Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee Deventer blijft aandringen op azan

aaaaallaaaaaaaaaaahuhakbar.jpg De azan van de Centrum Moskee in de stad van peperkoek en geborneerde schrijvers blijft een gebed zonder eind. In juli zagen de moskeebestuurders af van het dagelijks afdraaien van de oproep tot gebed, omdat de buurt in opstand kwam tegen religieus gejengel tussen twaalf en twee, een tijdstip waarop in theorie alleen euroshopperpils slobberende ww'ers er last van zouden kunnen hebben. Als ze dan tenminste al wakker zijn. Tom Staal ging er destijds nog heen om vrede te brengen. Hij ontmoette alleen maar vriendelijke mensen, aan beide zijden van de discussie. Een compromis maakte een einde aan de rel: alleen azan op vrijdag. Maar de moskee en de gemeente geven niet op totdat iedereen is overtuigd van het nut van een dagelijkse oproep. In oktober was er wederom een informatieavond, en deze week ontvangen omwonenden een PEILINGSBRIEFKAART waarin ze aan kunnen geven voor of tegen de azan te zijn. De gemeente en de religekkies willen ondertussen achter de voordeur van mensen komen om zelf te luisteren hoe hard het kerkgezang klinkt, voordat er nogmaals besloten wordt of iets wat demense in Deventer helemaal niet willen misschien toch alsnog doorgedrukt kan worden. IEMAND NOG VRAGEN? Dan heeft de gemeente een speciale internetpaginawebsite aangemaakt. Check ook vooral de watdeFAQ (hele pdf hierrr). We beieren jengelen!

Reaguursels

Inloggen

vander F | 24-01-13 | 00:34 | + 0 -
Geef de Moslim de vrijdag, en vervolgens neemt hij de hele week.

Ella | 25-01-13 | 19:30

En zo vordert de Islamisering van NL gestaag.
Met dank aan de MultiCulDystopie van de LinkseKerk.
.
Was vorig jaar in het winkelcentrum De Clomp in Zeist.

En ineens schrik ik me kapot, er begint iemand vreselijk hard te gillen. Het lijkt alsof er een mager speenvarken zonder verdoving geslacht wordt.
Het gegil blijkt uit een Moskee te komen.
Deze oproep wordt azan genoemd.

maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF-...

Moskee El Mottakien,
De Clomp 3002, Zeist

Ella | 25-01-13 | 19:29

Krijg ik als atheist ook de mogelijkheid om iedere dag door een luidspreker te schreeuwen: "Er is enkel bewijs voor het bestaan van God. Alle religies zijn door de mens verzonnen. Alle profeten zijn onecht. Wordt atheist!".

Wel?
ye11owcake | 24-01-13 | 10:37 | + 3 -

Een atheist gelooft niet in (een) ***
IK wou dit eventjes naar voren brengen .

Ikzelf ben geheel areligieus , m.a.w. ik ben noch geïnteresseerd , noch (bereid tot) gelovig (te zijn) . Wel ben ik gefascineerd , hoe religies proselitisch te werk gaan , met 1 bijkomend feit: dwingend .

Tjure | 24-01-13 | 21:40

Het nieuwe besturen: als meer dan de helft niet protesteert dan mag het? Rot toch op en neem je verantwoordelijkheid. Anders weet ik er nog één: als meer dan de helft van de gemeente-ambtenaren uit Deventer niet voor 28/2 reageert om deze posting geven Deventer toestemming om vanaf 1 maart het stadhuis te gebruiken om legaal vrouwen te verkrachten, homo's in elkaar te slaan om daarna dronken achter het stuur te stappen en coke te snuiven. Voor de nostalgie...
Zucht...

Lacan | 24-01-13 | 16:00

bennutzat | 23-01-13 | 18:47 |
Ik mis anders dat lieflijke Angelus Dei wel dat mijn opa, mijn ooms en ondergetekend hummeltje, om twaalf uur tijdens de veldarbeid waarschuwde, dat het tijd was om de inwendige mens te versterken.
Niet meer functioneel nu, maar wel een waardevolle herinnering aan mijn ploeterende grootouders die niet konden bedenken waartoe hun bijdrage aan de NL-cultuur/welvaart enkele generaties later toe zou leiden.

WirMachenMusik | 24-01-13 | 15:55

Weet je wat ook nostalgie is?
Als je mij in 1981 had gevraagd of ik mij in 2012 druk zo moeten gaan maken om "azan" (wtf?), dan had ik je hard uitgelachen..

plaszak | 24-01-13 | 12:58

Keurig gestemde kerkklokken is Nederland eigen.
Het valsch gejammer wat zo'n moskee uitbraakt niet.
Voor de mensen die het nostalgisch vinden schijnt er in diverse zandbaklanden nog meer nostalgie te vinden.

Hendrikaatje | 24-01-13 | 12:34

hypocriet onvolk ..
Ik zeg luidsprekers in elke straat hangen en oproepen tot;
-homosexuele relaties .
-oproepen om bekeren tot christendom .
-oproepen om de joodse schriften te bestuderen .
-Ongetrouwde moslim vrouwen oproepen om sex te hebben met niet moslims .
- getrouwde vrouwen oproepen buitenechtelijke avontuurtjes te hebben met westerse mannen.
= oproepen tot een mohamed tekenwedstrijd .
Ik durf te wedden dat het respect van deze oproepers tot het moslim gebed minder respect hebben voor andere openbare oproepen .

En eens kijken hoeveel

sparrow | 24-01-13 | 10:59

Moskeegejengel en kerkklokken: afschaffen.
Ze sturen maar een smsje ofzo.

Ballenman | 24-01-13 | 10:52

Het is een pilaar van het islamitische geloof om 5 keer per dag te bidden. Daar hoort ook een oproep te het gebed bij. Eerst is het dus alleen op vrijdag, nu wil men (opnieuw) iedere dag. Vervolgens wordt het drie keer per dag, met name om de vroegste oproep 5:30 of zo te vermijden. Uiteindelijk 5 keer per dag. Dan krijg je dat moskeen met elkaar gaan concurreren om het hardste geluid te produceren. Etc.

De adhan is geen neutraal geluid (zoals een kerkklok). Het is een propagandistisch verhaal, waarin geclaimed wordt dat er geen god is dan God, en dat Mohammed zijn boodschapper is. Het eerste kan als provocatie richting bijv. het Hinduisme gezien worden, het tweede richting bijv. het christendom, of atheisme. Krijg ik als atheist ook de mogelijkheid om iedere dag door een luidspreker te schreeuwen: "Er is enkel bewijs voor het bestaan van God. Alle religies zijn door de mens verzonnen. Alle profeten zijn onecht. Wordt atheist!".

Wel?

ye11owcake | 24-01-13 | 10:37

Indien 100% reacties tegen is, maar slechts 49% reageert, dan is 51% vóór. Deventer-logica.

Napolejong | 24-01-13 | 09:33

Staat er ergens in de Koran, dat je moderne fratsen als een microfoon, luidspreker en een flinke versterker moet gebruiken ?

modderator | 24-01-13 | 09:15

@mezelf
'dat' moet zijn 'die' in de eerste zin.

*gaat inburgeringscursus volgen*

Renkum0317 | 24-01-13 | 08:10

Het niet laten horen van de oproep is niet bedoeld om meer mensen van de moskee 'weg te houden'. Het is een absentie van geluid dat met name bij Nederlanders een gevoel van nostalgie oproept. Zij vinden het prettig om terug te denken aan de tijd dat mensen nog een beetje fucking normaal deden in dit land. Moslims hebben aangegeven dat zij het ontbreken van de azan juist niet prettig vinden, zijn vinden dat de islamificatie niet hard genoeg gaat of vinden de weerstand van die domme kutnederlanders storend.

Renkum0317 | 24-01-13 | 08:08

Of wat ook kan , via de vaste telefoon (tenzij je nog zo'n oud draaitoestel hebt) of gsm , de klant laten inloggen op hun website of via een aanvraag per telefoon , en zich abonneren . De boodschap kan nu automatisch worden verspreid naar de abo-klant , en ook of deze manier heeft niemand er ongewenst last van .

Tjure | 24-01-13 | 05:30

De oplossing is heel simpel , dit kan voor elk geloof toegepast worden die hun gelovige willen bereiken:
Draadloos naar de geinteresseerde uitzenden op een laag vermogen , dit kan via de CB-band , of via een eigen lokale FM of AM frequentie , dan heeft niemand ongewenst er last van . Er bestaan Low Power AM zenders geschikt tot 2 - 5 km , en daar de meeste radio's nog steeds de analoge AM-band ontvangen , is dit DE ideale oplossing , maar dit moet dan nog wel worden goedgekeurd door de overheid , want die zenders mogen niet storen . Ideaalste zou de SW-band zijn .
In de USA gebruiken vele campussen zo'n LPAM zender , die mogen zelfs zonder vergunning uitzenden . In de UK hebben ziekenhuizen ook zo'n LPAM zender . Check Wikipedia voor meer uitleg . Google: wikipedia LPAM

Tjure | 24-01-13 | 05:20

De dag dat "wij" hier geiten gebler van hun ivoren torentjes moeten horen verbind ik hieraan mijn conclusies en sta niet in voor de gevolgen.

Nickname20 | 24-01-13 | 02:06

Ach ja, diezelfde Moskee waartegen, door, let wel, Turkse burgers, enkele duizenden handtekeningen werden verzameld met de vraag de bouwvergunning in godsnaam niet toe te wijzen.
Zeker de grote Koerdische bevolkingsgroep schoot die Moskeet in het verkeerde keelgat, een Turks Nationalistisch bolwerk met dubieuze banden met Grijze wolven of/en Milli Görus, illegale praktijken, inpandige vage winkeltjes/handeltjes, onderhands geld lenen e.d. en gemeenteambtenaren maar zalvend lullen over 'verbindende factor' 'relicultureel samenzijn', geen idéé dat ze met een vorstelijke splijtzwam bezig waren en met wie ze te maken hadden.
En nou gaan die gasten wéér doordouwen, zuigen, ellebogen.
Vrijdag mag je van mij de muezzin z'n gang laten gaan, mits fatsoenlijk bij stem, meer dan voldoende en passende mogelijkheid hun geinstitutionaliseerde psychose tot uiting te brengen.

vander F | 24-01-13 | 00:34

non-respons is instemmen.... Dit kan toch geen rechtsgeldige peiling/ bindende uitslag geven. Er is toch hopelijk wel wetgeving over de invloed van een religieus gebouw op zijn omgeving. Of is hier nog een heilig huisje niet geupdate in de afgelopen 15 jaar?

macleans | 24-01-13 | 00:31

voor elke moskee-oproepjengel-dinges in NL, een kerkklok luiden in Arabirië. En anders gewoon niet. Dit hoor je je burgers niet op te dringen als overheid.

Rest In Privacy | 24-01-13 | 00:18

Nee, nee en NOG eens NEE!

Ahasveros | 24-01-13 | 00:03

Iets voor buma/ stemra? Valt onder het gebruiken van gejengel dus flink dokken voor die moskee.

mimic144 | 23-01-13 | 23:50

Het feit dat een stel verstokte moslimfiguren menen dat die tiefusherrie nostalgisch klinkt is natuurlijk een hele goede reden om dit soort zooi maar toe te staan. Moet je eens zien hoe snel die lui op de stoep staan als jij de radio eventjes per dag wat harder zet.

Freebs | 23-01-13 | 23:35

Nu is het in het algemeen zo dat het gehoor bij mensen met de jaren verslechtert. Laat nu juist de ouderen de doelgroep zijn.

Geef ze allemaal een walkman met dat gejengel. Heeft verder niemand er last van en die walkman op zich is ook weer nostalgie.

Ofwel 2x zoveel plezier en een heleboel ergernis minder.

exkoppijn | 23-01-13 | 23:19

Deventer zou de eerste godvrije gemeente van Nederland moeten willen worden.

ad melkert | 23-01-13 | 23:17

Het geloof heeft geen bestaansrecht meer in Nederland. Stop met deze onzin tegen beter weten in. Nederland is een godvrij land.

ad melkert | 23-01-13 | 23:15

-weggejorist-

Elq10000 | 23-01-13 | 22:49

Parel van het Zuiden | 23-01-13 | 19:55 |

Politici die lippendienst aan de GRONDWET bewijzen lijkt me geen goed idee. Ik hoop dat het een
--niet-Freudiaanse-- verschrijving is:
www.encyclo.nl/begrip/lippendienst

Hidden_Hiddema | 23-01-13 | 22:46

Elk geluid van religie zuigt. Zo ook deze.

Rest In Privacy | 23-01-13 | 22:42

@zirk | 23-01-13 | 19:03
Hou je brievenbus de komende dagen in de gaten.

Mocht je zaterdag nog geen kaart, meld het dan hier op GS. Vraag ook na bij je buren. De gemeente heeft zo haar trucs om het officiële responspercentage onder de 50 te krijgen, en, eerlijk is eerlijk natuurlijk, dan kan het dagelijkse blèren beginnen.

André van Delft | 23-01-13 | 22:32

@Jackanders | 23-01-13 | 19:04

Leuk verzonnen maar dat zijn over het algemeen wel mensen met een baan.

shindai | 23-01-13 | 22:30

@Watapatja | 23-01-13 | 20:10
Heb je nog mazzel. Ik heb er 4 om me heen binnen die straal. 3 RK en 1 PKN.

lekkurlinx | 23-01-13 | 22:30

@eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 22:05 |
En ik ontken dat ook niet. Maar ik irriteer me eraan dat iedere zondag die klokken een kwartier geluid worden om een stel mongolen, die klaarblijkelijk zelf geen klok kunnen kijken, kenbaar te maken dat de dienst begint. En dat dat al eeuwen gebeurt maakt het alleen maar erger. Ik zie het ook als een soort van opdringen van het geloof.
Maar eigenlijk heb ik geen zin in dit soort discussies, of het nou met jehova-getuigen of katholieken is.

bennutzat | 23-01-13 | 22:21

".. een tijdstip waarop in theorie alleen euroshopperpils slobberende ww'ers er last van zouden kunnen hebben"

Dondert niet. Al vallen alleen de kakkerlakken dood neer van die pokkeherrie. We wonen hier niet in een zandbak. Punt.

Pffffff | 23-01-13 | 22:17

@ bennutzat | 23-01-13 | 20:48 |

Dat ontken ik ook niet. Ik zei: Er zijn veel betekenissen van het luiden van de klok die niet smet religie te maken hebben. Ik zei niet dat ze niet OOK voor kerkdiensten worden gebruikt. Er zijn tijden geweest dat ze ook bij onraad werden gebruikt, nu vervangen door sirenes. Daarom hangen klokken bij sommige gemeentes bijvoorbeeld op het gemeentehuis.

eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 22:05

Oprotten met je gemekker door die speakers!
Moet toch niet gekker worden!

Oplossing:
- Wekker op 12:00 instellen op je telefoon.
- Alarm geluidje instellen op gemekker
- Wanneer die af gaat laat je m 3 minuten door mekkeren, daarna druk je op snooze en dan 10 min later hoor je het weer.
- Herhaal dit totdat het 14:00 is.
O en als het even kan oordopjes gebruiken zodat de medemens er geen last van heeft.

Ben echt zoooooooooooooooooooooooooo blij dat ik niet daar woon zeg!

Cpt. Crook | 23-01-13 | 22:02

Ondertussen zitten Bea en Max wederom in een islamitisch land op gouden kussens te midden van een harem.
Terwijl de daar gedoopte gristenen , waartoe deze door geboorte met rijkdom en aanzien gezegende leden van het k'huis zich toch met graagte rekenen als het ze uitkomt het volk een lesje te lezen, wat minder privileges genieten dan de moslims, uiteraard geheel volgens de Koran.
Bea zwijgt 'wijselijk' en laat een traan, maar vanwege de dood van een kind, uiteraard gruwelijk.. altijd, maar dat de geloofsgenoten aldaar van deze Bijenregentes een kutleven hebben deert haar niet, ze staat er immers 'boven'.
Nou Bea, binnenkort hoeft U het vliegtuig niet meer te pakken hoor, om blootsvoets samen met Max de Moskee te bezoeken, u wordt vanZelf opgeroepen via de Azan, de linkerdeur is de ingang ja.
Alex gaat via de andere deur naar binnen. De koning van de toekomst, de Pater familias, de Vader des Volks, pardon.. volks.
Prachtig heur, zo'n samen-leving volgens het recept van de troon'rede', je hoopt gewoon dat het niet waar kan zijn.

Causa Sui | 23-01-13 | 21:50

Wanneer mag de Centrum Moskee de dagelijkse azan houden?
Als minder dan de helft van huishoudens die de peiling hebben ontvangen, de kaart terugstuurt, kan de Centrum Moskee de dagelijkse azan houden.
Je kunt er vergif op innemen dat minder dan de helft de kaart terugstuurt, dus de gemeente heeft zijn zin.
De besturen zijn wel heel erg welwillend naar moslims toe, bv. tweede pinksterdag inruilen voor suikerfeest, maar een hindoefeestdag komt niet eens im Frage.

websenior | 23-01-13 | 21:47

Neuken met mw.achtertuin haar voortuin gebeurt nog zelden... maar gelukkig heb ik de geluidsopnamen nog.... roept een nostalgiegevoel op..... dus mag ik die geluiden voortaan in mijn achter en voortuin ten gehore brengen?

pim achtertuin | 23-01-13 | 21:44

Niet alleen "euroshopperpils slobberende ww'ers" hebben last van dat primitieve hanengekraai uit die luidsprekers, wat denk je van hardwerkende mensen die hun nachtdienst uitslapen?

Conan de Rabarber | 23-01-13 | 21:42

nostalgie in deventer bestaat nu niet en nooit niet uit arabische oproepen om te komen bidden voor allah en mohamed.
we wonen in nederland en daar is de taal nederlands. en de religie hier is zeker niet islamitisch. die zogenaamde takkia nostalgie mogen ze beleven in hun land van herkomst zonder uitkering.

zoalshetis | 23-01-13 | 21:22

Voer dat compromis uit en voor de rest opbokken met dat gejengel en stuur al die dhimmi gemeentebesturen eens met vakantie naar Arabische landen, mogen ze kijken wat voor vrijheid christenen genieten.

websenior | 23-01-13 | 21:20

Niets zo nostalgisch als je religieuze wil opleggen aan anderen.. Ik kan het woord islam en alles wat ermee te maken heeft niet meer horen en word er kostmisselijk van.. Het geeft me een gevoel van radicalisering.

Fratello | 23-01-13 | 21:19

Deventer in brief: 'Het is een geluid dat met name bij oudere moskeebezoekers een gevoel van nostalgie oproept. Zij vinden het een prettig geluid.'
Nostalgie, helemaal geweldig, maar kan iemand Deventer wijzen op het fenomeen cassettebandjes* en huiselijke cassettespelers? ( * www.anpfoto.nl/search.pp?eventid=1391... via tweet @Pritt )

seven | 23-01-13 | 21:17

ergo: het is meer dan duidelijk dat wij die leipe islamflavour helemaal niet willen in nederland. met religieuze nostalgie veeg ik met mijn rechter hand mijn reet af. in hun gore naard met hun derderangs tering religie en hun achterlijke mohamed.
.
het is godverdomme al erg genoeg dat de christenen nu ineens denken dat ze weer wat te vertellen hebben in ons dagelijkse bestaan.

zoalshetis | 23-01-13 | 21:15

Ik heb naast een moskee gewoond. Die stond er nog niet toen ik daar kwam en zonder enige aankondiging dat ding daar neergezet; tijdens de bouw natuurlijk de verzekering dat NIEMAND (kuch) daar last van zou hebben. Het is niet alleen de ongehoorde herrie maar ook de bezoekers die dat stukje grond ineens tot een heilig areaal benoemen en die je aanspreken op: kleding, naast elkaar lopen van mannen en vrouwen, zoenen dat ervoor zorgt dat je zo snel mogelijk uit die omgeving weggaat. Kerk en Moskee: verbieden en afbreken; van een Sjoel heb je dan weer geen last overigens.

Kapitein-Ter-Zee | 23-01-13 | 21:14

@ Aszeran | 23-01-13 | 20:58
Ach, dan weet je 't nu. :)

You-On-A-Gin | 23-01-13 | 21:12

@Heiner | 23-01-13 | 21:05 |
U geeft dus zelf al het antwoord. Heeft u last van een moskee, verhuis dan of meld de geluidsoverlast bij de politie.
Of geldt dat niet voor katholieken?

bennutzat | 23-01-13 | 21:12

Blij dat ik al 25 jaar uit die koekiestad ben vertrokken, heb zelf een tijdje in dat buurtje gewoond. Toen al waren de eerste tekenen te herkennen voor de bouw van die moskee. Omwonenden zijn door het gemeentebestuur bewust om de tuin geleid met een lulverhaal over de uitbreiding van het overdekte zwembad. Het multifunctioneel centrum aan de Smyrnastraat moest daarom persé gebouwd worden op de plek waarvhet nu nog steeds staat. Staaltje van burgermisleiding eerste klas!

Bommel007 | 23-01-13 | 21:11

Sukkels = Sukkels

joyriders | 23-01-13 | 21:09

@bennutzat | 23-01-13 | 20:23
U mag zeggen wat U wilt, maar daarom is het nog niet allemaal even snugger. Net als Uw reactie op mijn vragen.
Als U het zo kudt vindt, kunt U beter verhuizen.
Als U last heeft van kindermisbruik, moet U er politiewerk van maken..

Heiner | 23-01-13 | 21:05

@You-On-A-Gin | 23-01-13 | 20:51
 
flater (-s mv) [ˈflatər] domme fout;= blunder
een flater slaan
een domme fout maken
ॐ copy pasten in je post

Aszeran | 23-01-13 | 20:58

@Bakito | 23-01-13 | 19:21
En daar tegenover kon je in de 2 swaentjes een biertje drinken waarvan de winst naar meneer Heineken ging.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-13 | 20:56

Overigens krijg de ... bakito

joyriders | 23-01-13 | 20:55

Zeg Joris, waarom?

joyriders | 23-01-13 | 20:54

Kon die bitch in de metro van New York een paar dagen geleden ook niet, immers.

You-On-A-Gin | 23-01-13 | 20:53

@ Aszeran | 23-01-13 | 20:45
Het heeft in ieder geval geen reet met islam of Arabisch te maken. Integendeel.
en.wikipedia.org/wiki/Om
Maar goed, zag hier een paar dagen geleden ook al een pino die dacht dat Marokkanen thuis roti maken, dus kennelijk moeten we er maar vast aan wennen dat mensen ons niet eens meer kunnen onderscheiden van mocro's en/of moslims.

You-On-A-Gin | 23-01-13 | 20:51

@eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 20:41 |
Kerkklokken hebben niets met godsdienst te maken? En waarom worden ze dan geluid als de dienst begint?

bennutzat | 23-01-13 | 20:48

zou het toeval zijn dat dit in de winter gebeurt wanneer men alle ramen en deuren dicht heeft?
Demonische Eend | 23-01-13 | 20:13 | + 2 -
--

Uiteraard puur toeval.
Net zoals het toeval is dat er iedere herfst bladeren op het spoor liggen waar zo'n trein niet tegen kan, puur toeval dat die bladeren daar iedere herfst liggen, jongen.

Is een standaard truucje bij de meeste gemeente besturen, wil je iets doordrammen tegen elk redelijk bezwaar, zorg dan gewoon dat je het juiste tijdstip uitkiest om mensen bezwaar te laten maken.
En zo zijn er nog veel ergere, smerigere truucjes waar dit soort figuren zich van bedienen.

Biggest_Baddest_Wolf | 23-01-13 | 20:47

@You-On-A-Gin | 23-01-13 | 20:41
Nee. Is het geen woord?

Aszeran | 23-01-13 | 20:45

Boeventuig. Onder het mom van "democratie" de mensen vragen dingen te doen om kenbaar te maken dat ze NIET gestoord willen worden door AllaHakbar.
Wees eens beschaafd en draai dat om: website inrichten waar mensen kunnen aangeven WEL gestoord te willen worden door AllaHakbar.
Het is moeilijk de boel terug te draaien bij de Rechter, als de gemeente-regenten (wonen niet naast de luidspreker) eenmaal toestemming gaven - zoals de regenten zo dondersgoed weten.

Jan Passant mk2 | 23-01-13 | 20:43

Mag dit wel? Het betreft hier toch ongevraagde berichtgeving (spam) welke volgens het opt-out systeem wordt verspreid? Binnen de EU is alleen opt-in toegestaan.

Demonische Eend | 23-01-13 | 20:42

@ bennutzat | 23-01-13 | 19:32 |
Ik wilde daar 2 dingen mee zeggen: 1) Als je niet van herrie houdt, ga er dan niet naast Schiphol of een kerkklok wonen en 2) Houd Godsdienst achter de voordeur en val er NIEMAND anders mee lastig. Al helemaal niet via een schretbek door een luidspreker in een vreemde taal.
Dit heeft niets met kerkklokken te maken. Ik zal ze niet missen maar vind ze 'gepast gezellig' zeker omdat ze veel betekenissen hebben in Nederland, die niets met religie te maken hebben. Is koeltoer.

eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 20:41

@ Aszeran | 23-01-13 | 20:28
Je weet dus zeker niet wat dat is, dat symbooltje?

You-On-A-Gin | 23-01-13 | 20:41

Doorbraak bij de gemeente Deventer. Niet een sprong voorwaarts in de tijd. Nee, een sprong van 1400 (duizend en vierhonderd) jaar ACHTERWAARTS in de tijd.
Het gemeentebestuur toont daarmee een totaal gebrek aan bestuurlijk onvermogen.
Je zult maar in Deventer wonen.

ljcoster | 23-01-13 | 20:40

"Deze moskee laat nu de azan wekelijks horen, maar zou dit graag dagelijks doen. Dit is vooral een wens van de oudere bezoekers van de moskee. Bij hen roept het geluid een gevoel van nostalgie op."

Ach, nostalgie... nee, natuurlijk moet dat dasn kunnen.
Overigens, een oud-oom van mij, wordt over drie weken 98 jaar dus voor zijn verjaardag willen we ook iets doen waar hij heel sterke nostalgie voor voelt.
Dus dan kunnen we die hele hetze tegen hakenkruizen ook eventjes afschaffen?
Is immers ook een oud mannetje met nostalgische gevoelens... en dit oude mannetje dat 98 gaat worden heeft ondanks een nogal "kleurachtig" verleden wél eventjes de hele periode dat hij zich lichamelijk en geestelijk in kon zetten, voor ons land in gezet - zelfs al heeft hij dat soms aan een nogal foute kant gedaan.
Dus, kom op, Deventer, ééns in het jaar de bruine hemden aan, de rode vlaggen met witte cirkels en zwarte kreuizen uit de motteballen, en paraderen voor wat Nederlandse oude mannetjes met nostalgische gevoelens, zou nu dus ook moeten kunnen.

Pft... mijn neefje van 3 kan nog wel zien wat er echt gaande is, en zou dat hele gemekker zo naar de grens verwijzen... dus opzouten met dat reli-gelul.

Biggest_Baddest_Wolf | 23-01-13 | 20:40

Uit nostalgische redenen kattengejank toelaten, geef dat volk een mp3 speler...

Flipus | 23-01-13 | 20:35

@Snorry! | 23-01-13 | 19:49
Nee hoor. Mag best.
havenrock.hyves.nl/

lekkurlinx | 23-01-13 | 20:31

Oftewel ze gokken erop dat een groot deel van de mensen die wellicht tegen is het vergeet en niks opstuurt. Dan kunnen ze lekker claimen dat er geen meerderheid tegen was. Weet je meteen aan welke kan de gemeente staat in deze.

Pantheist | 23-01-13 | 20:29

@vetkleppert | 23-01-13 | 20:20
 
Het eerste brabbeltje van je baby zal maar ॐ zijn. Dan is die dalende prijs van je huis wisselgeld.

Aszeran | 23-01-13 | 20:28

@Veel Vaak | 23-01-13 | 19:33
Je wordt hier voorzien van minnetjes op jouw tegel:
Jezus fucking cristus nog aan toe *wordt ik* even de grond in gemind.

Denk ik ;)

reageerbuis | 23-01-13 | 20:28

Wel weer een mooi voorbeeld van de gespleten-tong mentaliteit, het ene roepen in een interview en vervolgens als de ene vinger eenmaal gegeven is, toch gelijk doorgaan voor de andere vingers, de hand en welja waarom niet de hele arm er achteraan..... Typisch, maar het karakteriseert wel de mindset waar deze mensen mee opgroeien en dus ronduit achterlijk zijn in hun doen en laten.

Ieritantarts | 23-01-13 | 20:25

Het is ook niet om áán te horen dat gejengel. Maar, op lowlands heb je zoiets als silent disco. Als die gasten gewoon hun wifi koptelefoon opzetten, kunnen ze er zelf in alle rust naar luisteren.

Zo moeilijk is het | 23-01-13 | 20:25

Ik begin gewoon te stottern

bennutzat | 23-01-13 | 20:23

@Heiner | 23-01-13 | 20:08 |
Dus we mogen ook niets zeggen over het verkrachten van kinderen, omdat ze dat dat tot de cultuur behoort?

bennutzat | 23-01-13 | 20:23

Ik stel voor dat we met dit land vooruit in de tijd gaan en niet achteruit. Nostalgie doe je maar in je eigen huiskamer met je oma.

w.g. uw buurvrouw | 23-01-13 | 20:22

Trouwens, kunt U zich voorstellen hoe blij wij in Enschede waren toen Curly MArco Swart optiefde naar Moskou aan de IJssel?

H. Drievuldigheid | 23-01-13 | 20:22

Zelfs de religieus uitgedaagden ter islamistische zijde van het spectrum hebben telefoontjes. Soms in de binnenzak van de jalaba, soms gewoon in de kontzak, en laat daar nu net een appje voor zijn: www.islamicfinder.org/ Kun je gebruiken zolang je er nog niet achter bent dat je in sprookjes gelooft.

H. Drievuldigheid | 23-01-13 | 20:20

Je zal er maar wonen. Meteen je huis niks meer waard. Ben je de rest van je leven veroordeeld tot dat weerzinwekkende gejengel.
Dat zou mij dus niet gebeuren. Hoe dan ook. Gewoon niet.

vetkleppert | 23-01-13 | 20:20

@Geenstijl; WOB even de kosten van deze onzin. En geef de oudere jihadisten in Deventer maar het advies om een mobiel te kopen met wekkerfunctie die als wekkertone dat rare geluid hebben.

rylands | 23-01-13 | 20:17

Deventer is een PvdA stad... dus Nederlanders hebben er niets te vertellen.

Moi2 | 23-01-13 | 20:15

Bakito | 23-01-13 | 20:11 |
Hij (Kaas) gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde naar gelang alcoholpromillage. Dronken gaat ie preken.

Watapatja | 23-01-13 | 20:14

zou het toeval zijn dat dit in de winter gebeurt wanneer men alle ramen en deuren dicht heeft?

Demonische Eend | 23-01-13 | 20:13

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 20:08
Ben jij spiritueel ingesteld Kaas ?

Bakito | 23-01-13 | 20:11

@Veel Vaak | 23-01-13 | 20:04
Het gebeurt iedereen wel eens, die verdubbelaars.

Jackanders | 23-01-13 | 20:10

-weggejorist-

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-13 | 20:10

Kaas de Vies | 23-01-13 | 20:04 |
Is niet eerlijk, Onderdendam heeft geen toren, terwijl ik er eentje op 200 meter heb, een kattelieke die overal om jengelt.

Watapatja | 23-01-13 | 20:10

Zolang je die teringherrie van kerkklokken niet verbiedt is er weinig reden om het kattegejammer van die Imam niet toe te staan. Wat mij betreft mogen ze allebei weg. O ja. en draaiorgels moeten ook weg maar dat is wat offtopic

jan-lul-de-behanger | 23-01-13 | 20:10

Wat heeft Deventer tegen zijn inwoners.
Waar komt de grenseloze moslimliefde van de gemaente Deventer vandaan.
De lokale idioot, Wethouder van Wijk 2, manoman, heet Marco, zal wel een moslimbekeerling zijn.
Deventer, tsja het Dhimmie gebeuren is al voorbij maar goed wat kunnen zij daar van weten, Deventer off all places.
Adviesje aan de bewoners, gewoon allemaal bezwaar aantekenen misschien rotten ze Marco de wijkwethouder van Wijk 2 er dan uit.
Adviesje aan Marco, kap is met die flauwekul t is 2013.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-13 | 20:09

@Bakito | 23-01-13 | 20:06 | + 0 -
Hou je kop dicht.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 20:08

@bennutzat | 23-01-13 | 18:47
Was U daar eerst of die kerk?
Wist U niet dat dat een kerk was?

Heiner | 23-01-13 | 20:08

@BekiekUtMoar | 23-01-13 | 20:05
Laatste zin moet zijn:
En als er daadwerkelijk ambtenaren in Deventer zijn, die blank zijn en achter deze wens staan, zeg ik nekschot.

BekiekUtMoar | 23-01-13 | 20:07

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 20:04
Je haalt twee dingen door elkaar nu.

Bakito | 23-01-13 | 20:06

Sinds de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn is dit land niets anders meer dan een regelrechte bananenrepubliek.
Dit land wordt sindsdien geregeerd door politici die enkel aan eigen hun gewin denken en die het werkelijk geen enkele reet kan schelen wat het 'gewone' volk denkt en wil. Politici die tevens de islam, de grootste bedreiging voor het (nog) vrije westen, zeer nauw aan de borst drukken. En God mag weten waarom...
Ik ben onderhand kotsziek van dit k*tland!

Devils smile | 23-01-13 | 20:05

Zeg, Klojo van Rossum, wat denk je van mensen die 's nachts werken? In de zorg, in ploegendienst, in bakkerijen om voor jouw brood te zorgen?

En we zijn hier GEEN, ik herhaal GEEN, land waar de islamitische groepen eisen zouden moeten kunnen stellen. En als er daadwerkelijk ambtenaren in Deventer zijn, die blank zijn, zeg ik nekschot.

BekiekUtMoar | 23-01-13 | 20:05

@Jackanders | 23-01-13 | 19:59
Ja fucked up wel. Lekker irritant en dan moet ik de techniek of gebrek daaraan de schuld gaan geven. Dit terwijl ik me realiseer dat het hoe dan ook mijn probleem is.

Veel Vaak | 23-01-13 | 20:04

Bij een locale enquete hierover bedienden de aanhangers van oa maroc.nl zich al van (exessieve) vote-bots en daarom werd de enquete ongeldig verklaard.

Nu weer met alsnog zo'n achterbakse 'onopvallende' poging daartoe, waarvan ze hopen dat het er zonder al te veel aandacht doorheen komt. Het wordt de hoogste tijd dat de landelijke politiek hier maar eens met wetgeving voor komt. Mijn vertrouwen in deze haathonken ben ik allang verloren.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-13 | 20:04

@Watapatja | 23-01-13 | 20:00 | + 0 -
Daarom is het nu cultuur. Zucht er zijn zoveel domme mensen ik denk dat ik geowon mensen ga inhuren om die stupiditeiten te weerleggen.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 20:04

@joyriders | 23-01-13 | 19:58 |
Flikker op met je koeltoer

bennutzat | 23-01-13 | 20:03

@Skunk57 | 23-01-13 | 19:37
Wat is de zin van een kerkklok?
Ze zouden ze beter om kunnen smelten en profiteren van de gunstige prijs. Dan hebben ze weer even lucht om de kachel te laten branden.
Dacht jij nu echt dat mensen na de kerk gaan omdat de klok slaat. Vroeger ging iedereen naar de kerk en had niet iedereen een klokje.

Veel Vaak | 23-01-13 | 20:02

joyriders | 23-01-13 | 19:58 |
Die klok is ook geen cultuur, was vroeger functioneel, nu niet meer.

Watapatja | 23-01-13 | 20:00

@Veel Vaak | 23-01-13 | 19:56
Toepasselijke nick, dat wel.

Jackanders | 23-01-13 | 19:59

-weggejorist-

joyriders | 23-01-13 | 19:58

@gooischetrut | 23-01-13 | 19:56
Niet iedereen die de brief krijgt, mag meedoen aan de peiling.

Filteren aan de voordeur ?

Ing. eslapen | 23-01-13 | 19:58

@Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55
5 keer gepost sorry joris dat ging niet helemaal lekker maar niet bannen aub.

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:56

Deze lui hebben duidelijk iets geleerd van de hele EU en de inspraak van burgers daarover. Je stemt NEE en ze gaan of voor een tweede stemronde en/of ze veranderen de regels en doen daarna gewoon wat ze al lang van plan waren.

Wat een land

gooischetrut | 23-01-13 | 19:56

Flikker op met je kutgod!

wijnvlek | 23-01-13 | 19:56

Weet je wat: Als jullie regelen dat er lekker nostalgisch kerkklokken luiden in Mekka, dan regelen wij hier die Azan voor jullie....

VolleBak | 23-01-13 | 19:55

-weggejorist-

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55

-weggejorist-

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55

-weggejorist-

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55

-weggejorist-

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55

@bennutzat | 23-01-13 | 19:49
Ik ben Ricky Gervais van dan weet jij genoeg denk.
Ik moet altijd ongelofelijk lachen om grappen over geloof. Ricky is meester in het belachelijk maken van alles wat met geloof te maken heeft.

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:55

Beste politici,
.
Wanneer wij burgers in negatieve zin reppen over een gebrek aan integratie doelen wij niet op de verhouding tussen Moskee en Staat.
.
Wij zouden het op prijs stellen als u allen eens wat meer lippendienst aan de GRONDWET zou bewijzen. Vergeet vooral niet dat ook uw positie aan deze grondwet ontleend is en dat bij het definitief opdoeken ook uw positie wel eens opgedoekt kan worden.
.
MvG,
.
Een burger die inmiddels hardop twijfelt aan uw legitimiteit.

Parel van het Zuiden | 23-01-13 | 19:55

Zielig zielig Nederland.

Mokum Kosher | 23-01-13 | 19:54

En dan zegt links dat er geen sprake is van islamisering.

Nuttige idioten melden vanuit hun onderbuik dat er steeds minder mensen naar de moskee gaan en dat er sinds 2 jaar steeds meer meisjes van nog geen 5 jaar oud met een haatdoekje lopen is vast ook een soort van fata-morgana?

Nee... binnen afzienbare tijd is islam helemaal verdwenen uit ons straatbeeld, right!

basweetutwel | 23-01-13 | 19:54

@TP 1984 | 23-01-13 | 19:51
Een klaagmuur?
Nu haalt u toch echt wat wezenlijke zaken door elkaar!

Chiant | 23-01-13 | 19:53

Heb ook een aanvraag ingediend voor elke vrijdagavond onze religieuze muziek, met name gedurende de zomermaanden, om met mijn vrienden onze viering in het kader van het atheisme te houden onder het genot van bbq en enige spiritualien. De stereo wordt incidenteel vervangen door livemuziek.
Ben benieuwd of we vergunning krijgen, die katholieken mogen hier alles uitluiden (kwartieren, uren, doden, pasgeborenen, bijna verzopenen).

Watapatja | 23-01-13 | 19:53

Hoe een Hanzestad een Hassanstad werd....

ZKH EénOog | 23-01-13 | 19:52

Ik krijg nostalgische gevoelens van Scooter - Back In The U.K www.youtube.com/watch?v=TWDhvIb7BQs

Ook maar 's een verzoekje aan het gemeentebestuur sturen.

Arjan | 23-01-13 | 19:52

Irritant geluid. Neem het maar aan van iemand die een tijd naast een moskee woonde in Azië.
Hier een link naar de tijdstabel voor azan.
www.islamicfinder.org/cityPrayerNew.ph...
Irritant dus maar waar ik me aan stoor is de stiekeme wijze waarop de oproep tot de grootse daden (not) van een voorganger van een bepaalde ideologie door de strot wordt geduwd van bewoners die hier niks mee hebben.

paridae | 23-01-13 | 19:52

@professor superhim...
Ik snap je punt, was niet zo bedoeld.

B van Bart | 23-01-13 | 19:51

Als dit waar dan ook maar in NL wordt toegestaan, weet je dat dit uiteindelijk door heel het land zal gebeuren. Kijk maar eens naar de eerste NL-se moskee. Nu heeft iedere stad er wel een of meer. En ook vele dorpen hebben zijn gebedshuis. Moeten we niet willen, want de kerkklok verdwijnt ook steeds vaker. Volgende stap is zeker een klaagmuur???

TP 1984 | 23-01-13 | 19:51

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:35 |
Dat klopt. Volgens de reaguurders is de islam een achterlijk geloof, maar kom niet aan het katholieke geloof.

bennutzat | 23-01-13 | 19:49

Je zal in de ploegendiensten lopen... Maarja, de religieuze beleving van bewust inactieve en maatschappelijk opstandige groeperingen die een buurt proberen over te nemen, gaat nog altijd voor de gezonde arbeidsethos van de goedwillende minderheid in zo'n buurt.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-13 | 19:49

De meest enge en dodelijke ziektes beginnen als een onschuldig lijkend kwaaltje....

Megalomaantje | 23-01-13 | 19:49

LOL.... En als je morgen een vergunning aanvraagt voor een rockfestival in Deventer, wordt dat geweigerd.... LOL

Snorry! | 23-01-13 | 19:49

@B van Bart | 23-01-13 | 19:45
Oh, het was slechts ter informatie. Bedankt. Maar voor dit soort verwijzingen is ooit de hyperlink uitgevonden. Die islamiseert de boel hier ook wat minder bovendien dan tweevoudig uitgespelde haatpreken.

Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:49

Tijd voor een seculieren-patrol.

War On Errorism | 23-01-13 | 19:48

@chiant.....
Voel er weinig voor om het over te typen en ken het gelukkig niet uit mijn hoofd

B van Bart | 23-01-13 | 19:48

Volgens de brief kan het een bandje zijn van 3 minuten dat in twee uur tijd veertig keer op repeat staat. En als je zeurt komt het moskee bestuur gezellig op de koffie meeluisteren naar de azan. Koekje erbij.

Aszeran | 23-01-13 | 19:47

-weggejorist-

Bakito | 23-01-13 | 19:47

@B van Bart | 23-01-13 | 19:44
U wordt aanstonds weggejorist. Fijne avond nog en een kusje voor moeder de geit.

Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:46

@B van Bart | 23-01-13 | 19:44
U wordt aanstonds weggejorist. Fijne avond nog en een kusje voor moeder de geit.

Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:46

Dus als je bezwaar hebt moet je dat aangeven, het is weer eens de omgekeerde wereld.

Troef | 23-01-13 | 19:46

@B van Bart | 23-01-13 | 19:44
Handig hè, die copy-paste functie?

Chiant | 23-01-13 | 19:45

Dat ze de negatieve optie hanteren maakt het helemaal schandalig. Zeker in combi met minimale respons van 50%. Ze weten verdomde goed wat de normale respons is bij dit soort dode bomen enquetes. Driewerf bah!
Ik mag lijen dat de inwoners van wijk 2 (WTF?) massaal een njet insturen!

Gen. Maximus | 23-01-13 | 19:45

Dat is de tekst volgens wiki

B van Bart | 23-01-13 | 19:45

-weggejorist-

B van Bart | 23-01-13 | 19:44

Goed toch, middels een referendum. Dat is waar een democratie voor staat: meeste stemmen gelden.

Lizio | 23-01-13 | 19:44

Goede Middag lieve mensen van Deventer we beginnen het gebed vandaag met een gouwe ouwe van K3

Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Lajalaja lajalaja lajalaja lalalalaja.

Zo heet in de stad, zo heet, we rennen de straten en drinken de zon.
Zo heet in mijn hart, zo heet, we kapen de stad, schreeuwen van het balkon.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Wie nu blijft zitten is er geweest.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Want vannacht vieren wij feest.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Lajalaja lajalaja lajalaja lalalalaja.

Leuk toch ....

Sapperderflap1980 | 23-01-13 | 19:43

Zo werkt de islam. Straks gewoon vanaf de vroege morgen tot de avond. Dat is niet te vergelijken met klokken gebeier op zondag. Jammer dat die naïeve vergelijking wordt gemaakt. Dat gegil gaat door merg en been. Onder het mom van zieligheidschantage, nostalgie oude mannetjes, wordt deze gore ellende erdoor gedrukt. Arm volk (en dan bedoel ik de Deventenaren)

vinque | 23-01-13 | 19:43

Kunnen ze dat niet in warenhuizen laten horen? Dan zijn we gelijk van die kutmuzak af, het kooplustig publiek heeft iets te mopperen en de bejaarden kunnen gewoon weer met hun ane hoorapparaat buitenspelen.

Jaap de Paap | 23-01-13 | 19:43

Graag het graf in .....

Brozius | 23-01-13 | 19:41

En als nou blijkt dat de meerderheid van de gekozen steekproef toch, ondanks alle inspanningen om ervoor te zorgen dat dit niet zo is, de moeite heeft genomen om het kaartje terug te sturen.... vervalt die vrijdag dan ook gelijk of telt dan ineens de diktatuur van de meerderheid niet meer?

deepblue | 23-01-13 | 19:40

Goed. Maar dan bouwen we tegenover de moskee een uitgaanscentrum met o.a. striptent en een gokhal, waar 24/7 feest wordt gevierd. En natuurlijk een Hollandse slager met hele varkens in de etalage. En een hondenkapper. Jullie willen ruimdenkend? Dan krijg je dat.

Hommel | 23-01-13 | 19:37

Ow god ja, helemaal vergeten, dit gaat helemaal niet over de incompententie van bestuurders en andere te bespottelijk en insignificant nieuws uit een lokaal sufferdje.
Dit gaat over de tsunami van Mohamedanen en de verregaande ''OMGWTF Sjaak mot je kijken er legt zo een halalding naast mijn kipfilet'' Islamisering.
Dus bij deze: Tyfus tuig moeten we niet voor buigen, Nederlands Joods-christelijke cultuur onder bedreiging, Islam ies vrede, Nog ff en we lopen allemaal met een hoofddoek, linkje naar gatesofvienna.blogspot.com en nog een linkje naar faithfreedom.com.
Excuses.

CumGranoSalis | 23-01-13 | 19:37

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:33

Dus als je onzin uit kraamt, maar tegen de Islam bent ben je wel ok??

Skunk57 | 23-01-13 | 19:37

Onzin. Bij een vergunning-aanvraag voor elke dag een life-band op je terras die straten verderop nog te horen is.... Vergeet het maar.

Die klokken elke zondag, een paar straatjes verderop, elke week om half tien, waren al erg genoeg toen ik opgroeide. En dan die shit élke dag? Niet alleen als je niet werkzaam bent, ook als je eens een dag vrij of ziek bent.... Prima dat je je religie in dit land vrij wil en mag beleven maar als er ook maar één klager zou zijn, hoeven ze hem niet ongevraagd lastig te vallen met een 'oproep tot gebed'. Dan liever in het Nederlands, zodat ik het ook kan verstaan (maar niet vaker dan één vrijmimo per week).

Ik zie geen enkele reden om de regelgeving daaromtrend te verruimen.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-13 | 19:36

@bennutzat | 23-01-13 | 18:47
Dat mag je niet zeggen blijkbaar....

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:35

Carib ....... 19.08
Boerende en schijtende Deventenaren die zonder respect met hun hol naar de Imam zitten roepen ze maar 1 keer via dit nieuwe systeem op hoor, heus geloof me.

rechtvaardigerechter | 23-01-13 | 19:35

Bizar, dat er actief bezwaar moet worden gemaakt. Geen kaart terugsturen is een ja. Waarom niet geen kaart is een nee? Tip voor de oudjes met nostalgie: iPod vol Arabisch gejengel.
Parsons | 23-01-13 | 18:55 |
Hee, je moet nog reageren op www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/...
Maar goed dat je de strijd tegen de islamisering weer hebt opgepakt. Zo haal je de nodige kuddo's weer binnen.

Flodder | 23-01-13 | 19:35

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 18:48
Jezus fucking cristus nog aan toe wordt ik even de grond in gemind. Ik ben tegen moslims, moskee en alles wat islam met zich meebrengt. Door drie kerken wakker gemaakt worden om de denkbeeldige vriend in de lucht te aanbidden hoeft van mij ook niet.
Vroeger had het een functie nu niet meer omdat a de kerken slechter bezocht worden en b we allemaal weten hoe laat we in de kerk moeten zijn en klokjes hebben.
Valt me tegen Kaas dat je me zo in de hoek zet.
Ik zeg 'zou verboden moeten worden' dus sta ik aan jouw kant.

Veel Vaak | 23-01-13 | 19:33

Hallo Peperkoekiestan,

Niemand de even dat kaartje even scant zodat Van Rossem half Nederland kan mobiliseren?

Dank.

pietvanvliet | 23-01-13 | 19:33

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:28 |

Helemaal een reden om de Westertoren een klepeltje lager te laten luiden.

Skunk57 | 23-01-13 | 19:32

@eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 19:11 |
Wat wil je nou zeggen? Dat katholieken wel een teringherrie mogen maken met bronzen klokken?

bennutzat | 23-01-13 | 19:32

Oproep tot gebed?
Ik noem het oproep tot haatzaaien!

basweetutwel | 23-01-13 | 19:32

@Chiant 19:19: Oftewel: lawaaiterreur. Letterlijk.

Muxje | 23-01-13 | 19:31

Krijg ik trouwens toch een beetje sympathie voor de Tilburgse klokkenluidende pastoor Harm Schilder.

c.onjo | 23-01-13 | 19:31

Kom op zeg.. Doe dat varkens gejank toch ergens waar mensen er geen last van hebben. marrocco of zoiets?

am0rz | 23-01-13 | 19:29

@Bakito | 23-01-13 | 19:26
Oké koop ik. Dan neem ik de drogredenbokaal weer van u af en gaat u slechts met de Godwin-award naar huis.

Chiant | 23-01-13 | 19:29

@FredKlep | 23-01-13 | 19:19
Precies. Moet je eensch vragen in Ankara of je elke ochtend als de mis begint de kerkklok mag luiden. Ik denk dat je je antwoord krijgt in de vorm van een steen op je neus.

Buffell | 23-01-13 | 19:29

@Bakito | 23-01-13 | 19:16
Dat is om aan te geven dat er inderdaad weer een kwartier verstreken is. Niet om op te roepen tot gebed. Stamt nog uit de tijd dat niet iedereen de tijd had.

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:28

*mompelt iets met 'kwaad' en 'erger'*...

Buffell | 23-01-13 | 19:27

@BroodenSpelen | 23-01-13 | 19:25
Amsterdam wordt ook wel het Venetië van het noorden genoemd. Vandaar.

Bakito | 23-01-13 | 19:27

@Chiant | 23-01-13 | 19:26
Ik vindT??? Dwaallicht, ga je schamen!

Chiant | 23-01-13 | 19:27

De mensen doe de azan met klokkengelui vergelijken zijn dom en zijn straks mede de ondergang van Nederland. Deze twee genoemde religieuse uitingen staat totaal los van elkaar. Het doel en de achtergrond ervan zijn totaal anders.

Het is de omgekeerde wereld. Zíj passen zich maar aan. Dit is nu eenmaal het land van kerken en klokkengelui. Van varkens teelt en van gelijkheid tussen man en vrouw.

Past dat niet binnen hun ideologie, dan gaan ze hun heil maar elders zoeken. Gebruik vooral dat tweede paspoort en kom nooit meer terug.

Pastor Sippenhaft | 23-01-13 | 19:27

@lulkoekhapper | 23-01-13 |
LOL blijkt die oetlul Marco Piemel Zwart een VVD-er te zijn! Joepie!!

lulkoekhapper | 23-01-13 | 19:26

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 19:20
Heb ik zelf gelukkig ook niet allemaal verzonnen. Ik vindt dat de gebroeders Grimm beduidend beter leesbare sprookjes hebben geschreven. Maar dat is wel waar de azan is ontstaan!
nl.wikipedia.org/wiki/Azan

Chiant | 23-01-13 | 19:26

@Chiant | 23-01-13 | 19:22
Bullshit. Het is beide geluidsoverlast.

Bakito | 23-01-13 | 19:26

@Bakito | 23-01-13 | 19:21
Wat heeft de Westertoren met het Vaticaan te maken?
Check eerst je feiten voor je stupide reaguursel plempt.

BroodenSpelen | 23-01-13 | 19:25

@Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:14
Moet niet moeilijk zijn om daar in hun eigen gelederen specialisten voor te vinden. Per slot is er een harde kern met veel ervaring en kennis wat betreft explosieven.

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:25

@Bakito | 23-01-13 | 19:16 
Schrijf er anders effe een dagboek over ofzo. Misschien dat het nog verkoopt nadat de mohammedaanse bezetter jou straks naar een haram-vernietigingskamp heeft gestuurd.

Nee, dit is geen Godwin, maar een blik in de toekomst die mede door het gemeentebestuur van Deventer mogelijk zal worden gemaakt. Het spook van de NSB waart tegenwoordig zelfs rond bij de VVD.

Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:23

@Bakito | 23-01-13 | 19:21

Staaltje drogredenering in optima forma.... hoe komt dat zo? Last van nostalgische gevoelens?

Fatwabuster | 23-01-13 | 19:23

@Bakito | 23-01-13 | 19:21
U overtreft uzelf weer in het drogredeneren, waarvoor hulde.

Chiant | 23-01-13 | 19:22

@Chiant | 23-01-13 | 19:04
Direct bezwaar aantekenen tegen de WOZ heffing.
Door geluidsoverlast is de woning onverkoopbaar.

Tref de overheid daar waar het zeer doet.

Ing. eslapen | 23-01-13 | 19:22

Een keer per week, echt maar éééén keertje per week. En voor je het weet is het 24/7 dag kattengejank door de speakers. Rot toch op met die huizen van krankzinnigheid en die roeptoeters. Demonteren die dingen en toeter en versterker kapot stampen...

c.onjo | 23-01-13 | 19:22

@Causa Sui | 23-01-13 | 19:10
En sommige kerktorens geven ook nog wel eens een aardig deuntje ten beste. Stukje Bach, nummertje Beatles, Bohemian Rapsody. En ja zelfs Stairway to Heaven.

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:21

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 19:17
Tuurlijk, de Westertoren staat symbool voor onze rijke christelijke cultuur.

Terwijl een paar honderd meter verderop Anne Frank werd gedeporteerd met goeddunken van het Vaticaan. Flikker toch op, met je identiteit.

Bakito | 23-01-13 | 19:21

@Chiant | 23-01-13 | 19:19 | + 0 -
Jezus, wat een termen het lijkt wel alsof ik een "Klingon-heavy" aflevering van Star Trek kijk.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 19:20

Duhs. Stel dat ze 1000 kaarten hebben verzonden. 999 flikkeren die meteen in de prullenbak (want ze luisteren toch niet) en 1 neemt de moeite om te reageren met NEE. Uitslag: 999 voor, 1 tegen.
Dit is een kut onderzoek en bij voorbaat kansloos qua uitslag.

de vicevoorzitter | 23-01-13 | 19:20

OT/
#RTLbouleFART topic.
Hoe laat komt dat ongeveer?
Ga ik nu even eten.
*Uut*

Jackanders | 23-01-13 | 19:19

Opzouten met die moskee. Wij mogen in hun land van herkomst ook geen kerk plaatsen. Laat staan met luidende klokken.

FredKlep | 23-01-13 | 19:19

@Red mij niet | 23-01-13 | 19:05
Nostalgische gevoelens my ass!
Dit is wat ze er zelf over schrijven:

"Bilal verricht de oproep tot het gebed, de "athaan", boven op de "Ka'bah". Toen het tijdstip van het middaggebed "Dhohr" aanbrak, droeg de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam Bilal op om de oproep tot het gebed te verrichten, waarna hij dit boven op de "Ka'bah" deed. Dit was ook een teken van de overheersing van de Islam, hetgeen alle blijdschap heeft bezorgd bij de moslims en alle woede bij de afgodendienaars."
www.risallah.com/profeet/index.php?pag...

Chiant | 23-01-13 | 19:19

D66 en PvdA zijn de grootste partijen in Deventer, wat verwacht je dan nog voor beleid?! Eigen schuld. Dikke piemel.

lulkoekhapper | 23-01-13 | 19:18

@Bakito | 23-01-13 | 19:16 | + -1 -
Nee lul. Bescherming van de Nederlandse identitieit. Waar jij ook deel van aan het uitmaken bent.

De tegendraadse linkse aap.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 19:17

Daarom vind ik nog steeds dat zo'n vogelaar wegens hoogverraad moet worden opgepakt.

Met haar Nederlandse cultuur is gebaseerd op de Judo-Christelijke-Islam cultuur.

Die gasten zitten hier pas 30 jaar, en wij zijn onze samenleving al 13490345093490509 jaar aan het opbouwen.

Zo werkt dat niet vreemde vogelaar.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 19:16

@brutus68 | 23-01-13 | 19:02
Het mag ook al op vrijdag (is hun dgg des allah's immers). Maar ze willen elke dag. En dat doen de gristenclubhuizen niet.

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:16

So what, in 020 slaan de klokken van de Westertoren om het kwartier. En dat 24/7.

Hypocriet gezever dit.

Bakito | 23-01-13 | 19:16

Ik al er kort over zijn.
Ben al 10-tallen jaren een enorme tegenstander van klokgelui.
Dus OOK geen azan dan!

Einde van de Domheid | 23-01-13 | 19:15

"Ik heb geen bezwaar tegen de dagelijkse azan, maar wel een antwoordkaart gekregen. Wat moet ik doen?
U hoeft niets te doen en de antwoordkaart niet terug te sturen."

Juist ja, het wordt de dhimmies weer *net* wat makkelijker gemaakt.

Godsammekraken | 23-01-13 | 19:15

@Kaas de Vies | 23-01-13 | 18:48 |
Misschien niet, maar ik weet zeker van wel dat kerkklokken hier in Turkije niet erg op prijs gesteld zouden worden (eufemisme).
.
Wanneer je beseft dat alleen al een andere vlag uithangen dan de Turkse een groot probleem geeft als je er geen Turkse vlag naast hangt. En dan nog. De Turkse vlag moet groter zijn dan de 'vreemde' vlag(gen). Hoteliers weten er alles van, maar bijvoorbeeld een internationaal bedrijf als groothandel Metro (Makro) heeft naast een batterij eigen blauwe vlaggen een joekel van een Turkse vlag er naast hangen. Kerkklokken zijn dus helegaar niet aan de orde. Maar ja, gejengel in Nederland wel. Daar kan immer alles?

Van Dikhout | 23-01-13 | 19:14

Ik ben voor de azan, maar dan wel op voorwaarde dat naast het Arabische origineel ook de Nederlandse vertaling wordt omgeroepen, want van die schitterende teksten uit de Koran wil ik natuurlijk niks missen! Zoals die geweldige oproep om de ongelovigen te doden (waar ge ze ook vindt)om maar een voorbeeld te noemen.

schoneslapert | 23-01-13 | 19:14

Een vastestofraketmotor maakt van elke minaret een raket. Countdown to lift off en naar de maan met die achterlijkheid!

Professor Superhirn | 23-01-13 | 19:14

Ik ben tegen

denoorman | 23-01-13 | 19:14


Ik ben een oude Hollander van voor de islamisering en ik heb toch zo'n verschrikkelijke NOSTALGIE naar de tijd dat we hier dat verdomde gejengel van die haathutten nog niet hadden.
Zullen we maar een referendum organiseren, gemeente dhimmies?

Van Duyvenbode | 23-01-13 | 19:12

Lieve gemeente Deventer,

Als aanhangers van het Vliegende Spaghetti Monster vinden wij het fijn om iedere nacht omstreeks 02.00 vijf kanonschoten af te vuren. Deze zijn niet bedoeld als oproep tot gebed. Oudere leden vinden dit een prettig geluid.

Als dit tot overlast leid nemen wij ook genoegen met 10 schoten alleen in de woensdagnacht.

Groetjes en kusjes,

bees

bees-t- | 23-01-13 | 19:12

ik mag mijn huis niet eens wit verven omdat het niet in het straatbeeld zou passen, maar zo`n Arabische dependance wel! Heel Nederland zit er niet op te wachten, en zit er ook niet op te wachten dat de moslims een stempel drukken op het uiterlijk van Nederland en zijn cultuur.

Patje2011 | 23-01-13 | 19:11

@GSHiveMind | 23-01-13 | 19:01
Uit het pdfje:
"Waarom wil de moskee een dagelijkse azan houden?
De oproep is niet bedoeld om meer mensen naar de moskee te ‘roepen’. Het is een geluid dat met name bij oudere moskeebezoekers een gevoel van nostalgie oproept, zij vinden het een prettig geluid."
Dient dus buiten de moskee genoten te worden. Bijvoorbeeld op je werk. Hoewel: zijn die ouderen die dit zo graag willen niet met pensioen dan?

lekkurlinx | 23-01-13 | 19:11

@ bennutzat | 23-01-13 | Ben jij ook zo iemand die naast Schiphol gaat wonen en dan zeiken dat die vliegtuigen zo'n herrie maken?
Dat er nog steeds een clubje aardbewoners rondloopt die zich nog krampachtig vasthoud aan wat religies, ach, dat verstand komt met de jaren. Ieder z'n ding. Maar een religie kan NOOIT anderen zaken opdringen. Dus heel snel weg met die speakers of optiefen naar een land waar ze dat nog goed vinden.

eenzaam_aan_de_top | 23-01-13 | 19:11

tussen 12 en 14 oproepen voor het gebed. Hoeven al die moslims dan niet te werken of zo of zit 't daar vol met 67+ ers?

sufkut | 23-01-13 | 19:11

Een kerkklok geeft de tijd ook aan, maar een moskee enkel een stadium waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben.

Causa Sui | 23-01-13 | 19:10

@rechtvaardigerechter | 23-01-13 | 18:50
Misschien moeten alle ongelovige Deventenaren na elke oproep massaal de Moskee binnen rennen, zodat er voor de gelovigen geen plek meer is. Kijken of de Imam dat kan waarderen. Tsja.
----
Geniaal in al z'n eenvoud.
Maar toch maar niet, juist door het ludieke karakter van een dergelijke aktie zou je er onbedoeld goedkeuring aan geven.
Ook ben ik geen voorstander van het argument dat wanneer het in een islamitisch land 'ok' word gevonden dat er gebeierd word, we hier de azan ook zouden moeten toe staan.
Het zal mij werkelijk niets boeien wat men in dergelijke landen 'ok' vindt en toestaat.
Men heeft daar al voldoende bewezen niet voor enige rede vatbaar te zijn.

Carib | 23-01-13 | 19:08

Zo'n lulpaal is niks anders dan je territorium afbakenen. Niks meer en niks minder.
In casu gaat het om een volstrekt debiele boodschap die baardmensen en slipperdragers willen uitdragen, omdat ze zonder religiepraatjes niet kunnen neuqen en mensen onderdrukken.
Het is in mijn optiek net als in de natuur: grote smoel? Dan sex.

das_Freudenmädchen | 23-01-13 | 19:08

''.Deze moskee laat nu de azan wekelijks horen, maar zou dit graag dagelijks doen. Dit is vooral een wens van de oudere bezoekers van de moskee. Bij hen roept het geluid een gevoel van nostalgie op. ''
.
Weet je wat bij onze ouderen een gevoel van nostalgie zou oproepen?

Hufter | 23-01-13 | 19:08

@Red mij niet | 23-01-13 | 19:05
Dan zal terugkeer naar de woestijn nog een veel groter gevoel van nostalgie oproepen.
Ik zeg doen!

Slipsnifter | 23-01-13 | 19:07

Het gemekker en gejengel klinkt toch zo mooi en luid in Marokko, Egypte, Turkije en nog veel meer landen. Laat de mensen die het graag horen gaan verkassen en laat ons in Nederland met rust op de vrijdagmiddag en laat ons rustig werken.

jasser | 23-01-13 | 19:06

De azan..
Weer zo`n woord dat ik nooit had willen weten.

Slipsnifter | 23-01-13 | 19:05

Ik vind het geluid van de kerkklok, die elk kwartier en het uur slaat, inclusief het Angelus om 12 uur echt horen bij ONZE cultuur en geschiedenis. Ik vind het geluid van een moskee ook leuk als ik in een islamitisch land ben, max twee weken of zo. Ik moet er toch niet aan denken dat ik elke keer geconfronteerd wordt in mijn eigen land, in mijn eigen omgeving met iets dat niet bij ONZE cultuur hoort. Misschien als de dames en heren zich massaal gaan aanpassen aan ons land, maar dan willen ze het niet meer.

Al deze uitingen, mannen in jurken, dames met kopvodden, azan, zijn voor mij een grote dikke middelvinger naar ONS. Een "wij zullen ons nooit aanpassen en dat zullen jullie weten ook". Intolerantie, disresoect, racisme, haat. Ik WIL daar geen tolerantie en respect meer tegenover zetten. Het is genoeg!

nu even niet | 23-01-13 | 19:05

Nog meer WTF?: De azan "is vooral een wens van de oudere bezoekers van de moskee. Bij hen roept het geluid een gevoel van nostalgie op."

Red mij niet | 23-01-13 | 19:05

Hier wil ik als bewust areligieus persoon niet mee worden lastig gevallen. Schandalig als Gemeente Deventer dit doordrukt. In kerkklokken zit tenminste geen woordelijke boodschap. In de azan zit een boodschap die werkelijk een marteling is voor mijn oren. Ook kinderen zouden hier niet mee moeten worden lastiggevallen in het openbaar. Ik zie het als een geestelijke aanranding.

Sueigilera | 23-01-13 | 19:04

@brutus68
Ook ophouden met die kut kerkklokken dus.

zirk | 23-01-13 | 19:04

Ik ging daar iedere dag met een vijftig-koppig dweilorkest staan, als dat door zou gaan.

Jackanders | 23-01-13 | 19:04

Alleen op vrijdag wordt éénmaal daags. Éénmaal daags wordt vijfmaal daags. 'Het geluid wordt begrenst en de gemeente controleert als omwonenden het geluid als te hard ervaren' wordt 'Omwonenden dienen aan te tonen dat het geluid de norm overschrijdt' wordt 'Omwonenden die geluidsoverlast ervaren krijgen voorrang bij woningtoewijzing als zij willen verhuizen' wordt 'omwonenden verliezen proces worden veroordeeld in proceskosten'. Het is een glijdende schaal.

Opbokken met iedere vorm van religieuze vervuiling van de publieke ruimte. Religie is een privé-aangelegenheid. Daar wens ik niet ongevraagd mee geconfronteerd te worden.

Maar wat mij betreft mag iedere religieuze instelling zijn roeptoeters, klokgelui, balkende ezels, jodelende maagden en tromgeroffel gedurende 2 minuten per maand laten horen. Op de eerste maandag van de maand om 12:00 uur.

Chiant | 23-01-13 | 19:04

Ik woon recht tegenover deze moskee en ik heb nog niet zo'n kaart gehad. Mijn antwoord is alvast NEE. Mensen met een hersenvirus moeten gedwongen behandeld worden en vooral geen herrie maken.

zirk | 23-01-13 | 19:03

Gelijke monnikken, gelijke kappen. Als er kerkklokken geluid mogen worden op zondagmorgen, dan moet zo'n halve zool die van een minaret staat te schreeuwen ook kunnnen. Fair enough. Van mij hoeft beide niet overigens.

brutus68 | 23-01-13 | 19:02

Als je goeddoemme elke dag tijd hebt om opgeroepen te worden tussen 12:00 en 14:00 gaat er toch ergens iets mis. Nostalgie.. breek me de bek niet open.

Onzinloos_2.0 | 23-01-13 | 19:02

In de plaats van herrie kan je ook gewoon een SMSje sturen als ze echt niet kunnen klokkijken.

Winkelman | 23-01-13 | 19:02

destijds harde afspraken met gemeente dat die vermaledijde herrie 1x in de week zou worden afgespeeld. Harde afspraken inmiddels in vermiste-fotorolletjes-hemel

hetluis | 23-01-13 | 19:02

is dit zo'n buurt waar je straks islamgestapo hebt rondlopen die verbiedt dat je vrouw bent, homo, biertje drinkt, met een broodje ham loopt, tijdens de ramadan eet etc etc etc.

zoalshetis | 23-01-13 | 19:01

Dagelijks tussej 12:00 en 14:00. Goh, je zou toch zeggen dat je dan op je werk dient te zijn, en niet in een moskee rond dient te hangen...

GSHiveMind | 23-01-13 | 19:01

En dat De venter was een woordspeling.

Normpje | 23-01-13 | 19:01

Een oprechte gelovige hoeft toch niet meer opgeroepen te worden? Maar de burgers van De venter wel anders ben je de sjaak. Terug met die kaarten. Allemaal!

Normpje | 23-01-13 | 19:01


Elke discussie wordt bij voorbaat verloren als we dit toegeven. (hee psssst, GS... doe nog eens een pol)

WatEenGezeikWeer | 23-01-13 | 19:00

Achterlijk gedoe. Als je in Nederland een keertje toetert krijg je een bekeuring van 240 euro. En dit zou dan wel mogen? Opzouten met die shit

Ko Reander | 23-01-13 | 19:00

Uhm.. even rekenen.

- geluidsmeting door gemeente
- informatiebrief omwonenden
- informatiepagina en FAQ
- afbakenen en berekenen 'geluidsgebied' en in kaart brengen
- uitvaardigen, verzenden, ontwerpen en printen antwoordkaart
- antwoordnummer antwoordkaart (postzegel niet nodig)
- Inschakelen Notaris (uurtarief)
- verwerken antwoordkaarten
- projectgroep AZAN

WIE!!! Betaalt dat? Ik?? U?? Wij? Kamervragen aub.

Onzinloos_2.0 | 23-01-13 | 18:59

Deventer, de stad waar Sinterklaas jarenlang niet voor 5 december mocht aankomen. En nu weer dit?

kortebroek | 23-01-13 | 18:59

Volgens mij valt de uitstoot van een haatreactor ook gewoon onder de ARBO-wet en milieupliesie dus de gemeente gaat er helemaal niet over.

Godsammekraken | 23-01-13 | 18:57

Ik geef Deventer nog een week voordat ze uit hun bed worden gelicht door Hassan de Omroepert. Gemeente geeft toch toe, want het zal de integratie wel bevorderen..

hamertje | 23-01-13 | 18:56

schele3749 | 23-01-13 | 18:54 |
".. want dat komt dan niet door de cultuurcomissie..."
Zal eraan liggen wie er in zo'n commissie zitten. Voor je het weet zit zo'n club vol dhimmies.

Schoorsteenveger | 23-01-13 | 18:56

"Deze moskee laat nu de azan wekelijks horen, maar zou dit graag dagelijks doen. Dit is vooral een wens van de oudere bezoekers van de moskee. Bij hen roept het geluid een gevoel van nostalgie op."

En ze mogen geen CD's kopen?
Nee, ze gaan achter de voordeur luisteren of het geluidsniveau te hard is. Wat erop neerkomt van "als je last ervan hebt, dan blijf je maar binnen". Fijn signaal.

You-On-A-Gin | 23-01-13 | 18:55

Dus dan bereiken ze een compromis en gaan ze even later toch zeiken om meer? Lijkt verdomme de situatie in Israël wel... never trust an Arab.

Boer in 020 | 23-01-13 | 18:55

Islamisering bestaat niet in Nederland.

Dat is een fabeltje, in het leven geroepen door Geert Wilders.

Toch?

Parsons | 23-01-13 | 18:55

Het gejengeld verstoort mijn nostalgische herinneringen aan een vrij en beschaafd land.

Godsammekraken | 23-01-13 | 18:55

Ik zou hier graag keihard anti-geluid willen laten horen. Met subsidie.

Bezorgdenverjaagster | 23-01-13 | 18:54

Peilingsbriefkaart? Waarom niet een en ander via internet? Waarom een extra barrière? En, geldt dan dat ook voor andere initiatieven door de initiatiefnemers gevraagd kan gaan worden om via zo'n peilingsbriefkaart vast te stellen of de buurt ergens voor of tegen is?

Schoorsteenveger | 23-01-13 | 18:54

Ik stel voor dat we een cultuurcomissie oprichten. Net zoiets als een welstandscomissie maar dan eentje die zich bezig houdt met andere zaken dan bouwwerken. Eentje die oordeelt over bijvoorbeeld kerkklokken en schreeuwtorens van een moskee. Zoals Kaas al zegt kerkklokken = Nederlandse cultuur dus dat mag, maar een moskee rot maar lekker op met geluidsoverlast want dat komt dan niet door de cultuurcomissie. Kunnen we misschien meteen gebruiken om te voorkomen dat er nog meer worden gebouwd, dat er geen islamitische scholen bij komen enzovoorts.

schele3749 | 23-01-13 | 18:54

Betreffende wethouder is van de VVD. Verbazend dat die zich hier achter schaart.

PietGeniet | 23-01-13 | 18:53

Net zo lang doordrammen tot de dhimmies (weer) braaf door de knietjes gaan, that's the muslim way.

rukvogel | 23-01-13 | 18:52

tot 28 februari kunt u uw reactie sturen. humm, ik gok dat tot die datum de volumeknop op 2 staat, na 28/2 wordt volume tot 11 opgevoerd

hetluis | 23-01-13 | 18:52

Tja, een overheids-orgaan iets efficient en effectief laten regelen of oplossen is natuurlijk godsonmogelijk.
Zo ook in het pittoreske Deventer.

CumGranoSalis | 23-01-13 | 18:51

Misschien moeten alle ongelovige Deventenaren na elke oproep massaal de Moskee binnen rennen, zodat er voor de gelovigen geen plek meer is. Kijken of de Imam dat kan waarderen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-01-13 | 18:50

Het mag zodra de oproep tot VRijMiBo over Mekka schettert. Alleen op vrijdag.

Godsammekraken | 23-01-13 | 18:50

@Veel Vaak | 23-01-13 | 18:47 | + 0 -
Nee want kerkklokken horen bij de Nederlandse cultuur en gebler in een andere taal niet.

Kaas de Vies | 23-01-13 | 18:48

Kappuh met die kut herrie!

Fatwabuster | 23-01-13 | 18:48

Vrijheid van religie is niet vrijbrief voor religie. Snap het nou toch eens!

Godsammekraken | 23-01-13 | 18:48

'een paar oude moslims vinden het een prettig geluid' aldus Swart (VVD, in een overigens knalrode stad), maar de rest dus niet!

hetluis | 23-01-13 | 18:48

Jammer dat gebrek aan beschaving dat ons als cultuur wordt verkocht.

Godsammekraken | 23-01-13 | 18:47

Zou net als kerkklokken verboden moeten worden we hebben klokken en wekkers tegenwoordig.

Veel Vaak | 23-01-13 | 18:47

Als je die bagger zo nodig moet beluisteren ga dan naar Istanbul of zo...

eerstneukendanpraten | 23-01-13 | 18:47

Nou, ik woon vlak naast een katholieke kerk, en dat is ook geen pretje heur.

bennutzat | 23-01-13 | 18:47

Opbokken met die bullshit!

Pearlyan | 23-01-13 | 18:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken