nog even flink natrappen door de afscheidsbrief in twijfel te trekken, dat is geen probleem, het is tenslotte door een verschillig iemand met dezelfde bloedgroep gedaan en dan mag het. Maar dit tuig verdient toch nog steeds hun recht op privacy, anders komen er maar ongelukken van. Dat dit tuig dat over zichzelf heeft afgeroepen schijnt niet eens bij hun op te komen.

spanarchist | 25-01-13 | 18:55

Ja, alleen jammer om te lezen dat 7 van de 8 van Eindhoven inmiddels lekker warm thuis op de bank hun straf af mogen wachten.

Mastermattie | 25-01-13 | 18:55

Zeg van Rossem .........
Begint u nu ook al met "Tsja"?

rechtvaardigerechter | 25-01-13 | 18:53

Het vinden van de daders is één ding, het ook nog eens naar behoren straffen een tweede.
Opsporen en oppakken blijkt nu dan eindelijk eens succesvol te zijn maar de berechting is nog steeds een farce en een grote flop die alle blijdschap en hoop op gerechtigheid weer effectief de grond in zal boren.

Koos Buster | 25-01-13 | 18:52

Als je niet aan de schandpaal gehangen wilt worden doe dan ook gewoon normaal.

PSYx | 25-01-13 | 18:52

@WirMachenMusik | 25-01-13 | 18:48

Mijn god. Heb je vrienden, collega's, bazen etc ? Laat die je draadjes eens lezen. Het is vereeuwigd namelijk die hypocrisie. Voor altijd.

Ik heb er geen kracht meer voor.

pius | 25-01-13 | 18:51

@derkaderp | 25-01-13 | 18:28
Niet lezen van voorgaande tegels. Art 17.5 in het wetboek van strafrecht. Wordt bestraft met ofwel 6 maanden weggejorist ofwel een kratje koorenwijn ofwel harakiri.

Veestbeest | 25-01-13 | 18:49

pius | 25-01-13 | 18:40 |
Je sociologische referaatje over onze medeburgers uit Nood-Afrika.
----------------------
Over naffers heb ik al heel wat geplempt. Maar nu even toelichten waaruit dan die hypocrisie blijkt.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 18:48

Een populist typt op wat de massa graag wilt horen, het liefst in een razend tempo.. vlug vlug vlug, het moet snel, hoe eerder, hoe meer plussen.

Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:47

@roze_bril | 25-01-13 | 18:45

Bij wie? Bij mij?

Daar zou je best weleens gelijk in kunnen hebben;)

pius | 25-01-13 | 18:46

@pius | 25-01-13 | 18:45
;)

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 18:45

@pius,

Goede typering. De ijdelheid druipt er bij tijd en wijle van af.

roze_bril | 25-01-13 | 18:45

@Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 18:44

Jij mag dat lewis. Je weet.

pius | 25-01-13 | 18:45

@Schweinchen Dick | 25-01-13 | 18:43

Het gat op rechts is niet te vullen. Of heb jij weleens een lul van een miljoen kilometer gezien?

pius | 25-01-13 | 18:44

@pius | 25-01-13 | 18:43
Ik heb je een plusje gegeven. Gewoon om je tegen te spreken.

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 18:44

pius | 25-01-13 | 18:43 | + 0 -

Eens.

Supermatthijs | 25-01-13 | 18:43

@Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:42

Juist. Jij snapt het.

pius | 25-01-13 | 18:43

Geen Stijl "Go for it". Eerst was er Geen Stijl; toen kwam in now time PowNed, terwijl de aanmeldtijd zeer beperkt was en vrijwel niemand van het establisment daarin geloofde. Zo langszamerhand wordt het tijd voor een nieuwe politieke partij op de rechtervleugel van jullie hand om het bar slechte imago van deze zakkenvullers wat op te frissen. Het wordt tijd dat het imago van een politicus wel beter wordt dan dat van een tweedehands autoverkoper. Een nieuwe politieke partij dus op de rechterflank, gewoon omdat het kan. De VVD is vrijwel gehalveerd met een volstrekt ongeloofwaardige windfaan genaamd Marx Rutte, ook het Wakker Nederland publiek gelooft niet meer in de huidige zelfingenomen VVD die noch veiligheid noch financiële zekerheid biedt, maar zich volkomen door de rooien in de luren laat leggen. Dus, GeenStijl, richt een nieuwe politieke partij op met verfrissende ideeën. Een vernieuwende partij die "out of the box" denkt en het gat op rechts vult. Mijn zegen hebben jullie alvast.

Schweinchen Dick | 25-01-13 | 18:43

Wat is het ultieme bewijs van geestelijke gezondheid.

Heel veel minkudo's op GS.

pius | 25-01-13 | 18:43

pius 18:38
Dat siert je dan weer.
Altijd slecht is dan weer GEEN populist, die zijn nog erger.

Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:42

@Parel van het Zuiden | 25-01-13 | 18:38
Je zou bijna denken dat de onderkant van de samenleving geabonneerd op Trouw is.

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:42

Dit knaapje moet zijn excuus aanbieden, een flinke boete krijgen en samen met zijn ouders naar opvoedcursus.
Een soort van detok zeg maar.

Pastor Sippenhaft | 25-01-13 | 18:41

VOC mentaliteit V2 - 2013

Onbekende Meneer | 25-01-13 | 18:41

Een uitgelokte klopjacht ja, uitgelokt door dat laffe schorem zelf.

Jackanders | 25-01-13 | 18:40

@WirMachenMusik | 25-01-13 | 18:38

Je sociologische referaatje over onze medeburgers uit Nood-Afrika.

pius | 25-01-13 | 18:40

@canardo | 25-01-13 | 18:38
Volgens tweets is er mogelijk een langdurig gesprek tussen de verkeerde Tom Kantelberg en GeenStijl geweest.

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:39

@brutus68 | 25-01-13 | 18:37
Dat zou mooi zijn, maar ik vrees dat in de toekomst zulke incidenten stiekem zullen plaatsvinden ipv in the spotlight...

Bakito | 25-01-13 | 18:39

@Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:35

Dat zegt niks in objectieve zin, het enige wat het zegt is dat ik kennelijk goed bezig ben. En hoe bedoel je de laatste tijd?

Ik ben al jaren de Ronaldo van de minranglijst.

pius | 25-01-13 | 18:38

@Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:06 |

Ik heb genoten van het azijndraadje onder het artikel. Wat een barbaren. Beroerde interpunctie, totaal gebrek aan onderbouwing, stigmatiserende generalisaties. Vooral de "reaguurder" heeft het zwaar te voorduren, en dat terwijl @Bakito en @Pius echt niet maatgevend voor die "reaguurder" zijn.
.
Zo zie je maar weer, het zijn de enkelen die het voor velen verpesten...

Parel van het Zuiden | 25-01-13 | 18:38

pius | 25-01-13 | 18:31 |
lees je eigen tegels eens terug over dit onderwerp
-------------
Kom maar eens met wat je bedoelt. Zal ik een poging doen om het je uit te leggen.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 18:38

We krijgen constant te horen dat de burger meer betrokken moet zijn en zijn steentje bij moet dragen aan de veiligheid op straat, tegen de verhuftering enz. enz. Gebeurt dat een keer, op zeer overtuigende wijze, is het weer niet goed. Afgezien van het schoonheidsfoutje met de verkeerde Tom Kantelberg, waarvoor GS best zijn excuses zou mogen aanbieden, is dit gewoon perfect verlopen. Belangrijker is nu: hoe in de toekomst te voorkomen dat er geen Kantelberg screw-ups meer voorkomen?

canardo | 25-01-13 | 18:38

"Niemand heeft de politie verplicht om in één keer het vrij gruwelijke misdrijf en de perfect herkenbare tv-beelden van de verdachten tegelijk te laten zien."

Niemand heeft de verdachten/daders verplicht om het vrij gruwelijke misdrijf te plegen.

Zo, fixed.

bees-t- | 25-01-13 | 18:37

Dus.... Niemand heeft in alle gevallen het "recht in eigen handen" genomen vóór de arrestatie en ná het publiceren van de beeldmaterialen.
.
Conclusie: Vertonen beeldmateriaal is NIET gelijk aan geweld door burger richting kansloos-ondervolk-figuren..
.
Feit: Dit werkt... dus doen!

Onbekende Meneer | 25-01-13 | 18:37

GS als burgerwacht. Laat het een afschrikwekkende werking hebben.

brutus68 | 25-01-13 | 18:37

@gentle giant | 25-01-13 | 18:35
Haha.

Bakito | 25-01-13 | 18:36

@Bakito | 25-01-13 | 18:27, binnenkort weer Bevrijdingsdag, kunnen we onze Marokkaanse bevrijders bedanken, komt goed.

gentle giant | 25-01-13 | 18:35

pius 18:28
Jij bent anders degene die de aatste tijd stelselmatig veel minnetjes scoort, so speak for yourself!

Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:35

Goed dat even aangestipt wordt dat het steeds beelden zijn van 'heterdaadjes': het is duidelijk te zien dat iemand een misdrijf pleegt, en dat hij/zij daarmee dus geen verdachte meer is, maar een dader. De beelden zijn bewijsmateriaal.

Dat rechtvaardigt de publicatie van de beelden vind ik.

Predateur | 25-01-13 | 18:35

@pius | 25-01-13 | 18:32
Geleerd van de beste, mijn beste.

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:34

@Bakito | 25-01-13 |

Niet zo flauw joh.

Je weet dat dat echt niet mag van @ConstantKusters.

pius | 25-01-13 | 18:33

Eindelijk wordt recht gedaan en het wordt een stuk veiliger op straat. Met dank aan GeenStijl en PowNews !!
Dit kan men alleen maar toejuichen in een samenleving waarin de toepassing van het straf- en strafprocesrecht ernstig tekortschiet(met dank aan D66).

krelus | 25-01-13 | 18:33

NRC: *Website GeenStijl ontwikkelt zich steeds meer tot de burgerwacht van Nederland*.

Hee, een waarheid in de NRC! Tussen alle leugens, hoaxen en rotopmerkingen door staat er toch een keer iets waars in deze onbeschaafde elitekudtkrant!

Dat mag in de krant!

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 18:33

Ga zo verder, wordt nog eens leuk zo in NL. Wel neven effecten proberen te voorkomen.

dwar | 25-01-13 | 18:32

ik stel voor dat GS ook de rechtszaken op de voet gaat volgen en zo slappe straffen aan de kaak te stelle. Beter is straffen zonder bemoeienis slappe D66 rechters. Mooie column: www.telegraaf.nl/overgeld/experts/pete...

denoorman | 25-01-13 | 18:32

@Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:30

Downplay het maar weer.

pius | 25-01-13 | 18:32

Voor al het gezanik heeft die NRC man wel één goed punt: Eerst de foto's vrijgeven, met de boodschap "we weten wat je hebt gedaan". En als men zich dan niet meldt, dan de volledige info. Lijkt me toch redelijk aan te zetten tot vrijwillige melding.

Piet van het Padje | 25-01-13 | 18:32

@WirMachenMusik

Hypocriet?

lees je eigen tegels eens terug over dit onderwerp.

Hilarisch figuur.

pius | 25-01-13 | 18:31

@pius | 25-01-13 | 18:28
Collectieve verontwaardiging is normaal.
Anders waren het geen strafbare feiten.

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:30

Vandermeersch is ook een Belg die in Nederland alleen maar rottigheid uitvreet.

Jonkheer Wttewaall | 25-01-13 | 18:30

@Bakito | 25-01-13 | 18:27< we hebben straks weer Bevrijdingsdag, huldigen we onze Marokkaanse bevrijders.

gentle giant | 25-01-13 | 18:29

Ga zo door jullie en laat je niet stoppen.

Binsberge | 25-01-13 | 18:29

Laten we de strafmaat dan vervolgens maar bepalen middels stijlloze poll.

derkaderp | 25-01-13 | 18:28

@Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:25

Nou nee. Lees de draden maar terug;)

De hulde betreft slechts een enkele reaguurder.

Collectief is er reden tot zorg.

pius | 25-01-13 | 18:28

@pius | 25-01-13 | 18:23
Enkele racistische reaguurders hebben ook nog steeds niet hun excuses aangeboden aan de Marokkaanse gemeenschap.

Bakito | 25-01-13 | 18:27

Vandermeersch komt uit de paternalistische en establismentloyale Vlaamse mediawereld, waar ze liefst geen volkse lezersreacties toelaten en als al wel, dan bemoeilijkt en streng gecensureerd.
Als je op zoek bent naar linkse commentaren lees dan liever de VK en Trouw en laat de vervlaamste hypocriete NRC gewoon links liggen.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 18:27

Goed gedaan, GeenStijl!

Lewis Lewinsky | 25-01-13 | 18:26

@pius | 25-01-13 | 18:23
Blijkbaar is de MSM dus erger dan reaguurders ;)

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:25

@roze_bril | 25-01-13 | 18:15
Die heb ik inderdaad gelezen.
Maar Trouw positief over GeenStijl is een stap in de juiste richting.

Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:24

Overigens is die buschauffeur wel een beetje dom om de deur nog een keer open te doen en onze cultuurverrijker zijn gsm terug te gooien/geven.

neemjemoederindemali | 25-01-13 | 18:24

Goede zaak. wat wel een slechte zaak is dat de media vol op de ouders en familie van de daders duikt. De jongens zijn opgepakt, laat het recht zijn werk doen.

En dood aan de lynchhomofiele tendensen.

pius | 25-01-13 | 18:23

Ik ben een brallerige puber met het ethisch besef van een dronken pinda. Mooi man.

neemjemoederindemali | 25-01-13 | 18:22

Het kan logischerwijs niet zo zijn dat niemand verantwoordelijk is voor de volwassen misdaden die een minderjarige pleegt. Maar zo is het wel nu. Belachelijk.

'een minderjarige is niet verantwoordelijk te houden voor zijn daden'
'straf dan degene die wel verantwoordelijk is voor hun daden: de ouders'

Dus:
1) Degene die verantwoordelijk zijn voor de daden van de dader (ouders) de straf geven,
2) Ouders uit de ouderlijke macht ontzetten wegens 'kennelijk niet kunnen opvoeden',
3) Minderjarigen opsluiten in gesloten tbs-achtige heropvoedingsgestichten totdat ze geen gevaar meer voor de samenleving zijn

Karel Popper | 25-01-13 | 18:21

En zo is de sociale controle weer terug in de straten. Die hebben we de afgelopen dertig jaar wel een beetje gemist.

Professor Superhirn | 25-01-13 | 18:20

"Website Geen stijl gaat zich steeds meer ontwikkelen als..." enz.(zie link)
Dat is een compliment voor de redactie en de reageerders.

Terpen-tijn | 25-01-13 | 18:20

Dus hij meldt zich omdat? Nog een keer?

purkpurkson | 25-01-13 | 18:20

Vroeger maakten ze in d'n Hoag de wetten. De dienders deden de opsporing van overtreders en de rechters veroordeelden de overtreders. En iedereen was tevreden. Nu doet Geenstijl dus al de opsporing. En ik geloof dat het niet slechter gaat worden als de veroordelingen ook met een Geenstijlpoll gedaan gaan worden. En als dat allemaal niet helpt, moeten er ook maar eens af en toe de wetten aangepast worden door middel van een enquete met een stijlloze poll. Dit land verdient zo veel minder d666.

Veestbeest | 25-01-13 | 18:19

@Ing. eslapen | 25-01-13 | 18:06 |

Heb je ook de reactie`s gelezen bij het artikel? Wij zijn maar een dom en puberaal reaguurdersvolkje, de onderkant.

roze_bril | 25-01-13 | 18:15

Dit is het klusbedrijf van de verkeerd gespamde Tom Kantelberg, hij timmert wel hoog, like'm ff.
www.facebook.com/KlusbedrijfKvk
En fuck Marcel Gelauff.

gentle giant | 25-01-13 | 18:15

Hier moet je een tv programma van maken.
roze_bril | 25-01-13 | 18:07 | + 1 -
Daar zat ik vanochtend ook aan te denken, maar dan meer in de strekking van "Criminelen van toen". Dat bijvoorbeeld 5 jaar na dato de misdaad nog een keer tegen het licht wordt gehouden en de daders van die tijd nogmaals worden bezocht. En de eventuele werkgevers, wat die er nou van vinden dat hun personeel een aantal jaren geleden zich zo gedroeg. Dat ze er niet te gemakkelijk van af komen ;)

Durotar | 25-01-13 | 18:12

Mooi, want waarom zou je anders camera's ophangen?

de euro middenweg | 25-01-13 | 18:11

Commentaar: een uitgelokte klopjacht. Wat een dom opstel. Iemand op zijn kop trappen lokt inderdaad een klopjacht uit. Terecht. En fysiek geweld komt er niet van want de daders kunnen op deze wijze aan de politie worden overgedragen. Fysiek geweld krijg je indien je mensen die anderen fysiek toetakelen ongemoeid hun gang laat gaan.

een maffiabaas | 25-01-13 | 18:10

Vergast. Tjonge. Petertje toch. Waar waren je gedachten.

Normpje | 25-01-13 | 18:10

Nou ben ik de tel een beetje kwijt. Kunnen jullie ook statistiekjes bijhouden over het aantal opgeloste zaken?

bennutzat | 25-01-13 | 18:08

Zinloos geweld plegers hebben AL hun recht op privacy verspeeld.
Blijf ze aan de digitale schandpaal nagelen GS.
Kan Ufo Opstelten nog wat van leren.

Botte Hork | 25-01-13 | 18:08

Hier moet je een tv programma van maken.

roze_bril | 25-01-13 | 18:07

Hier word ik blij van. NEXT

Bzwaag | 25-01-13 | 18:07

Geebstijl methode werkt.. gaat zo door!!

Crematorium-de-Asbak | 25-01-13 | 18:05

Hulde! De 'journalistiek' voelt zich in den gleuf geschopt, ze moeten nu ook echt wat gaan uitvoeren. Lekker zo door blijven gaan GS!

Stamhoofd | 25-01-13 | 18:04

Al heeft het artikel in het NRC ook wel wat.

miko | 25-01-13 | 18:04

Wanneer het apparaat zijn steken laat. Staat Geenstijl paraat.

Nacho_Vidal | 25-01-13 | 18:03

De juiste toon is gezet.

dlyslextis | 25-01-13 | 18:02

Gaat goed.

Nog steeds geen spoor van De Graal echter...

Bakito | 25-01-13 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken