Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BUMA/Stemra wil nog steeds embedbelasting

De video hierboven is een embed. Een embed is een soort hyperlink. Een hyperlink is een openbaarmaking van een openbaarmaking. En als er muziek op te horen is, moet je daar nog steeds voor gaan betalen, als het aan BUMA/Stemra ligt, op Noorderslag in gesprek met @AtzedeVrieze van 3voor12. De sleetse plaat van de YouTubeTax (weet u nog?) is nooit helemaal van de draaitafel geweest bij Hein van der Ree. Het kapotmaken van Nederland.FM was nog maar het begin, na de grote jongens duikt BUMA gewoon weer op de kleine visjes. Luister zelf, licentievrij, vanaf 3"05 in de video. Slotquote der totale wij krijgen onze zin toch wel van Van der Ree (anderhalve Weesie per jaar): "Als we het niet door Den Haag krijgen, dan krijgen we het via Brussel wel." Ondertussen, in een ander zaaltje op Noorderslag, pleitte Tim Kuik samen met D66 voor één internationale auteurswet. Aan de ene kant om meer commerciële initiatieven zoals Spotify mogelijk & makkelijker te maken (heel goed). Maar wel vanuit 'handhaving op internationaal niveau'. Met andere woorden: zodat Timmeh OpperPiratenJager kan worden onder de vlag van Nederland, voorbeeldig gidsland. Grootste bondgenoot van Tim: de VVD, want de 'liberalen' begonnen op Noorderslag wéér over een downloadverbod. Fuck jullie. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

geld dit ook voor serie's? Download ze altijd word namelijk helemaal schijt ziek van elke 10 min reclame sluit mijn lappie aan met hdmi cabel op de tv en mijn the walking death maraton kan beginnen!

foqiz | 14-01-13 | 13:52

@dj tonedeaf | 13-01-13 | 13:57

Belachelijke film overigens...

dj tonedeaf | 14-01-13 | 11:37

@ StukSchimmel
dat heeft eerder te maken met de muziek verandering dan met de markt ervoor.
kijk even naar alle dance artiesten die elke dag in discotheken staan op te treden voor bakken met geld...
daarnaast sparen mensen vanwege de crisis gewoon liever voor een groot festival oid dan dat ze in het weekend uit gaan naar de lokale discotheek, daarom lopen de kleine tenten minder goed.

fr33k5 | 14-01-13 | 02:03

Ik hoor niks van de radiostations over deze zaak. Vreemd want ik hoop niet dat ze denken dat ze hierdoor meer bezoekers op hun sites krijgen.
Mensen willen een overzicht waar ze makkelijk tussen streams kunnen switchen. De portals en luisteraars gaan dus gewoon naar het buitenland. Te beginnen met listenlive, vtuner, tunein, streema en meer zullen waarschijnlijk volgen.
De groeten ik gebruik wel een portal op localhost.

glompie | 14-01-13 | 01:54

Jammer, iedereen denkt dat je met je shows dan wel wat gaat verdienen, maar die wereld is bijna net zo rot. De gemiddelde band speelt voor een snicker en een krat bier. Zalen hebben geen geld, boeken dus troep en dus blijven bezoekers weg. Alleen commercieel gehypte troep weet het vaak wel te redden, laten dat juist de buma/brein fanboys zijn... gek,..

StukSchimmel | 14-01-13 | 01:29

Tijd voor het intrappen van de open deur. Zo eentje die door praktisch geen enkele reaguurder lijkt te worden gezien. Het ECHTE PROBLEEM is dat de Tim Kuijkjes van deze wereld zich organiseren en dat de internetters dit niet doen. ddossen en petities tekenen is niet opkomen voor je rechten. Daarvoor is meer nodig. Maar dat is nu eenmaal een groot probleem bij/van 40 minners.

Topperke | 14-01-13 | 00:22

hysteria | 13-01-13 | 16:38
NIET DOEN! Als je de weg naar Appie wijst staat morgen Tim op je stoep met een claim van de Jumbo!

Patatter | 13-01-13 | 23:31

Als we nou gewoon eens alle links verbieden op internet? Of anders heel het internet verbieden? Zijn we van alm dat gezeur af. We zouden ook muziek kunnen verbieden, dan kan die ook niet gedownload worden. We zouden ook alle muziek heel erg slecht kunnen maken, bijvoorbeeld alleen nog maar Nederlandstalige schlagerzangers op radio en tv die waardeloze shit maken. Huh, doen we al?

