Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Bond tegen Vloeken publiceert hatemails

b68e82da044efe23146a2653f7c1612a.png Nu het Meldpunt Discriminatie Internet van het web is wegbezuinigd, is de Bond tegen het Vloeken de runner-up qua volkomen overbodige plank mis meppende subsidieclubjes op internet. En die nemen de rode lantaarn met enthousiasme over van de lichtgeraakte racismeroepertjes van het MDI. De grefootjes van de Bond tegen het Vloeken grijpen het beschavingsoffensief van Hans Spekman met twee handjes aan om HEE KIJK EENS WIJ WORDEN OOK ENORM GEHAAT! te kunnen roepen. Zo slingert de Club van Stationsposterplakkers aan hen gerichte haatmail online (alle drie). Kijk nou hoe lievv. En daarna zijn ze begonnen met het tellen van tweets waarin met aids en kanker gescholden wordt. De tussenstand wordt keurig doorgegeven via @Beschavings_Off. [komt nu de obligate vloek in dit topic.] Godverdomme zeg. [Dat was 'm.] Dát is lachen. Het clubje overdreven vriendelijke pepermuntsabbelaars is très hoopvol alsook vol goede moed ingehaakt op het kansloze appèl van Hans & Mark om van het internet een vredelievende vrijplaats zonder scheldwoorden, ruzie & beledigingen te maken en nu zit er dus iemand op een klein, muffig kantoortje waar de hele dag lieve woordjes door de lucht zweven een twitteraccount te bedienen om op basis van een search op het woord 'kanker' tijdens kantooruren metéén een update te kunnen plaatsen op een account dat alleen gevolgd wordt door mensen die zich de tiefus (ook een ziekte) willen ergeren aan andermans gedrag, of door mensen die willen lollen om zo veel religieuze naïviteit. Je zou ze bijna succes willen wensen op Twitter, als het niet zo godvergeten verleidelijk was om een dodelijke ziekte hun kant op te slingeren. Maar beslist u dat vooral voor uzelf.

Reaguursels

Inloggen

@Nietvoordekat | 14-01-13 | 21:51
Ik zou niet weten wat er hypocriet is aan het feit dat ik zeg dat vloeken niet netjes is en dat wanneer ouders hun kinderen daar niet op wijzen, dat een gebrek in de opvoeding is. Leg maar eens uit dan.

Koos Buster | 15-01-13 | 18:30

@miko | 15-01-13 | 03:09
Zelf? Je bedoelt dat jij het hebt? Wat vervelend voor je.

Koos Buster | 15-01-13 | 18:28

Zullen wel Wilders aanhangers zijn geweest gezien het niveau.........

ITEACHYOU | 15-01-13 | 14:19

Goed voorbeeld van energie- en geldverspilling.
Je zou werken bij zo'n stichting, leuke manier om je leven te vullen.

Eclipse | 15-01-13 | 10:59

Taal is heel belangrijk.
Een beetje niveau kan geen kwaad.

Ben Adam | 15-01-13 | 06:37

Godverdomme, wat kinderachtig dat iedereen nu gaat vloeken in z'n post

septie | 15-01-13 | 05:48

Goh, hebben de mailtjes van de even kansloze mensen toch nog wat nut gehad, dit zal vast de beledigingen doen afnemen!

Koempel Ouwhoer | 15-01-13 | 05:11

@Koos Buster | 14-01-13 | 21:26
Duurde best lang. Zelf een beetje korsakov?

miko | 15-01-13 | 03:09

Man, man, man. Zeurende gereformeerden, wat een nieuws. 'jeetje' zeggen is ontolereerbaar, maar ondertussen wel homo's lopen discrimineren.
In Groningen noemen we wisselvallig weer ook wel gereformeerd weer: je kunt er niet op vertrouwen.

Diny in Bikini | 14-01-13 | 22:57

Als deze gristenaren nou eens vóór het vloeken waren zouden kids er uit angst voor affiliatie mee stoppen.

Oh, oké | 14-01-13 | 22:55

Ik hoor liever iemand vloeken dan een kind huilen.

toetanchamon | 14-01-13 | 22:42

(vast al eerder gemaakt, maar niet eerder gelezen) Jezus was een hangjongere

hetluis | 14-01-13 | 22:29

@MyCatIsDoingThis | 14-01-13 | 20:42
En terecht dat dit weggejorist is! Helemaal van God los!

Nietvoordekat | 14-01-13 | 22:10

@Koos Buster | 14-01-13 | 21:37
"Als je daar anders over denkt, dan hebben je ouders een steek laten vallen. Dat is gewoon een feit."
Zie je dit? Dit is nou een belediging. Ik voel me allerminst aangesproken, geen zorgen. Zo snel ben ik niet op mijn tenen getrapt. Maar ik heb wel een hekel aan hypocrieten en moralistische zeikers.

Nietvoordekat | 14-01-13 | 21:51

Als de bond tegen het vloeken echt eens wat nuttigs wil doen moeten ze het gruwelijke misbruik van het woord "Kaas" jegens ons arme autochtonen eens aanpakken.

SmegmaSmeer | 14-01-13 | 21:49

Dat scheldt niet, Koos, dat krast alleen maar,...

fleischer | 14-01-13 | 21:48

@fleischer | 14-01-13 | 21:39
Nou nou, dat is niet zo netjes van je he. Aan roestende reet krabt.

Koos Buster | 14-01-13 | 21:46

Een vloek is een welgevormde klank die in het begripsspectrum van gelijke klankvormen kunnen worden begrepen. Buiten deze klankvorm is de intonatie van de klank medebepalend voor de emotie van de ontvangen klank. Het klankwoord Kut, is een vleselijke beschrijvijng van een vrouwelijk lichaamsdeel, als men tijdens het klussen aan het hobbelpaard van uw kind per ongeluk op uw vinger slaat, dan wordt de betekenis van de uitgeschreeuwde klankvorm ontvangen als uiting van een zeer onwenselijke vorm van pijn én/of frustratie én niet als vrouwelijk lichaamsdeel...... mits uw levenspartner niet de oorzaak is van uw pijn/frustratie.
Samenvattend bepaald de intonatie van de klankvorm, hoe u deze behoord te verwerken in uw emotiecentrum....... geschreven emotionele uitspattingen van de klankvorm is niets meer of minder dan een aantal samengeklonterde pixels.
Ofzoiets.......

wel/niet | 14-01-13 | 21:45

*valreepje* @ Koos
.
Takkek*nkertouwtuphusstraal es gauw op!

fleischer | 14-01-13 | 21:39

@Nietvoordekat | 14-01-13 | 21:26
En nog iemand die zich duidelijk aangesproken voelt. Don't shoot the messenger. Ik zeg alleen dat vloeken niet hoort. En dat ouders hun kinderen dat horen mee te geven. Als jij dat opvat als een belediging dan kan ik daar niets aan doen.

Koos Buster | 14-01-13 | 21:37

@miko | 14-01-13 | 20:53
Ohja, ik weet het weer. Jij zit nog steeds op de kast omdat ik zei dat blowen je hersens aantast. Zo zie je maar weer, met mijn geheugen is niets mis.

Koos Buster | 14-01-13 | 21:26

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:48
Verrot schelden? Ik noem je een moralistische zeiker, omdat jij het nodig vindt om andermans ouders te beledigen. If anything, ben jij aan het beledigen. Ik constateer slechts een feit.

Nietvoordekat | 14-01-13 | 21:26

@miko | 14-01-13 | 20:53
Ga je lekker? ;)

Koos Buster | 14-01-13 | 21:24

De Bond tegen Vloeken ontvangt geen rijks-subsidie, alleen van enkele gemeenten (dat zullen vast geen grote zijn), en verder heel veel giften. Precies zoals het moet wat mij betreft.

Guido | 14-01-13 | 21:20

@miko | 14-01-13 | 20:55
Een graftak heeft niet altijd een slecht leven. materieel gezien dan. Een graftak is gewoon een emotioneel gemankeerd persoon. Iemand die dierenleed een rotzorg zal zijn is een graftak. Maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad. Als je nog even door wil zagen dan moet je dat straks maar naast je vrouw doen. Weltrusten.

Koos Buster | 14-01-13 | 21:19

@Bruno Alaska | 14-01-13 | 20:54
Ja, normvervaging heet dat. Lijden meer mensen aan tegenwoordig.

Koos Buster | 14-01-13 | 21:16

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:52
Hadden ze jouw eens kunnen leren dat schelden en mensen een slecht leven toewensen ook niet hoort.
Slecht opgevoed kind.

miko | 14-01-13 | 20:55

Twitter is het ook het meest kansloze van heel internet hoor. Al het mentaal geretardeerd gespuis komt daar samen.

Tony Montana citaten vliegen je om je oren.
Het gemiddelde IQ op Twitter staat in de min ja.

Autist | 14-01-13 | 20:55

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:48 |

Reet roesten en pikkies trappen is vrij plat, heur.

Bruno Alaska | 14-01-13 | 20:54

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:32
Je bent echt zo giga dom.
Het ging om het feit dat je mensen een slecht leven toewenste .Je snapt het nog steeds niet. Je gemoraliseer is echt tenenkrommend. Verder ga je nu ook weer door met schelden.Iemand iets noemen wat ze niet zijn met een negatieve inslag noemt men namelijk gewoon schelden.
www.easymemes.com/uploads/memes/61627_...

miko | 14-01-13 | 20:53

@minderheid | 14-01-13 | 20:47
Als je ouder je niet hebben geleerd dat vloeken niet hoort dan hebben ze op dat vlak hun werk niet goed gedaan inderdaad.

Koos Buster | 14-01-13 | 20:52

@Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:19
Ik heb nou eenmaal een opvoeding meegekregen met goede manieren, normen en waarden. Hadden meer mensen hebben moeten krijgen. Dan zou Nederland een stuk leefbaarder zijn.
Noem mij maar een moralist. Mensen vinden mij wel een heel fijn mens dus eat that.
Kan mij aan mijn reet roesten dat ik daarmee een stelletje reaguurders die zich aangesproken voelen op hun kleine pikkies trap. De waarheid is soms confronterend en niet leuk. Scheld mij maar verrot als je je daar beter van voelt. ;) Laat mij slechts zien waar je vandaan komt.

Koos Buster | 14-01-13 | 20:48

@Koos
Een vloek is slechts een manier om je gevoel uit te drukken in woorden en kan, mits goed gebruikt, zeer handig zijn om duidelijk te maken wat je bedoeld. Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat als jij zegt dat een opvoeding gefaald heeft als iemand vloekt dit totaal niet klopt.

minderheid | 14-01-13 | 20:47

Gunst

websenior | 14-01-13 | 20:46

-weggejorist-

MyCatIsDoingThis | 14-01-13 | 20:42

@Jackanders | 14-01-13 | 20:16
Ik ben ook naar school geweest maar vloek niet. Dus?

Koos Buster | 14-01-13 | 20:42

Catharsis.

Niets mis mee.
Pa Cartwright | 14-01-13 | 20:19
.
KEREL!
Hoe kom je erop!
Ik bedacht me deze term op deze avond, maar had niet de nodige lettertjes.
-
Een term, bedoeld voor pius, een aantal posts geleden.
Ging over interactie oid,...

fleischer | 14-01-13 | 20:42

@minderheid | 14-01-13 | 20:29
Zeg ik ergens dat ik het gebruik van geweld beter vind dan vloeken? Je slaat inderdaad de plank mis. Ik zeg slechts dat vloeken niet netjes is en totaal overbodig. Geweld is onacceptabel. Altijd.

Koos Buster | 14-01-13 | 20:37

Ik vloek eigenlijk alleen in mezelf als iets tegenzit. En dat kan soms best uitgebreid en kleurrijk zijn.
Nooit in het openbaar tegen anderen eigenlijk.

Larry Cook | 14-01-13 | 20:36

@fleischer | 14-01-13 | 20:29
Mij twee dagen geleden. Genoeg scheld woorden in zijn comments.
Hypo Criet heeft een nieuwe naam.

miko | 14-01-13 | 20:35

@Pa Cartwright | 14-01-13 | 20:20
Koos buster is nog een grotere hypocriet dabn ik zelf ben.

miko | 14-01-13 | 20:30

@ miko,
.
Koos heeft bij mij gister al eer aangedaan....

fleischer | 14-01-13 | 20:29

@Koos Buster

Je ouders horen je dat te leren. Daar staat sociale druk achter, en als ze dat niet goed doen wordt jij uit huis gehaald. Maar op het moment dat je moeder met haar kleine teen tegen een ijzeren tafel aanstoot kan ze nog zo netjes zijn, maar een flinke godverdomme komt er dan wel uit. Als je kind verkracht is en je ziet de dader komen er vanzelf krachttermen uit, of je nu tegen vloeken bent of niet.

Zeggen dat iemands ouders een steekje hebben laten vallen omdat een persoon woorden gebruikt om zijn irritatie/woede te laten blijken in plaats van geweld slaat dan weer helemaal de plank mis.

minderheid | 14-01-13 | 20:29

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:18
En een geheugen als een vergiet ook dat nog!
Lul idioot enzovoort je eigen woorden meneer de predikant. Maar ook daar liet je weten dat je vooral je zelf heel hoog hebt zitten. Geeft niet hoor. Hakt er toch een beetje in zo een gevangenis straf. Of niet Volkert?
Leuk he, zo een tooltje?

miko | 14-01-13 | 20:22

@skipper65 | 14-01-13 | 20:10
Nee-hee, we hadden het over het oorspronkelijke gebruik van bepaalde krachttermen en hoe die onderling kunnen verschillen in de verschillende regio's. Hier beneden wordt zeker niet minder gevloekt.

Larry Cook | 14-01-13 | 20:22

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:10

Die meldingsdrang van dooddoeners vind ik storender dan vloeken.

Bruno Alaska | 14-01-13 | 20:21

@ Koos Buster | 14-01-13 | 20:18
En wáár staat dat het geen scheldwoord is?

Pa Cartwright | 14-01-13 | 20:20

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:10
Dat, m'n beste Koos, is geen feit, maar een mening. En een nogal beledigende mening ook. Ik vind het niet netjes als je iemand z'n ouders beledigt, omdat iemand een andere mening toegedaan is.

Ik vind jou een moralistische zeiker. Wat jij netjes vindt is netjes, en als iets niet in jouw straatje past, nou dan hebben de ouders een steekje laten vallen. Wat een intolerant mens ben jij.

Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:19

@ roze_bril | 14-01-13 | 20:17
Catharsis.

Niets mis mee.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 20:19

@Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:07
Zolang er maar geen twee tegen elkaar open staan want dan vlieg je er weer meteen uit. Dan is het resultaat ook nul.

miko | 14-01-13 | 20:18

@Bakito | 14-01-13 | 19:12
Kut, dan kan ik niet.

rara | 14-01-13 | 20:17

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:10
Dus buiten een complete onnozelaar ben je nog een grote hypocriet ook?

miko | 14-01-13 | 20:17

Vloeken is een uitstekende manier om je frustraties te uiten. Beetje primitief dat wel.

roze_bril | 14-01-13 | 20:17

@Koos Buster | 14-01-13 | 20:10
"Als je beschaafde ouders hebt, dan leren die je dat vloeken niet hoort."

Ja, en dan moeten ze naar school.
Of zitten die kinderen van u nog in de kelder?

Jackanders | 14-01-13 | 20:16

-weggejorist-

miko | 14-01-13 | 20:16

-weggejorist-

miko | 14-01-13 | 20:15

@Koos Buster | 14-01-13 | 19:59
Zegt iemand die bij een laatste discussie een brij aan scheldwoorden plempte.

miko | 14-01-13 | 20:15

@Larry Cook | 14-01-13 | 20:12
Verdorie en potverdomme.

Koos Buster | 14-01-13 | 20:15

@Ing. eslapen | 14-01-13 | 19:18
De bond tegen het vloeken voor van Gogh?
Het moet niet gekker worden.

miko | 14-01-13 | 20:14

Vloeken is verbale onmacht. Het is veel beter een "ontvanger" tot op het bot te beledigen zonder een onvertogen woord in de mond te nemen.

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 20:14

@ Koos Buster | 14-01-13 | 20:10
5 Dagen hier. En 5 dagen zit je reeds te preken, almaar te zaniken. Ben jou nou reeds beu.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 20:13

@brutus68 | 14-01-13 | 19:59
En men zou hem met een argus oog bekijken vanwege zijn aantrekking tot kinderen.

miko | 14-01-13 | 20:13

@Koos Buster | 14-01-13 | 19:59
Zegt u wel eens 'jeetje' of 'gossie'?
Dat zijn volgens die Bond vloekwoorden.

Larry Cook | 14-01-13 | 20:12

@Bakito | 14-01-13 | 19:12
Volgens mij heb je nog nooit zoveel plusjes gehad?

miko | 14-01-13 | 20:12

Grappig... zoals de provincialen meteen naar de randstad wijzen en van mening zijn dat alleen daar gevloekt wordt.
Nou... ik ben een zuiderling... en gvd was daar nou niet direct een uitzondering om te horen!!

skipper65 | 14-01-13 | 20:10

@Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:06
Vloeken is niet netjes of wel soms? Kwestie van opvoeding dus. Als je beschaafde ouders hebt, dan leren die je dat vloeken niet hoort. Als je daar anders over denkt, dan hebben je ouders een steek laten vallen. Dat is gewoon een feit.

Koos Buster | 14-01-13 | 20:10

@miko | 14-01-13 | 19:58
Het klinkt origineel maar van Brabants heb ik geen weet.

Ik woon zelf nog een uurtje naar beneden.

Larry Cook | 14-01-13 | 20:07

@FH | 14-01-13 | 20:03
Sommige open deuren kunnen niet hard genoeg ingetrapt worden.

Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:07

@Koos Buster | 14-01-13 | 19:59
Bullshit. Jij vindt dat een kwestie van beschaving. Ik heb totaal geen probleem met vloeken (kanker daargelaten; hé, iedereen heeft het recht om hypocriet te zijn). Maakt dit mij een onbeschaafd mens?

Ik groet mensen die ik op straat tegen kom vriendelijk, ik gooi nooit iets naast de prullenbak, ik moet er niet aan denken ooit geweld te gebruiken, geef gul aan het goede doel, maar als ik mijn teen stoot, lucht het me altijd enorm op om even keihard "AUW GODVERDOMME KUTKLOTETERINGTIEFUSZOOI!!1" te brullen. Niks mis mee toch?

Nietvoordekat | 14-01-13 | 20:06

Slap item. Is geenstijl lid van de stichting open deur intrappen?

FH | 14-01-13 | 20:03

Gekke-Bennie | 14-01-13 | 19:51

Het was gewoon een ordinaire goochelaar annex straatartiest. In het Nederland van 2013 zou ie opgepakt zijn wegens landloperij.

brutus68 | 14-01-13 | 19:59

Niet vloeken is een kwestie van beschaving. Mensen die vloeken hebben een manco in hun opvoeding.

Koos Buster | 14-01-13 | 19:59

@Pantheist | 14-01-13 | 19:15

In de intercity lekker Fransie Bauer op je walkman? Generaliseren kan ik ook hoor.

Afgeschminkte Bassie | 14-01-13 | 19:58

@Larry Cook | 14-01-13 | 19:47
Ah ok dan snap ikhet.
Wat ik in het brabants ook wel eens hoorde was; krijg eczeem. telt dat ook?

miko | 14-01-13 | 19:58

"Let op: onderstaande e-mails bevatten grove vloeken. Dit kan shockerend zijn!"
Lievv toch?

Nietvoordekat | 14-01-13 | 19:54

@ Koos Buster | 14-01-13 | 19:48
Ja?
En op nummertje 2?

Pa Cartwright | 14-01-13 | 19:52

@ The Sarge | 14-01-13 | 19:29 |
Hij was toch illusionist ??
Van water, wijn maken, over water lopen, naar de hemel varen.
Alleen dat trucje met terugkomen wil niet echt lukken..

Gekke-Bennie | 14-01-13 | 19:51

*Aantal reaguurders nuanceren zien doet, tevreden is*

fleischer | 14-01-13 | 19:51

Voor mij blijft Sire met stip op no. 1 sinds hun campagne "het moet toleranter". Grootste miskleun en belediging van autochtonen ever.

Koos Buster | 14-01-13 | 19:48

@miko | 14-01-13 | 19:45
Ja, ik bedoelde het ook als uitzondering op de regel.

Larry Cook | 14-01-13 | 19:47

@de grote Anti | 14-01-13 | 19:33
Onze vrinden uit Barbarijse streken hebben het meestal over de liefde bedrijven met een zeker familie lid.
Ziektes daar in tegen een zeer Nederlands gebruik en derhalve het gene waar ze WEL in geïntegreerd zijn.

miko | 14-01-13 | 19:47

Ik herinner me nog een interview van pownews met deze gekkies, ik kon er wel om lachen, zolang je deze mensen maar niet serieus neemt.

Allevezoel | 14-01-13 | 19:44

@ de grote Anti | 14-01-13 | 19:33
Stompzinnig geleuter.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 19:43

Vooral den haag kunnen ze er wat van . Zelf in een positieve zin zoals " dat is echt kk mooi " . Ik vind het iets te ver gaan .

florida117 | 14-01-13 | 19:42

@de grote Anti | 14-01-13 | 19:33

*proest*

Wahahaha.

Kanker als scheldwoord is van de voornamelijk Rotterdamse en Haagse autochtonen overgebracht op de allochtonen en niet andersom.

Jouw redenering is koning in het land der drogredenen.

pius | 14-01-13 | 19:40

Jackanders | 14-01-13 | 'Jantoeteneutje' 19:37http://www.thatreligiousstudieswebsite.com/images_trsw/Ethics/hammer_thumb.jpg

gentle giant | 14-01-13 | 19:39

@de grote Anti | 14-01-13 | 19:33
De huidige jonge generatie zal het wel oppikken, maar het is in ieder geval nooit zo geweest als in het noorden.

Larry Cook | 14-01-13 | 19:38

Net even geëxperimenteerd, heel hard 'HALELUJA' roepen werkt eigenlijk net zo goed.

*Met verbrijzelde duim naar eerste hulp gaat*

Jackanders | 14-01-13 | 19:37

Plus + 1

florida117 | 14-01-13 | 19:37

Als in mijn tijd iemand je moeder voor KK-hoer uitmaakte schopte je gewoon zijn tanden uit zijn bek. De Notie dat je alles tegen iedereen mag zeggen is de tirannie van de lafaard die geen verantwoordelijkheid wil nemen voor de eigen uitspraken.

Het is de dictatuur van het weekdier.

pius | 14-01-13 | 19:36

Dat is toch geen vergelijking ??

florida117 | 14-01-13 | 19:35

@Larry Cook | 14-01-13 | 19:29
Dat durf ik te betwijfelen.Internet kent natuurlijk ook geen vaste verblijfplaats,dus als een stel mocro's een lelieblank limburgertje vol kankeren online dan gaat het lelieblanke limburgertje ook het woord gebruiken.
Het lijkt wel besmettelijk die ziekte zeg.

de grote Anti | 14-01-13 | 19:33

Een bond tegen vloeken, uit gods naam....
Als gvd die christengekkies vloeken al zo erg vinden wat moet dan in godsnaam hun standpunt zijn bij kindermisbruik.

toetanchamon | 14-01-13 | 19:33

vloeken is een sneu en kansloos fenomeen... als je gelooft in God slaat het nergens op, geloof je niet, slaat het ook nergens op...
schelden met ziektes, minstens net zo kansloos.. je weet dat het sommige mensen hard kan raken maar bent blijkbaar asociaal genoeg om daar geen boodschap aan te hebben...

eenKAA | 14-01-13 | 19:32

Nou ja de ziektes komen er tegenwoordig bij zeer jong grut er al uit zetten. Maar om nou een bond op te zetten ervoor .....

florida117 | 14-01-13 | 19:30

Ik moet wel bekennen dat ik een beetje in de lach schoot bij het lezen van die mails. De vocabulaire van die mensen is ongekend.

Buffell | 14-01-13 | 19:30

Hmm, was weer niet de eerste, KK Friezen.

gentle giant | 14-01-13 | 19:29

@Pantheist | 14-01-13 | 19:15
Klopt, schelden met bijvoorbeeld tyfus en kanker is iets Randstedelijks. Ik geloof dat 'ergens een pesthekel aan hebben' de enige uitdrukking in zijn soort is die hier in het zuiden voorkwam, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.

Larry Cook | 14-01-13 | 19:29

Bakito | 14-01-13 | 19:22 |

Jezus zijn pa was timmerman. Voor zover ik weet heeft Jezus nooit een vaste job gehad. Misschien heeft hij wel bijgeklust in het bedrijf van zijn vader. In ieder geval had hij genoeg vrije tijd om op straathoeken wat rond te hangen en onzin uit te kramen.

The Sarge | 14-01-13 | 19:29

@Pantheist | 14-01-13 | 19:15

Nog dronken kerstpakketten gejat van de week, daar onder de rivieren?

Bruno Alaska | 14-01-13 | 19:28

Ach jah.. Vroegah hadden kudtkoters nog geen computer.
Nu hebben zij allemaal een grote muil.

de grote Anti | 14-01-13 | 19:27

@Ing. eslapen | 14-01-13 | 19:25
Nou ja, zijn werkelijke vader was ook vrij handig.

Bakito | 14-01-13 | 19:26

-weggejorist-

nietfransekaas | 14-01-13 | 19:26

"Let op: onderstaande e-mails bevatten grove vloeken. Dit kan shockerend zijn! "
Ik kan even niet meer praten, effe bijkomen.

bennutzat | 14-01-13 | 19:25

@Bakito | 14-01-13 | 19:22
Correctie. Stiefzoon van een timmerman.

Ing. eslapen | 14-01-13 | 19:25

Definitie : Een vloek is een krachtterm die ontleend is aan het domein van de godsdienst, zoals in het Nederlands godverdomme of jezus. In ruimere zin kan vloek ook slaan op ieder soort krachtterm. Een bastaardvloek is een door klankverandering van een echte vloek afgeleide krachtterm, die daardoor beoogt minder aanstoot te geven, zoals potverdomme of jasses. Vloeken is het uiten van een vloek, of een ander soort krachtterm.

Alleen dat is al n reden om te vloeken... religie t grooste verderf in de geschiedenis van de mens

reizenderoel | 14-01-13 | 19:24

@ F#ckingAwesome | 14-01-13 | 19:21
Ergo, ook jij bent gewoon weer zo een geestelijk getormenteerde knuppel met chronisch gebrek aan verbale remmingen.

Pa Cartwright | 14-01-13 | 19:23

@rechtvaardigerechter | 14-01-13 | 19:23
LOL

Bakito | 14-01-13 | 19:23

Hè bah, nu heb ik net vloekende kleurtjes leren tolereren.

Al SchietjemeLevend | 14-01-13 | 19:23

Zitten allemaal mensen die 'iemand in de familie hebben met kanker'. Ja, wij allemaal niet natuurlijk.

bokkepruik | 14-01-13 | 19:23

@F#ckingAwesome | 14-01-13 | 19:21
Zelfs bij het kiezen van een fatsoenlijke nickname hier kon je je niet eventjes inhouden. Schande.

Bakito | 14-01-13 | 19:23

Gatverpielekes is liev.

rechtvaardigerechter | 14-01-13 | 19:23

Redelijk gebruik van hoofdletters, komma's en punten.
Niets aan de hand dus...

da wizard | 14-01-13 | 19:23

Die mails aan Spekman kwamen trowuens van de hoogopgeleide rechtsreaguurder. Die figuren die de verworvenheden van onze samenleving beschermen.

Met de mond althans.

pius | 14-01-13 | 19:22

@Jackanders | 14-01-13 | 19:17
Jezus was zelf timmerman. Die begrijpt dat wel.

Bakito | 14-01-13 | 19:22

"Vloeken is meestal een gebrek aan zelfbeheersing."
Bakito, vloeken is meestal een gebrek aan de behoefte om jezelf te beheersen.

Scheelt nogal wat. Ik heb geen enkele behoefte mijn taalgebruik af te stemmen op wat door anderen als 'correct' ervaren wordt. Wil niet zeggen dat ik het niet doe, ten slotte wil ik vrindjes blijven met ze en zo. Maar toch, zelfbeheersing is het probleem niet, ik heb gewoon de impuls niet

F#ckingAwesome | 14-01-13 | 19:21

Ik vond de hatemails eigenlijk wel vermakelijk. Daarbij waren het niet echte hatemails maar meer klaagmails en was het gevloek in dit geval meet een protest, dan wel om een punt over te brengen. Tijd voor de week van het vloeken.

DerUnterMensch | 14-01-13 | 19:21

Tim Kuik is ook een scheldnaam/ziekte...

Akkefietje | 14-01-13 | 19:19

Waar was de Bond tegen vloeken tijdens
1. Pim Fortuijn
2. Hirshi Ali
3. Theo van Gogh
4. Geert Wilders

Ing. eslapen | 14-01-13 | 19:18

@Bakito | 14-01-13 | 19:12
Zo is dat, al heb ik nog wel steeds moeite met die sporadische hamer op de duim.

Jackanders | 14-01-13 | 19:17

Refo's hebben boter op hun hoofd.

deoudererijperevrouw | 14-01-13 | 19:17

God tyfus tering, krijg toch de blafkanker malloot!

Jaimy Fox | 14-01-13 | 19:16

"moreel appel?" wtf heeft een stuk fruit ermee te maken? en een morel is nog altijd een kers, mocht het een spelfout zijn

Tim Grimback | 14-01-13 | 19:16

"VerbergenOverheidssteun

De Bond ontvangt geen subsidie van de rijksoverheid, wel van sommige gemeenten.[3]

De rijksoverheid, die het internetdomein godverdomme.nl geregistreerd had, heeft dit weer uit handen gegeven.[bron?] waardoor het nu eigendom van de Bond tegen vloeken is.[4]"

hfakker | 14-01-13 | 19:16

Waar ik vandaan kom schold nooit iemand met dodelijke ziektes. Dat is echt zo'n typisch verschijnsel van boven de rivieren. Maar goed, overal het algemeen ontbreekt het mensen daar ook aan fatsoen/omgangsvormen. Dat merk ik elke keer als ik de intercity in die richting moet hebben.

Pantheist | 14-01-13 | 19:15

De combinatie, de PvdA is zelf een vloek ...

smdyasc | 14-01-13 | 19:14

Vloeken is qua omgangsvormen onwellevend.
Niet zoals het heurt.

hfakker | 14-01-13 | 19:14

Wat een grote vloeken zeg!

PiraatNick | 14-01-13 | 19:14

Bidden is aangeleerd!

Godsammekraken | 14-01-13 | 19:12

Vloeken is meestal een gebrek aan zelfbeheersing.

Oplossing: 10 x yogales. Vanaf maart op de dinsdag OF donderdagochtend tussen 10 en 11. Er zijn nog enkele plekjes vrij.

Tot dan!

Bakito | 14-01-13 | 19:12

@gentle giant | 14-01-13 | 19:07
Op zondag heeft ranten geen zin bedoel je?

Godsammekraken | 14-01-13 | 19:12

-weggejorist-

Bass Trouble | 14-01-13 | 19:11

hoeveel subsidie krijgen deze sponzen?

Adriaenszoon | 14-01-13 | 19:10

Block & report @Beschavings_Off

Fuck op met die shit.

Hebben die lutsers niets beters te doen of wat?

Parsons | 14-01-13 | 19:09

De Bond tegen het Vloeken is het levende bewijs dat er een aantal mensen in Nederland met veel te veel vrije tijd zijn.

Buffell | 14-01-13 | 19:08

Spekman en Rutte zullen zich vast enorrem gesteund voelen.

Godsammekraken | 14-01-13 | 19:08

Op zondag zijn ze gesloten, kunt u gewoon ranten.

gentle giant | 14-01-13 | 19:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken