
Ruim een maand geleden werd Rishi per nekschot doodgeschoten door de politie. In tegenstelling tot berichten over straatverboden, steekpartijen en overige zaakjes die Rishi op het radarscherm van de politie hadden gezet, was de ongewapende jongen eigenlijk heel lief. Zegt zijn familie. Maar zijn naam & goede eer zijn aangetast door de politie & het OM. Terwijl de politie het eigen imago verdedigde (check twitter-PR van eind november over de eigen schietvaardigheid:
1,
2,
3,
4,
5,
6,
7,
8, versus vandaag:
tumbleweed), kreeg Nederland het
beeld van een semi-crimineel
straatschoffie met een petje en een te dikke ketting. Daarom vandaag van de familie voor alle mediaas: een nieuwe onschuldige pica van Rishi tegen zo'n schoolfotoblauwe achtergrond (zie boven). Met begeleidend schrijven:
De familie heeft een zware periode achter de rug met betrekking tot de dood van hun zoon en de, naar nu blijkt, valse en negatieve berichtgeving rondom Rishi in de media gevoed door de politie en het OM. De familie verzoekt u, wanneer u een afbeelding van Rishi toont, de bijgesloten foto aan te houden. Aangezien de fotos welke momenteel gebruikt worden door de media naar inzien van de familie niet de Rishi is zoals zij hem herkennen. Bij dezen. Voor uw fairgebalanceerde beeldvorming.
UPDATE 22u45: Familie van Rishi in de voicemail. Dat ze de media helemaal geen foto gestuurd hebben, zoals
Omroep West vanmorgen schreef en wat ook door
ANP werd overgenomen. Maar de familie zegt überhaupt van niets te weten, qua foto of persbericht versturen. Iemand anders zou zich ongevraagd met de familiebelangen bemoeien. Raarrr.
Reaguursels
Inloggen@denoorman
friso is een toffe naam btw.
Als een vreemde mij vraagt de handen omhoog te doen krijgt ie problemen.
Maar om nou in mijn nek te schieten? beetje grof lijkt me?
wannabee gangsternigger... you sir, have failed
Waarom verbleef dit jongetje eigenlijk in een internaat als het volgens de familie "zo'n schat" was?
Lachwekkende poging om postuum een soort Floris Nightingale te maken van dit rand-crimineeltje;nu niet als ouders huilie-huilie doen om je eigen faal-opvoeding weg te poetsen.
Net als vuurwerk troep op 01-01-2013:Opgeruimd staat netjes.
Supermatthijs | 01-01-13 | 18:16 | + 10
Noem eens een zaak waarbij een agent die iemand neerschoot is veroordeeld? Blijkbaar gebeurde dat regelmatig gezien je opmerking over "op het matje roepen". Wat geouwehoer in de media telt niet, het moet echt om sancties gaan.
En vertel ook maar hoe je aan zijn strafblad komt, de meeste mensen hebben geen inzage in zijn strafblad. Het antwoord "dat stond in de Televaag" betekent dat je maar wat nabauwt.
uberdude | 01-01-13 | 18:24 | + 5
Nou, doh... dat het "bevel" van een agent (waar iedereen het steeds over heeft: als een agent iets roept moet je gehoorzamen) helemaal niet als een bevel herkenbaar was omdat de vent niet als agent herkenbaar was.
Overigens is de kans groot dat het slachtoffer het bevel niet gehoord heeft wegens Ipod.
Neeeeeeeext
@majorkingkong | 01-01-13 | 18:26 | + -9
Helemaal mee eens. Ik zit nu voor de zoveelste keer met stijgende verbazing te kijken naar de inhoud van de tegels. Terugkerend thema: deze jeugdige crimineel verdiende te sterven en de politie heeft adequaat ingegrepen in een levensbedreigende situatie.
ZzzzZZZzzz
John van den Heuvel met haar.
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:46
Dat hij niet veroordeeld is voor doodslag wil toch niet zeggen dat hij het niet gedaan heeft? Alleen dat het bewijsmateriaal niet overtuigend genoeg was.
Had die eikel gewoon moeten doen wat er van hem gevraagd werd, en nu niet achteraf lopen zeiken
Het is duidelijk dat de advocaat van la familia de tekst heeft opgesteld. Jammer dat het verkeerd begrepen intellect zich er niet zelf op gestort heeft; was het nog lachen geweest.
Deze familie moet eens flink onderzocht worden. Ik denk dat er nog meer feiten naar boven komen over deze fijne mensen, dit zaakje stinkt behoorlijk. De onderste steen moet boven.
@ministerpronk | 01-01-13 | 21:09
???? Is dat ook al een misdaad? hij ging naar de efteling of zo?
Nou weet de familie zogenaamd van niks. Wat een oplichtersbende.
Semtex | 01-01-13 | 21:21
Oh, nou, daar zullen we het hebben.
Extra drie-dubbel niet de juiste info!
Maar hoe weten we nou of dát nou wel waar is...
Veel Vaak | 01-01-13 | 19:40
Ik zou niet weten waarom dat watjes-achtig was.
Kennelijk wist ik onvoldoende hoe het zat met gebiedsverbod.
Dat Lewinski me corrigeert, met aantoonbare info, daar heb ik geen probleem mee.
Graag zelfs.
Als er iets kudt is, is het wel een mening ventileren op onjuiste gronden.
Nu ja, een watje ben ik ergens ook wel. Maar dan héél anders...
Hij was Allochtoon. Dus was het een lieve jongen en al die straatverboden, steekpartijen en overige zaakjes waren daarom incidenten. Verder ligt het aan het voetbal. Iedereen die er iets anders over zegt is natuurlijk nazi.
Er wordt nogal gehamerd op opvoeding. Dit terwijl zei die dat het hardst roepen zich gedragen als onverdraagzaam, haatdragend zijn en ook gebruik van geweld niet afzweren. Typisch voorbeeldje van geen goede opvoeders zou ik concluderen. Het zal je maar overkomen dat ondanks alle goede dingen die je je kind bijbrengt, deze toch een ander pad kiest. Als ouder heb je nou eenmaal niet alles, altijd onder controle. Begin bij jezelf zou ik zeggen. Waarom zou een jongen als Rishi respect moeten hebben voor types zoals die zich hier in de reaguurderpanelen ophouden? Jullie haten hem toch om zijn voorkomen. Een goeie racist is nooit tevreden. Je moet ook nog blank zijn.
Voorlopig weet de familie zelf van niks
www.camilleri.nl/2013/01/rishi-chandri...
Moeilijk he? Feiten checken?
Die e-mail blijkt hartstikke nep, familie Rishi Chandrikasing weet niets van fotomail...
Waarom hebben ze hem die naam gegeven? Hoeveel geld hebben ze opgestreken van de kinderbijslag? en wat hebben ze ervoor gedaan? De onderste steen moet boven over deze familie. Waarom nu deze foto? Hoeveel schadevergoeding willen ze?
Myrkie | 01-01-13 | 20:48 | | Reageer+ | 0
Opvoeding is naar de verdommenis. Kinderen weten niet meer wat een schop onder de kont is. Alles moet gebeuren zoals de kinderen het willen. Etc. Etc.
Zoek het tot de bodem uit en zoek ook tevens de hele familie tot de bodem uit. Wat hebben ze gedaan voor zijn opvoeding, hebben ze hem geholpen met huiswerk, werd hij goed begeleid, werd er aandacht aan hem besteed, waarom loopt hij daar 's nachts rond. Wat doet zijn vader, wat doet zijn moeder, broertjes, zusjes, neefjes nichten, alles moet boven water komen.
Op de schaal van
- opgeruimd staat netjes tot politiegeweld
lijkt dit mij een gevalletje; helaas, pindakaas
Als ouder moet je toch het goede voorbeeld geven?
de zaak moet tot de bodem worden uitgezocht. ongeacht wat de onderbuik hier roeptoetert...... er zijn gewoon teveel schietincidenten... de politie moet blijven leren.... die pet is niet om er iets onder te stoppen!
familie heeft eerst de kinderbijslag opgestreken en er geen fuck voor gedaan. Nu willen ze een schadevergoeding opstrijken. Dit is gewoon kindermisbruik. Ouders en familie moeten zich doodschamen.
Achteraf allemaal huilen en janken, maar je kind fatsoenlijk opvoeden en een fatsoenlijke hollandse naam en opvoeding geven ho maar.
familie mag me eerst eens uitleggen wat een schoolgaande jongen om 6 uur 's morgens op zaterdag op het station zocht.
In dit soort gevallen gaat Nuance gelijk op met Tolerantie.
.
Helaas werken beiden maar 1 kant op en uitsluitend met ernstige bijwerkingen.
.
De ontvangers van Nuance en Tolerantie zijn daar zelf op mysterieuze wijze niet voor ontvankelijk. Laat staan dat zij in staat zouden zijn deze principes zelf toe te passen. Helaas eisen zij wel met luide stem hun deel op...
.
De zenders van de Nuance en Tolerantie worden door de ontvangers als niet volwaardig gezien en absoluut niet serieus genomen.
.
Er komt "dus" een dag waarop je aan je kinderen moet uitleggen aan welke kant je stond. Die dag krijgt de links populistische kreet "Bruinhemden" om een supporters van een bepaalde fel realistische politieke stroming mee aan te duiden, een heel andere betekenis.
.
.
Het probleem begint al bij de naam die de ouders aan hun kroost geven. Rare namen als Baddie, Yassie, Mo en Rieshie. Geen wonder dat die jongens voor galg en rad opgroeien en gaan spelen dat ze de grote gangster zijn. Gewoon volgende keer oud-hollandse namen geven zoals bv Karel, Freek, Friso en Pius. Dan komt het gegarandeerd ook goed met uw zoontje.
Buiten het gezin zijn dit soort fuckers zichzelf. Binnen het gezin zijn ze vaak onsdedanig aan ouderlijk gezag, dat net tot aan de voordeur reikt. Wij zien de echte aard op straat, de ouders denken dat hun pareltjes diamanten zijn.
Ik zeg niet dat Rishi een straatschoffie was.
Wel denk ik dat een heleboel straatschoffies zich thuis heel anders gedragen dan buiten het zicht van de familie.
Dat moet het hele "doodgepeste kinderen" verhaal toch ook wel bewijzen. Ouders zeggen altijd: "Mijn kind is zo niet." Terwijl juist ouders die 100% vertrouwen in hun kinderen hebben makkelijk om de tuin te leiden zijn.
KarelMarks | 01-01-13 | 20:41 | + 0 -
Klopt hoor, maar dan niet downplayen door te zeuren over in de pers verschenen berichten of foto's die hun niet aan staan. Dat doen ze dan maar in stilte.
Gelul allemaal. Dat die lul dood is is niet zo fijn voor zijn familie, en voor hem nog minder, ze hebben het volste recht hem positief te proberen te herinneren. Het blijft hun zoon. Strafblad of niet.
@Fanshitter | 01-01-13 | 19:52 | + 1
nou, ik ben ook helemaal om hoor! Zoveel verrijkende multiculti kansenjongeren in de prachtwijken, dit moet wel een fantastisch nivelleringsfeest opleveren!
Het is nu bewezen: CBS liegt met alle criminaliteitsstatistieken en alle drie deze lieverdjes waren in werkelijkheid troetelbeertjes, die geen vlieg kwaad zouden doen!
***nadenken over volgende stille tocht gaat***
-weggejorist-
Het blijft triest de hele situatie maar ook dit gaat in de doofpot verdwijnen en de familie zal wel een sorry krijgen straat schoffie of niet hij hoeft niet dood geschoten te worden anders kan 75 pct van de reaguurders hier wel een nekschot krijgen wegens onbetamelijk gedrag
Doet me denken aan de moord op Trayvon Martin in de Verenigde Staten. Daar werd steevast een vijf jaar oude foto gebruikt om Trayvon op een kind te doen lijken. Een foto waarop hij nog geen bendetattoos op zijn nek en gezicht had en waar hij nog geen gouden tanden had. Op z'n laatste eigen foto's stond hij echter grijnzend met gouden tanden en een middelvinger naar de camera, nadat hij van school gestuurd was omdat hij drugs had lopen dealen.
Na het zien van deze foto ben ik benieuwd of Rishi dan toch een lief kind was dat op het atheneum steevast achten en negens haalde en daarnaast vrijwilligerswerk deed. Ik ben bang dat de waarheid, net als bij Trayvon Martin, heel ergens anders ligt.
Foto past lekker bij die mooie platen van Yous en Said, Stijders van afgelopen zaterdag...
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:55
Burger of uniform maakt niet zoveel uit als iemand zich bekend maakt als politie met getrokken pistool.
@Kudtkip | 01-01-13 | 18:52
Even voor de duidelijkheid ik noemde jou een watje vanwege je excuus richting lewinsky.
JAAAA... zo is het echt een schatje!
Je kunt er oneindig over blijven praten, maar het helpt allemaal niets meer en het is niet meer terug te draaien. Daarom zal de echte waarheid wel altijd in het midden blijven en in deze droevige zaak is maar een ding wat zeker is: gedane zaken nemen geen keer.
Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 19:14 | + 1 -
Dat had er ook mee te maken natuurlijk, dom van mij.
@Mike Echo | 01-01-13 | 17:13
"iemand die het bevel van de politie niet opvolgde en voldeed aan het signalement van iemand die een vuurwapen bij zich zou hebben..."
Ok dus dat rechtvaardigd het? Hij had hem ook in z'n been kunnen schieten.. Waarom wordt er uberhaupt geschoten als er geen wapen zichtbaar is? Wat mij betreft is het een executie. Anders klopt er naar mijn mening iets niet in het politie instructieboekje. Dan is namelijk iedereen executeerbaar.
@Supermatthijs | 01-01-13 | 19:06
LOL! En dat net nu er een nieuw topic is.
Ik ben om, Rishi is zo te zien de goedheid zelve...
@gnusmas | 01-01-13 | 19:09
*kuch* Hindoestanen, Suriname.
www.facebook.com/RipRishiChandrikasin...
-weggejorist-
Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:57 | + 0 -
Natuurlijk zou ik me omdraaien. Maar ja, ik heb wel een beetje genoeg gezegd wat ik ervan vind. Hopelijk komt alles boven water en als de agent iets te wijten valt hoop ik dat hij daar wel zn straf voor krijgt en dat hij niet gedekt wordt door zijn collega's van wij WC-eend.
Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:57 | + 1 -
Het is je opnieuw gelukt vriend. Heel de discussie dood.
Ik zou me dan omdraaien.
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:55
Maar wat zou je doen als je achter je hoorde: Halt! Politie!
Zijn die mensen al gevraagd voor een rol in Keeping up appearances??
Veel Vaak | 01-01-13 | 18:44 | + 0 -
Zoals ik al eerder zei, ben ik laf als het op wapens aankomt. Maar ik zou wegrennen als een onbekende man op mij afkomt met een vuurwapen op mij gericht, zeker als ik, nietsvermoeden op een station loop. Gewoon standaard reactie om jezelf in veiligheid te brengen. Als een agent in uniform op me afkomt ga ik uiteraard met handen op hoofd op de grond liggen. Wezenlijk verschil, burger/ uniform.
Links om | 01-01-13 | 18:51 | + 0 -
Die kan je ik je nog sterker vertellen. Zelf Wilders ziet er dan schattig uit.
@Veel Vaak | 01-01-13 | 18:41
Als het allemaal zo duidelijk was dan hoefde ze er niet zo lang over te doen.
Als de politie fouten zou hebben gemaakt en de diender word er voor veroordeelt zou dat mij meer vertrouwen geven in justitie.
Of die gast nu crimineel was of niet. Doet er absoluut niet toe.
@Veel Vaak | 01-01-13 | 18:16
Uit het verhaal van deze ooggetuige blijkt:
1) dat de politie in burger hem van achteren benaderde en toen naar hem riep; en
2) dat er al geschoten is voor hij zich helemaal om had gedraaid.
video: www.omroepwest.nl/nieuws/28-11-2012/oo...
Veel Vaak | 01-01-13 | 18:41
*opent snavel weer, eventjes dan*
Moi een watje?
Kom me maar niet tegen als er een kwestie beslecht moet worden.
Het dons rond m'n ogen zou je al week maken, een paar woorden doen de rest.
By the way, zo heb ik ooit ook eens een hele foute figuur in het OV (en iedereen nabij) tot kalmte kunnen brengen. Zou het zo weer doen.
Of misschien niet, wetend dat er luiden tussen zijn, te laf om te poepen.
@Dries van Agt | 01-01-13 | 18:42
Ja. Thuis. En waar ie bijgezet/begraven is.
Dalijk krijg je weer zo'n in memoriam plak ergens in het wild te liggen, die iedereen hiermee confronteert.
Net als met die boomklevers, die er zelf voor kozen met een fles whiskey in de kraag 180 te rijden. Binnen de bebouwde kom. Die hoeven van mij ook geen publieke tentoonstelling te krijgen. Herdenk ze thuis maar.
Al die emoterreur voor 'slachtoffers' die hun slachtofferschap zelf op de hals hebben gehaald, daar ben ik niet van gediend.
Wat heel goed werkt is een baby foto, zelfs Adolf is daar een schatje op
@denoorman | 01-01-13 | 18:20
Je vergat de sarcasme modus aan en uit te zetten.
@Borrelende Boris | 01-01-13 | 18:44
Juist. Gevalletje eigen schuld, dan. Ik was er niet bij, was geen getuige, dus weet niet wat er exact is voorgevallen. Maar ik mag aannemen dat agenten niet zo maar voor de lol mensen neerschieten.
-weggejorist-
Veel Vaak | 01-01-13 | 18:41 | + 0 -
Hij had geen avondklok, hij was niet veroordeeld voor poging doodslag, maar het gaat om de beeldvorming om iemand al vanaf moment 1 neer te zetten als een crimineel en een bekende van de politie. Nou, blijkbaar heeft het gewerkt, want dat is het enige wat u heeft onthouden. Ik trek liever conclusies zonder fact-free politics. www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten...
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:36 |
Om nog maar even dat Unox meisje aan te halen. Ik weet zeker dat er niemand zal bellen dat ze gewapend op het station rondloopt. Weet je, ik heb al vaak meegemaakt dat zo'n zelfbenoemde gangster begon te dreigen met een pipa. Of 'ie er nou 1 op zak heeft, of niet, dat maakt geen bal uit. Hij heeft de pech gehad dat de agenten de melding zeer serieus namen.
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:27
Wat ga je doen tegen een wapen dan dappere dodo ?
Ik ga zeker wel liggen, luisteren of in mijn broek schijten.
Als iemand met pistool zich als politie bekend maakt ga ik geen rare sprongen maken. Als een overduidelijke crimineel zich als crimineel bekend maakt ook niet trouwens.
Dries van Agt | 01-01-13 | 18:42 | + 0 -
Jawel, exellentie dat is zo. Maar dan die foto rond gaan sturen en protesteren tegen de beeldvorming werkt dan contra- productief.
2367 mensen vinden dat de politie agent geschorst moet worden.
petities.nl/petitie/dood-rishi-niet-o...
Ik had gedacht dat er meer guthmenschen zouden zijn, waarom heeft Untermensch Marcel van Dam nog niet getekend?
De straat kent hem anders anders...
straatschoffie of niet, is toch begrijpelijk dat de familie hem van zn goede kanten wil herinneren.
@Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:26
Wat nou hulde die kudtkip is een watje en wat jij stelt zegt slechts iets over een beetje beeldvorming die losgezien van jouw punt echt wel klopte in grove lijnen.
Nogmaals hij is niet vanwege de avond klok neer geschoten dus doet het er niet toe.
Doe eens hard,HALT POLITIE. roepen en ondertussen uw naam schrijven, moeilijk he, laat staan schieten.
Borrelende Boris | 01-01-13 | 18:30 | + 0 -
Het begint uiteraard bij de melding dat er iemand op het station rondloopt met een wapen. Daarom moet de politie met getrokken pistolen komen. Maar tot nu toe is de beller niet gepakt. Ze moeten eens daarmee beginnen of tenminste de beller verhoren als getuige. Als ik 112 bel moet ik mijn naam melden en degene aan de overkant kan mijn nummer aflezen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen wie de beller was? Maar tot nu toe lees je nog steeds geen bericht met' anonieme beller Rishi-zaak verhoord of aangehouden".
miko | 01-01-13 | 18:22
Zet een brilletje op en zie dat de nick Blinde Kip al onder ons is.
Zou nog wat wezen zeg, dat die volledig onschuldig verwijten krijgt!
Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:26
Hulde, hulde...
Vind ik oké hoor. Liever komt me de werkelijke toedracht toe en hoe daar dan een mening over te hebben.
Ik wens namelijk niet blindelings (...) af te gaan op gelul en na-papagaaien.
*snoert snavel zo ver*
Zand erover.
Maar het is wel vreemd dat er drie supercamera's op dat perron hangen en dat de politie toch zegt niet te weten wat er is gebeurd.
Het was toch ooit wel een keer gebeurd.
Borrelende Boris | 01-01-13 | 18:30 | + 0 -
Nee, dan trekken ze de puddingbuks.
@Baby Rasta | 01-01-13 | 18:27 |
Kom op zeg, als de politie een wapen trekt, is dit niet omdat er een onschuldig Unox meisje een sigaretje staat te roken op een plek waar dat niet mag.
Zijn verleden doet er niet toe.
Hij was niet bewapend en dus politie had hem nooit mogen neerschieten om hem aan te houden, daar zijn andere middelen voor.
jdh1964 | 01-01-13 | 17:27
U schijnt te vergeten dat een politie agent in een split second moet besluiten wel of niet te schieten. Je kunt op dat soort momenten maar beter doen wat oom agent zegt.
@majorkingkong | 01-01-13 | 18:26 | + 0 -
Was het geen crimineel?
majorkingkong | 01-01-13 | 18:26 | + 0 -
Nee, dat zijn de feiten niet. Niet gewapend klopt, dat is gebleken. Dat hij niet naar zijn broek greep weet jij niet.
Waarom? Waarom? Er lag nog een zo'n mooie carriere voor hem. Klein beginnen als straatcrimineel en dan verder op de carriereladder via cokedealert door naar het grote werk. Waarom?
-weggejorist-
Veel Vaak | 01-01-13 | 18:16 | + 0 -
Dus als iemand in burger naar je toe komt met een getrokken wapen ga je natuurlijk lief op de grond liggen? Ik persoonlijk zou niet weten hoe ik zou regeren, maar ik ben huiverig voor wapens, zeker als iemand in burger een op je richt. Ik denk dat ik weg zou rennen. En dan was het wellicht ook niet goed met mij afgelopen. Het zou u ook kunnen gebeuren.
De jongen was ongewapend en greep niet naar zijn broek. Dat zijn de feiten. Alle achtergrond informatie over deze jongen kwam later naar voren op dubieuze wijze. Het is te treurig voor woorden dat een petje, ketting en selectieve aanlevering van informatie velen van u doet roepen "mooi, opgeruimd".
@Kudtkip | 01-01-13 | 18:21
Hulde voor je reactie!
Verbeteren = positiever maken over Rishi
Het blijft maar een fotootje hè.
De veroordelingen blijven. En wat je daarvoor allemaal wel niet moet doen om dat hier in Nederland voor elkaar te krijgen. Nee, dit is bepaald geen heilig boontje.
@Ingegroeidebaardhaat | 01-01-13 | 17:33
Als het zo inderdaad is gegaan (best aannemelijk overigens); is alles dus correct verlopen
maar waarom dit dan niet even in de media brengen? dan is het klaar hoeven we alleen nog maar "next" te roepen, nu blijft het enkel vragen oproepen
Arhedis-Varkenjaab | 01-01-13 | 18:13
Hoeveel mensen roepen 's morgens vroeg op het station tegen u dat uw handen omhoog moeten? Misschien gebeurt dat vaker met u dan mij, maar ik vermoed dat ik ervoor zou kiezen om te gehoorzamen. In dit speciale geval (handen omhoog) is het zelfs de enige verstandige zet, onafhankelijk van wie het schreeuwt. Het alternatief lijkt letsel te bespoedigen. Alleen een hersenloze zou hier willen laten zien hoe kort het lontje in de broek precies is.
Kortom, ik zou van u graag horen wat u met deze opmerking wilde bereiken?
Als Rishi zich netjes aan de regels had gehouden, en zich niet als een pseudo gangster had gedragen, had 'ie nu lekker thuis gezeten tussen de verrimpelde oliebollen. Hoe simpel wil je het hebben?
Free Baddie, Free Yassie, Free Riestie, Free broertjes van Tofuck
@Kudtkip | 01-01-13 | 17:52
Beter verander je nick naar blinde kip. Je ziet op een mijl afstand dat dit geen riffijn is.
@uberdude | 01-01-13 | 18:07
Ik dacht dat de politie betaald en opgeleid word om juist het hoofd koel te houden in dit soort situaties? Als men al heen been va een nek kan onderscheiden dan zou ik niet graag op dat station staan.En los van het feit dat de jongen crimineel was denk ik toch dat er een paar dienders in hun broek schijten met betrekking op hun toekomstig dienstverband. En terecht.
De jongen heeft een geniepig achterbaks lachje.
Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:01
Goed, dit schept enige helderheid.
En mag mijn reply's van een zekere sorry voorzien - bij deze.
Laat onverlet dat deze jongen zich extra kalm had moeten gedragen.
Of de aanleiding het 'verkeerde' sigaretje was, of whatever.
En als blijkt na deze hele zaak, rechtsoordeel etc., dat er bovenmatig ingegrepen is qua kogel, ga ik ervan uit dat ook dat recht op z'n plek komt.
Het nadeel van de twijfel bij dit portret blijft vooralsnog.
Riestie was een hele goede jongen, de agent heeft hem zomaar doodgeschoten, zonder enige reden, de agent moet een flinke straf krijgen, Riestie moet postuum een standbeeld krijgen wegens zinloss geweld en de familie van riestie moet een gigantische schadevergoeding krijgen.
Als je als familie dit soort dingen doet moet je de schaamte al heel ver voorbij zijn. Hoe ziek moet je wel niet zijn om van een geharde crimineel een martelaar te willen maken.
Zo hé, wat lijkt ie op Badr Hari zeg!
100% crimineel, ik zie het aan z'n ogen en de hoek van zijn neus en de vlezige lippen.
Arhedis-Varkenjaab | 01-01-13 | 18:12 | + 0 -
Dat waag ik te betwijfelen. Het is hier jarenlang de gewoonte geweest om bij ieder klein dingetje agenten op het matje te roepen. Niet goed, ze hebben een zwaar beroep en mogen ook best eens een foutje maken. Waarmee ik dit niet als foutje wil weg zetten, dat kan nl. niet. Het zal blijken uit het onderzoek. Tot die tijd hoor je achter die agent te staan. En niet aan de zijde van zo'n knul met een strafblad waar de honden geen brood van lusten.
Hij is ook niet afgeknald omdat hij zich niet aan de avondklok hield. *iets mompelt over hoofdzaak vs bijzaak*
De enige reden dat hij is geholpen met het verlaten van deze wereld was de angst dat hij naar een gun zou grijpen. Punt uit niks mee niks minder. Hij wilde misschien wel stoer zijn blote buik laten zien zo van ik heb niks. Leuk bedacht maar contraproductief in dit geval hij had beter kunnen luisteren maar dat doen deze lieve jongens niet en zeker niet naar de politie.
Kudtkip | 01-01-13 | 17:52 | + 0
Dat-ie (als aanhanger van het veelgodendom) in de hel hoort te branden. Hindoestaan meestal <> Islamiet.
@ellendigbestuur | 01-01-13 | 17:48
Jij bent ook niet de hoop van de natie wel?
Als die riestie nog geen agent in burger herkent, was is het dan voor een crimineel? Kappen met deze onzin, zand erover!
@Mikey70 | 01-01-13 | 17:37
Hij zoog toen al van alles uit zijn duim!
Hier,hier was hij onschuldig!
i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/0...
Maar het blijven, zelfs na bijna vijftig jaar prachtige foto's
uberdude | 01-01-13 | 18:07 | + 3
Hoe herken je een vertegenwoordiger van de wet? (Strikvraag: de agent was in burger).
Voor mijn part is die dopegezind. Oude kwestie, zand erover.
Supermatthijs | 01-01-13 | 18:07 | + 0
Een ander korps, met collega's van de schutter. Dat de WC-eend groen is in plaats van blauw, doet nauwelijks ter zaken.
U zit al een paar jaar hier en denkt nog steeds dat we geen bananenrepubliek zijn?
Er zijn veel meer van dit soort zaken (burger vs agent) en die eindigen allen op dezelfde manier. Met niet-vervolging, sepot of vrijspraak.
Beginnen we aan een nieuw jaar. Begint GS met een oud topic Riestie. Kappen, zand erover. Svp nieuwe verse topics.
@pius | 01-01-13 | 17:56
Hij is Hindoestaans (afkomst). Dat maakt hem nog niet per definitie hindu. Evenmin islamiet of christen uiteraard.
Maar wat dat betreft heb ik eerlijk gezegd nergens iets over zijn gezindte gehoord.
pius | 01-01-13 | 17:56
Pius, mijn beste, vanuit Hindoestanië ziet ook Allah toe op lieve jongens.
Mocht die het niet zijn als een van de drie monotheistische goden die over deze parel waakt(e), voilà, mijn excuus.
Er is vast wel een andere entiteit die 'm dan onder z'n hoede heeft.
Bij Boeddha? Lijkt vredelievend. Is alleen geen god en tegelijk meedogenlozer dan die 'erkende' drie bij elkaar - karma op je verkeerde keuzes blijft op den duur kleven...
jdh1964 | 01-01-13 | 17:42
Dat is nu net wat de agent in kwestie in moet schatten. Deze mannen staan met enige regelmaat in de loop van een pistool of ander gevaar te kijken. Ik zou graag zien hoe u reageert als dat met u een paar keer is gebeurd. Dat zijn dus geen grappen, dat is puur trauma. Kleine gangstertjes (al dan niet in spé) beseffen niet dat ze met vuur spelen. Het wordt tijd dat hun ouders of de samenleving ze dat weer bijbrengt. Als een vertegenwoordiger van de wet je iets commandeert, dan gehoorzaam je. Dat hoort de allereerste reactie te zijn. Zij halen namelijk continue de kastanjes in de samenleving letterlijk en figuurlijk uit het vuur. Daar past respect bij.
Arhedis-Varkenjaab | 01-01-13 | 18:03 | + 0 -
Zo eenvoudig gaat dat niet. Om te beginnen onderzoekt in zo'n zaak altijd een ander korps juist om dat wat jij roept te voorkomen. Ik heb een oprecht geloof in onze rechtstaat dat die dit op een grondige wijze zullen onderzoeken. We leven hier niet in een bananenrepubliek.
@Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:01
Detail wat er niet veel toe doet, die berichten gingen over en weer. Waar de een zegt dat hij een lieve totaal onschuldige jongen was zeiden de andere dat hij een domme niet lerende was. Actie reactie niets nieuws.
Beide partijen hebben daarin een beetje ongelijk omdat het subjectieve meningen betreft.
@Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 18:01
Detail wat er niet veel toe doet, die berichten gingen over en weer. Waar de een zegt dat hij een lieve totaal onschuldige jongen was zeiden de andere dat hij een domme niet lerende was. Actie reactie niets nieuws.
Beide partijen hebben daarin een beetje ongelijk omdat het subjectieve meningen betreft.
Heb mij tijdens de jaarwisseling ernstig misdragen, waarvoor welgemeende excuses. Hou voorlopig de kaken stijf op elkaar. Tsja.
Supermatthijs | 01-01-13 | 17:52 | + 2
Werd dat maar gedaan (zie ook vorige tegel).
En toch ben ik voor enige nuance. De politie heeft al dezelfde dag naar buiten gebracht dat hij verdachte was van een poging tot doodslag. Hij is er nooit voor veroordeeld geweest. Iets met het principe onschuldig tot het tegendeel, graag. Politie was al vanaf het begin bezig om de jongen negatief in het nieuws te brengen en zichzelf in te dekken. Wat mij zorgen baart is dat het mij dus ook kan overkomen als onschuldige forens op HS. Ik erger me vaak aan de luidruchtige gesprekken van anderen op het station en daarom heb ik altijd een mp-3 speler bij me om de onzin niet aan te hoeven horen. Iemand in burger verschijnt voor je en roept iets. Zou het niet zo kunnen zijn dat hij simpel naar zn middel greep om die mp3 uit te zetten, waarna de agent schoot? Tja, dan is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Mijn grootste vraag op dit moment is of de politie de beller die zei dat Rishi een wapen bij zich had of dat er iemand een wapen bij zich had al heeft achterhaald. Het kan ook dat de melder wellicht iemand heeft gezien met een wapen,maar niet Rishi, niet onlogisch aangezien de voorkant van HS een gebied is waar drugsdealers rondhangen.( Thalys uit Parijs)
Supermatthijs | 01-01-13 | 17:11 | + 11
Welke rechtszaak? De collega's van de schutter zullen oordelen dat de agent volgens de geweldsinstructie heeft gehandeld (Wij van WC eend...) aangezien de agent *dacht* dat de jongen vuurwapengevaarlijk was en hij (volgens WC-eend) niet heeft geluisterd naar het bevel van een man in burger. Dus: geen vervolging.
Vervolgens spant de familie een artikel12-Sv zaak aan die niet ontvankelijk wordt verklaard. Einde zaak.
@Kudtkip | 01-01-13 | 17:52
Rishi mocht daar wel zijn, zo heeft het Openbaar Ministerie verklaard:
*24 november waren de jongen geen restricties opgelegd in het kader van een door de rechter opgelegde bijzondere voorwaarde*.
www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten...
ik zie het al.. dat is een Evert Santegoedsje
@Ing. eslapen | 01-01-13 | 17:49
Je vergat zijn BSN op het balkje te zetten...
En nu komt de familie in aktie. Hadden ze wel eens wat eerder kunnen doen. Dan was het vast beter gegaan met Riestie. Nu wil de familie een heilige van hem maken voor een schadevergoeding. Als het hun echt te doen was om Riestie, dan hadden ze dat kunnen doen voor zijn dood. Toen deden ze niets..
@Kudtkip | 01-01-13 | 17:52
Is een hindoe mijn beste.
Het gaatje in zijn nek ontbreekt.
Vuurwezel | 01-01-13 | 17:53 | + 0 -
Die opmerking was er één als alle turken terug naar marokko.
beetje een misselijkmakend stukje.
ellendigbestuur | 01-01-13 | 17:48
Hij was helemaal geen Marokkaan, maar een Hindoestaan.
-weggejorist-
Beleefd en verzorgd (door wie?) de weg vragen aan een NS-medewerker.
Op een tijdstip en plaats waar je wegens zelf veroorzaakte shit niet hoort te zijn.
Sigaretje rokend, waar het ook al niet mocht (los van Allah), en dan het slechte excuus van onwetendheid wegens detentie - tijdje eruit geweest hè.
Wat zou Allah nou zeggen, nu die jongen alle tijd in zijn domein verkeert?
Korporaal Banaal | 01-01-13 | 17:51 | + 0 -
We hebben gelukkig hele goede rechters in dit land. Zullen we het maar aan hen overlaten ?
Kende 'm niet, dus kan r ook niets over zeggen.
Ing. eslapen | 01-01-13 | 17:49 Wat zo'n balkje kan doen met een foto. Goed gedaan hoor.
Ik wil wel eens een foto van Paps en Mams zien, de opvoeders of iets dergelijke zeg maar.
Die blijven wel buiten schot.
Ohjeee... schot
Crimineel of niet, hij had geen wapen en hij is gewoon abgeknallt dus de politie zit fout.
Van de doden niets dan goeds.
En dat geeft ook niet. hij komt er niet mee terug en dat is een geruststelling.
Aangezien niemand anders het doet
i.imgur.com/eAm7W.jpg
Deze jongen had, als hij de kans had gekregen, jouw en mijn huis genadeloos leeg geroofd. En in die zin is het goed dat hij niet meer onder ons is. Die ouders hebben een giga bord voor hun kop en proberen hun eigen falen (gebrek aan opvoeding), af te wentelen op onze maatschappij. Uiteraard met de bedoeling om er flink bedrag mee te scoren, want zo zit dat soort mensen dan meestal weer wel in elkaar.
-weggejorist-
-weggejorist-
het_boertje | 01-01-13 | 17:42
Wat mij betreft is de wetgeving en handhaving veel te soft in nederland maar een "schietbeweging" van een een ongewapend persoon gaat er moeilijk in bij mij. Ook al heeft ie een crimineel uiterlijk.
Op die foto is het nog steeds een gluiperig mannetje.
Hij kijkt of hij heel nodig moet schijten op die foto...
Ook een beetje geforceerde houding.
jdh1964 | 01-01-13 | 17:37 |
Dit is het prototype ventje wat lachend wegloopt na een mislukte ripdeal waarbij onschuldige mensen (Nederlanders) het slachtoffer van zijn geworden. Voor hem (en vele anderen zoals hem) is Nederland een snoepwinkel waar je gewoon kunt pakken wat je wilt.
michel219 | 01-01-13 | 17:35 |
Zelfs als het zo is gegaan, wat ik betwijfel, is een (eerste) schot in de benen voldoende lijkt me.
Nu is het wachten nog op een gecorrigeerd strafblad, waaruit blijkt, dat hij alleen maar oude omaatjes hielp met oversteken. Of verloren portemonnees aan het controleren was, zodat hij ze naar de eigenaar kon terugbrengen.
Dat van die jongen niet dat is terecht gekomen dan wat de ouders cq.familie voor ogen hadden, tot daar aan toe.
Hebben meer ouders moeten ervaren.
Dat ze nu een beeld van die gast proberen neer te zetten waar ze zelf het beste mee kunnen leven en hun hun eigen geest mee proberen te reinigen, vind ik toch wel het toppunt van "een plank voor je kop hebben"
jdh1964 | 01-01-13 | 17:37 | + 0 -
Je hebt natuurlijk een punt maar ik krijg toch echt een beetje de schijt van zo'n aktie van die ouders. En het is ook altijd janken als de politie niks doet. Dit is nooit de bedoeling geweest van die agent. Laten die ouders zijn strafblad eens openbaar maken om aan te tonen hoe lief hij was ipv. dit met die foto.
Hebben we het nu nog over verleden jaar?
@jdh1964 | 01-01-13 | 17:37 |
Die persoon zal dan in alle redelijkheid de bevelen van de politie opvolgen, en niet met z'n handen in de zakken doen alsof hij daadwerkelijk iets te verbergen heeft.
Als er weer een onderwerp met Willem Holleeder is graag ook een schoolfoto gebruiken. Goed voor de beeldvorming.Is namelijk ook zo´n schatje.
Ooit beging ik de fout door na een bedreiging van een boer (ik maakte foto's van een strafbare handeling op zijn terrein) mij om te draaien om weg te lopen. De schop met zijn houten schoen onder mijn hol kostte zeven weken ziektewet en fysiotherapie.
Later concludeerde ik in een column 'Al trekt een agrariër zijn zondagse pak aan, het is en blijft een boerenlul'.
Ergo, toon een foto van een breed lachend stuk tuigh, het is en blijft een eh... marokk dinges.
,
i.imgur.com/Sx4xO.png
Zo gaat dat in de media.
Hier nog een foto waar Rishi nog een net kereltje was:
cdn2-b.examiner.com/sites/default/file...
Borrelende Boris | 01-01-13 | 17:30
Dus als ik een hekel aan iemand heb, bel ik de politie dat er een persoon met een pistool loopt te zwaaien die voldoet aan zijn signalement.
jdh1964 | 01-01-13 | 17:27
Grapjas, hoe moest de politie zien dat hij niet gewapend was? Als een agent zegt dat je je handen omhoog moet doen en je gaat daarop je handen naar je broek/jaszakken bewegen, wie is er dan fout?
En voordat je goet toeteren van dat ik er niet geweest was, jij evenmin, dus jij had op dat moment ook niet kunnen weten dat hij daadwerkelijk ongewapend was.
@Eurotokkie | 01-01-13 | 17:29 | | Reageer+ | 0
Ja iets met uitzondering bevestigd de regel. Voor de rest mogen al die niet-Nederlandse ogende bontkragen/Rishi's ongezien de sproeipoep krijgon.
Ook zonder bontkraag en ketting blijft het een Hindoestaan met een vrij hoog mocrogehalte en een crimineel verleden.
Maar ja, dat zijn slechts feiten, over de doden niets dan goeds...
-weggejorist-
Deze foto lijkt een aantal jaartjes oud te zijn. Toen het nog zo'n lieve jongen was.
Ben niet zo bekend met de mogelijk ongeschreven regels maar waarom zou ik problemen met joris krijgen als ik stel dat ik het ook op deze foto een ratje vind.
Heeft het te maken met de FP binnen 3 minuten ofzo.
Ik lees snel en heb mijn conclusie snel geformuleerd niet heel uitgebreid maar "het blijf een ratte kop" is slechts mijn mening geweest.
Ps: Rishi heten en geen tuig zijn, lijkt mij lastig
@jdh1964 | 01-01-13 | 17:27 |
Als je van de meldkamer doorkrijgt dat er een gewapende man op het perron staat, dan ga je er niet op af met een busje pepperspray, lijkt me zo.
-weggejorist-
De-P(s)aus | 01-01-13 | 17:27 | + 0 -
Dit wil niet zeggen dat alle apen crimineel zijn.
Misschien kan Sharon Dijksma dit prijzenswaardige idee wel overnemen? Zijn we eindelijk van ons bultruggentrauma af!
Lieve jongen hoor, BIJ PAPA EN MAMA. Op straat is het natuurlijk een "Strijder".
Klaas blijft het (ook na het bekijken van deze "nieuwe" foto) een wazige zaak en een wazig mannetje vinden.
Mike Echo | 01-01-13 | 17:13 | + 2
Zijn verleden doet er niet toe.
Hij was niet bewapend en dus politie had hem nooit mogen neerschieten om hem aan te houden, daar zijn andere middelen voor.
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Je kan een drol aankleden met leuke kleertjes, het blijft een drol.
Media offensief, omdat familie natuurlijk nooit zal zeggen: 'hij maakte al jaren kans op een groot probleem, het was niet de vraag of, maar wanneer zoiets zou gebeuren.'
De hamvraag blijft; wie deed de bewuste melding? #doofpot
-weggejorist-
"Aangezien de fotos welke momenteel gebruikt worden door de media naar inzien van de familie niet de Rishi is zoals zij hem herkennen." Familie zit nog in ontkenningsfase, dat is bij deze overduidelijk
Ookal zit de poep mooi ingepakt, het blijft poep..
Ach, wat een schatje. Je zou hem zo willen doodknuffelen. oh wacht....
Aan de andere kant, als je in Amerika de bevelen van een State Trooper niet opvolgt, dan weet je dat 'ie een pistool trekt. Je verwacht het dan ook niet van een Nederlandse agent.
Wie is die crimineel op die pica?
Mijn thuishaven Urk kampt ook met veelal negatieve beeldvorming. Bij volgende berichten over Urk graag dit prachtige plaatje:
www.google.nl/url?source=imglanding&am...
Mijn kat ziet er ook lief uit, maar vangt wel vogeltjes als ze de kans krijgt.
Supermatthijs | 01-01-13 | 17:17 | + 0 -
Machocultuur ,ja die geef je status als je bekend bent bij de politie , uiteindelijk is dit zijn dood geworden.
De (school)fotograaf schoot duidelijk minder scherp...
Of juist onbedoeld net zo 'vaag'.
Mogelijk wegens zich ongrijpbaar gewaand tuig.
Op die leeftijd een straatverbod krijg je niet om een vals spelletje knikkeren.
Wie?
Oh jee, nu vind ik het opeens WEL erg! Of toch niet?!
Echt een schatje hoor.
www.camilleri.nl/2012/11/rishi-chandri...
"Een hele lieve jongen".
Nou, sinds kort klopt dat. Daar gaat niemand meer last van krijgen.
De gulden middenweg is dat Rishi een no-good straatschoffie met praatjes was
en dat het een keer faliekant fout zou gaan
@Nietvoordekat | 01-01-13 | 17:13
Volgens mij is het nu geen klootzakje meer.
www.emagzin.com/wp-content/uploads/201...
Dit was ook zo'n lief manneke, afgaande op de foto.
@Watsermetjou | 01-01-13 | 17:11
Pas jij maar op dat Joris je virtueel niet neerschiet met je capslock.
De media zal voortaan deze foto gebruiken.
Maar dan wel met het welbekende zwarte balkje graag.
Blijft een klootzakje.
"per nekschot": het was geen standrechtelijke executie maar iemand die het bevel van de politie niet opvolgde en voldeed aan het signalement van iemand die een vuurwapen bij zich zou hebben...
Ach altijd maar blijven ontkennen en weglopen van de problemen die deze jongen heeft veroorzaakt. Zijn ouders proberen nu alles een beetje goed te strijken met een prachtige schoolfoto. Deze jongen was vast heel erg lief dat zie je gelijk aan zijn bruine ogen.
Wolf in schaapskleren.
Nou, zo zag dat stuk ongeluk er dus uit zonder ketting.
Ik zal hem om mijn troetelbeertje plakken.
Ik slaap nu vast een stuk beter.
Prins Fontainebleau | 01-01-13 | 17:07 | + 0 -
Ik geloof er niks van. Het was vast geen lieverdje. En ik ben tegen het standrechterlijk executeren door de nederlandse politie maar hier was wel meer aan de hand. Het zal in de rechtszaak blijken.
-weggejorist en opgerot-
Lieve jongens hebben gebruikelijk geen strafblad
De hele situatie m.b.t zijn criminele achtergrond downplayen, het lijken wel PvdA'ers.
Schijnheilige rotkop...
"Valse en negatieve berichtgeving..."
Het was uiteraard een hele lieve jongen. Onze gevangenissen zitten er vol mee....
De politie schiet meestal met een lasergun. Als ze het dienstwapen trekken is er toch meestal wel wat meer aan de hand.
Heeft Joris aangegeven een opschoonactie te willen, aan het begin van het jaar?
Hij dacht hier: jullie krijgen me toch niet te pakken.
En wanneer zou ik voor fuck sake een feauteau van dit heerschap tonen?
#onzinnige vraag
De verpakking is anders, maar de inhoud blijft hetzelfde.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ik vond de oude foto's van de neus ook leuker.
Daar is een goeie fotoshop expert voor nodig.
-weggejorist-
REAGEER OOK