Patatter | 13-01-13 | 23:30

Wat is er mis met gewoon optreden voor je centen als artiest? Nog niet zo lang geleden was de tamtam de beste promotie voor een volle zaal.

henriette | 13-01-13 | 21:35

@maraboe | 13-01-13 | 14:17
De partijen zijn in Nederland tegen, maar dat durven ze in Europa niet te zeggen (moeten zeker nog wat anders halen daar).

Daarom laten ze gewoon een Europese richtlijn doorgaan.

frank87 | 13-01-13 | 21:30

@Woody_H | 13-01-13 | 14:01
Zouden ze ook kapotte spelers gaan verzamelen? Ze zijn geloof ik altijd al een beetje van hun geweest.

frank87 | 13-01-13 | 21:24

Binnenkort betalen als je een liedje speelt tijdens pianoles. Oh wacht.

Stir Glenfarclas II | 13-01-13 | 20:05

Zet een nedermand.ru op, en de heren BUMA kunnen er niet meer bij.
Opbokken met die treurige regeltjes, geluksverpesters.

b-ry | 13-01-13 | 19:25

Buma Stemra werd toch geleid door een van de eindbazen der graaiers, die met meer dan 7 ton vertrekbonus afscheid nam, nadat hij een artiest anaal genomen had?

Het opheffen van Buma Stemra levert meer op dan alle downloadverboden en thuiskopieheffingen bij elkaar.

van heinde en verre | 13-01-13 | 18:13

grr kutservert

Tzakje | 13-01-13 | 17:54

.. internet en burgers met wapens, dat zijn wereldwijd op dit moment wel de grootste doornen in het oog van regenten en hun handlangers. Grotere bedreigingen voor centraal geregelde beschaving bestaan er niet.

Jan Passant mk2 | 13-01-13 | 17:46

"We beginnen niet met de kleinen jongens die een hyperlinkje plaatsen", zie hier de domme uitspraak van de rechter, want hij geeft later aan dat het WEL gaat gebeuren in de toekomst.

Fopspeen | 13-01-13 | 17:39

-weggejorist-

Tzakje | 13-01-13 | 17:36

OT: Dank zij de Tim Kuiks van deze wereld is er nu een dode te betreuren,alleen omdat deze lullo's het internet niet snappen.Help de Tim Kuiks achter de tralies.

Tzakje | 13-01-13 | 17:36

En doorlinken is de vraag van iemand beantwoorden waar de zwartemarkt van Slagharen of Beverwijk is en je ze een richting geeft.

sTiRf | 13-01-13 | 17:03

Die laatste zin is wel veelzeggend over zijn totale verhaal. Het downloadverbod is niet (ze zeer) om de consumenten aan te pakken maar om de aanbieders aan te bakken. De grootste onzin die je uit kunt kramen. Aanbieders kan men al lang zonder problemen aanpakken. Het downloadverbod is puur en alleen om de consumenten aan te pakken. Hij zit er dus ronduit te liegen.

DerUnterMensch | 13-01-13 | 17:00

Naast fucktimkuik heb je ook: kickass, h33t, Sumo en isohunt, genoeg sites om Timmie dwars te zitten.

sTiRf | 13-01-13 | 16:54

Dit is net zoiets als drugshandel, er verdienen lieden grofgeld mee maar de groep gebruikers vinden toch wel wegen om (bijna) gratis te scoren.

Andersom dag | 13-01-13 | 16:49

En door die nazi's ga ik nu gewoon even een ceedeetje downloaden. Gewoon omdat het kan... Oh en voor artiesten die denken nog multi miljardair kunnen worden door het inzingen van door anderen gemaakte tracks, fok jullie...

Doc Damage | 13-01-13 | 16:47

@Ik was in Haren | 13-01-13 | 16:11
Precies: je kan hooguit betalen voor de drager. Het is ook bizar dat iets wat gedeeld kan worden en wat ook gedeeld wil worden verboden is om te delen, tenzij je iemand betaalt die geen eigenaar van dat iets is.

Nou ja, Clay Shirky legt het probleem aardig uit: 19e eeuwse wetgeving, die 20e eeuwse verdienmodellen voor 21e eeuwse technologie wil gebruiken.
www.ted.com/talks/defend_our_freedom_t...

Stormageddon | 13-01-13 | 16:45

De volgende keer dat ik op straat iemand de weg wijs naar de Albert heijn, dan ga ik daarna geld eisen van de Albert Heijn. Want dat blijkt gewoon heel logisch.

hysteria | 13-01-13 | 16:38

Het mooie is overigens ook dat de labels het geen enkel probleem vinden dat ik geen licentie afdrachten betaal, want zij willen gewoon graag dat hun muziek wordt gepromoot (gedraaid). Dan hebben zij weer kans dat ze extra tracks / albums verkopen, en er weer meer mensen naar het concert van de artiest gaan. Plus dat de muziek dan nog meer wordt gedraaid, als andere stations het ook weer oppikken.

Dus de labels hebben er geen problemen mee, en de artiesten ook niet. Dus waarom de Buma/Stemra dan wel (en vergeet de Sena niet)?

cybernetic | 13-01-13 | 16:38

ach, denk dat we blij kunnen zijn dat alles nu nog gratis is... het is heel normaal dat we voor dingen betalen en dat zou met muziek ook zo moeten zijn.
enkel ben ik wel van mening dat tegenwoordig een auteur zijn inkomsten niet moet hebben via platen sale of dan wel buma inkomsten.
het internet is juist een perfecte plek om je muziek gratis over de hele wereld te verspreiden waaruit je vervolgens dan weer boekingen in de vorm van shows kan halen en daar een zak geld voor vragen :)

fr33k5 | 13-01-13 | 16:37

Zo'n Van der Ree of Kuik verdienen per jaar ongeveer evenveel als Mozart en Rembrandt in hun hele leven verdiend hebben.
Beetje gechargeerd, dat wel natuurlijk, maar 't zou een mens te denken moeten geven.

Ratzinger | 13-01-13 | 16:16

M-Bozz | 13-01-13 | 15:36 | + 0
Kreeg laatst via Dropbox een 150 boeken door van een vriend. Nee, niet alleen uit de 19e eeuw.

Ever since koop ik geen boek meer. Evenmin als dat ik nog ga betalen voor muziek. Doei!

Die lui gaan maar optreden ja!

Ratzinger | 13-01-13 | 16:13

Stormageddon | 13-01-13 | 16:03 |
Ik ken het verhaal ja. Hoewel het natuurlijk wel zijn idee was om het te vergroten tot iets, waar je in kunt verblijven, is het natuurlijk bezopen dat er voor iets wat je zintuiglijk kunt waarnemen, zoals architectuur of muziek, zou moeten betalen.

Ik was in Haren | 13-01-13 | 16:11

@Ik was in Haren | 13-01-13 | 14:23
Nou... dat is dus met het Atomium in Brussel aan de hand. Dat is wettelijk beschermd (whatever the hell that means). Daar hoef je dan niet voor te betalen als je er naar kijkt, maar wel als je er een afbeelding van wilt gebruiken voor iets met commerciële doeleinden.
Dit ding dus:

todio.nl/afbeeldingen/atomium.jpg

Het bizarre is dat de architect Waterkeyn het helemaal niet zelf bedacht en ontworpen heeft, het is gewoon een weergave in aluminium van een ijzerkristal. Dus iets wat van nature voorkomt is patenteerbaar. Heel vreemd.

atomium.be/?lang=nl#/AuthorsRights.asp...

Stormageddon | 13-01-13 | 16:03

Zorg eerst maar eens voor marktconforme prijzen, bv. door een aantal 'bemiddelingslagen' ongedaan te maken. Mensen willen best betalen voor (goede) muziek, maar meer dan een euro per nummer is natuurlijk belachelijk, als je de wereld aan gratis muziek kan downloaden. Denk.. na!

Daarnaast. Waarom wordt in vredesnaam Nederland.fm aangepakt? Het is een fucking portal die doorverwijst naar legale radiostreams. Overal kun je radio ontvangen en via internet luisteren. Nederland.fm biedt daar een handige centrale plaats voor, waardoor wij braaf naar die zenders luisteren en al die vreselijke (PLEH) reclames meekrijgen, waardoor die zenders hun geld ontvangen en hun uitzendrechten kunnen betalen. Ik snap dus het hele probleem van BUMA/STEMRA niet.

M-Bozz | 13-01-13 | 15:36

edoch de televaag meldt een stijging van VVD voorkeur met 2 zetels. Blijkbaar bestaat de 0031 bevolking (polder hutu's) uit mensen met een zeer kort geheugen, danwel masochistische neigingen. Trouwens is er ooit een Premier minder zichtbaar geweest in Nederland?

Fred Janssen | 13-01-13 | 15:18

Waarom krijg ik altijd een spasme aan mijn rectum als ik die calvinistische-doorgrongen-ernstige kop zie van die vent?

Edward Bernays | 13-01-13 | 15:16

Heb geen tijd voor een groot betoog, maar kort gezegd: de voordelen van internet voor de artiest wegen ongekend zwaarder dan de geringe nadelen. Met embedden bereik je trouwens een grote groep die anders nooit in aanmerking zouden komen met je muziek.
Tot slot: BUMA die via Brussel zaken wil door drukken, hoe willen ze dat doen dan? BUMA wordt gedoogd door de EU. Auteursrechtenorganisaties met een monopolie in een land binnen de EU zijn een paar jaar geleden ILLEGAAL verklaard, koekoek!

Latrinalia | 13-01-13 | 15:15

.. het feit dat er wel weer een ander manier gevonden wordt om F&m te delen biedt misschien enig soelaas...
Fuck you Timmeh!! Jij smerige saurier... alsof het in zijn eigen zak terecht komt... oh wacht!!!

obi-juan kenobi | 13-01-13 | 15:14

Als undercover medewerker van GS mag ik natuurlijk wel elke (hyper)link altijd plaatsen...
Of moet GU dat ook weghalen?

Terpen-tijn | 13-01-13 | 15:00

Downloadverbod is gewoon censuur daar alles per definitie van het internet moet worden gedownload.
Wellicht dat zij een download verbod willen - om te kunnen handhaven - dat alles bit voor bit moet worden gecontroleerd.
Met andere woorden als men een anti EUSSR partij wenst te beginnen en men zou via internet communiceren dan heb je meteen de AIVD op de dak.
Dat zal het uiteindelijke doel wel zijn.
Alles voor een Groot Dictatoriale Europa

ProAsfalt | 13-01-13 | 15:00

@mijntweecent | 13-01-13 | 13:44
Het is je eigen schuld dat je een slechte smaak hebt.

blinde kip | 13-01-13 | 14:59

De VVD en verbieden, dat gaan we vaker horen. Gelukkig pakken ze echte criminelen niet aan.

Moonwarrior | 13-01-13 | 14:58

*toxic rain punt geven doet*

fleischer | 13-01-13 | 14:56

Buma heeft de tactiek van niet geschoten altijd mis.
Het gaat de buma niet om de muziekrechten, maar om de inkomsten.
Het bedrijf zal altijd proberen overal een slaatje uit te slaan, ze proberen van alles, als er een paar zaken "lukken" dan is het doel al bereikt.
Buma is net als een incassodienst, met muziek en muzikanten als dekmantel.

Terpen-tijn | 13-01-13 | 14:55

Mensen zijn heus wel bereid om geld te betalen ipv te downloaden, maar dat is moeilijk te verwezenlijken zonder de sympathie van de consument. Iemand die dat heeft bewezen is de komiek Louis C.K. . Hij bood een drm vrije versie van zijn show aan op internet, voor een klein prijsje van 5 dollar, die je via pay-pal kan overmaken. Geen ingewikkelde beveiligingen, geen grote bedrijven, en zelfs geen drm. Het leuke experiment zou compleet kapot gemaakt worden door piraterij, zo leek het van tevoren. Maar in plaats daarvan werd het een wervelend succes. Binnen twaalf dagen haalde Louis C.K. een miljoen dollar op. Gewoon omdat hij de consument vriendelijk vroeg een klein bedrag te betalen voor zijn product, die je ook simpel en gratis kan vinden via The Pirate Bay. Al die bloedzuigende bedrijven moeten hier eens iets van leren. De sympathie winnen van de mensen is een stuk verstandiger dan blijven janken en geld uit je afzetmarkt proberen te rukken.

toxic rain | 13-01-13 | 14:48

Welk muziekstukje zou nu al 1.179.060.431 hits hebben?

And counting.

Ratzinger | 13-01-13 | 14:45

dj tonedeaf | 13-01-13 | 13:57
Vooral met schreeuwpubliek in een zaal moeten zitten, GETVERRR...

fleischer | 13-01-13 | 14:41

Toch wel vreemd eigenlijk dat een stichting zoals Thuiskopie, die belast is met het verdelen van geld dat binnenkomt via de verkoop van blanco gegevensdragers, 774000 euro verstrekt aan Brein. Daar is dat geld niet voor bedoeld, maar zoals Thuiskopie zelf schrijft:"Zo komt het geld goed terecht bij de componisten, muzikanten, producenten, auteurs, kunstenaars en regisseurs". En daar hoort Brein niet toe.

CoffeePatch | 13-01-13 | 14:36

As a volunteer, he helped make the RECAP system to offer free public access to public domain government court documents. He took the bold step of seeding this system by going to a public library to download the public domain and then uploaded the documents to the Internet Archive– this got him in trouble with the FBI. Now many millions of public domain documents have been used by over six million people for free, including researchers that could never have afforded the high fees to gain access.

If there is a sin in the open world it is locking up the public domain. Aaron took selfless action.

Brewster Kahle over Aaron Schwarz
blog.archive.org/2013/01/12/aaron-swar...

André van Delft | 13-01-13 | 14:32

Je zou ook het auteursrecht kunnen afschaffen.

Waarom niet eigenlijk? Zie geen enkel bezwaar.
Publiceer of componeer je gewoon niks, klaar.

Zul je zien dat er nog genoeg mensen overblijven die dat toch blijven doen, gewoon omdat ze het leuk vinden.
Bijkomend voordeel is dat je geen last meer hebt van 'criminele organisaties' als Buma e.d.

Ratzinger | 13-01-13 | 14:28

Hulde voor geenstijl voor de aanhoudende middelvinger aan Tim Kuik en consorten! Smerige lui zijn het, zogenaamd opkomend voor de artiest, die er vervolgens geen cent van zien.

laspwans | 13-01-13 | 14:25

Zou je als architect ook geen geld kunnen gaan eisen, iedere keer dat er iemand naar je gebouw kijkt? Mensen kijken immers naar iets waar meer of misschien iets minder creativiteit in is gestopt.
*Zich rijk rekenen gaat*

Ik was in Haren | 13-01-13 | 14:23

BREIN en BUMA zijn hetzelfde als ooit het BOUWFONDS. Op het oog degelijke organisaties met nobele doeleinden maar in werkelijkheid geleid door topcriminelen die op slinkse wijze miljoenen wegsluizen naar een wazige branche waarvan artiesten veelal zelf niet weten dat deze bestaat.
Hoel lang nog voordat hier eindelijk het kwartje valt en de zaak eens grondig wordt doorgelicht inclusief verwevenheid met potentiële dubieuze rechters zoals wij die kennen uit de Chipsolzaak.

Nestorix | 13-01-13 | 14:23

@de vicevoorzitter | 13-01-13 | 14:06
Leuk stukje onderzoeksjournalistiek. Een willekeurige 'artiest' een microfoon onder de neus duwen: "Heeft u een belang in de werkzaamheden van BUMA/STEMRA?"

Bij een "Nee" heb je een mooi argument erbij om aan te tonen dat BUMA/STEMRA bestaat uit louter sociopathische parasieten waar zelfs hun moeders nog een pesthekel aan hebben.

Bij een "Ja", kan je meteen doorvragen of de artiest het beleid van de BUMA/STEMRA en verwante organisaties steunt. "Dus u bent voor het procederen van minderjarigen voor honderduizenden dollars? U bent voor strafvervolging van financiele delicten? U bent voor het vervolgen van mensen die een MP3je downloaden van u?" Slechte PR is de beste manier om een 'artiest' bij te draaien.

dlseth_ | 13-01-13 | 14:22

Als een recordlabel of artiest zelf zijn shit upload naar YouTube en daarbij instelt dat embedding is toegestaan, dan is een rekening voor embedding uit den boze. Zo simpel als dat.
Ik heb even een rondje gemaakt langs de kanalen van grote labels en artiesten. Zij hebben allemaal stuk-voor-stuk hun embedding & share opties voluit open.
Dus als ze in Hoofddorp willen graaien, moeten ze eerst zorgen dat hun achterban, de bedrijven en artiesten die ze representeren, hun voordeur dicht houden.
Het kan niet zo zijn dat een label of artiest aanmoedigt om hun materiaal te verspreiden, om vervolgens van een nationaal clubje bureaucraten een rekening te ontvangen.

PureYak | 13-01-13 | 14:18

eh er KWAM toch helemaal geen downloadverbod? En nu wordt er toch weer over gesproken?

maraboe | 13-01-13 | 14:17

VVD,dan heb je het al gauw over opa's.

niks mis mee | 13-01-13 | 14:17

Meneer wil geld verdienen over de ruggen van de artiesten. Maar tegenwoordig doet de artiest bijna alles zelf. Ze zijn alleen maar blij dat overal hun naam op duikt in de wereld van internet. Hoe vaker je ergens gelinkt word hoe meer fans je hebt. En dat betekend alleen maar dat er meer mensen naar je optreden komen. Maar nee, dat kan niet in de wereld van buma. Hun willen geld zien. Het gaat niet meer om de muziek, het gaat alleen maar om geld,geld,geld, en nog eens geld.

roebsterr | 13-01-13 | 14:15

"There is no justice in following unjust laws" - Aaron Swartz (1986 – 2013)
#Anonymous #YAN #Reddit twitpic.com/butjn1

Aaron was steadfast in his dedication to building a better and open world. Selfless. Willing to cause change. He is among the best spirits of the Internet generation. I am crushed by his loss, but will continue to be enlightened by his work and dedication.
— Brewster Kahle, Aaron Swartz, hero of the open world, dies
rememberaaronsw.tumblr.com/

Aaron dead. World wanderers, we have lost a wise elder. Hackers for right, we are one down. Parents all, we have lost a child. Let us weep.
-- Tim Berners-Lee
twitter.com/timberners_lee/status/290...

André van Delft | 13-01-13 | 14:10

Achterhoede gevechten.

Getson | 13-01-13 | 14:09

Zo heb je thuiskopie die geld int voor lege gegevensdragers zodat er gekopieerd mag worden, maar die tevens een bijdrage van 774000 euro verstrekt aan Brein om dat kopiëren te voorkomen.

CoffeePatch | 13-01-13 | 14:08

Mooi deze aandacht voor downloaden, maar voorlopig is Tim Kuik winnaar.

Aaron Swartz was een eigenaardige rebelse jongen maar beslist geen internet crimineel. Ook hij heeft de strijd, helaas, moeten verlaten.
Wie wil zich eigenlijk nog inzetten voor internet vrijheid? Het is namelijk een grondrecht: www.quiro.be/nl_BE/vraag/Wat_zijn_gron...

Parelman | 13-01-13 | 14:08

Je zou je toch de ogen uit je kop schamen als je artiest was en je je door dit stelletje graaiers en slopers zou laten vertegenwoordigen? Ik kan me ook niet voorstellen dat de vertegenwoordigden zich kunnen vinden in het (wan)beleid van hun vertegenwoordigers. Tijd voor een onafhankelijke, non-profit, non-graai en integere vertegenwoordiging van dé echte artiest, die wél om de fan geeft.

de vicevoorzitter | 13-01-13 | 14:06

Val dood Timmeh. Ik heb al een vermogen aan Laserdiscs, DVD's en Blu-Ray's uitgegeven, en als ik af en toe iets wil downloaden omdat ik gewoon iets voor onderweg wil bijvoorbeeld, dan doe ik dat. Krijg dus spontaan de tering.

The Russian | 13-01-13 | 14:03

Weet je wat ze kunnen doen? Die tax in hun poepert douwen. Ranzige faxisten.

Jaimy Fox | 13-01-13 | 14:02

Boven op alles komt nog eens dat ALS je "legaal" wilt zijn en een DVD/Blu-ray koopt van een film de eerste minuten je speler gehijact wordt door Brein/Buma en kornuiten. Zolang dat bestaat werk ik daaraan niet mee... Dus dan kom je vanzelf uit bij downloaden. Typisch een voorbeeld van je eigen missie verzieken/saboteren.

Woody_H | 13-01-13 | 14:01

jah en dalijk huilie huilie doen als een x aantal belangrijke europese sites een week op hun gat liggen door een massale DDOS actie...

BozeHenk | 13-01-13 | 14:00

@Normpje | 13-01-13 | 13:53

Ja, als je het kan betalen

dj tonedeaf | 13-01-13 | 13:58

Fuck that, heb net django binnen, de nieuwste tarantino. Maar eens even bekijken.

Hoef ik niet naar een bioscoop te reizen, een te duur kaartje betalen, zuipen voor 5 euro en kutpubliek om me heen. Nee bedankt.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 13:57

Vroeger dacht ik nog dat internet vrijheid zou betekenen. Tegenwoordig merk je dat het tegenovergestelde waar is. En die mensen gaan echt over lijken. Kijk maar naar Aaron Swartz.

Europa, Brein, Buma dat worden de nieuwe onderdrukkers.

VincentTheSaint | 13-01-13 | 13:57

De VVD. Dat waren toch de vrijen?

Normpje | 13-01-13 | 13:53

Achterlijke onzin is het. Het is niks meer dan een linkje naar een streamserver. Hoe je die streamserver benadert maakt toch geen flikker uit? Of je dat nou via site A of site B doet, zolang er dan maar betaald wordt voor de luisteraars die verbinden maken met die server.

Zo kan je op alle hyperlinks wel extra auteursrechten heffen, bijv. op die naar een bepaalde afbeelding. Wordt een duur geintje voor "Google Afbeeldingen". Van de pot gerukt die gasten.

Daarom betaal ik op dit moment helemaal geen licentie afdrachten meer voor mijn radiostation. Ik heb alles naar het buitenland verkast. Stelletje zakkenvullers zijn het, met hun achterlijke regels.

cybernetic | 13-01-13 | 13:53

"We beginnen niet met iemand van 13..."

Nee die naaien we later wel.

Krultang | 13-01-13 | 13:49

"Als we het niet door Den Haag krijgen, dan krijgen we het via Brussel wel."
En dat is de instelling waar grotendeels van Nederland van kotst.

toetanchamon | 13-01-13 | 13:48

De volharding van dezen doet mijn wenkbrauw reizen.
Wie jaagt het vuur aan? Wie levert de olie?
.. en mag dat zomaar?
Wie begint er een onafhankelijk onderzoek naar deze kuis-ridders der internet moraal?
Hoe fijn zou het wel niet zijn als er bewijslast gevonden zou kunnen worden voor belangenverstrengeling.
Ik minacht hun zelfverzekerde hoon.

obi-juan kenobi | 13-01-13 | 13:47

"Aaron’s death is not simply a personal tragedy. It is the product of a criminal justice system rife with intimidation and prosecutorial overreach. Decisions made by officials in the Massachusetts U.S. Attorney’s office and at MIT contributed to his death. The US Attorney’s office pursued an exceptionally harsh array of charges, carrying potentially over 30 years in prison, to punish an alleged crime that had no victims. Meanwhile, unlike JSTOR, MIT refused to stand up for Aaron and its own community’s most cherished principles."

Daar zijn clubjes als BREIN en BUMA dus medeverantwoordelijk voor.

CoJoNes | 13-01-13 | 13:44

In de jaren 80 en 90 ben ik ronduit bestolen, door verzamelcd's te moeten kopen voor 40 Hollandse Florijnen, en cd singles voor 16 piek per stuk. Smerige prijzen. Met een bijbaantje had je dan na een hele dag werken net genoeg geld om de nieuwe thunderdome cd te kopen. De meest slechte artiesten konden zich met baggermuziek financieel onafhankelijk bleren (mannenkoor karrespoor, hollenboer, zelfs Nance Coolen was zangeres.. Geweldig dat dat over is. Ik heb destijds de muziekindustrie voor duizenden guldens gespekt. Gelukkig heb ik sinds de komst van Napster en dies meer nooit meer een euro aan films of muziek besteed. Fuck jou, Tim Kuik.

mijntweecent | 13-01-13 | 13:44

Hoe kom je ooit van deze figuren af, in ieder geval niet met argumenten.

bennutzat | 13-01-13 | 13:42

Alles de nek omdraaien,dat is de VVD.

fleurtje | 13-01-13 | 13:42

Heb gisteren Cloud Atlas gekeken.
Geweldige film, ben alleen dankzij Tim Kuik wel even bezig geweest om een goeie versie te krijgen.
Hij heeft het wel ietsje spannender gemaakt met zijn maatregeltjes, maar hij kan verzinnen wat hij wil, zolang ik voor drie netten Staatsomroep moet betalen waar per week hooguit voor 10 uur interessante, onbesmette programma's te zien zijn, blijf ik lekker downloaden.

Cuyahoga | 13-01-13 | 13:41

Wat een stelletje anaal-kralen! Gatverdamme! Die gasten zijn relikwieen uit lang verlvlogen tijden. Ze zouden nog op copyright van aflaten van de paus letten als ze het uitkomt. Deze mongeaulen moeten eens in de mindset van deze tijd komen en het zien voor wat het is... vrijheid. Vrijheid van de pers, vrijheid van geloof, vrijheid van wetenschap, vrijheid van partnerkeuze... em nu stijden we dus ook voor vrijheid van internet.... triest dat deze troglodieten nog bestaan. Tijd voor een ouderwetse zondvloed.

Woody_H | 13-01-13 | 13:34

Maakt allemaal niet uit. Het is over: Zeker als de mensen na Spotnet en Piratebay (torrent) ook nog eens DC++ (voor al uw Terabyte muziekverzamelingen) ontdekken.

Nina Haanzuiger | 13-01-13 | 13:33

@CoJoNes | 13-01-13 | 13:32 | + 0 -
Kreeg je dat via je RSS-feed binnen?

Rust in vrede dan maar.

Kaas de Vies | 13-01-13 | 13:33

Hey, geenstijl, Aaron Swartz heeft zichzelf opgehangen omdat hem een absurde gevangenisstraf boven het hoofd hing. #justsaying

CoJoNes | 13-01-13 | 13:32

@Peng | 13-01-13 | 13:22 | + 3 -
Daar moet je minimaal 4 jaar op wachten, met een grote kans dat het helemaal niet in Nederland op tv komt.

pizzamanzoveel | 13-01-13 | 13:32

@zeg maar jansen | 13-01-13 | 13:27 | + 0 -
Dit is precies hetzelfde met productschappen.

Kaas de Vies | 13-01-13 | 13:28

Seingalt | 13-01-13 | 13:24 Het is een muziekmaffia die protectiegelden int.

Als de muzikant zich niet ook als uitgever heeft ingeschreven krijgt ie niks van dat geld. Ze innen het wel maar betalen dan niet uit. Het is alleen voor muziekuitgevers. Die maffia.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 13:27

Wat doet Buma eigenlijk zoal voor artiesten, dat ze al dat geld waard zijn? Als ik het zo aanhoor lijkt het erop dat ze de liedjes schrijven, zingen en ook nog mixen.

Seingalt | 13-01-13 | 13:24

Ik wacht nog steeds op uitbetaling van geenstijl nadat ze MilfDef hebben gebruikt. Wellicht kunnen ze beter daar achteraan gaan.

Kaas de Vies | 13-01-13 | 13:23

Buma Stemra rekent zelfs geld als werknemers op de werkvloer naar hun eigen iPod luisteren.

Zo raar.

zeg maar jansen | 13-01-13 | 13:23

@Nietvoordekat | 13-01-13 | 13:21
"Vereniging Volkshaat en Dictatuur".

kapotte_stofzuiger | 13-01-13 | 13:22

Fak dat. Hoe moet ik anders mijn Amerikaanse series als Homeland, Breaking bad en The walking dead volgen? Typisch geval van poepen met de deur open.

Peng | 13-01-13 | 13:22

Burgerhaat.

Nietvoordekat | 13-01-13 | 13:21

Als je vrienden in Brussel zitten dan ben je mijn vijand.
**slingert torrents aan**

Godsammekraken | 13-01-13 | 13:19

NEE-DDR-Land doet z'n naam weer eens eer aan.

James Lastig | 13-01-13 | 13:19

Anderhalve Weesie per jaar? Onbegrijpelijk! Wat een verspilling!

Wijze Uil | 13-01-13 | 13:18

Achterlijke fossiel!

dutchdj | 13-01-13 | 13:18

Iedere keer dat het ze niet lukt zullen ze het via een andere weg proberen, zelfde met dat SOPA/PIPA gebeuren, andere naam eronder en gaan met die banaan.

MrBunni | 13-01-13 | 13:17

Downloadverbod en embedbelastingen, dat past toch ook uitstekend in het 'MAG NIET'/nivelleringsbeleid van de VVD.

kapotte_stofzuiger | 13-01-13 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken