Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie MOET hoge boetes uitdelen van Opstelten

ietsvanvroeger.jpg Politie Brabant heeft er zin in. Vlak nadat Chef Brabant Oost inbraken gisteren opschaalde naar de categorie Verkrachtingen en Overige Ongewenste doch Verwoestende Betredingen, maakte zijn collega van Brabant West & Zeeland bekend dat de verkeersboetes veel te hoog zijn. Volgens opperveldwachter Hans Vissers zijn we in Nederland 'doorgeschoten met de hoogte van de boetes'. Het nare gevolg daarvan is dat agenten hun werk niet meer kunnen doen, want ze durven geen boetes meer uit te schrijven. 45 euro noteren voor een kapot achterlichtje lukt nog wel, maar 220 euro voor het vasthouden van een mobieltje of het overschrijden van een doorgetrokken streep, dat vinden zelfs politiemensen een belachelijk bedrag voor iets betrekkelijk onschuldigs. Nou goed. In dat geval: gooi maar omhoog die bekeuringen. Allemaal. Voortaan 1350 euro aftikken voor het niet dragen van een gordel, 1500 euro voor voetgangers die een rood verkeerslicht negeren, 8000 euro voor tegen het verkeer in keren op een eenrichtingsweg en 12.379,75 euro voor het niet handsfree bellen tijdens het stilstaan (met twee wielen op de stoep) naast een bushalte. Dan behoudt MinJus Ivo 'ik herken me niet in het beeld dat geschetst wordt' Opstelten zijn enorme Viagrapaal op de suggestie van keihard repressieve wetshandhaving, terwijl in de praktijk niemand ooit nog een boete krijgt omdat straatagenten ook maar doodgewone jongens en meisjes met begrip voor de combinatie 'modaal salaris + economische crisis' zijn. Iedereen wint & Nederland Veilig.

Reaguursels

Inloggen

Wat is dit toch een enorm k*tland geworden... Zaterdag 5 januari, grote stroomstoring in Enschede. Het grootste gedeelte van de stad heeft geen stroom. Mensen zitten vast in liften, spoorwegovergangen en stoplichten werken niet. Ook de straatverlichting werkt niet. Overal ontstaan zeer onveilige situaties. Maar de flits-NSB staat gewoon keurig de automobilist de laatste centen uit de broek te kloppen, keurig verdekt opgesteld in het donker (@gronausestraat). Het maakt hen niet uit of er mensen in de problemen komen, ze zitten immers lekker comfortabel in hun auto. Wat nou 'waakzaam en dienstbaar'....

Daar probeer je dan zo goed mogelijk met je accu's en aggregaten de mensen die medisch afhankelijk zijn van stroom z.s.m te helpen.
Schade: 114 euri voor 13km te snel. Wat een land. Wat een NSB praktijken. Bah..

jeroen443 | 16-01-13 | 17:35

Ik voel een nieuwe inshared reclame aankomen, iets in de trant van "referendum boycot Ivo" we all benefit.
Ivootje is echt volledig wereldvreemd, loopt nog met een telefoon uit het jaar baksteen, terwijl hij cybersecurity in zijn portefeuille heeft, Waarschijnlijk heeft hij ook nog nooit een computer zelf gezien, behalve het mainframe tijdens de tour door het tweede kamer gebouw. Hij slaat iedere keer volledig de plank mis en hij is dan degene die het rechtsteltsel en Justituele zaken moet beheren. Chappau in Nederland kan je carriere gek lopen.

Nu gaat hij nog hard blaaskaken dat het poppetje van justitie niet moet mauwen maar gewoon moet schrijven.

Ik wil voorstellen een systeem zoals in Engeland, Waarschuwen en mensen met de neus op de feiten drukken. notities maken en bij herhaling keihard straffen.

Ivo, zou zelf eens een drie maanden mee moeten gaan, om verkeersboetes uit de schrijven, voor zaken die met een waarschuwing afgedaan kunnen worden, zodat hij merkt hoe een agent die zijn werk probeert de doen, voor klootzak, kankerhond en nog meer van zulke worden word uitgescholden.

Hoop dat ze een keer in de tweede kamer het bordje "pas op vloer nat" vergeten neer te zetten. Hij een smakkert en zijn verstand terug krijgt.

[G]eenstijl | 16-01-13 | 16:19

Vergeet niet dat je in dit land automatisch schuldig bent. Als het jouw woord tegen de agent is, ben je zeker de sjaak. Mocht je fysiek bewijs hebben van je onschuld dan maak je nog een kans op kwijtschelding. lang leve de rechtstaat.

Henk9818 | 16-01-13 | 14:08

Mensen, mensen. Als opsporingsambtenaar hebben wij, net als de betreffende chef, moeite met het uitdelen van zulke bekeuringen. Ik merk aan mezelf dat ik nu vaker een auto stop en waarschuw dan dat ik meteen een bekeuring geef. Ook ik realiseer me dat het tarief voor niet hands-free bellen veel te hoog is. Dat een bouwvakker daar 2 á 3 dagen voor moet werken, alleen omdat zijn baas hem belde omdat hij een zak specie is vergeten mee te nemen. Ik, en met mij meerdere collega's, durven niet met droge ogen te zeggen dat het goed is voor de verkeersveiligheid om zoveel geld te vorderen.
PS. stiekem doe ik het zelf ook wel eens......

Dr Pepper | 16-01-13 | 08:51

@Feynman | 15-01-13 | 16:49 Juist, die. Hoofstuk II, "Violence and the decadence of the Middle Classes", daar moet je wezen. En het hoofdstuk daarna, "Prejudices against Violence" geeft een mooi inkijkje in de strategie van het actief geweldloos maken van die middenklasse, waardoor die klasse ook weerloos wordt.

Veel leesplezier ;-)

vraagstaart | 16-01-13 | 02:34

@fleischer | 15-01-13 | 19:48

The Times They Are A Changing. Maar in politieke oplossingen geloof ik niet meer. Voor echte veranderingen zal de boel -inclusief fundament- moeten worden afgebroken. Anarchie dus. Want na de anarchie zal het leven zich weer ordenen en hopelijk dan goed. Die anarchie zal zeker uitbreken wanneer 'we' doorgaan op deze weg. Als ik kijk naar de chaotische groeiende berg papieren en formulieren naast mij, waar ik kotsziek van ben, denk ik dat bij mij het zaad voor de anarchie is ontsproten ;-)
'We' hebben altijd al geweten dat onze "leiders" plucheklevende en zelfverrijkende controlefreaks waren. Op z'n best waren/zijn het bestuurders die op de winkel pasten maar geen leiders met een visie. We hobbelen maar wat mee met de rest van de wereld.
Wat mij betreft nemen we ASAP met 16.792.486 anderen op een afgesproken moment de trein naar Den Haag om verhaal te halen.

oze | 15-01-13 | 22:09

Ik snap nu ook waarom de schrijfgeile smerissen af en toe klappen krijgen. Als je een bon van 400 krijgt, geef je die smeris een klap voor z'n bek en wordt je gearresteerd. Vervolgens ben je dan een crimineel en wordt alles voor je betaald en heb je ook gratis je frustratie af kunnen reageren. Ik dacht dat het idioten en aso's waren die smerissen aanvielen, maar die gasten zijn uitgekookt en lachen zich helemaal rot. FF een paar uurtjes schoffellen en ze zijn klaar, terwijl wij brave Sjakies ons de PP moeten werken voor die asociaal hoge bekeuring.

effe vissen | 15-01-13 | 22:08

En in beroep gaan tegen deze astronomische bedragen voor een minimale overtreding lukt je als arbeider ook niet meer, daar ze de gerechts/griffiekosten ook al onbetaalbaar hebben gemaakt. In beroep bij de rechter ( die ook alleen maar krom links lult) kost je al ruim 400 euries, buiten je advocaat en de rest van de bijkomende kosten om.

effe vissen | 15-01-13 | 21:59

Ach, sinds de politieke graaiers zogenaamd de bonnenquota voor agenten hebben afgeschaft moet het op een andere manier binnenkomen. Als oom agent minder schrijft voor een overtreding moet het bedrag van de overtreding maar verhoogd worden. Alleen heeft oom agent nog steeds een quota aan bekeuringen die hij moet schrijven om kans op salarisverhoging of promotie te maken. Kortom de Nederlandse Sjakies worden wederom verder uitgekleed. Ik vraag me alleen af wanneer het ophoud met dat uitkleden. Als je al helemaal kaalgeplukt bent tot aan je onderbroek aan toe, wat willen ze daarna dan afnemen? Je huid? Of je organen?
Zo lossen ze ook het vergrijzingsprobleem op.
Die overbetaalde hypocriete leugenaars in Den Haag moeten eens wakker worden. Maar zij krijgen nooit een bekeuring. Die krijgt hun chauffeur en mag ie van zijn minimum salaris betalen.

effe vissen | 15-01-13 | 21:55

Laatst stonden ze met 5 FTE bonnen te schrijven bij het verkeerslicht. Er komen twee mennekes aanrijden op hun fietske en ze reden door donker-groen. Je raadt het al: Er springt een sympathieke mevrouw uit een onopvallende auto en slingert deze mennekes op de bon.... Pats: 70,- ballen de man !!
*
Als rasechte VVDer vindt ik dit toch abject: Immers, de kinders zouden maar behoren tot een mamma die net haar kop boven het maaiveld kan houden, zeg EUR 1200,- /maand. Dan is 140 ballen net het bedrag om mevrouw kopje-onder te laten gaan. Is dit nodig? Ik vind van niet.

Dysphemian | 15-01-13 | 21:36

Fantastisch voor het imago van oom agent. Vroeger luidde de stelling: Die pet PAST ons allemaal. Maar niemand wil daar nu nog mee vereenzelvigd worden. Tegenwoordig heet het: Die pet PAKT ons allemaal.
Voor de geringste futiliteiten krijg je crimineel hoge boetes.
Je moet behoorlijk burgeronvriendelijk qua instelling zijn als je tegenwoordig nog voor het beroep van politieagent kiest. Maar wel een paradijs voor gehersenspoelde machtswellustelingen die het gelijk altijd aan hun kant hebben, zoals we in de praktijk helaas steeds vaker ondervinden.
Gek hè, dat de rechters het almaar drukker krijgen .......

V®aagTeken | 15-01-13 | 21:14

Verkeersovertreders zijn makkelijker te pakken dan echte criminelen.. Ze gaan voor de quick wins qua inkomsten.. The bottom line is money,nobody gives a fuck

a3aan | 15-01-13 | 20:59

Wat dacht je van administratiekosten die in rekening worden gebracht voor het versturen van een beschikking. 7,00 euro administratiekosten!

carramba | 15-01-13 | 20:43

Ivo is een groot voorstander van de Plukze Wet.
Iedere verkeerszondaar is een krimineel.
Dus plukken die hap tot op de laatste cent.

Toontje-lager | 15-01-13 | 20:32

Ah de eerste stap. gesloopte economie + onvrede + stijgende armoede + etc..
De jongens en meisjes van de politie haken af, worden straks geforceerd, komen vrvolgens tot de conclusie dat ze zelf inmiddels ook niet meer rond komen, resultaat, je tikt niet handsfree bellen af in het handje voor een euro of 20, of gewoon een pizza voor in de lunchpauze. Armoede rules. Gewoon weer lekker doen waar je zin aan hebt met een paar joetjes op zak om het recht te schuiven. helemaal top.

No Mames | 15-01-13 | 20:22

-weggejorist-

McHassan | 15-01-13 | 20:21

oze | 15-01-13 | 18:47
.
Betekent IMHO dat wij aardkoters AL die jaren eventueel al beseften, WAT er aan de hand was maar door *kuch* quasi-onwetendheid* ('The American Dream') we er op die momenten niks aan wilden/konden doen.
Besef dat perk en paal in zicht komt, anders blijven de grage grijpers graaggrijp grijpgrage zakken vullen.
.
Tijden veranderen hevig.
Een mens is grensverleggend, maar ook maar tot op sommige hoogten,...
En tijden breken aan dat mensen die grenzen niet meer kunnen houden.
Dat mensen gaan samenspannen om datgene te doen waardoor ze kunnen overleven.
*Anarchie eventjes om de hoek gluren doet*
Ook in Holland.

fleischer | 15-01-13 | 19:48

Opstelten had al jaren terug met pensioen gemoeten ,die ouwe gek is bijna 70 .

Amsterdam Hustler | 15-01-13 | 19:43

Ik las even Narcosis, en gaf hem gelik. Waarom in hemelsnaam is die Opstelten nog niet uit zijn ambt gezet? De saurier, de mastadont!
Maar goed we weten het antwoord allen: omdat hij de nare klusjes op zich neemt, want denk maar niet dat als Opstelten en zijn mede-sauriers de biezen pakken dat ineens de boetes goedkoper worden hoor. Eg Nie.

obi-juan kenobi | 15-01-13 | 19:28

Opstelten is echt een van de grotere lul met vingers daar in Den Haag... Regen pur sang, beroeps politicus met geen idee wan de werkelijkheid...

Doc Damage | 15-01-13 | 19:25

opstelten heeft een riant inkomen , die weet helemaal niet dat er mensen zijn met een heel gewoon inkomen , waar een boete een aanslag op hun inkomen is waardoor ze in moeilijkheden kunnen komen, is dat dan de bedoeling van een boete? ivo

bekijket | 15-01-13 | 18:51

Bob Dylan zei, schreef en zong het al in 1965 (Subterranean Homesick Blues):
Don’t follow leaders (that)
Watch the parkin’ meters

Moet je kijken met wat voor leiders wij nu opgescheept zitten...

oze | 15-01-13 | 18:47

Jaloerse ambtenaren die denken dat u heel veel geld heeft naaien u graag.

das_Freudenmädchen | 15-01-13 | 18:33

Ik vind het tijd worden dat wanneer iemand op de bon wordt geslingerd alle omstanders massaal zich gaan bemoeien met de agent. Dreigen met klachten indienen tegen de agent direct videobeelden schieten van zijn handelen en optreden. Ik hoop nog altijd op een dumpert filmpje waarin zo'n Badr type het aan de stok krijgt met oom agent. Gewoon een wedstrijdje wie de grootste mond heeft.

Rest In Privacy | 15-01-13 | 17:55

Opkrukken is geeneens nog niet zo gek bedacht....

fleischer | 15-01-13 | 17:48

'ik herken me niet in het beeld dat geschetst wordt'
Helaas mr Opstelten, ik herken U er heel goed in.

Moi2 | 15-01-13 | 17:47

Het word helemaal bizar als je naar de achterliggende gedachte van boetes kijkt. Het idee zou volgens mij moeten zijn dat je de voordelen van fout gedrag wegneemt door deze te beprijzen. Je beprijst genoeg om de maatschappelijke schade ontstaan door het foute gedrag te dekken(een Pigouviaanse belasting dus). Dat systeem klopt echter compleet niet meer.
.
Je moet de boetes voor verkeers'misdrijven' en 'echte' misdrijven eens met elkaar vergelijken. De maatschappelijke schade kan bij een trajectcontrole eenvoudig worden berekend. Neem nu aan dat je constant 20km/h te hard rijd. De pakkans stellen we voor het gemak even op 100% (mogelijk is deze iets lager). De boete is ongeveer 200 euro. Dan is de maatschappelijke schade dus 100% x 200 = €200.
.
Winkeldiefstal: pakkans: 5%, boete 151 euro (standaardboete winkeldiefstal). 0,05 x 151 = €7,55. De maatschappelijke schade van winkeldiefstal zou dus €7,55 zijn. Dit betekend dat wij als maatschappij 20km/h te hard rijden in een trajectcontrolezone dus 25x zo schadelijk vinden als een winkeldiefstal.
.
Wie het hier mee eens is mag zijn hand opsteken...

potsenmakkert | 15-01-13 | 17:35

Weet je waar Opstelten boetes voor moet invoeren en meteen moet verhogen? Hiervoor:

- Fout declareren
- Pluchekleven
- Liegen tegen de burger
- Vriendjespolitiek
- Verkwisten van belastinggeld
- Je als politicus opstellen als loopjongen van de zakenwereld (bijv. Teeven.

Tevens dienen gouden handdrukken en wachtgeld belast te worden met 500%

I.c.m. bovengenoemde boetes heb je binnen 2 jaar de hele staatsschuld afgelost. Kunnen de verkeersboetes weer omlaag.

Prins Fontainebleau | 15-01-13 | 17:17

Opstelten, krijg koppijn van die man.

Ditwelgoed | 15-01-13 | 17:16

Vrouwtje moet €129 aftikken voor 15km te hard op de ringweg waar je overal 70 mag alleen op 200 meter net niet. Je kan beter winkeldiefstal plegen. Minder pakkans en nog even en het is nog goedkoper ook. Fuck off met die verkapte belastingheffing.

JorisWorstNightmare | 15-01-13 | 17:12

Vrijwel alle reaguurders houden hetzelfde verhaal: de verhouding overtreding/boete is onredelijk. Edoch, de dienders zelf kunnen daaraan wat doen!
.
De D400 in Turkije is, hoewel een van de twee hoofdverbindingswegen tussen oost en west (ter vergelijking Amsterdam/Rome) een provinciale weg waar niet harder gereden mag worden dan 90 km/u. Er worden 24/7 op diverse plaatsen verkeercontroles gehouden. Niemand die rond de 110 km/u rijdt zal gepakt worden voor een snelheidsovertreding. Ergo: de politie vindt zo'n twintig kilometer overschrijding prima. Het resultaat is een volkomen rustig verkeersbeeld. Die paar patjepejers met een dikke BMW rijden zich op enig moment vast in een van de vele fuiken.
.
Dus, dienders, stel je apparatuur wat ruimer af en wanneer iedereen doorheeft wat voor jullie baas acceptabel is, ontstaat eenzelfde rustig verkeersbeeld als hier. Hier hebben we de maffia, maar in Nederland regeert de recht-op-frisse-lucht-maffia. En da's veul ergerder. En zinloos...


Van Dikhout | 15-01-13 | 16:54

Politieagent, je zal het maar wezen

witwas | 15-01-13 | 16:54

Het is typisch voor Opstelten hoe hij reageert als een van zijn korpschefs een opmerking maakt. Gewoon de wet uitvoeren moeten ze Befehl ist Befehl. Tegenspraak of meedenken wordt niet op prijsgesteld want niemand weet het betet dan de grote Ivo Opstelten...

wiza | 15-01-13 | 16:43

lilluke halve hoan | 15-01-13
-
Foei hoantje, bullbars zijn verboden!

Chesh | 15-01-13 | 16:40

@ r04drunn3r | 15-01-13 | 15:13 | + 4
Klopt, en ik snap de logica ook wel ervan.
Maar het kan nooit de bedoeling zijn geweest volgens mij dat de verhoudingen zo scheef zijn.

@ necrosis | 15-01-13 | 15:14 | + 5
Stel je toch eens voor.... het zou wat zijn.
Nederland is bang voor het opgeheven vingertje van wat Brusselse Eurocraten die het contact met de werkelijkheid al geruime tijd kwijt zijn.

In principe kan ik het zowaar eens zijn met EisQonijn | 15-01-13 | 15:38 | + -5

Ik bedoel, wil je daadwerkelijk iets bereiken dan moet je wellicht overwegen om de boetes inderdaad dusdanig hoog te maken dat menselijk gedrag er door gaat veranderen.
Alleen is dat nu net niet het geval in Nederland, daar is de hoogte van de boete alleen maar een onderdeel van de begroting.
En dat irriteert mij nogal.

Spokoynoy Nochi | 15-01-13 | 16:38

(...)
Maar 340 euri (zelfde als wanneer je een invalidenparking bezet)is een belachelijke boete ja. (...)
lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:08 |

Dat geeft juist het impliciete recht om te mogen parkeren op een invalideparkeerplaats mits je de boete kunt betalen alsof je je reedt ermee af kunt vegen.

ProAsfalt | 15-01-13 | 16:34

Zijn de genoemde bedragen wel inclusief de administratietoeslag? Hoop 't wel, wordt anders een dure grap....

sir Its-a-shame | 15-01-13 | 16:33

En met winkeldiefstal ben je om en nabij de 200 Euro kwijt. Vreemd land dit.

Jippie | 15-01-13 | 16:33

@De Geus | 15-01-13 | 16:24
M'n vader noemde ze vroeger al "Vereniging Van Dieven!
En pa was nog wel ambtenaar en dus doelgroep....

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:32

@Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:18 |
die van de staatsomroep nauwelijks daar waar het gaat om de politieke hobby's.

ProAsfalt | 15-01-13 | 16:31

@rollemanneke | 15-01-13 | 16:08
Hij mag van mij ook een meer dodelijk onderdeel breken.....

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:29

@firefighter | 15-01-13 | 15:56
Jij hebt ballen om dat hier te vermelden.....
Moet volgens mij een beetje pijn doen als je hier alle Popofaals leest.....
Vent, GA FLITSEN!

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:28

@Chesh | 15-01-13 | 15:59
En Hoantje heeft dashcam in de SUV voor zulke gevalletjes trouwens
Én een hele dikke bullbar, dus kom maar met je fietske

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:25

VVD, de partij van de torenhoge boetes. Dit onthouden we.

De Geus | 15-01-13 | 16:24

@Chesh | 15-01-13 | 15:59
* Hier kan je nog steeds door rood op een auto in fietsen en mag hij jouw nieuwe fiets betalen.*

Klopt als je met je fiets van rechts komt of op een voorrangsweg zit.
Je krijgt wel een prent voor het rode licht van € 85,-
Overigens kun je in een ongunstig geval ook nog je eigen risico ziektekosten verliezen a raison van 350 euri....
Maakt een totaaltje van 435 hele euro's
2e handsje is goedkoper.... en beter voor je gezondheid!

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:22

Lekkere werkgever die Opstelten, gewoon je bek houden en je werk doen........
Schweinchen Dick | 15-01-13 | 16:09
Dus jij bent een voorstander van het opvoeren van de kosten bij de overheid? Volgens mij moeten ze juist bezuinigen...

ITEACHYOU | 15-01-13 | 16:19

ProAsfalt 16:16
Tuurlijk zijn er zat kritische journalisten, wat dacht je van GS zelf?

Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:18

@EisQonijn | 15-01-13 | 15:38
Prima. Voeren we dat ook even door naar de rest van het strafrecht dan? Wat nou 200 euro voor winkeldiefstal? Hup; een maand de cel in! Onduidelijk wie de scooter bestuurde? Jammer joh; allebei de sjaak voor een fors aantal jaar!

Kloof2012 | 15-01-13 | 16:16

@Feynman | 15-01-13 | 15:52 Die strategie is al in detail en aan de hand van praktijkvoorbeelden beschreven door Georges Sorel in zijn Réflexions sur la Violence uit 1908. Die alufolie is niet nodig, dus. ;-)

vraagstaart | 15-01-13 | 16:16

@Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:09 |
Zijn journalisten kritisch dan?
Die van de staatsomroep niet.
Die hobbelen bijna allemaal achter de (linkse) hobby's aan.
EUSSR, klimaatsverandering veroorzaakt door Ferrari's, etc.

ProAsfalt | 15-01-13 | 16:16

eerstneukendanpraten 16:34
Geloof je gelijk, zo moet het, kan ik nog van leren.

Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:16

[email protected]: "autisemn" = autisten en "afgeeurd" = afgekeurd. Stop de tijd, geen joker.

Graaisnaaiert | 15-01-13 | 16:16

@van heinde en verre | 15-01-13 | 16:06
Dat komt natuurlijk omdat de meeste agenten worden ingezet als verkapte belastinginners.

Als je niet op tijd betaald verhogen ze het bedrag met 300% en eventueel komen ze je gijzelen totdat je betaald, of eventueel vrienden/familie.

GekkeDave | 15-01-13 | 16:15

"MinJus Ivo 'ik herken me niet in het beeld dat geschetst wordt' Opstelten"
.
Dat komt wel vaker voor bij autisemn, zich totaal niet in bepaalde situaties kunnen herkennen.
Pluspunt is dat hij aan de slag is en niet afgeuerd thuiszit, minpunt is dan weer dat zijn optreden de burger op onverantwoorde wijze op kosten jaagt en zorgt voor een verdere verzuring van de samenleving.
Maar goed, Ivo herkent zich daar ongetwijfeld ook niet in...

Graaisnaaiert | 15-01-13 | 16:14

Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:09 | + 0 -

En dit doet hij met grote regelmaat, ik lees ze bijna altijd alhoewel ik het niet altijd met hem eens ben, maar wel vaak!

eerstneukendanpraten | 15-01-13 | 16:14

@Feynman | 15-01-13 | 15:19 |
Kortom:
De (r)overheid komt alleen in actie als voor de (r)overheid geld te halen valt om hun ambtenarenapparaat aan de praat te houden.

ProAsfalt | 15-01-13 | 16:12

snakeplisskin | 15-01-13 | 16:01


Yep, zeker sinds ik een puntenrijbewijs bezit.

DANNY3960 | 15-01-13 | 16:12

@miko | 15-01-13 | 16:05
Dan nog moet je zorgen dat het kenteken leesbaar is....

Kentekenbewijs met foutieve gegevens € 330,00
Kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar € 40,00
Kentekenbewijs niet kunnen tonen € 40,00
Ondeugdelijke kentekenplaten € 120,00
Ik reed op een zandwagen door modderig terein met als gevolg 40 euri boete!
Die popo was niet te vermurwen de ZAK!

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:12

@EisQonijn | 15-01-13 | 15:38
Beter maak je de wegen onbegaanbaar .Dan kan niemand meer 120 rijden en hebben de autoschade bedrijven ook weer wat te doen.

miko | 15-01-13 | 16:11

Waarom is het kennelijk zo eenvoudig om de verkeersboetes met een pennenstreek te verhogen, maar wordt verhoging van de straffen op misdaden nooit doorgevoerd?

Kloof2012 | 15-01-13 | 16:11

In Duitsland zijn de verkeersboetes nog redelijk.
In Nederland zijn verkeersboetes een (te) belangrijk middel om de schatkist te spekken.
Met verkeersveiligheid heeft het allang niets meer te maken.

Tip: Vecht altijd de verkeersboete aan, zie bijvoorbeeld flitsservice.nl voor een standaardformulier. Vaak kloppen er zaken niet op de boete en of dagvaarding, zoals bijvoorbeeld eambtenaar niet functiebevoegd, flitsappatuur niet geijkt etc. En krijg je toch geen gelijk, dan weet je dat een ambtenaar in ieder geval uren bezig is geweest met de beantwoording van jouw 48 vragen.

Ook kun je op basis van een bepaalde wet, zie google, geld van de staat vorderen als het allemaal te lang duurt, bij mijn weten na 6 weken. Een soort omgekeerde boete voor ambtenaren op te traag handelen.

En tot slot: is de politiefunctionaris ook maar een heel klein beetje onbeleefd of te popie tegen jou (en dat gebeurt zeker gevoelsmatig al snel, dien dan een formele klacht in tegen deze agent op het politiebureau bij een officier van politie. Geloof mij, hier zijn ze niet blij mee. Dit wordt dan door een commissie getoetst op het z.g. "behoorlijkheidscriterium", d.w.z. gedragsregels waaraan een aganet zich dient te houden. Een paar van deze formele klachten aan zijn of haar broek is niet erg gunstig voor het carriereverloop van betreffende agent.

Schweinchen Dick | 15-01-13 | 16:09

Het schrijfsel van Feynman (15:19) is top.
Een beetje kritische journalist had het niet beter kunnen doen.

Terpen-tijn | 15-01-13 | 16:09

@ dj tonedeaf

Haha, nee gelukkig niet. Als zelfs de veldwachters in opstand komen is de revolutie in zicht.

firefighter | 15-01-13 | 16:09

Opstelten is ruimschoots over zijn houdbaarheidsdatum heen. Zijn toegevoegde waarde voor opsporing en handhaving kan alleen in nano's worden uitgedrukt.

van heinde en verre | 15-01-13 | 16:09

@Pa Cartwright | 15-01-13 | 15:23

De claxon dient enkel ter afwending van onmiddelijk dreigend gevaar...
Maar 340 euri (zelfde als wanneer je een invalidenparking bezet)is een belachelijke boete ja.

Hier staan de overige struikrovertarieven:
auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/8795...

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:08

-weggejorist-

rollemanneke | 15-01-13 | 16:08

Ik probeer mij netjes aan de regels te houden voor zover mogelijk met 100.000 wetsartikelen.
Van mij krijgen zij geen ene rooie cent.
Daar is het alleen maar om te doen.
De eerste politicus die het lef heeft en zegt: "de boetes zijn zo verschrikkelijk hoog om louter de schatkist (lees EUSSR, Afrika en beleidsambtenarenapparaat) te spekken" moet ik nog tegenkomen.

ProAsfalt | 15-01-13 | 16:07

Aan niets zijn zo vaak regenten/regimes/economiën ten onder gegaan als aan overtaxering. Je zou verwachten dat dat bij de VVD bekend is.

WirMachenMusik | 15-01-13 | 16:07

miko | 15-01-13 | 15:54 | + -1 -
Zit niet zo dom te zeiken, enorme kut.
Die schoppers/agressors zijn bekend. Ze hebben in groepsverband gehandeld. Dan bestraf je ze ook als groep. Maakt niet uit wie de dodelijke schop gaf.

343 | 15-01-13 | 16:06

@Dmitri Dmitrievitsj | 15-01-13 | 15:54
Je auto op de naam van je debiele neefje of seniele oma zetten.
Katvangers noemen ze dat. kampers doen niet anders.

miko | 15-01-13 | 16:06

En de pakkans van echte criminelen blijft stevig en stabiel onder de 5%.

van heinde en verre | 15-01-13 | 16:06

@necrosis | 15-01-13 | 15:31
Dat kun je aanvechten. Een boete betalen omdat mijn auto vieszzz is? Dacht het niet.Komt door mijn werk edelachtbare.!

miko | 15-01-13 | 16:05

@Feynman | 15-01-13 | 15:19
Normaal zucht ik als er een stuk in beeld komt wat de halve bladzijde beslaat. Echter na een aantal regels herken ik je hand erin en lees altijd graag verder.

miko | 15-01-13 | 16:04

Nederland is zo'n beetje het debieltje van Europa. De overheid wil maar 2 dingen: in de Brusselse kont kruipen, en de eigen burgers uitknij[pen waar en wanneer het maar kan. Dit was ooit de verlichtste staat in vervlogen dagen. Hebzucht van regering en graaibestuurders en onbenul in bestuur voeren hier de boventoon.

Iwmac | 15-01-13 | 16:03

@BekiekUtMoar | 15-01-13 | 15:12
Nee dié is van de baan dacht ik.....

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:02

@DANNY3960 | 15-01-13 | 15:56 | + 0 -
En al begonnen??

snakeplisskin | 15-01-13 | 16:01

@343 | 15-01-13 | 15:18
Volgens mij kan dat volgens de wet wel!
Ik dacht dat het vergrijp dan wordt vermeld met de toevoeging "in vereniging"
Laatst akkefietje gehad "Diefstal en heling in vereniging"
We waren met drieen.
Hoop gezeik om niks want 16 uurtjes werkstraf.....
Maar wél alle 3 gestraft.
Kan natuurlijk komen omdat Hoantje op dat moment brandschoon was (geen strafblad)

lilluke halve hoan | 15-01-13 | 16:00

@firefighter | 15-01-13 | 15:56

Moet jij aan boete quota's voldoen? If so, dan ben je niets anders dan een extra tentakel van de belastingmaffia.

dj tonedeaf | 15-01-13 | 16:00

Maarrrr, als je geen overtreding pleegt, kun je ook geen boete ontvangen, dus je hebt het zelf in de hand, in tegenstelling tot ziektekosten of arbeidsongeschikt raken, en dan ben je pas echt de lul...
Dr.Zeldenrust | 15-01-13 | 15:35
-
Toch een gevalletje jammer dat door rood fietsen 220 euro kost. Als ik uit de nachtdienst kom fiets ik langs vijf sets volledig overbodige doch nachtelijk functionerende stoplichten. Beetje snuggere agent zou zo 1100 euro bij mij kunnen komen ophalen.
-
Lijkt mij wat buitenproportioneel, niet? In België bekeuren ze helemaal niet op door rood fietsen op onzinnige plekken www.telegraaf.nl/buitenland/20105248/_... maar ben je als fietser wel verantwoordelijk als daardoor een ongeluk gebeurd oid. Hier kan je nog steeds door rood op een auto in fietsen en mag hij jouw nieuwe fiets betalen.
-
Ik heb al jaren de pest aan dit soort kromme regelgeving en hou me daarom alleen aan de regels die andere kunnen irriteren of in gevaar brengen. Voldoet een situatie niet aan die criteria dan ga ik ervoor. Grappig feitje, vorige week voor het eerst in 7 jaar een boete. Maar die was dan wel vanwege het niet functioneren van het ns inchecksysteem ov-chip.
Die 35 euro kan ik lijden.

Chesh | 15-01-13 | 15:59

Op naar de 100 procent belasting //linksmodus off

Karel Popper | 15-01-13 | 15:58

De politiek is het contact met de realiteit volledig kwijt. Een gratis advies van de werkvloer wordt helaas genegeerd. Moet deze veldwachter straks ook nog vrezen voor zijn baantje...?

firefighter | 15-01-13 | 15:56

Ga je Opstelten toch pesten door aan de regels te voldoen. Geen overtredingen, geen boetes.Moeilijk hé?

DANNY3960 | 15-01-13 | 15:56

@Botte Hork | 15-01-13 | 15:03
Of Morsi.

miko | 15-01-13 | 15:55

@343 | 15-01-13 | 15:18
Natuurlijk!! Dat is de uitkomst!! De volgende keer dat een grens dood geschopt word het hele efltal de bak in!
Een moord in Amsterdam? Iedereen daar 15 jaar!!

miko | 15-01-13 | 15:54

@Terpen-tijn | 15-01-13 | 15:23
Dus allemaal failliet gaan?

Dmitri Dmitrievitsj | 15-01-13 | 15:54

Ik heb het al eerder gezegd dat die Opstelten hardstikke gestoord is.Het idiote straalt af van zijn langwerpige vierkante kop.Jonge wat heeft die vent een mismaakte kop.Die vangt al 4 jaar AOW,het word tijd dat hij vlug opflikkerd.

kweetitwel | 15-01-13 | 15:52

Alle boetes naar 10000 euro ,iederen houdt zich aan de regels en we wonen in Singapore aan de Maas zo simpel kan het leven zijn......

arretje | 15-01-13 | 15:52

vraagstaart | 15-01-13 | 15:34 | + 1 -
Ik kan me ook niet aan die indruk onttrekken, maar had nog onvoldoende ballen en ondersteunend materiaal om die positie in te nemen. Straks denkt iedereen dat ik mijn hoofd inrol met aluminiumfolie.

Feynman | 15-01-13 | 15:52

Krijg steeds meer het idee dat Pechtoldje de touwtjes in handen heeft. Harken wat hij kan en dan alles naar Brussel.

snakeplisskin | 15-01-13 | 15:49

Onnodig toeteren? elke zomer toeter ik als een leuke dame zie lopen in een strak minirokje, dat is bij géén onnodig toeteren.
Maar dat hier laatst de plaatselijke veldwachter 50 werd, en er 6 politiewagens met spandoeken luid toeterend door het hele dorp reden, is dat dan NODIG toeteren???

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 15-01-13 | 15:45

Geen Jomanda in de tent die onze Opstelten een terminale vorm van Kanker kan instralen?

Ik heb daar best een kratje bier voor over.

GekkeDave | 15-01-13 | 15:44

@KæskØp | 15-01-13 | 15:39
Opstelten heeft een chauffeur in dienst van de staat...

Ing. eslapen | 15-01-13 | 15:42

Non-stop drie agenten op deze man (Opstelten) zetten en bij de minst geringste overtreding rücksichtslos een dikke bon uitschrijven. Geen waarschuwingen, maar bonnen schrijven, dikke, vieze bonnen voor deze despoot.

Kæskøp | 15-01-13 | 15:39

Als iedereen elke boete aanvecht loopt het systeem in de soep en worden d e kosten groter dan de baten. Misschien dat dat een signaal afgeeft.

dj tonedeaf | 15-01-13 | 15:39

In feite heeft Opstelten gelijk. De politie gaat niet over de hoogte van sancties. De politie heeft maar één taak, en dat is handhaven van de wet. En als je in je functie van politiechef merkt dat je personeel huiverig is boetes uit te delen bij bepaalde delicten, omdat ze het bedrag dat ze moeten aftikken wel hoog vinden, geef je die signalering niet populistisch via de media door, maar via de juiste interne kanalen.
.
Daarnaast kan je afvragen of die boetes nou echt zo hoog zijn. Blijkbaar werken ze nog niet preventief genoeg. Mijn broer woont in Australië, daar is de laagste boete voor een snelheidsovertreding $300 en dat loopt op tot $3300. Daar wordt niet te hard gereden. Veel mensen rijden liever 105 waar 110 is toegestaan, dan het risico lopen op $300 aftikken.
.
Als je niet wil dat mensen achter het stuur bellen moet je niet met een knullig bedrag aankomen als je ze betrapt. Dan mag je best 500 euro in rekening brengen, is het gauw afgelopen. Dan doe je het ook niet om de staatskas te spekken, maar om verkeerd gedrag te bestraffen. Hier in NL met bekeringen van 33 euro en 60 euro voor de eerste twee schijven snelheidsovertreding en de flink geniepige manieren om mensen erin te luizen, lijkt het eerder een financiële sluitpost dan een werkelijk preventief beleid.

EisQonijn | 15-01-13 | 15:38

@necrosis | 15-01-13 | 15:31
Het voordeel is dat je gewoon weg kunt rijden zonder dat je door je kenteken achterhaald kunt worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-01-13 | 15:37

Vind je het gek dat de burger een pleurishekel aan agenten krijgt. Die kunnen op steeds minder respect rekenen op deze manier en terecht.

Politie blauw en belasting blauw zijn niet meer te onderscheiden.

dj tonedeaf | 15-01-13 | 15:36

Ach, de boetes zijn inderdaad bizar hoog, zeker in verhouding met een misdrijf als winkeldiefstal (onder de 50 euro gestolen is 200 euro boete, minder dan voor rijden door rood licht of het vissen met 3 hengels ipv 2, wat maarliefst 300 euro kost!!!) Maarrrr, als je geen overtreding pleegt, kun je ook geen boete ontvangen, dus je hebt het zelf in de hand, in tegenstelling tot ziektekosten of arbeidsongeschikt raken, en dan ben je pas echt de lul...

Dr.Zeldenrust | 15-01-13 | 15:35

@Getson | 15-01-13 | 15:31
Familie van ter Horst?

necrosis | 15-01-13 | 15:35

@Feynman | 15-01-13 | 15:19 Goed verhaal, maar ik heb daar toch een aanvulling op. Het is niet slechts de onrendabiliteit van de aanpak van criminelen die de overheid tot dit gedrag brengt.

Het is perverser.

Dankzij die criminele onderklasse word de werkende bevolking in de armen van die overheid gedreven. Immers: ze zijn zelf machteloos tegen het tuig dat inmiddels over AK47's beschikt.

Deze criminelen fungeren als de wolven die de werkende schapen in Nederland in de hoede van de herder (de Staat) en zijn honden (de politie) drijven om te worden geëxploiteerd.

De onevenredig lage bestraffing van criminelen is geen toeval. Onze eigenaars hebben ze keihard nodig om ons in het gareel te houden.

vraagstaart | 15-01-13 | 15:34

343 | 15-01-13 | 15:18 | + 0 -

Volledig mee eens, ze besluiten toch ook samen die juwelier voor de rest van zijn leven een trauma te bezorgen? Samen uit, samen thuis...

eerstneukendanpraten | 15-01-13 | 15:34

Wat een valse vlecht. De overheid is afhankelijk van boetes, en faciliteert daarom overtredingen. De overheid heeft geen enkel belang bij het terugdringen van het aantal overtredingen.

spuitje11 | 15-01-13 | 15:33

Die vijf miljard financiering voor vrouwenonderdrukking, homohaat, en dictatuur in Egypte moet toch ergens van worden betaald!

ZDEV | 15-01-13 | 15:33

Het zal me worst wezen. Ik heb al 8 jaar geen boete ontvangen.

Getson | 15-01-13 | 15:31

@Feynman | 15-01-13 | 15:19
Vergeet niet je nummerplaat te ontdoen van sneeuw, als je de weg opgaat.
Een niet-leesbare kentekenplaat is ook een overtreding, en duur.....

necrosis | 15-01-13 | 15:31

Hup agenten, kom op voor redelijkheid.
Laat die politiek maar lekker in hun waan.
Regels zijn handvaten, niet de bureaucratische ellende die vanuit Den Haag over jullie en wij burgers heen wordt gestort.

ZDEV | 15-01-13 | 15:31

Het zou gvd tijd worden dat ze eens hun mond open trekken, die slaven van Ivo. Ik was allang collectief op de bres gegaan voor de burger die je mond voedt ipv als een ruggeraatloze wezel ja en amen te knikken bij de jaarlijkse verhogingen, gaat toch inmiddels helemaal nergens over die boetes.

Die Opstelten Is intussen de grootste crimineel van NL. Trap die eikel toch zijn ambt en het land uit. Dat is geen Nederlander, Geen politieke partij die trouwens ageert tegen die boetes. Beetje in de marge roeptoeteren over maximum snelheden, maar geen enkele politicus die roept: die boetes slaan helemaal nergens op, die moeten drastisch omlaag. Smerige uitvreters die allemaal instemmen met deze overheids-kleptomanie. Kapot moeten ze. Allemaal.

Koettoerk | 15-01-13 | 15:24

Het zou gvd tijd worden dat ze eens hun mond open trekken, die slaven van Ivo. Ik was allang collectief op de bres gegaan voor de burger die je mond voedt ipv als een ruggeraatloze wezel ja en amen te knikken bij de jaarlijkse verhogingen, gaat toch inmiddels helemaal nergens over die boetes.

Die Opstelten Is intussen de grootste crimineel van NL. Trap die eikel toch zijn ambt en het land uit. Dat is geen Nederlander, Geen politieke partij die trouwens ageert tegen die boetes. Beetje in de marge roeptoeteren over maximum snelheden, maar geen enkele politicus die roept: die boetes slaan helemaal nergens op, die moeten drastisch omlaag. Smerige uitvreters die allemaal instemmen met deze overheids-kleptomanie. Kapot moeten ze. Allemaal.

Koettoerk | 15-01-13 | 15:24

Zorg dat er niks te innen valt is de beste wraak.

Terpen-tijn | 15-01-13 | 15:23

@ Terpen-tijn | 15-01-13 | 15:14
330,- vind ik eveneens wat fors, maar een sanctie op nodeloos claxonneren ben ik zeer zeker niet op tegen.

Pa Cartwright | 15-01-13 | 15:23

Net als bij de weedpas zit Opstelten weer in een kilometershoge ivoren toren. Wat die politiechef zegt is een waarheid als een koe. Hulde dat ie het durft te zeggen want het kan hem zijn carrière kosten want zo rolt NL. Geen wonder dus dat onze Ivo zich "er niet in herkent"

rexmundi666 | 15-01-13 | 15:20

Mensen met een kenteken worden voor overtredingen harder vervolgt dan mensen die een misdrijf plegen. Iemand die de plaatselijke supermarkt leeghaalt, staat sneller buiten het bureau als een automobilist die moet meewerken aan een algehele verkeerscontrole of een slachtoffer die aangifte moet doen. Creatief parkeren staat gelijk aan 90 euro en dat staat voor de meeste mensen gelijk aan een taakstraf van acht uur.

En voor iedereen die nog denkt dat veiligheid gediend wordt met verkeersboetes... Het CJIB durft niet meer te publiceren dat twee derde van de bekeuringen in Nederland de zinloze catagorie t/m 10 km/h te hard is. Een categorie die in België en Duitsland geeneens bestaat. Echt excessieve snelheidsovertredingen zijn commercieel geeneens interessant. Daarom staan ze liever met een trajectcontrole op de A2, dan op gevaarlijke dijkjes, 80 km wegen en boerenbuitengebied, waar de echte racers zitten en de echte slachtoffers vallen. Na snelheid is eigenlijk parkeren nog het vermelden waard. Dronken rijden, geen voorrang verlenen, snijden, bumperkleven wordt nauwelijks voor bekeurd. Dat kan de paal nog niet, dus gebeurt het niet meer.

Een keertje mobiel bellen in de auto kost 220 euro, terwijl een kostenveroordeling van 250 euro voor minderjarige relschoppers uit Haren het OM te ver ging. Mobiel bellen (handsfree en niet handsfree) geeft een KANS op schade, de schade in Haren bestaat al. Iedere proportionaliteit tussen het CJIB en de rest van het strafrecht ontbreekt volledig.

We zijn hier compleet gestoord geworden. Ieder middel wordt aangegrepen om de werkende klasse te onderdrukken en in het gareel te houden. Criminelen laten we gewoon lopen omdat het niet rendabel is voor de overheid om ze op te pakken. De meeste schade veroorzaken de junks immers net niet bij de overheid. Laat die burgers het maar onderling uitvechten, laat ze maar in hun eigen sop gaar koken en laat ze maar elkaar uitroeien. De 40.000 ambtenaren die meer mee naar huis nemen dan alle werkelozen samen, hebben schijt aan uw problemen met kleine criminaliteit.

Simpele winkeldiefstal kost je een transactievoorstel van € 150. Daar komt nu een civiele vordering bovenop, die een zeer sumiere rechtsgrond heeft van € 152. Het is toch belachelijk dat winkeliers gezamenlijk met een vage stichting een tweede keer naar de rechtbank moeten op de straf te verdubbelen? Wat kost de maatschappij het eigenlijk, dat we ieder proces twee keer gaan doen?

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 15-01-13 | 15:19

eerstneukendanpraten | 15-01-13 | 15:13 | + 1 -
Ook zoiets. Ze zijn dan gewoon allebei schuldig. Net als die 5 of 6 die Richard Nieuwenhuizen hebben doodgeschopt. Ze zijn gewoon allemaal even schuldig. Straf ze dus allemaal. Kan dat niet door de wet? Dan verander je die wet maar.

343 | 15-01-13 | 15:18

@Peng | 15-01-13 | 15:12
.
Getver, ik krijg beelden in m'n hoofd van Ivo "Fred Flintstone" Opstelten, poepend op een toilet met de deur open...

Brou Is Back | 15-01-13 | 15:15

Stel je toch eens een land voor waar de politie daadwerkelijk begaan is met de burger. Waar justitie snapt dat een paar kilometer te hard rijden niet gelijk staat aan het afranselen van een toevallige passant en zo nog duizend meer voorbeelden te maken zijn.

Een land waar criminelen daadwerkelijk het risico lopen gepakt te worden en waar disfunctionerende bestuurders gestraft zouden worden voor hun wanbeleid.

Utopia.

BekiekUtMoar | 15-01-13 | 15:15

Opstelten en Teeven; onbenullen met dubbele agenda's en vijanden van Nederland. Ze komen nog wel eens aan de beurt.

De 'rechtspraak' in Nederland is niet meer serieus te nemen. De straffen zijn compleet niet meer in verhouding. Of belachelijk zwaar of belachelijk licht.

Die 2 honden hebben sowieso andere prioriteiten. Hun eigen portemonnee gevuld zien worden door de farmaceutische en entertainment industrie bijvoorbeeld.

Ze maken Nederland kapot.

343 | 15-01-13 | 15:15

@Spokoynoy Nochi | 15-01-13 | 15:10
De begroting moet sluitend zijn, met maximaal 3% marge, anders krijgen NL. politici tikken op de vingers van Brussel.

necrosis | 15-01-13 | 15:14

Onnodig claxoneren>> 330 euro.
Parkeren op een invalideparkeerplaats is voor de 1 een half maandsalaris>> 440 euro en kan zijn hele leven op zijn kop zetten, want de huur moet ook betaald worden.. Een ander haalt zijn schouders erover op...
Streng doch rechtvaardig?

Terpen-tijn | 15-01-13 | 15:14

@Spokoynoy Nochi,
Wet Mulder is namelijk bestuursrecht en bij bestuursrecht is de burger schuldig tot dat hij/zij het tegendeel bewezen heeft. Lekker makkelijk geld verdienen natuurlijk! De meeste mensen gaan toch niet in beroep door gebrek aan tijd, geld of zin!

r04drunn3r | 15-01-13 | 15:13

Andere mensen in gevaar brengen door bepaald soort rijgedrag kan niet zwaar genoeg gestraft worden.

roze_bril | 15-01-13 | 15:13

LTS__zwakstroom | 15-01-13 | 15:01 | + 2 -

Weet je waar je in Nederland in het geheel geen straf voor krijgt? Als je net met je mede-kansenriffert een juwelier hebt overvallen en de overval is mislukt, de politie zit je op de hielen en je gaat er met een noodgang vandoor op een gestolen scooter. Daarbij rijd je met hoge snelheid over het trottoir en klapt boven op een onschuldige voetganger die daar toevallig loopt. Man overlijdt hierdoor. Je wordt daarna door de pliesie ingerekend want scooter is kapotstuk. Maar omdat beide kansenrifferts dezelfde bontkraag hebben en even groot zijn houden beiden vol NIET te hebben gereden. De rechter veroordeelt daarop de overval, het te hard rijden, het rijden op het trottoir (dat is nog de zwaarste overtreding) maar niet het doodrijden omdat niet kan worden bewezen wie heeft gereden. Snapt u het nog, nou ik allang niet meer...

eerstneukendanpraten | 15-01-13 | 15:13

Een crimineel komt er makkelijker vanaf. Iemand die een overtreding maakt op weg naar of van het werk word volledig uitgekleed en afgeperst. Zo rolt justitie in Nederland.

StijlvolRechts | 15-01-13 | 15:13

@Kaas de Vies | 15-01-13 | 15:04
Je mag niet zomaar toeteren, foei! 350 euro, mag ik even vangen?

BekiekUtMoar | 15-01-13 | 15:12

Ach, het mag inmiddels genoegzaam bekend zijn dat de Nederlandse Roverheid maar 1 enkel doel en belang heeft: pluk den burger. Behalve natuurlijk als die burger een crimineel is, want dan wordt het te gevaarlijk en te moeilijk.
.
Dit alles om de miljarden-verslindende baantjesmachine voor kansarmen die zij is, soepeltjes te laten draaien...

Brou Is Back | 15-01-13 | 15:12

Opstelten en co zouden moeten focussen op handhaving en niet bezig moeten zijn met de schatkist.

Pastor Sippenhaft | 15-01-13 | 15:12

Opstelten toch. Weer typisch een geval van poepen met de deur open.

Peng | 15-01-13 | 15:12

Die +/- 6.000.000.000,- voor de 40.000 beste graaiende (semi)ambtenaren moet natuurlijk ergens vandaan komen, en het feit dat Opstelten een l*l met pootjes is.

r04drunn3r | 15-01-13 | 15:11

Verkeersovertredingen, oftewel de Wet Mulder, worden tegenwoordig financieel zwaarder bestraft dan iemand mishandelen, belediging, etc etc.
Sterker nog, rij iemand dood op een scooter na een overval, lieg en hou gewoon je mond wie er reed en je krijgt in Nederland vrijspraak.
Rij 10 kilometer te hard en je bent de lul.

Geachte heer Opstelten, U slaat de plank volledig mis.
Een boete dient ter correctie van het gedrag en moet in verhouding staan.
Een boete dient niet om de begroting sluitend te maken.
Leer dat nou eens.

Spokoynoy Nochi | 15-01-13 | 15:10

Als je Griekenland écht wilt steunen, ga dan al bellende vol op je toeter zonder riemen om naast een motoragent staan. En geef hem een fuckfinger op de koop toe.
Souvlakistan blij, Ufo Opstelten blij.

Botte Hork | 15-01-13 | 15:09

Sanctie op in elkaar trappen van een grensrechter: 20 uur schoffelen!
Kan iemand iemand me uitleggen waarom Opstelten niet vandaag nog op staande voet ontslagen wordt?

necrosis | 15-01-13 | 15:08

Tuchtigen zal hij ze :Henk en Ingrid ... ! En Fatima en Mo
Over den gure-kling des doodsbesef

FredFlinstone | 15-01-13 | 15:08

Opslelten heeft gewoon lak aan de nederlander ,pluk ze zoveel mogelijk is zijn oproep aan de politie .

gerrit5042 | 15-01-13 | 15:07

Je moet mensen niet beboeten, je moet ze belonen!!! Wie een jaar lang geen overtreding heeft begaan krijgt een beloning, en van dat soort dingen moeten ze bedenken...

Megalomaantje | 15-01-13 | 15:06

Wat zegt Magda Berndsen?
Die heeft extra verstand van veel te hoge dingetjes.

Pa Cartwright | 15-01-13 | 15:06

Voor politici is een automobilist ofwel een miljeuvervuilend, kapitalisties zwijn ofwel een persoon die toch wel geld over had voor de kunstmatig duurgemaakte benzine en auto's. Dat ligt een beetje hoe groen de partij is. Maar in in beide gevallen vinden de politici dat de portemonnee nogmaals getrokken moet worden. Een reden is daarvoor uiteraard snel gevonden.

steven paul | 15-01-13 | 15:05

Is Opstelten nou helemaal beboeterd!

Kaas de Vies | 15-01-13 | 15:04

Dit lijkt wel een door Alzheimer geinspireerde actie van Opstelten. Iemand moet die arme man tegen zichzelf beschermen.

Bestaat er zoeits als Tena-Gent?

rara | 15-01-13 | 15:03

Opstelten en wanbeleid, je verwacht het niet.

KenTochNait?! | 15-01-13 | 15:03

Zie het maar zo: Iedere betaalde boete is weer een blije Griek.

Botte Hork | 15-01-13 | 15:03

Hoog tijd dat er fikse boetes voor incompetente bestuurders worden ingevoerd. Bijvoorbeeld voor bestuurders onder wier leiding er nog steeds TBS'ers ontsnappen. Wat zegt u daarvan Opstelten?
Oh wacht.....

Diareeremmer | 15-01-13 | 15:02

Dienaren der wat?

Plakkband | 15-01-13 | 15:02

De moderne werkgever en politicus aan het woord: Bek houden en aan de slag...

Baron Wilhelmus | 15-01-13 | 15:02

wassie maar zo streng voor zijn DGs

Goldberg | 15-01-13 | 15:02

Opstelten = wereldvreemd. Het is absurd dat je een hogere boete krijgt voor een verkeersovertreding dan voor winkeldiefstal.

LTS__zwakstroom | 15-01-13 | 15:01

Burgerhaat is de nieuwe democratie

yamahaha | 15-01-13 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken